XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.681 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
SilverAqua schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:59:
[...]
Doe even rustig zeg als jij voor XMS werkt mag je best wat klantvriendelijker doen.De vraag was bedoeld aan mensen die NIET bij/voor XMS werken maar aan Tweakers (zoals deze site dus ook heet!) of hun misschien er een oplossing voor hebben. Want ik snap best dat jullie zeggen dat het niet mogelijk is, maar niet alles is onmogelijk he. Want misschien werken jullie wel samen met Amino en krijgen centjes van hen voor elk verkocht product. ;)

Maargoed bedankt Fiber en fast-server voor jullie antwoorden.
Eeerh.. je vraagt hem nu om klantvriendelijk te zijn.. maar je geeft 2 zinnen later aan dat je de antwoorden van XMS/Rekenblok niet kan vertrouwen??

a- lees de faq.. die staat daar niet voor niets
b- als je al geen vertrouwen hebt in de faq die op tweak staat (en die vast al helemaal afgefakkeld was in dit forum als hij leugens bevatte) moet je ook geen diensten bij dat bedrijf nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
denan schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:11:
a- lees de faq.. die staat daar niet voor niets
b- als je al geen vertrouwen hebt in de faq die op tweak staat (en die vast al helemaal afgefakkeld was in dit forum als hij leugens bevatte) moet je ook geen diensten bij dat bedrijf nemen.
c- Rekenblok spreek hier niet namens XMS, maar als zichzelf. Hij is net zo 'tweaker' als ieder ander hier.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]
Doe even rustig zeg als jij voor XMS werkt mag je best wat klantvriendelijker doen.De vraag was bedoeld aan mensen die NIET bij/voor XMS werken maar aan Tweakers (zoals deze site dus ook heet!) of hun misschien er een oplossing voor hebben. Want ik snap best dat jullie zeggen dat het niet mogelijk is, maar niet alles is onmogelijk he. Want misschien werken jullie wel samen met Amino en krijgen centjes van hen voor elk verkocht product. ;)

Rekenblok = topic startes en werkt voor XMS, maar is NIET verbonden aan XMS alhier. Dus hij voldoet aan al je eisen ;)

Wat jij bedoelt is de "XMS webcare", nou en die zijn .........? Tsja, waar zijn die eigenlijk? ;) (gevalletje pasen en pinksteren op de zelfde dag?)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

Je maakt je erg geliefd zo ;)
Goed voor je karma

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:13:
Wat jij bedoelt is de "XMS webcare", nou en die zijn .........? Tsja, waar zijn die eigenlijk? ;) (gevalletje pasen en pinksteren op de zelfde dag?)
De accounts zijn aangemaakt maar tweak moet ze nog even omzetten naar een bedrijfsaccount. Tot die tijd geen webcare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:16:
[...]

De accounts zijn aangemaakt maar tweak ik/tweak/iemand anders? moet ze nog even omzetten naar een bedrijfsaccount. Tot die tijd geen webcare :)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
"tweak" alsin "got.tweakers.net" alsin 'de hoofdadmin van got.tweakers.net'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<- dit account dus :) Zolang het geen officieel bedrijfsaccount is kunnen/mogen de webcare medewerkers het niet gebruiken.

add: ah.. zo te zien is het al een bedrijfsaccount maar heeft tweak geen bevestingsmail verzonden. Morgen maar eens met de webcare medewerkers praten.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Webcare!

Ga meteen een vraag stellen :P

Wannneer kunnen we rdns aanvragen?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:34:
Webcare!

Ga meteen een vraag stellen :P

Wannneer kunnen we rdns aanvragen?
+1

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Knurft! :)

De webcare medewerkers zijn nog niet actief. Dat was alleen even om aan te geven dat het account al bestaat en dat XMS aan het wachten was op de bedrijfsaccounts van tweak . Laat die mensen zich eerst maar eens netjes voorstellen maar voor wat betreft je RdNS vraag:

"Nog niet. Andere punten hebben veel meer prioriteit op het moment en hebben ook een grotere impact bij de klanten van XMS. RDNS staat wel op "de lijst" maar ergens halverwege.. ver onder punten als IPv6".

En om daar nog even op in te haken: Webcare is er voor het supporten van de bestaande diensten en/of het beantwoorden van vragen over die diensten. Vragen over de technische roadmap of productdevelopment kun je dus vergeten ;) Wat dat betreft is de "dienst" die ze gaan leveren ook beperkter dan wat je bij Rekenblok gedaan kon krijgen.. één nadeel van een officiele webcare waarbij medewerkers ook aansprakelijk zijn voor de uitingen die ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dan moet je wel weten wie antwoord en dat kun je nu niet uit de account naam halen...
Of posten ze hun naam onder ieder bericht?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:46:
Dan moet je wel weten wie antwoord en dat kun je nu niet uit de account naam halen...
Of posten ze hun naam onder ieder bericht?
Mijn insteek was om ze elk bericht te laten eindigen met "<antwoord> - [<Voornaam>]" en dus niet te werken met 'handtekeningen". Daar heeft tweak ook een hekel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:41:
...
RDNS staat wel op "de lijst" maar ergens halverwege.. ver onder punten als IPv6".
...
Hey, leuk, er is een lijstje! Wat zijn de eerste stuk of 5 punten? :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:52:
[...]
Hey, leuk, er is een lijstje! Wat zijn de eerste stuk of 5 punten? :Y)
1- webcare
2- blacklist voor webcare (voor tweakers als fiber en j1nx)
3- geheim
4- nog geheimer
5- etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
[...]

Wellicht had ik mijn bericht iets genuanceerder kunnen maken en posten, waarvoor mijn excuses. Echter, is het voor mij wel heel erg frustrerend als ik veel tijd steek in de topic start post om vervolgens te zien dat iemand deze niet gelezen heeft. Je bent namelijk niet de eerste (helaas). Dat ik daar vervolgens een beetje bot op reageer kan je hopelijk ergens wel bij voorstellen.

Ik werk inderdaad bij XMS en zelfs ook nog op de klantenservice ;) Wat iedereen in dit topic inmiddels wel weet. En mocht je het precies willen weten: in de winkel van Amersfoort kan je zelfs om een handtekening vragen als je daar behoefte aan hebt :+ In mijn werk als helpdesk medewerker, probeer je natuurlijk altijd vriendelijk, behulpzaam en je voor 200% in te zetten, wat ik hier ook een jaartje heb gedaan op vrijwillige basis ;) Echter heb ik alle post die ik geschreven heb, onder persoonlijke titel gepost. Inclusief de start post. Het is ook niet echt nuttig om een start post door een bedrijf te laten doen omdat het dan meer marketing word dan echt zinvolle informatie voor de echte tweakers. Daarnaast is het meer en deel ook nog uit de old schol periode van Denan en een deel is van de mensen die hier actief posten. Dus ik kan je gerust stellen: de info klopt die in de start post staat.

@Denan

Lol @ roadmap :P

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 26-09-2011 21:44 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
@Rekenblok: Respect voor deze rustige antwoord vol begrip - nu nog maar hopen dat SilverAqua daar ook van terug heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar komt het oude vertrouwde kpn koperdraadje weer in beeld:
100 Gbits over koper:
http://www.mediamagazine....bps-over-koper-in-de-maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuk, goed nieuws, maar wij lezen ook de FP. En wat heeft dat verder met XMS te maken?

nieuws: Standaard voor 100Gbps-backplanes moet in 2014 gereed zijn

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:25
Eeeeeuhm..... @nick39: dit heeft niets te maken met de KPN koperdraadjes. ;)

Ten eerste gaat het om een bundeling van 4x 25 gbps en dat ook nog eens over een afstand van 5 meter. Puur bedoeld voor in backplanes in routers dus. Maar dat had je zelf ook vast al gelezen :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
swima schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:20:
@Rekenblok: Respect voor deze rustige antwoord vol begrip - nu nog maar hopen dat SilverAqua daar ook van terug heeft ;-)
Of ik daar iets van terug heb? Nee hij heeft het mij (als klant) nu uitgelegd dat het frusterend is dat er veel mensen zijn die (net als ik) de start post niet lezen, en hij heeft het goed uitgelegd. Hoef ik verder niks aan toe te voegen toch. ;) Daarnaast wist ik allang dat de topic starter bij XMS werkte, ik heb namelijk zo mijn bronnen. ;)

@Rekenblok
Van mijn kant ook mijn excuses, maar je moet ook niet vergeten dit is Tweakers er zijn hier ook mensen die misschien experimenteren met andere STB's die misschien ook werkte op XMS dus dat was mijn vraag. Ik ben gewoon niet zo tevreden over Amino, want vandaag weer achter elkaar vastlopers. Elke morgen moet ik weer ruim 2min wachten tot alles weer werkt. En ben altijd voorzichtig met dat ding omgegaan, dus vind het gewoon vervelend dat ik dan niet een andere STB kan gebruiken.

Daarnaast vindt ik het raar dat dat ding last kan hebben van zonlicht?! :? 8)7 Daar heeft mijn Boxee Box, HDTV en Home Cinema geen enkel probleem mee... dat zegt dus meer wat over de kwaliteit van de Amino.

@Loveparade
Denk je echt dat mij dat Karma iets boeit?
Dit is een forum toch of heb ik het mis??? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SilverAqua schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:44:
@Rekenblok
Van mijn kant ook mijn excuses, maar je moet ook niet vergeten dit is Tweakers er zijn hier ook mensen die misschien experimenteren met andere STB's die misschien ook werkte op XMS dus dat was mijn vraag. Ik ben gewoon niet zo tevreden over Amino, want vandaag weer achter elkaar vastlopers. Elke morgen moet ik weer ruim 2min wachten tot alles weer werkt. En ben altijd voorzichtig met dat ding omgegaan, dus vind het gewoon vervelend dat ik dan niet een andere STB kan gebruiken.
Dan is er iets mis met je STB.. ik neem aan dat je hem gewoon altijd aan laat staan?
De Amino's werken eigenlijk prima bij de meeste mensen. De paar 'quirks' die erin zitten zijn voornamelijk zaken die nog in de middleware gedevelloped moeten worden.
Daarnaast vindt ik het raar dat dat ding last kan hebben van zonlicht?! :? 8)7 Daar heeft mijn Boxee Box, HDTV en Home Cinema geen enkel probleem mee... dat zegt dus meer wat over de kwaliteit van de Amino.
Zon = infrarood.. AB=infrarood. Mijn dreambox gaat ook protesteren als ik hem in het volle zonlicht zet. Wel is het zo dat de IR sensor in de Amino wel erg gevoelig is en beter afgeschermd kan worden.. maar dat zegt weinig over 'de algemene kwaliteit' van de STB denk je niet?
@Loveparade
Denk je echt dat mij dat Karma iets boeit?
Dit is een forum toch of heb ik het mis??? ;)
Wikipedia: Karma .. je weet wel, "dat waar de tweak FP karma een afgeleide van is".. Met andere woorden -> Als jij zo reageert in een forum moet je geen positieve reactie verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@SilverAqua

Scroll eens door deze topics heen;
IPTV op je HTPC
Lijbrandt IPTV via router?

@Denan
[miereneukmode]Ik mis nog een plaatje/avatar bij het webcare account[/miereneukmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wat vinden jullie van de nieuwe kleuren van het menu?

Ik vind het eerlijk gezegd afschuwelijk :X Mag de oude weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 17:53:

Ik vind het wel ok, is nu ook zonder bril te lezen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Stel je niet zo aan man! :+ XMS rood FTW! O+ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Jordy van e schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:08:
[...]

Over smaak valt niet te twisten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:04:
[...]

Ik vind het wel ok, is nu ook zonder bril te lezen ;)
Of je het mooi vindt of niet is inderdaad smaak (ik vind het zelf wel mooi), maar objectief is in elk geval het constrast in de mini EPG een stuk beter geworden.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 27-09-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Een aantal jaar geleden is bij ons ook glasvezel tot in de meterkast aangelegd,
toen nog een project van/voor de woningstichting Portaal.

Helaas heeft de monteur die de boel kwam afmonteren, het karwei nooit afgemaakt
(zou een onderdeel missen ? en zou later terug komen) en mij achterlatend met een "zakje onderdelen".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W0MZ7h1vTdVrBD2Gcc7fjvIU/medium.jpg

Eind mei heb ik per e-mail contact gehad met XMS met de vraag als ik een abonnement bij hun zou afsluiten,
of dit als nog kosteloos afgemonteerd werd. Dit zou dan inderdaad door hun netwerkbeheer alsnog gedaan worden.

Enige tijd terug heb ik me dus aangemeld, en kreeg van de week een brief dat ik
"vanaf nu gebruik kon maken van mijn Glasvezel verbinding" :?

Ehh, waar is mijn monteur? Gaat een beetje lastig zonder (werkend) glasvezel modem. |:(

Verder zou ik de mogelijkheid hebben mijn contract uitgesteld in te laten gaan (ivm. opzegtermijn KPN);
waarvoor ik verdere informatie zou kunnen vinden op "Mijn XMS" maar hier ontbreekt alle informatie hierover.

Gister geprobeerd XMS telefonisch te bereiken; maar ik krijg geen gehoor.

Dus nu maar een e-mail gestuurd of ze binnen zeer kort termijn met mij contact willen
zoeken om tot een passende oplossing te komen of dat ik anders mijn bestelling annuleer.

Maar tot op heden...geen reactie. Dus als er iemand meeleest van XMS, kon eens in actie!
Tot op heden nog géén vooruitging in vergelijking met KPN kwa service/snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt me stug dat ze geen gehoor geven. Heb je wel het goede nummer? Het nummer is een paar jaar terug een keer gewijzigd. Het nummer is nu: 088 555 2 555. Ik zou gewoon nog eens bellen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:08:
[...]

Inderdaad :) Ik heb zelf Concepts ICT (WGDO) waar het sinds vandaag ook rood is. Vind het stukken beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:47:
@Denan
[miereneukmode]Ik mis nog een plaatje/avatar bij het webcare account[/miereneukmode]
Het account is aangemaakt maar ik maak het pas echt actief als de medewerkers van XMS ermee starten. En ja.. speciaal voor u ook met een logo in de avatar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53

Ik vind het prima, echter sinds de nieuwe kleuren waren mijn NL HD zenders weg, ik heb de software van de 540M opnieuw in moeten laten om het weer werkend te krijgen. Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind op zich de rode kleur ook wel een betere contrast geven,
maar het linkse gedeelte van de info balk valt nu erg in het niets.
Dan moeten ze de zender aanduiding ook wat duidelijker daarin aangeven.

Het vorige (oranje) vond ik wel wat minder *bang* achtig, dus rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Als het goed is krijgen we er zaterdag dus 24Kitchen bij?

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6228

Iemand meer info over Lite TV en ZDF Kultur, waar in dit topic over gesproken werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bij Lijbrandt is alles wat "geel/oranje" was nu cyaan-achtig blauw.

Ik vind het een nare kleur :r :(. Het staat niet 'warm', het contrast is slecht (zeker met mijn ogen).

Jammer dat bij de div. providers ineens zo maar van stijl veranderd wordt. Het moet in de middleware trouwens toch niet moeilijk zijn om dit instelbaar te maken voor de klant? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
eymey schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:41:
Bij Lijbrandt is alles wat "geel/oranje" was nu cyaan-achtig blauw.

Ik vind het een nare kleur :r :(. Het staat niet 'warm', het contrast is slecht (zeker met mijn ogen).

Jammer dat bij de div. providers ineens zo maar van stijl veranderd wordt. Het moet in de middleware trouwens toch niet moeilijk zijn om dit instelbaar te maken voor de klant? :)
Ik neem aan dat je het televisiemenu bedoelt van de IPTV?
Hier bij XMS heeft rood juist de overhand en dat vind ik mooier en scherper.
ik heb juist het idee dat er meer mogelijk is om naar je eigen hand te zetten zoals de tv gids, deze staat standaard op de horizontale vormgeving maar deze kun je nu ook naar vertikaal zetten (of was dit zo) het voordeel van vertikaal is in elk geval dat je alle programma's van één zender onder elkaar ziet. De programma namen staan er volledig op en met de afstandsbediening kun je via nummeriek direct naar het programmaoverzicht gaan van een andere zender. :)

• ik222
  • Niet online
Dat verticale overzicht per zender is als sinds de lancering van deze EPG aanwezig hoor :P

• eymey
Wilde net zeggen, volgens mij was dat al zo.

Tsja.. ik heb het XMS-rood dus niet gezien maar het Lijbrandt-blauw vind ik echt vreselijk :|

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
elwinvangestel schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:13:
Als het goed is krijgen we er zaterdag dus 24Kitchen bij?
[...]
Iemand meer info over Lite TV en ZDF Kultur, waar in dit topic over gesproken werd?
Ben benieuwd.

Overigens heeft zelfs de kabel op Texel, of all places, nu BBC One HD in het standaardpakket, en zitten wij hier op GHM met onze prachtige IPTV maar ook al betalen we voor HD- en/of plus-pakket, we moeten het nog steeds met BBC One SD doen...

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=6394

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
naaa schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:32:

(zou een onderdeel missen ? en zou later terug komen) en mij achterlatend met een "zakje onderdelen".
Volgens mij zit alles aangesloten behalve de voeding. Heb je nog ergens een trafo liggen? Kun je eens kijken of je al signaal hebt.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

naaa schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:32:

[afbeelding]

Eind mei heb ik per e-mail contact gehad met XMS met de vraag als ik een abonnement bij hun zou afsluiten,
of dit als nog kosteloos afgemonteerd werd. Dit zou dan inderdaad door hun netwerkbeheer alsnog gedaan worden.

Enige tijd terug heb ik me dus aangemeld, en kreeg van de week een brief dat ik
"vanaf nu gebruik kon maken van mijn Glasvezel verbinding" :?

Ehh, waar is mijn monteur? Gaat een beetje lastig zonder (werkend) glasvezel modem. |:(

Verder zou ik de mogelijkheid hebben mijn contract uitgesteld in te laten gaan (ivm. opzegtermijn KPN);
waarvoor ik verdere informatie zou kunnen vinden op "Mijn XMS" maar hier ontbreekt alle informatie hierover.

Gister geprobeerd XMS telefonisch te bereiken; maar ik krijg geen gehoor.

Dus nu maar een e-mail gestuurd of ze binnen zeer kort termijn met mij contact willen
zoeken om tot een passende oplossing te komen of dat ik anders mijn bestelling annuleer.

Maar tot op heden...geen reactie. Dus als er iemand meeleest van XMS, kon eens in actie!
Tot op heden nog géén vooruitging in vergelijking met KPN kwa service/snelheid!
PM je gegevens eens als je wilt. :). Die vezel hoort niet bloot te liggen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• wiebo66
ik222 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:43:
Dat verticale overzicht per zender is als sinds de lancering van deze EPG aanwezig hoor :P
Hmmm Bedankt 7(8)7

• wiebo66
leuk artikel:

Kroes: cable can take on the incumbents
10.55 Europe/London, September 28, 2011 By Julian Clover

Commissioner Neelie Kroes (right) with Cable Europe's Caroline van Weede
Neelie Kroes, Commissioner for Europe’s Digital Agenda, has said cable has an important role to play in reaching the European Commission’s target of 100 Mbps broadband connections for half of Europe’s citizens.
In an interview for trade association Cable Europe, Kroes said that by competing head on with incumbent operators, cable increases the sense of urgency for other players to deploy next-generation network infrastructure, such as fibre.
“This is why I hope that efforts to upgrade cable networks to provide high-speed broadband keep on making rapid progress, also beyond the existing reach of cable networks. In addition, should cable companies with upgraded networks decide to engage in greater price leadership, adding stronger competitive pressure on traditional telecoms networks, we would obviously welcome that.”
Under the European Digital Agenda all Europeans would have access to basic broadband by 2013 with everyone to have at least 30Mbps connections by 2020 and for half of European households to subscribe to bandwidth above 100Mbps by 2020.
“The Commission estimates that achieving the 2020 target will require investment of up to €300 billion and this estimate is supported by the analysis of the European Investment Bank. Europe is facing difficult financial conditions as a consequence of recession and it will not be easy to mobilise such funds,” said Kroes.
At the core of the Commission’s regulatory roadmap is the the regulatory framework for e-communications, revised by the Commission in 2009 and complemented by the 2010 Recommendation on regulated access to Next Generation Access Networks. Kroes said the framework for next generation access should now be repeated for next generation infrastructure, but highlighted the high costs involved. “Digital Agenda strategy will seek to encourage investment by cutting the costs of infrastructure investment. The Commission is also working with the European Investment Bank to develop innovative financial instruments to support broadband investment.
Kroes acknowledged that even with private investment boosted hard to reach rural communities would still be left without adequate coverage and would require public support. The Commission is currently having a public consultation to see if the State aid rules for broadband need to be revised in the light of rapid market developments.

Verwijderd

ik ben zo net 2 1/2 uur bezzig geweest om mij telefonisch aante meldn bij xms, kreeg zeer onervaren medewerkers aan de lijn en ben er uit eindelijk maar mee gestopt 8)7

• eymey
@Wiebo: Inderdaad interessant stukje! Toch vind ik het wel grappig. Het scenario dat zij beschrijft is eigenlijk omgekeerd aan hoe het hier in NL (in mijn optiek) is gegaan.

Hier in NL zie ik de kabelproviders pas naarstig upgraden sinds in div. grotere plaatsen de uitrol van glasvezel is begonnen. Ook in Aalten (Gelderland) heeft UPC hun ouderwetse netwerk pas geschikt gemaakt voor digitale tv, internet en telefonie SINDS er een vraagbundeling voor glasvezel is gaan lopen.

Verwijderd

ik ben zo net 2 1/2 uur bezig geweest om mij telefonisch aan te meldn bij xms, kreeg zeer onervaren medewerkers aan de lijn en ben er uit eindelijk maar mee gestopt. :o
Dit ziet er beter uit :9~

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:50:
ik ben zo net 2 1/2 uur bezzig geweest om mij telefonisch aante meldn bij xms, kreeg zeer onervaren medewerkers aan de lijn en ben er uit eindelijk maar mee gestopt 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:57:
ik ben zo net 2 1/2 uur bezig geweest om mij telefonisch aan te meldn bij xms, kreeg zeer onervaren medewerkers aan de lijn en ben er uit eindelijk maar mee gestopt. :o
Dit ziet er beter uit :9~
En dat ga je ons twee maal melden? :o Als je 2:30 uur bezig bent geweest met aanmelden, dan vraag ik me af wat voor een gesprek dat was... :+

Suggestie: Meld je gewoon online aan :9

Verwijderd

Jordy van e, bedankt :+
Ik heb besloten bij UPC te blijven

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:50:
zeker weten? :P

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 28-09-2011 22:54 ]

Verwijderd

Doen joh.....

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

gecondoleerd... :+

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:50:
En het zou ook niet een heel klein beetje aan jezelf kunnen liggen? O-)

Verwijderd

Ik ben gisteren wat aan het "prutsen" geweest met het aansluiten van een Amino 110 via een wireless bridge. De beoogde situatie is als volgt:

Genexis --> wireless N router --> Linksys WET610N bridge --> Amino 110

De wireless N router wordt gebruikt als domme switch met ingebouwd AP. De DHCP-server, NAT en firewall zijn uitgeschakeld en de WAN-poort wordt niet gebruikt. Mijn Amino 540 zit gewoon via UTP in de switch van de wireless router en doet het gewoon.

De Amino 110 wil echter niet verbinden en krijgt geen IP-adres toegewezen. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik wil nog even gaan proberen om het MAC-adres van de Amino110 op de bridge te zetten, maar verder heb ik even geen ideetjes meer. Als ik een laptop met statisch IP 192.168.2.3 aan de bridge aansluit, kan ik gewoon bij de beheersinterface van de wireless N router op adres 192.168.2.1. De bridge heeft adres 192.168.2.2.

Iemand nog andere ideeën?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

hmmm en als je de A110 eerst aansluit met een directe kabel op het modem, em deze vervolgens pas op je wireless systeem zet als de software is ingeladen?

Verwijderd

Jordy van e schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:40:
hmmm en als je de A110 eerst aansluit met een directe kabel op het modem, em deze vervolgens pas op je wireless systeem zet als de software is ingeladen?
Kan ik proberen, maar dat zou het geheel wel wat onhandig maken. Ik wil dat ding namelijk juist op wireless hebben, omdat ik geen zin heb om een UTP-kabel door het hele huis te trekken voor een paar Mbit (1 SD kanaal tegelijk).

Maar ik ga het dit weekend zeker een keer proberen. (Maar dan in de woonkamer.)

• eymey
Wireless wordt ook door iedereen afgeraden dus om nou een 'storing' te melden terwijl je iets eerst Wireless probeert..... ;)

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:01:
Ik ben gisteren wat aan het "prutsen" geweest met het aansluiten van een Amino 110 via een wireless bridge.
...
Ik heb laatst een Amino 110 gezien die aangesloten was via een Sweex 200Mb PowerLine setje. Werkte perfect! Goed beeld, dus voldoende datadoorvoer. Misschien is zo'n PowerLine verbinding een goed alternatief in plaats van wireless?
(In de PCM van mei 2011 staat overigens een test van dergelijke adapters, waarin te lezen is dat de TP-Link PA211 starterset een goede prijs/prestatie verhouding heeft)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

LeGato23 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:42:
[...]

