XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.701 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Internet forum draadjes over alle providers staan altijd vol kommer en kwel, dan kun je ze allemaal wel afschrijven. Het meeste gaat prima, maar dat hoor je nooit. De aanleg fase is wel wat lastiger dan een willekeurige adsl lijn, zeker als de infrastructuur nog moet worden aangelegd.

En sommige mensen hebben altijd en overal problemen. Maar als jij nooit problemen had bij Telfort of Ziggo oid, dan ga je ze bij XMS ook niet krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 09-11-2011 17:53 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Chadi schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:35:
Ik ga binnnkort verhuizen naar een adres waar een aansluiting op XMS wel mogelijk is.
Ik heb altijd al zo graag naar die 50/50 abbo willen verhuizen als het kon maar als ik deze laatste pagina door lees lijkt het allemaal kommer en kwel en kan ik beter bij mijn telfort abbo blijven
Ik neem aan dat je deze mening baseert op het probleem dat nick heeft met XMS?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik ga binnnkort verhuizen naar een adres waar een aansluiting op XMS wel mogelijk is.
Ik heb altijd al zo graag naar die 50/50 abbo willen verhuizen als het kon maar als ik deze laatste pagina door lees lijkt het allemaal kommer en kwel en kan ik beter bij mijn telfort abbo blijven
Ik draai nu bijna 2 jaar met XMS, maar kan me geen enkele echte storing herinneren. Het zal ongetwijfeld weleens voorgekomen zijn, maar in elk geval niet in dusdanige mate dat het echt bij me is blijven hangen.

De problemen die je hier op de laatste pagina leest is met betrekking tot de facturatie. Nu heb ik nog weinig van extra mogelijkheden geswitched, maar mijn rekeningen klopten gewoon allemaal, en heb daar dus ook nooit issues mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, ik heb ook wel is een probleempjes gehad met XMS, wel meerdere om eerlijk te wezen.
Maar verder gezien voldoet XMS wel aan mijn eisen.
De laatste tijd loopt het ook allemaal wat lekkerder.
Mijn laatste probleem met de stb is ook klasse en snel opgelost.
Vind dat positieve dingen ook gemeld moeten worden.
Vaak lees je idd op forum alleen maar problemen,
als mensen geen problemen hebben.. tjah dan gaan ze vaak ook niet op zoek op inet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb al XMS sinds de eerste oplevering hier in V. en heb pas 1x een goede storing gehad, maar dat was omdat er een graafmachine door een kabel gegaan zou zijn.
Verder dan dat draait alles al bijna 2 jaar tot volle tevredenheid op alle diensten (tv, tel. & internet).

Waar ik me wel zorgen over maak zijn de plannen van KPN om o.a. XMS over te willen nemen.
Ik hoop dat de OPTA hier een stokje voor steekt, want ik ben juist naar XMS gegaan om van die reguliere "grote jongens" af te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 09-11-2011 19:49 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

zaadstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:34:
Kan het zijn dat XMS weer een IP range heeft toegevoegd die de SMTP server nog niet kent? Ik kan geen mail versturen ondanks een paar afgedwongen IP changes (die allemaal in het zelfde netwerksegment uitkwamen).

De fout is mail error 5.7.1 relaying denied for 31.184.89.xxx

Eerdere meldingen van deze aard in een ouder XMS Glasvezel ervaring topig leverde deze reactie op:

[...]

Aanleiding van de ellende is een IP wissel halverwege de dag van het 85.xxxx netwerk naar 31.xxx.
Is het te voorkomen dat je IP spontaan wisselt, ook al draait je router stabiel? Ik zie dat de DHCP lease tijd op slechts 2 minuten staat en op ongeveer de helft een renew verzoek wordt uitgevoerd (dat gedrag is normaal, die 2 minuten is extreem kort). Ik weet dat je kan dokken voor een vast IP, maar dat vind ik b*sh*t, bij Tele2 had ik ook dhcp, de router altijd aan en nooit een ander IP.
Voor mijn gevoel is de service van XMS al aardig op het peil van KPN. Net zoals de ellende bij aansluiten en nummerporteren nu ook geen reactie op de mail, en uiteraard is het mail-prbleem nog niet opgelost. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Rekenblok schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:36:
@Meultje,

Geen probleem. Mocht je er niet uitkomen laat het alsnog even weten via dit forum ;)
Goed weekend!
Hoi Rekenblok,

't Is al weer even terug, maar zou er nog op terug komen. Het is ook geen onoverkomelijk probleem (voor mij). Ik waan mezelf als geduldig persoon.

De week erop is er 's woensdags een monteur langs geweest. Die kon er verder niets aan doen helaas. E.e.a. blijkt / schijnt bij Reggefiber te zitten. Eergisteren ben ik weer door de helpdesk benaderd en heb op hun verzoek nog wat tests gedaan. Hij heeft alles uitvoerig genoteerd. Wellicht dat er in de wijkcentrale iets niet helemaal snor zit? Ik heb goede hoop dat het uiteindelijk verholpen zal worden. Alleen wanneer blijft onduidelijk.

Verder had ik nog een issue met verzenden van mail naar upc- en chello emailadressen. Daar schijnt ook niets aan te doen te zijn. Ik heb (al sinds jaar en dag) een eigen mailomgeving. Bij m'n vorige abonnement was dit geen probleem. Dat was dan ook een zakelijk ADSL abonnement, dus mag ik dit misschien niet helemaal vergelijken. Ik heb echter de overstap naar XMS gemaakt, omdat me verteld is dat ik daar dezelfde mogelijkheden heb (geen beperkingen). Het probleem zit 'm in het feit dat ik een generieke / dynamische hostmnaam krijg, wat door UPC en Chello (is hetzelfde inmiddels gezien de relay servermeldingen) niet geaccepteerd wordt. Dit had ik bij m'n vorige provider niet, daar had ik inderdaad een eigen hostnaam. Ik heb getracht via de helpdesk om die hostnaam voor mijn statische ip-adres te laten wijzigen, maar dat schijnt niet tot de mogelijkheden te behoren.

Nu had de helpdeskmedewerker die ik maandag aan de lijn had (ben uiterst vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan) het idee om een smarthost te zoeken en die te gaan gebruiken. Ik ben op zoek gegaan, maar kon zo niet een naar mijn idee goede (prijs / volume) vinden. Zodoende kwam ik vandaag op het idee om gewoon de smtp relay van Xmsnet te gebruiken. Dat werkt blijkt, alleen zag ik wel dat die bij op een aantal blacklistst voorkomt. Maar even afwachten of dit problemen op gaat leveren. Ik verwacht echter niet al te veel en lijkt dan een goed alternatief.

Wat betreft het eeste issue (problemen TV i.c.m. NNTP) blijft het dus nog afwachten, of heb je daar nog een suggestie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zaadstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:59:
[...]
Voor mijn gevoel is de service van XMS al aardig op het peil van KPN...
Stuur aub gewoon een DM naar het XMS-Webteam. Ik weet zeker dat ze je prima zullen helpen: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:51:
[...]

Stuur aub gewoon een DM naar het XMS-Webteam. Ik weet zeker dat ze je prima zullen helpen: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018
Tja wat is er mis met support@xmsnet.nl? Anders kan die wel opgedoekt worden. Sorry hoor mijn eerste ervaringen zijn niet echt best, stiekem een beetje spijt dat ik ben overgestapt. Na oplossen van de eerste problemen hoopte ik heel lang geen support meer nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekent dit voor sport1?

Het was toch altijd zo dat een aanbieder een x bedrag voor sport1 moest betalen en dan konden ze toch aan zoveel mensen als ze wilde sport1 aanbieden? Nu KPN al deze partijen onder zich heeft kan natuurlijk overal Sport1 aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Denk dat KPN meer de netbeheerder gaat worden, en dat andere bedrijven ook gewoon hun diensten mogen aanbieden.
Beetje het zelfde verhaal als met adsl.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zaadstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:56:
[...]
Tja wat is er mis met support@xmsnet.nl?...
Je had een mail probleem geloof ik, misschien is je mailtje wel niet aangekomen, weet ik veel? Je wil toch hulp? Luister dan gewoon en stuur een DM naar XMS-Webcare, dan weet ik zeker dat je morgen hulp hebt. Die gasten zijn echt goed en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hoi Meutje,

Mogelijk dat het webcare team van XMS zich kan buigen over je probleem.
Mijn suggesties zijn een beetje op O-)
Vind je het goed als ik je issue intern doorstuur naar het webcare team met je gegevens erbij?

edit: ik zie geen pm zo snel in mijn lijstje staan die ik nog behandeld had. Mooi issue voor het webcare team als zij er iets mee kunnen :Y)

[ Voor 92% gewijzigd door White_Collar op 09-11-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra

zaadstra

Überprutser

Fiber schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:11:
[...]

