Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:43
Volgens mij deze: Nokia BH-109 - ooit gratis gekregen bij een demo toestel.

Maar enige nieuwere zal het ook wel doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Deshmir op 02-04-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:30:
[...]

Het is eigenlijk allemaal nog rampzaliger verlopen. Ik ben verder op onderzoek gegaan en er is dus nooit een 50%-kortingsactie voor Europa geweest. Daarnaast ging ik zondagavond naar de Store en toen bleek 80% van de downloads al te zijn verdwenen. Ik heb nog wel wat aangeschaft, maar eigenlijk is het ronduit schandalig dat Europa door Activision zo is behandeld.

Vanmorgen vroeg (tussen 5 en 6) stonden er nog wat downloads op van Guitar Hero 5 / World Tour / Warriors of Rock voor de liefhebber (200-250 ipv 1000+). Ik denk dat het voorbij is zodat het in de VS 1 april is.
Ik kwam er inderdaad ook achter, maar enkele nummers voor GH5 voor volle pond kunnen kopen terwijl er zoveel meer keus had moeten zijn. Was me ook rot aan het zoeken naar GH3 DLC, maar 0,0 gevonden (of zou dat ook kunnen kloppen? :P) Voor DJ Hero stond alles er nog wel op geloof ik, al is die collectie nooit zo uitgebreid geweest.

Zeer slechte reclame voor Activision dat ze zich niet aan hun eigen woord houden :/

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0nscious schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:54:
[...]

Ik kwam er inderdaad ook achter, maar enkele nummers voor GH5 voor volle pond kunnen kopen terwijl er zoveel meer keus had moeten zijn. Was me ook rot aan het zoeken naar GH3 DLC, maar 0,0 gevonden (of zou dat ook kunnen kloppen? :P) Voor DJ Hero stond alles er nog wel op geloof ik, al is die collectie nooit zo uitgebreid geweest.

Zeer slechte reclame voor Activision dat ze zich niet aan hun eigen woord houden :/
Guitar Hero 3 had geen DLC. Volgens mij is dat pas begonnen bij Guitar Hero: World Tour en vanaf dat deel waren het volgens mij ook alleen nog de echte artiesten in plaats van as performed by...

Eigenlijk had ik het moeten boycotten (in verband met de wijze waarop dit verlopen is), maar er zaten toch nog wel wat nummers bij, die ik echt wilde hebben en dus heb ik toch weer wat geld over de balk gegooid. Alleen Lenny Kravitz en Jimi Hendrix Trackpack 1 heb ik hierdoor wel gemist. :'(

Op het moment van schrijven staan er nog 4 tracks/packs online voor GH:WT, 65 voor GH5 en 93 voor GH: Warriors of Rock. Voor DJ Hero staan er nog 5 online en voor DJ Hero 2 nog 11. Voor die laatste kan ik overigens wel aanbevelen om de gratis compatibilty file mee te pakken, zodat je de muziek uit deel 1 ook in deel 2 kunt spelen. Overigens had ik nog nooit naar de DJ Hero DLC gekeken, maar ik kan me voorstellen dat het meer DLC geweest zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLF
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 19:58

NLF

Even een klein vraagje naar mijn zoek tocht naar geschikte headset of bluetooth oortje..

Wanneer ik een bluetooth oortje heb en ik zet mijn home cinema set vrij luid, wordt niet iedereen gek dan omdat het geluid wordt opgepakt door het bluetooth microfoontje van het oortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zijn er hier lui die games van Cabela spelen en interesse hebben in een Top Shot Fearmaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:43
NLF schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 18:44:
Even een klein vraagje naar mijn zoek tocht naar geschikte headset of bluetooth oortje..

Wanneer ik een bluetooth oortje heb en ik zet mijn home cinema set vrij luid, wordt niet iedereen gek dan omdat het geluid wordt opgepakt door het bluetooth microfoontje van het oortje?
Dat hangt af van de kwaliteit van je oortje.
De wat 'duurdere' oortjes hebben ingebouwde omgevings-geluids-reductie.
(Jabra, bijvoorbeeld, noemt het "Noise Blackout™ 3.0" ( – reduces background noise significantly).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik volg dit topic niet zo, dus gewoon maar ff een vraagje tussendoor: Wat zijn jullie ervaringen met 3th party controllers voor de PS3? Ik heb namelijk een PS3 en PS4, maar al mijn PS3 controller hebben of kapotte joysticks of ze doen het helemaal niet meer. Aangezien ik al een PS4 heb en niet te veel geld meer wil investeren in een controller voor de PS3 om wat PSN games enzo te spelen (gratis van PS Plus!) vroeg ik me af of er goedkopere controllers zijn die ook gewoon degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Mijn ervaring, gewoon een originele kopen. De rest is brakke rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Verstekbakker schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:27:
Mijn ervaring, gewoon een originele kopen. De rest is brakke rommel.
Ja normaal gesproken ben ik het met je eens, maar nu ik al 3 originele controllers heb gesloopt zonder ze eigenlijk tegen de muur aan te gooien ofzo, wil ik toch wel eens het verschil weten tussen de originele en de 3th party verianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Batiatus schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:35:
[...]

Ja normaal gesproken ben ik het met je eens, maar nu ik al 3 originele controllers heb gesloopt zonder ze eigenlijk tegen de muur aan te gooien ofzo, wil ik toch wel eens het verschil weten tussen de originele en de 3th party verianten.
Dan een PS4 controller gebruiken? Ik heb ze ook wel kapot gekregen, maar dat spul vliegt hier ook regelmatig door het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik heb zelf ook 2 orginele controllers kapot gekregen zonder er gek mee te doen.
4 verschillende 3rd party controllers geprobeerd maar ze zijn eigenlijk allemaal redelijk brak, behalve een bedrade madcatz MLG maar zelf die voelt niet 100% zoals de orginele.

De draadloze varianten hebben niet het bereik en de precieze van de originele, zelfs een Logitech met eigen dongle presteert niet top.
En allemaal vertonen ze flinke deadzone's

Mijn advies, geef gewoon die 40euro uit voor een orgineel.

De ps4 controller kan je trouwens alleen bedraad gebruiken en niet alle knoppen werken helaas.
Ik heb 2 ps4 controllers dus had daar graag 1 van gebruikt voor de ps3.

[ Voor 44% gewijzigd door Sinned123 op 18-04-2014 20:20 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Oh dat wist ik niet. Ik dacht dat die volledig te gebruiken waren. Weer iets geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Nog mensen hier die van de gigantisch goede PSN-sale op US PSN geprofiteerd hebben?
Veel full price games voor $1

Zelf heb ik mn slag geslagen met
-Braid
-Retro City Rampage
-Jurassic Park (volledig seizoen)
-Back to the Future (volledig seizoen)
-Crash Bandicoot
-Crash Bandicoot 2
-Crash Bandicoot 3
-Crash Team Racing
-Plants vs Zombies
-Tokyo Jungle.

Geen onaardig lijstje voor $10 totaal.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik heb weer een PS3 aangeschaft omdat ik het zonde vindt om al die PS+ games niet te kunnen spelen. :P
PS3 was verkocht omdat er een PS4 voor in de plaats was gekomen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over Guitar Hero: ik probeerde de codes in te lossen (na 31 maart 2014) zodat ik een deel van de muziek van oude delen van GH ook kan gebruiken in Guitar Hero 5 / Warriors of Rock, maar het lijkt niet te werken. Iemand dat recent nog uitgeprobeerd?

@ The_Bird: Het was een mooie actie, maar heel veel was in Europa al eens voorbijgekomen in de PS+ collectie of ik had het al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:52:
Nog even over Guitar Hero: ik probeerde de codes in te lossen (na 31 maart 2014) zodat ik een deel van de muziek van oude delen van GH ook kan gebruiken in Guitar Hero 5 / Warriors of Rock, maar het lijkt niet te werken. Iemand dat recent nog uitgeprobeerd?

@ The_Bird: Het was een mooie actie, maar heel veel was in Europa al eens voorbijgekomen in de PS+ collectie of ik had het al.
GH is uit de PS Store, kan me voorstellen dat het daarmee te maken heeft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:59:
[...]

GH is uit de PS Store, kan me voorstellen dat het daarmee te maken heeft.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik heb nog geen bevestiging kunnen vinden. Ik probeer het vanavond opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:02
(wrong topic)

[ Voor 93% gewijzigd door Twixie op 24-04-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51
Het lijkt erop dat mijn PS3 60GB launch edition nu toch echt kapot is na al die jaren. :( Vanochtend nog gebruikt, zet ik hem rond 16.00 aan en na een aantal minuten een aantal piepjes en het rode lampje knippert.

Even laten afkoelen en net weer geprobeerd maar helaas, geen verbetering. Met geluk heeft ie toch nog GTA V eruit weten te krijgen, maar hij gaat niet meer aan.

Als hij op standby staat dan knippert het rode lampje en als ik hem aanzet gaat hij 5 seconden booten en daarna een geel lampje en dan weer rood. Wat ik tot zover heb gelezen is dat dit de Yellow Light of Death is en je er bijna niet niks meer aan kunt doen. Wel het moederbord föhnen wat ik heb gezien, maar dat is maar een kleine kans dat het werkt. Ik heb ook nog de fantest geprobeerd(bij het booten de eject knop inhouden) maar die werkt niet?

Iemand nog een suggestie om mijn save games terug te krijgen? (Laatste backup is ~2 jaar geleden.... En geen PS Plus.)

[ Voor 5% gewijzigd door Erulezz op 26-04-2014 18:49 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Erulezz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 18:48:
Als hij op standby staat dan knippert het rode lampje en als ik hem aanzet gaat hij 5 seconden booten en daarna een geel lampje en dan weer rood. Wat ik tot zover heb gelezen is dat dit de Yellow Light of Death is en je er bijna niet niks meer aan kunt doen. Wel het moederbord föhnen wat ik heb gezien, maar dat is maar een kleine kans dat het werkt. Ik heb ook nog de fantest geprobeerd(bij het booten de eject knop inhouden) maar die werkt niet?

Iemand nog een suggestie om mijn save games terug te krijgen? (Laatste backup is ~2 jaar geleden.... En geen PS Plus.)
Föhn word niet warm genoeg (of het resultaat is weer te snel kapot). Oven of heatgun werkt ietsje langer, meestal lang genoeg om je data veilig te stellen* (*copy protected saves zijn alleen te redden via PS+ of via de 'overzet functie' waar ik even niet op de naam kan komen, die zet de gegevens over naar een andere PS3 en deactiveerd je huidige, dus inclusief copy protected spul).

Hardeschijf NIET zomaar in een andere PS3 dukken, want dan weet je zeker dat je alle data kwijt bent.

Zelf maak ik regelmatig backups op USB stick en op PS+ (alleen savegames, dus niet de backup functie zegmaar, die kost veels te veel GB's en heb je verder weinig aan tenzij je bijvoobeeld een HDD upgrade doet in dezelfde console).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Nemesizz schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:05:
[...]

Föhn word niet warm genoeg (of het resultaat is weer te snel kapot). Oven of heatgun werkt ietsje langer, meestal lang genoeg om je data veilig te stellen* (*copy protected saves zijn alleen te redden via PS+ of via de 'overzet functie' waar ik even niet op de naam kan komen, die zet de gegevens over naar een andere PS3 en deactiveerd je huidige, dus inclusief copy protected spul).

Hardeschijf NIET zomaar in een andere PS3 dukken, want dan weet je zeker dat je alle data kwijt bent.

Zelf maak ik regelmatig backups op USB stick en op PS+ (alleen savegames, dus niet de backup functie zegmaar, die kost veels te veel GB's en heb je verder weinig aan tenzij je bijvoobeeld een HDD upgrade doet in dezelfde console).
Ik heb mazzel gehad, zelf +- 3 jaar geleden een ylod gemaakt met een verbfrander en PS3 werkt nog steeds. Vervelend gevolg was wel dat de ventilator nu altijd maximaal draait wat veel herrie maakt; vooral storend als er weinig geluid is.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe uitverkoopactie gaande in de Playstation Store met Ubisoft games in de aanbieding zoals Far Cry, Assassin's Creed, Rayman, Tom Clancy games en Prince of Persia. Verder zijn er nog een aantal losse aanbiedingen zoals Star Wars Pinball (+ 1e uitbreiding), South Park en Luftrausers. In de meeste gevallen krijgen PS+-leden extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Is er ook een lijst te zien van je aankopen die je nog niet geïnstalleerd hebt op je systeem? De lijsten die ik kan vinden laten alles zien en dat is onoverzichtelijk. Je kan niet zien of je de item al hebt geïnstalleerd, maar je kunt hem alsnog downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb ney een oude 120GB SSD in de 12GB PS3 geplaatst, nu nog iets vinden om het mee te vullen, ben nog steeds niet thuis in wat er is (m.n. Ook geschikt voor jongere kinderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bizar. PS3 vorige week op MP gezet voor € 275,- inclusief 9 games waaronder de Uncharted trilogy en The Last of Us. Daarna de prijs naar € 200,- gegooid omdat ik geen biedingen kreeg, en tot op vandaag ook nog steeds niet gekregen heb. Ik dacht dat de verkoop wel wat makkelijker zou gaan. Zou V&A helpen, denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bram1984 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:45:
Bizar. PS3 vorige week op MP gezet voor € 275,- inclusief 9 games waaronder de Uncharted trilogy en The Last of Us. Daarna de prijs naar € 200,- gegooid omdat ik geen biedingen kreeg, en tot op vandaag ook nog steeds niet gekregen heb. Ik dacht dat de verkoop wel wat makkelijker zou gaan. Zou V&A helpen, denken jullie?
275 :D

Nofi, maar dan kan je beter een ps4 halen voor dat geld (met wat bijleggen uiteraard).

Weet niet welke ps3 het is, phat is 80e waard, nieuwste slim 120e. Plus 10tje per recent en goed spel, mindere spellen max 5. Dus met 9 toppers én nieuwste model (gunstigste situatie) kun je 210 vragen.

Edit: Dit is bijv. redelijk geprijsd: V&A aangeboden: PlayStation 3 Slim 120GB Incl. 10 spellen o.a. GTA V & The Last of Us

Redelijk recent model, + twee toppers tlou en gta V.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjuh op 12-05-2014 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS4 red je niet met 9 games. Het is de eerste slim met 120 GB. Kwam die niet echt meer tegen, alleen de 12 GB modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het is gewoon niet meer zoveel waard. Heb zelf m'n vierde PS3 juist op de kop getikt voor 40 inc., phat 80. Dat was dan wel weer erg goedkoop, maar veel meer dan 75 doen ze los niet. Hoe meer spellen erbij hoe minder je resp. kunt vragen en beter los kunt verkopen.

Een 120GB is verder de eerste slim, nog steeds gevoelig voor YLOD en naar hedendaagse maatstaven wat onderbemeten ivm. de 250 en 320 slimlines waar men eerder voor zal kiezen in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:28
2weken terug ps3 incl move en +/- 20 spellen voor €300 binnen 3 dagen op mp verkocht, was tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knal 'm er wel ff opnieuw op voor iets van € 150,-. Had verwacht dat 'ie meer waard is, maar ach. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
PS3 nummer vier is binnen, HDMI poort werkt alleen niet. Componentkabel geeft gewoon netjes beeld, maar kan scherper/beter. Is een Piranha kabel die ik op een PS2 aangesloten heb, dus toch maar even kijken of een andere kabel beter beeld geeft.

Dinsdag komt PS3 nummer vijf, die leest geen BR's meer. Beide zijn voor een projectje om te zien of ik er wat anders mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcorePCgamer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-12-2020
Hoi hoi, ik heb met vrienden shared content alleen je kan maar max 2. ps3's is opzich totaal geen ramp. Maar ik ben dus benieuwd, we nemen het voorbeeld Black ops 2

Black ops 2 heeft 2 verschillende contents die ik graag op ps3's wil hebben en we hebben 3 ps3's
content:
gewone mappacks
Cammo's voor wapens
en we hebben de 3 ps3's
Ps3 1 met al gedownloade content (De mappacks + Cammo's)
Ps3 2 met alleen 1 gedownloade content (De mappacks, NIET DE CAMMO's)
Ps3 3 met nog niks alleen ik wil daar dus de al de door mij gekochte cammo's op zetten en NIET de mappacks deze cammo's zijn dus pas geregistreerd op 1 ps3.
mijn vraag was dus, kan ik de content van alleen de cammo's op de 3de ps3 overzetten, terwijl het dezelfde game is waar dus al 2x content opstaat van de mappacks maar pas 1x van de cammo's en wil ik dus de 2de keer.

alvast super bedankt:
Sjoerd Walravens ;)

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Hallo,
Ik wil misschien een ps3 kopen om gta v, watchdogs en cod bo2 te kunnen spelen. Nu ben ik wat aan het kijken 2ehands (ben student en elke euro is mooi meegenomen), en ik heb jullie hulp nodig.
-moet ik gaan voor een fat, slim of super slim? Gaat een fat echt eerder kapot dan een (super) slim (dit lees ik vaak) of is het slim voor een bepaald model te kiezen (ik speel geen ps2 games)?
-hoeveel is een fat/slim/superslim waard? Ik zag hierboven 80 voor een fat en 120 for een slim, maar scheelt het hoeveel gb je hebt?
-is de hdd in de slim/superslim te vervangen?
-aan hoeveel gb zou ik genoeg hebben met de genoemde games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 12:14

Niku

Alagaesii

Ik zou een Slim of Super Slim kiezen, blijken inderdaad minder snel kapot te gaan. Als je alleen die paar games wil spelen is elke harde schijf toereikend, en inderdaad, geheugen beïnvloed de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

brick5492 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:52:
Hallo,
Ik wil misschien een ps3 kopen om gta v, watchdogs en cod bo2 te kunnen spelen. Nu ben ik wat aan het kijken 2ehands (ben student en elke euro is mooi meegenomen), en ik heb jullie hulp nodig.
-moet ik gaan voor een fat, slim of super slim? Gaat een fat echt eerder kapot dan een (super) slim (dit lees ik vaak) of is het slim voor een bepaald model te kiezen (ik speel geen ps2 games)?
Phat's hebben de neiging eerder kapot te gaan, maar de phat's die tot nu toe overleeft hebben zullen wel aardig in elkaar zitten O-) :

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-9KzM5Gr321U/UVIg-pplL3I/AAAAAAAAAPQ/ti_v3n9Efns/s400/bathtub+curve.jpg
-hoeveel is een fat/slim/superslim waard? Ik zag hierboven 80 voor een fat en 120 for een slim, maar scheelt het hoeveel gb je hebt?
Was een beetje een richtprijs.

Voordelen van een (super)slim boven een phat:
- Een stuk zuiniger (scheelt veel).
- Stiller.
- Waarschijnlijk minder snel kapot. Maarja, ik heb ook een phat uit de begindagen, en mijn broertje ook (die is zelfs van de launch-day), en die werken nog steeds prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Oke, bedankt iedereen ik ga denk ik een beetje rondkijken op marktplaats/v&a en dan koop ik gewoon een slim (of als het echt een koopje is de fat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39
je kan je PS3 PSN toch gewoon gebruiken voor de PS4? Een vriend van me kon zijn account niet op de PS4 aan de gang krijgen maar dat moet toch kunnen?

En zie ik hem online op mijn PS3 als hij de PS4 aanzet?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Ja dat moet gewoon kunnen. Ik kon ook gewoon mn oude account blijven gebruiken met de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:05
Svennie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:52:
En zie ik hem online op mijn PS3 als hij de PS4 aanzet?
Nee, dat hebben ze nog steeds niet opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinobi-vs-Gast op 27-05-2014 19:48 ]

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Twijfel, twijfel...

Mijn ruim 7 jaar oude Phat PS3 is ten prooi gevallen aan de Red Blinking Light of Ultimate Doom (zoals een bekende het noemde..). Nu heb ik een aantal keuzes.
1) PS3 laten repareren met het risico dat het probleem snel weer terugkomt en ik dan alsnog optie 2 of 3 moet doen
2) Andere PS3 kopen (waarbij keuze tussen nieuw en tweedehands, Phat, Slim en Super Slim)
3) M'n complete game-verzameling verkopen en opnieuw beginnen met een PS4

Ik neig zelf naar optie 2 en dan een nieuwe (super) slim uit de winkel, waarbij ik m'n harddisk overzet. Is het een probleem om een 500Gb HD (later ingebouwd) uit een Phat over te zetten naar een 12 Gb (super) slim? Op die manier hoef ik tenminste niet alles opnieuw te downloaden en bewaar ik m'n savegames.

Zijn tegen die keuze nog onoverkomelijke bezwaren die ik niet genoemd heb? Belangrijkste is dus dat ik m'n gevulde HD kan hergebruiken en weer Blu-rays kan afspelen. Ga ik ten opzichte van mijn Phat nog meer missen, behalve de PS2 backwards compatibility?

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

HDD wordt sowieso geformat als je hem in een andere PS3 stopt. Enige manier om data over te zetten is via de data transfer tool (waarbij je oude het dus zou moeten doen).
Je kunt dus zover ik weet niet je HDD in een andere PS3 stoppen en dat alles het gewoon nog doet.
Vraag is natuurlijk ook waar ze met PS Now heengaan. Als ze straks PS3 games via stream aanbieden en je mag ze gratis (of met korting) gebruiken als je de PS3 versie nog hebt, dan is een PS4 toch erg interessant.

Anders zou ik geen nieuwe nemen, maar een 2ehands. Na volgend jaar zal het wel nagenoeg allemaal PS4 zijn qua nieuwe games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Dat is vervelend... Toen ik m'n originele HD verving, kon ik de data via m'n pc overzetten op m'n nieuwe HD en die in de PS3 proppen. Ik had toch gehoopt dat dat ook hier kon.
Als dat niet kan, wordt de PS4 inderdaad ineens weer wat interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Heb je je save games in de cloud staan? Dat scheelt ook een hoop.

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Shinobi-vs-Gast schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:56:
Heb je je save games in de cloud staan? Dat scheelt ook een hoop.
Lang niet allemaal. Die ruimte bleek niet bepaald groot genoeg te zijn voor mijn hoeveelheid games :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Wow, 1GB niet genoeg. :o

Hoeveel saves heb je dan wel niet? :P

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
1 GB is idd veel te weinig als je al wat jaren een playstation hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik zou gewoon voor een nieuwe SuperSlim gaan. Mijne day-1 Phat is ook ergens eind 2013 kapot gegaan met YLOD. Nog zelf opengegooid om te proberen herstellen, maar zonder succes. Uiteindelijk heb ik voor de kapotte nog 50 euro gekregen (incl. een non-Dualshock controller) wat boven verwachting was.

Enerzijds was het met pijn in het hart dat ik afstand nam van zo een day-1, maar uiteindelijk is het maar een entertainment toestel, en was ik uiteindelijk zeer blij van een SuperSlim te hebben. De phat-specifieke features (PS2-BC, CF, etc..) heb ik nagenoeg nooit gebruikt, en de nieuwe toestellen zijn zoveel stiller (lees: de phat is gewoon enorm lawaaierig).

Ik twijfelde overigens ook nog effen om een order voor een PS4 te zetten, maar uiteindelijk zijn er voor PS3 nog massa's leuke games en heb sindsdien overigens nog altijd niet echt de 'nood' aan een PS4. De release van de PS4 heeft er wel voor gezorgd dat ik PS+ ontdekt heb... Ik had er natuurlijk vroeger wel al van gehoord, maar nooit echt door wat het inhield, en dan vooral die IGC met maandelijks 2 nieuwe games. Sindsdien ook geen enkel game meer gekocht voor mijn nieuwe SuperSlim, maar moet toegeven dat ik ook maar een occasionele gamer ben.

De transfer van je HDD is natuurlijk wel een probleem. Als het ook oververhitting (YLOD) is, dan zou je nog kunnen proberen om hem open te gooien, een stevige ventilator tegenaan te laten blazen, en hopen dat hij het lang genoeg uithoudt dat je de kans krijgt om de transfer te doen... Anders ga je wellicht pech hebben. Zelf heb ik op die manier de HDD van mijn Phat gebackupt, maar daar stond ook niet al te veel op :).

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 28-05-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Laatst online: 15:15
Klote, vannacht bij ons ingebroken in appartement waar ik tijdelijk verblijf :| . Daardoor gelukkig heel weinig van waarde, behalve m'n PS3, controllers en games en die zijn dus ook weg... ;w

Ik heb mijn PS3 gedeactiveerd, maar zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Heb mijn creditcard eraan gekoppeld, maar daar hebben ze nu geen toegang tot omdat de PS3 dus is gedeactiveerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
TimmieVelthuis schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:
Klote, vannacht bij ons ingebroken in appartement waar ik tijdelijk verblijf :| . Daardoor gelukkig heel weinig van waarde, behalve m'n PS3, controllers en games en die zijn dus ook weg... ;w

Ik heb mijn PS3 gedeactiveerd, maar zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Heb mijn creditcard eraan gekoppeld, maar daar hebben ze nu geen toegang tot omdat de PS3 dus is gedeactiveerd toch?
Ik zou in ieder geval ook gelijk je wachtwoord eranderen en via de Sony website in het accountbeheer je creditcard informatie verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 29-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ga mijn PS3 ook maar verkopen. speel er nooit mee. Ondanks een hagelnieuwe controller en tig spellen. Is volgens mij een 250 GB slim versie.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

TimmieVelthuis schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:

Klote man. Echt balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Is toch zeker wel aan de verzekering op te geven? Ik heb anders nog wel een aankoopfactuur van een PS4 voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Verstekbakker schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:45:
Is toch zeker wel aan de verzekering op te geven? Ik heb anders nog wel een aankoopfactuur van een PS4 voor je...
Ik verwacht dat het te verhalen is, maar ik weet niet meer de precieze bedragen en vraag mij af of ik nog wel bonnen hiervan heb... Het gaat mij niet eens zozeer om het feit dat de ps3 weg is, maar dat er iemand bij jou in het appartement is geweest. Alles was overhoop gehaald... Een aankoopfactuur van een PS4 is redelijk dubieus als je zegt dat een PS3 is gestolen :P
ksborg schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:57:
[...]

Ik zou in ieder geval ook gelijk je wachtwoord eranderen en via de Sony website in het accountbeheer je creditcard informatie verwijderen.
Thanks, dat laatste ga ik nog even doen. Wachtwoord had ik meteen veranderd.
Christiano007 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:02:
Ik ga mijn PS3 ook maar verkopen. speel er nooit mee. Ondanks een hagelnieuwe controller en tig spellen. Is volgens mij een 250 GB slim versie.
Wat vraag je ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
TimmieVelthuis schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:20:
[...]

Ik verwacht dat het te verhalen is, maar ik weet niet meer de precieze bedragen en vraag mij af of ik nog wel bonnen hiervan heb... Het gaat mij niet eens zozeer om het feit dat de ps3 weg is, maar dat er iemand bij jou in het appartement is geweest. Alles was overhoop gehaald... Een aankoopfactuur van een PS4 is redelijk dubieus als je zegt dat een PS3 is gestolen :P

[...]

Thanks, dat laatste ga ik nog even doen. Wachtwoord had ik meteen veranderd.

[...]

Wat vraag je ervoor ;)
Ja ik weet niet of je bij de aangifte zo specifiek bent geweest om te zeggen 'welke' Playstation natuurlijk. Als je nou gezegd had "mijn Playstation is gestolen" kon je er nog een PS4 van maken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Hallo (again :P),

Zoals ik al eerder zei ben ik van plan een PS3 te kopen, ik heb er nu 2 interessante gevonden:
-Een fat (60gb)voor €50
-Een slim (160 of 250gb) voor €80

Welke zal ik kopen? Is de slim het prijsverschil waard? En maakt de fan in de fat echt een harder geluid dan die in de slim?

Heel erg bedankt! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door brick5492 op 29-05-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
brick5492 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:34:
Hallo (again :P),

Zoals ik al eerder zei ben ik van plan een PS3 te kopen, ik heb er nu 2 interessante gevonden:
-Een fat (60gb)voor €50
-Een slim (160 of 250gb) voor €80

Welke zal ik kopen? Is de slim het prijsverschil waard? En maakt de fan in de fat echt een harder geluid dan die in de slim?

Heel erg bedankt! ;)
Wat voor een gamer ben je?

Speel je nog PS2 spellen? Dan de fat.
Download je veel spellen? Dan sowieso de slim met grotere harde schijf.

Ik vind het het prijsverschil wel waard. Speel nooit PS2 spellen, 60GB is bij mij zo vol, hij is een stuk stiller en zuiniger en neemt minder ruimte in. Fat is wel mooier dan de slim, maar wanneer kijk je nu naar je PS3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Sowieso de slim voor 80, met zoveel mogelijk geheugen. Zeker tweedehands moet je niet voor de Phat gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga voor de slim ;) .
Ik ben trouwens benieuwd waarom jij (Timmie) een fat mooier vind. Ik hoor dit wel vaker, maar zelf vind ik de fat echt een gedrocht met zn hoeken en verschillende kleuren en de slim mooi dun en gestroomlijnd:P . Maarja, smaken verschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

brick5492 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:08:
Ik ben trouwens benieuwd waarom jij (Timmie) een fat mooier vind. Ik hoor dit wel vaker, maar zelf vind ik de fat echt een gedrocht met zn hoeken en verschillende kleuren en de slim mooi dun en gestroomlijnd:P . Maarja, smaken verschillen. ;)
Goede keuze, de Phat vind ik ook enorm lelijk vergeleken met de Slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
brick5492 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:08:
Fat is het mooist vanwege zijn pianolak, dan komt de slim en de superslim is gewoon lelijk...
Het is ook alleen de pianolak die het apparaat mooier maakt, past mooi bij m'n tv :P

Gelukkig verschillen de smaken van iedereen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Voor mij dezelfde reden, phat is mooi met pianolak en past ook goed bij mijn Bravia met pianolak (look) :)

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 30-05-2014 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
Inderdaad, de phat blijft nice. Ook door de Spider-Man font. 8)

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hierboven mannen/jongens die duidelijk zelf nooit moeten afstoffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Eh zeker wel :+

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 30-05-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Ben ik de enige die alle PS3's lelijk vind? :+

Heb zelf een fat, omdat ik hem in die tijd kocht. De even nummers bij de Playstation waren mooi, de oneven nummers niet. Je zou haast zeggen dat ik wel de voorkeur geef aan scherpe hoeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik had m'n ps3 verkocht maar daar had ik goed spijt van.. Heb nu een tijdje de ps4 staan maar deze wordt niet zoveel gebruikt.. Nu toch maar weer een oude ps3 slim gekocht, miste GTAV en de optie met het mediaserver gebeuren.. Ben wel blij dat ie er weer is :)

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Hier een ontzettende PS n00b. Heb na jaren Xbox en xbox360 nu eindelijk een PS3 Slim gehaald. Was door m'n spellen op de 360 heen en had nog geen zin in een dure next gen. Dus nu een PS3 en _eindelijk_ kan ik van de Uncharted trilogie gaan genieten :)

Wel een even een paar vraagjes nu ik de spullenboel heb aangesloten. Is er mogelijkheid om de controller te laden, terwijl de PS3 niet (volledig) aan staat, zoals bij de 360? En kan ik games van disc volledig installeren op de HDD?

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31
Ruud2001 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:18:

Wel een even een paar vraagjes nu ik de spullenboel heb aangesloten. Is er mogelijkheid om de controller te laden, terwijl de PS3 niet (volledig) aan staat, zoals bij de 360? En kan ik games van disc volledig installeren op de HDD?
Opladen buiten de PS3 kan alleen via dockinstations, een usb wandlader werkt niet. Wel kan je de controller aan de usb poort van je pc hangen. Krijg je hooguit een melding van Windows dat er iets niet wordt herkend maar dan wordt de controller wel opgeladen.

Games op disc installeren kan volgens mij niet of maar met een paar titels. CoD-Ghosts geeft mij bijvoorbeeld niet de optie (PS3 SS met 500gb schijf). Ander spellen die ik op disc heb installeren hooguit patches. Dat vind ik wel jammer want bij de X360 kon dat wel en scheelde enorm qua laadsnelheid en kabaal.

Ohja, en neem als de wiedeweerga PS+. Je portemonnee zal je dankbaar zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 31-05-2014 21:06 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik heb gelijk 3 jaar genomen toen PS+ laatst in de aanbieding was (30 euro dacht ik). Betaalt zich dubbel en dwars terug. Ik koop bijna geen games meer en heb nog een backlog van hier tot tokyo. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
+1 voor hierboven. Pas sinds nieuwjaar PS+, en eigenlijk dik spijt dat ik het niet veel eerder gedaan heb. Ok, misschien is er maar 1 spel op 6 écht interessant voor mij, maar dan nog is dat om de 3 maand 1 spel dat ik absoluut wel wil spelen, wat voor een occasionele gamer als mezelf zeker genoeg is.

Er is overigens een forum thread dedicated aan PS+ : [PS] Playstation Plus .

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 01-06-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead

Gabberhead

Pluizig en blauw

Om nog even terug te komen op mijn eerdere vragen... Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een nieuwe Slim 500Gb te halen in de winkel voor een goeie prijs.
Heb ik weer een reden om al m'n oude spellen opnieuw te gaan spelen :-P

Wellicht ga ik nog proberen om m'n Phat te reanimeren, maar dat wordt een lange-termijn-project. Als dat lukt gaat ie naar de kinderen, zodra ze oud genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

LuPo schreef op zondag 01 juni 2014 @ 08:38:
Ik heb gelijk 3 jaar genomen toen PS+ laatst in de aanbieding was (30 euro dacht ik). Betaalt zich dubbel en dwars terug. Ik koop bijna geen games meer en heb nog een backlog van hier tot tokyo. :P
Mijn probleem daarmee is dat ik graag een fysieke collectie games wil hebben, ook al schiet ik mezelf daar financieel mee in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 08:08
Heb nu sinds kort een Playstation3 met 500gb en fysieke games.
Maar wat kan ik nu met die 500gb ruimte doen?
Als al mijn games fysiek zijn, ik kan ze niet op de harddisk installeren vanaf de CD rom.

Heb gisteren ook via plex iets bekeken en dat liep veel te traag, terwijl die via mijn Chromecast heel soepel loopt.
Netflix ging dan wel weer heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31
Joostje123 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:30:
Als al mijn games fysiek zijn, ik kan ze niet op de harddisk installeren vanaf de CD rom.

Heb gisteren ook via plex iets bekeken en dat liep veel te traag, terwijl die via mijn Chromecast heel soepel loopt.
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.dualshockers.com/wp-content/uploads/2013/06/playstation-plus.jpg?57efa4

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:22
Van alles he! ;) Er zijn in ieder geval genoeg zaken die ruimte nodig zullen hebben.
Denk aan updates, savegames, games/trailers/demo's uit PS Store ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joostje123 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:30:

Je kunt muziek en films op de harde schijf zetten, of downloadable content, of digitaal games kopen (eventueel via Playstation Plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Veel games kan of moet je deels installeren. Daarnaast kan je schijfruimte gebruiken voor het downloaden van demo's en trailers. Ook kan je er eigen foto's video's en muziek op zetten.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 08:08
Als de games op de HDD staan moet dat toch een stuk sneller zijn dan via de disc?
Want ik vind het jammer dat ik bij die playstation alleen maar fysieke games erbij heb gekregen, want het laden duurt gewoon een tijdje bij verschillende games zeker bij GTA5.

[ Voor 1% gewijzigd door Joostje123 op 04-06-2014 16:46 . Reden: cd-rom = disc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik denk dat er geen PS3 spellen op cd-rom zijn/worden uitgebracht :+

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 04-06-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
nvm...wrong topic

[ Voor 91% gewijzigd door Twixie op 04-06-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mm, ik heb een raar probleem. Als ik Fairytale Fights probeer te spelen, stopt de game er mee na de 'reclame schermpjes' (playlogic, unreal engine & powered by gamespot). PS3 keert dan zonder error melding af wat dan ook terug naar het homescreen. Het gaat om de disc versie, andere discs werken wel gewoon. Heb de gamedata al eens verwijderd, maar dit hielp niet. Iemand ideeën?

[ Voor 8% gewijzigd door Niku op 06-06-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb nog een 40GB ps3. Deze is kapot (aan het gaan). Opstarten werkt vaak niet meer, alleen door de opstartknop (niet die van de stroom) 'in te houden' (vinger er op te houden) gaat hij soms nog aan omdat hij dan 'reset'. Ook niet altijd overigens.

Ik wil graag nog gta 5 spelen (nog niet gespeeld), maar zat er daarom aan te denken een 12 gig versie van de ps3 te halen (die is het goedkoopst volgens mij). Is het dan mogelijk de HDD van mijn 40gig over te zetten daarnaar? Ik zag op internet dat je een losse cady moest kopen voor de 12gb versie, maar ik vroeg me af of die ook al in de 40gb versie zit en ik die misschien gewoon over kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Orian schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:25:
Ik heb nog een 40GB ps3. Deze is kapot (aan het gaan). Opstarten werkt vaak niet meer, alleen door de opstartknop (niet die van de stroom) 'in te houden' (vinger er op te houden) gaat hij soms nog aan omdat hij dan 'reset'. Ook niet altijd overigens.

Ik wil graag nog gta 5 spelen (nog niet gespeeld), maar zat er daarom aan te denken een 12 gig versie van de ps3 te halen (die is het goedkoopst volgens mij). Is het dan mogelijk de HDD van mijn 40gig over te zetten daarnaar? Ik zag op internet dat je een losse cady moest kopen voor de 12gb versie, maar ik vroeg me af of die ook al in de 40gb versie zit en ik die misschien gewoon over kan zetten?
Zorg eerst eens voor een backup van je oude PS3 HDD voor hij helemaal niets meer doet. Dit moet je toch doen omdat de HDD wordt geformatteerd als hij naar de nieuwe PS3 moet. Daarna kun je zelf eens de oude PS3 uitelkaar draaien en kijken of er een caddy in zit die ook in de nieuwe PS3 zit. Google/Youtube is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Backuppen hoeft niet per se, aangezien ik er alleen maar (met name multiplayer) fifa op speel op het moment en geen saves heb die ik per se wil bewaren, maar zal het van het weekend eens doen. Is er overigens een manier om te checken of het niet de HDD is die kapot aan het gaan is? Zou nogal zuur zijn als ik een nieuwe koop en het blijkt de hdd te zijn geweest... Ik heb nu alleen geen hdd over die ik kan wissen en er in kan stoppen om het te testen.
Ik krijg geen foutmelding, maar het lampje wordt geel bij gewoon opstarten. Misschien dat daar iets is uit op te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

Orian schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:55:
Bedankt voor je reactie! Backuppen hoeft niet per se, aangezien ik er alleen maar (met name multiplayer) fifa op speel op het moment en geen saves heb die ik per se wil bewaren, maar zal het van het weekend eens doen. Is er overigens een manier om te checken of het niet de HDD is die kapot aan het gaan is? Zou nogal zuur zijn als ik een nieuwe koop en het blijkt de hdd te zijn geweest... Ik heb nu alleen geen hdd over die ik kan wissen en er in kan stoppen om het te testen.
Ik krijg geen foutmelding, maar het lampje wordt geel bij gewoon opstarten. Misschien dat daar iets is uit op te maken?
Geel lampje duid op een hardware probleem (de beruchte YLOD, Yellow Led of Death).
Meestal is het de GPU die dan kapot aan het gaan is.

Hardeschijf testen kan redelijk makkelijk. Gewoon in een PC hangen (niet formateren of iets dergelijks), en dan met HDTune een uitgebreide oppervlakte scan laten doen en/of S.M.A.R.T waardes even uitlezen.
Je kan de bestanden verder niet benaderen (Windows kan niet overweg met het filesystem van de PS3), maar die 2 testjes kun je dan prima uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Kan je een PS3 (slim) laten opstarten zodra hij stroom krijgt? Zoals een goeie PC dat ook kan? Zo ja, hoe?

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Hi,

Ik heb een Playstation 3 super slim gekocht. Ik wil deze aan mijn Del U2311h monitor aansluiten, die reeds aan mijn PC is aangesloten (via DVI). Echter heeft deze monitor geen HDMI aansluiting, maar wel Displayport.

Ik heb naar geschikte HDMI -> Displayport adapters gekeken maar kon alleen deze vinden:
http://www.kabeltje.com/h...er?cPath=463_2083_250_252
Deze moet voorzien worden van power via usb en aangezien usb poorten aan de voorkant zitten is dit niet echt een handige oplossing.

Heeft iemand wellicht een andere oplossing? Daarnaast zit ik te kijken naar een manier om mijn 2.0 PC speakers ook aan te sluiten op de PS3. Zou ik hiervoor een soort switch kunnen gebruiken om tussen PC en PS3 te schakelen?

Edit: Ik ga de PS3 met een HDMI naar DVI kabel aansluiten, de PC sluit ik aan op VGA (via DVI naar VGA adapter).

[ Voor 7% gewijzigd door Halfdan op 18-06-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
dcvit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:25:
Daarnaast zit ik te kijken naar een manier om mijn 2.0 PC speakers ook aan te sluiten op de PS3. Zou ik hiervoor een soort switch kunnen gebruiken om tussen PC en PS3 te schakelen?
Audio splitter?

Shikata ga nai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Bedankt voor je reactie. Ik ben achter gekomen dat mijn 2.0 speaker set twee source ingangen accepteert, dus ik kan de PS3 RCA connectors direct in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wtf, ik kijk net naar m'n PS3, knippert het rode stand-by-lampje (juiste schrijfwijze?).. Gewoon uit 't niets, ding staat uit. Dus ik druk op de aan/uit-knop, gaat ie naar vast rood, nog een keer drukken geeft heeeeel even geel, twee keer een piep en dan weer rood knipperen.. :/ Rond 00:30 uitgezet, en pas na 18:00 is het knipperen begonnen (en in de tussentijd is het systeem niet aan geweest).

Heb al even de stroom eraf gehad (stekker er gewoon uit), maar dat mocht niet baten. Vind het vooral krom dat ik niet eens m'n disc (GTA V, grr) terug kan krijgen. Volgens Sony moet ik de eject-knop ingedrukt houden en dan de switch achterop de PS3 aanzetten, maar dat haalt helemaal niets uit.. Iemand suggesties? Anders ga ik 'em morgen maar openschroeven.. Het is trouwens een 60GB launchmodel met PS2 hardware, SACD, kaartlezer, 4x USB etc..

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 24-06-2014 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

SChief schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:22:
Wtf, ik kijk net naar m'n PS3, knippert het rode stand-by-lampje (juiste schrijfwijze?).. Gewoon uit 't niets, ding staat uit. Dus ik druk op de aan/uit-knop, gaat ie naar vast rood, nog een keer drukken geeft heeeeel even geel, twee keer een piep en dan weer rood knipperen.. :/ Rond 00:30 uitgezet, en pas na 18:00 is het knipperen begonnen (en in de tussentijd is het systeem niet aan geweest).

Heb al even de stroom eraf gehad (stekker er gewoon uit), maar dat mocht niet baten. Vind het vooral krom dat ik niet eens m'n disc (GTA V, grr) terug kan krijgen. Volgens Sony moet ik de eject-knop ingedrukt houden en dan de switch achterop de PS3 aanzetten, maar dat haalt helemaal niets uit.. Iemand suggesties? Anders ga ik 'em morgen maar openschroeven.. Het is trouwens een 60GB launchmodel met PS2 hardware, SACD, kaartlezer, 4x USB etc..
Let op met dat eject-power-switch gebeuren. Met die combinatie (mss een andere tijdsinterval) activeer je de "Fan Test". Dan gaat je PS3 als een stofzuiger staan loeien en al zijn stof uitblazen. Klinkt allemaal handig en leuk, maar Sony gebruikt deze optie als ze een PS3 binnenkrijgen die oververhit is geraakt door het stof. Dan blazen ze dat er zo uit. Ik heb dit ooit eens per ongeluk gedaan (ook een game die vastzat) en ik heb mij toen een bult verschoten. Gelukkig hield hij op na 30s en werkte alles weer naar behoren. Nu heb ik wel gelezen dat dit niet zo heel erg kwaad kan. Je fans draaien wel op 100% in de andere richting maar zo 1x per jaar zou niet erg mogen zijn (don't blame me if I'm wrong!). Maar dat zal wel bekend zijn hier in dit topic :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die ken ik ook ja. Wou eigenlijk ook een fan test doen want normaliter perst 'ie de disc er dan uit , maar zelfs dat kan ik nu niet meer doen.. Hij schakelt gelijk uit.. :(

[ Voor 7% gewijzigd door S_Chief op 25-06-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51
Ai dat heb ik een tijdje geleden ook gehad met de launch ps3. PS3 gaat nu ook gewoon niet meer aan. Ik heb volgens mij wel 50x geprobeerd om de disc(ook gta v) eruit te krijgen en uiteindelijk ging die net lang genoeg aan om hem eruit te persen.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Heb het hier ook vaak genoeg geprobeerd, maar ik ben ermee gestopt. Elke keer aan/uit lijkt mij nog meer schade te doen. Straks maar eens met de schroevendraaier aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
SChief schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:43:
Die ken ik ook ja. Wou eigenlijk ook een fan test doen want normaliter perst 'ie de disc er dan uit , maar zelfs dat kan ik nu niet meer doen.. Hij schakelt gelijk uit.. :(
Zat die fan test niet alleen op de modellen daarna?
ik heb destijds met mijn 60GB launchmodel ook een vaste disc gehad met een ylod.
na heel vaak de on/off switch en direct de eject te drukken kreeg ik hem toen gelukkig nog uit de ps3. Kosten me wel een half uur ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Mja ik heb het nu al vaak genoeg geprobeerd. Straks de schroevendraaier erin en dan trek ik em er zelf maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit er trouwens niet zo'n "paperclip" opening in om de schijf te ejecten bedenk ik me net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Die disc-eject werkt toch niet op de 40/60GB modellen, pas vanaf 80?
Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste