Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-05 19:38
Probeer eens via usb de fw te updaten.
Dus ophalen bij Sony en dan offline update procedure opstarten.
Kijken of dat iets oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:57
@Exorcist @LaFleche De update is er ogenschijnlijk goed doorheen gekomen, geen error o.i.d., maar na wat meer onderzoek ben ik bang dat het game over is.

Het systeem werkt nog volledig naar behoren op wireless functies na, echter ik ben achter het probleem gekomen omdat ik een coil-whine achtig geluid van de PS3 hoorde komen. Dit terwijl de PS3 in standby stand staat. Als ik de PS3 aanzet verdwijnt de coil-whine ook niet. De coil-whine hoor ik ook pas voor het eerst sinds gisteren, en volgens mij heeft hij hem een paar dagen geleden geüpdate.

Het wireless probleem is nog wel te overzien. Het systeem wordt vooral gebruikt als blu-ray speler, en als er gegamed wordt, dan is het met Buzz controllers (die een eigen draadloze dongle hebben) of met controllers via draad, gezien de batterijen bijna altijd leeg zijn, niet zo gek na 13 jaar, de twee SIXAXIS dan. Het enige wat jammer is, is dat ik mijn BT remote nu niet meer kan gebruiken.

Wat nu onwijs storend is, is die coil-whine (zowel in standby als aan). Soms is het stil, vaker niet. Waar het precies vandaan komt is niet duidelijk. Ik denk de netwerk chip of de power supply. De coil whine is zo luid, dat het al onwijs stoort tijdens normaal TV kijken. Het gaat door merg en been.

Er is denk ik tijdens na het updaten iets mis gegaan in het systeem, dat het er hardware matig iets kapot is gegaan. Ik baal er wel van, maar ik denk dat ik maar ga zoeken naar een 2e hands exemplaar. Dat lijkt me goedkoper dan repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Je kunt het ding ook openhalen, erachter komen waar de coil whine vandaan komt, en met hot glue het dingetje isoleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
jammer dat de psn niet actief meedoet met de sales van de ps3 catalogus. het zijn altijd maar 5-6 oninteressante spellen die erop komen. nog een jaar geleden gingen tientallen spellen de sales in. vreemd...

kon destijds lekker scoren met hd-trilogy sets voor €4,99. geen zin meer om fysieke spellen te zoeken en in mn kast op te slaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 09-07-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 10:56
Vraagje, via via heb ik een ps3 fat gekregen. Deze wou ik voor de kinderen gebruiken, maar alleen maar actie games eruit. Dus voor meiden niet echt leuk om call of duty etc te spelen.

Wat is nu wijsheid,

*knip* zie modbreak

[ Voor 35% gewijzigd door Sagat op 28-09-2020 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LichtBruisend
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-10-2024

LichtBruisend

Licht gemineraliseerd

G.Scholtens schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:31:
Vraagje, via via heb ik een ps3 fat gekregen. Deze wou ik voor de kinderen gebruiken, maar alleen maar actie games eruit. Dus voor meiden niet echt leuk om call of duty etc te spelen.

Wat is nu wijsheid,

*knip* zie modbreak
De kosten van 2de hands ps3 games zijn niet hoog. Waarom zou je de moeite doen en zoals je aangeeft je psn account misschien laten bannen omdat je je niet houdt aan de voorwaarden? Persoonlijk zou ik gaan voor de 2de/3de hands games.

[ Voor 17% gewijzigd door Sagat op 28-09-2020 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
LichtBruisend schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:39:
[...]

De kosten van 2de hands ps3 games zijn niet hoog. Waarom zou je de moeite doen en zoals je aangeeft je psn account misschien laten bannen omdat je je niet houdt aan de voorwaarden? Persoonlijk zou ik gaan voor de 2de/3de hands games.
Jammer dat er geen gratis ps3 games meer zijn elke maand, anders kon ik die nog claimen.

Ga de huidige games wel verkopen en opzoek naar andere 2/3e hands games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

Vrijdag

De Zwarte

G.Scholtens schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:53:
[...]

Jammer dat er geen gratis ps3 games meer zijn elke maand, anders kon ik die nog claimen.

Ga de huidige games wel verkopen en opzoek naar andere 2/3e hands games
Gewoon hier, marktplaats, tweedehandswinkeltjes etc. afstruinen. Ook Budgetgaming in de gaten houden, en af en toe de PS Store.

Weet niet hoe het zit met bibliotheken bij jou in de buurt, maar hier (Den Haag) liggen er vaak ook nog wel wat PS3 spelletjes die je kan lenen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47
Little Big Planet/Sly Cooper en Ratchet and Clank games zien te zoeken,
The Puppeteer heb je ook nog.

Terraria mits je die nog digitaal kunt verkrijgen. Zijn vast nog wel wat andere leuke titels voor de jeugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:03
G.Scholtens schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:31:
Het is PlayStation. Genoeg games voor een heel breed publiek te vinden.
*kuch* Wordt dit soort discussies hier überhaupt getolereerd ?
Hoedanook, ik zie heel vaak PS3 games op Facebook verkoopgroepen passeren voor slechts enkele euros. Dit lijkt me dan ook de meest aangewezen manier. Blijf je lekker officieel, en heb je zelf geen gedoe met te gaan modden e.d. (tenzij je dat zo graag doet).
Hierboven al goede suggesties, ook LEGO games en de Sly Cooper games zijn heel leuk voor/met kinderen. En je kan verder natuurlijk gewoon eens al in de PlayStation Store gaan rondkijken wat er allemaal te vinden is. Misschien vind je ze daar voor enkele euro's, en anders gewoon goedkoop de disc versie zoeken op 2de hands sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39
Modbreak:nee word idd niet getolereerd:
zie beleid:
Topics over modchips zijn in Spielerij niet toegestaan. We weten dat niet alle modchips illegaal zijn, toch willen wij deze topics niet in op GoT hebben. Reden hiervoor is dat modchips nu eenmaal een érg hechte band hebben met warez. Vanzelfsprekend gaan topics over modchips - ook die over problemen met een gemodde console - op slot.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Inderdaad de lego games blijven tijdloos.
Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar lego dimensions (zeker de starterset) wordt regelmatig aangeboden en soms met extra poppetjes.. Dus bouwen en gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wat is een goeie plek om ps3 games nog te verkopen? Denk dat ik nog wel stuk of 15 games heb waar niks mee gedaan word.

Las dat nedgame en game mania ook inkoop doen van 2e hands. Of kan ik beter facebook etc proberen.
Geen idee wat een game nog waard is voor de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
ben bang dat alleen als je hele speciale editiies hebt van ps3 games dat die nog iets waard zijn.
In de cash-converter shops liggen de bakken vol.

Dit zijn interessante : https://www.gamesradar.com/most-valuable-ps3-games/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
LaFleche schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:27:
ben bang dat alleen als je hele speciale editiies hebt van ps3 games dat die nog iets waard zijn.
In de cash-converter shops liggen de bakken vol.

Dit zijn interessante : https://www.gamesradar.com/most-valuable-ps3-games/
Nee zulke edities zijn het niet.

Wat call of duty delen, gran turisomo 5 en nog wat andere.
Maar liefste wil ik ze gewoon in 1 keer kwijt, dus dan lijkt nedgame of game mania mij het meest voor de hand liggend denk ik.

Tenzij je zegt van zet het gewoon op fb, €5,- per game ofzo.
Totaal geen idee wat voor waarde een normaal ps3 spel heeft. Hoef er niet de hoofdprijs voor, maar zonde dat ze hier maar te liggen. Meiden van 5 t/m 9 die laat ik dit niet spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

G.Scholtens schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:52:
Wat is een goeie plek om ps3 games nog te verkopen? Denk dat ik nog wel stuk of 15 games heb waar niks mee gedaan word.

Las dat nedgame en game mania ook inkoop doen van 2e hands. Of kan ik beter facebook etc proberen.
Geen idee wat een game nog waard is voor de ps3
Je zou ze kunnen verkopen aan CeX, die kopen en verkopen tweedehands games:
https://nl.webuy.com

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:03
Ik zou Facebook proberen. Zowel Marketplace als dedicated verkoopgroepen (bijna elke gemeente heeft zijn eigen verkoop-groepen, en er zijn wellicht ook wel plaatselijke verkoopgroepen specifiek voor games o.i.d.).
Je kan dan daar ook eens kijken wat dat nog waard is, maar ik denk dat het peanuts zal zijn. €5 per spel mag je ronduit vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bas170 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

Je zou ze kunnen verkopen aan CeX, die kopen en verkopen tweedehands games:
https://nl.webuy.com
nee daar zijn ze wel extreem. 0.20cent tot 1,50 per game qua inkoop.
Dan probeer ik facebook wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

G.Scholtens schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:54:
[...]

nee daar zijn ze wel extreem. 0.20cent tot 1,50 per game qua inkoop.
Dan probeer ik facebook wel
Eventueel zou je het ook hier op Tweakers kunnen aanbieden, in Vraag & Aanbod (V&A)
https://tweakers.net/aanbod/

Dan zit je niet met inkoopprijzen, maar is het wel nog steeds afwachten wat je er voor krijgt.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik hoop dat er nog wat PS3 mensen hier zijn die mij kunnen helpen.
Ik speel nog af en toe op mijn PS3 en merk dat de controller (genuine Sony) die ik heb wat kuurtjes begint te krijgen. Nu is er bijna niet meer aan echte Sony PS3 controllers te komen.

Mijn vraag: is het bekend of ik ook een PS4/PS5 controller kan aansluiten op een PS3, bedraad of niet is geen probleem. Ik wil niet voor 3rd party controllers gaan omdat ik in het verleden die al een paar geprobeerd heb en toch niet helemaal lekker vond. Iemand ideeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:09
ge-flopt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:09:
Ik speel nog af en toe op mijn PS3 en merk dat de controller (genuine Sony) die ik heb wat kuurtjes begint te krijgen. Nu is er bijna niet meer aan echte Sony PS3 controllers te komen.

Mijn vraag: is het bekend of ik ook een PS4/PS5 controller kan aansluiten op een PS3, bedraad of niet is geen probleem. Ik wil niet voor 3rd party controllers gaan omdat ik in het verleden die al een paar geprobeerd heb en toch niet helemaal lekker vond. Iemand ideeen?
Is vrij makkelijk te googlen

https://www.businessinsid...-controllers-work-on-ps3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

ge-flopt schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:09:

Zeker mogelijk, moet alleen zelf zeggen dat ik alsnog de voorkeur geef aan een Dualshock 3. Ik heb ooit een dualshock 4 geprobeerd in combinatie met red dead redemption en mijn ervaring was niet heel goed. Ik heb het idee dat hij minder snel reageert dan een dualshock 3.

Vaak is het goedkoper om voor een paar tientjes op marktplaats een ps3 te kopen met een paar controllers erbij dan losse controllers kopen. Maar ze zijn er nog zeker wel, ze worden alleen weinig los verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:12
Wat voor kuren begint je controller te krijgen, @ge-flopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
hcQd schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:34:
Wat voor kuren begint je controller te krijgen, @ge-flopt?
Ik merk dat er onder de analoge controler een rand zit (ik denk voor een maximum uitslag in te perken) dat daar een of meerdere stukjes zijn afgebroken. Als ik net die kan uitga kan het zijn dat de controller in die "happen" blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:12
Je bedoelt happen in de uitsparingen in de shell voor de sticks? Een vervangende shell kost niet zoveel, en je kunt kiezen uit heel veel kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:47
Zelf 2 Ds3 controllers over maar ze zijn spastisch geworden, wel proberen te fixen met wat isolatie tape onder de ribbon kabel ervoor. Maar helpt voor geen ene meter.

En door achter elkaar openen en weer in elkaar zetten is 1 van de schroefjes versleten. Dus die krijg ik niet meer uit elkaar, betreft een van de controllers. Dus mits ik dat nog uit elkaar kan krijgen moet ik nog een nieuwe controller shell zien te vinden en of ook nieuwe schroefjes.

Ondertussen gewoon de DS4 controller op de PS3 aan gesloten, maar dilemma hier is de PS knop, PS3 reageerd er wel op met aan gaan. Maar als Batterij check en of even over de PS3 dash will geen enkele reactie! Hoort dat zo? of kan het ook anders?
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste