De storing met deze zenders is opgelost. - SophieVerwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:48:
Ontbrekende zenders
Bericht van Glashart Media:
Op dit moment is er een probleem met de aanlevering van het signaal van onderstaande zenders.
TV Oranje
Brava NL
Schlager TV
GPTV
Brava 3D
Er wordt aan gewerkt om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. - Sophie
Nou het was geen blijvertje, ik lees mee en toen toevallig dat providerhoppen voor de kado'tjes en extra's tevoorschijn kwam,moest ik gewoon even reageren.denan schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:35:
[...]
@nick: je bent er weer! (ga je nou ook op XMS stemmen in de "beste ISP:" thread?
Net als dat je een aantal mensen hebt die steeds overal proefabonnementen op nemen zoals tv bladen, alleen hanteren laatstgenoemden wel altijd zoiets van, je mag de laatste 6 maanden niet lid zijn geweest.
De beste Internetproviders thread, over het hoofd gezien.. gaat het technisch over de beste ISP ?
Dan moet ik eens nadenken, een hogere download zoals Ziggo,maakt de ISP daarom niet beter als XMS.
Denk ik terug aan het verhaal dat mijn vriendin vertelde gisteren,dan wordt ik bloedlink op Ziggo.
Hoe het technisch kan weet ik niet,maar het tehuis waar ze werkt krijgt tv en internet,en alarmtelefoons,via Lijbrandt, blijkbaar is er vroeger een Ziggo aansluiting geweest.
Een paar oudjes zitten nog op dat Ziggo,maar omdat kamernummers blijkbaar niet apart aangesloten kunnen worden,vermoedelijk 1 aansluiting en een zooi verdelers en het tehuis een overeenkomst heeft met Lijbrandt, komt Ziggo de oudjes afsluiten,maar een paar ervan hebben dus,via smartcards van familieleden,wel een decoder,en al hadden ze die niet...
Biedt die mensen een mogelijkheid,een collectief abonnement oid, als je die zooi komt afsluiten zie je toch dat het om hulpbehoevende mensen gaat in een verzorgingstehuis,maar Ziggo niet,die trekt gewoon de stekker er uit.
Dan mogen ze technisch wel een goede provider zijn,maar als je dit flikt,krijg je in elk geval mijn stem niet.
Dus ja, XMS is zeker een kanshebber... linkje ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zie je liever gewoon hier blijven hoor! Al is het maar om de balans te behouden in voor en tegens i.c.m. XMSNick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:16:
[...]
Nou het was geen blijvertje, ik lees mee en toen toevallig dat providerhoppen voor de kado'tjes en extra's tevoorschijn kwam,moest ik gewoon even reageren.
Ik waardeer altijd zeer je onderbouwde vergelijkingen met Ziggo. Bij een hoop dingen is het altijd fijn om een vergelijking te kunnen maken met "de andere". ADSL is geen vergelijkend produkt dus eindig je al snel bij de Kabel. Jij hebt Ziggo, kennis van zaken, dus ....
Lysdectisch of niet, als er iemand zijn posts netjes onderbouwd dan ben jij het wel.
nu weer terug naar het topic, want me r33t begint zeer te doen.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Wel O.T. maar je kan een techneut niet verwijten dat ie z'n opdracht uitvoert.Nick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:16:
[...]
Biedt die mensen een mogelijkheid,een collectief abonnement oid, als je die zooi komt afsluiten zie je toch dat het om hulpbehoevende mensen gaat in een verzorgingstehuis,maar Ziggo niet,die trekt gewoon de stekker er uit.
M.i. heeft dat tehuis de zaakjes niet op orde of betreffende oudjes wensen niet (meer) te betalen.
Lijbrandt kan wel eens een duurder pakket aanbieden (met meer opties).
Het tehuis biedt die mensen deze dienst en dus ligt de verantwoordelijkheid daar en niet bij Ziggo, die blijktbaar geen contract meer heeft.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik zie dat eerder als een fuckup van het tehuis in kwestie dan van Ziggo specifiek, eerlijk gezegd.Nick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:16:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
DANKBETUIGING AAN XMS
Waarschijnlijk tot aan het vervelende toe (ja ik realiseer en evalueer ook mijn eigen gedrag) heb ik melding gemaakt van mijn ongenoegen over een aantal geschillen tussen mij en XMS.
Vandaag krijg ik een brief van XMS waarin ik in al mijn punten gelijk gesteld ben.
Ik heb ten onrechte betalingsherrinneringen gehad en men heeft ten onrechte kosten in rekening gebracht.
Men heeft zich ten onrechte niet aan eerdere afspraken gehouden en nog wat prive dingen,waarvoor men excuus aanbiedt.
Op zich was dat voor mij voldoende.
Gewoon een erkenning.
En dan niet aan de telefoon,maar gewoon zwart op wit,met excuses.
MAAR:
De manager klantenservice heeft,ter vergoeding van moeite,brieven schrijven en ongemak er een VVV bon bij gedaan van 25 euro.
En dat is iets,waar ik wel even van sta te kijken.
Een credit vind ik toch een stuk zakelijker,hier heeft iemand extra aandacht aan besteed.
Net even een personal touch.
Ik heb genoeg geklaagd over XMS,dat ik het niet meer dan eerlijk vindt dat dit ook bekend wordt gemaakt.
Ik weet niet precies hoe ik de bewuste manager exact kan benaderen,maar ik neem aan dat er iemand van webcare is die bovenstaand door kan geven.
Waarschijnlijk tot aan het vervelende toe (ja ik realiseer en evalueer ook mijn eigen gedrag) heb ik melding gemaakt van mijn ongenoegen over een aantal geschillen tussen mij en XMS.
Vandaag krijg ik een brief van XMS waarin ik in al mijn punten gelijk gesteld ben.
Ik heb ten onrechte betalingsherrinneringen gehad en men heeft ten onrechte kosten in rekening gebracht.
Men heeft zich ten onrechte niet aan eerdere afspraken gehouden en nog wat prive dingen,waarvoor men excuus aanbiedt.
Op zich was dat voor mij voldoende.
Gewoon een erkenning.
En dan niet aan de telefoon,maar gewoon zwart op wit,met excuses.
MAAR:
De manager klantenservice heeft,ter vergoeding van moeite,brieven schrijven en ongemak er een VVV bon bij gedaan van 25 euro.
En dat is iets,waar ik wel even van sta te kijken.
Een credit vind ik toch een stuk zakelijker,hier heeft iemand extra aandacht aan besteed.
Net even een personal touch.
Ik heb genoeg geklaagd over XMS,dat ik het niet meer dan eerlijk vindt dat dit ook bekend wordt gemaakt.
Ik weet niet precies hoe ik de bewuste manager exact kan benaderen,maar ik neem aan dat er iemand van webcare is die bovenstaand door kan geven.
Verwijderd
@Nick39 Leuk om te lezen! Ik heb je bericht doorgestuurd naar de klachtenafdeling. - Sophie
Ik heb 15 minuten in de wacht gehangen vanwege een storing interactieve diensten,waar ik geen gebruik van maak, om toch dit ook telefonisch aan xms door te geven,dus als het goed is,krijgt desbetreffende persoon dan 2 berichten, ik wilde me er niet met een Jantje van Leiden er vanaf maken door het alleen hier te vermelden.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:16:
@Nick39 Leuk om te lezen! Ik heb je bericht doorgestuurd naar de klachtenafdeling. - Sophie
Bij het boekje,waar je vvv bonnen kan inleveren heb ik gekozen om de bon te schenken aan de Clini Clowns,een organisatie die ik een warm hart toedraag.
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 26-10-2011 16:35 ]
Verwijderd
Deze feature zit er nu nog niet in en zal bij GHM gemaakt moeten worden. Of het er komt en zo ja wanner is bij ons niet bekend. - Timwiebo66 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 01:03:
En dan mijn vraag; wanneer kan ik meerdere programma's tergelijkertijd opnemen?
