XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:41:
[...]

Helaas is DVB-C wel een erg ondergeschoven kindje. Daar waar UPC en Ziggo veel zenders en ook in HD over DVB-C uitzenden komen er via XMS enkel een krappe 40 SD-kanalen binnen.
Op een aantal Glashart Media DVB-C headends draait al 'Nederland 1 HD test'. Ik verwacht dat de overige HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders op ten duur ook wel doorgegeven gaan worden via DVB-C. Beperken tot SD is gewoon onhoudbaar nu Ziggo die HD-simulcasts voor dezelfde prijs wel doorgeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Beste,

Wederom heb ik een probleem met XMS, de glasvezelmodem werkt niet met mijn Time Capsule (model 2010).

Nu zit ik weer op mijn oude (nog 2 weken werkende) ziggo abo/modem en kan ik gewoon interpretten. Maar zodra ik de kabel op de modem van XMS aansluit, valt het internet weg. Direct van de modem naar een laptop werkt wel maar via de TC dus niet. Wie kan mij helpen?

XMS heb ik algebeld maar die geven te kennen dat het een bekend probleem is maar adviseren om een andere router te kopen 8)7 Oftewel... jammer joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Maduth schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:39:
[...]
XMS heb ik algebeld maar die geven te kennen dat het een bekend probleem is maar adviseren om een andere router te kopen...
Serieus? Kan het me haast niet voorstellen. Elke router zou moeten werken, zet dat ding een terug naar de fabrieks-instellingen of vraag het eens na in een Apple topic: Macs & Software

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Fiber schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:06:
[...]

Serieus? Kan het me haast niet voorstellen. Elke router zou moeten werken, zet dat ding een terug naar de fabrieks-instellingen of vraag het eens na in een Apple topic: Macs & Software
Ik kon me het ook niet voorstellen en ze vonden het lullig voor me maar ze konden er niks mee doen. Nu wat (oude) forums gevonden van mensen die hetzelfde probleem hadden met het overstappen van provider naar XMS (glasvezel). Het is een echt probleem tussen Apple en XMS. :'(

Op het mac gedeelte kon ik niet zo snel iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Geurt-kun schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:18:
Graag had ik beide telefoontoestellen op iedere aansluiting aangesloten en beide toestellen laten overgaan bij een binnenkomend gesprek.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je kunt vanaf de genexis jouw telefoontoestellen toch doorkoppelen?

Ik werd laatst getipt door een mede XMS gebruiker die de telefoonuitgang van de genexis had ontsloten met de life-line ingang van een fritzbox, ik dacht dat dit niet zou werken omdat de fritz een pstn lijn verwacht op de life-line, maar dit werkt gewoon perfect.

Misschien een tip voor anderen met een fritzbox achter een XMS aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maduth schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:14:
[...]
Op het mac gedeelte kon ik niet zo snel iets vinden
Ik zou het hier eens navragen: Time Capsule: Discussie en Ervaringen. Ik zal je niet aanklagen wegens cross-posting... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Thanks maar momenteel [voorlopig] opgelost. Las op een forum (nieuwlandglasvezel iets) dat je de modem moest afsluiten plus de airport van je TC moest uit. Meer dan 15 minuten wachten, dan de modem aan doen, UTP kabel aansluiten. Dan zou alles weer werken... klinkt totaal onlogisch en stom... maar het werkt :S.

Opnieuw TC instellen, klagen bij XMS en opnieuw opstarten... niks werkte maar 15 minuten offline en hop. Blijkbaar is het IP toewijzen een probleem tussen de moden en TC. Hoe dat allemaal werkt begrijp ik niet echt dus daar laat ik het maar bij. Soms moet je maar genoegen dat het werkt, al weet ik niet waarom ;)

Nu maar hopen dat alles blijft werken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL, blijft vast wel werken, het zou ook wel raar zijn als een van de mooiste en duurste consumenten-routers het niet zou doen. Wellicht kan @Webcare deze oplossing ook even doorgeven aan de XMS klantenservice... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduth schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:36:
Thanks maar momenteel [voorlopig] opgelost. Las op een forum (nieuwlandglasvezel iets) dat je de modem moest afsluiten plus de airport van je TC moest uit. Meer dan 15 minuten wachten, dan de modem aan doen, UTP kabel aansluiten. Dan zou alles weer werken... klinkt totaal onlogisch en stom... maar het werkt :S.

Opnieuw TC instellen, klagen bij XMS en opnieuw opstarten... niks werkte maar 15 minuten offline en hop. Blijkbaar is het IP toewijzen een probleem tussen de moden en TC. Hoe dat allemaal werkt begrijp ik niet echt dus daar laat ik het maar bij. Soms moet je maar genoegen dat het werkt, al weet ik niet waarom ;)

Nu maar hopen dat alles blijft werken ....
Ik gebruik XMS naar volle tevredenheid met een Airport Extreme in de meterkast. Die is technisch identiek aan jouw Time Capsule, maar dan zonder de ingebouwde storage.
Overigens is je ervaring met die 15 minuten offline niét helemaal onlogisch, noch is het een afwijking van je Time Capsule (die gewoon doet wat ie hoort te doen).

Als ik je nog eens kan assisteren met de configuratie... just gimme a sign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik had eerder verteld dat ik afgelopen zaterdag van XMS een bloemenbon ontving, vanavond werd ik door XMS gebeld of alles naar behoren werkte. Ook al vond ik het een beetje overdreven van XMS om hier nog een keer over te bellen is het wel erg netjes!
Immers als het twee weken lang niet zou werken had ik zelf wel aan de telefoon gehangen, maar het probleem was toen naar een uurtje of vier al weer verholpen.
Het geeft wel aan dat XMS alle problemen die rond de migratie zijn onstaan goed wil oplossen waarvoor hulde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

MiK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

Ze bieden je één of twee telefoonlijnen met daarbij een eigen nummer. Vergelijk het met ene analoge KPN lijn.
Als je apparte wensen hebt, dan zal je die toch zelf moeten realiseren. Net zoals mij en veel anderen, je vaste nummer die je op je XMS abbo hebt laten porteren naar Budgetphone (of liefst een breezz reseller) En een SIP adapter kopen, een fritz 7170 of een 7050 . Je kan meerdere sip abbo`s instellen en over laten gaan op welke extensie je maar wil.

Goedgoed/Simpel/Handy

Nooit meer porteren of afhankelijk zijn van je provider.
Geurt-kun schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:18:
Graag had ik beide telefoontoestellen op iedere aansluiting aangesloten en beide toestellen laten overgaan bij een binnenkomend gesprek.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar je kunt vanaf de genexis jouw telefoontoestellen toch doorkoppelen?

Ik werd laatst getipt door een mede XMS gebruiker die de telefoonuitgang van de genexis had ontsloten met de life-line ingang van een fritzbox, ik dacht dat dit niet zou werken omdat de fritz een pstn lijn verwacht op de life-line, maar dit werkt gewoon perfect.

Ik ga het uitproberen en zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Bedankt voor de tips heren!

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:43:
[...]

Ik gebruik XMS naar volle tevredenheid met een Airport Extreme in de meterkast. Die is technisch identiek aan jouw Time Capsule, maar dan zonder de ingebouwde storage.
Overigens is je ervaring met die 15 minuten offline niét helemaal onlogisch, noch is het een afwijking van je Time Capsule (die gewoon doet wat ie hoort te doen).

Als ik je nog eens kan assisteren met de configuratie... just gimme a sign.
Top hou ik in gedachte, ben op dit forum al vaker verder gekomen dat met de medewerkers van XMS. Trouwens, ik wil niet de indruk wekken dat ze niet aardig waren maar ze wisten het gewoon niet.Blijkbaar was het ook een vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
Maduth schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:30:
[...]

Top hou ik in gedachte, ben op dit forum al vaker verder gekomen dat met de medewerkers van XMS. Trouwens, ik wil niet de indruk wekken dat ze niet aardig waren maar ze wisten het gewoon niet.Blijkbaar was het ook een vaag probleem.
Het nadeel van die airport (en de TC) is dat hij door apple volledig dichtgetimmerd is. Een helpdeskmedewerker kan er dus ook bar weinig mee, er zit niet eens een webinterface op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marigo schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:19:
[...]

Je kan inderdaad prima de analoge telefoonaansluiting van eender welke VOIP adapter (of het nou die in de Genexis is, een Experiabox of een UPC modem is) aansluiten op de "vaste lijn" ingang van de Fritz!box. Zelf hier een tijd draaiend gehad met zowel een 7270 of 7390. Ik heb hier echter niet de "lifeline" gebruikt maar gewoon de aansluiting die je normaal ook op de ADSL lijn hangt.... hierbij wel gewoon de Y-kabel gebruiken (die aan de ene kant een stekker voor analoog heeft en de andere kant voor ADSL).

Uiteindelijk heb ik nu echter uitsluitend twee VOIP accounts bij "callvoip.nl" (een Breez reseller) lopen. Uitermate tevreden hiermee! :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maduth schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:30:
[...]

