AyeAyeCaptain! schreef op maandag 02 april 2012 @ 06:23:
Ik ben sinds afgelopen woensdag in bezit van een PS3 met inmiddels al 15 spellen.
Wat mij sinds zondag opvalt is dat Soul Caliber 5 quick match in sommige gevallen extreem lang duurt voordat ik de match kan beginnen (na character select).
Dante's Inferno heb ik 2x moeten herstarten omdat het dialoog tussen twee personen ineens stopt terwijl het beeld wel door gaat. Geluid doet het daarna weer wel, maar je mist toch wel het dialoog en kan daardoor het verhaal niet echt volgen.
Bij sommige spellen lijkt het intro laad scherm soms te stotteren waarna dit word gecorrigeerd en alles ineens snel achter elkaar komt. Maar dit is zelden.
Zie ik misschien iets over het hoofd? Of is dit gewoon net als met de oldschool snes een bepaalde beperking waar ik mee moet leren leven?
Misschien spellen die niet zo heel erg goed gemaakt zijn... De spellen die je noemt klinken mij niet bekend, maar ik sta zelf ook regelmatig verbaasd van hoe sommige spellen zich soms gedragen en welke bugs er soms nog in zitten (en gewoon niet gepatcht worden).
De laatste tijd loop ik me ook gigantisch te ergeren aan GTA IV. Heb mijn PS3 nog niet zo lang en heb het spel dus niet vaak gespeeld, maar ik heb regelmatig het idee dat de PS3 het spel niet trekt. Op de een of andere manier speelt het gewoon niet vloeiend. Nu ben ik op dat gebied een grote zeikerd
(of gewoon erg gevoelig daar voor), maar ik kan er niet tegen als beeld niet vloeiend gaat, daar wordt ik gewoon misselijk van. Het beeld lijkt en beetje te "trekken". Na wat research vond ik diverse fora waar mensen ook die problemen meldde en er eigenlijk geconcludeerd werd dat het spel niet goed gebouwd is.
Voor sommigen is het wel goed te spelen, maar een lage framerate met redelijk wat drops is voor mij niet om aan te zien...
Vooral als je door de stad aan het racen bent reageert het spel gewoon niet vlot en lekker, terwijl games als Burnout en GT5 op hoge snelheid wel lekker spelen. Ik ben daar wel redelijk teleurgesteld door geraakt, ik kocht juist een PS3 omdat ik eeuwige getweak op mijn PC beu was en eens wilde doen waar gamen voor bedoeld is.... Namelijk ontspanning...
Weet iemand of GTA Stories of liberty city wat beter is gemaakt?