sjoerd94 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:18:
Het lijkt net of het aantal cheaters is toegenomen sinds dit spel weer op sale is geweest. Sinds de nieuwe patch ben ik een aantal rangen lager dan dat ik normaal zou zijn en elk potje is een aimoefening op noobs of een grandioos cheatfest, waar de meest onmogelijke schoten en raarste plays ooit worden gemaakt.
Iemand anders hier ook last van

Het grote probleem van csgo is gewoon dat de basisprijs van het spel belachelijk laag is. De meerderheid van de gamers koopt nog steeds enkel op steam zijn steam games. In de steam sales periode heb je dan dat csgo met 6 euro (of minder in sommige landen) het 2de/3de best verkopende spel is. 2 weken lang elke dag opnieuw.
Het eerste gevolgd is dat je van die pestkinderen aan trekt die dan even voor de fun wat anderen gaan klooien met een (gratis/betaalde) public cheat. In casual mode was dit enorm te merken; bijna iedereen was level 1 of 2 (comp vanaf lvl3 pas). Nu ben je daar enige weken later ook wel weer vanaf want het is voor velen te moeilijk onopvallend te cheaten of vac krijgt toch eens een update en hun (goedkope) cheat programma heeft een counter-update nodig.
Het 2de gevolg maak ik mezelf ook bv schuldig aan: smurfen.
Mijn 'main' is nu LEM. Mijn 'oude smurf' was zelfs supreme voor mijn main. Mijn broer is gold nova 2. Samen kunnen we niet eens een competitive doen (rank difference) tenzij we 5 spelers hebben om te starten. Mijn broer speelt wel graag eens een potje samen maar wil dan niet 'geraped' worden. Niet fijn zo als hij dan 2-18 k:d staat. Het is voor mij veel eenvoudiger/sneller om 6 euro uit te geven dan mijn oude smurf naar gold nova te laten zakken. Ik maak dus een 2de smurf account aan en moet door die 10 placements. Nu als ik normaal speel dan zit ik ook aan belachelijke 35+ frag scores en natuurlijk reageert elke gold nova speler met 'haxx dit haxx dat'. Ik doe mijn best om zo slecht mogelijk te spelen maar wel mijn 10 placements snel door te zijn zonder dat ik als mg2/dmg rank, want daar schiet mijn broer ook weer niet mee op.
Meeste van mijn placements nu heb ik trouwens usp/deagle/ump only gespeeld. Sommige rondes moet ik echter wel 'clutchen' of ik verlies die pot en heb ik in 40 minuten niks bereikt want die placement vereist een win. En dan regent het natuurlijk van wh als een 'noob' met het geluid van een kudde paarden de hoek om trappelt en ik klaar sta voor een one-tap. Verschillende mensen die ik ken hebben 3-4 accounts puur voor csgo op verschillende ranks te spelen.
tl:dr: de drempel is zo laag dat veel goede spelers gewoon even een smurf account maken en zwaar onder hun niveau van tegenstanders spelen. In die low rank games kom je ook continue andere smurfs tegen. Ik denk dat het de voorbije maand net nog erger is door die 'rank arch balance' en er verschillende supreme/global zijn die liever even van hun main afblijven om niet naar lem/le/dmg te zakken maar toch graag wat fraggen.
Ten 3de heb ik ook wel de indruk dat de ranks zeker op bepaalde niveau's heel erg door elkaar lopen omdat mensen een verschillende frequentie hebben om csgo te spelen. Hopelijk vind ieder over een maand (of twee) zijn plaats en worden de potjes weer gebalanceerder. Hetzelfde was met die 'ladder adjustments' in Starcraft 2 indertijd ook te merken.
Deze topic is ook verbazend:
https://www.reddit.com/r/...from_my_last_250_matches/- It still shows that 22% of my matches have had at least one player who went on to get VAC/OW banned.
- And then there's the players who cheated and didn't get vacced
Los hiervan zie ik regelmatig mensen die gek worden als iemand een profiel heeft waar hij slechts 16 uur csgo op heeft staan. Voor mij is dat 99% kans een smurf en 1% kans zo'n onnozelaar die eens met 'haxx on' wil spelen.
Met een nieuwe source engine en opkomst van Esports richting mainstream media is het hopen dat Valve genoeg onder druk gezet wordt om toch iets te doen aan deze praktijken. Momenteel vinden ze het allemaal best want de kassa rinkelt dagelijks.
[
Voor 12% gewijzigd door
anessie op 12-01-2016 05:40
]