[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.964 views

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Dreanor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

Met zoveel films ben ik benieuwd hoe je dat ingedeeld heb en welke viewtype je gebruikt. :P Ik heb maar 200 films en vind de "Wall" view eigenlijk al te weinig films weergeven op 1 scherm. :P
Van te voren weten wat je wilt kijken :p en 1x met toetsenbord naar links en ik switch per pagina.

Voornaamste zit hem in het scannen. Dat duurt even.

• jessie828
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08-2022
heeft iemand hier ervaring met het streamen van live youtube videos? Ik weet dat de huidige youtube addon dit niet ondersteunt. maar is er een andere addon voor XBMC waarmee dit wel kan?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
iemand ervaring met 3d subtiles addons?
ik heb sinds kort een 3d tv en wat 3d films. maar ik zoek nog het volgende:
een aparte movie libary met 3d films.
een subtitle addon die van normale subs sbs subs maakt.
en mogelijk ook een fix dat als ik een half sbs film afspeel het menu zich daarop aanpast.

iemand die hier wijze raad in kan geven?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:46:
Hoe ziet het eruit qua mappen en files op je source?
O-)
remcoXP schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:44:
Als je 3D SBS (side by side) films hebt dan kun je het volgende doen (tenminste, dat heb ik gedaan en is dus 1 manier):
- Maak een aparte map aan en zet daar al je 3D films in.
- Voeg dit als een nieuwe source binnen XBMC en maak deze source als favoriet.
- Ergens bij de instellingen kun je dan een nieuwe entry maken voor in het hoofdmenu (naast de al aanwezige (foto's, videos, speelfilms, tv-series enz.)

Dan krijg je uiteindelijk zoiets (weinig films hè :P maar moet er nog zoveel kijken :+ ):
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7362/9509394654_957ed6cd46.jpg

Heb ondertussen naast '3D Movies' ook 'Diverse' (voor documentaires, Humax opnames enz.) en 'Home Movies' (eigen videomateriaal) toegevoegd.
Voor de subs gebruik ik 3D subtitler.
Je krijgt dan 3 bestanden die je bij de film plaatst (en natuurlijk dezelfde naam geeft als de film)
en mogelijk ook een fix dat als ik een half sbs film afspeel het menu zich daarop aanpast.
Als ik het goed begrepen heb is dat niet iets wat mogelijk is (correct me if I'm wrong). Ook niet zo'n ramp; want op je tv kun je zo 3D uitzetten natuurlijk.
Trouwens; ik heb de termen "3D.HSBS.3dbd" in de titel staan; ik weet niet meer welke maar een van deze 3 zorgt ervoor dat onze tv automatisch op de juiste 3D-modus gaat als de film gestart wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 22-08-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

ik heb wat vragen opgespaard.
1. Zit er geen bestandsbeheer in de Skin "ace"? > zo ja waar
2. als ik op tablet een you tube filmpje bekijk en ik stream deze naar xbmc via yatse kan kan ik niet halverwege een filmje beginnen, enkel van vooraf aan en dan vrij brakkig doorspoelen, kan dat handiger?
3. als ik iets download wat geen film of serie is (of hij is niet bekend bij een scraper) dan zie ik hem niet in de bieb, wat is de beste manier om deze film te zien? > nu doe ik dat via bestandsbeheer. Is het bijv. ook mogelijk om niet gescapte films te laten zien in bieb (zonder fanart natuurlijk)

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 23-08-2013 10:27 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
remcoXP schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:44:

iemand die hier wijze raad in kan geven?
Sinds de laatste monthly van Gotham zit er 3D ondersteuning in XBMC. Hij ziet automatisch of je een 3D-film hebt en zet vervolgens de hele interface (inclusief subs) om naar 3D. Dus je 2D .srt's werken ook gewoon. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik zou graag mijn HTPC in willen zetten als XMBC bak plus desktop machine. Niets bijzonders alleen de locatie wel. HTPC staat onder de tv uiteraard met mijn TV als uitgang en nu is mijn plan om het bureau in dezelfde kamer (5m) verderop te gebruiken als tweede werkplek. Allemaal gebruikmakend van dezelfde machine. Zo kan ik een serie kijken en mijn vriendin met haar werk aan de slag.

Is een NUC als deze pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) met 2 x HDMI hiervoor geschikt? Lijkt mij van wel aangezien dit twee individuele uitgangen zijn?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
In theorie kan dat ja.

Alleen lijkt het me in praktijk niet prettig werken als beide tegelijk ermee werken onder dezelfde user.

als zij haar muis iets te ver beweegt, zie jij die op het scherm, als zij bepaalde knoppen combi's indrukt zul jij daar in XBMC last van hebben enzovoorts.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
super dit werkt inderdaad.

alleen de subs vind ik nog wel een beetje teveel handwerk :) daar moet ik nog even wat op vinden.
Piet91 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:41:
[...]

[...]

O-)

[...]

Als je 3D SBS (side by side) films hebt dan kun je het volgende doen (tenminste, dat heb ik gedaan en is dus 1 manier):
- Maak een aparte map aan en zet daar al je 3D films in.
- Voeg dit als een nieuwe source binnen XBMC en maak deze source als favoriet.
- Ergens bij de instellingen kun je dan een nieuwe entry maken voor in het hoofdmenu (naast de al aanwezige (foto's, videos, speelfilms, tv-series enz.)

Dan krijg je uiteindelijk zoiets (weinig films hè :P maar moet er nog zoveel kijken :+ ):
[afbeelding]

Heb ondertussen naast '3D Movies' ook 'Diverse' (voor documentaires, Humax opnames enz.) en 'Home Movies' (eigen videomateriaal) toegevoegd.

[...]

Voor de subs gebruik ik 3D subtitler.
Je krijgt dan 3 bestanden die je bij de film plaatst (en natuurlijk dezelfde naam geeft als de film)

[...]

Als ik het goed begrepen heb is dat niet iets wat mogelijk is (correct me if I'm wrong). Ook niet zo'n ramp; want op je tv kun je zo 3D uitzetten natuurlijk.
Trouwens; ik heb de termen "3D.HSBS.3dbd" in de titel staan; ik weet niet meer welke maar een van deze 3 zorgt ervoor dat onze tv automatisch op de juiste 3D-modus gaat als de film gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
remcoXP schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:14:
super dit werkt inderdaad.

alleen de subs vind ik nog wel een beetje teveel handwerk :) daar moet ik nog even wat op vinden.

[...]
Gotham gaan draaien en je heb nergens last van ;)

Autosubs script om de subs auto magisch te downloaden als ze niet aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
VET!!! hopelijk komt dit snel in openelec.
rb338 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Sinds de laatste monthly van Gotham zit er 3D ondersteuning in XBMC. Hij ziet automatisch of je een 3D-film hebt en zet vervolgens de hele interface (inclusief subs) om naar 3D. Dus je 2D .srt's werken ook gewoon. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
remcoXP schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:28:
VET!!! hopelijk komt dit snel in openelec.

