@eymey > Dat snap ik en kan je zien ook: het beeld ruist namelijk heel erg op de coax-aansluiting, terwijl er maar 2m Koka-coax tussen zit en het signaal sterk is. Dat betekent gelijk dat voordat het digitaal werd (en het huis binnenkwam) dus ergens analoog moet zijn geweest. En slecht ook! Daar heb je dus gelijk in :-)
Aangezien we het nu toch over settopboxen en dergelijke hebben, ik heb n tweetal gerelateerde vragen:
De eerste (simpele) vraag: Wat is de huidige standaard wbt de PVR box bij n nieuwe aansluiting? Is dit nog steeds de M532, of wordt ondertussen de M540 al gehanteerd?
En de tweede vraag: Hoe ervaren jullie de kwaliteit van het DVB-C signaal? En wat is de (nabije) toekomst van dit signaal? (in hoeverre daar uberhaupt iets zinnigs over te zeggen is...) Ik heb mn ouders bijna zover dat ze ook over willen, maar die hebben recentelijk nog geïnvesteerd in n coax 'netwerk' en een hele set 'ziggo kastjes', dus die hopen (iig voor de bovenverdiepingen etc.) daar nog, met behoudt van kwaliteit, gebruik van te kunnen maken.
De eerste (simpele) vraag: Wat is de huidige standaard wbt de PVR box bij n nieuwe aansluiting? Is dit nog steeds de M532, of wordt ondertussen de M540 al gehanteerd?
En de tweede vraag: Hoe ervaren jullie de kwaliteit van het DVB-C signaal? En wat is de (nabije) toekomst van dit signaal? (in hoeverre daar uberhaupt iets zinnigs over te zeggen is...) Ik heb mn ouders bijna zover dat ze ook over willen, maar die hebben recentelijk nog geïnvesteerd in n coax 'netwerk' en een hele set 'ziggo kastjes', dus die hopen (iig voor de bovenverdiepingen etc.) daar nog, met behoudt van kwaliteit, gebruik van te kunnen maken.
Verwijderd
Voor DVB-C wordt als bron dezelfde IP aanvoer gebruikt die ook bij IPTV wordt doorgegeven. De kwaliteit van DVB-C en SD IPTV is dus identiek. Dit is iets beter dan wat Ziggo doorgeeft, omdat Ziggo (die dezelfde bronnen gebruikt) nog bitrate shaping toepast op de SD zenders.maestrodesigns schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:10:
Tot nu toe is DVB-C dus nog beperkt tot SD, maar aangezien Ziggo voor dezelfde prijs als GHM DVB-C nu ook de HD simulcasts van de Nederlandse basiszenders doorgeeft en GHM daarnaast ook al een 'Nederland 1 HD test' op headend 5600 en 7461 heeft draaien acht ik de kans groot dat GHM Ziggo daarin gaat volgen.
Hier overigens een vergelijking tussen GHM SD en Ziggo SD:
GHM:
http://www.hostfile.nl/fi...4_glashartmedia_iptv.dump
Ziggo:
http://www.hostfile.nl/fi...295/rtl4_ziggo_dvb-c.dump
GHM:

Ziggo:

GHM:

Ziggo:

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2011 23:56 ]
@Hopjesvla79
ik heb ook een 130 en heb regelmatig hetzelfde probleem
@ XMS_Webcare:
blijkbaar zijn er ook problemen met de 130 die naar ik denk iedereen maar gewoon slikt omdat opnieuw uit/aanzetten de oplossing is. Kan hier eens naar gekeken worden?
blijkbaar zijn er ook problemen met de 130 die naar ik denk iedereen maar gewoon slikt omdat opnieuw uit/aanzetten de oplossing is. Kan hier eens naar gekeken worden?
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:11:
@Hopjesvla79 > Ja, mijn moeder heeft hetzelfde exemplaar met hetzelfde probleem. De box is al een keer omgeruild, maar het probleem blijft. Analoog kijken (hoewel het signaal digitaal binnenkomt en via de ingebouwde multiplexer in het modem naar een analoog signaal wordt omgezet) werkt altijd.
abhaas schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:55:
@Hopjesvla79
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
De M450 wordt nu geleverd wanneer je een PVR besteld. - Sophiemaestrodesigns schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:10:
Wellicht overbodig: de M540 zal i.c.m. DVB-C niet werken. De M540 is volledig op IP gebaseerd.maestrodesigns schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:10:
Aangezien we het nu toch over settopboxen en dergelijke hebben, ik heb n tweetal gerelateerde vragen:
En de tweede vraag: Hoe ervaren jullie de kwaliteit van het DVB-C signaal?
If it's stupid and works, then it ain't stupid!
Het DVB-C-signaal ziet er netjes uit. Ik heb geen referentie met Ziggo, maar ik hoor eigenlijk altijd dat het minimaal gelijkwaardig is, zo niet beter. Je kan gewoon gebruik blijven maken van het coax netwerk en de ziggo kastjes. Ik heb geen idee wat de toekomst is van het DVB-C-signaal bij GHM, maar je moet je wel realiseren dat het voor 'erbij' is. De nadruk ligt op IPTV (dus via een netwerkkabel en een amino), analoog en DVB-C is voor 'erbij' om de basiszenders bijvoorbeeld boven te kunnen kijken. Ik verwacht niet dat dit zomaar gaat verdwijnen en ik verwacht ook dat het goed mogelijk is dat er een paar basiszenders in HD via DVB-C uitgezonden gaan worden.maestrodesigns schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:10:
Succes!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Klopt niet helemaal,de zenders gebruiken VBR,de bitrate is nooit helemaal constant,wil je een exacte "meting" dan zul je moeten aftellen en dan met 2 man exact op hetzelfde moment meten.Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:37:
[...]
Voor DVB-C wordt als bron dezelfde IP aanvoer gebruikt die ook bij IPTV wordt doorgegeven. De kwaliteit van DVB-C en SD IPTV is dus identiek. Dit is iets beter dan wat Ziggo doorgeeft, omdat Ziggo (die dezelfde bronnen gebruikt) nog bitrate shaping toepast op de SD zenders.
Of een gemiddelde nemen over een half uur.
Zowel Ziggo als GHM gebruiken de stream van het NOB/technicolor of weet ik veel welke naam ze nu hebben.
Overigens knappe vent als je die 5/10% zou kunnen zien.
Bovendien zou je dan ook kunnen zeggen, het beeld is 5/10% minder,maar daarentegen is de audiostream van Ziggo hoger.
Die van Ziggo was 3.31% en die van GHM 3.01% maar dat betekent niet dat GHM de audio afknijpt
hoewel ie dus minder was dan Ziggo.
Dit soort variaties zul je altijd houden.
Een meting op RTL 4 ( kan helaas alleen Ziggo,UPC en Sat bekijken ) gaf vandaag over een uur een minimum bitrate van 6,103 MB, een gemiddelde van 7,051 en een maximum van 8,198.
Pakken we GHM van jouw meting dan was de max van GHM 8,18 Tegenover Ziggo 8,198 en wint Ziggo het vandaag dus qua bitrate ( in tienden van procenten) van GHM.
De audio bitrate was 264.6, dat is dus weer lager als gisteren (265.6) ,maar nog steeds hoger als GHM.
Op de satelliet zat RTL 4 bijna 40% lager.
Het zijn moment opnames,waaruit je niet kunt concluderen dat Ziggo beter is dan GHM of andersom.
Overigens ging het NOB gisteren behoorlijk de fout in bij het 18.00 journaal, de center wisselde steeds met de bas en op een gegeven moment vielen ze terug naar PCM omdat ze het even niet meer goed kregen.
In dezelfde testperiode van RTL 4 was nog iets leuks te zien:
Ziggo min bitrate: 6,103 ----- Gem: 7,051 ----- Max: 8,198
UPC: min bitrate: 6.111 ----- Gem: 7,203 ----- Max: 7,573 <---
En op zo goed als elke zender zie je dat het max van UPC ruim onder die van Ziggo blijft.
Blijkbaar knijpt UPC het signaal toch een beetje.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 23-11-2011 10:34 ]
Welligt heb jij DVB-C voor erbij, maar het is in het Alles-in-een pakket toch echt de enige digitale tv oplossing. Ik heb dan ook geen IPTV en kijk via DVD-C tv beneden.Luuk1983 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:52:
[...]
Het DVB-C-signaal ziet er netjes uit. Ik heb geen referentie met Ziggo, maar ik hoor eigenlijk altijd dat het minimaal gelijkwaardig is, zo niet beter. Je kan gewoon gebruik blijven maken van het coax netwerk en de ziggo kastjes. Ik heb geen idee wat de toekomst is van het DVB-C-signaal bij GHM, maar je moet je wel realiseren dat het voor 'erbij' is. De nadruk ligt op IPTV (dus via een netwerkkabel en een amino), analoog en DVB-C is voor 'erbij' om de basiszenders bijvoorbeeld boven te kunnen kijken. Ik verwacht niet dat dit zomaar gaat verdwijnen en ik verwacht ook dat het goed mogelijk is dat er een paar basiszenders in HD via DVB-C uitgezonden gaan worden.
Succes!
Dat snap ik inderdaad ook niet helemaal van XMS. De iptv is toch het belangrijkste tv platform voor XMS, met de meeste vernieuwing, de meeste zenders, de meeste mogelijkheden, de beste toekomst, etc. Maar toch krijg je het niet standaard, het valt het zelfs niet rechtstreeks te bestellen, maar alleen achteraf via Mijn.XMS en het kost iets van 5 Euro extra per maand. Ik blijf dat gek vinden. In mijn ogen zou basis iptv standaard, automatisch en zonder meerkosten t.o.v. analoog moeten zijn.
DVB-C van XMS geeft overigens een prima beeld. Met een moderne tv zijn ook die losse (Ziggo) kastjes trouwens niet meer nodig. Automatisch zender zoeken van een moderne tv plukt ze zo van de COAX kabel, inclusief EPG.
DVB-C van XMS geeft overigens een prima beeld. Met een moderne tv zijn ook die losse (Ziggo) kastjes trouwens niet meer nodig. Automatisch zender zoeken van een moderne tv plukt ze zo van de COAX kabel, inclusief EPG.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Intressant stukje weer Nick. UPC / Knijp gedachte (<-gedachte, geen statement) zie ik anders. Gezien de gemiddelde zit de bitrate van UPC dus vaker/langer hoger als Ziggo. Ze hebben bijna dezelfde minimum, maar UPC is het gemiddelde hoger. De max van Ziggo, kan een uitschieter zijn, hoe dan ook, het is niet eens voldoende om het gemiddelde omhoog te halen in vergelijking met UPCNick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:21:
[...]
In dezelfde testperiode van RTL 4 was nog iets leuks te zien:
Ziggo min bitrate: 6,103 ----- Gem: 7,051 ----- Max: 8,198
UPC: min bitrate: 6.111 ----- Gem: 7,203 ----- Max: 7,573 <---
En op zo goed als elke zender zie je dat het max van UPC ruim onder die van Ziggo blijft.
Blijkbaar knijpt UPC het signaal toch een beetje.
Het boven staande stukje, zou ik dus precies andersom interpreteren. Ziggo knijpt een beetje in vergelijking met UPC. Wat denk jij?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Die captures zijn beide ook van hetzelfde moment. Misschien niet helemaal op de seconde gelijk. Maar uiteindelijk zou je een redelijk beeld moeten krijgen van beide streams over dezelfde periode.Nick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:21:
[...]
Klopt niet helemaal,de zenders gebruiken VBR,de bitrate is nooit helemaal constant,wil je een exacte "meting" dan zul je moeten aftellen en dan met 2 man exact op hetzelfde moment meten.
Dat valt mij nu ook op inderdaad. Heb jij daar een verklaring voor? GHM zet het origineel door en Ziggo zet het eerst nog naar vbr om. De Technicolor streams zijn gewoon cbr, dus dan zou je toch zeggen dat GHM altijd hoger moet zijn. Maar het is maar een klein verschil. Een verschil dat misschien net wordt veroorzaakt omdat beide captures niet op de seconden gelijk zijn genomen?Bovendien zou je dan ook kunnen zeggen, het beeld is 5/10% minder,maar daarentegen is de audiostream van Ziggo hoger.
Die van Ziggo was 3.31% en die van GHM 3.01% maar dat betekent niet dat GHM de audio afknijpt
hoewel ie dus minder was dan Ziggo.
Dit soort variaties zul je altijd houden.
Dan zou je eigenlijk ook moeten vergelijken met exact hetzelfde stukje bij GHM. Ik neem aan dat dat dan minimaal gelijk is.Een meting op RTL 4 ( kan helaas alleen Ziggo,UPC en Sat bekijken ) gaf vandaag over een uur een minimum bitrate van 6,103 MB, een gemiddelde van 7,051 en een maximum van 8,198.
Pakken we GHM van jouw meting dan was de max van GHM 8,18 Tegenover Ziggo 8,198 en wint Ziggo het vandaag dus qua bitrate ( in tienden van procenten) van GHM.
De audio bitrate was 264.6, dat is dus weer lager als gisteren (265.6) ,maar nog steeds hoger als GHM.
Het zijn inderdaad moment opnames, maar gezien GHM de originele cbr streams doorgeeft, kun je toch wel concluderen dat GHM beter is. De cbr streams hebben een constante beeldkwaliteit, terwijl de Ziggo vbr streams fluctueren en niet altijd op hun maximale bitrate zitten wanneer dat bijvoorbeeld noodzakelijk is bij snelle beelden.Het zijn moment opnames,waaruit je niet kunt concluderen dat Ziggo beter is dan GHM of andersom.
Daarom zie je bijv. ook die artefacts in mijn screen vergelijking. Ik geef toe, het verschil is klein. Maar het is er wel.
Is vandaag de dag VBR niet "slim" genoeg om op de juiste scenes wel dan wel niet shaping toe te passen. De software van vandaag de dag kijkt volgens mij echt wel redelijk naar de frame verandering.
Een persoon die een tig tal frames voor zich uit zit te staren in een film, kan best wat shaping over heen. Een hoop pixels veranderen niet, dus waarom niet gewoon zeggen dat ze hetzelfde zijn voor x aantal frames als dat ook echt zo is. VBR is niet voor niets in het leven geroepen.
Een voetbal partijtje zal vrijwel geen VBR toepassen. Gooi maar een een opgenomen (CBR) voetbal partijtje door je een VBR encoder heen. Dan zal je zien dat er vrijwel geen shaping word toegepast. De camera en of personen zijn constant in beweging, dus er zijn zelden pixels in twee of meer frames hetzelfde.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is de "VBR = slechter" gedachte al redelijk achterhaald.
Een persoon die een tig tal frames voor zich uit zit te staren in een film, kan best wat shaping over heen. Een hoop pixels veranderen niet, dus waarom niet gewoon zeggen dat ze hetzelfde zijn voor x aantal frames als dat ook echt zo is. VBR is niet voor niets in het leven geroepen.
Een voetbal partijtje zal vrijwel geen VBR toepassen. Gooi maar een een opgenomen (CBR) voetbal partijtje door je een VBR encoder heen. Dan zal je zien dat er vrijwel geen shaping word toegepast. De camera en of personen zijn constant in beweging, dus er zijn zelden pixels in twee of meer frames hetzelfde.
Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij is de "VBR = slechter" gedachte al redelijk achterhaald.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Dit klopt inderdaad allemaal.
Maar het probleem bij de kabelaars is volgens mij dat ze niet altijd de maximale bitrate *kunnen* gebruiken bij snelbewegende beelden, omdat men gewoon met ruimtegebrek zit op de kabel.
Maar het probleem bij de kabelaars is volgens mij dat ze niet altijd de maximale bitrate *kunnen* gebruiken bij snelbewegende beelden, omdat men gewoon met ruimtegebrek zit op de kabel.
Heb weer last van een niet werkende POP servert hier in Leiden. Meer mensen hier last van ?
@J1nx: Klopt inderdaad allemaal. VBR zelf is ook geen slecht ding.
Het probleem is echter dat het minimum en het maixmum bij KPN nu gewoon echt -veel- te laag staat ingesteld waardoor de encoder er gewoon niks meer van kan bakken. Voorbeeld:
HD uitzending. Er zitten wat mensen te praten (dus redelijk statisch beeld). Het is HD dus je kan normaliter zelfs de details van de kleding van de personen zien. Maar een streepjes-overhemd of een wollen trui zien er dus, zelfs bij het tamelijk rustige beeld, vreselijk uit omdat de artefacten gewoon duidelijk zichtbaar zijn.
Dan zie ik liever gewoon SD resolutie op mpeg2 bij 8 tot 10 mbit. Dan is detail wat vanwege de resolutie zichtbaar moet zijn tenminste gewoon zonder storende elementen zichtbaar.
En idd ook wat Alexander01 zegt: De kabelaars moeten, iig bij de wat minder belangrijke zenders, gewoon shapen omdat ze aan de grenzen van hun capaciteit zitten en upgraden naar dvb-c2 amper een optie is.
Het probleem is echter dat het minimum en het maixmum bij KPN nu gewoon echt -veel- te laag staat ingesteld waardoor de encoder er gewoon niks meer van kan bakken. Voorbeeld:
HD uitzending. Er zitten wat mensen te praten (dus redelijk statisch beeld). Het is HD dus je kan normaliter zelfs de details van de kleding van de personen zien. Maar een streepjes-overhemd of een wollen trui zien er dus, zelfs bij het tamelijk rustige beeld, vreselijk uit omdat de artefacten gewoon duidelijk zichtbaar zijn.
Dan zie ik liever gewoon SD resolutie op mpeg2 bij 8 tot 10 mbit. Dan is detail wat vanwege de resolutie zichtbaar moet zijn tenminste gewoon zonder storende elementen zichtbaar.
En idd ook wat Alexander01 zegt: De kabelaars moeten, iig bij de wat minder belangrijke zenders, gewoon shapen omdat ze aan de grenzen van hun capaciteit zitten en upgraden naar dvb-c2 amper een optie is.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De pop server lijkt hier ook kapot. (Amersfoort) Wie gaat er even bellen?MrPompidom schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:11:
Heb weer last van een niet werkende POP servert hier in Leiden. Meer mensen hier last van ?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
@ edensandra, Heb je al weer toegang tot Mijn.XMS.nl kunnen krijgen? En al geprobeerd om je e-mail adres te veranderen?
Ligt er aan hoe je het bekijkt,de uitzending van Ziggo kan een uitschieter maken en kan blijkbaar wel boven de 8 komen terwijl het gemiddelde van UPC iets hoger ligt, dan zou je dus mogen verwachten dat juist UPC ook en vaker over die 8 mbit zou schieten,maar dat gebeurt niet.j1nx schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:56:
[...]
Het boven staande stukje, zou ik dus precies andersom interpreteren. Ziggo knijpt een beetje in vergelijking met UPC. Wat denk jij?
Tenzij UPC de boel heeft gecapt...
@Alexander01
VBR is niet "uitgevonden" en wordt niet gebruikt omdat een kabel exploitant bandbreedte problemen zou hebben. VBR wordt al van oudsher gebruikt in de satelliet wereld.
Als VBR alleen gebruikt zou worden als bandbreedte beperking krijg je toch een probleem, bij 8 a 9 zenders in een stream moet je juist een stukje extra ongebruikte reserve bandbreedte stoppen,want stel dat er een lekker fel gekleurde,grote actiescene komt en hetzelfde gebeurt op een andere zender, dan zouden de pieken van beiden de capaciteit van de stream overschrijden en de stream zou gaan haperen.
Bij een vaste bitrate kan je exact berekenen hoeveel zenders er in een stream passen en hoef je die extra ruimte niet te reserveren.
VBR is meer, real time "zippen"en unzippen van het signaal,elke dvd recorder gebruikt het zo'n beetje om te zorgen dat je opname niet megagroot wordt.
Als dat goed gedaan wordt,is de kwaliteit gelijk. ALS...
@Eymey met het analoge signaal komt digitaal binnen bedoel ik meer dat het is omgezet in een licht signaal op de tweede vezel, voor het gemak noem ik dat digitaal om het onderscheid te maken tussen analoog op de kabel.
Het analoge kabel signaal kan zo op je tv, het analoge signaal op de glasfiber moet eerst door je packetfront nog omgezet worden naar iets wat je tv begrijpt.
Feitelijk hebben we het over hetzelfde,alleen benoemen we het anders.
En het hele DVB gebeuren is gebaseerd op compressie, een DVB signaal zonder VBR is ook gecompresseerd.
Wikipedia: Digital Video Broadcasting
Overigens voorspel ik dat binnen pakweg 10 jaar de nieuwe tv's geen coax meer zullen hebben maar direct op glas kunnen al dan niet in combi met een ethernet aansluiting om weer ontopic te komen.
Menig binnenshuis netwerk zou simpeler kunnen,geen instraling meer van buitenaf.. ideaal !
