Speek schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:11:
[...]
En nu? Bugs.. Ik haat het om te zeggen maar zo goed als elke game heeft ze tegenwoordig.
Waarom je daardoor tegen laten houden? Begrijp me zeker niet verkeerd hoor, ik vind sommige bugs bloed-irritant, maar tegenwoordig horen ze zowat bij elke retail-game. Hoe jammer ik het ook vind. De meesten worden wel gepatched, maar als je je erdoor laat tegen houden denk ik persoonlijk da je wat mist
Maar nogmaals, dat neemt niet weg dat sommige games teveel bugs bevatten. Ik heb vaak het gevoel dat de mogelijkheid om later te kunnen patchen de game-makers juist luier maakt...
Voorbeeldje: ik weet nog dat ik minstens 1 jaar na de release Tom Raider Underworld voor de PS3 kocht. Daar zaten gewoon nog steeds echt spel-en zelfs savegame-bedervende bugs in. Echt heel vervelend, maar uitgespeeld heb ik hem wel (met een beetje geluk dat ik nog een recente savegame had).
Maar de bugs in Skyrim zijn gewoon te erg, en zelfs na een patch hebben vele PS3 gebruikers er nog last van. EA Sports laat vaak nog 'irritaties' jaren in een spel zitten voordat ze er een fix voor hebben (die ze dan enkel in een nieuwe FIFA stoppen, en niet met een patch in de oude).
FIFA opzich is wel leuk, maar er zitten nu al jaren irritaties in die ze steeds maar stapje bij stapje verbeteren. Stel je staat 0-2 voor en dan vijf minuten voor tijd ben je in je eigen strafschop gebied bezig, tegenstander (CPU) krijgt de bal en vervolgens loopt een speler van mijn team (beheerst door de CPU) tegen de tegenstander aan. Penalty tegen terwijl ikzelf niks deed. 1-2. Vervolgens één minuut voor tijd maak je een tackle en door gestuntel van de CPU struikelen twee van je andere spelers ook weer - dan verlies je dus al drie spelers en kan de tegenstander scoren. 2-2. Als er dan ook nog eens gewoon 'terecht' een doelpunt wordt gescoord (3-2), dan voelt het nog steeds heel oneerlijk omdat dat eerste tegendoelpunt (in je eigen ogen) nooit had gemogen omdat je niet zelf die speler onder controle had, de tweede keer had (in je eigen ogen) ook nooit gemogen omdat zo'n vage actie niet hoort te gebeuren en de derde keer is dan gewoon zuur omdat je zo drie punten verliest terwijl het eigenlijk 1-2 had moeten staan.
Daarom geen FIFA 12 gekocht. Het gaat al jaren zo, en het lijkt me sterk dat FIFA 12 nu opeens enorm verbeterd is.
Verder vind ik dat er niet echt veel interessants is voor mij.
Het enige wat nu nog echt mijn aandacht heeft getrokken is GTA V, maar dat is omdat GTA mij nog nooit teleurgesteld heeft... (nee, zelfs GTA IV niet).
[
Voor 34% gewijzigd door
Uniciteit op 10-12-2011 15:49
]