[...]
Je zou hem zelf kunnen compilen maar mijn ervaring ermee was niet zo heel positief op een Fusion systeem maar dat ligt meer aan de fucked up drivers van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
rb338 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:42:
[...]
Ik neem aan dat we het hier over SBS/OU 3D hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 13:54
Hallo allen,

Ik heb een probleem met het afspelen van subtitles die gedownload zijn met de subtitle plugin onder OpenElec. Als ik de plugin laat zoeken naar bijvoorbeeld Breaking Bad S01E01 vind hij een subtitle via bierdopje.com, ook wordt deze dan gedownload. Onder de audio settings zie ik ook dat de sub actief is. Toch geeft XBMC hem niet weer tijden het afspelen van de content. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-09 19:50
Wat bij mij wel 'ns wilde helpen (toen ik het probleem had op ATV2) was even zoeken in de file (30 seconden vooruit, 30 seconden terug).

Maar een echte oplossing heb ik nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:35:
[...]

Ik neem aan dat we het hier over SBS/OU 3D hebben?
Ja en ik las zelfs dat XBMC in staat zou moeten zijn nu je TV ook naar 3D modes te laten switchen in het geval van een 3D video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:52:
[...]

Ja en ik las zelfs dat XBMC in staat zou moeten zijn nu je TV ook naar 3D modes te laten switchen in het geval van een 3D video
Ik ga er wel wat mee spelen maar ik neem eigenlijk geen genoegen met SBS/OU 3D, ik ga eigenlijk enkel voor Full HD (Real) 3D :) (eerlijk gezegd hebben we vorige week pas de eerste keer een 3D film als zodanig ook helemaal bekeken, terwijl het al veel langer mogelijk is hier).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik heb een IP camera welke ik in XBMC via rtsp kan bekijken (oa.), maar ik krijg geen geluid... in VLC werkt het wel. VLC geeft aan dat de audio stream PCM ALAW is. In XBMC zie ik dit in de log... iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

11:26:58 T:6876 NOTICE: DVDPlayer: Opening: rtsp://admin:pass@192.168.1.14:50000/0/av0
11:26:58 T:6876 WARNING: CDVDMessageQueue(player)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
11:26:58 T:11980 NOTICE: Thread CDVDPlayer start, auto delete: false
11:26:58 T:11980 NOTICE: Creating InputStream
11:26:58 T:11980 NOTICE: Creating Demuxer
11:27:03 T:11980 NOTICE: Opening video stream: 0 source: 256
11:27:03 T:11980 NOTICE: Creating video codec with codec id: 28
11:27:03 T:11980 NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::Open() Using codec: H.264 / AVC / MPEG-4 AVC / MPEG-4 part 10
11:27:03 T:11980 NOTICE: Creating video thread
11:27:03 T:11980 NOTICE: Opening audio stream: 1 source: 256
11:27:03 T:11980 NOTICE: Finding audio codec for: 0
11:27:03 T:10352 NOTICE: Thread CDVDPlayerVideo start, auto delete: false
11:27:03 T:10352 NOTICE: running thread: video_thread
11:27:03 T:11980 ERROR: Unsupported audio codec
11:27:03 T:11980 WARNING: CDVDPlayer::OpenAudioStream - Unsupported stream 1. Stream disabled.
11:27:03 T:11980 WARNING: CDVDMessageQueue(audio)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
schumi2004 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:52:
[...]

Dit werkt nog niet met de laatste monthly cycle. Wel met de laatste nightly.

Je moet dan wel in de bestandsnaam de 3d mode hebben staan.

Ondertitels worden dan netjes in 3d weegegeven, en de menus ook!
Top functie!
First rename your movie files to include 3d tags like 3D.SBS or 3D.OU. The flags supported are:

m_stereoscopicflags_sbs = "3DSBS|3D.SBS|HSBS|H.SBS|H-SBS| SBS |FULL-SBS|FULL.SBS|FULLSBS|FSBS|HALF-SBS";
m_stereoscopicflags_tab = "3DTAB|3D.TAB|HTAB|H.TAB|3DOU|3D.OU|3D.HOU| HOU | OU |HALF-TAB";

You can also define your own flags in advancedsettings.xml file.

Another option is to specify the 3D mode in the mkv header itself.

Then in xbmc system > settings > video output > set preferred stereoscopic mode to sbs or ou or same as movie.

In settings > video> playback > playback mode of stereoscopic files > preferred mode.

Now when you click a 3d file the gui will automatically switch to 3d mode.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=147285&page=54

[ Voor 45% gewijzigd door cypher21 op 24-08-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Goede versie van deze nightly build, scheelt heel veel met de ondertitel alleen al.

[ Voor 76% gewijzigd door MissShadows op 24-08-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Idd! vooral dat 3d gebeuren!
Ben nog geen foutje tegen gekomen, maar moet zeggen dat ik heel weinig verschil zie met 12.2 final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
ik vind het vooral erg mooi dat bepaalde titels die je als half SBS op je schijf hebt staan, ook mooi te zien zijn in 2D zonder dat het 2 beelden naast elkaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 16:59
Bij mij klopt de beeldverhouding van de gebruikersinterface niet in XBMC. Ik heb een (normaal) 5:4 scherm met resolutie 1280x1024 maar de interface wordt met verhouding 16:9 weergegeven, waardoor bijv. de ronde knoppen ovaal worden. Ik kan niets vinden bij de instellingen (resolutie aanpassen helpt niet) en ook niets gevonden via Google. Iemand een idee?
Ik gebruik gewoon de standaard-skin (Confluence) met XBMC op een Windows 7 64-bit PC, met 2 monitors. Ik heb ook 2 andere skins geprobeerd en het getest met een enkele monitor.

Het is opzich niet zo'n groot probleem, want videos hebben wel de juiste beeldverhouding, maar toch jammer.

Voor de rest wel zeer tevreden met XBMC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Is dat niet de skin die in een bepaalde verhouding is ontworpen? Misschien moet je eens wat andere skins proberen? :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
GreX schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:37:
Hallo allen,

Ik heb een probleem met het afspelen van subtitles die gedownload zijn met de subtitle plugin onder OpenElec. Als ik de plugin laat zoeken naar bijvoorbeeld Breaking Bad S01E01 vind hij een subtitle via bierdopje.com, ook wordt deze dan gedownload. Onder de audio settings zie ik ook dat de sub actief is. Toch geeft XBMC hem niet weer tijden het afspelen van de content. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.
Dat heb ik ook regelmatig. De oorzaak is dan een rechten issue. Een chmod -R 777 op de hele media directory doet wonderen. Wel een beetje lomp, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 16:59
strandbal schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:05:
Is dat niet de skin die in een bepaalde verhouding is ontworpen? Misschien moet je eens wat andere skins proberen? :)
Ja ik zal daar even wat over opzoeken, ik dacht al dat het aan de skin zou liggen maar zoals ik al zei heb ik ook 2 andere getest. Maar ik zal eens kijken of ik een 5:4 skin kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk.drol
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
DappereDodo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:50:
[...]

Dat heb ik ook regelmatig. De oorzaak is dan een rechten issue. Een chmod -R 777 op de hele media directory doet wonderen. Wel een beetje lomp, maar ach...
Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet een klein beetje van linux, maar zou je me/ons specifieker kunnen helpen hoe die "chmod -R 777" uit te voeren. Het gaat in mijn geval over een raspberry pi met raspbmc en een USB flash drive.
Benaderen van de RPi doe ik met Putty en filezilla.
Thnxx!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
DappereDodo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:50:
[...]

Bedankt DappereDodo,

Ga het vanavond direct proberen! Zou fijn zijn als het werkt :)
Ik zal met resultaat posten.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
dirk.drol schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:30:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik weet een klein beetje van linux, maar zou je me/ons specifieker kunnen helpen hoe die "chmod -R 777" uit te voeren. Het gaat in mijn geval over een raspberry pi met raspbmc en een USB flash drive.
Benaderen van de RPi doe ik met Putty en filezilla.
Thnxx!! 8)
Hallo Dirk,

Dit doe je met het volgende command: chmod 777 /media
chmod 777 file change the permissions of the file file to read, write, and execute for all.

Wikipedia: chmod

Groet

[ Voor 7% gewijzigd door GreX op 26-08-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Na een paar jaar afwezigheid, XBOX met XBMC, ben ik weer terug biJ XBMC.
Ik heb nu twee Raspberry PI, een Nexus 7, en een PC met XBMC 12.2.
De media staat op My Book Live 3T met MySQL. MySQL heeft een beetje moeite gekosten, maar nu werkt alles prima.
Nu wil ik alleen een menu item Kids Movie toevoegen, zodat ik de films voor mij dochter in een apparte lijst heb staan. Ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden in dit forum of met Google.
Hoe kan ik een extra item toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
jossie67 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:20:
De media staat op My Book Live 3T met MySQL. MySQL heeft een beetje moeite gekosten, maar nu werkt alles prima.
Nu wil ik alleen een menu item Kids Movie toevoegen, zodat ik de films voor mij dochter in een apparte lijst heb staan. Ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden in dit forum of met Google.
Misschien heb je hier iets aan Jossie67

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Custom_home_items

[ Voor 14% gewijzigd door GreX op 26-08-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jossie67 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:20:
Je hebt meerdere opties.
Of je maakt zoals hierboven al geschreven is een extra menu item aan waaraan je een bepaalde source aan toewijst. (aparte map op je NAS)

En als je echt wilt dat je kids geen 18+ dingen mogen zien, kun je stoeien met profielen (vereist ook aparte sources)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:24

Arjan A

Cenosillicafoob

inVision schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:20:
Ik heb een IP camera welke ik in XBMC via rtsp kan bekijken (oa.), maar ik krijg geen geluid... in VLC werkt het wel. VLC geeft aan dat de audio stream PCM ALAW is. In XBMC zie ik dit in de log... iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[...]
11:27:03 T:11980 ERROR: Unsupported audio codec
11:27:03 T:11980 WARNING: CDVDPlayer::OpenAudioStream - Unsupported stream 1. Stream disabled.
11:27:03 T:11980 WARNING: CDVDMessageQueue(audio)::Put MSGQ_NOT_INITIALIZED
Het dikgedrukte: De codec ontbreekt

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Het staat al in een aparte map op mij NAS.
Echte 18+ spul heb ik niet dus , dus profielen valleb al af.
Ik moet dus naar een andere skin,

Ik denk dat toch wel meer mensen deze optie willen hebben of ben ik toch de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Arjan A schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:30:
[...]

Het dikgedrukte: De codec ontbreekt
Zover was ik al..., maar ik begreep dat XBMC ze eigen codecs gebruikte net zoals VLC, of haal ik nu dingen door elkaar?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jossie67 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:33:

Ik denk dat toch wel meer mensen deze optie willen hebben of ben ik toch de enige?
Klopt,
Ik heb dit ook.

Ik gebruik EN profielen, en een extra menu item in de Aeon Nox skin.

Mijn htpc boot standaard in het kinderen profiel. Hierin zijn alleen de kinderfilms zichtbaar.

Mocht ik toch switchen naar mijn "master profile" dan heb ik een menu item met de kinderfilms zodat ik niet per se over hoef te schakelen naar het kinder profiel.

edit:

Zie net dat je raspberry pi gebruikt.
Dan zou ik toch voor de optie profielen gaan aangezien de rpi niet in staat is die skins goed weer te geven

[ Voor 42% gewijzigd door cypher21 op 26-08-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
[b][message=40766656,noline]cypher21 schreef op maandag 26 augustus 2013 @

Zie net dat je raspberry pi gebruikt.
Dan zou ik toch voor de optie profielen gaan aangezien de rpi niet in staat is die skins goed weer te geven
Klopt, ik gebruik een PI, kan ik echt iedereen aanbevelen
Ik heb wel nog even Aox op een pc met xbmc geinstalleerd, was er niet weg van.
Toch ook maar eens ga kijken hoe profielen werken dan zit er niets anders op dan ik de code te duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pinin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:23:
ik heb wat vragen opgespaard.
1. Zit er geen bestandsbeheer in de Skin "ace"? > zo ja waar
2. als ik op tablet een you tube filmpje bekijk en ik stream deze naar xbmc via yatse kan kan ik niet halverwege een filmje beginnen, enkel van vooraf aan en dan vrij brakkig doorspoelen, kan dat handiger?
3. als ik iets download wat geen film of serie is (of hij is niet bekend bij een scraper) dan zie ik hem niet in de bieb, wat is de beste manier om deze film/serie te laten zien in XBMC > nu doe ik dat via bestandsbeheer. Is het bijv. ook mogelijk om niet gescapte films te laten zien in bieb (zonder fanart natuurlijk) Een voorbeeld is bijv. een rip van een tv uitzending formule 1
Kickje, iemand die enkele vragen kan beantwoorden :>

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jossie67 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:34:
[...]

Toch ook maar eens ga kijken hoe profielen werken dan zit er niets anders op dan ik de code te duiken.
welke code induiken?

Profielen zijn vrij makkelijk aan te maken en in te stellen.
Zie http://wiki.xbmc.org/?title=Profiles

Ik heb de rpi op de slaapkamer staan, vond het hier geen waardige vervanger voor de HTPC.
Wel een topapparaat voor XBMC, zeker voor die prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 27-08-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een Pulse Eight CEC-adapter gekocht, aangesloten op mijn HTPC (Win8 x64) met XBMC 12.2 (aangepaste build van Pulse Eight). Ik kan nu XBMC besturen via de afstandsbediening van mijn tv (Panasonic P42G20).

Het ding is alleen ontzettend traag. Elke keypress heeft een lag van een halve seconde. Ook kan ik niet snel scrollen door bv. een filmlijst (continuous press), maar gaat hij klik voor klik naar beneden, zodat hij per seconde hooguit 3-4 films scrollt. Ik weet niet of het aan de adapter, aan de tv of aan instellingen ligt, maar het is nogal onwerkbaar zo.

Heeft iemand hier ook zo'n CEC-adapter en werkt hij bij jullie wel sneller? Anders is het nogal een (dure) miskoop van me geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 19:03
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:30:
Ik heb een Pulse Eight CEC-adapter gekocht, aangesloten op mijn HTPC (Win8 x64) met XBMC 12.2 (aangepaste build van Pulse Eight). Ik kan nu XBMC besturen via de afstandsbediening van mijn tv (Panasonic P42G20).

Het ding is alleen ontzettend traag. Elke keypress heeft een lag van een halve seconde. Ook kan ik niet snel scrollen door bv. een filmlijst (continuous press), maar gaat hij klik voor klik naar beneden, zodat hij per seconde hooguit 3-4 films scrollt. Ik weet niet of het aan de adapter, aan de tv of aan instellingen ligt, maar het is nogal onwerkbaar zo.

Heeft iemand hier ook zo'n CEC-adapter en werkt hij bij jullie wel sneller? Anders is het nogal een (dure) miskoop van me geweest. ;)
Ik heb hier geen problemen mee, werkt perfect.
Het ligt aan je TV deze kan dan gewoon niet sneller.
Als ik mij niet vergist hebben de nieuwere tv's snellere hardware ook voor het zappen. ( ergens gelezen )
Als ik de Xbmc met de app bedien scroll ik ook sneller door mijn lijst, het is maar wat je wilt.
Mijn vrouw wilt gemak, dus dan is deze perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:25

OMX2000

By any means necessary...

Heeft iemand ook het probleem dat XBMC + Argus TV + Anysee + Ziggo bij HD zenders enorm choppy is. Met MediaPortal loopt het perfect, maar XBMC 12.2 lijkt niet helemaal goed met Argus TV overweg te kunnen?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-09 21:01

kevin33

Welkom in Utopia.

jossie67 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:33:

Probeer Ace eens.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk.drol
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 21:07
GreX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:53:
[...]

Hallo Dirk,

Dit doe je met het volgende command: chmod 777 /media
chmod 777 file change the permissions of the file file to read, write, and execute for all.

Wikipedia: chmod

Groet
Geweldig! :)

pi@raspbmc:/mnt$ sudo chmod -R /downloads

Dit deed het voor mij! Het usb stickie heb ik 'downloads' genoemd, naar /mnt directory gegaan en het command ingevuld.
Zowel transmission als de xbmc-subtitles add-on kan bestanden op het stickie schrijven.
Bedankt Grex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 08:25

OMX2000

By any means necessary...

ErwinJ schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:51:
[...]

Ik heb hier geen problemen mee, werkt perfect.
Het ligt aan je TV deze kan dan gewoon niet sneller.
Als ik mij niet vergist hebben de nieuwere tv's snellere hardware ook voor het zappen. ( ergens gelezen )
Als ik de Xbmc met de app bedien scroll ik ook sneller door mijn lijst, het is maar wat je wilt.
Mijn vrouw wilt gemak, dus dan is deze perfect.
Ik heb een Pana V20, dus zelfde generatie. Het kan helpen om de laatste versie firmware voor de Pulse Eight te installeren. Kun je hier vinden http://packages.pulse-eight.net/windows/, firmware-v4.exe dus.

Met de vroegere versies had ik last van langzame reactie en dubbele registratie van "keypresses".

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

jossie67 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:34:
[...]

Ik heb ooit ook met de gedachten gelopen om een extra Kids knop in het hoofd menu te maken.
Maar omdat ik ook veel Horror en scary movies heb ben ik daar vanaf gestapt.

Maak nu al een tijd gebruik van een Kids profiel en dat bevalt me erg goed.

Na het starten van je systeem krijg je de keus, Master of Kids.
Alle kids films staan in een aparte folder dus die kan ik ook apart bijhouden.
Werkt perfect.

Aan het begin van deze video zie je wat ik bedoel.

[YouTube: http://youtu.be/Vr7J-fkTMdg]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 17:04
Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:30:

Steeds meer tussenstapjes tussen de AB en de PC vergroten de 'lag' tussen het indrukken van je AB en de reactie op de PC. De AB zelf, het ir-signaal, het omzetten, verwerken en doorgeven door de (smart)TV, dan kom je al snel aan een halve seconde.

Een beetje slim scrollen kan dan ook geen kwaad. Dus niet 30x naar beneden via aparte scrolldowns, maar ga naar de scrollbar en scroll per 10/15 items per keer. Dat scheelt echt een stuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Gisteren heb ik een dvd zitten kijken. Volgens mij een ISO. Deze had als fps gewoon 25, maar xbmc bleef het maar proberen om hem op 24,80 23,90 25,20 af te spelen. Waar hij normaal gewoon 50 hoort te pakken of 25, deed hij dat niet. Bij de playback instellingen staan de 2 vinkjes aan van de refreshrate aanpassen. Deze heb ik getest met uit en aan zetten maar hetzelfde resultaat.

Het kan toevallig zijn en aan de dvd liggen, maar zou het nog iets anders kunnen zijn? De dvd schokte nu natuurlijk de hele tijd helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb 3 XBMC 'machines' staan, 2 Raspberries en een Ouya.
1 Raspberry en de Ouya staan in de woonkamer, de andere Raspberry bij m'n broer in z'n kamer.

Nou heb ik op de Ouya een Amber skin gezet, custom main menu's (3D Movies, Home Movies etc.) en aangezien de Ouya het allemaal een stuk vlotter doet dan een Raspberry gaat deze waarschijnlijk de Raspberry in de woonkamer vervangen. (Heb op onderstaande zaken na eigenlijk niets ten nadele van de Ouya gevonden voor XBMC)

2 zaken houden me alleen nog tegen;
1) De Raspberry is enorm makkelijk want het krijgt voeding van TV - ik hoef dus niets aan of uit te zetten - en heb daar geen controller bij nodig (op de Ouya moet je eerst met controller naar XBMC app gaan en kun je de controller weer wegleggen en met je (Android) remote verder gaan; tenzij je de Ouya altijd naar XBMC laat opstarten.
2) Stroom. Om de Ouya stroom te geven moeten we wat gaan doen aan de stopcontacten bij de tv; we hebben er 1 te weinig. :+

Nou heb ik dus op die Ouya Amber skin gezet, favorieten gemaakt (de individuele padden naar de verschillende mappen (3D movies, Home Movies) zijn favorieten) en die favorieten staan in het main menu. Hoe en wat heb ik hier eerder in dit topic gezet.
Maar kan ik deze settings ook naar de Raspberries zetten als ik daar de Amber skin opzet. Besef wel dat ik op de Raspberries dan wel even de path moet veranderen (Ouya is via smb, Raspberry via NFS) maar zou dat verder kunnen? En zo ja; hoe?

Heb eigenlijk niet zo zin om 3x hetzelfde te gaan doen als ik iets verander op een van de 3 apparaten namelijk...

EDIT: bij nader inzien ga ik wel op een Raspberry de boel zo installeren/instellen zoals ik wil (Amber skin, addons, main menu etc.) en maak ik wel een clone van de SD-kaart. Deze kopie op 2e kaart zetten en voilà.

EDIT #2: kolere, wil hij niet meer bij de juiste mappen komen op de Qnap via NFS. Moet ik zekers die hele guide van de XBMC wiki langsgaan. Snap ik weinig van en eerst kon ik door simpelweg NFS aan te zetten op de Qnap en IP-adressen van XBMC machines neer te zetten het prima redden. Lekker dit |:( ...

Waarom moet dat zo moeilijk gaan. In het begin heb ik niets meer hoeven doen dan NFS aanzetten op de NAS en 2 IP-adressen geven (die van de Pi's). En nu werkt het ineens niet meer...

EDIT #3: Op 2e SD-kaart Openelec gezet en die vond de NFS shares meteen. Dus doei XBian en hallo Openelec.

[ Voor 19% gewijzigd door Piet91 op 28-08-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Sinds een paar dagen maak ik gebruik van MySQL op mn server om mijn Woonkamer Database te sharen met mn HTPC in de slaapkamer.

Dit werkt perfect. Kan nu beneden een film stoppen en boven weer verder kijken op het zelfde punt.Geweldig.

Heb alleen een probleem.
En dat is namelijk dat nu mijn films en series OOK te zien zijn in het Profile van de kids :(
Dat is dus niet de bedoeling.

Ik heb even gekeken bij Videos-Files-Source en daar staat alleen het bron: Kinder films.
Dat staat dus goed.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hun profile GEEN gebruikt maakt van de database die ik via MySQL deel??

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:45:
Sinds een paar dagen maak ik gebruik van MySQL op mn server om mijn Woonkamer Database te sharen met mn HTPC in de slaapkamer.

Dit werkt perfect. Kan nu beneden een film stoppen en boven weer verder kijken op het zelfde punt.Geweldig.

Heb alleen een probleem.
En dat is namelijk dat nu mijn films en series OOK te zien zijn in het Profile van de kids :(
Dat is dus niet de bedoeling.

Ik heb even gekeken bij Videos-Files-Source en daar staat alleen het bron: Kinder films.
Dat staat dus goed.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hun profile GEEN gebruikt maakt van de database die ik via MySQL deel??
Custom smart playlist menu item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Zijn er nog nightlies van openelec (kant en klaar) te downloaden waar de 3d ondersteuning al in zit?
Ik heb zojuist de laatste beta geprobeerd maar ook daar zie ik het niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:31
schumi2004 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:44:
[...]

Custom smart playlist menu item.
of 2dbs gebruiken via advancedsettings per user
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=104453

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Tweede advancedsettings had ik al geprobeerd maar dat werkt dus ook niet.
Verder lees ik dat je twee MySQL installaties nodig heb.

Daar heb ik even geen zin in. Vind het idee wel erg makkelijk, maar als het zo ingewikkeld moet dan hou ik het wel zoals het was.Dan onthou ik wel waar ik gestopt ben als ik boven wil kijken.

Zo vaak gebeurt het toch niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
remcoXP schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:04:
Zijn er nog nightlies van openelec (kant en klaar) te downloaden waar de 3d ondersteuning al in zit?
Ik heb zojuist de laatste beta geprobeerd maar ook daar zie ik het niet in zitten.
Zelf compilen ben ik bang.
Ow die kende ik nog niet. Zou mooi zijn ook als je dat in 1 account gebruiken kon.
Ben nog steeds zoekende naar een dergelijke oplossing.
Je kunt bv zelf nodes maken maar het aanpassen van de standaard nodes (Series/Movies) lukt niet.
Dit met behoud van de submenu's. Je kunt wel 2 nodes maken maar vind die submenu's wel handig op z'n tijd. Met sommige skins kun je wel de submenu's onder een custom menu hangen maar die filtert of selecteertd dan weer op de gezamelijke database (welke je uiteraard gescheiden wilt houden)

Meer uitleg over nodes hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
seninha schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:24:
Tweede advancedsettings had ik al geprobeerd maar dat werkt dus ook niet.
Verder lees ik dat je twee MySQL installaties nodig heb.

Daar heb ik even geen zin in. Vind het idee wel erg makkelijk, maar als het zo ingewikkeld moet dan hou ik het wel zoals het was.Dan onthou ik wel waar ik gestopt ben als ik boven wil kijken.

Zo vaak gebeurt het toch niet.
Bij het aanmaken en editen van een (nieuw) profiel aangeven dat elke profiel eigen media sources gebruikt
http://wiki.xbmc.org/?title=Profiles
2 Addinga profile

Ik heb 2 profielen met beide de setting "Media Info" & "Media Source" op 'seperate'.
De shares "Main\movies" & "Main\tv-shows" zijn sources voor profiel 1.
De shares "Anime\movies" & "Anime\tv-shows" zijn sources voor profiel 2.

Profiel 1 ziet de source (en dus ook de films en series) van profiel 2 niet en vice versa.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Heeft iemand een verklaring waarom er 2 HDMI apparaten staan weergegeven ipv alleen mijn Philips televisie?

Zie bijgevoegde URL voor meer info:

[img]<iframe src="https://skydrive.live.com/embed?cid=FAB27C441C007DC0&resid=FAB27C441C007DC0%211483&authkey=ADLi-p-ln15-lOo" width="320" height="180" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Hmm, deze link schijnt zo niet te werken, iemand een idee hoe ik deze werkend kan maken?

[ Voor 52% gewijzigd door renskoenraadt op 09-09-2013 12:59 ]

• ReyZa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 11:25
Ik wou even een ervaring delen met jullie. Mischien dat jullie het al lang wisten maar ik heb vreselijk liggen stoeien 8)7 om wake on lan via de programmeerbare knop in yatse widget werkend te krijgen. het is me uiteindelijk gelukt met de volgende beschrijving klik. Ik kan nu eindelijk mijn htpc met xbmc starten vanaf de bank :)

Ik heb nog wel een vraag. Ik heb nu twee profielen aangemaakt met twee verschillende bibliotheken (een voor de kinderen en een voor mezelf). Als ik nu met yatse omschakel naar ander profiel dan blijft hier de bibliotheek van het vorige profiel instaan. zelfs als ik yatse opnieuw opstart. Weet iemand hier een oplossing voor.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
renskoenraadt schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:14:
Heeft iemand een verklaring waarom er 2 HDMI apparaten staan weergegeven ipv alleen mijn Philps televisie?

Zie bijgevoegde URL voor meer info:

[[url="<iframe src=\"https://skydrive.live.com/embed?cid=FAB27C441C007DC0&resid=FAB27C441C007DC0%211483&authkey=ADLi-p-ln15-lOo\" width=\"320\" height=\"180\" frameborder=\"0\" scrolling=\"no\"></iframe>"]afbeelding[/url]]

Hmm, deze link schijnt zo niet te werken, iemand een idee hoe ik deze werkend kan maken?
Gewoon alleen de [img] tag gebruiken. Enne heb snel je afbeeldingen gekeken, maar waarom staan je kleuren op een lage bit? Vergeten drivers te installeren? :P En die andere is voor Audio, aangezien HDMI zo wel geluid als video kan dragen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb al een tijdje naar zeer veel tevredenheid een HTPC met XBMCbuntu (Frodo).
Alles werkt perfect, films spelen zonder moeite af. Ik heb nagenoeg alleen maar 1080p met DTS of Dolby geluid. Als ik de info bekijk tijdens het afspelen, zie ik dat CPU1 en CPU2 allebei rond de 50% schommelen.

Dit zijn de belangrijkste hardware specs van de HTPC:
  • AMD A4-3400 Boxed
  • Moederbord -> Asrock A75M
  • HDD -> Western Digital Green WD20EARX, 2TB
  • 4GB RAM -> G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ
Alleen met de serie Game of Thrones heb ik problemen. Dit is 1080p met AAC geluid (5.1). Wanneer ik dit afspeel is het een aaneenschakeling van framedrops. Ik zie dit ook in de info, elke pakweg 2 seconden 'droppen' er een paar frames. Als ik dan de info bekijk, zie ik dat CPU1 op 100% staat te roken en CPU2 op 0%. Ik heb ook het idee dat het in sommige scenes erger is dan in andere scenes. Het geluid loopt overigens wel prima, zonder hapering o.i.d.

Wat kan dit zijn? Is het een setting in XBMC die ik aan of uit moet zetten?
Overige info: Receiver is Onkyo HTR-548, onderdeel van set HTS-5405. TV is type Samsung UE46ES6750.

• sno
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 15:16

sno

In mijn zoektocht naar de (voor mij) beste Mediaspeler. Ben ik uitgekomen op XMBC. Ik heb daarom de laatste stable versie gedownload om eens te kijken naar de mogelijkheden. Ondertussen fan geworden van dit Forum. Vol met nuttige informatie.

Ik loop nu tegen een probleem aan wat ik maar niet opgelost krijg. hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb nu mijn media movies/series op een Nas staan.
Die kan ik prima benaderen en bijna alles werkt naar behoren. Alleen een serie krijg ik maar niet goed zichtbaar in de bibliotheek.

Bij mijn TV series heb ik de serie band Of.... staan. XMBC geeft wel de hoofdmap aan met fan art maar niet de afleveringen. Als ik klik op de thumbnail/link klik zie ik een lege map.
Ik heb geprobeerd Band of... uit de bibloitheek te verwijderen en weer op nieuw toe tevoegen. Maar dat mag niet baten. De bestandsindeling is niet anders dan al mijn andere series die wel prima worden weergegeven.
De map indeling is als volgt. TV-Shows\Serie\Seizoen S01\afleveringS01E01.mkv

alvast bedankt.

• cypher21
Je moet de afleveringen, Serienaam.afleveringnaam(optioneel).s01e01.mkv noemen

@hwkok, wat is het afspeelapparaat? Wasapi of directsound?

[ Voor 28% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2013 09:07 ]

• sno

sno

cypher21 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:07:
Je moet de afleveringen, Serienaam.afleveringnaam(optioneel).s01e01.mkv noemen

Dank je wel voor je reactie.

De indeling zoals je aangeeft gebruik ik ook. Het vreemde is dat alle andere series dezelfde indeling hebben en die worden wel weer gegeven in de biblotheek.
Ik heb ook al geprobeerd om het te verwijderen uit de biblitheek. Daarna de bestandsnaam aanpassen en vervolgens weer te scannen naar nieuwe inhoud. Dat mocht ook niet baten.

• cypher21
post eens de volledige naam van de map en een of meerdere afleveringen zoals die nu op je hdd staan

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ReyZa schreef op donderdag 05 september 2013 @ 00:12:
Ik heb nog wel een vraag. Ik heb nu twee profielen aangemaakt met twee verschillende bibliotheken (een voor de kinderen en een voor mezelf). Als ik nu met yatse omschakel naar ander profiel dan blijft hier de bibliotheek van het vorige profiel instaan. zelfs als ik yatse opnieuw opstart. Weet iemand hier een oplossing voor.
In Yatse kun je de synchronisatie interval instellen: Intstellingen -> Bibiotheekinstellingen -> Minimum synchronisatie-interval.
Je kan ook handmatig synchroniseren door een long-press op bijv. "Speelfilms". Deze bibliotheek wordt dan direct gesynchroniseerd.
sno schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:01:
De map indeling is als volgt. TV-Shows\Serie\Seizoen S01\afleveringS01E01.mkv

alvast bedankt.
Ik neem aan dat de scraper de informatie haalt van thetvdb.com. Check daar even hoe de seizoensindeling is. Kan ook zijn dat je specials hebt, deze noem je als seizoen 0 (S00). Ik heb deze serie ook in XBMC, ik kan vanavond eventueel voor je kijken hoe ik het heb ingedeeld.

• sno

sno

cypher21 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:18:
post eens de volledige naam van de map en een of meerdere afleveringen zoals die nu op je hdd staan
\Video\TV Shows\Band of Brothers\Band Of Brothers E01 - (currahee).MKV

Precies zo.

• _Vincent_
  • Niet online
sno schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:25:
[...]
\Video\TV Shows\Band of Brothers\Band Of Brothers E01 - (currahee).MKV

Precies zo.
Pas dat dan eens aan in \Video\TV Shows\Band of Brothers\Season 1\Band Of Brothers S01E01 - (currahee).MKV

• cypher21
Ah,dat werkt niet nee

Zoals ik al aangaf moet je aflevering S01E01 bevatten

Hernoem de boel maar eens naar
\Video\TV Shows\Band of Brothers\ Season 01\ Band Of Brothers S01E01 - (currahee).MKV

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 05-09-2013 09:27 ]

• sno

sno

_Vincent_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:24:
[...]

In Yatse kun je de synchronisatie interval instellen: Intstellingen -> Bibiotheekinstellingen -> Minimum synchronisatie-interval.
Je kan ook handmatig synchroniseren door een long-press op bijv. "Speelfilms". Deze bibliotheek wordt dan direct gesynchroniseerd.

[...]

Ik neem aan dat de scraper de informatie haalt van thetvdb.com. Check daar even hoe de seizoensindeling is. Kan ook zijn dat je specials hebt, deze noem je als seizoen 0 (S00). Ik heb deze serie ook in XBMC, ik kan vanavond eventueel voor je kijken hoe ik het heb ingedeeld.
De biblitheek wordt bij het opstarten gescand en een aantal keer handmatig omdat ik bezig was met het aanpassen van de bestandsnamen en map structuur.

Ja ik gebruik de scraper die de info haalt van thttvdb.com. Het vreemde is dat er wel een thumbnail wordt aangemaakte met de fan art van band of brothers. En als ik dan handmatig op vernieuwen klik vind hij de serie ook wel maar nog steeds niet de onderliggende afleveringen.

• cypher21
klopt, de scraper herkent de serie wel, maar de afleveringen niet. Zie de posts boven je

• sno

sno

cypher21 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:26:
Ah,dat werkt niet nee

Zoals ik al aangaf moet je aflevering S01E01 bevatten

Hernoem de boel maar eens naar
\Video\TV Shows\Band of Brothers\ Season 01\ Band Of Brothers S01E01 - (currahee).MKV
@Cypher en Vincent.

Ben nu op mijn werk dus ik ga het vanavond even proberen.
En laat nog wel een postje achter of het gelukt is of niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :) :)

• HwKok
cypher21 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:07:
Omdat ik op XBMCbuntu zit, kan ik alleen kiezen uit Generic HDMI. (toen ik nog op Windows zat, had ik wel de keuze uit WASAPI en directsound geloof ik).
De Generic HDMI kan ik in 3 varianten kiezen: HDMI - Spdif/out - Analog.
Ik zit dus nu op Generic HDMI - HDMI.

• cypher21
Ah idd, die drivers van AMD zijn niet echt top...

Ik had het issue met framedrops en gestotter alleen als ik op direct sound zat (in windows dus) en via wasapi loopt alles prima.
Geen idee met xbmcbuntu, door alle problemen die ik daar lees met AMD chipsets hou ik het wel bij windows

• _Vincent_
  • Niet online
sno schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:29:
[...]

De biblitheek wordt bij het opstarten gescand en een aantal keer handmatig omdat ik bezig was met het aanpassen van de bestandsnamen en map structuur.
Ik bedoelde Yatse en niet XBMC zelf. Je hebt in XBMC een bibliotheek en Yatse gebruikt een locale cache daarvan. Die synchroniseert dus met de XBMC machine. Dat kun je instellen (sync.interval) of handmatig doen. Probeer vanavond ook maar eens ;)

• sno

sno

_Vincent_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:37:
[...]

Ik bedoelde Yatse en niet XBMC zelf. Je hebt in XBMC een bibliotheek en Yatse gebruikt een locale cache daarvan. Die synchroniseert dus met de XBMC machine. Dat kun je instellen (sync.interval) of handmatig doen. Probeer vanavond ook maar eens ;)
Ga ik doen dank je.

• Nnoitra
HwKok schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:53:

Alleen met de serie Game of Thrones heb ik problemen. Dit is 1080p met AAC geluid (5.1). Wanneer ik dit afspeel is het een aaneenschakeling van framedrops. Ik zie dit ook in de info, elke pakweg 2 seconden 'droppen' er een paar frames. Als ik dan de info bekijk, zie ik dat CPU1 op 100% staat te roken en CPU2 op 0%. Ik heb ook het idee dat het in sommige scenes erger is dan in andere scenes. Het geluid loopt overigens wel prima, zonder hapering o.i.d.
Wat het ook nog zou kunnen zijn; is de gebruikte video codec.
Pak de properties van zo'n bestand er eens bij, mbv MediaInfo bijvoorbeeld.
Misschien heb je een Hi10P ("10-bit") h.264 encoding te pakken. Die kan niet hardwarematig door GPU's aangepakt worden, dus gaat het softwarematig, via je CPU.

Dit heb ik overigens zelf al eens gehad met GoT :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nnoitra op 05-09-2013 09:55 ]

• ReyZa
  • Laatst online: 07-06 11:25
_Vincent_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:24:
[...]

Synchronisatie interval heb ik mee lopen stoeien maar leek geen effect te hebben zal ik nog eens proberen. Long-press wist ik niet 8)7 dat ga ik vanavond gelijk eens proberen. Alvast bedankt voor de tips.

• HwKok
Nnoitra schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:50:
[...]

Wat het ook nog zou kunnen zijn; is de gebruikte video codec.
Pak de properties van zo'n bestand er eens bij, mbv MediaInfo bijvoorbeeld.
Misschien heb je een Hi10P ("10-bit") h.264 encoding te pakken. Die kan niet hardwarematig door GPU's aangepakt worden, dus gaat het softwarematig, via je CPU.

Dit heb ik overigens zelf al eens gehad met GoT :+
Bedankt voor de tip, ik heb het nagekeken. Ik denk dat je het probleem te pakken hebt.
Het zijn AVC bestanden met format profile High 10@L5.1.

Even zoeken op dit probleem levert deze, recente blogpost op: http://www.grimsby.us/xbm...c-on-amdati-radeon-cards/

Het proberen waard? Het enige waar ik aan twijfel is of het nodig is om opnieuw XBMC te installeren na het doorlopen van de stappen. Ik draai op XBMCbuntu. Zal een update van XBMC via ppa voldoende zijn? Ik ben namelijk bang dat als ik XBMC helemaal verwijder en daarna weer installeer, het nog een heel gedoe gaat worden om te booten in XBMC zoals ik dat nu kan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat zal jammer genoeg niks helpen. Hi10 kan zoals Nnoitra zei niet hardwarematig gedecodeerd worden. Check je link nog es en je zal zien dat het over 8 bit profielen gaat :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Nnoitra
Borromini schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:55:
Dat zal jammer genoeg niks helpen. Hi10 kan zoals Nnoitra zei niet hardwarematig gedecodeerd worden. Check je link nog es en je zal zien dat het over 8 bit profielen gaat :)
Yup..
Dat wordt opnieuw coderen zonder Hi10p of opnieuw downl.. uh.. per ongeluk op het internet tegenkomen.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Hi10P

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 05-09-2013 19:10 ]

• HwKok
Bedankt, ik weet genoeg!
Ik hou mijn ogen open en wie weet kom ik het per ongeluk weer tegen, maar dan zonder Hi10p :9

• sno

sno

@ chyper en Vincent.

Dank voor jullie hulp het is gelukt de bestanden worden nu goed weer gegeven in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Als ik XBMC aanzet wordt mijn bibliotheek niet meer automatisch ge-update terwijl dit wel zo is ingesteld. Als ik dit vervolgens handmatig doe werkt het zonder problemen. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 12:35
Mijn XBMC setup is bijna compleet. Oude Win7 laptop is helemaal ingesteld als download & xmbc doos.

Nu was ik helemaal blij met Yatse als remote omdat WOL daarop goed werkt om de laptop op te starten. Nogmaals op de top bar in Yatse opent XMBC via een Yatse tool genaamd XBMC starter. Ideaal omdat ik niet altijd meteen XBMC wil openen.

Nu ben ik opzoek naar een iOS app die dezelfde functie heeft, de officiële remote heeft wel WOL maar die werkt niet met de starter... Any ideas?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de kwaliteit van XOT-uzg streams? Dit zou de enige reden zijn om met XBMC Android aan de slag te gaan. Ik maak nu gebruik van de NPO app en de RTL website. SBS6 app heb ik nog niet geprobeerd maar volgens de store is die momenteel nog erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
waarschijnlijk een hele simpele oplossing maar ik kom er echt niet uit. hiervoor altijd mediaportal gedraaid.

hoe verwijder ik uit de standaard skin bepaalde teksten bijv Weer,dvd afspelen, muziek. deze wil ik namelijk niet gebruiken.

en nog een 2de kleine vraag. bij mijn series heb ik 1 serie staat die verpakt zitten in dvd iso's kan ik deze op de een of andere manier in xbmc zien en als ik deze selecteer hij bijv de dvd zelf in deamontools mount ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 17:30
RenaldoN schreef op zondag 08 september 2013 @ 15:42:
waarschijnlijk een hele simpele oplossing maar ik kom er echt niet uit. hiervoor altijd mediaportal gedraaid.

hoe verwijder ik uit de standaard skin bepaalde teksten bijv Weer,dvd afspelen, muziek. deze wil ik namelijk niet gebruiken.
http://wiki.xbmc.org/inde...tings#Home_screen_options
en nog een 2de kleine vraag. bij mijn series heb ik 1 serie staat die verpakt zitten in dvd iso's kan ik deze op de een of andere manier in xbmc zien en als ik deze selecteer hij bijv de dvd zelf in deamontools mount ?
http://wiki.xbmc.org/inde...es/TV_shows#Multi-episode
XBMC kan zelf iso's lezen, dus daar heb je daemontools niet voor nodig.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:08
thnx dat had ik natuurlijk zelf ook gemakkelijk kunnen opzoeken, ben er waarschijnlijk met mijn kop niet helemaal bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

In de woonkamer heb ik een Asrock ION 330 met een 32gb SSD schijf. Daar heb ik nu Openelec draaien.
Nu is het zo dat deze systeem de laatste paar dagen problemen heeft met vast lopers op de meest gekke tijden.
Dat kan gebeuren als ik aan het fast forwarden ben in een film (welke op mn server staat) of anders als ik Live TV aan het kijken ben.

Als dit gebeurt dan zou je zeggen dat er een log file aangemaakt wordt.
Daarom ga ik via mijn PC naar de Asrock en kan nergens een log file vinden.

Volgens mij krijg ik op mn PC niet alle bestanden te zien krijg

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Asrock_zpsa8c93fec.jpg

Om de SSD als probleem geval uit te sluiten zou ik deze willen testen.
Vraga me af of iemand een idee heeft hoe ik dit kan doen zonder de schijf uit te moeten bouwen aan mn PC te moeten hangen.

En verder, hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel alle XBMC bestanden op mijn PC te zien krijg (bv folder XBMC enz)

PS: logfiles geeft alleen maar Logbestanden als ik Fout registratie aanzet.Welek dan weer tekst geeft links boven in beeld.
Ik wil juist log file van als er iets fout gaat

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 09-09-2013 00:05 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Laatst online: 21-09 11:53
Bedoel je een debug log?
De xbmc folder staat meestal hier: C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\Roaming\XBMC
Mijn fout, heb ik inderdaad overheen gelezen, is een openelec ion systeem. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Zawaponga op 09-09-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, die bedoel ik. Alleen ik gebruik geen WIN systeem maar een ION Openelec versie

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens in userdata/temp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

JerX schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:05:
[...]

Gewoon alleen de [img] tag gebruiken. Enne heb snel je afbeeldingen gekeken, maar waarom staan je kleuren op een lage bit? Vergeten drivers te installeren? :P En die andere is voor Audio, aangezien HDMI zo wel geluid als video kan dragen.
Ik zal het wel niet begrijpen, maar kan je dan even de goede wijze vermelden aub? Dus hoe de tags precies moeten staan?

Enne, die lage bitrate is puur gedaan om de afbeelding minder zwaar te laten zijn, uiteraard heb ik alle drivers geinstalleerd ;) Thanks voor het meedenken :)

Wat ik overigens wel vreemd vind aan je redenatie: Bij beide staat dat er High Definition Audio apparaat, zou dus betekenen dat als ik een versterker aansluit, de bovenste op 'Gereed' komt te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zabKrWh.png

Is er een manier om de Subtitle Addon te laten geloven dat ik een TV show stream ipv een film. Zodat ik via bierdopje de sub alsnog kan binnenhalen. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
De naam van het bestand aanpassen of bij "Manually enter search string" de naam van de serie invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Zawaponga schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:49:
De naam van het bestand aanpassen of bij "Manually enter search string" de naam van de serie invoeren.
Bedankt voor je antwoord, maar werkt niet. Het probleem is dat hij niet wilt zoeken op bierddopje omdat hij denkt dat het een film is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
En mijn eerste suggestie? Nog beter is jouw hele serie te laten scrapen, dan moet hij hem als tv show pakken. Denk wel aan de naamgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 17:04
seninha schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:40:
Ja, die bedoel ik. Alleen ik gebruik geen WIN systeem maar een ION Openelec versie
De xbmc.log file bevindt zich in de /storage/.xbmc/temp folder, en is niet via Windows (Samba) te benaderen.
Log in via SSH op je OE-box en type (of plak) de volgende opdracht in:
cat /storage/.xbmc/temp/xbmc.log | pastebinit
Hiermee wordt de logfile geupload en krijg je een URL retour. Wel zo makkelijk voor iedereen bij het debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

TheVulture schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:37:

Is er een manier om de Subtitle Addon te laten geloven dat ik een TV show stream ipv een film. Zodat ik via bierdopje de sub alsnog kan binnenhalen. Alle hulp is welkom.
Heb je de laatste versie? script.xbmc.subtitles anders even verwijderen in je %appdata% en de nieuwste (is 3 dagen geleden bijgewerkt) proberen.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 17:30
TheVulture schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:37:
[afbeelding]

Hoe stream je die tv show?
Als die namelijk "gewoon" in de library onder tv-series staat, dan hoort het script aan mijn Bierdopje service door te geven dat het een tv-show betreft.
In de Bierdopje service van de add-on wordt niet gekeken of het een film of tv show is.
Dat doet het centrale deel van de subtitles add-on en die geeft het door aan de services van de add-on.

Kijk hier even hoe je video's van je netwerk kan toevoegen aan de XBMC library:
YouTube: XBMC tip: Adding your network video files to XBMC's library

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Blobby op 09-09-2013 14:55 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Pagina: 1 ... 94 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]