AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Speedtest.net is echter een aardig betrouwbare indicatie buiten het netwerk van reggefiber.
Denk dat de 10Gbit verbinding op dit moment gewoon vol loopt, 10Gbit / 50Mbit = maximaal 200 klanten die tegelijk kunnen downloaden/uploaden (met de volledige snelheid).
XMS is blijven groeien zonder dat die verbinding ge-upgrade is, weet niet of lijbrandt er ook nog bij op zit...
[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 09-01-2012 09:06 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik denk dat we voorlopig niets van reggefiber hoeven te verwachten.
De POP's en FTU's upgraden/vervangen kost veel geld, zou jij die investering doen als KPN je wil overnemen?
Die kosten laat je natuurlijk liever aan KPN over, het is dus te hopen dat er snel duidelijkheid zal komen in het overname verhaal.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Het kan een mogelijke verklaring zijn, maar het hoeft zeer zeker niet. Als KPN Reggefiber Wholesale en de andere clubs overneemt, dan zal het daar een flinke duit voor neertellen. De waarde van investeringen e.d. die gedaan worden/zijn wordt dan gewoon over genomen.
Ik heb, vanuit ervaringen met overnames, waarvan eentje van een eigen werkgever, wel geleerd dat geen enkel bedrijf z'n adem gaat inhouden voor een overname, zeker als die nog allerminst zeker is.
Een logischer verklaring is dat men zich nu gewoon eerst richt op nieuwe gebieden of gebieden die deels al wel gigabit aansluitingen in de pops hebben. Pas als er in die gebieden ervaring is opgedaan met zulke hoge snelheden bij grotere groepen gebruikers, dan zal men bestaande netwerken gaan upgraden.
Dit is ook in lijn met hoe KPN het aanpakt. Op dit moment zijn er maar 2 plaatsen waar men op korte termijn ook daadwerkelijk 500 mbit gaat leveren (Ijburg en Nunspeet en misschien een enkel ander nieuw gebied).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ze hebben het pdf net verwijderd, maar je kan dat stukje nog wel zien in google's cache >klik<Opm: Beperkte beschikbaarheid 524Mbps/524Mbps vanaf specifieke Area Pop’s (Nunspeet/IJburg). Vanaf juli 2012 meerdere Area Pop’s beschikbaar
6 maanden is aardig vlot, als reggefiber dat ook wil halen moeten ze aardig aan de bak.
Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=2 ms TTL=54
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).
De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 2ms, Maximum = 2ms, Gemiddelde = 2ms
Stats usenet: 5649 KB/s gemiddeld bij 4 Gig iso's met externe newsserver.
Vanaf Portaal netwerkje.
Ping lijkt hier dus netjes.
Even iets anders,merk tot mijn grote verbazing (en plezier) dat de 5 bij "in gesprek" nog werkt, hoe zet je alleen zo'n opdracht weer uit ?
[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 09-01-2012 10:59 ]
Verwijderd
Ter info: XMS doet niet aan trafficshaping. - SophieMrPompidom schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:17:
Via de speedtest netjes 98,7/97.8 Mbps.. maar via nntp slechts 47 Mbps down via giganews, waar ik normaal ~ 11000 Kbps mee haal.
Doet xms nu ook aan trafficshaping ?
Begin hoe langer hoe erger ontevreden te worden over xmsnet

Speedtest.net blijft altijd wat achter met de upload
Edit: Ook usenet lijkt gewoon normaal te werken. Via sabnzb gewoon 11,3MB/s.
[ Voor 10% gewijzigd door Mojo op 09-01-2012 11:34 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Van de klanten die last hebben van het "XS News probleem" ontvangen wij graag de volgende gegevens:
- Omschrijving van het probleem
- Eventuele foutmeldingen / screenshots van snelheid
- Data + tijdstippen van testen
- Adresgegevens
Deze informatie zal worden gebundeld en naar XS News gestuurd om te laten onderzoeken. -Tim
Het lijkt op een probleem van vroeger, dat de snelheid over het aantal gebruikers wordt verdeeld en dan met te weinig capaciteit, en als het dan later wordt er meer mensen gaan slapen (pc uitzetten) en dat de rest dan weer wat meer snelheid krijgt.
browsen, usenet (hitnews) etc.
Lage snelheid, traag browsen, hoge ping
Een speedtest op het reggefiber netwerk is dan wel goed omdat deze lokaal is, problemen lijkt te zitten op de interconnect/peering waar het reggefiber netwerk overgaat op andere netwerken.
Daar zit actieve monitoring op en zodra er capaciteitsissues zijn (80% van cap bereikt tijdens peek) gaan er allemaal lampjes knipperen en bellen rinkelen. Dat is nu niet het geval (nog lang niet zelfs) dus interconnect/peering is niet het probleem.fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:24:
Problemen spelen van +/- 17.00 tot 23.00 door de weeks en het hele weekeind.
browsen, usenet (hitnews) etc.
Lage snelheid, traag browsen, hoge ping
Een speedtest op het reggefiber netwerk is dan wel goed omdat deze lokaal is, problemen lijkt te zitten op de interconnect/peering waar het reggefiber netwerk overgaat op andere netwerken.
Let wel: dit is vanaf XMS<->InterNLnet, niet vanaf InterNLnet<->AMS-IX. Als er op de AMS-IX issues zijn dan valt dat buiten het domein van XMS. Het stuk [XMS<->InterNLnet] (met inbegrip van het hele stuk InterNLnet) ziet er in ieder geval goed uit.
[ Voor 15% gewijzigd door denan op 09-01-2012 12:30 ]
Mij werd verzocht om screen shots hiervan door te mailen.
Wellicht is het zinvol als meerdere XMS klanten die hier last van hebben dit melden?
Zoals ik ook >hier< geschreven heb lijkt het mis te gaan in de connectie van de internl.net VLAN naar een aantal andere netwerken.
's avonds
vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net 3.418ms asymm 7
ams-ix.sara.xs4all.net 106.041ms asymm 11
Nu
vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net 3.249ms asymm 7
ams-ix.sara.xs4all.net 3.976ms asymm 11
aardig verschil
[ Voor 38% gewijzigd door fast-server op 09-01-2012 12:37 ]
En toch is het vreemd dat het elk weekend (nu drie weekenden achter elkaar) de download inzakt bij connecties bij verschillende klanten (ook ik) naar verschillende nieuwsgroep providers.denan schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:29:
[...]
Daar zit actieve monitoring op en zodra er capaciteitsissues zijn (80% van cap bereikt tijdens peek) gaan er allemaal lampjes knipperen en bellen rinkelen. Dat is nu niet het geval (nog lang niet zelfs) dus interconnect/peering is niet het probleem.
Let wel: dit is vanaf XMS<->InterNLnet, niet vanaf InterNLnet<->AMS-IX. Als er op de AMS-IX issues zijn dan valt dat buiten het domein van XMS. Het stuk [XMS<->InterNLnet] (met inbegrip van het hele stuk InterNLnet) ziet er in ieder geval goed uit.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ze hebben opnieuw de software van het glasmodem geladen en ik moest het een uur uitzetten en weer aan.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit de snelheids issues gaat oplossen. Ook omdat het alleen in de avonden en weekenden mis gaat..
Moet ik nu echt dat modem een uur uitzetten....servers onbereikbaar enzo
Ik heb daar geen trek in...
Kan iemand mij dat bevestigen?
Cheers Jacques
Ik had het vorig weekeind ook,maar dit weekeind weer niet, ik gaf de schuld aan wat instellingen in de registry die ik veranderd had aangezien mijn upload bij 37 mbits blijft hangen, dit heeft niets te maken met mijn router want bij 100 mbits blijft mijn upload zo rond de 70 mbits hangen, MTU wat verlaagd maar toen kwamen er packet losts dus dat was duidelijk ff verkeerd.Rekenblok schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:38:
[...]
