[Multi] Counter-Strike: Global Offensive Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3
Acties:
  • 528.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 11:54
Matched: dpi
Wat betreft muismatten heb ik er door de jaren heen ook wel een aantal geprobeerd icm met Logitech MX500, 510 en G400 (huidige muis)

Icemat (€30/40) - glas (2 weken gebruikt)
Steelseries 3s (€25) - staal (1 jaar gebruikt)
Steelseries 4D (€30) - plastic (2 jaar gebruikt)
Steelseries QCK(+) (€10 / €15) - stof (6 jaar gebruikt)

Tot nu toe ben ik het meest tevreden geweest met de Steelseries QCK (+). Persoonlijk vind ik een stoffen muismat het prettigst. Vooral omdat ik de harde muismatten net te glad vind, waardoor ik minder controle heb over de muis bewegingen. Daarnaast kwam ook nog steeds de aanschaf van mouseskates (€€€) en een plastic/staal/glas mat is een stuk luidruchtiger. Ook de slijtage van de plastic 4D viel mij tegen.

QCK+ bied erg veel ruimte tegen een lage prijs van ongeveer €15, daarnaast heeft het voor mij precies de juiste relief om voldoende frictie te hebben voor gecontroleerde bewegingen (Qck is allerminst stroef).
Als je niet de ruimte hebt voor QCK+ kun je ook de gewone Qck nemen, deze heb ik ook een lange tijd gebruikt tot dat mijn bureau groter werd :).

Over de Razer goliath hoor ik goede verhalen, maar de prijs is wel een stuk hoger tenopzichte de Qck(+), waardoor ik deze nooit geprobeerd heb. De Qck kan ik iedereen van harte aanbevelen en zeker als je onder de €20 wil blijven.

Om mijn ervaring in perspectief te plaatsen: ik gebruik een sensitivity van 2.6 en DPI 400, geen acceleratie en raw input.

Zelf ben ik nog wel erg nieuwsgierig naar de ervaring van een 120hz scherm. De laatste keer dat ik op een CRT heb gespeeld was 2003 dus daar kan ik me weinig van herinneren om een vergelijking te maken met 60hz LCD's. Nu speel ik op een Dell U2312hm wat me prima bevalt (1024*786 @ 75hz).
Helaas zijn er geen 120hz IPS schermen, en ik voel er weinig voor om mijn IPS scherm om te ruilen voor een 120hz TN paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 21:09
JcHm schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:52:
Wat betreft muismatten heb ik er door de jaren heen ook wel een aantal geprobeerd icm met Logitech MX500, 510 en G400 (huidige muis)

Icemat (€30/40) - glas (2 weken gebruikt)
Steelseries 3s (€25) - staal (1 jaar gebruikt)
Steelseries 4D (€30) - plastic (2 jaar gebruikt)
Steelseries QCK(+) (€10 / €15) - stof (6 jaar gebruikt)

Tot nu toe ben ik het meest tevreden geweest met de Steelseries QCK (+). Persoonlijk vind ik een stoffen muismat het prettigst. Vooral omdat ik de harde muismatten net te glad vind, waardoor ik minder controle heb over de muis bewegingen. Daarnaast kwam ook nog steeds de aanschaf van mouseskates (€€€) en een plastic/staal/glas mat is een stuk luidruchtiger. Ook de slijtage van de plastic 4D viel mij tegen.

QCK+ bied erg veel ruimte tegen een lage prijs van ongeveer €15, daarnaast heeft het voor mij precies de juiste relief om voldoende frictie te hebben voor gecontroleerde bewegingen (Qck is allerminst stroef).
Als je niet de ruimte hebt voor QCK+ kun je ook de gewone Qck nemen, deze heb ik ook een lange tijd gebruikt tot dat mijn bureau groter werd :).

Over de Razer goliath hoor ik goede verhalen, maar de prijs is wel een stuk hoger tenopzichte de Qck(+), waardoor ik deze nooit geprobeerd heb. De Qck kan ik iedereen van harte aanbevelen en zeker als je onder de €20 wil blijven.

Om mijn ervaring in perspectief te plaatsen: ik gebruik een sensitivity van 2.6 en DPI 400, geen acceleratie en raw input.

Zelf ben ik nog wel erg nieuwsgierig naar de ervaring van een 120hz scherm. De laatste keer dat ik op een CRT heb gespeeld was 2003 dus daar kan ik me weinig van herinneren om een vergelijking te maken met 60hz LCD's. Nu speel ik op een Dell U2312hm wat me prima bevalt (1024*786 @ 75hz).
Helaas zijn er geen 120hz IPS schermen, en ik voel er weinig voor om mijn IPS scherm om te ruilen voor een 120hz TN paneel.
Het fijne aan de QcK+ of uberhaupt stoffe matten, is dat je ze heel behendig neer kan leggen. Dus ook al heb je niet alle ruimte voor een QcK+, je kunt ze over andere dingen heen leggen en zo toch vrijwel alle ruimte gebruiken (die mat is echt heel flexibel). Ik heb op het moment een Roccat Taito King Size, van 3mm dik. Heb toevallig deze gehaald omdat ik hem voor een zacht prijsje mee kon nemen. Ik weet verder niet of er echt een verschil zit tussen stoffen matten.

Verder ben ik ook echt benieuwd naar 120Hz. Ik speel op dit moment op een TN paneel, met 60Hz, maar ik wacht eigenlijk op de dag dat er een 120Hz IPS paneel komt - Eizo, please??? Als dit niet snel genoeg komt ga ik waarschijnlijk zo'n mooie BenQ kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

JcHm schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:52:
Ik krijg echt zin om te :'( als ik dit soort posts zie van iemand met enigzins leuke muisspulletjes ;(

Doe jezelf een lol en verhoog je DPI en verlaag je ingame sensitivity : Je "skipt" dan minder pixels met je crosshair ingame => Zo kan je nog beter richten d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
nero355 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:00:
[...]

Ik krijg echt zin om te :'( als ik dit soort posts zie van iemand met enigzins leuke muisspulletjes ;(

Doe jezelf een lol en verhoog je DPI en verlaag je ingame sensitivity : Je "skipt" dan minder pixels met je crosshair ingame => Zo kan je nog beter richten d:)b
Sorry, zou ik niet doen. Elke pro gebruikt een DPI van 400 en een lagere sensitivity.
(Lees: http://www.overclock.net/t/951894/the-truthful-mouse-guide en http://www.reddit.com/r/G..._what_is_better_for_csgo/ ). Daarnaast is het altijd natuurlijk een kwestie van smaak. :)

Ikzelf: Logitech G500, 400 DPI, 2.14 sens, rawinput/mouseaccell OFF, 0.60 zoom sensitivity

[ Voor 17% gewijzigd door g0ulash op 16-05-2013 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

g0ulash schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:35:
Sorry, zou ik niet doen. Elke pro gebruikt een DPI van 400 en een lagere sensitivity.
(Lees: http://www.overclock.net/t/951894/the-truthful-mouse-guide en http://www.reddit.com/r/G..._what_is_better_for_csgo/ ). Daarnaast is het altijd natuurlijk een kwestie van smaak. :)
Kwestie van smaak OK, maar alsjeblieft negeer al die "pro" crap : Dan zouden we allen op 640x480 moeten gamen, want dat is zogenaamd beter :')

Nou ehh ik heb liever een wat hogere resolutie en maak graag gebruik van mijn hardware in plaats van alles uit de neus te laten vreten om het maar zo te zeggen :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
g0ulash schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 01:35:
[...]

Ikzelf: Logitech G500, 400 DPI, 2.14 sens, rawinput/mouseaccell OFF, 0.60 zoom sensitivity
Ik zit ook bij de G500 op de laagste DPI, rawinput AAN (anders krijg ik die muis acceleratie crap van Windows erdoor, dat is pas echt onspeelbaar) en sens van 4.6. Maak met rawinput de muissnelheid in Windows nog wat uit (wat anders dan acceleratie, dat is echt nasty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
neographikal schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:57:
[...]

Ik zit ook bij de G500 op de laagste DPI, rawinput AAN (anders krijg ik die muis acceleratie crap van Windows erdoor, dat is pas echt onspeelbaar) en sens van 4.6. Maak met rawinput de muissnelheid in Windows nog wat uit (wat anders dan acceleratie, dat is echt nasty).
Ik heb de rawinput uit, maar ik merk er eerlijk gezegd niks van. En het is nou niet dat ik geen headshots schiet :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 14:19
Je stelt je muis toch zo in wat je zelf het fijnste vindt en waarmee je de beste headshots schiet in iedere game.ik heb mijn mij G500 800 dpi en game sens ingame is 3.5 even uit mijn hoofd.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 11:54
@neographikal, thanks voor het aanbod! Voorlopig verwacht ik niet in de buurt van Arnhem te komen, maar ik PM je zeker even wanneer dit wel het geval is.

@nero355, ik heb wel eens hogere dpi geprobeerd, maar boven de 800 krijg je van die vreemde sensitivity waarden.

2.6 * 400dpi = 1040
1.3 * 800dpi = 1040
0.8666.... * 1200dpi = 1040

Praktisch gezien heb ik nimmer verschil gemerkt. Daarnaast denk ik dat als het zo onomstotelijk bewezen is dat je echt meer voordeel uit hogere DPI haalt ook de prof's de overstap zouden maken. Ofwel dat hogere DPI gebruikers duidelijk een betere aim vertonen dan lage DPI gebruikers. In CS is dit tot op heden niet het geval.

@Julesk, ik speel op 4:3 omdat mijn radar anders te ver uit mijn ooghoek staat en ik teveel van het midden van mijn scherm af moet kijken om actie rondom mijn crosshair in de gaten te houden.
Raw-input uit wil niet persee zeggen dat je ook van acceleratie gebruik maakt. Dit kun je ook uitzetten via launch options commands of windows registry values, danwel muis driver settings.

Zo ging dat "vroeger" nu heb je gewoon Raw input.... heerlijk:). Acceleratie wil je trouwens uit omdat jou muis bewegingen en reflexen zijn gebaseerd op muscle memory. Jij weet onbewust hoeveel afstand je met de muis af moet leggen om een bepaalde afstand op het beeld te bewegen. Met acceleratie aan word de afstand die jij beweegt op het scherm bepaald door de snelheid waarmee je de muis over de mat beweegt en niet de afstand. Daardoor word het voor jou brein een stuk lastiger om onbewust te onthouden hoeveel je moet bewegen met je muis voor een bepaalde afstand op het beeld.

@Pykow, dat is zeker waar, het is vooral een kwestie van gewenning. Een vuistregel die wel makkelijk is om te hanteren waar de meeste mensen zowel voldoende bewegingssnelheid hebben en precisie is de volgende:

Wanneer je op je muismat van links naar rechts beweegd, maak je op het scherm tussen de 180 en 360 graden. Voor mij is de muismat referentie hier de gewone Qck die 32cm breed is.

Een andere manier om verschillende sensitivities + dpi te vergelijken is door deze met elkaar te vermenigvuldigen.

Dpi * sens = x

Een waarde x die voor veel mensen prettig werkt is tussen de 800 en 1400. Dit is dan ook wat ik uit persoonlijke ervaring en research aanraad voor counter-strike. Gegeven is dan wel dat je ook een muismat hebt van minimaal ong. 30cm breed, wat de meeste competatieve gamers toch wel hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door JcHm op 16-05-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Topicstarter
1600 DPI 720p 1.5 sens

1090T @ 3.8, 560 ti 448, 4 gig ram

is zo'n 160 fps+

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JcHm schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:25:
@nero355, ik heb wel eens hogere dpi geprobeerd, maar boven de 800 krijg je van die vreemde sensitivity waarden.

2.6 * 400dpi = 1040
1.3 * 800dpi = 1040
0.8666.... * 1200dpi = 1040
Heerlijk toch ?! Heel wat games gaan niet lager dan 1 als sensitivity en in de Counter-Strike games kan je gewoon lekker een waarde in de console gooien die je fijn vindt :*)
Praktisch gezien heb ik nimmer verschil gemerkt. Daarnaast denk ik dat als het zo onomstotelijk bewezen is dat je echt meer voordeel uit hogere DPI haalt ook de prof's de overstap zouden maken. Ofwel dat hogere DPI gebruikers duidelijk een betere aim vertonen dan lage DPI gebruikers. In CS is dit tot op heden niet het geval.
Ik zeg ook niet dat je er beter van wordt spontaan, maar je hebt wel minder last van "skippen" van pixels door je crosshair dus beweegt je crosshair ook smoother in feite en wanneer nodig ook preciezer :)

Nooit gehad dat je de crosshair net niet lekker op een bepaalde plek krijgt ? Dat komt door een te hoge sensitivity !! En om je muis weer net zo snel te laten bewegen op een lage sensitivity heb je weer meer "scansnelheid" van je muis nodig wat meestal weer hoger wordt door een hogere DPI waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-07-2024
mijn setup
met een fps_max van 240 zit ik daar wel meestal op. In smoke wilt het weleens dalen naar minimaal 180. (speel altijd met net_graph open)

edit: vergeten te melden, ik speel met een resolutie van 1920x1080.

Wat betreft muis, je moet eigenlijk even kijken wat de native DPI waarden van je muis zijn en bij welke polling frequency (en de combo van dpi/hz) je de beste resultaten krijgt.
Bij bepaalde snelheid van je muis bewegen kan je rare waarden krijgen, dat kan per dpi/hz verschillen van 3m/s tot 4m/s bij mijn muis bv.

Ik heb de Zowie FK muis, ik speel op 1150 dpi met 500hz polling. Ingame sensitivity is 0.8 met raw_input 1.
(1150 * 0.8 = 920, wat neerkomt op +/- 44cm voor 360 graden)

Wat betreft andere randapparatuur, ik gebruik ook de Razer BlackWidow Ultimate 2013. Dat is een mechanisch toetsenbord. Dat raad ik echt iedereen aan, dat typt zo ongelooflijk lekker. De feedback die je krijgt van je toetsen is echt heel goed merkbaar, waardoor je (naar mijn idee) veel beter kan stutter steppen, doordat je meteen weet dat de knop geactiveerd is en je weer kan loslaten.
En naast game gebruik typt het in het algemeen echt heel veel beter en sneller.

Al had ik voor deze nooit gaming toetsenborden gehad met "gewone" knoppen. Maar van die standaard Microsoft/Dell/Apple toetsenborden.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 11:41
Trouwens Free weekend voor CS:GO. Laat de hackers maar komen :(.

Anyway, ik speel met een Logitech G400 (Heerlijke muis overigens!) met een DPI van 400, 1000hz polling, raw input uiteraard aan en 2.4 sensitivity in game. Ik draai zo'n 270 graden op 444 milimeter (Razer Goliathus dus). Ookal is het niet nodig, ik heb alle acceleratie van het hele muis gebeuren ook in Windows helemaal uit gegooid. Doordat ik twee schermen naast elkaar heb staan verschijn bij het snel naar rechts draaien mijn windows muis op mijn rechter beeldscherm. Wanneer ik dan klikte om te schieten werd mijn game geminimaliseerd en was ik dus dood.

Hier overigens niet echt een denderende PC van een jaar of 4 oud schat ik. Een AMD Phenom X4 9650 @ 2.3 GHz, 4 GB DDR2, Asus bordje en een 240 GT 1GB. Ik haal er zo'n 90 fps stabiel mee, met in de smokes drops tot zo'n 30 fps, wat niet echt lekker is, maargoed. Heb een 1 of andere random LCD scherm van Hanns-G die op 1440x900 75 Hz haalt, dus mijn fps staat gelocked op 76.

Ik heb overwogen om met een lagere of zelfs een 4:3 resolutie te spelen, maar omdat je dan een behoorlijk kleinere kijkhoek hebt doe ik dat dus niet: http://ineye-media.de/myH...012/08/csgo_vergleich.png

Hoewel ik nu meer informatie tot mij moet nemen, is het een dusdanig groot verschil dat ik het niet doe. Er zal er maar eentje zijn die net buiten je beeld valt en je wordt geraakt. Maar doordat je 'm niet gelijk ziet kun je niet terug schieten. Dat is zuur. Tijd voor een nieuw systeem en gelijk maar Eyefinity erbij: http://imageshack.us/a/img546/9901/imag0207o.jpg _/-\o_

Oh ja, hier trouwens gewoon een 15 euro toetsenbordje van Logitech. Werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door eXec op 17-05-2013 09:00 ]

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Hier ook de g400 op dpi 3600 met ingame sense 0.250. Dit icm apple wired keyboard (nog nooit een toetsenbord gehad dat het zolang heeft volgehouden als deze).

i3570k met hd7850 en max fps op 181.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Eyon schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:55:
Trouwens Free weekend voor CS:GO. Laat de hackers maar komen :(.

Anyway, ik speel met een Logitech G400 (Heerlijke muis overigens!) met een DPI van 400, 1000hz polling, raw input uiteraard aan en 2.4 sensitivity in game. Ik draai zo'n 270 graden op 444 milimeter (Razer Goliathus dus). Ookal is het niet nodig, ik heb alle acceleratie van het hele muis gebeuren ook in Windows helemaal uit gegooid. Doordat ik twee schermen naast elkaar heb staan verschijn bij het snel naar rechts draaien mijn windows muis op mijn rechter beeldscherm. Wanneer ik dan klikte om te schieten werd mijn game geminimaliseerd en was ik dus dood.

Hier overigens niet echt een denderende PC van een jaar of 4 oud schat ik. Een AMD Phenom X4 9650 @ 2.3 GHz, 4 GB DDR2, Asus bordje en een 240 GT 1GB. Ik haal er zo'n 90 fps stabiel mee, met in de smokes drops tot zo'n 30 fps, wat niet echt lekker is, maargoed. Heb een 1 of andere random LCD scherm van Hanns-G die op 1440x900 75 Hz haalt, dus mijn fps staat gelocked op 76.

Ik heb overwogen om met een lagere of zelfs een 4:3 resolutie te spelen, maar omdat je dan een behoorlijk kleinere kijkhoek hebt doe ik dat dus niet: http://ineye-media.de/myH...012/08/csgo_vergleich.png

Hoewel ik nu meer informatie tot mij moet nemen, is het een dusdanig groot verschil dat ik het niet doe. Er zal er maar eentje zijn die net buiten je beeld valt en je wordt geraakt. Maar doordat je 'm niet gelijk ziet kun je niet terug schieten. Dat is zuur. Tijd voor een nieuw systeem en gelijk maar Eyefinity erbij: http://imageshack.us/a/img546/9901/imag0207o.jpg _/-\o_

Oh ja, hier trouwens gewoon een 15 euro toetsenbordje van Logitech. Werkt prima.
Ik vind dat juist bij 4:3 fijner. Als het goed is hoef jij al die mensen om je heen niet te zien, want die hoor je OF je teammate heeft verteld waar hij zat. En ik vind het voordeel van een radar dichterbij hebben toch een stuk groter dan dat. :)

• eXec
k1n9_n01z3 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 12:41:
[...]
Daarbij is de ak niet 100 % accuraat dus niet alle schoten zijn spot on.
Het tweede schot van de AK is accurater dan het eerste schot, en daarom burst ik dus ook twee kogels in dergelijke situaties. Punt is gewoon dat wanneer een crosshair op het hoofd staat en jij 100% stil staat, je gewoon een headshot moet hebben. Iets dat op 64tick schijnbaar nogal lastig is, daar waar het op 128tick wel gaat.

Matchmaking moet ofwel 128tick worden en anders moeten ze meer gaan doen tegen hackers. Overwatch doet er welliswaar "slechts" 3 uur over om een hacker uit de game te verwijderen, maar als je tegen een hacker speelt is je hele plezier weg. Ben blij dat ik vooral op 128tick servers kan spelen though. 8)

Trouwens, die kippen van de laatste update zijn cuteeee O+ :9~
Dr.Root schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:48:
[...]

Ligt het toch echt aan je aim of aan je config, zeker niet aan de tickrate! En als het wel zo is.. hebben anderen er toch net zoveel last van ;)

Ik ervaar er iig geen enkel verschil in. Misschien speel ik niet op het niveau waar jij op speelt :)
Config gaat je geen verschil geven in je aim. Wel is het zo dat je muis instellingen gewoon goed moeten zijn en ik kan je vertellen dat die van mij goed staan. Speel al een paar maanden met 1.97 sens in game, 400 DPI, 6/11 windows en m_rawinput 1. Dan nog is alles personal preference, aangezien er niets in de game zit dat je daadwerkelijk beter gaat maken. Je hardware (Muis & headset vooral) zijn het belangrijkste. Je muis moet geen hardwarematige acceleratie/prediction hebben (zoals veel Steelseries muizen wel hebben). Ik gebruik hier een G400 van logitech, zonder acceleration of prediction icm een Steelseries Siberia V2 headset. Best combo ever voor mij.

Nee, over het algemeen gaat je config niet uitmaken of je beter gaat schieten of niet.

En dan nog wat over het verschil tussen 64 en 128 tick; het is het verschil tussen leven en dood. Schiet je met een awp vol op iemands borst terwijl hij een AK heeft en je krijgt geen hit terwijl je 100% stil staat, dan ben je gewoon dood. Zeker op mijn niveau (LEM, high/topteam op IRC). Op 128 tick merk je dat dat soort hits wél raak zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door eXec op 19-12-2013 10:39 ]

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
eXec schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:29:
[...]

Het tweede schot van de AK is accurater dan het eerste schot, en daarom burst ik dus ook twee kogels in dergelijke situaties. Punt is gewoon dat wanneer een crosshair op het hoofd staat en jij 100% stil staat, je gewoon een headshot moet hebben. Iets dat op 64tick schijnbaar nogal lastig is, daar waar het op 128tick wel gaat.

Matchmaking moet ofwel 128tick worden en anders moeten ze meer gaan doen tegen hackers. Overwatch doet er welliswaar "slechts" 3 uur over om een hacker uit de game te verwijderen, maar als je tegen een hacker speelt is je hele plezier weg. Ben blij dat ik vooral op 128tick servers kan spelen though. 8)

Trouwens, die kippen van de laatste update zijn cuteeee O+ :9~

[...]

Config gaat je geen verschil geven in je aim. Wel is het zo dat je muis instellingen gewoon goed moeten zijn en ik kan je vertellen dat die van mij goed staan. Speel al een paar maanden met 1.97 sens in game, 400 DPI, 6/11 windows en m_rawinput 1. Dan nog is alles personal preference, aangezien er niets in de game zit dat je daadwerkelijk beter gaat maken. Je hardware (Muis & headset vooral) zijn het belangrijkste. Je muis moet geen hardwarematige acceleratie/prediction hebben (zoals veel Steelseries muizen wel hebben). Ik gebruik hier een G400 van logitech, zonder acceleration of prediction icm een Steelseries Siberia V2 headset. Best combo ever voor mij.

Nee, over het algemeen gaat je config niet uitmaken of je beter gaat schieten of niet.

En dan nog wat over het verschil tussen 64 en 128 tick; het is het verschil tussen leven en dood. Schiet je met een awp vol op iemands borst terwijl hij een AK heeft en je krijgt geen hit terwijl je 100% stil staat, dan ben je gewoon dood. Zeker op mijn niveau (LEM, high/topteam op IRC). Op 128 tick merk je dat dat soort hits wél raak zijn.
Grappig hoe je zegt dat een CFG geen verschil maakt.. maar wel ''high'' skilled bent en dat Topteam gedoe, die vindt je niet op IRC hoor ;) Maar vooral grappig dat een goede CFG geen verschil zou leveren. Wil je die van mij hebben? ;)

Dat je burst schiet met een AK zegt ook al genoeg... Dat doe je namelijk met een M4, een AK tap schiet je mee of hooguit double tap maar burst zeker niet ;)

Tevens is het spelen tegen een hacker juist leuk :D Beetje weerstand is wel cool toch, gewoon veel prefiren hij weet toch al waar je bent dus extra geluid maken geeft niks :p

Zijn er uberhaubt nog Topteams actief op IRC? (speel al tijdje niet meer, zo nu en dan even met de jongens :))

In de tijd van CS:S had je ze gewoon op je steam friends of je maakte standaart afspraken wanneer je tegen elkaar ging praccen.. :>

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 24-12-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 11:24

RMB

Nee, geen right mouse button!

Zo, na bijna 100 uur competitive MM dust2 gespeeld te hebben meld ik me hier eens.

Voor het eerst heb ik mij serieus aan Counterstrike gegeven. Vroeger speelde ik wel 1.6 en Source, maar dat hield nooit lang stand.

Nu heb ik mijn muis fatsoenlijk afgesteld (800dpi, 1.5 sens, windows 6/11, raw, geen aanwijzerprecisie in windows, 1000hz polling rate, geen acceleratie) en ben tevreden over het resultaat na enige gewenning.
Ik heb een Logitech G400 met de 1e sensor die dus blijkbaar een minimale vorm van "prediction/angle snapping" heeft.
Scheelt mij deze "prediction" in kills? Zou ik als ik 100x een 1 op 1 gevecht had er 1 extra van winnen?

Ook vraag ik mij af hoe de rankings ongeveer werken, ik heb het internet afgestruind maar ik snap er niks van.
Zijn de ranks zoals bijvoorbeeld in Starcraft 2 opgedeeld in percentages?
Zijn deze groepen pyramidevormig zodat in de beste class de minste mensen zitten en in de laagste class de meesten, of is het evenredig waardoor je bijvoorbeeld als Silver Elite Master bij de slechtste 6/18 zit (aangezien er 18 rangen zijn)?

Bedankt voor eventuele verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Lol ben ik de enigste mongool die speelt met 800 dpi en 5.5 sensitivity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
dylanvana schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:47:
Lol ben ik de enigste mongool die speelt met 800 dpi en 5.5 sensitivity?
Nee. Ik ken iemand die speelt met 1800 DPI en 6.0 sens in game. Dát is pas hoog. Ik probeer hem er nog altijd van te overtuigen dat zijn sens een stuk omlaag moet.

Ik speel zelf met 400 DPI en 1.97 in game. Wat aan de lage kant, ik doe nét geen 360.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360275

Speel ik dan met zo lage sens? Ik heb 800 DPI en 0.75 in game. Staat dat gelijk aan 400DPI en 1.5 in game of werkt dat zo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Topicstarter
450 dpi en 5.2 sens, ook veels te hoog dus. Ga wel met stapjes naar beneden, ben met 6.4 begonnen.
damonk sens word gegeven in cm/360 welke je uit kunt rekenen op verschillende sites
http://www.konr.co.uk/mouse/
http://www.notalent.org/sensitivity/sensitivity.htm

[ Voor 25% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 19-01-2014 03:55 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

1800 dpi en ik zit rond de 0 te klooien... ben er nog niet helemaal over uit eigenlijk :)
Net de game weer eens gedownload via Steam om wat meer te spelen : Had wat ruimte problemen en zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 19:56
Ik ben zeker de enige die op 2400dpi windows 6/11 ingame 3.5 speelt :P. Ik ben altijd gewent om zo hoog te spelen. Ik ben begonnen met 3200dpi en 5.0 ingame. Toch maar wat naar beneden gegooid ik vind dat wel oke staat.Ik vind dat ik wel oke speel. Maar goed iedereen vindt wat anders fijner. Ik vind dit fijn iemand anders weer nog lager ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Op hoeveel DPI spelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Voorheen 3600 met ingame sens 0.25 en tegenwoordig op 400 met ingame sense op 2.0. Dat laatste heb ik de laatste tijd geprobeerd omdat het kennelijk nogal gebruikelijk schijnt te zijn om op 400dpi te spelen. Overigens merk ik geen verschil. Kon ook bij de hoge dpi settings geen negative acceleration ofzo ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
Ik speel op 400 DPI, 1.97 sens in game en m_rawinput 1.

Eigenlijk is het beste om met je native DPI te spelen. Een te hoge DPI kan acceleratie veroorzaken of verergeren en een te lage DPI kan negatieve acceleratie veroorzaken. Het kan, dus het hoeft niet. Mits je een muis hebt met goede sensor.
JunkieLimbo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:43:
[...]

Hmm mijn G400 is het aan het begeven en ik was eigenlijk net van plan om een Rival te bestellen. Misschien dan toch maar een Deathadder bestellen... Wel weer wat duurder helaas.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat de Rival slecht is. Voor mij is de vorm helaas niet goed genoeg gebleken. Hij voelt gewoon anders aan en is iets lager dan de G400 voor mijn gevoel, waardoor ik niet de juiste grip kan vinden. Ik vrees dat voor de Deathadder hetzelfde geldt voor mij, aangezien deze nog weer lager is, hoewel de Deathadder wel erg lekker in de hand ligt qua vorm. Zodra mijn G400 het begeeft, ga ik in ieder geval voor de G400s. Ik begon sinds de Rival alleen maar slechter te schieten en minder te raken. Nu ik terug bij de G400 ben gaat het weer langzaam aan beter en klik ik weer wat headshots.

Had trouwens ook nog een nieuwe Razer Goliathus muismat gepakt, maar daarop glijdt de muis voorals nog te ver door. Meh.

[ Voor 9% gewijzigd door eXec op 11-04-2014 02:19 ]

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Ik speel al een lange tijd met dezelfde instellingen op CS:GO en ben nu op Legendary Eagle Master terecht gekomen.

In game sens: 2.0 , DPI: 400, 500hz polling rate, m_rawinput 1, m_mousespeed 0

Ik speel met een Steelseries Rival en zowel ik als 4 vrienden (irl) zijn er zeer tevreden mee. Ikzelf speel vaker met een G400s omdat een goede vriend van mij deze muis heeft. Ook met deze muis kan ik prima spelen maar voor mijn gevoel voelt de Rival toch preciezer aan. (vergeet niet, persoonlijke voorkeur)

Mensen moeten niet altijd alles van andere overkopieren, wat ik gedaan heb toen ik pas met CS begon was instellingen overnemen van pro's en hier vervolgens een eigen draai aan gegeven.

Hetzelfde geld voor de crosshair etc etc, als je totaal niet weet wat je wilt. Neem iets over van een ander en "tweak" vervolgens alles naar eigen wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
sjaggy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:49:
Ik speel met een Steelseries Rival en zowel ik als 4 vrienden (irl) zijn er zeer tevreden mee. Ikzelf speel vaker met een G400s omdat een goede vriend van mij deze muis heeft. Ook met deze muis kan ik prima spelen maar voor mijn gevoel voelt de Rival toch preciezer aan. (vergeet niet, persoonlijke voorkeur)
Ik heb het dus andersom. Voor mij voelt de G400 juist weer preciezer aan. Het leek voor mij ook dat de Rival iets sneller was dan de G400. Met deze muizen is het inderdaad heel erg gebaseerd op persoonlijke voorkeur. Ik had het gevoel een weg naar beneden ingeslagen te hebben met de Rival na een paar weken gebruik. Nu ik terug ben bij de G400 ben ik weer beter gaan spelen.
sjaggy schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:49:
In game sens: 2.0 , DPI: 400, 500hz polling rate, m_rawinput 1, m_mousespeed 0
Prima instellingen lijkt mij. Zit er zelf ook dicht bij: 1.97 in game, 400 DPI, 1000hz polling rate (minder input lag), m_rawinput 1 en m_mousespeed 0.

Voor wat betreft het kopiëren van pro-settings.. Dat moet je eigenlijk nooit doen. Zelf onderzoeken wat voor jou het beste werkt is het beste. Daarmee krijg je ook meer inzicht in wat bepaalde settings voor jou doen. Al is het wel logisch dat normaal gesproken elke setting op "low" staat, behalve de shadow, deze zou op high moeten staan voor het beste resultaat. De shadows worden dan op langere afstand ook gerenderd, waardoor je ook op long distance shadows ziet verschijnen, wat natuurlijk een voordeel oplevert.

Overigens heb ik SMFC nog steeds niet gehaald. Vind het 64 tick nog steeds enorm tegenvallen. Vooral als je ziet dat je teammate geflanked word, jij hen in het hoofd schiet van achter dat ze amper damage pakken. Iets dat op 128 tick gewoonweg de dood betekend. Ik merk het verschil gewoon iets de overduidelijk, maar nu ik mezelf een nieuwe doel heb gesteld wil ik dat ook even behalen.

@KNz, als je nog info nodig hebt betreft bepaalde muizen, spreek me gewoon even aan op Steam. :)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb toevallig wel weer SMFC sinds vanochtend. De laatste week wat meer MM gespeeld en begonnen als DMG. Maar die cheaters en toevalligheid spelen daar wel een grote rol in volgens mij. Nu had ik het geluk bijna nooit tegen (duidelijke) cheaters te spelen en zeer waarschijnlijk ook het 'geluk' van cheaters als teammates. In ieder geval de winst waarmee ik SMFC kreeg, was te danken aan een duidelijke wallhacker als teammate. Blijft jammer die cheaters. Die 64tick trouwens ook ja.

Blijkbaar speel ik met 3 sens. en 800 DPI met een Logitech G400, maar ik speel ook regelmatig DM, waarbij snel draaien wel een voordeel is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
Artjuh schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:34:
Blijkbaar speel ik met 3 sens. en 800 DPI met een Logitech G400, maar ik speel ook regelmatig DM, waarbij snel draaien wel een voordeel is ;).
Met DM moet je, je aim trainen man. Geen 360 noscopes, al is dat natuurlijk wel leuk om te doen.

Ondanks die 64 tick, nu eindelijk SMFC. :*)

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
ik denk dat hij de Qck+ bedoeld. Ik gebruik de navihttp://tweakers.net/price...navi-limited-edition.html ik vind wel fijner omdat die wat hoger is als de standaard maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur natuurlijk.

Ik zou als muis toch naar een optiche gaan kijken die zijn kwa sensor toch beter en niemand gaat 7200 dpi spelen denk ik zo. Als je graag bij steelseries blijft zou je deze kunnen pakken:

http://tweakers.net/pricewatch/360221/steelseries-rival.html

Ik heb zelf de razer deathadder 2013 prima muisje voor leuke prijs ik heb wel lang moeten wennen maar nu dat helemaal achter de rug ben ik best blij met me keuze

http://tweakers.net/price...azer-deathadder-2013.html

Helemaal iets anders zou je voor de logitech g400s kunnen gaan ook prima muis misschien een andere grip. Mij tip is even in de winkel gaan voelen wat je fijn vindt.

http://tweakers.net/price...h-g400s-gaming-mouse.html

En anders zou je hier een kunnen kijken.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1533300

Verder heb ik al een aantal games gespeeld samen met wat mensen van GoT. Soms winnen wat en soms ook niet maar heb ik iig geen rage kinderen. Gewoon mensen die relax spelen.

edit: muis tip

[ Voor 50% gewijzigd door StgMt op 19-08-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-05 16:10

Madstorm

Derping all the way!

markdm schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:54:
Even een kort vraagje aan iedereen hier, op welke sensitivity spelen jullie? Ik speel nu op 4,5 maar ik weet niet of ik dit wel moet houden. En een tweede vraagje aan iedereen met een echte gamingmuis, gebruiken jullie de sniper knop (lagere sensitivity) vaak?
Ingame op 1.4 sensitivity, muis DPI op 800 8)

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:54
Sens op 0.65 DPI op 1200.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
3.6 sens op 400 dpi, ben het wel stilletjes aan omlaag aan het zetten. Het doel is om rond de 3 sens uit te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
Sens 1.5 gewoon als scope ik heb hekel aan dat me muis dan juist langzamer gaat. Dan kan ik niet zo goed flick shoot doen. Met de AWP.
DPI 2400 met raw input aan. Ik gebruik denk ik al meer als 10 jaar een gaming muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Settings en specs posten is altijd leuk :D

Zelf speel ik met 3600 dpi en 0.5 sensitivity :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Laatst online: 02-05 22:38
Settings:

1100 dpi
1.0 sensivity :D.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-04 09:24

Momentumlol

Car Fanatic

800 dpi en 1.14 sens.

