Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Er mist veel meer, bij SBS mist alles van vorige week zondag. Zeker geen dienst waarvoor ik ooit extra zal betalen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:23:
Dacht ik ga even wat terug kijken van "uitzending gemist" blijkt dat er nog helemaal geen programma's van vandaag terug te kijken zijn, en ook van gisteren amper.
GerkeP
Verwijderd
idd. gebeurt wel vaker dat er dingen missen, tijdje geleden nog met RTL gemist,Loveparade schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:29:
[...]
Er mist veel meer, bij SBS mist alles van vorige week zondag. Zeker geen dienst waarvoor ik ooit extra zal betalen.
en nu van vandaag en bijna alles van gisteren bij de publieke omroepen.
webcare doe je ding!
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Via de Ziggo maffia? Kijk dan eens terug naar Kassa van afgelopen zaterdag via uitzendinggemist op tv of via: http://kassa.vara.nl/tv/a...appen-tv-zenders/speel/1/fast-server schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:04:
[...]
De meeste mensen kijken TV via de kabel .........
Verwijderd
Jij kan schoppen als de besteRekenblok schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:46:
Hmm, tijd dat SBS en DE NOB weer een schop onder hun kont krijgen voor wat betreft content aanleveren
webcare doe je ding!
Heb ik gezien, maar het is hier een UPC regio.wiebo66 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:16:
[...]
Via de Ziggo maffia? Kijk dan eens terug naar Kassa van afgelopen zaterdag via uitzendinggemist op tv of via: http://kassa.vara.nl/tv/a...appen-tv-zenders/speel/1/
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan wat je definitie van "traag" is.
Het enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat bij bv reguliere kabel tv, het signaal van ALLE zenders tegelijkertijd word doorgegeven. Je tv krijgt dus standaard alle zenders al binnen en zappen gebeurd dus op basis van een "frequentie wissel" binnen die enorme bulk aan frequenties die je standaard al binnen krijgt.
Bij IPTV is dit niet zo.
Als je IPTV kijkt en zapt, zal de stb eerst een "leave" sturen omdat hij niet meer "geabonneerd" wil zijn op de huidige zender die je kijkt. Daarna zal de stb een "join" sturen om zich te "abonneren" op het kanaal waar je naartoe zapt.
Dit netjes af- en aanmelden kost iets meer tijd.
Je krijgt dus niet al standaard alles al binnen, je krijgt binnen wat je wil zien en het opzetten van deze verbindingen kost gewoon iets meer tijd.
Ik had voor XMS digitale tv van Ziggo, maar ik ben heel blij dat ik nu bij XMS zit. Ziggo was echt bagger. Ook de digitale tv. Daarnaast heb ik het idee dat "zappen" bij XMS net zo snel gaat als bij digitale tv van Ziggo.
Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 08-11-2011 10:19 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Technisch gezien: Dit betrof een redundante uplink. Normaal wordt hieroverheen loadbalancing gedaan. Dit verklaart een aantal van de symptomen: afhankelijk hoe de loadbalancing plaatsvind kan je dan een soms wel/soms niet verhaal krijgen.
Wat ik vooral erg jammer vind is dat dit 6 maanden heeft moeten duren...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar bij de meeste DVB-C aanbieders heb je encryptie. Je ziet dat veel TV's via DVB-C heel snel kunnen zappen als er geen CI+-module nodig is (zoals bij XMS), maar zodra er een CI+-module gebruikt wordt dat de zap-snelheid behoorlijk achteruit gaat.Thasaidon schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:13:
Het enige wat je in je achterhoofd moet houden is dat bij bv reguliere kabel tv, het signaal van ALLE zenders tegelijkertijd word doorgegeven. Je tv krijgt dus standaard alle zenders al binnen en zappen gebeurd dus op basis van een "frequentie wissel" binnen die enorme bulk aan frequenties die je standaard al binnen krijgt.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
[ Voor 99% gewijzigd door denan op 08-11-2011 10:56 ]
Verwijderd
edit: volgens mij hebben wij je gegevens al. Bedankt voor de DM.
Inmiddels is er een landelijke storing gemeld. Er wordt dus aan gewerkt. - Sophie
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 11:51 ]
Of lees hier hoe Vara de boel verprutste en ook nog in scene zette:wiebo66 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:16:
[...]
Via de Ziggo maffia? Kijk dan eens terug naar Kassa van afgelopen zaterdag via uitzendinggemist op tv of via: http://kassa.vara.nl/tv/a...appen-tv-zenders/speel/1/
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6842
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6833
O.a.:
12 Programmaraden hebben bij het Commissariaat van de Media een proces aanhanging gemaakt, en de Zaterdag van de uitzending werd de uitspraak bekend gemaakt: Alle Zaken verloren en Ziggo in het gelijk gesteld,maar dat mocht Ziggo niet komen vertellen want het programma was op het interview na al opgenomen,waarop Ziggo besloot niet te komen.In het KASSA programma-item over Ziggo waren overigens enkele opvallende zaken te zien en te horen. Als eerste stelde een studiogast dat hij nu €24.95 per maand voor het digitale zenderpakket moest betalen. Dit terwijl Ziggo in het TV Standaard zenderpakket digitale televisie vanaf €16.95 per maand – een gelijk bedrag dat voor analoge televisie betaald moet worden – levert.
Verder werd gesproken over een monopolie positie van Ziggo terwijl in gebieden waar Ziggo actief is inwoners gewoon via andere aanbieders digitale televisie, internet en telefonie kunnen afnemen. Juist hierdoor verliezen kabelbedrijven als Ziggo en UPC de laatste jaren abonnees.
Er bestaat geen Ziggo maffia, die halve zool van een SP lid heeft samen met Kassa de hele boel belazerd, in het zwartboek staan namelijk ook klachten over andere providers incl XMS.Riooljournalistiek van de eerste klasse,en met die Belbus wilde ik naar XMS, nou echt niet,die lui van Kassa maken hun eigen draai.
In de studio had die SP idioot een enorm dik pakket als zwartboek en stelde dat dat maar een deel was.
Het "zwartboek" op de SP en Varasite telt maar 38 bladzijdes en bevat geen enkele klacht,alleen wat niet kloppende samenvattingen,genoemde tarieven van studiogasten kloppen niet, ik zou dus eerder spreken van een Vara en SP maffia,het echte "zwartboek" is verdwenen nu zowel de Hoge Raad als het Commissariaat van de Media alle klachten hebben afgewezen.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 08-11-2011 11:17 ]
Ik heb al vaker gezien hoe programma's als Kassa (of radar.. of dat geval van omroep MAX) de waarheid zwaar verdraaien. Waar ooit nog het consumentenrecht de belangrijkste driver was is het nu sensatietelevisie. De informerende rol is overgenomen door programma's als de rekenkamer of de keuringsdienst van waarde.Nick39 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:01:
Er bestaat geen Ziggo maffia, die halve zool van een SP lid heeft samen met Kassa de hele boel belazerd, in het zwartboek staan namelijk ook klachten over andere providers incl XMS.Riooljournalistiek van de eerste klasse,en met die Belbus wilde ik naar XMS, nou echt niet,die lui van Kassa maken hun eigen draai.
Leuk voor de kijkcijfers.. maar de mensen die daar naar kijken (en waarschijnlijk achter hun tv aan het mee-schreeuwen zijn) kijken ook naar ohohCherso e.d.
Kassa heeft bij mij volledig afgedaan na het sensatie beluste stuk over paypal. Waardeloze journalistiek.. tendentieuze berichtgeving.. feitenverdraaiing en ophitserij tegen een erg dappere paypal manager die toch het hoofd koel hield in de uitzending.
Jammer dat het zo afgegleden is.. vroeger hadden dit soort programma's nog een vorm van niveau. Tegenwoordig is er een (verborgen?) agenda om de vertegenwoordigers van bedrijven zo hard mogelijk aan de schandpaal te nagelen.. The facts be damned!
Klopt dit komt omdat de ci modules vaak trage dingen zijn.Luuk1983 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:49:
[...]
Maar bij de meeste DVB-C aanbieders heb je encryptie. Je ziet dat veel TV's via DVB-C heel snel kunnen zappen als er geen CI+-module nodig is (zoals bij XMS), maar zodra er een CI+-module gebruikt wordt dat de zap-snelheid behoorlijk achteruit gaat.
Ik heb dat stuk over Paypal ook gezien en in eerste instantie uit schrik vanwege de koppeling aan bank en creditcard toen de account opgeheven, inmiddels bleek dus inderdaad het hele stuk gelogen en heb ik paypal weer genomen.denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:12:
[...]
Kassa heeft bij mij volledig afgedaan na het sensatie beluste stuk over paypal. Waardeloze journalistiek.. tendentieuze berichtgeving.. feitenverdraaiing en ophitserij tegen een erg dappere paypal manager die toch het hoofd koel hield in de uitzending.
Jammer dat het zo afgegleden is.. vroeger hadden dit soort programma's nog een vorm van niveau. Tegenwoordig is er een (verborgen?) agenda om de vertegenwoordigers van bedrijven zo hard mogelijk aan de schandpaal te nagelen.. The facts be damned!
De klachten over XMS waren trouwens niet van mij,en toen ik laatst XMS belde om te bedanken voor de kadobon (als je klaagt moet je ook na zo'n gebaar gewoon even bellen) stond ik ook 17 minuten in de wacht. (Dat was een van de klachten over xms)
Het xms nummer voor de helpdesk is gratis als je met XMS belt, en bij Ziggo is dat ook zo (1200).
Er waren ook een zooi klachten over UPC en heel veel over Digitenne die niet over wil schakelen naar DVB-T2 omdat dan alle kastjes omgeruild moeten worden (maar men wel veel meer programma's kan zien) terwijl dat in de landen om ons heen al standaard is.
Verdween allemaal,het ging alleen over Ziggo in de uitzending,en de zegsman mocht de uitspraak van het CvdM (niet de minste) en de Hoge Raad waarin Ziggo in het gelijk wordt gesteld niet noemen, ja dan zou ik ook niet komen.
Ach.. ik heb wel eens gezien dat men een marketing manager (van een van mijn vorige werkgevers) aan het kruis ging nagelen omdat een ADSL+voip verbinding niet goed opgeleverd was. De man (die dus nog geen klant was.. en ook niet meer ging worden) had nooit een rekening ontvangen en was voor het ongemak gecrediteerd met een aantal maanden abonnementskosten. Daar was de man (en het consumentenprogramma) het niet mee eens. De eis was "Hij heeft via marktplaats een papegaai aangeboden voor 1800€. Aangezien hij geen telefoon had is die niet verkocht.. dus aub als bedrijf €1800 euro overmaken".
Los van het feit dat hij ook een mobiel had kunnen gebruiken trek je als consumentenprogramma de verhouding tussen rechten en eigen verantwoordelijkheid compleet scheef.
Anyway.. genoeg lopen zeuren over de neerwaartse spiraal op televisie..
Niet waar, de tv of receiver moet eerst decompresseren en synchroniseren tussen beeld en geluid,zodra dat gedaan is krijg je beeld, in de samsung tv's kun je via het fabrieks menu dit uitzetten en kun je razendsnel zappen alleen heb je dan de eerste 2 seconden geen geluid.devil-strike schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:21:
[...]
Klopt dit komt omdat de ci modules vaak trage dingen zijn.
Dat heeft niets te maken met de module, ook schakelen tussen een SD en HD kanaal kost wat meer tijd omdat er van MPEG naar H264 moet worden omgeschakeld,maar in het decompresseren en Synchroniseren speelt de hele ci+ module geen rol.
De CI+ module is slechts een onderdeel van de ingebouwde decoder die alleen bepaalt of je iets mag zien of niet,en heeft met zappen niets te maken.
Bij IPTV kan dit dus ook. Het zou het zappen sneller maken maar in praktijktests bleek dat het merendeel van de klanten dit als zeer hinderlijk ondervond. Er zijn ook nog andere oplossingen mogelijk maar elk heeft zijn eigen voor/nadeel, bvb:Nick39 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
[...]
Niet waar, de tv of receiver moet eerst decompresseren en synchroniseren tussen beeld en geluid,zodra dat gedaan is krijg je beeld, in de samsung tv's kun je via het fabrieks menu dit uitzetten en kun je razendsnel zappen alleen heb je dan de eerste 2 seconden geen geluid.
Dat heeft niets te maken met de module, ook schakelen tussen een SD en HD kanaal kost wat meer tijd omdat er van MPEG naar H264 moet worden omgeschakeld,maar in het decompresseren en Synchroniseren speelt de hele ci+ module geen rol.
De CI+ module is slechts een onderdeel van de ingebouwde decoder die alleen bepaalt of je iets mag zien of niet,en heeft met zappen niets te maken.
low quality bufferfeeds waardoor klanten eerst een lowres (240x.. etc) beeld zien (bijna instant) en na 2 secs op high res overgaan -> klanten die dit niet weten denken dat er iets mis/stuk gaat in hun tv of STB. In de praktijk valt dit bijna niet aan klanten uit te leggen.
Laatste reactie van mij op Ziggo,dat van die 5 zenders is ook enorm overdreven,3 verdwenen zenders waren van Ziggo zelf, die zogenaamde info,mozaiek en etalage kanaal, en de verdwenen regio/lokale zenders van verder weg is een aparte zaak waar XMS ook mee te maken gaat krijgen, de BUMA heffingen die je als lokalo/regio zender moet dokken,zijn gebaseerd op het aantal kijkers/luisteraars (je bereik), is jouw lokale of regiozender dus landelijk te zien,dan ga je meer bumarechten betalen en daarom is door de localo/regiozenders aan Ziggo verzocht hiermee te stoppen,dat het bij UPC nog werkt komt omdat UPC nu de bumagelden compenseert aan de omroepen vanuit abonnementsgelden,maar zodra XMS of KPN een te groot bereik krijgt,zullen ook zij dat verzoek krijgen,mijn regionale omroep (West) zit hiervoor nu ook in het betaal pakket van Kanaal Digitaal,dus bij een ramp kan ik niet eens met de schotel mijn eigen calamiteitenzender bekijken,ongecodeerd was hun bereik te groot en moesten ze teveel dokken.denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:34:
@nick (en offtopic)
Anyway.. genoeg lopen zeuren over de neerwaartse spiraal op televisie..
De publieke omroepen stoten ook weer 4 van hun themakanalen af,en ook daar krijgt de XMS kijker mee te maken, uitzending gemist van ned 1,2 en 3 gaat vanaf 2012 ook geld kosten,we gaan het allemaal voelen ongeacht bij welke provider men zit.
De thuiskopieheffing gaat van cd's en dvd's af maar daardoor gaat men nu in Den Haag wel aan een download verbod voor muziek en films werken,omdat overal grijpgrage partijen zitten.
Wat betreft decompressie en synchronisatie heb je gelijk. Echter de CI+ module verzorgt de decryptie van de stream. Dat betekend dat de volledige stream door de module loopt en dat de (snelheid van de) module wel degelijk invloed heeft op de zapsnelheid en vertraging van het signaal (beeld/geluid).Nick39 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
[...]
Niet waar, de tv of receiver moet eerst decompresseren en synchroniseren tussen beeld en geluid,zodra dat gedaan is krijg je beeld, in de samsung tv's kun je via het fabrieks menu dit uitzetten en kun je razendsnel zappen alleen heb je dan de eerste 2 seconden geen geluid.
Een niet encrypte stream, zoals DVB-C bij XMS, zal altijd sneller zappen dan een encrypte DVB-C stream bij de kabelbedrijven op dezelfde tv.
Jammer dat dat niet via instellingen-menu te kiezen is. Zou mooi alternatief zijn.denan schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:55:
[...]
Bij IPTV kan dit dus ook. Het zou het zappen sneller maken maar in praktijktests bleek dat het merendeel van de klanten dit als zeer hinderlijk ondervond. Er zijn ook nog andere oplossingen mogelijk maar elk heeft zijn eigen voor/nadeel, bvb:
low quality bufferfeeds waardoor klanten eerst een lowres (240x.. etc) beeld zien (bijna instant) en na 2 secs op high res overgaan -> klanten die dit niet weten denken dat er iets mis/stuk gaat in hun tv of STB. In de praktijk valt dit bijna niet aan klanten uit te leggen.
Vergeet ook niet dat een decoder eerst moet wachten op een I-frame voordat er begonnen kan worden met het decoderen van de stream. Nu zijn dat er meestal toch wel genoeg, maar het kan zelfs per scene verschillen of zappen snel of langzaam gaat.Nick39 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:36:
[...]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Voor een install op Ubuntueymey schreef op zondag 06 november 2011 @ 23:31:
[...]
xupnpd
[...]
Ontzettend thanx voor deze tip! Met deze software kan ik ook zeker leuke dingen doen om streams die via "tvheadend" ( www.lonelycoder.org ) van DVB-C komen te bekijken op bv. m'n HTC Desire.
j1nx in "IPTV op je HTPC"
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
De algemene problemen met EPG zijn opgelost. Ik ben benieuwd of jouw probleem hiermee ook is verholpen. - SophieLuuk1983 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:10:
Hallo WebCare,
Sinds het wintertijd is klopt bij mij op de Amino M540 de gids van Eredivisie Live niet meer. Deze wijkt telkens een uur af. Bijvoorbeeld: vanavond (04-11) staat op Eredivisie Live 1 de wedstrijd VVV Venlo - Excelsior van 19:00 - 20:55 in de gids. De wedstrijd begint echter pas om 20:00.
De klok van de Amino geeft de goede tijd aan en ook op andere zenders heb ik tot nu toe geen probleem kunnen vinden met de gids.
Ik zal vanavond eens kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:09:
[...]
De algemene problemen met EPG zijn opgelost. Ik ben benieuwd of jouw probleem hiermee ook is verholpen. - Sophie
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nope... want ook een niet encrypte stream van een officiele decoder loopt door de softcam van de decoder heen,met als voordeel dat je bij een niet encrypte stream de ci+ module er gewoon uit kan halen.Venga AB schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:18:
[...]
Wat betreft decompressie en synchronisatie heb je gelijk. Echter de CI+ module verzorgt de decryptie van de stream. Dat betekend dat de volledige stream door de module loopt en dat de (snelheid van de) module wel degelijk invloed heeft op de zapsnelheid en vertraging van het signaal (beeld/geluid).
Een niet encrypte stream, zoals DVB-C bij XMS, zal altijd sneller zappen dan een encrypte DVB-C stream bij de kabelbedrijven op dezelfde tv.
In elke irdeto decoder zit een softcam die exact hetzelfde doet als de CI+, als de stream er volledig doorheen zou gaan en de cam zou te traag zijn, zou het beeld gaan stotteren.
Je CI+ cam heeft geen enkele invloed op de zapsnelheid, wel de instellingen in de tv.
Maar dit is off topic, dus als je er over wilt babbelen,dan graag via PB.
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 08-11-2011 17:15 ]
Verwijderd
Het decryptieproces vergt gewoon altijd extra tijd. Dus de tijdsduur waarop je beeld/geluid hebt als je tussen zenders zapt zal gewoon altijd langer zijn.Venga AB schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:18:
[...]
Klopt. encrypten en decrypten kost gewoon tijd.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 17:29:
Hoe het technisch ook in z'n werk gaat, dit klopt in ieder geval:
[...]
Het decryptieproces vergt gewoon altijd extra tijd. Dus de tijdsduur waarop je beeld/geluid hebt als je tussen zenders zapt zal gewoon altijd langer zijn.
Persoonlijk denk ik dat mensen gewoon moeten leren weer eens rustig aan te doen in deze "haast maatschappij". Mij kan het niets schelen dat ik "3ms" langer moet wachten op het volgende kanaal bij het zappen. Als ik tv kijk heb ik toch alle tijd, anders zou ik geen tv kijken
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Het hele probleem is dus te ondervangen door in het Glashart headend alle streams te decoderen en te hercoderen als stream met alleen maar I-frames. Dit geeft geen verlies van kwaliteit, kost wel wat extra bandbreedte, maar die heb je toch voldoende met glas.Mojo schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:26:
[...]
Vergeet ook niet dat een decoder eerst moet wachten op een I-frame voordat er begonnen kan worden met het decoderen van de stream. Nu zijn dat er meestal toch wel genoeg, maar het kan zelfs per scene verschillen of zappen snel of langzaam gaat.
Ook kan het I-frame probleem ondervangen worden in de STB door bijvoorbeeld 30 streams te cachen zodat bij het zappen terug in de tijd een I-frame gevonden wordt zodat er niet meer op een I-frame gewacht hoeft te worden voordat een beeld getoond kan worden.
Helaas investeert geen enkele TV-provider in dit soort voor de hand liggende oplossingen.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Uitzending Gemist werkt hier nog steeds niet goed. De voorpagina is kapot, maar dat is op zich nog niet zo'n ramp. Erger is dat alle programma's recenter dan woensdag 2 november ontbreken. Het lijkt wel of ze gewoon gestopt zijn met toevoegen van programma's. Oudere programma's doen het gewoon, maar ik wil graag Koefnoen zien...Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:52:
Wij krijgen veel meldingen binnen over uitzending gemist. Ik heb het probleem doorgezet naar de netwerkbeheerder met de informatie die ik nu heb. Het helpt als jullie je adresgegevens per DM of e-mail sturen met informatie over welke programma's er precies missen. - Sophie

Ook de (mini-)EPG is nog steeds niet goed. Het laden van de omschrijving van het programma onder de blauwe knop duurt veel langer dan het normaal was. (Bezig met ophalen informatie.) Bij sommige zenders zoals 13th Street blijft de informatie helemaal weg. (Additionele informatie niet beschikbaar.) Ook het zwarte blok met 'De gidsinformatie wordt ververst' verschijnt veel vaker dan normaal. De basis informatie bij het zappen of onder de OK knop doet het nog wel goed.

Amersfoort, 3812, Amino 110
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 08-11-2011 21:48 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
zie storingenFiber schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:45:
[...]
Uitzending Gemist werkt hier nog steeds niet goed. De voorpagina is kapot, maar dat is op zich nog niet zo'n ramp. Erger is dat alle programma's recenter dan woensdag 2 november ontbreken. Het lijkt wel of ze gewoon gestopt zijn met toevoegen van programma's. Oudere programma's doen het gewoon, maar ik wil graag Koefnoen zien...
De fout is mail error 5.7.1 relaying denied for 31.184.89.xxx
Eerdere meldingen van deze aard in een ouder XMS Glasvezel ervaring topig leverde deze reactie op:
Aanleiding van de ellende is een IP wissel halverwege de dag van het 85.xxxx netwerk naar 31.xxx.Een deel van je IP range miste inderdaad in de "allowed" lijst op de SMTP server. Ik heb de beheerders gevraagd om de lijsten even te checken tegen alle nieuwe IP ranges. Probeer in de loop van de ochtend maar eens of het weer werkt.
Is het te voorkomen dat je IP spontaan wisselt, ook al draait je router stabiel? Ik zie dat de DHCP lease tijd op slechts 2 minuten staat en op ongeveer de helft een renew verzoek wordt uitgevoerd (dat gedrag is normaal, die 2 minuten is extreem kort). Ik weet dat je kan dokken voor een vast IP, maar dat vind ik b*sh*t, bij Tele2 had ik ook dhcp, de router altijd aan en nooit een ander IP.
Ik was blij van KPN af te zijn, staat er bij dat XMS wordt overgenomen door KPN?
WTF, dus XMS wordt nu ook KPN (NON)kwaliteit net zoals dat met xs4all is gebeurd.
Kunnen we dit nog tegenhouden? klachten naar NMA en OPTA?
bron: http://www.nu.nl/internet...lasvezelactiviteiten.html
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 09-11-2011 08:59 ]
GerkeP
Loveparade schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:58:
Vandaag vrolijk bericht op NU.NL, KPN neemt meer belang in Reggeborgh/Reggefiber.
Ik was blij van KPN af te zijn, staat er bij dat XMS wordt overgenomen door KPN?
WTF, dus XMS wordt nu ook KPN (NON)kwaliteit net zoals dat met xs4all is gebeurd.

Dat is inderdaad slecht nieuws. Dit kan alleen maar achteruitgang betekenen...
Verwijderd
Direct zullen er waarschijnlijk geen dingen gaan veranderen,
maar dat zal zeker wel gebeuren.
Nou alvast maar kijken naar andere providers

Aan de ene kant kan ik wel begrijpen dat er zorgen door ontstaan. Aan de andere kant kan het ook wel goed zijn, misschien dat we nu ook toegang krijgen tot de diensten, zoals de hotspots, van kpn.
(en hopelijk krijgen we nu ook 'geregeld' een snelheidsupgrade
Denk dat de nma daar wel een stokje voor gaat steken, is natuurlijk niet debedoeling dat kpn alle glasboeren gaat opkopen want dan is er in 1 klap geen concurentie meer op glas als alles van kpn word.Loveparade schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:58:
Vandaag vrolijk bericht op NU.NL, KPN neemt meer belang in Reggeborgh/Reggefiber.
En dan zijn er mensen die blij zijn met dit soort overnames door KPN? Ik kan het me werkelijk niet voorstellen.
GerkeP
Dat noem ik de quote van de dagCaelorum schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:48:
Alles ziet er aantrekkelijk uit
Het ziet er altijd aantrekkelijker uit bij KPN, maar als ze je binnen hebben, dan behandelen ze je als een stuk vuil.
