Scrtz schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:23:
[...]
Je moet meer pre-aimen, iig je aim goed zetten.
Tevens zie ik jou behoorlijk hard baiten, geen wonder dat je dan niet verder komt. Grootste probleem van alle low ranks hier ( en veel vrienden van mij ) allemaal 2 minuten wachten tot er iets gebeurd.. Je moet ballen op tafel gooien en samen iets doen, dan zul je zien dat je veel verder komt. Jammer dat je dan soms als eerste dood gaat in een rush, maar als je om die reden de ronde wint is het alleen maar goed.
Dat was ook geen standaard ronde. Gezien de 12-5 score is mijn team niet zo slecht, heel veel dingen zijn fout gegaan om voor mij deze Ace te kunnen maken.
1 T rusht zonder iets te zeggen suicide-short, terwijl een ander T wacht op smoke in midden. De eerste T valt dood neer, ik hoor de bizons en de famas en denk, die AK moeten we niet daar laten liggen, ik wacht eerst op de HE's. Maar de tweede T denkt niet na en rent er meteen achterna. HE's in zijn face, flashes landen wel achter hem maar in mijn gezicht. Ik kan niets doen, maar de andere T die probeert rustig door te pushen en valt ook dood neer.
Onder tussen wordt de awper in onze team neergeknald door een bizon ... ...
Ik verplaats een AK en denk, sja.. laat ik maar de derde zijn die short pusht, hopelijk knal ik ze wel neer. Hoor ik een CT mid pushen, en probeer de T daar te helpen, maar te laat, ook die valt neer door een Bizon.
Terug naar short wordt ik verrast door een CT met een AK, zie je wel, ik wist wel dat hij die AK wou, als ik mid niet had hoeven te helpen, had die CT nooit die AK te pakken gekregen. Geen pre-aim, niet gedacht dat hij daar al zou zijn, anders had ik niet zitten reloaden.
Oh kijk een awp die short probeert te pushen, wat is dat met deze CTs... ok dan maar proberen die awp te pushen. Headshot, effe reloaden....
Klaar om verder te.. oh nee.. komt er weer een aanrennen. Ik ben niet aan het baiten, de CTs zijn bijzonder aggressief deze ronde. Pre-aim iets te laag, dan maar sprayen.
Ik vroeg mijn team waar ze denken dat de laatste is, geen idee. Maar gezien de mid en short push en twee kills op A, was het zeer schijnlijk dat B open lag en de laatste op A/long zat. Verder inderdaad weinig pre aim, alleen een paar hoekjes voor de zekerheid gecheckt, maar ik wist al vrij zeker dat niemand daar zou zitten, was ook een slordige entry in B, hoeken overgeslagen, deur bij B checken met de bomb al uit.
Ik zag de CT aankomen, wilde eigenlijk de tunnel in voordat hij mij zag, met 12 hp wilde ik hem niet op het open afwachten.
Maarja, je hebt gelijk, pre-aim kan beter en vaker, samen met je team spelen is niet altijd mogelijk als je solo queued. Campen en baiten is niet mijn stijl, ik speel normaal wat aggressiever, maar dan was het in deze ronde uiteraard geen 1v5 Ace geworden.
hmr schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:03:
Als dit DMG is dan kan ik wel wat hoger

.
Als ik je een tip mag gegeven, werk aan je crosshair placement. Je mikt regelmatig op niets en wijst met je crosshair naar de grond. Houd je crosshair op hoofdhoogte en op de hoeken waar tegenstander kan komen.
Tevens, waarom koopt de tegenstander bizons tegen een full buy? Dat kan geen DMG zijn.. .

Ik pre-aim inderdaad waar ik tegenstanders verwacht, ik speel veel op mijn game sense en waar je mijn crosshair ergens anders ziet is wanneer ik geen vijanden verwacht. Dit was geen standaard ronde. Als 3e T hoefde ik richting short niet te pre aimen. De CT die mij op short verraste zou bijna net in beeld komen toen ik me draaide om mid te helpen. Voor de rest was het vooral een paar hoekjes checken maar eigenlijk verwachte ik nergens een CT te vinden.
Dit is inderdaad DMG, waar je allerlei spelers tegenkomt. Het was de 3e ronde, als T twee bomb plants maar beide verloren. T's deden buy, CT's hadden hun bizons moeten vervangen. Zelfs op DMG wordt er veel gegokt, misschien zagen ze een paar Tec9s en dachten ze dat we een tweede eco moesten doen, wie weet. Maar ja, op DMG verwacht je niet dat vervolgens de 2 bizons een awp en een AK neerknallen. Of dat de T's een voor een verspreid overal alleen rushen en dood gaan. Of dat de CTs, wetend dat wij rifles hebben gekocht vrij aggressief pushen met bizons. Zeker geen standaard ronde, maar zulke taferelen tref je wel aan op DMG.
DMG is voorspelbaar en onvoorspelbaar tegelijk. Aan de ene kant heb je spelers die individueel redelijk goed zijn, ze kennen verschillende nades en smokes, verschillende tactics en ze weten hoe belangrijk het is om samen te pushen. Als T kun je heel eenvoudig een push kiezen als team en gaan. Tegelijkertijd herkennen CTs deze pushes vrij snel. Als je long rusht met de eerste flashes roepen de CTs al voor hulp en wordt er snel gerotate. Zelfde verhaal met B, als men op B voetstappen hoort, vallen de CTs snel terug naar mid/B.
Met die info kunnen CTs redelijk voorspellen waar de Ts wel of niet zijn, en krijg je vanzelf CT's die proberen te pushen. Ze weten dat ze eigenlijk niet horen te pushen, maar als ze dat toch kunnen, dan kunnen ze heel wat schade toebrengen aan de Ts die het niet verwachten (immers, welke domme CT pusht B en rent naar T spawn???, of welke domme CT pusht nou long als B hulp nodig had?)
Meta game: Ts denken CTs moeten slim genoeg zijn om niet te pushen, anders gaan ze dood, CTs denken dat Ts dat denken, en kunnen voorzichtig een push doen.
Ik denk dat de meeste spelers die de basis goed beheren makkelijk DMG kunnen halen. Zelfs ik met mijn crappy aim zit in DMG, terwijl ik vaak genoeg andere DMGs tegenkomen of in mijn team heb die ... zeer strak aimen.
Zojuist een paar profiles bezocht van recente tegenspelers, inderdaad een handje vol 0 day VACs, in een match zelfs 3 cheaters in dezelfde team. Helaas zijn het toch altijd vrij nieuwe smurf accounts.
Jammer dat CSGO zovaak in de aanbieding is, en met al die skin drops en betten is de prijs van een nieuwe CSGO nauwelijks iets waar cheaters naar omkijken.