XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.680 views

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Voor een kennis moet ik een en ander regelen voor het aansluiten van zijn netwerk op glas.
Normaliter regel ik dan een machine met Untangle, maar dat wil hij niet.
Het moet zo goedkoop mogelijk, dus een router, en dan ook nog zonder wireless.

Ik ben eens aan het rondkijken geweest en mijn oog viel op de Draytek Vigor 2130.
Volgens de specs een doorvoer van 800 Mbit, volgens small netbuilder net geen 700 Mbit.

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met deze router?

GerkeP

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
Loveparade schreef op woensdag 21 september 2011 @ 12:54:
Voor een kennis moet ik een en ander regelen voor het aansluiten van zijn netwerk op glas.
Normaliter regel ik dan een machine met Untangle, maar dat wil hij niet.
Het moet zo goedkoop mogelijk, dus een router, en dan ook nog zonder wireless.

Ik ben eens aan het rondkijken geweest en mijn oog viel op de Draytek Vigor 2130.
Volgens de specs een doorvoer van 800 Mbit, volgens small netbuilder net geen 700 Mbit.

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met deze router?
-> Draytek Vigor 2130n ervaringen

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Luuk1983 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:01:
[...]

Hoewel ik ook graag een snelheidsverhoging zie, moet je niet overdrijven. Nagenoeg alle adsl-providers kunnen niet eens sneller. Vdsl is nog op weinig plaatsen uitgerold en gaat niet harder dan 50mbit. En de discussie die hier al vaker gevoerd is: je hebt het dan puur over download, je neemt de hoge upload niet mee.
Sorry, ik doelde op het feit dat'alle andere providers wel geregeld verhogingen doorvoeren. De upload is natuurlijk waanzinnig bij XMS :)
Tsja, je kan wel zeggen dat providers geregeld verhogingen doorvoeren.... Maar bijvoorbeeld UPC en Ziggo hebben een behoorlijk eind moeten komen voor ze op dergelijke snelheden zaten (eigenlijk ook vooral gestuurd door het vooruitzicht dat er concurrentie van glasvezel kwam).

XMS en consorten hadden bij introductie meteen al de mogelijkheid om tot 100/100 te gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
eymey schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:47:
Tsja, je kan wel zeggen dat providers geregeld verhogingen doorvoeren.... Maar bijvoorbeeld UPC en Ziggo hebben een behoorlijk eind moeten komen voor ze op dergelijke snelheden zaten (eigenlijk ook vooral gestuurd door het vooruitzicht dat er concurrentie van glasvezel kwam).

XMS en consorten hadden bij introductie meteen al de mogelijkheid om tot 100/100 te gaan.
Dan nog belooft XMS al sinds begin 2010 de mogelijkheid tot 200/200 in alle gebieden waar XMS levert, en ik verwacht dan ook, dat deze belofte waar wordt gemaakt. Er zijn namelijk ook XMS gebruikers, die wel deze snelheid willen.

:+

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik wil gewoon 100 echte mbits, een hele simpele vraag, maar dat kan nu niet. Bovendien is het tijd dat het netwerk gewoon ge-upgrade gaat worden, probeert XMSnet/Reggefiber gewoon lekker te cashen en bij zoveel mogenlijk klachten pas in actie te komen, door andere apparatuur te plaatsen ?

Bovendien zou een commerciele actie oftewel een kosteloze snelheidsverhoging goed zijn voor de concurentie.
Ik ben best bereid om voor 10 of echt max 15 euro een upgade naar 100 mbit te krijgen (let wel dat het weinig geld is, maar een snelheidsverhoging zit er niet in)

Naar mijn mening misleidt XMS te klanten door 100 mbit aan te bieden, maar al helemaal door 200 mbit aan te bieden, dit is namelijk alleen weggelegd voor klanten die nieuwe infra hebben (gbit dus)
Waarom ze de oudere gebieden niet upgraden kunnen we alleen maar naar gissen (ik houd het op de speculatie die ik gisteren deed). Voor zover ik weet is tegenwoordig alle 'nieuwbouw' wel gewoon gigabit en kan je in die gebieden, als Reggefiber er WGDO levert, ook 200/200 van XMS of Tweak krijgen.

Bovendien is KPN in haar gebieden (bijna alle nieuwe gebieden zijn KPN) ook al bezig de boel voor te bereiden op het leveren van abbo's van meer dan 100 mbit.

Verder is het natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Ik ben meer dan tevreden met de 50/50 die ik nu heb (zou liever, als dat abbo er was in duo-play, weer terug gaan naar 25/25 of 30/30 zelfs).

Voor mij is de hogere upload echt 1 van de redenen geweest om op glasvezel over te stappen want de 20 mbit down die ik via ADSL haalde was 95% van de tijd voldoende.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

eymey schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:55:
* Ziggo is ook (bij velen negatief) in het nieuws omdat ze analoge zenders moeten schrappen. Broodnodig om frequentieruimte vrij te maken voor meer HD via dvb-c of meer frequentieruimte voor docsis.
Ze hoeven die analoge kanalen niet te schrappen,ze maken alleen die keuze om het zo makkelijk mogelijk te maken en men niet hoeft te investeren in nieuwe decoders ( en tegelijk is het handig als analoge gebruikers overstappen als er minder kanalen zijn) Op het moment dat Ziggo zou kiezen om alleen nog IPTV te gebruiken moet wel iedereen een nieuwe decoder kopen maar dan kunnen ze naar 50 analoge kanalen en er 1000 digitaal gebruiken. Gewoon net als bij glas bij de klant een modulatortje ophangen.
* Zeker in grotere plaatsen zoals Almere liepen de docsis headends van UPC geregeld compleet 'vol'
Ik kan niet voor UPC spreken maar Ziggo is door de consumentenbond genoemd als nummer 1 van de providers die het meest de geadverteerde snelheid bereikten. Er zijn hele nieuwe technieken,het is al lang niet meer zo dat mijn up en download die van de buren beinvloed zoals vroeger was,men moet alleen wel investeren in het net en niet net als UPC proberen het uit te rekken.
* Dat TV kijken (ook als het IPTV of on demand is) bij Ziggo (en UPC) niet direct van de internetsnelheid af gaat is natuurlijk een feit, maar blijft nog steeds staan dat de kabelaars op de achtergrond gewoon continu moeten blijven schipperen met welke frequentieruimte ze voor welke diensten gebruiken.
Alleen omdat ze de oude technieken ook in stand willen houden,schakelt men in een keer over op iptv dan komt nagenoeg het hele kabel spectrum vrij. Dat was het voordeel van glas,je schakelde over op nieuwe techniek,dus kocht je nieuwe apparatuur,de huidige klant van Ziggo (althans een grote meerderheid) wil de decoder van 5 jaar oud gebruiken,op 4 tv's in huis de analoge zenders,vooral niet investeren in nieuwe apparatuur. Zolang de Ziggo's en UPC's daarin meegaan hou je "schaarste",het ligt niet zozeer aan de capaciteit maar aan het gebruik.
Het zou natuurlijk sieren als Reggefiber/XMS in Leiden ook iedere huis- en popaansluiting zou upgraden tot 1 gigabit zodat 100 mbit abbo's ook hun volle snelheid kunnen halen, maar zolang er blijkbaar te weinig 100 mbit abonnees zijn die dit een probleem vinden en je ook bij Ziggo en UPC nog steeds regelmatig klachten ziet dat mensen hun 120 mbit op sommige tijden niet halen zie ik niet in waarom de kabel het hier ineens beter zou doen.....
Ik zeg niet dat de kabel het beter doet,en als XMS die slangeklem van haar internet afhaalt heeft de kabel beslist het nakijken qua snelheid,maar zolang XMS dat niet doet,is ze beslist niet beter dan kabel,XMS heeft zelfs het DVB-C princiepe van Ziggo/UPC gebruikt om een betere beeldkwaliteit/alternatief te geven voor de oude analoge kanalen en raadt zelfs aan om Ziggo decoders te gebruiken,veel klachten liggen ook aan het thuis gebruikte routertje,dat net als bij glas,de snelheid gewoon niet aan kan.
Dat jij het schermen met hogere upload als een "smoes" ziet is jouw probleem, ik zie het als een feit (en dus geen smoes).
Smoes was een verkeerde woordkeuze,verkoop argument was een betere keuze,90% van de glasklanten heeft die hoge upload niet nodig,zeker als de wet die uploaden verbied er door komt gebruikt het grootste deel die upload niet meer. Daarbij is het ook een feit dat docsis 3 de mogelijkheid bied om net als bij download,de upload te bundelen waardoor 100/100 ook bij de kabel kan. Technisch is glas superieur,maar XMS/Reggefiber gebruikt de potentie niet en zolang ze dat niet doet is kabel een prima gelijkwaardig alternatief,zeker als men besluit de oude technieken in te leveren. Daarnaast is de coax tot aan de wijk en vaak straat al glas,als UPC/Ziggo die laatste meters ook doortrekken is XMS/Reggefiber ook maar een providertje en qua snelheden een middenmootje.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 22-09-2011 16:23 ]

Op zich met je eens, maar in dat opzicht bedienen beiden zich van verkeerde verkoopargumenten. En in mijn ogen Ziggo en UPC nog steeds een beetje meer.

Ik vind hogere upload beslist een verkoopargument, puur omdat die hogere upload er in feit ook gewoon is. Die mag dus ook benoemd worden. De consument mag dan op basis daarvan een keuze maken of hij om de hoge upload naar glasvezel wil of niet.

Trouwens, uploaden is allang verboden. Als jouw voorbeeld er doorheen komt, dan gaat eerder de download die jij steeds aanhaalt eraan ;). Upload wordt namelijk wel degelijk steeds relevanter (foto's en video's uploaden naar hyves, youtube, facebook, etc.) terwijl bij een verbod op het downloaden of bezitten van illegaal verspreide content ook het merendeel echt geen 100 mbit meer nodig heeft.

Als we dan nog even in gaan op de mogelijkheden (maar ook beperkingen) van docsis3, dan is eigenlijk Cai Harderwijk de enige die ECHT eerlijk is. Die bieden in Harderwijk samen met Solcon en nog een andere ISP abonnementen met 30/30, 50/50 en 100/100 via docsis3. Maar die zijn dan ook eerlijk en hebben op informatie avonden duidelijk toegegeven dat bij zwaar verbruik van veel mensen in een blok tegelijk, de snelheid in het ergste geval kan inzakken naar ong. 2-3 mbit. En dan hebben ze het niet over de overboeking op de backbone (die er bij glasvezel ook is) maar de (on)mogelijkheden van docsis3. Overigens gaat Cai Harderwijk ook om die reden zelfstandig glas verder uitrollen tot aan de woningen.

Als de coax tot aan de wijk of vaak tot aan de straat al glas is, dan blijft dat per definitie nog steeds inhouden dat het laatste stuk coax als 1 segment gesplit wordt over meerdere woningen.

Ik wil ook absoluut niet zeggen dat XMS (of FttH uberhaupt) de heilige graal biedt. Voor het gros van de consumenten biedt glas, zeker in de huidige vorm, nauwelijks meerwaarde.

Maar het gaat erom dat zowel Ziggo als UPC zelf ook kul argumenten in hun advertenties gebruiken waarom zij beter zouden zijn dan glasvezel en waarom je toch vooral niet voor glasvezel zou moeten kiezen (lees: waarom vooral zo min mogelijk mensen "ja" zouden moeten zeggen zodat er tenminste nooit degelijke concurrentie komt).

Dus tjsa.... XMS gebruikt het potentieel van glasvezel absoluut niet en is in dat opzicht slechts een middenmootje, maar om het ze nou kwalijk te nemen terwijl UPC en Ziggo precies dezelfde strategie aanhouden.....
Ik kan niet voor UPC spreken maar Ziggo is door de consumentenbond genoemd als nummer 1 van de providers die het meest de geadverteerde snelheid bereikten. Er zijn hele nieuwe technieken,het is al lang niet meer zo dat mijn up en download die van de buren beinvloed zoals vroeger was,men moet alleen wel investeren in het net en niet net als UPC proberen het uit te rekken.
Dat klinkt bijna net als in die UPC en Ziggo advertenties. Zelfs MET die hele nieuwe technieken blijft jouw up en download invloed houden op anderen die op het headend zitten. Het is alleen enorm opgerekt omdat de totaal beschikbare bandbreedte met up- of downstremkanala veel groter is. Maar er BLIJFT een limitatie. Mijn voorbeeld van de volgelopen headends betrof trouwens dezelfde nieuwe techniek (met geadverteerde snelheden) als Ziggo....

En dat van de consumentenbond is al helemaal geen argument (dat haalt UPC ook steeds zo graag aan)..... De consumentenbond heeft namelijk zelf nog amper de glasvezelaanbieders mee genomen in het onderzoek, puur omdat dat nog niet zo mainstream is. Ik heb bij glas nog nooit iemand horen klagen dat de geadverteerde snelheid niet werd gehaald. Zelfde geldt overigens voor televisie. Dat de consumentenbond die slag om de arm nam m.b.t. de resultaten vergeten Ziggo en UPC beiden stelselmatig te melden als ze zeggen dat ze als enigen de geadverteerde snelheden halen.....

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 22-09-2011 16:50 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:16:
[...]
90% van de glasklanten heeft die hoge upload niet nodig, zeker als de wet die uploaden verbied er door komt gebruikt het grootste deel die upload niet meer. Daarbij is het ook een feit dat docsis 3 de mogelijkheid bied om net als bij download,de upload te bundelen waardoor 100/100 ook bij de kabel kan. Technisch is glas superieur, maar XMS/Reggefiber gebruikt de potentie niet en zolang ze dat niet doet is kabel een prima gelijkwaardig alternatief, zeker als men besluit de oude technieken in te leveren. Daarnaast is de coax tot aan de wijk en vaak straat al glas, als UPC/Ziggo die laatste meters ook doortrekken is XMS/Reggefiber ook maar een providertje en qua snelheden een middenmootje.
Klopt ongetwijfeld allemaal, maar voor die 10 procent is die hoge upload toch wel erg prettig en dat percentage zal best groeien met alle nieuwe mogelijkheden van zelf videofilms maken, thuiswerken etc. Waarom zou uploaden van eigen werk verboden worden?

En die laatste meters zijn natuurlijk wel de duurste meters, maar je hebt best gelijk dat de meeste consumenten het allemaal nog niet nodig hebben. Het netwerk is trouwens van Reggefiber en een van de 'providertjes' daarop is XMS, maar dat weet jij zelf natuurlijk ook wel. Dat de potentie er nog lang niet uitgehaald wordt is inderdaad een feit. De ontwikkelingen zijn er wel maar gaan veel te langzaam.

Het wordt trouwens tijd dat ze de coax kabel ook open gooien, net als adsl en glasvezel.

Gisteravond trouwens weer wat gekke storingen in het tv beeld, het beeld was niet stabiel, zwabberde en flikkerde een beetje, alsof er steeds geschakeld werd tussen analoog en digitaal. A110 een keer uit en aan zetten hielp wel. (3812)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

De coax kan pas open gegooid worden als, zoals Nick zelf ook al aandraagt, het leeuwendeel van het televisieaanbod omgeschakeld wordt naar IP.

Pas als het grootste deel van de frequentieruimte op de COAX ingezet gaat worden voor DOCSIS3 en je zo een IP-gebaseerd netwerk met een bak capaciteit creëert, dan pas kan je als UPC of Ziggo zijnde als operator gaan optreden en de individuele kabelmodems en settopboxen naar de juiste concurrerende ISP's en televisieproviders routeren.

In de huidige opzet, waar een groot deel van de frequentieruimte gereserveerd blijft voor analoog en dvb-c, is onbeperkte concurrentie regelen technisch nauwelijks mogelijk omdat bepaalde signalen of frequenties uitzetten inhoudt dat je dat voor meerdere huizen tegelijk doet. Bij DVB-C kan je nog wel wat onderscheid gaan maken met access control en smartcards maar ook dat is beperkt.

De enige kabelaar die echt open en vernieuwend te werk gaat is, zoals ik net al aanhaalde, Cai Harderwijk.

Het pleit trouwens wel voor Ziggo dat zij dit nu ook steeds meer kunnen doen omdat ze Digitaal als standaard aanbieden in het basispakket. Omdat steeds meer tv's gewoon Ziggo ondersteunen wordt de groep consumenten die aan analoog vast blijft houden steeds kleiner. Wat dat betreft zie ik Ziggo ook niet zo zeer als grote boze boeman (behalve dat ze niet met verkeerde motivaties in advertenties moeten proberen glasvezel zwart te maken).

UPC is natuurlijk gewoon de "consument uitknijper" van de eeuw. Hoe zeer ze nu dan ook proberen indruk te maken met mooie "horizon" platforms en zo.....

Trouwens @nick, nog even over je "modulatortje" in je eerdere reactie: Reggefiber/Glashart Media gebruikt geen 'modulatortje' dat in het huis een greep uit 50 kanalen pakt en die 'analoog' maakt ;). Dat analoge signaal bieden ze aan door in een aantal kopstations verspreid over het land, net als UPC en Ziggo dat doen, een zooi analoge frequenties en dvb-c multiplexen bij elkaar te sprokkelen en dat op een aparte glasvezel zetten. Bij de kabelaars wordt dat "optisch gemaakte" rf-signaal in de wijk- en straatkasten omgezet naar elektrisch, bij glas gaat het over de tweede vezel geheel optisch naar de woning en wordt het pas daar naar elektrisch omgezet. Er wordt niets gemoduleerd.
Verder klopt je analyse m.b.t. backward compatibility die de consument eist wel, maar feit blijft dat Ziggo nu dus een strategie moet pakken van stukje bij beetje de consument een beetje 'boos' maken om meer ruimte vrij te krijgen voor digitale (ip-) diensten.

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 22-09-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:57:
Trouwens @nick, nog even over je "modulatortje" in je eerdere reactie: Reggefiber/Glashart Media gebruikt geen 'modulatortje' dat in het huis een greep uit 50 kanalen pakt en die 'analoog' maakt ;). Dat analoge signaal bieden ze aan door in een aantal kopstations verspreid over het land, net als UPC en Ziggo dat doen, een zooi analoge frequenties en dvb-c multiplexen bij elkaar te sprokkelen en dat op een aparte glasvezel zetten. Bij de kabelaars wordt dat "optisch gemaakte" rf-signaal in de wijk- en straatkasten omgezet naar elektrisch, bij glas gaat het over de tweede vezel geheel optisch naar de woning en wordt het pas daar naar elektrisch omgezet. Er wordt niets gemoduleerd.
Thuis wordt door je drg van het tv signaal op glasvezel 2 waar analoge tv en dvb-c op zit er een RF signaal van gemaakt dat je tv ook begrijpt en dat gebeurt door een modulator die in de DRG zit.
Dat bedoelde ik met "modulatortje" en als de Ziggo's en upc's dat ook zou zouden doen gebruiken ze nauwelijks nog bandbreedte,ik had alleen geen zin om dat ook weer in een ellenlang verhaal te stoppen.
Bottom line: Als de Ziggo/UPC's de moed zouden hebben (en een berg geld) dan hangen ze een DRG achtig apparaat op (welke bestaat,wordt in Amerika volop gebruikt) TV verstuurt men via de kabel op basis van IPTV, analoge tv wordt digitaal verzonden en op in princiepe dezelfde manier als de glasboer dat doet thuis omgezet naar de zoveel tv kanalen die je analoog wilt kijken,het probleem is dat de apparatuur in de jaren sterk veranderd en verkleind is, wat bij glas een DRG is thuis, hangt bij de Ziggo's en UPC's in de wijkcentrales, uit de kabel komt al een kant en klaar product en het enige dat thuis hangt is het coaxkastje,maar via coax kan het op exact dezelfde theoretische manier verzonden worden als via vezel,waarbij coax alleen een limiet heeft puur om het gebruikte materiaal, je kan geen licht er overheen sturen,maar laten we de mensen niet vervelen,je snapt wat ik bedoel.
Er is al een eurodocsis variant die 12 upload en 12 download kanalen kan bundelen en zo simultaan snelheden van meer dan 300 mbits up en down kan verzenden,alleen hangen nu net die eurodocsis modempjes bij de klant en kost het een berg om dat te vervangen,maar in mijn "betoog" ging het er niet om wat er nu gebeurt,maar wat er practisch kan en dan is het denk ik voor een kabelboer goedkoper om dat laatste stukje coax te vervangen door glas waardoor een UPC en Ziggo gelijk is aan XMS.
Het KAN over coax,alleen veel mensen thuis hebben er geen behoefte aan, hadden ze dat wel,dan zou men overal zonder enig probleem op reggefiber/glashart overstappen en had men in het verleden niet zoveel pogingen om 40% te behalen zien mislukken.
Jij en ik willen meegaan met de nieuwe techniek, maar "Henk en Ingrid" willen gewoon tv kijken,radio luisteren en bellen en al die extra dingen zullen ze worst zijn.

Waar ik eigenlijk over wilde beginnen is dat ik nu spam en virussen binnenkrijg met als afzender randomnaam@xmsnet.nl,lijkt me dat die spam nu specifiek op ons gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Even nieuwsgierig: Wie heeft zich aangemeld voor de omruilactie 130 voor de 540 en heeft deze ook nog niet ontvangen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk en Ingrid..... waar zijn Jip en Janneke gebleven? :'( ;)

Dat analoge/dvb-c signaal op die tweede fiber vreet evenveel bandbreedte als op de kabel van UPC en Ziggo hoor. Het volledige spectrum aan frequenties wordt 100% van de tijd doorgegeven, in ongecomprimeerde vorm. Alleen dan in een licht-variant. Die CATV module in de (in mijn geval) Genexis doet echt weinig magie.

Kijk ik heb er geen probleem mee als Jip en Janneke er voor kiezen om bij de kabel te blijven omdat ze gewoon tevreden zijn en als daardoor geen 40% wordt gehaald. Ik heb echter problemen met de manier waarop zowel Ziggo als UPC op dit moment advertenties plaatsen en dwepen met onderzoeken van de consumentenbond en TotaalTV en er zelfs naar linken, terwijl in de inhoud van die onderzoeken zelf nadrukkelijk de nuance wordt gelegd dat ze alleen Kabel en ADSL hebben onderzocht. Op die manier worden consumenten gewoon misleid. Natuurlijk kan UPC zeggen dat ze in het segment 24-100 mbit de beste zijn als ze de enige zijn.

Ik kan het alleen maar toejuichen als kabelaars ook nog het laatste stukje van hun netwerk zouden aan verglazen, maar wat me tegen staat is dat ze actief campagne voeren om de komst van een tweede breedband netwerk, dat echt concurrentie mogelijk maakt, te frustreren met misleidende grotendeels misleidende reclame. Zeker omdat ze ondertussen ook moeilijk doen over het toelaten van concurrentie op hun eigen netwerk.

Maar goed, in basis zijn jij en ik het denk ik wel eens..... zeker als we even UPC buiten beschouwing laten is en blijft het aanbod van Ziggo enorm goed (ben wat dat betreft jaloers dat ik in een UPC gebied woon).

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 23-09-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Loveparade: Blijft toch wel grappig dat XMS uberhaupt zulke omruilacties doet :).

Lijbrandt (bijna dezelfde toko) doet dit soort dingen amper, hoogstens op incidentele/individuele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Loveparade schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:13:
Even nieuwsgierig: Wie heeft zich aangemeld voor de omruilactie 130 voor de 540 en heeft deze ook nog niet ontvangen?
Haha ik.

Ze zeggen dat ze hem opnieuw gingen verzenden voor me.. Maar kan tot 2 weken duren ;)
Terwijl je vaak berichten leest binnen 2 dagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Mau_Maus schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:19:
[...]

Haha ik.

Ze zeggen dat ze hem opnieuw gingen verzenden voor me.. Maar kan tot 2 weken duren ;)
Terwijl je vaak berichten leest binnen 2 dagen....
Die van jou is gister bij de leverancier in het systeem geschoten. Normaliter krijg je hem vanaf nu ongeveer binnen 2 dagen. Houdt echter een slag om de arm, het kan officieel 2 weken duren! ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Weet iemand of er een storing in Amersfoort vathorst is? Ik had de digitale HD setupbox aan op 3fm toen er ineens geen geluid was. Dus na een tijdje andere zenders geprobeerd maar daar kwam wel de gindsinformatie maar het beeld bleef zwart. Toen heb ik de modem opnieuw opgestart door de stekker er 30 sec uit te halen maar dat werkte niet. En ook internet werkt niet. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:43:
Weet iemand of er een storing in Amersfoort vathorst is? Ik had de digitale HD setupbox aan op 3fm toen er ineens geen geluid was. Dus na een tijdje andere zenders geprobeerd maar daar kwam wel de gindsinformatie maar het beeld bleef zwart. Toen heb ik de modem opnieuw opgestart door de stekker er 30 sec uit te halen maar dat werkte niet. En ook internet werkt niet. Weet iemand hier meer van?
Ik zit nu op XMS Internet vanuit Vathorst. Dat werkt dus wel. Ook tv werkt normaal.
Wel merk ik de laatste dagen dat bij aanzetten van de TV het beeld erg lang zwart blijft. Ook vind ik het digitale beeld (HD) niet stabiel. Veel kleine vastlopers. Begint langzaam irritant te worden.
Zal dit toch eens gaan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:59:
[...]
Wel merk ik de laatste dagen dat bij aanzetten van de TV het beeld erg lang zwart blijft. Ook vind ik het digitale beeld (HD) niet stabiel. Veel kleine vastlopers. Begint langzaam irritant te worden.
Zal dit toch eens gaan melden.
Zelfde hier op een SD Amino 110. Opstarten uit slaapstand duurt heel lang en het beeld is soms niet stabiel. Geen echte storingen, maar het is wel eens stabieler en strakker geweest. Zit er ergens een draadje los of zo?(Amersfoort, 3812)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaalten
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 21:31
Loveparade schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:13:
Ik heb de 540 ook nog niet ontvangen. Op tijd aangemeld, bevestiging gehad, afgelopen weekend gemaild en woensdag reactie van XMS dat er 'iets niet helemaal goed is gegaan bij de administratie van uw aanmelding'. Hetzelfde geldt voor mijn achterbuurman.

Ben benieuwd, fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Vandaag is voor de derde keer mijn modem vervangen i.v.m. het wegvallen van de eerste paar seconden bij uitgaande gesprekken. Helaas wel weer voor een zelde, en dus niet zoals beloofd voor een ander type.

Ik heb er dan ook een hard hoofd in dat het ooit nog opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
My-life schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:47:
[...]

Vanmorgen nog geen internetverbinding. Net even gebeld omdat ik totaal geen info heb ontvangen over hoe verder, zelfs geen welkom bij XMS, alleen een modem.

Blijkbaar moet ik toch eerst een brief krijgen voordat de verbinding geactiveerd word. Tot die tijd hoefde ik het niet te proberen volgens de telefoon medewerker.
Net maar weer eens gebeld aangezien ik nog steeds geen brief heb gehad. Volgens Laura :) is de internet verbinding reeds twee dagen actief en moet ik de brief snel ontvangen.
Vanavond maar eens proberen dus :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mojo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:42:
[...]

Die van jou is gister bij de leverancier in het systeem geschoten. Normaliter krijg je hem vanaf nu ongeveer binnen 2 dagen. Houdt echter een slag om de arm, het kan officieel 2 weken duren! ;)
Oeh misschien vandaag of zaterdag dan :P hehe. Thnx voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Hier in Soesterberg is er inmiddels begonnen met de graafwerkzaamheden voor glasvezel. Eindelijk na bijna 3 jaar. Nu heb ik van het glasvezelcentrum begrepen dat je kunt kiezen tussen verschillende glasvezelmodems. Standaard wordt de packet-front drg600 geinstalleerd.

Is dit een goede keuze of kan ik beter een andere kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Je kan helaas niet kiezen. De packetfront DRG600 is zover ik begrijp wel het meest recente modem op het packetfront netwerk, dus je hebt er een goed apparaat aan. :)

Tussen routers kan je uiteraard wel kiezen. Daar zie je zo ongeveer door de bomen het bos niet meer!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Voor de router geen zorgen, heb een netgear WNDR3700v2. Een fijne router als ik het zelf zeg.

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:41
debom schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:28:
Voor de router geen zorgen, heb een netgear WNDR3700v2. Een fijne router als ik het zelf zeg.

Yep, fijn apparaat! Werkt prima, ik mis alleen nog een functie waarmee programma's elke dag of elke week kunnen worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mojo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 12:42:
[...]

en die van mij dan? Heb op 22 augustus al de bevestiging gehad van Daan?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Das inderdaad een nette router, zeker voor het geld. Ik heb 'm ook bij m'n ouders opgehangen. Zelf heb ik een Draytek Vigor 2130, das net even een stapje hoger.
Luuk1983 in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Thx voor alle info. Ik moet nog heel even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
debom schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 14:08:
Hier in Soesterberg is er inmiddels begonnen met de graafwerkzaamheden voor glasvezel. Eindelijk na bijna 3 jaar. Nu heb ik van het glasvezelcentrum begrepen dat je kunt kiezen tussen verschillende glasvezelmodems. Standaard wordt de packet-front drg600 geinstalleerd.

Is dit een goede keuze of kan ik beter een andere kiezen?
De keuze die je hebt is de keuze in provider.
Vanaf 1 oktober starten XS4ALL en KPN hun campagne voor levering van glasvezel in heel Soest.
Als er voor 18 december 30 % belangstelling is voor glasvezel wordt heel Soest aangesloten en heb je keuze in provider, we zitten al op 23%.
Voor de Boerenstreek, Overhees en Soesterberg geldt dat dit (voorlopig) XMS gebieden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 16:46:
[...]

De keuze die je hebt is de keuze in provider.
Vanaf 1 oktober starten XS4ALL en KPN hun campagne voor levering van glasvezel in heel Soest.
Als er voor 18 december 30 % belangstelling is voor glasvezel wordt heel Soest aangesloten en heb je keuze in provider, we zitten al op 23%.
Voor de Boerenstreek, Overhees en Soesterberg geldt dat dit (voorlopig) XMS gebieden zijn.
En dat xs4all gaat een meer dan serieuze concurrent voor XMS worden.
http://www.nu.nl/internet...wil-500-mb-glasvezel.html

500 mb via glasvezel.
oktober wordt glasvezel voor het eerst aangeboden door de provider.

In eerste instantie zal het aangeboden worden met snelheden van 40, 80 en 100 Mb, maar volgend jaar moet er zelfs 500 Mb gerealiseerd worden.
XMS gaat echt de race verliezen en zal in elk geval de slogan als snelste niet meer kunnen gebruiken...ziet die marketing afdeling nou nog steeds niet dat die 50 mbits onder de maat is ?

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 23-09-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zal helaas nog wel even duren voordat dit echt overal leverbaar is:
Voordat de snelheden echt beschikbaar zijn moeten er eerst meer kabels aangelegd worden. XS4ALL erkent tegenover Webwereld dat dit pas kan als er vraag is.
XMS is sowieso afhankelijk van het Reggefiber netwerk voor hogere snelheden lijkt mij, of is dat toch enigszins onafhankelijk van elkaar en hangt dat meer af van de glasmodems die XMS zelf kan plaatsen?

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 23-09-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:27:
[...]

500 mb via glasvezel.

In eerste instantie zal het aangeboden worden met snelheden van 40, 80 en 100 Mb, maar volgend jaar moet er zelfs 500 Mb gerealiseerd worden.
XMS gaat echt de race verliezen en zal in elk geval de slogan als snelste niet meer kunnen gebruiken...ziet die marketing afdeling nou nog steeds niet dat die 50 mbits onder de maat is ?
Dat komt doordat ze uitgaan van de nieuwe KPN fiber portfolio.. en wie heeft ook al weer een belang in Reggefiber..? ;) Als Xs4all dat gaat leveren gaat XMS dat in de toekomst vast ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 17:27:
[...]

500 mb via glasvezel.

Ik heb je relaas in je laatste aantal postings gelezen. Je boodschap is duidelijk echter, je moet je goed realiseren dat slechts 2% zo gek fanatiek zijn zoals wij hier op tweakers. Het zijn juiste de lagere snelheden van 10 tot 35Mb die nu goed verkocht worden door de Fiber ISP's. De cijfers spreken voor zich en daar trekt een marketing afdeling dan ook de conclusies uit.

De vraag naar meer IP-TV STB's per huishouden is momenteel een hotter issue dan meer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 18:58:
[...]

Ik heb je relaas in je laatste aantal postings gelezen. Je boodschap is duidelijk echter, je moet je goed realiseren dat slechts 2% zo gek fanatiek zijn zoals wij hier op tweakers. Het zijn juiste de lagere snelheden van 10 tot 35Mb die nu goed verkocht worden door de Fiber ISP's. De cijfers spreken voor zich en daar trekt een marketing afdeling dan ook de conclusies uit.

De vraag naar meer IP-TV STB's per huishouden is momenteel een hotter issue dan meer snelheid.
Het leuke is dat dit juist bij Ziggo helemaal niet speelt (meerdere stb's) en hoe gek ook, een hogere snelheid,en eigenlijk het hele internet speelt bij de meeste Ziggo gebruikers zo goed als geen rol, in het Ziggo forum gaat het eigenlijk al die tijd al over nog meer HD zenders en de al dan niet toegevoegde zenders,met name het belang van Kook TV,de zoveelste kinderzender en de afschaffing van de regionale tv zenders, over de internet snelheden hoor je daar eigenlijk bijna nooit iemand.
Ik denk ook dat hier de keuze van XMS om de hoek komt kijken om de hardware te begrenzen op 100 mbits.
Immers,meer decoders betekent bij xms in 90% van de mensen die 100 mbits hebben een structurele snelheidsdaling.
Zolang je de snelheid op 50 mbits houdt kan je zonder te veel mopperen ook meerdere decoders gebruiken zonder dat je snelheid inlevert, ga je echter de snelheid verhogen dan ga je ook krijgen dat een boel mensen zich "genaaid" voelen als ze meerdere decoders gebruiken.
En ik denk dat dat de echte reden is waarom men zich zo strak aan die 50 mbits houdt.
Voor mij speelt dat probleem echter niet omdat ik geen digitale tv van xms heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht... klopt mijn factuur weer niet... ruimschoots voor de aanmaakdatum van de facturen zeg ik mijn 100 mbits op, en wat staat er weer op mijn factuur, weer gewoon een maand 100 mbits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:42:
[...]

Het leuke is dat dit juist bij Ziggo helemaal niet speelt (meerdere stb's) en hoe gek ook, een hogere snelheid,en eigenlijk het hele internet speelt bij de meeste Ziggo gebruikers zo goed als geen rol, in het Ziggo forum gaat het eigenlijk al die tijd al over nog meer HD zenders en de al dan niet toegevoegde zenders,met name het belang van Kook TV,de zoveelste kinderzender en de afschaffing van de regionale tv zenders, over de internet snelheden hoor je daar eigenlijk bijna nooit iemand.
Ik denk ook dat hier de keuze van XMS om de hoek komt kijken om de hardware te begrenzen op 100 mbits.
Immers,meer decoders betekent bij xms in 90% van de mensen die 100 mbits hebben een structurele snelheidsdaling.
Zolang je de snelheid op 50 mbits houdt kan je zonder te veel mopperen ook meerdere decoders gebruiken zonder dat je snelheid inlevert, ga je echter de snelheid verhogen dan ga je ook krijgen dat een boel mensen zich "genaaid" voelen als ze meerdere decoders gebruiken.
En ik denk dat dat de echte reden is waarom men zich zo strak aan die 50 mbits houdt.
Voor mij speelt dat probleem echter niet omdat ik geen digitale tv van xms heb.
Ook dat heb ik gelezen en nogmaals die boodschap is overgekomen. Echter heb je helaas geen gelijk. De capaciteitsproblemen op de CAI zijn enorm. Op die netwerken moeten we echt vechten voor iedere Mhz en iedere Mb. Dit juist door die interactieve STB's. En dat is wat de klant wil. Interactief en HD. Een onbeperkt aantal DVB-C ontvangers is zoals je weet op geen enkel coax netwerk een probleem. Ook op een coax aansluiting van GHM niet. Maar die behoefte is nu aan het veranderen in interactief & HD.

Omdat het volkomen offtoppic is ga ik hier niet verder op in en. En omdat ik er beroepsmatig meer weet moet ik ook nog oppassen wat ik schrijf, anders duurt mijn weekend ineens veel langer dan gepland ;) .

Maar CAI en FttH is toch echt appelen en peren hoor. En UPC en Ziggo is trouwens ook een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:53:
Zucht... klopt mijn factuur weer niet... ruimschoots voor de aanmaakdatum van de facturen zeg ik mijn 100 mbits op, en wat staat er weer op mijn factuur, weer gewoon een maand 100 mbits.
Je weet toch dat dit de volgende factuur gewoon weer gecorrigeerd wordt? Zo werkt XMS nou eenmaal. Je betaald een maand vooruit, net zoals veel andere bedrijven.

500 Mbit is erg leuk, maar dit is puur een marketing stunt, met de backbone capaciteit van de meeste projecten van 10 Gbit zit je al met 20 aansluitingen (theoretisch uiteraard :)) al aan de max.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:54:
[...]

Maar CAI en FttH is toch echt appelen en peren hoor. En UPC en Ziggo is trouwens ook een wereld van verschil.
Ik denk dat je me niet helemaal goed begrepen hebt,of dat ik het niet goed uitgelegd hebt, ik bedoelde dat daar de discussies helemaal niet zo gaan over een tweede of een derde stb voor in de slaapkamer,je ziet dat hier veel meer. (ook al is dat zoals je zelf terecht zegt geen enkel probleem) de discussies gaan ook niet zo over interactief,blijkbaar vind het merendeel van de Ziggo forum een decoder wel genoeg.
Ik ben misschien een afwijkende klant,maar ik hoef geen interactief ook al is dat nu gratis en zal er beslist geen andere decoder voor gaan aanschaffen,sterker,ik weiger hem als ik hem kado zou krijgen, want ik heb al die losse decoders de deur uitgedaan en hoef die dingen echt niet meer, de discussies gaan meer over dat men BBC1 HD had willen hebben ipv BBC HD, dat men ARD HD wil hebben ipv Pebble tv en Disney, over het verdwijnen van de TMF zenders (terwijl dat een keuze van TMF zelf was) dus er lijkt me een verschil tussen XMS klanten in het algemeen, en Ziggo klanten (of het Tweakers forum is hoogdrempeliger zodat de simpele Jan met de Pet hier zijn mening niet uit) en men kibbelt over het verdwijnen van de kleine pakketjes.
Over het voordeel van glas hoor je daar practisch niemand.
Hoe het er bij UPC aan toe gaat weet ik niet,maar vlak het oude Casema ook niet uit,die hebben lekker binnengeharkt en nauwelijks geinvesteerd.

Maar goed, ik ga weer een klachtenbrief naar XMS sturen over de factuur...daarin zie je wel een overeenkomst met Ziggo..facturen die niet kloppen en monteurs die niet komen opdagen.
Ik ben niet pro of contra XMS of Ziggo,ik denk dat ik een luxe positie heb,en van beiden kan kiezen wat ik wil,ook al betaal ik voor die keuze meer dan een alles in een abbo bij willekeurig welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:56:
[...]

Net maar weer eens gebeld aangezien ik nog steeds geen brief heb gehad. Volgens Laura :) is de internet verbinding reeds twee dagen actief en moet ik de brief snel ontvangen.
Vanavond maar eens proberen dus :9 .
Nou mijn internet werkt gedeeltelijk :/ .
www.xmsnet.nl, google.nl, youtube,nl om maar even wat te noemen werken prima, maar tweakers.net, nu,nl en speedtest.net openen niet. Die kan ik ook niet pingen.

Helpdesk gebeld, ik moet nu het modem een uur uit laten staan, daarna de router aanzetten en hierna het modem aan.
Ben benieuwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:12:
[...]

Je weet toch dat dit de volgende factuur gewoon weer gecorrigeerd wordt? Zo werkt XMS nou eenmaal. Je betaald een maand vooruit, net zoals veel andere bedrijven.
Nee, ik communiceer juist met XMS over de juiste data van het opzeggen van een dienst zodat die kosten niet berekend worden.
En ook dat credit gedoe is een princiepe kwestie ( ja ik heb er nogal wat).
Als ik bij de kassa van de supermarkt 30 euro teveel betaal en de juffrouw achter de kassa zegt, als u volgende maand weer boodschappen komt doen,trekken we het er weer af.
Dan zeg je toch ook,ben je niet goed bij je snufferd ?

Laten we het omdraaien, ik betaal deze maand eens helemaal niets en stuur XMS een debet nota dat ik ze volgende maand 2x betaal, daar gaat men echt niet mee accoord, toch doe ik exact hetzelfde als zij.

Ik zeg op aanraden op 15 september mijn 100 mbits op,ruim voor het uitkomen van de factuur zodat het op tijd verwerkt kan worden,krijg ook een bericht op de site dat het verwerkt is en dat ik tot 1-10 100 mbits hou en krijg nu een factuur waarop de periode 1-10 tot 1-11 van 100 mbits weer in rekening wordt gebracht.
Terwijl ik nog gebeld heb en gevraagd heb,wat is de beste tijd om op te zeggen zodat dit niet meer op de nieuwe factuur komt.
Meneer op 23 september komt de factuur, als u op de 15e opzegt hebben wij de tijd om dat in te voeren,ik doe dat,en het staat er toch weer op.
Ze sturen maar een nieuwe factuur,of ik haal het er zelf af deze maand.
Crediteren is een gunst,geen recht.

[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 24-09-2011 17:44 . Reden: Bold hoeft niet hoor. ]

• Fiber

Fiber

Is er een analoog storing bij XMS? Of kan het analoog gedeelte van mijn first gen. PacketFront kapot zijn. Hij voelt behoorlijk heet aan en analoog speelt met horten en stoten. O-)
Nick39 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 19:42:
[...]
eigenlijk het hele internet speelt bij de meeste Ziggo gebruikers zo goed als geen rol, in het Ziggo forum gaat het eigenlijk al die tijd al over nog meer HD zenders en de al dan niet toegevoegde zenders, met name het belang van Kook TV, de zoveelste kinderzender en de afschaffing van de regionale tv zenders...
Geeft waarschijnlijk ook het niveau-verschil aan met de gemiddelde XMS klant... ;)
[...]
Omdat het volkomen offtoppic is ga ik hier niet verder op in en. En omdat ik er beroepsmatig meer weet moet ik ook nog oppassen wat ik schrijf, anders duurt mijn weekend ineens veel langer dan gepland ;) . Maar CAI en FttH is toch echt appelen en peren hoor. En UPC en Ziggo is trouwens ook een wereld van verschil.
Waarom moet dat zo geheimzinnig allemaal? Waarom mogen wij eigenlijk niet weten hoe die netwerken in elkaar zitten en wat de verschillen precies zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door IEF op 24-09-2011 17:41 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
En UPC en Ziggo is trouwens ook een wereld van verschil.
Oh, hebben ze dan verschillende kleuren coax kabel?

• My-life
My-life schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:28:
[...]

Nou mijn internet werkt gedeeltelijk :/ .
www.xmsnet.nl, google.nl, youtube,nl om maar even wat te noemen werken prima, maar tweakers.net, nu,nl en speedtest.net openen niet. Die kan ik ook niet pingen.

Helpdesk gebeld, ik moet nu het modem een uur uit laten staan, daarna de router aanzetten en hierna het modem aan.
Ben benieuwt.
Helaas, het heeft niet geholpen.

Hier een trace naar T.net en Google.nl.
tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 9 ms 3 ms 4 ms 192.168.1.1
2 4 ms 4 ms 4 ms 1-84-92.ftth.xms.internl.net [92.254.84.1]
3 11 ms 9 ms 9 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
4 12 ms 10 ms 9 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.
11 * * * Request timed out.
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.
16 * * * Request timed out.
17 * * * Request timed out.
18 * * * Request timed out.
19 * * * Request timed out.
20 * * * Request timed out.
tracert www.google.nl

Tracing route to www.l.google.com [66.102.13.104]
over a maximum of 30 hops:

1 10 ms 3 ms 3 ms 192.168.1.1
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-84-92.ftth.xms.internl.net [92.254.84.1]
3 9 ms 9 ms 10 ms 217.149.196.101
4 11 ms 9 ms 9 ms 217.149.196.101
5 12 ms 10 ms 11 ms 72.14.216.205
6 9 ms 9 ms 9 ms 209.85.254.90
7 10 ms 9 ms 9 ms 209.85.255.70
8 14 ms 14 ms 13 ms 216.239.49.36
9 14 ms 25 ms 25 ms 72.14.232.37
10 13 ms 13 ms 13 ms ez-in-f104.1e100.net [66.102.13.104]

Trace complete.

Iemand hier dit eerder mee gemaakt?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Fiber schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:22:
Waarom moet dat zo geheimzinnig allemaal? Waarom mogen wij eigenlijk niet weten hoe die netwerken in elkaar zitten en wat de verschillen precies zijn?
Dat mag je best.. vraag maar een eind raak :)
My-life schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 10:01:
[...]

Helaas, het heeft niet geholpen.

Hier een trace naar T.net en Google.nl.
<snip>
Iemand hier dit eerder mee gemaakt?
Bel de helpdesk even en laat ze de diensten checken op je lijn. Als alles goed staat moet er een ticket naar de 2e lijn om alles na te kijken.

@nick:
Je weet best dat een klachtenbrief schrijven voor een crediteringsfout niet nodig is. Bel gewoon de helpdesk, dan zetten ze een check uit bij de financiële afdeling.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 24-09-2011 11:11 ]

• trankilo
[b][message=36810876,noline]Fiber schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 01:22]

Omdat dergelijk informatie onder het bedrijfsgeheim valt.
Het openbaren van bepaalde informatie, of dat nu van Ziggo of zelfs XMS is, kan schade veroorzaken als de concurrent er een loopje mee neemt. Het is natuurlijk soms best moeilijk om je mond te houden als je een volledige verkeerde weergaven van de werkelijkheid leest. Maar dat is hoe het spelletje gespeeld word.

Het is eenvoudiger om af en toe te antwoorden op gerichte vragen dan de verschillende zaken onderbouwd scherp naast elkaar te zetten.
ArChie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 09:39:
[...]

Het antwoord hier op is overigens ja. Dat is in een aantal gevallen inderdaad het geval. Zo is bij bepaalde hoogbouw in het UPC gebeid per verdieping een andere kleur coax gebruikt. Dit ben ik in het huidige Ziggo gebied nog nooit tegengekomen.
Andwoord had je vast niet verwacht :P

Maar om nu serieus hier op in te gaan. De verschillen tussen UPC en Ziggo zijn enorm. Niet alleen in technische zin maar ook de bedrijfscultuur is totaal anders. En daardoor worden er ook beslissingen genomen bij de één die je bij de ander nooit zal zien.

• Goku33
  • Laatst online: 14:18

Goku33

Ownage!

EDIT: laat ook maar

[ Voor 95% gewijzigd door Goku33 op 24-09-2011 14:22 ]

ArChie schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 09:39:
[...]

Of course not. Maar als ik de reacties van Nick39 lees (die ik ook gewoon respecteer), dan lees ik wel dat Ziggo VEEL MEER moeite steekt in het up to date houden van het netwerk en het klantvriendelijk maken van de diensten dan UPC.

Bij UPC zie ik (iig in grote plaatsen) nog regelmatig mensen klagen dat hun internetsnelheid niet gehaald wordt, etc. Bovendien is bij UPC digitale TV nog steeds niet de standaard. Wil je ook maar de meest basale digitale tv, dan ben je alweer 4 euro per maand verder dan de 17 euro p/mnd van het basis abbo. En voor die 4 euro per maand krijg je dan, als je er geen HD apart bij afneemt, een afthanse mediabox met alleen een scart aansluiting (alsof iedereen die geen HD wil ook meteen een ouderwetse tv heeft staan). Oh ja, hier kan je dus ook bij lezen dat je bij UPC dus nog steeds gewoon bijna 10 euro p/mnd extra moet betalen als je bovenop digitale tv ook nog eens HD wil. Nee... TV bij UPC is dus alleen maar voordelig als je er ook internet en telefonie wenst af te nemen (want dan kan alles ineens in een spotgoedkoop alles in 1 pakket). Terwijl je bij Ziggo dus tenminste gewoon de keus hebt om uitsluitend digitale TV met basiszenders ook in HD af te nemen zonder direct meer dan 25 euro per maand kwijt te zijn.

Maar goed, wellicht wat offtopic. Ik geef dan ook riant toe dat, als ik in Ziggo gebied had gewoond, ik nog zou nadenken of ik wel TV via Glasvezel zou willen (zeker zolang KPN in mijn gebied de streams bij Lijbrandt verpest). Internet zou ik waarschijnlijk nog steeds wel via glasvezel willen (zolang zowel Ziggo als UPC gewoon nog niet veel meer dan 6 mbit upload aanbieden).

Maar goed, er is dus wel degelijk verschil tussen UPC en Ziggo. UPC laat je op slinkse manier maximaal bijbetalen voor kleine dingen die bij andere partijen al bijna "commodity" zijn.

Wat Nick39 betreft: ik volg vaak dit topic van de zijlijn, al een paar jaar. Toevallig de laatste periode van een half jaar vergeten om het te volgen. Maar het valt dus ook mij op dat Nick39 nog steeds constant XMS naast Ziggo zet qua wat Ziggo wel kan en XMS niet. Je goed recht, maar besluit dan op een gegeven moment ook gewoon om helemaal bij XMS weg te gaan en Ziggo te nemen.

Leiden (daar woon je toch?) is gewoon 1 van de eerste plaatsen geweest waar glas gekomen is. Toen was 1 gigabit apparatuur gewoon nog onbetaalbaar om bij iedereen uit te rollen tussen pop en woning. Bovendien is dat geen beslissing geweest van XMS maar van Reggefiber. In nieuwere gebieden wordt voor zover ik weet inmiddels wel gewoon gigabit gelegd en hebben klanten met 100 mbit dus ook geen probleem meer.

Verder bevestigt Trankilo met zijn praktijk ervaring (meer hoeft hij ook echt niet uit te wijden wat mij betreft) dat kabelaars constant moeten schipperen om in internet, interactiviteit en HD te blijven voorzien. Dat Ziggo dat tot nu toe heel goed af gaat pleit voor ze, maar het houdt een keer op......

Maar bottom line: Laat iedereen gewoon voor zichzelf (op basis van open en eerlijke voorlichting) kiezen wat hij wil. En laat dit topic weer over XMS gaan. En minder over wat Ziggo steeds zo goed doet.

[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 24-09-2011 12:25 ]

• My-life
denan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:09:
[...]

Dat mag je best.. vraag maar een eind raak :)

[...]

Bel de helpdesk even en laat ze de diensten checken op je lijn. Als alles goed staat moet er een ticket naar de 2e lijn om alles na te kijken.
Uiteraard gedaan, ticket is doorgezet. Zal alleen wel na het weekend worden ben ik bang.

Verwijderd

Daar zijn moderators voor. Je hoeft er niet op in te gaan.

Sinds half september ben ik als spijtoptant weer terug bij xmsnet en de eerste factuur is helemaal correct.
Keurig anderhalve maand gratis berekend, maar ben benieuwd of bij de volgende factuur nog een halve maand wordt verrekend.

Verder wens ik iedereen veel plezier met alle bijdragen.

[ Voor 61% gewijzigd door IEF op 24-09-2011 17:39 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Overigens behalve dat XMS ooit eens digitale tv had aangezet bij mij en geld af schreef voor de STB zonder dat ik hiermee in had gestemd, heb ik nooit problemen gehad. Ook dat is toen verrekend met de maand facturen overigens. Koste ze bijna een jaar (1e 6 maanden gratis, 2e 6 maanden 15E/m ^^). Ik persoonlijk vond het allemaal wel best, maar kan me voorstellen dat anderen er minder op zitten te wachten.

[ Voor 22% gewijzigd door IEF op 24-09-2011 17:40 ]

• Mau_Maus
  • Niet online
En een ontopic post ;) :

Vandaag eindelijk de M540 gehad van de omruilactie!
Vergeleken met ander: ik moest tekenen bij de postbode... verder niet boeiend. Ik was gelukkig thuis op zaterdag. Ik had wel de brief erin met het terugsturen voor 30 september. Wat voor mij nu krap is, dus maandag gelijk op de post.

Verder zat er geen afstandbediening in (stiekem ben ik dan bang dat ik een omruilding heb, omdat zoiets standaard in de doos zit). Helpdesk gebeld en sturen maandag gelijk een nieuwe op de post. TOP!

Hoe weet ik de standaard code voor de betaalpin? Nooit gebruikt op de 130, maar wou even wijzigen... Die andere is 1111 en heb ik gewijzigd. Iemand? Want na 5x fout wordt het geblokkeerd, dus geen zin om zomaar wat in te voeren.

Ik heb nu mijn Harmony One ingesteld. Weet iemand hoe ik het "middenblok" met red,stop,pauze etc.. kan instellen voor weergave en time shifting? Vind erg jammer dat ik die niet kan testen.

Verder werkt het tot nu toe super :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 24-09-2011 15:20 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

IEF

Why so serious?

Modbreak:Vanaf hier weer ontopic. Het is al een paar keer herhaald in de loop van dit topic en zijn eerdere delen, bekvechten wordt niet langer getolereerd in dit topic. De eerstvolgende krijgt van ons een OW.
@Maus_maus: Toevallig ben ik vandaag ook bezig geweest om mijn m540 (voor Lijbrandt) in te stellen met de Harmony 555. De logitech software accepteert inderdaad wel het type Amino M540 maar dan ontbreken inderdaad opname, pauze, etc.

Weet niet meer 100% precies wat ik gedaan heb, maar volgens mij ben ik weer naar "Apparaten" gegaan, daarna de settings van de Set top box, en daarna "Set up this device based on a similar device". Dan voor "I have an original remote control" gekozen en dan gaat hij je vragen om wat toetsen op je originele afstandsbediening te gebruiken. Met wat mazzel zitten daar ook wat toetsen uit het "opname/weergave/pauze" blok in.

Aan het eind van de wizard laat hij dan weten dat hij geen gelijksoortig apparaat gevonden heeft maar gek genoeg waren toen bij mij ineens in het scherm, waar je ook nog nieuwe IR commando's kan toevoegen, wel die toetsen ook gewoon ingevuld vanuit de database (anders zou je ze evt. .zelf kunnen aanleren). Zelf heb ik ook nog de toetsen voor teletekst, mozaiek en opnames toegevoegd.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@eymey: Is er een mogelijkheid om de IR commando's van mozaiek, opnames etc te exporteren? Ik zou die namelijk ook wel in mijn Harmony's willen zetten maar heb de nieuwe afstandsbediening niet...

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
@Mau_Maus IR commando's van de bewuste knoppen toevoegen aan de M540 bij apparaten en dan kun je bijvoorbeeld via de activiteit tv kijken deze commando's toewijzen aan de beschikbare knoppen op de Harmony.

• Mau_Maus
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Vandaag en morgen geen tijd meer voor denk ik... Ik begrijp dus dat dit ook kan zonder de afstandbediening? (want die heb ik op zijn vroegst dinsdag).

Iemand de standaardcode voor de betaalpin? Dan is alles weer klaar ;)
@ik222: Ik zou eigenlijk niet weten of je ze kan exporteren..... zal eens kijken

edit: Ik kan helaas geen functionaliteit vinden om bv. een zelf gemaakte remote definitie te 'delen'. Eigenlijk best wel een gemiste kans van Logitech.

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 24-09-2011 21:19 ]

• ik222
  • Niet online
Kan het m.b.v. google ook niet vinden, lijkt dus inderdaad niet te kunnen helaas.

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
ik222 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:38:
Kan het m.b.v. google ook niet vinden, lijkt dus inderdaad niet te kunnen helaas.
Je mag mijn afstandsbediening anders wel lenen. Ik heb de nieuwe dubbel. Dan kun je die van jouw inleren.

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

• ik222
  • Niet online
Volgens mij kan ik bij de afstansdbediening die ik bij de PVR gebruik niet inleren (Harmony 700 uit mijn hoofd). De IR codes zullen daarvoor dus echt op de een of andere manier via het web binnen moeten komen.

Hopenlijk gaat GHM binnenkort gewoon de nieuwe afstandsbediening bij Logitech aanmelden, zo doet UPC dat volgens mij ook voor hun mediaboxen.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 24-09-2011 21:48 ]

Hmmm.... apart dat dat bij een 700 niet kan maar bij een instapmodel als de 555 wel? :s

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:19:
Iemand de standaardcode voor de betaalpin? Dan is alles weer klaar ;)
0000

• ik222
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:05:
Hmmm.... apart dat dat bij een 700 niet kan maar bij een instapmodel als de 555 wel? :s
Net gecheckt via de Logitech site en inderdaad is die 700 de enige waarmee het niet kan... Beetje raar inderdaad :S Dan maar afwachten tot Logitech / GHM de extra knoppen in de database zet.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
ik222 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:47:
Volgens mij kan ik bij de afstansdbediening die ik bij de PVR gebruik niet inleren (Harmony 700 uit mijn hoofd). De IR codes zullen daarvoor dus echt op de een of andere manier via het web binnen moeten komen.

Hopenlijk gaat GHM binnenkort gewoon de nieuwe afstandsbediening bij Logitech aanmelden, zo doet UPC dat volgens mij ook voor hun mediaboxen.
Ik heb de 532 box maar is de afstandsbediening niet identiek.
Met de logitech 785 heb ik geen enkel probleem; m.a.w. probeer eens de 532 toe tevoegen als box en kijk dan eens of al je knoppen wel werken. :)

• ik222
  • Niet online
De standaard knoppen werken prima, daarbij maakt het ook niet uit of ik de M532 of de A130m instel. Het gaat hier echt alleen om de extra knoppen zoals mozaiek, recoder menu etc. Dat zijn knoppen die niet op de standaard AB van de amino's zitten maar wel op de nieuwe afstandsbediening van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Laatst online: 14-08-2023
Zo - nu zal ik ook wel even mijn bevindingen omtrent de M540 met jullie delen ... daar ik niet mee kon doen aan de omruilaktie met mijn A110 heb ik hem gewoon besteld via mijn.xmsnet en had hem binnen 3 dagen thuis. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de HD uitzendingen (met name de sportuitzendingen zijn echt krankzinnig qua detail) en ook de snelheid van het apparaat is goed te noemen.

Echter zijn er ook een paar punten die ik wat minder vind:
  • Als ik een HD-uitzending op Ned1,2,3 live bekijk zegt mijn receiver dat de audio-stream in Stereo binnenkomt. Als ik de uitzending opneem en de opname afspeel is het ineens een 5.1 audio-stream?!? Daar kom ik met mijn beperkte verstand van dit soort zaken even niet bij :-/
  • Jij kan de opnametijd enkel rekken voor alle geplande opnames wat ik erg onhandig vind. Liever zou ik het hebben dat je de opnametijd *per* geplande opname in kan stellen.
  • Bovendien is het toch wat ongunstig dat je een geplande opname niet kan bewerken om bv de opname iets langer door te laten lopen.
  • En periodieke opname van een serie is er evenmin mogelijk maar dit werd al eerder hier aangevoerd ...
Voor de rest ben ik toch wel tevreden met deze PVR en ik hoop dat de boven genoemde punten nog worden verholpen dmv een software-upgrade (no pressure he ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
swima schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:37:
• Als ik een HD-uitzending op Ned1,2,3 live bekijk zegt mijn receiver dat de audio-stream in Stereo binnenkomt. Als ik de uitzending opneem en de opname afspeel is het ineens een 5.1 audio-stream?!? Daar kom ik met mijn beperkte verstand van dit soort zaken even niet bij :-/
De HD versie van NED1, 2 en 3 beschikt over twee geluidstreams, een stereo en een 5.1 stream. Op de een of andere manier pakt de Amino bij het afspelen dus blijkbaar de andere stream dan bij het live kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
ik222 schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:29:
[...]

De HD versie van NED1, 2 en 3 beschikt over twee geluidstreams, een stereo en een 5.1 stream. Op de een of andere manier pakt de Amino bij het afspelen dus blijkbaar de andere stream dan bij het live kijken.
Ahhh dank je - dat verklaard het een of ander ;)
Ik zal even in de opties duiken en kijken of ik het bij het live kijken aan kan passen ...

Fijne zondag verder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat kun je niet aanpassen, die spoor selectie zit simpelweg nog niet in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:41

Midas.e

Is handig met dinges

Ongeveer een maand of 3 een nieuw huis gekocht waarbij XMS mogelijk was. Weliswaar miste de vezel nog maar andere huizen waren al aangesloten. Ik heb daarop via de website een abo afgesloten en zou gebeld worden door de aannemer voor een afspraak. Ik heb hier inmiddels 6 keer achteraan gebeld maar krijg gewoon geen gehoor. Is dit normaal bij dit bedrijf?

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Midas.e schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:41:
Ongeveer een maand of 3 een nieuw huis gekocht waarbij XMS mogelijk was. Weliswaar miste de vezel nog maar andere huizen waren al aangesloten. Ik heb daarop via de website een abo afgesloten en zou gebeld worden door de aannemer voor een afspraak. Ik heb hier inmiddels 6 keer achteraan gebeld maar krijg gewoon geen gehoor. Is dit normaal bij dit bedrijf?
----> www.reggefiber.nl ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ja en die zeggen dan dat je bij je provider (XMS) moet zijn omdat die alles in gang zetten. Voor verdere vragen verwijzen ze je ook door naar XMS. Opzich lijkt mij dat ook logisch want je gaat een contract met XMS aan, dus moet ook alle communicatie via hun verlopen. Dat traject ging bij mij ook behoorlijk fout en het is frustrerend dat je dan niet zelf iets kan ondernemen. Met reggefiber bellen heeft geen zin, en het nummer van de aannemer krijg je al helemaal niet.

Zoals al eerder in dit topic vermeld valt daar nog wel wat te verbeteren bij XMS. Zet bijvoorbeeld op 'mijn xms' de huidige status van je aanvraag. Waar ligt de aanvraag, wat is de planning, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mr. Jinx schreef op zondag 25 september 2011 @ 15:05:
[...]

Ja en die zeggen dan dat je bij je provider (XMS) moet zijn omdat die alles in gang zetten. Voor verdere vragen verwijzen ze je ook door naar XMS. Opzich lijkt mij dat ook logisch want je gaat een contract met XMS aan, dus moet ook alle communicatie via hun verlopen. Dat traject ging bij mij ook behoorlijk fout en het is frustrerend dat je dan niet zelf iets kan ondernemen. Met reggefiber bellen heeft geen zin, en het nummer van de aannemer krijg je al helemaal niet.

Zoals al eerder in dit topic vermeld valt daar nog wel wat te verbeteren bij XMS. Zet bijvoorbeeld op 'mijn xms' de huidige status van je aanvraag. Waar ligt de aanvraag, wat is de planning, etc.
Lees het dik gedrukte eens in de quote: Weliswaar miste de vezel nog maar andere huizen waren al aangesloten.

Daar is Reggefiber voor verantwoordelijk. Midas.e zegt namelijk dat er nog geen glasvezel binnen ligt.
Reggefiber dient hem te voorzien van een glasvezel aansluiting. Daarna pas komt XMS die vervolgens de aannemer aanstuurt voor het modem.

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 25-09-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt een beetje aan de formulering van het aanbod van XMS en aan de algemene voorwaarden die van toepassing zijn (als ze van toepassing zijn, ik heb daar niet naar gekeken).

