My-life schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:38:
[...]
XMS promoot IPTV en concentreert zich daarom niet op DVB-C wat ik wel jammer vind. De vertragingen bij IPTV zijn volgens mij inherent aan de techniek. Als je bijvoorbeeld van kaneel wisselt moet er een request gedaan worden aan de server jou dit kaneel door te sturen. Bij KPN IPTV via de telefoonaansluiting zie je hetzelfde. Ik heb juist voor XMS gekozen omdat het DVB-C signaal niet encrypted is o.a. en het zappen daardoor heerlijk 'zappy' gaat.
Denk dat je met kaneel kanaal bedoelt, maar ik denk wel dat het inherent aan de huidige techniek is, de meeste storingen bij Ziggo gaan over IPTV met wel een rare variant,het werkt (hmm dan is het geen storing eigenlijk) of het werkt niet en Samsung heeft maar liefst een lijst van 40 bugs uit haar IPTV decoder klaar staan voor een firmware release en de Cisco is nu ook niet echt een hoog nivo van kijkgenot.
Het lijkt op het oude internetplusbellen (voip),eerst werkte het voor geen meter,op dit moment hebben een heleboel mensen er geen problemen meer mee, ik kan pas fatsoenlijk bellen en gebeld worden na de laatste fix door XMS maar zo fatsoenlijk als de oude vertrouwde KPN lijn is het nog niet.
Alleen gebruikt XMS iptv voor het gehele digitale aanbod, en Ziggo alleen voor films on demand en andere interactieve diensten.
Maar in de begintijd van DVB-C zag je ook heel veel problemen.
Feit is gewoon dat bijna elk bedrijf dat met iptv werkt problemen heeft,alleen waar ligt je tolerantie gevoel...
Wanneer ervaar jij een probleem,echt als een probleem ( ik dus heel snel).
Ook dvb-c,waarvan het merendeel dacht,dat wordt op den duur wel vervangen door IPTV heeft ondertussen een nieuwe variant, DVB-C2 waarmee veel meer zenders op hetzelfde stukje kabel kunnen.
In Duitsland gaan een aantal grote providers daar volgend jaar mee draaien,nadeel: weer een nieuwe decoder nodig.
Ik denk dat we op iptv op hetzelfde nivo zitten als met VOIP een jaar of 3 terug,dat veel kinderziektes verholpen zijn,maar ze er beslist nog niet allemaal uit zijn.
Ik snap de voordelen van DVB-C2 tov IPTV niet zo,voor beiden heb je een nieuwe decoder nodig en ook dvb-c2 zal veel meer bandbreedte gebruiken dan IPTV maar blijkbaar zien een aantal kabelbedrijven voordelen van het gebruik van DVB-C(2) t.o.v. IPTV.
Over een jaar of 3 a 4 weten we vermoedelijk niet meer beter, tot de techniek weer met een nieuw iets op de proppen komt,maar 3 jaar geleden was het bij XMS onbespreekbaar dat er een DVB-C signaal op de vezel kwam,daarna zeker geen HD,maar blijkbaar is voor een aantal gebruikers dat oude vergruisde systeem toch een must,aangezien XMS het nu overal aanbiedt en blijkbaar ook al met HD test,terwijl dat niet zou gaan gebeuren.
De markt is dus medebepalend,maar voorlopig voldoet IPTV van welke provider ook,nog niet aan mijn eisen.