Klopt, getest en werkt nu prima... Je zou kunnen vragen of er nog iets geregeld kan worden als je 2 programma's achter elkaar wilt opnemen van verschillende zenders, want vanwege de extra minuten die opgenomen worden lukt dat niet...Mojo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:16:
Dit is inmiddels verholpen op de M540. Forceer hiervoor een firmwareupdate. Als er mensen zijn met een gelijksoortig probleem op de M5320, na een firmwareupdte, PM even.
Nee, ze moeten gewoon de recording triple decoder maken. Terwijl de ene opname nog bezig is met zijn extra minuten, kan er best een tweede trhead opgestart worden die alvast de begin minuten van de andere opname start. Dit alles dan terwijl je op een derde thread TV aan het kijken bent op een ander kanaal.Le-xxx-ie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:06:
Je zou kunnen vragen of er nog iets geregeld kan worden als je 2 programma's achter elkaar wilt opnemen van verschillende zenders, want vanwege de extra minuten die opgenomen worden lukt dat niet...
Dit is een feature, die als ze hem bij de volgende firmware update implementeren denk ik alle concurrent decoders van de kabel en sateliet het nakijken laat.
Dan is het ineens wel de aanschaf kosten waard.
Pff, denk dat dat zelfs ik er een bestel
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat heeft UPC al een aantal jaar..j1nx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:48:
[...]
Nee, ze moeten gewoon de recording triple decoder maken. Terwijl de ene opname nog bezig is met zijn extra minuten, kan er best een tweede trhead opgestart worden die alvast de begin minuten van de andere opname start. Dit alles dan terwijl je op een derde thread TV aan het kijken bent op een ander kanaal.
Dit is een feature, die als ze hem bij de volgende firmware update implementeren denk ik alle concurrent decoders van de kabel en sateliet het nakijken laat.
Dan is het ineens wel de aanschaf kosten waard.
Pff, denk dat dat zelfs ik er een bestel
Zou je eens willen kijken wat de laatste firmware versie is? Ik heb nu 2.3.5 er op staan.Le-xxx-ie schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:06:
[...]
Klopt, getest en werkt nu prima... Je zou kunnen vragen of er nog iets geregeld kan worden als je 2 programma's achter elkaar wilt opnemen van verschillende zenders, want vanwege de extra minuten die opgenomen worden lukt dat niet...
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Triple decoders?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Zijn er meer mensen met problemen qua internet toegang in Soest (Boerenstreek)?
Sinds zaterdag verstoken van internet (IPTV en telefonie zijn inmiddels wel hersteld)
Ik heb inmiddels al 2 keer gebeld met XMS en zou teruggebeld worden maar heb nog niets mogen vernemen.
Sinds zaterdag verstoken van internet (IPTV en telefonie zijn inmiddels wel hersteld)
Ik heb inmiddels al 2 keer gebeld met XMS en zou teruggebeld worden maar heb nog niets mogen vernemen.
Verwijderd
KPN en andere providers zijn begonnen of gaan nog beginnen met het aanbieden van tv via het internet voor eigen klanten. Dan kan je op PC of Ipad tv kijken. Weet iemand of XMS hier ook voorbereidingen voor treft??
Ik hoop dat XMS een horizon achtige constructie bouwt, met een centrale mediaserver en clients. Hoewel ze waarschijnlijk niet de snowflake interface kunnen gebruiken en een hoop andere "goodies" (social media etc) in eerste instantie kunnen laten liggen, hebben ze het voordeel dat ze al een IPTV infrastructuur hebben. Hierdoor is het technischer makkelijker uit te rollen...
Dat zou wel helemaal tof zijn, ja. De zenders uit je pakket middels Flash/HTML5/Silverlight streamen (ik zou voorlopig prima uit de voeten kunnen met 720p HD streams)
Kan ik tenminste TV kijken op zolder zonder rare fratsen uit te halen om IPTV aan de gang te krijgen.
Kan ik tenminste TV kijken op zolder zonder rare fratsen uit te halen om IPTV aan de gang te krijgen.
Hehe, eensch 
Hoewel je met het dvb-c pakket van Glashart Media op dit moment ook al best ver kan komen zonder al te rare fratsen hoor.
Een enigszins vermogend PC'tje (Atom is al voldoende) met een dvb-c stickje en "tvheadend" en je kan helemaal los met TV kijken op iedere PC in huis. Draait hier inmiddels naar bijna volle tevredenheid.
Hoewel je met het dvb-c pakket van Glashart Media op dit moment ook al best ver kan komen zonder al te rare fratsen hoor.
Een enigszins vermogend PC'tje (Atom is al voldoende) met een dvb-c stickje en "tvheadend" en je kan helemaal los met TV kijken op iedere PC in huis. Draait hier inmiddels naar bijna volle tevredenheid.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Op de correct geteste M540 staat 2.3.5-Ax4x-opera10OnsDenis schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:01:
[...]
Zou je eens willen kijken wat de laatste firmware versie is? Ik heb nu 2.3.5 er op staan.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
dvb-c stickje? Ja, ben me daar betoeterd. Zal ik nog eens een coax kabel naar de zolder gaan trekken... 
Misschien via een VM en Hyper-V? Server staat toch al bij de meterkast
Misschien via een VM en Hyper-V? Server staat toch al bij de meterkast
[ Voor 45% gewijzigd door akimosan op 12-10-2011 11:33 ]
Nou ja, problemen. Van de week weer eens een vastloper. Ik was aan het opnemen en had live-tv gepauzeerd, vervolgens wilde ik verder kijken en de box liep compleet vast.Mojo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:41:
[...]
Op de correct geteste M540 staat 2.3.5-Ax4x-opera10Heb jij problemen dan?
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
LOL wie heeft het over een coax kabel naar zolder?
Hier staat een (atom x86 based) NAS in de meterkast, knus dichtbij de Genexis NT. dvb-stickje erin, "tvheadend" software erop en vlc streaming naar zolder
Hier staat een (atom x86 based) NAS in de meterkast, knus dichtbij de Genexis NT. dvb-stickje erin, "tvheadend" software erop en vlc streaming naar zolder
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ja, had even over tvheadend heen gelezen.. Ben aan het kijken of ik dat op een VM kan draaien, mogelijk in Hyper-v Server
Verwijderd
Alsjeblieft geen Silverlight meuk.akimosan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:21:
Dat zou wel helemaal tof zijn, ja. De zenders uit je pakket middels Flash/HTML5/Silverlight streamen (ik zou voorlopig prima uit de voeten kunnen met 720p HD streams)
Liever gewoon een .m3u file die wordt aangeboden op de GHM site met 1:1 omgezette unicast streams van Technicolor multicast feeds. En dit dan voor een klein select aantal basiszenders die bij DVB-C al contractueel zijn afgedekt om FTA aan klanten aangeboden te mogen worden.
Als je met Hyper-v een USB device volledig kan 'doorgeven' aan een VM moet dat prima gaanakimosan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:39:
Ja, had even over tvheadend heen gelezen.. Ben aan het kijken of ik dat op een VM kan draaien, mogelijk in Hyper-v Server
Ik heb de 540 en heb een paar vragen:
1 Is er ergens een zeer gedetailleerde handleiding?
2 Hoe kan ik 'oneindig' opnemen (dus net zo lang totdat ik de opname zelf stop)?
3 als ik gewoon TV kijk en ik druk op het knopje ínteractief'dan gebeurd er niets.