Je had een mail probleem geloof ik, misschien is je mailtje wel niet aangekomen, weet ik veel? Je wil toch hulp? Luister dan gewoon en stuur een DM naar XMS-Webcare, dan weet ik zeker dat je morgen hulp hebt. Die gasten zijn echt goed en snel!
Daar heb je een punt :) Bedankt voor de tip en de DM is al weg. Kijken wat er gebeurt!

De mail naar support heb ik via gmail gedaan, webbased spul werkt nog wel alleen al het smtp gebaseerde gebeuren ligt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Zoals je wellicht hebt gezien ben ik zelf ook werkzaam voor XMS. Heel eerlijk, er is altijd een kleine kans op wat probleempjes. Maar omdat het een nieuwe vezel omvat, met relatief nieuwe apparatuur is de kans op storingen natuurlijk niet groot.

Ik heb bijvoorbeeld in Wijchen behoorlijk wat kennissen/vrienden met XMS. Vrijwel heb ik overal daar de aansluiting gerealiseerd. Ik hoor d'r nooit wat over! ;)

Nu ben ik mogelijk een beetje beïnvloed omdat ik er werk (:P) maar ook met mijn eigen lijn heb ik nooit last gehad van een storing, op een collectieve stroomonderbreking na.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Rekenblok schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:25:
[...]

Hoi Meutje,

Mogelijk dat het webcare team van XMS zich kan buigen over je probleem.
Mijn suggesties zijn een beetje op O-)
Vind je het goed als ik je issue intern doorstuur naar het webcare team met je gegevens erbij?

edit: ik zie geen pm zo snel in mijn lijstje staan die ik nog behandeld had. Mooi issue voor het webcare team als zij er iets mee kunnen :Y)
Ja prima uiteraard. Ben met alle hulp tevreden. ;) Alvast bedankt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Rekenblok schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:50:
Ik ben op dit moment niet echt in de stemming om een nieuwe startpost te schrijven.
Deze kan je iets later verwachten als normaal.
Daarnaast, is de toekomst voor mij ook niet helemaal zeker meer. Hoeveel invloed heeft KPN straks op XMS?

* wiebo66 is somber
@Rekenblok,
Wij vernemen dit uit de media, jij ook of zijn jullie wel netjes geinformeerd.
Voot ons is het slechts een dienst die we afnemen voor jou is het je (levens)werk.
Je bent al zoveel jaar actief op dit forum en probeert iedereen te helpen waar je kunt.
Ook al ben je niet altijd door iedereen netjes behandeld je bleef toch zoeken naar oplossingen.
Deze kwaliteit kunnen ze toch niet zomaar negeren?, ik durf te beweren dat XMS is zoals die nu is mede door jou!!!
Misschien moeten we met z'n allen maar een petitie voor je opstellen .... als het zover mocht komen.
Dit verdien je niet!

• Meultje
Ik lees net over de overname van XMS door KPN. Daar ben ik UITERST ontstemd over. Ik ben juist naar XMS gegaan om niet in die logge organisatie te belanden en om over mogelijkheden te beschikken die dat .... KPN niet kan (wil) bieden. Bovendien ben ik juist uitermate te vreden over de kwalitiet, het aanbod, de mogelijkheden en de bedieningsmogelijkheden die XMS m.b.v. de Amino biedt. Ondanks dat ik wat kleine probleempjes ondervind.

Een aantal van m'n familileden zitten bij KPN. Het werkt allemaal, maar voordat het zover is is een drama. Bij m'n moeder heb ik 't uiteindelijk zelf maar in orde gemaakt, nadat er tot drie maal toe een monteur was geweest.

Als ik ergens een petitie kan signeren doe ik dat maar wat graag!!

• fast-server
KPN heeft nu ook al een groot aandeel in reggefiber, snap niet wat het probleem is...
Je kan straks gewoon XMS houden of overstappen naar tweak of XS4all oid.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

fast-server schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:41:
KPN heeft nu ook al een groot aandeel in reggefiber, snap niet wat het probleem is...
Groot aandeel? KPN is zometeen eigenaar van het grootste/belangrijkste deel van Reggefiber, het verhaal op tweakers.net is namelijk niet helemaal compleet:
KPN heeft woensdag bekendgemaakt meerdere onderdelen uit de Reggefiber-jointventure en de Reggeborgh-groep te willen kopen. Het telecombedrijf zou door de overname eigenaar worden van Lijbrandt en Reggefiber Wholesale uit de Reggefiber-jointventure en van XMS, Edutel en Concepts ICT uit de Reggeborgh-groep. De deal moet nog worden goedgekeurd door NMa.
Op glasvezel heb je dus zometeen keus uit KPN, Plinq, Solcon en Tweak. Lekker is dat. Denk dat Tweak dan de enige serieuze concurrent voor KPN blijft zolang KPN Cambrium niet overneemt tenminste.

Mag hopen dat Glashart Media geen onderdeel is van deze deal, en dat KPN in geval dit wel zo is GM niet de nek omdraait. Mocht ik toevallig overstappen op Tweak (ik had trouwens liever XMS gehad, maar ik weiger na het huidige XS4All debacle in de toekomst direct diensten af te nemen van KPN) en televisie afnemen dan lijkt het me echt helemaal niets om naar die beveiligde teveel gecomprimeerde zut van KPN te kijken. Kan natuurlijk ook uiteraard nog altijd geen televisie af te nemen en mijn huidige Digitale TV van UPC te houden, want dat ziet er ook wel prima zat uit :)

[ Voor 8% gewijzigd door mindcrash op 10-11-2011 01:51 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:41:
Het probleem is dat de kwaliteit en openheid van de producten en diensten die nu op de WGDO netwerken beschikbaar zijn ernstig onder druk kunnen komen te staan als KPN de touwtjes in handen krijgt. Kijk maar naar hoe ze XS4ALL hebben afgetuigd. Dat kunnen ze ook met dat mooie open WGDO IPTV en DVB-C platform van Glashart Media doen. KPN denkt namelijk alleen maar aan dichttimmeren en meer winst maken ten koste van de kwaliteit. KPN snapt blijkbaar nog steeds niet zo'n aanpak op de lange termijn alleen maar klanten kost en imagoschade oplevert. De reputatie van KPN staat er vandaag de dag echt werkelijk enorm beroerd voor. Dit allemaal dankzij dat fijne beleid van ze de afgelopen jaren.

Ik hoop in ieder geval dat de NMA dit tegenhoud.
De NMA heeft dit bij de Caiway overname ook gedaan met de volgende reden:
"De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) concludeert na een eerste onderzoek in de meldingsfase dat door de overname van kabelbedrijf CAIW door telecombedrijf KPN de concurrentie sterk zou kunnen worden beperkt", meldt de NMa op zijn site. "Het probleem is dat door de overname het kabel- en het kopernetwerk in het verzorgingsgebied van CAIW, vooral gelegen in het westen van het land, in één hand komt." Hierdoor krijgt de consument minder keuze.

http://webwereld.nl/nieuw...name-caiway-door-kpn.html
Maak er in het geval van Reggefiber-KPN dan zoiets van zou ik zeggen:
"De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) concludeert na een eerste onderzoek in de meldingsfase dat door de overname van Reggefiber door telecombedrijf KPN de concurrentie sterk zou kunnen worden beperkt", meldt de NMa op zijn site. "Het probleem is dat door de overname het glasvezel- en het kopernetwerk in het verzorgingsgebied van Reggefiber, in één hand komt." Hierdoor krijgt de consument minder keuze. KPN is als netwerkoperator verantwoordelijk voor de IP multicast bronnen binnen het glasvezelnetwerk. In het verleden is gebleken dat KPN niet genoeg inspanningen heeft vericht om zijn netwerkapparatuur geschikt te maken voor alternatieve multicast bronnen, anders dan zijn eigen multicast pakket. Hierdoor zijn alle providers op het glasvezelnetwerk genoodzaakt geweest om het multicast pakket van KPN te gebruiken voor het doorgeven van IPTV. Dit heeft de keuzevrijheid voor consumenten ernstig belemmert. Zo was het voor een afnemende provider niet mogelijk om de originele Technicolor multicast feeds vanaf de Mediagateway door te geven aan haar klanten. De NMA keurt de overname van Reggefiber door KPN dan ook af.
:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 03:13 ]

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Hoi Meultje.

Het probleem met de NNTP en TV kijken heb ik ook gehad, misschien wel een jaar geleden ofzo.

Na een aantal weken (!) heb ik het 06 nummer van Folkert opgezocht en heb een paar keer gebeld, ik was het zo zat. Meerdere malen werd mijn ticket afgesloten omdat het opgelost zou zijn, maar zonder terugkoppeling.

Een keer hebben ze mij teruggebeld en werd verteld dat het aan mijn kabel tussen het modem en de router zou liggen, echt te zot voor woorden. Maar goed, weer een monteur langsgeweest met z'n eigen spullen, nieuw modem, nieuwe animo en eigen kabels. Wat denk je ? Zelfde probleem uiteraard.

Na weer een keer met Folkert gebeld te hebben ging er wat gebeuren. Er zit in de wijkcentrale wat verkeerds, dat moeten ze gewoon even fixen, hebben ze bij mij (uiteindelijk) ook gedaan. Misschien dat er in de historie bij mij nog wat staat (3826 CJ 50) mocht je ooit nog gebeld worden door de helpdesk.

Succes ermee, misschien dat de webcare je probleem nog even oppakt, die hebben mij ook al een keer zeer vlot en goed geholpen !

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
wiebo66 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:28:
Misschien moeten we met z'n allen maar een petitie voor je opstellen .... als het zover mocht komen.
Dit verdien je niet!
Er gaat helemaal niets met rekenblok gebeuren door deze overname, het betreft gewoon een nieuwe aandeelhouder. Ik heb al aardig wat ervaring met dit soort overnames (bbned.. toen tele2) en er is één belangrijk verschil tussen die overnames en deze: men neemt nu een aantal bedrijven over die sterk staan in een groeiende markt. Geen bedrijven met een zwakke positie in een krimpende markt (xDSL). Dat is een wezenlijk verschil :)

Persoonlijk verwacht ik dat de komende jaren niets zal veranderen, er is alleen een andere aanheelhouder. WGDO blijf WGDO.. WMP+ blijft WMP+ (wba+).. en de ISP's hebben het druk zat binnen hun eigen regio zonder dat ze op één berg geveegd worden met KPN. Daarvoor zit er ook te veel verschil tussen de onderlinge propositities, een klant van edutel is niet zomaar in een XS4all of Telfort te hangen.

De tijd zal het leren.. maar ik maak me op dit moment geen zorgen. Deze overname toont alleen maar aan dat KPN serieus op fiber in gaat zetten, een situatie die voor de fiber markt zelf helemaal niet zo slecht is. Laten we hopen dat KPN lering trekt uit de lessen die de verschillende nieuwe ISP's opgedaan hebben.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Weet je waar ik nou zo klaar mee ben, dat er steeds maar weer bedrijven worden opgeslokt door de grote, ik persoonlijk ben van mening dat ik liever geld investeer in een kleine bedrijf, normaliter betere service, maar verdienen het ook. Dit zijn overnames uit 2011 waar ik uiterst ontevreden mee ben!

Yes Telecom door KPN
Breezz (zakelijk SIP aanbieder) ziggo
Reggefiber (thans niet overname maar wel een aardig belang door kpn)
XMSnet door KPN.

Uiteindelijk gaan we allemaal een kant op gewerkt worden.

Neem een voorbeeld aan de Telecom aanbieders, mensen we hebben er nog maar drie, die qua databundels afspraken gemaakt moeten hebben. Concurentie is er op deze manier gewoon niet meer.

Even over XMS, in een eerdere post gaf ik aan problemen met IPTV te hebben en dat er iemand van XMS langs zou komen afgelopen maandag. Deze is langs geweest en hebben eigenlijk alles doorlopen, Conclusie konden we niet vinden, maar we beginnen met een Amino 540 die maandag avond telefonisch door Bryan is besteld en gisteravond bezorgd is.

We gaan zien of het mijn problemen oplos, persoonlijk denk ik van omdat het mijn tweede Amino 532 was en ik met mijn Amino 130 nooit problemen had.
Beter kan ik het haast niet verwoorden, @Denan :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

denan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:12:
[...]

Er gaat helemaal niets met rekenblok gebeuren door deze overname, het betreft gewoon een nieuwe aandeelhouder. Ik heb al aardig wat ervaring met dit soort overnames (bbned.. toen tele2) en er is één belangrijk verschil tussen die overnames en deze: men neemt nu een aantal bedrijven over die sterk staan in een groeiende markt. Geen bedrijven met een zwakke positie in een krimpende markt (xDSL). Dat is een wezenlijk verschil :)

Persoonlijk verwacht ik dat de komende jaren niets zal veranderen, er is alleen een andere aanheelhouder. WGDO blijf WGDO.. WMP+ blijft WMP+ (wba+).. en de ISP's hebben het druk zat binnen hun eigen regio zonder dat ze op één berg geveegd worden met KPN. Daarvoor zit er ook te veel verschil tussen de onderlinge propositities, een klant van edutel is niet zomaar in een XS4all of Telfort te hangen.

De tijd zal het leren.. maar ik maak me op dit moment geen zorgen. Deze overname toont alleen maar aan dat KPN serieus op fiber in gaat zetten, een situatie die voor de fiber markt zelf helemaal niet zo slecht is. Laten we hopen dat KPN lering trekt uit de lessen die de verschillende nieuwe ISP's opgedaan hebben.
Mooi gesproken Martijn. Je wordt nu wel een directe collega van me heb ik begrepen :-)

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:28:
Mooi gesproken Martijn. Je wordt nu wel een directe collega van me heb ik begrepen :-)
Eeeerh.... *rent weg op zoek naar de NMa hotline*

;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
[...]

Xs4all is wel een heel mooi voorbeeld he :) vroeger een van de meest gewaardeerde providers, niet de goedkoopste maar wel (vele meningen denk ik) het beste.

TOEN werden ze 100% dochter van KPN, idd de eerste tijd ging het best goed, heb je gezien hoe het nu is ?
hoeveel klachten terugbel ticket systemen.

Blokkeren van je verbinding, en als jij als zakelijke klant direct je best doen om troep uit het netwerk te halen dan moet je nog 3 tot 5 werkdagen wachten op Xs4all. Ik heb in 2009 71 Aansluitingen geporteerd naar Solcon daarna waren de klanten weer ouderwets tevreden!.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.

XMS zal opgaan in KPN of Xs4all.

De tijd zal het leren, maar ik ben er niet gelukkig mee.

Als telecom monteur heb ik op vele manieren met KPN te maken gehad, en daar werd ik absoluut niet gelukkig van.

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Daarvoor zit er ook te veel verschil tussen de onderlinge propositities, een klant van edutel is niet zomaar in een XS4all of Telfort te hangen.
Hoezo? Demon, CistroN en HCCnet werden ook toendertijd nogal geforceerd geassimileerd in XS4All. Ik zou niet weten waarom KPN dat bij de mogelijke nieuwe aankopen niet zou doen, uit managementoogpunt is de propositie voor elke ISP namelijk exact hetzelfde: het bieden van hoogwaardige (:')) internetdiensten over glasvezel. Niets meer en minder.

De kans is trouwens klein dat de nieuwe aanwinsten (ooit) worden ondergebracht bij Telfort trouwens wat dat is KPN's budget POTS en mobiel label. Denk eerder dat ze sterk geneigd zijn om alle abonnees onder te brengen bij het XS4All label (of god forbid: hun eigen label) dan bij Telfort.

Hoop dat er wel iets van een FAQ komt naar aanleiding van de mededeling van KPN aangezien dit behoorlijk wat onrust heeft veroorzaakt, met name bij de mensen die op dit moment wonen in een WGDO wijk en een abo hebben bij één van de overgenomen WGDO providers of van plan zijn naar één van deze providers over te stappen. Dat zou een hoop speculatie (en onrust) schelen, en dan weet iedereen in ieder geval waar hij/zij aan toe is.