En dan nog even ouderwets in het digitale tijdperk... wat ik mis bij alle providers is een gewone papieren tvgids met de zenders die ze uitzenden.
Er zijn genoeg gewone tv gidsen,maar die bevatten toch niet alle kanalen die je provider je biedt.
Ja je hebt EPG, maar als ik die zou raadplegen tijdens the voice of Holland... o.i.d.
Er zijn bladen die heel dichtbij komen,maar ik ben nog geen enkel blad tegen gekomen die alle zenders biedt,ik zou daar best extra voor willen betalen, ik zie de EPG nog steeds als hulpmiddel.
Er zijn genoeg gewone tv gidsen,maar die bevatten toch niet alle kanalen die je provider je biedt.
Ja je hebt EPG, maar als ik die zou raadplegen tijdens the voice of Holland... o.i.d.
Er zijn bladen die heel dichtbij komen,maar ik ben nog geen enkel blad tegen gekomen die alle zenders biedt,ik zou daar best extra voor willen betalen, ik zie de EPG nog steeds als hulpmiddel.
Verwijderd
Dat klopt. Maar wat ik bedoelde is dat die reserve capaciteit bij de kabelaars volgens mij niet groot genoeg is om op elk willekeurig moment een zender met zijn volle bitrate door te geven wanneer dat nodig is. Net zoals in jou voorbeeld met UPC te zien is. Die cap op 7.5 duid er volgens mij op dat de reserve capaciteit van het UPC netwerk een hogere bitrate voor RTL4 op dat moment niet toeliet.Nick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:06:
[...]
@Alexander01
VBR is niet "uitgevonden" en wordt niet gebruikt omdat een kabel exploitant bandbreedte problemen zou hebben. VBR wordt al van oudsher gebruikt in de satelliet wereld.
Als VBR alleen gebruikt zou worden als bandbreedte beperking krijg je toch een probleem, bij 8 a 9 zenders in een stream moet je juist een stukje extra ongebruikte reserve bandbreedte stoppen,want stel dat er een lekker fel gekleurde,grote actiescene komt en hetzelfde gebeurt op een andere zender, dan zouden de pieken van beiden de capaciteit van de stream overschrijden en de stream zou gaan haperen.
Zooo, herkenbaarNick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:27:
Kijk en dit is nu zo'n innovatie dingentje waar XMS mee kan uitschieten. Niet een papieren gids, maar iedereen heeft vandaag de dag wel een ereader liggen.Nick39 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:27:
Elke week gratis een epub in de box. Staat wel sexy, zo'n slim ereader device op je salon tafel ..
Gebruik dan een e-reader met WiFi, dan heb je tenminste elke dag een 'verse' TV gids. Bijv. via nu.nl. Werkt prima.
Ik gebruik de mikrogids app voor de iPad, werkt erg fijn IMHO.
Verwijderd
De storing is inmiddels verholpen.-SophieVerwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:32:
storingsmelding Twello
Een aantal klanten in Twello kan geen gebruik maken van de diensten sinds 06:00 uur vanmorgen. De oorzaak van het probleem is een stroomstoring bij de stroomleverancier. Er wordt gewerkt aan een oplossing.-Sophie
Verwijderd
Er kwam gisteren aan het eind van de middag een aantal meldingen hierover binnen. De problemen met de POP-server zijn inmiddels verholpen. -SophieMrPompidom schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:11:
Nou dat hoeft niet eens gratis,maar dan wel met alle zenders.... en wat is er verdorie gebeurd met de zo mooie H in de TV gids... moest er zeker teveel in... verheug je je op een leuk avondje, criminal minds of zo, bones,met een mixje van CSI gelardeerd in een sausje van NCIS om er na 5 minuten achter te komen dat het weer eens herhalingen zijn met 1 nieuwe aflevering er tussen,had ik dat geweten,dan had de tv uit kunnen blijven en had ik alleen die nieuwe aflevering gekeken...j1nx schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:42:
[...]
Zooo, herkenbaar
[...]
Kijk en dit is nu zo'n innovatie dingentje waar XMS mee kan uitschieten. Niet een papieren gids, maar iedereen heeft vandaag de dag wel een ereader liggen.
Elke week gratis een epub in de box. Staat wel sexy, zo'n slim ereader device op je salon tafel ..
Op mijn oude mediacenter stond zelfs : voor het eerst uitgezonden,met de datum... maar je moet tegenwoordig 3 papieren gidsen combineren om alle zenders te hebben,waarvan sommigen 2 weken vooruit gaan (en dus niet kloppen) want een EPG is een uitvinding voor alleenstaanden...
@Penacho die is bij lange na niet compleet, van de discovery thema zenders staat er niets,RTL Crime niet en zo kan ik er nog wel wat op noemen...
[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 24-11-2011 10:39 ]
Ik snap niet waarom dit op analoog ook gedaan is.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:31:
Aanpassing zenderindeling Veronica/Disney XD en RTL 8
Dinsdag 22 november zullen de zenders Veronica/Disney XD en RTL 8 een nieuwe positie krijgen op het analoge, digitale (DVB-C) en IPTV signaal. Dit is i.v.m. contractuele verplichtingen van GHM.
Veronica / Disney XD --> positie 8
RTL 8 --> positie 10
De wijziging heeft verder geen impact voor onze klanten anders dan dat deze zenders vanaf 22 november op een ander kanaalnummer zitten, geplande PVR opnames zullen gewoon "meeverhuizen" en op het juiste kanaal worden uitgevoerd. - Tim
Mensen kunnen toch zelf instellen op welk kanaal je welke zender wil?
Ik had dus rtl8 op 8 en Veronica/XD op 9. Niet op 10. Bij mij zijn dus analoog 8 en 9 omgedraaid.
Beetje nutteloze actie als je het mij vraagt.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Die Cap is natuurlijk niet bewezen en die gaat UPC ook echt niet bewijzen/verklaren, maar als je gaat kijken hoe de streams zijn ingedeeld is die reserve capaciteit er wel, alleen bij Ziggo is ie wel een stuk hoger.Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:07:
[...]
Dat klopt. Maar wat ik bedoelde is dat die reserve capaciteit bij de kabelaars volgens mij niet groot genoeg is om op elk willekeurig moment een zender met zijn volle bitrate door te geven wanneer dat nodig is. Net zoals in jou voorbeeld met UPC te zien is. Die cap op 7.5 duid er volgens mij op dat de reserve capaciteit van het UPC netwerk een hogere bitrate voor RTL4 op dat moment niet toeliet.
Ziggo stream van RTL 4:
http://www.dtvmonitor.nl/...5&ts_id=19&selected=19001
In de RTL 4 stream zitten maar 4 zenders, ook in SD, dus er is nog plaats voor 3 a 4 extra zenders,
29 mbit gebruikt van de +/- 40 mbits bij Qam 64 per stream
In de RTL 4 stream van UPC zitten 5 zenders.
http://www.dtvmonitor.nl/...ts_id=2057&selected=19081
32 mbit gebruikt
Bij QAM256 die UPC al op een aantal streams gebruikt is er nog veel meer ruimte.. hoewel in die UPC stream zit wel een porno zender, veel beweging
Hoe de streams bij GHM zijn ingedeeld kan ik niet zien,maar daar is DVB-C ook maar een bijproduct.
Met de 40 SD zenders hebben ze hooguit 5 streams nodig, de rest gaat via IPTV waar je maar 1 zender per "stream" gebruikt.
UPC gebruikt 41 streams voor haar volledige digitale aanbod.
Centjes en concurrentie... veronica betaalt meer dan RTL voor een lagere plek, en ze willen graag in elk pakket bij elke provider hetzelfde nummer hebben.Thasaidon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:47:
[...]
Ik snap niet waarom dit op analoog ook gedaan is.
Ik had dus rtl8 op 8 en Veronica/XD op 9. Niet op 10. Bij mij zijn dus analoog 8 en 9 omgedraaid.
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 24-11-2011 11:28 ]
Of nog mooier: een dedicated app/website voor XMS abonnees waarop de EPG snel en makkelijk te raadplegen is. Op mijn ipad heb ik momenteel 6 apps/websites voor tv informatie (schotel.. 4 koppen.. te veel zenders) maar het is niet te doen om die informatie te combineren, zelfs niet voor de basiszenders die ik regelmatig bekijk.Nick39 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:35:
Nou dat hoeft niet eens gratis,maar dan wel met alle zenders.... en wat is er verdorie gebeurd met de zo mooie H in de TV gids... moest er zeker teveel in... verheug je je op een leuk avondje,
Jammergenoeg zijn de rechten voor de EPG content net zo dichtgespijkerd (soms zelfs nog erger) als de rechten voor TV content. Je moet volgens mij per medium een licentie hebben bij de leverancier en toestemming van de zender (die uit het verleden vaak een tvgids als inkomstenbron hadden).
@nick: the voice heeft trouwens elke 8 minuten een reclamebreak van 10 minuten. Tijd genoeg om de EPG op te starten toch?
[ Voor 6% gewijzigd door denan op 24-11-2011 11:40 ]
Omdat veel mensen hun TV zenders laten zoeken en ze niet handmatig gaan aanpassen. Dat je bij analoog de zenders zelf in de volgorde kan zetten wil niet zeggen dat ze niet de frequenties niet kunnen aanpassen. Ik snap best vanuit GHM dat ze ook analoog daarom aanpassen. Omdat niet iedereen de zendervolgorde gaat of kan aanpassen. Hoeveel mensen ik wel niet moet helpen om hun TV in te stellen... Nee een garantie is het niet, maar de kans dat een bepaalde zender op een eerdere plek komt is wel groter dan dat je niks doet.Thasaidon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:47:
[...]
Ik snap niet waarom dit op analoog ook gedaan is.
Met de huidige snelheid van de (IPTV) EPG heb je een paar uur nodig om fatsoenlijk alles te kunnen bekijkendenan schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:31:
@nick: the voice heeft trouwens elke 8 minuten een reclamebreak van 10 minuten. Tijd genoeg om de EPG op te starten toch?
[ Voor 36% gewijzigd door Luuk1983 op 24-11-2011 11:53 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ja, dat klopt, en snap ik ook, maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat een provider voor analoog nooit kan garanderen welke zender op welke plek komt...Nick39 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:27:
[...]
Centjes en concurrentie... veronica betaalt meer dan RTL voor een lagere plek, en ze willen graag in elk pakket bij elke provider hetzelfde nummer hebben.
De klant kan dit namelijk zelf indelen.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Overdrijven is ook een vak...Luuk1983 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:51:
[...]
Met de huidige snelheid van de (IPTV) EPG heb je een paar uur nodig om fatsoenlijk alles te kunnen bekijken
Die mini EPG balk onderin het scherm is toch wel redelijk bruikbaar? Die gebruik ik eigenlijk veel meer dan de grote EPG. Maar het zou inderdaad mooi zijn als de EPG viel los te koppelen van je tv scherm en te bekijken zou zijn op een laptop of tablet of zo. Als die tablet dan direct als AB kan dienen dan wordt het helemaal mooi...
[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 24-11-2011 12:28 ]
Daar ben ik inderdaad in gespecialiseerd
Maar inderdaad, de mini-epg gebruik ik redelijk vaak, zeker om te 'zappen'.
En wanneer gaan SBS6, Veronica en Net5 in HD variant in het basispakket?
GerkeP
Dat zijn volgens mij allemaal zenders van de SBS-groep. Ik neem aan dat er nog een soort overeenkomst met SBS gesloten moet worden, of misschien is het zo dat SBS nog teveel extra geld vraagt voor HD-zenders?Loveparade schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:51:
Edit: jep, SBS Broadcasting: SBS6, NET5 en Veronica. (http://www.sbs.nl/)
[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 24-11-2011 12:55 . Reden: Toevoeging ]
Die dedicated XMS webpage EPG kan je zelf ook redelijk makkelijk opzetten.denan schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:31:
[...]
Of nog mooier: een dedicated app/website voor XMS abonnees waarop de EPG snel en makkelijk te raadplegen is. Op mijn ipad heb ik momenteel 6 apps/websites voor tv informatie (schotel.. 4 koppen.. te veel zenders) maar het is niet te doen om die informatie te combineren, zelfs niet voor de basiszenders die ik regelmatig bekijk.
Jammergenoeg zijn de rechten voor de EPG content net zo dichtgespijkerd (soms zelfs nog erger) als de rechten voor TV content. Je moet volgens mij per medium een licentie hebben bij de leverancier en toestemming van de zender (die uit het verleden vaak een tvgids als inkomstenbron hadden).
Er is een EPG grabber die de IPTV EPG omzet in een xmltv bestand.
Dan een simpele html xmltv reader en je hebt al een soort gelijk EPG website zoals UPC dat bijvoorbeeld heeft.
Werkt best OK hoor. Deze;
http://www.ericandchar.com/xsltvgrid/
Heb ik bijvoorbeeld draaien.
Voor Digitaal ook,met de CI+ tv's, niet dat Ziggo dit ondersteunt, maar bij de Samsung tv's zet je land op overig, taal op Nederlands en dan kun je met de editor gewoon de kanalen bewerken.Thasaidon schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:52:
[...]
Ja, dat klopt, en snap ik ook, maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat een provider voor analoog nooit kan garanderen welke zender op welke plek komt...
De klant kan dit namelijk zelf indelen.
Met de Sony tv's werkt dit ook, dus voor DVB-C is er een uitweg, voor de Samsung tv's kun je dit zelfs op de computer doen en dan je kanalen lijst via USB stick op je tv zetten.
Heb je een losse decoder,dan zit je vast, dan kun je op zijn hoogst een favorietenlijst maken.
Voor iptv ben je de Sjaak.. daar zit je aan het nummer vast.
Ja en dan heb je ook nog dat ze een deal met veel bladen hebben en dat daardoor de EPG nooit voor een volle week is, er staat idd copyright op de EPG.denan schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:31:
[...]
Of nog mooier: een dedicated app/website voor XMS abonnees waarop de EPG snel en makkelijk te raadplegen is. Op mijn ipad heb ik momenteel 6 apps/websites voor tv informatie (schotel.. 4 koppen.. te veel zenders) maar het is niet te doen om die informatie te combineren, zelfs niet voor de basiszenders die ik regelmatig bekijk.
Ik ga eens spelen met je EPG tip.@nick: the voice heeft trouwens elke 8 minuten een reclamebreak van 10 minuten. Tijd genoeg om de EPG op te starten toch?
Verwijderd
Nee, heb 2x een mail verstuurd naar xms, tot op heden geen reactie.Fiber schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:49:
@ edensandra, Heb je al weer toegang tot Mijn.XMS.nl kunnen krijgen? En al geprobeerd om je e-mail adres te veranderen?
Een DM naar het webcare team werkt veel sneller... 
http://gathering.tweakers...end_privatemessage/422018
https://www.ziggo.com/nl/...-tv-voor-android-tablets/
Helaas geen android 3 op mijn pads, dus weer geen feest hier.. jammer want die tv gids is dus wat ik bedoelde...
Zoiets zou dus mooi zijn voor XMS.
Helaas geen android 3 op mijn pads, dus weer geen feest hier.. jammer want die tv gids is dus wat ik bedoelde...
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 25-11-2011 12:43 ]
Ja zeker omdat je al een IP-gebaseerde oplossing hebt zou het toch moeten kunnen om TV op meerdere apparaten beschikbaar te maken. Ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het zou inderdaad onderscheidend kunnen zijn.Nick39 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 12:42:
https://www.ziggo.com/nl/...-tv-voor-android-tablets/
Het zou me verbazen als je ze ook geen iOS versie uitbrengen in de nabije toekomst.
Ziggo heeft al een iOS versieMy-life schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:57:
Het zou me verbazen als je ze ook geen iOS versie uitbrengen in de nabije toekomst.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Heb ik nu gedaan, waarom men niet op mail reageert vind ik wel erg klantonvriendelijk.Fiber schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:38:
Een DM naar het webcare team werkt veel sneller...
Afwachten maar weer.
Verwijderd
Ik heb je een DM teruggestuurd. -SophieVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:31:
[...]
Heb ik nu gedaan, waarom men niet op mail reageert vind ik wel erg klantonvriendelijk.
Afwachten maar weer.
Verwijderd
Ik kan weer inloggen bij ''mijn xms'' dankzij de snelle reactie van Sophie.
Blijf raar dat dit (dm) sneller werkt dan de mail naar xms.
Nou ja, hulde voor de webcare.
@Fiber
Ik kan inderdaad mijn hoofdaccount ook wijzigen, dit was vroeger toch niet zo?
In ieder geval gewijzigd, minder kans op spam.
Blijf raar dat dit (dm) sneller werkt dan de mail naar xms.
Nou ja, hulde voor de webcare.
@Fiber
Je had natuurlijk ook gewoon kunnen bellen
[ Voor 20% gewijzigd door White_Collar op 25-11-2011 19:29 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Had gekund ja, maar zo spannend was het ook niet.
Mijn gedachte was mail sturen en een paar dagen later een antwoord met de oplossing.
Werkt bij xms blijkbaar anders.
Wat ik ook niet zo fijn vind is bij bellen dat je eerst een keuze menu krijgt en daarna een tenenkrommend wachtmuziekje. En dan ben je afhankelijk van de drukte wanneer je geholpen word.
Mijn gedachte was mail sturen en een paar dagen later een antwoord met de oplossing.
Werkt bij xms blijkbaar anders.
Wat ik ook niet zo fijn vind is bij bellen dat je eerst een keuze menu krijgt en daarna een tenenkrommend wachtmuziekje. En dan ben je afhankelijk van de drukte wanneer je geholpen word.
Geen idee, nu kan het in ieder geval wel, en je factuur adres verandert automatisch mee, dus dat is ook wel handig. Nou ja, ook weer opgelost in ieder geval.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:28:
[...]
@Fiber
Verwijderd
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar.Loveparade schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:51:
btw. ben weer backjes hier.
Loop namelijk met een nierbekontsteking rond
Verwijderd
Dit is het enige bericht wat er ooit over gepost is:
Maar dat lijkt al niet meer te kloppen.NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
[...]
KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.
Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.
Verwijderd
Ow okeeVerwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:01:
[...]
Dit is het enige bericht wat er ooit over gepost is:
[...]
Maar dat lijkt al niet meer te kloppen.
Maar waar basseer je dat op, dat het niet lijkt te kloppen?
is het bericht terug getrokken.... ?!
Verwijderd
november is bijna voorbij 
En normaal zijn dit soort wijzigingen aan het begin van de maand.
En normaal zijn dit soort wijzigingen aan het begin van de maand.
Verwijderd
@ Alex > Dat is idd zo.
Nou hopen dat ze toch soon daarmee een keer gaan komen.
Weet Webcare hier iets vanaf miss ???
Nou hopen dat ze toch soon daarmee een keer gaan komen.
Weet Webcare hier iets vanaf miss ???
Heb gisteravond een Fritzbox 7390 voor telefoon en Wlan aangesloten. Dat werkt goed.
De vaste telefoonaansluiting van XMS met een Y-kabel (wordt bijgeleverd) aangesloten op de DSL aansluiting van de FB en de Internetaansluiting op poort 1 als Wan ingesteld.
Echter ben ik hier niet om de FB te promoten, maar wil graag weten hoe het komt dat ik een kort nummer op het display van mijn telefoon krijg als ik door een gsm gebeld wordt.
Nummerweergave was voorheen wel goed, maar nu met de FB niet meer.
Het zal vast een instelling van XMS zijn die ik moet overnemen in de FB.
Iemand een idee?
De vaste telefoonaansluiting van XMS met een Y-kabel (wordt bijgeleverd) aangesloten op de DSL aansluiting van de FB en de Internetaansluiting op poort 1 als Wan ingesteld.
Echter ben ik hier niet om de FB te promoten, maar wil graag weten hoe het komt dat ik een kort nummer op het display van mijn telefoon krijg als ik door een gsm gebeld wordt.
Iemand een idee?
Het enige nadeel is dus dat mijn Advent Vega op android 2.3.5 draait en Advent blijkbaar niet van plan is om een nieuwere versie uit te brengen.Luuk1983 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:38:
[...]
Ja zeker omdat je al een IP-gebaseerde oplossing hebt zou het toch moeten kunnen om TV op meerdere apparaten beschikbaar te maken. Ik snap dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar het zou inderdaad onderscheidend kunnen zijn.
Voor de Advent zijn er genoeg rom's te vinden maar niet een die echt gebaseert is op Android 3,dus maar ff wachten op de mobiele app,de ervaring leert wel dat KPN/GHM Ziggo erg vaak volgt in alternatieven dus wie weet... Ik vraag me zowieso af wat beide apps doen,qua internet zit ik op het XMS netwerk en heb dus geen Ziggo IP,vermoedelijk zal de Ziggo app dus niet draaien ook al zou ik 3 hebben, en aan de GHM app zou ik ook weinig hebben,omdat ik geen digitale tv heb.,of ik moet met een eventuele tablet de draadloze Ziggo router van mijn zoon pikken... er zou een tv moeten komen die op android draait en alle apps ondersteunt...
Komt er vast wel, Google is met tv bezig, Apple ook waarschijnlijk, kan allemaal nooit heel lang meer duren...Nick39 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:15:
[...] er zou een tv moeten komen die op android draait en alle apps ondersteunt...
Virusscanner op je tv.... of reclame killer...... touchscreen tv of met muisje... zal wel wat gaan kosten maar ik ben er klaar voor.Fiber schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:27:
[...]
Komt er vast wel, Google is met tv bezig, Apple ook waarschijnlijk, kan allemaal nooit heel lang meer duren...
(47 inch tablet op een standaard denk ik
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 26-11-2011 13:08 ]
Top2000 quiz opgenomen van de week.
Kan iemand mij vertellen waarom ik ondertiteling in die opname heb zitten en hoe ik dat uitschakel op de M540?
Kan iemand mij vertellen waarom ik ondertiteling in die opname heb zitten en hoe ik dat uitschakel op de M540?
GerkeP
Zet hem eens op DTMF-Bellsouth.Geurt-kun schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:49:
Iemand een idee?
Hoe kom je daar nu bij?Nick39 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:15:
[...]
Het enige nadeel is dus dat mijn Advent Vega op android 2.3.5 draait en Advent blijkbaar niet van plan is om een nieuwere versie uit te brengen.
Voor de Advent zijn er genoeg rom's te vinden maar niet een die echt gebaseert is op Android 3
Voor de vega zijn er zat 3.x roms hoor
Is helaas niet in te stellen op de FritzBox 7390.
De weergave is heel verschillend, dan wel het volledige nummer, dan maar een deel, of soms allemaal nullen of "unknown".
Ik heb een Siemens Chicago 330 Micro en een Siemens Gigaset C1 via Dect aangesloten en een Malibu 630 bedraad. Nu zijn het waarschijnlijk allemaal Siemens toestellen en dat zou het probleem kunnen zijn...
Anyway, het begint aardig off-topic te worden. Ik ga het verderop proberen.
Ik zou het eens met een normale telefoonkabel proberen, neem aan dat een uiteinde van de Y-kabel nu los hangt. Nummrweergave met de combinatie FB7390 en Siemens 330 Micro werkt in elk geval via VOIP prima.
edit: dacht een 330 micro te hebben, maar blijkt een 440 micro te zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door apexrider op 27-11-2011 11:06 ]
Bij mij ligt sinds vanochtend alles eruit. Internet en IPTV werken niet meer. Mensen met ook dit probleem? Regio Deventer.
Verwijderd
Nope, ook regio Deventer, geen problemen.BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:09:
Bij mij ligt sinds vanochtend alles eruit. Internet en IPTV werken niet meer. Mensen met ook dit probleem? Regio Deventer.
Hmm vreemd. Analoge tv werkt nog wel maar verder geen internet of iets dergelijks. Modem al 2x gereset. Sad times.Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:19:
[...]
Nope, ook regio Deventer, geen problemen.
Ik heb de 8-aderige rj45 kabel met adapter geprobeerd, geen signaal.apexrider schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:59:
Ik zou het eens met een normale telefoonkabel proberen, neem aan dat een uiteinde van de Y-kabel nu los hangt. Nummerweergave met de combinatie FB7390 en Siemens 330 Micro werkt in elk geval via VOIP prima.
Tevens een 4-aderige telefoonkabel, ook geen signaal.
Uiteindelijk nog de andere poot van de Y-kabel geprobeerd, wederom geen signaal.
Misschien zou ik nog een 6-aderige kunnen proberen, maar heb m'n twijfels.
Als het telefoonsignaal binnen komt, ligt het toch niet aan de bekabeling als nummerweergave niet goed werkt?
Dan zoek ik niet goed, of mijn dislectie weer eens..j1nx schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 15:20:
[...]
Hoe kom je daar nu bij?
Voor de vega zijn er zat 3.x roms hoor
Gisteren trouwens een megastoring op RTL 4, uiteindelijk switchten ze over op satelliet.
Iemand hier daar iets van gemerkt, vanochtend was alles weer in orde,maar gisteravond zaten ze op maximaal 2,5 mbits
http://android.modaco.com...dvent-vega-vegamodacocom/Nick39 schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:32:
[...]
Dan zoek ik niet goed, of mijn dislectie weer eens..
Gisteren trouwens een megastoring op RTL 4, uiteindelijk switchten ze over op satelliet.
Iemand hier daar iets van gemerkt, vanochtend was alles weer in orde,maar gisteravond zaten ze op maximaal 2,5 mbits
Dit is je beste source voor info, waarbij de laatste versie van VegaComb best OK zijn.
RTL4; Geen TV gekeken gister. (tenminste, niet iets van de crap van de zenders, heb mijn eigen zenders gemaakt zeg maar
Echt slecht dit. Geen internet en TV en niemand die je kunt bellen omdat ze zondag gesloten zijn. Diep triest van XMS dit. Moet mijn weekend helemaal verpest zijn omdat zij niet willen werken
Uhm, hoe kom je daar bij? Storing dienst is gewoon open hoor.BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:35:
Echt slecht dit. Geen internet en TV en niemand die je kunt bellen omdat ze zondag gesloten zijn. Diep triest van XMS dit. Moet mijn weekend helemaal verpest zijn omdat zij niet willen werken
BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:35:
offtopic:
Als je de staat van de leven afhangt van je internet verbinding is het misschien verstandig om een tweede lijntje te nemen. Sterkte ermee man
.
Als je de staat van de leven afhangt van je internet verbinding is het misschien verstandig om een tweede lijntje te nemen. Sterkte ermee man
Weet je wat ik nou het ergste vind? Ik kan me in beide partijen vindenMy-life schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:32:
[...]
offtopic:
Als je de staat van de leven afhangt van je internet verbinding is het misschien verstandig om een tweede lijntje te nemen. Sterkte ermee man.
Ja, ik ben verslaafd aan internet
Ja, dat is te triest voor woorden
Ook voor particuliere storingen? Of alleen voor het grotere werk?Rekenblok schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:39:
[...]
Uhm, hoe kom je daar bij? Storing dienst is gewoon open hoor.

P.S. Ben gewoon nieuwsgierig, no problems here...
Om heel eerlijk te zijn: geen idee.Fiber schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:11:
[...]
Ook voor particuliere storingen? Of alleen voor het grotere werk?![]()
P.S. Ben gewoon nieuwsgierig, no problems here...
(help webcare
Op de website van xms staat dat ze zondag gesloten zijn. Of jij moet een nunmer hebben die niet op hun site staat.Rekenblok schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:39:
[...]
Uhm, hoe kom je daar bij? Storing dienst is gewoon open hoor.
bel gewoon 088 555 2 555.BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:57:
[...]
Op de website van xms staat dat ze zondag gesloten zijn. Of jij moet een nunmer hebben die niet op hun site staat.
Staat ook in de FP
Dat nummer heb ik al gebeld. Kreeg gewoon te horen dat ze gesloten zijn.Rekenblok schreef op zondag 27 november 2011 @ 19:29:
[...]
bel gewoon 088 555 2 555.
Staat ook in de FP
Verwijderd
De klantenservice is idd gesloten, dat hoor je ook aan het begin.BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:09:
[...]
Dat nummer heb ik al gebeld. Kreeg gewoon te horen dat ze gesloten zijn.
Dus je bent te ongeduldig geweest
Want als je even wacht krijg je daarna te horen, voor storingen kies 2.
Heb ze net gebeld en kreeg ze gewoon te pakken.
Ze wachten je belletje af, zeiden ze
Even getest..BusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:09:
[...]
Dat nummer heb ik al gebeld. Kreeg gewoon te horen dat ze gesloten zijn.

Is je gegund!

Klagen is prima, maar het moet wel eerlijk blijven....

Verwijderd
Dat ben ik 200% met je eens.Fiber schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:30:
[...]
Is je gegund!Ik tik niet zo snel...
![]()
Klagen is prima, maar het moet wel eerlijk blijven....
Mensen zijn vaak te ongeduldig.
Die kende ik al,helaas is die firmware zo instabiel als wat,bedankt voor het meedenken.j1nx schreef op zondag 27 november 2011 @ 14:57:
[...]
http://android.modaco.com...dvent-vega-vegamodacocom/
Dit is je beste source voor info, waarbij de laatste versie van VegaComb best OK zijn.
RTL4; Geen TV gekeken gister. (tenminste, niet iets van de crap van de zenders, heb mijn eigen zenders gemaakt zeg maar)
Hmm, jammer. Heb zelf geen vega, maar een chinees tabje en ook geen HC/ICSNick39 schreef op zondag 27 november 2011 @ 21:02:
[...]
Die kende ik al,helaas is die firmware zo instabiel als wat,bedankt voor het meedenken.
Ik ga eens kijken of ik zelf niet een android websiteje kan maken met de xmltv files. Misschien weer iets leuks om mijn Sencha Touch wat op te rakelen.
Verwijderd
Als je probleem nog niet is opgelost; kun je je adresgegevens per e-mail of DM naar ons sturen? Mogelijk kunnen wij je hierbij helpen. - SophieBusmuiZ schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:09:
Verwijderd
De ondertiteling wordt meegestuurd vanuit de bron en is helaas niet uit te schakelen. - SophieLoveparade schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:45:
Top2000 quiz opgenomen van de week.
Dat lijkt me niet echt goed?Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:51:
[...]
De ondertiteling wordt meegestuurd vanuit de bron en is helaas niet uit te schakelen. - Sophie
Dan mag je dat als bug op de lijst zetten, want op die manier opnames terugkijken is natuurlijk waardeloos
Als ik live kijk is die ondertiteling toch ook niet zichtbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 28-11-2011 13:14 ]
GerkeP
Verwijderd
@ Loveparade
Ik heb het hier intern besproken, het lijkt een eenmalig probleem te zijn met de uitzending van de Top 2000 Quiz. Indien je bij de volgende uitzending wederom dit probleem ervaart laat het dan even weten. - Tim
Ik heb het hier intern besproken, het lijkt een eenmalig probleem te zijn met de uitzending van de Top 2000 Quiz. Indien je bij de volgende uitzending wederom dit probleem ervaart laat het dan even weten. - Tim
Nee hoor, is zeker geen eenmalig probleem, had dit laatst ook met de opnames van Fort BoyardVerwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:49:
@ Loveparade
Op de een of andere manier gaat de TT888 ondertiteling automatisch mee in de opname.
En op Syfy en 13th street wil ik graag de ondertiteling wel mee opnemen, en daar is het dan weer niet aanwezig
[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 28-11-2011 15:49 ]
GerkeP
Verwijderd
Kun je je adresgegevens sturen? Heb je dit probleem bij alle Nederlandse uitzendingen? - SophieLoveparade schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:48:
[...]
Nee hoor, is zeker geen eenmalig probleem, had dit laatst ook met de opnames van Fort Boyard
Op de een of andere manier gaat de TT888 ondertiteling automatisch mee in de opname.
En op Syfy en 13th street wil ik graag de ondertiteling wel mee opnemen, en daar is het dan weer niet aanwezig
Het NOB is hier regelmatig mee aan het klooien, hier op Ziggo heb je 3 ondertitel keuze's, je taal die je als voorkeur instelt (Nederlands) Voor Doven en slechthorenden, en geen.
Uiteraard staat die op nederlands,maar de enige manier om hem er af te krijgen is de ondertiteling helemaal uit te zetten,waardoor ie op andere zenders zoals realitychannel (noem maar ff een voorbeeld) ook af is.
De ondertiteling op de nederlandse zenders hoort alleen mee te komen als je hem op doven en slechthorenden zet,maar komt er gewoon door heen welke stand ook.
Ziggo zet dit dan maar tijdelijk uit waardoor doven en slechthorenden zelf naar 888 moeten.
Het is dus bij Ziggo ook zo.
(op BBC 1 en 2 heb ik ook altijd de doven en slechthorenden ondertitel in beeld.)
Maar dit flikt het NOB dus, net zoals ze het leuk vinden om met het Journaal bij bepaalde reportages zitten te klooien met het Dolby geluid, opeens je center uit, of je bas... van ellende moet je dan op PCM.
Het is erg storend, komt met de opnames mee.
Ze sturen een verkeerde flag mee met de ondertiteling waardoor deze als gewone wordt aangezien en weergegeven wordt.
Op alle tv's en decoders.
Uiteraard staat die op nederlands,maar de enige manier om hem er af te krijgen is de ondertiteling helemaal uit te zetten,waardoor ie op andere zenders zoals realitychannel (noem maar ff een voorbeeld) ook af is.
De ondertiteling op de nederlandse zenders hoort alleen mee te komen als je hem op doven en slechthorenden zet,maar komt er gewoon door heen welke stand ook.
Ziggo zet dit dan maar tijdelijk uit waardoor doven en slechthorenden zelf naar 888 moeten.
Het is dus bij Ziggo ook zo.
(op BBC 1 en 2 heb ik ook altijd de doven en slechthorenden ondertitel in beeld.)
Maar dit flikt het NOB dus, net zoals ze het leuk vinden om met het Journaal bij bepaalde reportages zitten te klooien met het Dolby geluid, opeens je center uit, of je bas... van ellende moet je dan op PCM.
Het is erg storend, komt met de opnames mee.
Ze sturen een verkeerde flag mee met de ondertiteling waardoor deze als gewone wordt aangezien en weergegeven wordt.
Op alle tv's en decoders.
Het wordt inderdaad tijd dat ze zaken als ondertitels, nasynchronisatie en geluid gaan standaardiseren en je per zender vrije keuzes en defaults geven.
Ik zal dit eens testen vanavondVerwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:54:
[...]
Kun je je adresgegevens sturen? Heb je dit probleem bij alle Nederlandse uitzendingen? - Sophie
PM met adresgegevens is onderweg/
GerkeP
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.