• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Vanwege te weinig HDMI aansluitingen op m'n TV moest de PS3 achter een HDMI switch.
Echter, na aanzetten van de PS3 geen beeld. Vreemd, want andere HDMI apparaten werken wel gewoon goed via deze HDMI switch. (3-in-1 met circa 30cm output kabel eraan vast, China-model)

Even googlen leert dat de PS3 blijkbaar wat kieskeurig is met HDMI switches en/of kabels.

Bij de Action vond ik vervolgens deze HDMI switch, de ACT-DSW-HDMI-3 voor Eur 4,99.

Werkt prima samen met de PS3, zonder zichtbaar verlies van beeldkwaliteit.
De HDMI switch is zelfs voorzien van 'auto-select' zodat het apparaat wat als laatste wordt ingeschakeld ook actief wordt via de HDMI switch poort.

Via micro-USB kan de switch voorzien worden van spanning. In mijn geval is dit niet nodig. De switch krijgt voldoende spanning via de aangesloten HDMI apparaten (PS3 en TV decoder)

[Voor 9% gewijzigd door LeGato23 op 13-07-2016 16:39]

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:15
Bij mij is de PS4 voor mijn gevoel ook nog niet de hoofd console geworden, terwijl ik er inderdaad diverse top games op heb, hij maakt erg veel herrie, hier stoor ik me best aan. Verder voornamelijk gekocht voor sf5 die tot nu toe niet de impact heeft gemaakt die sf4 wel op me deed. En ook gewoon weinig tijd om te gamen in het algemeen, denk als ik mijn ps4 'vroeger' had gehad, dat deze wel meer vlieg uren zou maken (mijn 1e 360 was ook erg luid, en daar speelde ik ook alles vanaf cd, nu vrijwel volledig digitaal, wat al scheelt. En desondanks heb ik die luide combo wel veel gebruikt.)
In thoerie zou de ps3 mijn favo console moeten zijn, want stil en met de DS4 ook een fijne controller.....en ook plenty of goede games.....echter die gebruik ik ook weinig.
GeoWars 3 op 360. En dan toch de ps4 met diablo 3.....speel dat niet vaak, maar een sessie is wel vaak gelijk 2-4 uur ofzo.

Heb ook een steam link, met het idee meer indie toppers van de pc te spelen (en eventueel retrogames via hyperspin etc) maar dat schiet ook niet op, misschien maar is meer verdiepen in wake up on lan, zodat ik niet eerst naar die pc hoef te lopen om dat ding te kunnen gebruiken :P
-----
@hierboven
PS3 is idd kieskeurig met hdmi kabels. Hij vond mijn action hdmi kabel niet fijn. Ik heb zelfs 2 splitters gebruikt, een mechanische van de mm, en een deal extreme auto sensing, en daar doet de ps3 het wel prima mee.

[Voor 9% gewijzigd door Sagat op 12-07-2016 10:17]

10 second ninja DONE

• Sagat
Thread necromancy! Weet iemand waar je voor weinig een ps3 pad kan kopen? De mijne heeft een hangende x button. Liefst geen namaak, ben ik allergisch voor ;)

10 second ninja DONE

• Bintzak
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 28-11 20:35
Sagat schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:46:
Bij mij is de PS4 voor mijn gevoel ook nog niet de hoofd console geworden, terwijl ik er inderdaad diverse top games op heb, hij maakt erg veel herrie, hier stoor ik me best aan. Verder voornamelijk gekocht voor sf5 die tot nu toe niet de impact heeft gemaakt die sf4 wel op me deed. En ook gewoon weinig tijd om te gamen in het algemeen, denk als ik mijn ps4 'vroeger' had gehad, dat deze wel meer vlieg uren zou maken (mijn 1e 360 was ook erg luid, en daar speelde ik ook alles vanaf cd, nu vrijwel volledig digitaal, wat al scheelt. En desondanks heb ik die luide combo wel veel gebruikt.)
In thoerie zou de ps3 mijn favo console moeten zijn, want stil en met de DS4 ook een fijne controller.....en ook plenty of goede games.....echter die gebruik ik ook weinig.
GeoWars 3 op 360. En dan toch de ps4 met diablo 3.....speel dat niet vaak, maar een sessie is wel vaak gelijk 2-4 uur ofzo.

Heb ook een steam link, met het idee meer indie toppers van de pc te spelen (en eventueel retrogames via hyperspin etc) maar dat schiet ook niet op, misschien maar is meer verdiepen in wake up on lan, zodat ik niet eerst naar die pc hoef te lopen om dat ding te kunnen gebruiken :P
-----
@hierboven
PS3 is idd kieskeurig met hdmi kabels. Hij vond mijn action hdmi kabel niet fijn. Ik heb zelfs 2 splitters gebruikt, een mechanische van de mm, en een deal extreme auto sensing, en daar doet de ps3 het wel prima mee.
Staat je PS4 in een tv kast? Zo ja probeer hem buiten de tv kast te zetten want hij moet echt zijn warmte kwijt. Bij mij loste dat het herrie probleem op.

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Sagat schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:00:
Thread necromancy! Weet iemand waar je voor weinig een ps3 pad kan kopen? De mijne heeft een hangende x button. Liefst geen namaak, ben ik allergisch voor ;)
Er zijn vast wel enkele gameshops die je vast aan een tweehands exemplaar (Nedgame, Gameshop Twente, Gameshop (Den Haag) kunnen helpen, maar de prijs zal misschien nog steeds een issue zijn. Rommelmarkten afstruinen of eventueel zelfs een kringloopwinkel zou kunnen, maar daar heb je dan weer geen garantie dat het werkt...

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 09:14
Ebay.Aliexpress wellicht. :)

• Anoniem: 137811
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Mijn PS3 begint kuren te vertonen. Aangezien ik hier een flinke verzameling op heb toch maar een SuperSlim op de kop getikt aangezien ik er nog regelmatig op game naast mijn PS4. Nu wil ik dus alle data overzetten. Gaat dit via een ethernet kabel sneller dan via USB backup? Kan me herinneren toen ik mijn HDD upgrade deed jaren terug dat backups lang duurde.

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 28-11 14:04
Wil denk ik de playstation move starter kit kopen voor mijn dochters (PS3) maar weten jullie of deze dan ook compatible zijn met de PS4?

Edit: de controlers blijkbaar wel, maar de camera?

[Voor 16% gewijzigd door GroeneThee op 18-12-2016 17:06]

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
2 Vraagjes.

Ik wil een ps3 voor mijn neefje kopen. Heb gekeken op het internet en gezien dat er drie ps3's zijn

De originele, de slim en de laatste kleinere slim versie.
Welke is het meest betrouwbaar?
De prijzen liggen tussen de 40 en 100 euro.
Als ik een 12gb laatste slim koop, kan ik daar later nog een hd indoen?

• fmb
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 28-11 08:16
GroeneThee schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:55:
Wil denk ik de playstation move starter kit kopen voor mijn dochters (PS3) maar weten jullie of deze dan ook compatible zijn met de PS4?

Edit: de controlers blijkbaar wel, maar de camera?
Toevallig dit weekend voor vrienden uitgezocht: de PS3 Eye (dat is de camera) is niet compatibel met de PS4
Zie http://community.us.plays...ed-2-7-2014/td-p/40831841

Warmtepomp: Remeha Elga Ace 6kW. Zonnepanelen: 14 x 310 wp Suntech + micro omvormers IQ7 Enphase

• mr_zippey
  • Laatst online: 23:29
davidgilmour schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:32:
2 Vraagjes.

Ik wil een ps3 voor mijn neefje kopen. Heb gekeken op het internet en gezien dat er drie ps3's zijn

Geen idee van de betrouwbaarheid van die laatste (super slim) variant.
Zelf vond ik 'm te cheap qua bouwkwaliteit, daarom had ik toen ik m'n gecrashte day-one versie voor een slimline 320gb vervangen..

Bij alle PS3/4 versies kan je de HDD zonder veel moeite vervangen. zie hier voor info over upgraden.
Ik zou zelf in ieder geval naar een versie kijken met meer dan 12GB aangezien je daar bijna niets mee kan. (al ligt het er natuurlijk wel aan welke spellen er gespeeld gaan worden.)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08:06
davidgilmour schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:32:
2 Vraagjes.

Ik heb de Super Slim, in vergelijking tot de "gewone" slim schijnt ie wat meer geluid te maken. Maar ik heb dat ding toch in een kastje staan dus ik heb er geen last van. Het is wel ultiem makkelijk om een andere hdd in te knallen, dat kan gewoon middens een bracket en een klepje aan de zijkant.
Raad je wel aan om dat meteen ná aanschaf te doen, anders zit je weer te hannesen met overzetten van data etc. Een gewone 2,5" hdd volstaat, SSD of SSHD is zwaar overkill :)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:57
Verkeerde topic

[Voor 107% gewijzigd door MelvinW op 18-01-2017 19:08]

• Niet online
Omdat mijn Fat PS3 kuren begon te vertonen een tweedehands ps3 superslim gekocht. HDD in gedaan. Ik had een externe backup van mijn Fat. Nu wil ik die herstellen op de superslim. Maar hij hersteld de gamedata niet. Na 2 minuten is hij klaar. Iemand ervaring hiermee of tips ?

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
Anoniem: 137811 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:52:
Omdat mijn Fat PS3 kuren begon te vertonen een tweedehands ps3 superslim gekocht. HDD in gedaan. Ik had een externe backup van mijn Fat. Nu wil ik die herstellen op de superslim. Maar hij hersteld de gamedata niet. Na 2 minuten is hij klaar. Iemand ervaring hiermee of tips ?
Je kan de HDD niet zomaar omzetten je zal mits de oude het ong doet eerst backups moeten maken met een USB stick en die USB stick mag geen extra drives hebben zeg maar die driver software hebben en of ander dingen oid.

En clean eerst nieuwe firmware op de slim zetten e.d.

• Niet online
Psyonara schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:55:
[...]

Je kan de HDD niet zomaar omzetten je zal mits de oude het ong doet eerst backups moeten maken met een USB stick en die USB stick mag geen extra drives hebben zeg maar die driver software hebben en of ander dingen oid.

En clean eerst nieuwe firmware op de slim zetten e.d.
Dat is ook het geval. Backup staat op externe harde schijf. Firnware is up to date vers geïnstalleerd

• harley
  • Registratie: augustus 1999
kom ook ff binnenvallen. Een tijdje geleden de PS3 maar weer eens aangeslingerd na bjina 5 jaar niet aan geweest te zijn.
Ik heb toendertijd ook de Fat Princess demo geinstalleerd, en nu vind mijn zoontje die erg leuk.Maar via de PS3 kon ik hem niet alsnog aanschaffen want blijkbaar is de online functionaliteit eruit gesloopt per 1-1-2017.
Nu heb ik net via de PC maar eens ingelogd op mijn PSN account en daar kan ik hem wel nog kopen á € 7.99 en dan nog eens € 4,99 voor het uitbreidingspack vetrolletjes.
Ik vind dat een best hoge prijs voor een spel uit 2009 waar functionaliteit is uit gesloopt.

sowieso vind ik het raar dat hij niet via de PS3 zelf te koop zou zijn maar wel via de pc en dan alsnog naar je ps3 doorsturen.
Maar weet niemand een goedkopere manier zoals humble bundle ofzo waar hij in zit ?
ik las dat je via de IOS game het spel gratis kon verkrijgen, maar omdat de online functionaliteit eruit gesloopt is lijkt me dat ook niet meer te werken.

...

harley schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:37:
sowieso vind ik het raar dat hij niet via de PS3 zelf te koop zou zijn maar wel via de pc en dan alsnog naar je ps3 doorsturen.
Ik zie hem toch gewoon in de PS Store staan : https://store.playstation...00111_00-GFATPRINCE000001 . Wat jij wellicht probeerde is om in-game het spel aan te kopen, wat dan blijkbaar niet meer werkt omdat het game offline gehaald is. Maar via de PS Store, ook in de PS3, zou je hem toch ook moeten kunnen aankopen (al zou ik niet weten waarom je dat zou willen doen want aankopen doen via de web-based PS Store is stukken gebruiksvriendelijker).

Inderdaad een beetje zuur dat hij nog €7.99 kost. Je kon die enkele jaren geleden inderdaad gratis 'winnen' door een bepaald level te bereiken op de IOS app. Volgens mij was dat maar tijdelijk en had ook niets met de online functionaliteit te maken (je kreeg namelijk een voucher code die je moest invullen op de PS Store). Daarna is hij ook nog eens in de Instant Game Collection gekomen waardoor de meeste PS+ leden hem ook gratis hebben.
Anderzijds, wat is nu €7.99 als je je zoontje er zo'n groot plezier mee zou doen ;).

• harley
  • Registratie: augustus 1999
Twixie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Ik zie hem toch gewoon in de PS Store staan : https://store.playstation...00111_00-GFATPRINCE000001 . Wat jij wellicht probeerde is om in-game het spel aan te kopen, wat dan blijkbaar niet meer werkt omdat het game offline gehaald is. Maar via de PS Store, ook in de PS3, zou je hem toch ook moeten kunnen aankopen (al zou ik niet weten waarom je dat zou willen doen want aankopen doen via de web-based PS Store is stukken gebruiksvriendelijker).
Dat gaf ik dus ook al aan...
Inderdaad een beetje zuur dat hij nog €7.99 kost. Je kon die enkele jaren geleden inderdaad gratis 'winnen' door een bepaald level te bereiken op de IOS app. Volgens mij was dat maar tijdelijk en had ook niets met de online functionaliteit te maken (je kreeg namelijk een voucher code die je moest invullen op de PS Store). Daarna is hij ook nog eens in de Instant Game Collection gekomen waardoor de meeste PS+ leden hem ook gratis hebben.
Anderzijds, wat is nu €7.99 als je je zoontje er zo'n groot plezier mee zou doen ;).
Ik dacht dat we hem ook ooit samen gespeeld hebben, maar nu kan ik die optie nergens vinden.
Is hij wel multi player (2) op 1 console te spelen nu er geen online mogelijkheden meer zijn ?

Ook komt hij tot op heden nog niet voorbij het einde bij de demo en hij vermaakt zich er toch mee :+

...

• Wvr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 08:35
ik heb een vraagje.

ik heb een ps3 en ik speel heel soms fifa, als ik aan het spelen ben en ik selecteerd een ander mannetje dan neemt dat mannetje beteen een sliding, dit doet hij zonder dat ik iets in druk.
of als ik met de bal aan me voeten aan het rennen ben en ik stop met rennen, dan schiet dit mannentje op goal. heb ik nu ergens een foute instelling of is het me controller die defect is?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Als je de controller tordeert worden er dan soms ook willekeurig toetsen geregistreerd. Waarschijnlijk geeft het rubbertje dat de bandkabel tegen de contacten houdt dan niet voldoende druk meer. Bij een van mij heb ik er een stukje pleister opgeplakt, en dat heeft het toen opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
IK heb gister van woede mijn ps3 controller gesloopt 8)7
(F gta deathmatch)
Maar goed ik sloeg hem ergens tegen en nu branden geen lampjes meer.
Ik dat ding uit elkaar halen zag niks.
Dacht zal misschien een soldeer punt los gekomen zijn.
Ik dus ff in de oven gelegd zodat alles weer kan hechten .
Nope.
Iemand ideeën?
PS accu zit voltage op
Zat te denken een ps4 controller te kopen, maar werkt die op de ps3?
8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
coolbvrobin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:59:
IK heb gister van woede mijn ps3 controller gesloopt 8)7
(F gta deathmatch)
Maar goed ik sloeg hem ergens tegen en nu branden geen lampjes meer.
Ik dat ding uit elkaar halen zag niks.
Dacht zal misschien een soldeer punt los gekomen zijn.
Ik dus ff in de oven gelegd zodat alles weer kan hechten .
Nope.
Iemand ideeën?
PS accu zit voltage op
Zat te denken een ps4 controller te kopen, maar werkt die op de ps3?
8)7
Volgens deze site werkt de PS4 controller wel op de PS3. http://www.playstation4cl...s-te-gebruiken-op-de-ps3/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
Hmm bedankt voor de tip.
Heb zelf ook al een beetje lopen googlen
En helaas het is inderdaad mogelijk maar de psn knop werkt niet...
Dan maar kijken voor een ps3 controller.

• Sagat
used product verkocht er tijdje terug (ws geloof ik een sk kado voor mezelf :P ) diversen kleuren nieuw voor 20-30 euro ofzo, mogelijk interresant. Hij werkte prima, alleen batterij houdt niet over. Maar kan ook zijn dat ik er maar weinig mee speel.

10 second ninja DONE

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 28-11 02:22
Ik heb een PS3 Super Slim met daarin een behoorlijke schijf (1TB), echter na jaren van PS Plus games is deze nu zo goed als vol. Ik kan er natuurlijk een hoop meuk vanaf gooien, alles spelen doe ik toch niet, maar ik heb ook nog een externe harde schijf liggen die ik niet gebruik.

Nu is het duidelijk dat het onmogelijk (zonder jailbreak) is games vanaf een externe schijf te spelen, echter kan ik geen antwoord vinden op de vraag of het mogelijk is handmatig de games afzonderlijk te kopiëren naar de externe schijf. Niet om ze vanaf deze schijf te kunnen spelen, maar om ze hier tijdelijk op te slaan. Heen en weer kopiëren gaat immers sneller dan downloaden.

De PS3 staat momenteel bij mijn zwager dus kan ik het niet even testen.

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-11 02:26

MaxHardcore

PSN: butella

coolbvrobin schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:47:
[...]

Hmm bedankt voor de tip.
Heb zelf ook al een beetje lopen googlen
En helaas het is inderdaad mogelijk maar de psn knop werkt niet...
Dan maar kijken voor een ps3 controller.
Check hier

https://www.console360.nl/product-categorie/ps3-accessoires/
MadDogMcCree schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:55:
Nu is het duidelijk dat het onmogelijk (zonder jailbreak) is games vanaf een externe schijf te spelen, echter kan ik geen antwoord vinden op de vraag of het mogelijk is handmatig de games afzonderlijk te kopiëren naar de externe schijf. Niet om ze vanaf deze schijf te kunnen spelen, maar om ze hier tijdelijk op te slaan. Heen en weer kopiëren gaat immers sneller dan downloaden.
Is bij mijn weten niet mogelijk. Je kan alleen een volledige backup van alles nemen, maar niet elk game afzonderlijk. Heb er ook al over zitten nadenken hoe je bvb kan vermijden dat ineens games uit de store verdwijnen en je die daardoor niet meer later kunt downloaden, maar ik zie geen oplossing.

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Systeemsoftware update voor de ps3 4.82 😬

• Robin4
  • Laatst online: 31-10 23:28
Ik bezit zelf ook nog een playstation 3.. Een oudere 60GB model waarvan de hdd was geupgrade naar 320GB hdd. Heel erg weinig mee gespeelt, maar omdat nieuwe games stront goedkoop zijn wel intresse om er weer erop te spelen.

Heb het laatste nieuws niet meer zo gevolgd.. Wat kan je nog doen met een PS3 anno 2017??

Klopt dat het niet meer mogelijk is om online games te kopen via de shop?

Is het dan nog wel mogelijk de gekochte software (gekocht via PS store) om deze data te herdownloaden?

Is het nog mogelijk om updates te krijgen voor games??

Iemand die mij hier wat meer over kan vertellen..

Heb begrepen dat de laatste firmware 4.82 was.. En mijn console bezit nog de oude.. Is het zinvol om er CFW erop te zetten?

[Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 12-12-2017 03:17]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Robin4 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 03:16:
Ik bezit zelf ook nog een playstation 3.. Een oudere 60GB model waarvan de hdd was geupgrade naar 320GB hdd. Heel erg weinig mee gespeelt, maar omdat nieuwe games stront goedkoop zijn wel intresse om er weer erop te spelen.

Heb het laatste nieuws niet meer zo gevolgd.. Wat kan je nog doen met een PS3 anno 2017??

Is het dan nog wel mogelijk de gekochte software (gekocht via PS store) om deze data te herdownloaden?

Heb begrepen dat de laatste firmware 4.82 was.. En mijn console bezit nog de oude.. Is het zinvol om er CFW erop te zetten?
Je kunt nog gewoon games kopen (online of op disc), updates komen gewoon nog binnen voor die games. Dit wel als je op de laatste FW zit; een CFW vereist of een lagere FW dan 3.21 (en die heb je niet gok ik, al heb je een 60GB model). Herdownloaden is ook gewoon mogelijk als je ooit de games digitaal hebt aangeschaft.

• LaFleche
  • Laatst online: 07:47
Als je PS3 ooit firmware 3.55 of lager heeft gehad is deze te voorzien van CFW (zelfs als je hem nu update naar 4.82)... google is your friend.

Echter, games zijn echt heel goedkoop (zelf bij 'dure' winkels als gamemania) dus 'why bother' .
Gezeur over 'gebanned' worden (en dan ben je wel al je downloade spullen kwijt!) terwijl je de orginele 3 uncharted games nu voor 7 euro per stuk (of minder als je zoekt) kan kopen?!!?

Enige voordeel van CFW is dat -als je bluray drive wat gammel geworden is- je spellen kan spelen van je interne en een externe harddisk....tja.....maar die ban-hammer!

• Robin4
Dat CFW gebeuren zou dan niet zo zeer voor de PS3 games zijn.. Maar dan kan je misschien wel meer PS2 games erop spelen.

• Robin4
Exorcist schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 07:32:
[...]

Je kunt nog gewoon games kopen (online of op disc), updates komen gewoon nog binnen voor die games. Dit wel als je op de laatste FW zit; een CFW vereist of een lagere FW dan 3.21 (en die heb je niet gok ik, al heb je een 60GB model). Herdownloaden is ook gewoon mogelijk als je ooit de games digitaal hebt aangeschaft.
Ik moet even kijken welke firmware daar momenteel erop staan. Zal dit weekend eens even kijken.

• LaFleche
Robin4 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 01:35:
[...]

Ik moet even kijken welke firmware daar momenteel erop staan. Zal dit weekend eens even kijken.
Neem aub. maatregelen om niet gebanned te worden... en zelfs die zijn niet waterdicht.
Je schreef dat je eerder PSN meuk gekocht hebt... bij een ban kan je daar niet meer bij (moet je weer ergens een cid kopen en zo)

Ga dus niet online en als je dat wel doet niet met je echte account.
ennuh....als je ps2 games wilt spelen..... valt toch wel tegen hoor (qua beeld) :-) Ook op een ps3.

Ik heb mijn ps2 daarom op een oude beeldbuis aangesloten en dat ziet er wel 'okay' uit.. op mijn 'platte' tv schieten de tranen in mijn ogen.

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:00
LaFleche schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:03:
[...]

Ik heb mijn ps2 daarom op een oude beeldbuis aangesloten en dat ziet er wel 'okay' uit.. op mijn 'platte' tv schieten de tranen in mijn ogen.
Gebruik je dan wel een component kabel? of gewoon de ouderwetse RCA kabel? Met dat eerste ziet het er wel een stuk beter uit op een LCD tv.

Litebit.eu voorraad check :).

• LaFleche
Jawel..... met een component kabel (zo eentje waarmee ik tegelijk ook de WII kan aansluiten).
Dat scheelt inderdaad wel een heleboel tov. die 'gele' tulpstekker/scart.

Maar je moet wel de verwachtingen op het juiste niveau zetten... niet denken dat een ps3 het beeld 'mooier' maakt of upscaled.
Als je een keus hebt om een spel te spelen als PS3-remaster of het orginele PS2 spel....nou: dan is die keus snel gemaakt :-)

Maar al met al vind ik een PS2 op een CRT nog steeds de betere combinatie.
(+plus het feit dat ik helemaal weg ben van die originele shooters als Time Crisis 2 en 3....en die kan je alleen maar spelen op een oude CRT)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Robin4 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 03:16:

Ik heb de PS3 na een fix kapotte HDD aan mijn neefjes gedoneerd. Er kan nog voldoende mee worden gedaan. Netflix en andere apps kan je er prima op draaien. De DL store bevat ook nog voldoende leuks en zover ik begreep gingen ze om de drie weken een paar spelletjes bij de bieb uitzoeken. Kost geen drol en zo hou je ze lekker bezig. Dus ja de PS3 kan nog steeds als praktisch apparaat worden gebruikt. Ook dat het natuurlijk blu-ray heeft is een pluspunt.

M'n magische bol werken.

• Sagat
Ik heb mijn ps3 nog gekoppeld staan aan mijn tv, echter denk wel dat ik deze zou afkoppelen als ik een hdmi poort nodig zou hebben. Als je niks anders hebt is het natuurlijk wel prima, fantastische library.
Gebruik hem ook als semi chromecast voor youtube omdat er een koppeling is met mijn telefoon en ik heb een remote voor de ps3 :D

10 second ninja DONE

Nog mensen met issues met de Downloadrij van PS3 ? Sinds vorige PS+ games (Risen, Eat Them) blijven games in mijn Downloadrij hangen. Wanneer ik via de website naar de Store ga en de Downloadrij open, dan verdwijnen en verschijnen die games ad random zonder dat ik ergens op klik. Ook op Annuleren klikken helpt niet. Bij het opstarten van de PS3, krijg ik melding dat er content de downloaden is, en erna een error 80025b11.
De games downloaden via de Store app op de PS3 zelf, gaat wel nog, maar dat is zeer onhandig.

Heb al support gecontacteerd, maar die kwamen niet verder dan dat ik eens heel mijn PS3 moet herinitializeren, terwijl het m.i. niets met mijn PS3 zelf te maken heeft 8)7 .

EDIT: weer typisch. Had dat probleem al weken en zelfs vanmorgen stonden de games nog in mijn queue. Na mijn post zie ik ineens dat ze weg zijn en ook niet meer terugkomen 8)7 . Maar bon, des te beter als het probleem zichzelf opgelost heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Twixie op 07-06-2018 12:47]

Probleem is er nog altijd... Was enkel mijn queue die leeg was. Echter van zodra ik een PS3 game wil downloaden, krijg ik een foutmelding, maar staat het game toch in mijn queue, maar kan hij vervolgens niet naar mijn PS3 gedownload worden en krijg ik op de PS3 die fameuze foutmelding 80025b11.
Heb ook al geprobeerd mijn PS3 te deactiveren, waarna je PS3 download queue verdwijnt, en vervolgens terug te activeren, maar het probleem blijft bestaan.

EDIT: ik ben duidelijk niet alleen met dit probleem : https://www.reddit.com/r/...rom_website_not_starting/ . Allemaal blijkbaar rond hetzelfde moment begonnen.

[Voor 17% gewijzigd door Twixie op 07-06-2018 17:35]

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:50

Meelobee

‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‎‎¯\_(ツ)_/¯

Naar onderstaande site gaan, inloggen en je queue leeggooien zou het volgens deze reddit thread moeten fixen.

https://store.playstation...-playstation-store%5B1%5D

The Outsider

Meelobee schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:15:
Naar onderstaande site gaan, inloggen en je queue leeggooien zou het volgens deze reddit thread moeten fixen.

https://store.playstation...-playstation-store%5B1%5D
Neen had ik al geprobeerd. Enige dat dat doet is je via de website naar je Download Queue brengen, maar het is net in de website-based store dat het Queue probleem zit.

Nog meer meldingen van het probleem, en allemaal zonder oplossing :
https://community.playsta...oad_queue_doesn-SfDj.html
http://community.eu.plays...ntent/m-p/25702863#M68053

• Rafael V.
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Mijn oude PS 3 Slim (CECH-3004B) nog eens onder het stof gehaald, maar jammer genoeg wil deze geen spelletjes meer starten. Probleem komt vaak voor als ik er op zoek, maar tot nu toe geen enkele oplossing die bij mij werkt. Misschien dat anderen een idee hebben?

Het ding werkte altijd goed, oorspronkelijke firmware weet ik niet meer. Hele tijd terug nog eens opgestart, firmware 4.80 stond toen klaar, geinstalleerd en sindsdien om zeep. Ik krijg het icoon van de drive niet meer te zien. Toen geen tijd meer aan besteed, deze week nog eens geprobeerd, firmware 4.82 erop, maar nog altijd hetzelfe probleem.

Probleem
Icoon van de drive niet zichtbaar in het menu. Een disc wordt gewoon aangenomen en draait (klinkt toch zo), het icoontje langs de klok begint dan ook even te draaien, maar daarna stopt het gewoon. Spelletjes uit de Store downloaden gaat ook niet meer, de Store opstarten geeft een blijvend zwart beeld.

Geprobeerde oplossingen
Alle opties van recovery, tot de firmware met usb installeren geprobeerd, zonder resultaat. Een gewone cd ook geprobeerd, doet hetzelfde als een spel, lijkt te draaien maar doet niks merkbaar. Toestel ook al eens open gedraaid en gecontroleerd dat de stekkertjes van de drive nog allemaal goed zitten, lijkt ook allemaal OK. Playstation Store nog eens afzonderlijk verwijderd en opnieuw geinstalleerd doet ook niets (te verwachten als een complete restore ook niets doet, maar je probeert maar wat uiteindelijk...)

Nog iemand met ideeen? Kan het de lens zijn? Of vervang ik best de hele drive? Of is dit een kostelijk gok werk om dit weer in orde te krijgen?

• Exorcist
  • Niet online
Rafael V. schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 20:21:
Mijn oude PS 3 Slim (CECH-3004B) nog eens onder het stof gehaald, maar jammer genoeg wil deze geen spelletjes meer starten. Probleem komt vaak voor als ik er op zoek, maar tot nu toe geen enkele oplossing die bij mij werkt. Misschien dat anderen een idee hebben?

Het ding werkte altijd goed, oorspronkelijke firmware weet ik niet meer. Hele tijd terug nog eens opgestart, firmware 4.80 stond toen klaar, geinstalleerd en sindsdien om zeep. Ik krijg het icoon van de drive niet meer te zien. Toen geen tijd meer aan besteed, deze week nog eens geprobeerd, firmware 4.82 erop, maar nog altijd hetzelfe probleem.

Probleem
Icoon van de drive niet zichtbaar in het menu. Een disc wordt gewoon aangenomen en draait (klinkt toch zo), het icoontje langs de klok begint dan ook even te draaien, maar daarna stopt het gewoon. Spelletjes uit de Store downloaden gaat ook niet meer, de Store opstarten geeft een blijvend zwart beeld.

Geprobeerde oplossingen
Alle opties van recovery, tot de firmware met usb installeren geprobeerd, zonder resultaat. Een gewone cd ook geprobeerd, doet hetzelfde als een spel, lijkt te draaien maar doet niks merkbaar. Toestel ook al eens open gedraaid en gecontroleerd dat de stekkertjes van de drive nog allemaal goed zitten, lijkt ook allemaal OK. Playstation Store nog eens afzonderlijk verwijderd en opnieuw geinstalleerd doet ook niets (te verwachten als een complete restore ook niets doet, maar je probeert maar wat uiteindelijk...)

Nog iemand met ideeen? Kan het de lens zijn? Of vervang ik best de hele drive? Of is dit een kostelijk gok werk om dit weer in orde te krijgen?
Als store games ook niet meer starten is het de drive zelf en/of de connectie met het moederbord. Om die spellen te starten móet er een drive gedetecteerd worden (of deze nu een kapotte lens heeft zou niet uitmaken). Bijkomend probleem is dat je deze niet zomaar kunt vervangen, drive en moederbord zijn aan elkaar gekoppeld waardoor een andere drive niet zal werken zonder heel wat omwegen.

• Rafael V.
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:57:
Als store games ook niet meer starten is het de drive zelf en/of de connectie met het moederbord. Om die spellen te starten móet er een drive gedetecteerd worden (of deze nu een kapotte lens heeft zou niet uitmaken). Bijkomend probleem is dat je deze niet zomaar kunt vervangen, drive en moederbord zijn aan elkaar gekoppeld waardoor een andere drive niet zal werken zonder heel wat omwegen.
Of Store games nog starten of niet, weet ik niet, door de reset zijn de gedownloade games weg en de Playstation Store starten geeft een blijvend zwart beeld, dus ze opnieuw downloaden lukt me niet. Maar dat betekent waarschijnlijk hetzelfde?

Ik las al wel dat er om de drive te vervangen er een printplaatje overgezet moet, maar als dat nu net stuk is, is het dus hopeloos en een stukje afval?

• Exorcist
  • Niet online
Rafael V. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:25:
[...]

Of Store games nog starten of niet, weet ik niet, door de reset zijn de gedownloade games weg en de Playstation Store starten geeft een blijvend zwart beeld, dus ze opnieuw downloaden lukt me niet. Maar dat betekent waarschijnlijk hetzelfde?

Ik las al wel dat er om de drive te vervangen er een printplaatje overgezet moet, maar als dat nu net stuk is, is het dus hopeloos en een stukje afval?
Ja, dat betekent hetzelfde. In theorie kan de installatie van de Store nog corrupt zijn maar als je alles hebt gedaan inc. FW compleet opnieuw van USB (en ik neem ook alle mogelijkheden die je kunt proberen in het recovery menu) dan kan het haast niet anders zijn dan dat je drive defect is, komt overeen met je overige symptomen.

En ja, als dat printplaatje net defect is dan hou je het probleem. Er zijn mogelijkheden om een andere drive opnieuw te "koppelen" (trouwen wordt het genoemd in dit geval) maar dan moet je nog wat stappen gaan ondernemen.

Afval hoeft het overigens niet te worden, je kunt tegenwoordig zonder de PS3 open te schroeven een andere firmware installeren met andere mogelijkheden. Ideaal voor PS3's met defecte BR drive..

• Rafael V.
  • Niet online
Exorcist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:33:
Ja, dat betekent hetzelfde. In theorie kan de installatie van de Store nog corrupt zijn maar als je alles hebt gedaan inc. FW compleet opnieuw van USB (en ik neem ook alle mogelijkheden die je kunt proberen in het recovery menu) dan kan het haast niet anders zijn dan dat je drive defect is, komt overeen met je overige symptomen.
Ergens wel goed nieuws dat het de drive is, ik had al bijna een nieuwe lens gekocht :+
Exorcist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:33:
En ja, als dat printplaatje net defect is dan hou je het probleem. Er zijn mogelijkheden om een andere drive opnieuw te "koppelen" (trouwen wordt het genoemd in dit geval) maar dan moet je nog wat stappen gaan ondernemen.

Afval hoeft het overigens niet te worden, je kunt tegenwoordig zonder de PS3 open te schroeven een andere firmware installeren met andere mogelijkheden. Ideaal voor PS3's met defecte BR drive..
Is dat 'trouwen' iets doenbaar voor een semi-leek? Drive laten herstellen vind ik prijzen van circa € 100 voor terug, gaat zo richting de rand van 'aanvaardbaar' gezien de prijs van een nieuwe PS4.

Andere firmware installeren dacht ik dat niet meer mogelijk was omdat ik nu op firmware 4.82 zat. Kan je dat iets meer toelichten als ik daar mee begin? Is dat veilig te doen of kans op helemaal stuk maken? Is er dan een optie om de spelletjes die ik nu heb op een disc over te kunnen zetten?

• Exorcist
  • Niet online
Rafael V. schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:23:
[...]

Ergens wel goed nieuws dat het de drive is, ik had al bijna een nieuwe lens gekocht :+

[...]

Is dat 'trouwen' iets doenbaar voor een semi-leek? Drive laten herstellen vind ik prijzen van circa € 100 voor terug, gaat zo richting de rand van 'aanvaardbaar' gezien de prijs van een nieuwe PS4.

Andere firmware installeren dacht ik dat niet meer mogelijk was omdat ik nu op firmware 4.82 zat. Kan je dat iets meer toelichten als ik daar mee begin? Is dat veilig te doen of kans op helemaal stuk maken? Is er dan een optie om de spelletjes die ik nu heb op een disc over te kunnen zetten?
Ik heb het opnieuw koppelen zelf ook nog nooit gedaan, maar dat is het voor een semi-leek erg lastig zal worden kan ik je wel zeggen. Kan zo snel geen goede documentatie of how-to vinden.
Je zou nog bijna beter een tweedehands PS3 kunnen kopen voor 25 Euro of iets, hoeft niet meer te kosten.

Ook met OFW 4.82 kun je tegenwoordig gewoon naar CFW, maar meer kan/mag ik hier niet over zeggen op GoT..er is echter genoeg te vinden. Volg de simpele tutorial en je zit gewoon veilig. Ook zou je in theorie je eigen spellen dan gewoon kunnen rippen en op disk van de PS3 zetten, vermits je een blu-ray speler hebt in je PC :)

• Farabi
  • Niet online
ik ben nu alle god of war delen aan het spelen op de ps3. ik heb last van screen tearing met gow ghost of sparta. dit heb ik nog nooit meegemaakt op een console. heeft iemand anders dit ook gehad ? als ik google zie ik dat de psp versie ook last had van dit.
Schaamteloos gecopieerd van @Dennis585 :

Sony heeft firmware 4.83 uitgebracht voor de PlayStation 3

https://gearnuke.com/ps3-firmware-update-4-83-changelog/

• LaFleche
Als liefhebber van railgun shooters sta ik nog steeds in dubio om de ps3 Time Crisis 4 bundel met Guncon-3 aan te schaffen.
Zal op zich leuk staan naast mijn oude crt+ps2 waar ik met de guncon-2 me ook goed vermaak :-)

Nu begrijp ik dat echt alleen Time Crisis 4 en Razing Storm (die ook TC4 en Deadstorm pirates bevat) met deze gun werken.
Nu heb ik dus wel die Razing Storm met move controller+sharp shooter dus dan zal ik het alleen maar kopen voor de extra levels op de TC4 uitgave.

Dilemma, dilemma: dus wat is de ervaring met de Guncon-3? Is dat enigszins vergelijkbaar met de 'echte' lightgun ervaring van de ps2 of is het net zo 'typisch' als met de move controller (echt....de wii-controller is wat dat betreft vele malen beter...maar weer minder leuk dan de guncon-2 :-))
Wat zou jouw maximale bedrag zijn dat je voor dit spel+guncon-3 zou uitgeven?

• Farabi
  • Niet online
ik wil god of war ascension ultimate kopen in de store met de aanbieding. de dlc content is alleen voor het online gedeelte bedoelt neem ik aan ? en heeft niks met singeplayer te maken ? heb het even opgezocht, maar kwam er niet precies uit.
Twixie schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:26:
Probleem is er nog altijd... Was enkel mijn queue die leeg was. Echter van zodra ik een PS3 game wil downloaden, krijg ik een foutmelding, maar staat het game toch in mijn queue, maar kan hij vervolgens niet naar mijn PS3 gedownload worden en krijg ik op de PS3 die fameuze foutmelding 80025b11.
...
EDIT: ik ben duidelijk niet alleen met dit probleem : https://www.reddit.com/r/...rom_website_not_starting/ . Allemaal blijkbaar rond hetzelfde moment begonnen.
Ongelooflijk, maar na ruim een half jaar lijkt het probleem eindelijk opgelost ! Ik bleef nog af en toe eens de PS3+ games in mjn queue steken, maar telkens weer dezelfde foutmelding en daarna ook onmogelijk om games terug uit de queue te halen tenzij je heel snel/veel op de Cancel knop klikte 8)7 .

Maar vandaag.... geen errors, alles komt direct in de queue, en in de queue kan ik alles ook direct cancelen en verdwijnen ze terug ! Ik had eigenlijk de moed al opgegeven, zeker gezien de PS3 zo stilaan EOL wordt (PS+ games nog slechts tot maart).

EDIT: te vroeg gejuicht. Dag later, en het probleem is er terug.
EDIT2: een week later lijkt het dan toch definitief gefixt. Al 5 dagen zonder probleem.

[Voor 5% gewijzigd door Twixie op 17-12-2018 09:24]

• MaxHardcore

MaxHardcore

Heb laatst een Sharpshooter op marktplaats gekocht met navigon controller. (maatje van me had de move controller die erbij zat nodig voor PS VR :D)

heb killzone 3 al ff gecheckt en resistance 3 gekocht.

Daarnaast TC Razing storm, the shoot en house of the dead overkill.

Maar dat zijn rail shooters die volgens mij beter werken met de kleinere gun attachment.

Ik denk er nu over om een 2e sharpshooter met navigon te kopen, of 2 kleine 2 gun attachments voor 2 players bij de railshooters. OF beide :D

heeft een 2e sharpshooter zin?

• Farabi
  • Niet online
Er is op 14 februari 2019 een update van de PlayStation 3-systeemsoftware uitgebracht :D

https://www.playstation.c...help/ps3-system-software/

updates gaan door sinds 2007...

[Voor 9% gewijzigd door Farabi op 28-02-2019 15:27]

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Deze systeemsoftware-update verbetert de prestaties van het systeem.
Lekker helder voor een 200MB groot bestand. :+

M'n magische bol werken.

• Oortjes
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-11 14:27
Zijn er nog veel tweakers die met enige regelmaat gamen op een PS3?

Mijn zoon heeft onlangs zijn PS4 verkocht, daardoor kon ik geen Gran Turismo meer spelen. Daarom heb ik voor een paar tientjes een PS3 gekocht zodat ik weer fijn kon racen. Ik ben er bij mee!

• LaFleche
Gebruik mijn ps3 met name voor de railshooters.
House of the dead, time crisis, resident evil, Rambo etc Met een move plus guncontroller.
Voor de rest wat andere exclusives zoals Tomb raider HD remasters...

Moet wel zeggen dat de mijne dex—ed is (Cfw)....kan dus ook ps2 spellen spelen en met retroarch wat emulators
Blijft een mooi apparaat... Denk eens aan uncharted

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:55

marcovk

Bwoah...

Goeiemiddag! :)

Afgelopen week een PS3 gekocht (spijt dat ik hem een aantal jaar geleden had verkocht) en vanmiddag nog wat games gescoord voor weinig bij een gamewinkel in Ede.

Ik heb o.a. Resistance 1 en 2 gekocht, en tijdens het afrekenen zei de verkoper dat hij achter ook nog deel 3 had liggen, dus ik vroeg voor hoeveel en hij zei €2,50 en voor dat geld laat ik hem uiteraard niet liggen :)

Toen hij hem erbij pakte zei hij “oh, hij zit zelfs nog in de seal, en een special edition ook nog”, daarna zei hij “als ik jou was zou ik hem in de seal laten zitten, je hebt best kans dat hij over een aantal jaar een stuk meer waard is”.

Nu heb ik helemaal geen kijk op dingen die in waarde stijgen na x-aantal jaar, dus ben ik benieuwd wat jullie hiervan zeggen... kan ik hem beter in de seal laten zitten of kan ik hem gerust uit de seal halen?

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:50

Convoy

g44p

marcovk schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:09:
Goeiemiddag! :)

Afgelopen week een PS3 gekocht (spijt dat ik hem een aantal jaar geleden had verkocht) en vanmiddag nog wat games gescoord voor weinig bij een gamewinkel in Ede.

Ik heb o.a. Resistance 1 en 2 gekocht, en tijdens het afrekenen zei de verkoper dat hij achter ook nog deel 3 had liggen, dus ik vroeg voor hoeveel en hij zei €2,50 en voor dat geld laat ik hem uiteraard niet liggen :)

Toen hij hem erbij pakte zei hij “oh, hij zit zelfs nog in de seal, en een special edition ook nog”, daarna zei hij “als ik jou was zou ik hem in de seal laten zitten, je hebt best kans dat hij over een aantal jaar een stuk meer waard is”.

Nu heb ik helemaal geen kijk op dingen die in waarde stijgen na x-aantal jaar, dus ben ik benieuwd wat jullie hiervan zeggen... kan ik hem beter in de seal laten zitten of kan ik hem gerust uit de seal halen?
Welke special edition? Zijn er zoveel ;)

• marcovk
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:55

marcovk

Bwoah...

Er staat Special Edition op, gaat om een steelcase. Deze: https://www.videogameshel...r-Edition-Steel-Book1.jpg

• Convoy
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:50

Convoy

g44p

€15 als je mazzel hebt, lekker open maken :P

• Farabi
  • Niet online
Resistance 3 special edition meer waard? nou nee hoor, gewoon openmaken.

[Voor 12% gewijzigd door Farabi op 14-03-2019 15:34]

• Farabi
  • Niet online
zijn er nog mensen die aankopen doen in de psn store of uberhaupt nog wel een ps3 gebuiken :9 ?

het valt me op dat er afgelopen 2 weken geen wekelijkse aanbiedingen zijn gekomen in de store..

• LaFleche
Psn store gebruik ik niet voor de ps3. Mijn Ps3 is zelfs gebanned.

Ps3 zelf staat regelmatig aan voor met name de shooters met de sharpshooter addon en time crisis 4 met de gun. Die zijn of nog redelijk exclusief voor ps3 of indien niet exclusief zeker grafisch beter dan de wii versies (denk aan resident evil chronicles of house of the dead overkill)
Moet zeggen dat de ps3 goed `aged`.

• Sagat
Hamazaki schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:34:
zijn er nog mensen die aankopen doen in de psn store of uberhaupt nog wel een ps3 gebuiken :9 ?

het valt me op dat er afgelopen 2 weken geen wekelijkse aanbiedingen zijn gekomen in de store..
Genoeg maar gezien hier normaliter niet zo veel activiteit is zullen die actiever zijn in het retro topic.

Ik heb er zelf 2.
Een slim die ik gebruik voor mijn plus games en die nog steeds yt en netflix bak is vanwege remote en geen tv abbo meer.
En een fat die ik van een bevriende tweaker heb gekregen met idd custom fw voor emulatoren en iso games.

Moet er wel bij zeggen dat ik de vorige gen meer xbox fan was en die ui en vooral controller fijner vind.

10 second ninja DONE

• Farabi
  • Niet online
Sagat schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:36:
[...]

Genoeg maar gezien hier normaliter niet zo veel activiteit is zullen die actiever zijn in het retro topic.

Ik heb er zelf 2.
Een slim die ik gebruik voor mijn plus games en die nog steeds yt en netflix bak is vanwege remote en geen tv abbo meer.
En een fat die ik van een bevriende tweaker heb gekregen met idd custom fw voor emulatoren en iso games.

Moet er wel bij zeggen dat ik de vorige gen meer xbox fan was en die ui en vooral controller fijner vind.
ik had mijn PS3 een tijdje geleden verkocht door de BC van de PS5, maar dat was dus alleen BC voor de PS4 8)7 . gauw een nieuwe gekocht puur voor mijn MGS, dead space, sportspellen en hd trilogy versies.

• Sagat
het zou zo fijn zijn als je een ps device had die alle discen zou slikken, vermoedelijk als je een ps4 hackt dan lukt het wel, maar dan kan je die uiteraard niet meer online gebruiken.

Maar ik snap heel goed wat je zegt. Mijn custom ps3 heeft helaas een defecte br drive, maar via mijn ps2 kan ik ps1 en 2 disc games spelen, en mijn originele ps3 doet het dus nog prima.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik ben niet een purist die op de echte hardware MOET spelen, emulatie is heel vaak een prima optie. Mogelijk kan kan je in de toekomst met een pi5 oid wel ps3 games doen (geen research gedaan, maar mijn aanname is dat het op een pi4 nog niet optimaal speelbaar is), en met een enigsinds recente pc moet het ook al lukken natuurlijk. Al hoewel ik trophies wel leuk vind en dan vind ik wel dat echt hardware 'moet'

10 second ninja DONE

• Raem
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 07:57
Sagat schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:51:
het zou zo fijn zijn als je een ps device had die alle discen zou slikken, vermoedelijk als je een ps4 hackt dan lukt het wel, maar dan kan je die uiteraard niet meer online gebruiken.

Maar ik snap heel goed wat je zegt. Mijn custom ps3 heeft helaas een defecte br drive, maar via mijn ps2 kan ik ps1 en 2 disc games spelen, en mijn originele ps3 doet het dus nog prima.

Maar ik moet eerlijk zijn, ik ben niet een purist die op de echte hardware MOET spelen, emulatie is heel vaak een prima optie. Mogelijk kan kan je in de toekomst met een pi5 oid wel ps3 games doen (geen research gedaan, maar mijn aanname is dat het op een pi4 nog niet optimaal speelbaar is), en met een enigsinds recente pc moet het ook al lukken natuurlijk. Al hoewel ik trophies wel leuk vind en dan vind ik wel dat echt hardware 'moet'
De PS4 hack is zover ik weet verre van ideaal. PS3 games starten wel op, maar zijn praktisch onspeelbaar omdat de hardware het niet trekt.
Het beste kun je een PS3 60GB launch model hebben, die speelt nog PS2 games af. Samen met straks de PS5 zou je dan aan 2 consoles genoeg hebben om alle generaties te kunnen spelen. Al zou een volledige BC op de PS5 natuurlijk het beste zijn. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Farabi
  • Niet online
Alleen de amerikaanse PS3's doen BC zonder emulatie. mijn favoriete ps1/ps2 spellen zijn als hd trilogy's teruggekomen op de ps3 dus voor mijn is dat geen noodzaak.

ik heb alle modellen gehad tot nu toe. de superslim is superieur aan de rest qua stilte.(tevens belangrijkste punt voor me)

[Voor 29% gewijzigd door Farabi op 16-08-2019 15:36]

• LaFleche
Raem schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:04:
[...]

De PS4 hack is zover ik weet verre van ideaal. PS3 games starten wel op, maar zijn praktisch onspeelbaar omdat de hardware het niet trekt.
Het beste kun je een PS3 60GB launch model hebben, die speelt nog PS2 games af. Samen met straks de PS5 zou je dan aan 2 consoles genoeg hebben om alle generaties te kunnen spelen. Al zou een volledige BC op de PS5 natuurlijk het beste zijn. :)
Ook andere ps3 modellen zijn met cfw (ook de laatste superslim) te modden zodat ze ps2 games spellen spelen... Google is your friend
Overigens... Lang niet alle ps2 games zijn met cfw ps3 te spelen.... Blijft emulatie

[Voor 6% gewijzigd door LaFleche op 16-08-2019 19:28]

• MaxHardcore

MaxHardcore

Ik heb gister toch nog even de PS3 versie van de flashback remake voor 4 euro gekocht. Ik game nog op alle PS systemen die trophies ondersteunen.

Als je PSprices in de gaten houdt en sorteert op PS3 zijn er nog regelmatig aanbiedingen, alleen ze adverteren hier niet mee.

• Psyonara
Zijn nog wel 2/3 titels die ik platinum zou willen halen op de PS3 Uncharted 1/Arkham Asylum en Darksiders.
Eerste lijken me nog het meeste lastige. Vooral Uncharted.

Darksiders heb ik de meeste moeilijke dingen al gehaald en voor de rest is het puntjes op de i.

Heb alleen Uncharted 2/3 op Platinum staan.

• Farabi
  • Niet online
gisteren weer een nieuwe update geinstalleerd van de PS3, gaat lekker zo >:) . ik weet niet precies wat de update inhoud, even opzoeken dus.

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:56

burgt

Starbass

mijn ps3 lijkt overleden, krijg opeens geen beeld meer via HDMI, ook niet na de reset stappen.

Kinderen spelen nog graag Littl big planet, buzz en move spellen, moet dus toch een vervanging voor komen :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• LaFleche
YouTube: Marcel's Lot PART 4 - Faulty PS3 Slim & PS3 Fat (QUICK VERSION)

Dat is toevallig.... De man van bovenstaande youtube video repareert dingen.
Deze week een phat ps3 zonder video..... Wellicht als je handig bent?
Maar ja een ps3 kost bijna niks tegenwoordig

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:56

burgt

Starbass

Ik vermoed dat het bij mij een ander probleem is, ik heb geen knipperende lampjes.

Maar je hebt al een tweede hands vanaf 50 euro dus dat gaat hem worden waarschijnlijk :)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Exorcist
  • Niet online
burgt schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:51:
Ik vermoed dat het bij mij een ander probleem is, ik heb geen knipperende lampjes.

Maar je hebt al een tweede hands vanaf 50 euro dus dat gaat hem worden waarschijnlijk :)
Als de HDMI poort/chip(s) defect zijn kun je nog overwegen om een componentkabel te gebruiken. Heb je alsnog "HD" graphics zonder dat je een andere PS3 hoeft te kopen.

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Ik heb een vraag.

Momenteel game ik wat op Stadia, voor wat moderne games. (Red Dead Redemption 2, GRID)

Nu wil ik er graag een PS3 Super Slim willen kopen voor wat oudere spelletjes zoals RDR1, Tomb Raider 1, 2, 3, RtCW, Driver, Destruction Derby, etc.
Nu lees ik alleen dat sommige modellen niet backwardscompatible zijn:

Van wikipedia:
Eind 2007 werd bekendgemaakt dat er geen nieuwe 60 GB-versie meer geproduceerd zouden worden, waarmee de achterwaartse compatibiliteit verdween.
Ik had een PS3 Super Slim 12GB op het oog maar nu begin ik te twijfelen, klopt het dat backwards compatibility afhankelijk is van de HDD die erin zit. Ik snap er weinig van. Misschien kan iemand mij helpen? :)

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:12
@Xabre Alleen het eerst uitgebrachte model , de 60GB Fat PS3 was backwards compatible. Alle modellen daarna niet meer. Dus ook de 40GB Fat niet.

• Helga
  • Niet online
tiguan schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:05:
@Xabre Alleen het eerst uitgebrachte model , de 60GB Fat PS3 was backwards compatible. Alle modellen daarna niet meer. Dus ook de 40GB Fat niet.
Ah ok, dus een nieuwere PS3 (laat staan een PS4) heeft helemaal geen zin voor oudere spellen. Jammer. :'(

• tiguan
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:12
Nope, de PS4 is helemaal niet backwards compatible. Er zijn wel een hoop remasters gemaakt, maar die moet je dan wel weer opnieuw kopen.

[Voor 45% gewijzigd door tiguan op 21-12-2019 13:09]

• Exorcist
  • Niet online
Xabre schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:06:
[...]

Ah ok, dus een nieuwere PS3 (laat staan een PS4) heeft helemaal geen zin voor oudere spellen. Jammer. :'(
Iedere (!) PS3 is backwards compatible met PS1 spellen. Dus de Phat, de Slim én de Superslim.

Alleen de eerste generatie PS3's, zoals hierboven staat, en dan alleen het 60 GB model (te herkennen aan een card reader en 4 USB poorten ipv twee, aan de voorzijde) zijn ook geschikt voor PS2 spellen. Maar PS1 spellen kun je dus sowieso spelen op welke PS3 dan ook.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

Exorcist schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:43:
[...]

Iedere (!) PS3 is backwards compatible met PS1 spellen. Dus de Phat, de Slim én de Superslim.

Alleen de eerste generatie PS3's, zoals hierboven staat, en dan alleen het 60 GB model (te herkennen aan een card reader en 4 USB poorten ipv twee, aan de voorzijde) zijn ook geschikt voor PS2 spellen. Maar PS1 spellen kun je dus sowieso spelen op welke PS3 dan ook.
Ja volgens mij is de enige waarop de PS2 kan werken op elke PS3 is door hem te hacken maar daar mogen wij het hier niet over hebben verder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Helga
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:43:
[...]

Nou breekt mijn klopt, jij zegt dat het dus niet kan? Wat is het nou?

• Exorcist
  • Niet online
Xabre schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 13:52:
[...]

Nou breekt mijn klopt, jij zegt dat het dus niet kan? Wat is het nou?
M'n post is vrij duidelijk, maar nog een keertje:

- Iedere PS3 kan PS1 spellen afspelen
- Alleen de eerste (60GB) generatie PS3's is (grotendeels) backwards compatible met de PS2

• LaFleche
En een ps3 met softmod kan ook ps2 games spelen... Met beperkte compatibiliteit.
Meer schijn je er hier niet over te mogen zeggen

• Helga
  • Niet online
Ok nu snap ik 'm, het is dus het makkelijkst om een PS3 fat 60gb (eerste generatie PS3) te nemen, die is het meest compatible, dus alle PS1 games, beperkt PS2 games en natuurlijk alle PS3 games.

Wil ik toch een PS3 Super Slim dan moet er een custom firmware op voor beperkte compatibiliteit met PS2 games. PS1 en PS3 is sowieso geen probleem.

Als het goed begrijp zit het dus zo. :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

Xabre schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:34:
Ok nu snap ik 'm, het is dus het makkelijkst om een PS3 fat 60gb (eerste generatie PS3) te nemen, die is het meest compatible, dus alle PS1 games, beperkt PS2 games en natuurlijk alle PS3 games.

Wil ik toch een PS3 Super Slim dan moet er een custom firmware op voor beperkte compatibiliteit met PS2 games. PS1 en PS3 is sowieso geen probleem.

Als het goed begrijp zit het dus zo. :)
De Phat is backwards compatible met volgens mij alle ps2 games, omdat het de enige ps3 in de EU was met ps2 chips.
https://www.lifewire.com/can-your-ps3-play-ps2-games-2717135

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• LaFleche
Nu is het wel een ding dat die fat modellen niet de meest betrouwbare zijn.

Wat ik er over lees en begrijp is dat ze vaker last hebben van oververhitting, lawaaiige fans en overall hogere failure rate en dat de slim modellen gemaakt t/m 2010 optimaal zijn voor cfw (Google is your friend)

Er zijn geen ps3 met ps2 hardware in Europa uitgebracht, alleen met ps2 software emulatie
In de usa zijn alleen de 20gb en 60gb versies met hardware ps2

[Voor 21% gewijzigd door LaFleche op 21-12-2019 17:29]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

LaFleche schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:22:
Nu is het wel een ding dat die fat modellen niet de meest betrouwbare zijn.

Wat ik er over lees en begrijp is dat ze vaker last hebben van oververhitting, lawaaiige fans en overall hogere failure rate en dat de slim modellen gemaakt t/m 2010 optimaal zijn voor cfw (Google is your friend)

Er zijn geen ps3 met ps2 hardware in Europa uitgebracht, alleen met ps2 software emulatie
In de usa zijn alleen de 20gb en 60gb versies met hardware ps2
Mijn 60 GB doet het anders nog steeds prima (zit alleen geen 60 GB hdd meer in), maar wellicht geluk, mijn release ps4 en release xbox360 doen het ook nog beiden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• LaFleche
Natuurlijk.... Uitzonderingen bevestigen de regel.
Algemene consensus is dat phats erg warm worden en dat slims zuiniger en koeler draaien

YouTube: PS3 Buying Guide & Favorite Games
Leuke YouTube die wat dieper ingaat op de ps3

[Voor 32% gewijzigd door LaFleche op 22-12-2019 08:00]

• Exorcist
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:20:
[...]

De Phat is backwards compatible met volgens mij alle ps2 games, omdat het de enige ps3 in de EU was met ps2 chips.
https://www.lifewire.com/can-your-ps3-play-ps2-games-2717135
De BC compatible EU PS3 is net iets minder compatible dan de Amerikaanse tegenhanger, dit omdat in de EU variant maar één van de twee processoren (GPU/CPU) fysiek aanwezig is in de PS3 en de ander geëmuleerd. De Amerikaanse heeft wel beide PS2 chips aan boord (RSX en GSX).

• Helga
  • Niet online
Bedankt allen. Ik ga toch voor de Super Slim. (Kost ook niet veel tweede hands, kan ik gerust een beetje mee gaan klooien dus..) Gezien alle PS1 spellen werken en slechts één PS2 wil wat ik wil niet. Ook voor Super Slim is intussen een CFW beschikbaar met PS2 emulatie als ik het zo lees.

• LaFleche
Nee nee... Ga in godsnaam voor een slim van de juiste eerste serienummers....
Een superslim kan alleen hen (homebrew enabled) aan en ps2 aan de praat krijgen is een gedoe.
Full custom firmware is echt te prefereren.....

• Psyonara
2 generaties slim en dan krijg je de super slim.
1st gen slim kunnen nog wel eens de voedingen uitvallen.

• Exorcist
  • Niet online
Xabre schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:30:
Bedankt allen. Ik ga toch voor de Super Slim. (Kost ook niet veel tweede hands, kan ik gerust een beetje mee gaan klooien dus..) Gezien alle PS1 spellen werken en slechts één PS2 wil wat ik wil niet. Ook voor Super Slim is intussen een CFW beschikbaar met PS2 emulatie als ik het zo lees.
Als PS1 je keuze is met name is dat goed, maar verwacht weinig van PS2 spellen. Al krijg hem ge(soft)mod dan is het nog een heel geklungel om PS2 spellen werkend te krijgen, dat is echt geen kwestie van disc erin en gaan (wat je vermoedelijk denkt) want zo werkt het dus niet :)

Zou als ik jou was een gewone Slim nemen. Degelijk, betrouwbaar. Die plastic troep die men de Super Slim noemt lekker links laten liggen ;)

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 28-11 02:22
Even een vraag, ik wil zojuist Netflix kijken via mijn PS3 Super Slim. Ik heb mijn apparaat op automatische updates staan, dus krijg de melding dat firmware 4.86 geïnstalleerd is. Echter kan ik met geen mogelijkheid een controller draadloos verbinden, en ook mijn Wifi kan geen verbinding meer maken. Een week geleden werkte alles nog perfect. Heeft deze update de wireless chip kapot gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
MadDogMcCree schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:14:
Even een vraag, ik wil zojuist Netflix kijken via mijn PS3 Super Slim. Ik heb mijn apparaat op automatische updates staan, dus krijg de melding dat firmware 4.86 geïnstalleerd is. Echter kan ik met geen mogelijkheid een controller draadloos verbinden, en ook mijn Wifi kan geen verbinding meer maken. Een week geleden werkte alles nog perfect. Heeft deze update de wireless chip kapot gemaakt?
Is de update goed gegaan of heb je ergens in het proces een error (specifiek : 8002f1f9) gekregen? Waarschijnlijk niet als het automatisch is gegaan maar wellicht. De BT/Wifi is één module/chip en in de Super Slim voor zover ik weet geen los bordje maar op het moederbord gesoldeerd. Ben bang dat het over en uit is m.b.t. de draadloze voorzieningen in je PS3...

[Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 05-04-2020 10:42]

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee