[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Ah kijk, daar zal ik straks een naar kijken.

Is er een mogelijkheid dat XBMC zelf updates uitvoert? Of settings wijzigt? Kreeg het idee dat mijn audio ook ineens weer op Directsound stond i.p.v. Wasabi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:45:
Ah kijk, daar zal ik straks een naar kijken.

Is er een mogelijkheid dat XBMC zelf updates uitvoert? Of settings wijzigt? Kreeg het idee dat mijn audio ook ineens weer op Directsound stond i.p.v. Wasabi...
Dat laatste heb ik ook pas geleden gehad.....geen idee of dat nou kwam door een update van de skin die ik gebruik of omdat mijn HTPC al een paar weken aanstond zonder herstart.
Na de herstart en opnieuw instellen van de audio werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Misschien toeval, maar ik draai ook op Aeon Nox en op mijn mac draait Welo en Confluence. Kan me haast niet voorstellen dat er iets veranderd is aan de skin wat ineens problemen veroorzaakt, maar toevallig is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
Tweety1 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:30:
Misschien toeval, maar ik draai ook op Aeon Nox en op mijn mac draait Welo en Confluence. Kan me haast niet voorstellen dat er iets veranderd is aan de skin wat ineens problemen veroorzaakt, maar toevallig is het wel.
ik gebruik Ace maar dat was ik vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

SilencerNL

No remorse

Mijn XBMC machine begint wat verouderd te raken, en zit in een veels te grote Silverstone behuizing, dus ben ik aan het kijken voor nieuwe hardware.

Na zelf een beetje rondgeneusd te hebben, kwam ik op het volgende. Is dit een goede setup voor OpenELEC, of zijn er nog issues met de hardware die ik heb gekozen waar ik overheen heb gekeken?

(nb. De HTPC wordt aangesloten op een Denon X1000 via HDMI om vervolgens weer via HDMI door naar een Panasonic Plasma te gaan om 1080p materiaal te kijken.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,80€ 36,80
1ASRock B75M-ITX€ 66,50€ 66,50
1LC-Power LC-1320mi€ 37,50€ 37,50
1Corsair VS2GB1333D3€ 16,99€ 16,99
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 62,89€ 62,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 220,68

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
De G1610 geeft redelijk wat problemen i.c.m. de HD2000. Daar zou ik toch echt minimaal een i3 voor nemen.

Of er moeten driverupdates zijn, maar heb het zelf niet goed gekregen met de G1610.

Sowieso prefereer ik meer een AMD + iGPU setup. HD-graphics hebben wat teveel issues imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:17:
De G1610 geeft redelijk wat problemen i.c.m. de HD2000. Daar zou ik toch echt minimaal een i3 voor nemen.

Of er moeten driverupdates zijn, maar heb het zelf niet goed gekregen met de G1610.

Sowieso prefereer ik meer een AMD + iGPU setup. HD-graphics hebben wat teveel issues imho.
Ik heb een Pentium, echt totaal geen problemen. Een celeron zou zeker voldoende moeten zijn. Ik heb een pentium gekozen omdat ik de HTPC ook gebruik als downloadbak wist ik zeker dat ik tegelijk kon uitpakken/repareren en streamen naar meerdere apparaten.

Misschien dat er in het begin wat issues waren toen de procs net uit waren, maar die zijn iig al lang opgelost.

AMD vs Intel... Volgens mij maakt dat voor HTPC's echt niet uit. Films afspelen kan met elke proc prima. AMD was voorheen alleen wat lui met linux support en Intel is iets zuiniger, vandaar die keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
SilencerNL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:51:
Mijn XBMC machine begint wat verouderd te raken, en zit in een veels te grote Silverstone behuizing, dus ben ik aan het kijken voor nieuwe hardware.

Na zelf een beetje rondgeneusd te hebben, kwam ik op het volgende. Is dit een goede setup voor OpenELEC, of zijn er nog issues met de hardware die ik heb gekozen waar ik overheen heb gekeken?

(nb. De HTPC wordt aangesloten op een Denon X1000 via HDMI om vervolgens weer via HDMI door naar een Panasonic Plasma te gaan om 1080p materiaal te kijken.)

[knip]
Voor dit soort vragen hebben we een ander gedeelte op dit forum. Daar kun je waarschijnlijk ook al antwoorden vinden over het gebruik en de mogelijkheden van wat wel of niet goed gaat lukken met je gekozen hardware.

Mediaspelers en HTPC's

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik draai al een tijdje xbmc, werkt heerlijk. Toch nog een vaag probleempje, die ik een tijdje heb: nadat mijn htpc enige tijd heeft aangestaan (>24 uur), dan merk ik een kleine schokkerigheid bij het afspelen van alles (dus zowel kleine divx als 1080p mkv's).

Mijn oplossing is dan heel simpel: ik herstart xbmc gewoon, dan speelt alles weer vlot af. Weet iemand of dit een bekend probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Probleem herken ik ook, maar dacht dat het aan mijn htpc lag. Heb er verder nooit wat mee gedaan, want inderdaad, opnieuw opstarten en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
EJPostema schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:26:
[...]

Ik heb een Pentium, echt totaal geen problemen. Een celeron zou zeker voldoende moeten zijn. Ik heb een pentium gekozen omdat ik de HTPC ook gebruik als downloadbak wist ik zeker dat ik tegelijk kon uitpakken/repareren en streamen naar meerdere apparaten.

Misschien dat er in het begin wat issues waren toen de procs net uit waren, maar die zijn iig al lang opgelost.

AMD vs Intel... Volgens mij maakt dat voor HTPC's echt niet uit. Films afspelen kan met elke proc prima. AMD was voorheen alleen wat lui met linux support en Intel is iets zuiniger, vandaar die keuze
Jij hebt dan ook een pentium en geen celeron g1610 met igpu hd2000. Ik heb de g1610 gehad en getest. Deze was te zwak en de i3 was goed. Google eens goed naar de hd2000 issues. Alle intel hd graphics zijn niet uitmuntend voor een htpc. Neem dan een losse gpu erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:15:
[...]
Jij hebt dan ook een pentium en geen celeron g1610 met igpu hd2000. Ik heb de g1610 gehad en getest. Deze was te zwak en de i3 was goed. Google eens goed naar de hd2000 issues. Alle intel hd graphics zijn niet uitmuntend voor een htpc. Neem dan een losse gpu erbij.
Ik denk dat er aardig wat NUC 847 gebruikers zijn die deze mening niet zullen delen (ik trouwens ook niet ook al heb ik geen NUC, maar dit terzijde).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
ejtnaj schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:54:
Ik draai al een tijdje xbmc, werkt heerlijk. Toch nog een vaag probleempje, die ik een tijdje heb: nadat mijn htpc enige tijd heeft aangestaan (>24 uur), dan merk ik een kleine schokkerigheid bij het afspelen van alles (dus zowel kleine divx als 1080p mkv's).

Mijn oplossing is dan heel simpel: ik herstart xbmc gewoon, dan speelt alles weer vlot af. Weet iemand of dit een bekend probleem is?
Ik heb dit probleem ook, na de eerste x opstarten krijg ik volgens het OSD een output framerate van 23,98, en hoe langer XBMC aan staat hoe meer dat gaat afwijken (ook visueel). Herstarten van XBMC lost het weer een tijdje op. Ik heb op het XBMC-forum ook wel eens wat over gelezen, maar kon toen geen oplossing vinden. Kan het nu ook zo snel niet terugvinden helaas. Mocht iemand een oplossing hebben dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik heb een G1610 en daarna een i3 config gekocht midden maart. Ik liep met de G1610 tegen 2d en 3d problemen op.
Daarna met de i3 begonnen en deze bleek wel goed genoeg. Helaas liep ik hier tegen de 23,976 issues aan i.c.m. de Intel HD Graphics.

Zie ook de volgende threads met Intel HD problemen;

http://communities.intel.com/message/174360
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141646
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=80247&page=40

Toen ik hiermee bezig was (maart 2013) was hier nog geen oplossing voor. Nu misschien wel hoor, maar toen was dit gewoon klote. Elke 40 seconde een hapering en elk half uur een lange hapering.

Mijn huidige Nvidia kaartje van € 30,- gaat hier helemaal goed mee om. Met de juiste instellingen in windows en XBMC is een los Nvidia kaartje een genot voor me. Altijd 23,98 en soms even 23,97. Je ziet er niks van, maar het geluid en het beeld blijven vloeiend + in sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
hmm vreemd, aangezien de celeron en pentium procs dezelfde GPU hebben... Ik kijk overigens geen 3d alleen 2d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
SilencerNL schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:51:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 36,80€ 36,80
1ASRock B75M-ITX€ 66,50€ 66,50
1LC-Power LC-1320mi€ 37,50€ 37,50
1Corsair VS2GB1333D3€ 16,99€ 16,99
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 62,89€ 62,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 220,68
*Algemeen Advies* HTPC en Homeserver Advies Guide

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
Ik hoop dat ik hier iemand vind die mij kan helpen.