Al meer dan 10 jaar mn MX518 in gebruik. Dat is nog eens kwaliteit!

[ Voor 64% gewijzigd door Momentumlol op 20-08-2014 19:22 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

speel met 650 dpi en sens 2

[ Voor 3% gewijzigd door Hu9o op 20-08-2014 21:58 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

Momentumlol schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:20:
800 dpi en 1.14 sens.

Al meer dan 10 jaar mn MX518 in gebruik. Dat is nog eens kwaliteit!
haha die muis heb ik ook jaren gebruikt!
De verf van het logitech logo is eraf gesleten en kreeg eczeem op m'n palm van het metaal eronder. 8)7

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 17:59
1800 dpi en 3.3 sens

steel series sensei, en die lagere dpi button heb ik in nog geen 1 game echt praktisch kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:35
Kojoottii schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 22:58:
1800 dpi en 3.3 sens

steel series sensei, en die lagere dpi button heb ik in nog geen 1 game echt praktisch kunnen gebruiken :)
1800 en 3.09 hier. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-03 10:02
Ik speel met 400 Dpi op Sensitivity 4 of 4,5. Wat ik vreemd vind: als je setups van de pro's gaat bekijken, spelen ze bijna allemaal met 400 dpi tussen de 1,5 en 2 sens. Wat ik me dan afvraag: hoe the f*ck draaien die gasten dan zo snel? Ik heb ook zo'n lage sens geprobeerd, maar ik moet dan echt 8 keer m'n muis op tillen en opnieuw vegen om een halve draai te maken.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 12:24
EricNL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:45:
Ik speel met 400 Dpi op Sensitivity 4 of 4,5. Wat ik vreemd vind: als je setups van de pro's gaat bekijken, spelen ze bijna allemaal met 400 dpi tussen de 1,5 en 2 sens. Wat ik me dan afvraag: hoe the f*ck draaien die gasten dan zo snel? Ik heb ook zo'n lage sens geprobeerd, maar ik moet dan echt 8 keer m'n muis op tillen en opnieuw vegen om een halve draai te maken.
Jij bent gewoon een high sensivity-speler. Ik speel al jaren op low sens, het is gewoon maar wat je gewoon bent. En met high sensivity ga je nooit zo precies kunnen richten als de 'pro's' het doen.

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

EricNL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:45:
Dit is iets wat moet wennen. In het begin heb je echt het gevoel dat het veel te langzaam gaat, maar als je er een week mee hebt gespeeld is het al normaal. Ik speel met 800 DPI en 1.4 sens, en ik begin dit al normaal te vinden, misschien zelfs wel aan de snelle kant.
Daarnaast is een grote muismat, en bewegingsruimte gewoon belangrijk. zodat je niet om de 10CM je muis moet optillen, maar gewoon grote slagen kunt maken.

En daarnaast, hoe sneller je je muis beweegt, hoe sneller het aimen gaat. Dus misschien beweeg jij gewoon iets langzamer met je muis, en daardoor een hogere DPI/sens nodig hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Madstorm op 21-08-2014 10:33 ]

I'm an Ironman!

• JayDz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-05 01:32
Madstorm schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:32:
[...]

Dit is iets wat moet wennen. In het begin heb je echt het gevoel dat het veel te langzaam gaat, maar als je er een week mee hebt gespeeld is het al normaal. Ik speel met 800 DPI en 1.4 sens, en ik begin dit al normaal te vinden, misschien zelfs wel aan de snelle kant.
Daarnaast is een grote muismat, en bewegingsruimte gewoon belangrijk. zodat je niet om de 10CM je muis moet optillen, maar gewoon grote slagen kunt maken.

En daarnaast, hoe sneller je je muis beweegt, hoe sneller het aimen gaat. Dus misschien beweeg jij gewoon iets langzamer met je muis, en daardoor een hogere DPI/sens nodig hebt.
Ik speel op 4000dpi en 5 sensitivity lol

• chaoscontrol
Hebben die pro's met hele lage sens en dpi dan mouse acceleration o.i.d. aanstaan? Lijkt mij niet, want dat is toch een irritante functionaliteit. :{

• Madstorm

Madstorm

Derping all the way!

In game doe ik het via de console (~).
Daarnaast heb ik een knop op mijn muis zitten waarmee ik de DPI kan veranderen. Mocht je dit niet hebben (heeft Deathadder volgens mij niet) zul je dit denk ik in de driver / applicatie van je Deathadder kunnen doen.

I'm an Ironman!

• Rynji
Kojoottii schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:01:
[...]

En hogere sens is gewoon sneller. Zolang je consequent kan raken wat je moet raken (headies) dan heb je niet meer precisie nodig en je wilt altijd zo snel mogelijk iets raken.
Aimen in CS heeft weinig met snelheid te maken, grotendeels komt het aan op goede crosshair placement. Wat je dan nog moet doen zijn vaak kleine correcties (welke nauwkeuriger zijn met een wat lagere sensitivity) en mocht een flickshot nodig zijn dan lijkt het me preciezer als je niet je halve scherm overvliegt met een paar cm beweging. Als het goed is ben je niet constant 360's aan het maken, of je moet bezig zijn met een 360noScope video montage...

Het blijft persoonlijk natuurlijk, maar er is een reden waarom het gros op lage sensitivity speelt.
De spelers van NiP bijvoorbeeld spelen met deze settings:
Friberg: 800 DPI, 1.1 ingame (47.4cm/360)
Xizt: 400DPI 3.3 ingame (34.6cm/360)
f0rest: 400DPI 3.5 ingame (29.8cm/360)
fifflaren: 400DPI 2.5 ingame (41.4cm/360)
GeT_RiGhT: 400DPI 2.9 ingame (36cm/360)

Ieder zijn eigen voorkeur, maar lagere sensitivity gelijk afschrijven is onzin.
Het blijft zo dat je moet spelen met wat je zelf fijn vind, maar het kan geen kwaad eens iets anders te proberen en kijken of het bevalt!
Ben zelf ook van hogere sensitivity steeds wat lager gaan zitten totdat ik een sweetspot vond!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Kojoottii schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:46:
[...]

Ja idealiter kom je niet in zo'n situatie in CS, maar genoeg clutches waar het prima kan uitpakken tijdens een reload van je pistol etc etc, ik gebruik het graag iig, zal ook wel aan het niveau liggen waar ik nog in zit :)

Maar ik zie gewoon het nut er niet van in om als je consequent en snel kan raak schieten om dan je sens nog lager te zetten, dan ga je in mijn ogen alleen maar snelheid verliezen. Ik heb altijd dus precies andersom gewerkt in FPS games, altijd kijken of ik fijn een 180 kan doen en dan kijken of het nog nodig is om de sens lager te zetten voor accuracy, tot ik helemaal tevreden ben . Dit heb ik me inderdaad wel aangeleerd in de tijd van Quake en UT moet ik zeggen, maar dat altijd zonder problemen kunnen voortzetten in elke FPS. Denk idd dat je gelijk hebt dat wanneer je begint in een CS achtige game, je beter eerst voor de accuracy kan gaan, daar ligt wel het zwaartepunt uiteraard en zal je zeker sneller resultaat boeken.

BTW matchmaking weer aan het bokken?, kan geen casual of dm joinen :(
Ik ben in de Quake 2 periode begonnen met het spelen met lagere sensitivity (voor de railgun) en met action quake 2 pas echt begonnen met (voor die tijd) low sens en er altijd meer succes mee gehad dan met high-sens. Dat gezegd hebbende, speel ik voor deze tijd nog steeds met relatief hoge sens (400 dpi, 2,85 sens). Zeker in games met fixed spawns (en je dus weet waar de vijand vandaan kan komen) weegt de accuracy van low sens voor mij niet meer op tegen snelheid. Maar iedereen moet spelen met datgene waar hij/zij het succesvolst mee is, ongeacht wat dat is. Sommige pro's spelen ook nog steeds met muis acceleratie ook al vinden veel mensen dat een doodzonde, wat goed voor je4 werkt, werkt nou eenmaal goed :)
markdm schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:41:
En ik heb nog 2 vraagjes.
Ten eerste: wat is het voordeel om je silencer van je M4A1 af te halen, ik heb op de wikia gekeken en het had GEEN voordelen, wat ik wel bijzonder raar vind.
En mijn tweede vraag: hoe krijg je rewards na een match? Ik heb de eerste paar matches wel wat gekregen maar nu krijg ik best lang achter elkaar niets, of is dat gewoon pech?
1) geen voordeel, behalve dat je gun wellicht op bepaalde posities niet zichtbaar is voor de vijand. in principe speel je de m4a1-s als je langere afstand speelt of support geeft aan team mates, in andere gevallen is de m4a4 beter.

2) drops zijn totaal random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Topicstarter
chaoscontrol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:32:
Hoe meer je speelt, hoe minder snel je drops ook vallen.
|:( :z

oh en over de silvers die lasermuizen adviseren, pls lees het "grote muizentopic"eens rustig door.

Over het muizen DPI verhaal, in de startpost heb ik een aantal linkjes waarin de sens en de DPI van de pro's staan.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
k1n9_n01z3 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:02:
Nope, dit is juist niet waar. Dit is volgens mij ook al in de treuren in dit topic aan bod gekomen dus ik ga er ook niet meer over zeggen.
Tot op zekere hoogte is dat juist wel waar. Iedereen speelt met de sens die hij/zij fijn vind. Dat de pro's allemaal in de lage regionen zitten is een hint. Echter zijn er ook pro-gamers die met een relatief hoge sens spelen, 1800dpi/3sens bijv.

[ Voor 20% gewijzigd door chaoscontrol op 22-08-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-04 09:24

Momentumlol

Car Fanatic

chaoscontrol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Tot op zekere hoogte is dat juist wel waar. Iedereen speelt met de sens die hij/zij fijn vind. Dat de pro's allemaal in de lage regionen zitten is een hint. Echter zijn er ook pro-gamers die met een relatief hoge sens spelen, 1800dpi/3sens bijv.
Inderdaad. En dat veel spelers in de zelfde regionen zitten is omdat meerdere mensen hetzelfde waarschijnlijk fijn vinden. Dat bekent dus niet dat een bepaalde sens en DPI fijn zijn omdat bepaalde pro's daarop spelen. Wat fijn is is persoonlijk, niet iets wat voorgeschreven is.

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
chaoscontrol schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:11:
[...]

Ik ben benieuwd welke er met zo'n hoge sensitivity speelt, lijkt me wel interessant om gameplay van hem te bekijken dan.
Uit de spreadsheet van de OP zijn 61 cm/360's te halen van pro's waarbij het gemiddelde 48,2cm/360 graden is.
1800/3 is 7.7cm/360, de laagste uit OP's lijst is Ex6TenZ uit Titan met 23cm/360.

Nu kom je niets verder met klakkeloos pro's kopieëren (lijkt me juist een slecht uitgangspunt), maar het geeft wel aan wat ongeveer optimaal is. Als je nog nooit eerder op lagere sensitivity gespeeld heb kan het geen kwaad het een paar dagen te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Topicstarter
nou het is de bedoeling dat je begint met een dpi van tussen de 400 en 800, daar een chille sens bij pakt en dan langzaam met stapjes naar beneden gaat werken zoals al vaker is vert.. OH SHIT doe ik het toch

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Kan je toelichten waarom 400/800 dpi beter is dan bijvoorbeeld 1600 dpi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
dylanvana schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 19:19:
Kan je toelichten waarom 400/800 dpi beter is dan bijvoorbeeld 1600 dpi?
De theorie is dat 'native' DPI van je muis sensor de optimale tracking heeft en dat is voor de meeste muizen 400 / 450 is en sommigen 800. Alle hogere DPI's die je muis ondersteund zouden softwarematige multipliers zijn van de native sens. Die softwarematige multipliers 'zouden' (met nadruk op zouden want de onderbouwing is vrij schimmig) niet altijd even goed werken als de native sens (of veelvouden daarvan).

De werkelijkheid is waarschijnlijk dat het stamt uit de intelli mouse (die iedereen gebruikte) periode die 400 DPI had en 'pro's' gaan altijd voor zoveel mogelijk consistentie. Maar zoals gezegd, de onderbouwing van deze theorie is nogal schimmig. In principe zijn DPI en sensitivity goed uit te wisselen als er geen muisacceleratie in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Hoe hoger de dpi hoe nauwkeuriger (zwart wit). Dan is 1600 dpi met een lage in game sens in theorie beter dan 400 dpi. Of is 200 dpi ook beter dan 400 dpi? Lijkt mij van niet. En wat betreft native dpi er zijn vast native 1600-3200 dpi muizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:13
No offense gasten maar dit is nu al zo vaak ter sprake gekomen. Ga dit lekker bespreken in de thread die over gamingmuizen gaat. Daarin is tot in de druppel alles besproken met DPI, Perfecte sensors. Hoge DPI is slecht en meer valt er niet te zeggen. Ik zeg niet dat mensen niet goed kunnen zijn met hoge DPI. Maar mensen kunnen ook goed spelen met mouse accel als je dat altijd gebruikt.(je handicapped jezelf alleen maar that's it.) Nu weer back to CS please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Oude CSS speler hier,
Sinds een paar weekjes speel ik CSGO, is wel erg wennen.
Had ook nogal wat moeite om er weer helemaal in te komen (Tja, jarenlang games als 10 tick battlefield 3 spelen heeft zo zijn tol geëist) maar zit nu eindelijk op een niveautje waar ik mezelf weer vertrouwd begin te voelen in de game.

Heb momenteel al 200 uur in CSGO zitten en heb als rank Master Guardian Elite (Die 2 gouden AKs).
Ik merk trouwens wel dat de game behoorlijk anders is vergeleken met de voorgaande games, maar dat is niet perse slecht.

Vooral competitive (Eigenlijk zowat het enige wat ik speel) is echt een zeer goede toevoeging, waarbij alles dus geregeld wordt door de game zelf IPV dat je met programmas als ESL aan de slag moet (Zoals dat met CSS ging).

EDIT:
Als DPI gebruik ik trouwens 500, met als IG sensitivity 2.4 (Gebruik ik ook al jaren bij Source games).
Raw input, zonder accel, en uiteraard windows sensitivity op 6/11.

Daarbij moet ik wel opmerken dat ik zelf een clawgrip gebruiker ben met een kleine muis (Wel gewoon een HUGE steelseries mousepad), als ik een "palmgripper" zou zijn, zou mijn IG sensitivity waarschijnlijk nog een stuk lager zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Crotchy op 23-08-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zojuist een Zowie EVO EC2 CL aangeschaft! Ik hoop dat ik niet te lang bezig ben met het aanpassen van mijn game settings.

Speelde 1.6 en CS:GO nu al een erg lange tijd op dezelfde settings omdat ik altijd mijn oude muis (microsoft intelli explorer wireless) gebruikt. Die had slechts 400 dpi en mijn nieuwe muis heeft een veelvoud ervan en een stuk betere sensor.

In game altijd 1.3 tot 1.6 sensitivity gebruikt... We shall see!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-03 10:02
hmr schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:35:
Die had slechts 400 dpi en mijn nieuwe muis heeft een veelvoud ervan en een stuk betere sensor.
Je weet dat 95% van alle pro's met een muis speelt op 400 DPI he? Ik zeg natuurlijk niet dat je de pro's na moet doen, maar het speelt wel ontzettend fijn.

Hier speel ik mee.
Windows: 6/11
DPI: 400
In-game sens: 2.1

Belangrijkste is denk dat je een groot oppervlak hebt om je muis op te bewegen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricNL schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Je weet dat 95% van alle pro's met een muis speelt op 400 DPI he? Ik zeg natuurlijk niet dat je de pro's na moet doen, maar het speelt wel ontzettend fijn.

Hier speel ik mee.
Windows: 6/11
DPI: 400
In-game sens: 2.1

Belangrijkste is denk dat je een groot oppervlak hebt om je muis op te bewegen.
True. Toch de nieuwe sensor etc geeft me toch het gevoel dat ik wat moet aanpassen :). Een goede muismat heb ik al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren :). Ding is volgens mij 12 jaar oud ofzo, een Func Surface in het blauw met oranje!

Was de tijd dat ik nog lekker ging op de clanbase 2v2 NL/BE ladder :).

Anyways, over DPI heb je gewoon gelijk. Dus zal wel niet veel uitmaken dan. Gelukkig.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Isniedood schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:57:
Heeft je windows sensitivity ook invloed op de ingame sensitivity? Is windows sensitivity op 6 de standaard sensitivity of heeft het echt een voordeel het daarop in te stellen? Je hebt toch rawinput..
Met raw input aan niet. Ik speel met 3.6 sens op 400dpi en feitelijk zou ik nog wat lager moeten gaan, met name bij snipen is de lagere sens wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 07:44

Isniedood

nee, echt niet!

neographikal schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:49:
[...]

Met raw input aan niet. Ik speel met 3.6 sens op 400dpi en feitelijk zou ik nog wat lager moeten gaan, met name bij snipen is de lagere sens wel erg prettig.
Moeten... Je moet spelen met wat je zelf lekker vindt. Ik vind het juist prettig te snipen met een hoge sens. Je hoeft toch alleen body te raken. Vroeger kon ik met mijn hoge sens prima meekomen met de beste spelers van cs1.6. Ooit nog een 1 on 1 gelijk gespeeld tegen een nationaal team speler van belgie.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isniedood schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:05:
[...]

Moeten... Je moet spelen met wat je zelf lekker vindt. Ik vind het juist prettig te snipen met een hoge sens. Je hoeft toch alleen body te raken. Vroeger kon ik met mijn hoge sens prima meekomen met de beste spelers van cs1.6. Ooit nog een 1 on 1 gelijk gespeeld tegen een nationaal team speler van belgie.
Ik speel nu met 1150 DPI met mijn Zowie muis die ik net heb en dan met 1.1 sensitivity ingame. Zal volgens iedereen naar 400 DPI moeten gaan en dan mijn sensivitity wat omhoog gooien. Iemand die me kan vertellen wat het voordeel daarvan zou zijn? De muis in windows op 400dpi schiet niet op en dan heb ik 2 meter nodig om het scherm over te gaan ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:40
Als je op 460 dpi draait stuurt de muis minder counts door voor een bepaalde afstand, dus heb je minder kans dat je de usb/cpu overbelast, dus minder kans op problemen wat dat betreft.

Je zou ook nog 2300 en een nog lagere ingame sens kunnen gebruiken, en dan windows op 3/11 of 5/11 (geloof ik) voor een effecieve 766 of 1150 dpi op de desktop. Dit zou een iets betere respons moeten geven, maar ook een groter kans dat er iets mis gaat bij hele snelle muisbewegingen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
In de praktijk komt het erop neer dat je met 400 DPI een stuk preciezer bent dan met een (veel) hogere DPI. Meestal wordt aangeraden om met de native DPI te spelen van je muis. Ik speel met 400 DPI, en gebruik 400 DPI ook in Windows. Het is wat ik al een behoorlijke tijd gewend ben, dus dat zal ik niet veranderen. En ondanks mijn twee schermen, is het prima te doen, zolang je maar een grote muismat hebt. Heb zelf 444MM ruimte in de breedte, dus ruim voldoende.

Speel met een sensitivity van 1.97 en ben een AWPer die vooral angles houd en liever niet agressive AWPt, alleen als het moet. Prima sens en DPI. Ik gebruik overigens wel m_rawinput 1 en speel op een reso van 1024x768, stretched. Gewoon, omdat dat fijn speelt.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 23:40
de native dpi van de fk is 2300

Mechwarrior Online: Flapdrol

Timmo70 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:12:
[...]

Bon waarom de meeste 'pro-gamers' op zo'n resolutie spelen is ook omdat alles gewoon wat groter is. Op 1080p zijn je AWP lijnen precies haarlijnen dus dat is niet altijd super praktisch en zo zijn er nog meerdere redenen. Maar je kan evengoed op 1080p spelen, zitten ook genoeg mensen bij die een goeie skill hebben.
Heb de afgelopen twee dagen wat geexperimenteerd met resoluties en DPI en ben tot de volgende conclusie gekomen.

Op mijn 42" is een resolutie van 1280x960 niet te doen. Het speelt wel prima en ging op zich goed, maar vooral targets die op een langere afstand staan zijn niet goed te raken. Ben dus maar weer teruggegaan naar 1920x1080.

Ook met DPI zitten kloten en 400 DPI met een sensi van 2,5 ging in een deatmatch server goed. AWP aimed smooth en kon goed fraggen. Later in competitief stoorde ik me aan de trage snelheid van muis in buymenu's (sinds het 1.6 buy menu is verdwenen koop ik met mijn muisje ;) ) en kon flick shots minder goed maken. Toch maar geswitched naar de twee DPI stand van mijn Zowie EC2 EVO en sensi ingesteld op 1.1

En nu gepromoveerd naar gold nova 2. Moet nog steeds wat hoger komen, maar CS:GO speel ik nog niet zo lang!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 07:44

Isniedood

nee, echt niet!

Nou ik speel lekker op sens 4,3, 800 DPI en 1920*1280 (graphics op high). Geheel tegen alle Pro's in, maar uiteindelijk speel ik het voor de lol. Ben gisteren eindelijk gepromoveerd naar de master guardian elite. Heb er alweer 85 uur inzitten. Is snel gegaan zeg.

Moet zeggen dat de stap naar de master guardian elite allemaal niet zo veel uitmaakt. Zitten hele goede spelers maar ook hele matige tussen. Gevoelsmatig kan ik zo weer omhoog.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Gister eens zitten spelen met m'n sensitivity. Ik weet niet exact hoe m'n DPI settings staan, hier moet ik nog even mee spelen (Logitech g500, middelste setting van de drie; is dat 800 DPI?).

Ik begon op een sensitivity van 6.0; voor snelle shooters als CoD2 ed. waarbij reflex-shots heel belangrijk zijn speelde dit altijd heerlijk, maar op CSGO ben ik inmiddels gezakt naar 2.5 (@ dezelfde DPI settings), en het gaat al beter. Ik ben momenteel nog unranked (4win/5loss), maar werd gister tegenover Silver 4 ranked players gezet. Gewonnen met 16-4 (K/D van 18-6 ofzo).

Ik ben echt nog niet goed in CSGO, maar silver ranks zijn wel heel makkelijk (als elk silver team zo speelt).

Ik merk wel dat veel FPS ervaring helpt bij m'n gameplay. Hoewel ik vaak goed zit in 'waar de enemy het hoekje om komt', pre-shooting en nades, leg ik het nog af tegen mensen die goed kunnen aimen.

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-04 15:35

Silence

Godlike

pryth schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:41:
Gister eens zitten spelen met m'n sensitivity. Ik weet niet exact hoe m'n DPI settings staan, hier moet ik nog even mee spelen (Logitech g500, middelste setting van de drie; is dat 800 DPI?).

Ik begon op een sensitivity van 6.0; voor snelle shooters als CoD2 ed. waarbij reflex-shots heel belangrijk zijn speelde dit altijd heerlijk, maar op CSGO ben ik inmiddels gezakt naar 2.5 (@ dezelfde DPI settings), en het gaat al beter. Ik ben momenteel nog unranked (4win/5loss), maar werd gister tegenover Silver 4 ranked players gezet. Gewonnen met 16-4 (K/D van 18-6 ofzo).

Ik ben echt nog niet goed in CSGO, maar silver ranks zijn wel heel makkelijk (als elk silver team zo speelt).

Ik merk wel dat veel FPS ervaring helpt bij m'n gameplay. Hoewel ik vaak goed zit in 'waar de enemy het hoekje om komt', pre-shooting en nades, leg ik het nog af tegen mensen die goed kunnen aimen.
sens 6 is echt veel te hoog inderdaad. Ik speel 800dpi en 1.5 sens. Silver ranks associeer is met bots dat is inderdaad geen tegenstand.

Inventaris - Steam

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02

d_star

Maharadja of the Year :-/

Ik begon op een sensitivity van 6.0; voor snelle shooters als CoD2 ed. waarbij reflex-shots heel belangrijk zijn speelde dit altijd heerlijk, maar op CSGO ben ik inmiddels gezakt naar 2.5 (@ dezelfde DPI settings), en het gaat al beter.
De middelste setting van de G500 geeft idd 800 DPI ja.

Snap je problematiek met CSGO :) Zelf ook pas net begonnen met dit spel, heb mn sensitivity nu staan op 2,9 met een DPI van 400 (ook G500). Gaat al veel beter, accuraat zijn op afstand wordt makkelijker. Even kijken of deze sensitivity blijft, kom ik snel genoeg achter.

Als absolute noob in CS GO is 't trouwens wel wennen zeg! Wel veel ervaring met andere shooters (vooral BF), maar CSGO is echt een compleet ander verhaal. Wel tof, weer dat gevoel hebben dat je het echt moet leren!

Probeer nu overigens me bekend te maken met de gunplay door vooral gunplay en demolition te spelen, deels ingegeven door het idee dat ik mn team in competitive niet wil belasten met mn noobheid. Zodra ik er meer gevoel voor heb en goed gewend ben aan de sensitivity, ga ik wel aan competitive beginnen.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Ging idd al een stuk beter toen je sensi naar beneden ging! Heb je je mic al gefixed? :)

Waren prima potjes al hadden we wat dubieuze tegenstanders.. :) ach houdt het spanned, niet waar? ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi mensen,

Ik ben na jaren geen shooters gespeeld te hebben sinds een maandje bezig met CS:GO en heb echt sinds lange tijd weer lol in een shooter en vermaak me prima met de comp matches.
Na mn ranking ben ik in silver 2 terecht gekomen en daar een beetje blijven hangen.
2 weken geleden heb ik mn sens drastisch van 3200 DPI op sens 6 omlaag gezet naar 800 DPI op sens 3.5 . Sinds dien gaat het een heel stuk beter en ben ik nu sliver 3 en hard opweg naar silver 4. laatste 6 games op rij gewonnen maar nog geen rank up gehad. Ben in de meeste games wel eerste of 2e geworden.

Zijn er hier nog mensen die op dit niveau of ietsjes hoger (zodat ik er van kan leren) samen willen spelen?

ik ben Lt.Wh33L op steam

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CykkVii
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 20:50
Als je voor CSGO een muis zoekt kun je uit mijn ervaring van 1.6 tot CSGO het beste met Steelseries of een Razer Deathadder 2013 (6400DPI) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
CykkVii schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 16:35:
Als je voor CSGO een muis zoekt kun je uit mijn ervaring van 1.6 tot CSGO het beste met Steelseries of een Razer Deathadder 2013 (6400DPI) gaan.
Vraag me af of je je huiswerk hebt gedaan. Er is niet een muis van SteelSeries dat écht goed presteert met CS:GO. Alle muizen van SteelSeries hebben namelijk last van acceleratie. Wat betreft de Rival, de enige SteelSeries muis die ik zelf heb (gehad), had ik ook het gevoel niet accuraat te zijn. Ben toen van de Logitech G400 naar de Rival gegaan. Maatje van mij had hetzelfde toen hij van zijn Sensei Raw over ging naar de Rival. Hij heeft nu de Deathadder en die bevalt hem een stuk beter. Hij bemerkte ook dat die idd geen acceleratie heeft en de Sensei Raw wel.

Ik heb altijd gezworen bij de muizen van Logitech (MX510, G400, G400s), maar sinds de G400(s) niet meer wordt gemaakt moet ik verplicht overstappen naar een andere muis, helaas. De G402 (opvolger van de G400(s)) voldoet niet. De vorm is het gewoon niet. De technische kant van deze muis is overigens wel goed en kan mij dus voorstellen dat er mensen zijn die 'm wel fijn vinden. Voor mij is hij gewoon te klein nu.

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehHermit
  • Laatst online: 05-04 15:01
Vandread schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:02:
Ik denk ik kijk even of hier nog pro tips staan als ik weer wil beginnen.... gaat het alleen maar over bets, skins, ruil partijtjes en gelukkig ook nog wel een beetje over wat spelende pro gamerts :+
:+ Sorry.

Wat is je sensitivity, je dpi, welke crosshair gebruik je, speel je op 60hz of 120hz, heb je al recoil videos bekeken en gemastered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:58

Plainside

I browse when I'm at work

TehHermit schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:04:
[...]

:+ Sorry.

Wat is je sensitivity, je dpi, welke crosshair gebruik je, speel je op 60hz of 120hz, heb je al recoil videos bekeken en gemastered?
3 burst tap spray best spray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Laatst online: 12-05 22:13
rolandos582 schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:02:
[afbeelding]

Prima weer, jammer dat niemand van VP voor polen speelde, maar toch duidelijk verschil in teams.
@ de fanatieke CS spelers onder ons, welke sensitivity spelen jullie?
2.2 sens 400dpi hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:41
1,57 sens met 1700dpi hier. Ik ben niet de meest fanatieke hier en ik weet zeker dat mijn sens beter kan, maar zeg het toch maar.

En nog tips voor de bets? Hoe slim is het om nu op de underdogs te betten, dus Rusland, Dignitas, Duitsland en/of A5?

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

850 dpi 4.07 jep rare sens maar het werkt voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
400 DPI, 1.97 sens. Ik merk overigens steeds meer tracking problemen met mijn G402, dus ga daar morgen weer over bellen naar Logitech. Denk dat ik mijn geld maar ga terug vragen of een G400(s) eis, ondanks dat ze niet meer worden gemaakt volgens hun. Heb geen last van acceleratie of andere dingen, maar het komt meer en meer voor dat hij gewoon skipt. Erg vervelend dus...

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
800 DPI, 1.1 hier. Ooit van Friberg afgejat en bevalt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

1170 DPI, 2 sens. Mijn SS Sensei draait op de standaard FNATIC cArn profile en in CS:GO vond ik een sensitivity van 2 wel lekker spelen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 08:42
1450 DPI @ 0.7 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
1100dpi @ 1.0.

Roland wat wil je voor die m4 :) ik zoek nog een mooie aangezien de ddpat van mij heel saai wordt.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Zal vanavond mijn sens en dpi weer moeten aanpassen.
Ik heb als het goed is een nieuwe muis vandaag(Logitech G500s).
Deze heb ik eerder gehad maar zonder die 's' voelt perfect aan dus ook reden van de koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:04
TheAnthonyNL schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 06:05:
Roland wat wil je voor die m4 :) ik zoek nog een mooie aangezien de ddpat van mij heel saai wordt.
FT? Doe maar een offer.

Ik zie dus veel verschillende DPI/Sense. Wat voor muis hangt daar bij jullie aan? Speel zelf met een G9X met gewichtjes en heb mijn muis nu erg fijn afgesteld. Nu alleen CS:GO nog.

Gisteravond afgesloten met een win op CS:GO, vanochtend wakker geworden met een win op CSGOlounge, izi win voor Mythic met 16-12 en 4-16. Free $16 terwijl je slaapt. (:

http://www.reddit.com/r/c...ic_bo3_04112014_0430_cet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
rolandos582 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:20:
[...]

FT? Doe maar een offer.

Ik zie dus veel verschillende DPI/Sense. Wat voor muis hangt daar bij jullie aan? Speel zelf met een G9X met gewichtjes en heb mijn muis nu erg fijn afgesteld. Nu alleen CS:GO nog.
Hehe ... mijn offers gaan het nooit redden voor een field tested (en ik aim op de battle scarred) ... hoogste wat ik heb is ak redline daarnaast een awp boom en die wil ik beide niet kwijt xD. Heb nog wel een awp corti i.c.m. glock water elemental (beide field tested) tho... maarja ze zijn beide relatief goedkoop (7,3€ samen) :(

maar ik speel met cooler master storm sentinel advance.

[ Voor 16% gewijzigd door TheAnthonyNL op 04-11-2014 09:32 ]

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimi-Alonso
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Met m'n nieuwe M65 Corsair speel ik 800 dpi met 3.0 sens. Krijg vandaag mijn oude muis gloednieuw terug uit RMA :D (Performance MX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-01 22:54
rolandos582 schreef op maandag 03 november 2014 @ 22:02:
[afbeelding]

Prima weer, jammer dat niemand van VP voor polen speelde, maar toch duidelijk verschil in teams.
@ de fanatieke CS spelers onder ons, welke sensitivity spelen jullie?
Speel met een Zowie FK1 @ 400 dpi met 1.8 sens. Het is behoorlijk wat sleepwerk (gelukkig een SS qck+ :+ ), maar eer je er aan gewend ben wil je niet meer terug naar hoge sens. Als ik surf of bhop dan switch ik naar 800 dpi, speelt wat fijner :).

Alhoewel ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wat andere gebruiken, je moet je eigen sensitiviteit vinden. Ik ben zelf begonnen door geleidelijk aan mijn sensitivity te verlagen, op deze manier kan je er aan wennen en is de stap van hoge sens > lage sens niet zo uber groot.

Als je hoge sens hebt en je krijgt je crosshair niet lekker op punt waarop je wilt aimen (overaimen) dan is je sensitivity te hoog. Dit merk je meestal het snelst als je in een 1v1 adadadad fight komt :P.

Maar blijf erbij, sensitivity is iets wat je voor je zelf moet uitvinden. Je gaat niet magisch beter spelen als je de settings overneemt van een pro. Wat voor hun werkt, hoeft niet voor jouw prettig te zijn, hierdoor ga je dus alleen maar brakker spelen. :)
teupje schreef op maandag 03 november 2014 @ 20:30:
Nou gewoon als het jullie een paar euro's scheelt is het mooi meegenomen toch? We gaan niet van 50 naar 30 o.i.d ;-)
Hoeveel euro heb je momenteel in je wallet en inderdaad de vraag wat is je kortingspercentage? (PM eventueel als je geen zin hebt dit hier te bespreken). Meestal is 15-25% normaal, wellicht dat ik wel geïnteresseerd ben maar dat is afhankelijk of ik goedkoper uit ben dan keys halen via paypal. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xant0r op 04-11-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Mijn manier om mijn DPI instellen is eigenlijk heel simpel.
Hoeveel ben ik nodig om rond mijn bureaublad te komen terwijl ik alleen maar het bereik heb van mijn muismat.
1920x1080 scherm 850 DPI(800 werkt ook maar soms dan die extra paar keer slepen).
vervolgens de sens in game is gewoon tweaken met de console ingame.
en voila daar is je dpi en sens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehHermit
  • Laatst online: 05-04 15:01
Mijn sensitivity is 1.1 met 1100dpi, denk dat ik binnenkort mijn sens iets lager zet omdat ik steeds meer met een cz/scout/ak/m4 iemands schouder raak inplaats van zijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 581393

600dpi en 2.1 sens.

Is af en toe flink slepen maar mijn aim is er (voor mijn gevoel) beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-04 15:35

Silence

Godlike

Zelf een Razer Deathadder 2013 met een Steelseries QCK+ muismat en 800 DPI en 1.3 ingame sens

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

YES heb m'n nieuwe muis G500s speelt godlike in CS:GO nu naar een paar tweaks sens down naar 3.7 dpi 850.
Nog wel weer ff wennen aan de rare texture aan de duim kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eekhoornz0r
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik speel met 800 dpi en 6 sens :D
Pagina: 1 2 3

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is al meerdere keren ontspoort, let op je gedrag! Geen puberaal gedrag, trollen etc!

-Voor wedden is er Het Grote CS:GO Betting Topic
-Dit is GEEN vraag en aanbod topic