2 Hoe kan ik 'oneindig' opnemen (dus net zo lang totdat ik de opname zelf stop)?
3 als ik gewoon TV kijk en ik druk op het knopje ínteractief'dan gebeurd er niets.
[ Voor 21% gewijzigd door kuwerti op 12-10-2011 14:07 ]
Verwijderd
1. Op de XMS website.kuwerti schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:06:
2. Door op het opname knopje te drukken (rode knopje).
3. Deze button werkt "nog"niet.
@1, en #3, ok dank je.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:08:
[...]
1. Op de XMS website.
2. Door op het opname knopje te drukken (rode knopje).
3. Deze button werkt "nog"niet.
@2, dat werkt vlgs mij dus niet, had dit gedaan, maar na een tijd istie vanzelf gestopt. Ik zal het nog eens testen.
dank
Verwijderd
Klopt idd. Hij neemt dan het desbetreffende programma op uit de gids.kuwerti schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:27:
[...]
@1, en #3, ok dank je.
@2, dat werkt vlgs mij dus niet, had dit gedaan, maar na een tijd istie vanzelf gestopt. Ik zal het nog eens testen.
dank
En hierna stopt hij vanzelf.
Je zal dus als je langer wilt opnemen, handmatig hem langer moeten programmeren.
* White_Collar smeekt: Lees de TOPIC start eerst! Anders krijgt Rekenblok het gevoel dat hij het allemaal voor niks heeft gedaankuwerti schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:06:
Citaat topic start:
![]() Handleidingen + Zender overzichten | ||||||||||||||||||||||||||||
Algemeen:
Internet Telefonie:
Digitale IPTV
Zender overicht
|
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
@rekenblok: je hebt helemaal gelijk. Ik vind alleen de handleiding die daar staat wel HEEL erg summier. Ik had een manual verwacht waarin ook de betreffende menu's en de opties daarin besproken zouden worden. De manual die op xms staat geeft alleen aan wat de knopjes doen.Rekenblok schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:02:
[...]
* kuwerti smeekt: Lees de TOPIC start eerst! Anders krijgt Rekenblok het gevoel dat hij het allemaal voor niks heeft gedaan
Citaat topic start:
[afbeelding]
Handleidingen + Zender overzichten
Algemeen:
Onderwerp Download link Installatie Handleiding klik
Internet
Telefonie:
Onderwerp Download link Telefonie Handleiding klik
Digitale IPTV
Onderwerp Download link Handleiding Animo 110 inc. tv codes klik Handleiding Animo 130m inc. tv codes klik Handleiding Animo 140 inc. tv codes klik Handleiding Animo 532 inc. tv codes klik Handleiding Animo 540 inc. tv codes klik Handleiding MovieMax videotheek klik
Zender overicht
Onderwerp Download link Zender overzicht Analoog en DVB-C klik Zender overzicht IPTV (digitale tv) klik
Ik kom er wel uit hoor daar niet van.....
@Denan,
done
done
Ik heb de tissues erbij gepakt!
Dank jullie!!!
kuwerti schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:29:
[...]
Ik heb de tissues erbij gepakt!Dit is precies wat ik zocht!
Dank jullie!!!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
LOLFiber schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:21:
[...]
Gaat dit nog steeds over die 1111 code...?
Een aantal weken terug, heb ik iemand hier iets gezien over de volgende storing:
dat zenders op zwart gingen, dat er naar een andere zender geschakeld moest worden om uiteindelijk weer beeld te krijgen op de zender, die probleem was gister rond 21:00 tot 23:00 regelmatig het geval.
Uiteindelijk maar via DVB-C verder gekeken, deze werkte gelukkig goed.
Is daar iets over bekend was er een storing?
Edit: wij gebruiken ook de 110.
dat zenders op zwart gingen, dat er naar een andere zender geschakeld moest worden om uiteindelijk weer beeld te krijgen op de zender, die probleem was gister rond 21:00 tot 23:00 regelmatig het geval.
Uiteindelijk maar via DVB-C verder gekeken, deze werkte gelukkig goed.
Is daar iets over bekend was er een storing?
Edit: wij gebruiken ook de 110.
[ Voor 4% gewijzigd door ferrarifreak op 13-10-2011 15:53 ]
Was ik. Komt nog steeds een enkele keer voor. Een keer in de week ongeveer. Niet op zwart, maar het beeld bevriest, staat te knipperen, alsof de band vastloopt, of dat hij moet bufferen. Even weg-zappen en weer terug lost het inderdaad weer op, maar toch niet prettig als het net in een mooie scene is. Ik heb een Amino 110 trouwens. Maar soms is het ook gewoon een korte landelijke storing, zoals gisteren of zo bij Nieuwsuur, dat de verbinding met een correspondent wegvalt of dat er inderdaad in de studio 'een band vastloopt'.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hihi... wat die correspondenten betreft, gisteravond bij NTR op Ned. 2 een leuke docu, getiteld "achter het scherm". Dit keer liepen ze met een NOS journaal uitzending achter de schermen mee..... wat een stress om een verbinding met een correspondent live te krijgen
. Terwijl het als kijker zo makkelijk lijkt.
On topic: Zelf had ik gisteren op een gegeven moment wel een flinke hanger in de EPG: Duurde echt 30 sec. voor de box weer responsief werd. Verder van weg vallend beeld geen last op een M540.
On topic: Zelf had ik gisteren op een gegeven moment wel een flinke hanger in de EPG: Duurde echt 30 sec. voor de box weer responsief werd. Verder van weg vallend beeld geen last op een M540.
Ik kan dit probleem redelijk goed reproduceren. Ik doe namelijk periodiek een scan naar (voorloop)zenders die nog niet officieel actief zijn. Na een scan-sessie treedt dit probleem eigenlijk altijd op. Je krijgt dan dat je echt iedere 10 minuten naar een andere zender moet switchen om de stream weer aan de gang te krijgen.... dat zenders op zwart gingen, dat er naar een andere zender geschakeld moest worden om uiteindelijk weer beeld te krijgen op de zender ...
De enige manier om het permanent weer goed te krijgen is om de DRG een tijdje van de stroom te halen.
Vermoedelijk kan de DRG niet zo goed tegen snelle IGMP joins/leaves.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
nee, die heeft mijn vrouw aangepast......Fiber schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:21:
[...]
Gaat dit nog steeds over die 1111 code...?
Reset nog niet geprobeerd maar ik heb een genexis.ari3 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:21:
[...]
De enige manier om het permanent weer goed te krijgen is om de DRG een tijdje van de stroom te halen.
Vermoedelijk kan de DRG niet zo goed tegen snelle IGMP joins/leaves.
Hier hield het ineens op erg raar allemaal.
Wij hebben sinds een tijdje digitale tv met de amino 540 (woensdags besteld, donderdag de koerier aan de deur.
) en dat bevalt goed.
Films opnemen, uitgesteld kijken, helemaal super.
Dingen na elkaar opnemen had nog wat problemen, maar ik heb net gelezen dat daar een firmware update voor is.
Nu zitten we met een gekkigheidje: Als je een programma pauzeert en later hervat, dan kan het volume niet meer aangepast worden.
Hebben meer mensen daar last van?
En is daar wat aan te doen?
Dingen na elkaar opnemen had nog wat problemen, maar ik heb net gelezen dat daar een firmware update voor is.
Nu zitten we met een gekkigheidje: Als je een programma pauzeert en later hervat, dan kan het volume niet meer aangepast worden.
Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude
http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/ is inmiddels geüpdatet, en volgens deze is 247 het kanaal van 24Kitchen, en is kanaal 16 de "Zender van de maand"...elwinvangestel schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:05:
24kitchen is inmiddels gestart op zowel kanaal 16 als 247!
ik zie dat we onder interactief nu ook een paar zaken erbij krijgen:
Telegraaf vanaf 18-10-2011
Telesport vanaf 18-10-2011
Privé vanaf 18-10-2011
Autovisie vanaf 18-10-201
Edit:
Zender overzicht lijsten links zijn geüpdatet naar de versies die vandaag zijn uitgekomen.
Telegraaf vanaf 18-10-2011
Telesport vanaf 18-10-2011
Privé vanaf 18-10-2011
Autovisie vanaf 18-10-201
Edit:
Zender overzicht lijsten links zijn geüpdatet naar de versies die vandaag zijn uitgekomen.
[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 13-10-2011 23:29 ]
Ik heb hier hetzelfde issue, wilde die van de week ook al eens aankaarten, maar je bent mij voorbartware schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:29:
Ik neem aan dat je het volume van de STB zelf bedoelt? Het volume van de TV kan je via de remote van de M540 wel gewoon aanpassen hoop ik?bartware schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:29:
Wij hebben sinds een tijdje digitale tv met de amino 540 (woensdags besteld, donderdag de koerier aan de deur.) en dat bevalt goed.
Ik zal het eens proberen te reproduceren.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Gisteren weer heel vervelend in beeld "Programmagegevens worden geladen". Gelukkig was ik niets aan het opnemen, want was alleen op te lossen door de M540 te herstarten. Ik dacht dat dat was opgelost?
GerkeP
Verwijderd
Nou.... volgens mij is het met de nieuwe afstandsbediening niet meer een kwestie van "even" het volume van de TV aanpassen. Misschien heb ik iets verkeerd gelezen (of niet gelezen), maar volgens mij moet dat voortaan met een toetscombinatie. Vroeger drukte je gewoon op de "TV-knop" en kon je daarna je TV bedienen, terwijl je nu dus 2 van die kleine knopjes tegelijk in moet drukken om het volume van je TV aan te passen.Mojo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:52:
[...]
Ik neem aan dat je het volume van de STB zelf bedoelt? Het volume van de TV kan je via de remote van de M540 wel gewoon aanpassen hoop ik?(Mits dat is ingesteld).
Ik zal het eens proberen te reproduceren.
Over het algemeen heb ik wat gemengde gevoelens over de nieuwe afstandsbediening:
- Het ontwerp is beter. Natuurlijk wel even wennen, maar dat is logisch.
- Het aansturen van mijn Sony Bravia 46EX500 is er niet echt beter op geworden. Ik heb alle mogelijke codes geprobeerd, maar waar ik met de vorige afstandsbediening mijn TV zonder problemen uit en weer aan kon zetten heb ik nu een probleem. Uitzetten gaat prima, maar de opdracht "aan" is nu vervangen door de opdracht "zender 1" (analoog dus). En dan moet ik alsnog de originele afstandsbediening van de TV pakken om hem weer op HDMI-1 te zetten. (Terwijl de TV zo staat ingesteld, dat deze altijd HDMI-1 pakt, als je op de powerknop van de afstandsbediening drukt. Maarja, als je op de 1 drukt.... gaat hij natuurlijk toch naar zender 1 op analoog.)
Sinds een paar weken over van ADSL naar Glas Alles in 1 50 Mb (incl. digitale tv). Actie tot juni / juli 2012 100 Mb i.p.v. 50 Mb. Werkt goed allemaal, alleen als usenet wordt gebruik wanneer tv wordt gekeken dan schokt het beeld geregeld en / of staat het beeld geregeld stil bij een digitale en nog meer bij HD weergave via de Amino 540. Enig idee of dit is op te lossen zodat ik ze wel gelijktijdig kan gebruiken. Met een max. download van 50 Mb moet er toch van de 100 Mb voldoende bandbreedte over blijven om minimaal 1 HD stream probleemloos binnen te halen?
Mogelijk een QOS probleem in de ASR.Meultje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:42:
Sinds een paar weken over van ADSL naar Glas Alles in 1 50 Mb (incl. digitale tv). Actie tot juni / juli 2012 100 Mb i.p.v. 50 Mb. Werkt goed allemaal, alleen als usenet wordt gebruik wanneer tv wordt gekeken dan schokt het beeld geregeld en / of staat het beeld geregeld stil bij een digitale en nog meer bij HD weergave via de Amino 540. Enig idee of dit is op te lossen zodat ik ze wel gelijktijdig kan gebruiken. Met een max. download van 50 Mb moet er toch van de 100 Mb voldoende bandbreedte over blijven om minimaal 1 HD stream probleemloos binnen te halen?
Even bellen met XMS en dit probleem voorleggen wat je nu omschrijft. Kan bijna niet anders dan dat ze een ticket naar de netwerk leverancier gaat
[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 14-10-2011 17:46 ]
Beste Rekenblok,Rekenblok schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:45:
[...]
Mogelijk een QOS probleem in de ASR.
Even bellen met XMS en dit probleem voorleggen wat je nu omschrijft. Kan bijna niet anders dan dat ze een ticket naar de netwerk leverancier gaat
Bedankt voor je snelle reactie
Yup, En er is op elke lijn QoS toegepast bij mij wetenMeultje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:04:
[...]
Beste Rekenblok,
Bedankt voor je snelle reactieHeb voordat ik dit op het forum gepost heb eerst een e-mail gewaagd aan de servicedesk afgelopen maandag. Maar nog niets op terug gekregen. Vervolgens net voordat ik dit bericht postte hier, met de service desk van XMS gebeld en dit voorgelegd. Kreeg te horen dat daar op dit moment niets aan te doen is en dat dit vermoedelijk later wel opgelost zou kunnen worden..(nadat ik navolgende vermeldde)? Ik gaf aan dat het me handig lijkt om een bepaalde hoeveelheid bandbreedte te reserveren of QoS voor de televisie data, zoals dit voor Voip ook doorgaans gedaan wordt. Maar dat kon momenteel niet vertelde de medewerker van de helpdesk me. Lijkt me voor een goede functionaliteit toch redelijk cruciaal. Uit jouw reactie begrijp ik dat dit dus ook op die manier geregeld zou moeten zijn? Kan ik wellicht beter naar een van de XMS huizen om hier meer duidelijkheid over te krijgen?
Voip heeft prioriteit 1 daarna iptv en dan pas internet.
Echter lijkt het erop dat het op jou lijn niet helemaal vlekkeloos draait gezien het feit dat je digitale tv gaat blokken op het moment dat je gaat downloaden.
Ik zou nog een bel poging wagen of even wachten tot de webcare hier is
Als je in Amersfoort woont en naar het XMS huis gaat kom je mij tegen, mocht je daar behoefte aan hebben: vraag even naar Pieter-bas
Woonplaats is H'sum. Ga eerst even bij je collega, mits aanwezig, Arnoud v.d. Kolk langs, heb ik ook goede / prettige ervaring meeRekenblok schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:16:
[...]
Yup, En er is op elke lijn QoS toegepast bij mij weten![]()
Voip heeft prioriteit 1 daarna iptv en dan pas internet.
Echter lijkt het erop dat het op jou lijn niet helemaal vlekkeloos draait gezien het feit dat je digitale tv gaat blokken op het moment dat je gaat downloaden.
Ik zou nog een bel poging wagen of even wachten tot de webcare hier is![]()
Als je in Amersfoort woont en naar het XMS huis gaat kom je mij tegen, mocht je daar behoefte aan hebben: vraag even naar Pieter-bas
@Meultje,
Geen probleem. Mocht je er niet uitkomen laat het alsnog even weten via dit forum
Goed weekend!
Geen probleem. Mocht je er niet uitkomen laat het alsnog even weten via dit forum
Goed weekend!
[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 14-10-2011 18:36 ]
@Meultje,
Download je misschien via IPv6 en NNTP? Want dat is een bekend probleem. De IPv6 packetten worden momenteel niet meegenomen in de QoS.
Download je misschien via IPv6 en NNTP? Want dat is een bekend probleem. De IPv6 packetten worden momenteel niet meegenomen in de QoS.
Ik heb nog een probleempje. Dit speelt eigenlijk alleen met uitzending gemist. Hierbij loopt het beeld vaak niet gelijk met het geluid. Het scheelt niet veel, maar op een gegeven moment ga je er op letten, en je eraan ergeren.
Ik heb het geluid (optisch) van mijn Amino540 naar mijn surround set. Iemand enig idee? hebben meer mensen hier last van. Woongebied 3828SL
Ik heb het geluid (optisch) van mijn Amino540 naar mijn surround set. Iemand enig idee? hebben meer mensen hier last van. Woongebied 3828SL
@j1nx
Ja, poort 563, maar geen IPv6. Heb het ook nog even geprobeert met IPv6 uitgeschakeld en ook nog met poort 119. Resultaat blijft hetzelfde. IPv6 staat overigens ook uitgeschakeld op de router (firewall) zag ik nadien.
Ben bij het XMS huis in H'sum langs geweest. Is een incident ingeschoten. Ik zal jullie, indien gewenst, op de hoogte houden.
Bedankt voor de info tot dusver!
Ja, poort 563, maar geen IPv6. Heb het ook nog even geprobeert met IPv6 uitgeschakeld en ook nog met poort 119. Resultaat blijft hetzelfde. IPv6 staat overigens ook uitgeschakeld op de router (firewall) zag ik nadien.
Ben bij het XMS huis in H'sum langs geweest. Is een incident ingeschoten. Ik zal jullie, indien gewenst, op de hoogte houden.
Bedankt voor de info tot dusver!
Weer een klanttevredenheidsonderzoek , na invullen van je mailadres om de prijs te winnen krijg ik het volgende mailtje terug:
Bedankt voor uw deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek van XMS. Wij hebben uw antwoorden succesvol verwerkt. Indien u behoort tot de prijswinnaars ontvangt u persoonlijk bericht. Een samenvatting van de resultaten van het onderzoek vindt u medio juni op onze website.
juni?? he he he
Bedankt voor uw deelname aan het klanttevredenheidsonderzoek van XMS. Wij hebben uw antwoorden succesvol verwerkt. Indien u behoort tot de prijswinnaars ontvangt u persoonlijk bericht. Een samenvatting van de resultaten van het onderzoek vindt u medio juni op onze website.
juni?? he he he
Hi Ha Hopjesvla
Er klopt meer niet.Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:07:
Weer een klanttevredenheidsonderzoek , na invullen van je mailadres om de prijs te winnen krijg ik het volgende mailtje terug:
juni?? he he he
INHOUDSOPGAVE: Oktober 2011
Klanttevredenheidsonderzoek >>
Werf een XMS abonnee en ontvang een zitzak! >>
10 Dagen gratis Eredivie Live >>
Dat laatste brengen ze, afdeling marketing he, toch een beetje als exclusief voor XMS.
Een heel wervingsverhaal en als die 10 dagen je bevallen dan kan je altijd bij XMS een abonnement afsluiten.
Maar elke provider heeft dit,het is namelijk een wervingsactie van Eredivisie Live zelf, en bij elke provider kan je gratis die 10 dagen kijken.
Ga je op de site van XMS kijken dan staat er echter niet bij de abonnementen of dit jaar of maand abonnementen zijn, alleen de kosten per maand.
n.v.t
[ Voor 96% gewijzigd door White_Collar op 15-10-2011 00:19 ]
Ik begin de spam klachten nu toch een beetje te snappen. Ik heb zelf eigenlijk nooit spam, maar vandaag heb ik de mail ingesteld bij kennissen die sinds een paar dagen ook XMS glasvezel hebben. Direct bij de eerste keer openen van het gloednieuwe xmsnet mailadres in Windows Live Mail zaten er 9 viagra- en/of penis-vergrotings-mailtjes in de map ongewenste mail. Daar werden die mensen toch echt niet vrolijk van. Bij Telfort hadden ze hooguit 1 phishing mailtje per 2 weken of zo. Dit soort rotzooi hadden ze nog nooit gezien.
Snap het probleem niet... spamassassin er op en je bent 99.9% van de spam kwijt.
Je zou zeggen dat dat toch niet zo moeilijk is voor een ISP
Je zou zeggen dat dat toch niet zo moeilijk is voor een ISP
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Dit herken ik. Een aantal jaar geleden heb ik ook een aantal kennissen geholpen met het instellen van hun mail. Account was gloednieuw en was nog nooit toegevoegd op een computer (stond alleen nog op papier). Toen ik deze had ingesteld kreeg ik bij de eerste keer openen ook meteen een lading spam.Fiber schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:08:
vandaag heb ik de mail ingesteld bij kennissen die sinds een paar dagen ook XMS glasvezel hebben. Direct bij de eerste keer openen van het gloednieuwe xmsnet mailadres in Windows Live Mail zaten er 9 viagra- en/of penis-vergrotings-mailtjes in de map ongewenste mail.
En dit was bij 2 verschillende mensen. 1 met OnsNet Nuenen en 1 met OnsNet Eindhoven (zelfde email platform als XMS denk ik? Webmail wel in ieder geval.).
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 02:00 ]
Verwijderd
Volgens mij gebruikt XMS voor de webmail gewoon Squirrelmail. Dat zegt verder niet zo heel veel over het soort mailserver wat daarachter hangt.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:59:
[...]
Dit herken ik. Een aantal jaar geleden heb ik ook een aantal kennissen geholpen met het instellen van hun mail. Account was gloednieuw en was nog nooit toegevoegd op een computer (stond alleen nog op papier). Toen ik deze had ingesteld kreeg ik bij de eerste keer openen ook meteen een lading spam.
En dit was bij 2 verschillende mensen. 1 met OnsNet Nuenen en 1 met OnsNet Eindhoven (zelfde email platform als XMS denk ik? Webmail wel in ieder geval.).
Het verbaast mij echt, dat de spamproblemen (die er blijkbaar dus echt wel zijn) niet bij iedereen voorkomen. Ik ben al meer dan een jaar klant bij XMS en heb in totaal misschien maar 2 ongewenste e-mails (de factuur uitgezonderd) ontvangen.