En toch is het vreemd dat het elk weekend (nu drie weekenden achter elkaar) de download inzakt bij connecties bij verschillende klanten (ook ik) naar verschillende nieuwsgroep providers.
Kan op beide problemen niet mijn vingers leggen,behalve dan dat gisteren een aantal mensen dus de snelheidsproblemen via usenet meldden en ik gewoon mijn normale snelheid haalde,terwijl het vorige week andersom was.
In elk geval maakte het vorige week niet uit of ik VIA XMS xsnews,newszilla of news.ziggo.nl probeerde, hij bleef rond de 3,4 MB/sec hangen en als ik switch naar mijn Ziggo lijn dan is de download rond de 12,3 MB/sec ( Megabytes dus in beide gevallen.)
De hardware thuis kan het dus wel aan..
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 99% gewijzigd door denan op 09-01-2012 14:23 ]
Daar zit tegenwoordig een remote schakelaar op van Blokker,kan zelfs vanuit bed de boel resetten,donderdag of vrijdag nog gedaan omdat toen diverse sites onbereikbaar waren via XMS ( wel via opendns ) maar ik meld dat niet eens meer aangezien de webcare van XMS mij hier duidelijk negeert, ik laat het nog even zo en anders laat ik die ziggo lijn gewoon zitten, denk dat XMS ondertussen ook wel blij zullen zijn als ze van me af zijn.Luuk1983 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:35:
Het zal wel niet, maar probeer je router en modem eens opnieuw te starten (als je dat nog niet gedaan hebt). Ik heb ook wel eens snelheidsissues gehad die moeilijk te verklaren waren, maar een reboot van de router en modem hebben die opgelost, ondanks dat ik eigenlijk niet verwacht had dat het daar aan zou kunnen liggen.
Verwijderd
En nu, eind van "deze" week?Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2012 @ 11:27:
Aankondiging 100Mbit voor €15 via Mijn XMS
Vanaf eind volgende week zal het mogelijk zijn om via Mijn XMS de 100Mbit upgrade te bestellen voor €15, dus nog even wachten maar het komt er aan -Tim
Hoeveel is "aantal" bij jullie. Neem toch aan dat we niet over "tientallen" praten (al is dat technisch gezien ook een aantal)Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2012 @ 15:31:
quote:
j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
EDIT2:
Dan nog iets, die website klopt gewoon echt niet. Kijk hier;
http://xmsnet.nl/pakketten
En dan het "Internet, radio en tv 50" pakket.
[...]
Met andere woorden, als ik dat pakket wil, dan betaal ik 52,50 per maand en dan krijg ik; IPTV, Gratis HD ontvanger, Analoog radio/TV inclusief DVB-C en 50Mbps/50Mbps internet.
NIET DUS !!!
Want als ik IPTV wil en een gratis ontvanger dan moet ik wel even "optioneel" IPTV aan zetten tegen 4,95 per maand.
Dat mag toch niet, dat kan toch niet mogen?
XMS begrijpt dat dit verwarring bij onze (nieuwe) klanten kan veroorzaken, de tekst zal met een aantal dagen aangepast zijn. -Tim
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Klinkt bekend, vorige week (4 jan 17u) was Ebay opeens niet meer te vinden volgens de Xms dns serverNick39 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Daar zit tegenwoordig een remote schakelaar op van Blokker,kan zelfs vanuit bed de boel resetten,donderdag of vrijdag nog gedaan omdat toen diverse sites onbereikbaar waren via XMS ( wel via opendns ) maar ik meld dat niet eens meer aangezien de webcare van XMS mij hier duidelijk negeert, ik laat het nog even zo en anders laat ik die ziggo lijn gewoon zitten, denk dat XMS ondertussen ook wel blij zullen zijn als ze van me af zijn.

Ik heb toen een externe dns server in m'n router erbij gezet en toen werkte Ebay weer.
Eerst checkte ik het even met m'n smartphone en die kon Ebay wel vinden (Kpn).
De dns server van Xms blijft een vaag ding
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het zou me niet verbazen als XMS helemaal niet meegaat met de nieuwe snelheden, aangezien KPN nu de eigenaar is. Waarom zouden ze gaan concurreren met een van hun eigen ondernemingen.fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
Nieuwe KPN snelheden zijn "Live" >klik<
Kan iemand van XMS vertellen of er voor ons ook wat aan zit te komen en zo ja wat?
KPN vind het waarschijnlijk prima als klanten overstappen. De klant is tevreden omdat hij een snellere verbinding krijg voor hetzelfde geld en op de begroting van de holding maakt het niet uit.
Live, maar niet alles is leverbaar: 500 Mbit is bij mij niet leverbaar. 100 Mbit is met 65 Euro per maand scherp geprijsd, zeker als dat ook inclusief iptv met settopbox en draadloze router is.fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
Nieuwe KPN snelheden zijn "Live" >klik< Kan iemand van XMS vertellen of er voor ons ook wat aan zit te komen en zo ja wat?
XMS is wel wat goedkoper dan KPN voor mensen die wat minder snelheid nodig hebben. De 30 Mbit (en 10 Mbit) pakketten zijn goedkoper dan de instap pakketten van KPN. Zie je ook meteen wat de belangrijkste doelgroep is van XMS...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wanneer heeft de NMA de overname goedgekeurd dan? De laatste info die ik had, was dat ze het wilde maar dat de NMA nog goedkeuring moest geven, Als reggeborgh overgenomen word en Reggefiber al voor 40% KPN is, dan lijkt het verdacht veel op een monopolie positie.My-life schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:25:
[...]
Het zou me niet verbazen als XMS helemaal niet meegaat met de nieuwe snelheden, aangezien KPN nu de eigenaar is. Waarom zouden ze gaan concurreren met een van hun eigen ondernemingen.
KPN vind het waarschijnlijk prima als klanten overstappen. De klant is tevreden omdat hij een snellere verbinding krijg voor hetzelfde geld en op de begroting van de holding maakt het niet uit.
Nog maals, waar staat deat de NMA de boel al goedgekeurd heeft dan, of loop ik weer eens achter?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik had in Leiden trouwens een hoge ping gisteravond, deze was tussen de 6 & 9 ms, op dit moment weer 2ms stabiel.Nick39 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:19:
[...]
Daar zit tegenwoordig een remote schakelaar op van Blokker,kan zelfs vanuit bed de boel resetten,donderdag of vrijdag nog gedaan omdat toen diverse sites onbereikbaar waren via XMS ( wel via opendns ) maar ik meld dat niet eens meer aangezien de webcare van XMS mij hier duidelijk negeert, ik laat het nog even zo en anders laat ik die ziggo lijn gewoon zitten, denk dat XMS ondertussen ook wel blij zullen zijn als ze van me af zijn.
Mensen die bij XMS/lijbrandt geen upgrade krijgen zullen naar KPN gaan en als ze ze geen KPN willen naar de kabel, zou het einde van XMS/lijbrandt zijn.
KPN heeft liever dat klanten (bij goedkeuring Nma) op hun glasnetwerk blijven, daarom heeft KPN ook altijd virtuele providers gehad.
Ze kunnen het reggefiber stuk inderdaad ook laten klappen zodat ze het goedkoop over kunnen nemen (kapot concurreren)
Denk dat alle andere providers wel mee moeten (do or die)
Duh... Denk je nou echt dat ik voor 5 Euro of zo minder in de maand ga overstappen? Denk niet dat veel mensen dat zullen doen, tenzij ze toch al weg willen om de een of andere reden. Wij als handjevol Tweakers zitten er wel eens naar te kijken, de meeste 'gewone mensen' hebben wel wat beters aan hun hoofd. Als iets eenmaal redelijk tot goed werkt gaan ze echt niet zomaar overstappen.fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:51:
Niet iedereen wil bij KPN zitten, en de kabelaars zullen ook gaan reageren en met een mooi aanbod komen.
Mensen die bij XMS/lijbrandt geen upgrade krijgen zullen naar KPN gaan en als ze ze geen KPN willen naar de kabel, zou het einde van XMS/lijbrandt zijn....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
KPN/XS4all
Bekende naam
Sneller Internet
2 Gratis HD ontvangers
Uitzending gemist (gratis)
Meer zenders waaronder History etc
Meer HD zenders ook SBS6 etc in het standaard pakket
Hogere snelheid mogelijk
Gratis Wireless Router
IPV6
KPN 3in1 100Mbps met 2x IPTV € 65pm
XMS/Lijbrandt
Wij hebben DVB-C
Niemand kent ons
XMS 3in1 50Mbps met 2x IPTV € 65pm (5 euro afschrijving 2e box en switch moet je wel eerst zelf voorschieten!)
Router zelf kopen.
Voor nieuwe gebieden behoorlijk kansloos dus.
[ Voor 9% gewijzigd door fast-server op 09-01-2012 17:13 ]

Betere digitale HD en SD kwaliteit
uitzendinggemist is ook bij XMS gratis.
kpn bied helemaal geen ipv6 aan.
Geen experiabox.
[ Voor 87% gewijzigd door White_Collar op 09-01-2012 17:18 ]
De NMA heeft inderdaad nog geen goedkeuring gegeven.j1nx schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:40:
[...]
Wanneer heeft de NMA de overname goedgekeurd dan? De laatste info die ik had, was dat ze het wilde maar dat de NMA nog goedkeuring moest geven, Als reggeborgh overgenomen word en Reggefiber al voor 40% KPN is, dan lijkt het verdacht veel op een monopolie positie.
Nog maals, waar staat deat de NMA de boel al goedgekeurd heeft dan, of loop ik weer eens achter?
Niks kansloos! Er zijn nog genoeg mensen die, ondanks die 'mooie' KPN specs voor Lijbrandt kiezen.fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:11:
Van de bestaande klanten hangt het er maar van af wat hun eisen zijn, voor nieuwe klanten is het een heel ander verhaal.
KPN/XS4all
Bekende naam
Sneller Internet
2 Gratis HD ontvangers
Uitzending gemist (gratis)
Meer zenders waaronder History etc
Meer HD zenders ook SBS6 etc in het standaard pakket
Hogere snelheid mogelijk
Gratis Wireless Router
IPV6
KPN 3in1 100Mbps met 2x IPTV € 65pm
XMS/Lijbrandt
Wij hebben DVB-C
Niemand kent ons
XMS 3in1 50Mbps met 2x IPTV € 65pm (5 euro afschrijving 2e box en switch moet je wel eerst zelf voorschieten!)
Router zelf kopen.
Voor nieuwe gebieden behoorlijk kansloos dus.
Zo ken ik zelf mensen in Ermelo die dat doen... en als je Ben's weblog erop na leest, dan hebben ook in het oosten genoeg mensen voor Lijbrandt gekozen.
* KPN biedt helemaal geen ipv6
* KPN biedt geen dvb-c, analoog of fm (wat nog steeds voor heel erg veel mensen belangrijk is).
Dat laatste is waarschijnlijk ook 1 van de blangrijkste aanleidingen geweest voor KPN om uiteindelijk een WMP+ aanbod op te zetten, waarmee Lijbrandt in grote nagenoeg KPN-only plaatsen (Almere en Leeuwarden) aan de slag kon. Het aantal actieve aansluitingen viel voor die tijd namelijk bar tegen, onder andere door het ontbreken van analoog en dvb-c.
Maar goed, het valt me al een aantal posts op dat je op de een of andere manier nogal negatief gestemd bent. Misschien een optie om ook op KPN over te stappen?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Echt? Beter dan wie? Wat is er precies beter aan?Rekenblok schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:16:
Je mist een paar zaken:
Betere digitale HD en SD kwaliteit
...
Zie ook:
Of heeft dat er niets mee te maken?Mojo schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 13:40:
[...]
De streams op WMP+ en WGDO zijn tegenwoordig van dezelfde kwaliteit...

gedeeltelijk. KPN gebruikt nog steeds zijn eigen streams. SD 4 mbit en 7 mbit voor HDFiber schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:37:
[...]
Echt? Beter dan wie? Wat is er precies beter aan?
Zie ook:
[...]
Of heeft dat er niets mee te maken?
Zie testresultaat: http://www.speedtest.net/result/1696299826.png
Server draaien is geen probleem. Upload is altijd sneller hier. Af en toe haal je zelfs 10 mb per sec. (tegen de 80 Mbit aan)
TV over IP is zeer goed. Superstabiel beeld. HD is uitstekend. (LG 42LE8500)
Analoog ontvangst is ook goed .Vrijwel alle tv-zenders zijn bij XMS bovendien gratis in digitale kwaliteit te ontvangen (DVB-C), al is daarvoor wel een decoder nodig. Handig voor op de slaapkamer. Een tweedehands ziggokastje (Humax IRfox of zo) en je kijkt inclusief EPG op je slaapkamer ook digitaal.
Telefonie gebruik ik alleen inbound, naar buiten bel ik met een grandstream VOIP routertje en Internetcalls. Supergoedkoop. Ik blijf erbij, XMS werkt.
Model 3 LR AWD / MnSilver / zwart / 19"
Verwijderd
Meen je dat nou ??? Ondanks dat ze nu wel kwalitatief goede HD streams kunnen leveren bedienen ze hun eigen klanten nog steeds met die afgedankte kopermeuk?Rekenblok schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:41:
[...]
gedeeltelijk. KPN gebruikt nog steeds zijn eigen streams. SD 4 mbit en 7 mbit voor HD
@ algemeen: ik denk niet dat 'kpn levert geen ipv6' een doorslaggevend argument zal zijn. Klanten die al niet eens de nadelen van een experiabox begrijpen zal het jeuken op ze ipv6 kunnen krijgen.
Ie pee vee watteh? Nou, als ik maar goede tijden kan kijken, de rest geloof ik wel.
En kpn zal uiteindelijk toch ook moeten, ipv4 is op
Negatief nee, kritisch ja (misschien ook wel een beetje geïrriteerd)eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:32:
[...]
Maar goed, het valt me al een aantal posts op dat je op de een of andere manier nogal negatief gestemd bent. Misschien een optie om ook op KPN over te stappen?
Als ik hier kon kiezen was ik al lang weggeweest, heb helaas nog geen andere keuze.
Dit ligt absoluut niet aan het "gewone" personeel maar eerder aan de directie/management (gebrek aan besluitvorming en ze weten absoluut niet wat er speelt of willen dit niet weten)
Op dit moment voelt het zo voor klanten:
XMS/Lijbrandt komt glasvezel aanleggen - klant blij!
Het is opgeleverd - klant blij!
lokale support gaat weg
klant heeft een probleem >> kastje naar de muur
XMS/Lijbrandt schuift alles af op de netbeheerder (reggefiber)
reggefiber reageert een keer na maanden als je geluk hebt, en in de tussentijd kun je tig maal een nutteloze ehbo gaan invullen en zit je nog steeds met je probleem wat je zelf niet kan oplossen.
Bel je XMS en vraag je om een status krijg je een vrouw aan de lijn die geïrriteerd reageert en de haak er weer opgooit. (ben helaas haar naam vergeten)
Daarnaast reageert webcare ook alleen selectief op vragen en of problemen.
Af en toe krijg ik het idee dat XMS alleen zo omgaat met klanten omdat ze toch geen andere keuze hebben, beetje de who cares? mentaliteit.
Als mensen zoals mojo en rekenblok etc meer inbreng zouden hebben dan zou zou XMS al een stuk hoger staan op de ISP ladder staan aangezien zij weten wat er daadwerkelijk speelt.
Maar zoals ik al eerder schreef>> heb nog geen andere keuze.
Webcare heeft al antwoord gegeven de upgrade naar 100 mb/.sec kost geen 30 euro maar 15 euro per maandfast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
Kan iemand van XMS vertellen of er voor ons ook wat aan zit te komen en zo ja wat?
Misschien kun je mij even dat antwoord van na mijn post quoten.
Hier heb ik nu drie jaar glasvezel en heb momenteel XMS Internet only voor 42,50 p/mnd en overweeg eind van de week de 100 Mbit optie voor 15 euro p/mnd extra te activeren.
Daarnaast overweeg ik telefoon en TV te nemen, ik wil dan HD ontvangst/opname op twee tv's en uitzending gemist en een plus-pakket (extra zenders).
Bij XMS ben ik dan kwijt;
Internet + radio/tv + TV (54,95) + 100 Mbit (15,00) + IPTV (4,95) + HD pakket (5,95) + UZG (4,95) + Plus pakket (9,95); 98,25 p/mnd
HD recorder, 99 euro + 249 euro (tweede); 348 euro éénmalig!
Bij KPN kost dit;
Internet alles-in-één standaard (65,00), dit is incl. 100 Mbit, 2 ontvangers, IPTV, UZG + Plus pakket (10,00); 75,00 p/mnd
Dus, bij KPN ben ik meer dan 20 euro per maand goedkoper uit. Bovendien, geen 348 euro aan éénmalige kosten.
De Experia Box vind ik dan wel een nadeel bij KPN, maar is het dat waard??
Net even doorgelezen en je kunt dus makkelijk een eigen router gebruiker m.b.t. PPPoE en VLAN tagging. Waarom zou ik dan nog bij XMS blijven als ik bij KPN bijna 25 euro per maand goedkoper uit ben en niet 348 euro hoef te investeren aan TV decoders?fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:24:
Dat is geen probleem meer, ze leveren nu een ZTE (zie ook het KPN topic)
Gister dus erg veel last van traagheid. Opzich is een ping van 4ms perfect, maar dat is het eerste waar je aan merkt dat er 'iets' aan de hand is (normaal 2x zo laag). Gecombineerd met packetloss...Mr. Jinx schreef op zondag 08 januari 2012 @ 21:21:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=4ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=4ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Request timed out. Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=5ms TTL=55 Ping statistics for 213.239.154.35: Packets: Sent = 74, Received = 72, Lost = 2 (2% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 3ms, Maximum = 6ms, Average = 4ms
En nu is alles weer helemaal strak...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=3ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Ping statistics for 213.239.154.35: Packets: Sent = 98, Received = 98, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 1ms, Maximum = 3ms, Average = 1ms |
Dat is dus een afweging die je zelf moet maken.Venga AB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:46:
[...]
Net even doorgelezen en je kunt dus makkelijk een eigen router gebruiker m.b.t. PPPoE en VLAN tagging. Waarom zou ik dan nog bij XMS blijven als ik bij KPN bijna 25 euro per maand goedkoper uit ben en niet 348 euro hoef te investeren aan TV decoders?
Als jij kan leven met een Experiabox en je hebt geen behoefte aan analoog en dvb-c, prima
Zo is er dus voor iedere doelgroep wat wils. Er zijn genoeg mensen die analoog, dvb-c en eigen router zonder gefröbel dermate belangrijk vinden dat ze ondanks de meerprijs toch voor XMS of Lijbrandt zullen kiezen. Er zijn zelfs mensen die het aanschaffen van apparatuur niet zo'n probleem vinden, bv. omdat de settopbox toch hun harddisk/dvd-recorder, die ze ooit ook hebben moeten aanschaffen, gaat vervangen.
Persoonlijk vind ik ook het IPTV platform van GHM en de Amino m540 nog steeds stukken fijner werken dan het platform van KPN (en ik heb van beiden gebruik gemaakt omdat ik voor mijn overstap naar Lijbrandt glasvezel heb gehad via Tweak). Een voordeel van het GHM platform is bv. dat je voor de HD-zenders niet naar kanaal 700, 701, etc. hoeft te gaan maar gewoon naar 1, 2, etc. kan.
Dit zijn zomaar even wat verschillen die in me op komen, naast het voor de hand liggende feit dat KPN qua bruto prijs-snelheid ratio een streepje voor heeft.
Toen ik eind van deze middag in Leiden een pingtest deed was deze stabiel 2msMr. Jinx schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:11:
[...]
Gister dus erg veel last van traagheid. Opzich is een ping van 4ms perfect, maar dat is het eerste waar je aan merkt dat er 'iets' aan de hand is (normaal 2x zo laag). Gecombineerd met packetloss...
En nu is alles weer helemaal strak...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=3ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=2ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=1ms TTL=55 Ping statistics for 213.239.154.35: Packets: Sent = 98, Received = 98, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 1ms, Maximum = 3ms, Average = 1ms
Gisteravond tussen 6 en 9ms
Ik heb nu ook even een pingtest gedaan maar zit tussen de 5 en 7
Het lijkt er dus op dat er toch iets structureels aan de hand is.
Echter de algemene consument waar XMS het moet van hebben kijkt sneller naar prijs dan naar inhoud en als kpn goedkoper is dan zullen ze dus voor KPN gaan kiezen. Zeker in gebieden waar keuze is van meerdere providers op glas.eymey schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:27:
[...]
Dat is dus een afweging die je zelf moet maken.
Als jij kan leven met een Experiabox en je hebt geen behoefte aan analoog en dvb-c, prima.Want de ZTE is nog steeds gewoon een Experiabox... heel iets meer instellingsmogelijkheden, maar nog steeds niet vergelijkbaar met een eigen router. Vervangen door eigen apparatuur kan tot op zekere hoogte maar als je de telefonie ook wil gebruiken dien je daarvoor -altijd- de Experiabox achter je VLAN setup te blijven houden.
Zo is er dus voor iedere doelgroep wat wils. Er zijn genoeg mensen die analoog, dvb-c en eigen router zonder gefröbel dermate belangrijk vinden dat ze ondanks de meerprijs toch voor XMS of Lijbrandt zullen kiezen. Er zijn zelfs mensen die het aanschaffen van apparatuur niet zo'n probleem vinden, bv. omdat de settopbox toch hun harddisk/dvd-recorder, die ze ooit ook hebben moeten aanschaffen, gaat vervangen.
Persoonlijk vind ik ook het IPTV platform van GHM en de Amino m540 nog steeds stukken fijner werken dan het platform van KPN (en ik heb van beiden gebruik gemaakt omdat ik voor mijn overstap naar Lijbrandt glasvezel heb gehad via Tweak). Een voordeel van het GHM platform is bv. dat je voor de HD-zenders niet naar kanaal 700, 701, etc. hoeft te gaan maar gewoon naar 1, 2, etc. kan.
Dit zijn zomaar even wat verschillen die in me op komen, naast het voor de hand liggende feit dat KPN qua bruto prijs-snelheid ratio een streepje voor heeft.
Verwijderd
Ik download nu elke 5 minuten 50MB met een script waar ik een rrd mee vul (round-robin-database).
Het resultaat is dan dit: http://thuis.hsmade.com/c...l_graph_id=140&rra_id=all Heel typisch, die plotselinge dip na half 8...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 22:23 ]
Tja, dat is jouw sommetje. Voor mij ligt het toch wel enigszins anders: Internet/TV/Telefoon 51.50. Oud abbo, dus geen 4.95 voor iptv. Geen behoefte aan 100 Mbit voorlopig. UZG is nog gratis voorlopig. Geen behoefte aan Plus en extra HD pakketten. Totaal dus 51.50 plus wat beltikken.Venga AB schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:22:
...
Bij XMS ben ik dan kwijt;
Internet + radio/tv + telefoon (54,95) + 100 Mbit (15,00) + IPTV (4,95) + HD pakket (5,95) + UZG (4,95) + Plus pakket (9,95); 98,25 p/mnd
HD recorder, 99 euro + 249 euro (tweede); 348 euro éénmalig!
...
Waar heb je in vredesnaam 2 HD recorders voor nodig?
http://www.totaaltv.nl/ni...d_basispakket_Caiway.html
Caiway werd hier wel eens als voorbeeld voor de concurrentie aangegeven,maar juist door het toelaten van concurrentie op de kabel,moet men gaan coderen, ik hoop dat hier snel ook het glasnet open gaat zodat andere providers er op kunnen, 5 jaar geleden werd al gezegd dat het een open vezel was,maar in praktijk blijkt dit dus pas na migratie te kunnen,dus 5 jaar lang is er een beetje gejokt tegen de "Portalers" ,theoretisch kon het,maar in praktijk niet door de opzet van het net.
[ Voor 60% gewijzigd door Nick39 op 09-01-2012 22:37 ]
Met keus uit WBA en WGDO tegelijk kan het niet op hier
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Kan toch nooit heel lang meer duren nu? In Amersfoort zat ik in dezelfde situatie, maar nu heb ik ook keus uit een handvol aanbieders. Was Denan hier niet mee bezig?Nick39 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:30:
[...] blijkt dit dus pas na migratie te kunnen, dus 5 jaar lang is er een beetje gejokt tegen de "Portalers", theoretisch kon het, maar in praktijk niet, door de opzet van het net.

Hier ligt al sinds eind 2003 glasvezel, na een jaar zouden we kunnen overstappen naar andere providers.Fiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 00:54:
[...]
Kan toch nooit heel lang meer duren nu? In Amersfoort zat ik in dezelfde situatie, maar nu heb ik ook keus uit een handvol aanbieders. Was Denan hier niet mee bezig?
Ben het dus wel met Nick39 eens, beetje eerlijkheid en transparantie was wel netjes geweest... maar goed het is nu eenmaal zo gelopen.
Alleen verdomt @Webcare te zeggen wanneer exact, een eerder genoemde "deadline" verstrijkt aanstaande zondag,althans dat neem ik maar aan omdat er 1 week geleden werd gezegd, "aan het eind van de volgende week " en dat is a.s. zondag.dewaal schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:13:
[...]
Webcare heeft al antwoord gegeven de upgrade naar 100 mb/.sec kost geen 30 euro maar 15 euro per maand
Daarna heb ik 3 expliciete oproepen aan @Webcare geplaatst om een exacte datum die alle 3 volkomen genegeerd werden.
Ik erger me dus ook aan XMS en dan met name de NON communicatie.
Gelukkig heb ik een middel gevonden om die ergernis weg te krijgen, de links naar de posts met oproepen aan @webcare hier staan in alle 3 de Ziggo forums, zodat men daar goed kan zien hoe men met klanten omgaat waardoor sommigen zich al achter de oren krabbelen.
Uiteindelijk "pakt" XMS zichzelf hierdoor dus. (ik weet haast zeker dat XMS de @webcare medewerkers verboden heeft hier over te praten anders zouden ze heus wel reageren)
Verder, als je nu opgraded ben je dus geen 15,maar 30 euro kwijt, de prijsverlaging is nog niet ingegaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 10-01-2012 11:19 ]
Ik heb het regelmatig met je eens, maar ik vind dat je nu nogal overdrijft. Ja er is geen exacte datum, dat klopt, maar er is wel gezegd 'eind volgende week' wat je zelf al aangeeft. Zolang het nog geen 'eind volgende week' is vind ik het een beetje overdreven om webcare hier constant over lastig te vallen. Je kan altijd nog gaan klagen als het eind volgende week nog niet op orde is.
Oh ik snap best als je op iets aan het wachten bent en het wordt maar niet concreet dat het vervelend kan zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Luuk1983 op 10-01-2012 13:23 ]
Na tot nu toe mijn zeer slechte ervaringen met de service van XMS wilde ik dit ook hier maar eens neerzetten.
Op 13 december is er brand uitgebroken in ons kantoorpand waardoor we noodgedwongen snel richting een nieuw kantoor moesten verhuizen. Voor ons zaak om hier a.s.a.p. een snelle internetverbinding aangelegd te krijgen.
Aangezien er glasvezel aanwezig is in het pand contact opgenomen met Reggefiber welke aangaf met XMS in zee te gaan i.p.v. KPN aangezien de lijnen hiermee een stuk korter waren en er dan snel een verbinding opgeleverd zou kunnen worden.
XSM snel telefonisch de opdracht gegeven waarna het gezeur begonnen is. Tot op heden is er nog helemaal niets gebeurt op een hoop interne misverstanden bij XMS na. Bij reggefiber hebben ze na bijna een maand nog niets vernomen van XMS en geven ze aan pas iets te kunnen doen als ze een opdracht hebben.
Bij XMS kom ik niet verder dan een eerstelijns jongen welke me alleen kan voorlezen wat er op het scherm staat.
Samengevat ben ik redelijk radeloos op dit moment en worden we al 2,5 week aan het lijntje gehouden met verhalen dat we terug gebeld worden en dat er toch echt HEEL hard aan gewerkt wordt.
Het is ook onmogelijk om iemand bij XMS aan de telefoon te krijgen welke wel iets kan zeggen, het lijkt bijna wel of de projectleiders, managers etc... geen naam hebben bij XMS.
Is er hier iemand die nog een advies voor me heeft hoe ik XMS nu in beweging kan krijgen....
XMS_Webcare is er niet om mee te discussiëren, maar om in te springen bij problemen welke zij kunnen verhelpen. Ik snap heel goed dat ze jou posts negeren Nick. Jezelf vijf keer herhalen zal daar niet zoveel verandering in aanbrengen. De genoemde datum is nog prima haalbaar, dus waar klaag je nou eigenlijk over?
De verwijzing naar het Ziggo forum vind ik ronduit triest. Andersom zijn er vast ook voorbeelden waar Ziggo gebruikers jaloers op kunnen zijn.
Laat het gewoon hierbij en houd de website van XMS in de gaten.
[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 10-01-2012 12:12 ]
Juist voor jou zou webcare afgeschaft moeten worden. Erg triest wanneer er word gezegd eind volgende week, het op dit moment nog geen einde van de week is en dat je dan toch al begint met klagen.Nick39 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:14:
[...]
Gelukkig heb ik een middel gevonden om die ergernis weg te krijgen, de links naar de posts met oproepen aan @webcare hier staan in alle 3 de Ziggo forums, zodat men daar goed kan zien hoe men met klanten omgaat waardoor sommigen zich al achter de oren krabbelen.
Uiteindelijk "pakt" XMS zichzelf hierdoor dus.
Misschien kan je een vraag richten aan webcare om te kijken wat hun voor jou kunnen betekenen.cue schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:56:
lang verhaal
Aan iedereen:
Heeft iemand nog noemenswaardige snelheidsproblemen?
[ Voor 18% gewijzigd door Gangster93 op 10-01-2012 12:32 ]
Verwijderd
@webcare: het zou toch wel interessant zijn om hier een antwoord op te krijgen. Het systeem is 'open' en het mechanisme van autoriseren op extra pakketten is, hoe zal ik het zeggen, nogal klungelig opgelost. Iedereen kan in beginsel alle streams bekijken. Hoe verkopen jullie dat aan de content leveranciers die betaald moeten worden? Of gaat het businessmodel er van uit dat toch maar maximaal zeg 2% van de gebruikers gebruik zullen maken van deze mogelijkheden en de onwetende rest van de abonnees braaf wel 15 euro voor Eredivisie Live betaalt?Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 10:01:
En wat nu als mijn eigen apparatuur per ongeluk een join op een multicast stream doet die eigenlijk buiten mijn abonnement valt?
Hoe houdbaar is dat op den duur?
(en nee, ik ga geen howto maken)
Verwijderd
Zou je ons via een DM of e-mail je adresgegevens kunnen sturen. Mogelijk kunnen wij iets voor je betekenen. - Sophiecue schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:56:
Ha Allemaal,
Na tot nu toe mijn zeer slechte ervaringen met de service van XMS wilde ik dit ook hier maar eens neerzetten.
Op 13 december is er brand uitgebroken in ons kantoorpand waardoor we noodgedwongen snel richting een nieuw kantoor moesten verhuizen. Voor ons zaak om hier a.s.a.p. een snelle internetverbinding aangelegd te krijgen.
Aangezien er glasvezel aanwezig is in het pand contact opgenomen met Reggefiber welke aangaf met XMS in zee te gaan i.p.v. KPN aangezien de lijnen hiermee een stuk korter waren en er dan snel een verbinding opgeleverd zou kunnen worden.
XSM snel telefonisch de opdracht gegeven waarna het gezeur begonnen is. Tot op heden is er nog helemaal niets gebeurt op een hoop interne misverstanden bij XMS na. Bij reggefiber hebben ze na bijna een maand nog niets vernomen van XMS en geven ze aan pas iets te kunnen doen als ze een opdracht hebben.
Bij XMS kom ik niet verder dan een eerstelijns jongen welke me alleen kan voorlezen wat er op het scherm staat.
Samengevat ben ik redelijk radeloos op dit moment en worden we al 2,5 week aan het lijntje gehouden met verhalen dat we terug gebeld worden en dat er toch echt HEEL hard aan gewerkt wordt.
Het is ook onmogelijk om iemand bij XMS aan de telefoon te krijgen welke wel iets kan zeggen, het lijkt bijna wel of de projectleiders, managers etc... geen naam hebben bij XMS.
Is er hier iemand die nog een advies voor me heeft hoe ik XMS nu in beweging kan krijgen....

Enne..., @Nick39, beetje kinderachtige actie weer.
Dat ligt er maar aan wat je onder een zakelijke verbinding verstaatFiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:15:
Sinds wanneer doet XMS ook zakelijke verbindingen?![]()
offtopic:
Mag ik wederom vragen, wanneer jullie denken dat de website aangepast gaat worden en de misleidende verkoop truukjes aangepast worden.
Nogmaals;

We waren het toch eens dat als je een opsomming maakt onder een "doosje/pakket" met daar naast "een prijs", dat de opsomming dan toch is wat je krijgt voor die vermelde prijs ! Je kan dan niet het hele IPTV + Gratis ontvanger ineens in een (achter een verborgen) uitklap menuutje plaatsen waar je ineens 4,95 per maand extra moet betalen als je IPTV wil met een gratis ontvanger.
Even de history op een rijtje;
j1nx schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:43:
@Webcare
[...]
EDIT2:
Dan nog iets, die website klopt gewoon echt niet. Kijk hier;
http://xmsnet.nl/pakketten
En dan het "Internet, radio en tv 50" pakket.
Met andere woorden, als ik dat pakket wil, dan betaal ik 52,50 per maand en dan krijg ik; IPTV, Gratis HD ontvanger, Analoog radio/TV inclusief DVB-C en 50Mbps/50Mbps internet.
NIET DUS !!!
Want als ik IPTV wil en een gratis ontvanger dan moet ik wel even "optioneel" IPTV aan zetten tegen 4,95 per maand.
Dat mag toch niet, dat kan toch niet mogen?
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:31:
[...]
XMS begrijpt dat dit verwarring bij onze (nieuwe) klanten kan veroorzaken, de tekst zal met een aantal dagen aangepast zijn. -Tim
Alvast bedankt.j1nx schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:27:
[...]
Hoeveel is "aantal" bij jullie. Neem toch aan dat we niet over "tientallen" praten (al is dat technisch gezien ook een aantal)
(de reden dat ik dit nu nogmaals doe incl. screen-shot en history is omdat; Ik hoop toch dat deze misleidende manier van verkoop voor vrijdag is aangepast, anders voel ik mij bezwaard, maar toch enig sinds verplicht om dit te melden bij http://www.consumentenautoriteit.nl Ik vind dit soort misleiding namelijk persoonlijk ERG "smerig")
Ik begrijp je zienswijze,aan de andere kant zou ook een antwoord als, wij kunnen een exacte datum nog niet prijsgeven, een reactie zijn.Luuk1983 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:29:
@Nick,
Ik heb het regelmatig met je eens, maar ik vind dat je nu nogal overdrijft. Ja er is geen exacte datum, dat klopt, maar er is wel gezegd 'eind volgende week' wat je zelf al aangeeft. Zolang het nog geen 'eind volgende week' is vind ik het een beetje overdreven om webcare hier constant over lastig te vallen. Je kan altijd nog gaan klagen als het eind volgende week nog niet op orde is.
Oh ik snap best als je op iets aan het wachten bent en het wordt maar niet concreet dat het vervelend kan zijn.
Ga je me echter stelselmatig negeren,verwacht dan niet van mij dat ik dat negeer.
Met 1 invoer op de knop kan XMS voor bestaande klanten de nieuwe prijs invoeren,net zo goed als dat ze dat kan met een verhoging van een telefoon tarief.
Net zo goed als dat ze het konden met het kado'tje van 3 maanden gratis 100 megabits.
Er wordt nu gemeten met 2 maten, nieuwe klanten kunnen met 100 megabits voor 15 euro meer instappen,oude klanten kunnen dat niet.
Er is geen enkele verklaring waarom het nieuwe prijsplan niet voor bestaande klanten wordt ingevoerd,en degenen die al 100 mbits hebben betalen nog steeds de 30 euro terwijl dat niet hoeft.
Binnenharken wat maar binnen te harken is.
Aan de ene kant wordt geroepen dat er tussen WBA en WGDO geen verschil zit, aan de andere kant wordt er geroepen dat er wel degelijk verschil zit.
Reeds bij de oprichting van XMS zou de concurrentie binnen een jaar op de vezel kunnen,dat was ook een bindende afspraak, 5 jaar later is dat nu mondjesmaat maar nog lang niet overal mogelijk.
Digitale tv zou in 2007 binnen 1 jaar mogelijk worden, het verdween van de site en pas jaren later werd het ingevoerd.
Zo kan ik continue doorgaan,keer op keer traineert XMS gemaakte beloftes.
Na 4 jaar knokken kon XMS pas een werkende en betrouwbare telefonie aansluiting bij me afleveren waar ik al die tijd wel voor betaald heb.
Nu kan je wel roepen, als het niet naar je zin is dan ga je weg maar ik blijf zo schuiven en waarom moet ik steeds weg omdat een bedrijf haar beloftes niet waarmaakt.
Als ik een keer te laat betaal is er binnen een week een zeer dreigende herrinnering,maar XMS mag wel vaagheden blijven houden.
Draai het eens om, als ik mijn stroombedrijf,mijn huurbaas,of welke diensten provider zou zeggen dat ik ergens aan het eind van de volgende week wel eens een keer betaal,zou ik het nu heel koud hebben.
Met mijn links, geef ik in elk geval eerlijke voorlichting over het handelen van XMS als maatschappij.
Een concrete vraag negeren,vind ik niet lastig vallen, als die concrete vraag dan nog eens gesteld wordt omdat het antwoord uitblijft,is ook logisch,als je daarna merkt dat je genegeerd wordt,is mijn handelen ook logisch,door het negeren van een vraag,krijg je vanzelf dat die opnieuw gesteld wordt.
Dan kun je met een kadobonnetje sorry zeggen,maar als je daarna gewoon als bedrijf weer doorgaat,is dat sorry zeggen niet erg gemeend.
Of iemand dat kinderachtig vindt,lig ik echt niet wakker van,hoewel persoonlijke opmerkingen niet toegestaan zijn,ik ben hier niet omdat iedereen me lief moet vinden.
Had je ook per DM kunnen opmerken,maar publiekelijk iemand kinderachtig noemen scoort natuurlijk beter dat snap ik, echter ik vind het uitblijven van een antwoord op een vraag ook erg kinderachtig, vooral omdat vragen die in de topicstart staan wel beantwoord worden,die mensen vallen webcare dus net zo goed lastig,ik kan in elk geval weinig met je opmerking.Fiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:15:
Sinds wanneer doet XMS ook zakelijke verbindingen?![]()
offtopic:
Verwijderd
Geen probleem, kleine moeitej1nx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:09:
Super bedankt Webcare !!!
Indien je nog steeds klachten hebt en je case niet wordt opgelost kan je altijd naar de geschillencommisie. en anders stop je met zeurenNick39 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 14:43:
[...]
Ik begrijp je zienswijze,aan de andere kant zou ook een antwoord als, wij kunnen een exacte datum nog niet prijsgeven, een reactie zijn.
Ga je me echter stelselmatig negeren,verwacht dan niet van mij dat ik dat negeer.
Met 1 invoer op de knop kan XMS voor bestaande klanten de nieuwe prijs invoeren,net zo goed als dat ze dat kan met een verhoging van een telefoon tarief.
Net zo goed als dat ze het konden met het kado'tje van 3 maanden gratis 100 megabits.
Er wordt nu gemeten met 2 maten, nieuwe klanten kunnen met 100 megabits voor 15 euro meer instappen,oude klanten kunnen dat niet.
Er is geen enkele verklaring waarom het nieuwe prijsplan niet voor bestaande klanten wordt ingevoerd,en degenen die al 100 mbits hebben betalen nog steeds de 30 euro terwijl dat niet hoeft.
Binnenharken wat maar binnen te harken is.
Aan de ene kant wordt geroepen dat er tussen WBA en WGDO geen verschil zit, aan de andere kant wordt er geroepen dat er wel degelijk verschil zit.
Reeds bij de oprichting van XMS zou de concurrentie binnen een jaar op de vezel kunnen,dat was ook een bindende afspraak, 5 jaar later is dat nu mondjesmaat maar nog lang niet overal mogelijk.
Digitale tv zou in 2007 binnen 1 jaar mogelijk worden, het verdween van de site en pas jaren later werd het ingevoerd.
Zo kan ik continue doorgaan,keer op keer traineert XMS gemaakte beloftes.
Na 4 jaar knokken kon XMS pas een werkende en betrouwbare telefonie aansluiting bij me afleveren waar ik al die tijd wel voor betaald heb.
Nu kan je wel roepen, als het niet naar je zin is dan ga je weg maar ik blijf zo schuiven en waarom moet ik steeds weg omdat een bedrijf haar beloftes niet waarmaakt.
Als ik een keer te laat betaal is er binnen een week een zeer dreigende herrinnering,maar XMS mag wel vaagheden blijven houden.
Draai het eens om, als ik mijn stroombedrijf,mijn huurbaas,of welke diensten provider zou zeggen dat ik ergens aan het eind van de volgende week wel eens een keer betaal,zou ik het nu heel koud hebben.
Met mijn links, geef ik in elk geval eerlijke voorlichting over het handelen van XMS als maatschappij.
Een concrete vraag negeren,vind ik niet lastig vallen, als die concrete vraag dan nog eens gesteld wordt omdat het antwoord uitblijft,is ook logisch,als je daarna merkt dat je genegeerd wordt,is mijn handelen ook logisch,door het negeren van een vraag,krijg je vanzelf dat die opnieuw gesteld wordt.
Dan kun je met een kadobonnetje sorry zeggen,maar als je daarna gewoon als bedrijf weer doorgaat,is dat sorry zeggen niet erg gemeend.
Of iemand dat kinderachtig vindt,lig ik echt niet wakker van,hoewel persoonlijke opmerkingen niet toegestaan zijn,ik ben hier niet omdat iedereen me lief moet vinden.
Daarnaast het HD-pakket uitgezet. Wij kijken hier niet zoveel TV en ik zie de meerwaarde van het HD-pakket niet echt meer in. Jammer (op dit moment) van die paar matige Nederlandse zenders als SBS6 en Net5 die ik dan niet meer in HD heb.
Damn, wat ga ik dan een geld besparen
Graag ontvang ik dan van jou een DM dat we het 1 en ander door kunnen spreken
Ik heb te weinig tijd om hem nog goed te onderhouden vandaar dat het mij beter lijkt dat iemand anders het overneemt.
Je bedoelt al via de inkomsten belasting mee aan de nederlandse tv. Dus ook al kijk je geen tv meer en heb je geen abbonement bij XMS voor tv dan nog betaal je.eymey schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:49:
Ach, TV begint zo onderhand toch een overbodige luxe te worden.... Als de VVD (of zelfs de PVV) straks hun zin gaan krijgen, dan gaat het NL publieke bestel naar 2 of zelfs 1 zender. Van de commerciele omroepen word ik ook steeds minder vrolijk.
Damn, wat ga ik dan een geld besparen
Ze hebben het al aangepast...j1nx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 13:50:
@Webcare
Mag ik wederom vragen, wanneer jullie denken dat de website aangepast gaat worden en de misleidende verkoop truukjes aangepast worden.
Nogmaals;
[afbeelding]
We waren het toch eens dat als je een opsomming maakt onder een "doosje/pakket" met daar naast "een prijs", dat de opsomming dan toch is wat je krijgt voor die vermelde prijs ! Je kan dan niet het hele IPTV + Gratis ontvanger ineens in een (achter een verborgen) uitklap menuutje plaatsen waar je ineens 4,95 per maand extra moet betalen als je IPTV wil met een gratis ontvanger.
Even de history op een rijtje;
[...]
[...]
[...]
Alvast bedankt.
(de reden dat ik dit nu nogmaals doe incl. screen-shot en history is omdat; Ik hoop toch dat deze misleidende manier van verkoop voor vrijdag is aangepast, anders voel ik mij bezwaard, maar toch enig sinds verplicht om dit te melden bij http://www.consumentenautoriteit.nl Ik vind dit soort misleiding namelijk persoonlijk ERG "smerig")
er staat nu " •Interactieve TV met gratis HD-ontvanger mogelijk"
Kan iemand duidelijkheid scheppen over die paketten die in de folder van xms staan die je krijgt bij het anagaan van je huurcontract???
Mijn tweede vraag is . Ik heb net CD opgezegd . hoe zijn de digitale zenders van XMS? En welke zijn dit voor maarssen?
De info op www.portaal.nl lijkt sowieso enigszins verouderd:
http://www.portaal.nl/glasvezel.aspx
http://www.123opglasvezel.nl/
Edit:
En wat doet deze postcode-check?
http://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/maarssen
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 10-01-2012 22:13 . Reden: Edit: ]
Ik heb het sterke vermoeden dat die aanbiedingen niet meer gelden voor XMSNEt maar dat niemand dat zegt. Ondertussen wordt die folder gewoon in je pakket gestopt die je krijgt van portaal.Fiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:05:
Hmm... Maarssen lijkt een beetje een raar geval, zo op het eerste gezicht. Lijkt nog een oud Portaal netwerk wat nog niet door Reggefiber en/of XMS is overgenomen. Zowel op XMSnet.nl als op Reggefiber.nl als op Glashart.nl kan ik niets vinden over Maarssen. Al een postcode-check gedaan op bovenstaande 3 websites?
De info op www.portaal.nl lijkt sowieso enigszins verouderd:
http://www.portaal.nl/glasvezel.aspx
http://www.123opglasvezel.nl/
Edit:
En wat doet deze postcode-check?
http://www.glasvezel-vergelijken.nl/plaatsen/maarssen
Maar ja als dat aanbod nog bestaat voor sommige wijken is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Volgens de postcode check kan het
[ Voor 10% gewijzigd door Chadi op 10-01-2012 22:21 ]
Een van die nummers bestaat niet meer en XMS zei dat het zou kunnen ...maar ze wist het niet zeker en dat ik het verder uit moest zoeken met Portaal.Fiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 22:16:
Het is 088 555 2 555 tegenwoordig. Postcode-checks al gedaan? Wat zeggen die?
Portaal wist me ook niet verder en verwees me naar XMS
Dus het is wazig... Folder heb ik in de auto liggen ik zal hem morgen avond wel inscannen
Maar heb je er ook bij gezien "tot" m.a.w. je kunt een abbo hebben tot 500 MB en toch maar 100 binnen halen, het bekende addertje??fast-server schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:23:
Dat de laatste topics verwijzen naar verkeerde info,die sommigen misleidend noemen,is ook mijn schuld niet en het zijn mijn uitlatingen ook niet.
Ik doe 3 keer een bewust genegeerde oproep en het staat XMS vrij om op die vragen te reageren of niet.
Ik en anderen wijzen op een aantal onjuistheden,gedane beloftes zoals een open netwerk terwijl dat na zoveel jaar nog niet van toepassing is.
Anderen wijzen er hier ook in dit topic op dat zij nog veel langer abvonnee zijn,dat bij hun dezelfde beloftes zijn gemaakt.
Geen enkele uitlating daarin verder van mij en ik heb me daar zelfs verder bewust buiten gehouden.
Als je in een ander forum simpelweg een link hierheen post zodat men kan lezen wat hij of zij wil waarin ik niets overneem uit tweakers en men zijn eigen conclusie kan trekken,dan is er niets verkeerds aan,dat had men via Google ook kunnen vinden.
Ik heb niets tegen de personen van XMS zelf en dat weet men zelf ook best.
Wat is er kinderachtig aan als je verwijst naar een forum waar men ervaringen uitwisseld met XMS ?
Een openbaar forum,niet beheerd door XMS.
Dat daar de laatste tijd een aantal negatieve reacties in staan,daar kan ik ook niets aan doen.
Mag dat niet,staan hier dan dingen die beter verborgen kunnen blijven ?
Dat lijkt me onzin, er zijn hier ook zat topics die verwijzen naar Ziggo en beslist niet allemaal positief,dus die mensen zijn ook allemaal kinderachtig ?
En zo zijn er tientallen topics over tientallen providers waarin exact hetzelfde gebeurd.
Dit is het : XMS Glasvezel ervaring XIV topic,waarin ik in elk geval ervaar dat kritische mensen bewust genegeerd worden,en elke lezer mag zijn eigen conclusie daaruit trekken,ik nodig men alleen uit om eerst te lezen,lijkt me niets fouts aan,denkt een moderator daar anders over dan hoor ik dat graag,maar dit is een openbaar forum waar men naar mijn idee gewoon naar mag verwijzen,dat is zelfs de functie ervan.
Ik hoop dat ik zo je bezwaren wat heb weg kunnen nemen of mijn motivatie te kunnen verduidelijken,en anders nodig je nogmaals uit via DM het verder uit te praten.
j1nx schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 16:09:
Super bedankt Webcare !!!
Eigenlijk was ik stiekem toch wel een heel klein beetje benieuwd waar dit nou precies over ging. Mogen wij het ook weten?

Dan kan Webcare je morgen vast wel even helpen. Die zijn soms net wat vlotter en handiger dan de gewone helpdesk...
Verwijderd
Volgens mij ging dit over de vermelding van IPTV bij het compleet pakket op de website, is nu aangepast met het woord mogelijkFiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:39:
Eigenlijk was ik stiekem toch wel een heel klein beetje benieuwd waar dit nou precies over ging. Mogen wij het ook weten?
Eigenlijk heel simpel. Als je een glasvezelkastje hebt in de meterkast, kan XMS er leveren. Prijzen zijn tegenwoordig wat anders, alles wat in de postcode check staat klopt.Chadi schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:34:
Ik heb bij het aangaan van mijn huurcontract van Portaal een folder van XMS gekregen. Daarop kan je kiezen uit 6 paketten 50/50 is 32,95 volgens de folder. Als ik naar XMS ( muur) bel wordt ik verwezen naar Portaal (kast) En als ik naar portaal bel in omgekeerde volgorde
Kan iemand duidelijkheid scheppen over die paketten die in de folder van xms staan die je krijgt bij het anagaan van je huurcontract???
Mijn tweede vraag is . Ik heb net CD opgezegd . hoe zijn de digitale zenders van XMS? En welke zijn dit voor maarssen?
Maarssen heeft op DVB-C naar mijn weten dezelfde zenders als Utrecht. IPTV is landelijk hetzelfde.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Wat Mewwie zegt;Fiber schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:39:
[...]
[...]
Eigenlijk was ik stiekem toch wel een heel klein beetje benieuwd waar dit nou precies over ging. Mogen wij het ook weten?![]()
[...]
Na mijn bericht, hadden ze waarschijnlijk zo'n; "Oh ja shit, dat moest ik ook nog doen" momentje en hebben het direct aangepast.
Zoals het er nu staat is het wel netjes. Het pakket voor die prijs bied je de mogelijkeid om IPTV af te nemen (maar het hoeft niet). Het is nu net als dat er bij een van de pakketten staat dat je er mogelijk onbeperkt bellen bij kan nemen.
Zo is het weer netjes
Ook hebben de mensen in een portaal woning zitten zelf meebetaald aan de aanleg van het glasvezel netwerk.
De vraag is dus: waarom zijn de tarieven nu gelijk getrokken en waar gaat de portaal korting van € 20 nu heen?
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 11-01-2012 11:53 ]
Verwijderd
Als je je adresgegevens via DM stuurt, kunnen wij het voor je nakijken. - SophieChadi schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:34:
Ik heb bij het aangaan van mijn huurcontract van Portaal een folder van XMS gekregen. Daarop kan je kiezen uit 6 paketten 50/50 is 32,95 volgens de folder. Als ik naar XMS ( muur) bel wordt ik verwezen naar Portaal (kast) En als ik naar portaal bel in omgekeerde volgorde
Hier ook, Deventer.theblindman schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:35:
In Leusden lag de verbinding er net (bij een kennis en bij mij) even uit, hebben andere mensen (buiten Leusden) dit ook gemerkt?
Verwijderd
Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk via support@xmsnet.nl of 088 555 2 555).
Met vriendelijke groeten,
Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS
Bij mij staat nog steeds 30 euro in Mijn XMS... (overigens dergelijke e-mail ook niet ontvangen)Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:42:
Wilt u blijvend een hogere internetsnelheid afnemen? Dan kunt u kiezen voor een snelheidsupgrade naar 100 Mb/s voor €15,- per maand meer. U kunt dit zelf aanzetten in uw persoonlijke klantenomgeving ‘mijn XMS’.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met onze servicedesk via support@xmsnet.nl of 088 555 2 555).
Met vriendelijke groeten,
Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS
[ Voor 4% gewijzigd door Venga AB op 11-01-2012 16:45 ]
Verwijderd
Emailte is van drie uur geleden en je kunt dus altijd hiernaar verwijzen.Venga AB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Bij mij staat nog steeds 30 euro in Mijn XMS... (overigens dergelijke e-mail ook niet ontvangen)
Dan klopt het toch helemaal dat je nog geen mail ontvangen hebt als bij jou nog 30 euro staatVenga AB schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:44:
[...]
Bij mij staat nog steeds 30 euro in Mijn XMS... (overigens dergelijke e-mail ook niet ontvangen)
Sorry
En jij denkt dat ze dergelijke e-mail één voor één versturen en vervolgens één voor één de optie in Mijn XMS aanpassen? Ik denk eerder dat DharmaSingh nieuwe klant is?Luuk1983 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:50:
[...]
Dan klopt het toch helemaal dat je nog geen mail ontvangen hebt als bij jou nog 30 euro staat![]()
offtopic:
Sorry
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.