GerkeP
We wachten het af. Moet dit niet langs de OPTA btw?
Verwijderd
De PR-praatjes van KPN zijn altijd mooi, in sommige gevallen vind ik persoonlijk de uitvoering wat minder. Ik ben dan ook erg benieuwd, wat de exacte consequenties zijn voor ons op langere termijn. Maar ik vrees, dat we daar voorlopig niets concreets over zullen horen.
Enige positieve punt uit het nieuwsbericht: de 500Mb-verbinding komt bij KPN nog dit jaar. Ben erg benieuwd naar de door KPN gehanteerde tarieven, nadat de ze de 500Mb-verbinding introduceren.
Alternatief: Solcon.
Toch maar eens overleggen met de vrouw, verhuizen naar Duitsland wordt steeds meer een optie
GerkeP

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Heb nou net het iptv zo lekker voor elkaar.
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel inKPN heeft in Reggefiber al een minderheidsbelang van 41 procent en zal ook Reggefiber Wholesale inlijven. Dit onderdeel hield zich bezig met het aanbieden van glasvezeldiensten aan derden. Door de gewijzigde verhouding tussen KPN en Reggefiber hoeft laatstgenoemde zich alleen nog bezig te houden met de aanleg van netwerken en het beheer daarvan.
Gaat dit ook inhouden dat het WGDO netwerk er helemaal uit gaat en dat alles WBA wordt met de bijbehorende KPN tv meuk...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En hoeveel "ruzie" heb ik niet gehad met mensen die kwaad waren dat ik opperde dat KPN met dit scenario aan zou komen en XMS zou inlijven en dat het bezig was met Reggeborg een holding op te richten ?Loveparade schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:56:
LOL, lees voor de aardigheid eens de comments op de frontpage: nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
En dan zijn er mensen die blij zijn met dit soort overnames door KPN? Ik kan het me werkelijk niet voorstellen.
Ik werd aan alle kanten weggehoond,niet dat ik nu juich dat ik gelijk had want ik heb dit liever ook niet.
Het is nu alleen,hoe gaan ze het doen, xs4all mocht na de overname van KPN redelijk zijn eigen gang blijven gaan,mag XMS dat straks ook... of mogen straks de op grote schaal gekochte amino kastjes worden weggedaan voor de digitale tv van KPN kastjes ?
Gaat straks de internetsnelheid omhoog,of de prijs van de geleverde diensten ?
Blijven de diensten als dvb-c bestaan ?
Blijft XMS, als merk, nog bestaan ?
Ik gebruik alleen telefonie en internet,kan dat straks nog ?
Voorlopig zie ik meer doemscenario's dan voordelen.
Nu heeft er ook een heel stuk over:
http://www.nu.nl/internet...lasvezelactiviteiten.html
Deze overname is gewoon een 100% logisch vervolg op hoe de markt al meer dan een jaar werkt. Op de netwerken waar XMS actief was (van Reggefiber Wholesale) merkten jullie hier nooit veel van, maar op de KPN netwerken is de samenwerking met Glashart Media en het leveren van abonnementen waarbij geen Experiabox nodig is al heel nauw ( http://www.kpnwholesale.c...televisie/w/wba-plus.aspx ).
In feite wordt nu een situatie die heel verwarrend was alleen maar duidelijker.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Deze kan je iets later verwachten als normaal.
Daarnaast, is de toekomst voor mij ook niet helemaal zeker meer. Hoeveel invloed heeft KPN straks op XMS?
* White_Collar is somber
[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 09-11-2011 10:56 ]
Maar overstappen waarheen...KPN heeft zo onderhand alles in handen.
Maargoed, ik verwacht niet dat we nu ineens met dicht gespijkerde Experia dozen worden opgescheept.
Dat zal dan weer een zeer grote investering zijn in hardware voor KPN.
Te denken ook van het installeren bij mensen thuis door monteurs..kosten voor KPN.
Over pingtijden...XS4ALL glasvezel presteert stukken slechter met een ping van 5ms t.o.v. 1-2 ms bij XMS.
Misschien positief als er een goedkoper 100Mbit abbo zou komen..
Mvg Jacques
Gaat er in de praktijk dan ook echt veel veranderen? Het kan natuurlijk ook nog een 'papieren' overname zijn, die in de praktijk niets verandert...Rekenblok schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:50:
Ik ben op dit moment niet echt in de stemming om een nieuwe startpost te schrijven.
Deze kan je iets later verwachten als normaal.
Daarnaast, is de toekomst voor mij ook niet helemaal zeker meer. Hoeveel invloed heeft KPN straks op XMS?
* Fiber is somber
* Fiber hoopt...
Reggefiber heeft uiteindelijk het modem vervangen. Schijnt vaker voor te komen met de nieuwste modellen Genexis, dat ze niet helemaal goed zijn. Vervangen is overigens een fluitje van een cent. Je schuift zo het oude modem eruit en een nieuwe erin, de behuizing blijft zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:27:
@ Fiber
stuur me even de adresgegevens via DM dan ga ik de netwerkbeheerder verzoeken de software op het modem opnieuw in te laden. In het geval van een fluittoon die aanwezig is op meerdere toestellen wil dit nog wel eens helpen. -Tim
* Fiber dankt Tim en Sophie voor de zeer goede hulp.
Ik heb werkelijk geen flauw idee of er veel gaat veranderen intern. De tijd zal het gaan leren.
Echter schat ik de kans dat ik eruit gegooid word hoog in op het moment dat XMS, het merk ¨KPN¨ gaat dragen.
Of het daadwerkelijk gaat gebeuren weet ik niet. Dat gaan we vanzelf zien.
[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 09-11-2011 11:19 ]
Ik zou eigenlijk verwachten dat het eerder andersom is. Hopelijk ziet KPN in dat GHM op dit moment betere kwaliteit TV diensten levert en dat die het juist overal gaan toepassen.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:39:
[...]
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
Gaat dit ook inhouden dat het WGDO netwerk er helemaal uit gaat en dat alles WBA wordt met de bijbehorende KPN tv meuk...?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 09-11-2011 11:33 ]
Dat hoop ik ook, en iedereen waarschijnlijk, maar ik vrees toch dat het zo niet werkt. Kwaliteit wint helaas niet altijd in deze commerciele wereld. Maar hopelijk krijg ik ongelijk, en neemt KPN inderdaad het GHM platform over voor alle netwerken, dat zou wel mooi zijn.Mojo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:22:
[...]