Ik ga een beetje offtopic, maar dit is een bekend probleem in het algemeen als je geluid van een apparaat naar een surround set gaat leiden. Het probleem is dat een TV het beeldsignaal moet gaan verwerken. Dit kan heel even duren, afhankelijk van hoeveel beeldverbeteraars er aan staan op de TV. Er zit dus een kleine vertraging in van het moment dat je TV het beeldsignaal ontvangt tot het moment dat het beeld daadwerkelijk getoond wordt. Moet je TV veel doen (bijvoorbeeld tussenliggende frames 'verzinnen' of ambilight aansturen) dan zal deze vertraging aanzienlijk zijn, tot soms wel 10-tallen milliseconden.kuwerti schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:10:
Ik heb nog een probleempje. Dit speelt eigenlijk alleen met uitzending gemist. Hierbij loopt het beeld vaak niet gelijk met het geluid. Het scheelt niet veel, maar op een gegeven moment ga je er op letten, en je eraan ergeren.
Het geluid komt eigenlijk vrijwel zonder vertraging uit de speakers van je surroundset. Het geluid zal voor gaan lopen op het beeld. En dat zie je. De enige manier om dit totaal op te lossen is een receiver die HDMI 1.3 ondersteund en zowel het beeld als het geluid via de receiver naar je TV laten lopen. HDMI 1.3 ondersteund lip-sync, waarmee beeld en geluid gelijk gehouden kunnen worden. (Lipsync voorkomt dat het geluid uit de pas gaat lopen, als het geluid eenmaal niet synchroon loopt zal deze dat niet meer corrigeren).
Een goedkopere oplossing is om zoveel mogelijk dingen op de TV uit te zetten die rekenkracht (en daarmee tijd) kosten. Een klein voorbeeld: ik had vroeger hetzelfde met mijn blu-ray speler. Als ik 'Intelligent Frame Creation' op de TV aanzet (techniek om het beeld soepeler te laten lopen), dan moet de TV extra frames gaan verzinnen en dat kost tijd. Ik zag bij blu-rays heel snel dat het geluid niet meer klopte. Met 'Intelligent Frame Creation' uit was dit probleem veel minder zichtbaar omdat de TV veel minder tijd nodig had om het beeld weer te geven.
Nu heb ik overigens een HDMI 1.4 versterker, dus problem solved
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ook gek. Mailtjes verstuurd vanaf een XMSnet mail adres belanden rechtstreeks in de map 'Ongewenste Mail' bij Windows Mail. (Opvolger van Outlook Express.) Niet handig!Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:59:
[...]
Dit herken ik. ... Toen ik deze had ingesteld kreeg ik bij de eerste keer openen ook meteen een lading spam.
[...]
Compleet ander netwerk en platform (en bedrijf). Maar absoluut mogelijk dat een nieuw account direct bergen spam binnenkrijgt als de waarden voor de @ redelijk generiek zijn (henk@) . Probeer maar eens als test een emailaccount 783472374test83724892378912312145etc@ aan te maken. Daar krijg je waarschijnlijk geen spam op binnen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:59:
[...]
Dit herken ik. Een aantal jaar geleden heb ik ook een aantal kennissen geholpen met het instellen van hun mail. Account was gloednieuw en was nog nooit toegevoegd op een computer (stond alleen nog op papier). Toen ik deze had ingesteld kreeg ik bij de eerste keer openen ook meteen een lading spam.
Verwijderd
Het was achternaam+nummer geloof ik. Toch opmerkelijk dat dit in zo'n korte tijd door spambots wordt opgepikt.
Het gaat er niet om of de spam WEL of NIET binnen komt. (>80% van al het internet verkeer is spam/virus/bot troep)
Dat mensen spam krijgen is een feit, het gaat erom dat XMS de spam email niet juist identificeerd en/of juist afhandeld. Een email met het woord "viagra" er 3 keer in moet gewoon opgepikt worden door een filter en ofwel verwijderd worden dan wel in een aparte map gedumped worden.
Als je de content/body van zo'n mailtje door spamassasin laat bekijken (Heb ik meerdere keren gedaan) dan komt zo'n ding soms 5 keer boven de default (is laag) threshold om als spam gemarkeerd te worden.
Ik heb het al opgegeven en handel zelf mijn email maar af. Zoals vele tweakers alhier.
Dat de spam filter van XMS niet werkt is ofwel onkunde, dan wel onwil. Kies maar uit kwaden.
Dat mensen spam krijgen is een feit, het gaat erom dat XMS de spam email niet juist identificeerd en/of juist afhandeld. Een email met het woord "viagra" er 3 keer in moet gewoon opgepikt worden door een filter en ofwel verwijderd worden dan wel in een aparte map gedumped worden.
Als je de content/body van zo'n mailtje door spamassasin laat bekijken (Heb ik meerdere keren gedaan) dan komt zo'n ding soms 5 keer boven de default (is laag) threshold om als spam gemarkeerd te worden.
Ik heb het al opgegeven en handel zelf mijn email maar af. Zoals vele tweakers alhier.
Dat de spam filter van XMS niet werkt is ofwel onkunde, dan wel onwil. Kies maar uit kwaden.
Het was wel een redelijk simpele naam inderdaad, maar die was wel door XMS verzonnen/aangemaakt. Direct zelf maar een ander e-mail adres verzonnen en even afwachten of daar minder rotzooi op binnenkomt voor we hem communiceren aan anderen. Het vrijwel spam-vrije Telfort adres werkt gelukkig ook nog. Weet eigenlijk niet zeker of die ook blijft werken als je daar geen klant meer ben. De woorden Penis en Viagra stonden overigens gewoon ongecamoufleerd in de 'Onderwerp' regel.
@Denan, Weet jij ook waarom mail met een @xmsnet adres als afzender direct in de 'Ongewenste Mail' map terecht komt bij Windows Mail? Dat maakt een XMS mail adres namelijk ook vrijwel onbruikbaar. Je gaat toch niet iedereen bellen met de mededeling dat een door jou verstuurd mailtje waarschijnlijk in de spambak van de geadresseerde verdwijnt.
@Denan, Weet jij ook waarom mail met een @xmsnet adres als afzender direct in de 'Ongewenste Mail' map terecht komt bij Windows Mail? Dat maakt een XMS mail adres namelijk ook vrijwel onbruikbaar. Je gaat toch niet iedereen bellen met de mededeling dat een door jou verstuurd mailtje waarschijnlijk in de spambak van de geadresseerde verdwijnt.
Of je stuurt ze een mailtjeFiber schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:40:
Het was wel een redelijk simpele naam inderdaad, maar die was wel door XMS verzonnen/aangemaakt. Direct zelf maar een ander e-mail adres verzonnen en even afwachten of daar minder rotzooi op binnenkomt voor we hem communiceren aan anderen. Het vrijwel spam-vrije Telfort adres werkt gelukkig ook nog. Weet eigenlijk niet zeker of die ook blijft werken als je daar geen klant meer ben. De woorden Penis en Viagra stonden overigens gewoon ongecamoufleerd in de 'Onderwerp' regel.
Windows mail alsin: Windows live mail (aka hotmail)?Fiber schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:40:
zoja: zal wel weer op een spamlijst staan bij hotmail.
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 16-10-2011 11:44 ]
Nee, als in e-mail cliënt Windows Mail, fka Outlook Express. Het ingebouwde e-mail programma in Windows, wat vooral wat oudere mensen nog heel veel gebruiken. Lijkt op Outlook, maar dan zonder agenda, etc. functies.
Geeeeeen idee? Waar checked dat programma op bij inkomende email? Standaard hotmail spamfilters?Fiber schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 12:03:
Nee, als in e-mail cliënt Windows Mail, fka Outlook Express. Het ingebouwde e-mail programma in Windows, wat vooral wat oudere mensen nog heel veel gebruiken. Lijkt op Outlook, maar dan zonder agenda, etc. functies.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb een Amino 110, maar wil graag de M540.
Moet ik dan het volle pond betalen, of heeft XMS hier een aktie voor net als voor de 130 ?
gr.
Hans
Ik heb een Amino 110, maar wil graag de M540.
Moet ik dan het volle pond betalen, of heeft XMS hier een aktie voor net als voor de 130 ?
gr.
Hans
Volle pond, helaas.
Verwijderd
Beste Tweakers gebruikers,
Vanaf nu kan het XMS webcare team reageren op jullie berichten. Wij hopen zo meer specifieke informatie te geven over onze diensten en onduidelijke zaken toe te lichten. Zo nodig kunnen wij doorverwijzen naar andere kanalen om uw vraag zo goed mogelijk te laten beantwoorden. Wij hopen zo glashelder te blijven naar onze klanten toe. Het webcare team is bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:00 uur.
Met vriendelijke groeten,
Sophie & Tim XMS Webcare
Vanaf nu kan het XMS webcare team reageren op jullie berichten. Wij hopen zo meer specifieke informatie te geven over onze diensten en onduidelijke zaken toe te lichten. Zo nodig kunnen wij doorverwijzen naar andere kanalen om uw vraag zo goed mogelijk te laten beantwoorden. Wij hopen zo glashelder te blijven naar onze klanten toe. Het webcare team is bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:00 uur.
Sophie & Tim XMS Webcare
Verwijderd
Disclaimer:
Het webcare team reageert alleen op e-mails die op ons verzoek worden verzonden naar webcare@kantoor.xmsnet.nl. E-mails die hier zonder verzoek naar worden verzonden worden niet gelezen. Je kunt je vraag dan beter sturen naar support@xmsnet.nl. Het webcare team reageert niet op lopende officiële klachten.
Het webcare team reageert alleen op e-mails die op ons verzoek worden verzonden naar webcare@kantoor.xmsnet.nl. E-mails die hier zonder verzoek naar worden verzonden worden niet gelezen. Je kunt je vraag dan beter sturen naar support@xmsnet.nl. Het webcare team reageert niet op lopende officiële klachten.
@XMS-webcare,
Welkom op tweakers! Goed om te zien dat jullie er zijn. Helaas geen avatar nog zie ik, Foei Denan!
Ik heb de gegevens over jullie toegevoegd aan de topic start.
@rfbroek,
Ik zou graag willen weten of de oplossing die door XMS is aangeboden geholpen heeft wat betreft je 2 seconde telefonie probleem.
Ik heb helaas niks meer van je vernomen. Dus ik hoop dat je dit topic nog leest, want ik heb erg veel moeite gedaan voor je om het te fixen.
Dit was was overigens mijn laatste probleem dat ik oppak, XMS heeft nu een webcare team dus ik ben wat dat betreft overbodig geworden
Mijn verzoek is daarom nu ook of mensen mij niet meer willen bestoken met PM's als je een probleem of vraag hebt
Welkom op tweakers! Goed om te zien dat jullie er zijn. Helaas geen avatar nog zie ik, Foei Denan!
Ik heb de gegevens over jullie toegevoegd aan de topic start.
@rfbroek,
Ik zou graag willen weten of de oplossing die door XMS is aangeboden geholpen heeft wat betreft je 2 seconde telefonie probleem.
Ik heb helaas niks meer van je vernomen. Dus ik hoop dat je dit topic nog leest, want ik heb erg veel moeite gedaan voor je om het te fixen.
Dit was was overigens mijn laatste probleem dat ik oppak, XMS heeft nu een webcare team dus ik ben wat dat betreft overbodig geworden
Mijn verzoek is daarom nu ook of mensen mij niet meer willen bestoken met PM's als je een probleem of vraag hebt

[ Voor 70% gewijzigd door White_Collar op 17-10-2011 11:09 ]
Verwijderd
Hoi Rekenblok,
Bedankt voor de verwelkoming en het toevoegen van de gegevens! De avatar zal snel volgen.
Bedankt voor de verwelkoming en het toevoegen van de gegevens! De avatar zal snel volgen.
Voor de tweede keer sinds ik klant ben ingevuld, nu wil ik toch echt wel die flatscreen hebbenHopjesvla79 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:07:
juni?? he he he
Waar ik me overigens aan erger: als je aangeeft RTV af te nemen ben je verplicht om analoog te beoordelen. Maar ik gebruik alleen IPTV (analoog heeft zelfs nooit gewerkt bij mij)... Moet ik nu een 1 geven?
Tsk.. beter kijken Rekenblok[b][message=36945502,noline]Rekenblok schreef op maandag 17 oktober 2011 @
Helaas geen avatar nog zie ik, Foei Denan!
Meer mensen last van een zachte hoge fluittoon, als van windgeruis om een hoekje, op de telefoonlijn? Aan beide kanten hoorbaar, altijd. Niet vreselijk storend, maar wel altijd hoorbaar.
@Webcare. Een telefoonnummer porteren vanaf Telfort gaat niet vlekkeloos. Het nummer werd zonder enige waarschuwing of brief met aankondiging vooraf oid omgezet. Is niet handig.
Even een liedje tussendoor, moet kunnen...
@Webcare. Een telefoonnummer porteren vanaf Telfort gaat niet vlekkeloos. Het nummer werd zonder enige waarschuwing of brief met aankondiging vooraf oid omgezet. Is niet handig.
Even een liedje tussendoor, moet kunnen...
Verwijderd
De flatscreens worden verloot onder de mensen die aan het klanttevredenheidsonderzoek deelnemen. Wij kunnen geen invloed uitoefenen op wie de winnaars zijn. Om kans te maken, kun je het beste iedere keer meedoen. Wanneer het RTV signaal niet werkt, kunnen wij een aantal onderdelen met u checken om na te gaan waarom u geen gebruik kunt maken van het RTV signaal. Het is aan u om de dienst te beoordelen.janbrede schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:04:
[...]
Voor de tweede keer sinds ik klant ben ingevuld, nu wil ik toch echt wel die flatscreen hebben![]()
Waar ik me overigens aan erger: als je aangeeft RTV af te nemen ben je verplicht om analoog te beoordelen. Maar ik gebruik alleen IPTV (analoog heeft zelfs nooit gewerkt bij mij)... Moet ik nu een 1 geven?
Yeah baby !!!Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:39:
Beste Tweakers gebruikers,
Sophie & Tim XMS Webcare
Welkom Sophie en Tim. Veel succes toegewenst.
Verwijderd
Wanneer er zo'n toon te horen is, kan dit verschillende oorzaken hebben. Wanneer met een ander telefoontoestel en andere telefoonkabel het probleem blijft, is het raadzaam om de service desk te bellen. Zij kunnen andere dingen testen en zo nodig ervoor zorgen dat er nieuwe software wordt ingeladen in het glasvezelmodem. dit gebeurd op afstand en heeft vaker dergelijke problemen verholpen.Fiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:19:
Meer mensen last van een zachte hoge fluittoon, als van windgeruis om een hoekje, op de telefoonlijn? Aan beide kanten hoorbaar, altijd. Niet vreselijk storend, maar wel altijd hoorbaar.