Wordt hier al naar gekeken en wat is de status?
Mooi gebaar. Ik ben helaas een van de personen die de cliniclown ook daad werkelijk in aktie hebben gezien. En geloof me, zelfs de ouders kunnen op bepaalde tijden wel een lach gebruiken als ze daar dagen en nachten rond lopen.Nick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:23:
[...]
Bij het boekje,waar je vvv bonnen kan inleveren heb ik gekozen om de bon te schenken aan de Clini Clowns,een organisatie die ik een warm hart toedraag.
Als donateur, zeg ik bedankt voor de gift.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik helaas ook... 3 maanden lang... of 3 lange maanden...j1nx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:15:
[...]
Mooi gebaar. Ik ben helaas een van de personen die de cliniclown ook daad werkelijk in aktie hebben gezien. En geloof me, zelfs de ouders kunnen op bepaalde tijden wel een lach gebruiken als ze daar dagen en nachten rond lopen.
Als donateur, zeg ik bedankt voor de gift.
Wat betreft het Ziggo/Bejaardenhuis verhaal, natuurlijk doet de monteur ook alleen maar zijn werk en staat ie vermoedelijk op straat als ie zijn werk niet doet,maar je zou op zijn minst even naar de baas kunnen bellen van,kunnen we dit anders oplossen, oude mensen begrijpen ook niet elke brief.
Het is ook niet de schuld van de directie,er zijn een aantal aanleunwoningen die later zijn bijgebouwd of bij het tehuis zijn getrokken en standaard al een Ziggo aansluiting hadden en in het verleden zal daar best iemand voor betaald worden,helaas is het verloop nogal groot,de nieuwe bewoners steken hun stekker in het kontakt en hebben beeld.
Sommigen hebben de keuze genomen helemaal geen kabel te nemen,en gebruiken digitenne,die vrijheid hebben ze,maar goed..dit is geen Ziggo topic,ik maakte me er alleen boos om.
Nick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:23:
[...]
Zo dat is zeker netjes. Misschien hebben ze toch geleerd van dingen uit het verleden.Nick39 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:58:
DANKBETUIGING AAN XMS
Ik weet niet precies wat die prive dingen waren, en ik zit zeker niet te vissen naar een vvv bon, maar toen ik 5 weken in periode van 6 weken geen internet en tv had door migratie... heb ik niet eens een excuse gehad, alleen heel zakelijk een brief terug dat ik alleen abbo geld terug kreeg over de betreffende periode. En heb buiten abbo kosten ook veel kosten gemaakt met 088 nummer. Maar goed laten we hopen dat dit een goed begin is van XMS tbv klantenrelaties.
Netjes wat je met het geld hebt gedaan!
[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 27-10-2011 01:12 ]
Beste mensen,
ik heb hier een dlink dir 825 en een linksys wrt54g die beiden geen internet doorgeven wanneer aangesloten op het packetfront modem van reggefiber.
de dlink krijgt helemaal geen ip adres en de linksys krijgt wel een ip adres maar geeft via de lan kant geen internet door. ik heb al veel topics gezien via google maar geen een bied een oplossing. iemand?
ik heb hier een dlink dir 825 en een linksys wrt54g die beiden geen internet doorgeven wanneer aangesloten op het packetfront modem van reggefiber.
de dlink krijgt helemaal geen ip adres en de linksys krijgt wel een ip adres maar geeft via de lan kant geen internet door. ik heb al veel topics gezien via google maar geen een bied een oplossing. iemand?
Met vriendelijke groet,
Verwijderd
Het netwerk locked de verbinding op het MAC-adres van het device dat het eerst aangesloten is. Wil je iets anders aansluiten dan dien je de lease te releasen en 30 minuten te wachten. Om dat te voorkomen kun je natuurlijk in je computer/routers de mac-adressen clonen. Dan heb je dit probleem niet meer. - TimJheroen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:23:
Beste mensen,
@ Tim:
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, schijnbaar blijft er ergens in de router iets zitten van de vorige configuratie ( in mijn geval Ziggo) Ik heb de router gereset naar default en toen werkte het normaal
.
dank voor je reactie!
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, schijnbaar blijft er ergens in de router iets zitten van de vorige configuratie ( in mijn geval Ziggo) Ik heb de router gereset naar default en toen werkte het normaal
dank voor je reactie!
Met vriendelijke groet,
Mja, niet iets om trots op te zijn misschien maar ik ben wel vasthoudender dan een pitbull en heb het de klantenservice beslist niet makkelijk gemaakt (verlaag me niet tot schelden maar juist door argumenten,waar ik redelijk bedreven in ben,) en ik heb vanuit de familie de juiste juridische hulp.Mau_Maus schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 01:06:
[...]
Zo dat is zeker netjes. Misschien hebben ze toch geleerd van dingen uit het verleden.
Ik weet niet precies wat die prive dingen waren, en ik zit zeker niet te vissen naar een vvv bon, maar toen ik 5 weken in periode van 6 weken geen internet en tv had door migratie... heb ik niet eens een excuse gehad, alleen heel zakelijk een brief terug dat ik alleen abbo geld terug kreeg over de betreffende periode. En heb buiten abbo kosten ook veel kosten gemaakt met 088 nummer. Maar goed laten we hopen dat dit een goed begin is van XMS tbv klantenrelaties.
Netjes wat je met het geld hebt gedaan!
Toch denk ik wel dat als je kan aantonen dat je al die kosten gemaakt hebt,je als je dat netjes zwart op wit zet,je van XMS wel een bepaalde compensatie kan krijgen voor de buiten het abbo gemaakte kosten.
En ik laat me echt niet omkopen met een VVV bon,ik steek ook idioot in elkaar,als ik weet dat ik recht heb op 20 cent,dan zal ik die krijgen ook al kost me het een euro, ik verlies 80 cent,dat is stom,maar ik heb wel mijn recht gekregen.
Een deel van de kosten die ik gemaakt heb,komen dan ook,door mijn karakter, ik kan ook zeggen,crediteer maar en dan was er niets gebeurd.
Daarom vind ik het gebaar van een VVV bon juist zo leuk, ze hadden ook kunnen zeggen,als vergoeding voor uw moeite brengen we een extra credit in mindering,maar het gaat me niet om dat geld.
Ik wilde een statement maken,deels voor mezelf ook,dat ik niet maar van alles in rekening laat brengen,en dan akkoord moet gaan met verrekeningen achteraf en dat heeft XMS goed begrepen.
Dat er dan geheel onverwacht een Kadobon wordt bijgevoegd vind ik een leuk gebaar,ze hadden me al mijn zin gegeven met de brief en de afspraken,ik heb ze door mijn eigenwijze houding ook meer werk bezorgd,en mezelf meer werk bezorgd en dan komt er zoiets extra's bij, al was het een bon van 5 euro,dat gebaar maakt dat ik inderdaad op XMS heb gestemd.
Het is dus niet zo dat ik het gebaar niet waardeer en daarom de bon weg geef,het was ook deels mijn eigen eigenwijze houding.
Door de bon te schenken aan een goed doel,zijn er 2 mensen blij, ik ben blij dat XMS de moeite heeft gedaan en ik heb mijn zin, zowel ik als XMS weten wat we aan elkaar hebben,en het gebaar heeft me geraakt,feitelijk zijn er 3 winnaars, XMS, Ik en de Cliniclowns,en da's geen verkeerde uitkomst bij een geschil,ik denk zelfs een unieke uitkomst.
Ter bevestiging wil ik hier even wat voorleggen; vandaag zijn wij over gestapt op XMS.
Internet werkt en ter info, wij hebben het Internet, Telefoon, Radio en TV pakket. Nu valt me op dat mijn guide/menu weg is (had hiervoor Ziggo alles in 1 twv 52,50 euro). Klopt dat deze guide op TV alleen te benaderen is met een digitaal pakket? Of kan het ook met een analoog pakket bekeken worden?
Internet werkt en ter info, wij hebben het Internet, Telefoon, Radio en TV pakket. Nu valt me op dat mijn guide/menu weg is (had hiervoor Ziggo alles in 1 twv 52,50 euro). Klopt dat deze guide op TV alleen te benaderen is met een digitaal pakket? Of kan het ook met een analoog pakket bekeken worden?
Zover ik weet:Maduth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:43:
Ter bevestiging wil ik hier even wat voorleggen; vandaag zijn wij over gestapt op XMS.
- Analoge TV heeft alleen een gids in de vorm van Guide+ dat door bijvoorbeeld analoge harddiskrecorders gebruikt wordt.
- Het DVB-C signaal bevat gidsinformatie en kan door nagenoeg alle TV's met DVB-C tuner gebruikt worden.
- IPTV heeft een gids, maar deze is alleen met de IPTV-ontvanger te bekijken
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hmmm... dan moet ik nog even verder zoeken. Beeld is prima en genoeg zenders maar ik vind die guide functie echt optimaal.
Boekje van de TV erbij en daar staat letterlijk, GUIDE Plus+ is alleen volledig functioneel als de gegevens beschikbaar zijn via digitale invoer. Dat wordt dus een uitbreiding erbij...
Boekje van de TV erbij en daar staat letterlijk, GUIDE Plus+ is alleen volledig functioneel als de gegevens beschikbaar zijn via digitale invoer. Dat wordt dus een uitbreiding erbij...
[ Voor 44% gewijzigd door Maduth op 27-10-2011 16:00 ]
Ik weet niet hoe dat verder zit. Ik weet wel dat het GuidePlus+ signaal op het kanaal van Eurosport staat.Maduth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:54:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik heb het sterke vermoeden dat het hier over twee verschillende "guideplus+es" gaat. Ik gok erop dat het een DVB-C functie is en niet de "ouderwetse" Guid+ via eurosport. Met andere woorden, zet even de DVB-C settings goed voor XMS. (Beste om even terug te gaan naar fabrieks instellingen en dan de boel opnieuw te configureren)Luuk1983 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:13:
[...]
Ik weet niet hoe dat verder zit. Ik weet wel dat het GuidePlus+ signaal op het kanaal van Eurosport staat.
[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 27-10-2011 16:31 ]
Ik raak nu in de war, zit met mijn laptop en boekje voor de TV en vraag me nu af of ik op de goede weg ben. Mijn TV is een Sony KDL46v55 en momenteel bestudeer ik dit stukje op xms.net [http://www.xmsnet.nl/diensten/dvb-c]. Ik maak hier uit op dat ik gewoon een guide kan oproepen met analoog maar of ik goed heb...:S
Heb je DVB-C al werkend? Waarom vraag je eigenlijk geen iptv aan? Dat werkt een stuk eenvoudiger.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Aan het modelnummer te zien is je TV het grotere broertje van de TV die hier hangt (KDL-40v5500). Ik zie nergens op de pagina die je linkt staan dat je een guide met analoog moet doen ofzo....
Is ook allemaal niet nodig want als je je TV een zenderscan laat doen en je kiest dan voor digitaal kabel en je vult de gegevens in die XMS geeft, dan heb je daarna gewoon netjes een gids die van het digitale signaal gehaald wordt.
Is ook allemaal niet nodig want als je je TV een zenderscan laat doen en je kiest dan voor digitaal kabel en je vult de gegevens in die XMS geeft, dan heb je daarna gewoon netjes een gids die van het digitale signaal gehaald wordt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nog even ter volledigheid:Nick39 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:48:
[...]
...
Toch denk ik wel dat als je kan aantonen dat je al die kosten gemaakt hebt,je als je dat netjes zwart op wit zet,je van XMS wel een bepaalde compensatie kan krijgen voor de buiten het abbo gemaakte kosten.
...
Ik heb ingescande telefoonfacturen erbij gedaan, en me verhaal. Helaas kreeg ik een kille brief terug die ik hier wel eens gepost heb. Maar goed het gaat mij te ver om daarover eventuele juridische stappen, toen der tijd, te nemen. En het is nu ook al tijdje terug dus hoef er nu ook verder niks meer voor terug. Het was alleen een nare bijsmaak (na alle problemen) die blijft hangen.
Verwijderd
DVB-C is niet hetzelfde als analoog hehMaduth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:07:
Ik raak nu in de war, zit met mijn laptop en boekje voor de TV en vraag me nu af of ik op de goede weg ben. Mijn TV is een Sony KDL46v55 en momenteel bestudeer ik dit stukje op xms.net [http://www.xmsnet.nl/diensten/dvb-c]. Ik maak hier uit op dat ik gewoon een guide kan oproepen met analoog maar of ik goed heb...:S
Verwijderd
Ik wil bij deze even mijn dank betuigen aan de Webcare, Sophie.
Ik had dinsdag een berichtje gekregen van Sophie,
met daarin de vraag om mijn gegevens te zenden.
Deze heb ik woensdag verzonden.
En vandaag stond de Post.nl voor de deur met een gloednieuwe stb.
Ik had een M532, en krijg nu de M540 + de nieuwe ab.
Echt klasse, moet ik toegeven voor de snelheid waarmee dit gegaan is
Ik had dinsdag een berichtje gekregen van Sophie,
met daarin de vraag om mijn gegevens te zenden.
Deze heb ik woensdag verzonden.
En vandaag stond de Post.nl voor de deur met een gloednieuwe stb.
Ik had een M532, en krijg nu de M540 + de nieuwe ab.
Echt klasse, moet ik toegeven voor de snelheid waarmee dit gegaan is
Verwijderd
Nog wel even een tweede ding wat mij opviel betreffende de M540.
Als ik bij de M532 de geluid instelling op "altijd stereo" zetten, had ik geluid via zowel mijn tv als mijn home cinema set.
Bij de M540 heb ik alle drie de mogelijkheden ( altijd stereo, Dolby digital, en Doly digital Plus) geprobeerd, maar dan werkt of alleen geluid van mijn tv, of alleen geluid van mijn home cinema set.
Dit vind ik wel heel vervelend geval.
Want soms gebruik je wel eens alleen het geluid van de tv, als je toch niet naar een film kijkt.
En dat houd dan in voor mij, dat ik steeds de optie moet veranderen, en de box weer opnieuw moet opstarten.
Waarom werkt het wel met de M532 en niet met de M540 ?????
Als ik bij de M532 de geluid instelling op "altijd stereo" zetten, had ik geluid via zowel mijn tv als mijn home cinema set.
Bij de M540 heb ik alle drie de mogelijkheden ( altijd stereo, Dolby digital, en Doly digital Plus) geprobeerd, maar dan werkt of alleen geluid van mijn tv, of alleen geluid van mijn home cinema set.
Want soms gebruik je wel eens alleen het geluid van de tv, als je toch niet naar een film kijkt.
En dat houd dan in voor mij, dat ik steeds de optie moet veranderen, en de box weer opnieuw moet opstarten.
Als je van Ziggo komt heb je waarschijnlijk een digitale decoder of misschien wel een DVC-B decoder in je televisie. XMS ondersteund het DVB-C signaal waardoor je al je analoge zenders in digitale kwaliteit ontvangt. en daarbij heb je ook een guide. Vorr meer informatie kun je terecht opMaduth schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:43:
http://xmsnet.nl/support/dvb-c
Is al eerder aangekaart maar tot nu toe inderdaad nog niet echt op geantwoord helaas.
Het enige wat ik weet is dat het bij de 130 nog wel goed werkte.
Blijft toch jammer dit soort foutjes al neem ik aan dat dit niet direct de schuld is van XMS.
Het enige wat ik weet is dat het bij de 130 nog wel goed werkte.
Blijft toch jammer dit soort foutjes al neem ik aan dat dit niet direct de schuld is van XMS.
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:39:
Ik heb zelf geen ervaring met M532 maar mogelijk gaat deze anders om met de HDMI signalen?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:39:
Hoe is je 540 aangesloten?
Via HDMI naar AV Receiver en van AV Receiver naar TV zonder gebruikmaking van de TOS-link (optische audio uitgang)?
Het hangt van de AV Receiver en TV configuratiemogelijkheden af wat er allemaal gebeurt
Verwijderd
@ Quibus69 en Rh1no >
Okey, dat wist ik nog niet dat het al aangekaart was.
Met de M532 had ik dit probleem niet.
Dus ik hoop dat hier snel toch een oplossing voor gaat komen (Webcare)
Want elke keer de box opnieuw laten opstarten voor een wijziging zie ik ook niet echt zitten.
Ik heb een al wat oudere receiver.
Mijn HDMI gaat direct naar de tv.
Alleen het geluid gaat optisch naar de receiver.
Dit werkte gewoon klasse met de M532
Okey, dat wist ik nog niet dat het al aangekaart was.
Met de M532 had ik dit probleem niet.
Dus ik hoop dat hier snel toch een oplossing voor gaat komen (Webcare)
Want elke keer de box opnieuw laten opstarten voor een wijziging zie ik ook niet echt zitten.
Ik heb een al wat oudere receiver.
Mijn HDMI gaat direct naar de tv.
Alleen het geluid gaat optisch naar de receiver.
Dit werkte gewoon klasse met de M532
Heeft je TV toevallig nog een optische of coaxiale digitale uitgang?
Hier heeft de homecinema receiver (ook) maar 2 HDMI ingangen. Op eentje zit de HTPC en op de andere de PC.
Gelukkig heeft m'n TV een optische uitgang en die geeft netjes alles door wat de TV via HDMI gevoerd krijgt, waaronder dus ook dolby digital e.d. Ideaal en op deze manier heb ik ook geen lipsync gedoe
Hier heeft de homecinema receiver (ook) maar 2 HDMI ingangen. Op eentje zit de HTPC en op de andere de PC.
Gelukkig heeft m'n TV een optische uitgang en die geeft netjes alles door wat de TV via HDMI gevoerd krijgt, waaronder dus ook dolby digital e.d. Ideaal en op deze manier heb ik ook geen lipsync gedoe
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
@Famous:
Hmm...
Ondersteunt je TV Dolby Digital en/of Dolby Digital Plus?
Ik heb zelf ook een M540 aangesloten met HDMI op de TV en TOS-link naar de receiver en ik heb die problemen niet. Mijn TV ondersteunt echter wel Dolby Digital waarop ik de HDMI audio van de M540 op heb ingesteld. Je moet de TV hiervoor dan ook instellen (surround optie aanzetten of hoe het op jouw TV genoemd wordt).
Daarvoor had ik de HDMI via de Receiver lopen en dan schakelde het geluid van de TV uit als ik de Receiver aan had staan. Geluid kwam dan via de Receiver. Stond de receiver uit dan had ik gewoon geluid van de TV. Dit is dan wel weer afhankelijk van hoe je je Receiver instelt...
Kortom er zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden zodat je door de bomen bijna het bos niet meer ziet.
Hmm...
Ik heb zelf ook een M540 aangesloten met HDMI op de TV en TOS-link naar de receiver en ik heb die problemen niet. Mijn TV ondersteunt echter wel Dolby Digital waarop ik de HDMI audio van de M540 op heb ingesteld. Je moet de TV hiervoor dan ook instellen (surround optie aanzetten of hoe het op jouw TV genoemd wordt).
Daarvoor had ik de HDMI via de Receiver lopen en dan schakelde het geluid van de TV uit als ik de Receiver aan had staan. Geluid kwam dan via de Receiver. Stond de receiver uit dan had ik gewoon geluid van de TV. Dit is dan wel weer afhankelijk van hoe je je Receiver instelt...
Kortom er zijn tegenwoordig heel veel mogelijkheden zodat je door de bomen bijna het bos niet meer ziet.
Verwijderd
idd, dan werkt het helemaal optimaal.eymey schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:12:
Heeft je TV toevallig nog een optische of coaxiale digitale uitgang?
Maar nee mijn tv heeft geen optische uitgang, en het gewone rechts/links uitgangetje gebruik ik liever niet want dan word toch de kwaliteit veel minder dan optisch en heb je ook geen dolby.
@Famous:
Kun je precies beschrijven wat er gebeurt?
Bvb: TV geeft wel stereo weer en via de receiver niet of TV geeft DD geluid weer en receiver niet, etc
Kun je precies beschrijven wat er gebeurt?
Bvb: TV geeft wel stereo weer en via de receiver niet of TV geeft DD geluid weer en receiver niet, etc
Verwijderd
hmmmm... ben net nog even aan het testen geweest.Rh1no schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:12:
@Famous:
Hmm...
En als je de eerste 10 zenders neemt van het zenderpakket....
dan hebben Ned1,2,3, en de sbs zenders wel geluid,
en de RTL zenders geen geluid Via de TV dan.
Dit heeft vast te maken omdat de RTL zenders dolby uitzenden, want dat kan ik ook op mijn receiver zien.
Maar hoe krijg ik nu toch geluid van de rtl zenders op mijn tv.
@Famous:
Heb je al gekeken of je TV DD ondersteunt via een of andere optie die je kunt instellen?
Wat voor TV heb je?
Als je de HDMI audio instelt op altijd stereo dan zou je altijd geluid uit zowel je TV als je receiver moeten krijgen, maar ja dan heb je bij een film natuurlijk geen surround of je moet dan je receiver instellen dat ie pseudo surround gaat weergeven (Dolby ProLogic of DTS Neo oid).
Welke versie sw heeft je M540? De mijne heeft 2.3.5-Ax4x-opera10
Heb je al gekeken of je TV DD ondersteunt via een of andere optie die je kunt instellen?
Wat voor TV heb je?
Als je de HDMI audio instelt op altijd stereo dan zou je altijd geluid uit zowel je TV als je receiver moeten krijgen, maar ja dan heb je bij een film natuurlijk geen surround of je moet dan je receiver instellen dat ie pseudo surround gaat weergeven (Dolby ProLogic of DTS Neo oid).
Is dat niet zo omdat er ook over de HDMI poort een DD5.1 signaal gegooid wordt, wat je TV niet snapt?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:25:
[...]
hmmmm... ben net nog even aan het testen geweest.
Dit heeft vast te maken omdat de RTL zenders dolby uitzenden, want dat kan ik ook op mijn receiver zien.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Verwijderd
Ik heb de volgende tv : Sony KLV-S32. Ik zou geen flauw idee hebben of dat kan....Rh1no schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:32:
@Famous:
Wat voor TV heb je?
Van de Amino heb ik dezelfde sw als jou.
edit > mijn amino staat ingesteld op "altijd stereo" dan geeft mijn receiver wel altijd geluid, maar de tv alleen op de rtl zenders niet, wel de overige niet dolby uitzende zenders
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 00:22 ]
Verwijderd
Nou mijn M532 had er geen last van, die gaf toen wel geluid bij DD5.1 geluidsspoor op tv.Mojo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:53:
[...]
Is dat niet zo omdat er ook over de HDMI poort een DD5.1 signaal gegooid wordt, wat je TV niet snapt?