Ik zou eigenlijk verwachten dat het eerder andersom is. Hopelijk ziet KPN in dat GHM op dit moment betere kwaliteit TV diensten levert en dat die het juist overal gaan toepassen.
Ik vermoed dat die 500 Mbps erg afhankelijk gaat zijn van de daadwerkelijk uitgerolde infra.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:11:
Enige positieve punt uit het nieuwsbericht: de 500Mb-verbinding komt bij KPN nog dit jaar. Ben erg benieuwd naar de door KPN gehanteerde tarieven, nadat de ze de 500Mb-verbinding introduceren.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Maar of dat het zal tegenhouden, ben bang van niet....
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 11:54 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Maar ook die fritzbox schijnt een drama te zijnfast-server schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:30:
Bij XS4all hoef je ook geen ellende box te gebruiken aangezien hun een fritzbox gebruiken, je kan daar ook gewoon je eigen (VOIP)router gebruiken
GerkeP
Verwijderd
Hoop echt dat dit niet door gaat.
Verwijderd
Ik vrees alleen mooipraterij, maar als je 't niet leest kun je ook niet oordelen.
Verwijderd
Naar aanleiding van je bericht ben ik het een en ander nagegaan. Je kunt deze betalingsherinnering negeren. De klaarstaande creditering wordt verrekend met de openstaande kosten mits er geen aanvullende pakketten of diensten bij gaan komen die de factuur verhogen. -SophieNick39 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:11:
Ah, dacht ik dat ik klaar was met XMS, krijg ik weer een herinnering over onterechte herrinneringskosten, lets start again.
Verwijderd
Webwereld: NMa blokkeert overname Caiway door KPNVerwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:52:
Ik denk persoonlijk dat de Autoriteit Consument en Markt hier best kritisch naar gaat kijken.
Maar of dat het zal tegenhouden, ben bang van niet....
Er is nog hoop.
Dat verdient een:Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:28:
[...]
Naar aanleiding van je bericht ben ik het een en ander nagegaan. [...] -Sophie

TOTDAT ik word aangeschreven dat Lijbrandt wordt opgedoekt of dat er een KPN monteur met een nieuwe NT (zonder CATV module) en met een Experiadoos voor de deur staat blijf ik gewoon lekker zitten waar ik zit.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:11:
[...]
Gaat er in de praktijk dan ook echt veel veranderen? Het kan natuurlijk ook nog een 'papieren' overname zijn, die in de praktijk niets veranderd...
* Fiber hoopt...![]()
[...]
Reggefiber heeft uiteindelijk het modem vervangen. Schijnt vaker voor te komen met de nieuwste modellen Genexis, dat ze niet helemaal goed zijn. Vervangen is overigens een fluitje van een cent. Je schuift zo het oude modem eruit en een nieuwe erin, de behuizing blijft zitten.
* Fiber dankt Tim en Sophie voor de zeer goede hulp.
Ook ik ga er gewoon van uit dat het, zeker de eerste jaren, alleen maar een papieren overname betreft. KPN gaat echt niet ineens alle CATV headends van Glashart Media en alle Amino infrastructuur onderuit halen.
Ook wholesale contracten met partijen (Vodafone, etc.) die nu op KPN-netwerken diensten van Glashart Media aanbieden gaan echt niet zo maar van de ene op de andere dag eenzijdig verbroken worden.
Wat een paniek zeg

Je collega Leroy is ook het een en ander nagegaan,en er zit nog wat in de uitgaande mail..Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:28:
[...]
Naar aanleiding van je bericht ben ik het een en ander nagegaan. Je kunt deze betalingsherinnering negeren. De klaarstaande creditering wordt verrekend met de openstaande kosten mits er geen aanvullende pakketten of diensten bij gaan komen die de factuur verhogen. -Sophie
Misschien weer een leuke brief en iets voor de Cliniclowns ?
Ik durf geen dienst meer bij jullie te activeren, ik krijg al 3 maanden rekeningen voor 1 maand 100 mbits.
Niets persoonlijks Sophie,maar als je de 14e van een maand, ruim voordat de facturen worden gemaakt de dienst 100 mbits uitzet en jullie blijven hem gewoon 3 maanden lang doorberekenen,en ik moet al 3 maanden een collega die er zelf helemaal niets aan kan doen,die ook uiterst correct zijn en bijna hun nek breken over de excuses ( is dat een strategie,probeer daar maar eens boos op te worden
Naar Kassa stappen heeft ook al geen zin want die verdraaien de waarheid ook...
De ene maand krijg je een excuusbrief en een kadobon,en bel je een medewerker op om mijn persoonlijke dank over te brengen aan de manager,en bedank ik XMS op het forum,en de maand erop gaan jullie weer de fout in.
Twitter offensief dan maar ?
De goodwill is er bij het personeel van XMS, ik denk zelfs wel 200%,maar waarom verziekt de administratie het dan steeds.
Verwijderd
Ik zet wel eens een pakket aan op de 1e van de maand, en zet hem dan gelijk de 2e weer uit.
En toch berekenen ze met de factuur weer een maand vooruit.
Nee, ik krijg de 24e de factuur en die gaat er de 25e al weer uit,volgens mij ben ik de enige die dat doet,maar XMS had nu 30 teveel gecrediteerd,en verzocht me die 30 terug te storten bij de betaling van de factuur van 24 oktober, hetgeen ik dus heb gedaan,daardoor wijkt het factuurbedrag dus af van wat ik betaal (30 euro teveel) en dus verwerkt men die hele betaling maar niet bij de administratie,terwijl ik exact doe wat is afgesproken.Mojo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:34:
Kan het niet zo zijn dat deze herinnering van een voorgaande factuur is en dat de administratieve creditering net langs de incasso is gelopen?
Ik heb zelfs een electronisch dossier waarin ik alle afspraken,naam van de medewerker,tijdstip van bellen,tijdsduur van het gesprek (deze keer 17 minuten) in verwerk inclusief de nu weer gemaakte afspraken.
Je denkt toch zeker niet dat er een of andere tiepmiep speciaal voor jou rekeningen en aanmaningen zit te typen mag ik hopen? Die rollen gewoon automatisch uit 'Het Systeem' en daar valt niets aan te doen. Dan kun je hoog of laag springen, maar zo is het nou eenmaal. Gewoon automatisch laten afboeken en dan komt er vanzelf ook wel weer een keer een credit uitrollen. Als je daar recht op hebt.Nick39 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:28:
[...]
maar waarom verziekt de administratie het dan steeds...

Ik snap dat nooit. Waarom zou je zoiets nou voor 1 dag aanzetten. Dit soort systemen zijn bedoeld om 1 keer aan te zetten en dan minimaal voor enkele jaren aan te blijven staan. dan werkt het prima. Van dit soort hap snap gedoe raken de systemen in de war. Al volgen er dan ook wel weer automatische correcties en credits, het is er niet voor bedoeld en wordt dan onoverzichtelijk.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:37:
@ Nick > ik heb dat ook dikwijls hoor.
Ik zet wel eens een pakket aan op de 1e van de maand, en zet hem dan gelijk de 2e weer uit.

Dan moeten ze de mogelijkheid niet bieden om het aan en uit te zetten. Ik ben het zeker met je eens dat het 'vreemd' is om het telkens aan uit te zetten, maar ik vind (omdat de mogelijkheid er is) dat het systeem er gewoon mee overweg kan. Tot nu toe is alles bij mij goed gegaan. Ja, ik heb ook wel eens gehad dat er één maand teveel werd afgeboekt omdat de factuur het aan-/uitzetten van de dienst kruiste, maar de factuur erop wordt dat altijd gecorrigeerd.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:07:
[...]
Ik snap dat nooit. Waarom zou je zoiets nou voor 1 dag aanzetten. Dit soort systemen zijn bedoeld om 1 keer aan te zetten en dan minimaal voor enkele jaren aan te blijven staan. dan werkt het prima. Van dit soort hap snap gedoe raken de systemen in de war. Al volgen er dan ook wel weer automatische correcties en credits, het is er niet voor bedoeld en wordt dan onoverzichtelijk.
Ja,je krijgt netjes te zien dat de dienst per eind van de maand uitgezet is, de 15e worden de facturen aangemaakt die de 24e worden verzonden,en dat het ondanks dat toch nog 1 maand doorloopt,dat heb ik ondertussen al opgegeven,maar 3 maanden nadat de dienst is stopgezet hem nog steeds berekenen is iets meer dan 1 maand.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:37:
@ Nick > ik heb dat ook dikwijls hoor.
Het enige wat wel netjes gebeurt is dat de dienst wel eind van de maand uitgaat, alleen rekenen ze rustig 3 maanden door,en dan doe je wat ze vragen,je vermeerdert het factuurbedrag met 30 euro,je vermeldt debiteurnummer en factuurnummer en de administratie denkt, mooi, dat geld kennen we niet,dat gaat op de algemene hoop,wat moet ik er meer bijzetten dan de afgesproken kenmerken,het factuurnummer en het debiteurnummer, misschien in braille er nog een brief achteraan ?
Het enige dat er gebeurt is dat de administratie het steeds verziekt voor de hardwerkende medewerker en tot nu toe al 4 medewerkers gewoon totaal voor schut zet omdat die doos met haar telraam gemaakte afspraken niet nakijkt.
Oh factuurnummer klopt,debiteur nummer klopt, hee 30 euro teveel, ok factuur niet betaald da's weer een bijdragen voor de fooienpot of zo.
De glasvezel is razendsnel,maar dat gaat helaas niet op voor de afdeling facturatie,die zit nog op een adsl lijntje van 2 mbit.
Ach ik heb alvast kinderpostzegels gekocht, 3 velletjes,voor de volgende schadevergoeding en excuus, hebben ze wel recht op..en anders ik wel, malloten.
Precies. Maar dan moet je wel het geduld hebben om daar op te wachten, en niet handmatig gaan zitten kloten met facturen of credits en/of tussendoor nog een paar keer een dienst aan en weer uit zetten. Dan wordt het een puinhoop.Luuk1983 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:10:
[...]
Ja, ik heb ook wel eens gehad dat er één maand teveel werd afgeboekt omdat de factuur het aan-/uitzetten van de dienst kruiste, maar de factuur erop wordt dat altijd gecorrigeerd.
Wellicht is het wel een idee voor XMS om dit soort diensten maximaal 1 x per maand schakelbaar (Aan of Uit) te maken. Dat zou denk ik al een hoop gedoe besparen. Of diensten ook als 'Blok' te gaan verkopen, bijvoorbeeld 30 dagen Usenet voor een vaste prijs, ipv als dienst met een bedrag per maand die je aan of uit zet.
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 09-11-2011 16:26 ]
GerkeP
Dan is de uitzending ook in 4:3.Loveparade schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:29:
Webcare, kunnen jullie regelen dat de beeldverhoudingen van Politiek24 goed worden gezet? Uitzending is nu 4:3 met van die magere mensjes
Alles word 1:1 door gegeven.
[sarcasme]Nu nog wel :'([/sarcasme]
[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 09-11-2011 16:31 ]
[ Voor 88% gewijzigd door fast-server op 09-11-2011 16:31 ]
Dat is het allang, je kan maar niet aan en uit schakelen zoveel je wil, een eenmaal aangezette dienst kan pas de volgende maand uitgezet worden,waarna het aan het eind van de maand effectief wordt.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:22:
[...]
Precies. Maar dan moet je wel het geduld hebben om daar op te wachten, en niet handmatig gaan zitten kloten met facturen of credits en/of tussendoor nog een paar keer een dienst aan en weer uit zetten. Dan wordt het een puinhoop.
Wellicht is het wel een idee voor XMS om dit soort diensten maximaal 1 x per maand schakelbaar (Aan of Uit) te maken. Dat zou denk ik al een hoop gedoe besparen.
Dan hoort er een seintje te gaan naar de administratie, meneer a heeft zijn dienst uitgezet.
En dat daar 1 maand overheen geschoten wordt,kan.
Maar na 3 maanden nog steeds stug door rekenen,dan verwacht ik dat tiepmiep eens doorvoert wat ik 3 maanden ervoor al uitgezet heb.
Het seintje dat meneer a de dienst heeft aangezet, oh die komt wel aan.
Nu wijs ik XMS er zelf op dat ze na 3 maanden 1 maand teveel gecrediteerd hebben en spreek ik af dat dan terug te storten,maar omdat dan de maandbetaling afwijkt,hoewel klant en crediteurnummer er bij staan is geen seintje om even in het systeem te kijken waarom dat komt,nee dan boeken ze die hele maand gewoon weg als zijnde niet betaald.
Dus mijn maandbedrag van eind oktober,binnen 1 dag betaald,inclusief het bedrag dat ze zelf teveel hadden gecrediteerd toveren ze gewoon weg en dan sturen ze een herrinnering met binnen 8 dagen betalen anders komt er nog 10 euro bij,terwijl ze dat bedrag dus 1 dag nadat ik de factuur kreeg al binnen hebben.
