@
Exorcist @
LaFleche De update is er ogenschijnlijk goed doorheen gekomen, geen error o.i.d., maar na wat meer onderzoek ben ik bang dat het game over is.
Het systeem werkt nog volledig naar behoren op wireless functies na, echter ik ben achter het probleem gekomen omdat ik een coil-whine achtig geluid van de PS3 hoorde komen. Dit terwijl de PS3 in standby stand staat. Als ik de PS3 aanzet verdwijnt de coil-whine ook niet. De coil-whine hoor ik ook pas voor het eerst sinds gisteren, en volgens mij heeft hij hem een paar dagen geleden geüpdate.
Het wireless probleem is nog wel te overzien. Het systeem wordt vooral gebruikt als blu-ray speler, en als er gegamed wordt, dan is het met Buzz controllers (die een eigen draadloze dongle hebben) of met controllers via draad, gezien de batterijen bijna altijd leeg zijn, niet zo gek na 13 jaar, de twee SIXAXIS dan. Het enige wat jammer is, is dat ik mijn BT remote nu niet meer kan gebruiken.
Wat nu onwijs storend is, is die coil-whine (zowel in standby als aan). Soms is het stil, vaker niet. Waar het precies vandaan komt is niet duidelijk. Ik denk de netwerk chip of de power supply. De coil whine is zo luid, dat het al onwijs stoort tijdens normaal TV kijken. Het gaat door merg en been.
Er is denk ik tijdens na het updaten iets mis gegaan in het systeem, dat het er hardware matig iets kapot is gegaan. Ik baal er wel van, maar ik denk dat ik maar ga zoeken naar een 2e hands exemplaar. Dat lijkt me goedkoper dan repareren.