Je ziet het wel vaker - Apple eng en viesbah en wordt bij voorbaat niets mee gedaan. Voor mij is de integratie van Airport-routers met OS X (-server) toch een bijzonder positieve ervaring geweest, en mijn Airport Extreme is al jaren snel en stabiel gebleken. Kan je er veel over vertellen.
denan schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:34:
[...]

Het nadeel van die airport (en de TC) is dat hij door apple volledig dichtgetimmerd is. Een helpdeskmedewerker kan er dus ook bar weinig mee, er zit niet eens een webinterface op.
Je punt klopt opzich wel, maar het levert wel een zeer gebruiksvriendelijke router op die zich qua snelheid kan meten met de andere hi-end consumentenrouters. Webinterface is er inderdaad niet, maar wél goede native-apps voor Windows, OS X en iOS. Heb de web-interface in de praktijk nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:41:
Je punt klopt opzich wel, maar het levert wel een zeer gebruiksvriendelijke router op die zich qua snelheid kan meten met de andere hi-end consumentenrouters. Webinterface is er inderdaad niet, maar wél goede native-apps voor Windows, OS X en iOS. Heb de web-interface in de praktijk nooit gemist.
Qua installatie is het prachtig.. plug and play en niet meer nadenken. Als je echter een probleem hebt en je wil gaan troubleshooten, dan loop je aardig snel vast op de airport. Hij geeft (typisch apple) alleen feedback over een aantal basischecks en als je dieper probeert te graven kom je zonder webinterface (of speciale tooling) niet verder.

Hij is mooi en staat prachtig naast je ipad.. maar ik zou hem zelf nooit aanschaffen.

Verder heeft de helpdesk van een ISP geen enkele verantwoordelijkheid voor het supporten van dit soort hardware. Als de verbinding op de computer werkt ben je eigenlijk klaar met het ISP domein. Zit er dan iets raars in het netwerk dan is dat het klantdomein. Als helpdesker kun je dan wel wat tips geven maar eigenlijk moet je voor dergelijke support bij de helpdesk van je leverancier zijn. Zij weten precies hoe en wat.. en vaak zijn die helpdesks ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
@Skygge, ik draai zelf ook TimeCapsule, een half jaar inmiddels. In het begin kreeg deze geen ip nadat ik hem om had gewisseld van mijn andere router, maar dat zie ik niet als een TC issue. Een nachtje alles uit en daarna direct werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Loveparade schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:00:
Er zijn een aantal opties de her en der genoemd zijn, netgear 3700, eigen router bouwen met bijvoorbeeld Untangle. Ikzelf plaats tegenwoordig de Draytek Vigor 2130 (kosten 120 euro, de wireless variant kost 160 euro) bij mijn klanten, Lan-Wan throughput 800 Mbit, ben je klaar wanneer ze bij XMS die 500 Mbit gaan aanbieden :P
De Vigor 2130 en 2130n zijn inderdaad überrouters, ik heb er zelf ook één. Voor de 'gewone' gebruiker raadt ik echter altijd de Netgear 3700N aan. Deze is (geloof ik) rond de 70 a 80 euro inclusief WiFi. De draytek is echt een klasse hoger en raadt ik meer voor powerusers aan die heel veel connecties openzetten en veel met VPN of NAT doen. Voor normaal gebruik vind ik de Draytek behoorlijke overkill. Van de andere kant, mijn uptime is nu 283 dagen en de reboot 283 dagen geleden was eigenlijk alleen maar omdat er een storing was en ik voor de zekerheid de router gereboot heb (wat niks uitmaakte).

[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 01-11-2011 11:33 . Reden: typo ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:39:
[...]

Op een aantal Glashart Media DVB-C headends draait al 'Nederland 1 HD test'. Ik verwacht dat de overige HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders op ten duur ook wel doorgegeven gaan worden via DVB-C. Beperken tot SD is gewoon onhoudbaar nu Ziggo die HD-simulcasts voor dezelfde prijs wel doorgeeft.
Dat is wel een leuke test inderdaad. Weet je toevallig welke Headends dat zijn?
Maduth schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:39:
Beste,

Wederom heb ik een probleem met XMS, de glasvezelmodem werkt niet met mijn Time Capsule (model 2010).

Nu zit ik weer op mijn oude (nog 2 weken werkende) ziggo abo/modem en kan ik gewoon interpretten. Maar zodra ik de kabel op de modem van XMS aansluit, valt het internet weg. Direct van de modem naar een laptop werkt wel maar via de TC dus niet. Wie kan mij helpen?

XMS heb ik algebeld maar die geven te kennen dat het een bekend probleem is maar adviseren om een andere router te kopen 8)7 Oftewel... jammer joh.
Ik heb ook wel eens op een Genexis modem gezien dat bij het wisselen van een apparaat het nieuwe apparaat geen lease krijgt. Ik weet niet waarom, maar het komt wel eens voor. Een systeem is in elk geval eigenwijs en wilt geen nieuwe lease geven. :P Kwartiertje powerflip en het is eigenlijk altijd weer weg.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hoeiii;

Ik gebruik een Fritzbox 7340 met Voipbuster via een xms glasvezel.
Kan daarmee 3 gesprekken tegelijk opbouwen via Voipbuster.
En ook nog een intern account op de bedrijfsvoipcentrale op de zaak.
Zo kunnen wij gratis onderling met de collega`s bellen.
Leuke optie is ook de DECT en VPN in de Fritzbox.
Werkt perfect.

Jacques
MiK schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:42:
[...]

Ze bieden je één of twee telefoonlijnen met daarbij een eigen nummer. Vergelijk het met ene analoge KPN lijn.
Als je apparte wensen hebt, dan zal je die toch zelf moeten realiseren. Net zoals mij en veel anderen, je vaste nummer die je op je XMS abbo hebt laten porteren naar Budgetphone (of liefst een breezz reseller) En een SIP adapter kopen, een fritz 7170 of een 7050 . Je kan meerdere sip abbo`s instellen en over laten gaan op welke extensie je maar wil.

Goedgoed/Simpel/Handy

Nooit meer porteren of afhankelijk zijn van je provider.

[ Voor 13% gewijzigd door jacques1971 op 01-11-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:05:
@My-life Bij GHM is het DVB-C een soort van extratje. Als ze DVB-C zouden uitbreiden met HD en extra functies, word denk ik het verschil met de mogelijkheden van het pakket met de amino te klein. Hoewel deze natuurlijk meer kan dan het DVB-C signaal.
Dat heb ik eerder lezen, maar vind het toch onzin. Het is gewoon onderdeel van het pakket waar ik voor betaal en word ook zo verkocht. Uiteraard staat er ook bij dat als je HD kwaliteit wilt je moet kiezen voor IPTV dus duidelijk is het wel.

XMS promoot IPTV en concentreert zich daarom niet op DVB-C wat ik wel jammer vind. De vertragingen bij IPTV zijn volgens mij inherent aan de techniek. Als je bijvoorbeeld van kaneel wisselt moet er een request gedaan worden aan de server jou dit kaneel kanaal door te sturen. Bij KPN IPTV via de telefoonaansluiting zie je hetzelfde. Ik heb juist voor XMS gekozen omdat het DVB-C signaal niet encrypted is o.a. en het zappen daardoor heerlijk 'zappy' gaat.
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 19:39:
[...]

Dat is erg interessant. Hopelijk volgen andere headends en zenders snel.

[ Voor 0% gewijzigd door My-life op 02-11-2011 15:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mojo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:43:
[...]

Dat is wel een leuke test inderdaad. Weet je toevallig welke Headends dat zijn?

[...]

Ik heb ook wel eens op een Genexis modem gezien dat bij het wisselen van een apparaat het nieuwe apparaat geen lease krijgt. Ik weet niet waarom, maar het komt wel eens voor. Een systeem is in elk geval eigenwijs en wilt geen nieuwe lease geven. :P Kwartiertje powerflip en het is eigenlijk altijd weer weg.
Op de headend in Flevoland heb ik iig (helaas) niets kunnen vinden. Of het moet een specifieke frequentie zijn die je dient in te voeren en die niet via het auto update mechanisme wordt gebroadcast :).

Ik weet niet meer precies wanneer, maar Denan (of was het nog Yogoi?) had een keer in dit topic uiteen gezet hoe de DHCP server reageert op andere apparaten... wanneer je direct een nieuw IP adres krijgt en wanneer je een kwartier moet wachten. Het komt er iig op neer dat, zolang je zorgt dat hetzelfde MAC adres gespoofed wordt, er niets aan de hand is. Verander je van MAC adres zonder eerst een DHCP release te doen, dan moet je geduld gaan hebben.... :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
eymey schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:40:
[...]

Op de headend in Flevoland heb ik iig (helaas) niets kunnen vinden. Of het moet een specifieke frequentie zijn die je dient in te voeren en die niet via het auto update mechanisme wordt gebroadcast :).

Ik weet niet meer precies wanneer, maar Denan (of was het nog Yogoi?) had een keer in dit topic uiteen gezet hoe de DHCP server reageert op andere apparaten... wanneer je direct een nieuw IP adres krijgt en wanneer je een kwartier moet wachten. Het komt er iig op neer dat, zolang je zorgt dat hetzelfde MAC adres gespoofed wordt, er niets aan de hand is. Verander je van MAC adres zonder eerst een DHCP release te doen, dan moet je geduld gaan hebben.... :)
Bij OnsBrabantNet is Nederland 1 HD te vinden op ik meen kanaal 48, na Rai Uno. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

elwinvangestel schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:41:
[...]

Bij OnsBrabantNet is Nederland 1 HD te vinden op ik meen kanaal 48, na Rai Uno. ;-)
Net hier in Wijchen even gekeken (Headend Veenendaal; NetwerkID 3900) heb ik nog niks kunnen vinden.

OBN zit denk ik op Headend Eindhoven (netwerkID 5600) en wellicht is het daar reeds geactiveerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 01-11-2011 14:51 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Meer mensen last van een telefoon-storing in Woudenberg? Kennissen van mij daar kunnen niet meer bellen en/of gebeld worden. Hebben nog geen tijd gehad om contact op te nemen met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fiber er is niets over bekend. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ijdod schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 18:46:
[...]

...Ik hoop dat dit testen in de eigen infra betreft, want ik zelf weet van niets en ben dus ook niet thuis.
Nee dus... zucht.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dank voor de snelle reply. Heb ze voorlopig maar even geadviseerd om de stekker er letterlijk even uit te trekken, ze moesten toch weg. Wie weet doet alles het wel weer als ze aan het eind van de middag de stekker er weer insteken. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mojo schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:47:
[...]

Net hier in Wijchen even gekeken (Headend Veenendaal; NetwerkID 3900) heb ik nog niks kunnen vinden.

OBN zit denk ik op Headend Eindhoven (netwerkID 5600) en wellicht is het daar reeds geactiveerd.
Op headend 7461 zit ie ook volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:48:
Dank voor de snelle reply. Heb ze voorlopig maar even geadviseerd om de stekker er letterlijk even uit te trekken, ze moesten toch weg. Wie weet doet alles het wel weer als ze aan het eind van de middag de stekker er weer insteken. Ik laat het weten.
Het heeft geholpen, hij doet het weer, hopelijk gebeurt dat niet al te vaak. Ze hebben het nieuwste model Genexis, staat ook nog niet in de topic start. (http://www.genexis.eu/products.php?id=core)

Ze hebben trouwens nog een probleempje met de telefoon, maar dat speelt al vanaf het begin. Er zit een zachte hoge fluittoon op de lijn, als van wind-geruis om een hoekje, ook zachtjes hoorbaar bij de gesprekspartners aan de andere kant van de lijn. Je hoort die fluittoon ook al voor het bellen trouwens, door de kiestoon heen. Het is getest met meerdere toestellen, ze hebben het allemaal, dus daar ligt het niet aan lijkt mij. Het is geen wereldramp, maar ook niet heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fiber

stuur me even de adresgegevens via DM dan ga ik de netwerkbeheerder verzoeken de software op het modem opnieuw in te laden. In het geval van een fluittoon die aanwezig is op meerdere toestellen wil dit nog wel eens helpen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:48
jacques1971 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:05:
Hoeiii;

Ik gebruik een Fritzbox 7340 met Voipbuster via een xms glasvezel.
Kan daarmee 3 gesprekken tegelijk opbouwen via Voipbuster.
En ook nog een intern account op de bedrijfsvoipcentrale op de zaak.
Zo kunnen wij gratis onderling met de collega`s bellen.
Leuke optie is ook de DECT en VPN in de Fritzbox.
Werkt perfect.

Jacques

[...]
Jupz een geniaal apparaat, ik heb dan de versie zonder dect, ik snap de meerwaarde ervan wel, maar de set die ik heb staan werkt perfect. Ik heb nog wel een ISDN S0 uitgang voor een ISDN telefoon of simpele centrale, zo kan je mocht je van ISDN naar sip gaan (vanwege glasvezel) je vier nummers porteren naar sip, programmeren in je fritz en je hebt gebruiktechnisch dezelfde ISDN lijn terug. (op data diensten na dan)

En ook handig is de functie dat je een SIP apparaat kan aanslingeren aan je Fritz, jammer dat dit alleen via het Interne netwerk kan (sip server is dan ip van fritz interface)

Maar als je een VPN hebt naar je eigen netwerk waar de fritz inzit, dan kan je alsnog zonder problemen gebruiken maken van je sip extensie. (android foon met sip app en wifi+vpn) is thuis en overal waar wifi is bellen en gebeld worden via je vaste lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Een bericht aan de XMS webcare.

Nog steeds heb ik problemen met mijn Amino 532 inmiddels de tweede al (eerste viel steeds uit) nu blijft hij gelukkig aan, maar zie ik zon 3 a vier keer per week een bericht midden in het scherm staan met de melding (verbinding verbroken code:82) ik kan met mijn afstandbediening dan helemaal niet meer doen en ben ik verplicht een hard reset uit te voeren (oftewel spanning van het apparaat af)

Ook krijg een keer per week een bericht iets naar het idee van "bezig met tv gids vernieuwen" ook deze gaat niet weg, ik kan wel zappen maar ik moet het apparaat wel spanningsloos maken.

Ook weer de melding dat ik moet formatteren als ik een programma wil opnemen, als ik daarna de schijf daarwerkelijk wil formatteren krijg ik de melding dat het niet lukt en ik contact met de helpdesk moet opnemen.

Als ik dan het apparaat een hard reset geeft kan ik wel gebruik maken van de record opties en neemt ie alles netjes op.

Voor de zekerheid meteen een factory reset gedaan een format en een firmware update, maar gisteravond krijg ik precies dezelfde problemen. Berichten in mn beeld die niet weggaan en het niet kunnen opnemen van programma`s.

Het apparaat staat altijd op zijn plaats vrij in de kast met voldoende ventilatie.

Naar een XMS huis gaan is geen optie, ik woon in leiden en Leiden-Utrecht is veel te lang rijden (tijd 1 uur heen en een uur terug inc benzine kosten)

Wat kunnen jullie op dit moment betekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
MiK schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:30:
Een bericht aan de XMS webcare.

Nog steeds heb ik problemen met mijn Amino 532 inmiddels de tweede al (eerste viel steeds uit) nu blijft hij gelukkig aan, maar zie ik zon 3 a vier keer per week een bericht midden in het scherm staan met de melding (verbinding verbroken code:82) ik kan met mijn afstandbediening dan helemaal niet meer doen en ben ik verplicht een hard reset uit te voeren (oftewel spanning van het apparaat af)

Ook krijg een keer per week een bericht iets naar het idee van "bezig met tv gids vernieuwen" ook deze gaat niet weg, ik kan wel zappen maar ik moet het apparaat wel spanningsloos maken.
de box uit en aan zetten helpt ook en is misschien beter voor de levensduur van de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
My-life schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:38:
[...]XMS promoot IPTV en concentreert zich daarom niet op DVB-C wat ik wel jammer vind. De vertragingen bij IPTV zijn volgens mij inherent aan de techniek. Als je bijvoorbeeld van kaneel wisselt moet er een request gedaan worden aan de server jou dit kaneel door te sturen. Bij KPN IPTV via de telefoonaansluiting zie je hetzelfde.
Toch zou een request naar een server op het glasvezel netwerk nooit langer dan 10ms worden. Ik vraag me dan ook af of het wel echt inherent is aan de techniek. Ik denk namelijk dat het meer te maken heeft met uncompressen van de stream en trage decoders. Heb zelf geen ervaring met IPTV STBs, maar bij Ziggo duurt het met sommige decoders ook rustig 2-3 sec voordat je beeld hebt op een HD zender (die dus ook compressed via DVB-C worden aangeboden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is dat het wisselen tussen de kanalen met de Amino bij WGDO IPTV toch behoorlijk vlot gaat.
Alles behalve traag in ieder geval. Dat komt waarschijnlijk ook omdat de multicast feeds origineel, zonder CA- Descriptor worden doorgegeven en er daardoor dus niks gedecrypt hoeft te worden. Dat scheelt gewoon behoorlijk wat rekenkracht voor een STB. Daardoor kan het beeld sneller op het scherm getoverd worden.
Alleen DVB-C van Glashart Media zapt nog iets sneller, maar dat is dan ook een broadcast oplossing.
Ik denk overigens dat DVB-C van Ziggo ongeveer gelijk zapt aan WGDO IPTV omdat Ziggo nog het nadeel van Irdeto heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
wiebo66 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:16:
[...]

de box uit en aan zetten helpt ook en is misschien beter voor de levensduur van de box.
Zou niet uit hoeven maken toch ? als ik nou de hele dag tv zou kijken :)

Die berichten komen overigens ook in beeld tijdens het tv kijken he. Met name in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Caelorum schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 22:25:
Toch zou een request naar een server op het glasvezel netwerk nooit langer dan 10ms worden. Ik vraag me dan ook af of het wel echt inherent is aan de techniek. Ik denk namelijk dat het meer te maken heeft met uncompressen van de stream en trage decoders. Heb zelf geen ervaring met IPTV STBs, maar bij Ziggo duurt het met sommige decoders ook rustig 2-3 sec voordat je beeld hebt op een HD zender (die dus ook compressed via DVB-C worden aangeboden).
Het beeld en geluid zijn aparte 'tracks' in het signaal en moeten geynchroniseerd worden. Zover ik weet gaat dat door middel van 'keyframes'. Het beeld wacht tot het geluid op de goede plek aangekomen is en gaat dan gelijk met het geluid synchroon doorlopen. En ik geloof ook best dat er eerste even gecached wordt om korte hickups (als die er al zijn) op te vangen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nu op IPTV kanaal 16: RTL Lounge

Kennelijk is dit de "zender van de maand" voor november, als opvolger van 24Kitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:30:

problemen Amino 532

ingekort i.v.m. lengte post
Kan je ons via DM je adresgegevens versturen en aangeven op welke manier je de Amino hebt aangesloten? De melding verbinding verbroken code 82 geeft namelijk aan dat er iets in de aansluiting tussen Amino en glasvezelmodem niet goed zit. - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
MiK schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:23:
[...]

Jupz een geniaal apparaat, ik heb dan de versie zonder dect, ik snap de meerwaarde ervan wel, maar de set die ik heb staan werkt perfect. Ik heb nog wel een ISDN S0 uitgang voor een ISDN telefoon of simpele centrale, zo kan je mocht je van ISDN naar sip gaan (vanwege glasvezel) je vier nummers porteren naar sip, programmeren in je fritz en je hebt gebruiktechnisch dezelfde ISDN lijn terug. (op data diensten na dan)

En ook handig is de functie dat je een SIP apparaat kan aanslingeren aan je Fritz, jammer dat dit alleen via het Interne netwerk kan (sip server is dan ip van fritz interface)

Maar als je een VPN hebt naar je eigen netwerk waar de fritz inzit, dan kan je alsnog zonder problemen gebruiken maken van je sip extensie. (android foon met sip app en wifi+vpn) is thuis en overal waar wifi is bellen en gebeld worden via je vaste lijn.
Ik denk dat VPN op een smartphome wel een uitdaging is om aan de gang te krijgen met een Fritz.
Het is mij wel gelukt een VPN op te zetten tussen FB7340 en een draytek 2930.
Je moet dan de VPN configfile van de Fritz handmatig aanpassen via een texteditor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:35:
[...]

Het beeld en geluid zijn aparte 'tracks' in het signaal en moeten geynchroniseerd worden. Zover ik weet gaat dat door middel van 'keyframes'. Het beeld wacht tot het geluid op de goede plek aangekomen is en gaat dan gelijk met het geluid synchroon doorlopen. En ik geloof ook best dat er eerste even gecached wordt om korte hickups (als die er al zijn) op te vangen.
Plus dat je met MPEG moet wachten op het eerste 'full frame' omdat de meeste frames alleen maar het verschil met het vorige aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My-life schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:38:
[...]
XMS promoot IPTV en concentreert zich daarom niet op DVB-C wat ik wel jammer vind. De vertragingen bij IPTV zijn volgens mij inherent aan de techniek. Als je bijvoorbeeld van kaneel wisselt moet er een request gedaan worden aan de server jou dit kaneel door te sturen. Bij KPN IPTV via de telefoonaansluiting zie je hetzelfde. Ik heb juist voor XMS gekozen omdat het DVB-C signaal niet encrypted is o.a. en het zappen daardoor heerlijk 'zappy' gaat.
Denk dat je met kaneel kanaal bedoelt, maar ik denk wel dat het inherent aan de huidige techniek is, de meeste storingen bij Ziggo gaan over IPTV met wel een rare variant,het werkt (hmm dan is het geen storing eigenlijk) of het werkt niet en Samsung heeft maar liefst een lijst van 40 bugs uit haar IPTV decoder klaar staan voor een firmware release en de Cisco is nu ook niet echt een hoog nivo van kijkgenot.
Het lijkt op het oude internetplusbellen (voip),eerst werkte het voor geen meter,op dit moment hebben een heleboel mensen er geen problemen meer mee, ik kan pas fatsoenlijk bellen en gebeld worden na de laatste fix door XMS maar zo fatsoenlijk als de oude vertrouwde KPN lijn is het nog niet.

Alleen gebruikt XMS iptv voor het gehele digitale aanbod, en Ziggo alleen voor films on demand en andere interactieve diensten.
Maar in de begintijd van DVB-C zag je ook heel veel problemen.
Feit is gewoon dat bijna elk bedrijf dat met iptv werkt problemen heeft,alleen waar ligt je tolerantie gevoel...
Wanneer ervaar jij een probleem,echt als een probleem ( ik dus heel snel).

Ook dvb-c,waarvan het merendeel dacht,dat wordt op den duur wel vervangen door IPTV heeft ondertussen een nieuwe variant, DVB-C2 waarmee veel meer zenders op hetzelfde stukje kabel kunnen.
In Duitsland gaan een aantal grote providers daar volgend jaar mee draaien,nadeel: weer een nieuwe decoder nodig.
Ik denk dat we op iptv op hetzelfde nivo zitten als met VOIP een jaar of 3 terug,dat veel kinderziektes verholpen zijn,maar ze er beslist nog niet allemaal uit zijn.
Ik snap de voordelen van DVB-C2 tov IPTV niet zo,voor beiden heb je een nieuwe decoder nodig en ook dvb-c2 zal veel meer bandbreedte gebruiken dan IPTV maar blijkbaar zien een aantal kabelbedrijven voordelen van het gebruik van DVB-C(2) t.o.v. IPTV.
Over een jaar of 3 a 4 weten we vermoedelijk niet meer beter, tot de techniek weer met een nieuw iets op de proppen komt,maar 3 jaar geleden was het bij XMS onbespreekbaar dat er een DVB-C signaal op de vezel kwam,daarna zeker geen HD,maar blijkbaar is voor een aantal gebruikers dat oude vergruisde systeem toch een must,aangezien XMS het nu overal aanbiedt en blijkbaar ook al met HD test,terwijl dat niet zou gaan gebeuren.
De markt is dus medebepalend,maar voorlopig voldoet IPTV van welke provider ook,nog niet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Tot nu toe heb ik goede ervaringen van de XMS Webcare

Vandaag een PM van XMSnet dat ze de vraag in behandeling nemen, Net belde er iemand van XMSnet (vanaf zijn mobiel) naar mij voor een afspraak voor hem en zijn collega. Ze wilde graag overdag komen maar door de drukke planning door mijn werkgever was het voor mij niet mogenlijk binnen nu en half december overdag vrij te zijn.

Hij ging even overleggen en kon ook savonds komen, helaas wel zonder collega maar toch fijn dat er iemand naar komt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kan ik hier met mijn XMS glasvezelaansluiting ook iets mee of gaat dit buiten XMS om?
nieuws: Amersfoort laat glasvezelgebruikers gratis virtuele netwerken maken
http://reggefiber.nl/in-d...vezeldiensten_gratis.html

* Fiber heeft een (XMS) glasvezelaansluiting in Amersfoort... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu al een aantal toepassingen actief. Zo is Hoogland TV nu beschikbaar. Helaas hebben wij op dit moment nog geen inhoudelijke informatie over de plannen voor eventuele uitbreiding van de mogelijkheden. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@XMS_webcare

Ik zie nog graag een reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hallo WebCare,

Sinds het wintertijd is klopt bij mij op de Amino M540 de gids van Eredivisie Live niet meer. Deze wijkt telkens een uur af. Bijvoorbeeld: vanavond (04-11) staat op Eredivisie Live 1 de wedstrijd VVV Venlo - Excelsior van 19:00 - 20:55 in de gids. De wedstrijd begint echter pas om 20:00.

De klok van de Amino geeft de goede tijd aan en ook op andere zenders heb ik tot nu toe geen probleem kunnen vinden met de gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kunnen we bij XMS binnenkort nog een verhoging van de snelheid verwachten of een verlaging van de prijs van de 100Mbps upgrade?

De concurrentie zit ook niet stil :)

XS4all
50mb/s up en down voor €45,-
100mb/s up en down voor €55,-

Als XS4all het daar voor kan aanbieden met de vele extra's die ze bieden dan moet XMS dat toch ook kunnen zou je zeggen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21
fast-server schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:38:
Kunnen we bij XMS binnenkort nog een verhoging van de snelheid verwachten of een verlaging van de prijs van de 100Mbps upgrade?

De concurrentie zit ook niet stil :)

XS4all
50mb/s up en down voor €45,-
100mb/s up en down voor €55,-

Als XS4all het daar voor kan aanbieden met de vele extra's die ze bieden dan moet XMS dat toch ook kunnen zou je zeggen.
Voor alleen internet :+
Dat zijn geen alles in 1 pakketten.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:51:
[...]

Voor alleen internet :+
Dat zijn geen alles in 1 pakketten.
Idd. als je bij xs4all alles in 1 wil, met 50Mb ben je al 65,- euries kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

+ Veiligheidspakket met updates t.w.v. €49,-
Virusfilter, firewall, spamfilter en meer

+ E-mail met uitgebreide mogelijkheden
5 GB, 5 eigen mailboxen, 50 mailadressen, IMAP, Secure Webmail

+ Eigen, beveiligde opslagruimte
Voor uw documenten, foto's en uw eigen website

+ Gratis 1000+ KPN HotSpots door heel Nederland
Onbeperkt internetten via WiFi: onderweg, stations, hotels, parken, vliegvelden

Misschien iets duurder ja, maar we hebben het wel over xs4all. Kijk naar bovenstaande extra's
- Een werkende spam filter
- IMAP
- Een Webdav drive die verder als een pilot komt
- KPN hotspots, gratis voor erbij

En laten we het maar niet hebben over het kwaliteits verschil tussen beide helpdesks (no ofense webcare)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4all is alleen niet meer het XS4all wat het vroeger was,
toen het nog niet in handen van KPN was.

En het is en blijft 10,- euro duurder voor de extra's.

Alleen werkt het dan bij hun wel allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Daar had ik het niet over, de 100Mbps upgrade is maar 10 euro meer dit is bij XMS 30 euro.
Op aanvraag krijg je van XS4all ook gratis een zwik IPV6 adressen en reverse DNS.

En als je met 65 euro gaat rekenen vergeet dan even niet dat je bij XMS extra voor IPTV moet betalen en dat dit bij xs4all er al bij inzit inclusief HD en 2 ontvangers.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoo hoo. mijn reactie is zeker niet aanvallend bedoeld hoor.
Ik zeg ook heus niet dat alles roze geur en maane schijn is bij XMS.

Maar okee, ik ga weer on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
j1nx schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:39:
+ Veiligheidspakket met updates t.w.v. €49,-
Virusfilter, firewall, spamfilter en meer

+ E-mail met uitgebreide mogelijkheden
5 GB, 5 eigen mailboxen, 50 mailadressen, IMAP, Secure Webmail

+ Eigen, beveiligde opslagruimte
Voor uw documenten, foto's en uw eigen website

+ Gratis 1000+ KPN HotSpots door heel Nederland
Onbeperkt internetten via WiFi: onderweg, stations, hotels, parken, vliegvelden

Misschien iets duurder ja, maar we hebben het wel over xs4all. Kijk naar bovenstaande extra's
- Een werkende spam filter
- IMAP
- Een Webdav drive die verder als een pilot komt
- KPN hotspots, gratis voor erbij

En laten we het maar niet hebben over het kwaliteits verschil tussen beide helpdesks (no ofense webcare)
Leuke die extra's maar de eerste 3 kun je ook gewoon gratis krijgen via gmail en dropbox en de laatste is ook overbodig aangezien iedereen tegenwoordig wel mobiel internet heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ik222 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:06:
[...]

Leuke die extra's maar de eerste 3 kun je ook gewoon gratis krijgen via gmail en dropbox en de laatste is ook overbodig aangezien iedereen tegenwoordig wel mobiel internet heeft :)
Ik zeg ook niet dat ik het neer ga leggen ;) Maar, je krijgt bij xs4all altijd waar voor je geld. Ze zijn niet voor niets meerdere keren uitgeroepen tot beste provider.

Ja, KPN vinger in de pap is niet het beste, en de IPTV zal best van hun afkomen.

Maar het is wat Fast-Server zegt, 55 voor 50 mbit, 65 voor 100mbit en dus meer in verhouding (zeker als de IPTV van je 100mbit af gaat)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
j1nx schreef op zondag 06 november 2011 @ 01:00:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik het neer ga leggen ;) Maar, je krijgt bij xs4all altijd waar voor je geld. Ze zijn niet voor niets meerdere keren uitgeroepen tot beste provider.

Ja, KPN vinger in de pap is niet het beste, en de IPTV zal best van hun afkomen.

Maar het is wat Fast-Server zegt, 55 voor 50 mbit, 65 voor 100mbit en dus meer in verhouding (zeker als de IPTV van je 100mbit af gaat)
Bij xs4all gaat dat er ook snelheid af bij 100 mbit, ze zeggen dat dit een tijdelijke situatie is, ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.

7. Ik neem naast Glasvezel ook Televisie van XS4ALL. Hoe kies ik het juiste abonnement?
De bandbreedte die u nodig hebt voor TV plaatsen wij bovenop uw internetsnelheid. Dus kiest u het abonnement Glas Basis 50 dan krijgt u 50 Mbit/s internetsnelheid. De bandbreedte voor TV wordt daar niet vanaf gehaald.

Bij Glas Extra 100 wordt de TV-bandbreedte wel van deze snelheid afgehaald. U kunt dit bijvoorbeeld merken als u aan het downloaden bent en tevens op meerdere tv's HD aan het kijken bent. Dit is overigens een tijdelijke situatie die in 2012 komt te vervallen (wanneer exact is nog niet te zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:01:
Bij Glas Extra 100 wordt de TV-bandbreedte wel van deze snelheid afgehaald. U kunt dit bijvoorbeeld merken als u aan het downloaden bent en tevens op meerdere tv's HD aan het kijken bent. Dit is overigens een tijdelijke situatie die in 2012 komt te vervallen (wanneer exact is nog niet te zeggen).[/i]
Dan zullen ze toch de 100Mbit CPE's moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij xs4all krijg je ook gratis mcafee en de updates zijn ook gratis en xs4all heeft nog wel wat meer pluspunten.
Maar bij KPN kan je tv kijken en tegelijk 6 zenders opnemen "in de cloud" (ga me nou niet aanvallen,ik zeg alleen wat ik lees)
Blijkbaar zit er tussen dochters e.d. toch behoorlijke verschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 06-11-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
denan schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:02:
[...]

Dan zullen ze toch de 100Mbit CPE's moeten vervangen.
Lijkt er wel op. Maar is dat wel haalbaar?

Als xs4all dat bij alle nieuwe klanten moet doen kost dat handen vol met geld.

Als ze die stap gaan zetten dat je kosteloos een modem vervanging krijgt dan kan iedereen dus naar xs4all overstappen, een gigabit modem aanvragen en na een jaar overstappen naar andere providers.

Of moeten er ook nog aanpassingen worden gedaan in de wijk centrale?

Edit: Ik zie bij Tweak ook een mogelijk tot 200 mbit, hoe ze dit dan gaan bieden is me onduidelijk.

Maar genoeg offtopic, we gaan weer ontopic.

[ Voor 45% gewijzigd door Gangster93 op 06-11-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:11:
[...]

Als ze die stap gaan zetten dat je kosteloos een modem vervanging krijgt dan kan iedereen dus naar xs4all overstappen, een gigabit modem aanvragen en na een jaar overstappen naar andere providers.

Of moeten er ook nog aanpassingen worden gedaan in de wijk centrale?

Edit: Ik zie bij Tweak ook een mogelijk tot 200 mbit, hoe ze dit dan gaan bieden is me onduidelijk.

Maar genoeg offtopic, we gaan weer ontopic.
Even kort inhakend over hoe Tweak dat doet (Hebben ze mij duidelijk uitgelegt :P ), zij leveren eerst NT op die 100Mb aankan (De standaard Genexis) bij de klant op waarna zij in het Reggefiber systeem een upgrade aanvragen naar 200Mb aangezien het 'systeem' het niet toelaat om gelijk 200Mb te bestellen. Waarna er voor een 2e keer de aannemer komt om het NT te vervangen door een Gigabit model.

Er moet dus 2x een aannemer komen en een goed werkend modem al weer vervangen. Een kromme en rare manier van werken eigenlijk.

*Einde off-topic*

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:07:
[...]

Even kort inhakend over hoe Tweak dat doet (Hebben ze mij duidelijk uitgelegt :P ), zij leveren eerst NT op die 100Mb aankan (De standaard Genexis) bij de klant op waarna zij in het Reggefiber systeem een upgrade aanvragen naar 200Mb aangezien het 'systeem' het niet toelaat om gelijk 200Mb te bestellen. Waarna er voor een 2e keer de aannemer komt om het NT te vervangen door een Gigabit model.

Er moet dus 2x een aannemer komen en een goed werkend modem al weer vervangen. Een kromme en rare manier van werken eigenlijk.

*Einde off-topic*
Inderdaad een erg kromme manier van werken, dubbele kosten maken, dubbele afspraken maken. Wie moet die kosten betalen? Valt dat onder de provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:30:
[...]

Inderdaad een erg kromme manier van werken, dubbele kosten maken, dubbele afspraken maken. Wie moet die kosten betalen? Valt dat onder de provider?
Ik denk het haast wel aangezien zij 2x een opdracht naar de aannemer moeten sturen en denk dus ook dat zij 2x aansluitkosten moeten doorbetalen aan Reggefiber. (Maar geen idee of dat ook echt zo is, slecht een vermoeden)

Sowieso wie het dan ook moet betalen het is idd dubbele kosten voor niks boeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:11:
[...]

Doet Ziggo ook, alle modems van de mensen die meer dan 100 mbits willen hebben moeten worden vervangen (hier dus ook),maar het lijkt duurder dan het is,de 100 mbit sets kunnen ze gewoon bij anderen gebruiken,pas als die ook meer willen,moeten die weer een ander hebben.
De fabriek kan ze vast wel ombouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch nog even voor de duidelijkheid: Tweak kan dat 200 mbit abbo op dit moment ook alleen maar met hun "blauw" product (Reggefiber Wholesale met Glashart Media) aanbieden ;).

Zo lang KPN zelf nog geen 500 mbit variant biedt lijkt het erop dat de Multiplay wholesalers (dus degene die ook KPN ITV aanbieden zoals bij Tweak Groen) dit ook niet kunnen....

Hoe dan ook, ik denk dat er vanzelf een omslagpunt komt voordat het wel nuttig wordt direct CPE met gigabit netwerkpoorten te installeren. Heb compleet geen zicht op de kosten van zulke dingen maar ik kan me voorstellen dat, bij een bepaalde meerprijs tov. 100 mbit CPE, het nog steeds uit kan om slechts bij die paar klanten die meer dan 100 mbit willen een upgrade uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:23:
Toch nog even voor de duidelijkheid: Tweak kan dat 200 mbit abbo op dit moment ook alleen maar met hun "blauw" product (Reggefiber Wholesale met Glashart Media) aanbieden ;).

Zo lang KPN zelf nog geen 500 mbit variant biedt lijkt het erop dat de Multiplay wholesalers (dus degene die ook KPN ITV aanbieden zoals bij Tweak Groen) dit ook niet kunnen....

Hoe dan ook, ik denk dat er vanzelf een omslagpunt komt voordat het wel nuttig wordt direct CPE met gigabit netwerkpoorten te installeren. Heb compleet geen zicht op de kosten van zulke dingen maar ik kan me voorstellen dat, bij een bepaalde meerprijs tov. 100 mbit CPE, het nog steeds uit kan om slechts bij die paar klanten die meer dan 100 mbit willen een upgrade uit te voeren.
En de klanten die een 100 mbit CPE hebben en daarbij een Triple play 100Mb pakket met 3 STB's over het WGDO netwerk. Daarbij gaat de snelheidsverlies toch wel snel.. Aangezien de TV streams rechstreeks van de 100 mbit afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar de hamvraag is nu natuurlijk, als bij Tweak de 200 Mbit mogelijk is, kan dit dan ook bij XMS? En als de 200 Mbit niet mogelijk is bij XMS, waarom kan dit dan niet? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Fiber schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:44:
Maar de hamvraag is nu natuurlijk, als bij Tweak de 200 Mbit mogelijk is, kan dit dan ook bij XMS? En als de 200 Mbit niet mogelijk is bij XMS, waarom kan dit dan niet? O-)
één simpele reden kan ik me bedenken: XMS wilt niet opdraaien voor de dubbele kosten die er nodig zijn voor 2 afspraken en twee modem's, als ik stormed moet geloven..

Misschien dat wanneer de mogelijkheden er zijn om in het systeem van Reggefiber aan te geven om meteen, wanneer een monteur langskomt, een een g-bit modem op te hangen, XMS dit dan wel goedkeurd.

Maar goed, ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Gangster93 op 06-11-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
eymey schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:23:
...
Zolang (schatting?) 80% vd klanten pakketten afneemt die <100Mbit zijn is het gewoon onnodig duur om naar 1Gbit te gaan.
Nieuwe gebieden worden afaik wel op 1Gbit aangesloten. In bestaande gebieden is het, ondanks dat het dubbel werk is, nog altijd goedkoper. Er moet een nieuwe CPE komen, er moet een SFP in de pop vervangen worden. Als de huidige blades 100Mbit only zijn moeten die ook nog vervangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
DJSmiley schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:47:
[...]

Zolang (schatting?) 80% vd klanten pakketten afneemt die <100Mbit zijn is het gewoon onnodig duur om naar 1Gbit te gaan.
Nieuwe gebieden worden afaik wel op 1Gbit aangesloten. In bestaande gebieden is het, ondanks dat het dubbel werk is, nog altijd goedkoper. Er moet een nieuwe CPE komen, er moet een SFP in de pop vervangen worden. Als de huidige blades 100Mbit only zijn moeten die ook nog vervangen worden.
Lijkt me niet nodig dat er perse apparatuur vervangen moet worden, zolang er niet meer klanten zijn die een 100mbit> verbinding hebben lijkt apparatuur erbij plaatsen toch voldoende. De verbinding even om prikken naar andere apparatuur en klaar.
Nick39 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:06:
[...]

Doet Ziggo ook, alle modems van de mensen die meer dan 100 mbits willen hebben moeten worden vervangen (hier dus ook),maar het lijkt duurder dan het is,de 100 mbit sets kunnen ze gewoon bij anderen gebruiken,pas als die ook meer willen,moeten die weer een ander hebben.
De fabriek kan ze vast wel ombouwen...
Ik denk niet dat ze om te bouwen zijn, om de simpele reden dat de apparaten er fysiek anders uitzien.
Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.eu/images/products/ftu.png
(eventuele) nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.genexis.eu/images/products/core2.png

[ Voor 31% gewijzigd door Gangster93 op 06-11-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:46:
[...]

één simpele reden kan ik me bedenken: XMS wilt niet opdraaien voor de dubbele kosten die er nodig zijn voor 2 afspraken en twee modem's, als ik stormed moet geloven..

Misschien dat wanneer de mogelijkheden er zijn om in het systeem van Reggefiber aan te geven om meteen, wanneer een monteur langskomt, een een g-bit modem op te hangen, XMS dit dan wel goedkeurd.

Maar goed, ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit.
Nogmaals ik heb dit slechts van een medewerker van Tweak fiber gehoord. Of dit ook geheel correct is kan ik natuurlijk niet weten.

Maar volgens deze medewerker liet het systeem dat simpel niet 'toe' en moet er eerst 100 mbit geleverd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 19:17 . Reden: add source ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21
Gangster93 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:55:
[...]

Lijkt me niet nodig dat er perse apparatuur vervangen moet worden, zolang er niet meer klanten zijn die een 100mbit> verbinding hebben lijkt apparatuur erbij plaatsen toch voldoende. De verbinding even om prikken naar andere apparatuur en klaar.

[...]

Ik denk niet dat ze om te bouwen zijn, om de simpele reden dat de apparaten er fysiek anders uitzien.
Huidige situatie:
[afbeelding]
(eventuele) nieuwe situatie:
[afbeelding]
Nee dat is niet helemaal waar. Het plaatje erboven heeft ook gewoon een 1 gigabit uitvoering. Deze worden bij mij weten in Zeewolde dan ook geplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 06-11-2011 19:52 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Rekenblok schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:52:
[...]

Nee dat is niet helemaal waar. Het plaatje erboven heeft ook gewoon een 1 gigabit uitvoering. Deze worden bij mij weten in Zeewolde dan ook geplaatst.
Idd, beide CPE's zijn in zowel 100 als 1Gbit versie op de markt.

Ook op de nieuwe uFTU (onderste plaatje) kun je nog prima een 100Mbit CPE plaatsen. 't is slechts een basisplaat...

Een upgrade naar 1Gbit bestaat uit het vervangen van de CPE en de SFP in de POP. De baseplaat kan blijven zitten.

In alle nieuwe (WBA+) gebieden is de uFTU de standaard aansluiting. Een provider kan daar zelf z'n modules op stapelen. (Waarbij KPN dus een dummy plaatst ipv de CATV module)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Via dvb-c is het mogelijk om zonder settop box tv te kijken.
Zijn er al tv's beschikbaar waar ik zonder settop box toch het hdtv pakket van xms kan bekijken.
zo'n tv zal dan twee netwerk aansluitingen willen hebben
1x internet
1x tv via het xms netwerk.
Weet iemand of deze tv's er al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met xupnpd kan het, op voorwaarde dat je TV DLNA ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Rekenblok schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:52:
[...]

Oh dat kan, ik heb ze anders gezien, zoals op het plaatje vermeld heb ik ze gezien voor verbindingen hoger dan 100 mbit. Maar ik zie inderdaad ook op de website van Genexis dat de bestaande ook in g-bit uitvoering zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:54:
Na alles wat we meegemaakt hebben, moet ik dit hier van je horen ;( ;)

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:02:
Daar had ik het niet over, de 100Mbps upgrade is maar 10 euro meer dit is bij XMS 30 euro.
Op aanvraag krijg je van XS4all ook gratis een zwik IPV6 adressen en reverse DNS.

En als je met 65 euro gaat rekenen vergeet dan even niet dat je bij XMS extra voor IPTV moet betalen en dat dit bij xs4all er al bij inzit inclusief HD en 2 ontvangers.
Het enige nadeel is dan wel weer dat de standaard glasvezelprijzen die XS4ALL op hun site noemt nog -exclusief- IPTV zijn. Ik zie bij XMS ong. 60,- per maand voor internet, bellen, radio&tv + de IPTV uitbreiding incl. settopbox. En 65 p/m voor internet & bellen en TV bij XS4ALL. Als je de relatief lagere meerprijs voor 100 mbit en de 2e settopbox belangrijk vindt OK.... maar er kleven ook heel wat nadeeltjes aan het aanbod van XS4ALL.....

Bij XS4ALL kan je alleen maar het Interactieve TV product van KPN krijgen en heb je geen analoog, fm en dvb-c meer. Bovendien blijft de beeldkwaliteit van IPTV van KPN (en van alle providers die via Wholesale Multiplay of WBA+ het doorverkopen zoals Lijbrandt, KickXL, Vodafone, Tweak, etc.) mijlen achter bij wat je op dit moment via XMS gewend bent.
Op het Reggefiber Wholesale netwerk waar XMS tot nu toe uitsluitend op opereert kan Glashart Media namelijk de volledige IPTV streams 1:1 uit hilversum of van de sateliet aanleveren. Bij KPN (en dus XS4ALL) wordt alles re-encoded naar ADSL bitrates....

Verder is het bij XS4ALL lastiger om je eigen router te gebruiken (netals bij KPN). Het kan, maar alles komt op VLAN's tagged uit 1 poort op je NT en moet je dus met je eigen router nog untaggen. Bovendien heb je altijd overhead op je verbinding omdat deze PPP encapsulated is....

In de laatste jaren dat ik bij XS4ALL heb gezeten (zomer 2008 tot zomer 2009) was trouwens al duidelijk merkbaar hoe zeer de servicedesk kwaliteit van xs4all afglijdt......

XS4ALL is per saldo dus echt niet veel beter dan XMS of een vergelijkbare aanbieding..... Als analoog e.d. je niets boeit en je vindt de XS4ALL-extra's zwaarwegend, dan is het het overwegen waard. Maar anders kan je beter bij XMS blijven, al is het alleen al om de beeldkwaliteit van IPTV

å
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 21:54:
Ontzettend thanx voor deze tip! Met deze software kan ik ook zeker leuke dingen doen om streams die via "tvheadend" ( www.lonelycoder.org ) van DVB-C komen te bekijken op bv. m'n HTC Desire :D.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 06-11-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcare: kunnen jullie de verantwoordelijke voor de website even een schop geven?
Ik keek net even in m'n webmail en dacht daarna "laat ik eens op 'Nieuws' klikken". Reactie van de webserver: "Oops, page not found."

De rest lijkt het wel te doen.

Edit: ik zie dat het alweer gefixt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:10:
Hallo WebCare,

Sinds het wintertijd is klopt bij mij op de Amino M540 de gids van Eredivisie Live niet meer. Deze wijkt telkens een uur af. Bijvoorbeeld: vanavond (04-11) staat op Eredivisie Live 1 de wedstrijd VVV Venlo - Excelsior van 19:00 - 20:55 in de gids. De wedstrijd begint echter pas om 20:00.

De klok van de Amino geeft de goede tijd aan en ook op andere zenders heb ik tot nu toe geen probleem kunnen vinden met de gids.
Er is niets over dit probleem bekend. Wanneer een software update en uur powerflip (stroomloos maken) van de settopbox en het glasvezelmodem het probleem niet verhelpen, wil ik je vragen jouw adresgegevens naar ons te sturen met het serienummer en macadres van jouw settopbox (deze informatie staat op een sticker op de amino). Hierna kunnen wij dit probleem doorzetten naar de netwerkbeheerder. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik had trouwens gisteravond op mijn 110 helemaal geen gidsgegevnes meer op alle netten voor het eerst (alleen dat ie bezig was met laden)... Zelfs een update hielp niet. Vanavond maar weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een probleem met de gidsinformatie. Hier wordt aan gewerkt door de netwerkbeheerder. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is eigenlijk al sinds vrijdag bekend. Want toen hebben o.a. ik en ook nog 2 anderen in het Lijbrandt topic al melding gedaan dat de EPG nog maar tot zondagavond liep.

Er is toen door de webcare zelfs nog gevraagd om onze gegevens zodat het door gezet kon worden. Dit was vrijdagochtend.... Waarom het er dan uiteindelijk toch nog op aangekomen is dat de gids uit z'n gegevens geraakt is en dat er nu blijkbaar pas aan gewerkt wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met de netwerkbeheerder is dat zij snel problemen kunnen verhelpen en hierom verwacht ik dat zij ook dit probleem weer snel kunnen verhelpen.
Ik begrijp dat zij op dit moment ook met een tv storing bezig zijn in Amersfoort en een storing van de ip diensten in een deel van Leiden, dus zij hebben het druk genoeg. Ik hoop dat de toeleverancier hierdoor het probleem nog steeds snel kan verhelpen. Wij houden het natuurlijk in de gaten.-Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hoi Webcare,

Ik heb nog een tip/suggestie/opmerking over de (nieuwe) afstandsbediening. Als het goed is, is het al bekend bij jullie dat sommige toetsen op de afstandsbediening (nog) niets doen, wat op zich vreemd is. Nou viel me op dat de 'info' knop ook niet werkt zoals ik verwacht. Als ik TV aan het kijken ben en ik druk op 'info', dan verwacht ik meteen het 'info' scherm te zien met de samenvatting van het programma dat ik aan het kijken ben. Nu moet ik eerste op 'OK' klikken op de minigids tevoorschijn te halen en daarna werkt de 'info' knop pas. De functionaliteit van de info-knop is dan eigenlijk gelijk aan de blauwe knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:58
Ik had dit weekend ook problemen met Uitzending Gemist. De beginpagina laadt maar gedeeltelijk en als je bladert naar afgelopen vrijdag zie je maar een paar programma's staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap wel dat gehoopt wordt dat het snel opgelost is. En ook dat er andere storingen zijn.

Maar dit probleem was in principe vrijdag al bekend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:31:
[...]

Bij XS4ALL kan je alleen maar het Interactieve TV product van KPN krijgen en heb je geen analoog, fm en dvb-c meer. Bovendien blijft de beeldkwaliteit van IPTV van KPN (en van alle providers die via Wholesale Multiplay of WBA+ het doorverkopen zoals Lijbrandt, KickXL, Vodafone, Tweak, etc.) mijlen achter bij wat je op dit moment via XMS gewend bent.
Op het Reggefiber Wholesale netwerk waar XMS tot nu toe uitsluitend op opereert kan Glashart Media namelijk de volledige IPTV streams 1:1 uit hilversum of van de sateliet aanleveren. Bij KPN (en dus XS4ALL) wordt alles re-encoded naar ADSL bitrates....
Ik heb IPTV bij XMS geprobeerd en ik heb het ook KPN IPTV gezien, XMS beeldkwaliteit is beter en de KPN box is iets beter.
Maar beide IPTV platformen zijn gewoon niet gebruiksvriendelijk, mijn vrouw wilde na 2 dagen alweer satelliet terug.

IPTV
Geen eigen/custom boeket mappen
Geen eigen/custom zender volgorde
Zo goed als geen baby/peuter zenders
Traag
Geen streaming (kijken en zappen op de PC/laptop)

Voor een hoop mensen is de hardware ook duur bij XMS, de meeste mensen hebben tegenwoordig twee HD(ready) TV's.
Je kan dus € 160 + € 250 extra gaan investeren, voor het geld wat dat kost kun je een hele poos die € 5 extra bij XS4all per maand betalen.

Ik heb alleen Internet+bellen nodig via glas en dan hebben andere partijen een veel beter aanbod
100 Mbps veel goedkoper
Wel extra IP adressen mogelijk (ook IPV6)
Reverse DNS
Netdrive

Het is jammer dat de regio waar ik zit nog XMS only is, ik denk dat het huidige aanbod en de prijzen daar ook op gebaseerd zijn bij XMS.

In de wijk waar ik woon heeft bijna niemand meer glasvezel, als je XMS zegt dan kijken de mensen of ze water zien branden.
De meeste mensen kijken TV via de kabel en hebben kabel internet of adsl en dat is niet goedkoper als XMS.

