XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:09
Ook hier zeer blij met de M540. Alles werkt lekker snel, behalve het opstarten dan. Krijg alleen nog steeds 4:3 beeld bij sommige zenders, ondanks dat ik in de instellingen heb ingesteld dat ie op strech 4:3-> 16:9 staat.

Iemand nog een tip?

M540 staat via Harman Kardon HDMI naar Sony KDL52V4210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hopen dat ik de M540 vandaag dan binnen krijg, gisteren hele dag iemand thuis geweest, maar helaas niemand met pakketje geweest ;(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Inflatable schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:15:
Amino M540 hier ook binnen en werkt prima..

Moet je trouwens ook de HDMI en UTP kabels terugsturen met de Amino 130?
Hier is 'ie ook binnen (gisteren), ik neem aan dat de kabels ook mee terug moeten, dus heb de kabels gelijk weer teruggestopt in de doos. Ik kan tenslotte gewoon de bekabeling van de 130 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Loveparade schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:15:
Hopen dat ik de M540 vandaag dan binnen krijg, gisteren hele dag iemand thuis geweest, maar helaas niemand met pakketje geweest ;(
Ik heb hem gistere ook nog niet gehad. Dus je bent niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MrPompidom schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:55:
Ook hier zeer blij met de M540. Alles werkt lekker snel, behalve het opstarten dan. Krijg alleen nog steeds 4:3 beeld bij sommige zenders, ondanks dat ik in de instellingen heb ingesteld dat ie op strech 4:3-> 16:9 staat.

Iemand nog een tip?
Dat hoort gewoon zo aangezien de zenders dat zo uitzenden op hun HD kanalen. Kun je dus ook niets aan doen tenzij je televisie een zoom functie heeft. Maar als dat al kan wil je dat echt niet omdat je het beeld dan uitrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:15:
Hoop ik ook voor je. Volgens mij woon ik zo'n beetje "om de hoek" en ik heb hem gisterenmiddag wel ontvangen. Ik weet niet welke partij de bezorging doet (retour gaat gewoon via TNT), maar je zou haast verwachten dat we hem in dezelfde bezorgronde zouden ontvangen.

Verder goed dat ze de begeleidende brief hebben aangepast. Nog beter zou het zijn geweest, als ze hem ook in de doos hadden gestopt. :) Zit er inderdaad niet bij.

Ik ben tot nu toe erg blij met de 540. Hij is een paar mm platter dan de 130M en pas precies onder de TV. Helaas gaat het vandaag niet meer lukken om de 130M terug te sturen. Dat zal dus morgen of maandag worden. Als ze bij de Bruna morgen het pakketje willen aannemen, moet morgen wel lukken. Is hij misschien toch nog op de 20e terug bij BNS. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:44:
[...]

Waarom zou jij het gaan betalen als iemand binnen je familie het heeft aangezet?
Dan laat je die persoon toch als straf de downgradekosten betalen? ;)

Overigens, je snapt zelf ook wel dat als je die downgradekosten niet betaalt, XMS je gaat afsluiten i.v.m openstaande rekeningen.
Gewoon betalen het bedrag en mocht je het nou niet mee eens zijn, regel het dan via de klachten afdeling. Die zijn overigens verbluffend snel tegenwoordig met een antwoord :)
Het punt is,of mijn punt is, die downgrade kosten worden niet genoemd als je het aan zet.
Mijn zoon wist wel dat het extra geld ging kosten per maand,die heeft ie ook netjes betaald,maar nergens staat vooraf vermeld dat als je het weer uit zet er dan kosten in rekening worden gebracht.
Dat komt pas tevoorschijn als je het weer uit zet.
Er wordt nu de indruk gewekt dat het een vrijblijvende dienst is waar je 30 euro per maand voor betaald,pas achteraf, als je de dienst wilt stopzetten,kom je er achter dat je extra moet betalen.
Het zijn dus verborgen kosten die niet genoemd worden bij het activeren van de dienst.
En ongeacht wie die aangezet heeft,daar hoor je vooraf over geinformeerd te worden.
Als je de nieuwsdienst weer uitzet krijg je ook geen "boete".
Dus betalen,nou nee echt niet, en afsluiten,mwah het ziggo modem hangt een meter verderop.
Lijkt me sterk dat xms een al 4 jaar trouw betalende klant kwijt wil omdat xms zich niet houdt aan de informatieplicht maar als ze dat wel willen lig ik daar geen seconde wakker van,gezien de geschiedenis begrijp je dat wel.
Die 25 euro zijn peanuts,maar niet als ze nergens vooraf genoemd worden.
Dat is dus gewoon misleiding,heeft ook te maken met een vertrouwen zaak,ik moet xms kunnen vertrouwen dat genoemde kosten de echte bedragen zijn en niet dat er achteraf ook nog kosten in rekening worden gebracht.
Hier is ook gevraagd of het activeren vrijblijvend is,hetgeen positief beantwoord werd,dat is het niet, als enige dienst berekent XMS een boete bij deactivatie die niet van te voren wordt genoemd.

Dat is net als, entree museum : 25 euro, staat netjes boven de kassa,dus je weet waar je aan toe bent.
Maar als ik er weer uit wil,springt er een meneer tevoorschijn die zegt, ja maar u moet ook nog 25 euro betalen als u er weer uit wil.

Heeft xms nog een fax nummer waar ik mijn klacht heen kan sturen ?

[ Voor 34% gewijzigd door Nick39 op 16-09-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meer mensen die last hebben van traagheid op het grote boze internet?
Ik kom op 13 Mbit uit met een 1 GB file vanaf de bbned speedtest, upload blijft steken rond de 18 Mbit.

Bij een test tussen 2 XMS aansluitingen met FTP zit ik up en down ook maar rond de 18 Mbit.

Ping zit wel gewoon op 2 ms

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

@Nick39

Ik geef je gelijk als de informatie die je geeft inderdaad klopt. Ben te lui om het te checken, dus ik geloof je.

Echter, heb je dit gecommuniceerd met XMS? Dat je niet wil betalen en dat je daarbij in mijn mening in je gelijk staat is 1 ding. Communicatie naar XMS is een tweede.

Stuur een email naar de klachten afdeling dat je vanwege rede x die kosten niet wil betalen en dat je een geschreven akkoord daarover wilt ontvangen, etc etc. (You know the drill)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Nick39 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:08:
[...]
maar nergens staat vooraf vermeld dat als je het weer uit zet er dan kosten in rekening worden gebracht.
Dat komt pas tevoorschijn als je het weer uit zet.
Er wordt nu de indruk gewekt dat het een vrijblijvende dienst is waar je 30 euro per maand voor betaald, pas achteraf, als je de dienst wilt stopzetten,kom je er achter dat je extra moet betalen.
Het zijn dus verborgen kosten die niet genoemd worden bij het activeren van de dienst.
[..]
Beetje slordig van XMS, maar om daar nou zo'n stennis over te maken... O-)

Bovendien, al staat het wellicht niet expliciet vermeld bij XMS, downgraden van een abbo kost helaas bijna overal geld. En jij had het zeker wel kunnen weten: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
Loveparade schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:00:
Meer mensen die last hebben van traagheid op het grote boze internet?
Ik kom op 13 Mbit uit met een 1 GB file vanaf de bbned speedtest, upload blijft steken rond de 18 Mbit.

Bij een test tussen 2 XMS aansluitingen met FTP zit ik up en down ook maar rond de 18 Mbit.

