XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

NAT is alleen maar in het leven geroepen om de schaarste van IP adressen op te vangen, maar is NIET zoals het internet ooit bedoelt was / ontworpen was.

Het is een "quick fix" meer niet. En het is al zeker niet een extra beveiliging. Sterker nog het is als sex met een condoom gekregen vanuit een "prik" aktie. Je netwerk is zo veilig als de zwakste schakel, en dat is nog steeds de mens.

Waarom denk je dat bijna alle providers vandaag de dag netwerk over port 25 blokken? Juist omdat iedereen denkt dat hij geen of bijna geen firewall nodig heeft omdat hij achter een NAT router zit.

Ben blij dat IPv6 eindelijk eens korte metten gaat maken met die schijnveiligheid.

@Nick
IPv6 is zo vele malen groter, dat je eigenlijk niet meer een IP van je provider krijgt, maar een range. (zeg maar het laatste gedeelte van het ip adres)

Je kan het vergelijken met 192.168.200.x krijgen van je provider. Al het verkeer dat moet naar een IP wat met die range begint gaat naar jouw. Jij kan dan alle x mogelijkheden toekennen aan al je devices in huis.

Meer info kan je overigens ook op tweakers vinden;
Het grote IPv6 topic

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:30:
Meer info kan je overigens ook op tweakers vinden;
Het grote IPv6 topic
Beetje bekeken,zodra de aspirines gaan werken,kijken of het nog een keer lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:56:
[...]
Het twee seconde probleem is reeks bekend bij XMS dus ze weten hoe ze dat moeten fixen :)

edit niet waar :X
Das jammer.
denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:52:
Niet echt. Er is een mogelijke oplossing bekend maar waardoor het probleem ontstaat is niet helder. Ik heb al meerdere oproepen hier geplaatst met het verzoek om telefonieissues te melden maar tot heden heb ik 3 reacties gezien op denan.nospam@gmail.com.
Dan is/moet 1 van die 3 reacties van mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen ook eig. last van een "soort DTMF/ piep toon" door het gesprek soms.
Deze "piep" duurt overigens maar een seconde.
(geen wisselgesprek toon overigens).
het vervelende is alleen dat tijdens deze seconde de andere partij niet te horen is.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:45:
Hebben meer mensen ook eig. last van een "soort DTMF/ piep toon" door het gesprek soms.
het vervelende is alleen dat tijdens deze seconde de andere partij niet te horen is.
Alleen mijn schoonmoeder belt ons op het vaste nummer, dus noem dat meer een feature dan een probleem! Kan je ergens die piep verlengen?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:53:
[...]

Alleen mijn schoonmoeder belt ons op het vaste nummer, dus noem dat meer een feature dan een probleem! Kan je ergens die piep verlengen?
Ik snap even niet wat je bedoeld met die piep verlengen.
Is een irri piep, die soms in een gesprek van 10min, wel keer of 4 voorkomt.
Nu komt dit ook maar voor bij een enkel gesprek, dus zeker niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:45:
Dit is al een keer besproken en uitgelegd.

XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII

Ik ervaar het ook nog wel eens.
Beter af en toe een toontje dan 2 sec stilte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Ik ervaar het ook nog wel eens.
Beter af en toe een toontje dan 2 sec stilte. :)
Ik weet dat het wel eens besproken was.
Dat heb ik toendertijd overigens zelf aangekaart.

Maar XMS zegt dat het probleem totaal niet bekend is bij hun.
Maar kijk, dan zijn het er nu toch al 2,
en één iemand die het mij al hebt laten weten is een totaal van 3.

Maar idd, beter dit, dan 2 sec stilte.
Maar het hoort natuurlijk overrigens beide niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:06:
[...]

Ik snap even niet wat je bedoeld met die piep verlengen.
Is een irri piep, die soms in een gesprek van 10min, wel keer of 4 voorkomt.
Nu komt dit ook maar voor bij een enkel gesprek, dus zeker niet altijd.
je moet ff je geinhoed opzetten en dan mijn post nog eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:20:
[...]

je moet ff je geinhoed opzetten en dan mijn post nog eens lezen.
wuhahahahahahahahaha 8) Lampje schoot opeens aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:52:
[...]

Niet echt. Er is een mogelijke oplossing bekend maar waardoor het probleem ontstaat is niet helder. Ik heb al meerdere oproepen hier geplaatst met het verzoek om telefonieissues te melden maar tot heden heb ik 3 reacties gezien op denan.nospam@gmail.com.
Ik heb hier destijds ook op gereageerd en ook al een paar keer contact gehad met XMS. Er is mij twee keer beloofd dat er een nieuw type modem geplaatst zou worden en twee keer wist de monteur die kwam nergens van, met als resultaat dat ik nu de vierde! modem heb hangen. Helaas dus wel steeds van hetzelfde type en zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
MiK schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:51:
[...]

Dat kan wel zeker... in mijn meterkast staat een Nortel Baystack 5510 24xgbit managed switch.

Poort 1 tm 17 is mijn LAN en poort 18 tm 23 is mijn IPTV lan. de IPTV lan is een eigen untagged vlan.
En is er ook een betaalbare switch die dat ook kan, of kan dat alleen met het duurdere sigment?
Aan 10 of 12 poorten heb ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:30:
NAT is alleen maar in het leven geroepen om de schaarste van IP adressen op te vangen, maar is NIET zoals het internet ooit bedoelt was / ontworpen was.

Het is een "quick fix" meer niet. En het is al zeker niet een extra beveiliging. Sterker nog het is als sex met een condoom gekregen vanuit een "prik" aktie. Je netwerk is zo veilig als de zwakste schakel, en dat is nog steeds de mens.

Waarom denk je dat bijna alle providers vandaag de dag netwerk over port 25 blokken? Juist omdat iedereen denkt dat hij geen of bijna geen firewall nodig heeft omdat hij achter een NAT router zit.

Ben blij dat IPv6 eindelijk eens korte metten gaat maken met die schijnveiligheid.
Natuurlijk begrijp ik dat NAT een zekere schijnveiligheid biedt :P. Dat wilde ik echter niet aanhalen om het relaas niet te ingewikkeld te maken. Echter, NAT blijft qua inkomend verkeer wel degelijk van nature meer veiligheid bieden (hoewel de router in dat geval de zwakste schakel is).
-Natuurlijk- beveiligt het niet tegen gebruikers die allerlei trojans binnen harken en wanneer die trojans vrolijk onbeperkt uitgaande connecties op kunnen zetten. Dat snap ik ook. Maar het is en blijft een feit dat straks bij ipv6, er meer firewall ruling nodig is om ook inkomende connecties bestemd voor apparaten achter de router strenger te filteren terwijl dat bij NAT by default stopte bij de router.
MiK schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:51:
[...]

Dat kan wel zeker... in mijn meterkast staat een Nortel Baystack 5510 24xgbit managed switch.

Poort 1 tm 17 is mijn LAN en poort 18 tm 23 is mijn IPTV lan. de IPTV lan is een eigen untagged vlan.
In jouw voorbeeld gebruik je jouw switch alleen maar om de poorten te groeperen in meerdere LAN's en gaat er dus vanuit jouw Baystack per apparaat een eigen kabel het huis in.

Echter, wanneer je IPTV en LAN over 1 kabel bv. naar de huiskamer wil laten lopen (wat mensen vaak willen omdat ze niet nog een kabel kunnen/willen trekken), dan heb je wel degelijk 2 switches nodig. Eentje om het tagged op 1 kabel te zetten en de andere switch om aan de hand van de tags het weer over de andere poorten te verdelen.
pkleingu2 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

En is er ook een betaalbare switch die dat ook kan, of kan dat alleen met het duurdere sigment?
pricewatch: TP-Link 8-Port Gigabit L2 Lite Managed Switch with 1 SFP Slot TL-SG3109

Deze zou een betaalbaar alternatief kunnen zijn :).

[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 07-10-2011 10:19 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
eymey schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

In jouw voorbeeld gebruik je jouw switch alleen maar om de poorten te groeperen in meerdere LAN's en gaat er dus vanuit jouw Baystack per apparaat een eigen kabel het huis in.

Echter, wanneer je IPTV en LAN over 1 kabel bv. naar de huiskamer wil laten lopen (wat mensen vaak willen omdat ze niet nog een kabel kunnen/willen trekken), dan heb je wel degelijk 2 switches nodig. Eentje om het tagged op 1 kabel te zetten en de andere switch om aan de hand van de tags het weer over de andere poorten te verdelen.
Mijn probleem is niet dat dat er maar 1 utp kabel loopt, mijn probleem is dat mijn meter kast straks vol zit met een glasvezel modem, een draadloos modem met maar vier poorten, daarom een extra switch met 8 poorten en nu ook nog een extra switch om IPTV te splitsen. Volgens mij moet dat efficiënter kunnen!. Ik begrijp dat de verkoop van routers en switches een enorme impuls krijgt, maar dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling!

[ Voor 6% gewijzigd door pkleingu2 op 07-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop of knoop gewoon een splittertje.. je gaat toch niet meer dan 100mbit doen over de lijn naar je glasmodem.
dus gewoon internet op draadje 1,2,3,6 en IPtv op 4,5,7,8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ff niet meer, afgelopen donderdag ochtend gaat de boel zwart. Geen iptv geen inet meer, lampje glasvezel is uit..
Kom donderdag thuis lampje glasvezel brand weer maar geen iptv of inet, ik bellen "ojee meneer dit is goed mis, ik maak een ticket".
Vrijdag nog steeds nix, smiddags bellen, "ja meneer we hebben problemen, ik kan uw settopbox zien, ja de router is ook in de lucht" maar nog steeds kan ik mijn server niet bereiken "als u thuiskomt even het glasvezel kastje resetten".
Thuisgekomen, nix ook niet na resetten......
Ben ik nou gek of wordt ik voor de gek gehouden ?
Als je je de boel in de lucht hebt doe je toch ook services op en zet je iemand toch niet zomaar een paar dagen droog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
@Silkroad
Sorry maar ik kan weinig van je bericht maken.
Kan je volledige zinnen maken en een goede omschrijving geven wat er precies aan de hand is?
Want na drie keer lezen volg ik je bericht nog steeds niet , helaas :)
Thuisgekomen, nix ook niet na resetten......
Ja, en heb je nadat je dat gedaan hebt nog een keer gebeld?

[ Voor 115% gewijzigd door White_Collar op 07-10-2011 22:00 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bedoeld hij met de laatste zin te zeggen dat hij vermoedt dat er geen services op de lijn staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
pkleingu2 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

Dat is natuurlijk vraag twee :) ik heb geen flauw idee. Ik kocht deze nortel voor een prikkie op marktplaats. Heb ook ooit een Cisco Catalyst 2950 gekocht manageble 24 poorts 10/100 mbit switch, ook deze met wat geluk voor 50 euro op de kop getikt.

Ik denk dat als je gaat kijken naar een manageble switch je toch in de duurdere segmenten terecht gaat komen. Wat zou een consument met een manageble switch moeten.

EDIT

Prijzen vallen best wel mee eigenlijk

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 07-10-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:55:
@Silkroad
Sorry maar ik kan weinig van je bericht maken.
Kan je volledige zinnen maken en een goede omschrijving geven wat er precies aan de hand is?
Want na drie keer lezen volg ik je bericht nog steeds niet , helaas :)
Kom nou! Het is misschien niet het beste nederlands, maar het staat er toch echt allemaal. Meneer is een beetje pissig, maar daar kan ik iets van begrijpen.

Het is al eerder gezegt, als je een triple dienst leverd, mag je niet twee dagen uit de lucht zijn. Op donderdag, toen men het eerste telefonische contact had met de klant had de rode alarm bel af moeten gaan. TUUT TUUT TUUT, iemand volledig uit de lucht!!!!! Code rood.

Beetje overdreven, maar je snapt denk wel wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst de tijdlijn:
Donderdag ochtend 7:45 ik kijk naar Rtl nieuws, het beeld bevriest en geen enkel kanaal is bereikbaar. Ik kijk op het modem en constateer dat het vezel lampje niet brand ofwel geen glas meer. Lampjes van de utp stekkers naar inet en iptv branden constatering is dus dat er nix meer binnen komt op de vezel.
Bel direct naar de service desk want dit kan ik niet oplossen. Tijdens dat telefoongesprek constateer de service desk dat ik inderdaad onbereikbaar ben en moet dan maar mijn modem gedurende 30 min spanningsloos maken. Nu ben ik iemand die ook moet werken dus dat heb ik even gelaten.

S'avonds thuisgekomen heb ik gedurende 45 de boel spanningsloos gemaakt, inmiddels was het vezel lampje al wel weer aan. Na inschakelen nog steeds geen services.
Opnieuw opgebelt naar service desk, men kon zien dat dat "het mis was" en heeft een ticket aangemaakt.

Vrijdag ochtend nog steeds nix geen iptv en ook geen inet. In de middag opnieuw gebelt ze konden de settopbox zien ook de router was zichtbaar (ik was niet thuis) maar mijn eigen web server was niet bereikbaar. Het advies was het modem bij thuiskomst even te her starten..... Geen resultaat

Toch maar eens een coax tevoorschijn getovert en hey dat werkt. Maar nog steeds geen ip-tv of internet. Opnieuw gebelt. Ja meneer er zijn problemen maar wij kunnen eventjes nix doen.

Wat ik niet begrijp is dat de glasvezel dus wel werkt immers zij kunnen vanaf de service deks wel hier naar binnen kijken maar je kunt toch niet zomaar op een werkende glasvezel alle services (muv analoge tv) onthouden voor inmiddels twee dagen.
Als er werkzaamheden zijn waarvoor tijdelijk even de stekker eruit moet prima maar als de vezel weer up is werkt er dan geen services opzetten en weekend gaan vieren ?

Sander
Hilversum 1223 hn 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar komt nog bij dat ik voor mijn deeltijdopleiding embedded systems engineering (ik heb dus wel enig idee waar ik het over heb) een internet verbinding vanaf Arnhem (HAN) nodig heb omdat een deel van de benodigde software hier thuis draait.... Was vroeg thuis afgelopen donderdag.... Maar dat kan de bedoeling niet zijn

mij bekruipt het gevoel dat dat dat de service desk nu denkt "wij kunnen erin, dus alles werkt".... Meneer sterkte het is nu uw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm,

Zo word er niet gedacht op de service desk ;)
Echter weet ik bijna zeker dat er op dit moment een ticket uit staat bij het NOC om je verbinding te herstellen.

echter als ik postcode: 1223HN
en huisnummer 24 invoer kan ik je niet vinden in het systeem.
Bovenstaande is een gok wat de service desk heeft gedaan.
Heb je een typ foutje gemaakt?
binnen kijken maar je kunt toch niet zomaar op een werkende glasvezel alle services (muv analoge tv) onthouden voor inmiddels twee dagen.
Nee, maar XMS doet zoiets natuurlijk ook niet expres. Echter heb je 2 fiber verbindingen namelijk: voor internet, telefoon en iptv en eentje voor analoog tv. Mogelijk dat je patching er uitgetrokken is.
j1nx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

Kom nou! Het is misschien niet het beste nederlands, maar het staat er toch echt allemaal. Meneer is een beetje pissig, maar daar kan ik iets van begrijpen.

Het is al eerder gezegt, als je een triple dienst leverd, mag je niet twee dagen uit de lucht zijn. Op donderdag, toen men het eerste telefonische contact had met de klant had de rode alarm bel af moeten gaan. TUUT TUUT TUUT, iemand volledig uit de lucht!!!!! Code rood.

Beetje overdreven, maar je snapt denk wel wat ik bedoel.
Bij het compleet wegvallen van de diensten gaat er meestal direct een ticket naar het netwerkbeheer om de verbinding fysiek te herstellen. Dus ja: Code rood ;)

[ Voor 69% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de volledigheid:

Ja het glasvezel ledje brand, ja ook die van ip-tv en netwerk.
Nee ik heb geen internet
Nee ik heb geen ip-tv
Ja ik heb wel analoge tv.

Als ik s'ochtends opsta ga ik mijn boterhammetje smeren en niet rommelen met apparatuur of bekabeling. Dus nee er is niets veranderd sind het moment dat het nog wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1223JT huisnummer 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie neem ik niet af, daar was geen behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dit trouwens te typen op mijn telefoon, snorrie als er wat type foutjes inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Silkroad,

Je hebt zo te zien gebeld met XMS, en daar is al gemeld wat er aan de hand is namelijk: een migratie.
Daarnaast heeft mijn collega een notitie toegevoegd dat je zou bellen zodra je thuis was.

Echter zouden de diensten weer moeten werken nu de migratie voltooit is.
j1nx schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:49:
[...]

Het is al eerder gezegt, als je een triple dienst leverd, mag je niet twee dagen uit de lucht zijn
Daarnaast, wie zegt dat hij pas 2 dagen uit de lucht is?
Hij werd gemigreerd en was al meer als een jaar actief ;)

Ik zou als ik jou was morgen gewoon even bellen, een simpele reprovisioning vanuit de service desk op jou lijn zou in mijn ogen voldoende moeten zijn om je diensten weer werkend te krijgen. :)

[ Voor 50% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik dus ook gedaan, bij thuiskomst heb ik het modem gereset (zoals afgesproken) en de verwachting was dat dan weer zou werken maar helaas....
Dus heb ik weer gebelt, echter (en toen kreeg ik toch echt het gevoel met een kluitje het riet ingestuurd te worden) echter men had nog problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet twee dagen in de lucht, twee dagen uit de lucht.
Het heeft perfect gewerkt vanaf 13 dec 2009 tot afgelopen donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:22:
Dat heb ik dus ook gedaan, bij thuiskomst heb ik het modem gereset (zoals afgesproken) en de verwachting was dat dan weer zou werken maar helaas....
Dus heb ik weer gebelt, echter (en toen kreeg ik toch echt het gevoel met een kluitje het riet ingestuurd te worden) echter men had nog problemen.
Nee, je werd gemigreerd naar een andere wijk centrale.
In een migratie traject kan XMS niks, XMS moeten wachten tot deze voltooit is.

Nu deze voltooit lijkt te zijn kan xms de diensten opnieuw plaatsen op je lijn. Normaal gaat dit bij mij weten automatisch echter gebeurt dit niet op jou lijn. De service desk is in staat om dit te doen. Morgen even bellen en het is met een beetje geluk gefixt :)

* White_Collar gaat nu lekker slapen, moet morgen weer werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx, weltrusten.
We zien morgen wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

Als wij in Amersfoort ook gemigreerd gaan worden krijgen we dan een belletje van tevoren? Zou wel prettig zijn eigenlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:06:
Echter weet ik bijna zeker dat er op dit moment een ticket uit staat bij het NOC om je verbinding te herstellen.
[...]
Bij het compleet wegvallen van de diensten gaat er meestal direct een ticket naar het netwerkbeheer om de verbinding fysiek te herstellen. Dus ja: Code rood ;)
Dat is goed om te horen, echt waar! Alleen zie ik hier voor de zoveelste keer dat iemand langer als een paar uur zonder zijn diensten zit.

Vandaag de dag is dat in mijn ogen (en eigenlijk in veel meer ogen) echt niet meer van deze tijd. Ik heb geloof ik ergens in het nieuws gelezen dat internet de top10 van levensbehoefte is binnen gekomen.

Er gaan altijd dingen mis, waar mensen zijn worden fouten gemaakt. Ik vind dat XMS een veel aktievere houding moet aannemen bij dit soort code rood problemen.

Overigens wel ook weer te maken met een migratie, het is al eerder besproken, maar .... Waarom worden die dingen niet gecommuniceerd? Zelfs niet als het fout gaat. Volgens mij als de helpdesk op donderdag tegen sikroad had gezegt dat hij net gemigreerd was, maar dat er kennelijk een fout is gemaakt, dan had hij niet hier zo gereageerd. (Denk ik)

Nu even een positief dingetje. Mijn zwager gaat scheiden (nee dat is het positieve dingetje nog niet) en gister was ik dus daar om wat troep bij hem te verhuizen. Hij had dus nog een DVB-C decoder staan in de kast waar hij niet mee deed. Die heb ik dus maar even als voorrij kosten "verrekend".

Ziet er erg goed uit hoor dat DVB-C hier in leiden. We hebben er het langst op moeten wachten, maar toch zeker een mooie dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:04:
[...]

Dat is goed om te horen, echt waar! Alleen zie ik hier voor de zoveelste keer dat iemand langer als een paar uur zonder zijn diensten zit.

Vandaag de dag is dat in mijn ogen (en eigenlijk in veel meer ogen) echt niet meer van deze tijd. Ik heb geloof ik ergens in het nieuws gelezen dat internet de top10 van levensbehoefte is binnen gekomen.

Er gaan altijd dingen mis, waar mensen zijn worden fouten gemaakt. Ik vind dat XMS een veel aktievere houding moet aannemen bij dit soort code rood problemen.

Overigens wel ook weer te maken met een migratie, het is al eerder besproken, maar .... Waarom worden die dingen niet gecommuniceerd? Zelfs niet als het fout gaat. Volgens mij als de helpdesk op donderdag tegen sikroad had gezegt dat hij net gemigreerd was, maar dat er kennelijk een fout is gemaakt, dan had hij niet hier zo gereageerd. (Denk ik)

Nu even een positief dingetje. Mijn zwager gaat scheiden (nee dat is het positieve dingetje nog niet) en gister was ik dus daar om wat troep bij hem te verhuizen. Hij had dus nog een DVB-C decoder staan in de kast waar hij niet mee deed. Die heb ik dus maar even als voorrij kosten "verrekend".

Ziet er erg goed uit hoor dat DVB-C hier in leiden. We hebben er het langst op moeten wachten, maar toch zeker een mooie dienst.
Volgens mij heeft XMS dat allang gezegd tegen hem. Aldus het ticket systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Migraties glas naar glas? Tsja, daar kan ik alles over mee vertellen :'). Maar dan op een KPN operated netwerk :P. Misschien dan (los van de matige beeldkwaliteit bij IPTV) toch een positief puntje aan netwerken waar KPN de operator is: Er schijnt nu een procedure in place te zijn waar bij provider->provider migraties soepel zouden moeten gaan verlopen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
nope, Migratie in de pop.

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:25:
[...]

Volgens mij heeft XMS dat allang gezegd tegen hem. Aldus het ticket systeem...
Tsja, OK, dan is het weer een gevalletje "woord tegen woord". Daar ga ik verder niet tussen zitten ;)

Hebben jullie bij de helplessdesk ook zo'n tijds tabelletje, waarbij als een "ticket" langer duurt hij vanzelf op basis van die tabel steeds een hogere prio krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@j1nx,

Voor mij een weet voor jou een vraag :+

@Silkroad,
Schopje tegen je modem gegeven.
Powerflip (stroom eraf voor 15 minuten) als het niet werkt. ;)

[ Voor 207% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:04:
@j1nx,

Voor mij een weet voor jou een vraag :+
Mag je dat niet zeggen? Wil je het niet zeggen? of ......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/image/xms.gif
Tot slot:

Officieel ben ik niet lid van het webcare team van xms.
Ik kan daarom helaas geen antwoord geven op inhoudelijke vragen over het bedrijf xms.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Fiber schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:37:
Als wij in Amersfoort ook gemigreerd gaan worden krijgen we dan een belletje van tevoren? Zou wel prettig zijn eigenlijk.
Yup. Ik manage aan XMS zijde de migraties in Soest/Amersfoort (geen id btw dat hilversum ook nog liep?) en daar is ingeregeld dat alle bewoners een week voor de migratie een brief krijgen met daarin de melding dat de lijn gemigreerd gaat worden en dat men 2 weken geen modify's op de dienst kan uitvoeren. Juist vanwege de problemen met eerdere migraties is dit proces afgesproken. Prima dat je als netwerkbeheerder werkzaamheden gaat uitvoeren maar niet zonder de klanten van de providers te informeren.

Downtime voor deze migraties is btw hooguit een paar minuten.. maar wat je regelmatig tegenkomt zijn administratieve verschillen. Ook logisch als je kijkt hoeveel aansluitingen er liggen en hoe lang het netwerk er al ligt op een aantal locaties. In Soest vond ik bvb één straat waarin meerdere klanten volgens de netwerkbeheerder geen diensten hadden maar volgens ons wel. En toevallig hadden hun buren dat wel volgens de beheerder :) (iemand een jaar of 7 geleden niet opgelet tijdens het patchen schijnbaar). Als je die checks niet voor de migraties uitvoert kan het voorkomen dat ze een 2e pop gaan bouwen en lijnen gaan ompatchen van de oude naar de nieuwe pop.. en er dan in dat proces een paar kwijtraken omdat de administratie niet klopt.
j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:58:
[...]
Hebben jullie bij de helplessdesk ook zo'n tijds tabelletje, waarbij als een "ticket" langer duurt hij vanzelf op basis van die tabel steeds een hogere prio krijgt?
"last update" is gewoon een veld en dat staat in de default selectie van het ticketingsysteem (dus als een helpdeskmedewerker in zijn queue gaat ziet hij de tickets die het langst geen update hebben gehad bovenaan staan).

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 08-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:28:
Thanx, weltrusten.
We zien morgen wel verder.
Werkt het nu. Je heb in ieder geval een IGMP join op de router..

2 233.81.233.166 fastethernet10 8m51s 0
10.252.120.148 8m51s 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik hier problemen zie, gaat dat 9 van de 10 keer om Migratie.
Er wordt zelfs als reden gegeven voor de storing: Migratie.
"oh je wordt gemigreerd dus daarom komt dat"
Ja en ?
Vraag ik om die migratie ?
Is die migratie een geldig excuus ?
En niet persoonlijk bedoeld,maar 2 weken niets kunnen doen,dat is waanzinnig en niet meer van deze tijd.
Worden er vooraf geen controles gedaan ?
Ik durf nu al te gokken dat de dingen die er gedaan zijn om de DRG-600 bij mij aan de praat te krijgen,gaat zorgen voor ellende bij een migratie.
En anders is het een administratief probleem....
Nu ben ik natuurlijk een lastpost maar mocht er bij mijn migratie straks een probleem optreden,dan zal XMS heel snel merken dat dat geen legitieme reden is om dan maar 2 weken niets te kunnen doen,en zou XMS eens niet moeten kijken of dat migratie proces dan wel goed is zoals het nu gaat ?
Er gaat bij XMS iets niet goed, bij een verhuizing -> vaak problemen, bij een migratie -> vaak problemen,verandering van dienst -> vaak problemen.
Misschien dat eerst aanpakken voordat je verder gaat met Migreren ?
Een onderbreking van enige dagen,en zelf continue moeten bellen,voor een proces dat buiten de klant om wordt uitgevoerd en waar XMS dan 2 weken niets anders aan kan doen dan de aannemer eens bellen,we hebben het toch over de techniek van de toekomst,niet over een, 1 keer met de haak klikken,een operator krijgen die een koptelefoonjack in een schakelbord steekt zodat er iets tot stand gaat komen ?

"Nick, je bent al 2 dagen niet bereikbaar"
"Ja joh, een migratie,je kent het wel "
"Oh nee he,ben jij ook de sigaar ? "
"Tja ik hoopte dat het snel zou gaan.. een paar minuten zeiden ze .."
"Sufkop, het is een migratie,dan kunnen ze 2 weken niets voor je doen"
"Oh ja... maar hee, ik ga door met ganzeborden,iets anders kunnen we nu toch niet.."
"Ja ze zullen er wel volop mee bezig zijn,ik spreek je over 14 dagen wel weer "
Afbeeldingslocatie: http://pages.cs.brandeis.edu/~rshaull/cs2a/web-and-html/switchboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:28:
[...]

Werkt het nu. Je heb in ieder geval een IGMP join op de router..

2 233.81.233.166 fastethernet10 8m51s 0
10.252.120.148 8m51s 0
Na een reprovision wou hij nog niet pingen naar mijn server.
Nope werkt helaas nog steeds niet :-(

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 08-10-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:48:
Vraag ik om die migratie ?
Is die migratie een geldig excuus ?
Nee, maar hij moet wel plaatsvinden om het netwerk op één lijn te krijgen.
En niet persoonlijk bedoeld,maar 2 weken niets kunnen doen,dat is waanzinnig en niet meer van deze tijd.
Het is niet zo dat je 2 weken geen verbinding hebt. Tijdens die twee weken die een migratie in beslag kan nemen kun je geen wijzigingen op je dienst uitvoeren. Dus geen extra zenders aanvragen of een snelheidsupgrade activeren. Doe je dat wel dan ontstaan er verschillen tussen je huidige situatie en de situatie in de pop waar men je heen gaat migreren.
Worden er vooraf geen controles gedaan ?
Ik durf nu al te gokken dat de dingen die er gedaan zijn om de DRG-600 bij mij aan de praat te krijgen,gaat zorgen voor ellende bij een migratie.
En anders is het een administratief probleem....
Controles-> ja.. o.a. door mij in een aantal gebieden. Men maakt een exacte clone van jouw dienstenprofiel dus daar kan niets veranderen.
Er gaat bij XMS iets niet goed, bij een verhuizing -> vaak problemen, bij een migratie -> vaak problemen,verandering van dienst -> vaak problemen.
Misschien dat eerst aanpakken voordat je verder gaat met Migreren ?
Dat aanpakken is juist een van de redenen om te gaan migreren. Wat betreft je punten hierboven:
Verhuizing-> traag in het huidige proces.. Het proces is "niet handig".. maar als jij stelt "problemen" lezen de meeste mensen "fouten".. en dat is niet zo.
Migratie-> problemen mogelijk als er ergens iets niet klopt in de administratie. Dat opschonen is juist een reden voor de migratie. Is alles in orde dan geen problemen.
Verandering van dienst-> problemen..?
"Sufkop, het is een migratie,dan kunnen ze 2 weken niets voor je doen"
Dat is dus niet zo :) Als er iets tijdens een migratie misgaat zijn er altijd engineers standby die bij de migratie betrokken zijn en problemen op kunnen lossen. Soms is dat lastig uitzoeken en dan duurt het inderdaad langer dan gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Rekenblok

You got me! (Damn)

@Denan

Bedankt voor je antwoord

@Nick

Ben het met Denan eens. De migraties zijn juist om eenheid te scheppen in de chaos die het nu is. We zullen er allemaal aan moeten geloven, maar dat is goed.

Ben het wel met je eens dat het echter maar enkele minuten mag duren. (nou ja, een paar uurtjes, zeg 3 a 4 is ook nog OK). Echter twee dagen; NO WAY!

En denan, doe jij ook Leiden? Wil namelijk ook graag geinformeerd worden wanneer de kogel door de kerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 09:04:
[...]

Klopt idd.
Toen ik gemigreerd werd, waren al mijn diensten gesloopt.
Maar Denan had het binnen een minuutje gefixed/

Edit> Ik heb overigens wel netjes een brief gekregen, één dag voor de migratie!
Amersfoort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:04:
Ben het wel met je eens dat het echter maar enkele minuten mag duren. (nou ja, een paar uurtjes, zeg 3 a 4 is ook nog OK). Echter twee dagen; NO WAY!

En denan, doe jij ook Leiden? Wil namelijk ook graag geinformeerd worden wanneer de kogel door de kerk gaat.
De migratie zelf is ook zo rond. Als er iets niet klopt dan moet het uitgezocht worden en handmatig hersteld worden. Dat *kan* dan langer duren.. ligt eraan wat er aan de hand is.

En ik ondersteun alleen Amersfoort/Soest... maar ik verwacht dat de resterende gebieden ook wel bij mij uit zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Ah migraties.. Heb ik tijd terug ook een "leuke" ervaring mee gehad.. Ik heb een vast IP en dat ging niet helemaal goed omdat de migratie alleen rekening hield met dynamische IP's, althans dat was het verhaal zover ik me kan herinneren.. Resultaat was wel dat ik lange tijd zonder zat en het alleen opgelost kreeg met hulp van bepaalde mensen in dit forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

Weet iemand wanneer je diensten beschikbaar komen na het aansluiten van de glasvezelapparatuur in de meterkast?
de monteurs zeiden gisteren dat het een paar uurtjes zou duren en alles vanzelf zou gaan? alleen tot op dit moment nog geen diensten..

[ Voor 10% gewijzigd door Jheroen op 08-10-2011 19:07 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Jheroen schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:06:
Weet iemand wanneer je diensten beschikbaar komen na het aansluiten van de glasvezelapparatuur in de meterkast?
de monteurs zeiden gisteren dat het een paar uurtjes zou duren en alles vanzelf zou gaan? alleen tot op dit moment nog geen diensten..
Dat is afhankelijk van het uitrol gebied. In jou geval zal het aanstaande maandag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Laatst online: 10-03-2022
Rekenblok schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:56:
[...]

Na een reprovision wou hij nog niet pingen naar mijn server.
Nope werkt helaas nog steeds niet :-(
Volgens mij werkt het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

noMSforme schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:02:
[...]

Dat is afhankelijk van het uitrol gebied. In jou geval zal het aanstaande maandag zijn.
dank! hoef ik het verder dit weekend niet meer te proberen ;)

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alloa,

Hehe het heeft een zaterdag geduurt maar we zijn weer in de lucht.

De normale situatie is dat er hier een domein server draait, hierdoor moet de afhandeling van DNS en de DHCP in handen liggen van die domein controller. het vervelende in dit soort situaties is dan wel dat het al snel minder overzichtelijk was nu precies waar gebeurt (of juist niet).

Vanmiddag is het netwerk volledig losgekoppeld en is er een directe verbinding gemaakt tussen het modem en één machine, nadeel is natuurlijk dat er gewacht moet worden tot het oude MAC adres (die van de router) gereleased wordt voordat ik pas verder kon. Helaas ging ook dat niet zonder slag of stoot, ik moest het modem gedurende 'n uur spanningsloos maken maar het internet werkte in iedergeval weer op de losse machine.

Vervolgens de verbinding opnieuw gedurende een uur verbroken en het opnieuw geprobeert met de router en toen eindelijk was er weer leven op het netwerk.

De webserver is inmiddels ook weer in de lucht, hopelijk dat de mailafhandeling zometeen ook weer opgang komt, ik heb namelijk in het afgelopen half uur nog nix binnen zien komen (en ik heb er zelf eentje verstuurd).

Silkroad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Inflatable schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:07:
Ah migraties.. Heb ik tijd terug ook een "leuke" ervaring mee gehad.. Ik heb een vast IP en dat ging niet helemaal goed omdat de migratie alleen rekening hield met dynamische IP's, althans dat was het verhaal zover ik me kan herinneren.. Resultaat was wel dat ik lange tijd zonder zat en het alleen opgelost kreeg met hulp van bepaalde mensen in dit forum..
Ja klinkt bekend ;) in 6 weken 5 weken geen internet en digitv gehad toen... gekke was dat via dit forum het ineens binnen 2 dagen geregeld was steeds... heb toen veel verbelt en alles werd uitgezet zonder enige info via helpdesk... helaas nooit excuse gehad... dat vond ik wel erg jammer na zon lange tijd. Maja. Het werkt weer probleemloos.

Nooit een brief gehad dat er iets/migratie plaatsvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mau_Maus schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 23:52:
[...]

Nooit een brief gehad dat er iets/migratie plaatsvond.
Van de week een brief gehad (Soest) maar geen woord over migratie!
De benaming is "een aantal door te voeren technische aanpassingen" maar inderdaad kan ik over een periode van 2 weken niets aanpassen in "mijn XMS" dus zal het hier om de migratie gaan van Portaal naar XMS ?? Ik hoop dat ik niet de ervaringen krijg die hier beschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

wiebo66 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:02:
[...]
...maar inderdaad kan ik over een periode van 2 weken niets aanpassen in...
Ach, als dat het enige is dan valt het allemaal nog wel mee. Ik kom daar zo weinig dat ik pas zelfs het wachtwoord vergeten was.

Het grote voordeel van die migratie is natuurlijk dat we daarna (eindelijk) de keus krijgen uit meerdere providers, toch? Niet dat ik zo graag weg wil bij XMS, maar een beetje competitie is altijd goed lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:37:
[...]
Het grote voordeel van die migratie is natuurlijk dat we daarna (eindelijk) de keus krijgen uit meerdere providers, toch? Niet dat ik zo graag weg wil bij XMS, maar een beetje competitie is altijd goed lijkt mij.
Dat vraag ik me ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
wiebo66 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:02:
Van de week een brief gehad (Soest) maar geen woord over migratie!
De benaming is "een aantal door te voeren technische aanpassingen" maar inderdaad kan ik over een periode van 2 weken niets aanpassen in "mijn XMS" dus zal het hier om de migratie gaan van Portaal naar XMS ?? Ik hoop dat ik niet de ervaringen krijg die hier beschreven staan.
Na lang nadenken was dat inderdaad de beste omschrijving. Migratie is niet het juiste woord, dat associëren de meeste mensen toch met een overgang naar een andere provider.
Of het een voordeel is?
Of je keuze krijgt uit meerdere ISP's?
Dat fiber niet graag weg wil..
Of dat concurrentie goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:49:
[...]
Of het een voordeel is?
Of je keuze krijgt uit meerdere ISP's?
Dat fiber niet graag weg wil..
Of dat concurrentie goed is?
Allemaal, maar beantwoord maar wat je kunt/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 17:24:
Allemaal, maar beantwoord maar wat je kunt/mag.
"ja".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Dat vraag ik me ook af.
Ik heb idd, na de "migratie" keuze uit meerdere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voetballiefhebbers opgelet!

Want van 14 tot en met 23 oktober staat heel Nederland in het teken van de
“Nationale Eredivisie Live 10-daagse”.

Gedurende 10 dagen wordt Eredivisie Live 1
gratis opengezet voor alle digitale TV abonnees.

Ideaal om op makkelijke en vrijblijvende wijze kennis te maken met al het moois dat Eredivisie Live te bieden heeft. U vindt Eredivisie Live bij alle Service Providers van Glashart Media op kanaal 121. Geniet dus volop mee van heel veel live voetbal uit de Eredivisie, Jupiler League en de UEFA Europa League, of volg je favoriete Eredivisie club op de voet met Club TV op het live voetbal kanaal van Nederland.

Eredivisie Live in oktober…., je hebt het!

Kijk van 14 tot en met 23 oktober gratis naar Eredivisie Live bij alle Service Providers van Glashart Media, met onder meer Ajax – AZ, PSV – FC Utrecht en de Gelderse derby NEC – Vitesse. Met als afsluiter op 23 oktober een ware Super Sunday met de Klassieker Ajax – Feyenoord, Vitesse – PSV en FC Groningen – FC Twente. U ziet het allemaal vanuit uw luie stoel tijdens de “Nationale Eredivisie Live 10-daagse”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Net nu ik al 2 maanden gratis EDL heb via de telegraaf actie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Fiber schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 00:37:
[...]

Als het goed is krijgen we hier KPN en XS4ALL erbij.
Maar beiden leveren geen analoog dus geen DVB-C signaal en dan krijg ik ruzie met de kinderen.
Bovendien ben ik meer dan tevreden over XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Voor de maandagmorgen: een simpele vraag: Ik heb mijn router in de meterkast hangen. Nu heb ik op zolder twee apparaten die ik op het internet wil aanlsuiten: mijn computer en een televisie. kan ik nu 1 kabel naar boven trekken en deze daar splitsen (hub?) of moet ik twee kabels trekken? d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
kuwerti schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:23:
Voor de maandagmorgen: een simpele vraag: Ik heb mijn router in de meterkast hangen. Nu heb ik op zolder twee apparaten die ik op het internet wil aanlsuiten: mijn computer en een televisie. kan ik nu 1 kabel naar boven trekken en deze daar splitsen (hub?) of moet ik twee kabels trekken? d:)b
twee kabels trekken, 1 voor digitale TV en 1 voor de computer. Dat is in iedergeval het makkelijkste en slimste ;)

Als je internet op je tv wilt en geen digitale TV wilt ontvangen met een STB dan is het trekken van 1 kabel en op zolder een switch neerzetten voldoende :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gangster93 op 10-10-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Laatst online: 11-09 22:00

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Nu heb ik op zolder twee apparaten die ik op het internet wil aanlsuiten: mijn computer en een televisie. kan ik nu 1 kabel naar boven trekken en deze daar splitsen (hub?) of moet ik twee kabels trekken?
1 kabel naar boven trekken, op zolder een switch en klaar. (mar dit geldt alleen als je beide op internet wilt aansluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
buzzlightyear schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

1 kabel naar boven trekken, op zolder een switch en klaar. (mar dit geldt alleen als je beide op internet wilt aansluiten)
Als hij digitale TV wilt met een STB dan moet hij 2 kabels trekken, wilt hij alleen internet op je TV en PC is een kabel trekken voldoende, deze kan hij dan aansluiten op een switch.

[ Voor 26% gewijzigd door Gangster93 op 10-10-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Laatst online: 11-09 22:00

buzzlightyear

To infinity and beyond...

[Dat gaat dus niet op, hij wilt digitale TV en Internet voor z'n pc]

De vraag gaat niet over DTV én internet; de vraag luidt
twee apparaten die ik op het internet wil aansluiten:"
Vandaar dat ik in mijn antwoord ook specifiek aangeef dat de oplossing alleen voor internet geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
buzzlightyear schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:36:
[Dat gaat dus niet op, hij wilt digitale TV en Internet voor z'n pc]

De vraag gaat niet over DTV én internet; de vraag luidt
[...]

Vandaar dat ik in mijn antwoord ook specifiek aangeef dat de oplossing alleen voor internet geldt.
Je hebt gelijk! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gangster93 op 10-10-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Dank allen voor de reactie. Ik weet ff genoeg en zal het gaan testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

Kom vanavond thuis, blijkt de M540 vrijdag te zijn bezorgd. Brief van 6 oktober er bij met de melding dat de 130m voor 30 september terug gestuurd moet worden, heb dus ff de tijd :-D

Gelijk maar aangesloten, een kijken of ik nu de Harmony One kan uitleggen wat die moet doen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Loveparade schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:16:
Kom vanavond thuis, blijkt de M540 vrijdag te zijn bezorgd. Brief van 6 oktober er bij met de melding dat de 130m voor 30 september terug gestuurd moet worden, heb dus ff de tijd :-D

Gelijk maar aangesloten, een kijken of ik nu de Harmony One kan uitleggen wat die moet doen.
Vraagje...Krijgt de HD in de M540 wel een spin-down wanneer deze in standby wordt geschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:14:
[...]

Vraagje...Krijgt de HD in de M540 wel een spin-down wanneer deze in standby wordt geschakeld?
Geen idee, ik heb hem zo ingesteld dat hij altijd aan staat.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
"zo ingesteld dat hij altijd aan staat"? Op mijn m540 (iig de Lijbrandt versie) is daar geen instelling voor te vinden.

Hij staat gewoon altijd aan (ook als ie op standby staat)... gebruikt standby dus ook even veel stroom als wanneer je tv aan het kijken bent.

Hier krijgt de HDD geen spindown. Welk moment van de dag ik ook binnen kom (ookal is er uren geen tv gekeken), ik kan de hdd horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:49:
"zo ingesteld dat hij altijd aan staat"? Op mijn m540 (iig de Lijbrandt versie) is daar geen instelling voor te vinden.
Dat regel ik dan ook met mijn Logitech Harmony ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:16:

Niet eerlijk! :(
Ik moest hem binnen een week terugsturen, en jij krijgt gewoon bijna 12 maanden de tijd!!!

8)

(Wat zouden ze doen, als je hem nou ook echt op 27 september - 2012 dan - zou terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:01:
[...]

Niet eerlijk! :(
Ik moest hem binnen een week terugsturen, en jij krijgt gewoon bijna 12 maanden de tijd!!!

8)

(Wat zouden ze doen, als je hem nou ook echt op 27 september - 2012 dan - zou terugsturen?
Ik stuur hem vrijdag op, dan kan ik langs het postkantoor ;)

Overigens merk ik nu wel dat mijn Zyxel Powerline adapters tegen hun max aanlopen, af en toe wat hikjes bij gelijktijdig kijken en opnemen, dus deze week ook maar even een extra ethernetkabel trekken tussen de spinnen door :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Loveparade schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Dat regel ik dan ook met mijn Logitech Harmony ;)
Ik heb ook een Logitech Harmony. Het enige wat je daarmee kan instellen is dat hij bepaalde apparaten niet op standby zet, ook als je naar een activiteit switched waar je dat apparaat niet voor gebruikt. Als dat is wat je bedoelt, dan snap ik het :P

Maar dat heeft met de STB verder niets te maken. Die staat sowieso altijd 'aan' (behalve dat ie in 'standby' het scherm blanked en een rood standby ledje laat oplichten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Het zou fijn zijn als je controle hebt over de hd in de STB. Volgens mij moet dit ook gewoon met een FW update kunnen. Nu kost het vermogen, de hd heeft een kortere levensduur en het produceert ook nog warmte.

Elk apparaat heeft tegenwoordig een functie om de hd na een x periode een spin down te geven. Waarom de amino's niet?

edit:

Misschien kan er een SSD ingebouwd worden? dat zal m.i. ook niet echt lang meer duren.

[ Voor 13% gewijzigd door marigo op 11-10-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
marigo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:55:
Misschien kan er een SSD ingebouwd worden? dat zal m.i. ook niet echt lang meer duren.
200+GB aan SSD is nog steeds aardig aan de prijs hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
't Is ook alweer bijna Sinterklaas. :)

btw komt Sinterklaas ook weer bij XMS langs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Kun je eigenlijk zelf de HDD vervangen? (ik begrijp dat je dan alle opnames etc. kwijt bent) M.a.w. wordt een nieuwe HDD geformateerd door de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyFlyer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:54:
Kun je eigenlijk zelf de HDD vervangen? (ik begrijp dat je dan alle opnames etc. kwijt bent) M.a.w. wordt een nieuwe HDD geformateerd door de box?
Ik heb me laten vertellen van wel. Denk er wel aan dat je dan sowieso je garantie void.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ik weet het eigenlijk niet. Vond het ook een goede vraag. Iemand hier zin om te testen? :P
denan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:47:
[...]

Omdat dat de reden van de firmware update niet was? Dit was een fix voor het probleem met kapotte opnames. Het '2 opnames achter elkaar op dezelfde zender'-probleem is eigenlijk pas vorige week naar GHM doorgezet.
Dit is inmiddels verholpen op de M540. Forceer hiervoor een firmwareupdate. Als er mensen zijn met een gelijksoortig probleem op de M5320, na een firmwareupdte, PM even.

[ Voor 32% gewijzigd door Mojo op 11-10-2011 12:19 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:49:
Voetballiefhebbers opgelet!

Want van 14 tot en met 23 oktober staat heel Nederland in het teken van de
“Nationale Eredivisie Live 10-daagse”.

Gedurende 10 dagen wordt Eredivisie Live 1
gratis opengezet voor alle digitale TV abonnees.
Is een landelijke actie van Eredivisie Live,ik zie links en rechts providers opduiken die dit als een exclusieve service aanbieden,maar de actie geldt ook bij UPC en Ziggo en noem maar op welke provider.
Vorig jaar deden ze het ook en heel flauw,alleen amateur wedstrijden, de "grote" evenementen hadden ze snel op hun 2e kanaal gezet die niet vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:48:
[...]

Is een landelijke actie van Eredivisie Live,ik zie links en rechts providers opduiken die dit als een exclusieve service aanbieden,maar de actie geldt ook bij UPC en Ziggo en noem maar op welke provider.
Vorig jaar deden ze het ook en heel flauw,alleen amateur wedstrijden, de "grote" evenementen hadden ze snel op hun 2e kanaal gezet die niet vrij is.
- Het glas is half leeg
- Het glas is half vol
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:
- Het glas is half leeg
- Het glas is half vol
;)
ik HAAT glazen!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
j1nx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:07:
[...]

- Het glas is half leeg
- Het glas is half vol
;)
Het half lege glas is dubber geprijst.

als je daar vannuit gaat is alles mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik neem aan dat ie wel geformatteerd zal worden door de box .Want de standaard HD die erin zit wordt bij eerste gebruik ook geformatteerd. Zolang de manier van HDD"s herkennen in de box de standaarden volgt (ik neem aan voor s-ata) zal het wel gaan.

Wil het best proberen maar een box van 250 is nogal wat om de warranty van te voiden :).

Eigenlijk zou ik er nog best wat voor voelen. Heb nog wel een 60 en 120 gig SSD'tje liggen. Vraag me alleen af hoe snel de SSD aan z'n maximum writes voor iedere memory cell komt omdat de box toch altijd aan het bufferen (en dus schrijven) is. In ieder geval: Aangezien ik de box relatief weinig voor opnemen gebruik en hoofdzakelijk voor timeshifting zou ik best met iets minder capaciteit kunnen leven.

Maar goed, eigenlijk zie ik hoofdzakelijk 2 (grote) problemen met de HDD aansturing:

* Geen spindown als de box 'uit' staat.
* Ontzettend nerveuze aansturing van de HDD. Zeker als hij buffert/timeshift en ook iets opneemt hoor je de kop bijna net zo vaak heen en weer springen als bij een PC die Windows aan het booten is. Je hoort 'm soms zelfs nog werken als de box standby staat.

Dit lijkt me echt mega slecht voor de harddisk en met Linux als onderliggend systeem hoort dit ook gewoon niet nodig te zijn. Desnoods buffer je wat meer in memory (als de box dat voldoende heeft tenminste). Nu lijkt het alsof iedere write direct naar disk moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

eymey schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
Vraag me alleen af hoe snel de SSD aan z'n maximum writes voor iedere memory cell komt omdat de box toch altijd aan het bufferen (en dus schrijven) is. In ieder geval: Aangezien ik de box relatief weinig voor opnemen gebruik en hoofdzakelijk voor timeshifting zou ik best met iets minder capaciteit kunnen leven.
Als je SSD TRIM ondersteund, dan hoef je je daar echt geen zorgen om te maken. Tegen de tijd dat je elk cluster dan tot de max hebt gebruikt, loop je waarschijnlijk al achter een karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar dan zou de stb dat dus ook moeten ondersteunen en ik denk niet dat die stb's gemaakt zijn om er SSD's in te zetten :P Sowieso waarom zou je in godsnaam een SSD in je stb willen? Aan de snelheid heb je niets en de M532 / M540 zijn gewoon al keurig stil. Stroomgebruik is wellicht iets lager maar dat gaat echt geen merkbaar verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Waarschijnlijk zal voor die STB's nooit TRIM gepland zijn omdat het ook nooit gepland is dat er SSD's in zouden komen.

Bovendie helpt TRIM niet tegen slijtage van clusters... het enige waar TRIM voor dient is om cellen met verouderde data alvast op te schonen voor ze weer aan de beurt zijn om beschreven te worden (zodat ze direct weer beschreven kunnen worden ipv gewist en daarna beschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De controller moet ook nog TRIM ondersteunen. De ICH10R van Intel doet bijv. wel TRIM, maar een SB600 van AMD niet. Het is dus maar de vraag of de controller die Amino gebruikt TRIM ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
alles is aangesloten en werkt. Ik krijg alleen bij playboy-tv de melding: GEBLOKKEERD PROGRAMMA, terwijl dat volgens mij wel gewoon in het ip-tv basis pakket zit? niet dat ik het perse wil zien hoor.... :+
*O*

iemand de oplossing? ik moet een 4cijferige code invoeren (0000 is het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
kuwerti schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:03:
alles is aangesloten en werkt. Ik krijg alleen bij playboy-tv de melding: GEBLOKKEERD PROGRAMMA, terwijl dat volgens mij wel gewoon in het ip-tv basis pakket zit? niet dat ik het perse wil zien hoor.... :+
*O*

iemand de oplossing? ik moet een 4cijferige code invoeren (0000 is het niet)
Is standaard altijd geblokkeerd vanwege het soort inhoud... en de code is volgens mij standaard 1111 tenzij je die aangepast hebt.

Als iets niet in je pakket ziet zie je hem ook niet voorkomen in je overzicht.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 11-10-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
inderdaad, die 1111 werkt. dank! kan dit nummer ook aangepast worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ja in je instellingen menu
Pagina: 1 ... 8 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.