Algemene informatie
Release Date: 21 augustus 2012For over two decades, Counter-Strike has offered an elite competitive experience, one shaped by millions of players from across the globe. And now the next chapter in the CS story is about to begin. This is Counter-Strike 2.
A free upgrade to CS:GO, Counter-Strike 2 marks the largest technical leap in Counter-Strike’s history. Built on the Source 2 engine, Counter-Strike 2 is modernized with realistic physically-based rendering, state of the art networking, and upgraded Community Workshop tools.
In addition to the classic objective-focused gameplay that Counter-Strike pioneered in 1999, Counter-Strike 2 features:
- All-new CS Ratings with the updated Premier mode
- Global and Regional leaderboards
- Upgraded and overhauled maps
- Game-changing dynamic smoke grenades
- Tick-rate-independent gameplay
- Redesigned visual effects and audio
- All items from CS:GO moving forward to CS2
Prijs: Free to play, 14,29€ voor Prime ugprade.
FAQ
Wat is prime matchmaking?
Prime matchmaking is er gekomen door het grote aantal smurfs en cheaters in CS2.Je kunt je aanmelden voor Prime als je aan de volgende criteria voldoet:
- Je telefoonnummer gekoppelt aan je steamaccount (1 CS2 account per telefoonnummer)
- Je minstens rank 21 bent
Hoe leer ik granaten (smokes, flashes of incendiaries) gooien?
Een goede website om de meeste gebruikte plekken te leren kennen is thewarmup. Op deze website zijn filmpjes beschikbaar voor de verschillende locaties op maps.Ook is het mogelijk om in-game te oefenen door de volgende community maps:
- Dust2 Smokes, Flashes, Molotovs
- Inferno Smokes, Flashes, Molotovs
- Cache Smokes, Flashes, Molotovs
- Overpass Smokes, Flashes, Molotovs
- Mirage Smokes, Flashes, Molotovs
- Jamiew heeft veel smokes, flashes en molotov videos
Discord
Voor de CS2-ers onder ons is er een Nederlandse server aangemaakt op Discord. In Discord heb je tekstkanalen en spraakkanalen. De spraakkanalen moet je zien als een soort Teamspeak en de tekstkanalen kunnen gebruikt worden om met elkaar te chatten, matches/clanwars te zoeken of een premade team samen te stellen voor matchmaking, ESEA of FaceIT.Klik hier om de Discord server te joinen.
Hoe leer ik mijn spray/recoil beter te controleren?
Een erg goede manier om te oefenen is de community map Recoil Master te spelen.In deze map kun je zelf je wapen kiezen en er wordt dan een puntje op de muur getoond die je moet volgen om de perfect spray te krijgen.
Hoe leer ik beter richten?
Een goede manier om je aim te trainen is door op aim maps te gaan spelen in de community browser. Een andere manier om je aim te oefenen is door op free for all (FFA) servers te gaan spelen.Wat is een goede manier om de plekken op de map te leren kennen?
Een mooi overzichtje van de map callouts in CS2 is op Csgobase te vinden.Ook kun je via de site Simple Radar je radar moderner maken. De maps zijn iets overzichtelijker alsook correcter.
Wat is een goed alternatief voor matchmaking (MM)?
Goede alternatieven voor matchmaking zijn onder andere:Waar kan ik een overzicht van alle items vinden in CS2?
Een goede website om een overzicht te krijgen per wapen en met market waarde is CSGO Stash.Skins kunnen worden verkocht en gekocht via bitskins of OPSkins. Als ook kun je skins van de steam market kopen en verkopen.
Wat zijn de ranks op matchmaking?

Via de site CS2 Squad zie je de verdeling van de ranks. De Gold Nova ranks zijn de gemiddelde ranks.
Waar kan ik matches volgen of herkijken?
Een goede website om zo goed als alle (pro) matches te bekijken of te herkijken is: hltv.org. Voor de grote toernooien kun je de volgende Twitch kanalen gebruiken:Welke sensitivity moet ik gebruiken voor mijn muis?
De perfecte sensitivity bestaat niet en kunnen wij je niet geven. Wil je voor jezelf de beste sensitivity vinden is dit YouTube filmpje aan te raden:Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHow to Find the PERFECT Sensitivity Guide | CSGO
Veel pro's spelen vaak op 400DPI, 6/10 Windows sensitivity en tussen de 1 t/m 3 sensitivity in-game. Wil je de settings van vele pro's weten is dit een handige url: CS:GO pro player setups
Hoe krijg ik een optimale game ervaring?
De 'beste' instellingen zijn er niet en veel instellingen zijn persoonlijke voorkeur, maar deze guide is goed om een bepaalde basis te krijgen: Configure Your PC for Competitive CSGOEen paar optionele opties kunnen zijn je radar en/of radio commands te wijzigen door je radar te wijzigen krijg je een beter beeld van de map en wat/waar iedereen is. Een goede guide hiervoor is: Tobycs radar settings
door je radio commands te wijzigen kan je ze naar wat nuttigers aanpassen en zelfs er een buy menu van maken, dat word uitgelegd in deze guide: Add your own radio commands + How to buy weapons quickly
Welke resolutie is het best om op te gamen?
Net zoals bij andere instellingen is het bij de resolutie ook zo dat dit puur persoonlijke voorkeur is. Veel pro's spelen op lage en 4:3 resolutie omdat ze dit gewend zijn vanuit Counter Strike 1.6. Ook zie je soms mensen met een 4:3 resolutie stretched spelen op een 16:9 scherm, dit is omdat de models dan breder worden en het dan makkelijker is om mensen te raken, dit benodigd wel enige gewenning.Wat is het verschil tussen 60Hz en 120/144Hz? Wat is beter?
Het aantal hertz is hoe vaak je monitor het scherm ververst. Een 60Hz monitor is goed genoeg om op te gamen en 144Hz zal alleen een vloeiendere ervaring geven en dat is ook wel degelijk te merken, maar je hoeft er niet van uit te gaan dat dit je in-game gaat helpen om beter te worden. Je moet wel minstens 144fps halen om gebruik te kunnen maken van 144hz.Ik speel niet graag met Russen, is daar een oplossing voor?
Ja en neen. Via de MM Server Picker kun je bepaalde servers uitschakelen zoals bv EU East en andere. Natuurlijk gebruiken sommige russen dit ook om op EU West te komen.CSGO Linkjes
Rank distributionVAC bans
CSGO guides: Guide 1 Guide 2
CS Configs (thanks Darkvisje): CS Configs
CSGO video guides:Betting topic !
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611853
Laatste update: 30/01/2024
- Enige aanpassingen voor de verandering van CS:GO naar CS2.
[ Voor 255% gewijzigd door Louw Post op 30-01-2024 14:01 ]