Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19-05 22:45
Mede-auteurs:
  • Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:48

Damien

• Ryada
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-05 22:21

Ryada

Algemene informatie

quote:
Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) will expand upon the team-based action gameplay that it pioneered when it was launched 12 years ago.

CS: GO features new maps, characters, and weapons and delivers updated versions of the classic CS content (de_dust, etc.). In addition, CS: GO will introduce new gameplay modes, matchmaking, leader boards, and more.

"Counter-Strike took the gaming industry by surprise when the unlikely MOD became the most played online PC action game in the world almost immediately after its release in August 1999," said Doug Lombardi at Valve. "For the past 12 years, it has continued to be one of the most-played games in the world, headline competitive gaming tournaments and selling over 25 million units worldwide across the franchise. CS: GO promises to expand on CS' award-winning gameplay and deliver it to gamers on the PC as well as the next gen consoles and the Mac."
Release Date: 21 augustus 2012
Prijs: 13,99€ (merk op bij Steam Sales is deze veel goedkoper)

Laatste release notes

Laatste 3 minor patchnotes:

Counter-Strike: Global Offensive update for 12/14/16 (12/15/16 UTC, 1.35.6.3)
quote:
[MISC]
◾ Fixed non-solid parts of SAS Counter-Terrorist models.
◾ Fixed rendering issues with new character footstep shadows.
Counter-Strike: Global Offensive update for 12/13/16 (12/14/16 UTC, 1.35.6.2)
quote:
[Visuals]
◾ Visually upgraded the SAS Counter-Terrorist player model

[Sound]
◾ New C4 beep sound for increased sound positioning with HRTF.
◾ Fixed issue where some sounds were muffled as a result of upsampling for HRTF compliance.
◾ Added option to audio settings to enable/disable HRTF on OSX.
◾ Reduced latency of HRTF.

[Public Lobbies]
◾ Improved algorithm and performance of public lobbies discovery

[Maps]
◾ Updated radar map for Nuke
Counter-Strike: Global Offensive update for 12/8/16 (12/9/16 UTC, 1.35.6.1)
quote:
[Audio/HRTF]
◾ Fix to directionality issues when using headphones with HRTF. Sounds now spatialize correctly when looking up or down.
◾ Fix to sound distortion on some weapons.

[Misc]
◾ Improved rendering performance on Intel GPU systems.
◾ Improved performance for some OSX users.
Laatste major patchnotes:

MAJOR Counter-Strike: Global Offensive update for 11/28/16 (11/29/16 UTC, 1.35.5.8)
quote:
[CSGO]
◾ Introducing the Glove Case, featuring 17 community-designed weapon finishes. Unlike previous cases, the possible Special Items in the Glove Case are 24 all-new gloves. For more details click here.
◾ Introducing the Radicals Music Box, featuring 7 new StatTrak™ music kits from “Radicals” artists.

[Steam Group Lobbies]
◾ Players can now join lobbies created by members of their Steam Groups. For details, visit the Steam Group Lobby FAQ
◾ Added the Steam Groups tab in the Friend Lister on the Main Menu.
◾ By default, if you click Play With Friends and are displaying the Tag of one of your Steam Groups, your lobby will be broadcast to (and joinable by) members of that Steam Group. You can adjust your default lobby settings in the Game Settings menu.
◾ Looking for players from your region or who share a common interest? You can search for new Steam Groups to join, view a friends’ groups by visiting their Steam Community Profile, or create a group of your own!

[MISC]
◾ Fixed an interaction between defuse kits and water that would sometimes cause a defuse kit to be unable to be picked up.
◾ Fixed miscellaneous vulnerabilities (thanks GeekPwn).
◾ Players who get kicked from a lobby cannot rejoin for three minutes.
◾ Fixed a bug where some potted plants were playing incorrect collision sounds.
◾ Fixed a bug where some UI sounds would incorrectly spatialize immediately after player death.

[MAPS]

[Dust II]
◾ Removed barrels outside of doors leading into B site
◾ Blocked visibility through some props around A site
◾ Fixed some spots where C4 could get stuck
◾ Fixed some minor graphical bugs

[Train]
◾ Fixed ladders on train cars so they no longer move the player view when attaching
◾ Added more accurate collision for various models
◾ Blocked visibility under some trains from far angles
◾ Blocked grenades entering small crawlspace near popdog ladder
◾ Raised pipes in tunnels near Ivy
◾ Fixed a spot in T spawn where weapons could not be retrieved
◾ Fixed some spots where C4 could get stuck
◾ Removed that bump in T stairs. You know the one.
◾ Fixed some surfaces playing the wrong footstep sounds
◾ Some graphical tweaks

[Shorttrain]
◾ Updated with new content and lighting

[Shortdust]
◾ Updated navigation mesh

FAQ

Wat is prime matchmaking?
Prime matchmaking is er gekomen door het grote aantal smurfs en cheaters in CSGO.
Je kunt je aanmelden voor Prime als je aan de volgende criteria voldoet:
  • Je telefoonnummer gekoppelt aan je steamaccount (1 CSGO account per telefoonnummer)
  • Je minstens rank 21 bent
Je zult dus zonder Prime wel het gevoel hebben dat bepaalde spelers niet legit zijn. Eénmaal Prime actief zal dat wel verbeteren.
Hoe leer ik granaten (smokes, flashes of incendiaries) gooien?
Een goede website om de meeste gebruikte plekken te leren kennen is thewarmup. Op deze website zijn filmpjes beschikbaar voor de verschillende locaties op maps.

Ook is het mogelijk om in-game te oefenen door de volgende community maps:
Discord
Voor de CS:GO-ers onder ons is er een Nederlandse server aangemaakt op Discord. In Discord heb je tekstkanalen en spraakkanalen. De spraakkanalen moet je zien als een soort Teamspeak en de tekstkanalen kunnen gebruikt worden om met elkaar te chatten, matches/clanwars te zoeken of een premade team samen te stellen voor matchmaking, ESEA of FaceIT.
Klik hier om de Discord server te joinen.
Hoe leer ik mijn spray/recoil beter te controleren?
Een erg goede manier om te oefenen is de community map Recoil Master te spelen.

In deze map kun je zelf je wapen kiezen en er wordt dan een puntje op de muur getoond die je moet volgen om de perfect spray te krijgen.
Hoe leer ik beter richten?
Een goede manier om je aim te trainen is door op aim maps te gaan spelen in de community browser. Een andere manier om je aim te oefenen is door op free for all (FFA) servers te gaan spelen.
Wat is een goede manier om de plekken op de map te leren kennen?
Een mooi overzichtje van de map callouts in CSGO is op Csgobase te vinden.

Ook kun je via de site Simple Radar je radar moderner maken. De maps zijn iets overzichtelijker alsook correcter.
Wat is een goed alternatief voor matchmaking (MM)?
Goede alternatieven voor matchmaking zijn onder andere:
  • ESEA - betaald en hoog niveau qua spelers
  • Faceit - gratis en betaald
  • CEVO - gratis en betaald
Waar kan ik een overzicht van alle items vinden in CSGO?
Een goede website om een overzicht te krijgen per wapen en met market waarde is CSGO Stash.
Skins kunnen worden verkocht en gekocht via bitskins of OPSkins. Als ook kun je skins van de steam market kopen en verkopen.
Wat zijn de ranks op matchmaking?

Via de site CSGO Squad zie je de verdeling van de ranks. De Gold Nova ranks zijn de gemiddelde ranks.
Waar kan ik matches volgen of herkijken?
Een goede website om zo goed als alle (pro) matches te bekijken of te herkijken is: hltv.org. Voor de grote toernooien kun je de volgende Twitch kanalen gebruiken:
Welke sensitivity moet ik gebruiken voor mijn muis?
De perfecte sensitivity bestaat niet en kunnen wij je niet geven. Wil je voor jezelf de beste sensitivity vinden is dit YouTube filmpje aan te raden:

Veel pro's spelen vaak op 400DPI, 6/10 Windows sensitivity en tussen de 1 t/m 3 sensitivity in-game. Wil je de settings van vele pro's weten is dit een handige url: CS:GO pro player setups
Hoe krijg ik een optimale game ervaring?
De 'beste' instellingen zijn er niet en veel instellingen zijn persoonlijke voorkeur, maar deze guide is goed om een bepaalde basis te krijgen: Configure Your PC for Competitive CSGO

Een paar optionele opties kunnen zijn je radar en/of radio commands te wijzigen door je radar te wijzigen krijg je een beter beeld van de map en wat/waar iedereen is. Een goede guide hiervoor is: Tobycs radar settings
door je radio commands te wijzigen kan je ze naar wat nuttigers aanpassen en zelfs er een buy menu van maken, dat word uitgelegd in deze guide: Add your own radio commands + How to buy weapons quickly
Welke resolutie is het best om op te gamen?
Net zoals bij andere instellingen is het bij de resolutie ook zo dat dit puur persoonlijke voorkeur is. Veel pro's spelen op lage en 4:3 resolutie omdat ze dit gewend zijn vanuit Counter Strike 1.6. Ook zie je soms mensen met een 4:3 resolutie stretched spelen op een 16:9 scherm, dit is omdat de models dan breder worden en het dan makkelijker is om mensen te raken, dit benodigd wel enige gewenning.
Wat is het verschil tussen 60Hz en 120/144Hz? Wat is beter?
Het aantal hertz is hoe vaak je monitor het scherm ververst. Een 60Hz monitor is goed genoeg om op te gamen en 144Hz zal alleen een vloeiendere ervaring geven en dat is ook wel degelijk te merken, maar je hoeft er niet van uit te gaan dat dit je in-game gaat helpen om beter te worden. Je moet wel minstens 144fps halen om gebruik te kunnen maken van 144hz.
Ik speel niet graag met Russen, is daar een oplossing voor?
Ja en neen. Via de MM Server Picker kun je bepaalde servers uitschakelen zoals bv EU East en andere. Natuurlijk gebruiken sommige russen dit ook om op EU West te komen.

CSGO Linkjes

Rank distribution
VAC bans
CSGO guides: Guide 1 Guide 2
CS Configs (thanks Darkvisje): CS Configs
CSGO video guides:Betting topic !
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611853

Laatste update: 9/2/2017
  • Discord sectie toegevoegd.

Ryada wijzigde deze reactie 09-02-2017 09:42 (255%)

Steam | Rainbow Six Siege @ Uplay: CerenasNL | Apex Legends @ Origin: CerenasNL

• Cerenas
Als vrijwilliger voor deeltje 2 opgegeven, als ik thuis ben zal ik de begin post wat verder updaten. :)

• Cerenas
quote:
Teveel posts, dus het verzoek kwam van een mod om een deel 2 te starten.

Om ook on-topic te blijven;
Gister had ik weer een paar Faceit premium matches gedaan en de laatste begon echt super goed, totdat het tij keerde en we uiteindelijk 2x overtime hebben gehad. Was er uiteindelijk ook wel echt klaar mee haha.

Het grappige was dat ons team echt aan elkaar gewaagd was qua prestatie, maar de tegenpartij 2 betere spelers had (LEM+ schat ik) en 3 mindere spelers die met enige regelmaat liepen te trollen omdat ze uitgescholden werden. :F

Cerenas wijzigde deze reactie 15-01-2016 09:32 (52%)

• Cerenas
quote:
k1NG schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Laat dat lekker aan de mods of auteurs over van de vorige topic.. Dit is al de tweede keer in één maand dat iemand een deel 2 begint.
Met toestemming van Gropah :)

• Cerenas
quote:
Arnevld schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:48:
Pff waarom is er nou niks bekend over de ranking system?
Ik was LEM - speel nu tegen gouden AK'tjes die schieten als globals :<
Verwarring blijft !
Hoe bedoel je precies? In ieder geval zijn er velen die flink gedaald zijn, dus dat MGE uitdagend is kan wel kloppen. :)

Zie deze afbeelding bijv.

• Cerenas
quote:
NuCl3aR schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:50:
[...]

Ik zie dat er nog geen topic warning is. Kan er deze keer een fatsoenlijke topic warning geplaatst worden? Dit is in het vorige topic meerdere malen gevraagd (ook direct aan admins) maar er kwam nooit reactie op, voor zover ik weet althans. Vandaar nogmaals een poging. :)

Het zou mooi zijn als de ranking website erin komt te staan die gemaakt is door TheAnthonyNL.
Ook de teamspeak die door de grote meerderheid van de mensen hier wordt gebruikt + vrienden van. ts3.nehox.nl

Voor vragen over 60 vs 120 vs 144Hz misschien linken naar het vorige topic. Net zoals discussies over sensitivity, resolutie en dergelijke zijn er gigantisch veel pagina's reeds aan gespendeerd in het vorige topic. Deze vragen wekken immers enkel maar frustraties op bij de regelmatige bezoekers omdat ze weer langskomen + enkele mensen die er overdreven op ingaan waardoor de discussie meerdere pagina's lang wordt i.p.v. 1 pagina, bijvoorbeeld.

Mogelijk kunnen andere nog wat aanvullingen geven maar dit springt me zo direct te binnen.

Alvast bedankt!
Kunnen wel een soort van FAQ maken in de TS lijkt me, heb ik vanavond wel even de tijd voor. Als iemand wil helpen kan ik wel mede-auteurs aanstellen lijkt me. :)

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
Gefeliciteerd! Fijne taartdag!

Damien wijzigde deze reactie 15-01-2016 17:28 (5%)

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:04:
Daarnet een echt leuke game gehad. Geen geleuter, geen geklaag, leuke spelers,.. Vooral die cerenas. (haha)

Ook eens voor de scout/awp gekozen, niet alle rondes maar vond het echt fijn.
Zeker leuke match. Ik pak de AWP niet vaak op en in dust2 gaat het me meestal wel goed af, maar in mirage is het nog niet echt mijn ding. :+

Als jij het leuk vind om mede-auteur te zijn is dat prima wat mij betreft haha 8)

Edit: dikke update van de TS, feedback/aanvullingen welkom.

Cerenas wijzigde deze reactie 15-01-2016 20:55 (5%)

• Cerenas
quote:
Brogala schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:11:
Voor de topic start:

https://docs.google.com/s...zk_CSF4/htmlview?sle=true

Document waar veel pro spelers in staan met hun randapparatuur en mouse settings etcetera, denk niet dat je dit echt nodig hebt maar is iig beter dan csconfigs.com .

Goede FFA DM servers zijn de BrutalCS servers, hoewel je hier wel redelijk hoge ping hebt. Maar hebben van alle servers waarop ik heb gespeeld de beste hitreg en de beste spelers.

Verder vind ik deze maps ook handig voor het leren van de smokes:

https://steamcommunity.co...filedetails/?id=436268593
http://steamcommunity.com...ils/?l=dutch&id=447269341

Denk dat er voor meer maps wel 'smoke maps' zijn.
quote:
ghostman schreef op zondag 17 januari 2016 @ 22:48:
Misschien makkelijk om bij de TS de meest gestelde vragen al te beantwoorden?

Muis/dpi/ingame sens > hierboven & eigen voorkeur
Resolutie puur voorkeur + uitleg
144/120/75/60hz Verschil & uitleg
Trading > Trading topic

Wat nog meer? :P
quote:
k1NG schreef op maandag 18 januari 2016 @ 08:59:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=586234273

Misschien een handig linkje voor wat mensen die het nog niet alles optimaal ingesteld hebben.. Verder was ik vorige week m'n rank kwijt omdat een party member gebanned was cheaten.. Gelukkig na drie potjes(twee verloren één gelijk gespeeld) weer m'n Global rank terug. :)

Echt een ziek potje ook.. We stonden 15-14 achter, 1v1 en onze teammate wint door een een smoke grenade op de enemy te gooien die schijnbaar 1 hp had. Die kwam op hem terecht via de muur ook nog haha :+
TS bijgewerkt, kijk maar even of ik het zo goed uitgelegd heb, anders werk ik het weer even bij. :)

• Cerenas
quote:
ghostman schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:25:
[...]

Beste veranderen naar: "In het overzicht van TheAnthonyNL kun je mensen vinden die ongeveer jouw rank hebben" ofzoiets :P

Misschien ook makkelijk om bijvoorbeeld vooCSGO (YouTube: voo CSGO) ook in de ts te zetten? Staan heel veel filmpjes op met uitleg over mappen/smokes/spray control/etc.

Ook makkelijk: [Multi] Counter-Strike: Global Offensive Hier kun kijken (in het vorige topic dan wel) wat voor'n dpi iedereen een gebruikt.
Done, ik heb de channel van TheWarOwl er ook bij gezet, omdat die ook goede guides heeft. Ze staan onderaan bij linkjes. :)

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:18:
Zijn er nog enkele Cerenas. Zal ze eens opzoeken voor je.

Btw, heeft iemand een link van die sound settings post van reddit? Vind deze niet terug.

Weet er iemand trouwens de command voor de mvp muziek zachter te zetten?
Oké, toppie.

Heb die link zo niet, maar ik heb wel een lijstje van handige commands voor competitief, dan moet ik thuis even in mijn autoexec.cfg kijken.

Bedoel je soms snd_musicvolume 0.1 ?

• Cerenas
quote:
Frostbiter schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:40:
Hoe zit het eigenlijk met Face it? Is de gratis versie van Face it goed en hebben die servers wel een tickrate van 128 en merk je dat? Maar natuurlijke het grootste puntje is, zijn er veel mensen die gewoon geen mic gebruiken op Face it of Cevo?
Ik speel nog wel eens Faceit en ik moet zeggen dat het me beter bevalt dan MM. Ook zie ik een duidelijk verschil tussen free en premium, het niveau met premium is gewoon hoger. Denk dat premium DMG+ is over het algemeen. Op premium hebben de meeste in ieder geval wel een mic en communicatie is ook vaak wel dikke prima, met free kan die ervaring soms wat minder zijn.

De 128 tickrate vind ik wel net wat fijner, kan placebo zijn, maar het lijkt alsof de hitreg beter is met 128 ticks (theoretisch is dat misschien ook wel logisch).

Ik vind Faceit alleen al leuker door de knife round aan het begin om een kant te kiezen, plus het feit dat teamdamage uit staat, dat kan nog wel eens helpen met russen in het team. :+

Oh oh en overtimes natuurlijk, nooit meer draws!

• Cerenas
quote:
Nice!

Die smokes in car op banana ook erg nice haha, nooit eerder gezien. :+

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:47:
Gisteren m'n eerst pot train gespeeld en gewonnen. Bedankt aan Cerenas, Assix, Gandalf en jodi! Bizarre match waar we op CT eerst 1-7 achterkomen. T's die echt prachtige HS's halen en dan plots stoppen ze ermee. Half-time 8-7 en daarna winnen met 16-11. Ze kaapten er plots mee. Ze gaven aan global/supreme te zijn en te deranken en dat we daardoor wonnen.

Grappige bijnoot: we kwamen al tegen 3 van hun uit op overpass, maar die match ging niet door omdat er eentje niet joinde en 7 dagen ban kreeg.
Vind train echt een fijne map waar je goed posities kan houden als CT, van mij mag je die erin houden als we weer gaan spelen. 8)

Potje van gister was erg leuk idd, als T konden we zonder problemen zo doorlopen door main hahaha

Trouwens de Zowie ZA11 besteld, wil eens palm grip gaan proberen en de muis zou wat fijner zijn bij zweterige handjes :+ Als palm grip me niet bevalt gaat ie weer terug, verder geen problemen met mijn Logitech G502 (misschien gewicht een beetje).

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Ja, inderdaad voor mij ook. Net als overpass en cobble. Daarvoor laat ik met plezier cache of mirage vallen.
Jaaa, meer train en cobble O+

Cache vind ik ook nog wel leuk, maar Mirage begin ik wel zat te worden haha (mede dankzij jou *uhum*) :+

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:49:
[...]

Goh, Mirage vind ik wel fijn. Je kan veel verschillende tactics gebruiken. Ook de map zelf vind ik mooi. Cache daar in tegen vind ik niet zo mooi en ook mijn plays zijn er niet zo goed op.
Des te meer reden om meer Cache te spelen toch hehehe :*)

Maar inderdaad je hebt wel gelijk, ik vind A site op Mirage wel erg leuk om te houden of om aan te vallen, maar verder heb ik liever Train.

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 17:21:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Oke, rond 19u30? Cache, cobble en train? :-)
Helaas niet meer gelezen, moet tweakers thuis ook maar eens in de gaten houden :+ Ben vanavond ook wel weer van de partij waarschijnlijk :9

Gisteravond nog wel een cobble gedaan, niveau van de spelers leek erg hoog, maar communiceren oh maar.
quote:
estrion schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 08:28:
hoi hier weer een update over mijn road out of silver strubbelingen. sinds de vorige keer een paar tweakers aan de friends list toegevoegd en daar een paar leuke potjes mee gespeeld. later die week opnieuw promotie gemaakt en ik ben nu silver elite. ik merk wel dat de tegenstand nu een behoorlijk stuk hoger is dan toen ik weer op s1 was begonnen.

dat is eigenlijk niet zo gek aangezien de de mensen die nu SE en SEM zijn voor de rank uppdate GN 3/4 waren en ik voor dat ik gestopt was het daar ook best pittig tegen had. naja we blijven rustig door spelen en ik zie wel waar het schip strand :)

er is een momentje wat ik toch met jullie wil delen. ik ben dan wel een silver maar hier was ik toch best trots op mezelf. daarnaast om uit te vinden hoe ik eigenlijk iets op youtube krijg vanuit een ingame demo.

[video]
Netjes!

• Cerenas
quote:
estrion schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:39:
[...]

dank je :) als ik hoger verdien zal ik van zelf wel een rankup krijgen. ik blijf gewoon lekker spelen en mn best doen en dan komt dat vanzelf wel. of niet natuurlijk :+

ik moet voorlopig vooral werken om mn aim op orden te krijgen. daar zit nog veel te veel variatie in. de ene ronde kan ik 4/5 headshots maken en de volgende kan ik een clip leeg sprayen zonder ook maar een kolgel te raken. en het goed op hooft hoogte pre-aimen moet nog beter.
Same here op MG2, ben soms wat te onrustig bij confrontaties :+

• Cerenas
quote:
NuCl3aR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:21:
[...]

Heb ik ook op Supreme niveau hoor. Op dust2 bijvoorbeeld sta ik solo B. Als er plots 3 man tunnel uit komt gelopen is het toch ook altijd even paniek. :)
Dat is echt de perfecte voorbeeld ook in mijn geval haha, ligt vast aan die plek, op A long heb ik er niet zoveel last van iig :+

• Cerenas
quote:
Gimmy62 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:02:
[...]

Dit kan je simpelweg te voorkomen door een csgo gezegde.

Skins will make you PRO :9
Everybody knows this. ^^
Werd een tijdje terug ook helemaal verrot gescholden door iemand die wou beweren dat CSGO niet pay2win was, pfff 8)7

• Cerenas
quote:
ghostman schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:27:
Lol :P
http://www.kitguru.net/ga...ters-into-getting-banned/

Iemand heeft een hack gemaakt voor counter strike wat niks doet, maar er wel voor zorgt dat je een VAC ban krijgt. 3000 Mensen hebben door hem een VAC ban :P
Dat is echt baas. Hopelijk gaan meer mensen zoiets flikken. >:)

• Cerenas
Iemand een idee waarom er weer zo'n verschrikkelijke drop in skin prijzen is?

Ik wil verdikkeme uptraden, dat wil zo niet :'(

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:01:
Steam sales (again).. Veel mensen verkopen hun skins om een andere game te kopen.
Ai, inderdaad. Sinds ik CSGO speel vind ik de Steam sales wat minder leuk worden haha :+

• Cerenas
quote:
nichan schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:15:
Onlangs heb ik mijn sensitivity verlaagd (nu 1.5 bij 800 dpi) en moet echt wennen aan hoe laag dat is. Ik beweeg nu veel meer mijn arm maar krijg daardoor soms last van mijn schouder.
Hebben jullie nog tips hoe ik het best mijn arm kan neerleggen (elleboog ook op bureau bijv.)?
Ik zelf heb hetzelfde doorgemaakt. Ik begon zelfs met 1600DPI en 6 sensitivity ( 8)7 ), nu zit ik op 800 en 1.2.

Wat bij mij veel scheelde is dat ik eerst de Logitech G502 had, die iets van 130gram is zonder gewichtjes en ik heb nu de Zowie ZA11 die veel makkelijker glijd en ook veel lichter is (90 gram zo uit mijn hoofd). Na deze switch ging het zoveel beter op lagere sensitivity.

Ik heb zelf wel een diep bureau, waardoor ik mijn hele armen op het bureau heb liggen, of dat verder uitmaakt weet ik niet.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
silverchaoz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:51:
[...]

Dan ligt het denk ik aan mij, want ik heb in een heel jaar CSGO maar 3 cheaters gezien waarvan ik 100% wist dat ze een macro gebruikten of wat anders om vals te kunnen spelen
Laatste tijd (niveau LEM) op zich ook maar erg weinig mensen meegemaakt waarvan ik dacht dat deze aan het cheaten waren. Mocht ik toch de twijfel hebben dan keek ik de demo nog eens na om dan te zien dat deze persoon simpelweg puur op geluid en enigszins wat geluk (hitreg) zijn kills binnen harkte.

Ik had meer moeite met de mensen op FaceIT, waarin je de demo ging bekijken en ze vervolgens je door elke muur gewoon on point gingen volgen. Waarna ik mijn FaceIT abbo ook gelijk heb stopgezet.

• Cerenas
quote:
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 01:23:
[...]

Nee want je kan om niks gekicked worden, wat ook af en toe wel kan gebeuren vooral als je een premade van 4 in je team heeft. Je kan alleen om je gedrag in game worden beoordeeld.
Een vriend van me had een 7 dagen ban gekregen omdat hij te vaak mensen kickte, dus dat is blijkbaar ook mogelijk. :+
quote:
Lanithro schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:18:
Gisteren eindelijk weer eens een hele goede pot gespeeld na een hele reeks ergens in de onderste regionen terecht te komen afgelopen drie potjes in de bovenste regionen. Het meeste met dank aan de P90. Ik begin dat wapen steeds meer te waarderen. Laats een mooie 4vs1 clutch mee gewonnen. Wat vinden jullie eigenlijk van de P90. Tegenstanders zaten gisteren te zeuren dat ik alleen maar daar mee speelde.
Komt voornamelijk door het feit dat je er veel minder skill voor nodig hebt, in ieder geval op kortere afstanden.

• Cerenas
quote:
Lanithro schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:59:
Je hebt ook specifieke Smoke maps binnen de Steamworks. zoek op nade practice oid...
Die staan ook in de TS :)

• Cerenas
quote:
ghostman schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:30:
Net 2 potjes gedaan, krijg ik een shadow case gedropt en zegt iemand open hem (cerenas?). Dus ik open hem en ik zie:
Usp kill confirmend *O*
M4A-1S golden coil *O*

Wat krijg ik, auto sniper marine -O-
Haha, nu voel ik me nog schuldig ook :P

• Cerenas
quote:
IAmNice schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:26:
Lol als iemand die reddit post heeft gelezen. Zelfs hackers vragen zich nu af waarom Valve weinig meer doet aan hacks. Afgezien van de idiote dank memes en reactions kreeg ik nog een redelijk aanneembare complottheorie die een vriend van mij vertelde na het lezen van die post. Wat als Valve nou gewoon geld verdiend aan al die extra accounts. VAC is goed genoeg om de meeste simpele free cheats te pakken, het duurt meestal wel effe om andere moeilijke cheats te pakken en VAC krijg dure private cheats niet te pakken.

Dus als je als hacker/cheater op je eerste account door een simpele free cheat gevact wordt na een maandje ofzo koop je een tweede account met wat andere cheats die ook na een tijdje gevact wordt en daarna koop je weer een nieuw account. Als VAC zo goed was, dat het iedereen zo snel gebant krijgt, dan is het niet leuk om te hacken, want je wordt toch meteen gebant.

Als hacker vind je de free cheats leuk in die ene maand dat je niet gebant bent>je wordt gebant door vac>koopt weer een nieuw account met betere cheats.Ondertussen heeft Valve al twee keer verdiend aan je. Klinkt aannemelijk als je ziet hoe weinig Valve om csgo geeft, maar wel om geld natuurlijk.

Te idioot misschien of toch niet?
Ik heb hem ook voorbij zien komen inderaad. De theorie zoals jij hem beschrijft zou je bijna wel denken gezien de *aandacht* die CSGO krijgt van Valve.

In de screenshot van dat topic (linkje) las ik iets wat ik zelf meer aanneembaar vond het dat is dat VAC nu alleen 32 bit processen zou kunnen scannen en Valve werkt aan een update die ook 64 bit processen kan scannen.

Hopelijk komt er dus een flinke update voor VAC die in ieder geval een groot gedeelte van de cheaters kan weren. :)

• Cerenas
Hmm op die Famas na zie ik niet echt een skin die ik graag zou willen hebben.

Nova Hyper Beast thoooo :+

• Cerenas
Ik zoek ook nog een medespeler.

Hoe zit het eigenlijk met de aantal missies die je mag doen, gister 2 gedaan en toen moest ik 5 uur wachten totdat ik er weer 1 mag spelen. Komt er dan elke 5 uur weer 1 bij of heb ik er nu weer 1 en moet ik daarna weer wachten?

• Cerenas
quote:
Yes, ben vanavond van de partij. :)

Denk tegen 7 uur wel online.

• Cerenas
quote:
Sjef_ schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:44:
[...]

Je moet ook niet zoveel teamkills maken 😂
En laat ik maar niet beginnen over de fake's die mislukken. 😜
Geen opzettelijke teamkills natuurlijk he, altijd van die teammates die in je spray gaan lopen enzo O-)

Heb ik gelukkig nooit last van :*)

• Cerenas
Kwam ik tegen op reddit:
https://gfycat.com/VeneratedThornyAmazonparrot

Hilarisch :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
Gister even een operation missie gedaan, kom ik alleen te staan tegen 7 enemies haha 8)

Het zijn casuals voornamelijk natuurlijk dus het aantal keer dat ik hacker genoemd werd kun je wel gokken. :+

• Cerenas
quote:
Meteen allemaal haat reacties op zijn tweet, terwijl er nog niks bekend is verder? :P
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 00:00:
Ik heb een headset van 5 euro en wil upgraden. Ik vind veel te veel reviews die allerlei verschillende headsets aanraden waardoor ik door de bomen het bos enzo niet meer kan zien. Ik wil rond de 50 e max kwijt zijn, dan moet toch wel iets leuks te vinden zijn? Wat raden jullie aan? Of is mijn headset van 5 e prima?
Als je iets meer wil uitgeven heb je in ieder geval iets goeds zoals de Kingston HyperX Cloud inderdaad of de Steelseries Siberia V2 :)

Cerenas wijzigde deze reactie 09-03-2016 13:28 (47%)

• Cerenas
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:55:
[...]

tnx! Ik word gek van al die SEO sites waar 'reviews' op staan... helaas is de V2 niet meer te krijgen, of moet ik de usb hebben? (weet niet wat beter is)? Er is wel een V3 uit?
Dan zou ik voor de Kingston HyperX Cloud gaan, heeft ook vele reviews hier in de Pricewatch. De Steelseries V3 zou vergelijkbaar zijn met de V2, maar een stukje duurder, vandaar..

quote:
Madbee schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:32:
Vanavond haal ik m'n nieuwe 3d kaart op en heb ik weer een mooie gaming pc samengesteld met 144hz monitor die onderweg is
.
Hiervoor speelde ik op m'n laptop en dat ging best lekker. zit nu op DMG rank. Zijn er meer tweakers van dit niveau die af en toe een potje willen spelen? ben de russen wel een beetje zat nu!

nickname is madb !

edit: ik zal de teamspeak uiteraard proberen.
Voeg mij ook maar toe. Steam profile staat in mn signature als het goed is en anders kan je me vinden onder wambam.

Voor de rankshit en mijn break was ik net global nu toch blij met mn dmg rankje die ik gekregen heb.
Break van 2,5 maanden en dan nog op dmg le niveau mee kunnen komen vind ik best relaxed vind ik zelf.

Steam: Ryada.

quote:
Lanithro schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:47:
Nou zo lekker ging je anders niet WamBam, ik ook niet, maar dat even terzijde... We snapte allemaal die rank niet...
Als ik er vanuit ga dat ik iets meer dan 2 maanden niet heb gespeeld vond ik dat ik het redelijk deed :)
Maarja wil ook wel een beetje positief beeld houden anders ragequit ik hem weer eens, had eerder mg2 moeten krijgen als rank als ik eerlijk ben.
Moet wel zeggen was wel gezellig ^^

Ryada wijzigde deze reactie 17-03-2016 16:29 (3%)

• Cerenas
quote:
Brogala schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:16:
[...]
https://www.reddit.com/r/..._adds_ranks_elo_pro_pugs/

Yay! Nu er nog voor zorgen dat ik goed ga spelen, want ik ga nu alleen maar bergafwaarts :P
Misschien is het dan nu ook interessanter voor wat mindere spelers. Ik hoor heel veel mensen dat de ESEA servers beter zijn dan FaceIt, dus wil het wel proberen, maar heb me er tot nu toe van weerhouden omdat ik maar MGE ben. Ik bedoel dan word ik gewoon ingedeeld in de lagere beschikbare ranks, zoals nu ook met FaceIt premium (Bronze league). :)

quote:
Power2All schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:32:
Ik raak tegenwoordig ook weinig.
Maar ja, deed ik sowieso al niet xD
Jij bent de pro90 hero hierzo.
Gewoon eens leren dat dat ding niet gekocht moet worden :p

quote:
ErA schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:58:
Net als alle guns heeft de p90 voor- en nadelen.

Simpelweg zeggen dat iemand een noob is omdat hij de p90 gebruikt en jou killed toont alleen maar aan dat je zelf niet goed genoeg bent om daar mee om te gaan.

Ik zelf koop de p90 vaak als we een ronde hebben gewonnen maar de ECO krap is, maar ik weet dat de tegenstander ook slechte eco heeft.
Ook gebruik ik de p90 wanneer ik als CT hard wil gaan pushen of bijvoorbeeld een kleine ruimte ala Cobble drop moet defenden.
De p90 grap tussen mij en power2all is niet compleet inhoudelijk. Tis meer gewoon iets waar ik hem mee plaag omdat hij eerst nooit iets raakte met de ak en m4 (nu raakt hij er wel wat mee)
Ik noem niet iedereen die de p90 gebruikt noob, dat heb ik ook niet geimpliceerd. Het is net als de auto een wapen in het spel. Mensen mogen het gewoon kopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
Nou ja LG's pick, hopelijk pakt NaVi de volgende twee maps :'(

Cerenas wijzigde deze reactie 03-04-2016 21:38 (8%)

• Cerenas
Wat al heel veel scheelt is Dust2 uit je maps halen als je gaat soloQen. Zelf soloQ ik alleen nog maar op faceit eigenlijk. Daarnaast zijn er altijd wel wat mensen van tweakers/nehox online om mee te spelen, mij mag je ook toevoegen, ben MGE.

• Cerenas
quote:
Madbee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:24:
MGE op faceit? ik dacht dat dat alleen hoge ranks waren?
Zekers, goed te doen hoor en meestal wel redelijk balanced, zit dan wel maar op ~900 elo met mijn Bronze rang, maar dat doet er niet toe. :+
quote:
r4ptor schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:15:
[...]

Cerenas is dan ook een hoge rank. Zoals iedereen is hij Global, maar heeft hij de verkeerde rank.
QFT, één van de vele onopgemerkte pro's. O-)

• Cerenas
Oeeeh komen er observer spots? Kijk graag mee :)

• Cerenas
Een Tweakers competitie! :o :o :o

Ik ben nog beschikbaar voor een eventueel derde team hehe, maar ik kan zaterdagavond iig niet.

• Cerenas
quote:
IAmNice schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:24:
[...]

Nou zal ik dan cerenas, jij en ik als derde team al opschrijven? Heeft iedereen zondag tijd?
Zondagavond tussen 7 en 11 is wat mij betreft prima. :)

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:52:
Team 1: Ydereen, Sjef, BoterKroon, R4PT0R, Kevinnnnn
Team 2: NeHoX, hmr, Merijn, j0olz, Nef
Team 3: cerenas, Frostbiter, IAmNice, ? , ?
Team 4: ?, ?

Dit hebben we momenteel.
Muahahaha de anti-strats tegen Team1 al bedenken >:)

• Cerenas
quote:
Sjef_ schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:58:
Ban mirage zou genoeg moeten zijn 😂 Kan raptor zn fake niet doen 😁

[...]
Hahaha, die actie probeert hij op meerdere maps ondertussen :9

Wel leuk om map bans en picks te doen zoals bij de pro's. :)

• Cerenas
quote:
SamD schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:40:
Wat zijn jullie ranks ongeveer? Mits die niet té hoog zijn wil ik zelf ook wel joinen :P
Ben het SoloQ'en ook wel een beetje zat. :') Ben zelf MG2 / MGE / DMG (afhankelijk per account).
Team 3: cerenas, Frostbiter, IAmNice, trolloos, ?

Nog 1 plekje in team 3! Ik ben zelf MGE en trolloos DMG, de rest weet ik zo niet eigenlijk hehe. :9

Edit:
Dusss
Team 3:
cerenas - MGE
Frostbiter - GNM
IAmNice - MG2
trolloos - DMG
SamD - DMG

Cerenas wijzigde deze reactie 08-04-2016 16:44 (10%)

• Cerenas
quote:
Ach, geen zorgen, het is maar voor de fun :)
quote:
trolloos schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:41:
Ja ik doe wel mee, maar de tijd is nog niet bekend dus?
quote:
IAmNice schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:29:
Nou nog een challenger voor team 3 vinden! Wie o wie schrijft op voor team 4. Of zijn jullie allemaal bang.
Nee, moeten we nog maar even kijken dan, 1 van de andere teams wil vast ergens volgende week wel spelen. O+

• Cerenas
Ik heb even snel een tournamentje opgezet;
http://challonge.com/gotcsgo
Is dit een idee?

Verder moeten de teams onderling natuurlijk afspreken wanneer ze willen spelen en afspreken natuurlijk met de server owner of ze die op dat moment mogen gebruiken. :)

Team 2: NeHoX, hmr, TheRoBBeR, Nef - EG mike of Psycon
Team 3: cerenas, Frostbiter, IAmNice, trolloos, SamD
Team 4: Wereldkaart, djrobo, Jelle, Koelebobes, Brogala
Team 5: VINK, AsD, Dilano, Dutch, Wambam

• Cerenas
Ik heb het nu zo gezet inderdaad, maar er kan nog geschoven worden voor nu.

Anders is het gewoon de bedoeling dat Brogala's team tegen de winnaars van de eerste wedstrijd speelt. Wie dan van ronde 2 het eerste gaat spelen maakt wat mij betreft niks uit.

Maar wel even handig om af te spreken of we BO1/2/3 doen, mij lijkt BO2 ook het fijnst qua tijd.

• Cerenas
quote:
Jo0Lz schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:33:
[...]

Ja, maar nergens een planning, of lijst met deelnemers?
Vanavond toch een pot? Ik en Merijn gaan casten, maar moeten we wel weten hoe, wat, wie en wanneer.

Die BO3 vanavond, de rest moet maar eens gepland worden dan?

Team 2: NeHoX, hmr, TheRoBBeR, Nef - EG mike of Psycon
Team 3: cerenas, Frostbiter, IAmNice, trolloos, SamD
Team 4: Wereldkaart, djrobo, Jelle, Koelebobes, Brogala
Team 5: VINK, AsD, Dilano, Dutch, Wambam

Dit is wat er tot nu toe staat, planning van volgende matches zou dan gepland moeten worden inderdaad, maar dat ligt dan bij de teams onderling en bij eventuele streamers.

Wat mij betreft is het dan prima dat alles BO3 is, weet niet hoe de rest hier over denkt.

• Cerenas
quote:
IAmNice schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:00:
Ik zit zelf in team 3 en stel voor dat we vandaag/morgen nog een pot doen. Tijd: 17.00.

Iedereen van team 3 en mensen waar tegen spelen(team 5?) laat even weten of je kan vandaag/morgen.
Ik snap dat het beter georganiseerd kan, maar dit ook maar voor de lol voor de meesten denk ik.
Ja dat is wel heel vroeg :P, ik zelf kan tussen 19:00 en 23:00. En vanavond wordt het hem in ieder geval niet, dan zijn de eerste twee teams bezig.

• Cerenas
quote:
hmr schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:39:
Eens met raptor, het idee van ons om met een aantal mensen te spelen is volledig uit de hand gelopen en sommige mensen zijn meteen enthousiast het idee gaan uitwerken.

Als ik voor mezelf spreek weet ik nu al dat ik het niet ga halen om een meerdaagstoernooi te spelen, gezien mijn werk/social life. Zo vallen de meeste avonden in het weekend sowieso uit..

Vanavond spelen we voor de fun, het staat iedereen vrij om zelf ook zo'n fun pot te organiseren... Als raptor en cerenas er iets moois van maken ga ik zeker kijken of ik iets vrij kan maken..

Tot vanavond boys, en Grim thanks voor het beschikbaar stellen van je server. Als het goed is kunnen jullie onze match live kijken op de stream van j0olz; )
Denk dat meerdere mensen dat probleem ook hebben, we kijken wel even wat handig is. :)

Verder zal ik zeker de match van vanavond volgens als j0olz hem streamt. :9

• Cerenas
Yes, raptor heeft een mod al even gevraagd betreffende een apart topic. Verder zullen raptor en ik even kijken hoe en wat betreffende registratie, opzet, regels, datum, enz. Dus hopelijk binnenkort meer informatie :)

En voor de fun lijkt me beter idd, je ziet nu al dat sommige teams al meer hogere ranks hebben, dus voor prijzen spelen is wat minder leuk dan.

• Cerenas
quote:
Brogala schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:49:
Ik raad aan om cl_mute_enemy_team 1 in je autoexec te zetten. Dan word je niet afgeleid.
En om acties als deze te voorkomen;
http://gfycat.com/GraciousMiniatureJapanesebeetle

:+ :+ :+

• Cerenas
quote:
NuCl3aR schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:07:
Tyloo wint 2-1 van LG.

China numba 1.
En dan bedenkende dat ze met opzet Cache tegen mousesports deden, om te testen (van wat ik gelezen heb). Ze hadden denk ik niet een nederlaag tegen Tyloo verwacht. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
Erg leuk om Tyloo zo ver te zien komen. Ben benieuwd hoe het toernooi verder gaat verlopen (vooral qua Tyloo en Mousesports).

Kwam deze tegen op Reddit:
https://twitter.com/CLGpita/status/720671282476552192

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
Zionrage schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:44:
Ik ben aan het kijken naar een 144hz beeldscherm, echter zie ik niet direct de beste koop. Ik speel natuurlijk cs:go, maar ik vraag mij af of jullie mij toevallig kunnen helpen? Ik loop telkens tegen deze aan:
pricewatch: AOC G2460PG Zwart

Maar ik vraag mij af of de 200 euro extra voor G-sync het wel waard is?
Neuj is het over het algemeen niet waard, vooral niet als je toch wel de 144+ fps haalt. Het is alleen om frames te syncen met je monitor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:13:
Gisteren overigens echt leuke potjes gespeeld. Overpass en inferno zijn momenteel toch wel mijn favoriete mappen.
Mirage en cache daarintegen ben ik zo moe gespeeld..

Alleen vind ik overpass wat moeilijk om de sound te onderscheiden zoals bij de tunnels en connector.

Overigens ook mijn golden operation coin gehaald op Cruise.. Moest nog 10 hs doen. Besloten de deagle te kiezen en gewoon ff 14 juan deags in 10 rondes. Nog nooit zo goed gedeagelt
Inferno is echt mijn slechtste map, zoals gister ook al wel gebleken. Cobble en Overpass liggen me wel erg goed. 8)

Edit: tevens weer gederanked naar MG2 verdikkeme, heb weer een carry nodig :+

Cerenas wijzigde deze reactie 18-04-2016 15:51 (5%)

• Cerenas
Wat ik vooral jammer vind van de M4A4 is dat die veel beschadigder lijkt dan een slechtere M4A1-S. Heb nu een Well-Worn Master Piece, maar die ziet er stukken beter uit dan mijn Factory New Daybreak...

• Cerenas
quote:
silverchaoz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:45:
[...]

Ik was die evil dyamo al vergeten 8)7 . Die skin is eigenlijk behoorlijk mooi voor die prijs waarvoor je hem kan krijgen tbh.
Ik vind het persoonlijk de mooiste M4A4, maar omdat hij zo goedkoop is heb ik hem niet :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
Sinds ik mijn Master Piece heb carry ik lems/supremes op faceit yo >:)

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:10:
[...]

Als ze de a1 gewoon 80 kogels ipv 60. Ik speel er nu ook vaak mee en hij inderdaad accurater. Ik spray veel minder door die 60 kogels.. Eergisteren toch met 1 clip 3 kills kunnen maken, en de ronde ervoor zei ik nog dat de a1 te weinig kogels had..
Net zoals de USP-S zuinig zijn met je kogels haha, ben zelf dan ook overgestapt op de P2K, maar gebruik nog wel de A1 voor de dikke spraydowns 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
Zionrage schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:50:
Kan de cs:go community geen kickstarter opzetten voor servers zonder russen? 8)7
Er zijn toch genoeg servers zonder Russen? Vele community servers, Faceit Premium, ESEA, etc.? :)

• Cerenas
quote:
Zionrage schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 10:53:
[...]

Na lange tijd spelen is dit nieuw voor mij? Community servers is dat ook direct ranked dan?
Ik gebruik altijd de lobby, om vervolgens toegewezen te worden aan teammates en enemies o.O
Community servers niet, maar Faceit en ESEA hebben wel een ranking systeem, die is wel anders dan die van CSGO zelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cerenas
quote:
Erg interessant, kwam ook deze tweet tegen van een ESL medewerker:
https://twitter.com/ESLJaap/status/722318624254517248

Grootse plannen vanuit ESL lijkt het :D

Edit: excuus dubbele post.

Cerenas wijzigde deze reactie 19-04-2016 11:08 (3%)

• Cerenas
quote:
Eekhoornz0r schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:22:
[...]

Ik denk dat de beste teams van Nederland zich hiervoor wel zullen inschrijven, Maar hopelijk ook een hoop mindere, en dan kunnen er nog best eens leuke potjes tussen zitten voor ons :)
Hoe dan ook wil ik het initiatief van ESL op een of andere manier steunen in de hoop dat esports in Nederland wat groeit.
De Playoffs zijn in het Amsterdam Arena lees ik op de website :o

• Cerenas
quote:
Zionrage schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:43:
[...]

Dan wordt het niks voor mij. Voel mij meer thuis in de ziggo dome.
Te weinig capaciteit natuurlijk, er moeten 50.000+ mensen herbergt worden :+

• Cerenas
quote:
lionzeye schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:53:
De wat meer bekende Nederlandse pro's zitten op dit moment vaak niet in teams met alleen spelers uit de Benelux. Erg goede zet van ESL om de scene een impuls te geven, denk ik.
Ik vraag me dan af hoe hoog het niveau is op lan parties zoals The Party NL of The Reality? Dat soort teams zullen hier ook wel aan mee doen lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:01:
Nee, Arch Gaming gaat voor de laatste plaats!
Nou hey, met zo'n instelling komen we er niet natuurlijk. Gaan voor een finale in de Arena natuurlijk :9

Cerenas wijzigde deze reactie 19-04-2016 16:04 (3%)

• Cerenas
quote:
NuCl3aR schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:33:
[...]

Het niveau is best redelijk. Nog altijd niets vergeleken met de Europese top om eerlijk te zijn. Het probleem zit er gewoon in dat teams niet lang genoeg bij elkaar blijven om iets fatsoenlijk op te kunnen bouwen. De betere spelers in BE/NL hebben een schijthekel aan elkaar en beschuldigen elkaar van cheats (ja/nee laat ik in het midden). Mocht je nog wat popcorn hebben liggen kun je het SugarLAN topic op Gamelux een keertje lezen vanaf pagina 5.
Wow een paar pagina's lezen verteld al genoeg idd.. :-(

• Cerenas
quote:
NeHoX schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:34:
[...]

1000dpi en 0.8 hier. Zieke flicks raak je makkelijker met lage sens!
Maar niet die zieke 360 flicks die je op 5000 eDPI wel zou kunnen maken 8)

• Cerenas
quote:
merryb schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:38:
[...]

Doe maar, ik heb t net even geprobeerd en het is menselijk onmogelijk om dan nog te mikken. Het gaat om mm werk, en dan overaim je nog.
Maar dan verplaats je de muis ook op een andere manier hé. Waarschijnlijk gebruikt silverchaoz fingertip grip, tenminste zo speelde ik wel toen ik net begon met CSGO. Toen zat ik ook op 2400DPI en 6 in-game sense ofzo. Met die settings kwam ik tot nova4 daarna ben ik drastisch gaan verlagen.

• Cerenas
quote:
estrion schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 08:27:
[...]

nee... niet inferno weg. de boefen :(

die prime mm vindt ik niet eens zo een slecht idee. zeker niet voor de mensen die vaak solo que doen.
RIP smurf accounts, dat scheelt ook al een hoop denk ik voor de mensen die niet global of supreme zijn haha.
quote:
rnenator schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:12:
[...]

Neeeeee!!!! Niet inferno! Niet die brakke nuke! Nou ja ik trok me toch al weinig aan van de 'active/passive' map poule, en de oude nuke werd niet veel minder gespeeld doordat hij is de passive map poule zat.

Ik hoop wel dat ze snel met een nieuwe inferno komen, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel een jaar duren.
Nieuwe Inferno ben ik wel benieuwd naar dan, hopelijk want sneller dan een jaar. Voor nu maar kijken hoe Nuke gaat zijn in competitief. Laatst een keer met zilvers op Faceit gespeeld, maar toen werd ik best hard ge-ownd. :+

• Cerenas
quote:
hmr schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:11:
[...]

Met het risico dat we weer verzanden in de smurfen is wel of niet ok discussie, snap ik het nut niet van deze update..

Het enige voordeel wat ik zou kunnen zien is dat men bepaalde landencodes aan elkaar koppelt en alle russiche nummers dus uitsluit van west-europese nummers :)
Dan zou ik weer durven soloQ-en op MM :+

• Cerenas

• Cerenas
quote:
merryb schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:42:
[...]

yo, ik zit nu op le/lem of MG1 met smurf, en die mensen zijn idd gewoon lastiger. Aimbattles 1v1 winnen ze niet, maar vol door sprays heen poweren met een p90, rare angles/pushes etc maakt MG1 soms lastiger dan LEM :+
Dit herken ik ook als MG zijnde, speel wel eens met LE/LEM vrienden mee en soloq op faceit en dat gaat me vaak wat beter af dan MM. Al gaf mijn vriend wel aan dat ik ook nog wel eens rare plays maak, dus misschien ben ik juist zo'n MG'er die hogere ranks verrast. :+

• Cerenas

Bij de 7-0 achterstand zag ik al geen hoop meer, maar toch wel een mooie comeback gemaakt. Dit uiteindelijk 21-18 verloren... |:( |:(

Die zoete elo wordt me niet gegund. :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
quote:
xeroamd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:54:
Weer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb door school/stage et cetera, maar ben opzoek naar een nieuwe muis. Iets heeft hier zijn tandjes in mijn Deathadder kabel gezet en die heeft nu soms issues dat 'ie niet normaal tracked. Heb zelf altijd met razer DA's/microsoft intellie explorers gespeeld en heb een palm grip. Wat zou een goede opvolger zijn voor mij? Twijfel op het moment zelf sterk tussen de Zowie ZA (11 of 12 want grote pootjes) en de Zowie EC1-A, maar eigenlijk geen flauw idee gezien ik ze nog nooit fysiek vast heb gehad. Alle input is natuurlijk welkom!
Eigenaar van de ZA11 (heb ook mega handen) en vind het echt een super muis, vooral omdat hij zo licht is. Verder zit er gewoon een high-end sensor in en glijd hij super fijn en soepel over mijn muismat. Had voorheen de Logitech g502, die is een stuk zwaarder en glijd minder goed, maar ligt wel weer beter in de hand en heeft een fijnere plaatsing van de extra knoppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
quote:
r4ptor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 21:17:
[video]

Het duurt jaren voor je CSGO helemaal kent... >:) ;)
Nou zeg, de titel klopt niet ;(

• Cerenas
Haha, ChrisJ is creatief geweest met zijn handtekening :+

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
Weet nog iemand wat GOEDE oplossing tegen terugkerende VAC Authentication errors? Ik heb inmiddels alle oplossingen al geprobeerd die gegeven worden van Steam zelf en ook het programmatje die al deze zaken ook afwerkt heeft inmiddels geen succes meer.

Ik heb ook al geprobeerd om op een ander steam-account in te loggen en dan een game te starten om vervolgens weer uit te loggen en weer het op mijn main te proberen maar ook dat werkt niet meer.

Het ging enkele dagen goed, maar momenteel zit ik weer met hetzelfde probleem als voorheen. Ik kan ongeveer 10 rondes spelen en dan knalt hij er weer uit.

Ik draai geen CCleaner of iets dergelijks dus dat kan het volgens mij ook niet zijn.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
ajaxalex schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:51:
[...]

-verify in je launch options zetten?
Dank je. Ik zal het er eens bij zetten.
quote:
plientje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:50:
[...]

Heb hier ook een tijd last van gehad. Als het goed is wordt er een website van steam geopend met allemaal oplossingen die je kan proberen. Weet niet welke voor mij heeft geholpen, maar je kan ze natuurlijk allemaal even proberen.
Deze heb ik allemaal uitgevoerd. Ik zag echter dat om één of andere reden DEP niet geactiveerd was op mijn pc, dus dat heb ik gisteren even doorgevoerd. Nu is het afwachten om te zien of het de oplossing was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cerenas
quote:
merryb schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:39:
Dubbelpost want edit pushed het topic niet

Voor iedereen die de major finale wil zien maar niet weet wanneer hij is, hij is nu!

wat achtergrond info: Het is een Bo3, dit betekend dat er maximaal 3 maps gespeeld worden, afhankelijk van een 1-1 of een 2-0.

SK - het oude luminocity (fallen en vriendjes) VS Liquid met S1mple i.p.v. Pimp.

Dit is de eerste keer dat een NA team in een Major finale staat, dat maakt deze best bijzonder en spannend. NA werd tot voorkort gezien als een 3e wereld land gezien CS, waar slechte acties worden beschreven door de meeste CS'ers als NA-actie. (NA nade, NA boost etc)

Voor iedereen die de stream gaat kijken hier wat tips:

Chat is kut.
ADR betekend average damage per round. Hoge ADR (~100 of meer) word als (zeer) goed gezien. ADR is zo goed als de beste manier om te kijken of een player impact heeft op het spel.

K/d ratio is niet zo belangrijk aangezien een lurker of een solosite speler mss veel meer overleeft/saved in z'n eentje, en zo een onnatuurlijk hoge K/dr heeft voor de impact die hij heeft gedaan.
Vraag me wel af of Liquid veel gaat voorstellen zonder s1mple.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
merryb schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:38:
[...]

Als jij je lol uit een e-sport haalt met gokken kan je dan niet beter gewoon gaan gokken? Lijkt me meer dan prima dat we afzijn van de mensen die niet om kunnen gaan met teams die verliezen, pro's vertellen zichzelf maar af te maken omdat ze een asiimov verloren zijn... niet? Einde van comp, laat me niet lachen.
Ik deel de mening dat dit niet het einde van competitive CS zou betekenen. Er zijn genoeg alternatieve manieren om op games te wedden voor bijvoorbeeld geld ipv skins. Tevens is gokken niet de enige drive achter competitive CS, je hebt namelijk ook gewoon FANS. Waarbij het enige boeit is dat hun team wint. League of Legends is mateloos populair, terwijl de games van uit mijn oogpunt echt ruk zijn om naar te kijken. Maar toch trekt het vele malen meer viewers dan de CS:Go matches. En de enige optie tot gokken bij League of Legends is dezelfde die zou overblijven bij CS:Go. Dus nee, als MOBA succesvol kan zijn zonder gokken met skins, dan is het voor CS:Go hetzelfde geval.

Een MOBA heeft nu eenmaal meer vrouwelijke kijkers vandaar het verschil in viewercounts.

Zolang de boxes maar blijven droppen bij Major's ga je geen verschil zien in viewercounts. Oftewel het einde voor CS:Go is nog lang niet in zicht. Niets mis met een grote schoonmaak.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
merryb schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:19:
[...]

Niet helemaal waar, viewercounts zullen zeker omlaag gaan, helemaal bij shit-tier teams. Waar je vroeger keek naar een t10 match omdat je er een skin op had staan, boeit die match nu niemand meer. Die zullen dus ook wel verdwijnen van twitch langzamer hand, met kans dat de opkomende scene weer doodbloed. Daarintegen zijn ze volgens mij bezig met een junior-league.

Maar ook grote matches krijgen al minder viewers. Na de grote rank daling zijn veel mensen gestopt met MM, en veel compleet. Die laatste zullen wss ook minder interesse tonen bij matches. Samen met het slechte casten van IBP en de directie van de vorige major, gaan ook de niet fans/ niet spelers niet echt geïnteresseerd zijn.
Ik heb het over een major he, waarbij ook naar shitteams gekeken worden zolang ze maar op de_cbble rondhuppelen. En dat is toch bijna een standaard pick. Dus daar ga je niets aan merken. De kleinere toernooien zullen inderdaad viewers inleveren, maar goed dan denk ik ook... who really cares?

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
IAmNice schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Ook de grote toernooien zullen er onder lijden. Al die goksites hebben sponsorships zelfs bij de grootste top teams. SK bijvoorbeeld was lang gesponsord door csgowild, fallen zag je wel om de dag weer effe een tweet uitgooien over csgowild.

De kleinere toernooien waren wel belangrijk voor de groei van csgo en is zeker van grotere belang dan je denkt. Zonder al die viewers hadden sponsors geen zin en zullen vele kleine teams geen inkomen/weinig inkomen krijgen en dan heb je uiteindelijk helemaal geen zin om pro csgo te spelen. Wat uiteindelijk vele talenten wegjaagt aangezien je helemaal geen toekomst in csgo hebt. Je moet ergens beginnen als pro.

Laat ik een paar voorbeelden noemen, team mortal kombat, makkelijk een top 30 team in de wereld heeft zoveel problemen gehad met sponsorships vinden dat ze zelfs op dit moment geen sponsor hebben en in het verleden ook moeite ermee hebben gehad om goede sponsors te vinden. Friis van ex-sk(ook makkelijk nog een top 30 team) heeft nog tot kort geleden een baan als carpenter gehad, omdat csgo simpelweg niet genoeg betaalde. Als al die gok sites en viewership weg vallen, dan hebben ook zij het moeilijk en zal het pijn doen voor competitieve csgo.

En zeg me nou eerlijk, heeft de gemiddelde fan eigenlijk enig idee welke teams er zijn naast diegene op de major en top 20? Die pros komen allemaal niet nergens vandaan. De low tier scene geeft vele talenten mogelijkheden op of een redelijke carrière als low tier pro of een springplank naar de echte top. Denk aan spelers zoals bodyy, zeg me nou niet dat de meeste mensen enig idee hadden waar hij hiervoor speelde en op wat niveau dat team speelde, maar zonder al die viewers en interesse van sponsors was het zeker niet mogelijk. Als het niet meer aantrekkelijk word om door te spelen op low tier vanwege weinig interesse van de buitenwereld en geld problemen dan komen die talenten er helaas niet denk ik.
Denk dat je het erg zwart/wit ziet. Waar nu sponsoren weg zullen vallen komen er heus wel weer nieuwe voor in de plek die het waarschijnlijk niet op een shady manier hoeven te doen. Voorbeeld uit bijvoorbeeld League of Legends. Schalke'04 die een geheel team onder zijn hoede neemt, en dan heb je het over een groter assortiment aan sponsoren dan de inkomsten uit goksites. En al meerdere voetbalclubs staan in de rij om hier te volgen. Dit kan uiteraard ook gewoon gebeuren voor CS:Go.

Om hiervoor te zorgen zul je echter wel een omgeving moeten creëren die niet samenhangt van schandalen. Dus geen gokschandalen of vermeende cheatpartijen op LAN toernooien. Zodra je dat op orde hebt komen de sponsoren vanzelf wel zolang je maar kwaliteit levert aan het te vertonen product.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
IAmNice schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:33:
[...]
CSGO is inderdaad op dit moment een grote ramp met die gokschandalen en cheats, je zou bijna denken dat het een drama show is en dat de game gewoon iets op de achtergrond is. Vind ik ook helaas jammer. :'(
Wat betreft cheats is het wat mij betreft makkelijk op te lossen.
- ingame demo's;
- HLTV op 128 tic;
- en qua hardware zou je het op de Formule 1 toer kunnen gooien, dat men vooraf hun hardware inlevert zodat deze gecontroleerd kan worden door de toernooi-eigenaren.

Dit maakt het nog niet 100% cheatvrij, maar al een stuk eerlijker dan het momenteel gaat. En er zullen iets minder vraagtekens zijn bij bepaalde acties.

Dit maakt het voor de spelers ook prettiger zodat ze niet continu met argwaan bekeken worden.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
Grim schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 00:17:
Aangezien sommige hier blijkbaar geen idee hebben hoe het er momenteel aan toe gaat qua cheats en controles op LAN toernooien.

Leuke video van Thorin over cheaten.
[video]

Follow up video van Ryu (coach van Selfless)
[video]

Video van Na'Vi waar ze het in een klein busje hebben over cheaten. (check vanaf 4.28)
[video]
Goede videos.

Echter zei ik volgens mij ook niet dat ik de oplossing had, maar in ieder geval wel een stap in de richting waar je heen zult moeten wil je het cheaten meer controleerbaar maken. Wat betreft het argument om geen nieuwe hardware te laten overvliegen (video van Ryu) lijkt mij het meer als een slap excuus. Het gaat om toernooien waar het prijzengeld hoog genoeg is dat je verplicht mag stellen dat de spelers door het toernooi verstrekte hardware gebruiken. Overigens vraag ik me ook af hoeveel spelers er zijn met hardware die niet meer geproduceerd wordt. Lijkt me sterk dat er nu nog veel spelers zijn met een Microsoft Intellimouse 1.1 of 3.0.

Dan moet ik er nog wel even aan toevoegen dat ik dan wel verwacht dat de toernooidirectie ervoor zorgt dat het up-to-date hardware is waar de spelers op gaan spelen zodat je geen situaties krijgt als (naam van het toernooi vergeten) dat ze ineens met aanzienlijk minder FPS moeten spelen dan dat ze gewend zijn (overigens zijn dat de systemen en niet de randapparatuur waar het vermoeden ligt dat de cheats in huisvesten).

Dat het niet makkelijk gaat zijn om alles door te voeren ben ik het mee eens, maar men moet zich niet nu al gelijk gaan indekken met redenen waarom, zonder het in te voeren.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
Ik denk dat rain niet zou misstaan bij Fnatic. Goed het is geen Zweed, maar ik denk dat ze daar wel uit kunnen komen.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
Scrtz schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:29:
Maar dan zou alleen fnatic geen dedicated awper meer hebben aangezien olofm het liefste doet waar hij op dat moment zin in heeft, rifle/awp dus.
Een beetje zoals NIP dus. Ik denk opzich wel dat ze daar om heen kunnen werken.

Ik zou NIP overigens ook wel graag wat wijzigingen zien doen (deze zullen nooit gebeuren, maar goed):
- friberg
- xizt
+ JW
+ pronax

Ik begin het idee te krijgen dat THREAT niet meer zoveel impact heeft en dan kan een ingame leader als pronax daar mooi voor invullen en JW zodat ze een dedicated AWPer krijgen zodat f0rest weer kan riflen en eventueel 2nd AWP kan pakken.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
Scrtz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 02:11:
Mwa ik snap het best hoor, je eerste reactie is meteen 'kut valve' zoals met vrijwel elke verandering die ze doorvoeren, maar hun standpunt is wel duidelijk, en er zit zeker een kern van waarheid in. Een coach is geacht te 'coachen' wat iets heel anders is dan de hele game analyseren, strats callen ofwel ingame leader zijn. Coachen is ondersteunen van je team.
Als men esports serieuzer wil zien dan het momenteel is, kun je coaches simpelweg niet uitsluiten. Kijk naar voetbal, ijshockey of welke teamsport dan ook. Daar staat een coach naast de kant die de strategie op zijn spelers probeert over te brengen. Oftewel deze keuze van Valve is ronduit vreemd te noemen.
quote:
Zeker tov mindere teams die geen IGL coach kunnen vinden of uberhaupt betalen is het ook een verbetering dat het niet meer mag.
Elk team moet wel in staat zijn om een coach binnen te kunnen halen. Er zit echter een verschil in kwaliteit, maar je ziet een Mourinho ook niet bij Telstar coachen en het lijkt me logisch waarom (en toch hebben ze een coach naast de kant staan).
quote:
Tevens werden door de coaches die als igl fungeerde ook zekere spelers buitengesloten die talentvolle igl's zijn of waren, een klasse en talent die maar weinig spelers beschikken, maar vaak al snel wordt vergeten door de sterspelers in bepaalde teams. Spelers als robban, walle, fallen, pronax, cArn, zeus, ave, threat en gob b verdienen daarom eigelijk nog het meeste respect. (Velen hiervan waren 13-15 jaar geleden al active igl)
Ik denk juist dat je het voor deze spelers lastiger maakt om na hun carrière als actieve speler nu verder te kunnen in de esports. Want ze kunnen nu de vacature van coach doorstrepen om zo hun kennis en ervaring over te brengen. Plus een jonge IGL zou bijvoorbeeld veel kunnen opsteken van een coach als bijvoorbeeld pronax, robban, Fallen.

Tevens kan het nu zijn dat de kwaliteit van de games strategisch een stuk minder zal zijn.

Kortom, een besluit die ik totaal niet kan rechtvaardigen. Dit is eerder een stap achteruit dan een stap vooruit.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
merryb schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 23:02:
[...]

Eensch, VALVe heeft 0 intentie om hard te werken, totdat ze opeens wel geld gaan verliezen. Mja, zo werkt dat nou eenmaal.

Jammer dat overwatch niet de concurrent is die het had kunnen zijn, andere doelgroep en teveel verschillen, VALVe verliest nauwelijks spelers aan dat spel, dus hoeven ze ook niet drastisch uit te pakken. Als COD nou met een nieuwe promod achtige game kwam, die kan opboksen tegen CS dan word het pas weer leuk. Nieuwe games hebben weinig kans om beter te worden, want ze hebben geen achterban. En zonder achterban word je niet zomaar groter dan CS.
Zoals CS ooit Tactical Ops had als tegenhanger (verschrikkelijke game overigens) maar het bood wel concurrentie. Het ligt opzich ook een beetje aan het genre, shooters raken nou eenmaal een kleinere groep dan een MOBA doet en zijn hierdoor minder aantrekkelijk om veel geld en tijd in te steken. Vandaar dat er ook minder focus op is, op de 2 grote titels na die niet te vergelijken zijn (CoD / BF).

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
r4ptor schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Jij bent gewoon oud en je bent vernieuwing niet gewoon.

/s
Thanks, ik keek even naar zijn profiel en geboortedatum...

met deze redenatie ben ik dus antiek... :'(

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
r4ptor schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

Nou, ik vind het een goeie headset. Beter dan mijn sehnheiser die ik gebruikte voor mijn gitaaropnames.
Dit zegt natuurlijk maar weinig. Zonder rugnummer van je Sennheiser weet niemand of dit een budget model was of 1 van de duurdere kwalitatieve modellen. Trust is over het algemeen gemaakt met low-med segment materiaal, vandaar dat ook menigeen niet gelijk onder de indruk is van Trust hardware. Tuurlijk doet het zijn werk wel, maar meestal met een paar tientjes meer (mits je die hebt) kun je al een kwalitatief betere (hardwarewise) headset aanschaffen dan een Trust.

Door de jaren heen verschillende headsets gebruikt van verschillende merken, en over het algemeen kwam er maar weinig in de buurt van een fatsoenlijke Sennheiser of AKG.

Voor gaming echter (en dan uitgaande van CSGO) kan een standaard gaming headset prima en is een Sennheiser/AKG overkill.

Ik heb het dan over:
pricewatch: Kingston HyperX Cloud II Red
pricewatch: Steelseries Siberia V2 Zwart
pricewatch: Razer Kraken 7.1 Chroma
pricewatch: Logitech G35 Gaming Headset
Headsets in de prijsklasse van 80 euro.

Voor LAN zijn deze dingen stuk voor stuk ongeschikt (mits je de oordoppen kun vervangen zoals bij de cloud II) aangezien ze simpelweg te weinig geluid dempen. Voor thuisgebruik prima.

Anyway, ietswat teveel offtopic, excuses.

• Damien

Damien

Fortis Fortuna Adiuvat

Topicstarter
quote:
Scrtz schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:34:
[...]
Tevens al mijn skins verkocht, even 500 euro gecasht via opskins :)
Heb ik iets gemist? Of is dit gewoon omdat de waarde in skins redelijk gedaald is en er nu nog enigszins wat winst te behalen valt?

Pagina: 1 2 3

Let op:
Dit is het centrale topic voor CS:GO, bedoeld om de game zelf te bespreken, nieuws, updates/patches, tactieken etc.
Het is niet de bedoeling om hier onderling af te spreken om samen te gamen omdat dat het topic te veel vervuilt. Zie de topicstart voor manieren om elkaar te vinden en te voicechatten.
- Voor wedden is er Het Grote CS:GO Betting Topic
- Voor vragen rondom randapparatuur zoals mouse-sensitivity/DPI en gebruikte monitors (60-144Hz) -> openingspost
- MM-serverpicker om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.

Als je opmerkingen hebt over dit topic of over reacties van anderen, plaats een topicreport of stuur een PM naar een mod. Het is niet de bedoeling om dat in het topic zelf te bespreken of elkaar aan te vallen.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True