Ping zit wel gewoon op 2 ms
Hier (Zeewolde) geen problemen, gewoon 50 Mbit

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:17
Yeah! Melding gehad van het vrouwtje dat mijn pakketje thuis op me ligt te wachten. M540 here I come! :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:25:
[...]

Beetje slordig van XMS, maar om daar nou zo'n stennis over te maken... O-)

Bovendien, al staat het wellicht niet expliciet vermeld bij XMS, downgraden van een abbo kost helaas bijna overal geld. En jij had het zeker wel kunnen weten: Nick39 in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel V"
Nick wist het wel, de dader niet! _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:05:
@Nick39

Ik geef je gelijk als de informatie die je geeft inderdaad klopt. Ben te lui om het te checken, dus ik geloof je.

Echter, heb je dit gecommuniceerd met XMS? Dat je niet wil betalen en dat je daarbij in mijn mening in je gelijk staat is 1 ding. Communicatie naar XMS is een tweede.

Stuur een email naar de klachten afdeling dat je vanwege rede x die kosten niet wil betalen en dat je een geschreven akkoord daarover wilt ontvangen, etc etc. (You know the drill)
Uiteraard gedaan,het gaat mij om het princiepe,niet om het geld.
Net als de facturering van XMS.
XMS geeft je 2 keuzes, of automatisch,of zelf overmaken met 1,50 boete.
Dit is dus niet legaal,je hebt geen echte keuze,je wordt of gedwongen automatisch te betalen,of je moet gedwongen 1,50 boete betalen als je het zelf over wil maken.
De wet zegt echter dat dit geen keuze is,maar dwang,immers als je kiest voor de zelf overmaken dan moet je 1,50 extra dokken.
De rechter heeft dit verboden en mijn advocaat heeft dat met xms kortgesloten.
Ik krijg een pdf met de nota en maak die zelf over,zonder dat de 1,50 boete wordt betaald.
XMS mag pas geld vragen voor zelfstandig overmaken als er een echte keuze is die geen geld kost, zoals de digitale nota.
In mijn geval hebben ze dit dus hersteld maar het merendeel van de mensen die handmatig willen betalen,weten dit niet,en betalen onnodig die 1,50 extra.
De nederlandse wet gaat altijd boven eigen voorwaarden,en ook al kost me dat via de advocaat meer als dat het oplevert,het gaat me om het princiepe,overal probeert men je via de eigen voorwaarden te dwingen iets te betalen,maar de wet en de consumentenauthoriteit staan hier echt boven,dus als XMS moeilijk wil doen,kan ik dat ook heel goed.
Het is uiteraard niet alleen xms die dit doet,maar ik ben de houdingen van bedrijven die in het algemeen,bluffend met hun algemene voorwaarden schermen terwijl ze niet in hun recht staan,en daar ga ik dus tegenin,ook al kost me dat meer dan het oplevert.
Een ander heeft hiermee bereikt dat alle gemeentelijke identificatie kaarten nu gratis moeten worden.
Sta ik in mijn recht,dan haal ik het,als een pitbull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:21
Nick39 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:28:
[...]

Uiteraard gedaan,het gaat mij om het princiepe,niet om het geld.
Net als de facturering van XMS.
XMS geeft je 2 keuzes, of automatisch,of zelf overmaken met 1,50 boete.
Dit is dus niet legaal,je hebt geen echte keuze,je wordt of gedwongen automatisch te betalen,of je moet gedwongen 1,50 boete betalen als je het zelf over wil maken.
De wet zegt echter dat dit geen keuze is,maar dwang,immers als je kiest voor de zelf overmaken dan moet je 1,50 extra dokken.
De rechter heeft dit verboden en mijn advocaat heeft dat met xms kortgesloten.
Ik krijg een pdf met de nota en maak die zelf over,zonder dat de 1,50 boete wordt betaald.
XMS mag pas geld vragen voor zelfstandig overmaken als er een echte keuze is die geen geld kost, zoals de digitale nota.
In mijn geval hebben ze dit dus hersteld maar het merendeel van de mensen die handmatig willen betalen,weten dit niet,en betalen onnodig die 1,50 extra.
De nederlandse wet gaat altijd boven eigen voorwaarden,en ook al kost me dat via de advocaat meer als dat het oplevert,het gaat me om het princiepe,overal probeert men je via de eigen voorwaarden te dwingen iets te betalen,maar de wet en de consumentenauthoriteit staan hier echt boven,dus als XMS moeilijk wil doen,kan ik dat ook heel goed.
Het is uiteraard niet alleen xms die dit doet,maar ik ben de houdingen van bedrijven die in het algemeen,bluffend met hun algemene voorwaarden schermen terwijl ze niet in hun recht staan,en daar ga ik dus tegenin,ook al kost me dat meer dan het oplevert.
Een ander heeft hiermee bereikt dat alle gemeentelijke identificatie kaarten nu gratis moeten worden.
Sta ik in mijn recht,dan haal ik het,als een pitbull.
Allereerst is er geen wet die verbied om die extra vergoeding te vragen, er zijn alleen een aantal gerechtelijke uitspraken, en die zijn er voor beide standpunten (de rechters zijn het dus ook niet met elkaar eens).
En over die gratis ID-kaart: ik ben er NIET blij mee, want die 60 miljoen die dat per jaar kost mag nu fijn worden gelapt door alle belastingbetalers samen, terwijl ik helemaal geen ID-kaart wil!

:(

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:28:
[...]
Uiteraard gedaan, het gaat mij om het principe, niet om het geld.
[...]
Dat is nog het ergste juist, vind ik. Ik heb een hekel aan principes. Als het nou gewoon om het geld zou gaan dan kan ik het nog begrijpen, als je hierdoor dood zou gaan van de honger of zo. Maar dit is gewoon klagen om te kunnen klagen. Altijd maar zoeken naar een foutje bij de ander en daar dan direct misbruik van maken. En dan ook nog de verantwoordelijkheid afschuiven op een ander.

Als ik XMS was zou ik echter niet in discussie gaan, die 25 Euro laten zitten en zulke klanten direct uitschrijven. Sommige klanten moet je gewoon niet willen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het staat natuurlijk iedereen vrij om zich vrijwillig te laten castreren door ondernemingen die menen met blufpoker hun klanten geld afhandig te kunnen maken. Maar Nick39 staat volledig in zijn recht, zowel t.a.v. de kosten voor downgraden als t.a.v. de kosten voor handmatige overschrijving (zie voor dat laatste deze link met uitleg en een link naar een vonnis).

Het Europese (en dus ook Nederlandse) consumentenrecht is erop gebaseerd dat een consument vóór het nemen van een (aankoop)beslissing door de aanbieder geïnformeerd dient te worden over alle relevante aspecten van de aankoop (product, producteigenschappen, kosten, termijnen, etc.). Een consument mag na aankoop niet geconfronteerd worden met onverwachte gevolgen, zoals bijvoorbeeld downgrade kosten.
Downgrade kosten mogen best, maar dan moet je de afnemer-consument daar vóór de aanschaf van op de hoogte brengen.

Je kan je afvragen of dat consumentenrecht niet een beetje ver is doorgeschoten. Ik zelf denk van wel, maar dat neemt niet weg dat het is zoals het is.
En dat Nick39 het grootste gelijk van de wereld heeft als hij gebruik maakt van de rechten die hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hmm vandaag nog steeds niet de M540 binnen van de amino 130 inruilactie. Ieder geval geen briefje van een postbode/koerier.

Zijn er nog meer mensen die hem nog binnen moeten krijgen?
Als ik hem maandag nog niet heb ga ik even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iThinkSo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-04 12:35

iThinkSo

Ik heb deze tekst en jij niet!

In bijna heel Amersfoort is glasvezel... Behalve in de wijk waar ik woon :( . Licht te buitenaf ofzo... Terwijl er al wel glasvezel naar die verdeelkastjes (hoe dat ook mag heten) ligt. Wij wonen naast zo'n ding...
Hopen dat het hier ook snel aangelegd word...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
iThinkSo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:10:
In bijna heel Amersfoort is glasvezel... Behalve in de wijk waar ik woon :( . Licht te buitenaf ofzo... Terwijl er al wel glasvezel naar die verdeelkastjes (hoe dat ook mag heten) ligt. Wij wonen naast zo'n ding...
Hopen dat het hier ook snel aangelegd word...
Op dit moment word heel Amersfoort aangesloten.
Om te kijken wanneer jij word aangesloten kan je het beste even naar: www.reggefiber.nl gaan en de postcode invoeren :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mau_Maus schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:30:
Hmm vandaag nog steeds niet de M540 binnen van de amino 130 inruilactie. Ieder geval geen briefje van een postbode/koerier.

Zijn er nog meer mensen die hem nog binnen moeten krijgen?
Als ik hem maandag nog niet heb ga ik even bellen.
Vandaag vrij genomen, hele dag thuis geweest, nog geen M540 :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 20:55:
[...]

Ik mag toch hopen, dat je er niet speciaal vrij voor genomen hebt.
Als je niet thuis was geweest, had hij bij de buren gestaan. Er hoefde niet voor getekend te worden volgens mijn vriendin.

Deze week is net Sinterklaas. Gisteren de nieuwe Amino, morgen een nieuw mobieltje.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Ik zou even bellen naar XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[...]

Ik heb gebeld, maar je kan beter maandag bellen want ze konden dan pas wat betekenen als de afdeling er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
Op de een of andere manier krijg ik geen Dolby geluid met mijn nieuwe 540.
Hij is op dezelfde manier aangesloten op mijn receiver via de optische aansluiting.
Bij de 130 werkte dit dus wel gewoon.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Mau_Maus; PM je gegevens even. Ik kijk wel even voor je.

Quibus:

Maakt het verschil als je in het menu de HDMI audio op Dolby Digital zet?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quibus69
Mojo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:54:
Mau_Maus; PM je gegevens even. Ik kijk wel even voor je.

Quibus:

Maakt het verschil als je in het menu de HDMI audio op Dolby Digital zet?
Nee, maakt zoals verwacht geen enkel verschil helaas.
Kan verder niets in de instellingen vinden met betrekking tot het geluid.

Edit:
Schiet mij maar lek!
Zie net tijdens het zappen dat het blijkbaar ineens wel werkt.
Alleen lang niet bij alle zenders maar dat zal wel normaal zijn neem ik aan.

Edit 2:
Lijkt dus inderdaad aan die HDMI instelling te liggen. Is me wel een raadsel wat dat in vredesnaam met de toslink te maken heeft.
Probleem is dus dat ik op die manier geen geluid heb via mijn televisie wat zeker te weten niet het geval was met de 130. Hopelijk gaat dit dus nog opgelost worden bij een volgende update/upgrade...

[ Voor 41% gewijzigd door Quibus69 op 16-09-2011 22:40 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Niet alle zenders hebben een DD5.1 stream. Ik zal dit aankaarten bij GHM.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Quibus69
Mojo schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:20:
Niet alle zenders hebben een DD5.1 stream. Ik zal dit aankaarten bij GHM.
Nee dat begrijp ik nu ook inderdaad. ;)

Het gaat mij er om dat die instelling voor HDMI naar mijn bescheiden mening niets te maken zou moeten hebben met het doorgeven van het geluid via de toslink aansluiting.
Ik vind het namelijk totaal overbodig om mijn receiver te moeten gebruiken bij 'normaal' tv kijken, maar als er een film is op een zender die 5.1 mee zendt is het natuurlijk wel leuk om dat dan te kunnen gebruiken zonder eerst de instellingen van de Amino te hoeven veranderen, met het bijbehorende opnieuw starten van het ding.

Ik weet 100 procent zeker dat dit bij de A130 wel goed/gescheiden ging.

Overigens wel een goede reden om eens een nieuwe receiver aan te gaan schaffen met HDMI, al ben ik bang dat ik de enige hier in huis ben die dat als voordeel ziet. >:)

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:02:
[...]

Ik mag toch hopen, dat je er niet speciaal vrij voor genomen hebt.
Als je niet thuis was geweest, had hij bij de buren gestaan. Er hoefde niet voor getekend te worden volgens mijn vriendin.

Deze week is net Sinterklaas. Gisteren de nieuwe Amino, morgen een nieuw mobieltje.... :)
Nee, maar wel speciaal thuis gebleven, omdat de verstandhoudingen met de buren nu niet bepaald goed zijn, als het daar wordt afgeleverd is het pakket gewoon weg :(

GerkeP

Verwijderd

Vriendin is nu al niet echt blij met de 540....
Voor haar gisteren Hotter than my daughter opgenomen. Nouja.... een stuk van het programma voor Hotter than my daughter en een groot deel van Hotter than my daughter. Maar het laatste stuk van de uitzending is niet opgenomen. :/

Hopen dat dit bij een incident blijft.... (Het lijkt nu eigenlijk een beetje, dat de videorecorders van "vroegah" intelligenter waren dan de 540: die stelde je gewoon 10 minuten voor de gewenste uitzending in en hij pikte zelf het startsignaal op en bleef opnemen tot het eindisgnaal.)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 13:30 ]

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:28:
Vriendin is nu al niet echt blij met de 540....
Voor haar gisteren Hotter than my daughter opgenomen. Nouja.... een stuk van het programma voor Hotter than my daughter en een groot deel van Hotter than my daughter. Maar het laatste stuk van de uitzending is niet opgenomen. :/

Hopen dat dit bij een incident blijft.... (Het lijkt nu eigenlijk een beetje, dat de videorecorders van "vroegah" intelligenter waren dan de 540: die stelde je gewoon 10 minuten voor de gewenste uitzending in en hij pikte zelf het startsignaal op en bleef opnemen tot het eindisgnaal.)
Ik ga er van uit dat je opname "technisch" wel geslaagd is. Dus geen vastlopende 540 of iets dergelijks, maar dat dit gewoon een kwestie is van het programma dat niet volgens de tijden van de EPG wordt uitgezonden.
In dat geval kun je bij de instelling van de PVR deze eerder laten starten en eerder laten stoppen. De optie vind je uiteraard in het menu bij recorder.
Werkt bij mij meestal voldoende.
Een andere optie is helemaal handmatig programmeren. Dan kun je zelf aangeven hoe laat gestart en gestopt wordt.
Nadeel van de huidige systemen via EPG is dat deze meestal (of nooit?) flexibel zijn.

Met dat systeem van vroeger op je VHS bak bedoel je waarschijnlijk het fantastische PDC.
Nou dat was ook niet zaligmakend. Ik kan mij herinneren dat ik ook vaak hele opnamen miste doordat het systeem niet inschakelde, of dat als je iets van 30 minuten op wilde nemen, de opname 2 uur duurde doordat ze het niet uitschakelden.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Even een vraagje over de favorieten/zenders indelen/zappen.
Ik vind het persoonlijk altijd fijn om een eigen lijstje te maken en daar door heen te zappen met 1 knop.
Helaas kan dit schijnbaar dus niet met de Amino.

Het mozaiek kanaal is opzich wel aardig en daar kan je wel favorieten instellen, alleen moet je nogal wat handelingen doen om daar te komen:
Menu > paar paaltjes naar beneden > pijltje naar rechts > ok > groene knop
Daardoor is het weer allemaal wat minder toegankelijk.

Zit dat mozaiek kanaal niet ook op een bepaald kanaalnummer zodat je daar sneller bij kunt komen? (bij upc zaten die interactieve kanalen altijd achter een kanaalnummer)
Of is er een speciale IR-code voor de harmoney one? Dat zou ook een uitkomst zijn.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Op de nieuwe remote is er een speciale IR-code voor. Dus die moet er zijn.

Wat die is echter... :P

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Ook ik heb sinds een aantal dagen de 540M. Prima ding, en een leuke afstandbediening die me behoorlijk doet denken aan de AB van Tele2 interactieve TV dat ik eerder had.

Op de AB zitten - heel handig - ook toetsen voor kiezen en kijken, zoeken en interactief. Volgens de handleiding moeten deze knoppen ook werken, echter het drukken erop heeft bij mij geen effect. Bij jullie wel?

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die worden nog een keer gefixed in een firmwareupdate. Net als een complete serie in een keer opnemen.

[ Voor 31% gewijzigd door Mojo op 17-09-2011 16:23 ]

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:35
Hebben meer mensen in amersfoort last van mpeg artifartcs en stilstaande skippend beeld sinds gisteravond mt animo 130

Verwijderd

stoffel63 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:18:
[...]

Ik ga er van uit dat je opname "technisch" wel geslaagd is. Dus geen vastlopende 540 of iets dergelijks, maar dat dit gewoon een kwestie is van het programma dat niet volgens de tijden van de EPG wordt uitgezonden.
In dat geval kun je bij de instelling van de PVR deze eerder laten starten en eerder laten stoppen. De optie vind je uiteraard in het menu bij recorder.
Werkt bij mij meestal voldoende.
Een andere optie is helemaal handmatig programmeren. Dan kun je zelf aangeven hoe laat gestart en gestopt wordt.
Nadeel van de huidige systemen via EPG is dat deze meestal (of nooit?) flexibel zijn.

Met dat systeem van vroeger op je VHS bak bedoel je waarschijnlijk het fantastische PDC.
Nou dat was ook niet zaligmakend. Ik kan mij herinneren dat ik ook vaak hele opnamen miste doordat het systeem niet inschakelde, of dat als je iets van 30 minuten op wilde nemen, de opname 2 uur duurde doordat ze het niet uitschakelden.
Ik hoopte al, dat je de opnames wat ruimer in zou kunnen stellen. Heb alleen nog niet de gelegenheid gehad om dit even uit te zoeken. Denk dat ik voortaan dan standaard maar een kwartier extra opneem, om het einde van een programma niet te missen. Helemaal handmatig programmeren zie ik niet zitten. En dat zou ook eigenlijk niets toevoegen, omdat je dan toch uitgaat van de gegevens in de programmagids. En als die gegevens niet kloppen.... Als ze het voor elkaar krigjen om de programmering goed in bijv. de gids van Veronica te kunnen drukken een week vantevoren, dan moet dat bij een systeem als een EPG natuurlijk helemaal goed kunnen.

(Vroeger had je inderdaad Showview gecombineerd met PDC. Werkte perfect voor mij.)

Edit:
Gevonden. Heb 'm nu op 20 minuten ingesteld i.p.v. de standaard 5 minuten. Dat zal toch wel goed gaan als je 3 programma's direct achter elkaar gaat opnemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 18:36 ]

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:26:
[...]Als ze het voor elkaar krigjen om de programmering goed in bijv. de gids van Veronica te kunnen drukken een week vantevoren, dan moet dat bij een systeem als een EPG natuurlijk helemaal goed kunnen.
Gisteren klopte de EPG inderdaad niet tijdens Hotter than my daughter.
Wingie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:59:
Hebben meer mensen in amersfoort last van mpeg artifartcs en stilstaande skippend beeld sinds gisteravond mt animo 130
Ja, hier ook.

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 20:08
Hier ook in Amersfoort last van stilstaand beeld met de 130

• CultFreak
  • Laatst online: 03-08 19:51
Hier in Amersfoort ook problemen. Ook na herstart.

Bier = beter

Verwijderd

Hier ook Amersfoort.

Is bekend bij XMS.

In de gemeente Amersfoort kunnen klanten een storing ondervinden op de Digitale Televisie.
De storing doet zich enkel in de avonduren voor. Het beeld en geluid van uw Digitale Televisie kan door deze storing tijdelijk wegvallen.

Wij werken er momenteel aan om de storing zo snel mogelijk te verhelpen
Onze excuses voor het ongemak en wij bedanken u voor uw geduld.

Verwijderd

Ook hier (3825) last van haperingen in IPTV. Dacht eerst dat het aan de nieuwe M540 lag, maar nu ik bovenstaande melding lees ga ik twijfelen. Een ding is zeker: er is niet met goed fatsoen naar te kijken. Beeld staat iedere zoveel seconden even stil, met geluid is niets aan de hand. Heb reboot en restore geprobeerd.

Offtopic: het valt me op dat de harddisk van de M540 veel meer herrie maakt dan die van de M532. Die hoorde je helemaal niet terwijl de M540 echt opvallend aanwezig is.

Edit: het zal mij benieuwen of die IPTV-storing dit weekend opgelost gaat worden. Ik ben met dat soort dingen altijd een beetje bang dat ze het op het todo-lijstje van maandag schrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 20:07 ]

Verwijderd

Nee, niks geen todo-lijstje.
We zijn er keihard mee bezig.
Mogelijk al verbetering.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:15:
Mogelijk al verbetering.
Dope, thnx.

Edit: en inderdaad, het lijkt opgelost. Hoera!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 20:59 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:53
Mojo schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:22:
Die worden nog een keer gefixed in een firmwareupdate.
Heb je het hier over de knoppen op de AB?

• Fiber

Fiber

3812, A110, Gisteravond ook wat glitches bij iptv, vooral bij DWDD op Nederland 3. Ik dacht eerst dat het aan het gestreepte jasje van een gast lag... :) Niets heel ernstigs.

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 17-09-2011 23:55 ]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nope, helaas nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door trankilo op 17-09-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
(Vroeger had je inderdaad Showview gecombineerd met PDC. Werkte perfect voor mij.)
[...]
Zoiets zou toch tegenwoordig, in dit digitale tijdperk, helemaal eenvoudig te regelen moeten zijn met een marker aan het begin en eind van ieder programma, of liever nog een soort van tags aan elk programma. Zodat je heel simpel alles van een bepaald genre of alle uitzendingen van een bepaalde serie oid op kan nemen, zonder dat het nog uitmaakt wanneer en op welke zender het draait.

How hard can it be...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Fiber schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:02:
[...]
[...]
How hard can it be...? ;)
Dat zij mijn vrouw gisteren avond ook.
En ik zij "zo hard" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

trankilo schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:08:
[...]
Dat zij mijn vrouw gisteren avond ook.
En ik zij "zo hard" >:)
Ja, leuk, maak er maar weer een lolletje van... ;)

Ik wil gewoon een tag "House" die alles van House opneemt of het nou op Net5, RTL8, België, de BBC of 13th Street uitgezonden wordt, wanneer dan ook, of een tag "Actualiteiten" gecombineerd met een tag "Nederlands" die alle Nederlandse actualiteiten opneemt.

Pas als zoiets fatsoenlijk werkt ga ik overwegen om een Amino met opname mogelijkheden aan te schaffen. Nu vind ik het nog weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Fiber schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:17:
[...]

Ja, leuk, maak er maar weer een lolletje van... ;)

Ik wil gewoon een tag "House" die alles van House opneemt of het nou op Net5, RTL8, België, de BBC of 13th Street uitgezonden wordt, wanneer dan ook, of een tag "Actualiteiten" gecombineerd met een tag "Nederlands" die alle Nederlandse actualiteiten opneemt.

Pas als zoiets fatsoenlijk werkt ga ik overwegen om een Amino met opname mogelijkheden aan te schaffen. Nu vind ik het nog weggegooid geld.
Dat zou idd helemaal geweldig zijn!
Dus dat je je als het ware kan abonneren op een serie en de techniek voor de rest zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[...]

Edit:
Gevonden. Heb 'm nu op 20 minuten ingesteld i.p.v. de standaard 5 minuten. Dat zal toch wel goed gaan als je 3 programma's direct achter elkaar gaat opnemen?
Dat gaat juist niet lukken omdat er overlap is qua tijd, beter is het het om de opname handmatig in te stellen met één begintijd en één eindtijd. De epg kun je eigenlijk alleen gebruiken bij de publieke omroep die houden zich wel aan de tijden. De commerciele absoluut niet maar dat ligt niet aan de epg maar aan de zender. Ook de papierengids gaat hiermee volledig de mist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Dat is dan wel weer jammer om te horen, dat de 540m geen echte multituner is. De bandbreedte is voldoende voor ~4 streams tegelijk, het is gewoon een klein linux bakje, dus waarom dan geen multithreaded tuner.

Kan je eigenlijk pauzeren als je iets aan het opnemen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
j1nx schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:05:
Dat is dan wel weer jammer om te horen, dat de 540m geen echte multituner is. De bandbreedte is voldoende voor ~4 streams tegelijk, het is gewoon een klein linux bakje, dus waarom dan geen multithreaded tuner.

Kan je eigenlijk pauzeren als je iets aan het opnemen bent?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

wiebo66 schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:45:
[...]
Dat gaat juist niet lukken omdat er overlap is qua tijd, beter is het het om de opname handmatig in te stellen met één begintijd en één eindtijd. De epg kun je eigenlijk alleen gebruiken bij de publieke omroep die houden zich wel aan de tijden. De commerciele absoluut niet maar dat ligt niet aan de epg maar aan de zender. Ook de papierengids gaat hiermee volledig de mist is.
De commercielen hebben er ook geen enkel belang bij (in tegendeel zelfs) dat je de reclames omzeilt met het opnemen. Maar al zouden ze het reclameblok ervoor en erna meepakken met zo'n tag zou al een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Mojo schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:38:
Op de nieuwe remote is er een speciale IR-code voor. Dus die moet er zijn.
Ah, dat is heel mooi! Dan is het even wachten tot iemand de Harmoney One database heeft ge-update met het nieuwe type afstandsbediening. Ik heb zelf nog de oude, dus kan de betreffende IR-code niet 'leren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wiebo66 schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:45:
[...]

Ging prima. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat het om 3 programma's op dezelfde zender ging.

Maar voor voorlopig gaan we ons hier wel mee redden. Het komt toch eigenlijk nooit voor, dat we 2 programma's - op verschillende zenders - direct achter elkaar zouden willen opnemen.

Voor de toekomst wil ik, naast de 540, toch zelf nog een PVR-oplossing gaan bouwen d.m.v. een Linux-servertje met opensource IPTV/PVR software. Maar daar heb ik voorlopig gewoon echt geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Oh, dan komen de jongens van GHM vanzelf wel met een firmware update waarbij meerdere opnames tegelijk gedaan kunnen worden. Hij kan het wel, het is gewoon nog niet zo lekker geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:15:
Mogelijk al verbetering.
Hebben jullie de bitrate terug geschroefd? ik zie op bijvoorbeeld myzen tv blokjes op het water.
dat had ik eerder niet ;)

* White_Collar kijkt Alexander lief aan voor een bitrate testje O-)

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 18-09-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 18 september 2011 @ 23:37:
[...]

Hebben jullie de bitrate terug geschroefd? ik zie op bijvoorbeeld myzen tv blokjes op het water.
dat had ik eerder niet ;)

/me kijkt Alexander lief aan voor een bitrate testje O-)
Nee hoor.
Maar jij weet mijn persoonlijke mailbox toch wel te vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:27:
Nee hoor.
Maar jij weet mijn persoonlijke mailbox toch wel te vinden.....
Rekenblok heeft gewoon te lang myzen zitten kijken en is bezig nirwana te bereiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:33:
[...]

Rekenblok heeft gewoon te lang myzen zitten kijken en is bezig nirwana te bereiken :)
Raak er ook altijd helemaal van in extase. Myzen rules....... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Hier ligt alles eruit, Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:33:
[...]

Hmm, Dat zou het wel zijn dan hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

musicfreak schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:23:
[...]

Heb je het hier over de knoppen op de AB?
Ja, ik heb begrepen van GHM dat ze dit willen gaan veranderen in een firmwareupdate.
Sinds 11:00 uur is het niet mogelijk om gebruik te maken van diensten. De oorzaak van het probleem is een stroomstoring bij netbeheerder Liander
Zag net een mailtje voorbij komen. XMS weet er van. Bandje staat ook op de lijn als het goed is.

Edit:

Hou zou weer moeten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door Mojo op 19-09-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ok, thanks. Ik bel niet gelijk, meestal zijn het korte storingen :).

Is de storing alleen in Zeewolde of ook in andere plaatsen?

Storing opgelost... :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Wizard op 19-09-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klachtenafdeling heeft beantwoord: het staat inderdaad niet vermeld bij het activeren van de dienst van 50 naar 100 mbits dat als je dit weer terug wilt zetten er 25 euro aan downgrade kosten in rekening worden gebracht. De kosten worden niet in rekening gebracht en de site wordt aangepast.
Dat laatste vind ik toch jammer,niet voor mij,maar het vrijblijvende om 100 mbits te willen uitproberen,of een gedachte van,ik moet/ga deze maand veel downloaden dus laat ik hem op 100 zetten, vind ik wegvallen.
Je betaalt al 30 euro meer,en dan ook nog eens 25 euro extra om weer terug te gaan.
Op die manier zullen toch minder mensen de dienst gebruiken.
Het is ook niet transparant,op geen enkele andere dienst staat een "boete" als je die wilt stopzetten.
Als ik bij KPN een sms stuur met: verdubbel internet, dan kost me dat 5 euro en heb ik 1 GB extra.
De maand erop heb ik weer normaal 1 GB zonder downgrade kosten.
Idem bij Vodafone.
Bij mijn kabelbedrijf kan ik per maand mijn snelheid veranderen, zonder kosten.
Ik kan per maand een extra tv pakket kiezen en weer uit laten zetten, zonder extra kosten (behalve die van het pakket).

Ik krijg het nu terug omdat het niet is vermeld,maar het wordt nu aangeboden als een maandelijkse dienst die je naar behoeven kan activeren en deactiveren.
Dat je gedurende de tijd dat je extra gebruikt (hoewel krankzinnig duur ) daarvoor moet betalen, okay dat is normaal,maar 25 euro extra om het weer uit te zetten terwijl dat bij andere internet diensten niet zo is,vind ik onduidelijk en achterhaald.
Aan en uitzetten nieuwsdienst kost ook behalve de dienst niets extra,deactiveren kost niets.
Activeren statisch ip: eenmalig een bedrag,geen extra kosten.
Activeren onbeperkt bellen: alleen 9,95 per maand, deactiveren kost niets.
Alleen deactiveren van de 50 naar 100 mbits dienst,waar je per maand al een behoorlijk bedrag voor betaalt,kost opeens 25 euro.
Ook al hoef ik die nu niet te betalen,het maakt de tarieven structuur er niet duidelijker op.
Ik heb xms er op gewezen dat het wettelijk zo is dat bij het aangaan van een dienst de extra kosten bij deactiveren moeten worden vermeld en het is ook keurig in orde gekomen,naast een mail hebben ze er ook over gebeld,maar ik blijf het raar vinden (natuurllijk niet uit commercieel standpunt maar als klanten standpunt) dat deze dienst wel extra wordt belast bij opzeggen en de anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Hee Nick,

Ik ben het absoluut met je eens. Echter, downgraden van snelheid kost naar mijn weten wel vaker bij meerdere providers geld. Zo heel vreemd vind ik het niet echt. Dat het niet wenselijk is lijkt me als klant zijn logisch.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:00:
klachtenafdeling heeft beantwoord: het staat inderdaad niet vermeld bij het activeren van de dienst van 50 naar 100 mbits dat als je dit weer terug wilt zetten er 25 euro aan downgrade kosten in rekening worden gebracht. De kosten worden niet in rekening gebracht en de site wordt aangepast.
[...]
Netjes toch! *O*

Je mailtje komt aan, wordt gelezen, wordt beantwoordt, de klacht wordt netjes opgelost, er wordt ook nog achteraan gebeld en er wordt iets structureels gedaan om herhaling te voorkomen. Zes punten die allemaal fout hadden kunnen gaan. Lijkt mij een 10 met een griffel voor XMS. _/-\o_

Ik denk dat ze het zien als een soort contract wijziging, net als bij ADSL of je mobiel. Daar kun je ook niet zomaar eventjes zonder kosten je abbo downgraden. Ik vind 100Mbit ook niet iets wat je zomaar even een maandje aanzet, dat doe je voor lange tijd omdat je het echt nodig hebt, of je doet het niet lijkt mij. Bijvoorbeeld in een heel groot gezin of een studentenhuis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

PostNL is langs geweest vandaag met pakketjes, helaas geen M540 van XMS.
Lijkt er op dat ze mij vergeten zijn, of zijn er meer die hem nog niet ontvangen hebben?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Loveparade schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:53:
PostNL is langs geweest vandaag met pakketjes, helaas geen M540 van XMS.
Lijkt er op dat ze mij vergeten zijn, of zijn er meer die hem nog niet ontvangen hebben?
Ik heb hem ook niet gehad. Moet je even bellen en hun wijzen op je ontvangstbevestiging van je aanvraagmail. Dan gaan ze hem naleveren.
Ik was ook wonderbaarlijk niet op de lijst gekomen. En ze gaan hem nu naleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb de M540 in de tussentijd ontvangen (om ook meteen antwoord te geven op Loveparade). Eerste indrukken:

Pros:
  • Koud starten is aanzienlijk sneller dan de 130M
  • Natuurlijk groter dan de 130M, maar nog steeds heel erg compact
  • Nieuwe afstandsbediening is erg fijn (dedicated teletekst knop!)
  • Timeshift werkt prima tot nu toe (bij voetbal geprobeerd)
  • Je kan nu tenminste aan de LED zien of het apparaat aan staat
  • Programmeren afstandsbediening was weer een fluitje van een cent
Cons:
  • Heel knullig: sommige knoppen op de afstandsbediening werken niet.
  • De guide is nog steeds veel te langzaam om lekker te gebruiken, maar dit is geen beperking van het apparaat, meer van de dienst
  • Ik had persoonlijk graag knoppen op de afstandsbediening gezien voor audio en subtitle
(Gepland) opnemen heb ik nog niet gedaan. Ik heb wel meteen ingesteld dat een opname 10 minuten langer moet doorgaan na het einde van het programma en niet de standaard 5 minuten.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden. Ik was al tevreden over de 130M en de M540 voegt daar nog wat handige dingen aan toe.

Opnames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downgraden geld laten kosten, niet meer van deze tijd... Wat ik zelf al eerder gedaan heb, is kijken of ik buiten de contracttermijn zit, of dat er voorwaarden wijzigen. Let op dat iedere wijziging van voorwaarden van toepassing is, en ze niet kunnen schermen met "ja maar het is enkel beter geworden" (bv bij snelheidsverhogingen). Ze veranderen het spectrum waarop jij je keuze had gebaseerd, en dat is voldoende.

Vermelden ze dan dat er kosten aan zitten, zeg je gewoon de dienst op te zeggen; dat is in die gevallen namelijk kosteloos. En of ze je gelijk ook weer even willen aansluiten met de dienst die je wil wel, ook dat is gratis namelijk. Dan staan ze voor de keuze te stoppen met moeilijke en compleet onzinnige regeltjes te verzinnen om drempels op te werpen je abonnement aan te passen, of er zelf een aanzienlijke bulk extra kosten aan te moeten maken om je administratief uit te schrijven en weer in te schrijven.

Gaan ze uiteindelijk er niet in mee: gewoon opzeggen die handel - wederom kosteloos. Genoeg alternatieven die niet met dat soort rare regeltjes aankomen - en al helemaal in het licht dat het niet eens ergens gemeld staat. En da's tegelijk het mooie: die kosten staan nergens in de voorwaarden, dus als ze die voorwaarden nu daarvoor gaan aanpassen... Heb je wederom het recht kosteloos op te zeggen - looptijd of niet.

Ja hoor, als aanbieders dat soort onzinnig en kneuterig beleid kunenn bedenken, dan straf ik dat met alle liefde af. XMS leest hier vast wel mee, dus jongens: Ga nou niet die paar keer €25 die je per jaar kan scoren tot beleid maken, totaal zinloos en enkel negatief voor het beeld wat mensen van je hebben. Er hoeven er maar een paar weg te lopen omdat het de druppel is, en dan kost het meer.
Penny wise, pound foolish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mau_Maus schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem ook niet gehad. Moet je even bellen en hun wijzen op je ontvangstbevestiging van je aanvraagmail. Dan gaan ze hem naleveren.
Ik was ook wonderbaarlijk niet op de lijst gekomen. En ze gaan hem nu naleveren.
Dank. Ik sta in de wacht ;)

edit:
sta wel in de lijst, dus nog even geduld. Ik mag de 27e weer bellen als de box er nog niet is

[ Voor 13% gewijzigd door GerkeP op 19-09-2011 14:39 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
My-life schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:42:
[...]

Analoog/DVD-C werkt inderdaad al. Zapt heerlijk zonder encryptie :) .
Vanmorgen nog geen internetverbinding. Net even gebeld omdat ik totaal geen info heb ontvangen over hoe verder, zelfs geen welkom bij XMS, alleen een modem.

Blijkbaar moet ik toch eerst een brief krijgen voordat de verbinding geactiveerd word. Tot die tijd hoefde ik het niet te proberen volgens de telefoon medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Haha spam via XMS account worden wel heel grappig.
Deze nu 2x met andere titel paar minuten geleden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hello.
Your email is sending spam messages!
If you don't stop sending spam, we will be impelled to sue you!
We've attached a scanned copy of the document assembled by our security service to this letter.
Please carefully read through the document and stop sending spam messages.

This is the final warning!
Corporate Technology Information Services.
Bijlage: Attached_Document.rar -> Attached_Document.exe
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik moet zeggen ik kreeg eerst nooit spam, met me spamfilter uit op XMS account.. nu ongeveer 1x per maand... Maar ik vond deze weel heel brutaal/grappig.
Loveparade schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:32:
[...]

edit:
sta wel in de lijst, dus nog even geduld. Ik mag de 27e weer bellen als de box er nog niet is
Oh das wel stuk enger ja.... Naja misschien ergens in een hoekje gevallen en wordt ie snel gevonden en geleverd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 19-09-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:21:
Downgraden geld laten kosten, niet meer van deze tijd...
+@Famous.
Waar het mij gewoon om gaat is een princiepe kwestie, als een provider/dienstverlener of nutsbedrijf je ergens mee om de oren slaat en ik kan terug meppen dan doe ik het,ook al kost me dat meer dan dat het opbrengt.
Klinkt onlogisch maar ik sta voor mijn princiepes.
Omdat ik had geklaagd hier op het forum,vertel ik ook de uitkomst.
Overigens is de score maar 2 punten voor XMS, op de andere punten had ik gewoon gelijk dus konden ze er weinig anders op terug zeggen dan "je hebt gelijk", dat men het zo snel deed, en zowel per mail als telefonisch is zondermeer een pluspunt. Voor de rest onderschrijf ik alleen maar wat Floppus zegt.
Downgradekosten zijn uit deze tijd en moeten bovendien in verhouding staan tot de kosten voor de werkzaamheden die een provider er echt voor gemaakt heeft en dan is 25 euro voor het aanpassen van een profieltje echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:21:
Downgraden geld laten kosten, niet meer van deze tijd...

[...]

XMS leest hier vast wel mee, dus jongens: Ga nou niet die paar keer €25 die je per jaar kan scoren tot beleid maken, totaal zinloos en enkel negatief voor het beeld wat mensen van je hebben. Er hoeven er maar een paar weg te lopen omdat het de druppel is, en dan kost het meer.
Penny wise, pound foolish.
Op zich ben ik het hier helemaal mee eens hoor, dit is inderdaad gewoon dom en onzinnig beleid van XMS en andere providers. Maar de rest van je verhaal vind ik toch ook weer te ver gaan, dat kost jezelf uiteindelijk ook meer dan dat het oplevert. Zeker ook als je de tijd en moeite die dat allemaal kost mee gaat rekenen. Penny wise... ;)

Ik ben zelf overigens van mening dat die 50 Mbit cap sowieso achterhaald is. Als ze mij op 100 Mbit zouden zetten ga ik echt niet opeens meer verbruiken ofzo hoor. ik zou het waarschijnlijk niet eens merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36
Ach in een aantal regio`s zal je geen 100 echte mbits krijgen, dus bieden ze 100 mbit aan dat je nieteens kunt halen omdat je dtv over je 100mbit interface hebt.

Ik baal best wel van het achterhaalde glasnetwerk in Leiden. niet dat het glas zelf achterhaald is, maar de apparatuur wat bij ons aan de muur hangt.

Waar kabelaanbieders alles kunnen aanbieden, met als enige nadeel de weinige HD zenders en de lagere upload (die voor belen niet uitmaken) daar kan XMSnet in Leiden dus niet aan tippen, ik kan niet anders dan 50 mbit afnemen, omdat ik het vertik om 30 euro voor zogenaamd 100 mbit wat 70 a 80 mbit te betalen.

DT ben ik wel tevreden over zolang alles maar gewoon werkt zoals het hoort te werken.

Conculusie XMSnet/Reggefiber in Leiden is achterhaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Niet alleen in Leiden, hier in Zeewolde hebben we ook maar 100 Mbit CPE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Buiten dat de CPE's 100Mb zijn, zijn de G-BIC's in de POP ook overwegend 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Die zijn (voor zover ik weet) in Zeewolde wel allemaal 1000 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
The Wizard schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:25:
Die zijn (voor zover ik weet) in Zeewolde wel allemaal 1000 Mbit.
Toevallig ken ik alle POP's in Zeewolde van binnen & van buiten ;)
Op de meeste Reggefiber switches (Cisco) is slechts de onderste bank Gb en de rest gewoon nog 100/100. KPN heeft wel in die POP's alles al op Gb, maar hun werken met volstrekt andere apparatuur.

Edit:
ik zit net door wat foto's van POP's in Zeewolde te bladeren en zie dat ook KPN zowel 100 als Gb blade's in gebruik heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door trankilo op 19-09-2011 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Maar goed van mijn haakjes :P... Wat is de verhouding 100 / 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
The Wizard schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:39:
Maar goed van mijn haakjes :P... Wat is de verhouding 100 / 1000?
Hierrr één van de filmpjes die een monteur van ons gemaakt heeft in POP2 Zeewolde

De blauwe dopjes zijn 100, de grijze (met paars beugeltje) zijn 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@trankilo,

bij welk bedrijf werk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Rekenblok schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:51:
@trankilo,

bij welk bedrijf werk je dan?
Ik werk voor meerdere bedrijven, vele petten. Beetje moeilijk onderwerp in een XMS topic :?

Afgelopen zaterdag was ik bv weer hier met XMS gerelateerd werk bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Weet jij toevallig ook of het nieuwe netwerk in Woudenberg 100 Mbit of gigabit is aangelegd?

Mooie foto's: (Ik weet niet zeker of dit ook echt in Woudenberg is.)
http://www.woudenbergopglasvezel.nl/aanleg-van-glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
trankilo schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:01:
[...]

Ik werk voor meerdere bedrijven, vele petten. Beetje moeilijk onderwerp in een XMS topic :?

Afgelopen zaterdag was ik bv weer hier met XMS gerelateerd werk bezig.
Daar zijn pm's voor uitgevonden.. maar nu maak je mij ook nieuwsgierig :) (ken dat probleem met 'de vele petten' wel )

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 19-09-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:04:
[...]

Daar zijn pm's voor uitgevonden.. maar nu maak je mij ook nieuwsgierig :) (ken dat probleem met 'de vele petten' wel )
* DJSmiley ook
heb er een stuk of 6 inmiddels op de plank liggen. Soms moet je even goed nadenken wie je belt en met welke pet....
Ook wel eens gehad dat pet 1 het niet kon oplossen, en dit door pet 2 gedaan moest worden.. maar ja, dat was ik nog altijd... maar je voor de formaliteit dus wel de procedures moet aanhouden
(als je dienstenleverancier bent, de infrastructuur (van derden) beheert, en een collega-bedrijf de diensten whitelabel bij jouw inkoopt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:04:
[...]

Nou ben ik ook toch wel heel erg nieuwsgierig............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
Nu het weer een beetje over internet gaat wil ik toch weer eens roepen wanneer we 'meer' kunnen verwachten?

Volgens mij zit ik al ongeveer 2 jaar op dezelfde snelheid. Iets wat toch bijzonder is als je kijkt naar alle andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ericjanvanputten schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:45:
Nu het weer een beetje over internet gaat wil ik toch weer eens roepen wanneer we 'meer' kunnen verwachten?