[ Voor 38% gewijzigd door mindcrash op 10-11-2011 11:03 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

Ik zie dat er al aardig wat reacties zijn gekomen op je bericht. Misschien is de uitslag van ons klanttevredenheidsonderzoek iets om mee te nemen in je beslissing. Je kunt het hier vinden: http://www.xmsnet.nl/nieu...denheidsonderzoek_q2_2011 -Sophie

Verwijderd

Storingsmelding facturen XMS in Outlook 2010

Een aantal klanten melden dat er problemen zijn met het openen van onze facturen via Outlook 2010, mogelijk wordt er een foutmelding weergegeven als de factuur wordt geopend. Dit komt doordat Outlook 2010 het bestand aanpast tijdens het downloaden waardoor deze corrupt wordt.

XMS is op zoek naar een oplossing hiervoor. - Tim

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Om nog even aan te sluiten WebCare: op het internet ga je vooral dingen vinden die NIET goed zijn. Ja, de diensten van XMS zouden beter kunnen en met name op het IPTV platform zouden bepaalde features wenselijk zijn. Maar we moeten toch wat te klagen hebben? Want over het algemeen werken alle diensten (heb nu ongeveer 1,5 jaar alles via XMS) prima. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee. En in de praktijk werkt alles zoals het zou moeten. Ja soms kom je dingen tegen die dus net even wat handiger hadden gekund en ja, soms worden en hele knullige foutjes gemaakt, maar dat mag de pret niet drukken. Fouten worden vaak redelijk snel opgelost. Ook als ik de vooruitgang zie de afgelopen anderhalf jaar, dan zit het zeker snor.

Maar ga eens zoeken naar elke willekeurige provider op internet, daar kan je vele horrorverhalen vinden. XMS is daarbij geen uitzondering, hoewel ik de echte horrorverhalen nog wel vind meevallen. Telfort wordt over het algemeen als zeer slechte provider beschouwd, maar ikzelf heb ook Telfort gehad en er weinig problemen mee ondervonden. Maar XMS is toch nog even een andere categorie. Die 50/50Mbit haal je eigenlijk altijd en de ping is altijd erg laag. Alles voelt zoveel sneller en soepeler dan Telfort. Of je IPTV afneemt is een eigen keuze natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk1983 op 10-11-2011 11:54 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Loveparade schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:15:
Ik heb in ieder geval mijn bezwaren kenbaar gemaakt aan de NMA, als nu heel veel mensen dat gaan doen (zal wel niet :? ) misschien dat we dat dan nog kunnen tegenhouden, maar zal wel ijdele hoop zijn.
Hoe heb je deze bezwaren kenbaar gemaakt? Ik zit op de site te kijken en kan zo snel niet vinden waar dit gedaan kan worden?!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

debom schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:02:
[...]

Hoe heb je deze bezwaren kenbaar gemaakt? Ik zit op de site te kijken en kan zo snel niet vinden waar dit gedaan kan worden?!
Via Consuwijzer: https://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11252

GerkeP

En welke bezwaren heb je precies kenbaar gemaakt? Dat is ook nog wel interessant om te weten.

Aangezien de meeste bezwaren die ik hier tot nu toe tegen gekomen ben alleen maar zijn gebaseerd op aannames nav. dingen uit het verleden en vermoedens...... Niet dat dit je moet weerhouden om bezwaren te maken hoor ;).

Maar ahet verbaast me met wat voor gemak sommigen (hier maar ook op andere sites) nu conclusies trekken en tit soms zelfs al als een voldongen feit presenteren.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 10-11-2011 13:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:32:
En welke bezwaren heb je precies kenbaar gemaakt? Dat is ook nog wel interessant om te weten.

Aangezien de meeste bezwaren die ik hier tot nu toe tegen gekomen ben alleen maar zijn gebaseerd op aannames nav. dingen uit het verleden en vermoedens...... Niet dat dit je moet weerhouden om bezwaren te maken hoor ;).

Maar ahet verbaast me met wat voor gemak sommigen (hier maar ook op andere sites) nu conclusies trekken en tit soms zelfs al als een voldongen feit presenteren.
Ik heb hem ingeschoten als vraag. Aangegeven dat er als dit door gaat maar 2 opties zijn, of Ziggo (die biedt niet wat ik nodig heb, dus geen alternatief) of KPN (met dochters) waar ik in het verleden al dusdanig veel ruzie mee heb gehad. Daarnaast wordt innovatie in de kiem gesmoord omdat er dus maar 3 grote spelers op de markt overblijven op deze manier, keuze geen keuze is.

Ook heb ik een opsomming gemaakt van de ervaringen uit het verleden (en ja ook klachten neergelegd bij Consuwijzer over al deze zaken) en de zaken die allemaal zijn misgegaan, waarom ze zijn misgegaan en waar de fouten lagen.

Ook aangegeven hoe het is gegaan met alle door KPN overgenomen xDSL providers en de ellende die daar achter vandaan is gekomen.

Voorts nog een verhaal over keuzevrijheid en voorwaarden etc inzake consumentenrecht.

GerkeP

• fast-server
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:01:
[...]

Ik zie dat er al aardig wat reacties zijn gekomen op je bericht. Misschien is de uitslag van ons klanttevredenheidsonderzoek iets om mee te nemen in je beslissing. Je kunt het hier vinden: http://www.xmsnet.nl/nieu...denheidsonderzoek_q2_2011 -Sophie
• Ruim 78% van de ondervraagden is tevreden tot zeer tevreden over XMS als provider.
Als meer als 1 op de 5 klanten niet tevreden is (in een niet onafhankelijk onderzoek) is dat toch wel zorgelijk, dit is ook een heel stuk meer als vorig jaar.

We weten zelf ook wel wat de uitkomst was geweest als de vraagstelling anders was.

Voorbeeld vraag:
"Andere Providers verhogen gratis de snelheid, zou XMS dit ook moeten doen?"
90% antwoord ja
Uitkomst onderzoek: 90% van de klanten is niet tevreden met de geboden internetsnelheid.

Beetje WC eend verhaal...

Een onderzoek is prima! maar wordt er ook nog wat mee gedaan? zo ja wat?

• wiebo66
Vandaag een artikel in FD: http://fd.nl/incoming/651...t-20111110+-0-013-040.pdf
Altijd lastig met die logins.
Hier het hele artikel:

Telecombedrijf KPN bouwt zijn leidende positie op de glasvezelmarkt verder uit door dochter­bedrijf Reggefiber en partner Reggeborgh deels uit te kopen. KPN neemt vier glasvezelaanbieders over van zijn partners, en krijgt daarnaast wederverkoper Reggefiber Wholesale volledig in handen. Dochter Reggefiber en partner Reggeborgh zullen zich voortaan beperken tot graafwerk en basale doorgifte.

De transactie komt volgens ­betrokkenen uitgebreid onder de loep bij toezichthouders Opta en de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). De belangrijkste vraag is of KPN-concurrenten zoals Vodafone en Tele2 wel toegang blijven krijgen tot het netwerk (het zogeheten open model) wanneer KPN als enige belangrijke exploitant zou overblijven.

KPN-directeur Joost Farwerck verwacht geen problemen met de NMa-goedkeuring van de deal, die volgens hem mogelijk is vanaf het eerste kwartaal 2012. Hij zegt in gesprek met deze krant dat het onvermijdelijk is dat zijn bedrijf wat meer het voortouw neemt in de glasvezelmarkt, wil die zich ontwikkelen tot een volwassen infrastructuur met een massabereik en de bijbehorende kansen voor zowel KPN als andere spelers. ‘De ambitie is niet om monopolist te zijn’, zegt hij desgevraagd. Hij ziet geen reden tot klagen voor partijen als Vodafone.

Reggefiber-directielid Jan Davids voegt eraan toe dat er niks verandert aan het open model, en dat een meer passieve rol van Reggeborgh en kabelaar Reggefiber op het gebied van dienstverlening van meet af aan de bedoeling is geweest van de joint venture. Zijn initiële rol moet gezien worden als het ‘pionierswerk’.

Concurrenten reageren met enige scepsis. ‘Het feit dat KPN al die providers opkoopt, toont aan dat het vooral een KPN-open model is’, zegt een woordvoerder van kabelaar Ziggo. Aanbieder Tele2, een belangrijke inkoper van netwerkruimte bij KPN, wacht het NMa-besluit af. ‘Als dit nu eens zal leiden tot lagere tarieven op glasvezel dan kunnen wij daar natuurlijk de handen wel voor op elkaar krijgen’, aldus een woordvoerder.

[ Voor 89% gewijzigd door wiebo66 op 10-11-2011 14:25 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:41:

Een aantal klanten melden dat er problemen zijn met het openen van onze facturen via Outlook 2010, mogelijk wordt er een foutmelding weergegeven als de factuur wordt geopend. Dit komt doordat Outlook 2010 het bestand aanpast tijdens het downloaden waardoor deze corrupt wordt.

Ik heb de factuur opgehaald via webmail, daarna via Outlook 2010 en de MD5 hashes van beide bestanden vergeleken, maar deze zijn bij mij exact hetzelfde.

Verwijderd

My-life schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:02:
[...]

Ik heb de factuur opgehaald via webmail, daarna via Outlook 2010 en de MD5 hashes van beide bestanden vergeleken, maar deze zijn bij mij exact hetzelfde.
Bedoel je:
Via Outlook 2010 direct vanaf onze POP3-server met een eigen XMS-mailaccount? (gaat mis bij sommige klanten met Outlook 2010)
Of doorgestuurd van webmail naar Outlook 2010? (gaat wel goed)

En (in welke gevallen) ervaar je problemen met de factuur?-Sophie

• Meultje
Le-xxx-ie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:41:
Hoi Meultje.

Het probleem met de NNTP en TV kijken heb ik ook gehad, misschien wel een jaar geleden ofzo.

Na een aantal weken (!) heb ik het 06 nummer van Folkert opgezocht en heb een paar keer gebeld, ik was het zo zat. Meerdere malen werd mijn ticket afgesloten omdat het opgelost zou zijn, maar zonder terugkoppeling.

Een keer hebben ze mij teruggebeld en werd verteld dat het aan mijn kabel tussen het modem en de router zou liggen, echt te zot voor woorden. Maar goed, weer een monteur langsgeweest met z'n eigen spullen, nieuw modem, nieuwe animo en eigen kabels. Wat denk je ? Zelfde probleem uiteraard.

Na weer een keer met Folkert gebeld te hebben ging er wat gebeuren. Er zit in de wijkcentrale wat verkeerds, dat moeten ze gewoon even fixen, hebben ze bij mij (uiteindelijk) ook gedaan. Misschien dat er in de historie bij mij nog wat staat (3826 CJ 50) mocht je ooit nog gebeld worden door de helpdesk.

Succes ermee, misschien dat de webcare je probleem nog even oppakt, die hebben mij ook al een keer zeer vlot en goed geholpen !
Hi Le-xxx-ie,

Bedankt voor de info! Folkert zit tegenwoordig toch achter de tralies..? :D De Folkert waar je op doelt ken ik niet bij mijn weten.

Ik wacht even tot ik wat van WebCare verneem. Gaat dat via PM of wordt dat ook gewoon gepost? Mocht ik de Folkert nog willen benaderen, dan meld ik me nog even bij je. In ieder geval top dat je even je reactie gepost hebt ;)

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Meultje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:47:
[...]

Hi Le-xxx-ie,

Bedankt voor de info! Folkert zit tegenwoordig toch achter de tralies..? :D De Folkert waar je op doelt ken ik niet bij mijn weten.

Ik wacht even tot ik wat van WebCare verneem. Gaat dat via PM of wordt dat ook gewoon gepost? Mocht ik de Folkert nog willen benaderen, dan meld ik me nog even bij je. In ieder geval top dat je even je reactie gepost hebt ;)
Als je van der G. bedoeld... Die heet Volkert ;)

2k op west bij Pv Output

• wiebo66
mindcrash schreef op donderdag 10 november 2011 @ 01:48:
[...]

Mag hopen dat Glashart Media geen onderdeel is van deze deal, en dat KPN in geval dit wel zo is GM niet de nek omdraait.
Helaas...... http://www.glasvezel.nu/n...eggefiber-reggeborgh-over
maar het lijkt in niet zo'n vlot tempo te gaan als we dit verhaal mogen geloven.

NB heeft Rekenblok een spreekverbod??

[ Voor 5% gewijzigd door wiebo66 op 10-11-2011 23:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:41:

Ik heb bij het downloaden van mijn facturen niets met welk email-programma dan ook te maken.
Onder facturen staan ze als pdf-bestand op mijn xms en zijn vandaar te downloaden.

Verwijderd

Zo Vodafone is ook op de goede weg aan het timmeren.
Zij hebben nu een 24 uur/per dag, 7 dagen in de week, webcare dienst die de problemen direct oppakt, en gaat verhelpen/ doorzetten.

edit> miss ook iets voor XMS :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 00:21 ]

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Chadi: ondanks wat langlopende problemen, en wat issues doorover met de (met name telefonische) support van XMS, zou ik momenteel nog steeds voor XMS kiezen.
Concurrenten reageren met enige scepsis. ‘Het feit dat KPN al die providers opkoopt, toont aan dat het vooral een KPN-open model is’, zegt een woordvoerder van kabelaar Ziggo.
Kabelaars kunnen beter heel snel hun mond houden in deze context.

[ Voor 46% gewijzigd door ijdod op 10-11-2011 23:36 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:32:
Zo Vodafone is ook op de goede weg aan het timmeren.
Zij hebben nu een 24 uur/per dag, 7 dagen in de week, webcare dienst die de problemen direct oppakt, en gaat verhelpen/ doorzetten.
Fijn voor de Vodafone klanten. Hopelijk voor hen is die webcare net zo goed als de XMS Webcare. :)

PS. Ik ben ze in het Vodafone glasvezel draadje trouwens nog niet tegengekomen...

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 11-11-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:38:
[...]

Fijn voor de Vodafone klanten. Hopelijk voor hen is die webcare net zo goed als de XMS Webcare. :)

PS. Ik ben ze in het Vodafone glasvezel draadje trouwens nog niet tegengekomen...
Het is alleen top een 24 uurs dienst dat probeerde ik ermee te zeggen.
Het komt overigens soms wat "snauwend" over je berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar wat is er dan mis met de XMS-Webcare? Die hebben voor mij al bewezen dat ze goed zijn en dat moeten we van de Vodafone webcare nog maar afwachten. Bovendien, Vodafone Glasvezel levert nog helemaal geen diensten en heeft nog nul klanten, dus hun webcare zal het vast nog niet erg druk hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 Er is niets mis met de XMS webcare, dat heb ik ook nooit gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Meultje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:47:
[...]

De Folkert die Le-xxx-ie bedoelt is de oprichter van XMS, maar inmiddels is Folkert uit XMS gestapt en een nieuwe uitdaging begonnen: heldenvan.nu, een zakelijke dienstverlener op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:38:
[...]

Omdat de vodafone webcare daar ook geen support op gaat bieden. Zij doen alleen support op mobiele diensten. xDSL en Fiber (nog) niet. 24/7 webcare support is trouwens wel erg zwaar.. ik wens ze veel sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:24:
[...]

Ik heb bij het downloaden van mijn facturen niets met welk email-programma dan ook te maken.
Onder facturen staan ze als pdf-bestand op mijn xms en zijn vandaar te downloaden.
Er zijn twee manieren om je facturen in te zien. Wij sturen ze per e-mail naar het XMSnet e-mailadres zodra ze gemaakt zijn. De factuur wordt dan ook gelijk zichtbaar op Mijn XMS bij de al eerder gemaakte facturen. Wanneer je ze via Mijn XMS opent, zal het probleem zich waarschijnlijk helemaal niet voordoen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:09:
[...]

Bedoel je:
Via Outlook 2010 direct vanaf onze POP3-server met een eigen XMS-mailaccount? (gaat mis bij sommige klanten met Outlook 2010)
Of doorgestuurd van webmail naar Outlook 2010? (gaat wel goed)

En (in welke gevallen) ervaar je problemen met de factuur?-Sophie
Ik heb heb doorgestuurd naar een ander mail adres en daar vandaan opgehaald met Outlook 2010. Puur de voor test, ik heb zelf nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
ijdod schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:33:
@Chadi: ondanks wat langlopende problemen, en wat issues doorover met de (met name telefonische) support van XMS, zou ik momenteel nog steeds voor XMS kiezen.

[...]

Kabelaars kunnen beter heel snel hun mond houden in deze context.
Ja ik heb wat bete rrond gevraagd aan mensen die de diensten afnemen. En inderdaad best goed. Hier en daar een hik up maar dat heeft elk bedrijf wel.

Nu nog verhuizen en dan aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aankondiging werkzaamheden RTV Utrecht

RTV Utrecht zal op vrijdag 11 november tussen 19.30 en 23:00 uur geplande werkzaamheden uitvoeren aan verschillende systemen.

Tijdens het tijdsvak worden mogelijk de volgende verbindingen voor korte of langere duur worden onderbroken:

TV kanaal: UStad
Radio kanalen: Bingo FM en Radio M Utrecht -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nu ook mijn eerste plum voor het webteam :)

Zonder ze ingeschakeld te hebben (maar mijn ervaringen hier te hebben gelezen), zie ik vandaag een brief van XMS met een tegoedbon van 25 euro voor mijn internet/digi tv problemen (geen gebruik kunnen maken) vorig jaar die 6 weken duurde.

Erg netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:20:
[...]

Er zijn twee manieren om je facturen in te zien. Wij sturen ze per e-mail naar het XMSnet e-mailadres zodra ze gemaakt zijn. De factuur wordt dan ook gelijk zichtbaar op Mijn XMS bij de al eerder gemaakte facturen. Wanneer je ze via Mijn XMS opent, zal het probleem zich waarschijnlijk helemaal niet voordoen. -Sophie
Interessant, mijn XMSnet e-mail postvak is maagdelijk!

Bij nader inzien zou het helemaal zo kunnen zijn dat ik het postvak zo heb geregeld dat alles wat er in komt ook meteen weer wordt verwijderd.
Mijn vorige ervaringen uit 2007-10 met de emailpostvakken van XMSnet was dat het spamfilter nauwelijks werkte en ik geen zin had de echte berichten te moeten ontdekken tussen alle spam.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
wiebo66 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 23:00:
[...]

NB heeft Rekenblok een spreekverbod??
Haha, nee hoor.
Ik ben de afgelopen 2 dagen bezig geweest met de productie van de Sinterklaas intocht ;)
Kleine impressie als we nu toch bezig zijn:

Mijn crew busje:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/391144_216029841799142_100001763841158_508028_959153165_n.jpg

OBV net binnen, camera signalen testen en digitale patch maken binnen de regie:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/382805_127220287386537_100002956991941_136769_532693416_n.jpg

Regie setting vandaag bij generale repetitie:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/300853_127219074053325_100002956991941_136766_107431084_n.jpg

En morgen natuurlijk de uitzending.
Voor de HD fans onder ons: Ja in HD .
En let vooral even op de aftiteling :+

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 11-11-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Leuk, even een kijkje in de keuken. Morgen mag ik ook, samen met vrouw en dochtertje, de intocht bekijken. Ik zal zeker even de aftiteling in de gaten houden. Stoer hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even wat ervaringen delen:

Monteur via Guidion vandaag bij kennissen van mij, hoofdzakelijk voor het trekken van een UTP kabel vanuit de meterkast naar de tv in de woonkamer, ik durfde het uiteindelijk toch niet zelf aan: Werkt snel, professioneel, ter zake kundig, oplossingsgericht en letterlijk niet voor één gat te vangen. Dat het trekken van die kabel buiten het algemene tarief van 99 Euro viel, dat wisten we van tevoren. Uiteindelijk met wat hulp van mij in een klein uurtje gepiept.

DVB-C op een moderne 32 inch Sharp tv is echt verbijsterend simpel: 1) De COAX kabel in de tv pluggen. 2) Op de tv voor automatisch zender zoeken kiezen. 3) Frequentie 304.00 Mhz ingeven. 4) De tv een paar minuutjes laten zoeken. 5) Klaar. Inclusief een goed werkende EPG. Het is een mirakel. Alle DVB-C zenders zitten direct onder de eerste nummers van de AB. De analoge zenders, die ook gelijk gevonden zijn zitten onder de hoge nummers, vanaf 2000 of zo.

Kwaliteit DVB-C. Uitermate goed. Het verschil met HD iptv is eigenlijk niet te zien op de 32 inch Sharp. Ik vrees een beetje dat de met zoveel moeite geïnstalleerde Amino M540 voorlopig nog niet veel gebruikt gaat worden. Alle leuke functies daarop die ik zelf zo mooi vind, die vinden deze al wat oudere mensen die niet heel veel tv kijken alllemaal veel te ingewikkeld...

Mijn oplossing voor spam is ook verbijsterend simpel. Ga naar Mijn.XMSnet.nl en wijzig je spam aantrekkende e-mail adres in een ander, redelijk lang en ingewikkeld e-mail adres. Spam is weg. Been there, done that, serieus, het werkt echt, waarom weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat het redelijk simpel is: Die langere en ingewikkelde adressen worden niet geprobeerd door spammers. Want naast de lijst met adressen die ze her en der via chain-mails of aankoop weten te bemachtigen, zullen ze voornamelijk ook nog wel proberen met brute-force gewoon allerlei lettercombinaties uitproberen. Meer wordt gewoon te duur qua capaciteit.

Hadden die kennisen overigens dan niet beter voor een basis abbo'tje zonder IPTV kunnen kiezen?

@Rekenblok: Gaaf man! Was eigenlijk niet van plan te gaan kijken (het boeit m'n vriendin meer dan mij en zij heeft dagdienst in de zorg :P ). Maar toch wel eens ff kijken hoe het HD is. Lijkt me overigens een mega interessante en afwisselende baan die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 22:27

Sagat

Is pappa x2!

Woensdag mijn definitieve genixis gemonteerd gekregen en daarna gelijk lt eraan woei. Werkt prima. Daarna even mijn ouwe adsl modem/wireless router (sitecom wl348) om te kijken of ik dan ook met meerdere apparaten aan de slag kon, en dat lukte in een keer. Natuurlijk ook mijn desktop boven op zolder willen verbinden met een lange utp kabel maar dat viel tegen :/ uiteindelijk erachter gekomen dat ik deze op dhcp moest zetten, hierbij viel me al op dat dit geen adres uit mijn sitecom range was....

Donderdag vol goede moed ook de xbox georobeerd, maar die wilde niet? Mijn vrouw werkte ondertussen gewoon wireless op onze netbook dus inet werkte wel....na wat prutsen wilde ik even snel iets opzoeken op de iphone... Maar dat ging ook niet! Iphone kreeg netjes adres van sitecom router maar pakte geen inet :?

Uiteindelijk maar is een ipconfig op de netbook gedaan en die werkte NIET op de range van de router. Op een duistere manier gaf de router het 'xms' ip adres nu gewoon uit, en intern heeft ie dan niets meer om andere apparaten te voorzien...met testen ook andere apparaten op dit adres gekregen maar de router niet meer. Vind het zo vaag..... Iemand nog ideeen? Wilde toch al een andere router omdat de utp poorten maar 100 mbit zijn maar liever eerst wat sparen....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

eymey schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 00:03:
Hadden die kennisen overigens dan niet beter voor een basis abbo'tje zonder IPTV kunnen kiezen?
Wellicht wel, hoewel bijvoorbeeld de pauze functie en UZG van de M540 ze toch wel erg aansprak. Ik had ook verwacht dat HD iptv zichtbaar beter zou zijn op een 32 inch HD tv. Of anders gezegd, ik had niet verwacht dat DVB-C zo goed zou zijn. Ook is er nog altijd de hoop dat er echt lokale diensten en uitzendingen op iptv gaan komen, en dan zijn ze daar vast op voorbereid. Het zal wellicht ook een kwestie van wennen zijn en misschien een goede universele AB kopen om de 2 AB van nu te vervangen.

Ik kan trouwens geen lijst van tv fabrikant codes vinden voor de AB van de Amino M540. Of zijn dat dezelfde codes als van bijvoorbeeld de Amino 130?

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 12-11-2011 01:24 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@sagat:
Zo te zien staat ie als switch geconfigureerd?

@fiber:
Zie de startpost .. of ga zelf naar www.glashartmedia.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook maar even...

Interessant artikel van Telecompaper:

FTTH in nieuwbouw: KPN heeft de facto alleenheerschappij

Reggefiber weet steeds beter hoe het een bepaalde gemeente of gemeenschap moet benaderen om lokaal een glasvezelnetwerk te kunnen uitrollen. Het is voor Reggefiber van eminent belang dat zowel de lokale politiek als de lokale bevolking voldoende interesse heeft, anders is zo’n project gedoemd te mislukken. Althans tot voor kort. Het heeft een nieuwe manier gevonden, waarbij het enthousiasmeren minder belangrijk is. De huishoudens blijven echter vooralsnog exclusief voor KPN. De netwerken zijn nog niet open voor derden.

Reggefiber beleeft een lang leerproces over hoe het met het beste resultaat een gemeente van glas kan voorzien. Bewoners moeten het willen hebben, dus na het hoofdpijndossier Amsterdam werd vraagbundeling een must. Reggefiber besluit om in de gemeenten waar het plannen heeft te kijken of er wel genoeg interesse is onder de bevolking. Daarbij wilde het aanvankelijk dat minimaal de helft van de huishoudens een voorcontract tekende voordat er gegraven ging worden. Deze drempel werd gaandeweg teruggebracht naar 40 procent en aan het begin van 2011 bleek dat 30 procent ook voldoende was om tot aanleg over te gaan. Uit ervaring wist Reggefiber inmiddels dat er nog een aanzienlijk aantal mensen voor FTTH kiest als er eenmaal wordt gegraven en als de eerste klanten worden aangesloten.

Een andere doelgroep van belang is het gemeentebestuur. Het is voor Reggefiber van groot belang dat de bestuurders eveneens in het project geloven. Van de gemeente wordt een pro-actieve houding verwacht. Dat geldt voor het enthousiasmeren van de bevolking, maar dat geldt nog meer voor het meewerken tijdens de planning en graafwerkzaamheden. Er moeten Pop’s worden geplaatst op gemeentegrond en er moeten vergunningen worden afgegeven om in alle straten te kunnen graven. Bovendien ligt er een kopernetwerk dat ergens in de toekomst officieel opgeruimd moet worden. Met de gemeente moeten dit soort zaken worden afgehandeld. Als tegenprestatie geeft Reggefiber elk college de roem van het mogelijk maken van een toekomstvast glasvezelnetwerk. De zogenaamde kroon op het werk van menig wethouder. Vaak lopen B&W in de pas, waarbij er nog wel eens kritische vragen achterwege blijven.

Maar inmiddels worden de gemeentebesturen kritischer. Er blijken toch wat haken en ogen aan de netwerken te zitten. Het grootste minpunt is dat Reggefiber slechts een deel van de gemeente van glas voorziet. Het spreekt voor een commercieel bedrijf voor zich dat ze zich beperken tot de rendabele markt. Maar een gemeentebestuur krijgt dat minder snel verkocht aan de inwoners die buiten de kernen vallen. Het gaat vaak toch om enkele honderden huishoudens die niet in de plannen worden meegenomen en die – omdat ze bij Reggefiber nul op het rekest krijgen – zich tot de wethouder richten. Maar er zijn meer zaken die minder florissant zijn dan voorheen ingeschat. Wat te denken van de gehoopte concurrentie. Het netwerk wordt als open voorgesteld, maar vrijwel overal waar er meerdere aanbieders op de netwerken actief zijn, daar gaat het achter de schermen om KPN-merken.

Reggefiber heeft inmiddels een groot aantal kleinere en middelgrote gemeenten met vraagbundelingtrajecten benaderd en dit leidt vrijwel altijd tot het gewenste aantal voorinschrijvingen. Vaak wordt de bundelingperiode nog een keer verlengd om de gewenste 30 procent te overschrijden.

Maar Reggefiber heeft sinds enkele maanden tevens voor een heel aantal gemeenten een andere route gekozen. Namelijk via nieuwbouwwijken. Nieuwbouw wordt als vanzelfsprekend door KPN aangesloten op het telecomnetwerk (verplichte Universele Dienst, waarbij de aansluiting niet meer verplicht koper moet zijn. Die wetgeving is gemoderniseerd), net zoals de lokale kabelaanbieder voor een coax-aansluiting zorgt. KPN zorgt er tegenwoordig voor dat de nieuwe huizen klaar zijn voor een glasvezelaansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.telecompaper.com/Content/Images/Vraagbundeling%20versus%20uitrol%20via%20nieuwbouw.gif
Sinds enkele maanden bieden Reggefiber en KPN in diverse nieuwbouwwijken glasvezelabonnementen aan. Groen betekent een Reggefiber-aanbod in een nieuwbouwwijk, rood betekent een Reggefiber-vraagbundelingtraject. Peildatum is 1 november 2011. De gegevens zijn afkomstig uit de FTTH database van Telecompaper.

Opvallend is dat Reggefiber voor Oost- en Zuid-Nederland een vraagbundelingtraject kiest en in West-Nederland meer ziet in het verglazen van de nieuwbouwwijken. Dit zal echter vooral te maken hebben dat er meer nieuwbouwwijken in het Westen liggen.

Met de strategie om via nieuwbouwwijken voet aan de grond te krijgen in de gemeentes, omzeilt Reggefiber de risico’s van minder enthousiaste burgers of bestuurders. Nieuwe huizen betekent nieuwe bewoners. En dus hét moment om een nieuw triple play abonnement te nemen. Punt van kritiek is het gebrek aan keuze. In vrijwel alle nieuwbouwwijken kunnen bewoners alleen een abonnement via glasvezel afnemen bij KPN. Het aantal aanbieders van glasvezeldiensten dat niet aan KPN gelieerd is, is toch al klein. Maar KPN wil de nieuwbouwwijken voorlopig kennelijk nog niet vrijgeven voor wholesale.
Naast het feit dat KPN als glasvezeloperator de afgelopen tijd maar weinig inspanningen heeft vericht om zijn netwerkapparatuur geschikt te maken voor alternatieve multicast bronnen, anders dan zijn eigen multicast pakket, is ook het verhaal hierboven een goede reden voor de NMA om de overname tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

denan schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 08:38:
@fiber:
Zie de startpost .. of ga zelf naar www.glashartmedia.nl :)
Thanks. Had er overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Middag :)

Iemand anders ook kuren met de pop server van XMS ? Krijg hier de nodige timeouts te verwerken :'(
Heel enkele keer krijg ik hem wel aan de lijn :)

Op de XMS site kan ik er niets over vinden ( Werkzaamheden oid ) dus ben benieuwd of ik de enige ben.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
Ghost(NL) schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:15:
Middag :)

Iemand anders ook kuren met de pop server van XMS ? Krijg hier de nodige timeouts te verwerken :'(
Heel enkele keer krijg ik hem wel aan de lijn :)

Op de XMS site kan ik er niets over vinden ( Werkzaamheden oid ) dus ben benieuwd of ik de enige ben.
Hier ook geen connectie met de pop servert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Dat is dan in zoverre positief dat het niet aan mij danwel mijn verbinding ligt :*)

Bedankt voor je reply :Y)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Inderdaad, de XMS mail server (pop) leek hier ook even kapot.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 14-11-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Werkt de webmail nog wel of ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Webmail werkt wel, maar ik zie daar iets aparts staan.

Ik heb 50.000 MB in gebruik in mijn mailbox :? terwijl ik maar 1200 mailtjes heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghost(NL) schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:05:
Webmail werkt wel, maar ik zie daar iets aparts staan.

Ik heb 50.000 MB in gebruik in mijn mailbox :? terwijl ik maar 1200 mailtjes heb :)
Hier ook. Ik zou 41.000 MB in gebruik hebben, met minder dan 200 mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Laatst online: 14-07 14:18
Ook ik heb problemen met de pop server, webcare kunnen jullie er wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idem, geen mail in postvak, wel 97.9 verbruikte diskruimte? 8)7
Fiber schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:13:
Mijn oplossing voor spam is ook verbijsterend simpel. Ga naar Mijn.XMSnet.nl en wijzig je spam aantrekkende e-mail adres in een ander, redelijk lang en ingewikkeld e-mail adres. Spam is weg. Been there, done that, serieus, het werkt echt, waarom weet ik ook niet.
Het account waar ik de meeste spam binnenkrijg is het hoofdaccount.
Deze kan je niet wijzigen (en kan niet gewijzigd worden volgens een mail van een xms medewerker)
Frappant is dat niemand dit mail adres gebruikt behalve xms zelf voor de facturatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:26:
[...]
Het account waar ik de meeste spam binnenkrijg is het hoofdaccount.
Deze kan je niet wijzigen (en kan niet gewijzigd worden volgens een mail van een xms medewerker)
Frappant is dat niemand dit mail adres gebruikt behalve xms zelf voor de facturatie.
Dacht ik eerst ook, maar het kan wel. Gewoon in Mijn.XMSnet.nl, probeer het maar. Het e-mail adres voor facturen verandert automatisch mee. Duurt wel een minuut of 5 voor het doorgevoerd is, maar dat zie je in je scherm bij Mijn.XMSnet.nl.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 13-11-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inloggen bij mijn xms lukt niet.
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen probleem hier, doet het gelijk. Weet je zeker dat je login naam (=klantnummer) en wachtwoord goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar werkt niet.
Heb support een mail gestuurd.
(via webmail, thunderbird kan geen verbinding krijgen met de server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat je Thunderbird het niet deed, dat lag niet aan jou, de pop server leek er even uit te liggen, maar dat is nu weer opgelost. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 14-11-2011 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Vandaag even een andere router aan mijn genixis gehangen, en nu werkt alles zonder problemen. Deze heeft ook een wan ingang (die ik ook gebruikt heb) waar de ander eigenlijk een adsl modem router is, met als alleen een adsl poort naast 4x ethernet. Maar ik blijf het raar vinden dat het woensdag gewerkt leek te hebben :?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Dit zenderpakket kwam ik tegen op internet, van Vodafone: http://vast-bellen-en-int..._per_1_september_2011.pdf

In principe hetzelfde zenderpakket, maar in het pluspakket ontvangen zij ook VH1. Waarom ontvangen wij die zender niet? Vodafone maakt immers gebruik van hetzelfde netwerk als XMS en Glashart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
elwinvangestel schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:46:
Dit zenderpakket kwam ik tegen op internet, van Vodafone: http://vast-bellen-en-int..._per_1_september_2011.pdf

In principe hetzelfde zenderpakket, maar in het pluspakket ontvangen zij ook VH1. Waarom ontvangen wij die zender niet? Vodafone maakt immers gebruik van hetzelfde netwerk als XMS en Glashart.
Nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Niet? Ik dacht dat Vodafone dezelfde leverancier heeft als XMS en Glashart? Aangezien het pakket zo goed als identiek is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VH1 zit niet op de WGDO netwerken.
Die zenderlijst van Vodafone lijkt bedoeld te zijn voor de WBA netwerken. Ook omdat National Geographic HD en Travel Channel HD mist. Die worden niet op WBA doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
elwinvangestel schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:50:
[...]

Niet? Ik dacht dat Vodafone dezelfde leverancier heeft als XMS en Glashart? Aangezien het pakket zo goed als identiek is...
Glashart is tegenwoordig btw weer Reggefiber.
Maar dat het over het zelfde netwerk gaat wil nog niet zeggen dat het hetzelfde netwerk is.
WBA - WGDO verhaal.
Echter bied glashart media die zender op zowel WBA en WGDO helemaal niet aan:
http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_3_nov_2011.pdf
Dus hoe ze dat opeens wel kunnen aanbieden, geen idee :?

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 13-11-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De e-mail server doet het weer trouwens... :)

Wanneer gaan ze UZG fiksen? O-)

[ Voor 59% gewijzigd door Fiber op 14-11-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Rekenblok schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:51:
[...]

Glashart is tegenwoordig btw weer Reggefiber.
Maar dat het over het zelfde netwerk gaat wil nog niet zeggen dat het hetzelfde netwerk is.
WBA - WGDO verhaal.
Echter bied glashart media die zender op zowel WBA en WGDO helemaal niet aan:
http://glashartmedia.nl/b..._Overzicht_3_nov_2011.pdf
Dus hoe ze dat opeens wel kunnen aanbieden, geen idee :?
Klok, klepel en het zelf ook niet weten...

Helpdesk beweert ook gewoon de WGDO pakketten te leveren in WBA+ gebieden. Dat onderscheid is bij veel providers/helpdesken zelf nieteens duidelijk :X

Vodafone koopt gewoon de GHM pakketten, dus is gebonden aan de beschikbare zenders in de betreffende gebieden. Meeste plaatsen waar Vodafone gaat aanbieden zijn (nieuwe) WBA+ gebieden. Omdat ze ook pilots draaien in WGDO gebieden is daar denk ik de verwarring bij hun ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sagat schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:46:
Vandaag even een andere router aan mijn genixis gehangen, en nu werkt alles zonder problemen...
Maar nu werkt alles wel weer goed dus, daar gaat het toch om? Ik had je ook al willen adviseren om maar een andere router te kopen, zo heel duur zijn die tegenwoordig toch ook niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:23:
[...]

Het is alleen top een 24 uurs dienst dat probeerde ik ermee te zeggen.
Het komt overigens soms wat "snauwend" over je berichten.
Dat is dan hoe jij het leest, ik zie dat niet in de quote die jij aanhaalt.

Hoe dan ook, het is niet de bedoeling om dit in dit topic te bespreken. Als je een opmerking /vraag/klacht hebt, dan plaats je een een topicreport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Ik wilde jullie het onderstaande mailtje toch niet onthouden:

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft te willen weten waarom XMS niet levert in Dordrecht. De reden hiervan kan ik helaas niet doorgeven.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

8)7

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen rondom inkomende e-mail zijn verholpen. Er staat nu een melding bij de webmail dat de inbox voor 99% vol is. Deze melding is onjuist. Het heeft geen invloed op het ontvangen van e-mailberichten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Fiber schreef op maandag 14 november 2011 @ 00:44:
[...]

Maar nu werkt alles wel weer goed dus, daar gaat het toch om? Ik had je ook al willen adviseren om maar een andere router te kopen, zo heel duur zijn die tegenwoordig toch ook niet meer. :)
True, maar het knaagt aan me dat ik niet kan verklaren waarom het afgelopen woensdag wel ok was.
Meest logische verklaring is dat ik me vergist heb en met het testen gewoon het ip adres meegenomen heb per apparaat. Echter ik weet 99% (:P) zeker dat ik een 192.168.x.x ip adres op mijn iphone had. En dat mijn vrouw en ik tegelijk de telefoons en later de laptops gebruikten.
De adsl modem/router was nog wel vrij recentelijk verbonden aan een adsl lijn, wellicht dat de routing functie daarom nog even werkte, en op het moment dat ik iets bekabeld deed ipv wireless dat ik iets overschreef ofzo :?
Oh well ik ga me iig proberen niet meer druk over te maken, voor de korte termijn kan ik zo werken en voor de langere termijn ga ik idd een andere router kopen met gigabit poorten.
Toch bedankt voor het meedenken :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
@Webcare - Sophie:

Bedankt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

NeHoX schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:56:
Ik wilde jullie het onderstaande mailtje toch niet onthouden:

Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft te willen weten waarom XMS niet levert in Dordrecht. De reden hiervan kan ik helaas niet doorgeven.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
8)7
Ze weten zelf geen eens wat ze aanbieden 8)7

XMS website:

Het XMS Instappakket
XMS biedt iedereen in Dordrecht met een glasvezelaansluiting een voordelig instappakket! Dit pakket bestaat uit Internet, Telefoon en analoge Radio en Televisie. De internetsnelheid van dit instappakket is 10/10 mb.

* Snel internet (10 Mb/s), ontvangen én verzenden
* 1 e-mailadres
* Antivirusservice. Uw binnenkomende e-mails worden automatisch gescand op virussen
* Zeer voordelige beltarieven naar binnen- en buitenland.
* Nummerweergave, voicemail en doorschakelen.
* 30 glasheldere radiozenders (analoog).
* 39 haarscherpe televisiezenders (analoog).

Dit pakket kost u € 39,95 per maand.