Ik heb 3 XBMC 'machines' staan, 2 Raspberries en een Ouya.
1 Raspberry en de Ouya staan in de woonkamer, de andere Raspberry bij m'n broer in z'n kamer.
Nou heb ik op de Ouya een Amber skin gezet, custom main menu's (3D Movies, Home Movies etc.) en aangezien de Ouya het allemaal een stuk vlotter doet dan een Raspberry gaat deze waarschijnlijk de Raspberry in de woonkamer vervangen. (Heb op onderstaande zaken na eigenlijk niets ten nadele van de Ouya gevonden voor XBMC)
2 zaken houden me alleen nog tegen;
1) De Raspberry is enorm makkelijk want het krijgt voeding van TV - ik hoef dus niets aan of uit te zetten - en heb daar geen controller bij nodig (op de Ouya moet je eerst met controller naar XBMC app gaan en kun je de controller weer wegleggen en met je (Android) remote verder gaan; tenzij je de Ouya altijd naar XBMC laat opstarten.
2) Stroom. Om de Ouya stroom te geven moeten we wat gaan doen aan de stopcontacten bij de tv; we hebben er 1 te weinig.
Nou heb ik dus op die Ouya Amber skin gezet, favorieten gemaakt (de individuele padden naar de verschillende mappen (3D movies, Home Movies) zijn favorieten) en die favorieten staan in het main menu. Hoe en wat heb ik hier eerder in dit topic gezet.
Maar kan ik deze settings ook naar de Raspberries zetten als ik daar de Amber skin opzet. Besef wel dat ik op de Raspberries dan wel even de path moet veranderen (Ouya is via smb, Raspberry via NFS) maar zou dat verder kunnen? En zo ja; hoe?
Heb eigenlijk niet zo zin om 3x hetzelfde te gaan doen als ik iets verander op een van de 3 apparaten namelijk...
EDIT: bij nader inzien ga ik wel op een Raspberry de boel zo installeren/instellen zoals ik wil (Amber skin, addons, main menu etc.) en maak ik wel een clone van de SD-kaart. Deze kopie op 2e kaart zetten en voilà.
EDIT #2: kolere, wil hij niet meer bij de juiste mappen komen op de Qnap via NFS. Moet ik zekers die hele guide van de XBMC wiki langsgaan. Snap ik weinig van en eerst kon ik door simpelweg NFS aan te zetten op de Qnap en IP-adressen van XBMC machines neer te zetten het prima redden. Lekker dit

...
Waarom moet dat zo moeilijk gaan. In het begin heb ik niets meer hoeven doen dan NFS aanzetten op de NAS en 2 IP-adressen geven (die van de Pi's). En nu werkt het ineens niet meer...
EDIT #3: Op 2e SD-kaart Openelec gezet en die vond de NFS shares meteen. Dus
doei XBian en
hallo Openelec.
[
Voor 19% gewijzigd door
Piet91 op 28-08-2013 20:42
]