Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Het hele spelen met randoms is gewoon niet te doen. Nergens kom ik zoveel toxic spelers tegen in CS. Daarom ook al een tijd niet meer gespeeld.HTT-Thalan schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:19:
[...]
Ik doe weinig tot geen premiere, maar in matchmaking is het niveau de laatste 2 weken rap gevallen, ik kom meeste gevallen veel vervelende mensen tegen die veel afk gaan, lopen kloten, niks communiceren, teamkilling etc etc. Ook veel accounts met krap een paar uur erop (<100 uur played) maar wel de skills van een god.
Dat is echt een beetje hit or miss, sommige potjes heerlijk team, zodra de communicatie 0 is wordt het drama, dan is de lol er ook gauw af ben ik wel achter de laatste paar dagen.Grotespeler schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:33:
[...]
Het hele spelen met randoms is gewoon niet te doen. Nergens kom ik zoveel toxic spelers tegen in CS. Daarom ook al een tijd niet meer gespeeld.
Maar aangezien mn CS-maatjes allemaal geen comp spelen blijft het bij soloqueue-mm voor mij.
Zal binnenkort premier eens een kans geven, kijken hoe dat is.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5
Ik speel al geregeld met anderen, maar deze zijn lang niet altijd online, of stoppen al na 1 potje.
Ik doe ook wel eens premier in mijn eentje, maar vaak kom je in enorm toxic teams terecht, of niemand communiceert. Het is echt enorm frustrerend, want hierdoor wordt niet niet snel beter, en je rank gaat daardoor hard achteruit.
Ik ben benieuwd of we wat Tweakers teams op kunnen richten hier
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Ik heb al met meerdere tweakers samengespeeld, maar de meesten zitten allemaal (ver) boven mijn niveau. Soms gebruiken ze dan een alt account maar daar ben ik eigelijk een beetje op tegen want ik vind het zelf ook vervelend als ik alts tegenkom op 'mijn' niveau waar eigenlijk een global elite poppetje achter zit die met iedereen de kaart aanveegt.Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om samen te spelen?
Ik speel al geregeld met anderen, maar deze zijn lang niet altijd online, of stoppen al na 1 potje.
Ik doe ook wel eens premier in mijn eentje, maar vaak kom je in enorm toxic teams terecht, of niemand communiceert. Het is echt enorm frustrerend, want hierdoor wordt niet niet snel beter, en je rank gaat daardoor hard achteruit.
Ik heb momenteel S1/S2 rank op enkele maps en mijn favorieten zijn Inferno/Nuke. Op Dust kom ik op 1 of andere reden vooral russen tegen dus die mijd ik nu. Ben bezig Overpass beter te leren kennen. Ik bedoel, ik ken de map prima, maar heb geen gevoel nog bij de timings, routes en ken nog bijna geen callouts uit mijn hoofd.
Er zijn een aantal dingen om op te focussen om beter te worden. Weet dat dit een leerprocess is. Daar zitten al eens slechte matches bij. Maar stick to YOUR plan.
Dat wil zeggen dat als je Nuke speelt, je bijvoorbeeld de ramp player bent. Waarom? Die kan snel roteren naar A of B + heeft een key rol op die map. Net zoals bijvoorbeeld de CON player op Mirage.
Ken de timings en angles vanbuiten om te peaken, smoken, etc..
Trek je eigenlijk weinig of niets aan van je teammates, aangezien in randoms je daar zelden kan op vertrouwen. Zeker in die ranks.
Leer om geduld uit te oefenen. Als ik B speel op Mirage, dan ... is dat meestal niet leuk. Ze gaan 10 op de 13 keer naar A of MID to A. Daar sta je dan en kom je late op de party. En als ze B komen, dan rushen ze meestal met 5. Maar.. dat is gewoon zo en probeer dan niet gefrustreerd een andere positie in te nemen, zelf te gaan rushem of wat dan ook. Hou je aan je plan.
Ik zou ook eerlijk gezegd die shotgun laten vallen. Leuk in die rank, maar als je beter wil worden, ga je toch echt moeten spelen met AK en M4. Leer het in die ranks. Je kan daar makkelijk een corner houden, of peaken en het zo leren.
En voor de rest, wat ik zelf nog moet afleren want af en toe gebeurd het toch nog: de hoek omgaan met W
Een hoek ge je om met AD, niet met W
Kleine tip: probeer anders faceit uit. De trolls zijn daar iets minder, maar de skill wel iets hoger. Nu, daarvan leer je enkel.. en het is gratis!
Interesting times...
Ja wat dat betreft kun je het beste zo vaak mogelijk met dezelfde spelen. Het is toch een team spel.
Iemand die enkel egoistisch gaat voor de kills, die zal niet snel winnen. Ik ben zelf ook niet hoog qua rank, maar met de juiste spelers kom ik al snel ver. Il focus dan ook meer op tactieken en smokes etc. Kills maken komt vanzelf met meer ervaring (en het juiste team)
In mijn solo queue games ben ik, tenzij het team echt purposely loopt te trollen/kutten, meestal nummer 1/2. Voor context, ik ben nog steeds S1/S2 rank en speel dan uitsluitend Inferno/Nuke en binnen XM / buiten AWP (moet het toch een keer leren, ben er al aardig vlot mee). Wat @kazzzdafke zegt over op tijd bij een goed peek point zijn zoals garage/ramp op nuke, banana/mid op inferno, dat zit wel snor. Maar ik merk dat ik bij de S-ranks ook vaak nog 'weg' kom met onorthodoxe acties en soms gewoon een push via appartments om ze bij banana in de rug te pakken of met een pop flash lobby clearen. Dat lukt omdát het vaak ook nog s-rank tegenstanders zijn, bij de pro's lukt dat vaak niet meer. Ik heb er ook nog wel eens een handje van om een smoke op een rare plek te gooien en er dan in te gaan staan, als ze voorbij komen rennen kan ik 99 op 100 keer via de surround goed plaatsen waar ze heen rennen en er 2/3 in de rug meepakken voor ze dat in de gaten hebben. Wederom, tegen silversWachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:13:
@HTT-Thalan @kazzzdafke
Ja wat dat betreft kun je het beste zo vaak mogelijk met dezelfde spelen. Het is toch een team spel.
Iemand die enkel egoistisch gaat voor de kills, die zal niet snel winnen. Ik ben zelf ook niet hoog qua rank, maar met de juiste spelers kom ik al snel ver. Il focus dan ook meer op tactieken en smokes etc. Kills maken komt vanzelf met meer ervaring (en het juiste team)
Ga ik een (voor mij) minder bekende map spelen dan worstel ik al snel, M4-S kan ik goed mee overweg maar AK blijft nog een different beast. Ook de timings ken ik daar niet goed en de juiste peek points. Tegelijkertijd steek ik er, vanwege de toxic community, ook niet teveel tijd in. Er zijn zat andere leuke games en de houtwerkplaats vraagt ook tijd. Ik heb me er bij neergelegd dat ik gewoon een beetje in de lower ranks blijf hangen, ik zou gewoon wensen dat er minder etterbakken rondhingen.
Als je bijvoorbeeld B gaat op mirage, een decoy richting A gooie en eventueel nog flash/smoke en dan met rest B. Of vanuit T spawn decoy hoog richting gang B gooie.
En dan A gaan
Master Sergeant Rank 14, 7312 rating momenteel
Mijn steam friend code: 37786
Ben niet super goed, maar ook niet slecht
Pas echt irritant team, 2 vrienden die steeds met alleen Zeus starten en het moeten doen met wapens die ze vinden, ja dan word het 13-2 ofzo pff
[ Voor 39% gewijzigd door SuperVeloce op 08-01-2024 15:48 ]
Best veel. Het kan echt goed werken in bepaalde situaties, maar een shotgun decoy (dat is dan toevallig partial naar mijn speelstijl) maak echt een bak herrie en kan dus ook een entry/voetstappen goed wegmoffelen. Als je heel cheeky wilt zijn - het geluid bij wegketsen tegen een muur is identiek aan de flash, dus als ze hem binnen zien komen draaien veel spelers uit automatisme toch even wegSuperVeloce schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:39:
Gebruiken jullie wel eens decoy?
Als je bijvoorbeeld B gaat op mirage, een decoy richting A gooie en eventueel nog flash/smoke en dan met rest B. Of vanuit T spawn decoy hoog richting gang B gooie.
En dan A gaan
Met een XM, Nova of Mag-7 kun je soms heel lekker mensen verrassen inderdaad. Vooral met de XM kun je zelfs op redelijke afstand nog iemand neerknallen.HTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:38:
[...]
Headshots lijken in CS2 met de XM ook makkelijker dan voorheen, @Leviathius leek dat ook gemerkt te hebben geloof ik.
Zelf zit ik nog steeds rond de 10k te sukkelen. De 10k is natuurlijk een magische grens, maar het lijkt wel of bepaalde mensen specifiek rond die grens hangen om het de mensen die op een promotie staan heel moeilijk te maken
Bij het paintballen vroeger had je ook mensen die 'negev' speelden, maar met goeie reden: Zij hielden de 'routes' dicht om de tegenpartij/tegenstanders een andere richting op te dwingen. Technisch gezien is de negev daar volgens mij ook voor bedoeld, en slimme tegenstanders gaan dan niet peeken me dunkt, dus krijg hij weinig kills. Hij offert zich op voor jullie eigenlijkLeviathius schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:08:
[...]
Met een XM, Nova of Mag-7 kun je soms heel lekker mensen verrassen inderdaad. Vooral met de XM kun je zelfs op redelijke afstand nog iemand neerknallen.
Zelf zit ik nog steeds rond de 10k te sukkelen. De 10k is natuurlijk een magische grens, maar het lijkt wel of bepaalde mensen specifiek rond die grens hangen om het de mensen die op een promotie staan heel moeilijk te maken. Speel tegenwoordig veel met vrienden zodat we een 3/4 of 5 stack zijn en dat maakt veel uit merken we. Al zit er ook iemand bij die heel koppig de negev blijft gebruiken 'want dat vind ik leuk'. Is prima natuurlijk, maar met 5 kills op een match wel jammer. Agh tis een goeie kerel
XM is op middellange afstand ook nog heel bruikbaar tegenwoordig, en ik heb er echt bizar veel headshots mee. Daarover gesproken, ik heb eindelijk de 'truc' door met de USP, dus ik heb mijn starter op CT van de P2000 daar weer naar gewijzigd. One tap headshots komen mij nu veel vaker voor door de muis goed level te houden en soms iets te leaden bij een schot. Vooral op afstand blijven helpt, maar die glock, echt ik kan daar niet aan wennen terwijl sommigen er toch echt heel goed mee zijn op de pistol rounds.
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2024 16:19 ]
Maken jullie ook gebruik van de MM server picker zoals in de notities staat in dit topic?
Het klinkt namelijk als muziek in de oren om o.a. Russische servers te blokkeren. Ze praten vaak geen Engels, en als ze al eens communiceren, dan is het alleen maar commanderend. Een ander misschien bijkomend voordeel is een lagere ping en minder hackers.
Ik ben dus benieuwd of jullie die tool (of eventueel wat anders) gebruiken om bepaalde servers te blokkeren.
Ik heb de nieuwe CS2 serverpicker tijdje terug gepost hier, geen idee of de TW is aangepast maar, ja, die gebruik ik. Helaas spelen de Russen ook gewoon in Europa en alhoewel generaliseren echt niet kies is (en ik veel prima Russen ken) zijn ze in CS2 vrijwel altijd misbaar als kiespijn idd.Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:03:
@HTT-Thalan @kazzzdafke (of eventueel anderen hier):
Maken jullie ook gebruik van de MM server picker zoals in de notities staat in dit topic?
Het klinkt namelijk als muziek in de oren om o.a. Russische servers te blokkeren. Ze praten vaak geen Engels, en als ze al eens communiceren, dan is het alleen maar commanderend. Een ander misschien bijkomend voordeel is een lagere ping en minder hackers.
Ik ben dus benieuwd of jullie die tool (of eventueel wat anders) gebruiken om bepaalde servers te blokkeren.
Heb eens de test gedaan, en de enige server met een “ok” Ping en ver genoeg van Russia was Madrid.
Helaas… toen kwamen er enkel Free Palestina en Allah Akbar gasten… ik weet echt niet wat ik erger vond.
En niets racistisch hoor; maar ze riepen enkel zaken tegen elkaar over Israël vs Palestina. Denk dat ik dan nog liever een donme Rush B heb in het team.
Maar idd, voor de rest zitten die gewoon op alle servers mee te draaien. Die kennen serverpicker ook
[ Voor 18% gewijzigd door kazzzdafke op 08-01-2024 19:03 ]
Interesting times...
Zeker! Er was tijdens de release van cs2 een actieve tweakers groep, maar als je je friendcode deelt voeg ik je graag toe. Was tot voor kort 17k ELO maar is nu gezakt naar 15 ish vanwege enorme hoeveelheid Russen in solo q😂Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om samen te spelen?
Ik speel regelmatig met Sentor, en nu de laatste tijd weer meer FaceIt, het is toch wel iets beter hoor.
Zitten in premiere ook op 15k en 16k..
Faceit nog maar pas terug begonnen, dus lvltje 5
Interesting times...
Ik stuur je even een DMBezemveger schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]
Zeker! Er was tijdens de release van cs2 een actieve tweakers groep, maar als je je friendcode deelt voeg ik je graag toe. Was tot voor kort 17k ELO maar is nu gezakt naar 15 ish vanwege enorme hoeveelheid Russen in solo q😂
Maar is er ook al een Discord? Anders gooi ik er één op. Dan hebben we gelijk iedereen bij elkaar.
Mijn Elo is dan wel niet hoog, maar zoals gezegd hou ik graag van een goed teamspel en positieven mensen. Daar kom je naar mijn mening altijd verder mee
Yes zit daar in idd. Ik word echt gek van premier dus zal faceit oppakken. Ben daar level 5 of zo ook, maar dacht met de release van cs2 ik geef premier een kans maar dat begint nu wel echt de spuigaten uit te lopenkazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:00:
Zat jij niet op onze discord @Bezemveger als Bezemsteel?
Ik speel regelmatig met Sentor, en nu de laatste tijd weer meer FaceIt, het is toch wel iets beter hoor.
Zitten in premiere ook op 15k en 16k..
Faceit nog maar pas terug begonnen, dus lvltje 5
Vandaag paar potjes gedaan, ging goed maar hier en daar zit er een irritante Rus bij, en de laatste pot een leaver waardoor we op Nuke met 4vs5 moesten spelen.
Jammer maar 11-13 verloren. Maar wel goeie match.
Interesting times...
Gebruik je Faceit permanent nu?kazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:43:
Wel doe nog eens mee anders met Face it met ons?
Vandaag paar potjes gedaan, ging goed maar hier en daar zit er een irritante Rus bij, en de laatste pot een leaver waardoor we op Nuke met 4vs5 moesten spelen.
Ik zit ook te kijken om het te gaan gebruiken, maar ben altijd een beetje sceptisch over third party partijen die kernel based rechten nodig hebben. Nu is het wel DE manier om van hacker af te komen, en ik lees/hoor veel goede verhalen over Faceit.
Is het overigens ook voor mensen die wat lager scoren in CS2? Ik wil mezelf niet perse als een slechte gamer neerzetten, maar ik heb nou niet echt een hoge score in premier.
Dan blijf je in de lagere rank spelen op faceit. Als jou ervaring maar beter wordt...
Tegenwoordig vind je meer streams over LEGIT of LIVE cheating in CS2, dan gewone streams..
Het is echt triest...
En dan soms heb je deze potjes:
/f/image/pyK2LLlbbZSsbq0p5Rq6B8I2.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door kazzzdafke op 09-01-2024 22:19 ]
Interesting times...
