XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Rekenblok schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:23:
[...]

En waar heb ik die flauwe opmerking aan te danken? :/
uh.. ik doelde eigenlijk niet op jouw, maar op de VF helpdesk ;)

Volgens mij ben jij beter op de hoogte dan de helpdesk van Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
DJSmiley schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:31:
[...]

uh.. ik doelde eigenlijk niet op jouw, maar op de VF helpdesk ;)

Volgens mij ben jij beter op de hoogte dan de helpdesk van Vodafone
Ik twijfelde nog of je het naar mij schreef of niet bij het plaatsen van het bericht :P
Maar eerlijk gezegd weet ik ook niet alles O-)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Omdat XMS webcare hier wel reageert (het Twitter account is al een paar maanden inactief):
Hoe kan ik uitvinden wanneer de dienst geactiveerd wordt? Er was in mijn woonplaats (3752) een vraagbundelingsinitiatief. In april heb ik me aangemeld bij XMS. Twee weken geleden is de fiber aangesloten en afgewerkt in de meterkast met een dummy ONT.

Ik wil graag weten wanneer de echte (Genexis) ONT komt en wanneer de dienst geactiveerd wordt. Reggefiber verwijst naar XMS. XMS verwijst naar Reggefiber en ondertussen verstrijken de dagen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Omdat XMS webcare hier wel reageert (het Twitter account is al een paar maanden inactief):
Hoe kan ik uitvinden wanneer de dienst geactiveerd wordt? Er was in mijn woonplaats (3752) een vraagbundelingsinitiatief. In april heb ik me aangemeld bij XMS. Twee weken geleden is de fiber aangesloten en afgewerkt in de meterkast met een dummy ONT.

Ik wil graag weten wanneer de echte (Genexis) ONT komt en wanneer de dienst geactiveerd wordt. Reggefiber verwijst naar XMS. XMS verwijst naar Reggefiber en ondertussen verstrijken de dagen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn?
Kan je je volledige adresgegevens sturen per DM of naar webcare@kantoor.xmsnet.nl, dan kan ik wat meer informatie zoeken over de planning. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgijzen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-11-2021
Goeie Avond,

Zijn er hier nog meer mensen die geen anologe tv meer kunnen ontvangen.
ik zit hier vanaf donderdag middag zonder, bellen met de helpdesk krijg je het standaard verhaaltje je modem een uur van het stroom af en dan zou het weer moeten werken nou nee hoor.
vrijdag kreeg ik van de helpdesk te horen dat ze het door zouden gaan zetten naar de td en dat ik maandag zou worden terug gebeld (helaas niets van ze gehoord) net maar weer eens gebeld en we beginnen weer vrolijk van voor af aan , leuk zo'n run sheet maar helaas werkt dat niet.

zo ik ben weer wat van me frustratie kwijt.

maar dan de vraag zijn er nog andere mensen die dit hebben gehad en kunnen vertellen wat de uit eindelijk oorzaak en oplossing was

Mvg Raymond.
en fijne avond allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
rgijzen schreef op maandag 14 november 2011 @ 18:51:
Goeie Avond,

ik zit hier vanaf donderdag middag zonder, bellen met de helpdesk krijg je het standaard verhaaltje je modem een uur van het stroom af en dan zou het weer moeten werken nou nee hoor.
vrijdag kreeg ik van de helpdesk te horen dat ze het door zouden gaan zetten naar de td en dat ik maandag zou worden terug gebeld (helaas niets van ze gehoord) net maar weer eens gebeld en we beginnen weer vrolijk van voor af aan , leuk zo'n run sheet maar helaas werkt dat niet.

maar dan de vraag zijn er nog andere mensen die dit hebben gehad en kunnen vertellen wat de uit eindelijk oorzaak en oplossing was

Mvg Raymond.
en fijne avond allemaal
Hier in Soest geen problemen maar in welke plaats zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Goeie Avond,

Mvg Raymond.
en fijne avond allemaal
Ticket moet naar Reggefiber.
Module op je modem is kapot en moet vervangen worden of je fiber is door een patch fout in de wijk centrale eruit getrokken. ;)
Webcare kan dat zo voor je fixen, maar je geen zorgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 14-11-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Wanneer je de pincode even niet meer weet van een geblokkeerde zender, en je hebt een PVR (getest met een 540M, waarschijnlijk ook het geval met de 532):

Zap naar een geblokkeerde zender, druk op de pause knop, vervolgens op exit. Op de vraag 'terug naar het live beeld?' kies je Ja -> voila, pincode omzeilt.

@webcare:
Misschien kunnen jullie dit doorgeven aan GHM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
barryl schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:28:
Wanneer je de pincode even niet meer weet van een geblokkeerde zender, en je hebt een PVR (getest met een 540M, waarschijnlijk ook het geval met de 532):

Zap naar een geblokkeerde zender, druk op de pause knop, vervolgens op exit. Op de vraag 'terug naar het live beeld?' kies je Ja -> voila, pincode omzeilt.

@webcare:
Dan moet je haast wel 18+ zijn om dat voor elkaar te krijgen :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Equator schreef op maandag 14 november 2011 @ 07:04:
[...]

Dat is dan hoe jij het leest, ik zie dat niet in de quote die jij aanhaalt.

Hoe dan ook, het is niet de bedoeling om dit in dit topic te bespreken. Als je een opmerking /vraag/klacht hebt, dan plaats je een een topicreport.
Mijn excuses "Fiber" als ik jou opvatting wat verkeerd begrepen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie Avond,

Mvg Raymond.
en fijne avond allemaal
Als je via DM je adresgegevens kan doorsturen dan zal ik kijken wat ik voor je kan doen -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barryl schreef op maandag 14 november 2011 @ 21:28:

@webcare:
Ik heb hem op de signaleringslijst gezet :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Heb al even snel in de diverse topics over dit onderwerp gezocht maar kon nog geen oplossing vinden voor mijn probleem. Woon in Amersfoort en neem all-in-one af bij XMS met internet 50 Mb/s. Gebruik de packetfront icm een amino 110 en een linksys router WRT54GL (met daarop firmware v4.30.11).