[video]
Wat vervelend dat je niet bekend is gemaakt wanneer het nummer van Telfort werd overgenomen. Wanneer je nummerportering bij ons aanvraagt en je abonnement is gestart, dan duurt het ongeveer twee weken voordat het nummer bij ons op de lijn staat. Klanten kunnen nadat zij de portering hebben aangevraagd, na een paar dagen bellen met de servicedesk, vaak kunnen zij dan al vertellen op welke datum de portering precies gepland staat.- SophieFiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:19:
[video]
Bij mijn vader was er ook geen bevestiging gestuurd, of een migratie datum. Dat is dus inderdaad wel een verbeter puntje.
Overigens voor de mede-tweakers: Bij mijn vader heb ik na oplevering de telefoons direct overgezet naar de glasvezel aansluiting, en de oude verbinding permanent doorgeschakeld naar het tijdelijke telefoonnummer.
Het nadeel is dat je tijdelijk (tot uitvoering migratie) betaald (lokaal tarief) voor iedereen die je belt, het voordeel is dat je geen omkijken meer hebt op de migratie.
(Zodra de migratie is uitgevoerd, vervalt de doorschakeling automatisch, het enige merkbare verschil voor de gebruiker is dat het nummer wat weer wordt gegeven bij een uitgaand gesprek veranderd van het tijdelijke nummer, naar het gemigreerde nummer als de migratie is uitgevoerd.)
Overigens voor de mede-tweakers: Bij mijn vader heb ik na oplevering de telefoons direct overgezet naar de glasvezel aansluiting, en de oude verbinding permanent doorgeschakeld naar het tijdelijke telefoonnummer.
Het nadeel is dat je tijdelijk (tot uitvoering migratie) betaald (lokaal tarief) voor iedereen die je belt, het voordeel is dat je geen omkijken meer hebt op de migratie.
(Zodra de migratie is uitgevoerd, vervalt de doorschakeling automatisch, het enige merkbare verschil voor de gebruiker is dat het nummer wat weer wordt gegeven bij een uitgaand gesprek veranderd van het tijdelijke nummer, naar het gemigreerde nummer als de migratie is uitgevoerd.)
Het is niet bij mijzelf, hoewel ik ook XMS klant ben, maar bij kennissen die ik een beetje probeer te helpen. Ik zal eens testen met een ander toestel en als dat niet helpt zal ik de helpdesk nog eens bellen. Dat van die portering bedoelde ik meer om door te geven aan de mensen die daar invloed op kunnen hebben, om de procedure wellicht wat aan te passen. Voor ons hoeft het natuurlijk niet meer, maar er zullen vast nog wel eens meer mensen overstappen vanaf Telfort.
Nog een tip, wellicht is het handig om de opties voor vermelding in de telefoongids via 'Mijn XMSnet' te laten lopen. Ik denk dat heel veel mensen nu ongewild geen vermelding meer hebben, en als die mensen daar dan na een jaar of wat achter komen, dan gaan al die mensen met de helpdesk bellen, wat weer onnodig werk voor de helpdesk oplevert.
Nog een tip, wellicht is het handig om de opties voor vermelding in de telefoongids via 'Mijn XMSnet' te laten lopen. Ik denk dat heel veel mensen nu ongewild geen vermelding meer hebben, en als die mensen daar dan na een jaar of wat achter komen, dan gaan al die mensen met de helpdesk bellen, wat weer onnodig werk voor de helpdesk oplevert.
<offtopic>@Webcare
Kunnen jullie trouwens vertellen waarom in een gebied geen XMS zal komen als Lijbrandt er al is? </offtopic>
Kunnen jullie trouwens vertellen waarom in een gebied geen XMS zal komen als Lijbrandt er al is? </offtopic>
Verwijderd
@ Fiber
Bedankt voor je tips over de gidsvermelding en nummerportering, we hebben deze toegevoegd aan onze signaleringslijst.-Tim
Bedankt voor je tips over de gidsvermelding en nummerportering, we hebben deze toegevoegd aan onze signaleringslijst.-Tim
Waarom is de 10 dagen Eredivisie actie niet op DVB-C te ontvangen? Mooie manier om klanten te stimuleren IPTV te nemen toch?
Lijkt me logisch. Die zender zit niet in het DVB-C pakket en zal daar hoogstwaarschijnlijk ook nooit in komen.
Bij iptv staat Eredivisie Live nu inderdaad wel even aan, alleen kanaal 1 trouwens. Ik heb er nog geen seconde naar gekeken.
Bij iptv staat Eredivisie Live nu inderdaad wel even aan, alleen kanaal 1 trouwens. Ik heb er nog geen seconde naar gekeken.
Verwijderd
XMS kan (nog) niet leveren in WBA gebieden en daar is Lijbrandt vaak actief. Ook hebben we het druk genoeg in de gebieden waar we nu actief zijn (de uitrol van glasvezel groeit sterk) . Of en waar we actief zijn is een besluit van de mensen bij Marketing, webcare kan daar weinig over zeggen. - TimSkyFlyer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:05:
<offtopic>@Webcare
Verwijderd
Servicebericht
Korte onderbreking radio en televisiesignaal op 26 oktober 2011
Er worden werkzaamheden uitgevoerd op het radio en televisiesignaal. De werkzaamheden bestaan uit het aanpassen van de radio signaal aanvoer. Door deze werkzaamheden zal het radiosignaal van Radio 1 t/m Radio 6 gedurende ongeveer 45 minuten niet doorgegeven worden.
De TV kanalen van NL-1 SD, NL-2 SD en NL-3 SD zullen twee keer kort (zo'n 20 seconden) onderbroken worden.
De HD signalen worden niet onderbroken.
Datum: 26 oktober 2011
Tijd: 02:00 - 06:30 uur - Sophie
Er worden werkzaamheden uitgevoerd op het radio en televisiesignaal. De werkzaamheden bestaan uit het aanpassen van de radio signaal aanvoer. Door deze werkzaamheden zal het radiosignaal van Radio 1 t/m Radio 6 gedurende ongeveer 45 minuten niet doorgegeven worden.
De TV kanalen van NL-1 SD, NL-2 SD en NL-3 SD zullen twee keer kort (zo'n 20 seconden) onderbroken worden.
Worden dan de 2 Belgische zenders ook op standaard HD gezet?Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:43:
Servicebericht
Moet nu iedere keer handmatig omschakelen naar HD omdat ze na iedere herstart van de Amino weer op SD staan.
GerkeP
Verwijderd
Het omzetten van de twee Belgische zenders van SD naar HD staat hier los van. Bedankt dat je dit verschil in de doorgifte van Belgische zenders kenbaar maakt, zo kunnen wij onze diensten verbeteren. - SophieLoveparade schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Worden dan de 2 Belgische zenders ook op standaard HD gezet?
Moet nu iedere keer handmatig omschakelen naar HD omdat ze na iedere herstart van de Amino weer op SD staan.
Snotverdikke. Heb ik eindelijk eens geluk en win ik 2 maanden gratis Eredivisie Live via Plus, blijkt XMS zo'n beetje de enige provider te zijn die hier niet aan meedoet
Waarom is dat logisch? Lijkt mij een uitgelezen kans om DVB-C kijkers te enthousiasmeren voor Eredivisie Live en daarmee voor IPTV.Fiber schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:12:
Lijkt me logisch. Die zender zit niet in het DVB-C pakket en zal daar hoogstwaarschijnlijk ook nooit in komen.
IPTV is gesloten en op single user basis kunnen zenders aan/uitgezet worden. DCB-C is open.. dus aan voor 1 klant is aan voor iedereen. Verder is de capaciteit beperkt.My-life schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:26:
[...]
Waarom is dat logisch? Lijkt mij een uitgelezen kans om DVB-C kijkers te enthousiasmeren voor Eredivisie Live en daarmee voor IPTV.
Wat hij bedoelt is;denan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:22:
[...]
IPTV is gesloten en op single user basis kunnen zenders aan/uitgezet worden. DCB-C is open.. dus aan voor 1 klant is aan voor iedereen. Verder is de capaciteit beperkt.
Omdat het gratis is voor IEDEREEN, het dan ook voor die periode over de DVB-C erbij te zetten. Dan kunnen mensen "verslaafd" raken aan de Eredivisie Live, zodat ze na de twee maanden als het weer op zwart gaat, mensen eventueel over haalt om over te stappen naar IPTV.
Inderdaad, dank je j1nx.
Daarbij valt het volgens mij wel mee met de capaciteit, want ik ontvang verschillende kanalen met de omschrijving 'Kanaal nog beschikbaar' o.i.d.
Daarbij valt het volgens mij wel mee met de capaciteit, want ik ontvang verschillende kanalen met de omschrijving 'Kanaal nog beschikbaar' o.i.d.
Er is ook zeker nog wel ruimte voor uitbereiden, maar dat wilt niet zeggen dat het aantal zenders zoals bij IPTV in theorie helemaal onbeperkt is. Bij IPTV wordt immers alleen maar de huidige te bekijken zender verstuurd, terwijl er bij DVB-C alles tegelijkertijd over de coaxkabel gestuurd moet worden. Combineer dat met 40 analoge zenders en het gaat snel!My-life schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:19:
Inderdaad, dank je j1nx.
Verwijderd
De hele CATV vezel is in principe helemaal vrij voor CATV gebruik. Er hoeft daar geen internet en/of telefoon overheen zoals bij Ziggo en UPC het geval is. Genoeg vrije frequentie-ruimte dus.
Ik denk dat Denan bedoeld dat er meer multiplexers bijgekocht moet gaan worden als er meer zenders over DVB-C moeten.
Of speelt de kwaliteit van de EDFA's ook nog een rol voor wat betreft de CATV capaciteit? Zou ook wel eens kunnen verklaren waarom analoog nog steeds zo brak is.
En is het niet zo dat als het glasvezelnetwerk wordt uitgebreid naar nieuwe gebieden er ook weer meer EDFA's tussen geplaatst moeten worden? Zoja, dan snap ik wel waarom dat signaal vroeger beter was
Ik denk dat Denan bedoeld dat er meer multiplexers bijgekocht moet gaan worden als er meer zenders over DVB-C moeten.
Of speelt de kwaliteit van de EDFA's ook nog een rol voor wat betreft de CATV capaciteit? Zou ook wel eens kunnen verklaren waarom analoog nog steeds zo brak is.
En is het niet zo dat als het glasvezelnetwerk wordt uitgebreid naar nieuwe gebieden er ook weer meer EDFA's tussen geplaatst moeten worden? Zoja, dan snap ik wel waarom dat signaal vroeger beter was
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 21:26 ]
Neuj hoor, er stond in de enquete dat als je geen gebruik maakt van een dienst je de vakjes gewoon leeg kon latenjanbrede schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:04:
[...]
Precies wat ik dus ook gedaan heb bij de virusscanner etc.
Een gemiddelde DCM kan aardig wat kanalen aan, 't is niet zo dat er per zender een encoder staat. Gewoon multicast (of asi) in, dvb-c uit. En verder is het een optisch transport, al dan niet met een regeneratie ergens om het licht te 'boosten'. Vergelijkbaar met de reguliere coaxkabel, alleen dan optisch. 't is niet zo dat ze per citypop een dcm hebben staan.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:10:
De hele CATV vezel is in principe helemaal vrij voor CATV gebruik. Er hoeft daar geen internet en/of telefoon overheen zoals bij Ziggo en UPC het geval is. Genoeg vrije frequentie-ruimte dus.
Bandbreedte is er genoeg, kijk bv eens wat UPC allemaal in zn zenderpakketten heeft. En dan hebben hun daarnaast nog eens een zooi frequenties voor de docsis (downstream)kanalen. Als je de hele band zou gebruiken voor DVB-C dan kun je makkelijk 100+ kanalen kwijt.
Enige verschil is dat GHM geen pakketkeuze over DVB-C bied, dus geen encryptie toepast, en je dus voor de extra pakketten aan IPTV gebonden bent (en vooralsnog ook voor HD).
Maar wat betreft het basispakket is er geen enkele beperking om dit uit te breiden.
Verder neemt een analoog kanaal meer in dan (een aantal) digitale kanalen. Maar goed, een deel van het basispakket in analoog en de rest in dvb-c is voor veel mensen ook acceptabel. (Zoals je nu al ziet bij diverse kabelaars: analoog is slechts een selectie van het complete basispakket op dvb-c)
Er zullen ongetwijfeld EDFA's bijkomen, maar dan nog zijn er standaarden voor de signaalnivo's: zo'n 65dBmV gemeten op het AOP bij de kabelaars. Een gemiddelde CPE stuurt vaak echter harder uit (70-90dBmV), afhankelijk van model en de sterkte op de vezel. Het kan prima zo zijn dat als men een splitterveld vervangt door een grotere, al dan niet icm een nieuwe EDFA, dat 't lichtnivo op je aansluiting enigszins veranderd. Tevens degraderen vezels ook enigszins, wat bij CATV direct gevolg heeft op het uitgangsnivo (itt tot een data-transport).Of speelt de kwaliteit van de EDFA's ook nog een rol voor wat betreft de CATV capaciteit? Zou ook wel eens kunnen verklaren waarom analoog nog steeds zo brak is.
Een verlies van 10dBmV is dus prima mogelijk en merkbaar, maar niet perse een issue: als je een sterk signaal krijgt is dat 'mooi meegenomen' dan 'verplicht'. (Het bespaart je wel een versterker soms). En een te hard signaal wil je ook niet... Ik heb wel eens een demper moeten plaatsen achter een CPE, daar kwam 92dBmV uit over de hele band.... way-too-much imho.
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 17-10-2011 23:02 ]
Ja, maar bij de vakjes voor analoge RTV stond een sterretje dus verplicht invullen. Terwijl het best mogelijk is dat je alleen IPTV afneemt en niets doet met het analoge signaal (hoewel je er wel voor betaalt).Caelorum schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:28:
[...]
Neuj hoor, er stond in de enquete dat als je geen gebruik maakt van een dienst je de vakjes gewoon leeg kon laten
Precies wat ik dus ook gedaan heb bij de virusscanner etc.
Ja, ik moest inderdaad ook dingen waarderen die ik nooit gebruik. Ik mis de optie in de zin van 'anders nl', of 'nvt' ofzo.janbrede schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:36:
[...]
Ja, maar bij de vakjes voor analoge RTV stond een sterretje dus verplicht invullen. Terwijl het best mogelijk is dat je alleen IPTV afneemt en niets doet met het analoge signaal (hoewel je er wel voor betaalt).
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.