Ik ben in het bezit van een MS-Tech MC-1200, deze heeft eigenlijk een ingebouwd IR-oogje wat op twee manieren met het moederbord verbonden is:

Via de USB header, zodat binnen een OS IR commando's kunnen gestuurd worden zoals een standaard HP/WinMediaCenter afstandsbediening
Via de "powerbutton" line. De IR-module zit als het ware tussen de powerbutton en het moederbord en kan bij ontvangst van een commando de HTPC aanzwieren.

Mijn HTPC is gebouwd op basis van een ASRock B75Pro3-M. Een prima moederbordje. In het BIOS kan ik de optie inschakelen dat ik het mobo kan aanzetten met behulp van een druk op een knop op een toetsenbord. Die staat dan ook aan...

De afstandsbediening van de MS-Tech kan in principe toetsenbordaanslagen uitsturen (de AB zou zelfs in het BIOS kunnen werken, ik heb dit met de pijltjes toetsen al eens geprobeerd). Hoe ik bv letters kan uitsturen weet ik niet.

Het probleem is nu dat de HTPC precies "te gevoelig is" en onder bepaalde omstandigheden door een andere afstandsbediening onbedoeld wordt aangezet, het feit dat dit door een Harmony gedaan wordt, lijkt me niet belangrijk(?). Als ik bv. Digitale TV kijken start, dan start soms de HTPC mee op. Als ik via de MS-Tech afstandsbediening op de aan/uitknop druk, dan sluit de HTPC niet onmiddellijk af maar krijg ik het "shutdown menu" van XBMC te zien. Dit is dus bijzonder storend, want dan moet ik even naar de TV lopen om alle apparaten manueel even juist te zetten zodat ik weet welke knop "highlighted" is in het powerdown-menu van XBMC en dan zo afzetten (of ik moet op de aan/uit-knop van de case zelf duwen).

Ik heb naast het ingebouwde IR module ook nog een HP MCE afstandsbediening. Maar het probleem daarbij is dat ik die niet kan gebruiken om de HTPC aan te zetten. Nu zoek ik eigenlijk naar een manier om:
  • Consistent en doelgericht mijn HTPC aan en uit te kunnen zetten: ik wil vermijden mijn HTPC te pas en te onpas aangaat. Een netjes "powerdown" commando rechtstreeks zou handig zijn. Ik heb wel al gemerkt dat de HP MCE wel het juiste commando uitstuurt.
Tevergeefs heb ik al geprobeerd dat commando aan te leren aan mijn Harmony zodat hij eigenlijk voor één apparaat een combinatie van de twee AB's gebruikt. Als tussenoplossing had ik dat de Harmony een sequentie van commando's uitstuurt om de HTPC af te sluiten: poweroff (=menu opent), "OK") maar aangezien dat menu soms door mezelf ook geopend wordt staat de vorige selectie (het sluit-kruisje) nog aan waardoor het menu gewoon gesloten wordt en ik alsnog de powerbutton op de case moet uitzetten. Met andere woorden: dat is onbetrouwbaar.

TL;DR
MS-Tech MC 1200 icm AsRock B75Pro3-m
Remote stuurt "power menu" ipv rechtstreekse powerdown
MS-Tech MC 1200 piggybacked op de powerline zodat hij de HTPC kan aanzetten
MS-Tech boot niet bewust doordat hij commando's van andere apparaten opvangt.
Moederbord kan aangezet worden met een toetsenbord aanslag maar niet via een HP MCE
Heb een Harmony 900

Noot: indien nodig maak ik graag een apart topic aan.
Noot 2: ik weet dat ik een luxe probleem heb en sommigen zullen zeggen: "joh doe eens normaal en loop dan even naar de kast en zet het boeltje uit of aan". Maar eens je gewend bent aan het comfort van de Harmony is het heel moeilijk om van het gemak van "alles gaat aan en staat juist" en "alles gaat uit" af te stappen...

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 08-08-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hardware-lover schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Ik kan het niet genoeg blijven benadrukken maar er zijn systemen die problemen geven met de laatste 13.x catalist drivers serie van AMD. Vooral onder XBMC merk je dat goed. Ik zou dus willen adviseren om de AMD cleaner er overheen te gooien en daarna Catalist 12.8/12.10 eens een kans te geven. Auto_update controle van AMD uitschakelen mocht de downgrade van de drivers het gewenste effect geven. Niet iedereen schijnt daar last mee te hebben maar 12.8 of 12.10 doen het verder uitstekend, dus dat kan geen reden zijn om het niet te proberen.
Ik heb even het systeem bekeken en ik heb Catalyst 12.1 draaien. De 13 is nooit geinstalleerd na die crash Nou zit ik even te twijfelen om de cleanser te draaien omdat ik vrees dat dan de Plasma dan niet meer draait (vraag me nl ook af of de plasma de reden is geweest waardoor de crash zo ie zo werd veroorzaakt). Heb wel versie 12.8 gedownload.

UPDATE: Ik denk overigens dat het geen ene moer te maken heeft met XBMC. Om een of andere reden blijkt nu (via vlc mediaplayer geprobeerd het bestand te openen) dat ik geen rechten zou hebben. Ik weet niet waar mijn NAS mee bezig is, maar dit zal ook wel de oorzaak zijn waarom xbmc hem niet kan afspelen. Wordt dus een issue die ik een ander topic moet plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Miss_80 op 08-08-2013 19:46 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:18:
[...]

Ik heb even het systeem bekeken en ik heb Catalyst 12.1 draaien. De 13 is nooit geinstalleerd na die crash Nou zit ik even te twijfelen om de cleanser te draaien omdat ik vrees dat dan de Plasma dan niet meer draait (vraag me nl ook af of de plasma de reden is geweest waardoor de crash zo ie zo werd veroorzaakt). Heb wel versie 12.8 gedownload.

UPDATE: Ik denk overigens dat het geen ene moer te maken heeft met XBMC. Om een of andere reden blijkt nu (via vlc mediaplayer geprobeerd het bestand te openen) dat ik geen rechten zou hebben. Ik weet niet waar mijn NAS mee bezig is, maar dit zal ook wel de oorzaak zijn waarom xbmc hem niet kan afspelen. Wordt dus een issue die ik een ander topic moet plaatsen.
Als je mediabron niet te bereiken is dan valt er idd ook helemaal niets af te spelen, dat lijkt me wel logisch. Normaal gesproken zal XBMC dan met een melding komen dat het bestand niet meer beschikbaar is en of deze uit je bibliotheek verwijderd mag worden. Dat heb jij niet gehad?
Mocht ik zo'n melding voor mijn kiezen krijgen dat weet ik al dat het met de toegang tot mijn Synology te maken heeft. Ik diende dan meestal alleen maar even de share aan te klikken via de verkenner. Sinds ik een script gebruik, wat bij een herstart iedere keer de share verwijderd en weer toevoegt, heb ik daar eigenlijk geen last meer van. Maar je hebt al een ander draadje geopend m.b.t. de NAS zelf dus het zal daar wel worden opgepikt verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
het stomme is dat het bijvoorbeeld om 1 file gaat in 1 map (voorbeeld suits s03e03). Ik kan alle afleveringen bereiken behalve die. Zo absurd. Ondertussen was ik al terug gaan via systeemherstel om eventuele gevolgen van de mislukte driver upgrade ongedaan te maken, maar dat heeft er alleen maar in geresulteerd dat mijn files niet meer lekker draaien in XBMC. (soms moet je ook gewoon nergens aankomen :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Hoe meer ik XBMC gebruik hoe meer gave dingen ik ontdek.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik via mijn tablet (of mobiel) youtube filmpjes naar XBMC kan sturen zodat XBMC ze op mijn TV af speeld. XD

Dit door middel van Yatze en het kan door op een link te klikken of via het "delen" menu. Echt vet handig!

Misschien wist iedereen dit al maar ik dacht deel het toch even!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 15:59
Dreanor schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:59:
Hoe meer ik XBMC gebruik hoe meer gave dingen ik ontdek.

Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik via mijn tablet (of mobiel) youtube filmpjes naar XBMC kan sturen zodat XBMC ze op mijn TV af speeld. XD

Dit door middel van Yatze en het kan door op een link te klikken of via het "delen" menu. Echt vet handig!

Misschien wist iedereen dit al maar ik dacht deel het toch even!
nice he :) kan ook vanaf win8 en de second screen app is ook te gek.
Mis alleen nog iets om me desktop zelf te streamen naar xbmc. zal vast iets zijn maar heb nog niet echt iets kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 17:04
StealthyPeanut schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:15:
[...]
Tsja, lekker kort door de bocht weer... "Alle intel hd graphics zijn niet uitmuntend voor een htpc". De 3 threads die je in een andere post verderop ophoest, stammen allemaal uit 2012. De wereld draait gelukkig verder.

Ik denk dat jij simpelweg je htpc en tv niet correct op elkaar hebt afgestemd. OpenELEC heeft altijd de nieuwste videodrivers waar mogelijk, want onlangs zijn ook de nieuwere Nvidia-drivers afgeschoten omdat ze issues vertoonden. Van de XBMC op andere OS'sen als Ubuntu of Windows heb ik niet de laatste statussen, omdat ik alleen OpenELEC gebruik.

Hier heb ik een Pentium G620 (HD1000) en een i3 3225 (HD4000) draaien, en beide setups draaien prima met OpenELEC 3.1.x. De enige hickups die daar ontstaan komen voor binnen de eerste 6-10 seconden, maar dat komt door een bekend issue met AudioEngine. Laat je htpc de framerate van je TV aansturen, en zet bij Intelgebruik de audiosync uit, dan moet het gewoon lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 21:47
StealthyPeanut schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:47:
Ik heb een G1610 en daarna een i3 config gekocht midden maart. Ik liep met de G1610 tegen 2d en 3d problemen op.
Daarna met de i3 begonnen en deze bleek wel goed genoeg. Helaas liep ik hier tegen de 23,976 issues aan i.c.m. de Intel HD Graphics.

Hier nog wat leesvoer waaruit blijkt dat niemand 24p echt goed doet ;)
http://www.avsforum.com/t...-do-24p-consistently-well
ATI: 23.978 (+0.002)
NVidia: 23.972 (-0.004)
Intel with UAC off: 23.973 (-0.003)
Heb zelf een i3 530 en me altijd afgevraagd of het alleen op papier bestaat of dat er daadwerkelijk hele volksstammen zijn die echt last hebben.
Het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen dat er überhaupt haperingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Klojum schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 02:08:
[...]

Tsja, lekker kort door de bocht weer... "Alle intel hd graphics zijn niet uitmuntend voor een htpc". De 3 threads die je in een andere post verderop ophoest, stammen allemaal uit 2012. De wereld draait gelukkig verder.

Ik denk dat jij simpelweg je htpc en tv niet correct op elkaar hebt afgestemd. OpenELEC heeft altijd de nieuwste videodrivers waar mogelijk, want onlangs zijn ook de nieuwere Nvidia-drivers afgeschoten omdat ze issues vertoonden. Van de XBMC op andere OS'sen als Ubuntu of Windows heb ik niet de laatste statussen, omdat ik alleen OpenELEC gebruik.

Hier heb ik een Pentium G620 (HD1000) en een i3 3225 (HD4000) draaien, en beide setups draaien prima met OpenELEC 3.1.x. De enige hickups die daar ontstaan komen voor binnen de eerste 6-10 seconden, maar dat komt door een bekend issue met AudioEngine. Laat je htpc de framerate van je TV aansturen, en zet bij Intelgebruik de audiosync uit, dan moet het gewoon lukken.
Dat begrijp ik allemaal wel, maar met de G1610 was het gewoon een ramp. Ik weet precies hoe ik alles moet instellen in windows en XBMC. OpenElec nooit geprobeerd, dus dat weet ik niet. Het kan goed zijn dat het daar perfect werkt. Maar in XBMC en de HD2500 werkte gewoon niet goed samen met de G1610.

In mijn berichten geef ik ook aan; ik heb dit in MAART geprobeerd. Als de drivers nu beter zijn, mooi toch? Maar dat was een cpu die 2 maanden oud was en totaal niet geoptimaliseerd was.

Ik bedoel alleen maar te zeggen, dat niet blindelings de G1610 gekozen kan worden. Er zitten iets meer haken en ogen aan. En softwarematig is geen optie, want die sprong regelmatig naar 95/100% in XBMC. Het is gewoon een zwakke CPU.
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

Hier nog wat leesvoer waaruit blijkt dat niemand 24p echt goed doet ;)
http://www.avsforum.com/t...-do-24p-consistently-well
ATI: 23.978 (+0.002)
NVidia: 23.972 (-0.004)
Intel with UAC off: 23.973 (-0.003)
Heb zelf een i3 530 en me altijd afgevraagd of het alleen op papier bestaat of dat er daadwerkelijk hele volksstammen zijn die echt last hebben.
Het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen dat er überhaupt haperingen zijn.
Daarom heb ik in eerste instantie mijn HTPC weer vekocht en een Dune gekocht. Alleen voor de 23,976 weergave. Daarna heb ik bij een bekende een Nvidia setup gezien en i.c.m. XBMC geeft die combinatie voor mij het fijnste beeld. Geen hapering, af en toe een versnelling, maar totaal niet merkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-08-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:35
StealthyPeanut schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:47:

Toen ik hiermee bezig was (maart 2013) was hier nog geen oplossing voor. Nu misschien wel hoor, maar toen was dit gewoon klote. Elke 40 seconde een hapering en elk half uur een lange hapering.

Mijn huidige Nvidia kaartje van € 30,- gaat hier helemaal goed mee om. Met de juiste instellingen in windows en XBMC is een los Nvidia kaartje een genot voor me. Altijd 23,98 en soms even 23,97. Je ziet er niks van, maar het geluid en het beeld blijven vloeiend + in sync.
Ik heb hier ook een G1610 icm een Asrock B75Pro3-m en ik heb echt NERGENS last van. Die CPU trekt het hier heel vlot. Draai gewoon OpenELEC en heb me van drivers oid niets moeten aantrekken... CPU staat meer uit zijn neus te vreten dan iets anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 21-09 15:58

Tijntje

Hello?!

BoardCrusher schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:37:
[...]

Ik heb dit probleem ook, na de eerste x opstarten krijg ik volgens het OSD een output framerate van 23,98, en hoe langer XBMC aan staat hoe meer dat gaat afwijken (ook visueel). Herstarten van XBMC lost het weer een tijdje op. Ik heb op het XBMC-forum ook wel eens wat over gelezen, maar kon toen geen oplossing vinden. Kan het nu ook zo snel niet terugvinden helaas. Mocht iemand een oplossing hebben dan hou ik me aanbevolen!
Ik heb inderdaad dat probleem ook, erg irritant. Gaat trouwens om XBMC 12.2 met een Zotac AD06 op Windows 8

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
HyperBart schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:42:
[...]

Ik heb hier ook een G1610 icm een Asrock B75Pro3-m en ik heb echt NERGENS last van. Die CPU trekt het hier heel vlot. Draai gewoon OpenELEC en heb me van drivers oid niets moeten aantrekken... CPU staat meer uit zijn neus te vreten dan iets anders ;)
Goed om te lezen!
Ook hier geldt; Open Elec heb ik niet geprobeerd toendertijd. Maar onder windows en goede instellingen kreeg ik XBMC gewoon niet goed werkend. Om de x seconde een hapering, 3d problemen, audio out-of-sync etc.

Wellicht dat dit nu ook is opgelost, maar in maart dit jaar is het me niet gelukt. En ik heb echt alles geprobeerd wat er maar mogelijk is in die 10 dagen afkoelperiode :). Amper geslapen zeg maar :D.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-08-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
Goed om te lezen!
Ook hier geldt; Open Elec heb ik niet geprobeerd toendertijd. Maar onder windows en goede instellingen kreeg ik XBMC gewoon niet goed werkend. Om de x seconde een hapering, 3d problemen, audio out-of-sync etc.

Wellicht dat dit nu ook is opgelost, maar in maart dit jaar is het me niet gelukt. En ik heb echt alles geprobeerd wat er maar mogelijk is in die 10 dagen afkoelperiode :). Amper geslapen zeg maar :D.
Met alle respect en ik wil niet beledigend overkomen maar het lijkt er toch sterk op dat je onvoldoende op de hoogte was van het e.e.a. tijdens je Intel XBMC periode. Als ik (terug)lees dat je het zelfs een i3 met HD 4000 GPU niet enigszins goed hebt kunnen krijgen en jij de problemen had die jij in die periode omschreef, dan was er toch heel wat mis met je setup. Ik heb van alles wel aan mogelijke combinaties in huis op dit moment (AMD/AMD, Intel/nVidia, Intel/Intel), maar allemaal zijn ze in staat om toch heel aardig een filmpje o.i.d. af te spelen. De laatste variant, met zuinige i3 en HD 4000 GPU kan daarbij probleemloos vloeiend Full Frame 3D weergeven (2x 1920x1080). Dat er met de een of andere driver wat mis zal zijn geweest is best mogelijk, maar dan zoek je een variant die het wel goed doet, ook al is deze wat ouder. Nee, je kunt niet zomaar op eigen (tamelijk beperkte XBMC) ervaringen gaan roepen dat men niet voor het ene of wel voor het andere moet gaan. Daar moet je heel erg voorzichtig mee zijn. Als je daarbij ook nog eens opmerkt "Geen hapering, af en toe een versnelling, maar totaal niet merkbaar.", dan heb je blijkbaar nog steeds het e.e.a. niet helemaal goed ingesteld. Maar als jij nu tevreden bent met je setup dan is dat verder dik in orde, maar let op wat je een ander zomaar adviseert of afraad.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tijntje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:49:
[...]

Ik heb inderdaad dat probleem ook, erg irritant. Gaat trouwens om XBMC 12.2 met een Zotac AD06 op Windows 8
Probeer het voor de aardigheid als vergelijking ook eens met een geschikte openElec versie. Ik zeg niet dat je over moet gaan stappen, puur als vergelijking. Je raakt je Windows installatie niet kwijt als je deze vanaf SD of USB draait, je moet alleen even opletten dat je tijdens de OE setup de juiste opslag selecteert.

Je kunt ook eens een lagere XBMC Windows versie proberen (12.1, 12.0), om te kijken of het daar wel beter (of juist minder goed), mee gaat, en dan als laatste (mocht je dat nog niet hebben geprobeerd), spelen met de ATI drivers. De oplossing kan soms in een heel klein iets zitten maar het kan soms dagen duren voordat je de werkelijke oorzaak hebt gevonden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:17:
[...]

Met alle respect en ik wil niet beledigend overkomen maar het lijkt er toch sterk op dat je onvoldoende op de hoogte was van het e.e.a. tijdens je Intel XBMC periode. Als ik (terug)lees dat je het zelfs een i3 met HD 4000 GPU niet enigszins goed hebt kunnen krijgen en jij de problemen had die jij in die periode omschreef, dan was er toch heel wat mis met je setup. Ik heb van alles wel aan mogelijke combinaties in huis op dit moment (AMD/AMD, Intel/nVidia, Intel/Intel), maar allemaal zijn ze in staat om toch heel aardig een filmpje o.i.d. af te spelen. De laatste variant, met zuinige i3 en HD 4000 GPU kan daarbij probleemloos vloeiend Full Frame 3D weergeven (2x 1920x1080). Dat er met de een of andere driver wat mis zal zijn geweest is best mogelijk, maar dan zoek je een variant die het wel goed doet, ook al is deze wat ouder. Nee, je kunt niet zomaar op eigen (tamelijk beperkte XBMC) ervaringen gaan roepen dat men niet voor het ene of wel voor het andere moet gaan. Daar moet je heel erg voorzichtig mee zijn.
Ben niet zo snel beledigd hoor ;) .

Laat ik het er maar op houden, dat de G1610 toendertijd niet goed ondersteund werd onder windows + XBMC. Ik heb er meer dan gemiddeld ervaring mee en heb er samen met 3 zeer ervaren XBMC-ers en mensen met kennis naar gekeken. Waarvan er één dichtbij het ontwikkelingsteam van XBMC zit. Het was toen niet goed te krijgen bij een framerate van 23,976 bronmateriaal.

Met de i3 werkte het wel goed, ook softwarematig, maar kon er niet tegen dat de Ivy Bridge gewoon één frame dropte elke 4 minuten.

Zie ook http://www.anandtech.com/...ell-an-htpc-perspective/4

Readers following our HTPC reviews know by now that Intel's 23 Hz issue was left unresolved in Ivy Bridge. It is definitely better than the Clarkdale days, as users no longer get 24 Hz when setting the display refresh rate to 23 Hz (23.976 Hz intended). However, the accuracy is not enough to prevent a frame drop every 4 minutes or so (the 23 Hz setting results in a display refresh rate of 23.972 Hz in Ivy Bridge). One of the first things I checked after building the Haswell HTPC was the 23 Hz setting. The good news is that the display refresh rate accuracy is excellent.

Dat mensen het niet zien of niet boeit, wil niet zeggen dat het geen probleem is. Je hebt een drop en daar valt niet omheen te werken helaas.
Als je daarbij ook nog eens opmerkt "Geen hapering, af en toe een versnelling, maar totaal niet merkbaar.", dan heb je blijkbaar nog steeds het e.e.a. niet helemaal goed ingesteld. Maar als jij nu tevreden bent met je setup dan is dat verder dik in orde, maar let op wat je een ander zomaar adviseert of afraad.
Daarmee bedoel ik; Hij draait stabiel op 23,98 fps. Maar, als je uit gaat van 23,976, dan heb je een drop elke x seconde natuurlijk. Op dat moment past XBMC dit aan voor de Nvidia kaart, zonder dat je een drop ziet. Dit noem ik even versnellen, maar hij past even de framerate aan om dit op te vangen. Resultaat; geen irritante drop elke x seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:16:
[...]

Ben niet zo snel beledigd hoor ;) .

Laat ik het er maar op houden, dat de G1610 toendertijd niet goed ondersteund werd onder windows + XBMC. Ik heb er meer dan gemiddeld ervaring mee en heb er samen met 3 zeer ervaren XBMC-ers en mensen met kennis naar gekeken. Waarvan er één dichtbij het ontwikkelingsteam van XBMC zit. Het was toen niet goed te krijgen bij een framerate van 23,976 bronmateriaal.

[knip]
"Ik heb er meer dan gemiddeld ervaring mee en heb er samen met 3 zeer ervaren XBMC-ers en mensen met kennis naar gekeken. Waarvan er één dichtbij het ontwikkelingsteam van XBMC zit."

Kijk, dit vind ik interessante info. Heb je een linkje naar die discussie zodat ik (en anderen geïnteresseerden), kan zien wat er zoal besproken is tijdens die brainstorm sessie? Daar wordt een mens nooit stommer van verwacht ik.

Edit: en toen bleef het stil?

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 16-08-2013 12:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Ik heb veel films waarvan de filmbestanden zich in een submap bevinden.
Als voorbeeld neem ik nu de film Bikini Spring Break met als pad:
D:\FILMS\Bikini Spring Break\EPCSKGCWZCXDJEH\DVD\P2HBSB5.iso
of
D:\FILMS
------\Bikini Spring Break
---------------\EPCSKGCWZCXDJEH
------------------------\DVD
------------------------------\P2HBSB5.iso

In de map "FILMS" bevindt zich dus de map "Bikini Spring Break", daarin een andere map "EPCSKGCWZCXDJEH", met hierin de map "DVD". Hierin bevindt zich dan het filmbestand "P2HBSB5.iso".

Voor gebruik in XBMC wil ik dus de map met de filmnaam (Bikini Spring Break) willen laten aanpassen naar de juiste benaming zoals gebruikt door IMDb of MovieMeter.nl, eveneens zal ook de filmbestandnaam (P2HBSB5.iso) moeten aangepast worden.

Met http://therenamer.com/ , http://www.mediacentermaster.com/ , Ember Media Manager 1.3.0.13 , lukt mij dit niet.
Is dit onmogelijk met deze software of doe ik dan blijkbaar toch iets verkeerd?

Het lijkt mij dat de filmbestandsnaam niet aangepast wordt doordat telkens gezocht wordt op de naam van de map waarin het bestand zich bevindt, in dit geval wordt dus gezocht naar de film "DVD".
Ik zou dus het filmbestand moeten kunnen verplaatsen naar de hoofdmap "Bikini spring break" en de submap(pen) verwijderen. XBMC zou ook het best werken met elk filmbestand in zijn eigen aparte map.
Vermits bij mij vele films op deze wijze in de map "FILMS" staan zou ik dit in batch vorm willen laten toepassen. Alleen vind ik geen media manager die dit kan uitvoeren.

[ Voor 21% gewijzigd door buffy1966 op 11-08-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zal waarschijnlijk niet zo heel veel voorkomen; maar hoe stellen mensen hier de boel in als je 1 film hebt maar in meerdere bestanden/formaten. Zo heb ik bijvoorbeeld een film in 1080P en een in 1080P 3D.

Als ik zie in 2 aparte mappen zet ziet XBMC er maar 1 (in dit geval de de 3D versie nadat ik in de titel "3D.HSBS.3dbd." heb verwerkt). Ik gok dat hetzelfde geldt als ik beide films in dezelfde map zet.

Hoe kan ik dit beter aanpakken? :+

Note: ik gebruik Raspberries met standaard Confluence totdat de native XBMC voor Ouya komt.

EDIT: en als die native XBMC voor Ouya er is moet ik sowieso eens goed naar gaan kijken hoe ik alles ga instellen.
Denk aan apart menu voor 'home movies', 'diversen' (waaronder documentaires e.d.) en '3D movies' (anders zijn die ook niet van 2D te onderscheiden in XBMC; of als ik gericht eens een 3D film wil ga kijken en ik zo dan niet alle films bij langs hoef gaan totdat ik ergens 3D zie staan)

[ Voor 58% gewijzigd door Piet91 op 11-08-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 13:17
hardware-lover schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Probeer het voor de aardigheid als vergelijking ook eens met een geschikte openElec versie. Ik zeg niet dat je over moet gaan stappen, puur als vergelijking. Je raakt je Windows installatie niet kwijt als je deze vanaf SD of USB draait, je moet alleen even opletten dat je tijdens de OE setup de juiste opslag selecteert.

Je kunt ook eens een lagere XBMC Windows versie proberen (12.1, 12.0), om te kijken of het daar wel beter (of juist minder goed), mee gaat, en dan als laatste (mocht je dat nog niet hebben geprobeerd), spelen met de ATI drivers. De oplossing kan soms in een heel klein iets zitten maar het kan soms dagen duren voordat je de werkelijke oorzaak hebt gevonden.
Ik gebruik nog 12.0, dus dat lijkt in elk geval niet de oplossing. Verder Win7 met een AMD A4, driverversie weet ik niet uit mijn hoofd (zal vanavond eens kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 20-09 23:25
Piet91 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:09:
Zal waarschijnlijk niet zo heel veel voorkomen; maar hoe stellen mensen hier de boel in als je 1 film hebt maar in meerdere bestanden/formaten. Zo heb ik bijvoorbeeld een film in 1080P en een in 1080P 3D.

Als ik zie in 2 aparte mappen zet ziet XBMC er maar 1 (in dit geval de de 3D versie nadat ik in de titel "3D.HSBS.3dbd." heb verwerkt). Ik gok dat hetzelfde geldt als ik beide films in dezelfde map zet.

Note: ik gebruik Raspberries met standaard Confluence totdat de native XBMC voor Ouya komt.

EDIT: en als die native XBMC voor Ouya er is moet ik sowieso eens goed naar gaan kijken hoe ik alles ga instellen.
Denk aan apart menu voor 'home movies', 'diversen' (waaronder documentaires e.d.) en '3D movies' (anders zijn die ook niet van 2D te onderscheiden in XBMC; of als ik gericht eens een 3D film wil ga kijken en ik zo dan niet alle films bij langs hoef gaan totdat ik ergens 3D zie staan)
Als je een film 2x op je hd hebt, 1x 3d en 1x 2d dan komt ie gewoon 2x in je library.
Zet 3D films in een aparte 3D map als je dat later wil sorteren. Zelfde voor je andere sorteerideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Heb voor de grap maar weer eens xbmc gotham installed maar ik kan de default afsluit methode nergens vinden , is deze er niet meer?Hidden menu met settings level 8)7

Maar Gotham verdwijnt weer, Live TV geeft alleen maar zwart beeld :(

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 12-08-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Je kan zelf .nfo files aanmaken en in de mappen zetten. Zo kun je beide versies een andere titel meegeven (bv "Filmnaam" en "Filmnaam 3D"). Eventueel kun je ook aangeven dat het een set is, zodat ze niet naast elkaar in je library staan, maar onder een movieset.

Zie hier in de XBMC wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik deelde laatst het "trukje" dat je youtube filmpjes naar je XBMC kan sturen om daarop af te spelen (meeste kende dat al natuurlijk).

Maar zijn er nog meer van dat soort leuke features?

En is er een mogelijkheid om "Party Mode" bij activeren meteen naar het visualisatie scherm te laten gaan? Het is irritant om dat handmatig te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
...
Je kan ook denken aan Tags. Zit in XBMC sinds v12. In Nederlands heet het "Labels" geloof ik. Zo kun je alle 3D films een label "3D" geven en kun je daar later gemakkelijk op sorteren.

EDIT: Tags kun je ook in de .nfo zetten!
http://wiki.xbmc.org/inde...O_files/movies#Movie_tags
2 vliegen 1 klap ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Vincent_ op 12-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:45:
Als je een film 2x op je hd hebt, 1x 3d en 1x 2d dan komt ie gewoon 2x in je library.
Geen idee wat hier verkeerd gaat dan maar hij staat hier maar 1x in de library (de 3D versie).
Zet 3D films in een aparte 3D map als je dat later wil sorteren. Zelfde voor je andere sorteerideeën.
Daar moet ik inderdaad maar eens goed voor gaan zitten idd.
Heb eigenlijk weinig zaken ingesteld bij XBMC; alleen libraries, XBMC subtitles en dat is het eigenlijk wel.

Maar goed; op de Raspberry moet je het sowieso maar simpel houden om er nog enigszins vaart in te houden. Kan daarom ook niet wachten tot de officiële XBMC for Ouya komt.
_Vincent_ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:56:
[...]

Je kan zelf .nfo files aanmaken en in de mappen zetten. Zo kun je beide versies een andere titel meegeven (bv "Filmnaam" en "Filmnaam 3D"). Eventueel kun je ook aangeven dat het een set is, zodat ze niet naast elkaar in je library staan, maar onder een movieset.

Zie hier in de XBMC wiki
Een set is ook een goeie ja. Maar denk dat het toch beter is om aparte mappen te gaan maken.
Lekker duidelijk.
Combinatie lijkt me ook mogelijk. Aparte mappen voor 2D en 3D maar onder de 2D menu ook de 3D-library laden en daar als set markeren (als ik beide versies heb).
Op die manier kan ik als ik een film wil kijken gewoon in het 2D menu duiken en alle films zien die ik heb (óók de 3D films) en daaruit kiezen, en als ik per se een 3D film wil zien duik ik het 3D menu in.
_Vincent_ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:01:
Je kan ook denken aan Tags. Zit in XBMC sinds v12. In Nederlands heet het "Labels" geloof ik. Zo kun je alle 3D films een label "3D" geven en kun je daar later gemakkelijk op sorteren.

EDIT: Tags kun je ook in de .nfo zetten!
http://wiki.xbmc.org/inde...O_files/movies#Movie_tags
2 vliegen 1 klap ;)
Thanks. Zal ik ook eens naar kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 12-08-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hardware-lover schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:25:
[...]

Als je mediabron niet te bereiken is dan valt er idd ook helemaal niets af te spelen, dat lijkt me wel logisch. Normaal gesproken zal XBMC dan met een melding komen dat het bestand niet meer beschikbaar is en of deze uit je bibliotheek verwijderd mag worden. Dat heb jij niet gehad?
Mocht ik zo'n melding voor mijn kiezen krijgen dat weet ik al dat het met de toegang tot mijn Synology te maken heeft. Ik diende dan meestal alleen maar even de share aan te klikken via de verkenner. Sinds ik een script gebruik, wat bij een herstart iedere keer de share verwijderd en weer toevoegt, heb ik daar eigenlijk geen last meer van. Maar je hebt al een ander draadje geopend m.b.t. de NAS zelf dus het zal daar wel worden opgepikt verwacht ik.
Nog even terug komend op dit probleem. Gisteren werd duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt doordat ik de namen van het bestand probeer te wijizigen. Menig film en serie krijgen lange en aparte namen zodat ze minder snel last hebben van de 'notice-and-takedown-requests'. Die namen heb ik altijd gewoon weer aangepast naar wat ik prettig vind, maar dat moet ik dus niet meer doen. Verander ik de namen, kan ik er niet meer bij. Laat ik de namen gewoon staan, is er niets aan de hand. Overigens geldt dit alleen voor mijn htpc. Mijn mac heeft geen enkel probleem om de files te benaderen wanneer ze hernoemd zijn.

Waarschijnlijk wordt het probleem ook opgelost als ik gebruik maak van de renamer die ik zowat in elke post van QoQ zie staan, maar dat is een exe bestand en ik draai gebruik met name mijn mac voor dit soort dingen (ik doe nog veel handmatig :X omdat ik mezelf simpelweg de tijd nog niet heb gegeven om uit te vogelen hoe ik sickbeard etc het renamen en verplaatsen kan laten doen)

[ Voor 3% gewijzigd door Miss_80 op 13-08-2013 09:13 . Reden: update:additionele info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Laatst online: 18:47
Nog even terug komend op dit probleem. Gisteren werd duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt doordat ik de namen van het bestand probeer te wijizigen. Menig film en serie krijgen lange en aparte namen zodat ze minder snel last hebben van de 'notice-and-takedown-requests'. Die namen heb ik altijd gewoon weer aangepast naar wat ik prettig vind, maar dat moet ik dus niet meer doen. Verander ik de namen, kan ik er niet meer bij. Laat ik de namen gewoon staan, is er niets aan de hand. Overigens geldt dit alleen voor mijn htpc. Mijn mac heeft geen enkel probleem om de files te benaderen wanneer ze hernoemd zijn.

Waarschijnlijk wordt het probleem ook opgelost als ik gebruik maak van de renamer die ik zowat in elke post van QoQ zie staan, maar dat is een exe bestand en ik draai gebruik met name mijn mac voor dit soort dingen (ik doe nog veel handmatig :X omdat ik mezelf simpelweg de tijd nog niet heb gegeven om uit te vogelen hoe ik sickbeard etc het renamen en verplaatsen kan laten doen)
In het verleden deed ik dit ook handmatig maar nu ik Sickbeard en CouchPotato allebei heb draaien behoort dat tot het verleden. Je geeft gewoon op in Sickbeard of CouchPotato op hoe je film of serie hernoemd wil zien worden en de proggie's doen de rest. Tevens kun je ook gewoon een film of serie downloaden met Sabnzb en dan nog wordt via een script (Sickbeard of CouchPotato) de film of serie hernoemd.

Ik ben blij dat ik er wat tijd in heb gestoken want werken doet het perfect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Ik heb nu wat vaags met mn XBMC welke op een raspberry Pi staat. Sinds gisteravond heb ik opeens absoluut geen artwork meer (terwijl ik die eerst wel had) en ook yatse/maraschino ziet de artwork niet meer.
Ook worden serie afleveringen niet meer als 'watched' getagt.

De Pi heb ik nog niet gereboot (gisteravond laat geen zin meer in) dus wellicht verhelpt dat het, maar wat zou het nog meer kunnen zijn (aangezien ik niets aangepast hebt op mijn NAS of XBMC).

Trouwens, mijn R-Pi benaderd mijn NAS via NFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

DyStiC

'Atta way, baby!

Heb zelf een menu entry toegevoegd die de 3d films laat zien uit een smartplaylist welke obv 3d in de bestandsnaam zelf al m'n 3d films automatisch toevoegd. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
DyStiC schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 18:48:
[...]

Heb zelf een menu entry toegevoegd die de 3d films laat zien uit een smartplaylist welke obv 3d in de bestandsnaam zelf al m'n 3d films automatisch toevoegd. Werkt goed.
Denk dat ik uiteindelijk maar dit ga doen:

Op de NAS:
Multimedia -> Movies -> alle reguliere films
Multimedia -> 3D Movies -> alle 3D films
Multimedia -> Diversen -> Docu's, eenmalige opnames van de Humax enz.
Multimedia -> Home Movies -> eigen geschoten materiaal

En op de XBMC installaties voor elk van de vier een eigen menu.
Met als uitzondering de 'Movies' waarin ik ook de path 'Multimedia -> 3D Movies' aan toevoeg zodat ik onder 'Movies' álle films heb staan. Mocht ik ze dan dubbel hebben (zowel 2D als 3D) dan zorg ik ervoor dat ze als Set staan.

Denk dat dat uiteindelijk het handigst is.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 13-08-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand ervaring met vrij recente XBMC Gotham op een RPi?
Gisteren een OpenELEC build geprobeerd echter werkte mijn Harmony remote plots niet meer op de navigatie toetsen excl de select button na.

Iemand dit ook gezien en een mogelijke oplossing ervoor?

• lolkejan
  • Laatst online: 18-03-2024
Is het mogelijk om te internetten via chrome? Wil graag streams van Fox Sports openen, moet nu altijd buiten XBMC de explorer opstarten en dan via de browser het doen.

• DyStiC
  • Laatst online: 21:56

DyStiC

'Atta way, baby!

lolkejan schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:41:
Is het mogelijk om te internetten via chrome? Wil graag streams van Fox Sports openen, moet nu altijd buiten XBMC de explorer opstarten en dan via de browser het doen.
Dat kan middels Advanced Launcher, zoek maar bij de add-ons (voor zover die nog niet standaard is mee geïnstallerd).

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 11:53
Tweety1 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:13:
[...]

Wat ik altijd met films doe, is gewoon voor elke film een aparte map met de juiste filmnaam maken en het filmbestand gewoon ongemoeid laten.

• Miss_80
Dat is de precies wat ik nu ook doe. Vivediamanager herkent het bestand om een of andere reden toch wel en maakt vervolgens de nfo etc aan.XBMC werkt daar verder mee. Ik heb gisteren me nogmaals verdiept in het autoprocessen van Sickbard. Nu even afwachten of het ook gelukt, Eerst volgende aflevering staat voor morgen op de planning.

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:45:
[...]

Denk dat ik uiteindelijk maar dit ga doen:

Op de NAS:
Multimedia -> Movies -> alle reguliere films
Multimedia -> 3D Movies -> alle 3D films
Multimedia -> Diversen -> Docu's, eenmalige opnames van de Humax enz.
Multimedia -> Home Movies -> eigen geschoten materiaal

En op de XBMC installaties voor elk van de vier een eigen menu.
Met als uitzondering de 'Movies' waarin ik ook de path 'Multimedia -> 3D Movies' aan toevoeg zodat ik onder 'Movies' álle films heb staan. Mocht ik ze dan dubbel hebben (zowel 2D als 3D) dan zorg ik ervoor dat ze als Set staan.

Denk dat dat uiteindelijk het handigst is.
Heb Amber Skin op de Ouya gezet en bovenstaande werkt. Elke map toegevoegd als source, elke map/source aan favorieten toegevoegd en elke favoriet weer aan main menu toegevoegd.
Nu dus mooi Movies, 3D Movies, Diverse, Home Movies in het hoofdmenu.

Helaas zit hij de enige combinatie van 2D en 3D films die ik momenteel heb (The Great Gatsby) maar een keer, alleen de 3D versie ziet hij, ook onder Movies.
NFO van de films heb ik handmatig gemaakt; de 3D versie (Multimedia -> Movies -> 3D Movies):
code:
1
2
3
4
5
6
<movie>
    <title>The Great Gatsby (2013) 3D</title>
    <set>The Great Gatsby Collection</set>
<tag>3D</tag>
</movie>
http://www.themoviedb.org/movie/64682

En de 2D versie (Multimedia -> Movies -> 2D Movies)
code:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>The Great Gatsby (2013)</title>
</movie>

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:44
Hallo,

Ik heb een Xtreamer ultra deluxe 2.

Nu heb ik vandaag een toslink (optische kabel) gekocht om zo geluid van films op mijn home cinema set te krijgen.

Nu heb ik wel geluid bij films, maar speel ik een muziek bestand af, dan hoor ik helemaal niks.
Is het ook mogelijk om zowel via de tv (HDMI) geluid te hebben en via de revciever?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan de juiste instellingen.

- XBMC 12. frodo
- Open elec
- Harman kardon reciever.
- Samsung tv

Geluid:

5.1 Dolby Digital ex, pro logic, DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Piet91 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:35:
[...]

Heb Amber Skin op de Ouya gezet en bovenstaande werkt. Elke map toegevoegd als source, elke map/source aan favorieten toegevoegd en elke favoriet weer aan main menu toegevoegd.
Nu dus mooi Movies, 3D Movies, Diverse, Home Movies in het hoofdmenu.

Helaas zit hij de enige combinatie van 2D en 3D films die ik momenteel heb (The Great Gatsby) maar een keer, alleen de 3D versie ziet hij, ook onder Movies.
NFO van de films heb ik handmatig gemaakt; de 3D versie (Multimedia -> Movies -> 3D Movies):
code:
1
2
3
4
5
6
<movie>
    <title>The Great Gatsby (2013) 3D</title>
<tag>3D</tag>
</movie>

En de 2D versie (Multimedia -> Movies -> 2D Movies)
code:
1
2
3
4
5
<movie>
    <title>The Great Gatsby (2013)</title>
</movie>
Hoe ziet het eruit qua mappen en files op je source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
DyStiC schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 11:55:
[...]

Dat kan middels Advanced Launcher, zoek maar bij de add-ons (voor zover die nog niet standaard is mee geïnstallerd).
Bedankt! Nu probeer ik ook de AEON skin te installeren, echter via zip file lukt het niet. En als ik via de werkwijze van de wiki pagina probeer te installeren krijg ik geen add-ons te zien. Gebruik de XBMC 12.2 Frodo editie op een windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Misschien moet je je addons repositories even force-refreshen. Ik haal Aeon (Nox) altijd rechtstreeks uit de official repo namelijk.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:46:
[...]

Hoe ziet het eruit qua mappen en files op je source?
Hoe bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb ineens problemen met Airplay. D.w..z ik kan vanuit onze beide iPhones geen content meer afspelen via airplay. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Ik heb voor zover ik weet niets aan xbmc veranderd. Enige wat ik kan bedenken is een iOS update. Ik zit ook op de forums te kijken maar daar zie ik verder niets over haperende airplay..

update naar 12.2 helpt ook niet.. meh

[ Voor 5% gewijzigd door Pkunk op 18-08-2013 14:10 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Oke, sinds kort XBMC ingebruik. alleen sinds vandaag wilt hij mijn library niet meer updaten. Krijg de melding:

Unable to connect to remote server. Blijkbaar gebeurd dit omdat hij gegevens wilt ophalen van: Thetvdb.
Even gegoogled, maar krijg eigenlijk alleen ouwe topics. Meer mensen hier last van? of een fix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 16:53

TRaSH

koffie ?

had wel op twitter een bericht gelezen dat volgens mij thetvdb wat problemen had,
moet volgens mij ondertussen al opgelost zijn dacht ik

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolkejan
Ik heb het probleem dat films niet meer vloeiend afspelen. Had de Aeon skin geinstalleerd, maar als ik de originele confluence skin probeer verandert er niets. Het zijn HD bestanden. Films die ik al gezien heb en nu probeer af te spelen haperen ook. Er is volgens mij een windows update geweest maar zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Pkunk schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 13:39:
Ik heb ineens problemen met Airplay. D.w..z ik kan vanuit onze beide iPhones geen content meer afspelen via airplay. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Ik heb voor zover ik weet niets aan xbmc veranderd. Enige wat ik kan bedenken is een iOS update. Ik zit ook op de forums te kijken maar daar zie ik verder niets over haperende airplay..

update naar 12.2 helpt ook niet.. meh
Ik heb zelf het probleem dat ik Airplay maar een korte tijd werkend houd op mijn laptop. Na een trailer of 3 van IMDb te hebben gestreamd moet ik eerst in de settings Airplay uit en weer aan zetten om verder te kunnen streamen. Op mijn desktop heb ik dit probleem niet. Misschien heeft het dus iets te maken met je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovedretep
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 19:39
Dank voor je reactie, herstarten bracht niet het gewenste resultaat. Ik ben toen eens wat beter naar mijn router/modem gaan kijken (SpeedTouch 780 van KPN) en eens een keer de optie " devices automatisch toestaan in netwerk" aan en uit gezet, en voila: Airplay werkt weer!
Thc_Nbl schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:05:
[...]

hmm, power safe aan staan. doe eens gewoon herstarten.
airplay is wat instabiel geweest ,daar zijn ze hard mee bezig in xmbc 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovedretep
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 19:39
Wellicht kun je iets met mijn reactie hierboven?
Anthirian schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 01:17:
[...]

Ik heb zelf het probleem dat ik Airplay maar een korte tijd werkend houd op mijn laptop. Na een trailer of 3 van IMDb te hebben gestreamd moet ik eerst in de settings Airplay uit en weer aan zetten om verder te kunnen streamen. Op mijn desktop heb ik dit probleem niet. Misschien heeft het dus iets te maken met je wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Vaag probleem hier met de Zotac ID11, een mkv met DTS geluid wordt niet afgespeeld. De Zotac is met een optical cable aangesloten op de versterker die DTS ondersteund. Er is echter geen geluid, op de TV die met HDMI is aangesloten is een bromtoon te horen.

Googlen heeft me niets opgeleverd. Wellicht dat ik de correcte Engelse zoektermen niet weet?

/Edit
Het gaat om versie Eden (xbmcbuntu). Ik kan me niet herinneren dat het met de vorige versie problemen gaf. Zo af en toe valt het geluid tijdens de film/serie ook weg. Op HDMI geluid via de TV hebben we hier geen last van.

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 19-08-2013 19:24 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
sovedretep schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:39:

[...]
Tnx voor de tip. Ik weet in ieder geval dat ik eens naar m'n wifi instellingen kan gaat kijken. Ik heb er alleen niets aan veranderd.. Zal wel weer bitrot wezen ofzo :p

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
  • Laatst online: 07-06 11:25
Ik heb de volgende vraag, ik wil graag mijn eigen films en die van de kinderen scheiden in de library. Volgens mij is dit niet mogelijk en ik heb alleen oplossingen gelezen waarin ze artwork handmatig in de mappen toevoegen. Ik draai frodo 12.2 met de Aeon nox skin en ik heb nu een custom tab/menu aangemaakt voor mijn eigen films. Weet iemand misschien hier een oplossing voor. Om dit handmatig te doen is nogal veel werk. Ik heb zelf al diverse pogingen gedaan om met addons dit uit te voeren maar dan worden ze bij bijwerken library toch toegevoegd (waarschijnlijk doe ik wat fout). Het is geen ramp het werkt voor de rest prima maar als er iemand tips heeft dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kan met profielen.

Zie http://wiki.xbmc.org/?title=Profiles

Wel wat geklooi, maar als het eenmaal werkt is het top

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
cypher21 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:34:
Dat kan met profielen.

Dat zou wel eens een oplossing voor mij kunnen zijn. Dat ga ik eens proberen bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die versie OpenELEC 3.1.5 draait op een RPi en wel het rode gedeelte heeft in video osd menu?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/acfUtygc.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 20-08-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC Hier heb je meer kans op response denk ik.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReyZa
Ik kwam er gisteren achter dat XBMC ook RAW files (NEF nikon) kan tonen. Ik bewaar mijn jpeg en RAW files in de zelfde map dus als ik nu slideshow aanzet dan krijg ik twee keer de zelfde foto te zien. Verhouding en kleur zijn anders dus dat is een beetje jammer. Is er een mogelijkheid om RAW of jpeg uit te sluiten of is dit niet mogelijk. Ik heb nogal veel foto's op mijn netwerk staan dus RAW en jpeg scheiden dat doe ik liever niet. In de normale instellingen kan ik het in ieder geval niet terug vinden en dit probleem vind ik in de diverse forums ook niet terug. Als iemand een tip heeft dan hoor ik het graag.

@cypher21 nog bedankt voor de vorige tip met profielen werken is voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

sovedretep schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:39:

[...]
Helaas, dat stond al aan. Ik denk ook niet dat dat zou verklaren waarom het op een bedrade PC wel continu werkt, en via wifi maar korte periodes. Toch bedankt.
cypher21 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:34:
Dat kan met profielen.

Dat ga ik binnenkort ook maar eens proberen. Dat is toch wel een must-have als er meerdere mensen gebruik maken van dezelfde NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anthirian schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

[...]

Dat ga ik binnenkort ook maar eens proberen. Dat is toch wel een must-have als er meerdere mensen gebruik maken van dezelfde NAS.
Yep, is ideaal.

Ik weet niet of je gebruik maakt van een gedeelde MySQL library, maar ook dat is mogelijk i.c.m. profielen. Is alleen ff wat geklooi om het volledig goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19:37

mvds

Totally awesome!

cypher21 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:21:
[...]

Yep, is ideaal.

Ik weet niet of je gebruik maakt van een gedeelde MySQL library, maar ook dat is mogelijk i.c.m. profielen. Is alleen ff wat geklooi om het volledig goed werkend te krijgen.
Ik heb dat eens werkend proberen te krijgen, maar echt makkelijk werkt dat niet. Werkt ook alleen maar als alle XBMC machines dezelfde paden gebruiken naar de films (en andere bestanden). En dat is al lastig als ik XBMC gebruik op een Windows 7 machine, en op een OpenElec Fusion machine, en op een Raspberry Pi. Die twee laatsten zou wel moeten lukken, die maken beide gebruik van /storage/movies, maar die Windows machine dus niet.

En ik kreeg wel de database aangemaakt, en connected met XBMC, maar om hem dan ook nog gevuld te krijgen lukte niet. Je moet dan een export doen van je database, de database omhangen, en dan een import doen, maar dat gaf bij mij een hele lijst aan foutmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Werkt hier anders prima op die manier.

Op de android tablet, android telefoons, windows 8 htpc, en Rpi op de slaapkamer.

En ja, je moet idd een export naar single file doen. Maar dan wel alle paden vervangen voor de share paden.

Ik heb ooit alles omgezet van een lokale schijf naar de NAS, en een tijdje later alles omgezet van een lokale library naar een gedeelde mysql library

[ Voor 51% gewijzigd door cypher21 op 20-08-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hmm ja oke, maar de share paden zijn anders op een Windows machine als op een Linux machine. Dus hoe heb je dat opgelost dan? Welke pad gebruik je dan?

Ik heb mijn films (en foto's en muziek) op mijn NAS staan en die heet diskstation, dus het pad voor Windows zou zijn \\DiskStation\videos\Films Maar voor OpenElec of RaspBMC werkt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ah...
lol, dat werkt idd niet, je moet de backslashes vervangen voor slashes als je gebruik maakt van een MySQL library ;)

Daarom kreeg je die fouten bij het importeren

Op de XBMC wiki staat het een en ander uitgelegd:
http://wiki.xbmc.org/inde...ing_MySQL/Setting_up_XBMC

Op zich ook dat (back)slashes verhaal

[ Voor 34% gewijzigd door cypher21 op 20-08-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar vind Windows mijn films dan nog wel? Want die werkt juist wel met backslashes

En daar zeggen ze trouwens dat je moet exporteren naar multiple files en niet naar single file :)

[ Voor 38% gewijzigd door mvds op 20-08-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ja, tuurlijk vindt xbmc je films nog.

XBMC en MySQL werken "intern" met slashes.

Dat je in windows backslashes gebruikt dat vertaald xbmc.

hmm, zie idd dat ze je daar multiple files laten doen.

Geen idee, ik weet iig 100% zeker dat ik alles naar een enkele file heb laten exporteren, vervolgens de backslashes heb veranderd naar slashes, en de paden naar //DISKSTATION/movie enzovoorts.
daarna de advancedxml aangepast naar een myqsl bibliotheek en toen dat enkele bestand weer geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik ga het gewoon nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 10:52
Doe ik iets helemaal verkeerd?

Via de Anysee viewer kan ik keurig gecodeerde kanalen bekijken (Ziggo), zoals bijv RTL7 HD, open ik echter bijv XBMC of Mediaportal, geeft hij aan dat ze gecodeerd zijn.. in de CAM setup bij MP TV server configuration staat CAM enabled en present for this card aangevinkt..

Gaat om XBMC op W7, nieuwste drivers (naar mijn weten) voor de Anysee E30CT Plus, en tevens nieuws plugin voor XBMC/MP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
XBMC geeft mijn filmtitels zo weer:
Few Best Man, A
Evil Dead, The

Kan men ergens instellen dat de films op deze wijze worden weegegeven?
A Few Best Man
The Evil Dead

Ik vind geen mogelijkheid terug in XBMC, maar misschien zoek ik niet op de juiste plaats. Via Google ook nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik was er al bang voor. Op Windows werkt het allemaal prima, maar onder OpenElec vind ie de films dus niet (meer). Alles is goed gegaan, XBMC (en ook OpenElec) connect prima met MySQL, content word opgehaald. Maar hij kan de films niet starten. Hij zegt dat ze niet meer bestaan en wil ze dus uit de bibliotheek gooien.

Ik maak dus gebruik van Samba/CIFS shares en heb dus ook de paden ingevoerd voor de bibliotheken als zijnde: smb://192.168.1.2/video/Films

Dit werkt dus prima op Windows, maar voor mijn OpenElec bak dus niet. Enig idee? Ik kan ook geen wachtwoord invullen, terwijl die wel nodig is voor de shares.

[ Voor 6% gewijzigd door mvds op 20-08-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@mvds:

Ik gebruik geen ip adres, maar //DISKSTATION

in de sources.xml staat het zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?xml version="1.0"?>
-<sources>-
<programs><default pathversion="1"/></programs>-
<video><default pathversion="1"/>
-<source><name>Movies</name><path pathversion="1">smb://admin:PASSWORD@DISKSTATION/Movies/</path></source>
-<source><name>Series</name><path pathversion="1">smb://admin:PASSWORD@DISKSTATION/Series/</path></source></video>

-<music><default pathversion="1"/>
-<source><name>Music</name><path pathversion="1">smb://admin:PASSWORD@DISKSTATION/Music/</path></source></music>
-<pictures><default pathversion="1"/></pictures>
-<files><default pathversion="1"/></files></sources>

In de export van de library heb ik overal ook //diskstation gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Oke, wachtwoorden heb ik gefixt door het passwords.xml bestand van mijn Windows bak te kopieren naar mijn OpenElec bak, nu werkt dat. En overal lees ik dat het verstandiger is om het ip te gebruiken, vandaar. Maar de password.xml file was dus de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ahh ja, dat heb ik idd ook moeten doen :P

herrinner me nu dat ik het via IP niet voor elkaar kreeg op android. Toen heb ik alles omgezet naar //diskstation dit werkte ook niet, en achteraf bleek idd passwords.xml de ontbrekende schakel te zijn.
Was toen te lui om het terug te zetten naar IP want het werkte allemaal

[ Voor 77% gewijzigd door cypher21 op 20-08-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
buffy1966 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:08:
XBMC geeft mijn filmtitels zo weer:
Few Best Man, A
Evil Dead, The

Kan men ergens instellen dat de films op deze wijze worden weegegeven?
A Few Best Man
The Evil Dead

Ik vind geen mogelijkheid terug in XBMC, maar misschien zoek ik niet op de juiste plaats. Via Google ook nog niets gevonden.
Je zoekt niet goed, het staat gewoon onder, settings -> appearance -> file lists :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

SidewalkSuper schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Je zoekt niet goed, het staat gewoon onder, settings -> appearance -> file lists :)
En dan "ignore articles when sorting" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja idd zoiets, dat wist ik niet meer uit mn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

/Onder het motto "een beetje laat, maar wel nuttig" =>
HyperBart schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:06:
Ik hoop dat ik hier iemand vind die mij kan helpen.

Ik ben in het bezit van een MS-Tech MC-1200, deze heeft eigenlijk een ingebouwd IR-oogje wat op twee manieren met het moederbord verbonden is:

Via de USB header, zodat binnen een OS IR commando's kunnen gestuurd worden zoals een standaard HP/WinMediaCenter afstandsbediening
Via de "powerbutton" line. De IR-module zit als het ware tussen de powerbutton en het moederbord en kan bij ontvangst van een commando de HTPC aanzwieren.

Mijn HTPC is gebouwd op basis van een ASRock B75Pro3-M. Een prima moederbordje. In het BIOS kan ik de optie inschakelen dat ik het mobo kan aanzetten met behulp van een druk op een knop op een toetsenbord. Die staat dan ook aan...
Heeft dat AsRock moederbord ook zo'n gaaf CIR USB headertje ??
Ik heb naast het ingebouwde IR module ook nog een HP MCE afstandsbediening. Maar het probleem daarbij is dat ik die niet kan gebruiken om de HTPC aan te zetten.
Dat kan dus WEL indien je AsRock een CIR USB header heeft, want die is voor MCE toestanden bedoeld onder andere :*)
Noot 2: ik weet dat ik een luxe probleem heb en sommigen zullen zeggen: "joh doe eens normaal en loop dan even naar de kast en zet het boeltje uit of aan". Maar eens je gewend bent aan het comfort van de Harmony is het heel moeilijk om van het gemak van "alles gaat aan en staat juist" en "alles gaat uit" af te stappen...
Ik ken dat gevoel en precies om die reden ga ik mijn HTPC van een AsRock voorzien in de toekomst, want toen ik erover las in de manual van het mobo dat in mijn main PC zit sprong ik bijna een gat in de lucht :+

[ Voor 0% gewijzigd door nero355 op 21-08-2013 18:51 . Reden: CIR, niet CRE... d0h! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ASROCK moederborden hebben CIR headers, en die werken niet met de standaard IR ontvangers die in kasten zit, je hebt hier een aparte CIR ontvanger voor nodig

http://www.asrock.nl/mb/spec/card.asp?Model=Smart%20Remote

het ontvangst van die CIR ontvanger is aan de magere kant, maar het koud opstarten maakt een hoop goed!

[ Voor 19% gewijzigd door cypher21 op 21-08-2013 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik moet zeggen, nu ik dat MySQL gebeuren aan de praat heb, werkt het best goed! Overigens heb ik geen export -> import gedaan, maar gewoon mijn PC alles opnieuw laten zoeken. Ging snel zat. Scheelt wel dat ik maar zo'n film of 110 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mvds schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:07:
Ik moet zeggen, nu ik dat MySQL gebeuren aan de praat heb, werkt het best goed! Overigens heb ik geen export -> import gedaan, maar gewoon mijn PC alles opnieuw laten zoeken. Ging snel zat. Scheelt wel dat ik maar zo'n film of 110 heb.
Vraag me soms af of dat sowieso niet sneller gaat, importeren van een 450+ films en 70 complete series duurt ook een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Vraag me soms af of dat sowieso niet sneller gaat, importeren van een 450+ films en 70 complete series duurt ook een eeuwigheid.
En dan heb je de stap exporteren nog niet eens gehad. Als je inderdaad alles naar multiple files doet, dan duurt dat ook best effe.

Ik kan me voorstellen dat je wel wilt exporteren als je allemaal exotische dingen erin hebt staan, anders moet je die allemaal weer handmatig fixen achteraf. Maar ik heb alleen maar standaard werk in mijn collectie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mvds schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:34:
[...]

En dan heb je de stap exporteren nog niet eens gehad. Als je inderdaad alles naar multiple files doet, dan duurt dat ook best effe.

Ik kan me voorstellen dat je wel wilt exporteren als je allemaal exotische dingen erin hebt staan, anders moet je die allemaal weer handmatig fixen achteraf. Maar ik heb alleen maar standaard werk in mijn collectie zitten.
Ik deed het naar een single file maar dat schoot uiteindelijk niet op.
Ik zelf heb niks excotisch, vond het alleen vervelend sommige films te moeten bijwerken op covers en info zeg maar. Nu had ik ook de film folder kunnen aanpassen maar dat had iets te maken met lui geloof ik ;)

Achteraf was ik sneller met het opnieuw opbouwen en even snel de covers fixen/ film info dan een expot/import te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hier ging het via export, aanpassen en import allemaal wel aardig rap.

Ik heb ook eerst geprobeerd "schoon" te beginnen en alles opnieuw te laten scrapen, maar dat ging hier gruwelijk mis en duurde te lang.

collectie bestond doen uit +/- 80 series en 350 films.

bij de films heb ik echter een stuk of 100 kinderfilms die niet te scrapen zijn, en ik ooit via nfo files handmatig heb toegevoegd.

Dit was door een export naar single file en die export aan te passen makkelijk op te lossen.

Ach ja, er zijn meer wegen die naar Rome gaan ;)

Mooi dat het werkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
SidewalkSuper schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Wel goed gezocht, maar werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:37
Ik heb een kleine 5000 films te scannen, dit gaat behoorlijk traag bij elke opstart van XBMC.

Elke keer gaat XBMC kijken of er veranderingen zijn. Nu kan je bij de bron aangeven dat het pad uitgesloten moet worden van een bibliotheek scan, maar dan scanned hij de eerste keer niet. Optie is, eerst scannen en dan uitsluiten van toekomstige scans.

Maar wellicht zijn er betere methodieken? Verneem graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ruvetuve schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:16:
Ik heb een kleine 5000 films te scannen, dit gaat behoorlijk traag bij elke opstart van XBMC.

Elke keer gaat XBMC kijken of er veranderingen zijn. Nu kan je bij de bron aangeven dat het pad uitgesloten moet worden van een bibliotheek scan, maar dan scanned hij de eerste keer niet. Optie is, eerst scannen en dan uitsluiten van toekomstige scans.

Maar wellicht zijn er betere methodieken? Verneem graag!
Met zoveel films ben ik benieuwd hoe je dat ingedeeld heb en welke viewtype je gebruikt. :P Ik heb maar 200 films en vind de "Wall" view eigenlijk al te weinig films weergeven op 1 scherm. :P

Pagina: 1 ... 93 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]