Toon posts:

[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste
Acties:
  • 1.056.711 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:50
Hmz, ik heb wat problemen met de Aeon MQ5 skin op de meest recente versie van OpenELEC. Fanart werd niet meer correct weergegeven voor films (verkeerde afbeelding bij films of helemaal geen afbeelding) Alleen voor net toegevoegde films was het wel weer goed.

Dus ik heb de database op de NAS leeggegooid. Nu wil ik de map "films" weer toevoegen, maar ik loop vast bij het stukje "set content". Ik kan hier alleen kiezen voor "?0?" en "?/1?" en niet voor "movies" of "tv shows". Ik krijg de films dus niet opnieuw toegevoegd.

Iemand tips?

[Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 26-07-2015 09:19]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 19:31

TRaSH

koffie ?

fresh install even proberen,
evt je bestaande userdata copieren naar userdata.old
lijkt me iets niet goed te zijn met de installatie van Kodi

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Nog weinig te vinden in dit topic over Emby. Ik heb wel eens laten blijken dat ik het beheer en management van KODI niet al te best vind, maar de flexibiliteit van de skins is onovertroffen (en ik vind de ReFOCUS skin de enige skin die een niet-techneut begrijpt).

Nou kwam ik gisteren dus Emby tegen omdat er een plugin voor mijn FreeNAS is en ik ben positief verrast. Het is een soort Plex, maar met één belangrijk groot voordeel: er is native integratie met KODI. Dus je installeert de Emby plugin en je ziet je Emby library gewoon in KODI, niet zoals bij Plex in een apart menu. Het werkt inderdaad zo simpel als men doet voorkomen.

Ik mis nu nog een Emby app voor iOS, maar die is er wel geweest en zou op termijn ook weer terug moeten komen. Tot die tijd houd ik Plex er nog wel even naast.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:25
Dennis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:32:
Nog weinig te vinden in dit topic over Emby. Ik heb wel eens laten blijken dat ik het beheer en management van KODI niet al te best vind, maar de flexibiliteit van de skins is onovertroffen (en ik vind de ReFOCUS skin de enige skin die een niet-techneut begrijpt).

Nou kwam ik gisteren dus Emby tegen omdat er een plugin voor mijn FreeNAS is en ik ben positief verrast. Het is een soort Plex, maar met één belangrijk groot voordeel: er is native integratie met KODI. Dus je installeert de Emby plugin en je ziet je Emby library gewoon in KODI, niet zoals bij Plex in een apart menu. Het werkt inderdaad zo simpel als men doet voorkomen.

Ik mis nu nog een Emby app voor iOS, maar die is er wel geweest en zou op termijn ook weer terug moeten komen. Tot die tijd houd ik Plex er nog wel even naast.
Ik ben er zelf niet zo kapot van op eerste gezicht, denk ook niet dat mijn NAS (nu nog DS211) het gaat trekken. Als ik mijn nieuwe besteld heb zal het wel vlotter gaan maar ik wacht nog even hiermee denk.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
schumi2004 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:34:
Ik ben er zelf niet zo kapot van op eerste gezicht, denk ook niet dat mijn NAS (nu nog DS211) het gaat trekken. Als ik mijn nieuwe besteld heb zal het wel vlotter gaan maar ik wacht nog even hiermee denk.
Je kunt kiezen of dat het afgespeeld moet worden als SMB-bestand op KODI, of dat het inderdaad moet worden getranscodeerd. Ik heb een Atom C2550 bordje en die trekt het met gemak, net als Plex overigens.

• schumi2004
Dennis schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:54:
[...]

Je kunt kiezen of dat het afgespeeld moet worden als SMB-bestand op KODI, of dat het inderdaad moet worden getranscodeerd. Ik heb een Atom C2550 bordje en die trekt het met gemak, net als Plex overigens.
Intern zal het allemaal wel loslopen maar de hele reden (zo zie ik het tenminste) dat je Emby wilt gaan gebruiken is dat je remote ook je films en series kunt bekijken (en dus transcoden).
Ik heb die behoefte niet, ook niet omdat het kan ;)
En als er getranscode moet worden heb je toch wel een stevig systeempje nodig lijkt me.

Zonder de remote access meegenomen zie ik geen toegevoegde waarde t.o.v. een shared DB.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Er is mij gevraagd, vanuit de MOD's, een nieuwe TS te maken. Er zijn namelijk al even te veel reacties (>145000). Omdat ik zelf al niet meer zo veel mee lees en niet meer bovenop de ontwikkelingen en mogelijkheden zit wil ik eigenlijk het stokje overdragen. Heeft er iemand zin om de TS voor KODI in te richten en online te zetten? Voor zover ik weet kan iedereen beginnen en is de broncode van de huidige TS beschikbaar.

De consequentie is helaas dat het topic op slot gaat.

• schumi2004
Wil best een poging wagen maar was niet van plan het alleen te doen eigenlijk ;)

Wat we kunnen doen is alvast een nieuw topic openen en de huidige TS copy-pasten en later aanpassen, kan deze vast op slot.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
schumi2004 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 13:36:
Wil best een poging wagen maar was niet van plan het alleen te doen eigenlijk ;)

Wat we kunnen doen is alvast een nieuw topic openen en de huidige TS copy-pasten en later aanpassen, kan deze vast op slot.
Is inderdaad mogelijk om het zo te doen en wil ik ook wel doen. Mag ik jou dan als mede auteur toevoegen? Ander personen mogen zich ook melden. Ik zal wel een waarschuwing bovenaan plaatsen dat het hier verouderde data betreft.

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:30
Met de release van Kodi 15 is dat een prima timing lijkt me. :)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:22

TheVMaster

Moderator WOS
Pagina: 1 ... 144 145 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee