GerkeP
Anoniem: 315364
- tijdens het televisie kijken, wordt het geluidssignaal af en toe heel kort onderbroken wat best irritant is;
- tijdens het afspelen van opgenomen programma's zijn er af en toe haperingen in beeld en geluid;
- het geluid loopt lang niet altijd synchroon (ondanks afstemming op m'n homecinema systeem);
- de beeldkwaliteit van het mozaïekscherm is ronduit slecht, zeker geen digitale kwaliteit.
Wellicht dat bovenstaande zaken, hopelijk, met de komende firmware update verholpen zijn.Is trouwens al bekend wanneer deze update uit gaat komen?
Anoniem: 39993
Hm, ik zit nu via VPN (ook zonder DNS) te RDP-en. Gaat eigenlijk prima. Maar misschien zijn jouw problemen inmiddels ook opgelost. Nou gebruik ik met RDP natuurlijk ook nauwelijks bandbreedte, maar ik heb geen last van grote vertraging.Loveparade schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:58:
In geval VPN gebruik ik geen DNS
Lijkt echt op interconnectie problemen.
Ik raad je de volgende keer aan om dit topic en voorgaande delen even door te lezen alvorens een post hier te plaatsen omdat:Anoniem: 315364 schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:51:
Heb sinds kort de M540 ontvangen en aangesloten. Had hiervoor nog geen digitale ontvanger. Maakte hiervoor gebruik van het DVB-C signaal in combinatie met een full-HD televisie maar met de M540 is het beeld werkelijk fantastisch. Ik heb alleen last van de volgende dingen:Ik ben benieuwd of jullie soortgelijke ervaringen hebben.
- tijdens het televisie kijken, wordt het geluidssignaal af en toe heel kort onderbroken wat best irritant is;
- tijdens het afspelen van opgenomen programma's zijn er af en toe haperingen in beeld en geluid;
- het geluid loopt lang niet altijd synchroon (ondanks afstemming op m'n homecinema systeem);
- de beeldkwaliteit van het mozaïekscherm is ronduit slecht, zeker geen digitale kwaliteit.
Wellicht dat bovenstaande zaken, hopelijk, met de komende firmware update verholpen zijn.Is trouwens al bekend wanneer deze update uit gaat komen?
1. Bovenstaande allang bekend is en hiervoor al in eerder topic's ook al oplossingen of redenen voor zijn gepost.
2. De firmware update geschreven word voor de problemen met het opnemen met de 540.
"de beeldkwaliteit van het mozaïekscherm is ronduit slecht, zeker geen digitale kwaliteit."
Natuurlijk is het van mindere kwaliteit. Of wil je in 1 keer bij het openen van het mozaïekscherm je hele download snelheid kwijt zijn van het internet? Want vergeet niet: Als je de streams niet gecomprimeerd is, hij in 1 klap 12 HD streams opent. En dan ben je gelijk je hele verbinding kwijt
Daarnaast is het vrij nutteloos om op kleine beeldjes een HD stream weer te geven, maar om het "ronduit slecht" te noemen, lijkt me iets te veel van het goede
tijdens het televisie kijken, wordt het geluidssignaal af en toe heel kort onderbroken wat best irritant is;
Dat zou ook aan je versterker kunnen liggen. Krijg je het ook als je het geluid beluisterd via je tv ?
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 11-09-2011 23:21 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Voor de update had ik ook geen problemen maar afgelopen vrijdag viel mij het volgende op; HGT opgenomen om later te bekijken, tijdens het kijken op pauze gezet om even met de hond te lopen.Mojo schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:55:
[...]
De softwareupdate lijkt in elk geval gewerkt te hebben op de M532. Ik heb op tweakers niemand meer gezien met problemen en ook van een aantal klanten heb ik sindsdien ook niks meer gehoord.
Na ongeveer een half uur wilde ik de opname weer starten maar deze wilde niet voor of achteruit. de box reageerde wel op de afstandsbediening (ledje knipperde) maar voerde niets uit. De box reageerde op geen enkel commando en was volledig vastgelopen. De spanning eraf en er weer op leverde de uitkomt.Opname gestart en even doorspoelen en verder gekeken, opname was dus niet beschadigd.
Ik merk de laatste tijd dat een aantal HD uitzendingen (rtl voornamelijk) last hebben van geluid dat uit sync loopt. Aangezien ik via de schotel kijk en het beperkt is tot een aantal programma's (Vooral bij "Het Blok" valt het op) denk ik dat er in de bron iets mis gaat. Pak ik het signaal van RTL SD dan is er niets aan de hand.Anoniem: 315364 schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:51:
• het geluid loopt lang niet altijd synchroon (ondanks afstemming op m'n homecinema systeem);
Dat klinkt "gelukkig" niet als het bekende probleem, maar wel als een andere bug. Hebben anderen er last van dat het afspelen na lang op pauze staan niet lukt?wiebo66 schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:42:
[...]
Voor de update had ik ook geen problemen maar afgelopen vrijdag viel mij het volgende op; HGT opgenomen om later te bekijken, tijdens het kijken op pauze gezet om even met de hond te lopen.
Na ongeveer een half uur wilde ik de opname weer starten maar deze wilde niet voor of achteruit. de box reageerde wel op de afstandsbediening (ledje knipperde) maar voerde niets uit. De box reageerde op geen enkel commando en was volledig vastgelopen. De spanning eraf en er weer op leverde de uitkomt.Opname gestart en even doorspoelen en verder gekeken, opname was dus niet beschadigd.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ook ik heb af en toe na een opname gepauzeerd te hebben dat de box vast loopt.
Dit is dus bij de M532 nog een bug, ik heb dit ook doorgegeven aan OBN.
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Het probleem is alleen dat wij niet bij "de bron" kunnen komen.denan schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:22:
[...]
Ik merk de laatste tijd dat een aantal HD uitzendingen (rtl voornamelijk) last hebben van geluid dat uit sync loopt. Aangezien ik via de schotel kijk en het beperkt is tot een aantal programma's (Vooral bij "Het Blok" valt het op) denk ik dat er in de bron iets mis gaat. Pak ik het signaal van RTL SD dan is er niets aan de hand.
Als individuele klant kun je bij het NOB en bij RTL er wel een mailtje aan wagen maar verwacht niet dat je er antwoord op terug krijgt.
Bel je een willekeurige klantenservice dan is het net alsof men geboren is met het woordje: kunt u de STB resetten.
In mijn geval is het dan nog "leuker" omdat mijn decoder in de tv zelf zit en de 230 volt stekker ligt achter het tvmeubel in een block, dus moet ik mijn halve tv meubel versjouwen in de wetenschap dat dat toch niet helpt (230v kabel zit vast in de tv).
De moderne tv's hebben geen echte aan en uit schakelaar, en ik heb er een hekel aan als ik achter mijn tv een hele bundel draden zie lopen bij de voet.
Dat zit dus netjes gebundeld in een uitsparing in de voet.
Zeg je botweg ja,dan schakelt men over op scenario 2, hebben meer mensen in de straat er last van.
(net of ik bij de marokkaanse buren ga vragen of die hakkelend geluid hebben...) en als je bluft en ja zegt dan is het vreemd dat die dan nog niet gebeld hebben,waarna je in de loop de kabels naar de STB na... discussie terecht komt,die ik niet heb want ik heb geen STB.
Heeft u er analoog ook last van,nee want op mijn tv staat geen enkele analoog kanaal.
Heeft u het op andere toestellen in huis ook... ja.
Dan moeten we een monteur sturen,maar als de aansluiting okay is,kost dat u geld.
Nou laat dan maar, de aansluiting is ok,het komt al niet goed bij de bron vandaan, en zo heb je een leuk gesprek gehad maar ben je geen moer wijzer geworden en weet je dat er met je probleem niets gedaan wordt.
('Het Blok' is overigens van SBS. Net 5 om precies te zijn.)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Upgrade je software. Voor zover ik weet heeft GHM de update uitgerold aan alle ISP's. Dan zou je moeten zien dat de nieuwe opnames vanaf nu wel goed gaan!OnsDenis schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:59:
Ik zit op het netwerk van OBN en heb ook de M532.
Ook ik heb af en toe na een opname gepauzeerd te hebben dat de box vast loopt.
Dit is dus bij de M532 nog een bug, ik heb dit ook doorgegeven aan OBN.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ja maar er was geen bugfix voor 'pauze laat de box crashen na XX minuten'. Probeer anders eens te kijken wanneer de box exact crashed? (stopwatch ernaast?).Mojo schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:29:
[...]
Upgrade je software. Voor zover ik weet heeft GHM de update uitgerold aan alle ISP's. Dan zou je moeten zien dat de nieuwe opnames vanaf nu wel goed gaan!
Anoniem: 269348
idd. heb ik hier ook aantal keren meegemaakt.Mojo schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:06:
[...]
Dat klinkt "gelukkig" niet als het bekende probleem, maar wel als een andere bug. Hebben anderen er last van dat het afspelen na lang op pauze staan niet lukt?
Ja maar je ziet dat veel mensen het melden gewoon beu zijn met allemaal dingen,zoals het hangen van de box bij lang standby waar jullie nu last van hebben... een iemand meldt het uiteindelijk en nu zie je dat "veel" meer mensen er last van hebben.Fiber schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:31:
Als het probleem in de bron zit, dan zou 'iedereen' (die HD kijkt) er toch last van moeten hebben?
('Het Blok' is overigens van SBS. Net 5 om precies te zijn.)
Was vroeger al als ik een Ziggo storing had,staat er een auto voor de deur of de monteur is bezig,komen er opeens allemaal mensen melden dat zij ook storing hadden,hoeveel hebben het gemeld ? geen een,behalve ik.
Geen idee waar dat in zit,men neemt te snel aan dat een ander wel zal bellen,heeft er geen zin in,denkt dat het vanzelf wel oplost of zo..
Sounds like me!Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:36:
[...]
Geen idee waar dat in zit,men neemt te snel aan dat een ander wel zal bellen,heeft er geen zin in,denkt dat het vanzelf wel oplost of zo..
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat is niet helemaal waar: mijn 3D Sony, die toch vrij modern is,heeft toch echt een schakelaar (en niet zo'n standby 'knopje', maar gewoon een ouderwetse grote tuimelschakelaar) Die zelfs op een dusdanige makkelijke positie zit dat ik hem altijd gebruik. ze zijn er dus nog wel, maar je moet eventjes zoeken..Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:05:
[...]
De moderne tv's hebben geen echte aan en uit schakelaar,
Hi Ha Hopjesvla
Zit wel wat in inderdaad. In de radio/kranten/etc. wereld is het wel eens uitgezocht, iedere beller/schrijver/klager staat voor ongeveer 1000 lezers/luisteraars/klanten geloof ik. Die kun je dus maar beter serieus nemen.Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:36:
[...]
En een lesje klantenservice leert ons dat je dus eigenlijk blij moet zijn met die bellers/schrijvers/klagers, omdat ze je een mogelijkheid bieden om je product te verbeteren en bij goede behandeling ook nog eens klanten-tevredenheid opleveren.
[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 12-09-2011 16:03 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit vastlopen vond plaats na de software update.Mojo schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:29:
[...]
Upgrade je software. Voor zover ik weet heeft GHM de update uitgerold aan alle ISP's. Dan zou je moeten zien dat de nieuwe opnames vanaf nu wel goed gaan!
FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro
Mijn 50" Panasonic uit 2010 heeft wel degelijk een echte aan/uitschakelaar. En daarnaast heb ik twee stopcontacten achter het TVmeubel: één die met zo'n afstandsbediening uitgeschakeld kan worden en één die altijd aan is. Alle apparaten die altijd aan blijven staan (router, HDD-recorder) gaan op het ene stopcontact. Alle andere apparaten gewoon gewoon met één druk op de afstandsbediening elke avond van de stroom.Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 13:05:
De moderne tv's hebben geen echte aan en uit schakelaar,
Misschien kan je ook zo'n schakelaar bij jouw PVR toevoegen, dan kan je 'm veel makkelijker opstarten indien nodig.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
En wat is de vraag?
* White_Collar snapt niet wat de beslissing van Reggefiber te maken heeft met XMS.
[ Voor 62% gewijzigd door White_Collar op 12-09-2011 17:04 ]
[ Voor 27% gewijzigd door OgWok op 12-09-2011 16:43 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Er is geloof ik wel de regeling (in Leusden) dat de mensen die zich bij het bewonersinitiatief hebben aangesloten geen aansluitkosten hebben, en diegene die pas later een actieve verbinding nemen wel aansluitkosten krijgen.
Je zou ook gewoon zelf even dit en de voorgaande draadjes eens enigszins door kunnen lezen, beetje eigen inzet en zo...OgWok schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:42:
... Volgende vraag is: is het wat? (XMS is geloof ik ook een van de internet aanbieders, dacht ik)

En die laatste zullen zich later ook niet zo snel aanmelden. De aansluitkosten van 350 euro zijn een aardige drempel. (Soms kun je via bepaalde initiatieven, zoals bij ons via de voetbalclub, je later nog steeds gratis laten aansluiten. Maar dan ligt er geen opgerolde kabel ergenis de grond, maar hangt er een dummy-modem in de meterkast.SkyFlyer schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:04:
In Leusden was dit ook de eerste opzet, alleen een aansluiting als je je opgaf. Uiteindelijk bleek het goedkoper om (in dit geval, gezien de aanmeldingen) alle huizen aan te sluiten, i.p.v. een kabel tot aan het erf (opgerold) in te graven.
Er is geloof ik wel de regeling (in Leusden) dat de mensen die zich bij het bewonersinitiatief hebben aangesloten geen aansluitkosten hebben, en diegene die pas later een actieve verbinding nemen wel aansluitkosten krijgen.
Bij vergissing zijn die aansluitkosten bij mij ook in rekening gebracht bij de eerste factuur. Toch wel even slikken als XMS ineens even ruim 500 euro van je rekening afschrijft, terwijl het eigenlijk ruim 150 euro had moeten zijn (abo + 130M).
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-09-2011 17:29 ]
Klopt.. en veel mensen valt het ook niet eens op tot je ze op het probleem attendeert. Zo is de beeldkwaliteit bij 'het blok' ook niet echt fantastisch op HD. In sommige shots wel maar in wide shots ziet alles op de achtergrond er uit alsof het door een 3d filter gaat (lichte trillingen, groen/rode lijntjes/schaduwen om objecten, etc). Het is net of dat met een andere camera gedaan is die niet helemaal in orde is. Zet ik het beeld op SD dan is er niets aan de hand maar waarschijnlijk valt het probleem weg door de lagere resolutie ('t is vast in 1080p opgenomen). Aangezien dit ook alleen bij het blok speelt moet het wel in de bron zitten maarja.. bij wie klaag je en is het wel zo erg dat je zou moeten klagen?Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:36:
[...]
Ja maar je ziet dat veel mensen het melden gewoon beu zijn met allemaal dingen,zoals het hangen van de box bij lang standby waar jullie nu last van hebben... een iemand meldt het uiteindelijk en nu zie je dat "veel" meer mensen er last van hebben.
Was vroeger al als ik een Ziggo storing had,staat er een auto voor de deur of de monteur is bezig,komen er opeens allemaal mensen melden dat zij ook storing hadden,hoeveel hebben het gemeld ? geen een,behalve ik.
En nog blijer met een medium als tweak.. Daar kun je tenminste in dialoog met mensen die het ergens niet mee eens zijnFiber schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:00:
En een lesje klantenservice leert ons dat je dus eigenlijk blij moet zijn met die bellers/schrijvers/klagers, omdat ze je een mogelijkheid bieden om je product te verbeteren en bij goede behandeling ook nog eens klanten-tevredenheid opleveren.
Edit:OnsDenis schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:02:
[...]
Dit vastlopen vond plaats na de software update.
Niet goed gelezen. Excuus. Pauzebug is inderdaad irritant zo te horen, ik zal eens kijken of ik het kan nabootsen.
[ Voor 23% gewijzigd door Mojo op 12-09-2011 18:11 ]
+@Luuk1983 Okay ik had moeten zeggen, bijna geen enkele tv heeft nog een echte aan en uitschakelaar.Hopjesvla79 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:58:
[...]
Dat is niet helemaal waar: mijn 3D Sony, die toch vrij modern is,heeft toch echt een schakelaar (en niet zo'n standby 'knopje', maar gewoon een ouderwetse grote tuimelschakelaar) Die zelfs op een dusdanige makkelijke positie zit dat ik hem altijd gebruik. ze zijn er dus nog wel, maar je moet eventjes zoeken..
Bij Ziggo mag je tv niet eens uit (ligt niet aan Ziggo) maar je kaart moet kunnen worden voorzien van nieuwe sleutel updates, en eens in de zoveel tijd hoor je ook als de tv uit staat een "klik", de tv doet verder niets behalve even kontakt opnemen zodat de nieuwe sleutels geladen worden, althans bij mijn model Samsung.
Doet ie niet als de module er uit is.
Er zijn nog types die in standby toch meer gebruiken en daar zal de schakelaar nog aanwezig zijn, het standby gebruik is met de wattmeter niet meetbaar dus.. na een paar dagen moet ie toch aan voor de card codes.
@Denan: Gisteren op SBS 6 HD, eerst een NCIS LA (in HD opgenomen) nou vlijmscherp.
Daarna kwam een gewone NCIS aflevering, in de donkere partijen zie je echt een soort ruis (ik noem het grainy) alsof je iets opgenomen hebt met je mobiel terwijl er te weinig licht was.
Zwart was wat meer donker grijs, alsof elke vorm van contrast er uit was.
Bitrate was hetzelfde als bij NCIS LA maar uiteindelijk ben ik overgeschakeld naar SD.
En daar zag het er super uit en zag je die ruis niet,en veel contrastrijker.
Maar als ik dat thuis zeg,zijn de opmerkingen al snel, het gaat toch om de aflevering,het beeld is toch goed.. ja als ik het thuis al niet uitgelegd krijg,zie dan maar dat SBS er achterkomt hoewel ik vermoed dat ze het bij SBS echt wel weten,want als ik het al zie,moet een professionele technicus het ook zien.
Aan een hoge bitrate heb je niets als ze dit er op vertonen..
Ben ook benieuwd welke zenders er algemeen toegevoegd gaan worden binnenkort.marigo schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:10:
Is er al zicht welke zender(s) er, in de toekomst, aan het HD pakket worden toegevoegd?
neemarigo schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:10:
Is er al zicht welke zender(s) er, in de toekomst, aan het HD pakket worden toegevoegd?
Qua in te voeren codes konden we de volgende kiezen: SONY 014, 017, 112, 168, 169, 275 volgens de XMS website.
Alleen via 017 en 275 krijgen we het geluid harder en zachter, echter kanalen wisselen (zowel via het intoetsen van de nummers als via channel up/down) werkt niet.
Als hij nog op de TV functie staat dan schakelt hij naar het betreffende analoge kanaal (waar dus alleen nog maar storing op zit), via de STB functie reageert hij totaal niet meer.
Voordat we de SONY codes uitprobeerden was het andersom, toen werkte het geluid niet, maar het kanaal wisselen wel.
Zelf eigenlijk geen idee meer wat we nog zouden kunnen proberen, de code waar ik dacht dat hij opstond (van de oude tv) werkte ook niet om het zappen in ieder geval mogelijk te maken.
Neem aan dat deze vraag in het XMS topic thuis hoort, alvast bedankt voor eventuele ideeën. Hoop dat deze net zo easy op te lossen is als mijn vorige vraag was.
ff op het knopje STB drukken. Dan bedien je de Amino (Set Top Box of wel STB) weer.gr33n schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:27:
Wij hebben vandaag een nieuwe tv binnengekregen ( Sony KDL-40EX500 ) echter we krijgen de afstandsbediening van de Animo 110 hier niet op werkend.
Qua in te voeren codes konden we de volgende kiezen: SONY 014, 017, 112, 168, 169, 275 volgens de XMS website.
Alleen via 017 en 275 krijgen we het geluid harder en zachter, echter kanalen wisselen (zowel via het intoetsen van de nummers als via channel up/down) werkt niet.
Als hij nog op de TV functie staat dan schakelt hij naar het betreffende analoge kanaal (waar dus alleen nog maar storing op zit), via de STB functie reageert hij totaal niet meer.
Voordat we de SONY codes uitprobeerden was het andersom, toen werkte het geluid niet, maar het kanaal wisselen wel.
Zelf eigenlijk geen idee meer wat we nog zouden kunnen proberen, de code waar ik dacht dat hij opstond (van de oude tv) werkte ook niet om het zappen in ieder geval mogelijk te maken.
Neem aan dat deze vraag in het XMS topic thuis hoort, alvast bedankt voor eventuele ideeën. Hoop dat deze net zo easy op te lossen is als mijn vorige vraag was.
Zelfde situatie dus als bij mij.OnsDenis schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:02:
[...]
Dit vastlopen vond plaats na de software update.
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar zoals beschreven pakt hij alleen zaken als geluid, av selectie, maar kanalen switchen lukt niet op beide manieren.trankilo schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:38:
[...]
ff op het knopje STB drukken. Dan bedien je de Amino (Set Top Box of wel STB) weer.
Heb daarbij nu dus totaal geen idee meer waar het verder nog aan zou kunnen liggen.
STB als eens van de stroom gehad?gr33n schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:04:
[...]
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar zoals beschreven pakt hij alleen zaken als geluid, av selectie, maar kanalen switchen lukt niet op beide manieren.
Heb daarbij nu dus totaal geen idee meer waar het verder nog aan zou kunnen liggen.
Melden of niet melden omdat je het beu bent; Nee niet in mijn geval! De pauzebug viel me toevallig op en ik dacht als ik er last van heb hebben misschien meer dit en kan er iets aan gedaan worden. Met andere woorden "klagen" ter verbetering van het product waar ik zelf natuurlijk ook weer van profiteer.Nick39 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:36:
[...]
Ja maar je ziet dat veel mensen het melden gewoon beu zijn met allemaal dingen,zoals het hangen van de box bij lang standby waar jullie nu last van hebben... een iemand meldt het uiteindelijk en nu zie je dat "veel" meer mensen er last van hebben.
En ach, ik kan ook eerst de hond uitlaten en daarna de opname bekijken
Jah in eerste instantie stond hij vast op RTL8, na de reset kwam het Animo scherm weer tevoorschijn waarna hij vast stond op Nederland 1.
Bij 2 van de Sony codes deden in ieder geval het geluid en av selectie het dus weer (voor de rest geen andere knoppen geprobeerd behalve het switchen van channels). Verwacht haast dat er een andere instelling is die per ongeluk geactiveerd is.
Klinkt misschien raar, maar je zou de OK +STB knop eens kunnen proberen te programmeren met 000gr33n schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:12:
[...]
Jah in eerste instantie stond hij vast op RTL8, na de reset kwam het Animo scherm weer tevoorschijn waarna hij vast stond op Nederland 1.
Bij 2 van de Sony codes deden in ieder geval het geluid en av selectie het dus weer (voor de rest geen andere knoppen geprobeerd behalve het switchen van channels). Verwacht haast dat er een andere instelling is die per ongeluk geactiveerd is.
De raarste ideeën blijken vaak de beste te zijn, dit was precies waar het aan lag.trankilo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 00:18:
[...]
Klinkt misschien raar, maar je zou de OK +STB knop eens kunnen proberen te programmeren met 000
Thanks
Kijk eens in de faq van dit topic.
Daar staat namelijk je probleem tussen en een paar oplossingen
Edit: reset code heeft al geholpen zie ik
[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 13-09-2011 07:39 ]
Voor wie het wil weten: Beeldkwaliteit is opzich prima, alleen schokjes waarneembaar. Amino 532 is waardeloos, ik heb het een aantal maanden de tijd gegeven maar kan er echt niet mee leven. Vastlopers, schokkend beeld, EPG uit 2001 ofzo, waardeloze interface, traag, resets.
Zojuist getest op de M540. Bug komt niet voor. M540 heeft dus ook niet de nieuwe firmware. Ik zal nu eens een M532 aansluiten.Mojo schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:57:
[...]
Edit:
Niet goed gelezen. Excuus. Pauzebug is inderdaad irritant zo te horen, ik zal eens kijken of ik het kan nabootsen.
Edit:
Een opname op pauze zetten op zowel de M540 en de M532 liepen niet vast bij het hervatten. Ik heb nu een uitzending op pauze gezet met een rtpskip=yes header en zal eens kijken of die wel of niet vast loopt.
[ Voor 22% gewijzigd door Mojo op 13-09-2011 14:12 ]
Anoniem: 403364
Mijn Amino M532 (aangeschaft in Mei dit jaar) had last van een defecte power-aansluiting. Een tikje tegen de connector was voldoende om 'm opnieuw te laten booten, vast een of ander crappy soldeerverbindinkje. Navraag in het XMS-huis leerde dat dit niet aan de power-adapter maar aan het ding zelf lag. Anyway; RMA aangevraagd, zou maximaal 2 weken duren.
Na 2 weken: niets ontvangen, maar ik was zelf te laks om meteen in de telefoon te klimmen. Afgelopen weekend (3 weken na dato) kwam er een berichtje dat ik de vervangende Amino op het postagentschap kon gaan ophalen. Na me met tegenzin door het postkantoor geworsteld te hebben (die medewerksters daar! Wat een hemeltergende domheid!) ontdekte ik thuis dat ik de nieuwere M540 had ontvangen. Positieve verrassing
Overigens ben ik wel van mening dat de noodzaak om hiermee naar een XMS-huis te gaan een erg zwakke schakel in de procedure is. Voor mij is het geen punt, ik woon in Amersfoort. Maar niet iedereen woont op een handige afstand van een XMS-huis want zoveel van die dingen zijn er niet. Daarnaast is het XMS-huis niet echt een plek met een uitstraling om je klanten er te kunnen ontvangen (wat een aftands hok!). Ik werd er echter wél heel snel, cordaat en correct geholpen. Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat.
Mijn bevindingen met de M540:
De snelheid (of eigenlijk het gebrek eraan) was mijn grootste ergernis aan de M532. In vergelijking tot de Humax PVR die ik bij Ziggo gebruikte was de M532 zo tenenkrommend tráág. De reactiesnelheid op de afstandsbediening, het wisselen van schermen in de menu's... alles duurde lang. En nee, dat went nooit.
Bij de M540 is dat grotendeels opgelost. Ik vind 'm snappy en direct, echt een wereld van verschil. Alleen de EPG is nog steeds te traag om het te kunnen gebruiken. Die functie kunnen ze net zo goed schrappen; even op internet kijken en vervolgens een opname plannen via de minigids gaat sneller.
De menu's zijn nog steeds even lelijk, ouderwets, onlogisch en simpelweg niet af. Tot spelfouten aan toe. Waarom is XMS of GHM (geen idee wie ervoor verantwoordelijk is) nou te lui of te gierig om een goede UX-designer aan te nemen? Dat zou écht de kers op de taart zijn. Jammer en onnodig.
Dingen die ik echt mis:
- De mogelijkheid tot het 1-op-1 doorzetten van de beeldresolutie. 1080i in = 1080i uit, 720p in is 720p uit. In de huidige situatie gaat alles in dezelfde resolutie naar buiten. Trouwens, in de instellingen wordt gesproken over 720i, terwijl hij toch écht 720p uitspuugt.
- De mogelijkheid tot het maken van je eigen zendervolgorde. Iets dat ik al heel lang gevraagd zie worden in deze topics, en waar zodoende duidelijk behoefte aan is. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dat te realiseren.
Alles afgewogen ben ik prima tevreden met de M540. Mijn voornaamste ergernis van de M532 is verdwenen, en dat is uiteraard prettig. Wel denk ik dat het lastig wordt om op te boksen tegen het nieuwe Horizon-platform van UPC/Liberty Global. Als dit soort dingen eenmaal gemeengoed wordt ga ik serieus enórm jaloers worden.
Alle aanmeldingen voor de omruilactie t/m vorige week worden vandaag verwerkt door BNS. Iedereen kan dus binnenkort hun 540M verwachten. Ook is de begeleidende brief aangepast , klanten kunnen nu tot 30 september hun 130m terugsturen naar BNS.
Nee, dan het XMS-huis in Hilversum. Daar hebben ze niet eens een glasvezelaansluiting en trouwens ook geen TV. Daar sta je dan met je defecte STB om 'm te laten 'testen' door een XMS-huis voordat-ie voor RMA terug mag.Anoniem: 403364 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:27:
Overigens ben ik wel van mening dat de noodzaak om hiermee naar een XMS-huis te gaan een erg zwakke schakel in de procedure is. Voor mij is het geen punt, ik woon in Amersfoort. Maar niet iedereen woont op een handige afstand van een XMS-huis want zoveel van die dingen zijn er niet. Daarnaast is het XMS-huis niet echt een plek met een uitstraling om je klanten er te kunnen ontvangen (wat een aftands hok!). Ik werd er echter wél heel snel, cordaat en correct geholpen. Uiteindelijk is dat toch waar het om gaat.
Uiteindelijk is mijn probleem prima opgepakt en afgehandeld, maar dit was wel een beetje een voorbeeld van hoe je maar beter niet kunt presenteren. Doe het goed, of doe het niet...
Ik weet niet in welk XMS Huis je geweest bent, maar het XMS Huis waar ik ben geweest had toch echt een glasvezelaansluiting en TV..ToniW schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:02:
[...]
Nee, dan het XMS-huis in Hilversum. Daar hebben ze niet eens een glasvezelaansluiting en trouwens ook geen TV. Daar sta je dan met je defecte STB om 'm te laten 'testen' door een XMS-huis voordat-ie voor RMA terug mag.
Uiteindelijk is mijn probleem prima opgepakt en afgehandeld, maar dit was wel een beetje een voorbeeld van hoe je maar beter niet kunt presenteren. Doe het goed, of doe het niet...
Anoniem: 120071
Ik zie geen enkele meerwaarde in dat dichtgetimmerde platform ten opzichte van wat er bij GHM al mogelijk is. Wat Liberty jou bied is gewoon een kant en klare ge-drm'de app waarmee ze jou een zogenaamde 'kijkervaring' proberen op te dringen. TV kijken op de manier zoals Liberty Global en hun contentvriendjes het willen.Anoniem: 403364 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:27:
het nieuwe Horizon-platform van UPC/Liberty Global. Als dit soort dingen eenmaal gemeengoed wordt ga ik serieus enórm jaloers worden.
Als ik de TV-streams wil bekijken op mijn mediacentre-Mac, iPad of whatever is er allerlei getweak nodig om het mogelijk te maken. GHM wil dat ik dat alleen op die k*t-amino bekijk, en als ik het anders wil moet ik GHM door allerlei MAC-spoofing laten geloven dat ik tóch op een Amino kijk. Wat ik wil is een zero-config methode. Horizon biedt zoiets.Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:06:
[...]
Ik zie geen enkele meerwaarde in dat dichtgetimmerde platform ten opzichte van wat er bij GHM al mogelijk is. Wat Liberty jou bied is gewoon een kant en klare ge-drm'de app waarmee ze jou een zogenaamde 'kijkervaring' proberen op te dringen. TV kijken op de manier zoals Liberty Global en hun contentvriendjes het willen.
Anoniem: 120071
Als dat zo zou zijn hadden ze het hele platform 3 jaar terug wel dichtgetimmerd en waren ze een simpele clone van UPC en KPN geworden.Anoniem: 403364 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:19:
[...]
GHM wil dat ik dat alleen op die k*t-amino bekijk
Bedenk dat het zonder die vendorclass/mac check in het DHCP request voor GHM niet mogelijk is om de Amino het juiste IP toe te wijzen. Het is dus naast conditional access middel ook gewoon echt nodig om het te laten werken.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 13-09-2011 16:37 ]
Ik bedoel dus niet de Glashart/Reggefiber winkel op de Kerkbrink, maar het XMS-huis op de Havenstraat. De Reggefiber winkel heeft inderdaad alles, inclusief apparatuur van KPN en zo.d0s schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:42:
[...]
Ik weet niet in welk XMS Huis je geweest bent, maar het XMS Huis waar ik ben geweest had toch echt een glasvezelaansluiting en TV..
Kan overigens best wel zo zijn dat het de afgelopen maanden veranderd is en dat ze nu wel operationeel zijn, maar toen ik daar kwam met m'n 532 (half juli) konden ze er helemaal niets mee. Geen glasvezel, geen TV.
Ik denk dat dit een zaak voor de service manager van XMS is, maar dat moet XMS zelf beslissen. Je kan het voorstellen aan de helpdesk om je probleem bij hem voor te laten leggen.Malt007 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:15:
Ik zit sinds een paar maanden bij XMS, internet bevalt redelijk, maar het digitale televisie gedeelte stoort me enorm. Ik wil dus eigenlijk graag weer terug naar ziggo maar vooral terug naar mijn humax. Nu vroeg ik me af of ik het televisie gedeelte gewoon kon opzeggen of dat ik daar nog aan vast zit voor een jaar.
Voor wie het wil weten: Beeldkwaliteit is opzich prima, alleen schokjes waarneembaar. Amino 532 is waardeloos, ik heb het een aantal maanden de tijd gegeven maar kan er echt niet mee leven. Vastlopers, schokkend beeld, EPG uit 2001 ofzo, waardeloze interface, traag, resets.
OK, ik snap.Anoniem: 120071 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:23:
Met Horizon kun je geen eigen software gebruiken en zijn de streams in die ge-drm'de app waarschijnlijk ook dik gereëncode. En ben blij dat er wat getweak nodig is. Als het te makkelijk was zou het waarschijnlijk helemaal niet kunnen. En je zit hier op tweakers he
[...]
Als dat zo zou zijn hadden ze het hele platform 3 jaar terug wel dichtgetimmerd en waren ze een simpele clone van UPC en KPN geworden.
Bedenk dat het zonder die vendorclass/mac check in het DHCP request voor GHM niet mogelijk is om de Amino het juiste IP toe te wijzen. Het is dus naast conditional access middel ook gewoon echt nodig om het te laten werken.
Zie je post nu pas.Malt007 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:15:
Ik zit sinds een paar maanden bij XMS, internet bevalt redelijk, maar het digitale televisie gedeelte stoort me enorm. Ik wil dus eigenlijk graag weer terug naar ziggo maar vooral terug naar mijn humax. Nu vroeg ik me af of ik het televisie gedeelte gewoon kon opzeggen of dat ik daar nog aan vast zit voor een jaar.
Heb je het ding een softwareupdate gegeven? Zo ja, kan je eens een kort lijstje bijhouden van de vastlopers (tijdstip, zender, etc.) XMS kan het dan in onderzoek nemen en de juiste stappen ondernemen!
Wie is BNS? Zou wel strak zijn als hij inderdaad op de 15e geleverd wordt: zou je - op de valreep - nog net "begin september" kunnen noemen.Mojo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:59:
Zojuist het volgende gehoord:
Alle aanmeldingen voor de omruilactie t/m vorige week worden vandaag verwerkt door BNS. Iedereen kan dus binnenkort hun 540M verwachten. Ook is de begeleidende brief aangepast , klanten kunnen nu tot 30 september hun 130m terugsturen naar BNS.
En het blijft knap, dat we alle (gewoon echt 100%) informatie over deze inruilactie via Tweakers hebben moeten krijgen. Helemaal verrassend is het, dat degene die het hier heeft aangekaart er nog op aangesproken is door XMS ook....
Overigens is bovenstaande informatie dezelfde als die mensen krijgen in de begeleidende brief. XMS kan moeilijk iedereen bellen dat de M540 eraan komt. Bovendien was de STB toch niet eerder gekomen of er nu wel of geen berichtgeving kwam. Omdat het me opviel dat hier nogal veel mensen er op zitten te wachten heb ik het maar even gepost
Hoewel een simpel mailtje w.m.b. wel had gekunnen... Maargoed, er zit toch een brief bij.
Mooi, gelukkig blijft BNS realistisch wat terugsturen betreftMojo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 14:59:
Zojuist het volgende gehoord:
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Iedereen bellen kan natuurlijk wat lastig zijn, al denk ik dat - omdat de omruilactie alleen hier bekendgemaakt is - het aantal omruilers redelijk beperkt zal zijn. Communiceren per e-mail is natuurlijk een stuk makkelijker. Als je je CRM een beetje op orde hebt, is een algemene e-mail (al dan niet gemerged met NAW-gegevens) natuurlijk in no-time verzonden.Mojo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:38:
BNS is de transporteur/leverancier/voorraadbeheer van XMS. Meerdere ISP'en gebruiken BNS overigens. Daar moet je de 130M ook naar retour sturen.
Overigens is bovenstaande informatie dezelfde als die mensen krijgen in de begeleidende brief. XMS kan moeilijk iedereen bellen dat de M540 eraan komt. Bovendien was de STB toch niet eerder gekomen of er nu wel of geen berichtgeving kwam. Omdat het me opviel dat hier nogal veel mensen er op zitten te wachten heb ik het maar even gepost
Hoewel een simpel mailtje w.m.b. wel had gekunnen... Maargoed, er zit toch een brief bij.
Maar we wachten gewoon geduldig af. Als het vandaag allemaal verwerkt is, kunnen we met een beetje mazzel deze week nog een pakketje verwachten.
Eerste indruk erg positief, scherm fantastisch, erg snel met zappen. Veel beter dan de A110.
Ook de boottijd is erg snel.
Enige opmerking op dit moment is het haperen tijdens zappen van zenders. Wel direct audio, maar beeld hapert een seconde.
Verder zou ik graag een geplande opname willen laten terugkeren. Bijv. elke vrijdagavond Top Gear opnemen. Volgens mij lukt dit nu niet zonder dat elke week opnieuw te plannen.
If it's stupid and works, then it ain't stupid!
De M532 actie is via de nieuwsbrief van oktober 2010 aangekondigd en in diezelfde nieuwsbrief is aangekondigd dat er later een M540 aan komt en dat daar ook een actie voor zou komen.Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:17:
Iedereen bellen kan natuurlijk wat lastig zijn, al denk ik dat - omdat de omruilactie alleen hier bekendgemaakt is - het aantal omruilers redelijk beperkt zal zijn. Communiceren per e-mail is natuurlijk een stuk makkelijker. Als je je CRM een beetje op orde hebt, is een algemene e-mail (al dan niet gemerged met NAW-gegevens) natuurlijk in no-time verzonden.
Ik ken heel veel mensen uit mijn omgeving die op de M540 zijn gaan wachten. Je zou verwachten dat op het moment dat de M540 dan beschikbaar komt dat dit aangekondigd wordt en ook dat er aangekondigd wordt dat je je 130M kan inruilen. De enige plek waar ik iets gehoord heb over een actie is hier op tweakers en nergens anders. Mijn vader, mijn zwager, mijn buurman, een vriend van me hadden niet geweten dat deze actie er was als ik ze het niet verteld had. Nog vreemder vind ik dat toen de actie hier gemeld werd dat er toen nog maar 2 weken was om je in te schrijven. "Aanvragen MOETEN 1 september binnen zijn".In de loop van 2011 komt er een nieuwe settopbox met recorder: de Amino M540. Het grootste verschil tussen beide boxen is de grootte van de harde schijf. De Amino M532 heeft een harde schijf grootte van 160GB en de Amino M540 van 250GB. Beide settopboxen kosten € 249,-. Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540.
Nee lekker voor al die mensen die aan de hand van de nieuwsbrief gewacht hebben en nu van niks weten. Er had toch gewoon een nieuwsbrief verstuurd kunnen worden? Ik ga hier nog steeds een klachtenbrief over schrijven (nu beetje druk met bruiloft voorbereiden

Maar wat ik al eerder zei: de actie op zich is heel netjes.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Ze ondersteunen allemaal HDMI-CEC.. en blij zul je er niet van worden. Niets zo irritant als een tv die uitgaat als je je STB uitzet, of receivers die uitspringen omdat er "iets" op standby gaat.ari3 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:32:
Even een vraagje over de M540: ondersteunt deze HDMI-CEC zodat je met de afstandbediening van de TV of AV Receiver de M540 kan bedienen? Ik lees hier wel dat HDMI 1.3 ondersteund wordt, maar CEC wordt niet expliciet genoemd of uitgesloten. Andere optionele mogelijkheiden van de 1.3 specificatie worden wel expliciet worden uitgesloten (zoals DeepColor en DTS-audio). Iemand als eens geprobeerd om een CEC-verbinding op te zetten naar de M540?
Loewe is dan ook een geval apart...wat een verschrikkelijk onlogisch menu qua opbouw. Tevens zijn ingangen niet te koppelen aan elkaar + beroerde HDMI support = vrijwel altijd gezeurMojo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:29:
De Lëuwe TV waar ik net was wilde iig niet met HDMI-CEC werken.
[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 14-09-2011 16:52 ]
Gelukkig kan je het uitzetten, voor mij is het net pin 8 van de scart,meer irritant dan dat het toevoegt.denan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:04:
[...]
Ze ondersteunen allemaal HDMI-CEC.. en blij zul je er niet van worden. Niets zo irritant als een tv die uitgaat als je je STB uitzet, of receivers die uitspringen omdat er "iets" op standby gaat.
Voor de xtreamer heb ik een uitzondering gemaakt in mijn Logitech harmony's, tv aan,xtreamer aan, tv op hdmi 1, hadden we daar nu echt dat 1.3 voor nodig ?
Nope, hebben we nodig voor de lip-sync...Nick39 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:38:
[...]
Gelukkig kan je het uitzetten, voor mij is het net pin 8 van de scart,meer irritant dan dat het toevoegt.
Voor de xtreamer heb ik een uitzondering gemaakt in mijn Logitech harmony's, tv aan,xtreamer aan, tv op hdmi 1, hadden we daar nu echt dat 1.3 voor nodig ?
Mja..ik kan een + delay en - delay opgeven op de optische uit van zowel tv als de in van de versterker, en idem met de hdmi in en uitgangen van tv en versterker,ik heb het nog nooit nodig gehad..Le-xxx-ie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:46:
[...]
Nope, hebben we nodig voor de lip-sync...
Die is er al twee weken ofzo hoor volgens mijelwinvangestel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:00:
Via het menu is onder het kopje interactief nu de Nu.nl app te vinden!
Ik heb m'n M540 naar aanleiding van de omruil actie binnen...
Ga nu gauw de doos open maken en aansluiten...
Laterrrrrrrr....
Mooi. Ben benieuwd of hij op me ligt te wachten als ik thuiskom vandaag. Hele dag iemand thuis, dus de bezorger mislopen zit er gelukkig niet in!R2L schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:06:
YES!!!!
Ik heb m'n M540 naar aanleiding van de omruil actie binnen...![]()
Ga nu gauw de doos open maken en aansluiten...
Laterrrrrrrr....
Hoop niet dat ze pas morgen komen, want dan is er de hele dag niemand thuis.
Edit:
Ik heb net vernomen, dat er een pakketje voor me klaarligt.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-09-2011 16:07 ]
Nu staat de hd te formatteren, wat overigens vrij snel lijkt te gaan.
Ik heb echter geen begeleidende brief gehad met de instructies voor het terugsturen van de 130.
Wel zit er een retoursticker bij en lijkt de doos aangepast te zijn voor de retour actie.
De 130 past namelijk precies in het vrije vak in de doos.
De komende dagen ga ik er eens wat mee spelen en de Harmony opnieuw instellen, maar nu eerst maar eens bellen met XMS hoe dat nu precies moet met retourneren.
Bij ons was er ook niemand aan huis. Is bij de buren bezorgd. Handtekening o.i.d. was niet nodig.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:59:
[...]
Mooi. Ben benieuwd of hij op me ligt te wachten als ik thuiskom vandaag. Hele dag iemand thuis, dus de bezorger mislopen zit er gelukkig niet in!
Hoop niet dat ze pas morgen komen, want dan is er de hele dag niemand thuis.
If it's stupid and works, then it ain't stupid!
Eerste ervaring: helemaal happy met de M540...
Het is plug & play en het werkt behoorlijk snel allemaal...
Ook formatteren van de HD was zo gepiept.
Het meeste werk was hier nog het weer netjes wegwerken van de bekabeling.
Opnemen gaat ook goed net als pauzeren van de uitzending.
Heb verder nog even de settings bekeken en zag dat ik nu bij de beeldinstellingen 1080P als optie kan kiezen. Scheelt toch weer iets.
De M130 gaat vanmiddag nog retour, er zat netjes een adressticker bij, maar een begeleidende brief waneer ik 'm retour moet sturen ontbrak bij mij, dus vooralsnog ga ik maar even vanuit dat dit voor 20 september is...
Een van mijn familieleden had mijn wachtwoord achterhaald en wilde ff lekker downloaden ( dat is bestraft ) maar ondanks de belofte dat downgraden terug naar 50 mbits gratis is krijg ik de volgende melding:
Nadat ik de optie toch heb doorgevoerd krijg ik de volgende melding:U heeft ervoor gekozen om uw snelheid te wijzigen in 50 Mbps. Als u akkoord gaat zal deze snelheid per de eerste van volgende maand in werking treden. Aan deze snelheidswijziging zijn eenmalige downgradekosten van €25,00 verbonden.
Wat klopt er nu allemaal ?Uw internetsnelheid zal per 2011-09-30 worden gewijzigd in 48 Mbps
Dat klopt gewoon.
Ehh wat klopt er gewoon,betaal je nu wel of niet downgradekosten ? kortom,klopt de page,of kloppen de beloftes ? en wie jat er 2 mbits van me ?
Op beide was het antwoord van toepassing.
[ Voor 162% gewijzigd door White_Collar op 15-09-2011 16:03 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ik hoop dat de bestraffing toch echt voldoende was
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Moet je trouwens ook de HDMI en UTP kabels terugsturen met de Amino 130?
Jij zit ook gewoon op een 48 mbit profiel hoorj1nx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:15:
LOL, 25 euro en 2 MBit/s armer !!!
Ik hoop dat de bestraffing toch echt voldoende was
Dus eigenlijk worden we gewoon genaaid? Bedoel dat je 50Mbit niet haalt dat kan gebeuren, maar als je niet eens op een 50Mbit profiel zit terwijl je voor 50Mbit een abbo afsluit is toch best dubieus te noemen? Of zie ik het verkeerd? Scheelt toch 4%.Rekenblok schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:30:
Jij zit ook gewoon op een 48 mbit profiel hoor

Sommigen hier zitten ook veel te veel in dat Mijn.XMS menu te rommelen. Ik ben zelfs het wachtwoord ervan vergeten.
Geen idee hoe het nu precies zit.
Een paar jaar geleden keek ik in mijn xms bij me pa en toen stond daar 48 mbit.
Of dat nu nog steeds zo is weet ik eigenlijk niet. Ik had destijds gebeld met de helpdesk en die had daar een technische reden voor. Wat dat was weet ik niet meer, misschien een mooie vraag voor Denan, die weet dat soort dingen meestal wel
Want hoe kan ik nou weten of hij op een 48 mbit profiel zit
[ Voor 64% gewijzigd door White_Collar op 15-09-2011 16:57 ]
Zo meteen maar eens mee gaan spelen. Er zit inderdaad alleen een sticker bij met het retour adres, maar geen brief. Zal maar eens zo lief zijn om de amino 130 morgen terug te sturen.
Nu nog een Gbit modem en 200/200 Mbit hier ( of hoger) in Leiden en ik ben 100 % tevreden.
Nu ook eens zien of logitech deze settop box ondersteunt op de harmony one.
Dat wordt spannend
Edit : Logitech ondersteunt deze settop box dus al
[ Voor 20% gewijzigd door MrPompidom op 15-09-2011 17:23 ]
Blijkbaar kun je hier dus niet vanaf lezen of de verbinding al klaar is? Worden alle signalen, internet, radio/tv en telefoon tegelijk actief of kan het zijn de tv al wel werkt?
Meestal werkt analoge TV wel direct, maar de rest is IP/ Lease gebonden en zal normaal gesproken binnen 48 uur werken..My-life schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:34:
Vandaag ons modem gekregen, een Genexis CPS V2. De lampjes WAN, RTV en M1 branden, maar ik krijg nog geen IP.
Blijkbaar kun je hier dus niet vanaf lezen of de verbinding al klaar is? Worden alle signalen, internet, radio/tv en telefoon tegelijk actief of kan het zijn de tv al wel werkt?
Tja, dat maakt het een stuk duidelijker.. iemand had via een proggie beide providers gekoppeld en zat met 200 mbits te downloaden. de bestraffing is geslaagd, om 22.00 gaat de stroom van het ziggo modem af, en downgradekosten betaal ik simpelweg niet, die kan mevrouw M.V. van de administratie op haar buikje schrijven.Rekenblok schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:58:
@Nick39,
Op beide was het antwoord van toepassing.
48 mbits, ja de qos zal iets reserveren voor de telefoon.
MisluktRekenblok schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:52:
Mijn reactie op j1nx was meer om hem een beetje te plagen
Want hoe kan ik nou weten of hij op een 48 mbit profiel zit![]()
Tsja dat krijg je als XMS maar niet opschiet met die 200 MBit uitrollingenNick39 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:56:
[...]
Tja, dat maakt het een stuk duidelijker.. iemand had via een proggie beide providers gekoppeld en zat met 200 mbits te downloaden. de bestraffing is geslaagd, om 22.00 gaat de stroom van het ziggo modem af, en downgradekosten betaal ik simpelweg niet, die kan mevrouw M.V. van de administratie op haar buikje schrijven.
Ik kan me overigens herrineren dat ik ooit begon met 24 MBit en dat het toen verdubbeld werd. Die 48 is dan dus eigenlijk niet eens zo gek.
Alle nieuwe (Buiten portaal om) aansluitingen zijn volgens mij 50, dus vanuit de volksmond doen wij ook 50. (denk ik)
Op zich is het niet netjes, want volgens de website word het wel verkocht als 50 MBit, als je kan aantonen dat je echt maar 48 Mbit krijgt kan je ze in gebreken stellen, maar wat heb je eraan. Ik heb al maanden mijn sabnzbd gecapped op 2,5 MB/s, dus het kan me aan me r33t roesten verder. (Ben wel ff klaar met klagen over XMS)
[ Voor 9% gewijzigd door j1nx op 15-09-2011 20:20 ]
Waarom zou je je sabnzbd cappen op 2,5 MB/s heb je 50mbit moet je er wel gebruik van maken..j1nx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:18:
[...]
Mislukt
[...]
Tsja dat krijg je als XMS maar niet opschiet met die 200 MBit uitrollingenDan gaan ze het zelf doen
![]()
Ik kan me overigens herrineren dat ik ooit begon met 24 MBit en dat het toen verdubbeld werd. Die 48 is dan dus eigenlijk niet eens zo gek.
Alle nieuwe (Buiten portaal om) aansluitingen zijn volgens mij 50, dus vanuit de volksmond doen wij ook 50. (denk ik)
Op zich is het niet netjes, want volgens de website word het wel verkocht als 50 MBit, als je kan aantonen dat je echt maar 48 Mbit krijgt kan je ze in gebreken stellen, maar wat heb je eraan. Ik heb al maanden mijn sabnzbd gecapped op 2,5 MB/s, dus het kan me aan me r33t roesten verder. (Ben wel ff klaar met klagen over XMS)
Waarom zou jij het gaan betalen als iemand binnen je familie het heeft aangezet?Nick39 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:56:
[...]
Tja, dat maakt het een stuk duidelijker.. iemand had via een proggie beide providers gekoppeld en zat met 200 mbits te downloaden. de bestraffing is geslaagd, om 22.00 gaat de stroom van het ziggo modem af, en downgradekosten betaal ik simpelweg niet, die kan mevrouw M.V. van de administratie op haar buikje schrijven.
Dan laat je die persoon toch als straf de downgradekosten betalen?
Overigens, je snapt zelf ook wel dat als je die downgradekosten niet betaalt, XMS je gaat afsluiten i.v.m openstaande rekeningen.
Gewoon betalen het bedrag en mocht je het nou niet mee eens zijn, regel het dan via de klachten afdeling. Die zijn overigens verbluffend snel tegenwoordig met een antwoord
[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 15-09-2011 22:11 ]
Ach ik loop nog ~1.2 TB achter met kijken, dus ik download zo en zo nog steeds veeeeeeeeeel sneller als dat ik kan kijken. Verder heb ik ook nog andere dingen draaien op mijn lijn die ook wel wat bandbreedte kunnen gebruiken, dus waarom je lijn dicht trekken??Gangster93 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:42:
[...]
Waarom zou je je sabnzbd cappen op 2,5 MB/s heb je 50mbit moet je er wel gebruik van maken..
Ik bedoel mijn auto kan ook 180 km/h, maar omdat iets kan, betekend toch niet dat je het ook moet doen. Kijk als XMS de lijn weer gratis verhoogt dan zal ik mijn cap ook verhogen (of misschien zelfs weg halen), maar tot die tijd.
Trouwens, download ik nu bijna niets meer (downloaden is zooooooo 2010). Streaming is the way to go. On demand kijken en als je klaar bent met kijken, weer weg met die zooi.
Analoog/DVD-C werkt inderdaad al. Zapt heerlijk zonder encryptieMrPompidom schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:42:
[...]
Meestal werkt analoge TV wel direct, maar de rest is IP/ Lease gebonden en zal normaal gesproken binnen 48 uur werken..
Add:maar downgrade zou eigenlijk op product moeten werken.. Niet op optie. Ik check het morgen even... Maar stuur wel even een reminder
[ Voor 21% gewijzigd door denan op 15-09-2011 22:45 ]
Als je van 100Mbit naar 50Mbit gaat betaal je downgrade kosten. (= optie). Maar als je van 50Mbit naar 10Mbit gaat (= ander abonnement/product) betaal je ook downgrade kosten.
Het grappige, als je van 100 naar 50 naar 10 gaat, wordt het maar 1 keer gefactureerd. (Voorbeeld, mijn ouders)
Zover ik heb begrepen van de financiele administratie is de downgrade kosten bij een optie correct, maar bij een product niet. Volgens mij is dat omdat een product als een nieuw jaarcontract wordt gezien bij een downgrade. Maar pin me er niet op vast! Die wordt in elk geval buiten het jaarcontract gecrediteerd.
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.
Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.