Lijkt me leuk om de komende dagen eens te doen? Stuur anders je faceit id via pm dan voeg ik je meteen toe. Ben toch wel flink klaar met premier 😂kazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:43:
Wel doe nog eens mee anders met Face it met ons?
Er is ook nog een deel twee.
[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 10-01-2024 09:50 ]
https://steamcommunity.com/chat/invite/Ss7hR93P
[ Voor 6% gewijzigd door fib3rlight op 28-01-2024 19:26 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Dit topic mag renamed worden naar cs2 want csgo bestaat toch niet meer en je hebt enkelt nog maar cs2Geronimous schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:41:
Volgens mij is het tijd voor een heel nieuw topic voor CS2, dan kan daar in de TW en TS ook alle relevante informatie.
Begin al die cheaters nu wel een beetje zat te worden, vrijwel elke game zit ik tegen een cheater.
Ik call het ook steeds vaker en zo nu en dan vast incorrect maar helaas heeft cs mij zo gemaakt helaas.
Probeer ze ook steeds vaker uit hun tent te lokken met de vraag hvh (hacker vs hacker) en dan een paar harde one deagies te geven.
Wel uitgebreid die modi, ik vind het wel leuk
Interesting times...
Wat kan je precies met refrag? Ik zag wat filmpjes en leek me vooral handig om been betere crosshair placement te krijgen.kazzzdafke schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:25:
Ik heb eens refrag aangeschaft.
Wel uitgebreid die modi, ik vind het wel leuk
En strats oefenen, zitten allerhande dingen in.
Kijk maar paar filmpjes.
Interesting times...
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.
Echter is daar nergens een .exe te vinden om de app effectief te laten runnen, of vergis ik mij?
Ik heb nog een serverpicker van paar maand geleden, en die werkt wel, met een heel deel minder files in.
Interesting times...
Ik heb tegenwoordig een crosshair overlay in mijn gaming display zitten, stuk handiger omdat die de kleur dynamisch aanpast ten opzichte van de ondergrond, dus hij is altijd scherp en in een contrastkleur. Bovendien doet hij het altijdBezemveger schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:47:
[...]
Wat kan je precies met refrag? Ik zag wat filmpjes en leek me vooral handig om been betere crosshair placement te krijgen.
Wat onze groep heeft gedaan is in ieder geval in CS2 je max acceptable ping op 25 zetten (is het laagst). Dan wordt je al niet meer verbonden met de verdere servers. Helaas hebben wij allemaal glasvezel en is zelfs de Polen server nog onder de 25ping vaakkazzzdafke schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:27:
Dit staat hier onderdaan:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.
Echter is daar nergens een .exe te vinden om de app effectief te laten runnen, of vergis ik mij?
Ik heb nog een serverpicker van paar maand geleden, en die werkt wel, met een heel deel minder files in.
Dit lost niet op dat je mensen uit Rusland op een Amsterdamse server tegenkomt, maar de kans neemt wel af aangezien die vooral met Polen (warschau) verbinden volgens mij.
Eerste match Vertigo via FaceIT: ik had hoogste ELO van heel de bende, maar.. mijn kogels gaan gewoon door alles.. Eindig ik met 9-7-17. Niets lukt, ik word telkens geinstaHS, ook op off angles etc..
Ik sta letterlijk ACHTER iemand, ik schiet op zijn hoofd, zie tracers naar toe gaan, gebeurd nix. Gast draait zich om in insta deaged mij ;D
Maar als ik dan kijk naar teammates en vaste maat met zelfde ping: daar lukt het wel mee.
Pot erna, opnieuw FACEIT, opnieuw Vertigo, Hier gaan we weer dacht ik. Zelfde ELO gasten als pot ervoor.
Op miraculeuze wijze kan ik blijkbaar wel nog schieten. Ik kan mid push holden, ik schiet HS, ik doe clutches.. Ik doe niets anders dan de match ervoor, maar eindig 16-3-9, meeste damage en utility.
Ik vraag mij toch af hoe dat soms komt. Sommige matchen floppen ze in je beeldscherm en val je insta dood, geen enkel reactie mogelijk, andere matchen voelen heel normaal en lukt het dus wel.
Interesting times...
Ik heb sinds de release van CS2 het idee gekregen dat er een ping-region-preference is.kazzzdafke schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:22:
Het is toch wel iets met die CS...
Eerste match Vertigo via FaceIT: ik had hoogste ELO van heel de bende, maar.. mijn kogels gaan gewoon door alles.. Eindig ik met 9-7-17. Niets lukt, ik word telkens geinstaHS, ook op off angles etc..
Ik sta letterlijk ACHTER iemand, ik schiet op zijn hoofd, zie tracers naar toe gaan, gebeurd nix. Gast draait zich om in insta deaged mij ;D
Maar als ik dan kijk naar teammates en vaste maat met zelfde ping: daar lukt het wel mee.
Pot erna, opnieuw FACEIT, opnieuw Vertigo, Hier gaan we weer dacht ik. Zelfde ELO gasten als pot ervoor.
Op miraculeuze wijze kan ik blijkbaar wel nog schieten. Ik kan mid push holden, ik schiet HS, ik doe clutches.. Ik doe niets anders dan de match ervoor, maar eindig 16-3-9, meeste damage en utility.
Ik vraag mij toch af hoe dat soms komt. Sommige matchen floppen ze in je beeldscherm en val je insta dood, geen enkel reactie mogelijk, andere matchen voelen heel normaal en lukt het dus wel.
Als je op EU servers zit en je hebt een lage ping, door de manier hoe CS2 de packets vewerkt, heeft iemand met een hogere ping de preference. Bij 'gelijktijdig' op elkaar schitten (misschien een verschil van 0.5 seconden), wint de gene het met een hogere ping.
Ook is er een onzichtbare hitbox delay, waardoor je iemand toch nog raakt terwijl hij net om een hoekje gedoken is. Zelfde geld ook anders om, iemand springt in je crosshair, je schiet, en je raakt de muur achter hem.
Hier door heb je dus dat je sommige games makkelijk alles lijkt te raken en de andere game lijkt het alsof je pixel-perfect moet aimen en schieten en dan nog steeds mist.
Het is geen nieuw fenomeen e, ik word ook al wat ouder, dat merk ik ook, maar... af en toe denk ik toch: WTF
en ik wou het hier eens neerpennen..
Interesting times...
Welkom bij online shooters, dit is een probleem dat vrijwel elke online shooter heeft. Dit probleem wordt ook misbruikt door ping abusers. Mensen die een hoge ping server joinen, om een voordeel te krijgen op mensen met een lagere ping.Duke of Savage schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:03:
[...]
Ik heb sinds de release van CS2 het idee gekregen dat er een ping-region-preference is.
Als je op EU servers zit en je hebt een lage ping, door de manier hoe CS2 de packets vewerkt, heeft iemand met een hogere ping de preference. Bij 'gelijktijdig' op elkaar schitten (misschien een verschil van 0.5 seconden), wint de gene het met een hogere ping.
Ook is er een onzichtbare hitbox delay, waardoor je iemand toch nog raakt terwijl hij net om een hoekje gedoken is. Zelfde geld ook anders om, iemand springt in je crosshair, je schiet, en je raakt de muur achter hem.
Hier door heb je dus dat je sommige games makkelijk alles lijkt te raken en de andere game lijkt het alsof je pixel-perfect moet aimen en schieten en dan nog steeds mist.
Er zijn ook mensen die een schakelaar tussen een UTP kabel zetten. Als je namelijk de juiste kabetje onderbreekt in je UTP kabel, krijg je gigantische package loss en lag je helemaal uit het spel, maar je behoud wel connectie met de server. Je kunt dan blijven rondlopen, terwijl het voor de tegenpartij lijkt alsof je stil staat.
Wanneer je dan het schakelaartje weer omzet, dan probeert de client weer te matchen met de server en dan teleporteer je naar je nieuwe positie, terwijl je voor iedereen anders stil stond. En dan teleporteer je opeens naar je nieuwe locatie.
[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 02-02-2024 16:42 ]
7 FEBRUARI 2024
Release Notes for 2/6/2024
[ ARMS RACE ]
Added Arms Race to available game modes
Added maps "Baggage" and "Shoots"
[ WEAPON FINISHES ]
Introducing the Kilowatt Case, featuring 17 community-designed weapon finishes, and the Kukri Knife with original finishes as a rare special item
Various bug fixes and tweaks
[ STICKERS ]
The Ambush Sticker Capsule is now available for purchase
Added support for flexible sticker placement. Stickers can now be placed at user-specified positions and rotation when applied to weapons
All weapons now support up to five stickers
Added a zoom feature during sticker placement to allow for higher precision sticker application
Various bug fixes and tweaks
[ MUSIC KITS ]
The NIGHTMODE Music Kit Box is now available for purchase in standard and StatTrak versions
[ ZEUS ]
Made Zeus reusable in all game modes, after a 30 second recharge delay
Added support for applying stickers and name tags to the Zeus
Adjusted the Zeus first person model position
Added Zeus kill icon to kill cards and post round damage report
[ SMOKE ]
Smokes now cast shadows
Rendering and animation have been improved
[ GAMEPLAY ]
Added a "Refund All" button to the buy menu
Added a setting to disable first person bullet tracers
Silencers can now always be reattached regardless of whether detaching them is enabled or not
Player pings are no longer blocked by invisible geometry
Various adjustments to sub-tick shooting
Fixed several cases where players could silently drop down vertical surfaces
Improved smoothness of sliding along surfaces
Fixed an issue where collisions between players were jittery
To ensure loadouts are correct at the beginning of matches, loadout changes are no longer allowed while searching for Premier, Competitive, or Wingman
[ SOUND ]
Added the option to select an audio input device for VOIP from the audio settings menu
Added the option to change your microphone threshold (the minimum loudness before we start transmitting audio) from the audio options menu, as well as metering for your current mic loudness
Added the option to listen to your own microphone from the audio settings menu to hear how you sound
Replaced the M249 fire sound effect
Replaced the Zeus charging, charge not available and charge ready states sound effects
Further reduced occlusion effects
Minor mix adjustments
Fixed an issue where some player-centric sounds were being perceived as originating from slightly behind the player
[ NETWORKING ]
Reduced peeker's advantage in many cases
The amount of peeker's advantage in the steady state is reduced by 16ms
Also reduced the frequency of situations that lead to very large peeker's advantage due to excessive command queue depth
Added cl_ticktiming console command that prints a report breaking down the various sources of latency
Added an option to buffer server updates and user commands by one or more packets. This can be used to smooth over stuttering due to packet loss, at the expense of increased latency
[ UI ]
Added support for separate main menu and item inspect background map settings
Added "Baggage" and "Warehouse" as options for the main menu and item inspect background maps
In-game team-only chat will now be prefixed with the team (e.g., "[T]" or "[CT]")
Added 'XP Overload' status which is awarded to players who have earned all of their normal XP during the week (11,166 XP) and reached reduced XP gain. XP Overload status is attached to players' names in scoreboard, main menu, death notices, etc. XP Overload status is awarded for a minimum of one week. Additional tiers of XP Overload status can be unlocked by earning all of the normal XP over multiple consecutive weeks
Agents with unique end-of-match cheer animations now have unique defeat animations as well. You can disable playing defeat animations for the local player in settings
Added more accolades to end-of-match
[ MISC ]
Adjusted the range of CS Ratings allowed to party together in Premier matchmaking
Fixed a case where high-DPI mice would result in jittery mouse movement
Minor improvements to animations during demo playback
Disabled rich presence update when running Steam Client in tournament mode
[ MAPS ]
Inferno:
Fixed various gaps and adjusted grenade collision to make grenade bounces more predictable
Adjusted texture blending to improve player visibility
Ancient:
Adjusted grenade collision on bombsite B ground to make grenade bounces more predictable
Anubis:
Fixed holes in world at Lower Tunnel
Fixed collision on all pillars so players can no longer pixel boost
Fixed collision so utility does not fall out of world on top of structure at T Start
Fixed missing collision on steps at Street which would allow dropped weapons to fall out of world
Improved vis at CT spawn
Fixed invisible boost ledge at Bombsite B
Fixed various gaps in the world
Fixed missing collision on stair geo at CT spawn that allowed weapons/bomb to fall out of world
Fixed missing collision at Fountain that allowed weapons/bomb to fall out of world
Fixed some doors not generating bullet decals
Fixed vis issue at Street
Overpass:
Fixed some collision that was causing unpredictable player movement
Mirage:
Added collision to prevent bomb becoming unreachable
Adjusted some collision to prevent a ledge/pixel walk
Fixed player getting stuck when strafing on Middle Ramp by simplifying geo of floor and wall
Removed a clip brush from Apartments to improve flash lineups
Nuke:
Built some collision to prevent bomb from getting stuck behind barrels
Fixed some disappearing mesh.
Fixed dynamic shadow clipping on characters at Vending
Improved clipping in vents
Fixed bombsite water to have better reflections on low settings
Fixed vis issue at t-spawn
Fixed collision on ramp in Bombsite B
Fixed holes in world
Vertigo:
Fixed holes in world and other minor geometry bugs
Italy:
Adjusted some collision to prevent players getting stuck in apartment
Office:
Fixed a case where players could jump on a wall, fixed a case where players could get stuck if they crouched
Ja werd eens tijd, hopelijk die peekers advantage compleet weg en dat het meer zoals CSGO weer is. Heb bijna maandje niet meer gespeeld om die reden. Vnv maar weer eens proberen.xeoMe schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:13:
Nieuwe grote update met een nieuwe case en een mooie AK-47 met mooi Delfts blauw. (hometown trots)
[...]
Ze hebben expres toegevoegd... in veel gevallen... dus gok nog niet helemaal ;-)Scrtz schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 13:55:
[...]
Ja werd eens tijd, hopelijk die peekers advantage compleet weg en dat het meer zoals CSGO weer is. Heb bijna maandje niet meer gespeeld om die reden. Vnv maar weer eens proberen.
Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd die ik online heb gevonden, zoals het bijwerken van mijn stuurprogramma's, het aanpassen van de grafische instellingen, en het instellen van CS2 op hoge prioriteit in de Taakbeheer. Echter, deze maatregelen hebben het probleem niet volledig opgelost.
Het lijkt erop dat er nog steeds optimalisatieproblemen zijn met CS2. Ik hoop dat er in de toekomst updates zullen komen die deze problemen aanpakken, zodat iedereen, ongeacht hun systeemconfiguratie, van het spel kan genieten zonder prestatieproblemen.
Maar… is het toevallig maar… 1 potje gespeeld, 2 aces gepakt.. en K/D 22/8.
Hopelijk is dit iets wat zich doorzet
EDIT:
Paar potjes nipt verloren (1 gast letterlijk 12 x disconnected op 1 match), maar de kills komen wel binnen. Het voelt, voor mij althans, heel goed aan!
[ Voor 30% gewijzigd door kazzzdafke op 08-02-2024 22:12 ]
Interesting times...
Ik heb ong. 160h ingame. Heb vroeger wel veel CS:Source gespeeld maar dat is vergeleken met CS2 niet te vergelijken qua skill-niveau.
Ik ben S1 op Dust 2/Mirage, de rest nog unranked. Ben S4 in wingmen.
Ik geloof stellig dat ik hogerop kan komen als ik met mensen speel die niet toxic zijn en je direct elke ziekte toewensen als je een je een keer iets verpest... Gebeurd regelmatig met solo-Q
We zoeken nog meer tweakers die premier willen spelen!
Ik ga meedoen, maar niet eerder dan volgende week (we zijn weekje op vakantie)fib3rlight schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:17:
Als je iemand accepteert die nog niet heel erg goed is in de game, dan wil ik ook wel joinen!fib3rlight schreef op zondag 18 februari 2024 @ 21:17:
En dan kijk je mee met teammates, en die knallen er maar op los, HS na HS zonder echt te mikken lijkt het.
Toch maar eens de demo achteraf bekijken, en wat zie je dan:
- veel UNLUCKY timings voor mij
- veel LUCKY timings voor hen (enemy of teammates)
- effectief HS die niet echt op het hoofdje zijn (voor teammates)
- mijn bullets gaan.. ergens naartoe maar niet naar het hoofdje
Dus dan maar eens wat dieper gaan kijken, of de counter strafe wel goed is enz, en ja, geen movement.. bij hun zie ik wel nog movement en ook de HS..
Overdenk ik het allemaal? Kan, maar het is wel irritant
Verder: weer eentje gereport op faceit, en nog geen 24h later een bedankje en hij is gebanned
De Leetify bans stapelen zich ook op..
Wat is dat toch?
Interesting times...
Kan wel eens een demo met je doornemen als je wilt. Verbeterpunten geven evtkazzzdafke schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:13:
Soms zijn er toch echt potjes dat het niet wil lukken..
En dan kijk je mee met teammates, en die knallen er maar op los, HS na HS zonder echt te mikken lijkt het.
Toch maar eens de demo achteraf bekijken, en wat zie je dan:
- veel UNLUCKY timings voor mij
- veel LUCKY timings voor hen (enemy of teammates)
- effectief HS die niet echt op het hoofdje zijn (voor teammates)
- mijn bullets gaan.. ergens naartoe maar niet naar het hoofdje
Dus dan maar eens wat dieper gaan kijken, of de counter strafe wel goed is enz, en ja, geen movement.. bij hun zie ik wel nog movement en ook de HS..
Overdenk ik het allemaal? Kan, maar het is wel irritant
Verder: weer eentje gereport op faceit, en nog geen 24h later een bedankje en hij is gebanned
De Leetify bans stapelen zich ook op..
Wat is dat toch?
There's no school like the old school and i'm the headmaster
https://steamcommunity.com/chat/invite/Ss7hR93Pdannbla schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:06:
Speel sinds kort weer CS na vroeger veel gespeeld te hebben. Solo Q ben ik echter helemaal beu en dus zoek ik wat mensen om mee te knallen (het liefst via faceit.) Is er ergens een discord voor NLers oid?
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
de vac "AI" moet nog veel leren ;-) Ook ik kom ze nog geregeld tegen... wel minder dan eerst gelukkig! Enkele zijn 100% andere zijn twijfelachtig. Spelers met alléén wallhack en een "circle" aimhack zijn nog steeds untraceable voor VAC. Je kunt dit al vaak snel achterhalen bij het bekijken van de demo's. Hetzelfde als voor "shared" radar hacks.Jorissie87 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:05:
Gisteren op mn smurf gespeeld omdat een vriend van me nog geen premier rank had en ik op mn main zelf wel (samen kun je dan niet queuen). Ik kwam zowaar mijn eerste obvious cheaters tegen sinds de VAC update. Twee gasten die echt alles aanhadden staan; bhop, wallhack en spinbot. 13-1 verloren na de pistol te hebben gewonnen (zij met ieder 30+ kills). Het verbaasde me vooral omdat ik dacht dat VAC juist een update had uitgerold om dat soort gedrag via AI te filteren en de match te cancellen. Ze hadden ook gewoon een "legit" Steam account (steamlvl 16, redelijke skins in inventory, meerdere betaalde games in library, premier ELO van 10K, etc.). Nu ruim 24 uur later hebben ze nog steeds geen ban. Gelukkig voor mij een incident want op mn main ben ik sinds CS2 nog niemand tegengekomen waarvan ik met 100% zekerheid kan zeggen dat het een cheater was (eerder luck of smurf)
Bij spinbot, elke speler elke ronde laten reporten. Dan wilt VAC Live er wel eens inschieten.
Ik hou zelf ook (via csstats) mijn matches bij, waarin ik iemand verdacht. Zo zijn er matches waar ik niet doordat dat er een cheat was... toch mensen geVACed en andersom ook... matches met BHOP, door meerdere muren schieten etc juist weer niet.
Ik moet face it maar eens gaan proberen. Speel niet zo veel, meestal wingman met een maat van vroeger waar ik destijds cs 1.0 tm 1.6 mee speelde.
Ik snap dat ze mensen straf geven die zo maar random uit premier potjes disconnecten maar dit is wel extreem sneu. Je quit omdat er toch geen eer aan te behalen valt tegen een dergelijke cheater. Voor mij weer een extra reden om hoe jammer het ook is, CS2 premier vooral niet serieus te nemen en er gewoon geen tijd meer in te stoppen. Blijft mijn favoriete shooter, maar het is echt onspeelbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door DAMAGE op 18-06-2024 16:13 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dit is helaas zo akelig herkenbaar. Dan gaat het een paar potjes goed, begin je echt weer in de zone te komen, dan krijg je weer drie van dit soort potjes voor de kiezen en dan leg je CS weer maanden aan de kant. Als het jezelf niet overkomt, dan gebeurt het wel bij een van je maatjes, zodat je effectief met zn allen weer voor weken of maanden klaar bent. Zo verschrikkelijk zonde....DAMAGE schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:11:
Cheaters zijn nog altijd rampant helaas. Valt echt op dat als je wat lager in ELO zit het vaak leuke potjes zijn, met mensen die met elkaar communiceren. Hoe hoger je komt, hoe minder mensen praten, tot eigenlijk helemaal niet praten en gewoon sites in rennen en alles en iedereen de moeder schieten zonder info. Dit weekend een potje gedaan in de 16k-17k elo ratings. Kwamen op een gegeven moment een blatant cheater tegen. Deze klapte gewoon alles instant af. Gewoon echt over duidelijk. Team mates begonnen te ragen. Ik zei tegen ze; ja het is een cheater, maar laten we gewoon ons best doen. Mijn jongere broer had er geen zin meer in, dus die was de game gequit. Ik ben er toen ook maar uit gegaan. Kom ik gewoon tot de ontdekking dat je dan 1k elo straf krijgt. Dus dan ben je gewoon 1k aan rating poef in eens kwijt.
Ik snap dat ze mensen straf geven die zo maar random uit premier potjes disconnecten maar dit is wel extreem sneu. Je quit omdat er toch geen eer aan te behalen valt tegen een dergelijke cheater. Voor mij weer een extra reden om hoe jammer het ook is, CS2 premier vooral niet serieus te nemen en er gewoon geen tijd meer in te stoppen. Blijft mijn favoriete shooter, maar het is echt onspeelbaar.
Heb ook niet de illusie overigens dat het enkel bij CS zo is hoor. Elke shooter die je momenteel aanraakt loop je vroeg of laat tegen dit probleem aan. Ben echt benieuwd wanneer er een doorbraak komt in de wereld van anticheat. Maar ik vrees dat daar echt drastische maatregelen voor nodig zijn.
Ik zal iig eens die CS2 serverpicker proberen. Wie weet zorgt dat nog voor een iets betere ervaring
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
boeit niet!
Report en volgende pot.
De afgelopen maanden me redelijk zitten opjutten in teammates, cheaters, ... alles en nog wat en mijn spel ging dramatisch achteruit.
Vorige week, na 2 weken even afstand genomen te hebben van CS, weer begonnen en op mezelf, de mechanics vooral, beginnen focossen.
Dit gaat al heel wat beter. Je wint niet elke pot met randoms, maar het geeft een beter gevoel als je bovenaan staat met een positief K/D en verliest, dan onderaan met een negatief K/D en wint.
Interesting times...
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
Het loopt allemaal meer uit elkaar tov vorige update.
Ook de hitreg/box lijkt regelmatig raar

En scheelt niet enkel aan mijn ogen, teammates hebben er ook last van: dink op hoofd zien, maar 0 hits of tegen iemand zijn neus staan of in de rug schieten, draait zich rond en schiet je insta neer: 1 of 4 hits, 36 damage..
Heel wazig allemaal.
Interesting times...
Ping zegt niet zo héél veel, Zweedse server met Zweedse spelers... hebben vaak lage ping.kazzzdafke schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:19:
Ja.. en ik zie veel meer mensen met een ping van 2 of 7, en ik met +36 en dan iemand anders met 90.
Het loopt allemaal meer uit elkaar tov vorige update.
Ook de hitreg/box lijkt regelmatig raar
En scheelt niet enkel aan mijn ogen, teammates hebben er ook last van: dink op hoofd zien, maar 0 hits of tegen iemand zijn neus staan of in de rug schieten, draait zich rond en schiet je insta neer: 1 of 4 hits, 36 damage..
Heel wazig allemaal.
De hitreg/box is wel een dingetje, dat komt waarschijnlijk door het subtick systeem. Als jij eerder geraakt wordt dan de enemy heb je een "minimum lagg" ( je wordt 1 of meerdere subticks teruggeplaatst), waardoor zelfs je crosshair en spray wordt gereset. Daarom heb je o.a. ook vaak het gevoel dat je spray niet connect.
iemand gekocht? ideeën?
Interesting times...
Enkel cosmetics maar geen enkele nieuwe content, gamemodes, overwatch, oplossing voor subtic of verbeterde anti-cheat. En dan moet je eerst ook nog een pass kopen voor 15 euro om die skins gedropt te kunnen krijgen. Het is wel duidelijk dat Valve CS nu echt aan het uitmelken is en geen plannen heeft om de community te voorzien in hun behoefte. Er is echt niemand die om die charms vraagt maar op een of andere manier (moneyyy) krijgt het toch een hogere prioriteit van het grote aantal cheaters aan te pakken.
Heb CS2 zelf enkele maanden geleden gedeinstalleerd na ruim 10 jaar en mis het (spelen) totaal niet. Af en toe een match kijken vind ik nog wel leuk maar het geeft mij aanzienlijk minder voldoening dan vroeger. Misschien als er een leuke nieuwe operation zal ik hem wel weer een keer installeren.
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Ja kon ik eindelijk iets doen met die euro's van al die verkochte kistjes

Het is puur cosmetisch en toch een gok-element, maar kennelijk d.m.v. een loophole mogen we dit nu wel doen.
Let op! je kan met de credits ook een kistje redeemen... die kunnen wij uiteraard niet openmaken. De andere Collectie skins kunnen wij wel aan mee doen met de credits om een random skin uit die collectie te krijgen.
Ach, zodra je het wat meer casual neemt kan je je nog wel amuseren.Jorissie87 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:39:
[...]
Enkel cosmetics maar geen enkele nieuwe content, gamemodes, overwatch, oplossing voor subtic of verbeterde anti-cheat. En dan moet je eerst ook nog een pass kopen voor 15 euro om die skins gedropt te kunnen krijgen. Het is wel duidelijk dat Valve CS nu echt aan het uitmelken is en geen plannen heeft om de community te voorzien in hun behoefte. Er is echt niemand die om die charms vraagt maar op een of andere manier (moneyyy) krijgt het toch een hogere prioriteit van het grote aantal cheaters aan te pakken.
Heb CS2 zelf enkele maanden geleden gedeinstalleerd na ruim 10 jaar en mis het (spelen) totaal niet. Af en toe een match kijken vind ik nog wel leuk maar het geeft mij aanzienlijk minder voldoening dan vroeger. Misschien als er een leuke nieuwe operation zal ik hem wel weer een keer installeren.
Met de toevoeging van charms is het maar wachten tot de COD operators worden geïntroduceerd.
Met de operations kregen we ook skins naargelang we opdrachten/missies vervulden, het is wat mij betreft een manier om toch skins te ontvangen zonder ze via de Steam Market aan te schaffen.
Klopt, maar dan had je voor hetzelfde geld een hele operation met allemaal wekelijkse missies en extra content. Nu hebben ze die moeite niet eens genomen. Probleem met cs2 is volgens mij vooral het grote aantal cheaters, missende gamemodes en de slechtwerkende subtic (en relatief toxic community). Daar wordt almaar niets aan gedaan lijkt het. Het is vooral extra cashgrabben op een game waar valve al miljarden op verdiend heeftDevler schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 14:06:
[...]
Ach, zodra je het wat meer casual neemt kan je je nog wel amuseren.
Met de toevoeging van charms is het maar wachten tot de COD operators worden geïntroduceerd.
Met de operations kregen we ook skins naargelang we opdrachten/missies vervulden, het is wat mij betreft een manier om toch skins te ontvangen zonder ze via de Steam Market aan te schaffen.
Ik wou snel even een casual doen voor wat XP/sterretjes te grinden en ik kwam in een lobby terecht waar iedereen naar lower tunnel liep en 3 sec later iedereen dood was. Het was al 0-4 en heb eerste rondje dus later doodgegaan want ik wist van niets.
2e rondje zeiden ze naar lower Fast Fast, dus ik mee, en op einde van ronde 2 ineens terug naar de lobby en VAC melding.
Hierna kon ik niet meer spelen, niet queuen wegens VAC maar geen melding, ook niet op steam.
Dan is wingman proberen, wekte niet.
Cs opnieuw opgestart, kon terug queuen in casual, dacht dus opgelost.
Dan hoor je muziekje van match found, en.. terug op bureaublad.
Wingman proberen? Na op accept te klikken.. bureaublad, en reconnect klikken deed niets.
Pc herstart en.. alles weer normaal.
Dus gouden tip, leave direct als je in zo een farm lobby komt!
Interesting times...
Effect ingame is doodgaan achter de muur zonder icoontje te zien dat er door de muur geschoten is.
Het gebeurd wel frequent, met af en toe een stutter.
Test op bufferbloat gedaan die A is (geen A+) en diverse tweaks maar geen soelaas.
Ik lees dat wel veel mensen er issues mee hebben en de Valve plakker (buffer frame + 1 of 2) is geen oplossing. Het spel voelt dan veel lag’ier aan.
Interesting times...
In de laatste video van WarOwl geeft hij info hierover. Er is blijkbaar niets veranderd aan de netcode, alleen de grafiek is toegevoegd. Ik zelf merkte ook sinds de update veel rode spikes en dat de hitreg belabberd was. Heb zelf die buffersetting wel aangezet omdat dan de spikes in ieder geval wegbleven. Wel vaker nu achter een muurtje dood gegaan inderdaad. Maar in ieder geval niet de pieken alsof je een ping van 150ms hebt..kazzzdafke schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:44:
Ik heb sinds de armory update een pak meer rode jitter spikes.
Effect ingame is doodgaan achter de muur zonder icoontje te zien dat er door de muur geschoten is.
Het gebeurd wel frequent, met af en toe een stutter.
Test op bufferbloat gedaan die A is (geen A+) en diverse tweaks maar geen soelaas.
Ik lees dat wel veel mensen er issues mee hebben en de Valve plakker (buffer frame + 1 of 2) is geen oplossing. Het spel voelt dan veel lag’ier aan.
Ik draai zelf rond 200 fps met 2060 super en i7 13700k op 1920x1080
Skip de intel en ga voor een AMD met X3D chip. Die doen het veel beter in CS2. Dus 8700X3D, 9800X3D of 7950X3D. Intel is atm echt de zware verliezer.printecho schreef op zondag 3 november 2024 @ 20:03:
Weet iemand wat voor pc ik moet samenstellen met counter-strike 2 of een core ultra 7 265k genoeg is met een gtx 4060? Ik speel wel met 1024 768 resolutie. Of heeft iemand een betere configuratie?
Ik ben recent terug matchmaking beginnen doen -altijd solo- zowel premier als faceit
Ondertussen ben ik +-18300 elo op premier en vallen de games vrij goed mee, af en toe een complete stomp waar ik zwaar twijfel aan de trust van zowel eigen team als enemy maar goed.
Op Faceit zat ik op lvl 7 en ben ik ondertussen gedropt naar 6. Als solo queue speler vind ik de games echt afschuwelijk daar. Ik heb helemaal niet het gevoel dat er minder cheaters op faceit spelen. Integendeel ik heb vaak het gevoel dat mensen me zo hard pakken op aim, movement, timing en tactics dat ik het moeilijk te geloven vind (lvl5-6-7 ook, niet 10+ ofzo). Daarbij ook dat je als solo speler heel vaak in teams komt met bijvoorbeeld een 900-1000 elo speler en het enemy team wel relatief balanced ranks heeft en dan is het al verzuipen 4 v 5.
Zit mijn gevoel hier nou zo fout? Skill issue? Moet ik enkel premade spelen op faceit??
Premier zit vol cheaters, niet aan beginnen.Phaex schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:25:
Hoe is jullie ervaring met faceit vs premier? Ik moet hier even ranten..
Ik ben recent terug matchmaking beginnen doen -altijd solo- zowel premier als faceit
Ondertussen ben ik +-18300 elo op premier en vallen de games vrij goed mee, af en toe een complete stomp waar ik zwaar twijfel aan de trust van zowel eigen team als enemy maar goed.
Op Faceit zat ik op lvl 7 en ben ik ondertussen gedropt naar 6. Als solo queue speler vind ik de games echt afschuwelijk daar. Ik heb helemaal niet het gevoel dat er minder cheaters op faceit spelen. Integendeel ik heb vaak het gevoel dat mensen me zo hard pakken op aim, movement, timing en tactics dat ik het moeilijk te geloven vind (lvl5-6-7 ook, niet 10+ ofzo). Daarbij ook dat je als solo speler heel vaak in teams komt met bijvoorbeeld een 900-1000 elo speler en het enemy team wel relatief balanced ranks heeft en dan is het al verzuipen 4 v 5.
Zit mijn gevoel hier nou zo fout? Skill issue? Moet ik enkel premade spelen op faceit??
Faceit premium kopen dan heb je iig betere queue's en max solo/duo/triple queuers meer niet. En zorg dat je verified bent. Dan heb je iig de hoogste kans op de beste matches. Voor mijn gevoel ben ik echt al tijden geen cheater meer tegengekomen op faceit (ben zelf lvl 10). Als je free en non verified speelt kom je gewoon veel tegen smurfs.
Ik heb je advies gevolgd en mijn account geverifieerd en de games zijn inderdaad aanzienlijk beter. Ik betaal wel niet voor plus of premium waardoor je soms nog gemengde games hebt met non-verified spelers maar goed.Scrtz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:08:
[...]
Premier zit vol cheaters, niet aan beginnen.
Faceit premium kopen dan heb je iig betere queue's en max solo/duo/triple queuers meer niet. En zorg dat je verified bent. Dan heb je iig de hoogste kans op de beste matches. Voor mijn gevoel ben ik echt al tijden geen cheater meer tegengekomen op faceit (ben zelf lvl 10). Als je free en non verified speelt kom je gewoon veel tegen smurfs.
Gisteren wel een vreemde situatie waarin een enemy een verse steam account had van 14/11/2024 met enkel CS als game EN hij was verified EN hij was een betalende premium user. Hij had 32 faceit games op z'n naam en 70% winrate. Ik begrijp niet hoe mensen dit doen en waarom ze het zelfs doen. Dit was echter de enige uitzondering
Weet niet hoeveel je speelt maar faceit plus is best wel te betalen, zeker als je per jaar afsluit. iets van 47 euro ofzo staat me bij? Dat scheelt 95% van alle smurfs en nieuwe accounts iig! Btw vanavond om 19:00 is een grote announcement vanuit faceit dus ben benieuwd waarmee ze komen, is behoorlijk gehyped.Phaex schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:34:
[...]
Ik heb je advies gevolgd en mijn account geverifieerd en de games zijn inderdaad aanzienlijk beter. Ik betaal wel niet voor plus of premium waardoor je soms nog gemengde games hebt met non-verified spelers maar goed.
Gisteren wel een vreemde situatie waarin een enemy een verse steam account had van 14/11/2024 met enkel CS als game EN hij was verified EN hij was een betalende premium user. Hij had 32 faceit games op z'n naam en 70% winrate. Ik begrijp niet hoe mensen dit doen en waarom ze het zelfs doen. Dit was echter de enige uitzondering
Er was er eentje bij die we heel erg fishy vonden, maar.. even op profiel kijken: +5k inventory.
Nah zal wel heel goeie speler of smurf zijn.
Een grote mond had hij in ieder geval wel, incl enorm ego, wat meestal toch een indicatie is
Na de match demo ah kijken, heel wat rare dingen gezien, en dan toch maar verder gaan zoeken en… ja hoor: face-it ban for cheating.
Die gast cheat dus met 5k inventory, grote muil op, … waarom!? Echt ego strelen? Maar met cheats? Ik blijf het ongelooflijk vinden..
Interesting times...
Hoe kom je aan demo dan?kazzzdafke schreef op maandag 25 november 2024 @ 15:46:
Onlangs nog een premier gespeeld, tegen paar Nederlanders en Belgen.
Er was er eentje bij die we heel erg fishy vonden, maar.. even op profiel kijken: +5k inventory.
Nah zal wel heel goeie speler of smurf zijn.
Een grote mond had hij in ieder geval wel, incl enorm ego, wat meestal toch een indicatie is
Na de match demo ah kijken, heel wat rare dingen gezien, en dan toch maar verder gaan zoeken en… ja hoor: face-it ban for cheating.
Die gast cheat dus met 5k inventory, grote muil op, … waarom!? Echt ego strelen? Maar met cheats? Ik blijf het ongelooflijk vinden..
Hij speelt nog in premier, ook cheating.. maar valve VAC is blijkbaar op verlof.
Op face it is hij wel al gebanned.
Logischer wijs mogen ze voor mij dan ook vac/game ban krijgen op steam.
[ Voor 96% gewijzigd door kazzzdafke op 25-11-2024 19:12 ]
Interesting times...
Nadat je een match op premier hebt gespeeld, kun je de demo downloaden onder je match history in CS2.
(alleen de laatste 8 kun je zien)
Via FaceIt kun je de Demo via de site binnen hengelen.
Toggle crouch bestaat dacht ik ook niet. En de optie om te "liggen" al helemaal niet
CS is geen COD
[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 08-12-2024 14:27 ]
Interesting times...
Thanks, ik heb de game verwijderd.kazzzdafke schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:26:
Je "rent" standaard, en dat maakt geluid. Shift ingedrukt houden en je stapt zonder geluid te maken.
Toggle crouch bestaat dacht ik ook niet. En de optie om te "liggen" al helemaal niet
CS is geen COD
Overigens lijkt De_Cache terug te komen: https://insider-gaming.co...ly%2C%20Cache%20is%20back.
Jazeker! Meerdere avonden per week met wat vrienden strijden in Premier tegen de smurfs en hackers... (9k elo). Soms vragen we ons af waarom we het nog spelen.. maar als je dan een lekker potje hebt smaakt dat toch weer naar meer.Lampie schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:43:
Dit topic lijkt wat dood, al zijn de spelers aantallen op een alltime high! Wie speelt er nog?
Overigens lijkt De_Cache terug te komen: https://insider-gaming.co...ly%2C%20Cache%20is%20back.
Vaak is het te wijten aan het sub-tick systeem wat naar onze mening nog steeds niet functioneert in de praktijk.
Als je een demo terugkijkt, zien de posities van iedereen er anders uit, dan als je het zelf speelt (screen-record vs demo).
Vaak denken wij ook "Dat is er één hoor!" het gevoel van instant headshot tegen, pre-aiming door de muur. Niets van waar 9/10 keer. In de demo is alle tijd en konden ze je allang zien voordat ze hun aim op je bewogen, als je je eigen screen-record terug kijkt, is er duidelijk een verschil te zien.
Ik ben daarom ook bang dat er veel "in ons hoofd" speelt m.b.t. cheaters, niet al te min zijn er zeker cheaters aanwezig.
Iemand anders ook het idee dat de Premier ratings van Season 2 anders berekent worden dan Season 1? Iedereen in mijn vriendelijst is gemiddeld 3-7k hoger dan Season 1, dit merk je ook aan je gemiddelde tegenstander
Zelf ondertussen 21k, maar da’s echt gewoon omdat we meestal 4 of 5 stack zijn
Die insta HS en andere rare dingen zie ik ook terug. Blijkt dan dat je teammate totaal geen issue heeft, en als je dood bent, hij dan rustig nog zijn teennagels kan knippen tijdens het schieten. Idd, het staat nog niet volledig op punt.
Meerdere malen zelfs al ervaren dat je iemand die de bom aan het planten is, letterlijk met een AK, stilstaand, op het hoofd tapt, en er niets gebeurd. De reacties zijn dan 2 ledig:
- neen, je zat niet op zijn hoofd
Of
- wtf was dat, dat was duidelijk op zijn hoofd
Rare boel… maar, doorslikken en verder maar..
Interesting times...
Ik speel dus CS2 net als de meesten die dit topic bezoeken.
Nu heb ik het volgende probleem: ik heb last van lag, sinds ik een nieuwe PC heb.
Althans het lijkt lag, zo nu en dan stuiter/stotter ik een beetje.
Ik heb een beetje het idee dat het aan de video instellingen ligt, daar ik daar aan geschroefd heb, zowel via AMD Adrenalin als ingame.
Weet iemand de juiste settings waardoor CS2 weer smooth draait?
Internetaansluiting is ongewijzigd, 1Gbit glasvezel
De hardware:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | AOC CU34G2X/BK Zwart | € 360,92 | € 360,92 |
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9700X Boxed | € 338,99 | € 338,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7900 XT GAMING OC 20G | € 710,99 | € 710,99 |
1 | Behuizingen | Antec C3 Zwart | € 90,94 | € 90,94 |
1 | Waterkoeling | DeepCool Mystique 240 | € 119,- | € 119,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5NR | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 850W Gold | € 132,89 | € 132,89 |
1 | SSD's | Kingston KC3000 2TB | € 141,28 | € 141,28 |
Totaal | € 1.799,99 |
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Dat is lastig zo te zeggen, heb je je FPS meter en je package loss meter al aangezet? Zie je daarbij lage FPS ontstaan -of- juist package loss? CS2 is extreem gevoelig voor package loss, 2 weken lang ook last gehad van minimaal package loss en veel problemen daardoor in CS2. (0-0,5% loss is al genoeg).Serpz0r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:29:
Ik hoop dat iemand me op dit forum kan helpen.
Ik speel dus CS2 net als de meesten die dit topic bezoeken.
Nu heb ik het volgende probleem: ik heb last van lag, sinds ik een nieuwe PC heb.
Althans het lijkt lag, zo nu en dan stuiter/stotter ik een beetje.
Ik heb een beetje het idee dat het aan de video instellingen ligt, daar ik daar aan geschroefd heb, zowel via AMD Adrenalin als ingame.
Weet iemand de juiste settings waardoor CS2 weer smooth draait?
Internetaansluiting is ongewijzigd, 1Gbit glasvezel
De hardware:
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Monitors AOC CU34G2X/BK Zwart € 360,92 € 360,92
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 9700X Boxed € 338,99 € 338,99 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 159,- € 159,- 1 Videokaarten Gigabyte Radeon RX 7900 XT GAMING OC 20G € 710,99 € 710,99 1 Behuizingen Antec C3 Zwart € 90,94 € 90,94 1 Waterkoeling DeepCool Mystique 240 € 119,- € 119,- 1 Geheugen intern G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5NR € 106,90 € 106,90 1 Voedingen ASUS TUF Gaming 850W Gold € 132,89 € 132,89 1 SSD's Kingston KC3000 2TB € 141,28 € 141,28 Totaal € 1.799,99
1. Kijk op hoeveel hertz je scherm ingesteld staat i.s.m. je FPS. (Kortom heb je je scherm op 240hz staan, moet je ook 240FPS+ halen, anders krijg je "lag" bijvoorbeeld)
2. Controleer of je package loss hebt tijdens het gamen
3. Zorg dat je je drivers up-to-date hebt
4. Speel met je settings... vooral V-sync etc.
5. Probeer eventueel bij de opstart commando's (in steam rechtermuisklik, eigenschappen, startup lines) -vulkan toe te voegen. (kan FPS verminderen)
Bedankt voor je snelle antwoord.nalletje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:59:
[...]
Dat is lastig zo te zeggen, heb je je FPS meter en je package loss meter al aangezet? Zie je daarbij lage FPS ontstaan -of- juist package loss? CS2 is extreem gevoelig voor package loss, 2 weken lang ook last gehad van minimaal package loss en veel problemen daardoor in CS2. (0-0,5% loss is al genoeg).
1. Kijk op hoeveel hertz je scherm ingesteld staat i.s.m. je FPS. (Kortom heb je je scherm op 240hz staan, moet je ook 240FPS+ halen, anders krijg je "lag" bijvoorbeeld)
2. Controleer of je package loss hebt tijdens het gamen
3. Zorg dat je je drivers up-to-date hebt
4. Speel met je settings... vooral V-sync etc.
5. Probeer eventueel bij de opstart commando's (in steam rechtermuisklik, eigenschappen, startup lines) -vulkan toe te voegen. (kan FPS verminderen)
1. Mijn scherm gaat maar tot 180hz en daar staat hij ook op ingesteld, zowel Windows als ingame.
2. Ik heb een FPS counter aanstaan, en daar zit ik gemiddeld wel rond 350FPS, maar hoe controleer ik die package loss?
3. Drivers van AMD zijn up-to-date
4. Dat heb ik geprobeerd, het leek minder te zijn toen ik V-sync uit had gezet én FPSmax op 250. Maar het probleem blijft.
5. Bij opstart commando heb ik ook al -vulkan geprobeerd.
Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.
Je kunt het onder "telemetry info" aanzetten in de opties.Serpz0r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:59:
[...]
Bedankt voor je snelle antwoord.
1. Mijn scherm gaat maar tot 180hz en daar staat hij ook op ingesteld, zowel Windows als ingame.
2. Ik heb een FPS counter aanstaan, en daar zit ik gemiddeld wel rond 350FPS, maar hoe controleer ik die package loss?
3. Drivers van AMD zijn up-to-date
4. Dat heb ik geprobeerd, het leek minder te zijn toen ik V-sync uit had gezet én FPSmax op 250. Maar het probleem blijft.
5. Bij opstart commando heb ik ook al -vulkan geprobeerd.
Lijken beiden stabiel op 0,0nalletje schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:46:
[...]
Je kunt het onder "telemetry info" aanzetten in de opties.
Heb nu de video instellingen terug naar default gezet, eens kijken of dat effect heeft.
Default/recommended settings lijkt te werken.Serpz0r schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Lijken beiden stabiel op 0,0
Heb nu de video instellingen terug naar default gezet, eens kijken of dat effect heeft.
Alle instellingen die ik aangepast heb om FPS te verhogen heeft niet echt gewerkt, sterker nog daardoor ervaarde ik (input?)lag
https://www.reddit.com/r/...t_frames_dont_use_reflex/
Ik heb nooit eerder VSYNC gebruikt, maar ik heb deze guide gevolgd, VSYNC on met capped FPS op 155 (165hz scherm) en ik moet zeggen dat het niet teleursteld!
TLDR:
Here is a step-by-step:
CS2 launch options at Steam Library: type -noreflex [this fully disables reflex as an option]. If on AMD GPU setup, skip this.
At CS2 advanced video settings, set Max Frames to 0. Or type fps_max 0 in the console.
Enable Low Latency Mode Ultra at Nvidia Control Panel. If AMD GPU, enable Antilag 2.0.
Add a max frame rate cap at Nvidia Control Panel. If AMD GPU, use RTSS to set a frame limiter (front edge sync is best for framepacing, async is best for input lag). To use RTSS in CS2, remember to add -allow_third_party_software in CS2 launch options, and tick Stealth Mode and Custom3d Support in RTSS.
[ Voor 53% gewijzigd door kazzzdafke op 31-03-2025 19:00 ]
Interesting times...