denan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:10:
[...]
XMS (en de andere ISP's) hebben gewoon een vaste prijs die ze moeten betalen om die boxen in te kopen. Als dan later (door nieuwe afspraken/acties/bulkkorting) de inkoopprijzen omlaag gaan is het toch alleen maar netjes dat nieuwe klanten daar gebruik van kunnen maken.
Acties lopen altijd maar als klant ga je er toch niet van uit dat een actie die nu loopt automatisch ook voor iedereen van de afgelopen jaren opgaat? Een isp moet die kosten tenslotte zelf ook gewoon betalen en het geld moet ergens vandaan komen.
Ik wil best 'basic business psychology for dummies' downloaden en lezen.. maar op voorwaarde dat jij de bestseller "there's no such thing as a free lunch" oppikt

Trust me, ik ben me daar van bewust.
Echter, vergeef me asl ik dit verkeerd gezien heb (ben niet echt bekend met de huidige aanbiedingen) maar reken even mee:
Mijn abbo: Klant vannaf het begin, de volle prijs moeten betalen (figuurlijk) voor de 110, 130, GEEN voordeel van inschrijven toendertijd en toegang tot dezelfde tijdelijke acties (tijdelijke line upgrade bv) en zelfs een kleine prijs verhoging voor het abbo, als ik mijn 130 (waarvoor ik pilot tester was) wil upgraden naar iets nieuwers moet ik wederom geld bij leggen.
Nieuw abbo: Gratis TV topbox, 3 maanden korting, alle eventuele sinterklaas/kerst acties.
Je hebt helemaal gelijk, er bestaat geen gratis lunch, maar er zijn gradaties van hoe je kan omgaan met mensen die early adopters fee betalen voor alles. Wat ik terug gekregen heb is zeer stabiele TV en internet, maar dat is iets wat ik eigenlijk ook wel verwacht, ongeacht.

.
Natuurlijk geld dat de bulk kortingen opgaan voor werving van nieuwe klanten; echter een nieuwe klant voor een jaar vs een oude klant van 6 jaar da's nogal een verschil in winst

. Ik hoef geen handouts, nog een "free lunch". Echter helemaal niets is een beetje kaal in vergelijking, zowel op papier, als gevoels matig.