Volgens mij zit ik al ongeveer 2 jaar op dezelfde snelheid. Iets wat toch bijzonder is als je kijkt naar alle andere providers.
Hoewel ik ook graag een snelheidsverhoging zie, moet je niet overdrijven. Nagenoeg alle adsl-providers kunnen niet eens sneller. Vdsl is nog op weinig plaatsen uitgerold en gaat niet harder dan 50mbit. En de discussie die hier al vaker gevoerd is: je hebt het dan puur over download, je neemt de hoge upload niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:49:
Ach in een aantal regio`s zal je geen 100 echte mbits krijgen, dus bieden ze 100 mbit aan dat je nieteens kunt halen omdat je dtv over je 100mbit interface hebt.

Ik baal best wel van het achterhaalde glasnetwerk in Leiden. niet dat het glas zelf achterhaald is, maar de apparatuur wat bij ons aan de muur hangt.

Waar kabelaanbieders alles kunnen aanbieden, met als enige nadeel de weinige HD zenders en de lagere upload (die voor belen niet uitmaken) daar kan XMSnet in Leiden dus niet aan tippen, ik kan niet anders dan 50 mbit afnemen, omdat ik het vertik om 30 euro voor zogenaamd 100 mbit wat 70 a 80 mbit te betalen.

DT ben ik wel tevreden over zolang alles maar gewoon werkt zoals het hoort te werken.

Conculusie XMSnet/Reggefiber in Leiden is achterhaald!
Met de recente upgrades hebben de kabel aanbieders in princiepe net zoveel HD zenders als glas met dien verstande dat het voor glas natuurlijk makkelijker is om HD zenders toe te voegen aangezien die zender niet continue aanwezig hoeft te zijn zoals bij de kabel hoewel dat verschil gaat wegvallen want er zijn al Hybride decoders die zowel het oude als het IPTV systeem aankunnen en een hoop tv's zijn hier zowieso ook voor geschikt, het oude systeem wordt alleen in stand gehouden voor mensen die een oude decoder hebben en bij voip of IPTV via de kabel gebruik je je internet bandbreedte niet.

Het net is niet ouderwets, als een Ziggo overal docsis 3 modems kan plaatsen en nu weer de nieuwe draadloze systemen,moet xms/reggefiber dat ook kunnen alleen investeert men liever in uitbreiding van het net dan in upgraden van de thuisinstallatie en was het vroeger de hogere download,nu schermt men met de, "ja maar je hebt wel een veel hogere upload dan bij de kabel" smoes.
Wat de downloadkosten betreft,en dat is niet om te zeuren, vroeger bij ADSL moest er iemand de KPN centrale in om je D-slam (soort modemkaart in de centrale) aan te passen bij een up of downgrade.
Bij een upgrade nam de provider die kosten voor zich,immers je ging ook meer betalen dus dat verdiende zichzelf weer terug.
Bij een downgrade moest die monteur ook de adsl centrale in en kostte dat de provider dus alleen maar geld en vandaar dat de downgrade kosten op de proppen kwamen,je betaalde een deel van de kosten voor die monteur die fisiek je D-slam weer moest aanpassen,er werd fisiek iets voor je gedaan,vaak belde de monteur je ook nog even om te vertellen dat je snelheid was veranderd.
Tegenwoordig is het een kwestie van een commando invoeren (tot 100 mbits in de oude gebieden) en wordt er alleen een administratieve handeling verricht (meestal ook automatisch) welke absoluut de kosten niet meer rechtvaardigd,vroeger kostte een downgrade gewoon geld omdat er echt een monteur voor je op pad moest,tegenwoordig hanteert een mindere provider het gewoon als boete,maar dat was nooit de insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
@ Denan

Al iets bekend wanneer de update voor de 540 te verwachten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Mozaiek down
Simple VoD down

Niet dat het vaker gebeurd... |:(

En weer opgelost :)

[ Voor 18% gewijzigd door trankilo op 20-09-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:33:
Mozaiek down
Simple VoD down

Niet dat het vaker gebeurd... |:(

En weer opgelost :)
Werkt hier in Hilversum prima...

Hehe 1 sec nadat ik reageer zeg je dat het opgelost is.. excuse

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 20-09-2011 19:46 ]

@Nick39: Ik geloof graag dat kabelaars met docsis3 (en toekomstige versies) hun netwerken ook goed bij de tijd kunnen blijven houden, maar toch vergeet je een aantal dingen:

* Ziggo is ook (bij velen negatief) in het nieuws omdat ze analoge zenders moeten schrappen. Broodnodig om frequentieruimte vrij te maken voor meer HD via dvb-c of meer frequentieruimte voor docsis. Dit probleem hebben de glasvezelaars niet, tenzij ze ooit op het punt komen dat er te veel mensen tegelijk naar verschillende IPTV kanalen kijken of tenzij ze straks moeten concurreren met internetsnelheden van tegen de gigabit.

* Zeker in grotere plaatsen zoals Almere liepen de docsis headends van UPC geregeld compleet 'vol' omdat er op 1 segment gewoon te veel mensen gelijktijdig gebruikt maakten van hun zogenaamde 120 mbit abbo. Dat die problematiek nu misschien weer wat minder accuut is zullen ze voor een deel ook te danken hebben aan verbruikers die naar glasvezel over gestapt zijn en dus weer 'luch' hebben gegeven.

* Dat TV kijken (ook als het IPTV of on demand is) bij Ziggo (en UPC) niet direct van de internetsnelheid af gaat is natuurlijk een feit, maar blijft nog steeds staan dat de kabelaars op de achtergrond gewoon continu moeten blijven schipperen met welke frequentieruimte ze voor welke diensten gebruiken.

Dat Reggefiber op de netwerken van het eerste uur het probleem heeft dat de POP en de CPE op maximaal 100 mbit met elkaar communiceren en dat een 100 mbit inernet abbo die 100 mbit dus niet zal halen is natuurlijk een leuk verkoopargument voor UPC en Ziggo dat ze ook gretig gebruiken, maar het wordt meteen (ook door jou) gebracht alsof dit een probleem is waar je bij glasvezel hoe dan ook mee te maken krijgt en waarbij ze vergeten hoe ze zelf continu met frequentieruimte (en analoge zenders) moeten schipperen. Als Ziggo op 1 segment te veel 120 mbit klanten heeft die dit tegelijk gebruiken, dan lopen die ook hoe dan ook tegen beperkingen aan. Daar is zelfs docsis3 geen heilig redmiddel tegen.

Het zou natuurlijk sieren als Reggefiber/XMS in Leiden ook iedere huis- en popaansluiting zou upgraden tot 1 gigabit zodat 100 mbit abbo's ook hun volle snelheid kunnen halen, maar zolang er blijkbaar te weinig 100 mbit abonnees zijn die dit een probleem vinden en je ook bij Ziggo en UPC nog steeds regelmatig klachten ziet dat mensen hun 120 mbit op sommige tijden niet halen zie ik niet in waarom de kabel het hier ineens beter zou doen.....

Dat jij het schermen met hogere upload als een "smoes" ziet is jouw probleem, ik zie het als een feit (en dus geen smoes). Of een consument die hogere upload belangrijk genoeg vindt om voor glasvezel te kiezen wanneer hij met kabel ook prima tevreden is, dat is helemaal zijn keus. Maar om het nou als een "smoes" te brengen......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.