Op zich met je eens, maar in dat opzicht bedienen beiden zich van verkeerde verkoopargumenten. En in mijn ogen Ziggo en UPC nog steeds een beetje meer.
Ik vind hogere upload beslist een verkoopargument, puur omdat die hogere upload er in feit ook gewoon is. Die mag dus ook benoemd worden. De consument mag dan op basis daarvan een keuze maken of hij om de hoge upload naar glasvezel wil of niet.
Trouwens, uploaden is allang verboden. Als jouw voorbeeld er doorheen komt, dan gaat eerder de download die jij steeds aanhaalt eraan

. Upload wordt namelijk wel degelijk steeds relevanter (foto's en video's uploaden naar hyves, youtube, facebook, etc.) terwijl bij een verbod op het downloaden of bezitten van illegaal verspreide content ook het merendeel echt geen 100 mbit meer nodig heeft.
Als we dan nog even in gaan op de mogelijkheden (maar ook beperkingen) van docsis3, dan is eigenlijk Cai Harderwijk de enige die ECHT eerlijk is. Die bieden in Harderwijk samen met Solcon en nog een andere ISP abonnementen met 30/30, 50/50 en 100/100 via docsis3. Maar die zijn dan ook eerlijk en hebben op informatie avonden duidelijk toegegeven dat bij zwaar verbruik van veel mensen in een blok tegelijk, de snelheid in het ergste geval kan inzakken naar ong. 2-3 mbit. En dan hebben ze het niet over de overboeking op de backbone (die er bij glasvezel ook is) maar de (on)mogelijkheden van docsis3. Overigens gaat Cai Harderwijk ook om die reden zelfstandig glas verder uitrollen tot aan de woningen.
Als de coax tot aan de wijk of vaak tot aan de straat al glas is, dan blijft dat per definitie nog steeds inhouden dat het laatste stuk coax als 1 segment gesplit wordt over meerdere woningen.
Ik wil ook absoluut niet zeggen dat XMS (of FttH uberhaupt) de heilige graal biedt. Voor het gros van de consumenten biedt glas, zeker in de huidige vorm, nauwelijks meerwaarde.
Maar het gaat erom dat zowel Ziggo als UPC zelf ook kul argumenten in hun advertenties gebruiken waarom zij beter zouden zijn dan glasvezel en waarom je toch vooral niet voor glasvezel zou moeten kiezen (lees: waarom vooral zo min mogelijk mensen "ja" zouden moeten zeggen zodat er tenminste nooit degelijke concurrentie komt).
Dus tjsa.... XMS gebruikt het potentieel van glasvezel absoluut niet en is in dat opzicht slechts een middenmootje, maar om het ze nou kwalijk te nemen terwijl UPC en Ziggo precies dezelfde strategie aanhouden.....
Ik kan niet voor UPC spreken maar Ziggo is door de consumentenbond genoemd als nummer 1 van de providers die het meest de geadverteerde snelheid bereikten. Er zijn hele nieuwe technieken,het is al lang niet meer zo dat mijn up en download die van de buren beinvloed zoals vroeger was,men moet alleen wel investeren in het net en niet net als UPC proberen het uit te rekken.
Dat klinkt bijna net als in die UPC en Ziggo advertenties. Zelfs MET die hele nieuwe technieken blijft jouw up en download invloed houden op anderen die op het headend zitten. Het is alleen enorm opgerekt omdat de totaal beschikbare bandbreedte met up- of downstremkanala veel groter is. Maar er BLIJFT een limitatie. Mijn voorbeeld van de volgelopen headends betrof trouwens dezelfde nieuwe techniek (met geadverteerde snelheden) als Ziggo....
En dat van de consumentenbond is al helemaal geen argument (dat haalt UPC ook steeds zo graag aan)..... De consumentenbond heeft namelijk zelf nog amper de glasvezelaanbieders mee genomen in het onderzoek, puur omdat dat nog niet zo mainstream is. Ik heb bij glas nog nooit iemand horen klagen dat de geadverteerde snelheid niet werd gehaald. Zelfde geldt overigens voor televisie. Dat de consumentenbond die slag om de arm nam m.b.t. de resultaten vergeten Ziggo en UPC beiden stelselmatig te melden als ze zeggen dat ze als enigen de geadverteerde snelheden halen.....
[
Voor 21% gewijzigd door
eymey op 22-09-2011 16:50
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.