Non-argument. Als producenten geld verdienen aan de bios zou het rechtvaardig zijn om het product aan jezelf toe te eigenen? Dat slaat nergens op. Bovendien maakt de studio ook kosten voor het maken van de Blu-ray Features ed.
Ten tweede zijn sommige blu-ray films niet eens van blu-ray waardige kwaliteit (goede 1080p kwaliteit en DTS meuk met alles erop en eraan).
Als het product je niet bevalt dan koop je het niet. Is alsnog geen reden om het je toe te eigenen.
Ten derde zijn sommige films en tv-series niet of moeilijk verkrijgbaar via (web)winkels of kabel (niet iedere kabelabboboer levert HBO), dus dan is downloaden de enige optie.
Hier geef ik je gelijk in maar het gros van de populaire films is gemakkelijk verkrijgbaar op legaal alternatief. Als je kijkt naar wat er verkocht wordt en wat er gedownloadt wordt dan zijn die parallellen makkelijk te trekken.
Ten vierde is downloaden goedkoop, makkelijk en snel. Ik ken geen website waar je eenvoudig en goedkoop (hoeft niet per se gratis met wat service en marketing: in supermarkten weten ze ook gewoon flesjes water te verkopen) met een levertijd < 30 minuten een film kan kopen of huren. Op de PS3 heb je overigens Mubi, wat zeer eenvoudig was, maar met slechts SD kwaliteit en beschikbare films was iets van < 10. Leuk idee, alleen slecht uitgevoerd. Had genoeg centjes in PSN portemonnee, maar uiteindelijk zat er niets anders op dan een lijstje van titels te verzamelen en daarna via de computer te downloaden.
Een goede on-demand service ontbreekt idd nog en dat zou zeker een uitkomst zijn maar voor nu is het ook niet veel moeite om even naar de winkel te gaan of online (vaak goedkoper) de DVD/Bluray te bestellen.
Als je trouwens die titels op Mubi kan vinden dan zijn ze zeker ook wel legaal te krijgen, wat ietwat wrang oogt met je vorige argument waarin je het hebt over de moeilijk verkrijgbare titels. Degene die je downloadde vallen hier dus sowieso niet onder.
Ten vijfde denk ik dat mensen nu ook meer van het geld uit hun portemonnee uitgeven aan games i.p.v. films t.o.v. vroeger.
Dat is een kwestie van prioritering en is dus alweer geen goede reden.
Ten zesde geen reclame (tenzij de film/tv-serie gratis is zoals de southpark episodes die je gratis kan streamen van internet).
Wanneer je een film legaal kijkt heb je ook geen reclame tussendoor. Die paar logo's in het begin duren slechts een paar seconden en kunnen makkelijk geskipt worden met een goede afstandsbediening.
Ik zelf download de nodige films en tv-series, maar heb ook zeker een paar blu-rays voor m'n PS3 (en natuurlijk een hele riedel games

) Ik vind blu-rays eigenlijk ook te duur voor het aantal uur plezier dat je er aan hebt (integenstelling tot games waar je echt tientallen uren aan een game kan besteden)
Als je de producten het geld niet waard vindt dan koop je ze gewoon niet. Als iedereen alles wat hij/zij te duur vindt zomaar gaat toeeigenen is het einde zoek.
On-topic: Is het mogelijk om de Trophys van taal te wisselen. Was met een game begonnen toen ik mijn Ps3 in het Nederlands had ingesteld en nu zijn alle trophys van die game ook vertaald.