''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Heb je zo'n dichtgetikte zwarte experia box? Ik heb laatst ergens gelezen dat je dan je PS3 moet instellen op automatisch IP (dus DHCP) en vervolgens in de router dan instelt dat ie je PS3 altijd een specifiek IP adres geeft (daarvoor moet je denk ik even het MAC adres opzoeken van je PS3)Ps3gamer91 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:48:
Ik heb een strict NAT type. Ik heb een router van KPN. Ik heb PnP ingeschakeld en veel andere opties bewerkt. Deze instructies heb ik gevolgd via de site van KPN. Nu heb ik nog steeds een strict NAT type. Heeft iemand een oplossing?
Ik heb vroeger een keer een tijdje achter zo'n verdraaide router van KPN gezeten en daar deed ik in de PS3 dan een static IP invullen, maar dat heeft toen nooit goed gewerkt want die router vindt dat niet leuk.
Bij mijn modem staat bij "DMZ host' dat al het inkomend WAN verkeer naar het betreffende ipadres wordt gestuurd. Dat is wat anders dan upnp.onox schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:50:
DMZ host is alleen maar de port forwarding en kan je ook oplossen d.m.v. UPnP (maar persoonlijk vind ik dat maar brak werken) of handmatig porten te forwarden. Ik gok dat de kern van z'n probleem is dat ie mogelijk geen static ip heeft.
...
Overigens is de PS3 als DMZ host instellen zeker wel nuttig omdat je dan port forwarding hebt en daardoor mogelijk betere connectiviteit in games.
upnp: verkeer vanuit het WAN (op een specifieke port en protocol) wordt alleen doorgestuurd als dat vanuit een apparaat in het LAN wordt "gevraagd". Waar het met upnp mis kan gaan is wanneer middels upnp wel de router goed wordt ingesteld, maar het modem niet (wat ook een router is).
DMZ host: al het verkeer vanuit het WAN wordt naar een bepaald ipadres in het LAN doorgestuurd. Dat ipadres (de router als het goed is) kan dan bepalen wat ermee moet gebeuren.
De PS3 als DMZ instellen kan nuttig zijn, echter niet als je meerdere DMZ Horsts in zou willen stellen. In dat geval kun je beter de router als DMZ host instellen en de router verder goed instellen on/of upnp gebruiken.
Anyway, we gaan wat off-topic. Een static ip instellen zou ermee te maken kunnen hebben, maar dat ligt ook aan andere instellingen in het netwerk.
[ Voor 14% gewijzigd door fmb op 11-05-2013 01:47 ]
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Verwijderd
Ik moest ook meteen aan de Experia Box denken. I.c.m. een Thompson router toevallig? Die had ik ook op mijn vorige woonadres. Had ook continu hetzelfde probleem, heb het nooit op kunnen lossen. Op internet gezocht, maar in mijn geval werkte de oplossingen niet. Andere apparaten hadden nauwelijks problemen maar met de PS3 was het bal. Op KPN forum kun je ook proberen te zoeken. Daar stonden ook wat topics met hier en daar een oplossing voor het probleem.onox schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 18:38:
[...]
Heb je zo'n dichtgetikte zwarte experia box? Ik heb laatst ergens gelezen dat je dan je PS3 moet instellen op automatisch IP (dus DHCP) en vervolgens in de router dan instelt dat ie je PS3 altijd een specifiek IP adres geeft (daarvoor moet je denk ik even het MAC adres opzoeken van je PS3)
Ik heb vroeger een keer een tijdje achter zo'n verdraaide router van KPN gezeten en daar deed ik in de PS3 dan een static IP invullen, maar dat heeft toen nooit goed gewerkt want die router vindt dat niet leuk.
Verwijderd
Verder moet ik Heavy Rain nou eindelijk eens gaan spelen.
Verwijderd
Btw, onlangs is er een nieuwe Tomb Raider uitgekomen, die technisch wel erg goed in elkaar steekt.
Verwijderd
Tomb Raider (2013) is al uitgespeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 23-05-2013 08:36 ]
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Laat ik er even als kanttekening bij plaatsen dat ik uitging van de vraagstelling van exactor it. Zelf heb ik ook geen problemen met het herspelen van Uncharted 1, maar het is wel een van de eerste spellen van de PS3, die grafisch heel wat verschilt met deel 2 en 3 (wat ook logisch is).Tarabass schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:26:
Ik heb Uncharted 1 eind vorig jaar nog gespeeld en zo verouderd vond ik hem niet. Het heeft me niet geïrriteerd in ieder geval. Ook één is een erg goede game, die imo nog steeds een game is die het spelen waard is..
Vanavond maar eens beginnen aan God of War Ascension
[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 29-05-2013 12:47 ]
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Er is twee dagen terug doordat ik PS Plus heb automatisch een patch voor GT5 gedownload en twee uur terug wilde ik GT5 gaan spelen en uiteraard moest eerst de patch geïnstalleerd worden. Na 100% installatie kreeg ik een foutmelding en ook al heb ik alles van GT5 verwijderd bij gamedata, de patch wordt telkens opnieuw geïnstalleerd als ik GT5 opstart. Dit is ook in de offline modus, zolang die patch niet van mijn HDD verdwenen is kan ik dus niets opnieuw downloaden en GT5 spelen.
Hopelijk komt er op de PS4 een aparte patch map zodat deze ergernis tot het verleden behoort.
Edit:
Laat maar. Je kunt een patch niet op een normale manier verwijderen volgens Sony. De enige oplossing is om de HDD te formatteren.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 16:09 ]
Ik heb inmiddels geprobeerd hem aan de PSPgo-lader te doen, maar dat werkt ook niet. Verder geen zin om een dure Sony-lader te kopen voor zoiets simpels.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Een patch update verschijnt als bubbelje in het menu, en deze wordt automatisch verwijderd als de installatie gelukt is. Je kunt het bubbeltje ook verwijderen voor de installatie van de update. Als de update eenmaal geinstalleerd is, kun je hem mogelijk alleen verwijderen door de geinstalleerde data van de game weg te gooien en opnieuw te kopieren van je gameschijf.
Als de update blijft verschijnen als er geen bubbeltje in het menu te vinden is, dan krijgt je de update waarschijnlijk aangeboden omdat je bent aangemeld bij PSN. Wat gebeurd er als je uitlogt?
[ Voor 5% gewijzigd door rdjnl op 29-05-2013 18:17 ]
Ik hang hem altijd aan de tvGAIAjohan schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:53:
Ik begin zelf een beetje zat ervan te worden dat de PS3 controllers niet met een normale USB-lader opgeladen kunnen worden. Maar alleen met een settopbox, PS3 of pc..
Ik heb inmiddels geprobeerd hem aan de PSPgo-lader te doen, maar dat werkt ook niet. Verder geen zin om een dure Sony-lader te kopen voor zoiets simpels.
Neemt niet weg dat het het allemaal net niet is..
Klopt, want het liefst heb ik m gewoon aan een 2A-lader hangen waarmee hij snel vol is, en wil ik niet steeds mijn laptop of PS3 aan hebben staan.Tarabass schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:24:
[...]
Ik hang hem altijd aan de tv
Neemt niet weg dat het het allemaal net niet is..
De TV heb ik nog niet geprobeerd, maar al die poorten leveren niet meer dan 500mA. Zeker in het geval van de Move Motion controller is het gewoon crap.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 30-05-2013 00:10 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 30-05-2013 12:30 ]
Ik heb een klein vraagje voor jullie, mijn jongere broertje wil graag een Playstation 3 kopen. Nu heb ik eens wat rondgekeken en ben hier tegen wat dingen aangelopen.
Ik zie dat er vooral 4 / 12 modellen zijn op het moment, kan je hier een externe harde schijf aansluiten? En is dit voldoende voor savegames enzovoort?
Wat raden jullie aan met betrekking tot het aankopen van 2 controllers + playstation, een pakket of los kopen? Ik heb al een hele tijd geen consoles en games meer gekocht dus weet ook niet welke websites hier het beste voor zijn op het moment.
Sorry als ik hiervoor een apart topic aan had moeten maken, denk niet dat het de moeite was geweest.
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Ik zou je eerder aanbevelen om een pakket met een grotere schijf dan 12 GB te kopen, want bepaalde games dienen geïnstalleerd te worden wat meerdere GB's in beslag neemt en waardoor je na een aantal games dus geregeld de harde schijf dient te legen door installatiedata te verwijderen.
Optie 2: Je kan natuurlijk ook zelf de harde schijf verwisselen en dan toch een 12 GB versie kopen. Uit eigen ervaring zeg ik dat dat erg gemakkelijk is. Je zal dan wel even moeten kijken of het niet voordeliger is om evt. toch gewoon direct voor een 500 GB pakket te gaan.
Ik zou bovendien direct een pakket met 2 controllers nemen, omdat controllers 50-60 euro kosten (al heeft Bol.com de zwarte volgens mij nu voor 45 euro in de aanbieding).
Dankje voor je antwoord, ik ga vanavond even bij de mediamarkt kijken wat een beetje een relevant pakket is, ik zag dat ze daar ook een xbox in de aanbieding hebben voor 199,- met 2 controllers. Ik ga even kijken wat hij zelf wil en wat verstandig is.Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:27:
@ Xevoo: Lijkt me dat je in het goede topic bent. Je kan volgens mij wel een externe harde schijf aansluiten, maar ik vraag me af waarom je het zo doen. Savegames kun je ook wel backuppen via een USB-stick of in de cloud wanneer je Playstation Plus (abonnementsdienst). Savegames zijn niet heel groot. Installatiedata neemt veel meer ruimte in beslag.
Ik zou je eerder aanbevelen om een pakket met een grotere schijf dan 12 GB te kopen, want bepaalde games dienen geïnstalleerd te worden wat meerdere GB's in beslag neemt en waardoor je na een aantal games dus geregeld de harde schijf dient te legen door installatiedata te verwijderen.
