XMS Glasvezel ervaring - XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste
Acties:
  • 269.676 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Beste mede-tweakers,

Ik heb op dit moment UPC (Dig. tv + 60MB, regio Arnhem) en ben van plan om begin volgend jaar over te stappen naar XMS omdat ik op dit moment regelmatig storing heb bij het gebruik van internet. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die soort gelijke overstap hebben gemaakt, wat zijn evt. problemen, waar moet je opletten, kwaliteit van diensten en service ten opzichte van UPC, en dergelijke.

Zelf heb ik ook een aantal vragen:

Ik ben van plan om het digitale iptv pakket en 50/50 aan te schaffen. Moet ik dan ook rekening houden met het feit dat het tv gebruik bandbreedte "opsnoept" of is dit enkel bij 100MB het geval?

Begrijp ik het goed dat er in het standaard iptv pakket ook HD kanalen zitten, o.a. Ned 1, 2, 3 en de RTL's?

Is de standaard STB van goede kwaliteit? Of kan ik zelf beter een externe aanschaffen?

Mocht ik in de toekomst mijn pakket willen uitbreiden, zit ik daar dan, net zoals bij UPC, weer voor een jaar aanvast?

Momenteel is er al een glasvezel modem geïnstalleerd, de Packetfront (standaard, niet DRG 600), Zal helaas wel zo'n 25m coax in mijn woning moeten leggen omdat het aansluitpunt dan veranderd.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

NewDust schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:39:
Beste mede-tweakers,

Ik heb op dit moment UPC (Dig. tv + 60MB, regio Arnhem) en ben van plan om begin volgend jaar over te stappen naar XMS omdat ik op dit moment regelmatig storing heb bij het gebruik van internet. Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die soort gelijke overstap hebben gemaakt, wat zijn evt. problemen, waar moet je opletten, kwaliteit van diensten en service ten opzichte van UPC, en dergelijke.
Internet is super, tv is prima, alleen geen mogelijkheid tot Sport1 en Film1, Telefoon gebruik ik niet heel veel.
Zelf heb ik ook een aantal vragen:

Ik ben van plan om het digitale iptv pakket en 50/50 aan te schaffen. Moet ik dan ook rekening houden met het feit dat het tv gebruik bandbreedte "opsnoept" of is dit enkel bij 100MB het geval?
Nee, dat gebeurt alleen bij 100Mbit.
Begrijp ik het goed dat er in het standaard iptv pakket ook HD kanalen zitten, o.a. Ned 1, 2, 3 en de RTL's?
Dat begrijp je goed.
Is de standaard STB van goede kwaliteit? Of kan ik zelf beter een externe aanschaffen?
Een 'externe' gaat niet werken.
Mocht ik in de toekomst mijn pakket willen uitbreiden, zit ik daar dan, net zoals bij UPC, weer voor een jaar aanvast?
Gaat per maand geloof ik.
Momenteel is er al een glasvezel modem geïnstalleerd, de Packetfront (standaard, niet DRG 600), Zal helaas wel zo'n 25m coax in mijn woning moeten leggen omdat het aansluitpunt dan veranderd.
Lastig...
alvast bedankt!
Graag gedaan! ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
@Fiber

Nogmaals hartstikke bedankt!

Er is nu al een stuk meer duidelijk, Sport1, Film1 en telefonie ben ik toch al niet van plan te gebruiken ;)
ziet er dus naar uit dat XMS er in februari een nieuwe klant bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
NewDust schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:39:
Ik ben van plan om het digitale iptv pakket en 50/50 aan te schaffen.
[...]
Zal helaas wel zo'n 25m coax in mijn woning moeten leggen omdat het aansluitpunt dan verandert.
Voor IPTV heb je geen coax nodig maar ethernet.

Op coax zit alleen het analoge en DVB-C signaal die je misschien voor een tweede toestel wil gebruiken, maar voor IPTV heb je geen centimeter coaxkabel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03-2014
Op de M540 handmatig een opname ingepland voor de volgende dag. Gisteravond bij het terugkijken blijkt het eerste half uur uit zwart beeld te bestaan. Daarna wel beeld maar niet om naar te kijken vanwege het horten en stoten. Tijdens het voor en achteruit spoelen krijg ik ook geen bewegend beeld te zien. De Amino zat op een gegeven moment helemaal vast...

Iemand een idee wat er is mis gegaan met deze opname? En gaat de nieuwe firmware dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
de_kers schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:46:
Op de M540 handmatig een opname ingepland voor de volgende dag. Gisteravond bij het terugkijken blijkt het eerste half uur uit zwart beeld te bestaan. Daarna wel beeld maar niet om naar te kijken vanwege het horten en stoten. Tijdens het voor en achteruit spoelen krijg ik ook geen bewegend beeld te zien. De Amino zat op een gegeven moment helemaal vast...

Iemand een idee wat er is mis gegaan met deze opname? En gaat de nieuwe firmware dit fixen?
Voor de M540 zit er ook nieuwe Fw aan te komen binnen enkele weken die dit probleem moet verhelpen.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Wagij schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:54:
Voor de M540 zit er ook nieuwe Fw aan te komen binnen enkele weken die dit probleem moet verhelpen.
Maar: je huidige opname is gewoon 'stuk'. De firmware upgrade zal alleen nieuwe opnames fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
denan schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:20:
[...]

Maar: je huidige opname is gewoon 'stuk'. De firmware upgrade zal alleen nieuwe opnames fixen.
Juist, format is dan ook aan te raden na de update ;)

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006

Thasaidon

If nothing goes right, go left

L201 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:18:
[...]

En welke instelling van het spamfilter heb je op mijn.xmsnet.nl staan dan?
Er is de keuze uit
  • Uit, Bij deze instelling wordt uw e-mail niet gescand op spam-kenmerken
  • Light, Deze instelling zorgt ervoor dat e-mail in lichte mate wordt gefilterd op spam. Berichten die geblokkeerd worden door dit filter zijn vrijwel zeker spam. Dit is de standaardinstelling.
  • Medium, Dit filter houdt in principe meer spam tegen dan het light filter. De mogelijkheid bestaat dat u met dit filter legitieme e-mail blokkeert.
  • Heavy, Het heavy filter is nog stricter dan het medium filter. Er is dan ook meer kans dat u hiermee legitieme e-mail tegenhoudt.
Waarbij Light dus de default is.
Loveparade schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb zowel virus als spamfiltering op maximaal staan, voor zover ik het kan zien doen die filters helaasvrijwel niets ;)
Zoals Loveparade al aangeeft, maakt het niet uit welke setting ik gebruik...
dezelfde spam blijft binnen komen op zowel Light als Heavy...
De spam begint van de een op de andere dag, duurt een paar dagen (dezelfde spam dus) en houd dan weer op, om een paar dagen later weer te beginnen met andere spam.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

[...]

Zoals Loveparade al aangeeft, maakt het niet uit welke setting ik gebruik...
dezelfde spam blijft binnen komen op zowel Light als Heavy...
De spam begint van de een op de andere dag, duurt een paar dagen (dezelfde spam dus) en houd dan weer op, om een paar dagen later weer te beginnen met andere spam.
Klopt idd.
Ik heb ook al diverse settings geprobeerd, maar het werkt voor geen ene meter.
De spam/ virus mails blijven er gewoon doorheen komen.
Het vertrouwen in de virus/spam filter van XMS ben ik dan ook helemaal kwijt.

Is overigens nu weer een paar dagen rusig... maar laat ik dat niet te hard zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Lijkt er op dat XMS in navolging van Ziggo ook LiteTV in het pakket zal opnemen. De stream is inmiddels beschikbaar, maar zit nog niet in het menu.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• odo966
Een muziekzender die gewoon muziek uitzendt? Die mag er nog wel bij ja.

TMF NL (is weer niet echt mijn smaak) leeft ook nog altijd voort zie ik, terwijl het toch vanaf september echt voorbij zou zijn met de naam "TMF" dacht ik. Hoopte dat GHM een beetje UPC zou volgen en deze vervangen voor MTV Music 24, en misschien iets van VH1 erbij en/of MTV Live HD...

En hoe lang zullen we moeten toezien dat UPC beschikt over BBC One in HD en wij niet?

Het zal binnen afzienbare tijd wel goed komen denk ik maar, en ik zou niet echt naar UPC terugwillen, maar qua zendertoevoegingen begint het soms toch een beetje te kriebelen nu...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:19

DjVe

Hatsaflats!

odo966 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 00:06:
Een muziekzender die gewoon muziek uitzendt? Die mag er nog wel bij ja.
En hoe lang zullen we moeten toezien dat UPC beschikt over BBC One in HD en wij niet?

Het zal binnen afzienbare tijd wel goed komen denk ik maar, en ik zou niet echt naar UPC terugwillen, maar qua zendertoevoegingen begint het soms toch een beetje te kriebelen nu...
BBC One HD zit pas 7 dagen op het UPC netwerk, daarvoor hadden die hem ook niet in HD kwaliteit. (bron: http://overupc.upc.nl/nie...igitale-zenderaanbod-uit/)

• odo966
Klopt ja, daarom begint het "nu" ook extra te kriebelen ;) De teller staat op 7 dagen en ik ben heel benieuwd hoe lang die doorloopt, deze achterstand. Want ik zeur al maanden om BBC One HD, maar tot nu toe had geen enkele echt grote aanbieder hem in Nederland, alleen Caiway en wat andere kleine kabelaars, dus het was nog tot daaraan toe dat GHM hem ook niet had. Nu UPC hem heeft is het toch een ander verhaal, en is GHM weliswaar goed op weg met z'n HD zenders, alle Nederlandse, Duitse publieke, Vlaamse publieke (half, nog niet echt goede kwaliteit en SD nog steeds als default geselecteerd), maar moet wat mij betreft doorgaan met toevoegen van bijvoorbeeld BBC One om z'n positie als beste HD-aanbieder te behouden.

• GerkeP
  • Laatst online: 13:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik zie dat syfy en 13th street nu ook gemist hebben \0/

GerkeP

• denan
Loveparade schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:52:
Klopt.. maar nog bar weinig content op dit moment. Hopelijk gaan ze dat sterk uitbreiden de komende tijd. Wel handig om een compleet seizoen van een serie te kunnen streamen.. scheelt downloaden ;)

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Loveparade schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:52:
ik zag dat maandag ookal staan direct maar eens bekeken, staat er een serie begint deze bij aflevering 3.

is er misschien iets bekend wanneer er 200Mb/s beschikbaar komt?
Even opgezocht op de website, in zeewolde is het al:"De dienst wordt in Zeewolde vanaf 11 februari 2010 aangeboden."
Dit is nu al 1,5 jaar geleden, is het dan nu alleen nog maar in zeewolde?

[ Voor 1% gewijzigd door ferrarifreak op 08-09-2011 14:30 . Reden: typos ]

Heel leiden heeft op dit moment geen diensten meer.
Telefonie,analoge tv,digitale tv en internet ligt er uit.
Helaas is er nog geen storingsmelding en moet je eerst een heel verhaal over phishingmail aanhoren.
Het DTMF menu om je postcode in te voeren werkt op 3 van mijn 5 telefoons ook niet.
Uiteindelijk iemand van xms aan de lijn gekregen en men weet er van.

Gelukkig heb ik een Ziggo backup.

add; Het lijkt een stroomstoring oid.. analoge lampje is rood, telefoon is uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2011 14:50 ]

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:47
Glasvezel in leiden ligt er nu even uit, heb nu ongeveer een kwartiertje geen verbinding meer. Xms weet nog niet wat het is maar het zou snel gefixt worden.

too weird to live too rare to die

• denan
Nick39 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:45:
Heel leiden heeft op dit moment geen diensten meer.
Telefonie,analoge tv,digitale tv en internet ligt er uit.
Helaas is er nog geen storingsmelding.
Het DTMF menu om je postcode in te voeren werkt op 3 van mijn 5 telefoons ook niet.
Uiteindelijk iemand van xms aan de lijn gekregen en men weet er van.

Gelukkig heb ik een Ziggo backup.

add; Het lijkt een stroomstoring oid.. analoge lampje is rood, telefoon is uit.
Storing in (bijna) alle gebieden, wat ik hoorde iets mis bij Reggefiber maar hoe en wat is nog onduidelijk.

add: wel vreemd dat je geen analoge TV meer hebt. Dat staat in principe los van het IP verkeer. Tenzij er in het core netwerk iets stuk is.

add2: Storing lijkt beperkt tot Packetfront gebied. Mensen met een genexis modem (ander netwerk) hebben geen issues.

add3: storingsmelding is up en bandje draait bij de helpdesk: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 08-09-2011 15:02 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:29
denan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:54:
Storing in (bijna) alle gebieden, wat ik hoorde iets mis bij Reggefiber maar hoe en wat is nog onduidelijk.
Jeuj! Ik kan me server thuis (6601) nog bereiken :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

[...]

add: wel vreemd dat je geen analoge TV meer hebt. Dat staat in principe los van het IP verkeer. Tenzij er in het core netwerk iets stuk is.
Ik kijk geen analoge tv maar het lampje op het modem is van groen naar rood gegaan,dus hij krijgt geen signaal meer van de pop.
Het is dus in het core netwerk.
Via Ziggo nu bij mijn xms mijn vast doorgeschakeld naar mobiel.
Ik voorspel dat dit een langdurige storing gaat worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2011 15:01 ]

• denan
Nick39 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:59:
[...]

Ik kijk geen analoge tv maar het lampje op het modem is van groen naar rood gegaan,dus hij krijgt geen signaal meer van de pop.
Het is dus in het core netwerk.
Via Ziggo nu bij mijn xms mijn vast doorgeschakeld naar mobiel.
Dat kun je altijd standaard doen natuurlijk.. Als -> onbereikbaar -> dan callforward.

• ari3
  • Niet online
De Duitse zender, ZDF Kultur, lijkt toegevoegd te gaan worden. Deze zender heeft een optioneel audiospoor voor originele audio zodat je niet naar nagesynchroniseerd Duits hoeft te luisteren. Deden alle Duitse zenders dat maar...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

denan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:01:
[...]

Dat kun je altijd standaard doen natuurlijk.. Als -> onbereikbaar -> dan callforward.
Ja.. maar had hier even niet op gerekend, zo'n storing als deze is vrij uniek voor XMS.
Wel aan buren gevraagd, analoge tv ligt er gewoon helemaal uit,alle diensten zijn weg,dvb-c ook.

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Bij mij in Hilversum werkt het nog...kan mijn servers gewoon bereiken...heb wel een vast IP.
Analoge lampje is weer groen..

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:47
we zijn weer up :)

too weird to live too rare to die

Nee.. telefoon werkt nog niet. (stroom van de drg heeft dit verholpen en mijn voorspelling is gelukkig fout,kan ik de illegale tap op inet van mijn zoon weer ongedaan maken :o )

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2011 15:18 ]

• denan
jacques1971 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:10:
Bij mij in Hilversum werkt het nog...kan mijn servers gewoon bereiken...heb wel een vast IP.
Dat staat er los van. Waarschijnlijk zit jij op een locatie waar Genexis hardware hangt?

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Denan;
Volgens mij een DRG600

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Leiden: 2316NR (DRG-500)

Had de storing even gemist hier op werk, maar kom nu net gewoon mijn router/server.

Denk dat het weer opgelost is dus.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

j1nx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:22:
Leiden: 2316NR (DRG-500)

Had de storing even gemist hier op werk, maar kom nu net gewoon mijn router/server.

Denk dat het weer opgelost is dus.
Ja het was gelukkig maar kort, ik verwachtte een langere omdat ook de analoge diensten weg waren.
Wel drg rebooten,telefoon geeft in gesprek als je opneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 08-09-2011 15:27 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:26:
[...]

Ja het was gelukkig maar kort, ik verwachtte een langere omdat ook de analoge diensten weg waren.
Wel drg rebooten,telefoon geeft in gesprek als je opneemt.
Ach zit op werk en de vrouw heeft nog niet gebeld (duh!) dat de telefoon het niet doet. ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

j1nx schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:36:
[...]

Ach zit op werk en de vrouw heeft nog niet gebeld (duh!) dat de telefoon het niet doet. ;)
Doet het misschien wel, ik keek of de telefoon het ook niet deed door op te nemen,als je vrouw dat niet gedaan heeft doet ie het misschien gewoon, hier gaat de brandweerpager bleren omdat ie geen internet verbinding meer heeft (p-2000).
@Denan / Rekenblok, tipje voor iemand die dat selectie menu bij XMS in de telefooncentrale heeft ingevoerd.. mijn HTC Desire-S geeft blijkbaar korte DTMF tonen want jullie centrale reageert er niet op.
In het geval van een storing bel ik jullie ( mobiel,kost extra ) en ik wordt gevraagd naar mijn postcode (na een ellenlang verhaal over phishingmail) die ik invoer maar die de centrale niet ontvangt.
Blijkbaar hoort de centrale wel iets want er wordt opnieuw om mijn postcode cijfers gevraagd, en opnieuw..
En vervolgens wordt de verbinding gewoon verbroken.
Laat dan bij geen of geen geldige ontvangst van de postcode niet gewoon de verbinding maar verbreken,maar verbind dan door naar een algemeen iemand.

Volgens mij controleert die computer alleen of er meldingen zijn voor het gebied, want toen ik met mijn oude nokia opnieuw belde (daar kan je zo lang als je wilt op de toetsen drukken dus lekker lang de postcode verzenden) en daarna in het tweede keuze menu kwam wordt er vrolijk gevraagd door de helpdeskmedewerker uit welke plaats ik bel en wat mijn postcode is...

• odo966
ari3 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:07:
De Duitse zender, ZDF Kultur, lijkt toegevoegd te gaan worden. Deze zender heeft een optioneel audiospoor voor originele audio zodat je niet naar nagesynchroniseerd Duits hoeft te luisteren. Deden alle Duitse zenders dat maar...
Interessante berichtjes zijn dit zo, keep 'em coming ;)

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
ari3 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:07:
Dat zijn zeer fijne vooruitzichten! En Lite TV binnenkort ook las ik? :D

Verwijderd

[...]

add2: Storing lijkt beperkt tot Packetfront gebied. Mensen met een genexis modem (ander netwerk) hebben geen issues.

add3: storingsmelding is up en bandje draait bij de helpdesk: http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen
Storing was alleen in Leiden. Stroomstoring in de CP. Werd in eerste instantie opgevangen door UPS, maar die kan ook niet eeuwig de boel van spanning blijven voorzien :) , dus ging de router van geheel Leiden plat. Ook de EDFA voor Analoge TV ging dus plat.

Heeft van 14:05 tot 15:15 geduurd.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb nog geen M540 pvr gezien (ivm inruil 130M), het wordt wel krap als de datum voor terugsturen van de 130M de 20e blijft ...
Iemand een idee met welke (pakket)dienst de M540 pvr wordt bezorgd?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Ik heb ook nog geen M540 binnen, en heb ook te horen gekregen dat het terugsturen voor de 20e moet....

Nu heeft XMS gezegd dat de M540 'begin september' uitgeleverd zou worden, dus hebben ze tot 15 september de tijd ;-)

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Nou - als je hem zonder inruilaktie besteld is ie binnen 3 dagen binnen ... ik heb dat al in augustus gedaan en was verbaasd hoe snel de postbode aanbelde ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
We hebben hier ook nog geen 540 ontvangen.. Als ie niet voor eind volgende week er is dan kan XMS het dus ook wel vergeten dat ze mijn 130 voor de 20e terughebben.. En uiteraard ben ik niet van plan in dat geval alsnog de volle prijs te betalen voor de 540.. Moeten ze zelf maar op redelijke termijn voor die deadline leveren.. En minder dan 1 week ervoor is dus niet redelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barryl schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:05:
Ik heb ook nog geen M540 binnen, en heb ook te horen gekregen dat het terugsturen voor de 20e moet....

Nu heeft XMS gezegd dat de M540 'begin september' uitgeleverd zou worden, dus hebben ze tot 15 september de tijd ;-)
Idd. Maar als je op de kalender kijkt, dan zie je dat er tussen de 15 en de 20e maar 2 werkdagen zitten. En XMS zal ook wel begrijpen, dat de klant moet werken om zijn rekeningen te kunnen betalen. En een klant, die toevallig in het weekend van 17 en 18 september een lang weekend weg is, heeft dan dus alleen maar maandag de 19e om z'n 130(M) terug te sturen. In theorie zou ik het moeten kunnen halen, maar dat wordt dan wel doorfietsen van het werk naar huis, want de Bruna is bij ons maar tot 18:00 uur open.

En dan moet er donderdag maar net iemand thuis zijn, als de 540 wordt bezorgd, want anders zul je hem maandag eerst nog op moeten halen en aan moeten sluiten om te kijken of alles werkt. Je gaat je 130M natuurlijk nog niet terugsturen, als blijkt dat je 540 DOA is of om welke andere reden dan ook niet werkt.

Gisterenavond hadden we trouwens in het begin van de avond wat problemen met Gemist. Als je naar Gemist bladerde, kreeg je even een zwart scherm en daarna sprong hij weer terug naar TV. Even later werkte het wel weer, al heeft RTL nog geen programma's van de afgelopen dagen online staan. Ook viel het me op, dat er haperingen zaten in de uitzendingen van, in ieder geval, RTL5. Dus.... kom maar op met die 540. :)

Edit:
Er wordt weer gerommeld aan de website. Onder nieuws een item "Bereikbaarheid Servicedesk" van gisteren. Helaas geen content.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:53:
[...]
Edit:
Er wordt weer gerommeld aan de website. Onder nieuws een item "Bereikbaarheid Servicedesk" van gisteren. Helaas geen content.
Gisterenavond stond daar wel tekst bij vermeld.
Vermoedelijk is het item niet goed gewist.

Er waren namelijk problemen bij de servicedesk met de bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 19:53

buzzlightyear

To infinity and beyond...

In het openingstopic staat bij ieder glasvezelmodem vermeld dat ieder modem de volgende aansluitingen heeft:
Poort a: Internet
Poort b: IPTV
quote uit de installatiehandleiding van XMS: "Let op: U kunt op ons netwerk één computer aansluiten, ook al heeft onze hardware meerdere aansluitingen."
Aan jullie de vraag: wat is de praktijk situatie?
1) hebben bepaalde glasvezelmodems de beschikking over meerdere internet of TV poorten?
2) zo ja, zijn deze bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
buzzlightyear schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:03:
In het openingstopic staat bij ieder glasvezelmodem vermeld dat ieder modem de volgende aansluitingen heeft:
Poort a: Internet
Poort b: IPTV

[...]

Aan jullie de vraag: wat is de praktijk situatie?
1) hebben bepaalde glasvezelmodems de beschikking over meerdere internet of TV poorten?
2) zo ja, zijn deze bruikbaar?
1) Ja
2) Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 19:53

buzzlightyear

To infinity and beyond...

1) Ja
2) Nee
Thanks, crystal clear

[ Voor 3% gewijzigd door buzzlightyear op 09-09-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Het staat in de startpost.. en in de handleiding.. en je quote ze allebei met de vraag "klopt dit"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Waar zijn RTL Lounge en Crime gebleven?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:24
CultFreak schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:40:
Waar zijn RTL Lounge en Crime gebleven?
Die zitten in het plus pakket.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Bij de packetfront DRG600 heb je dus poort a voor internet en poort b voor iptv.
Klopt het dat poort c,d,e ook iptv doorgeven? Zo lijkt het bij mij namelijk wel te werken. Op alle poorten ontvang ik iptv. Heb het nog niet tegelijk geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
denan schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:29:
[...]

Het staat in de startpost.. en in de handleiding.. en je quote ze allebei met de vraag "klopt dit"? :)
Naja op mijn modem kan je trouwens wel meerdere tv-stb's aansluiten op de poorten.
Mr. Jinx schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:34:
[...]

Bij de packetfront DRG600 heb je dus poort a voor internet en poort b voor iptv.
Klopt het dat poort c,d,e ook iptv doorgeven? Zo lijkt het bij mij namelijk wel te werken. Op alle poorten ontvang ik iptv. Heb het nog niet tegelijk geprobeerd.
Volgens mij wordt het voor internet wel op alle poorten uitegstuurd, maar kan je er maar 1 tegelijkertijd aansluiten... en de juiste ppoort heeft ook afgestemde QoS als ik het goed berepen heb. Maar kan misschien ook aan type modem liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door Mau_Maus op 09-09-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
@BazzH, daarom zei ik ook, minder dan 1 week is geen redelijke termijn..

Snap sowieso niet waarom ze zo'n specifieke deadline stellen.. Ze hadden beter aan kunnen geven 'moet binnen 2 weken teruggestuurd zijn na ontvangst van de 540'.. Had ze zelf ook meer tijd gegeven alles te kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag aan Film1 Sport1 gesteld ivm doorgifte en hun gevraagd waarom en hun kant van het verhaal zegt :

Geachte heer/mevrouw XXXXX,

Allereerst bedankt voor uw mail aan Film1Sport1.

Via GHM is het helaas niet mogelijk om een abonnement af te sluiten voor Film1 en/of Sport1. GHM wil voor een concurrerende prijs digitale televisie aanbieden en daar hoort een abonnement op zogenaamde premiumzenders niet bij. Wanneer u het met dit beleid niet eens bent, kunt u zich het best even tot hun wenden, wij zenden namenlijk zelf niet uit hiervoor ligt de verantwoordelijkheid bij de leveranciers van digitale televisie. Wij bieden alle providers het zelfde aan, hun bepalen hun eigen abonnementsvoorwaarden, hieraan kunnen wij niets veranderen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Film1Sport1

Kort gezegt, is er niet, komt er niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
@stormed, die reden komt nogal vaag over.. Prima dat je voor een concurrerende prijs digitale TV wilt leveren, maar om dan meteen maar niet bepaalde "dure" premium zenders apart aan te bieden is een slechte keuze imho.. Die keuze moet je immers aan je klanten overlaten, misschien willen die er juist wel extra voor betalen.. Nu heeft die klant niks te kiezen behalve naar een aanbieder gaan die de zenders wel aanbiedt..

Maar ik had ook ergens gelezen dat GHM verplicht was te betalen voor zoveel afnames en dat dat niet rendabel voor ze was als ze het niet voor een concurrende prijs konden doen, dus dat UPC (die eigenaar is van de zenders) de concurrentie op die manier dwars zit.. De oorzaak van het probleem ligt dan dus gewoon bij UPC..

Wat dat betreft zijn er ook nog teveel monopolies en belangenverstrengelingen in medialand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:18:
Maar ik had ook ergens gelezen dat GHM verplicht was te betalen voor zoveel afnames en dat dat niet rendabel voor ze was als ze het niet voor een concurrende prijs konden doen
Dat was het inderdaad. Chellomedia stelt te hoge eisen (minimale afname + encryptie) dus heeft Chellomedia pech gehad.
Kan zo'n beslissing alleen maar toejuigen van GHM.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Overigens los daarvan, Sport1 is levert ook echt dramatische beeldkwaliteit voor een premium zender waar je ongeveer 15 euro per maand voor moet betalen. Heb het wel eens bekeken bij iemand die dat wel heeft maar de SD kanalen zijn niet om aan te zien bij bijvoorbeeld voetbal. En ook het enige HD kanaal haalt lang niet de kwaliteit van bijvoorbeeld Eredivisie Live HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:38:
Overigens los daarvan, Sport1 is levert ook echt dramatische beeldkwaliteit voor een premium zender waar je ongeveer 15 euro per maand voor moet betalen. Heb het wel eens bekeken bij iemand die dat wel heeft maar de SD kanalen zijn niet om aan te zien bij bijvoorbeeld voetbal. En ook het enige HD kanaal haalt lang niet de kwaliteit van bijvoorbeeld Eredivisie Live HD.
Sport heb ik niet, ik heb alleen het film1 pakket en dat bevalt goed maar als je veel download zal je het meest uitgezonden materiaal wel hebben.
Ik vind alleen de zin "hun bepalen hun eigen abonnementsvoorwaarden, hieraan kunnen wij niets veranderen" erg merkwaardig, dat is geen normaal Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:28:
Dat was het inderdaad. Chellomedia stelt te hoge eisen (minimale afname + encryptie) dus heeft Chellomedia pech gehad.
Kan zo'n beslissing alleen maar toejuigen van GHM.
Die encryptie is niet zozeer Chellomedia dit dat verplicht, maar de film industrie om begrijpelijke redenen.
Dat ze GHM dwars zouden zitten lijkt me puur speculatief. Hoe meer Film1/Sport abonnee's hoe beter voor Chellomedia, het blijft een commercieel bedrijf, of dat nou via het netwerk van UPC, Ziggo of GHM is.
Overigens mis ik Film1 nu al ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:08:
[...]

Die encryptie is niet zozeer Chellomedia dit dat verplicht, maar de film industrie om begrijpelijke redenen.
Dat ze GHM dwars zouden zitten lijkt me puur speculatief. Hoe meer Film1/Sport abonnee's hoe beter voor Chellomedia, het blijft een commercieel bedrijf, of dat nou via het netwerk van UPC, Ziggo of GHM is.
Overigens mis ik Film1 nu al ;w
Ze zitten GHM dwars in de vorm van dat ze hun pakket verkopen voor zoveel afnemers.
GHM kan dus niet zeggen,we hebben 10 abonnees dus we betalen ook maar voor 10.
Stel dat een maand film 1, 10.000 euro kost dan moet je dus minimaal 1000 afnemers hebben,als je het pakket voor 12,50 verkoopt om 2,50 per abonnement te verdienen.
Dat verdienen is dan nog maar tussen haakjes want je moet ook nog zoveel programmagidsen kopen en verspreiden.
Film 1 weet niet eens dat je abonnee bent, als individuele abonnee kan je dus ook niet bij Film 1 klagen,die verwijst gewoon terug naar in dit geval GHM.
Bij de meeste content providers betaal je een x bedrag per abonnee, bij Film1 en Sport 1 is dat anders, daar betaal je gewoon voor minimaal zoveel aansluitingen en pas als je zoveel abonnementen hebt zit je op een point even, en daarboven ga je winst maken.
GHM zal best film1 willen gaan "verkopen" maar dan moeten ze wel de garantie hebben dat ook zoveel abonnees het willen afnemen en GHM heeft nog niet zoveel abonnees dat ze die gok nu durven nemen.
En dan moet film 1 uit de algemene middelen betaald worden en betaal je dus eigenlijk mee,of je het nu hebt of niet.
GHM wil best premium pakketten leveren,maar dan op basis van het model,zoveel abonnees,zoveel betalingen,maar dat wil Film 1 niet, je mag klant worden/reseller maar dan op basis van een minimum afname van zoveel stuks,aan de andere kant,misschien moeten ze hun content ook wel op die basis afnemen.
Zelf denk ik dat Chello Media niet zoveel waarde hecht aan codering,maar ze staan gewoon verkoop op basis van het aantal abonnees niet toe,of althans ,ze binden daar een minimum aan en leggen het risico bij de provider neer.
Ik denk dat het enige dat helpt is, een actie starten naar GHM,handtekeningen verzamelen,zodat GHM kan inschatten of dat genoeg mensen zijn om het te gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:08:
[...]

Dat ze GHM dwars zouden zitten lijkt me puur speculatief.
De film industrie moet maar eens achter z'n oren gaan krabben wat het voor nut heeft om hier Nederland encryptie te toe te passen op tv zenders met als reden 'contentbescherming'. Alle nieuwe TV series worden namelijk van de grote Amerikaanse zenders geript welke hier in Nederland helemaal niet doorgegeven worden. In Nederland wordt alleen maar verouderde content doorgegeven. Totaal niet interessant om daar nog iets mee te doen. Hetzelfde geld voor de films van Film1. Allemaal verouderde meuk waarvan de 50gb blurays allang op het internet staan. Niemand die z'n tijd gaat verspillen om van zo'n 13mbit streampje een oude film te rippen om die vervolgens op het internet te gooien.

PS. In Amerika hebben ze nog nooit gehoord van CI+
Kun je nagaan hoe krom die hele tv markt in elkaar steekt. Wel paranoid doen over een klein landje als Nederland, maar geen/onvoldoende maatregelen nemen in hun eigen land.
Hoe meer Film1/Sport abonnee's hoe beter voor Chellomedia
En dus gooien ze met zo'n policy hun eigen ruiten in. Het zal mij overigens een worst wezen. Van mij part gaan ze morgen nog failliet. Ik heb een hekel aan alles wat gerelateerd is aan Liberty Global.
Overigens mis ik Film1 nu al
Je kunt zo weer terug naar UPC toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, in dit internet tijdperk is iets als Film1 toch ook al redelijk achterhaald, zoals in feite alle tv zenders voor films en series achterhaald zijn. Eigenlijk is tv alleen nog goed voor actuele Nederlandse producties en (semi-)live content.

Ik heb ook nog even naar het aanbod van Sport1 gekeken, ik had een allround sportzender verwacht met nog meer en betere inhoud dan EuroSport maar buiten heel veel buitenlands voetbal en golf is het niet veel moet ik zeggen: Oude tenniswedstrijden, NBA Basketball, Moto GP, dat is het wel zo'n beetje. Zelfs de US Open tennis hebben ze niet als ik het goed zie. EuroSport bied vaak een keus uit 2 verschillende wedstrijden. Bij een betaalzender verwacht ik keus uit veel zo niet alle wedstrijden. Hier zie ik niets, of ik kijk er overheen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mail heb ik toch echt van Film1/Sport1 gekregen.

Mij gaat het om Film1, er is gewoon altijd wat op te zien 24/7 en de meeste films zijn wel recent, tuurlijk kan ik downloaden maar een afwisselend aanbod op tv vind ik leuker en om elke Keer te branden of streamen en een film uit te zoeken vind ik niet zo leuk als film1, en s'avonds laat vind ik het makkelijk aan zetten van film1 eenvoudiger.. En vooral ALS je in het verleden lang film1 hebt gehad... Maar dat snappen de oud film1 abbonees hier vast wel.

De videotheek is niet concurrerend omdat als ik 5 nieuwere films huur ik al snel 20~ euro kwijt ben. Als ieman geinteresseerd is om samen een petitie te starten Ben ik daar zeker voor in.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Barneveld net ook een brief gehad... Eerst moet 30% van het dorp het willen anders komt het later :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:37:
Hier in Barneveld net ook een brief gehad... Eerst moet 30% van het dorp het willen anders komt het later :(
??? we hadden het hier over Film 1 en Sport 1. :P

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Rekenblok schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:35:
[...]

??? we hadden het hier over Film 1 en Sport 1. :P
_/-\o_

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:37:
Komt vast goed :P

• Mr. Jinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:38:
Je kunt zo weer terug naar UPC toch?
Nee dat kan dus niet :), ik heb thuis alleen maar UTP liggen. Ik had genoeg van dat gezeik met COAX. 'Heeft u wel goede kabels thuis?' of 'over 2 weken kan onze monteur langs komen voor een signaal meting'. En dan komt er eindelijk een monteur langs die zegt dat alles prima in order is, ondertussen heb je regelmatig blokjes in beeld.. Dan weer gezeur met versterkers en splitters. Ben zeer blij met iptv nu... jammer van film1 maar daar komen we wel overheen d:)b
Fiber schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:27:
Ach, in dit internet tijdperk is iets als Film1 toch ook al redelijk achterhaald, zoals in feite alle tv zenders voor
Dat zou je denken maar is zeker niet het geval. Ik download zelf ook regelmatig en hou van 'on demand'. Toch is Film1 super. Het is moeilijk uit te leggen.

• Mr. Jinx
  • Niet online
Nog even een beginners vraag waarschijnlijk. Ik heb een Amino M130 maar die komt af en toe met een popup of ik wil updaten. Ik heb dan 3 keuzes, maar als ik op OK klik dan krijg ik telkens de mini epg.
Ik kan die popup dus niet bevestigen. Via het menu heb ik al eens een firmware upgrade gedaan, maar die popup blijft komen.
Is dit een bekend probleem?

• White_Collar
Deze hoor ik voor het eerst.

Om handmatig te updaten, doe het volgende;
Ga naar menu

Systeem en dan software updaten.

Kan wel even duren het updaten.

Verwijderd

[b][message=36735906,noline]Mr. Jinx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 00:10[/

[...]

Dat zou je denken maar is zeker niet het geval. Ik download zelf ook regelmatig en hou van 'on demand'. Toch is Film1 super. Het is moeilijk uit te leggen.
Inderdaad, hetzelfde geld voor mij.. Vond het heerlijk om Film1 te hebben.. En terug naar kabel is zelf voor mij geen optie, en als ik via GHM Film1 zou krijgen zou dat helemaal geweldig zijn.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Film1 < XBMC + IceLibrary + PseudoTV

Verwijderd

Toch blijft dat anders ik heb zo'n 4TB aan films op mijn hardeschijf en ik mis Film1 nog.. En om helemaal een media center GOED op te zetten moet je ook het nodige investeren..

• ikbennico
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 23:24
Ik denk dat het niet zo snel gaat gebeuren, dat Film1 komt.(misschien in de verre toekomst)
Film1<-Chellomedia<-UPC<-Liberty Global, Inc. Liberty is een grote kliek, die glasvezel een concurrent vind op eigen gebied.
Je kan zeggen, en Ziggo dan?
Ze hebben een eigen gebied waar geen UPC is.
Dus geen concurrentie van elkaar.

Als het mag,zal er wel een aardig prijskaartje aanhangen voor glashartmedia.
En de restricties(beveiliging) zal wel hoog zijn.
Misschien dat glashartmedia iets kan doen, samen met Movie-Max om zoiets op poten te zetten.
De toekomst zal het leren.

Hopelijk word er dit jaar weer een glasdag georganiseerd.
GlashartMedia was toen aanwezig in eind november 2010

Nico

Verwijderd

Dat gaat niet geheel op :

- Tele2 (Oudsher Versatel netwerk) is haast landelijk dekkend heeft Film 1 Sport 1.
- KPN Heeft Sport 1 (Geen Film 1) haast landelijk dekkend, zowel ADSL2+, VDSL2 & Glasvezel
- Canal Digitaal, landelijk dekkend heeft Film 1 Sport 1

Dus waarom GHM niet? 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 13:53 ]

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:40:
Ben ik niet helemaal met je eens Tele2 is (haast) landelijk dekkend en zend ook Film1 Sport1 uit, hetzelfde geld voor Canal Digitaal & KPN (Alleen Sport1) waarom hun wel en GHM niet ?
Tele2:
grotere footprint en mogelijkheid tot meer klanten gecombineerd met een enorme push om IPTV succesvol te maken. In andere woorden: zij balen ook van de minumum guarantee maar ze hebben de cashflow (vanuit het tele2 IPTV project) om die pijn te dragen. Verdienen ze er iets op? Wellicht nu wel.. maar het is lang een enorme verliespost geweest. (denan = ex-internlnet, dus ook ex-bbned.. dus ook ex-tele2) :)

canal digital:
Oude contracten ontstaan uit de overgangssituatie toen film1 nog canal digitaal heette.

Ook de reactie vanuit film1 support spreekt natuurlijk boekdelen: Eigenlijk is het een zuur mailtje dat roept "GHM gaat voor goedkoop.. u kiest GHM en dus goedkoop..goedkoop heeft geen goede zenders als Film1". Dat slaat natuurlijk nergens op.

Verder heb ik thuis ook film1 en ik begrijp het 'gemis' wel. Film1 heeft ENORM veel b/c content en met al die zenders, plus het feit dat je niet kunt kiezen, kom je altijd wel in aanraking met iets dat je normaliter zelf niet zou kijken/downloaden. Mijn downloadselectie is beperkt door mijn smaak.. maar door film1 kom ik in aanraking met films die ik normaal niet zou kijken. Of dat nou kwaliteit is laat ik in het midden :)

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:53:
[...]

Tele2:
grotere footprint en mogelijkheid tot meer klanten gecombineerd met een enorme push om IPTV succesvol te maken. In andere woorden: zij balen ook van de minumum guarantee maar ze hebben de cashflow (vanuit het tele2 IPTV project) om die pijn te dragen. Verdienen ze er iets op? Wellicht nu wel.. maar het is lang een enorme verliespost geweest. (denan = ex-internlnet, dus ook ex-bbned.. dus ook ex-tele2) :)

canal digital:
Oude contracten ontstaan uit de overgangssituatie toen film1 nog canal digitaal heette.

Ook de reactie vanuit film1 support spreekt natuurlijk boekdelen: Eigenlijk is het een zuur mailtje dat roept "GHM gaat voor goedkoop.. u kiest GHM en dus goedkoop..goedkoop heeft geen goede zenders als Film1". Dat slaat natuurlijk nergens op.

Verder heb ik thuis ook film1 en ik begrijp het 'gemis' wel. Film1 heeft ENORM veel b/c content en met al die zenders, plus het feit dat je niet kunt kiezen, kom je altijd wel in aanraking met iets dat je normaliter zelf niet zou kijken/downloaden. Mijn downloadselectie is beperkt door mijn smaak.. maar door film1 kom ik in aanraking met films die ik normaal niet zou kijken. Of dat nou kwaliteit is laat ik in het midden :)
Dat laatste gaat voor mij ook op :). Vind het gewoon erg jammer dat GHM het niet aanbied dat zou voor mij IPTV via GHM helemaal compleet maken.. En al helemaal aangezien GHM kwalitatief echt goede streams levert (In WGDO gebieden dan), dat zouden de HD zenders van Film 1 helemaal tot hun recht laten komen.

En ook de titels die zijn spelen zijn vaak goed, en zeker niet altijd onbekend neem een aantal voorbeelden die nu spelen :

The Switch
Inception
Piranha (2010)
Mirrors 2 (2010)
The Ghost Writer (2010)
The Last Exorcism (2010)

Dus allemaal B/C films gaat ook niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 14:12 ]

• denan
De helft daarvan is b content :)

Nadeel van film1 is dat ze de rest van de dag opvullen met oude rommel of films die al maanden op repeat zijn. Maarja, dat is dan ook weer een voordeel. Ik kijk soms uit verveling films die ik nooit zou dl'en.

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 14:13:
De helft daarvan is b content :)

Nadeel van film1 is dat ze de rest van de dag opvullen met oude rommel of films die al maanden op repeat zijn. Maarja, dat is dan ook weer een voordeel. Ik kijk soms uit verveling films die ik nooit zou dl'en.
De helft zeker niet allemaal, en er zitten ook erg leuke B films tussen (Vind ik) ;), maar helaas denk ik in iedergeval dat Film1 Sport1 voorlopig een no-go bij GHM is.

Heb nog een schoteltje hangen voor FTA content... Meschien toch is informeren naar een Film1 Only abonnement bij Canal Digitaal..

• ikbennico
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 23:24
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:58:
[...]
Dat laatste gaat voor mij ook op :). Vind het gewoon erg jammer dat GHM het niet aanbied dat zou voor mij IPTV via GHM helemaal compleet maken.. En al helemaal aangezien GHM kwalitatief echt goede streams levert (In WGDO gebieden dan), dat zouden de HD zenders van Film 1 helemaal tot hun recht laten komen.
Als je niet om de grote van GHM heen, zal zal het mogelijk wel gebeuren.
En ik probeerde in mijn eerdere post iets gelijkaardigs te vermelden.
-Schotel, digitenne, iptv over adsl, kunnen niet precies aanbieden wat de kabel wel lukt,
120mb internet+ digitale HD tv ,telefoon kabel TV(bijvoorbeeld)
-Schotel heeft wel een boel HD zenders en meer, internet is ADSL+bellen(snelheid afhankelijk van je locatie maar niet hoger dan 20md), in de meeste gevallen (niet altijd) in de buitengebieden gebruik waar geen kabel is.
-IPtv gaat meestal via ADSL waar de bandbreedte van je al lage snelheid word afgesnoept en kan niet echt HD aanbieden.
-digitenne (de kwaliteit laat ik in het midden) laag aanbod geen HD, internet bellen via ADSL.
Hier is de kabel niet echt bang voor.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:27:
[...]

Toch blijft dat anders ik heb zo'n 4TB aan films op mijn hardeschijf en ik mis Film1 nog.. En om helemaal een media center GOED op te zetten moet je ook het nodige investeren..
De volledige content van icefilms.info toekennen aan je media bibliotheek en die dan toekennen op basis van verschillende tags aan zelf gecreeerde tv kanalen via pseudoTV.

Geloof me dat betekend +10k (a, b en c content) aan films die je aan verschillende thema kanalen kan verbinden (Je eigen film1 kanalen dus). Idem voor alle TV-series.

Wat nou 1 klein film1 kanaaltje. Geef mij er maar een stuk of 10 die ook nog eens VoD ondersteunen. (ZONDER DOWNLOADEN DUS)

Verwijderd

j1nx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:21:
[...]

De volledige content van icefilms.info toekennen aan je media bibliotheek en die dan toekennen op basis van verschillende tags aan zelf gecreeerde tv kanalen via pseudoTV.

Geloof me dat betekend +10k (a, b en c content) aan films die je aan verschillende thema kanalen kan verbinden (Je eigen film1 kanalen dus). Idem voor alle TV-series.

Wat nou 1 klein film1 kanaaltje. Geef mij er maar een stuk of 10 die ook nog eens VoD ondersteunen. (ZONDER DOWNLOADEN DUS)
Film1 ondersteund VoD ;), en heeft 5 kanalen.

• denan
@j1nx:
En bedankt he .. :p
Na twee uurtjes klooien draait xmbc met ice op mijn ipad2... Wat moet ik nu met al die content!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25
Toch weer een slechte ervaring met een goeie afloop.

Een aantal weken geleden klaagde ik over Investigation Discovery, er zit geen ondertiteling onder en ik ging XMSnet bellen. Na een aantal weken belde ze me op dat er geen ondertiteling bij hoort, ik gaf aan dit raar te vinden omdat de andere thema kanalen van discovery wel ondertiteling hadden.

De reactie van XMS was dat ik het moest vergelijken met de BBC die ook geen ondertiteling heeft.
Erg stom die vergelijking dus ben ik weer gaan bellen, en tot op heden nog geen terugkoppeling, MAAR wel ondertiteling bij Discovery Investigation!.

Als ze er dus niet uitkomen lullen ze maar wat :S

• trankilo
denan schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 13:53:
[...]

Tele2:

[...]
Er zijn twee partijen die een betere onderhandelingspositie hebben in deze kwestie gezien over hun netwerk veel verkeer van andere ISP/OP's loopt. De anderen hebben het nakijken.
Maar het Duitse Premiere kan zomaar voor een grotere footprint kiezen, we zullen wel zien waar deze laatste wending ons brengt ;)

• de_kers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03-2014
Vanavond weer letterlijk een afknapper gehad. Zitten we net 20 minuten in een opgenomen film blijft het beeld hangen (M540). Na doorspoelen gaat het beeld wel weer spelen, maar beeld en geluid zijn compleet de weg kwijt. Omdat ik het een beetje zat was, heb ik de harde schijf maar eens opnieuw geformatteerd. De eerste keer ging mis (errorcode 2 - bel de klantenafdeling) vervolgens geforceerd de stroom er af gehaald en nog maar eens geformatteerd. Dat ging goed.

Nu opnieuw wat programma's opnemen om te kijken of het beter gaat. Begin me af te vragen waarom ik 160 euro moet betalen voor iets wat niet werkt of misschien straks pas werkt met de update die in de pijplijn zit?
Na de update weet ik pas of deze pvr stuk is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[b][message=36738001,noline]
Als ze er dus niet uitkomen lullen ze maar wat :S
Ach dat is niet echt XMS hoor, dat doen ze bij vrijwel elke helplessdesk. Er is niemand die durft te zeggen; "Sorry, die vraag kan ik niet beantwoorden."

En dat terwijl dat namelijk zoooooooo vele male bevredigender antwoord is. Niemand kan alles weten en als het antwoord dan dus ook niet op een van de standaard briefjes staat, dan is er niets mis mee om te zeggen. sorry weet ik niet. (niet TE vaak natuurlijk anders vraag ik vriendelijk of ik de collega misschien kan spreken / of bel ik later wel terug)

@Denan. Laat het de familie en vrienden kring wel even weten. Anders maken ze zich straks zorgen als ze je al een hele tijd niet hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is bij jullie de dns ook trager dan normaal ?
(nieuwegein 3437na)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 11:03 . Reden: locatie info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:01:
Is bij jullie de dns ook trager dan normaal ?
(nieuwegein 3437na)
Het valt mij ook al op deze ochtend, maar echt bewijs heb ik niet. Guts feeling!

@Denan (en andere geintresseerde)

Als je de Icelibrary in je bibliotheek gescanned hebt (duurd 2 dagen, geloof ik). Dan is de volgende channel pack voor pseudoTV wel leuk.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=94456
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Channel 1 - Current TV (Episodes aired in last two weeks)
Channel 2 - 2KTV
Channel 3 - 90s TV
Channel 4 - 80s TV
Channel 5 - 70s TV
Channel 6 - 60s TV
Channel 7 - Action and Adventure TV
Channel 8 - Animation Nation
Channel 9 - Kid TV
Channel 10 - Comedy Network
Channel 11 - Documentary TV
Channel 12 - Drama TV
Channel 13 - Fantasy TV
Channel 14 - Mini-Series TV
Channel 15 - Oldies TV (Mix of 50s, 60s, and 70s)
Channel 16 - Reality TV
Channel 17 - Sci-Fi TV
Channel 18 - Special Interest TV
Channel 19 - Sport TV
Channel 20 - Western TV
Channel 21 - Current Movies
Channel 22 - Action Movies
Channel 23 - Adventure Movies
Channel 24 - Animation Movies
Channel 25 - Biography Movies
Channel 26 - Comedy Movies
Channel 27 - Crime Movies
Channel 28 - Documentary Movies
Channel 29 - Drama Movies
Channel 30 - Family Movies
Channel 31 - Fantasy Movies
Channel 32 - History Movies
Channel 33 - Horror Movies
Channel 34 - Music Movies
Channel 35 - Musical Movies
Channel 36 - Mystery Movies
Channel 37 - Classic Movies (Movies released prior to 1976)
Channel 38 - Romance Movies
Channel 39 - Sci-Fi Movies
Channel 40 - Short Movies
Channel 41 - Sports Movies
Channel 42 - Thriller Movies
Channel 43 - War Movies
Channel 44 - Western Movies

Als je dan nog loopt te klagen dat er niets op tv is, ligt het echt aan jouw. :P :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier ook een ping van 14 ms ipv 4 ms normaal

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

de_kers schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:05:

Nu opnieuw wat programma's opnemen om te kijken of het beter gaat. Begin me af te vragen waarom ik 160 euro moet betalen voor iets wat niet werkt of misschien straks pas werkt met de update die in de pijplijn zit?
Na de update weet ik pas of deze pvr stuk is of niet...
De softwareupdate lijkt in elk geval gewerkt te hebben op de M532. Ik heb op tweakers niemand meer gezien met problemen en ook van een aantal klanten heb ik sindsdien ook niks meer gehoord.

Je PVR is sowieso niet stuk. Een nieuwe sturen heeft geen zin, daar heb je hetzelfde probleem mee. De softwareupdate lijkt in elk geval veelbelovend.

<-- Mijn eigen ervaring, geen officieel statement!

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 11-09-2011 12:56 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Loveparade schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:42:
Waar naartoe? Naar www.tweakers.net ping ik nog steeds 1ms (vanaf XMS verbinding in Hilversum).. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:42:
@BazzH, daarom zei ik ook, minder dan 1 week is geen redelijke termijn..

Snap sowieso niet waarom ze zo'n specifieke deadline stellen.. Ze hadden beter aan kunnen geven 'moet binnen 2 weken teruggestuurd zijn na ontvangst van de 540'.. Had ze zelf ook meer tijd gegeven alles te kunnen leveren..
Nou, we zitten inmiddels op 9/11 (spannend!) en ik vrees dus, dat "begin september" dus letterlijk de laatste of voorlaatste dag van de eerste helft van september gaat betekenen. Op maandag worden er hier, over het algemeen, geen pakketjes bezorgd. Nouja.... misschien worden ze maandagochtend verstuurd en dan zouden we ze dinsdag de 13e nog kunnen ontvangen.

Helaas heb ik via de officiële kanalen, waar XMS zoveel waarde aan hecht gezien de opmerkingen richting Rekenblok, nog helemaal niets vernomen over deze aktie. Maar ik ben nu toch wel erg benieuwd, of XMS nog steeds verwacht de 130(M) op uiterlijk 20 september retour te ontvangen. :)

Ze mogen van mij weleens op gaan schieten, want Gemist wordt er niet beter op. De afgelopen week is het bij RTL bar en boos: uitzendingen komen vaak pas 2 dagen uitzending beschikbaar op Gemist. Je mist dus bijvoorbeeld de aflevering van Topchef van dinsdag en dan kun je hem - met een beetje geluk - donderdagavond terugkijken. Maarja, de spanning is er dan wel een beetje af aangezien je op woensdag en donderdag al min of meer hebt kunnen zien wat er gebeurd is op dinsdag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 11 september 2011 @ 11:42:
Ik zit vlakbij jou in 3906 en ping hier op 8 ms vanaf de studeerkamer. En daar is de latency altijd iets hoger, omdat al mijn verkeer via een switch en een wireless bridge naar mijn router gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:47:
[...]

Ik zit vlakbij jou in 3906 en ping hier op 8 ms vanaf de studeerkamer. En daar is de latency altijd iets hoger, omdat al mijn verkeer via een switch en een wireless bridge naar mijn router gaat.
Is ping over VPN naar werk, zal wel iets niet lekker gaan op interconnectie ofzo

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is hier gewoon allemaal een beetje traag. Als ie de pagina eenmaal heeft plopt ie er ook ineen keer in, maar voordat ie hem resolved heeft duurt het effies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:00:
het is hier gewoon allemaal een beetje traag. Als ie de pagina eenmaal heeft plopt ie er ook ineen keer in, maar voordat ie hem resolved heeft duurt het effies...
Zit op dezelfde DNS en geen issues hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 15:00:
Same here, dacht al dat er stiekum iemand anders van mijn lijntje gebruik maakt,het loopt allemaal wat trager..page kan niet gevonden errors en dan doe je F5 en boem,gelijk de page.
Kan niet mijn vinger er op leggen,maar er gaat ff iets niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Ook ik kan bevestigen dat er iets niet lekker loopt. De verbinding die ik (normaal) heb met GHM/LBT/Hillegom is zojuist onderuit gegaan.

Edit:
Geen problemen met DNS.

Edit II:
- Verschillende VoD's down
- Trailers in Videotheek werken niet meer

Edit III:
- ik krijg vandaag ineens veel "Delivery Status Notification (Failure)" van verzonden mail. Maar ze komen wel aan...

Edit IV:
*ding dong* (ja ik heb nog zo'n ouwe deurbel) "Buurman de mozaiek doet het niet meer..." *zucht*

[ Voor 63% gewijzigd door trankilo op 11-09-2011 20:54 ]

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat direct over ervaringen met XMS Glasvezel, dus NIET over onderwerpen die mogelijk gerelateerd zijn, zoals de recente discussies over de legaliteit van usenet, deze horen simpelweg in een apart topic thuis.

Verder zullen uitgebreide flamewars tussen bepaalde personen in dit topic niet worden toegestaan, dit is al een paar keer voorgekomen in dit topic, en zal direct aangepakt worden middels een OW en/of ban.