Betaal je te weinig,dan krijg je een herrinnering,maar betaal je volgens afspraak teveel,dan verdwijnt het bedrag gewoon.
En het heeft niet maar 1 dag aangestaan,het is netjes na 1,5 maand gedeactiveerd omdat zoonlief 2 maanden 100 mbits nodig had voor een VPN tunnel omdat ie thuis moest werken omdat het kantoor werd verbouwd.
En dan is er dus ook nog telefonisch kontakt geweest met XMS wat de beste datum was om de dienst uit te zetten,juist om te voorkomen dat het mis zou gaan.
Da's ff wat anders dan maar zelf lopen kloten.
Verwijderd
Soms wil ik gewoon een maandje een bepaalde zender zien omdat daar iets specifieks voor mij te zien valt.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:07:
[...]
Ik snap dat nooit. Waarom zou je zoiets nou voor 1 dag aanzetten. Dit soort systemen zijn bedoeld om 1 keer aan te zetten en dan minimaal voor enkele jaren aan te blijven staan. dan werkt het prima. Van dit soort hap snap gedoe raken de systemen in de war. Al volgen er dan ook wel weer automatische correcties en credits, het is er niet voor bedoeld en wordt dan onoverzichtelijk.
Dus ik zet het pakket aan en gelijk weer uit zodat ik het niet vergeet, en dat het één maand automatisch stopt.
Daar zijn deze opties juist voor, en dat is de klant zijn keuze.
Verwijderd
Ik heb ook geduld om te wachten, dat zei ik ook nietFiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:22:
[...]
Precies. Maar dan moet je wel het geduld hebben om daar op te wachten, en niet handmatig gaan zitten kloten met facturen of credits en/of tussendoor nog een paar keer een dienst aan en weer uit zetten. Dan wordt het een puinhoop.
Kan ik begrijpen. Maar dan zou mijn idee van een dienst kopen voor een vast bedrag (Bijvoorbeeld ik koop 30 dagen Eredivisie Live voor 10 Euro.) toch wel erg handig zijn, ipv een dienst met een bedrag per maand aanzetten en gelijk weer moeten uitzetten en dan maar hopen dat het administratief allemaal goed gaat.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
[...]
Soms wil ik gewoon een maandje een bepaalde zender zien omdat daar iets specifieks voor mij te zien valt.
Dus ik zet het pakket aan en gelijk weer uit zodat ik het niet vergeet, en dat het één maand automatisch stopt.
Daar zijn deze opties juist voor, en dat is de klant zijn keuze.
Verwijderd
Dat is al zo!Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:22:
[...]
Wellicht is het wel een idee voor XMS om dit soort diensten maximaal 1 x per maand schakelbaar (Aan of Uit) te maken
Verwijderd
Je kan een dienst wel direct na het inschakelen, weer direct uitzetten.Nick39 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:36:
[...]
Dat is het allang, je kan maar niet aan en uit schakelen zoveel je wil, een eenmaal aangezette dienst kan pas de volgende maand uitgezet worden,waarna het aan het eind van de maand effectief wordt.
Alleen daarna weer direct een wijzijging maken kan niet.
en vaak het begin van een gesprek wegvalt. Zeer irritant af en toe.
Ik heb al een ander kabeltje geprobeerd (centrale zit er vlak naast in de MK),
maar dit heeft niet geholpen (leek me ook al sterk aangezien het jaren zonder
problemen bij KPN gewerkt heeft). Is daar vanaf jullie kant (XMS) wat aan te doen?
Een pakket aan- en gelijk weer uitzetten is voor mij 2 keer schakelen...
Verwijderd
Daar heb je een PUNT.Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:52:
[...]
Kan ik begrijpen. Maar dan zou mijn idee van een dienst kopen voor een vast bedrag (Bijvoorbeeld ik koop 30 dagen Eredivisie Live voor 10 Euro.) toch wel erg handig zijn
Dat zou erg mooi wezen.
Verwijderd
Ik verwacht dat wij dit probleem kunnen verhelpen door de software op afstand opnieuw in te laden. Zou je je adresgegevens willen sturen via een DM of via e-mail? -Sophienaaa schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:55:
Sinds ik telefonie via XMS heb, merk ik dat regelmatig de lijn "kraakt"
en vaak het begin van een gesprek wegvalt. Zeer irritant af en toe.
Ik heb al een ander kabeltje geprobeerd (centrale zit er vlak naast in de MK),
maar dit heeft niet geholpen (leek me ook al sterk aangezien het jaren zonder
problemen bij KPN gewerkt heeft). Is daar vanaf jullie kant (XMS) wat aan te doen?
Dan lever je een heel groot deel van je geloofwaardigheid weer in.
Ik denk niet dat er veel klanten zijn die ten onrechte ontvangen bedragen uit zichzelf terug sturen,bellen om te bedanken voor een excuus,een dag na ontvangst van een factuur gelijk betalen.
Webcare bedankt, het is jullie schuld niet.
XMS medewerkers aan de helpdesk, het is ook jullie schuld niet.
De volgende keer stort ik een ten onrechte ontvangen bedrag rechtstreeks door naar de Cliniclowns,daar moet die manager toch enige affectie mee hebben.
Volgens mij heb ik een vrij recente foto van hem gevonden.

Ik heb altijd al zo graag naar die 50/50 abbo willen verhuizen als het kon maar als ik deze laatste pagina door lees lijkt het allemaal kommer en kwel en kan ik beter bij mijn telfort abbo blijven
Ach dit is maar 1 van de velen die internet van XMS afnemen. Zelf maar 1 keer een 'probleem' gehad die meteen fatsoenlijk is opgelost toen ik erover belde. Verder in die meer dan een jaar tijd nooit problemen gehad. De verbinding is super stabiel (maar 1 keer 5 min geen internet gehad in meer dan een jaar tijd). Ik heb altijd de beloofde 50mbit snelheid gehaald, altijd een ping lager dan 5ms en na de eerste week geen enkel probleem meer gehad met de administratie.Chadi schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:35:
Ik ga binnnkort verhuizen naar een adres waar een aansluiting op XMS wel mogelijk is.
Ik heb altijd al zo graag naar die 50/50 abbo willen verhuizen als het kon maar als ik deze laatste pagina door lees lijkt het allemaal kommer en kwel en kan ik beter bij mijn telfort abbo blijven
Wel met de kanttekening dat ik geen IPTV afneem van XMSnet
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.