Als er niets anders is afgesproken (eventueel via de algemene voorwaarden) is een aanbieder van een product verantwoordelijk voor de levering van dat product. Dus als XMS een aanvraag voor en abonnement accepteert zonder melding te maken van het voorbehoud dat er wel een aansluiting moet zijn, is XMS verantwoordelijk om te regelen dat die aansluiting er ook komt.

Natuurlijk kan een aanbieder daarvoor een ander inschakelen (onderaannemer, moederbedrijf, zusterbedrijf, etc) maar dan blijft de oorspronkelijke aanbieder van het product nog steeds verantwoordelijk en ook aanspreekpunt.

Maar nogmaals, ik weet niet of XMS daarvoor iets heeft opgenomen op de website of in algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Hmm de verbinding is weer erg slecht...
Het was een poosje goed, maar na dat IPTV/Analoog er af is is het profiel op de 42networks weer kl*te.

Heb net ff gekeken op http://myspeed.visualware.com/index.php

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/198/xms.png

Het bekende QOS probleem weer met belachelijk hoge delays...

ff kijken of iemand bij XMS dit kan fixen, heb geen zin om weer die ehbo te gaan invullen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe factuur ontvangen. Tot mijn verbazing wordt de 50 euro voor de inruilactie nog niet in rekening gebracht. Zal wel volgende maand worden dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
ik222 schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:31:
Dat kun je niet aanpassen, die spoor selectie zit simpelweg nog niet in de software.
Ja - daar ben ik inmiddels ook al achter gekomen :S ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:15:
Net de nieuwe factuur ontvangen. Tot mijn verbazing wordt de 50 euro voor de inruilactie nog niet in rekening gebracht. Zal wel volgende maand worden dan...
Hier stond hij er ook nog niet op... Misschien omdat eerst de retour van de 130 verwerkt moet worden? Wanneer deze niet terug wordt gestuurd mag je tenslotte de volle mep voor de 540 betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Sinds vrijdag werkt mijn digitale tv en internet niet meer. Nu heb ik gebeld met XMS en zij hebben het ook nagekeken maar kwamen tot de conclusie dat er een monteur bij moest komen. Dus ik zou teruggebeld worden. Dat is op vrijdagavond gebeurt door iemand van reggefiber. Hij wilde een afspraak maken. Alleen werd tijdens het gesprek ineens de verbinding verbroken. Zij belde geblokkeerd dus ik kon ze ook niet terugbellen. Dus ik heb gewacht totdat ze terug zouden bellen. Maar dat gebeurde niet. Nu hoopte ik dat ze vanmorgen terug zouden bellen maar ik heb nog niks vernomen. Nu wil ik ze zelf even gaan bellen alleen zit ik op hun site te kijken en kan ik geen telefoonnummer vinden. Weet iemand een telefoonnummer van hun klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:47:
Sinds vrijdag werkt mijn digitale tv en internet niet meer. Nu heb ik gebeld met XMS en zij hebben het ook nagekeken maar kwamen tot de conclusie dat er een monteur bij moest komen. Dus ik zou teruggebeld worden. Dat is op vrijdagavond gebeurt door iemand van reggefiber. Hij wilde een afspraak maken. Alleen werd tijdens het gesprek ineens de verbinding verbroken. Zij belde geblokkeerd dus ik kon ze ook niet terugbellen. Dus ik heb gewacht totdat ze terug zouden bellen. Maar dat gebeurde niet. Nu hoopte ik dat ze vanmorgen terug zouden bellen maar ik heb nog niks vernomen. Nu wil ik ze zelf even gaan bellen alleen zit ik op hun site te kijken en kan ik geen telefoonnummer vinden. Weet iemand een telefoonnummer van hun klantenservice?
die is er niet. ik zou nog even wachten tot in de avond. bellen ze niet bel dan de klanten service van xms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ok bedankt, ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

L201 schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:43:
[...]

Hier stond hij er ook nog niet op... Misschien omdat eerst de retour van de 130 verwerkt moet worden? Wanneer deze niet terug wordt gestuurd mag je tenslotte de volle mep voor de 540 betalen
Hier stond die er ook nog niet op, maar ja ik heb de 540 ook nog steeds niet binnen ;(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:10:
Hmm de verbinding is weer erg slecht...
Het was een poosje goed, maar na dat IPTV/Analoog er af is is het profiel op de 42networks weer kl*te.

Heb net ff gekeken op http://myspeed.visualware.com/index.php

knip...knip

Het bekende QOS probleem weer met belachelijk hoge delays...

ff kijken of iemand bij XMS dit kan fixen, heb geen zin om weer die ehbo te gaan invullen.
Net ook even daar gekeken, ziet er toch redelijk uit hier in Nijmegen

Connection Analysis

Test Type: Application Speed
Download Speed: 85568 kbps
Upload Speed: 78761 kbps
Speed Consistency: 98 %
Round Trip Time: 5 ms
Max Delay: 27 ms
Average Delay: 1 ms
Bandwidth: 88000 kbps
Max Route Speed: 104856 kbps
Forced Idle: 28 %
Route Concurrency: 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 11-09 12:28
The newsserver van XMS doet het niet meer.
Unable to connect to news.xmsnet.nl: 119502 Authentication details unknown.

En ik wil zo graag de laatste aflevering zien van Breaking Bad. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
@DharmaSingh

Die waarden had ik ook toen ik 100Mbps had via de actie.
Het huidige 50Mbps profiel is gewoon fout of heeft problemen op mijn 42networks CPE.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fast-server

Ik heb een onaangepaste 42 DRG
Ben met je eens dat er het een en ander niet klopt, ook bij mij niet:
Max Delay: 27 ms is niet in orde en ik krijg ook melding over QOS

Ben trouwens gewoon begonnen met 25Mbps wat XMS langzaam heeft geupgrade. Nu even 100, maar heb daar geen behoefte aan, dus over tijdje weer terug naar 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

@fast-server

PM me je gegevens eens. Ik wil er graag even naar kijken. Rare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Mojo schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:55:
@fast-server

PM me je gegevens eens. Ik wil er graag even naar kijken. Rare situatie.
PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Hallo,

Ik ben nu al sinds het begin van XMS klant, maar ik vind Amino (dus digitale tv) niet zo'n best ding. Elke dag moet ik dat ding weer opnieuw opstarten (om 1 of andere reden), hij loopt voortdurend vast. De afstandsbediening reageerd (vaak) soms niet... etc etc...

Nu is mijn vraag kan ik niet een andere STB gebruiken, dus niet een van XMS want die bieden alleen Amino aan maar een ander merk zou fijn zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@SilverAqua
Lees eens voor de grap de start posts eens door. Daar staat namelijk gewoon het antwoord tussen...
Ik schrijf de start post namelijk niet voor niks op :/

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 26-09-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Ja en wat staat daar? Van alles over Amino, of lees ik ergens overheen? Volgens mij vraag ik namelijk aan Tweakers of ik een andere STB kan gebruiken en niet een Amino.

En als je DVB-C bedoelt dat wil ik ook niet, dus dan ga ik ervan uit dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat kan helaas niet...

Je hebt een paar opties:
1). Laat het zoals het is en neemt de IPTV/Amino problemen voor lief.
2). Neem Ziggo
3). Als je geen Ziggo kan krijgen maar alleen UPC >> neem schotel

Het was optie 3 voor mij (alleen TV) Inet en tel gewoon bij XMS

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 26-09-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
SilverAqua schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:09:
Ja en wat staat daar? Van alles over Amino, of lees ik ergens overheen? Volgens mij vraag ik namelijk aan Tweakers of ik een andere STB kan gebruiken en niet een Amino.

En als je DVB-C bedoelt dat wil ik ook niet, dus dan ga ik ervan uit dat het niet mogelijk is.
Het staat toch echt letterlijk bij de FAQ......:

Kan ik ook andere settopboxen gebruiken i.p.v de animo op het IPTV platform??
Nee dat is niet mogelijk

* White_Collar word moe van mensen die niet even de moeite nemen om de FAQ door te nemen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

4) Bel XMS en vraag om een nieuwe. Als hij steeds vastloopt en/of herstart is hij gewoon kapot volgens mij. Over welk type Amino hebben we het trouwens, er zijn er meerdere.

Een andere box, niet verkregen via XMS, gaat niet werken. (Tenzij je een goede hacker bent, maar dan zou je deze vragen niet stellen.)

Voor je Afstandsbediening, stop er eens verse batterijen in, experimenteer eens met de plek waar je Amino staat. Heeft soms last van reflecties, en storing van bepaalde tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Rekenblok schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:26:
[...]

Het staat toch echt letterlijk bij de FAQ......:

Kan ik ook andere settopboxen gebruiken i.p.v de animo op het IPTV platform??
Nee dat is niet mogelijk

* SilverAqua word moe van mensen die niet even de moeite nemen om de FAQ door te nemen... |:(
Doe even rustig zeg als jij voor XMS werkt mag je best wat klantvriendelijker doen.De vraag was bedoeld aan mensen die NIET bij/voor XMS werken maar aan Tweakers (zoals deze site dus ook heet!) of hun misschien er een oplossing voor hebben. Want ik snap best dat jullie zeggen dat het niet mogelijk is, maar niet alles is onmogelijk he. Want misschien werken jullie wel samen met Amino en krijgen centjes van hen voor elk verkocht product. ;)

Maargoed bedankt Fiber en fast-server voor jullie antwoorden.
Pagina: 1 ... 5 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.