Optie 2: Je kan natuurlijk ook zelf de harde schijf verwisselen en dan toch een 12 GB versie kopen. Uit eigen ervaring zeg ik dat dat erg gemakkelijk is. Je zal dan wel even moeten kijken of het niet voordeliger is om evt. toch gewoon direct voor een 500 GB pakket te gaan.
Ik zou bovendien direct een pakket met 2 controllers nemen, omdat controllers 50-60 euro kosten (al heeft Bol.com de zwarte volgens mij nu voor 45 euro in de aanbieding).
Bedankt!
Zit momenteel op mn broertje zn ps3, en wil mn eigen ps3 weer hebben, die van mij is ylod sinds een jaar ong. Maar vind 237 euro voor een 500gb slim versie nog te duur. Mocht hij onder de 200 komen ben ik zeer geintreseerd.
Wil gt6 beyond 2 souls en last of us gewoon kunnen spelen, en mn broertje ook dus ja wordt lastig dan
[ Voor 15% gewijzigd door v8power67 op 30-05-2013 16:25 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wie van jullie is het sterkst??v8power67 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:25:
Wil gt6 beyond 2 souls en last of us gewoon kunnen spelen, en mn broertje ook dus ja wordt lastig dan
"Law of the jungle" FTW
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Heb ik idd en tot op heden is t niet beter geworden...Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 08:39:
[...]
Ik moest ook meteen aan de Experia Box denken. I.c.m. een Thompson router toevallig? Die had ik ook op mijn vorige woonadres. Had ook continu hetzelfde probleem, heb het nooit op kunnen lossen. Op internet gezocht, maar in mijn geval werkte de oplossingen niet. Andere apparaten hadden nauwelijks problemen maar met de PS3 was het bal. Op KPN forum kun je ook proberen te zoeken. Daar stonden ook wat topics met hier en daar een oplossing voor het probleem.
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Hmm dat ga ik afleggen, ben langer en zwaarder maar hij doet lichamelijk zwaar werk, en ik uhm ja ik nietJackal131 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:49:
[...]
Wie van jullie is het sterkst??
"Law of the jungle" FTW
Maar bijna net een ps3 12gb gehaald en er een 750gb hdd in gezet, is een mod op youtube dat ik mn oude fat ps3 hdd caddy kan gebruiken ervoor, dus ja ben dan 240 euro kwijt en heb dan een 750gb ps3
Maar toch maar even niet gedaan, hoop op een prijs verlaging
De Superslim komt erg fragiel op me over met dat schuifklepje voor de BR-speler..
Verder heb ik het idee dat ikd aar niet de enige in ben..
[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 31-05-2013 02:34 ]
+1GAIAjohan schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 02:33:
Ik zou zelf liever de Slimline dan de Superslim willen hebben..
De Superslim komt erg fragiel op me over met dat schuifklepje voor de BR-speler..
Verder heb ik het idee dat ikd aar niet de enige in ben..

www.youtube.com/DerOllie

Ik ben nu bezig met God of War Ascension, echt weer een gruwelijk goeie game moet ik zeggen
Het is wel een groot contrast met The Walking Dead welke ik hiervoor gespeeld heb, want waar je bij TWD redelijk relaxed kunt spelen is GoW actie, actie en nog eens actie
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe een dergelijk spel er op de PS4 uit gaat zien.
Vandaag komt trouwens de demo van The Last of Us beschikbaar (enkel speelbaar als je GoW Ascension hebt).
[ Voor 32% gewijzigd door SToRM666 op 31-05-2013 09:53 ]
Gisteren GoW ook meegenomen bij de MM, maar klinkt goed!SToRM666 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:38:
+2
Ik ben nu bezig met God of War Ascension, echt weer een gruwelijk goeie game moet ik zeggen
Het is wel een groot contrast met The Walking Dead welke ik hiervoor gespeeld heb, want waar je bij TWD redelijk relaxed kunt spelen is GoW actie, actie en nog eens actie
Ik ben trouwens erg benieuwd hoe een dergelijk spel er op de PS4 uit gaat zien.
Vandaag komt trouwens de demo van The Last of Us beschikbaar (enkel speelbaar als je GoW Ascension hebt).
Dacht dat die demo van LoU al wel beschikbaar was, maar dat is helemaal goede timing dan
PSN: Shiver23
Verwijderd
Maar moet wel ps3 hebben voor the last of us uit komt...
Verwijderd
De ervaring leert dat oude consoles meestal goedkoper komt, wanneer een nieuwe verschijnt, maar verder gaat Sony jou natuurlijk niet vertellen wanneer de prijs omlaag gaat.v8power67 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:25:
Iemand een idee of ergens al gelezen dat de ps3 goedkoper gaat worden ?
Misschien dat de E3 wat informatie oplevert, maar ik verwacht dat eigenlijk niet omdat de release van PS4 dan nog ver van ons verwijderd is.
Nee dat is het allemaal niet. Het ligt puur aan de filmstudios en filmregisseur. Sommige filmregisseurs zijn namelijk van mening dat een "realisitische" filmbeleving de nodige "grain" moet bevatten.tiguan schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:55:
Zou het kunnen dat niet alle films die op BluRay verschijnen gewoon niet met een echte HD camera zijn opgenomen en dat sommige films gewoon zijn ge-upscaled en nabewerkt? Ik zie hier een daar ook gigantisch verschil. Bijvoorbeeld de Jurassic Park serie, die ziet er op bluray niet heel veel beter uit dan op DVD. Bestonden er toen uberhaupt al HD camera's?
Deze regisseurs vinden met "grain" het er realistischer uit zien, dan zonder.
Ikzelf zie liever ook geen "grain", want dan begin ik ook vaak te twijfelen aan mijn TV-instellingen... Dat is het vaak allemaal niet en het ligt vaak gewoon een de blu-ray.
Hier ook veel mensen die de melding krijgen dat er momenteel serveronderhoud is van het Playstation Network? Vanmiddag kon ik er nog op, nu niet meer...
Het zijn echt bizar veel perfect scores.
Ik keek al uit naar deze game, maar nu kan ik echt niet meer wachten. Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk te lezen en zien van de game, ook de demo (die bij GoW:A zat) heb ik niet gespeeld
Tering hee... Bijna alleen maar tienen. Even snel uncharted 3 uitspelen en daarna last of us kopen.nioz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:34:
De reviews voor The Last of Us zijn binnen en die zijn echt bizar goed. Ik ben normaal niet zo'n fan van meta-critic, maar het is wel handig om even te zien welke reviews er allemaal uit zijn: http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-last-of-us
Ik keek al uit naar deze game, maar nu kan ik echt niet meer wachten. Ik heb geprobeerd om zo min mogelijk te lezen en zien van de game, ook de demo (die bij GoW:A zat) heb ik niet gespeeld
En tweakers zal deze game wel weer een 8 ofzo geven

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 06-06-2013 11:10 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Zo'n meesterwerk heeft geen review nodig om te weten dat The last of Us een van de beste games van deze generatie is. MP ziet er ook best leuk uit.nioz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:34:
De reviews voor The Last of Us zijn binnen en die zijn echt bizar goed. Ik ben normaal niet zo'n fan van meta-critic, maar het is wel handig om even te zien welke reviews er allemaal uit zijn: http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-last-of-us
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat is dan jouw probleem. Dat jij de game niet kan waarderen om de kwaliteiten is een ander verhaal, het neemt niet weg dat het spel érg goed uit de verf komt. Liever weggeblazen worden in die 6 á 7 uur (sterker nog, ik prefereer korte(re) games wegens indeling tijd) dan een middelmatige game waar je 14 uur over doet.lanerios schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:10:
meesterwerk? joepie, weer een lineare game van 6 a 7 uur. het is een grappige game, maar ik verwacht toch wat meer tegenwoordig
Beleving, beleving en beleving.
remember me en the last of us stonden zeer hoog in mijn to buy lijst. echter toen het dus weer een 6 uur game bleek te zijn voor 55 euro besloot ik gewoon te laten zitten. Ja naughty dog is goed, maar ik ga geen full price betalen voor een game waar ik na 6 uur niks meer mee doe. allebei de games hadden zo eel beter kunnen zijn met wat meer rxploration. bijvoorbeeld bioshock is een lineare game, maar heeft veel extra gebieden om te verkennen en te bekijken. zoiets mis ik heel erg in allebei.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
8.5 Levensduur
Het is mogelijk om na een uur of twaalf het einde van het verhaal te bereiken. Dit is echter niet aan te raden; neem je tijd en geniet van de reis, dan kan je er zeker de helft langer over doen.
[ Voor 66% gewijzigd door JanW op 06-06-2013 15:31 ]
Nee, het is jouw probleem dat jouw verwachtingspatroon niet strookt met de realiteit. Nofi verder, al staat het altijd zo rot als er staat "dat is jouw probleem".lanerios schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:21:
dus mijn mening is een probleem? doe normaal zeg.
Maakt verder ook niet uit , want heb toch geen tijd voor al die lange games en heb liever een compact goed verhaal.
Verwijderd
Probeer te regelen dat je een andere router krijgt of een andere provider. Het is echt de combi die de problemen veroorzaakt. Het product voldoet niet aan je verwachtingen, omdat je nu niet online kunt gamen.Ps3gamer91 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:43:
[...]
Heb ik idd en tot op heden is t niet beter geworden...
@ Tarabass: Check voor Rain de Playstation Blog van gisteren eens.
Ben afgelopen dagen maar begonnen aan m'n backlog van games >_>
3D dot game heroes -> Geweldig maar erg lastig spel
Dead Island -> Weer geshelved, erg grappig maar als je in de stad komt (2e deel) wordt het gewoon saai.
Silent Hill Downpour -> Na SH2 en 3, weer een goede Silent Hill
Kan niet wachten!
*Huidige PS Plus-abonnees of personen die al eerder abonnee zijn geweest komen niet in aanmerking voor het proefabonnement van 30 dagen
[ Voor 41% gewijzigd door Tarabass op 07-06-2013 20:43 ]
Wat zit jij nou te zwetsen met je 6 uur man? Ik heb reviews gelezen die er 20 uur over doen. Het gemiddelde wat ik overal lees ligt rond de 15 uur.lanerios schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:21:
dus mijn mening is een probleem? doe normaal zeg.
remember me en the last of us stonden zeer hoog in mijn to buy lijst. echter toen het dus weer een 6 uur game bleek te zijn voor 55 euro besloot ik gewoon te laten zitten. Ja naughty dog is goed, maar ik ga geen full price betalen voor een game waar ik na 6 uur niks meer mee doe. allebei de games hadden zo eel beter kunnen zijn met wat meer rxploration. bijvoorbeeld bioshock is een lineare game, maar heeft veel extra gebieden om te verkennen en te bekijken. zoiets mis ik heel erg in allebei.
Dan haal je 'm lekker niet jankbal, kan iemand anders wel van de game genieten.

Daarna 't ding aangesloten op stroom, tv en netwerk (bekabeld) en gestart met de eerste setup, lijkt allemaal goed te gaan. Dan komen de internet instellingen en dan begint het gelazer. Het enigste wat ik te zien krijg is de error 80710102, een DNS error. Tig verschillende DNS ip's geprobeerd (router, google, deutsche telekom en nog een stuk of wat die genoemd werden in de tig verschillende topics) maar niets verandert. Ik kom niet 't internet op, de webbrowser spuugt ook alleen maar die 80710102 error uit. Wireless / Wired maakt niets uit. Handmatig, automatisch of een mix van qua instellingen maakt ook totaal niets uit.
Mijn netwerk thuis werkt eigenlijk gewoon super, 3 wireless accesspoints (waarvan 1 recht onder de PS3) en 2 elders in 't huis. M'n iOS devices, Mac's en Windows pc's hebben absoluut 0 problemen met de draadloze of vaste verbindingen. Ik heb 2 routers (Draytek Vigor 2910G) en een TimeCapsule, internet via Deutsche Telekom.
Is er iemand die misschien een idee heeft wat ik nog kan proberen? Ik sta redelijk op 't punt om 't hele zootje weer netjes terug in de doos te frotten en maandag regelrecht retour te brengen. Ben nu sinds 21:00 bezig (non-stop) met tig fora en posts lezen, youtube filmpjes kijken en ben niets verder gekomen. Spellen heb ik nog niet eens uit de doosjes gehad.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
Behalve die immersion break is het echt top tot nu toe. Hierna Uncharted 3, Heavy Rain en Killzone 3 maar eens spelen. Mis ik dan nog goede exclusives? GT en LBP trekken met niet zo.
Een PSN vraag. Klopt het dat er geen partychat is zoals op Xbox? Alleen gamechat is best lastig als je wil uitzoeken of mensen nog even willen spelen.
Misschien kun je inFamous (2) (komende dagen nog gratis te downloaden met PS+) en God of War (III) ook wel waarderen.Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:40:
Ook ik had gisteravond tussen 20u en 22u problemen met PSN. Dat heeft me niet werhouden van Uncharted 2. Wat een topspel is dat zeg. Zit nu in chapter 19 en ben aan het genieten van de strakke gameplay.
spoiler:Heb me bescheurd om dat beest dat je aanvalt in de sneeuw. Lijkt meer op een man in een gorillapak dan een monster.
Behalve die immersion break is het echt top tot nu toe. Hierna Uncharted 3, Heavy Rain en Killzone 3 maar eens spelen. Mis ik dan nog goede exclusives? GT en LBP trekken met niet zo.
Een PSN vraag. Klopt het dat er geen partychat is zoals op Xbox? Alleen gamechat is best lastig als je wil uitzoeken of mensen nog even willen spelen.
Het is niet alleen het PSN gebeuren, 't ding maakt totaal geen internetconnectie. Ik heb van 21:00 tot 04:30 zitten klooien met tig netwerkinstelling in zowel ps3 als router(s). Ik verwacht van een aanschaf van 300 euro dat 't hele ding 't doet, zit ook totaal niet te wachten op een systeem met tig online instellingen waar ik er letterlijk 0 van kan gebruiken vervolgens.nioz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:18:
Waarom ben je dan niet gewoon ff gaan gamen en heb je dat psn gebeuren laten zitten? Ik had gisteravond trouwens ook wat problemen om online te komen. Weet alleen de error ff niet meer, dus ik weet ook niet of het aan psn lag of misschien mijn provider (ziggo) ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Verwijderd
Thanks! Infamous is denk ik niet zo mijn ding maar God of War ziet er goed uit. Er zijn verdomd veel mooie exclusives op dit apparaat.rclahsen schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:55:
[...]
Misschien kun je inFamous (2) (komende dagen nog gratis te downloaden met PS+) en God of War (III) ook wel waarderen.
Probeer anders eens het volgende:C.44 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:00:
[...]
Het is niet alleen het PSN gebeuren, 't ding maakt totaal geen internetconnectie. Ik heb van 21:00 tot 04:30 zitten klooien met tig netwerkinstelling in zowel ps3 als router(s). Ik verwacht van een aanschaf van 300 euro dat 't hele ding 't doet, zit ook totaal niet te wachten op een systeem met tig online instellingen waar ik er letterlijk 0 van kan gebruiken vervolgens.
- Geef een manual vast IP aan je ps3
- Zet UPNP uit
Met deze twee aanpassingen krijg ik ook altijd mijn ps3 op internet. Ik weet dat het een beetje onhandig is maar de ps3 kan dus niet met alle routers overweg. Wie is je provider btw?
De ratchet & clank games zijn ook echt aanraders vind ik: lekkere actie platformers met droge humor.Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:16:
[...]
Thanks! Infamous is denk ik niet zo mijn ding maar God of War ziet er goed uit. Er zijn verdomd veel mooie exclusives op dit apparaat.
Wat heavy rain betreft: het begin vond ik persoonlijk echt te traag en saai, maar het is het wel waard als de boel eenmaal op gang komt. Ik heb hem eerst een half jaar ofzo laten liggen na de eerste uurtjes. Toen ik heb uiteindelijk weer opgepakt had, heb ik hem gelijk uitgespeeld en daarna gelijk nog een keer
T.net geeft een 9.5 (video review)Trishul schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:09:
[...]
Tering hee... Bijna alleen maar tienen. Even snel uncharted 3 uitspelen en daarna last of us kopen.
En tweakers zal deze game wel weer een 8 ofzo geven
Heb al meerdere verschillende vaste ip's aan de ps3 gegeven, zowel door manuele config als door mac/ip binding in de router(s) zelf. uPNP aan of uit lijkt ook 0 verschil te maken. M'n provider is Deutsche Telekom (daar komt idd ook T-Mobile vandaan...)Jack_Nick schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:23:
[...]
Probeer anders eens het volgende:
- Geef een manual vast IP aan je ps3
- Zet UPNP uit
Met deze twee aanpassingen krijg ik ook altijd mijn ps3 op internet. Ik weet dat het een beetje onhandig is maar de ps3 kan dus niet met alle routers overweg. Wie is je provider btw?
Edit: probleem gevonden, blijkbaar moet ik in m'n eerste router ook het ip van de PS3 whitelisten, ik ging er vanuit dat ik het ip van de tweede router deed whitelisten en vervolgens op de tweede router de PS3 whitelisten. Maar goed. Tijd om wat games te spelen =)
[ Voor 17% gewijzigd door C.44 op 09-06-2013 15:50 ]
Veel plezier!C.44 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:27:
[...]
Heb al meerdere verschillende vaste ip's aan de ps3 gegeven, zowel door manuele config als door mac/ip binding in de router(s) zelf. uPNP aan of uit lijkt ook 0 verschil te maken. M'n provider is Deutsche Telekom (daar komt idd ook T-Mobile vandaan...)
Edit: probleem gevonden, blijkbaar moet ik in m'n eerste router ook het ip van de PS3 whitelisten, ik ging er vanuit dat ik het ip van de tweede router deed whitelisten en vervolgens op de tweede router de PS3 whitelisten. Maar goed. Tijd om wat games te spelen =)
Verwijderd
Haha. Scooby Doo. Had nog gelijk ook. Die Naughty Dog dudes kunnen een aardig stukje programmeren.Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:40:
spoiler:Heb me bescheurd om dat beest dat je aanvalt in de sneeuw. Lijkt meer op een man in een gorillapak dan een monster.
@nioz Verdikkeme ik moet ook nog eten he. Niet een zesdelige serie aanbevelen die precies mijn lievelingsgenre is (platformer met humor).
On topic: Ben nieuwsgierig naar de E3 gebeurtenissen rond de PS3, verwacht er niet veel van (Denk dat nadruk echt gaat liggen op de PS4), maar misschien wat meer Dark Souls 2 info, Vita connectivity oid.
zoveel posts over The Last of Us zijn er helemaal niet? Het gaat meer over Uncharted..lanerios schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:59:
*sigh* kunnen we aub stoppen met de Last of Me nerdgasms? Maak er gewoon een eigen topic over oid. Dit gaat gewoon zwaar off topic.
en dan nog: het gaat hier om een hele dikke playstation exclusive die over een paar dagen gereleased wordt. Mag daar niet meer over gesproken worden in het playstation ervaringen topic?
Lullig om te horen allemaal, maar wendt het niet (compleet) af op de PS3. Hier 3 PS3's via WiFi / WiFi repeater met hetzelfde ssid, en op kabel totaal geen problemen en nat2.C.44 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 09:00:
[...]
Het is niet alleen het PSN gebeuren, 't ding maakt totaal geen internetconnectie. Ik heb van 21:00 tot 04:30 zitten klooien met tig netwerkinstelling in zowel ps3 als router(s). Ik verwacht van een aanschaf van 300 euro dat 't hele ding 't doet, zit ook totaal niet te wachten op een systeem met tig online instellingen waar ik er letterlijk 0 van kan gebruiken vervolgens.
Ook bij alle vrienden totaal geen probleem met de PlayStation en internetacces.
Er is waarschijnlijk iets in je eigen setup, of netwerk dat de boel in de war schopt.
- geen mac adres filtering op een van de accespoints?
- geen dubbel ip-adres, dus dat de ps3 daarop wil of gaat, of andersom ?
Ga eens logische stappen maken. Schakel wat apparaten uit, kijk eens of die met een andere accespoint in je huis wel connectie wil maken..
Het ligt 99 procent aan de gebruiker of de setup thuis. Ookal heb jij er uren en uren in gestopt, wie zegt dat je goed bezig bent of dat je misschien niet iets over het hoofd hebt gezien. Lekker gemakkelijk de PlayStation dan naar de schuld te geven.
Als laatste optie zou ik gaan zoeken naar compatibiliteitsproblemen van je accespoints/router in combinatie met PlayStation 3 (firmware? Fabrikant die misschien met een oplossing komt).
Of gooi de ps3 in een dmz (of hoe dat heet)
Mijn 40GB FAT PS3 in juni 2008 aangekocht, en hij draait tot de dag van vandaag nog als een zonnetje!
Rond 2009 een nieuwe HDD van 350GB erin gezet aangezien 40GB toch wat aan de kleine kant is.
Ik had hem een tijd geleden even schoongemaakt, liep soms vast en voelde heel warm aan. Hij stond vaak bij een maatje op zolder omdat ik daar vaak langs ging om te gamen. En daar werd volle bak gerookt.
Dus bij het schoonmaken trof ik het volgende aan:

Na het ding he-le-maal uit elkaar te hebben gehaald en alle onderdelen te hebben schoongespoten met een lucht compressor, die ik een aantal keer netjes leeg heb gespoten zodat al het vocht eruit was, heb ik alles weer netje terug in elkaar gezet. Helaas had ik geen koelpasta in bezit dus heb ik de oude koelpasta opgeschoond door de vuiltjes eruit te vissen en daarna alles weer in elkaar te zetten.
Hier de vergelijking:

Echt een product wat elk centje waard is geweest, en om die reden doe ik hem zeer zeker NIET weg bij de aanschaf van een ps4.
[ Voor 4% gewijzigd door Noctonix op 09-06-2013 23:55 ]
Verwijderd
Als je van PSN/Arcade/Indie games houdt of er in ieder geval niet onwelwillend tegenover staat, dan zou ik ook eens in de Playstation Store gaan kijken voor games als Journey, Flower, Pixeljunk serie (Monsters, Shooter, Sidescroller), Dead Nation en . Verder kan ik je Killzone 2, de God of War serie (probeer de gehele saga in een keer aan te schaffen), Heavenly Sword (ondanks dat die inmiddels al erg oud is (launchgame), de Ratchet & Clank games en de InFamous serie. Er is nu een goedkope bundel in de Playstation Store gezet met deel 1, deel 2 en spinoff Festival of Blood (17,99 zonder PS+ korting).Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 08:40:
Tip! Lijst met exclusives: linkje
Zoals gezegd zijn de problemen ondertussen opgelost. De PS3 kreeg geen internet omdat hij niet in de eerste router in de whitelist voor internet access was opgenomen. Ik was er vanuit gegaan dat wanneer de tweede router in de whitelist van de eerste router zat dat ik de PS3 dan in de whitelist van de tweede router moest zetten. Blijkbaar niet dusToFast schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:17:
[...]
Lullig om te horen allemaal, maar wendt het niet (compleet) af op de PS3. Hier 3 PS3's via WiFi / WiFi repeater met hetzelfde ssid, en op kabel totaal geen problemen en nat2.
Ook bij alle vrienden totaal geen probleem met de PlayStation en internetacces.
Er is waarschijnlijk iets in je eigen setup, of netwerk dat de boel in de war schopt.
- geen mac adres filtering op een van de accespoints?
- geen dubbel ip-adres, dus dat de ps3 daarop wil of gaat, of andersom ?
Ga eens logische stappen maken. Schakel wat apparaten uit, kijk eens of die met een andere accespoint in je huis wel connectie wil maken..
Het ligt 99 procent aan de gebruiker of de setup thuis. Ookal heb jij er uren en uren in gestopt, wie zegt dat je goed bezig bent of dat je misschien niet iets over het hoofd hebt gezien. Lekker gemakkelijk de PlayStation dan naar de schuld te geven.
Als laatste optie zou ik gaan zoeken naar compatibiliteitsproblemen van je accespoints/router in combinatie met PlayStation 3 (firmware? Fabrikant die misschien met een oplossing komt).
Of gooi de ps3 in een dmz (of hoe dat heet)
Pluspunt is dat ik nu wel de firmwares van routers, modems en PS3 allemaal up to date heb

Oh en volgende keer even de rest van 't topic lezen voordat je begint te ranten
Edit:
Bedankt Tarabass voor de 30 Day PS+ Pass, doe 't even hier omdat ik op de maandagmorgen een geen reply knop kan vinden in het DM gedeelte
[ Voor 4% gewijzigd door C.44 op 10-06-2013 09:12 ]
NP! Ja, die knop hebben ze op maandagochtend altijd uitstaanC.44 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:05:
Edit:
Bedankt Tarabass voor de 30 Day PS+ Pass, doe 't even hier omdat ik op de maandagmorgen een geen reply knop kan vinden in het DM gedeelte
Maandag middag ook nog hoorTarabass schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:29:
[...]
NP! Ja, die knop hebben ze op maandagochtend altijd uitstaan
Daarnaast wil ik heel even melden dat ik via de facebook pagina van ps+ ook nog een 30 dagen pass heb gekregen zojuist. Eerste DM krijgt em. Als ik de reply knop kan vinden....
nieuws: Sony toont PlayStation 4, bepaalt prijs op 399 euro
Mooie prijs. Hij lijkt trouwens wel veel op de Xbox One. Maar goed, laat maar komen
This is the Way.
http://www.ebay.com/itm/B...eName=ADME:X:eRTM:US:1123
Prima voor als er bezoek is.
ZIt sinds gister avond (heb toen psn plus genomen) een en ander te downloaden en installen, en infamous 2 15gb downloaden was al een drama.... maar installen my god, duurde geloof ik 1.5uur ofzo.
En dit niet op de originele 320gb 5400rpm hdd , nee zit een 7200rpm 32mb cache 500gb hdd in.
Heel vervelend(understatement) want wil gewoon downloaden en spelen, zoals op de xbox 360 wel kan.
Heb een 120mbit upc verbinding, en de xbox haalt meestal wel full speed of net minder(mits in dashboard gedownload wordt) maar bij ps3 is het vaak in de KB/s en niet MB/s.
Mag echt hopen dat dat op ps4 anders wordt, want dit is echt heel vervelend.
Verwijderd
Dat zal ook wel één van de redenen zijn om Online gaming bij PS4 betaald te maken, zodat dat in ieder geval goed geregeld zal zijnv8power67 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:53:
Download je met WiFi?v8power67 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:
Ja precies, naja geeft in iedergeval vertrouwen voor de toekomst, maar toch leuk hoor psn + op de ps3, maar na 2 dagen nog niet aan gamen toegekomen met al dat gedownload en geinstaleer.
Als ik download via WiFi is het ook erg traag.... maar met kabel gaat het altijd bij mij met 2mb/s soms sneller.... Het installeren is gewoon ruk niks aan te doen.
Nog geen geinteresseerden in de PS+ 30 day trial pass?
Aangezien je PS+ hebt kan je de PS3 instellen om dagelijks te controleren op updates en deze te downloaden en installeren, dat zou je bijvoorbeeld 's nachts kunnen laten doen. Hij controleert wel enkel naar updates van spellen die in de PS3 gezeten hebben na de PS+ activatie.v8power67 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:53:
Heeft iemand een tip om game installs te versnellen ?
ZIt sinds gister avond (heb toen psn plus genomen) een en ander te downloaden en installen, en infamous 2 15gb downloaden was al een drama.... maar installen my god, duurde geloof ik 1.5uur ofzo.
En dit niet op de originele 320gb 5400rpm hdd , nee zit een 7200rpm 32mb cache 500gb hdd in.
Heel vervelend(understatement) want wil gewoon downloaden en spelen, zoals op de xbox 360 wel kan.
Heb een 120mbit upc verbinding, en de xbox haalt meestal wel full speed of net minder(mits in dashboard gedownload wordt) maar bij ps3 is het vaak in de KB/s en niet MB/s.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 13-06-2013 20:05 ]
Ja ik had idd ook die google dns geprobeerd maar echt geen verschil helaas, qua tijdstippen maakt het ook niet uit, vanmorgen traag, vanmiddag traag nu ook traag
Heb nu idd PSN+ ingesteld voor alles idd, om 12 uur snachts gaat ie controleren en downloaden.
Doet hij dan ook installeren ?!? das wel heel mooi dan
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb verdomme 120mbit, en haal met downloaden op pc 14MB/s.
Heel slecht dit, en met de 8.8.4.4 en 8.8.8.8 dns geen verschil....
Toch maar even kijken of ik met portforwarden beter krijg.
Ico deze maand zag ik!
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Je hebt het me ook niet gevraagd, anders had ik je het wel verteld.cheiron schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:13:
Ik kom er dus afgelopen week voor het eerst achter dat je de youtube app op de PS3 kunt synchen met je mobiel/tablet waardoor je de filmpjes met je mobiel/tablet kunt besturen. Nooit geweten, maar behoorlijk handig, met name bij het zoeken.
Het werkt namelijk gelijk aan vrijwel alle Smart Tv's.
Jackal131 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:46:
[...]
Je hebt het me ook niet gevraagd, anders had ik je het wel verteld.![]()
Het werkt namelijk gelijk aan vrijwel alle Smart Tv's.
Flickr PSN ID= cheironnl