k1NG schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:38:
Er is genoeg bewijs dat er cheats aanwezig zijn. Het ligt alleen aan je jezelf dat je het volledige bewijs niet wilt zien. Kan er niks aan doen dat je gewoon ignorant as fuck bent.
Meneer speelt al 16 jaar CS en denkt overal gelijk te hebben. Ervaring zal je vast wel hebben. Alleen met die arrogantie kom je voor mij niet overtuigend over en daar hou ik het ook bij.
Met persoonlijke aanvallen kom je nergens mee. Ik heb gekeken naar de videos (inmiddels ook de demos), ik heb inhoudelijk gereageerd en beargumenteerd dat wat er te zien is te verklaren is met skills.
Nergens heb ik mijn jaren ervaring gebruikt als argument.
Probeer eens zonder sarcastische opmerkingen en persoonlijke aanvallen eens te argumenteren dat wat je ziet onmogelijk is met skills en cheats moet zijn.
Dat is een heel ander punt. Laat ik voorop stellen dat een OW ban op zich geen bewijs is dat er cheats aanwezig zijn in de door jou als bewijs voorgedragen videos.
Ten tweede ik kan mij goed voorstellen dat OW een aantal demos voorgeschoteld kreeg van deze speler waarop wel zonder enige twijfel cheats aanwezig zijn.
Als laatste is OW niet faalloos. Dit is meer mijn standpunt en kritiek over OW.
De drempel om deel te nemen aan OW is vrij laag. Je hoeft niet hoog geranked te zijn, je hoeft geen goede speler te zijn, je moet slechts 150 competitive games winnen. Naar mijn mening is er een probleem wanneer minder geskillde spelers betere spelers moet beoordelen. Vaak zien zij iets wat zij niet begrijpen of zien zij iets wat zij als onmogelijk beschouwen en concluderen daarmee dat het wel cheats moet zijn. Zij zullen dan inderdaad zonder enige twijfel (geheel volgens de OW instructies) beoordelen dat zij cheats zien.
Dan zul je denken, er zijn ook wel betere spelers die in OW zitten die dezelfde demo bekijken en concluderen dat er geen cheats zijn. Dat klopt inderdaad. Daar heb je helemaal gelijk in. In OW worden echter de OWers zelf ook beoordeeld, als jouw conclusie anders is dan wat de "meerderheid" vindt, wordt jouw eigen OW rating negatief beïnvloed. Oftewel, als jij als een van de weinigen een onschuldig persoon als onschuldig beoordeeld, maar de meerderheid denkt toch dat die persoon cheat (vals positief), wordt jij alsnog in het ongelijk gesteld en worden al jouw toekomstige beoordelingen minder zwaar meegenomen.
Dit betekent grofweg dat de betere spelers worden ontmoedigd om accuraat deel te nemen aan OW waardoor na verloop van tijd minder betere spelers actief meedoen aan OW en het gemiddelde niveau daalt.
Ik gebruik OW graag om griefers te rapporteren. Die kunnen ze makkelijk eruit vissen. Heel af en toe rapporteer ik iemand voor cheaten, vaak is het slechts iemand die een aantal verdachte moves maakte, maar vanuit de tegenspelerpositie is het onmogelijk om een goede beoordeling daarover te maken. Er is geen mogelijkheid om achteraf, na het beoordelen van de demo, om iemand te rapporteren. Ik laat OW die spelers wel bekijken.
Ik laat OW dus wel wat werk doen, dat ze griefers aanpakken vertrouw ik wel, dat ze cheaters pakken geloof ik ook wel, maar ik vertrouw ze absoluut niet dat zij de goede spelers terecht als goede spelers aanzien.
Wat vinden jullie van OW?