Voorheen had ik de router in de meterkast hangen, een directe utp geplaatst tussen de IPTV-aansluiting van de packetfront en de amino en daarnaast een utp tussen de packetfront en de router. Lijkt me vrij basic opzet en werkte ook wel, echter omdat ik daardoor op zolder niet/nauwelijks ontvangst had via wifi heb ik vanochtend de router naar de woonkamer verplaatst, deze staat nu naast de amino. Vervolgens heb ik de utp die in de animo zat in de router geplugd en daarna een andere utp tussen router en amino. Op deze laatste kan ik nu alleen geen digitale tv/radio meer aan de praat krijgen. Er loopt nu dus een utp vanuit de IPTV-aansluiting van de packetfront naar de router en vervolgens een utp van de router naar de amino.

Is het uberhaupt mogelijk om IPTV via de linksys WRT54GL door te zetten naar de amino en zo ja moet ik daarvoor nog wat instellen op de router? Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld 'filter multicast' uit moet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:10

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens mij kan dit niet op deze mannier. De Packetfront in de meterkast heeft aparte poorten voor internet en voor iptv.

Je oude setup was goed. Voor beter bereik zou je een betere router kunnen kopen en/of een extra wifi accespoint op je router kunnen aansluiten.

[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 15-11-2011 12:24 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ nightcrow

Fiber heeft gelijk, het packetfront modem in de meterkast heeft gescheiden poorten voor internet en IPTV. Officieel ondersteunt XMS geen IPTV via een router maar er zijn volgens mij verschillende tweakers die dit wel aan de praat hebben gekregen, wellicht dat zij jou verder kunnen helpen -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je op die wrt poorten in een groep plaatsen toch? Dan zou je een aparte groep van 2 kunnen aanmaken voor je IPTV, een soort van vlan dus (als dat t al niet is). Je kunt ook die UTP vanaf je modem in 2-en splitsen als je geen 2 kabels wilt hebben. Je gebruikt toch geen 1GB over die lijn. Pak dan pin 1+2, 3+6 voor de ene plug en 4+5,7+8 voor de andere. Ik doe dit thuis ook en dat werkt zonder problemen.

Er zijn wel manieren om IPTV werkend te krijgen via je WRT, maar das dan weer afhankelijk van wijzigingen bij XMS. Dus voor een permanente, probleem vrije oplossing, zou ik hier niet voor kiezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 10:58
Het probleem is dat je het MAC-adres van de Amino moet clonen, dit kan wel bij sommige routers maar dan moet je ook zaken als multicast routing regelen. Daar zijn overigens genoeg topics hier aan gewijd. Ander probleem is dat de PacketFront niet met VLAN-tagging werkt waardoor er twee datastromen binnen hetzelfde broadcast domain zijn, met verschillende IP-ranges en MAC-adressen.
Als ik jou was zou ik gewoon je UTP-kabel splitsen in 2 x 4 aders zoals hsmade beschrijft. Het eerste viertal gebruik je dan om de router aan te sluiten en het tweede voor de Amino. Dit gebruik ik thuis ook en werkt prima (je kunt toch niet meer dan 100Mbit gebruiken op de PacketFront poorten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Hier op 6601 last van traag internet. Een ping naar tweakers levert 70% packetloss op. Meer mensen last van? (voordat ik alles voor niks ga rebooten)

Edit: een reboot van alles lijkt het probleem opgelost te hebben. Nou ja, de router eens in de 300 dagen opnieuw opstarten kan ik nog wel mee leven ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Luuk1983 op 15-11-2011 18:25 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Laatst online: 30-08 08:01
Dank voor alle uitgebreide en zeer bruikbare reacties. Splitten van de kabel lijkt voor de hand liggende optie. Zal daarmee aan de slag gaan. Mooi om zo weer op weg geholpen te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik realiseerde met vandaag opeens (waarom mag god weten) dat bij het aansluiten van mijn hardware op XMSnet (packetfront 2) het niet uitmaakte of ik poort 1 of 8 gebruikte voor IPTV en Internet ik bedoel dat het niet uitmaakte welke volgorde je maakt.

Op dit moment heb ik op 1 poort van het packetfront een Router zitten en op de andere poort een 3com officeconnect 10/100 mbit switch voor het switchen van mijn Amino 540 en Amino 110.

Ik was benieuwd of ik de WAN poort van mijn Router in de 3com kon stoppen, en internet werkte daarna prima :)

Voor sommige mensen kan dit een voordeel hebben, als de packetfront in de meterkast hangt en je maar 1 UTP naar je woonkamer hebt liggen. Plaats een switch in je woonkamer en sluit daar de PVR en Router op aan.

Ik merkte wel dat als ik via de 3com een speedtest deed ik niet sneller dan 20 mbit kwam, en als ik mn router rechtstreeks op de packetfront aansloot gewoon mijn 50 mbit.

Dus mocht je kabels te kort hebben naar je woonkamer, kan je deze setup wellicht proberen. Wel slim als je het dan met een gbit switch probeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hoeveel streams mag je eigenlijk gebruiken met IPTV? Heb nu thuis 4 Amino boxen. Zat zelf ook nog te kijken voor IPTV. Maar volgens mij kan je maar maximaal 5 streams tegelijk hebben. Right?

@Rekenblok: nog over dat met intocht sinterklaas: heb de aftiteling gekeken, maar zag niks bijzonders staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rekenblok: nog over dat met intocht sinterklaas: heb de aftiteling gekeken, maar zag niks bijzonders staan :+
Klopt idd, ik ben het zelfs nog speciaal even in de herhaling wezen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Xaero schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:50:
Hoeveel streams mag je eigenlijk gebruiken met IPTV? Heb nu thuis 4 Amino boxen. Zat zelf ook nog te kijken voor IPTV. Maar volgens mij kan je maar maximaal 5 streams tegelijk hebben. Right?

Je hebt een 100Mbit glasvezellijn. Dus dat betekend dat je 100Mbit aan DTV kan binnentrekken voordat het niet meer kan. Afhankelijk van de internetsnelheid die je over wilt hebben en de bitrate van het kanaal zal het bij 7HD streams (~13Mbit) of 12 SD-streams (~8Mbit) ergens ophouden. :P

Ik heb via IPTV wel eens 8 SD kanalen tegelijkertijd open gehad. Werkte prima.

Officieel worden er geloof ik 3 tegelijk ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 16-11-2011 08:47 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• White_Collar
@aftiteling,

Ik zat er niet in :( jammer jammer.

Tot slot, even iets anders:
Deze speedtest lijkt het goed te doen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/
Zouden jullie deze willen proberen en je abbo + de uitkomst van de speedtest eens willen posten in dit topic?
Dan kunnen we kijken of het wat is voor de startpost :)

Hier:

down: 81 mbit
up: 99.81 mbit

[ Voor 37% gewijzigd door White_Collar op 17-11-2011 15:01 ]

• Luuk1983
Is er toevallig iets bekend van een storing in Wijchen? Ik kan m'n server thuis niet meer bereiken. Nou wil de server nog wel eens proberen van de externe harddisk op te starten die eraan hangt (waar geen OS op staat), dus het kan ook zeker aan de server liggen hoor, maar ik dacht, ik vraag het even!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

@Luuk1983, hier is niets over bekend. -Sophie

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 03:34
Rekenblok schreef op donderdag 17 november 2011 @ 14:54:
....
Zouden jullie deze willen proberen en je abbo + de uitkomst van de speedtest eens willen posten in dit topic?

Hier:

Net even gemeten met 50 mbit abbo:
Down: 46.44 Mbps
Up: 46.37 Mbps

Volgens mij is het dezelfde test als deze:
http://speedtest.onsneteindhoven.nl/

Verwijderd

[snip]
[/snip]

Hier:

50 mbit, maar nog in 100mbit proefperiode
Nijmegen, achter router & switch:
down 79.8
up 73.39

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Abbo: 35mbit, Hilversum
down: 38.5 / up: 35.2

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

...

Hier:

Nou die speedtest is niet al te best hiero...

50/50 abo, maar haal ping 7ms, down 46.80, up 53.41

ik mis dus wat bitjes in me download zeg maar :)

Doe ik de speedtest bij speedtest.net (dus niet de .nl) dan haal ik:
ping 6ms, down 46.91, up 76.21
met een server uit Amsterdam.

Persoonlijk gebruik ik altijd deze:
http://myspeed.visualware.com/index.php
Die laat namelijk nog veel meer zien bij de details
zoals bij mij...
http://amsterdam.mcs.stre...speed/db/report?id=140459

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 17-11-2011 16:57 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 09:36
@aftiteling,

Hier:

50 mbit abonnement

down: 46.3 mbit
up: 45.8 mbit

Verwijderd

Mojo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 08:46:
[...]

Je hebt een 100Mbit glasvezellijn. Dus dat betekend dat je 100Mbit aan DTV kan binnentrekken voordat het niet meer kan. Afhankelijk van de internetsnelheid die je over wilt hebben en de bitrate van het kanaal zal het bij 7HD streams (~13Mbit) of 12 SD-streams (~8Mbit) ergens ophouden. :P

Ik heb via IPTV wel eens 8 SD kanalen tegelijkertijd open gehad. Werkte prima.

Officieel worden er geloof ik 3 tegelijk ondersteund.
Volgens mij kun je er maximaal 5 tegelijk open hebben.
Dat is iig wel zo ingesteld op het Reggefiber netwerk waar OnsBrabantNet, OnsNet Eindhoven en OnsNet Nuenen op zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 19:39 ]

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Vandaag een mail van xmsnet ontvangen:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
GEACHTE XMS KLANT,

In de afgelopen maanden is het interactieve televisie pakket van XMS behoorlijk uitgebreid. Het gevolg hiervan is dat de opstarttijd van uw settopbox (de Amino 110) erg lang is geworden. Dit kunt u voorkomen door uw settopbox altijd op standby te laten staan (dat wil zeggen niet van de stroom afhalen).

Momenteel werkt de leverancier van onze televisiedienst Glashart Media aan een speciaal TV menu voor uw settopbox. Door dit nieuwe menu wordt de opstarttijd verkort. Het nieuwe TV menu zal uiterlijk eind dit jaar beschikbaar zijn.

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak. Wij houden u uiteraard op de hoogte van de vorderingen omtrent het nieuwe tv menu voor uw settopbox.

Met vriendelijke groeten,

Jasper Henkelman
Marketing Manager XMS

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vind dit een heel raar bericht van XMS. Bij mij gaat iedere avond de stroom er vanaf. Heb persoonlijk een hekel aan apparatuur die standby staat. Heb een keer mogen zien wat de impact is van iets wat fout ging met laptop dat op standby stond en dat maakte te veel indruk op mij.
Lijkt me een goed idee als XMS met een actie komt om de '110' te vervangen.

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:54

Joppy

Ajuparaplu!

@aftiteling,

Hier:

Hmmm...
down: 21.27
up: 14.80
met een 50 abo.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Verwijderd

bartws schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:54:
Vind dit een heel raar bericht van XMS. Bij mij gaat iedere avond de stroom er vanaf. Heb persoonlijk een hekel aan apparatuur die standby staat. Heb een keer mogen zien wat de impact is van iets wat fout ging met laptop dat op standby stond en dat maakte te veel indruk op mij.
Lijkt me een goed idee als XMS met een actie komt om de '110' te vervangen.
Die 110's zijn anders wel een mooie garantie dat KPN in de toekomst zijn streams niet kan pushen op de WGDO netwerken. De streams van KPN zijn namelijk allemaal mpeg4 en de 110's slikken alleen mpeg2 :)

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1597777498.png
Heb wel last van wegvallende verbinding.Gaat nu steeds beter.

• pieter01
  • Laatst online: 26-01-2024
Bij http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Downl:48,91Mbps
Upload :44,60 Mbps
Ping :9ms
getest via reggefiber.

Verwijderd

Down: 52.91, up: 46.31 en ping 27!! ms

• xelnaha
  • Laatst online: 25-05 00:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:04:
[...]

Die 110's zijn anders wel een mooie garantie dat KPN in de toekomst zijn streams niet kan pushen op de WGDO netwerken. De streams van KPN zijn namelijk allemaal mpeg4 en de 110's slikken alleen mpeg2 :)
Ondersteunen die Amino's eigenlijk wel encryptie? Aangezien KPN haar streams encrypted verstuurd?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier:

50 Mbit abbo, wireless getest vanaf mijn Elitebook 8460p op mijn Linksys WRT320N, via mijn Untangle doos:

Down 46,31
Up 53,59
ping 13 ms

En dan zitten er hier nog 2 Youtube te bekijken en lopen er nog wat downloads.

Zal morgen eens rechtstreeks vanaf een linuxdoos bedraad testen

* GerkeP happy

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 17-11-2011 21:12 ]

GerkeP

Verwijderd

xelnaha schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:40:
[...]

Ondersteunen die Amino's eigenlijk wel encryptie? Aangezien KPN haar streams encrypted verstuurd?
Ja. Helaas wel.

Nu ik je hier toch zie in dit topic... ik zag je reactie in:

nieuws: Iptv-aanbieder Multivisie begint distributie via glasvezel

Hoe weet je zo zeker dat GlasOperator z'n signalen van Technicolor krijgt? Ik heb daar namelijk nog nergens iets over gelezen. Zou natuurlijk wel geweldig zijn. Eindelijk eens een goed alternatief voor die dichtgetimmerde KPN rommel op de KPN netwerken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 21:18 ]

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:04:
[...]

Want KPN zou het natuurlijk nooit in z'n hoofd halen om aan een omruilactie te beginnen ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Dan moet je nog maar afwachten hoeveel mensen 'm uiteindelijk omruilen.

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
@aftiteling,

Hier:

Lijbrandt Compleet 50 abbo
Ping: 22ms
Down: 45.69Mbps
Up: 57.97Mbps

Test gedraaid omstreeks 22:00 uur CET middels Wireless verbinding tussen laptop en D-Link DIR-855 router gebruikmakend van de 5 GHz verbinding (40MHz bandbreedte).
WGDO Dordrecht
Laptop: HP Pavilion dv6830ed met Intel Core2Duo T8100 (2.1GHz), 4GBit RAM, W7 SP1 Home Premium,
Std Wireless kaart vervangen door Intel WiFi 5100AGN

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@aftiteling,

Hier:

Hier in H'sum met een 50 Mb abo, maar i.v.m. aanbieding tot medio 2012 ben ik verwend met 100 Mb

Zonder TV:

Up: 100.30 / Down: 94.66 / Ping: 5 ms

Met TV -> HD uitzending (en schokkend beeld nog steeds bij testen download speed):

Up: 100.45 / Down: 81.52 / Ping: 5 ms

Tijdstip 23:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
@aftiteling,

Hier:

Ik heb net een test gedraaid en die was bedroevend: (50/50 abo)

Reggfiber:
up 29.02
down 1.38
ping 6ms

NY:
up 26.99
down 1.26
ping 83ms

London:
Een firewall error met geen mogelijkheid om "back" te gaan ik moet de pagina afsluiten en opnieuw de pagina starten.

Ik heb wel het idee dat ik sinds de migratie een slechtere verbinding heb, alle overige diensten leveren geen problemen op.
Sinds de migratie heb ik ook steeds een andere IP waardoor ik hier vaak opnieuw moet inloggen, dit had ik voorheen zelden of nooit.
3763ZR/ 10394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Reken > De test van regge doet het ook idd wel netjes

up: 100,91
down: 94,93

Maar persoonlijk gebruik ik liever de myspeed visual test.
Vind deze toch ook netter met testen van de upload, en hij is uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
@Rekenblok
50mbit abbo in 100mbit proefperiode
locatie Amersfoort
download: 94.58
upload: 97.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Weet iemand toevallig wat de oorzaak is van de melding "Verbinding verbroken (Code 10)" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ping: 9ms
Up: 55,09 Mbps
Down: 46,85 Mbps

Op een 50Mbit lijntje en intern op Wifi (300N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:22:
[...]

Ik heb net een test gedraaid en die was bedroevend: (50/50 abo)

Reggfiber:
up 29.02
down 1.38
ping 6ms

NY:
up 26.99
down 1.26
ping 83ms

London:
Een firewall error met geen mogelijkheid om "back" te gaan ik moet de pagina afsluiten en opnieuw de pagina starten.

Ik heb wel het idee dat ik sinds de migratie een slechtere verbinding heb, alle overige diensten leveren geen problemen op.
Sinds de migratie heb ik ook steeds een andere IP waardoor ik hier vaak opnieuw moet inloggen, dit had ik voorheen zelden of nooit.
3763ZR/ 10394
Ik heb je een e-mail gestuurd met de snelheidstest voor internet, als je verder met ons wilt onderzoeken waardoor het internet op jouw computer trager is dan 50 mbit, kun je de stappen volgen en ons een e-mail terug sturen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joppy schreef op donderdag 17 november 2011 @ 19:59:
[...]

Hmmm...
down: 21.27
up: 14.80
met een 50 abo.
Als je met ons wilt onderzoeken waarom je een lagere internetsnelheid hebt, kun je de stappen uit het document EHBO bij snelheidsproblemen volgen en de printscreens naar ons e-mailen.
De EHBO bij snelheidsproblemen staat hier: http://www.xmsnet.nl/support/internet bij de vraag Haal ik wel de maximale snelheid? Je kunt klikken op "Test uw snelheid". - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Laatst online: 14-07 14:18
@rekenblok: deze test komt bij mij beter uit de bus dan de anderen.

Test Reggefiber:
ping 6ms
down: 45.53
up: 4515

Ik heb al een keer contact gehad met XMS over mijn internet snelheid, m.n. de upload (down 44.10 up 34,46) was bijzonder laag.
Heb de hele procedure doorlopen zoals verwoord in e-mail met de snelheidtest voor internet, maar na de uitslagen (screenprints) opgestuurd te hebben naar XMS vorige week vrijdag nog steeds niets terug gehoord van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik ook maar ff hoeiiii
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1332863220.png

Echt niks te klagen dus

Mvg Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janneman1965 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:58:
Weet iemand toevallig wat de oorzaak is van de melding "Verbinding verbroken (Code 10)" is?
Krijg je deze melding via internet of via IPTV ?

Wanner je bij IPTV dit probleem ervaart: UTP kabel tussen settopbox en glasvezelmodem controleren. Als het probleem dan nog speelt, haal dan de stroom van het glasvezelmodem voor 60 minuten.

Wanneer je bij internet dit probleem ervaart: indien je gebruik maakt van draadloos internet haal dan de router er tussen uit, sluit 1 PC via UTP kabel aan op het glasvezelmodem en haal het stroom van het glasvezelmodem voor 60 minuten. Als de melding dan verdwijnt is de router de oorzaak van deze Code 10 melding. Je kan de draadloze router er weer tussen zetten door nogmaals de stroom van het glasvezelmodem te halen.

Ik hoor graag of dit werkt. :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jacques1971 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:13:
Ik ook maar ff hoeiiii
[afbeelding]

Echt niks te klagen dus

Mvg Jacques
Ik vroeg niet om een speedtest uitslag. Maar een uitslag van een andere test.... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 18-11-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

JME

zeg maar Jamie

Vandaag een mail van xmsnet ontvangen:

GEACHTE XMS KLANT,

In de afgelopen maanden is het interactieve televisie pakket van XMS behoorlijk uitgebreid. Het gevolg hiervan is dat de opstarttijd van uw settopbox (de Amino 110) erg lang is geworden. Dit kunt u voorkomen door uw settopbox altijd op standby te laten staan (dat wil zeggen niet van de stroom afhalen).

Vind dit een heel raar bericht van XMS.
Hier dezelfde mail gehad. Los van dat het advies om een apparaat 24/7 standby te laten staan een schandalig brevet van onvermogen is, helpt het ook nog eens geen drol. Want ook als mijn Amino 110 vanuit standby aan moet gaan, dan heeft ie even goed 20-30 seconden nodig voordat ik beeld heb. Te gek voor woorden gewoon. Ik heb daar al eens eerder melding van gemaakt bij XMS, maar nooit enige reactie op gehad.
Weet één van de insiders hier of er naast de snellere opstarttijd ook wordt gewerkt aan de minstens zo beroerde beeld-vanuit-standby-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonkymar schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:11:
@rekenblok: deze test komt bij mij beter uit de bus dan de anderen.

Test Reggefiber:
ping 6ms
down: 45.53
up: 4515

Ik heb al een keer contact gehad met XMS over mijn internet snelheid, m.n. de upload (down 44.10 up 34,46) was bijzonder laag.
Heb de hele procedure doorlopen zoals verwoord in e-mail met de snelheidtest voor internet, maar na de uitslagen (screenprints) opgestuurd te hebben naar XMS vorige week vrijdag nog steeds niets terug gehoord van XMS.
Ik heb je e-mail erbij gezocht en ter beoordeling doorgezet naar de tweede lijn. Wanneer ik een terugkoppeling heb, stuur ik je een e-mail terug. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:21:
[...]

Hier dezelfde mail gehad. Los van dat het advies om een apparaat 24/7 standby te laten staan een schandalig brevet van onvermogen is, helpt het ook nog eens geen drol. Want ook als mijn Amino 110 vanuit standby aan moet gaan, dan heeft ie even goed 20-30 seconden nodig voordat ik beeld heb. Te gek voor woorden gewoon. Ik heb daar al eens eerder melding van gemaakt bij XMS, maar nooit enige reactie op gehad.
Weet één van de insiders hier of er naast de snellere opstarttijd ook wordt gewerkt aan de minstens zo beroerde beeld-vanuit-standby-tijd?
Ik heb de email ook ontvangen.
Heb een tijdje geleden ook gervaagd of ik de 110 uit mocht zetten of altijd aan moest laten staan i.v.m. de onwaarschijnlijk lange tijd die het duurt om hem weer aan te krijgen.
Nooit echt antwoord opgekregen, maar omdat ik het heel vervelend vind om elke keer een paar minuten te moeten gissen of hij werkt, laat ik hem maar aanstaan en zet alleen de tv uit.
Hoop dat met de belofte uit de email dit opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Laatst online: 14-07 14:18
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:27:
[...]

Ik heb je e-mail erbij gezocht en ter beoordeling doorgezet naar de tweede lijn. Wanneer ik een terugkoppeling heb, stuur ik je een e-mail terug. - Sophie
Dank je wel en ik wacht geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zowat driekwart glasvezelaansluitingen nog zonder klant
Reggefiber dat in Nederland op veel plekken glasvezel uitrolt heeft intussen tegen de 850.000 huishoudens aangesloten. KPN meldde dit recent naar aanleiding van de intentie om Reggefiber en diverse aanbieders geheel over te nemen.

Volgens NLKabel, waarin bedrijven als Ziggo en UPC verenigd zijn is door al die overnames straks elke staatssteun aan de glasvezel uitrol dus een (verkapte) steun aan KPN

......

In september waren er op het totale glasvezelnetwerk van Reggefiber slechts 240.000 daadwerkelijk aangesloten klanten wat op 28% actieve aansluitingen neer komt.
http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:43:
[...]

Ik heb je een e-mail gestuurd met de snelheidstest voor internet, als je verder met ons wilt onderzoeken waardoor het internet op jouw computer trager is dan 50 mbit, kun je de stappen volgen en ons een e-mail terug sturen. -Sophie
ik heb mijn computer direct op het modem aangesloten en toen kwam ik uit op 36/45.
Vervolgens mijn router (D-Link dir 655) aangesloten op poort 7 van mijn packetfront en de router gereset.
Toen kwam ik uit op:

Down 46.95
Up 49.75
Ping 6 ms

Ik vermoed dat mijn modem nog steeds op zoek was naar mijn Portaal iP en de reset heeft dit opgelost.
Gezien mijn situatie is deze meting een mooie score; Vlakbij het modem staat de router en die ook de draadloze apparaten ondersteund vervolgens gaat er één UTP naar zolder en via een hub worden alle andere pc's voorzien van internet waaronder mijn pc die op de eerste etage staat.
Sophie bedankt! dat je me er op attent hebt gemaakt om alles even door te lopen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:17:
[...]

Krijg je deze melding via internet of via IPTV ?

Wanner je bij IPTV dit probleem ervaart: UTP kabel tussen settopbox en glasvezelmodem controleren. Als het probleem dan nog speelt, haal dan de stroom van het glasvezelmodem voor 60 minuten.

Wanneer je bij internet dit probleem ervaart: indien je gebruik maakt van draadloos internet haal dan de router er tussen uit, sluit 1 PC via UTP kabel aan op het glasvezelmodem en haal het stroom van het glasvezelmodem voor 60 minuten. Als de melding dan verdwijnt is de router de oorzaak van deze Code 10 melding. Je kan de draadloze router er weer tussen zetten door nogmaals de stroom van het glasvezelmodem te halen.

Ik hoor graag of dit werkt. :) -Tim
Hoi Tim, bedankt voor je reactie. Het is inmiddels verholpen. Maar was bij de optie uitzending gemist, op het moment dat ik "Uitzending Gemist" , "RTL Gemist" of "SBS" "Net5 "Veronica" gemist koos kreeg ik 15 sec. zwart beeld en kwam dan weer terug op het net waar ik het laatst aan het kijken was.
Had de Animo 110 al uit gehad, en de firmware herladen maar hielp niet. Dus gewoon afgewacht en na enige tijd werkte het vanzelf weer. Dus de verbinding met het Programma Gemist gebeuren zal er wel uit hebben gelegen. Maar vroeg me gewoon af war die code 10 betekende. Net zoals ik ook wel eens in het verleden code 6 en 7 kreeg bij programma gemist. Jammer dat er niet ergens een lijstje staat. ;)

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
50/50 abonnement:
Ping:10 ms (nog steeds goed, maar wel echt hoger dan bij andere speedtests)
Down: 47,46Mbit
Up: 54,78Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Laatst online: 09-09 07:52
Normaal is Down hoger dan Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59
Download snelheid: 93.83 Mbps
Upload snelheid: 65.53 Mbps
Router kan de upload snelheid niet aan.

Vandaag leuke actie gehad in Wijchen:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/20078kw.jpg

XMS is goed aan de weg aan het timmeren.
Mijn ervaringen met XMS zijn tot nu toe goed, PVR STB doet wat die moet doen.
Internet is goed en ook met de telefoon zijn geen problemen.

Ben benieuwd of dat er binnenkort nog nieuwe leuke diensten worden gelanceerd.
Vooral het idee, wat nu in Amersfoort word gelanceerd om consumenten en bedrijven via het glasvezelnetwerk een eigen virtueel netwerk (VLAN) te laten creëren, lijkt me een leuk en leid naar nieuwe toepassingen voor glasvezel!

Wat zouden jullie tweakers voor nieuwe toepassingen willen zien op glasvezel? Welke opties missen jullie op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50/50 abonnement:
Ping:7 ms
Down: 46,41Mbit
Up: 13,79Mbit

test een keer of drie gedaan met steeds dezelfde lage upload (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Laatst online: 25-05 00:46
** nvt **

[ Voor 98% gewijzigd door xelnaha op 21-11-2011 10:07 . Reden: iets met legal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vermoedde al zoiets.
goed om te horen iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
50/50 abonnement:

Ping:6 ms
Down: 46,39 Mbit
Up: 43,99 Mbit

En dan te bedenken dat de handel via 2 routers loopt, dus valt me reuze mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

M'n Animo M540 staat al 10 minuten op "Gidsinformatie wordt ververst".
Zal ik em dan nu toch maar eens uit en aan zetten?
Overigens staat ie altijd aan...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Geurt-kun

Heeft het uit en aan zetten geholpen ? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine opmerking aan Webcare: ik heb het gevoel dat het uit- en aanzetten van een Amino bij frequente bugs (bv. 'gidsinformatie wordt ververst...') teveel als een oplossing wordt gezien.

Het is iets dat sowieso veel mensen als heel normaal zijn gaan beschouwen, ook bij andere zaken. Doet Windows moeilijk? -> Rebooten lost het op!

Volgens mij is dat echt een volkomen verkeerde benadering. De software-fout waar het rebooten een 'oplossing' voor biedt hoort simpelweg niet voor te komen, en hoort gepatcht te worden wanneer blijkt dat het probleem zich voordoet.

[einde zeikmodus, wilde het gewoon een keer gezegd hebben]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Meestal helpt even zappen ook al. Gaat een stuk sneller. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:14:
Kleine opmerking aan Webcare: ik heb het gevoel dat het uit- en aanzetten van een Amino bij frequente bugs (bv. 'gidsinformatie wordt ververst...') teveel als een oplossing wordt gezien.

Het is iets dat sowieso veel mensen als heel normaal zijn gaan beschouwen, ook bij andere zaken. Doet Windows moeilijk? -> Rebooten lost het op!

Volgens mij is dat echt een volkomen verkeerde benadering. De software-fout waar het rebooten een 'oplossing' voor biedt hoort simpelweg niet voor te komen, en hoort gepatcht te worden wanneer blijkt dat het probleem zich voordoet.

Helemaal mee eens. Aan en uit zetten kan tijdelijk het probleem omzeilen, maar is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:27:
Dat heeft hier nog nooit geholpen, moet echt uit en weer aan, gemiddeld toch wel 2 keer per week

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:14:

Eens...
en volgens mij zou het zo moeten zijn dat dit gewoon als incident opgenomen moet worden.
De helpdesk dan als "workaround" een reset van de Amino voor stelt
en vervolgens het incident aan een problem gekoppeld word, waar vervoglens de 3e lijn mee aan de slag gaat om het probleem op te lossen.

*/me heeft ook een keer ITIL gehad :P

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

JME schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:21:
...ook als mijn Amino 110 vanuit standby aan moet gaan, dan heeft ie even goed 20-30 seconden nodig voordat ik beeld heb. Te gek voor woorden gewoon. Ik heb daar al eens eerder melding van gemaakt bij XMS, maar nooit enige reactie op gehad.
En ook hier geen reactie van XMS op dit probleem. Jammer |:(
Alvast mijn excuses als ik wat sarcastisch ga klinken, maar heeft iemand een XMS-adres voor me waar men wel reageert als een klant een vraag stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

JME schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:33:
[...]
heeft iemand een XMS-adres voor me waar men wel reageert als een klant een vraag stelt?
http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018

Neemt niet weg dat ook ik de opstarttijd van de Amino 110, ook vanuit standby. erg lang vind, maar er schijnt aan gewerkt te worden:
...de Amino 110...

Momenteel werkt de leverancier van onze televisiedienst Glashart Media aan een speciaal TV menu voor uw settopbox. Door dit nieuwe menu wordt de opstarttijd verkort. Het nieuwe TV menu zal uiterlijk eind dit jaar beschikbaar zijn.
...

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 21-11-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst, de opstarttijd voor de A110 vanuit Stand-by is 20-30 seconden.
Dit wordt o.a. veroorzaakt door het laden van het TV menu

Waarom het advies om de A110 op Stand-by te zetten in plaats van de A110 Aan te laten staan en alleen het TV menu uit te zetten:

Als er een update van het menu is geweest en de A110 is Aan blijven staan dan zal bij de eerste keer zappen de update van het menu geladen worden --- dat duurt 20-30 seconden en leidt tot veel klachten.
Als de klant in die 20-30 seconden probeert, door vele commando's met de afstandsbediening te versturen, om de A110 "tot leven te wekken" dan kan het aanzienlijk langer duren voordat de A110 weer werkt (de A110 buffert de commando's en tracht ze daarna uit te voeren).

Wordt de A110 nu op stand-by gezet dan wordt het TV menu bij het wederom aanzetten van de A110 geladen.
Omdat de A110 uit stand-by komt is het te verwachten dat het even (20-30 seconden) duurt voordat er beeld komt en is de klant ook niet direct geprikkeld om tijdens het wachten extra commando's te geven.

Ondertussen is besloten om slechts één maal per week (op dinsdag) een update van het TV menu live te zetten.

Er zijn voor de klant dus twee keuzes:

1. A110 Aan laten staan met de kans dat éénmaal per week bij de eerste keer zappen het zappen 20-30 seconden duurt.

2. Wordt er geen TV gekeken de A110 in stand-by zetten -- opstarttijd bij het aanzetten 20-30 seconden maar geen onverwachte 20-30 seconden lange zaptijd bij de eerste maal zappen.

Waarom duurt het laden van een het TV menu zo lang?

1. De A110 dateert uit 2006 en heeft dien te gevolge van alle settopboxen die we gebruiken de minst geavanceerde processor waardoor het uitvoeren van processen (zoals het laden van het TV menu) op de A110 langer duren dan op de andere settopboxen.

2. Sinds Glashart Media begonnen is met IPRTV diensten met de SD A110 settopbox zijn er veel ontwikkelingen geweest zoals bijvoorbeeld de introductie van HD, Uitzending Gemist, Videotheek, Interactieve diensten, PVR settopbox, EPG, TV Gids, Mozaiëk, explosieve stijging van het aantal TV- en radiozenders etc. (desondanks zijn het merendeel van deze zaken ook downward compatibel op de A110)

Door al deze ontwikkelingen is het TV menu ook zeer fors uitgebreid waardoor het laden en compileren van het TV menu van de A110 relatief veel tijd vergt.

Oplossing:

Er zijn zaken in het TV menu die wel op de A110 geladen worden maar die niet door de A110 gebruikt worden (bijvoorbeeld de menu's voor de PVR boxen).
Om de tijd die benodigd is voor het laden van het TV menu op de A110 te verkorten en dus ook de opstarttijd vanuit stand-by te verkorten wordt er gewerkt aan een apart TV menu voor de A110 waarin alleen zaken voorkomen die op de A110 betrekking hebben.
De A110 TV menu software zal daardoor minder groot van omvang zijn waardoor het laden ook korter zal duren.

Naar verwachting zal tegen het einde van dit jaar het A110 TV menu beschikbaar zijn.

Een IPTV settopbox is geen gloeilamp die direct na inschakelen werkt, hij bevat alle componenten en systemen die ook in PC's te vinden zijn en net als bij een PC moet een operating systeem opgestart worden en programma's geladen hetgeen tijd vergt. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat trouwens voor mij al erg zou helpen is als de settopbox dmv een ledje oid duidelijk zou aangeven dat ik de knop op de afstandsbediening goed genoeg heb ingedrukt. Dat het opstarten even duurt is nog niet eens zo erg, maar het probleem is voor mij meer dat ik niet zeker weet of hij aan het opstarten is of niet. En dan krijg je dus de neiging om nogmaals op dat knopje te drukken... O-) Maar soms doet hij dus echt niets, knopje niet hard genoeg ingedrukt, maar dat weet je dus nooit zeker... 8)7

Eenvoudigste oplossing is om die box continu aan te laten staan, maar dat kost weer stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Dankjewel voor de reactie, fijn dat de oorzaak nu wordt uitgelegd. Nu de oplossing nog ;-)

Eigenlijk schrijf je dat mijn settopbox EOL is. Ik begrijp best dat een settopbox geen gloeilamp is en dat op een gegeven moment de techniek achterhaald is. Mijn oude mediaspeler kan ook maar moeilijk overweg met de nieuwste formats. Dat laatste is alleen veel makkelijker te accepteren omdat de leverancier van de mediaspeler niet dezelfde is als de leverancier van de files die ik afspeel. XMS heeft mij de Amino hardware geleverd en diezelfde XMS is vervolgens software gaan gebruiken waar die Amino het moeilijk mee heeft. Ik heb dus last van de keuzes die mijn leverancier maakt en dat vind ik niet OK.

Ik wacht het effect van het nieuwe menu af. Als dat voor mij onvoldoende oplevert dan heb ik simpelweg een nieuwe settopbox nodig, want de huidige is dan voor mij onwerkbaar geworden. Maar dan wordt het pas echt interessant. Gaat XMS mij daarin tegemoetkomen? De aanschafkosten van een nieuwe settopbox spelen immers mee bij de eventuele keuze voor een provider. Als ik hoe dan ook een nieuwe settopbox moet hebben, ook als ik bij dezelfde provider blijf, dan wordt het tijd om weer eens om me heen te gaan kijken. Ik wil niet meer zonder glasvezel, maar XMS is niet meer de enige provider op ons glasvezelnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen rondom uitzending gemist zijn verholpen. - Sophie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanpassing zenderindeling Veronica/Disney XD en RTL 8

Dinsdag 22 november zullen de zenders Veronica/Disney XD en RTL 8 een nieuwe positie krijgen op het analoge, digitale (DVB-C) en IPTV signaal. Dit is i.v.m. contractuele verplichtingen van GHM.

Veronica / Disney XD --> positie 8
RTL 8 --> positie 10

De wijziging heeft verder geen impact voor onze klanten anders dan dat deze zenders vanaf 22 november op een ander kanaalnummer zitten, geplande PVR opnames zullen gewoon "meeverhuizen" en op het juiste kanaal worden uitgevoerd. - Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet handig. Maar het zal wel weer wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 14:40:
Allereerst, de opstarttijd voor de A110 vanuit Stand-by is 20-30 seconden.
Dit wordt o.a. veroorzaakt door het laden van het TV menu
[b][i]
[snip]
[/snip]
1. De A110 dateert uit 2006 en heeft dien te gevolge van alle settopboxen die we gebruiken de minst geavanceerde processor waardoor het uitvoeren van processen (zoals het laden van het TV menu) op de A110 langer duren dan op de andere settopboxen.
[snip]
[/snip]
Ik heb nauwelijks ofwel zeer incidenteel problemen met het zappen.
Ik heb problemen met de extreem lange tijd [veel meer dan 20-30 seconden] die het duurt voor de 110 uit zijn slaap komt [zowel uit standby als vanuit helemaal uit].

Nog niet zo lang geleden, maandje of wat, waren de A110 niet meer op voorraad en werd de A130 uitgeleverd; mij bevreemdt het dat er dan toch weer nieuwe A110's zijn aangeschaft, terwijl althans hier over de 130 weinig klachten te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede eerlijke uitleg die technisch ook goed onderbouwd is. Dit kan ik erg waarderen aan een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-08 12:55
@XMS_webcare

Komt er dit jaar nog een leuke actie voor klanten die al langer dan een jaar lid zijn? Vorig jaar miste ik helaas de (sinterklaas)boot dus misschien komt de goed heiligman dit jaar wel langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
gxpower schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:20:
@XMS_webcare

Komt er dit jaar nog een leuke actie voor klanten die al langer dan een jaar lid zijn? Vorig jaar miste ik helaas de (sinterklaas)boot dus misschien komt de goed heiligman dit jaar wel langs?
Vorig jaar was er geen boot maar de kerstman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
wat was die arreslee ook al weer? een maand 100/100mbit als upgrade toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ericjanvanputten schreef op maandag 21 november 2011 @ 18:54:
wat was die arreslee ook al weer? een maand 100/100mbit als upgrade toch?
zo uit mijn hoofd: 100/100mbit voor twee maanden, 2 maanden gratis plus pakket of een tientje korting op de factuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Misschien heeft die baard wel een fatsoenlijke settopbox voor alle benadeelde 110ers? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
weet iemand nog vanaf wanneer de vorige baard/kerst actie bekend werd en vanaf wanneer deze actie daadwerkelijk liep? (ivm een mogelijke nieuwe actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:07:
@ Geurt-kun

Heeft het uit en aan zetten geholpen ? -Tim
Helpt altijd, maar komt weer terug :)
Fiber schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:27:
Ook zappen hielp niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Geurt-kun op 21-11-2011 22:16 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
ericjanvanputten schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:59:
weet iemand nog vanaf wanneer de vorige baard/kerst actie bekend werd en vanaf wanneer deze actie daadwerkelijk liep? (ivm een mogelijke nieuwe actie)
Dat heeft ongetwijfeld aandacht gehad op een van de eerdere forumpagina's :)
Zie het als een suprise elke forumpagina één voor één "uitpakken" maar ik zal je een hint geven, kijk eens rond december 2010 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is dit jaar voor zover bekend geen actie. Wanneer er weer een actie is voor trouwe klanten wordt er een e-mail verstuurd naar de betreffende klanten. Vorig jaar is dit op 20 december gebeurd. -Sophie

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je last hebt van de "gidsinformatie wordt ververst" bug dan vraag ik je bij deze om nogmaals een software update uit te voeren, als het probleem daarmee niet verdwijnt dan ontvang ik graag de volgende gegevens via DM of e-mail:

- adresgegevens
- MAC adres settopbox, deze staat op de sticker bovenop de settopbox

Deze gegevens worden gebruikt om een nieuwe storingsmelding te maken bij onze netwerkbeheerder. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:17
Als we dan toch over settopbpxen bezig zijn:

mijn 130 heeft heel vaak last dat de eerste keer dat ik hem aan zet (uit 'standby' haal) ik geen beeld krijg (dus gewoon zwart). Het rode lampje blijft dan maar branden. Even uit en weer aanzetten helpt dan weer wel, maar ook dit lijkt me niet de bedoeling.

Meer mensen met een 130 hier last van?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hopjesvla79 > Ja, mijn moeder heeft hetzelfde exemplaar met hetzelfde probleem. De box is al een keer omgeruild, maar het probleem blijft. Analoog kijken (hoewel het signaal digitaal binnenkomt en via de ingebouwde multiplexer in het modem naar een analoog signaal wordt omgezet) werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het analoge signaal komt zeker niet digitaal binnen! Het is gewoon een analoog radiospectrum dat in de headend naar optisch wordt omgezet en bij jou in de meterkast weer elektrisch wordt gemaakt.

:)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 16 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.