Ik heb gister mijn best gedaan, alles spanningsloos, glasmodem pvr`s daarna glasmodem aan 5 min later firmware updates op de twee stb`s. Slaapkamer staat een Amino 110, die doet het tot dusver zonder problemen, maar die Amino 532 heeft weer kuren. Daar heb ik overigens nu alles aan gedaan!
* Software update
* Schijf format.
Maar ik wilde net iets proberen op te nemen, en weer geeft dat ding aan dat ik moet formatteren, als ik dat wil kan het weer niet "fout neem contact op bla bla bla".
Ik ben er wel een beetje klaar mee, want als ik deze weer ter reparatie aanbied krijg ik een nieuwe, dat wordt dan trouwens mijn derde.
Volgens mij heeft die 532 gewoon serieus problemen.
* Software update
* Schijf format.
Maar ik wilde net iets proberen op te nemen, en weer geeft dat ding aan dat ik moet formatteren, als ik dat wil kan het weer niet "fout neem contact op bla bla bla".
Ik ben er wel een beetje klaar mee, want als ik deze weer ter reparatie aanbied krijg ik een nieuwe, dat wordt dan trouwens mijn derde.
Volgens mij heeft die 532 gewoon serieus problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 28-10-2011 07:33 ]
Hmm, dat is inderdaad wel erg jammer. dan werkt die constructie niet.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:18:
[...]
idd, dan werkt het helemaal optimaal.
Maar nee mijn tv heeft geen optische uitgang, en het gewone rechts/links uitgangetje gebruik ik liever niet want dan word toch de kwaliteit veel minder dan optisch en heb je ook geen dolby.
Weet ik iig wel waar ik bij het aanschaffen van een nieuwe tv, in de toekomst, op moet letten want blijkbaar is die voorziening dus nog niet vanzelfsprekend.
Mijn Sony KDL-40v5500 ondersteunt iig dolby digital input (tv geeft gewoon geluid) en geeft dit ook netjes door aan de receiver
En kan je de 2 stereo jacks output van de PVR niet gebruiken voor geluid op de TV en daarnaast optisch of HDMI geluid naar de stereo?Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:19:
[...]
Ik heb de volgende tv : Sony KLV-S32. Ik zou geen flauw idee hebben of dat kan....
Van de Amino heb ik dezelfde sw als jou.
edit > mijn amino staat ingesteld op "altijd stereo" dan geeft mijn receiver wel altijd geluid, maar de tv alleen op de rtl zenders niet, wel de overige niet dolby uitzende zenders
Hoe zit het eigenlijk aangesloten? PVR - HDMI - versterker - HDMI - TV?
In dat geval, als ik op bijv mijn Xbox DD5.1 aanzette werkte dat niet. De Xbox zag alleen mijn TV en wilde geen 5.1 uitspugen. Misschien gebeurd hier ook zoiets geks? Toen ik het geluid niet meer doorluste naar de TV via de versterker werkte het goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 28-10-2011 12:50 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Even update, ben bij een glasvezelwinkel (?) gegaan en daar de puntjes op de I gezet. Alles werkt en me guide is back
. Dank voor de tips, scheelt weer 5 euro p/mnd (dubbele abo.). Zo zie je dat de helpdesk medewerkers ook niet altijd alles weten
Verwijderd
Op dit moment is de A110 weer op voorraad en wordt deze ook weer geleverd aan onze klanten die een SD box bestellen. –Tim
jammer!Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:27:
Op dit moment is de A110 weer op voorraad en wordt deze ook weer geleverd aan onze klanten die een SD box bestellen. –Tim
Verwijderd
Volgens mij had ik in het verleden al eens iets geprobeerd, was toen overigens met een ander apparaat.Mojo schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:50:
[...]
En kan je de 2 stereo jacks output van de PVR niet gebruiken voor geluid op de TV en daarnaast optisch of HDMI geluid naar de stereo?
Hoe zit het eigenlijk aangesloten? PVR - HDMI - versterker - HDMI - TV?
In dat geval, als ik op bijv mijn Xbox DD5.1 aanzette werkte dat niet. De Xbox zag alleen mijn TV en wilde geen 5.1 uitspugen. Misschien gebeurd hier ook zoiets geks? Toen ik het geluid niet meer doorluste naar de TV via de versterker werkte het goed.
Maar gelijktijdig het geluid van de jacks op mijn tv beluisteren, en HDMI bekijken is niet mogelijk.
Want beide zitten op een andere ingang instelling waarvoor je moet kiezen om die te beluisteren/zien.
Als volgt zit het aangesloten. Van de PVR <HDMI> TV en PVR <optisch> receiver.
@Famous:
Ik heb net mijn M540 op altijd stereo gezet en opnieuw gestart. Geluid blijft het bij RTL4 gewoon doen en geluid via de receiver ook. Zowel bij DD setting als bij altijd stereo wordt dat ook aangegeven op zowel de TV als de receiver. Ik kan jouw probleem dus niet reproduceren bij mij thuis. Het moet dus echt iets in jouw set up zijn of ik heb vreselijk veel geluk...
Ik heb een Philips 46PFL9704 die DD ondersteunt en een Onkyo TX-NR906.
Ik heb net mijn M540 op altijd stereo gezet en opnieuw gestart. Geluid blijft het bij RTL4 gewoon doen en geluid via de receiver ook. Zowel bij DD setting als bij altijd stereo wordt dat ook aangegeven op zowel de TV als de receiver. Ik kan jouw probleem dus niet reproduceren bij mij thuis. Het moet dus echt iets in jouw set up zijn of ik heb vreselijk veel geluk...
Ik heb een Philips 46PFL9704 die DD ondersteunt en een Onkyo TX-NR906.
@Famous:
Ik heb de Engelstalige handleiding opgezocht:
http://www.gebruikershand...w-handleiding-201406.html
Als het goed is heb je de Sony KLV-S32A10E. De HDMI ingang ondersteunt:
Video: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i
Audio: PCM 2 channel PCM 32, 44.1 en 48kHz op 16, 20 en 24 bits
Hij ondersteunt dus blijkbaar geen DD.
Ik blijf het vreemd vinden dat je geen geluid op je TV hebt als je de Amino keihard op "altijd stereo" geconfigureerd hebt staan. Dat zou dan betekenen dat er bij de RTL's geen PCM 32, 44.1 of 48kHz uit de Amino komt ook al heb je keihard "altijd stereo" geconfigureerd tenzij je TV de weg kwijt is natuurlijk.
Ik blijf het vreemd vinden dat je geen geluid op je TV hebt als je de Amino keihard op "altijd stereo" geconfigureerd hebt staan. Dat zou dan betekenen dat er bij de RTL's geen PCM 32, 44.1 of 48kHz uit de Amino komt ook al heb je keihard "altijd stereo" geconfigureerd tenzij je TV de weg kwijt is natuurlijk.
Bovenstaande herlezend: wat geeft jouw receiver dan aan als de Amino op "altijd stereo" staat en je een RTL zender aan hebt staan?Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:25:
[...]
hmmmm... ben net nog even aan het testen geweest.
Stereo of Dolby Digital al dan niet 2 channel of DD Stereo?
Ik bedenk me nl net dat de Amino wellicht Dolby Digital 2.0 (is eigenlijk stereo) eruit gooit en dat begrijpt jouw TV niet omdat het geen PCM is (ben hier wel een beetje aan het gissen...)
Verwijderd
Nou ik ben nog even alles langs gegaan.Rh1no schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:52:
@Famous:
Ik snap er niets meer van, of ik heb gisteren wat fouts gedaan.
Als ik de amino nu op "altijd stereo" instel geeft hij wel op alle zenders, incl de rtl zenders geluid op tv.
Maar als ik mijn vorige stb, de M532 instelde op "altijd stereo" gaf hij en op de tv sound, en via de Home cinema ook, en bij de rtl zendes was dat ook DD.
Als ik de M540 nu instel op "altijd stereo" dan heeft mijn home cinema geen DD op de rtl zendens, maar moet ik dus de box weer opnieuw instellen op DD en opnieuw opstarten.
Waarom werkte het wel met de M532 dan....
Verwijderd
Dan geeft hij idd nu aan "stereo".Rh1no schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:17:
[...]
Bovenstaande herlezend: wat geeft jouw receiver dan aan als de Amino op "altijd stereo" staat en je een RTL zender aan hebt staan?
Stereo of Dolby Digital al dan niet 2 channel of DD Stereo?
Nogmaals met de M532, op de instelling "altijd stereo" gaf hij op alle zenders op tv sound, en op de receiver bij rtl zenden DD 5.1.
Tsja, of je het nu leuk vindt of niet dan gedraagt de Amino van jou zich nu net zo als die van mij en dat is dan blijkbaar zodanig dat de HDMI en de optical audio zich exact hetzelfde gedragen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:37:
[...]
Dan geeft hij idd nu aan "stereo".
Nogmaals met de M532, op de instelling "altijd stereo" gaf hij op alle zenders op tv sound, en op de receiver bij rtl zenden DD 5.1.
Eigenlijk zou je een change request bij Lijbrandt in moeten dienen om de HDMI audio en de Optical audio onafhankelijk van elkaar te kunnen configureren.
Ik bedoel dus dat je dan je HDMI audio in kan stellen op "altijd stereo" en bvb je Optical audio op bitstream.
Blijkbaar deed de M532 dat zo, maar ik begrijp min of meer dat je daarvoor niets kon instellen?
Verwijderd
Klopt, dat zou dus idd mooi zijn als deze optie er komt !!!!Rh1no schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:50:
[...]
Ik bedoel dus dat je dan je HDMI audio in kan stellen op "altijd stereo" en bvb je Optical audio op bitstream.
Blijkbaar deed de M532 dat zo, maar ik begrijp min of meer dat je daarvoor niets kon instellen?
En inderdaad, bij de M532 was er alleen diezelfde optie als bij de M540,
alleen werkte het daarna wel zo exact zoals jij het hierboven omschreven heb.
Via HDMI naar tv, stereo op alle zenders,
en via Optical naar receiver DD5.1
Hoi,
Ik zie dat sommige op dit forum problemen hebben met de afstandsbediening van de M540 en de Sony Bravia TV. Ook ik heb dit probleem: Quote - Mijn Bravia gaat wel aan via de afstandsbediening van de 540, maar dan helaas wel op "kanaal 1, analoog". Alle Sony-codes geprobeerd - unquote.
Iemand al een oplossing hiervoor? Of moet ik gaan bellen met XMS. Ben nieuw op dit forum en lees belangstellend alle items over XMS.
Ik zie dat sommige op dit forum problemen hebben met de afstandsbediening van de M540 en de Sony Bravia TV. Ook ik heb dit probleem: Quote - Mijn Bravia gaat wel aan via de afstandsbediening van de 540, maar dan helaas wel op "kanaal 1, analoog". Alle Sony-codes geprobeerd - unquote.
Iemand al een oplossing hiervoor? Of moet ik gaan bellen met XMS. Ben nieuw op dit forum en lees belangstellend alle items over XMS.
Verwijderd
XMSNET zegt een aansluiting, mits er al een kabel in de woning ligt, binnen 3 weken te realiseren. Bron XMSNET Winkel Wijchen. De telefonische helpdesk zegt 20 werkdagen. Afijn... Vervelend is dat de aanvraag die ik op 8 oktober via de site van XMS deed tot gisteren niet geregistreerd staat. Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......? Ik hoop dat (Doe eens niet) in de Winkel te Wijchen echt zijn best gaat doen. Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl
[ Voor 3% gewijzigd door IEF op 31-10-2011 07:32 ]
Weet je zeker dat de kabel er al ligt en aangesloten is?Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:01:
XMSNET zegt een aansluiting, mits er al een kabel in de woning ligt, binnen 3 weken te realiseren. Bron XMSNET Winkel Wijchen. De telefonische helpdesk zegt 20 werkdagen. Afijn... Vervelend is dat de aanvraag die ik op 8 oktober via de site van XMS deed tot gisteren niet geregistreerd staat. Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......? Ik hoop dat .... in de Winkel te Wijchen echt zijn best gaat doen. Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl
[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 01-11-2011 22:29 . Reden: naam medewerker in quote ]
Vandaag een brief gekregen van XMS met excuses voor de signaalonderbreking tijdens de migratie en een bloemenbon. Een mooi gebaar voor een kleine onderbreking!
Verwijderd
Idd Wiebo, dat is zekers heeeel netjeswiebo66 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:31:
Vandaag een brief gekregen van XMS met excuses voor de signaalonderbreking tijdens de migratie en een bloemenbon. Een mooi gebaar voor een kleine onderbreking!
Denan...wiebo66 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:31:

Nope.. alle credits gaan naar XMS en de medewerkers die heel hard hebben gewerkt om de klantimpact te beperken. Ik post hier op tweakers maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik de enige ben 'die wat doet'. De marketing manager van XMS is zelf het hele weekend bezig geweest met escalaties en hij gaf meteen aan dat de klanten gecompenseerd moesten worden voor de overlast. Hij heeft ook direct de stap gemaakt om de brieven op te laten stellen die deze week verzonden zijn.
Verder zijn er vanuit XMS shopmedewerkers, servicemanagers, projectleiders en marketingmedewerkers keihard bezig geweest om de migratieimpact te beperken en misgelopen migraties op te lossen. Aangezien ze hier niet posten (al lezen er wel een paar mee) zien jullie niets van die inzet.. maar hij is er wel degelijk.
Naast alle bloemenbonnen zijn er ook nog aparte brieven verzonden naar mensen die nog extra impact hebben gehad (oa Danny). Zij krijgen een maand abonnementsgeld gecrediteerd vanuit XMS.
Hoe dan ook. Getuigende de laatste paar meldingen hier; XMS is zeer goed bezig. Niet geheel onnodig te zeggen. Het is sinds webcare aktief is .........
Bedankt XMS!
Bedankt XMS!
Het is niet echt netjes om namen te posten van medewerkers van XMS winkels of medewerkers.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:01:
XMSNET zegt een aansluiting, mits er al een kabel in de woning ligt, binnen 3 weken te realiseren. Bron XMSNET Winkel Wijchen. De telefonische helpdesk zegt 20 werkdagen. Afijn... Vervelend is dat de aanvraag die ik op 8 oktober via de site van XMS deed tot gisteren niet geregistreerd staat. Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......? Ik hoop dat Dhr .. in de Winkel te Wijchen echt zijn best gaat doen. Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl
Daarnaast vraag je om hulp van het webcare team, maar wel even fijn na trappen met de regel: "Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......?"
Dat motiveert niet echt kan ik je vertellen en het is zeer respectloos.
Het zou je sieren om de naam van de medewerker uit je bericht te halen en je bericht met iets meer respect naar XMS te schrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2011 20:38 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Je hebt je speciaal geregistreerd op Tweakers om dit achter te laten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:01:
XMSNET zegt een aansluiting, mits er al een kabel in de woning ligt, binnen 3 weken te realiseren. Bron XMSNET Winkel Wijchen. De telefonische helpdesk zegt 20 werkdagen. Afijn... Vervelend is dat de aanvraag die ik op 8 oktober via de site van XMS deed tot gisteren niet geregistreerd staat. Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......? Ik hoop dat (...) in de Winkel te Wijchen echt zijn best gaat doen. Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl

- Omdat je er met de helpdesk niet uitkomt?
- Omdat je met de medewerkers uit de xms winkel niet uitkomt?
Ik zie het nut niet van je bericht. Wat denk jij dat xms-webcare wel kan, wat een helpdesk medewerker en/of winkel medewerker niet kan?
Tenslotte ben ik het eens met Rekenblok, wat meer respect naar een xms medewerker en naar xms was wel op z'n plaats geweest.
LOL, haal je het netjes uit je quote, heb je er een achter je die het niet snaptRekenblok schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 17:14:
[...]
Het zou je sieren om de naam van de medewerker uit je bericht te halen en je bericht met iets meer respect naar XMS te schrijven.
@Gangster93
Of je de naam alvast even weg wilt halen
Done. Thanks for notice.j1nx schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:56:
[...]
LOL, haal je het netjes uit je quote, heb je er een achter je die het niet snapt![]()
@Gangster93
Of je de naam alvast even weg wilt halen
Wel een @xmsnet e-mail adres, maar nog geen werkende aansluiting? Lijkt mij erg vreemd.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:01:
[...] Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl
Of hij vraagt het voor iemand anders aan? Hij is zelf al een flinke tijd online namelijk.Fiber schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:06:
[...]
Wel een @xmsnet e-mail adres, maar nog geen werkende aansluiting? Lijkt mij erg vreemd.
Ben nu toch echt heel nieuwsgierig naar de bewuste brief, heb deze echt nog niet gehad.denan schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:35:
[...]
Naast alle bloemenbonnen zijn er ook nog aparte brieven verzonden naar mensen die nog extra impact hebben gehad (oa Danny). Zij krijgen een maand abonnementsgeld gecrediteerd vanuit XMS.
Verwijderd
Ik ook niet
Paar maanden geleden waren mijn diensten ook allemaal gesloopt door de migratie.
Maar goed Denan was there toen om dat snel te verhelpen.
Paar maanden geleden waren mijn diensten ook allemaal gesloopt door de migratie.
Die brief is naar de klanten van soest gegaan. En volgens mij woon jij nog altijd in AmersfoortVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:01:
Ik ook niet![]()
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2011 22:57 ]
Laat ik daar nu toevallig wonen en 1 van de klanten te zijn waar de migratie niet geheel vlekkeloos verliep. En rekenblok bekijk mijn quote eens goedRekenblok schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
Die brief is volgens mij naar de klanten van Soest gegaan.
Gaat nu allemaal overigens weer als een speer.
[ Voor 7% gewijzigd door Danny67 op 30-10-2011 23:05 ]
Ik quote toch echt het bericht van Famous® en niet het bericht van jouDanny67 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:58:
[...]
Laat ik daar nu toevallig wonen en 1 van de klanten te zijn waar de migratie niet geheel vlekkeloos verliep. En rekenblok bekijk mijn quote eens goed
Gaat nu allemaal overigens weer als een speer.

Kijk maar:
Die brief is naar de klanten van soest gegaan. En volgens mij woon jij nog altijd in AmersfoortVerwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:01:
Ik ook niet![]()
[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 30-10-2011 23:29 ]
Verwijderd
ow echt???!!! vandaar dat mijn huis er heel anders uit zagRekenblok schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
Die brief is naar de klanten van soest gegaan. En volgens mij woon jij nog altijd in Amersfoort
Ik zie het......duidelijk tijd om naar bed te gaan.Rekenblok schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:27:
[...]
Ik quote toch echt het bericht van Famous® en niet het bericht van jou

[ Voor 3% gewijzigd door Danny67 op 31-10-2011 07:13 ]
Binnenkort moet ik een keuze maken in provider voor onze nieuwe woning. Nu lijkt XMS me nog altijd een goede kandidaat maar twijfel lichtjes vanwege de M540. Uit vorige posts begrijp ik dat je niet wekelijkse opnames kan inplannen maar dat je iedere week opnieuw moet inprogrammeren, is dit juist of is dit inmiddels verholpen met een firm-/software update?
Daarnaast vroeg ik me af of je eigen IP range kan instellen met de bijgeleverde router?
Daarnaast vroeg ik me af of je eigen IP range kan instellen met de bijgeleverde router?
Er wordt geen router bijgeleverd...
Serie-matige opnames zijn helaas (nog) niet mogelijk. Wordt vast wel aan gewerkt.
Serie-matige opnames zijn helaas (nog) niet mogelijk. Wordt vast wel aan gewerkt.
Wat krijg ik dan? Een netwerk aansluiting en dan zelf een router aanschaffen?Er wordt geen router bijgeleverd...
Daar komt het wel op neer, ja. Mocht je dit niet willen kan je kijken naar 1 van de andere aanbieders die wellicht ook kunnen leveren via de aanwezige glasvezelaansluitingbuzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:25:
[...]
Wat krijg ik dan? Een netwerk aansluiting en dan zelf een router aanschaffen?
maar een redelijk goede router (wireless) heb je al vanaf een euro of 40 dus laat je dat vooral niet afschrikken.
Verwijderd
Nee klopt helaas. Alleen lees je deze vraag best veel, dus kan me voorstellen dat ze dit bij GHM wel oppikken.buzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:02:
Uit vorige posts begrijp ik dat je niet wekelijkse opnames kan inplannen maar dat je iedere week opnieuw moet inprogrammeren, is dit juist of is dit inmiddels verholpen met een firm-/software update?
Yep... Voor 25 Euro heb je al een leuke router. Voordeel is dat alles open staat en dat je zelf een router kan uitzoeken of bouwen.
Maar eh... je krijgt toch iets van een modem bij? Daar zit totaal geen routeer functionaliteit in? Sorry hoor dat ik mijn vraag herhaal maar kan het me gewoon niet voorstellen dat er geen router ingebakken zit.
Voor wat betreft keuze (enigszins off topic): ik worstel tussen verschillende aanbieders en XMS is de enige waarbij je apparatuur in eigendom hebt. Op korte termijn is per maand aantrekkelijk maar op lange termijn heb ik niet zo zin om de provider te spekken. Beste voorbeeld is de CI+ module van UPC: betaal je 4 euro per maand voor terwijl in het gebied waar ik nu woon (Ziggo) een kaartje eenmalig 35 euro kost.
Voor wat betreft keuze (enigszins off topic): ik worstel tussen verschillende aanbieders en XMS is de enige waarbij je apparatuur in eigendom hebt. Op korte termijn is per maand aantrekkelijk maar op lange termijn heb ik niet zo zin om de provider te spekken. Beste voorbeeld is de CI+ module van UPC: betaal je 4 euro per maand voor terwijl in het gebied waar ik nu woon (Ziggo) een kaartje eenmalig 35 euro kost.
Ik zou zeggen, kijk de start post eens door en dan vooral het kopje: XMS - Glasvezel Modems.buzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:33:
Maar eh... je krijgt toch iets van een modem bij? Daar zit totaal geen routeer functionaliteit in? Sorry hoor dat ik mijn vraag herhaal maar kan het me gewoon niet voorstellen dat er geen router ingebakken zit.
Daar staat alles uitgelegd
Thanks, gelezen. Dat is dan duidelijk, zelf router aanschaffenIk zou zeggen, kijk de start post eens door en dan vooral het kopje: XMS - Glasvezel Modems
Natuurlijk wel een modem, anders zou het niet werken. Maar geen router, maar wat boeit dat nou helemaal?buzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:33:
DVB-C is open bij XMS. Daar heb je geen modules voor nodig. (Heeft wel een (enigszins) beperkt aantal zenders.Voor wat betreft keuze (enigszins off topic): ik worstel tussen verschillende aanbieders en XMS is de enige waarbij je apparatuur in eigendom hebt. Op korte termijn is per maand aantrekkelijk maar op lange termijn heb ik niet zo zin om de provider te spekken. Beste voorbeeld is de CI+ module van UPC: betaal je 4 euro per maand voor terwijl in het gebied waar ik nu woon (Ziggo) een kaartje eenmalig 35 euro kost.
En toch is dat zo, het CPE dat bij je thuis komt te hangen heeft echt geen enkele router functionaliteit. Je kunt er uiteraard wel direct een pc aan hangen maar dat krijgt dan gewoon je enige internet ip toegewezen. Als je meerdere apparaten aan wilt sluiten op internet heb je dus een router nodig die je zelf moet kopen.buzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:33:
Ik zou daar overigens maar blij mee zijn, de router van je keuze kunnen gebruiken is echt vele malen beter dan bijvoorbeeld zo'n brak KPN of UPC ding dat vol bugs zit.
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 31-10-2011 16:43 ]
Eigenlijk is dat de achterliggende reden dat ik zo door vroeg. Zit juist niet te wachten op de KPN 'zooi', dus inderdaad goed nieuws.Ik zou daar overigens maar blij mee zijn, de router van je keuze kunnen gebruiken
Ik neem aan dat iedere router compatible is of moet ie aan speciale eisen voldoen om te werken met XMS? Op XMSnet.nl is er niet veel technische info te vinden...
Maar die zijn vaak niet in staat om 50 (of 100) Mbit volledig te benutten. Ik zou met glasvezel niet teveel besparen op een router.Fiber schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:31:
Yep... Voor 25 Euro heb je al een leuke router. Voordeel is dat alles open staat en dat je zelf een router kan uitzoeken of bouwen.
Er zijn een aantal opties de her en der genoemd zijn, netgear 3700, eigen router bouwen met bijvoorbeeld Untangle. Ikzelf plaats tegenwoordig de Draytek Vigor 2130 (kosten 120 euro, de wireless variant kost 160 euro) bij mijn klanten, Lan-Wan throughput 800 Mbit, ben je klaar wanneer ze bij XMS die 500 Mbit gaan aanbiedenbuzzlightyear schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:51:
[...]
Eigenlijk is dat de achterliggende reden dat ik zo door vroeg. Zit juist niet te wachten op de KPN 'zooi', dus inderdaad goed nieuws.
Ik neem aan dat iedere router compatible is of moet ie aan speciale eisen voldoen om te werken met XMS? Op XMSnet.nl is er niet veel technische info te vinden...
[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 31-10-2011 17:02 ]
GerkeP
Ben je helderziend?Draytek Vigor 2130
[ Voor 3% gewijzigd door buzzlightyear op 31-10-2011 17:17 ]
Verwijderd
Door alle nieuwe toepassingen en uitbreidingen in het TV menu is het menu erg complex geworden, hierdoor is de tijd die de Amino nodig heeft om op te starten flink opgelopen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 13:41:
Ik heb de beschikking over een amino 110 en het ding doet ongeveer wel wat je ervan mag verwachten, niet supersnel en af en toe wat hick-ups, maar waar ik nog niet achter ben is of je hem uit mag zetten, of niet.
De eerste dagen zette ik hem uit en dan kreeg ik hem bijna niet meer aan; duurde zeker een minuut of vijf voordat het lukte; nu staat hij permanent aan.
Ik heb natuurlijk geprobeerd om zowel in de handleiding als hier in het topic zo goed mogelijk na te lezen of ik hierover iets staat, misschien heb ik iets gemist, maar het blijft mij onduidelijk.
Het huidige TV-menu is voor alle boxen identiek waardoor er in het TV-menu een aantal zaken staan die voor de Amino 110 niet van toepassing zijn zoals bijvoorbeeld de PVR functies en instellingen.
Er wordt gewerkt aan een TV-menu voor de Amino 110, hierin zullen alleen de functionaliteiten van de Amino 110 verwerkt worden wat er voor moet zorgen dat de opstarttijd korter zal worden. Dit nieuwe menu zal voor het einde van het jaar beschikbaar zijn.
Helaas is DVB-C wel een erg ondergeschoven kindje. Daar waar UPC en Ziggo veel zenders en ook in HD over DVB-C uitzenden komen er via XMS enkel een krappe 40 SD-kanalen binnen.Fiber schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:39:
[...]
DVB-C is open bij XMS. Daar heb je geen modules voor nodig. (Heeft wel een (enigszins) beperkt aantal zenders.
Verwijderd
kan je mij via DM de adresgegevens sturen waar het over gaat dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen hierin.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:01:
XMSNET zegt een aansluiting, mits er al een kabel in de woning ligt, binnen 3 weken te realiseren. Bron XMSNET Winkel Wijchen. De telefonische helpdesk zegt 20 werkdagen. Afijn... Vervelend is dat de aanvraag die ik op 8 oktober via de site van XMS deed tot gisteren niet geregistreerd staat. Wordt lastig om dit nog tijdig te leveren denk ik. 89 % zou XMS aanbevelen.......? Ik hoop dat [mbr](Doe eens niet)[/mbr] in de Winkel te Wijchen echt zijn best gaat doen. Hoor graag van jullie Webcare team f.j.m.smit@xmsnet.nl
Verwijderd
@My-life Bij GHM is het DVB-C een soort van extratje. Als ze DVB-C zouden uitbreiden met HD en extra functies, word denk ik het verschil met de mogelijkheden van het pakket met de amino te klein. Hoewel deze natuurlijk meer kan dan het DVB-C signaal.
Glasvezel is bij mij geleverd op een Genexis, Core advanced, SB-CRA-F12tc-EU.
Dit modem staat nog niet tussen de plaatjes in de startpost.
Helaas heb ik me verkeken op het feit dat je 2 telefoons kunt aansluiten op het modem, daar je zelf niet bij de instellingen kunt. Graag had ik beide telefoontoestellen op iedere aansluiting aangesloten en beide toestellen laten overgaan bij een binnenkomend gesprek. Naar ik nu begrijp is de tweede aansluiting bedoeld voor een tweede telefoonnummer wat je alleen via XMS kunt aanvragen.
Jammer dat ik gebonden ben aan de policy van XMS, graag had ik de tweede telefoonlijn gebruikt voor een ander abo.
Is het mogelijk om straffeloos een SIP server te kopen?
Helaas heb ik me verkeken op het feit dat je 2 telefoons kunt aansluiten op het modem, daar je zelf niet bij de instellingen kunt. Graag had ik beide telefoontoestellen op iedere aansluiting aangesloten en beide toestellen laten overgaan bij een binnenkomend gesprek. Naar ik nu begrijp is de tweede aansluiting bedoeld voor een tweede telefoonnummer wat je alleen via XMS kunt aanvragen.
Jammer dat ik gebonden ben aan de policy van XMS, graag had ik de tweede telefoonlijn gebruikt voor een ander abo.
Ze bieden je één of twee telefoonlijnen met daarbij een eigen nummer. Vergelijk het met ene analoge KPN lijn.Geurt-kun schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:18:
Glasvezel is bij mij geleverd op een Genexis, Core advanced, SB-CRA-F12tc-EU.
Als je apparte wensen hebt, dan zal je die toch zelf moeten realiseren. Net zoals mij en veel anderen, je vaste nummer die je op je XMS abbo hebt laten porteren naar Budgetphone (of liefst een breezz reseller) En een SIP adapter kopen, een fritz 7170 of een 7050 . Je kan meerdere sip abbo`s instellen en over laten gaan op welke extensie je maar wil.
Goedgoed/Simpel/Handy
Nooit meer porteren of afhankelijk zijn van je provider.
...Ik hoop dat dit testen in de eigen infra betreft, want ik zelf weet van niets en ben dus ook niet thuis.Beste IJdod,
We hebben van de netwerkbeheerder begrepen dat er morgenmiddag een monteur langs komt om in samenwerking met hun 2e lijn een aantal zaken te testen. Wij horen graag jouw ervaring over deze afspraak.
Met vriendelijke groet,
Webcare
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.