Als reggefiber slim is dan zorgen ze dat hier ook KPN, XS4all etc via glas beschikbaar komt, dan kunnen ze tenminste nog wat aan het netwerk verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:01:
Hoi Webcare,

Ik heb nog een tip/suggestie/opmerking over de (nieuwe) afstandsbediening. Als het goed is, is het al bekend bij jullie dat sommige toetsen op de afstandsbediening (nog) niets doen, wat op zich vreemd is. Nou viel me op dat de 'info' knop ook niet werkt zoals ik verwacht. Als ik TV aan het kijken ben en ik druk op 'info', dan verwacht ik meteen het 'info' scherm te zien met de samenvatting van het programma dat ik aan het kijken ben. Nu moet ik eerste op 'OK' klikken op de minigids tevoorschijn te halen en daarna werkt de 'info' knop pas. De functionaliteit van de info-knop is dan eigenlijk gelijk aan de blauwe knop.
Bedankt voor de informatie. Ik zet het op de signaleringslijst. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Ik zet het op de signaleringslijst. - Sophie
Ik ben nog geen klant (wel over 2 maandjes) maar ik begrijp dat er nog geen dagelijkse/doordeweekse/weekend opname mogelijkheid zit in de PVR's. Wordt dit snel aangepast in de featurelijst van de PVR's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:33:
Mijn ervaring met de netwerkbeheerder is dat zij snel problemen kunnen verhelpen en hierom verwacht ik dat zij ook dit probleem weer snel kunnen verhelpen.
Ik begrijp dat zij op dit moment ook met een tv storing bezig zijn in Amersfoort en een storing van de ip diensten in een deel van Leiden, dus zij hebben het druk genoeg. Ik hoop dat de toeleverancier hierdoor het probleem nog steeds snel kan verhelpen. Wij houden het natuurlijk in de gaten.-Sophie
Dat verklaart dus waarom ik geen telefoon heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:04:
[...]

Dat verklaart dus waarom ik geen telefoon heb.
Wij krijgen de afmelding net binnen. Sinds 12 uur zou het weer moeten werken. Er was een stroomstoring bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:19:
[...]

Wij krijgen de afmelding net binnen. Sinds 12 uur zou het weer moeten werken. Er was een stroomstoring bij de leverancier.
Leverancier is jokkebrok want om 13.00 werkte het nog niet, om 13.30 weer geprobeerd en toen was er weer een kiestoon,niet dat dat uurtje verschil uitmaakt,maar de afmelding was wat voorbarig.
Internet is er gewoon geweest trouwens..

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 07-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CATV storing in Amersfoort en het EPG probleem zijn nu ook afgemeld. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn in Leiden op de Langegracht waar ook de hoofdpop staat, oude krachtstroomkabels aan het verwijderen.
Dat is weer lekker bijdehand gedaan,achter de Langegracht is een nieuwe wijk in aanbouw en daar zijn vanaf de Langegracht nieuwe krachtstroomleidingen voor getrokken waarna de boel weer dichtging.
Dat heeft al 2 keer een stroomstoring veroorzaakt.
Nu is een ander bedrijf de oude kabel aan het weghalen (terwijl dus de grond open gelegen heeft voor die nieuwe kabel) maar bij de zijstraten hebben ze geen zin om de kabel uit te graven, dus knippen ze hem aan beide zijden door en trekken met een graafmachine dat stuk kabel onder de straat door weg.
(Dat zal later wel gaan verzakken)
Ze hebben al een KPN kabel kapot getrokken,een 360 kabel voor het nieuwe energie pand (gewoon een kantoorpand) en de straatverlichtingskabel ook, ik vrees dat er nog wel meer stroomstoringen ontstaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:13:
Ze zijn in Leiden op de Langegracht waar ook de hoofdpop staat, oude krachtstroomkabels aan het verwijderen.
Dat is weer lekker bijdehand gedaan,achter de Langegracht is een nieuwe wijk in aanbouw en daar zijn vanaf de Langegracht nieuwe krachtstroomleidingen voor getrokken waarna de boel weer dichtging.
Dat heeft al 2 keer een stroomstoring veroorzaakt.
Nu is een ander bedrijf de oude kabel aan het weghalen (terwijl dus de grond open gelegen heeft voor die nieuwe kabel) maar bij de zijstraten hebben ze geen zin om de kabel uit te graven, dus knippen ze hem aan beide zijden door en trekken met een graafmachine dat stuk kabel onder de straat door weg.
(Dat zal later wel gaan verzakken)
Ze hebben al een KPN kabel kapot getrokken,een 360 kabel voor het nieuwe energie pand (gewoon een kantoorpand) en de straatverlichtingskabel ook, ik vrees dat er nog wel meer stroomstoringen ontstaan daar.
Leiden zuidwest eigenlijk geen last gehad, of ieder geval heb niets gehoord of gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:04:
[...]

Ik heb IPTV bij XMS geprobeerd en ik heb het ook KPN IPTV gezien, XMS beeldkwaliteit is beter en de KPN box is iets beter.
Maar beide IPTV platformen zijn gewoon niet gebruiksvriendelijk, mijn vrouw wilde na 2 dagen alweer satelliet terug.

IPTV
Traag
Met de Amino A140/M540 nog steeds dan? De EPG is inderdaad nooit echt snel geweest. Maar de rest is toch wel goed te doen (zapsnelheid, menusnelheid etc)?
Geen streaming (kijken en zappen op de PC/laptop)
Zelf opzetten?
Als je het over de gebruiksvriendelijkheid/klantvriendelijkheid hebt van IPTV platformen dan ligt Glashart Media/Reggefiber toch echt mijlenver voor op KPN. Reggefiber/Glashart Media hanteert een veel openere, transparantere en efficiëntere manier van werken (1:1 mentaliteit, geen gebruik gesloten standaarden, etc).
KPN reëncode naar ADSL bitrates, stript audio- en ondertitelsporen en timmert vervolgens alles onnodig dicht met Verimatrix. Dit terwijl alles al achter een afgeschemd VLAN zit en zo'n harde coderingseis bovendien alleen speelt bij een select aantal contentaanbieders (Sony/Disney/Warner/Chellomedia) met z.g.n. 'Premium Content. Bij de rest (99%) van de contentaanbieders is een fatsoenlijk Conditional Access systeem (afgeschermd VLAN, middelware in de STB) gewoon voldoende.

En als ze TV kijken op de PC officieel gaan ondersteunen, weet je wat je dan krijgt? Van die crappy digitenne-achtige streams in een Silverlight of Flash window, die alleen te bekijken zijn via een website. Geen playlist file met rechttoe-rechtaan kale unicast mpeg streams (omgezet van de Technicolor en SAT multicast feeds) die je kan bekijken in elke willekeurige media player welke hardwarematige decoding en deinterlacing ('DXVA' in Windows of 'VDPAU' in Linux) ondersteund via de videokaart. En geloof me, dat geeft echt een enorme kwaliteitsboost aan het videobeeld in vergelijking met low bitrate progressive streampje die je op een website afspeelt.
j1nx schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:57:
[...]

Na alles wat we meegemaakt hebben, moet ik dit hier van je horen ;( ;)

Bedankt voor de tip!
Ik dacht dat jij de ontwikkelingen rondom dat proggie (en z'n opvolger nu) ook wel bijhield ;-)
Maar van xupnpd ben ik ook pas sinds kort op de hoogte.
Ik heb het afgelopen weekend bij een kennis kunnen testen (op die OpenWRT router die ik voor hem had opgezet). Op zijn TV boven kijkt hij nu via DLNA, beneden gewoon via z'n Amino en in de tuin via z'n laptop.
Dus redelijk geslaagd volgens mij :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje offtopic, maar welke router gebruik jij voor OpenWRT? :)

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar een box die het liefst alleen maar ethernet heeft (voor Wireless gebruik ik wel iets anders), 8 of 16 MB flash en het liefst wel gigabit poorten :P.

Eigenlijk snap ik verder ook niet wat voor problemen sommige mensen met het IPTV platform van Glashart Media hebben (Even los van de KPN streams op KPN netwerken). Zeker met de x40 Amino's is de zap- en menusnelheid prima in orde. Gids moet nog wel een stuk rapper.

Zelfs de KPN settopboxen (de 19x3 series) van tegenwoordig zijn prima in orde qua snelheid (beeldkwaliteit en openheid wederom daargelaten).

Mijn vriendin heeft iig geen enkele neiging om naar de ingebouwde DVB-C van de TV over te schakelen.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 07-11-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:42:
Beetje offtopic, maar welke router gebruik jij voor OpenWRT? :)

Ik ben zelf eigenlijk op zoek naar een box die het liefst alleen maar ethernet heeft (voor Wireless gebruik ik wel iets anders), 8 of 16 MB flash en het liefst wel gigabit poorten :P.
WNDR3700v2 (680mhz cpu, 16mb flash, 64mb ram) met OpenWRT 10.03.1-rc5 (moet nog een keer geupdate worden naar rc6)
Hier staat de tut: Verwijderd in "IPTV op je HTPC"

De CPU in die router kan met de standaard kloksnelheid van 680mhz in ieder geval prima streams met hoge bitrates aan (zowel multicast als unicast).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 19:50 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.