XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.682 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Ik heb op dit moment weer geen RTL4, 5, sbs en RTL7.
Ned 1,2,3, hebben stroingen. de rest heeft wel beeld.
postcode 3828. Iemand hetzelfde ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

3812, Geen probleem met iptv.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
na reset doet alles het weer. strange. ik houd het in de gaten. dank voor je reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
@Nick39,

Je moet je wel bedenken dat als je zo'n uitspraak doet (en dit was niet de eerste keer dat weet je best ;) ) dat je ook dit soort reacties van mij kan verwachten ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor een provider een stuk meer werk is en tijd kost om de aansluitingen bij de mensen thuis te krijgen dan een wijkcentrale te plannen en neer te zetten. En als het eenmaal ligt heb je de tijd om de rest op te bouwen voordat je gaat leveren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geen idee, als je kijkt hoe snel ReggeFiber in een dorp als Woudenberg kan werken, ruim 10.000 inwoners. Direct nadat de 40 procent aanmeldingen was gehaald ging de schop de grond in, en binnen een paar maanden zijn er werkende aansluitingen in bijna het hele dorp. Ik heb daar toch wel respect voor.

Voor mij persoonlijk zal 4g mobiel internet waarschijnlijk de grootste concurrent worden. Ik denk dat ik dan helemaal geen COAX of glas meer nodig heb. TV kan ook via de sateliet of Digitenne. Is kwalitatief wel iets minder, maar voor mijn gebruik goed genoeg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dspijkers
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:17
kuwerti schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:39:
Ik heb op dit moment weer geen RTL4, 5, sbs en RTL7.
Ned 1,2,3, hebben stroingen. de rest heeft wel beeld.
postcode 3828. Iemand hetzelfde ????
Dit heb ik, sinds de laatste update, ook al 2x gehad.
Rete irritant! Zit je te zappen, heb je ineens zwart beeld. Het enige dat je kunt doen is resetten.
Opzeggen komt steeds dichterbij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
omdat?
Heb je de moeite genomen om dit te melden bij XMS?

[ Voor 81% gewijzigd door White_Collar op 02-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik had gisteravond laat ook 1 keer even een zwart beeld, even vooruit en achteruit zappen loste het probleempje weer op. (iptv, A110, 3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:55:
@Nick39,

Je moet je wel bedenken dat als je zo'n uitspraak doet (en dit was niet de eerste keer dat weet je best ;) ) dat je ook dit soort reacties van mij kan verwachten ;)
Mja, alleen worden die normaal gesproken met een ;) of :) gedaan en niet met een 8)7 of |:( en dat valt me een beetje tegen en DAT ben ik niet van je gewend.
Ik ben voor geen enkele provider en gebruik in dit geval XMS en Ziggo beiden zoals ik dat wil, en dat ik daar wat meer voor wil betalen is ook mijn eigen keuze.
Ik wilde alleen aangeven dat in de toekomst beiden hetzelfde medium gebruiken, glas.
Dat dat letterlijk nog wat voeten in aarde zal hebben komt meer omdat veel mensen zoiets hebben van,dat groene ding,daar komt mijn tv toch over,moet dat dan nu weg ? Glasvezel.. huh ? :? was dat ?
Dat is ook de enige reden waarom de kabel,de kabel blijft,om de huidige consument niet op kosten te jagen en vanwege de onwetendheid van veel mensen,maar als je 10 jaar geleden tegen iemand zou zeggen dat elke moderne tv die nu verkocht wordt een ethernet aansluiting zou hebben,zou men ook naar het voorhoofd wijzen.
Het wordt een markt,met meerdere spelers en het transport wordt net als bij stroom en gas slechts een medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@Nick39,

Misschien heeft het met het feit te maken met de manier waarop je zo gemakkelijk praat over bepaalde zaken terwijl het helemaal niet zo gemakkelijk is. maar goed, ik dacht dat we na mijn bericht wel klaar waren met deze discussie? Zullen we nu weer lief doen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Heeft iemand anders ook problemen met 2 programma's achter opnemen met de M540 ?

Het eerste programma neemt ie netjes op, de tweede niet.

Ik begrijp ook wel hoe het zou kunnen (5 minuten uitloop tijd aan de achterkant van progamma 1 sluit het opnemen af), maar dit lijkt me toch een foutje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Le-xxx-ie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:58:
Heeft iemand anders ook problemen met 2 programma's achter opnemen met de M540 ?

Ik begrijp ook wel hoe het zou kunnen (5 minuten uitloop tijd aan de achterkant van progamma 1 sluit het opnemen af), maar dit lijkt me toch een foutje...
Yup. Is een bekend probleem. Vorige week uit de lbt thread opgepikt en bij de 2e lijn in laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

Yup. Is een bekend probleem. Vorige week uit de lbt thread opgepikt en bij de 2e lijn in laten schieten.
Nou nou, heb dit eerder voorbij zien komen ergens, maar vind het wel een basis feature, die fout is. Dit soort dingen kunnen toch niet door de test fase zijn geschoten? Ik bedoel zo'n basis iets. En iedereen moest al zo lang wachten op dat PVR gedoe.

Verbaasd me toch een beetje.

Denan, heeft GHM daar nog een verklaring voor terug gegeven of iets dergelijks?

Edit: Is meer om aan te geven dat ik het zonde vind van de kans, niet zo zeer om kritiek te leveren. (Gebruik de amino niet, dus heb geen recht om te klagen)

Ik bedoel, in potentie is IPTV icm PVR natuurlijk al vrij snel "Kick Ass". Waar bij DVB-C en kornuiten al snel meerdere tuners nodig zijn, is dit natuurlijk in potentie vele malen beter als de DVB varianten.

Dit had zo'n "dikke vinger" moment kunnen zijn

[ Voor 26% gewijzigd door j1nx op 02-10-2011 20:13 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:04:
Nou nou, heb dit eerder voorbij zien komen ergens, maar vind het wel een basis feature, die fout is. Dit soort dingen kunnen toch niet door de test fase zijn geschoten? Ik bedoel zo'n basis iets. En iedereen moest al zo lang wachten op dat PVR gedoe.

Verbaasd me toch een beetje.

Denan, heeft GHM daar nog een verklaring voor terug gegeven of iets dergelijks?
Dit heeft goed gewerkt maar schijnt pas sinds een paar firmware revisies problemen te veroorzaken. Ik wist er in ieder geval niets van en het stond ook niet op een lijst met bekende issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oh ja Denan, doet me weer even aan jou top 5 lijstje denken.

Weet jij of er op dat lijstje iets staat wat XMS (en conculega's) echt onderscheid van de andere inet aanbieders. Ik bedoel, bij glas werd er altijd mooi gesproken over van alles en nog wat; Virtueele dokter op bezoek enzo.

Staat er nog iets van die aard op de lijst (waar dan ook) of mag je daar niets over zeggen.

Misschien dat wij als tweakers daar over kunnen mee denken. (Brainstormen)

Iets wat de rest niet heeft ....... Beter, iets wat de rest niet heeft en ook niet kan leveren omdat ze daar de netwerk mogelijkheden niet voor hebben.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:18:
Iets wat de rest niet heeft ....... Beter, iets wat de rest niet heeft en ook niet kan leveren omdat ze daar de netwerk mogelijkheden niet voor hebben.
Als ik al iets zou weten zou ik dat niet kunnen zeggen. Maar het staat je vrij om te brainstormen.. wie weet komt er nog iets leuks uit waarvan wij denken "heej.. dat moeten we doen!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
denan schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:59:
[...]
Als ik al iets zou weten zou ik dat niet kunnen zeggen. Maar het staat je vrij om te brainstormen.. wie weet komt er nog iets leuks uit waarvan wij denken "heej.. dat moeten we doen!".
Als het dan ook echt wordt gedaan :P
Internet via glasvezel raad ik iedereen aan om af te nemen, maar over iptv ben ik nog steeds aan het twijfelen. Is het mogelijk om via XMS 1 maand digitale tv op proef te nemen? Dan kunnen ik en mijn vriendin een fatsoenlijke keuze maken over het al dan niet ziggo de laan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Caelorum schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:04:
[...]

Internet via glasvezel raad ik iedereen aan om af te nemen, maar over iptv ben ik nog steeds aan het twijfelen. Is het mogelijk om via XMS 1 maand digitale tv op proef te nemen? Dan kunnen ik en mijn vriendin een fatsoenlijke keuze maken over het al dan niet ziggo de laan uitsturen.
Je mag de Amino 7 werkdagen na ontvangst uitproberen. Het is immers een vorm van koop op afstand. (Hoewel de wetgever niet 100% duidelijk is over een dienst i.c.m. de aanschaf van een apparaat). Mocht je hem alleen niet willen, geef dit op tijd telefonisch aan.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Caelorum schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:04:
Indien
- Realistisch
- Voor een grotere klantgroep dan alleen jijzelf
- Ruimte binnen productdevelopment

Tuurlijk!

(waarmee ik dus geen garanties geef.. of iets roep over een tijdslijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik zag ergens een advertentie van een nieuwe zender. 24 Kitchen. Nu zie ik op hun site het volgende staan:

24Kitchen is vanaf 1 oktober 2011 te ontvangen op kanaal 24 voor kijkers van Ziggo, UPC en Caiway. Door de distributieovereenkomst met Glashart Media is 24Kitchen verder te zien via XMS, Lijbrandt, Edutel, OnsBrabantNet, OnsNetNuenen, OnsNetEindhoven, KickXL, Solcon, Concepts-ICT, Lijbrandt Telecom, Tweak, Alice en InterNLnet.

Maar op de site van XMS zie ik er niks over terwijl zenderwijzigingen wel altijd gemeld worden. Weet iemand of dit kanaal te zien is via XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Le-xxx-ie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:58:

Vandaar dat ik laatst van een voetbalwedstrijd enkel de eerste helft had opgenomen. In de guide stonden de eerste helft en tweede helft als 2 losse programma's, welke ik allebei ingeprogrammeerd had. Vervolgens Ga je kijken, mis je een helft...

Inderdaad een basis feature die dus ontbreekt (naast in inprogrammeren van programma's verder in de tijd en herhalende programma's in 1x inprogrammeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.

Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Als dat zo is zou dan ook gelijk het probleem van 2 opnamen achter elkaar opgelost zijn ??
Ga vanavond en vannacht testen.
Resultaten volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik wacht nog steeds op mijn M540 :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Aij dat klinkt niet hoopvol...

Ik heb hem gelukkig wel en ook de afstandsbediening nageleverd gehad binnen paar dagen...

@eymey & @Krishly
Nog bedankt voor de hints... Na de levering van de afstandbediening kon ik me Harmony One zo programmeren...
En inderdaad zelfde als eymey met aanleren, krijg ik ook automatisch de andere knoppen erbij.
Ik denk dat ie dan die universele AB vind in de database, met wel meer knoppen toegewezen... ipv de officiële voor de Amino 540 (ook al heeft die ook die knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

PM je gegevens eens. Ik zal eens nakijken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

PM gestuurd :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wacht ook nog steeds op mijn M540 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stoffel63 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:31:
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.

Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Klopt. Had het al willen posten maar zit al uren in de file. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 14:35
Meer mensen op net5 wel geluid geen beeld amersfoort 3823 oh nu ook geen geluid meer

Shit analoog ook geen beeld reset helpt niet andere zenders wel oke

[ Voor 29% gewijzigd door Wingie op 03-10-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@wingie

Werkt hier wel goed. 3823 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 14:35
Klopt net 1 minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
stansfield schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:31:
Ik zag ergens een advertentie van een nieuwe zender. 24 Kitchen. Nu zie ik op hun site het volgende staan:

24Kitchen is vanaf 1 oktober 2011 te ontvangen op kanaal 24 voor kijkers van Ziggo, UPC en Caiway. Door de distributieovereenkomst met Glashart Media is 24Kitchen verder te zien via XMS, Lijbrandt, Edutel, OnsBrabantNet, OnsNetNuenen, OnsNetEindhoven, KickXL, Solcon, Concepts-ICT, Lijbrandt Telecom, Tweak, Alice en InterNLnet.

Maar op de site van XMS zie ik er niks over terwijl zenderwijzigingen wel altijd gemeld worden. Weet iemand of dit kanaal te zien is via XMS?
Nog niet, ik kan 'm ook nergens vinden. 1 oktober is misschien 10 oktober bij GHM voordat ze doorhebben dat ze een nieuwe zender gaan doorgeven?

Op de site van 24kitchen staat dat ze te zien zijn bij Glashart, dus tot nu toe is dat foute informatie, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik wil toch graag even melden, dat de amino 110 sinds ongeveer 1,5 week een stuk beter werkt bijv:
geen refreshing meldingen en hierdoor minder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Wij hebben hier sindskort glasvezel van xms
en het is om van te genieten er hangt een tp link router aan het modem
en een amino interactieve tv ontvanger die alleen nog een klein dingetje heeft.
Authencatie mislukt start hem opnieuw op
iemand die me kan helpen ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Komt die Amino ook van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
denan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:31:
[...]

Klopt. Had het al willen posten maar zit al uren in de file. :/
Helaas heeft dit het probleem van het opnemen van 2 programma's achterelkaar aan niet verholpen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
pannekoek141 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:26:
Als je de Amino van XMS hebt gehad kan je het volgende proberen: Herstart het modem in de meterkast.
Blijft de melding? Direct bellen naar XMS, mogelijk staat de dienst niet aan of er gaat een ticket naar de netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Le-xxx-ie schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:29:
[...]

Helaas heeft dit het probleem van het opnemen van 2 programma's achterelkaar aan niet verholpen... :(
Omdat dat de reden van de firmware update niet was? Dit was een fix voor het probleem met kapotte opnames. Het '2 opnames achter elkaar op dezelfde zender'-probleem is eigenlijk pas vorige week naar GHM doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
pannekoek141 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:26:
Rekenblok schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Als je de Amino van XMS hebt gehad kan je het volgende proberen: Herstart het modem in de meterkast.
Blijft de melding? Direct bellen naar XMS, mogelijk staat de dienst niet aan of er gaat een ticket naar de netwerkbeheerder.
Mijn zwager heeft sinds kort een pakket van Lijbrandt.
Na het aansluiten van de 540 dezelfde melding.
Mijn 540 aangesloten gaf ook dezelfde melding.
Vrijdag naar Lijbrandtwinkel geweest en die heeft gebeld met Lijbrandt.
Wat blijkt nu, het schijnt dat sinds kort het serienummer (of mac adres oid) van de Amino gekoppeld is aan de aanluiting. Vergelijkbaar met de koppeling bij UPC van smartcard aan mediabox.
Deze koppeling was kennelijk nog niet in het syteem gezet ??

Correct me if I'm wrong 8)7

Vandaag heeft Lijbrandt kennlijk actie ondernomen want probleem is opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:57:
Gezocht:
Pilotdeelnemers voor een IPv6 pilot bij Lijbrandt.

Voorwaarden:
- IPv6 kennis
- Bij voorkeur iemand die op regelmatige basis IPv6 IP's "bezoekt".
- Een thuisnetwerk *en* netwerkkennis: Je krijgt meerdere IP's en het idee is dat je elk device via IPv6 ontsluit. (natuurlijk mits die devices IPv6 compliant zijn)

IPv6 zal dual stack gedraaid worden op een router die vanuit de netwerkbeheerder (reggefiber) geleverd zal worden. Ook zal Lijbrandt/Reggefiber af en toe vragen om specifieke tests uit te voeren of de ervaringen door te geven.

Start test: binnen nu en 2-4 weken.

Interesse? Stuur een email naar denan.nospam@gmail.com (inclusief de nospam) en ik zet het door naar de juiste mensen bij Lijbrandt.
Uit het lijbrandt topic. Wanneer komt er een pilot bij XMS? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
elwinvangestel schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:33:Nog niet, ik kan 'm ook nergens vinden. 1 oktober is misschien 10 oktober bij GHM voordat ze doorhebben dat ze een nieuwe zender gaan doorgeven?

Op de site van 24kitchen staat dat ze te zien zijn bij Glashart, dus tot nu toe is dat foute informatie, haha!
Wat een stilte inderdaad van de kant van GHM momenteel. Meestal komt er vantevoren wel een persbericht voorbij op http://www.glashartmedia.nl/Algemeen/Persberichten/ als er iets toegevoegd gaat worden, maar daar is het al weken stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn ze op het laatste moment nog bezig om de HD-simulcast te regelen.
TotaalTV: 24Kitchen bij Caiway ook in HD-kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
odo966 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Wat een stilte inderdaad van de kant van GHM momenteel. Meestal komt er vantevoren wel een persbericht voorbij op http://www.glashartmedia.nl/Algemeen/Persberichten/ als er iets toegevoegd gaat worden, maar daar is het al weken stil.
Zit 24Kitchen nog niet in het menu dan? De stream is in ieder geval al sinds 28 september beschikbaar. Mischien is men nog aan het testen, hoewel de stream redelijk consistent beschikbaar was.

Er zijn trouwens ook een viertal teststreams voor XLnt TV. Momenteel echter nog geen geluid. Het oogt een beetje kabelkrant-achtig: je ziet welke nummer momenteel gespeeld wordt, er is een nieuws box en tweets van #xlntradio. Helaas geen HD dus de letters zijn niet bepaald scherp.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:45:
[...]
(IPv6)
Nou inderdaad! Straks ben ik eerder klaar met de 4 datacenters van mn werkgever dan dat ik thuis native v6 heb :P

Is XMS op hun gedeelte van het netwerk uberhaupt al bezig? Of zit er eigenlijk niets van XMS tussen (en is dus alles reggefiber, die blijkbaar al wat hebben).
Ben heel benieuwd hoe de proef zal verlopen, ik ben er klaar voor!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:45:
[...]

Op hetzelfde moment. Bij XMS zijn er al genoeg pilotdeelnemers gevonden.. nu nog voor Lijbrandt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:33:
[...]

Op hetzelfde moment. Bij XMS zijn er al genoeg pilotdeelnemers gevonden.. nu nog voor Lijbrandt :)
Volgens mij hebben ze bij XMS mij nog niet gevonden??????????????????
Lijkt wel of ze mij niet willen vinden, Mojo moest ingrijpen na 2 telefoontjes en diverse mailtjes om mijn M540 te regelen. Nu ben ik vanaf het begin (al bij de vraagbundeling) bezig om IPV6 voor elkaar te krijgen en zit ik niet in de pilot :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

Lijkt wel of ze mij niet willen vinden, Mojo moest ingrijpen na 2 telefoontjes en diverse mailtjes om mijn M540 te regelen. Nu ben ik vanaf het begin (al bij de vraagbundeling) bezig om IPV6 voor elkaar te krijgen en zit ik niet in de pilot :(
Volgens mij heb ik de nieuwsbrief, waarin de vraag naar geïnteresseerden voor deze pilot stond, ook gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:07:
[...]

Volgens mij heb ik de nieuwsbrief, waarin de vraag naar geïnteresseerden voor deze pilot stond, ook gemist.
Waaruit maak je op dat het in een nieuwsbrief heeft gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:05:
[...]

He.. don't shoot the messenger. Ik kreeg het verzoek om voor Lijbrandt een paar pilotdeelnemers te zoeken, voor XMS waren er al voldoende gegadigden gevonden. En nee.. het heeft niet in een nieuwsbrief gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

He.. don't shoot the messenger. Ik kreeg het verzoek om voor Lijbrandt een paar pilotdeelnemers te zoeken, voor XMS waren er al voldoende gegadigden gevonden. En nee.. het heeft niet in een nieuwsbrief gestaan.
Ik schiet ook niet op jou ;)
Maar vraag me wel af hoe die pilotdeelnemers dan gevonden zijn?
Volgens mij heb ik lopen smeken in mailtjes en hier op GOT om IPV6 en rDNS.
Maar misschien komt dat wel om dat ik een te kritische klant ben en zijn ze bang voor mijn commentaar :D

Wat ik me wel afvraag is of de komst van XS4all op het reggefiber netwerk dit proces nu versneld heeft.
Omdat IPV6 dusdanig belangrijk is voor mij loop ik ook serieus te overwegen de overstap naar Xs4all te maken puur vanwege IPV6, maar wanneer ik dat ook via XMS kan gebruiken zonder tunnels etc, dan is er geen enkele noodzaak om bij XMS te vertrekken als klant, sterker nog, vwb tv zit ik niet te wachten op tv van xs4all/kpn ;)

Ik mag toch wel hopen dat die test niet net zoals KPN/Xs4all gebruik gaat maken van die brakke AVM Fritzboxen vanwege dat IPV6?

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 04-10-2011 10:20 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
Loveparade schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:18:
[...]

Maar misschien komt dat wel om dat ik een te kritische klant ben en zijn ze bang voor mijn commentaar :D

Wat ik me wel afvraag is of de komst van XS4all op het reggefiber netwerk dit proces nu versneld heeft.
Omdat IPV6 dusdanig belangrijk is voor mij loop ik ook serieus te overwegen de overstap naar Xs4all te maken puur vanwege IPV6, maar wanneer ik dat ook via XMS kan gebruiken zonder tunnels etc, dan is er geen enkele noodzaak om bij XMS te vertrekken als klant, sterker nog, vwb tv zit ik niet te wachten op tv van xs4all/kpn ;)

Ik mag toch wel hopen dat die test niet net zoals KPN/Xs4all gebruik gaat maken van die brakke AVM Fritzboxen vanwege dat IPV6?
Helaas ben je niet uitgekozen om mee te doen aan de pilot, maar de pilot gaat snel van start! Wees blij :)

Nu er gestart word met de pilot kan je toch nog wel even wachten met overstappen naar XS4all tot IPv6 voor iedereen beschikbaar is ;)

XS4all heeft sowieso mijn voorkeur niet, abuse afdeling houd je strak in de gaten, 1 torrentje downloaden zit er niet in. XS4all blokkeert 'al je normale niet beveiligde verkeer' wanneer je een eigen mail server draait is dat funest, alleen https verkeer is nog mogelijk, duurt +/- anderhalve week voordat je blokkade is opgeheven. Na veel mailtjes en telefoontjes.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 04-10-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Gangster93 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:31:
[...]

Helaas ben je niet uitgekozen om mee te doen aan de pilot, maar de pilot gaat snel van start! Wees blij :)

Nu er gestart word met de pilot kan je toch nog wel even wachten met overstappen naar XS4all tot IPv6 voor iedereen beschikbaar is ;)

XS4all heeft sowieso mijn voorkeur niet, abuse afdeling houd je strak in de gaten, 1 torrentje downloaden zit er niet in. XS4all blokkeert 'al je normale niet beveiligde verkeer', alleen https verkeer is nog mogelijk, duurt +/- anderhalve week voordat je blokkade is opgeheven. Na veel mailtjes en telefoontjes.. :/
Ik weet niet waarom je denkt dat xs4all je strak in de gaten houdt?
Ik heb hier nog steeds een xs4all adsl verbinding, en kan daar alles mee doen wat ik wil.
Inderdaad een keer afgesloten vanwege een gehackte server die vervolgens als commandserver ging functioneren voor Undernet. Lang verhaal, maar binnen een uur was mijn verbinding inderdaad dichtgespijkerd door xs4all (prima actie) en netjes een melding waarom. Op zondag bezig geweest met de mensen van xs4all en McAfee om te traceren wat er precies aan de hand was en de oorzaak gezamenlijk achterhaald en actie ondernomen. Binnen 4 uur was het botnet waar ik helaas onderdeel van was in kaart gebracht en 3 uur later neergehaald. Sindsdien trouwens MSN dichtgetimmerd van de kinderen, want daar was de ellende mee begonnen en dus indirect een aanval van binnenuit op mijn server.

En die zelfde zondag nog met een andere server weer online bij xs4all, ook dankzij goede communicatie en een beloofde appeltaart voor het NOC (die werd maandag bezorgd) ;)

En die blokkade die standaard aan staat bij Xs4all, kun je zelf aanpassen in het servicecenter (tenzij je inderdaad zoals ik gehackt bent of andere rare dingen probeert te doen)

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 04-10-2011 10:44 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Geen idee.. ik neem aan dat ze een lijstje mensen hadden (het gaat ook maar om 10 locaties per ISP) die al interesse hadden getoond. Dat je een kritische klant bent is geen reden om je niet in die pilotgroep te gooien, dat zoeken ze juist :)

Verder heeft de komst van xs4all weinig met dit verhaal te maken; in de oorspronkelijke planning (zie vorige thread) zou rond oktober gestart worden met een pilot. En daar zijn we nu :)

De IPv6 oplossing is dual stack. Zou dus geen issues moeten veroorzaken.

add: wat betreft rDNS. Ik begrijp de noodzaak maar staar je niet blind op de oplossing. Je hebt nog steeds een IP uit een dynamic range volgens de mensen die je mailserver blocken. rDNS is maar een deel van de oplossing en je zult er niet ver mee komen.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 04-10-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Had ook wel graag in de IPv6 pilot willen zitten, maar dan wel met mijn eigen hardware. Maar goed, de plekken zijn al vergeven, dus hoef ik ook niet te passen/bedanken.

Hoop wel dat de pilot een beetje vlotjes verloopt.

@Denan, voel jij er nog wat voor om zo nu en dan even kleine updates van die pilot al hier te posten. We doen dan wel niet mee, maar ben wel geïnteresseerd hoe het allemaal verder verloopt. IPv6 is niet gemakkelijk en zal niet zonder slag of stoot gaan, maar is ook tegelijkertijd ook echt reuze interessant, dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Nu steeds meer provider ook WebTV aanbieden (bekijken op smartphone en PC) vroeg ik me of XMS/Glashart/Reggefiber hier ook mee bezig is.. Xs4all begint het nu te leveren, UPC heb ik al gezien met zoiets.. Iets bekend hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Gaat het IPTV subnet ook over op IPv6?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:01:
[...]

add: wat betreft rDNS. Ik begrijp de noodzaak maar staar je niet blind op de oplossing. Je hebt nog steeds een IP uit een dynamic range volgens de mensen die je mailserver blocken. rDNS is maar een deel van de oplossing en je zult er niet ver mee komen.
Ben ik deels met je eens, een beetje beheerder checked eerst op rDNS en daarna pas op blocklist, dus 75% is dan opgelost :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:45:
@Denan, voel jij er nog wat voor om zo nu en dan even kleine updates van die pilot al hier te posten. We doen dan wel niet mee, maar ben wel geïnteresseerd hoe het allemaal verder verloopt. IPv6 is niet gemakkelijk en zal niet zonder slag of stoot gaan, maar is ook tegelijkertijd ook echt reuze interessant, dus ....
Helaas, ik manage dat project niet. Daar komt nog bij dat ik de komende periode echt geen tijd heb om me daar in te gaan mengen maar ik zal na afloop wel wat resultaten ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:02:
[...]

Helaas, ik manage dat project niet. Daar komt nog bij dat ik de komende periode echt geen tijd heb om me daar in te gaan mengen maar ik zal na afloop wel wat resultaten ophoesten.
Of de projectmanager vragen of hij/zij dat hier wil melden (of het Webcareteam?)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Waaruit maak je op dat het in een nieuwsbrief heeft gestaan?
Waar heb je anders nieuwsbrieven voor? Bij het laatste nieuws op de website heeft ook niets gestaan. Nou is dat op zich niet zo heel bijzonder: het laatste nieuwtje daar is dat er een voetballer komt signeren in een XMShuis (2 weken geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
[...]

"Brakke fritzboxen"? ...... die moet je toch eens uitleggen.

Ik maak al sinds 2007 gebruik van Fritz!boxen..... op dit moment een 6390. Los van het feit dat de DHCP- en DNS beheermogelijkheden beperkt zijn (op te lossen met een custom firmware) en dat door een bug in de huidige firmware SIXXS tunnels niet goed werken ben ik extreem tevreden met deze apparaten......

@Denan, ik heb je (uit het Lijbrandt topic) ook gemaild vwb ipv6 :D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:14:
Of de projectmanager vragen of hij/zij dat hier wil melden (of het Webcareteam?)
Die heeft andere prioriteiten denk ik :)
Ik zal na afloop van de pilot wel een samenvatting maken, tegen die tijd zou ik het ook iets minder druk moeten hebben.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:28:
Waar heb je anders nieuwsbrieven voor? Bij het laatste nieuws op de website heeft ook niets gestaan. Nou is dat op zich niet zo heel bijzonder: het laatste nieuwtje daar is dat er een voetballer komt signeren in een XMShuis (2 weken geleden).
Het is een pilot met 10 deelnemers per ISP.. weet je wat er zou gebeuren als zoiets in een nieuwsbrief gepost gaat worden? Dan moet je je eerst door 312391 emails heenworstelen van mensen die denken dat ze weten wat IPv6 is. Nee.. laat ze het maar kleinschalig doen met een focus op de techniek.
eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:01:

Ik maak al sinds 2007 gebruik van Fritz!boxen..... op dit moment een 6390. Los van het feit dat de DHCP- en DNS beheermogelijkheden beperkt zijn (op te lossen met een custom firmware) en dat door een bug in de huidige firmware SIXXS tunnels niet goed werken ben ik extreem tevreden met deze apparaten......

Fritz is inderdaad aardig stabiel.. en ze luisteren goed naar wat de community wil.

@ipv6: shit.. ben je toch door mijn blacklist gekropen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:01:
[...]

Uberhaupt hebben die Fritzboxen erg veel problemen met IPV6, instabiliteit, verbroken verbindingen, stuiterverbindingen en met dual stack ook nog eens vollopende nattabellen elke 8 uur een herstart nodig, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Custom Firmware is niet geschikt voor de meeste gebruikers ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tot aan de vorige firmware heb ik echt werkelijk nooit problemen gehad met stuiterende verbindingen of vol gelopen NAT tabellen. Ook ipv6 werkte toen echt als een zonnetje (evenals dect, wireless, etc.)

Maar ik moet idd wel toegeven, zonder problemen is het ook weer niet 100% want bij die firmwares waaronder IPV6 goed werkte was er een probleem met niet werkende NAT reflection.

Maar om nou te zeggen dat het drama dingen zijn....

Ik zou iig nog 100x liever een Fritz!box bij m'n verbinding krijgen dan een Experiabox.....

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 04-10-2011 15:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:24:
[...]

Die heeft andere prioriteiten denk ik :)
Ik zal na afloop van de pilot wel een samenvatting maken, tegen die tijd zou ik het ook iets minder druk moeten hebben.

[...]

Het is een pilot met 10 deelnemers per ISP.. weet je wat er zou gebeuren als zoiets in een nieuwsbrief gepost gaat worden? Dan moet je je eerst door 312391 emails heenworstelen van mensen die denken dat ze weten wat IPv6 is. Nee.. laat ze het maar kleinschalig doen met een focus op de techniek.

[...]

Fritz is inderdaad aardig stabiel.. en ze luisteren goed naar wat de community wil.

@ipv6: shit.. ben je toch door mijn blacklist gekropen :P
Fair enough! Let's hope for the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
24kitchen is inmiddels gestart op zowel kanaal 16 als 247!

Verder nog geen Lite TV of ZDF kultur waarover gesproken werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
TMF NL staat ook nog steeds op de site. Echter die zender is gestopt per 1 september. Ik zag hem ook nog op de glashart info kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

ari3 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:51:
Gaat het IPTV subnet ook over op IPv6?
Lijkt me niet erg nuttig en ik vrees dat veel zoniet alle Amino's hier niet mee over weg kunnen ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09
dewaal schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:31:
TMF NL staat ook nog steeds op de site. Echter die zender is gestopt per 1 september. Ik zag hem ook nog op de glashart info kanaal.
TMF NL zendt nog gewoon uit, zendt alleen nederlandse clips uit.
Je bedoelt TMF, dus zonder NL, die is inderdaad al gestopt en staat ook niet meer in het overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
elwinvangestel schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:05:
24kitchen is inmiddels gestart op zowel kanaal 16 als 247!
Als één van de twee nou HD was... maar nee, Caiway lijkt vooralsnog weer de enige die dat voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 10:56
ff een vraagje over IPTV. Er zit maar 1 aansluiting voor IPTV op het XMS modem. Moet ik als ik gebruik wil maken van een tweede amino ook nog een extra switch in de meter kast hangen naast die voor het internet. Of kan ik die gewoon via dezelfde unmanaged switch verdelen voor het internet omdat het toch een ander vlan is. Ik zag op dit forum dat er ook mensen gebruik maken van een pc om de iptv beelden te bekijken. Maken zij dan gebruik van twee switches, twee kabels en twee netwerkkaarten om het signaal uit elkaar te houden?
Verder als ik een tweedehans amino koop gaat dit gewoon werken of moet ik die bij xms aanmelden?

[ Voor 8% gewijzigd door pkleingu2 op 05-10-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan welke type CPE je hebt. Op een Genexis hebben Internet en IPTV eigen poorten. Bij een Packetfront/DRG worden beide netwerken op alle poorten aangeboden. En een Packetfront/DRG CPE heeft nog een voordeel: Dynamische ip's op basis van MAC-adres. Erg handig als je ff een ander ip wil (bijv. om wachttijden te omzeilen van bepaalde filehosters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:59:
Ligt eraan welke type CPE je hebt. Op een Genexis hebben Internet en IPTV eigen poorten. Bij een Packetfront/DRG worden beide netwerken op alle poorten aangeboden. En een Packetfront/DRG CPE heeft nog een voordeel: Dynamische ip's op basis van MAC-adres. Erg handig als je ff een ander ip wil (bijv. om wachttijden te omzeilen van bepaalde filehosters).
Ik krijg vrijdag een Genexis II heb ik begrepen, hoe zit het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dan heb je in principe gewoon een -apart- netwerk nodig voor je LAN en IPTV lan. Wil je meerdere settopboxen aansluiten, dan gebruik je gewoon een domme unmanaged switch (en dan niet dezelfde die je ook voor je LAN gebruikt).

Wil je IPTV en LAN over dezelfde kabels het huis in sturen, dan moet je zowel in je meterkast als in de ruimtes waar je beide signalen wil hebben een managed switch zetten die beide LAN's voorzien van tags over die ene kabel kan distributeren.

TV op de PC is weer een heel ander verhaal. Als je op WGDO zit (wat met XMS eigenlijk altijd het geval is) kan je dit voor elkaar krijgen, maar alleen als je een aparte netwerkkaart (of aparte netwerk interface op je router) aansluit op het IPTV LAN en middels wat Tweaks aan je DHCP client een IP adres weet te verkrijgen. Daarna moet je nog de multicast adressen van de streams weten.

Een tweedehands settopbox kan wel, zolang het maar een door Glashart Media ondersteund model is en eentje die eerder bij bv. XMS heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

eymey schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:19:
Dan heb je in principe gewoon een -apart- netwerk nodig voor je LAN en IPTV lan. Wil je meerdere settopboxen aansluiten, dan gebruik je gewoon een domme unmanaged switch (en dan niet dezelfde die je ook voor je LAN gebruikt).

Wil je IPTV en LAN over dezelfde kabels het huis in sturen, dan moet je zowel in je meterkast als in de ruimtes waar je beide signalen wil hebben een managed switch zetten die beide LAN's voorzien van tags over die ene kabel kan distributeren.

TV op de PC is weer een heel ander verhaal. Als je op WGDO zit (wat met XMS eigenlijk altijd het geval is) kan je dit voor elkaar krijgen, maar alleen als je een aparte netwerkkaart (of aparte netwerk interface op je router) aansluit op het IPTV LAN en middels wat Tweaks aan je DHCP client een IP adres weet te verkrijgen. Daarna moet je nog de multicast adressen van de streams weten.

Een tweedehands settopbox kan wel, zolang het maar een door Glashart Media ondersteund model is en eentje die eerder bij bv. XMS heeft gedraaid.
Je kan trouwens ook op de ranzige manier IPTV en internet over dezelfde kabel sturen. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tradekantoor.eu/images/urun/LAN-1to2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nadeel daarvan is alleen dat je maar een 2 x 4 aders overhoudt waardoor beide verbindingen maximaal 100Mbit zijn. Nou is dat voor IPTV natuurlijk ruim voldoende maar voor je thuisnetwerk kan ik me voorstellen dat je wel 1Gbit wil hebben.

Maar goed, daarom gebruik je waarschijnlijk ook de term ranzig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 18-06 17:43
Hoe heet dat bovenstaande ding. Dit is precies wat ik zoek!
Edit nu ik nog even nadenk kan het volgende hiermee?
1 Kabel voor TV erin stoppen
1 Kabel voor Internet erin stoppen

Deze via 1 netwerkkabel naar de woonkamer sturen.
Daar weer het zelfde trukje uithalen
Dus 1 kabel hebben voor TV
En 1 kabel voor Internet

Ik heb namelijk het probleem dat ik maar 1 UTP naar mijn woonkamer heb, en geen mogelijkheid meer heb voor een extra kabel. Ook wil ik geen powerline, en WiFi N werkt toch niet snel genoeg voor mij.

[ Voor 79% gewijzigd door jeroen210 op 05-10-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist weer eens het "2 sec stilte probleem" gehad bij uitgaand telefoongesprek.
(6545, Packet front)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:25:
Zojuist weer eens het "2 sec stilte probleem" gehad bij uitgaand telefoongesprek.
(6545, Packet front)
uit de Faq:

Telefonie:
Help, de eerste twee seconde van een telefoon gesprek valt weg.
Bel het service nummer. XMS moet dit probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Na aanleiding van "opstartproblemen" zoals eerder gemeld op het forum, is mede dankzij de hulp van een aantal forumleden hier gisteren een monteur van Volker Wessels Telecom geweest om het glas-modem af te monteren.

Over de situatie die hij hier aantrof was hij zelf nogal verbaast en werd, net zoals ik, hier niet vrolijk van.
Hij dacht snel klaar te zijn; hij was meer dan 2 uur bezig... >:)

Het blijkt namelijk dat de "glasvezels" bij het aanleggen NOOIT "afgelast" zijn geweest (e.g. ze zaten "los");
volgens de monteur is dit een praktijk die sommige aannemers wel eens vaker toepassen; zodat ze later nog
een keer terug moeten komen en hiervoor alsnog voorrijd en aansluitkosten kunnen tellen.

Verder zouden de vezels normaal gesproken zo'n 1 a 1,5 meter lang de woning in "geblazen" worden;
zodat de monteur genoeg ruimte heeft de vezels op de grond stabiel te kunnen uitlijnen/afmonteren.

Bij ons waren de vezels maar een cm of 25 a 30 in de woning geblazen; wat de situatie zéér bemoeilijkten.

Uiteindelijk is met mijn hulp erbij (4 handen nodig) gelukt om via het apparaat de "electro-lassen" te maken;
al was de verbinding niet 100% (ondanks een aantal pogingen kreeg de monteur de uiteinden niet 100% op elkaar; wat een obstructie cq. belemmering in de verbinding zou kunnen geven).

Gelukkig werkt het modem wel en kon ik gister gebruik maken van glasvezel-internet _/-\o_

Mijn complimenten overigens voor de monteur van Volker Wessels om zijn doorzettings- vermogen;
hij liet ook weten dat normaal gesproken het beleid is hier niet aan te beginnen en de aansluiting als
"niet gereed" te moeten melden. Wél had hij het liefst een ander type modem geplaatst,
maar had hier geen toestemming voor.

Alleen nu problemen met de telefoonverbinding. Het porteren van mijn nummer zou vandaag gereed moeten zijn, en al twee keer gebeld maar op één of andere manier "pakt" het glas-modem de instellingen niet (lampje voor telefoon brand ook niet).

Net weer gebeld met XMS (vanaf dure KPN mobiel want ja, telefoon heb ik niet :( ),
ze proberen nu op afstand de boel te resetten en 'hopen' dat dan het glas-modem wél de instellingen op pakt.

Zou het kunnen dat deze problemen veroorzaakt worden door de "slechte-las"? Overigens is mijn up- en download snelheid ook 100 down en 60 up, en volgens mij zou dit toch bij glasvezel gelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
jeroen210 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:23:
Hoe heet dat bovenstaande ding. Dit is precies wat ik zoek!

Ik heb namelijk het probleem dat ik maar 1 UTP naar mijn woonkamer heb, en geen mogelijkheid meer heb voor een extra kabel. Ook wil ik geen powerline, en WiFi N werkt toch niet snel genoeg voor mij.
Volgens mij worden ze wel eens een UTP splitter genoemd, maar kijk goed uit wat je koopt er zijn ook nog de zogenaamde ISDN spiltters in omloop. Deze splitten de kabel niet zoals jij het hebt aangegeven.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar een managed switch, zoals eymey aangeeft, levert wat meer voordeel op. Je kunt gebruik blijven maken van 1000Mbps (voor je interne netwerk en Internet) en je zou het IPTV signaal, mist je natuurlijk nog een kabel wilt trekken naar een andere ruimte, ergens anders kunnen droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@naaa,

Je moet even opnieuw bellen na XMS mocht je telefonie niet werken.
Wat betreft je upload:

Controleer even je bekabeling of router. Je hebt inmiddels al drie nieuwe ip adressen gekregen ;)

En lees dit stukje even door wat in de FAQ staat:

Ik heb met speedtest X getest maar ik haal 10-70 mbit van de 50 of 100 mbit.
In de meeste gevallen ligt het aan de speedtester zelf dat hij een lage waarde aangeeft. Verstandig is om de snelheid te testen door een kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Speedtest websites worden afgeraden om mee te testen zoals bijvoorbeeld: speedtest.net. de snelheidstests van speedtest.net zijn onbetrouwbaar voor het meten van glasvezel snelheden. Gebruik een FTP of newsserver om het te testen (bij voorkeur met 3 of 4 sessies tegelijk) en niet de speedtest websites. Onderstaande websites zijn ook nog een optie om jouw snelheid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Telefonie werkt inmiddels, weer gebeld, hij begon over "een los kastje voor telefonie..."
ho ho, tot eergisteren hadden we inderdaad een DRG met los kastje, maar de monteur heeft
deze gister omgewisseld met een DRG met ingebouwde telefonie module die hij nog in de bus had liggen.

En kennelijk was dat niet helemaal goed doorgekomen in het systeem maar toen hij dat wist,
had ik binnen 2 minuten eindelijk telefonie! Toppie! Moeders de vrouw weer gelukkig :+

Betreft upload: zoiets vermoede ik al dat speedtest niet 100% betrouwbaar was/is.

Ik heb momenteel nog maar 1 computer aangesloten; ik moet nog een nieuw router aanschaffen.

Voorlopig loopt mijn KPN internet nog tot 20 oktober; dus het overgrote deel van de computers
in het netwerk draait nog gewoon op ADSL :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:30:
[...]

uit de Faq:

Telefonie:
Help, de eerste twee seconde van een telefoon gesprek valt weg.
Bel het service nummer. XMS moet dit probleem oplossen.
:$, je hebt helemaal gelijk Rekenblok, zeker zolang er geen officiële webcare is.

Ik dus net bellen naar dat 0800 nummer. Keurig 4 cijfers van de postcode ingevoerd, toen menu gevolgd en toen 10 minuten naar wachtmuziek zitten luisteren. Toen maar opgegooid.
Meteen nog een keer bellen, weer 4 cijfers ingegeven en toen maar optie 5 (andere vragen) genomen. Weer 10 minuten in de wacht gehangen en naar gitaarmuziek geluisterd.
Toen moed echt opgegeven en weer opgegooid.. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:43:
[...]

:$, je hebt helemaal gelijk Rekenblok, zeker zolang er geen officiële webcare is.

Ik dus net bellen naar dat 0800 nummer. Keurig 4 cijfers van de postcode ingevoerd, toen menu gevolgd en toen 10 minuten naar wachtmuziek zitten luisteren. Toen maar opgegooid.
Meteen nog een keer bellen, weer 4 cijfers ingegeven en toen maar optie 5 (andere vragen) genomen. Weer 10 minuten in de wacht gehangen en naar gitaarmuziek geluisterd.
Toen moed echt opgegeven en weer opgegooid.. :? 8)7
Hmm, meestal word er wel opgenomen binnen 10 minuten. Blijkbaar is het erg druk. Niet getreurd, het nummer is gratis en je krijgt er nog gitaarmuziek erbij ook! :)

Het twee seconde probleem is reeks bekend bij XMS dus ze weten hoe ze dat moeten fixen :)

edit niet waar :X

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 06-10-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 18-06 17:43
marigo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Volgens mij worden ze wel eens een UTP splitter genoemd, maar kijk goed uit wat je koopt er zijn ook nog de zogenaamde ISDN spiltters in omloop. Deze splitten de kabel niet zoals jij het hebt aangegeven.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar een managed switch, zoals eymey aangeeft, levert wat meer voordeel op. Je kunt gebruik blijven maken van 1000Mbps (voor je interne netwerk en Internet) en je zou het IPTV signaal, mist je natuurlijk nog een kabel wilt trekken naar een andere ruimte, ergens anders kunnen droppen.
Ik heb hem ondertussen op de site gevonden. Denk dat ik de gok maar waag voor die 10 euro. Ik zou het ook graag anders doen maar ik had er niet bij stil gestaan met het aanleggen van kabels dat de TV op een ander netwerk zat. Nu dus geen mogelijkheid meer om netjes een 2de kabel te plaatsen.
Ik hoop dat het altijd nog beter werkt dan draadloos. Ik wil het "internet" gedeelte puur voor HD / Bluray streamen gebruiken en mijn xbox360 erop aansluiten is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
jeroen210 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:53:
[...]

Ik heb hem ondertussen op de site gevonden. Denk dat ik de gok maar waag voor die 10 euro. Ik zou het ook graag anders doen maar ik had er niet bij stil gestaan met het aanleggen van kabels dat de TV op een ander netwerk zat. Nu dus geen mogelijkheid meer om netjes een 2de kabel te plaatsen.
Ik hoop dat het altijd nog beter werkt dan draadloos. Ik wil het "internet" gedeelte puur voor HD / Bluray streamen gebruiken en mijn xbox360 erop aansluiten is ook wel handig.
Ik heb zelf al jaren ook zon construtie... heb verder bij me tv een 8 poorts switch waar me mediaplayer, xbox, playstation etc aan zitten. En verder nooit problemen gehad met verbinding (full had streaming etc.) ondanks dat ie maar 4 aders gebruikt en dan max 100mb verbinding is.

Die site van de afbeelding ziet er wel goedkoop uit... ik hoop trouwens dat het de juiste zijn. Echt veel isdn splitters in omloop, ze maken op zich wel dik winst met die dingen... (als je 2 weken kan wachten tenminste)
2 stuks 0,75 euro inclusief verzending

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 06-10-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Kan iemand mij uitleggen waarom alleen klanten op de glazenkamp in Nijmegen meerdere IP's kunnen krijgen?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:09:
Kan iemand mij uitleggen waarom alleen klanten op de glazenkamp in Nijmegen meerdere IP's kunnen krijgen?
Omdat dat de afspraak was met de stichting die daar alles ingeregeld heeft. Dat is een handmatige oplossing die niet schaalt voor het hele netwerk.. (en probeer RIPE maar eens uit te leggen waarom je in een tijd van IPv4 schaarste meer dan 1 IP nodig hebt). Wil je meer IP's.. wacht dan op IPv6. Zoals de richting er nu uit ziet krijgt iedere IPv6 klant genoeg ip's om alles in huis een public IP te geven.. zelfs de hond.
Rekenblok schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:56:
[...]
Hmm, meestal word er wel opgenomen binnen 10 minuten. Blijkbaar is het erg druk. Niet getreurd, het nummer is gratis en je krijgt er nog gitaarmuziek erbij ook! :)

Het twee seconde probleem is reeks bekend bij XMS dus ze weten hoe ze dat moeten fixen :)
Niet echt. Er is een mogelijke oplossing bekend maar waardoor het probleem ontstaat is niet helder. Ik heb al meerdere oproepen hier geplaatst met het verzoek om telefonieissues te melden maar tot heden heb ik 3 reacties gezien op denan.nospam@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:52:
[...]
Zoals de richting er nu uit ziet krijgt iedere IPv6 klant genoeg ip's om alles in huis een public IP te geven.. zelfs de hond.
[...]
Crap! Ik wist dat ik iets vergeten was aan radvd te hangen.

Welke range denken jullie aan om uit te gaan geven? /48?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:54:
Welke range denken jullie aan om uit te gaan geven? /48?
"genoeg" .. meer kan ik er nu niet over roepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkleingu2
eymey schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:19:

Kan ik ook met 1 managed switch het de twee signalen samen brengen en ook weer naar wens verdelen over de poorten zodat ik maar 1 switch nodig heb in de meterkast. En wat is een betaalbare GB switch om dit te regelen? Volgens mijn kan dit niet met mijn Router E4200 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nee, je hebt altijd 2 switches nodig. Aan de ene kant breng je ze samen, aan de andere kant haal je ze weer uit elkaar. Of je router het kan is de vraag (dan moet hij en OpenWRT of DDWRT aan kunnen, EN daar ook ondersteund worden voor VLAN functoinaliteit).

Er is een Linksys SLM2008 (nu opgevolgd door een model dat ik zo even niet uit m'n hoofd weet) en ook TP-link heeft een managed model (wederom, nu ff niet in de gelegenheid het snel op te zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:14:
[...]

"genoeg" .. meer kan ik er nu niet over roepen :)
"Genoeg" ... LOL, die had ik zelf ook in kunnen koppen natuurlijk ;)

Zelfs een /64 geeft me al 18,446,744,073,709,551,616 IP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

"Genoeg" ... LOL, die had ik zelf ook in kunnen koppen natuurlijk ;)

Zelfs een /64 geeft me al 18,446,744,073,709,551,616 IP's
Ik moet me hier maar eens in gaan verdiepen,in mijn xs4all tijd kreeg je 4 ip's, toen kwam de router en moest je poorten gaan forwarden naar interne ip's,dus ik moet maar effe zien hoe dat dan moet.. lijkt me dat ik de oude manier ook nog wel kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee van een /64 is dat je er stateless autoconfiguratie mee kan doen, een soort DHCP maar dan zonder server (Wikipedia: IPv6). Simpel gezegd voegt je PC zijn MAC adres toe aan het 'netwerk adres' (de prefix) en kijkt dan of ie al bestaat. Dus je hele MAC adres moet in de suffix passen.

Met IPv6 bestaat NAT en portforward niet meer (niet helemaal juist, maar voor de simpele gebruiker wel). Elke machine die een v6 adres krijgt is immers via het Internet te bereiken. Alsof je elke PC een echt Internet adres geeft (wat je dus ook doet). Das dus wel weer een nadeel vwb de security.. je PC hangt 'bloot' aan het Internet, dus moet je goed opletten dat je een firewall gebruikt en alles goed beveiligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yep. De huis tuin en keuken routers van de toekomst moeten dus ook echt een serieuze goede firewall aan boord hebben die standaard al het verkeer naar andere apparaten dan hijzelf blokkeert, behalve als het gerelateerd is aan verbindingen die apparaten van binnen uit hebben opgezet.

Voorheen vormde NAT altijd min of meer een 'natuurlijke' bescherming (aanvallen konden primair alleen gedaan worden op de router zelf). Om een dienst op een intern apparaat bloot te stellen aan verbindingen van buitenaf moest je portforwards instellen.

In de toekomst verdwijnen portforwards en sta je de firewall in de router gewoon toe om verkeer naar een bepaalde poort op een specifiek ipv6 adres toe te laten.

tenzij router fabrikanten er alsnog en masse voor gaan kiezen om NAT toe te passen (wat nog steeds kan). Maar dat lijkt me / hoop ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31
eymey schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:25:
Nee, je hebt altijd 2 switches nodig. Aan de ene kant breng je ze samen, aan de andere kant haal je ze weer uit elkaar. Of je router het kan is de vraag (dan moet hij en OpenWRT of DDWRT aan kunnen, EN daar ook ondersteund worden voor VLAN functoinaliteit).

Er is een Linksys SLM2008 (nu opgevolgd door een model dat ik zo even niet uit m'n hoofd weet) en ook TP-link heeft een managed model (wederom, nu ff niet in de gelegenheid het snel op te zoeken).
Dat kan wel zeker... in mijn meterkast staat een Nortel Baystack 5510 24xgbit managed switch.

Poort 1 tm 17 is mijn LAN en poort 18 tm 23 is mijn IPTV lan. de IPTV lan is een eigen untagged vlan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 16:47:

In de toekomst verdwijnen portforwards en sta je de firewall in de router gewoon toe om verkeer naar een bepaalde poort op een specifiek ipv6 adres toe te laten.
Geen idee of het offtopic is en het zullen wel stomme vragen zijn,maar er is toch feitelijk door de iata (?) vastgesteld welke poort voor wat is bedoeld, wordt dan dan niet problematisch als je zelf extern poorten gaat toewijzen,en als je mac's kloont,kloon je dan ook een ip adres ?
En wat ga je van dns servers verwachten als je alles een extern adres kan geven.. of iemand doet een ddos aanval op mijn tv ?
Pagina: 1 ... 7 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.