Ik heb laatst een Amino 110 gezien die aangesloten was via een Sweex 200Mb PowerLine setje. Werkte perfect! Goed beeld, dus voldoende datadoorvoer. Misschien is zo'n PowerLine verbinding een goed alternatief in plaats van wireless?
(In de PCM van mei 2011 staat overigens een test van dergelijke adapters, waarin te lezen is dat de TP-Link PA211 starterset een goede prijs/prestatie verhouding heeft)
Vaak werkt het wel, maar de vraag is hoe lang? Het komt vaak voor dat een setje het een half jaar goed doet, maar vervolgens niet meer wilt.

• eymey
Powerline werkt over het algemeen prima hoor! (stabieler dan Wireless).

Ik ken verschillende mensen in Almere die KPN Glasvezel hebben en waar de monteur de verbinding heeft gelegd met 3 develo's (eentje in de meterkast bij de Experiabox, eentje in de huiskamer en eentje op de slaapkamer). Die mensen gebruiken het al meer dan 1,5 jaar naar tevredenheid.

• GerkeP

GerkeP

Jordy van e schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:45:
[...]
Vaak werkt het wel, maar de vraag is hoe lang? Het komt vaak voor dat een setje het een half jaar goed doet, maar vervolgens niet meer wilt.
Vandaar ook het advies om een goeie set te gebruiken ;)
Zowiezo niet voor de basic sets gaan, maar voor de AV certified met encryptie.
Ik gebruik inmiddels al 2 jaar de Zyxel 402AV set zonder problemen. Overburen hebben de Powerline zonder encryptie en die hebben regelmatig problemen met een aldi set bij de buren, die zitten regelmatig bij elkaar op het netwerk. (ja ik weet het, oudere huizen en slechte electriciens die kennelijk de boel niet goed hebben aangelegd :D )

GerkeP

• White_Collar
eymey schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:01:
Powerline werkt over het algemeen prima hoor! (stabieler dan Wireless).

Ik ken verschillende mensen in Almere die KPN Glasvezel hebben en waar de monteur de verbinding heeft gelegd met 3 develo's (eentje in de meterkast bij de Experiabox, eentje in de huiskamer en eentje op de slaapkamer). Die mensen gebruiken het al meer dan 1,5 jaar naar tevredenheid.
Met een 4 mbit stream en een 8 mbit stream voor HD kan ik dat nog wel begrijpen.

Maar krijgen die develo's ook een HD stream van 16 mbit stabiel over het net?

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:04:
[...]

Met een 4 mbit stream en een 8 mbit stream voor HD kan ik dat nog wel begrijpen.

Maar krijgen die develo's ook een HD stream van 16 mbit stabiel over het net?
Als de HD streams bij XMS 16 Mbit zijn, dan kan ik bevestigen dat dat prima werkt ;)

GerkeP

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:21:
Wireless wordt ook door iedereen afgeraden dus om nou een 'storing' te melden terwijl je iets eerst Wireless probeert..... ;)
Ding heeft het altijd gewoon gedaan via een kabel. Verder zou ik wireless ook afraden voor een HD STB en al helemaal voor een HD PVR STB. Maar 4 of 5 Mb voor een SD STB moet prima over een Wireless N verbinding gaan.

Daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan. Ik vraag me alleen af, wat die bridge precies doet op de netwerklaag. Als hij zijn eigen MAC-adres presenteert i.p.v. die van de A110, kan ik me voorstellen dat het niet werkt.

Ik verwacht ook geen support van XMS. Daarom vraag ik het hier. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 11:06 ]

• ik222
  • Niet online
Hang er anders gewoon eens een pc / laptop aan die je zich laat voordoen als de amino. Dan kan jij wat preciezer kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:14:
Hang er anders gewoon eens een pc / laptop aan die je zich laat voordoen als de amino. Dan kan jij wat preciezer kijken wat er gebeurt.
Kan ik doen.... moet ik alleen wel even uitzoeken hoe ik dat ga doen. Heb me nooit zo verdiept in de techniek, die XMS/Glashart gebruikt om een Amino te herkennen.

Ik neem haast aan, dat er meer bij komt kijken dan alleen een MAC-adresje clonen.

Ik zou natuurlijk ook een oud 100Mb hubje hier uit het magazijn kunnen halen en eens kijken wat er allemaal over de lijn gaat.

Edit:
Valt allemaal wel mee dus. Moet lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 11:12 ]

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:06:
[...]

Kan ik doen.... moet ik alleen wel even uitzoeken hoe ik dat ga doen. Heb me nooit zo verdiept in de techniek, die XMS/Glashart gebruikt om een Amino te herkennen.

Ik neem haast aan, dat er meer bij komt kijken dan alleen een MAC-adresje clonen.
IPTV op je HTPC

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:01:
Ik ben gisteren wat aan het "prutsen" geweest met het aansluiten van een Amino 110 via een wireless bridge. De beoogde situatie is als volgt:

Genexis --> wireless N router --> Linksys WET610N bridge --> Amino 110

De wireless N router wordt gebruikt als domme switch met ingebouwd AP. De DHCP-server, NAT en firewall zijn uitgeschakeld en de WAN-poort wordt niet gebruikt. Mijn Amino 540 zit gewoon via UTP in de switch van de wireless router en doet het gewoon.

De Amino 110 wil echter niet verbinden en krijgt geen IP-adres toegewezen. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik wil nog even gaan proberen om het MAC-adres van de Amino110 op de bridge te zetten, maar verder heb ik even geen ideetjes meer. Als ik een laptop met statisch IP 192.168.2.3 aan de bridge aansluit, kan ik gewoon bij de beheersinterface van de wireless N router op adres 192.168.2.1. De bridge heeft adres 192.168.2.2.

Ik vermoed eigenlijk dat je router over de zeik gaat omdat je er multicast verkeer overheen aanbied. Dat is echt funest voor je Wifi (i.v.m. foutcorrectie geloof ik) en ik verwacht eigenlijk dat het sowieso niet echt lekker gaat werken.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Leuk geprobeerd, maar multicast en wireless gaan niet echt lekker samen.
Vooral niet klagen als het niet werkt.

Suc6.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:43:

Suc6.
Tis lastig, maar ook niet geheel onmogelijk.

De afwezigheid van de "Ack" met multicast maken het inderdaad lastig met wireless setups. Ad-hoc verbindingen, maken dit al wat beter. In dit geval kun je de twee wifi points ad-hoc tunnelen. Zorg er dan ook voor dat beide apparaten de "power save mode" uit hebben staan en dan kan de DTIM ook op 1 gezet worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:43:

Suc6.
Ik probeer het gewoon even. Tot nu toe kom ik nog niet eens aan multicast toe. Het ding krijgt nog niet eens een IP
Mojo schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:37:
[...]

Ik vermoed eigenlijk dat je router over de zeik gaat omdat je er multicast verkeer overheen aanbied. Dat is echt funest voor je Wifi (i.v.m. foutcorrectie geloof ik) en ik verwacht eigenlijk dat het sowieso niet echt lekker gaat werken.
De router is geen router meer. Het ding heeft niets in z'n WAN-poort en alle services die met routing, NAT en security te maken hebben staan uit.

Dat van die foutcorrectie op de Wifi is een goede tip. Dat kan ook allemaal uit. Maar eerst maar eens zover zien te komen, dat het ding een IP krijgt.

Edit:

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen vinden:
- Alle wireless devices moeten power-save uit hebben staan om multicast direct te laten versturen.
- Doorvoersnelheid is afhankelijk van de gebruikte band en beveiliging.
j1nx schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:26:
[...]

Zorg er dan ook voor dat beide apparaten de "power save mode" uit hebben staan en dan kan de DTIM ook op 1 gezet worden.
Voor zover ik begrepen heb, heeft de DTM interval geen invloed op multicast-verkeer als alle wireless devices in het netwerk (2 in dit geval) geen gebruik maken van power save mode.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 15:35 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
..

[ Voor 98% gewijzigd door The Wizard op 29-09-2011 16:38 . Reden: Verkeerde topic... ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hoe gaat het nu verder met de Amino pvr inruil'actie' :?
Volgens de tracking is mijn 130m afgeleverd, wat zou moeten volgen is de rekening van €50.
Uiteraard heb ik in de doos vermeld wie de afzender is :P
Overigens erg netjes dat retour sturen geen kosten met zich mee bracht.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:13:
Daar zeg je me wat, dat heb ik niet gedaan. Oei... :/

Verwijderd

Compleet offtopic. Zullen we dit anders gaan posten in elk topic met een mogelijke usenet dienst?

[ Voor 96% gewijzigd door IEF op 30-09-2011 21:06 ]

• Fiber

Fiber

Daar zijn wij voor, dank je.

[ Voor 79% gewijzigd door IEF op 30-09-2011 21:06 ]

• White_Collar
Speedy-Andre schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:13:
Hoe gaat het nu verder met de Amino pvr inruil'actie' :?
Volgens de tracking is mijn 130m afgeleverd, wat zou moeten volgen is de rekening van €50.
Overigens erg netjes dat retour sturen geen kosten met zich mee bracht.
Wachten ;)

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 00:12
Bij mij (amersfoort) is rtl4, rtl5, sbs en 'stuk': zeer blokkerig beeld. rest is prima. iemand anders ook hier last van?

• Fiber

Fiber

Analoog of iptv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja.... zelfs als ik niet meer van usenet kan leechen (doe nu ook hoogstens 2x in de maand enkele gigs), dan nog steeds heeft hogere download en upload voor mij zeer veel voordeel. En ook niet te vergeten de meestal lagere latency.

Ik snap eigenlijk niet waarom je een dagelijkse leecher zou moeten zijn om hogere snelheden te willen. Ook als ik een paar keer per week een berg foto's ergens heen upload, een Linux cd download of een bak broncode in- of uitcheck van 1 of andere source repository, dan nog steeds is het verschil tussen 10 of 30 mbit download gewoon lekker. En qua upload sowieso: Zolang een kabelaar mij voor een billijk bedrag (hetzelfde of lager dan wat ik nu aan Lijbrandt betaal) nog nieteens 10 mbit upload wil garanderen wint glas het voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:12:
Ik snap eigenlijk niet waarom je een dagelijkse leecher zou moeten zijn om hogere snelheden te willen. Ook als ik een paar keer per week een berg foto's ergens heen upload, een Linux cd download of een bak broncode in- of uitcheck van 1 of andere source repository, dan nog steeds is het verschil tussen 10 of 30 mbit download gewoon lekker. En qua upload sowieso: Zolang een kabelaar mij voor een billijk bedrag (hetzelfde of lager dan wat ik nu aan Lijbrandt betaal) nog nieteens 10 mbit upload wil garanderen wint glas het voor mij.
Natuurlijk gebruikt elke user zijn upload of download anders dus de een zal meer "getroffen" worden dan de ander, ik gebruik het uitsluitend om series te downloaden die ze hier in nederland allang afgekapt hebben,maar dat is hetzelfde als het datagebruik van een mobiele telefoon, ik gebruik slechts 130 MB per maand terwijl er ook mensen zijn ( mijn zoon bv) die er 2 GB doorheen jaagt.
De vergelijking glas/kabelaar zie ik niet zo zitten, laat staan dat ik een winnaar zoek.
Maar een hoop mensen gebruiken ook usenet voor download, het is zelfs een reden voor XMS om het aan te gaan bieden want in het begin was er helemaal geen newsdienst,maar omdat veel gebruikers er om vroegen is deze in het leven geroepen.
Natuurlijk zal er altijd een groep overblijven die net als jij,de verbindingen ergens anders voor gebruikt,maar een heel groot deel gebruikt het voor usenet,anders was daar in het begin ook niet zoveel om gevraagd.
Maar het is ook een geld kwestie,veel mensen gebruiken een betaalde newsdienst of gebruiken een provider die een dergelijke dienst biedt, als je er dan niet meer gebruik van kan maken, een hoop newsproviders werken met jaar abonnementen en geven daar een fikse korting op ten opzichte van een maand abonnement, als je net een jaarje hebt betaald en die provider mag vervolgens van brein niet meer leveren,dan wil een hoop toch wel de centjes terug.
Als dit een trend is en xms het alleen moet hebben van gebruikers zoals jij,weet ik niet of ze dezelfde prijzen kan blijven berekenen als het aantal gebruikers gaat afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
iptv. t werkt ondertussen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Nick: Ik denk dat de vraag hoeveel gebruikers dan zal afzien van glasvezel nu nog niet te beantwoorden is. We zullen het mee maken.

Ik denk dat het nog wel mee valt, mits de rest van de diensten (en de dienstverlening) dan wel minimaal op gelijk niveau ligt met de kabelaars. Kabelaars en KPN/Glashart Media zullen dan gewoon op andere gebieden verder gaan concurreren.

Ik denk dat nog genoeg mensen, wanneer het niet duurder is dan 'kabel', glasvezel met de hogere snelheden zullen houden, 'gewoon omdat het kan'.

Ookal gebruikt lang niet iedereen die snelheden dagelijks, iemand die er hobby van maakt om youtube filmpjes te uploaden of andere data-intensieve diensten, zelfs de tiener of oma die geregeld foto's op hyves update, die ziet het echt wel als dit bij de 1 sneller gaat dan bij de ander.

Maar de grote concurrentie zal dan idd wel op prijs gaan plaatsvinden. Persoonlijk heb ik trouwens ook wel genoeg aan 10-20 mbit.... maar dan ook met gelijke upload. En met KEUS. Alleen daarom al zal ik er altijd voorvechter van blijven dat naast 'kabel' het grootste deel van NL ook glas gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:31:
@Nick: Ik denk dat de vraag hoeveel gebruikers dan zal afzien van glasvezel nu nog niet te beantwoorden is. We zullen het mee maken.
Dat stelde ik ook niet zo, ik stelde dat veel mensen een lagere snelheid kiezen als dat goedkoper is,dat kan glas zijn,kabel,of gewoon weer het simpele adsl, in mijn geval zou een (we zijn nog niet zo ver) wegvallend usenet betekenen dat ik waarschijnlijn gewoon een goedkoop surfen en bellen abbo ergens zou nemen,en zeker geen 40 euro zou blijven betalen voor mijn huidige glas abbo, zou ik met internet over gaan naar Ziggo dan zou ik daar dus ook de langzaamste snelheid kiezen.
Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat usenet alleen maar illegale dingen zou dragen,dat is beslist niet zo. (niet dat jij zegt van wel).
Als ik kies voor de laagste snelheid,is het medium waarover dat komt,voor mij totaal niet meer belangrijk,dat mag een Tele2 koperlijntje zijn als dat goedkoper is.

Modbreak:En daarmee gaan we weer ontopic, topics die specifiek over usenet gaan zijn aanwezig, en daar is ruimte om dit soort zaken te bespreken.

[ Voor 47% gewijzigd door IEF op 30-09-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LOL, Bij kennissen is deze week hun nieuwe XMS verbinding actief geworden. Krijgen ze een brief met een mooi boekje erbij. Op de eerste pagina staat groot: "Kijk op de foto's welk type modem u heeft" Staan er een stuk of 5 plaatjes bij, maar helaas niet het plaatje van het nieuwste type Genexis dat bij hen in de meterkast hangt. O-)

Zit er trouwens WiFi in die nieuwste versie van de Genexis? Zal wel niet, maar het zou wel leuk zijn... :Y)

En hoe vraag je DTV en/of HDTV aan? Bij Mijn.XMS kun je alleen extra pakketten en decoders aanvragen als ik het goed zie... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:35:
LOL, Bij kennissen is deze week hun nieuwe XMS verbinding actief geworden. Krijgen ze een brief met een mooi boekje erbij. Op de eerste pagina staat groot: "Kijk op de foto's welk type modem u heeft" Staan er een stuk of 5 plaatjes bij, maar helaas niet het plaatje van het nieuwste type Genexis dat bij hen in de meterkast hangt. O-)

Zit er trouwens WiFi in die nieuwste versie van de Genexis? Zal wel niet, maar het zou wel leuk zijn... :Y)

En hoe vraag je DTV en/of HDTV aan? Bij Mijn.XMS kun je alleen extra pakketten en decoders aanvragen als ik het goed zie... :z
nou voor Digitaal tv heb je een decoder nodig. Als je die aanvraagt word het basis iptv pakket geactiveerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, dat verklaart. Zal wel XMS logica zijn. ;)

En gaan ze die boekjes nog een keer aanpassen aan de nieuw apparatuur? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:07:
OK, dat verklaart. Zal wel XMS logica zijn. ;)

En gaan ze die boekjes nog een keer aan passen aan de nieuw apparatuur? O-)
Goed punt, iets voor webcare denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach laat maar ook! :(

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:54:
[...]

nou voor Digitaal tv heb je een decoder nodig. Als je die aanvraagt word het basis iptv pakket geactiveerd. ;)
Dat is eigenlijk een beetje scheef. Iemand die overstapt van een andere Glashart-provider heeft al een decoder. Of kan dat gewoon met een belletje naar de servicedesk rechtgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:31:
Persoonlijk heb ik trouwens ook wel genoeg aan 10-20 mbit.... maar dan ook met gelijke upload. En met KEUS. Alleen daarom al zal ik er altijd voorvechter van blijven dat naast 'kabel' het grootste deel van NL ook glas gaat krijgen.
Ik denk dat je niet hoeft te vechten want dat gaat vanzelf, ook bij coax is alles al verglaasd tot aan de wijk en hier zelfs tot aan de straatkasten,en ook het grootste deel van het KPN netwerk loopt tot de wijkverdelers al over glas.
Hoewel de coax nog lang niet aan haar eind is met betrekking tot mogelijkheden zal elke slimme kabelaar op den duur de coax totaal vervangen door glas en krijg je bij Ziggo/UPC en noem maar op dezelfde DRG princiepes.
Maar dat regel je beter bij grote nieuwbouwprojecten, hier in mijn wijk heeft 1 op de 10 mensen niet eens toegestaan dat er een gaatje werd geboord om tenminste dan die vezel binnen te laten,overal voor die woningen steekt een zielig stukje tule met vezel uit de grond.
Toekomst wordt gewoon dat bedrijven elkaars glasvezel gaan gebruiken en daar een vergoeding voor vragen en ik denk dat er een enorme economische stimulans uit zou voorkomen als de regering gewoon zou besluiten die vezel overal de grond in te stoppen,daar zullen zelfs de kabelbedrijven blij mee zijn.
Ik zou dan op datzelfde stukje xms coax kunnen kiezen internet via partij a te nemen, en tv via partij b, en de enige coax die er dan nog loopt is in je huis.
En ook dat zal langzaam aan gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

musicfreak schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:10:
[...]

Daar zeg je me wat, dat heb ik niet gedaan. Oei... :/
Ik kreeg via een pb nog wat info, aan het serienummer van de 130M is te zien waar hij heeft gestaan.
Bij mij ontbrak een letter van de postcode, maar da's kennelijk een registratie foutje.
Op de doos van de M540 staat een serienummer, dus ook daar aan is te zien waar de doos vandaan komt ;)
De verrekening volgt denk ik volgende maand want 30 september was de deadline.
Al met al werkt het wel maar met een eenvoudige brief had Xms het duidelijker kunnen maken.
Bij mij kon ik niet eens zien wanneer de 130M teruggestuurd moest zijn, dat weet ik van het forum.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:21:
[...]

Ik denk dat je niet hoeft te vechten want dat gaat vanzelf, ook bij coax is alles al verglaasd tot aan de wijk en hier zelfs tot aan de straatkasten,en ook het grootste deel van het KPN netwerk loopt tot de wijkverdelers al over glas.
Hoewel de coax nog lang niet aan haar eind is met betrekking tot mogelijkheden zal elke slimme kabelaar op den duur de coax totaal vervangen door glas en krijg je bij Ziggo/UPC en noem maar op dezelfde DRG princiepes.
Maar dat regel je beter bij grote nieuwbouwprojecten, hier in mijn wijk heeft 1 op de 10 mensen niet eens toegestaan dat er een gaatje werd geboord om tenminste dan die vezel binnen te laten,overal voor die woningen steekt een zielig stukje tule met vezel uit de grond.
Toekomst wordt gewoon dat bedrijven elkaars glasvezel gaan gebruiken en daar een vergoeding voor vragen en ik denk dat er een enorme economische stimulans uit zou voorkomen als de regering gewoon zou besluiten die vezel overal de grond in te stoppen,daar zullen zelfs de kabelbedrijven blij mee zijn.
Ik zou dan op datzelfde stukje xms coax kunnen kiezen internet via partij a te nemen, en tv via partij b, en de enige coax die er dan nog loopt is in je huis.
En ook dat zal langzaam aan gaan veranderen.
Natuurlijk, je hoeft allen de coax vanaf de straat kast te vervangen naar glas en dan werkt het. 8)7
nee, zo makkelijk gaat dat niet....

Denk je serieus dat er in een straat kast genoeg ruimte is voor ASR's, koeling, nood stroom, gewoon stroom En noem maar op. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 01-10-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:39:
Natuurlijk, je hoeft allen de coax vanaf de straat kast te vervangen naar glas en dan werkt het. 8)7

Denk je serieus dat er in een straat kast genoeg ruimte is voor ASR's, koeling, nood stroom, gewoon stroom En noem maar op. |:(
En wat hebben deze infrastructurele uitdagingen voor coax providers met XMS te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@icyK,

Het feit dat Nick een argument aanhaalt dat niet klopt. En de infrastructuur gaat over verglazing, dus ja er is een kleine connectie?
Daarnaast voegt jou bericht echter ook bar weinig toe aan dit topic maar dat even terzijde :+

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 01-10-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:15:
Daarnaast voegt jou bericht echter ook bar weinig toe aan dit topic maar dat even terzijde :+
Tja ... is dat niet een wezenskenmerk van het concept vraag?
Wanneer iemand een vraag stelt is hij / zij op zoek naar verheldering m.b.t. een punt waarop de betreffende persoon een lacune in kennis / informatie heeft.
Ik zie niet zo snel in hoeverre ik vanuit een lacune iets kan toevoegen, ik ben juist op zoek naar iemand die een bijdrage aan het opvullen van mijn lacune wil leveren.

Overigens: verrassend gebruik van het woordje ook. ;)

Maar even de achtergrond van mijn vraag: ik begrijp nog steeds niet waar in dit topic nou wel en niet over gesproken mag worden. Wat de verboden onderwerpen zijn, om zo te zeggen.

Wanneer er (ter informatie) iets gepost wordt mbt het ingrijpen van de rechter in de vrijheid van usenet, wordt dat als off-topic bestempeld, terwijl usenet(toegang) wel een dienst is die XMS levert, en wellicht zelfs een dienst waar XMS de grootste klanten (in de zin van de snelste aansluitingen) mee trekt. Maar dat is desondanks niet voldoende XMS-gerelateerd om hier genoemd te worden.

Anderzijds kan er wel gesproken worden over de infrastructuur van providers die helemaal niets met XMS, noch met Reggefiber te maken hebben en die gebruik maken van compleet andere transport technieken (nl. coax).

Begrijp me goed, ik heb geen behoefte om een nieuwe discussie over usenet te starten. Ik probeer alleen te ontwaren waar de grens ligt tussen on-topic en off-topic onderwerpen.
Vanuit mijn onbegrip over waar die grens ligt kan ik me op basis van wat ik zie gebeuren niet geheel aan de indruk onttrekken dat niet valt uit te sluiten dat die grens niet geheel zonder willekeur wordt gehanteerd.
Maar anderzijds kan ik me dat van integere moderators ook weer niet voorstellen. Vandaar mijn verwarring ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Ik heb een XMsnet glasvezel verbinding (50MB)
Nu wil ik een programma gaan gebruiken (spotnet) om nieuwsgroepen te lezen.
Dit programma geeft echter continu de melding:

"Kan geen verbinding maken. Gebruikersnaam is verplicht, maar niet ingevuld"

Ik heb echter geen gebruikersnaam nodig voor de XMS newsprovider.
Heeft iemand hier ene oplossing voor??
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja, geen spotnet gebruiken om daadwerkelijk te downloaden :P Gewoon via spotnet de nzb's downloaden en die dan met bijvoorbeeld sabnzbd+ laten downloaden.

XMS geeft nu eenmal usenet toegang zonder password wat ook gewoon kan. Dat spotnet daar niet mee kan omgaan is een fout in spotnet.

[ Voor 34% gewijzigd door ik222 op 01-10-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eens niet zielig lopen doen. Dit topic is voor XMS ervaringen. Niet voor random eventueel gerelateerde onderwerpen zoals de legaliteit van usenet. Daarom is het dus offtopic, niet omdat specifiek jij het post.

[ Voor 84% gewijzigd door IEF op 03-10-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:39:
[...]

Nee, zeg ik dit dan, sorry Rekenblokje maar dit is een beetje kinderachtige reactie van je en dat dan ook nog met een |:(
Uiteraard zal het geen kwestie zijn van stekkertje omwisselen,was het zo simpel dan zou het allang gebeurd zijn.
Hoewel in de straatkast wel degelijk een stroomaansluiting zit.
Andersom zit dit ook in de wijkpops van XMS niet allemaal, toen de stroom in de hoofdpop in Leiden uitviel,hield de backup UPS het een uur uit en gaf het toen op met als gevolg,alle diensten in Leiden uit, 3 weken geleden nog gebeurd.
Alles zou zoals graag als paradepaardje genoemd wordt,redundant zijn,maar bij de eerste de beste stroomstoring valt de boel uit en de enige backup is telefoon internet.
Er zal voor een kabelaar nog het een en ander aangepast moeten worden op straat nivo,maar de core's van de meeste kabelaars zijn al glas.
Had ik bovenstaand weer in mijn reactie op eymey gezet dan was het weer te lang,je wist,juist JIJ wist,wat ik bedoelde.
Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.