Beginnen bij het begin zeg ik altijd maar.
-Meest gespeelde maps uit je hoofd kennen, dit kan je bijvoorbeeld gewoon op casual leren ondertussen kan je ook klein beetje trainen op je recoil control. Je kunt dit ook in deathmatch doen, maar ik vind persoonlijk dat je dan niet echt de flow van de map leert kennen.
-Movement onder controle krijgen, dit is een van de belangrijkste aspecten die je onder de knie moet hebben wil je accuraat kunnen schieten (iedereen die FPS ervaring heeft kan wel aimen, maar lopen tijdens het schieten is in CSGO echt funest). Wilt niet weten hoe vaak ik dit nog zie zelfs bij DMG/LEs en vervolgens klagen dat spel voor geen kant klopt :-)
-Veel afkijken van anderen, hier kan je het snelst door leren. Vooral goede smokes en flashes kan je hier door oppikken.
Als je dit onder de knie hebt kan je beginnen met ervaring opbouwen, door veel te spelen (het liefst met anderen die je kent), de flow van de game herkennen per map. Ik zou zeggen als je de basis onder de knie hebt dan is het gewoon een kwestie van tijd, hoe meer je speelt hoe meer je leert. Afkijken bij pro's en semipro's is een handige tool om sneller te leren. Kijk vooral naar hoe zij bepaalde situaties aanpakken (clutches, retakes na bombplant, openen van bombside als Terrorists, etc).