Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat 'watched' gaat al automatisch. Ik gooi een video weg zodra ik hem gezien heb, ik bewaar niets. Dus hij wordt bv van mijn laptop verwijderd zodra ik gekeken heb. Zodra mijn laptop weer op het thuisnetwerk zit synct hij automatisch via BTsync. Dus dan verdwijnt dezelfde video ook van mijn NAS. Zodra ik dan Kodi opstart ziet hij hem niet meer. Ik heb de automatische clean library aan staan. Dus is hij gewoon 'weg' uit Kodi. Andersom werkt dat ook zo.Janoz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:44:
Waarschijnlijk is http://trakt.tv een betere oplossing. Die heeft een kodi plugin. Enige nadeel is dat hij alleen de watched status bijhoud, en niet hoe ver je bent.
Het werkt heel aardig zo. Ik was alleen even aan het graven of het eenvoudiger of beter kon.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Als ik hardware versnelling via vaapi inschakel krijg ik alleen maar regenboogbeelden te zien dus dat is ook geen optie.
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache
Voor series werkt het prima maar als ik bij een Film het context menu opvraag zit er geen Video Informatie optie meer in.
want bij mij heeft me Pi er geen last en me windows build ook niet.
had als het goed is jouw ook een pm gestuurd of je er ook last van had.
had het ook hier gemeld op het openelec forum.
incl debug
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Van de week mijn 2e Raspberry gekocht en nu zit ik eraan te denken om toch maar een database centraal te gaan opslaan zodat ze beiden "in sync" zijn. Nu gebruik ik mijn PI op een volgens mij niet allerdaagse manier.
Mijn library bestaat uit subscriptions van bepaalde add-ons om series mee te kijken, daarnaast voeg ik films toe rechtstreeks vanuit die add-ons naar mijn library.
Zijn dus allemaal gewoon linkjes, maar mijn library lijkt dus wel goed gevuld

Hoe krijg ik hier ooit een centrale database van? En kan ik nog steeds content toevoegen op 1 van de PI's en zal die dit dan gaan synchroniseren?
Was van plan deze tutorial te gaan volgen om mySQL te gaan opzetten. http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
In eerste instantie dacht ik het geluid van mijn Zotac AD02 via Optische S/PDIF kabel laten lopen.
Echter lukt dat niet met een gewone optische kabel, krijg die niet in de connector van de zotac vastgeprikt.
Dan maar via USB dacht ik, want die past natuurlijk wel.
Maar krijg het geluid ook nu niet naar de speakers.
Via mijn Eastern Electric DAC gebeurt er niks.
Als ik de USB in de Aune DAC prik krijg ik volgende mogelijkheden te zien via OpenElecscherm:
-->systeem-->geluidsuitgang-->apparaat voor geluidsuitvoer-->
HD Audio Generic@@@
HDA ATI SB ALC 892 Analog
HDA ATI SB ALC 892 Digital S/PDIF
SA 9027 USB Audio Analog
SA 9027 USB Audio S/PDIF
Maar wat ik hier ook kies, geen geluid dus.
Wat gaat er hier fout? Wat doe ik fout?
Pfff wat een gedoe.
Alvast bedankt.
Wat dacht je ervan om het gewoon te proberen? Als je een backup van je database & advancedsettings.xml kan je altijd terug naar nul.streelder schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:55:
Allen,
Van de week mijn 2e Raspberry gekocht en nu zit ik eraan te denken om toch maar een database centraal te gaan opslaan zodat ze beiden "in sync" zijn. Nu gebruik ik mijn PI op een volgens mij niet allerdaagse manier.
Mijn library bestaat uit subscriptions van bepaalde add-ons om series mee te kijken, daarnaast voeg ik films toe rechtstreeks vanuit die add-ons naar mijn library.
Zijn dus allemaal gewoon linkjes, maar mijn library lijkt dus wel goed gevuld
Hoe krijg ik hier ooit een centrale database van? En kan ik nog steeds content toevoegen op 1 van de PI's en zal die dit dan gaan synchroniseren?
Was van plan deze tutorial te gaan volgen om mySQL te gaan opzetten. http://lifehacker.com/563...s-every-room-in-the-house
Besturing gaat nu door middel van een Philips Prestigo srt8215 via de HDMI-Cec adapter van Pulse eight via mijn Samsung TV.
Ik kom er echter achter dat de volgende en vorige knoppen van de Afstandsbediening niet goed ingesteld zijn en verwijzen naar de verschillende bibliotheken (muziek, Film, Tv-Series)
Wanneer ik dus muziek luister via Kodi en naar het volgende nummer wil skippen kan dit enkel door door te spoelen of de telefoon erbij te pakken app opstarten etc.
Wanneer ik op volgende druk komt enkel het begin menu van muziek naar voren.
Heeft iemand hier een srt8215 en de juiste instellingen voor XBMC/KODI?
Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!
Browsen menu extreem langzaam?
En speel 1 aflevering af. Moment van fastfoward of timeseek (knopje omhoog/opzij) dan gaat geluid netjes mee en speelt verder. Maar beeld blijft hangen.
Alleen pauze werkt wel...
zijn dit nu je vragen of je bevindingen ?trekker22 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:19:
Hoe goed is de ondersteuning voor bluray momenteel? Kodi openelec op asrock ion 152d en de bd van nas 50gb variant.
Browsen menu extreem langzaam?
En speel 1 aflevering af. Moment van fastfoward of timeseek (knopje omhoog/opzij) dan gaat geluid netjes mee en speelt verder. Maar beeld blijft hangen.
Alleen pauze werkt wel...
90% van me films zijn remuxen (untouched film met hd-audio en evt subtitles die ik wil, geen menu's andere talen of andere troep. daardoor kan je hoop ruimte besparen de blu-ray word dan tussen de 20-40 GB afhankelijk van lengte etc.)
dat speelt op mijn HTPC prima af zonder problemen.
wat je met menu browsen bedoelt weet ik niet precies als je bedoelt de skin dan gaat dat soepel bij mij.
of jouw ion systeem dat aan kan kan ik niet zeggen,
zou je moeten uit testen dan kom je er zelf snel genoeg achter.
zeker als je windows gebruikt zal er meer van je systeem gevraagd worden.
ik zelf ben van windows overgestapt naar openelec en dat had ik veel eerder moeten doen.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
lowfi schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:07:
[...]
Wat dacht je ervan om het gewoon te proberen? Als je een backup van je database & advancedsettings.xml kan je altijd terug naar nul.

vragen en bevindingenTRaSH schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:27:
[...]
zijn dit nu je vragen of je bevindingen ?
90% van me films zijn remuxen (untouched film met hd-audio en evt subtitles die ik wil, geen menu's andere talen of andere troep. daardoor kan je hoop ruimte besparen de blu-ray word dan tussen de 20-40 GB afhankelijk van lengte etc.)
dat speelt op mijn HTPC prima af zonder problemen.
wat je met menu browsen bedoelt weet ik niet precies als je bedoelt de skin dan gaat dat soepel bij mij.
of jouw ion systeem dat aan kan kan ik niet zeggen,
zou je moeten uit testen dan kom je er zelf snel genoeg achter.
zeker als je windows gebruikt zal er meer van je systeem gevraagd worden.
ik zelf ben van windows overgestapt naar openelec en dat had ik veel eerder moeten doen.

maar was mijn eerste 50 gb BD en die blijkt dus niet vooruit te spoelen te zijn. Als je dan een aflevering van een serie kijkt moet ik die ineens afkijken. Eens kijken inderdaad na een remux variant.
Gebruik eigenlijk merendeels de next knop daarvoor.
Gaat naar mijn mening ook sneller.
Spoelen vraagt best veel van je systeem,
Dus kan zomaar zijn dat jouw systeem daarvoor te low powered is.
Zeker als je een 50 GB ISO neemt.
Voor series zou ik dan aanraden om te kijken voor per aflevering remuxs.
Die zijn vaak in mkv dan.
Of zelf een mkv remux van maken.
Dan kan Kodi er ook beter mee overweg in je library.
spoelen doe ik ook nooit.TRaSH schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:26:
Spoelen doe ik zelden tot nooit,
Gebruik eigenlijk merendeels de next knop daarvoor.
Gaat naar mijn mening ook sneller.
Spoelen vraagt best veel van je systeem,
Dus kan zomaar zijn dat jouw systeem daarvoor te low powered is.
Zeker als je een 50 GB ISO neemt.
Voor series zou ik dan aanraden om te kijken voor per aflevering remuxs.
Die zijn vaak in mkv dan.
Of zelf een mkv remux van maken.
Dan kan Kodi er ook beter mee overweg in je library.
echter de next (10 min BOVEN of 30 sec RECHTS) doen het ook niet. Geluid skipt netjes 30 seconde en beeld blijft hangen...
is geen super zwaar system Atom 2ghz met 2gb geheugen. Maar rest speelt die allemaal perfect.
Weet wel dat me Pi2(die in de slaapkamer hangt) er moeite mee heeft.
Maar dat komt ook dat hij de audio van DTS-MA moet omzetten naar 2.0.
Maar afspelen van bv Avatar met die scène met die helikopter boven het water en oerwoud doet hij zonder problemen.
Re-encoded werk tot 15-20 GB skipt/next doet hij zonder problemen.
[Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 10-07-2015 13:10]
Geeft niks ik haal alles opnieuw binnen maar een gedeelde lubrary maken wil weer niet lukken en kan de posts niet meer vinden waar het de laatste keer wel mee lukte.
Kunnen jullie mij nog een keer helpen?
lijkt me meer iets met je nas als je een folder niet aan kan maken
Het gaat erom dat er geen bibliotheek gemaakt wordt op kodi
Als de informatie toen in dit topic geplaatst is, dan staat het er nog steeds.ikkeenjij36 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:52:
Hallo medetweakers na een ombouw van mijn nas van xpenology naar zfs ben ik natuurlijk alles kwijt.
Geeft niks ik haal alles opnieuw binnen maar een gedeelde lubrary maken wil weer niet lukken en kan de posts niet meer vinden waar het de laatste keer wel mee lukte.
Kunnen jullie mij nog een keer helpen?
Even zoeken met behulp van die grote witte zoekbalk, bovenaan de pagina.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
1
2
| telnet -a 192.168.1.64 3306 telnet: can't connect to remote host (192.168.1.64): Connection refused |
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Ik heb een gerbuiker kodi ingesteld met pw kodi op de database en grant on alles,geen database laten maken.
Wat mij ook opvalt is dat iik geen lokale db kan maken er wordt dus niet gescraped?
Username pass wel goed?ikkeenjij36 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:00:
Ok heb ik even nagezocht en nu blijkt dat ik niet kan connecten met mijn sql db ik krijg dan deze respons terugcode:
1 2 telnet -a 192.168.1.64 3306 telnet: can't connect to remote host (192.168.1.64): Connection refused
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Ik heb een gerbuiker kodi ingesteld met pw kodi op de database en grant on alles,geen database laten maken.
Wat mij ook opvalt is dat iik geen lokale db kan maken er wordt dus niet gescraped?
Ja ik heb de oplossing gevonden en zal het even plaatsen,ik was dus met een niuew server systeem begonnen maar had de oude instellinge dus advancedsettings.xml er nog instaan,even die deleten opnieuw starten bibliotheek export daarna advanced settings er weer in en import doen en werken,ik zie alleen nog niet in mijn mysql dat er een video en/of music db gemaakt wordt?
Ik dacht dat ik de oplossing gevonden had maar helaas,het probleem lijkt bij mijn nas te liggen die de verbinding weigert van mijn kodi apparaten,ik krijg deze melding erugikkeenjij36 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:20:
[...]
Ja ik heb de oplossing gevonden en zal het even plaatsen,ik was dus met een niuew server systeem begonnen maar had de oude instellinge dus advancedsettings.xml er nog instaan,even die deleten opnieuw starten bibliotheek export daarna advanced settings er weer in en import doen en werken,ik zie alleen nog niet in mijn mysql dat er een video en/of music db gemaakt wordt?
1
| telnet: can't connect to remote host (192.168.1.64): Connection refused |
Moet ik het bij mijn instellingen van mijn mysql zoeken of mijn nas zelf?
Ik heb even een eigen topig gemaakt,hoop dat jullie daar mij misschien specifieker kunnen helpen?
http://gathering.tweakers...message/44563886#44563886
[Voor 9% gewijzigd door ikkeenjij36 op 12-07-2015 13:14]
Heb de indruk dat er misschien over mijn post is gekeken, daarom nog maar eens een poging .....Finesse schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:08:
Op aanraden van ander forumlid hier ook maar eens post plaatsen:
In eerste instantie dacht ik het geluid van mijn Zotac AD02 via Optische S/PDIF kabel laten lopen.
Echter lukt dat niet met een gewone optische kabel, krijg die niet in de connector van de zotac vastgeprikt.
Dan maar via USB dacht ik, want die past natuurlijk wel.
Maar krijg het geluid ook nu niet naar de speakers.
Via mijn Eastern Electric DAC gebeurt er niks.
Als ik de USB in de Aune DAC prik krijg ik volgende mogelijkheden te zien via OpenElecscherm:
-->systeem-->geluidsuitgang-->apparaat voor geluidsuitvoer-->
HD Audio Generic@@@
HDA ATI SB ALC 892 Analog
HDA ATI SB ALC 892 Digital S/PDIF
SA 9027 USB Audio Analog
SA 9027 USB Audio S/PDIF
Maar wat ik hier ook kies, geen geluid dus.
Wat gaat er hier fout? Wat doe ik fout?
Pfff wat een gedoe.
Alvast bedankt.
Niemand die mij hierover duidelijkheid kan/wil verschaffen?
Films komen van NAS die snachts het nodige werk doet.
Alles gaat naar een oude sony 5.1 surround media center en verder naar een FullHD Beamer boven mijn bed.
Zeer content van !
Edit: Enige dat niet echt werkt is de nlondertitles DB. Iemand zelfde probleem ? Moet alles van subscene halen.
[Voor 16% gewijzigd door SmokingSig op 13-07-2015 10:53]
Heb je het al geprobeerd via HDMI? (Zotac - HDMI - versterker - HDMI - TV)Finesse schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:40:
[...]
Heb de indruk dat er misschien over mijn post is gekeken, daarom nog maar eens een poging .....
Niemand die mij hierover duidelijkheid kan/wil verschaffen?
https://github.com/Amelandbor/service.subtitles.addic7edSmokingSig schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:50:
Hier KODI draaiende op de nieuwe RaspberryPi (De oude was te traag imo). Alles bolt als een trein.
Films komen van NAS die snachts het nodige werk doet.
Alles gaat naar een oude sony 5.1 surround media center en verder naar een FullHD Beamer boven mijn bed.
Zeer content van !
Edit: Enige dat niet echt werkt is de nlondertitles DB. Iemand zelfde probleem ? Moet alles van subscene halen.
Mijn versteker heeft geen HDMI aansluiting.Jorgen schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Heb je het al geprobeerd via HDMI? (Zotac - HDMI - versterker - HDMI - TV)
Ook een van de reden dat ik informeer naar de USB aansluiting.
[Voor 11% gewijzigd door Finesse op 13-07-2015 11:56]
Werkt deze nog steeds? Maanden terug op de vorige versie van Kodi kon ik al niks meer vinden en heb het eigenlijk nooit meer getest.
Hier had/heb ik er ook problemen mee maar deze versie schijnt goed te werken.keepitfrosty schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:54:
[...]
Werkt deze nog steeds? Maanden terug op de vorige versie van Kodi kon ik al niks meer vinden en heb het eigenlijk nooit meer getest.
Ook is er schijnbaar weer toestemming om het in kodi te mogen gebruiken
https://www.facebook.com/Addic7ed/posts/10152734938466723
en is amet er mee bezig (tenminste die indruk kreeg ik)
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=222672
code: https://github.com/amet/service.subtitles.addic7ed
[Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 13-07-2015 11:58]
Nu wordt er namelijk geen enkele gekozen en moet ik het handmatig doen terwijl dat volgens mij niet hoeft.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Dus nl of Engels
Ik werk ook zo. Prioriteit is NL , dan ENG.[b][message=44567994,noline]
Nu wordt er namelijk geen enkele gekozen en moet ik het handmatig doen terwijl dat volgens mij niet hoeft.
Ik heb 3 databases maar ik selecteer per film
Nice! Dat is goed nieuws. Komend weekend maar even testen dan.schumi2004 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Hier had/heb ik er ook problemen mee maar deze versie schijnt goed te werken.
Wordt het dan niet eens tijd voor een degelijk/nieuw optisch kabeltje? Als ie via je externe DAC al niets doet en hij past niet in je Zotac.. lijkt mij gewoon stuk.Finesse schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:53:
[...]
Mijn versteker heeft geen HDMI aansluiting.
Ook een van de reden dat ik informeer naar de USB aansluiting.
Interessant. Uit de thread op het forum lijkt het dat hij het liever aan Amelandbor overlaat. Voor zover ik weet hangt die hier ook ergens op GoT rond.schumi2004 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:57:
[...]
Hier had/heb ik er ook problemen mee maar deze versie schijnt goed te werken.
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Ik denk dat het niet aan de kabel ligt maar wel aan de connector van de Zotac ........ dan heb ik toch niks aan een nieuwe kabel. (heb trouwens al 2 optische geprobeerd).Mikayu schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:38:
[...]
Wordt het dan niet eens tijd voor een degelijk/nieuw optisch kabeltje? Als ie via je externe DAC al niets doet en hij past niet in je Zotac.. lijkt mij gewoon stuk.
Waarom krijg je die kabel er niet in dan? Verder denk ik dat het een driver issue is. Probeer het eens met Windows.Finesse schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:08:
[...]
Ik denk dat het niet aan de kabel ligt maar wel aan de connector van de Zotac ........ dan heb ik toch niks aan een nieuwe kabel. (heb trouwens al 2 optische geprobeerd).
En je versterker staat ook op een bron waar de optical in aan toegewezen is?
Om één of andere reden klikt de optische kabel zich niet vast in de connector.Mikayu schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:27:
[...]
Waarom krijg je die kabel er niet in dan? Verder denk ik dat het een driver issue is. Probeer het eens met Windows.
En je versterker staat ook op een bron waar de optical in aan toegewezen is?
Moest ik de oorzaak kennen was het probleem waarschijnlijk reeds opgelost.
Natuurlijk schakel ik naar optical op de amp, maar dat heeft er momenteel niks mee temaken vermits ik de kabel niet in de zotac kan prikken.
Wat die driver betreft, ken daar niks van ....... heb die gedownload, staat nu ergens op mijn PC zeker ........ en hoe moet dat dan verder?
Zoals reeds gezegd zie ik wel twee USB aansluit mogelijkheden in het lijstje van OpenElec, deze dus:
SA 9027 USB Audio Analog.
SA 9027 USB Audio S/PDIF.

Kan je niet gewoon iets tweaken waardoor die kabel wel blijft zitten? En als je hem vasthoudt, heb je dan wel geluid?
Voor alle duidelijkheid maar even, het gaat om onderstaande kabel. Is het niet mogelijk dat je een foto maakt van hoe de het er bij jouw Zotac nu uitziet? Zoals in het andere topic al gezegd, ik heb een soortgelijk identiek model staan en daar klikt de kabel prima in. Misschien valt via een foto te ontdekken wat er mis is (of mist) bij de aansluiting waardoor de kabel niet blijft zitten.Finesse schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Om één of andere reden klikt de optische kabel zich niet vast in de connector.
Moest ik de oorzaak kennen was het probleem waarschijnlijk reeds opgelost.
[knip]
Testing, one, two ...
Mazda CX-5 (2022)
Wanneer ik de kabel "tegen/in" de connector houd dan heb ik idd geluid maar ik ga niet prutsen en prullen met plakband of dergelijke, wil gewoon dat de kabel word verbonden zoals hoort of anders word het USB.
Foto kan momenteel niet, morgen misschien.
[Voor 50% gewijzigd door Finesse op 15-07-2015 19:46]
Ik heb zelf ook een AD02 en ik moet zeggen dat bij mij ook niet duidelijk een klik te horen is, er is wel iets voelbaar maar that's it.
Is ook per kabel verschillend, een cheap-ass kabeltje zit beter vast als een dure die ik ooit gekocht heb.
Hier blijft hij gelukkig er mooi in hangen aangezien AD02 achter TV bevestigd zit met aansluiting naar beneden.
Meer mensen last van? Is er een manier om dit toch op te lossen?
Ik doe het nu via files, maar vaak lukt het dan nog niet

Dit doe ik ook bij Scrubs dvd's en dat werkt perfect. Omdat de dvd menu's ondersteund worden door KODI. Maar bij Band of Brothers werkte het bij mij niet met de eerste BR-disc helaas.Anoniem: 93986 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:44:
Yep, multiepisode renaming.
Puntje 2.2
http://kodi.wiki/view/Naming_video_files/TV_shows
SidewalkSuper schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:44:
mkvtjes maken van iedere episode op zich.
Dit is een manier inderdaad, maar heb daar geen ervaring mee. Welke software gebruiken jullie daarvoor?Mikayu schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:44:
Je schijfjes remuxen naar MKV
MakeMKVStealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:09:
[...]
Dit doe ik ook bij Scrubs dvd's en dat werkt perfect. Omdat de dvd menu's ondersteund worden door KODI. Maar bij Band of Brothers werkte het bij mij niet met de eerste BR-disc helaas.
[...]
[...]
Dit is een manier inderdaad, maar heb daar geen ervaring mee. Welke software gebruiken jullie daarvoor?
Je moet er even een openbare DB link van maken, hier kunnen we niets mee beginnenFinesse schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:29:
Zoals beloofd foto optische connector van de zotac AD 02
[knip]

Edit: Opgelost zo te zien.
[Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2015 16:22]
Testing, one, two ...
Sorry, snap en ken ik niks van.hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:00:
[...]
Je moet er even een openbare DB link van maken, hier kunnen we niets mee beginnen
[Voor 4% gewijzigd door Anthirian op 15-07-2015 14:43]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Nu vraag ik me echter af of de nieuwste kodi met youtube plugin werkt ? In 13.2 werkt youtube plugin niet meer

Je connector is duidelijk beschadigd, dat hoort er zo niet uit te zien bij dat model Zbox. Maar als jij dat ijzeren lipje aan de onderzijde (of linkerzijde op de foto), eens meer naar binnen en dan naar onderen (naar links) buigt zodat deze wat veert, dan zou je probleem zomaar eens opgelost kunnen zijn. Al is het klepje wat jij nu mist wel nodig om de kabel goed op zijn plaats te houden.Finesse schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:29:
Zoals beloofd foto optische connector van de zotac AD 02
[afbeelding]
Zo hoort dat er uit te zien.
[Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2015 16:23]
Testing, one, two ...
Youtube werkt bij mij prima.KillerAce_NL schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 17:20:
Ik heb Kodi lang links laten liggen vanwege migratie issue's die ik had.
Nu vraag ik me echter af of de nieuwste kodi met youtube plugin werkt ? In 13.2 werkt youtube plugin niet meer
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik krijg de hele tijd no results found bij youtube searches.
Misschien heb ik niet de nieuwste Kodi, ik heb Kodi van Open Elec. Wel met alle updates en dan werkt Youtube prima. Zelfs met 2weg verificatie via een Auth pagina.KillerAce_NL schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:21:
[...]
Ik krijg de hele tijd no results found bij youtube searches.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt, is gisteren gemeld via de issue tracker en gisteren gefixed via een update.simonj schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:38:
Hier al een paar dagen dat sbs het niet doet.
op retro
De volgende keer gelijk melden op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker dan is het eerder gefixed

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Mogelijk dat het nog te redden is?hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:13:
[...]
Je connector is duidelijk beschadigd, dat hoort er zo niet uit te zien bij dat model Zbox. Maar als jij dat ijzeren lipje aan de onderzijde (of linkerzijde op de foto), eens meer naar binnen en dan naar onderen (naar links) buigt zodat deze wat veert, dan zou je probleem zomaar eens opgelost kunnen zijn. Al is het klepje wat jij nu mist wel nodig om de kabel goed op zijn plaats te houden.
Zo hoort dat er uit te zien.
[afbeelding]
Ik zie op foto dat aan de onderkant (breed) er iets naar binnen gedrukt lijkt te zitten, mogelijk dat dat weg gehaald kan worden want volgens mij zit het "klik" mechaniek aan de bovenkant (smal) en zal het wellicht weer beter klikken.
Anders zou ik zelf met wat hobby werk het verstevigen
Oke werkt weer, ga ik doen.GroteBozewolf schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:44:
[...]
Klopt, is gisteren gemeld via de issue tracker en gisteren gefixed via een update.
De volgende keer gelijk melden op de Retrospect Bitbucket Issue Tracker dan is het eerder gefixed
Ik heb nu geprobeerd om het lipje wat te laten veren, maar inpluggen lukt niet.hardware-lover schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:13:
Je connector is duidelijk beschadigd, dat hoort er zo niet uit te zien bij dat model Zbox. Maar als jij dat ijzeren lipje aan de onderzijde (of linkerzijde op de foto), eens meer naar binnen en dan naar onderen (naar links) buigt zodat deze wat veert, dan zou je probleem zomaar eens opgelost kunnen zijn. Al is het klepje wat jij nu mist wel nodig om de kabel goed op zijn plaats te houden.
Besluit is om optisch aansluiten te vergeten, wil dus verder via de USB mogelijkheid, kan iemand mij uitleggen hoe dat moet ....drivers installeren, instellingen in OpenElec aanpassen enz....?
Voor de duidelijkheid:
Ik heb zowel een AuneT1 MKII DAC, als ik de USB kabel daar aansluit zie ik deze in OpenElec lijst verschijnen:
SA 9027 USB Audio Analog
SA 9027 USB Audio S/PDIF
Bij aansluiten op de Eastern Electric zie ik hem niet.
Hier zou dan installeren driver nodig zijn? ........ dit vond ik daarover:
http://www.eeaudio.com/eeaudio_012.htm

Heb een Intel Nuc en een Pi2, alleen worden wel in productie gebruikt zeg maar

dacht dat er iets niet werkte van me remote maar lag aan het missen van me sources.xml
heb zelf een HP MCE Reciever en gebruik een logitech als remote met een custom remote.xml zodat ik wat extra functies heb achter een paar toetsen
als je wacht tot Kodi final uit is dan heeft het klagen weinig nut en moet je langer wachten tot er misschien een fix uitkomt of de volgende release van Kodi.
ik persoonlijk deed vroeger wel beta's testen zeker toen XBMC/Kodi met HD Audio support begonnen want dat was voor mij erg belangrijk aangezien het geluid het grootste gedeelte van de film bepaalt.
(ga maar eens een film kijken met het geluid uit en daarna met bv een blinddoek en kijk dan wat de meeste indruk achter laat, natuurfilms uitgezonden

nu wacht ik meestal tot de laatste beta's of eerste RC van Kodi.
en aangezien je OpenELEC van een USB stick kan draaien en alleen de je USERDATA folder hoeft te kopieren voor je instellingen is het vrij makkelijk om te testen zonder je LIVE installatie te verzieken.
alleen effe oppassen als je een Shared MySQL Library gebruikt

[Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 18-07-2015 14:34. Reden: zie reactie van Borromini]

ohja waar ook,Borromini schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:04:
Wat is er dan aan de hand met MySQL? Je oude database wordt niet verwijderd.
ik verwijder ze altijd handmatig na een tijdje was ik even vergeten.
en daarom is het zo handig als mensen ook echt gaan testen en niet wachten tot de final uit isSa1 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:29:
..... als het goed getest wordt.
[Voor 30% gewijzigd door TRaSH op 18-07-2015 14:33]
Er staat een add-on in de repository "After Play" die dit mogelijk zou maken, echter krijg ik het niet aan de praat. De bestanden staan binnen het netwerk op een Windows Home Server 2011 en wordt benaderd via Samba.
Iemand tips? Gewoon een dialoogje na het kijken van de film "bestand verwijderen?".
Ik installeer de 'Retrospect Dutch NOS Channels (Update)' add-one, welke ik vervolgens niet kan starten en ook niet verschijnt via 'Video -> video add-ons'.
Wat oh wat doe ik fout.
Het stappenplan (Install Retrospect) niet goed volgen

Stap 1: Download the Retrospect repository (not Retrospect itself) from the download page
Channels hoef je ook niet apart te installeren. Retrospect regelt dat allemaal voor je.
[Voor 10% gewijzigd door _Vincent_ op 22-07-2015 14:56]
Uiteraard heb ik de repo gedownload. Dus, again. Wat doe ik fout?_Vincent_ schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:55:
[...]
Het stappenplan (Install Retrospect) niet goed volgen![]()
Stap 1: Download the Retrospect repository (not Retrospect itself) from the download page
Channels hoef je ook niet apart te installeren. Retrospect regelt dat allemaal voor je.
1
2
3
4
5
6
7
8
| 16:33:16 T:2996467520 NOTICE: PVRManager - stopping 16:33:16 T:2843728704 NOTICE: PVRManager - starting up 16:33:16 T:2810252096 NOTICE: Thread PVRManager start, auto delete: false 16:33:16 T:2818644800 NOTICE: Thread PVRClient start, auto delete: false 16:33:16 T:2818644800 ERROR: PVR - Add-on 'Tvheadend HTSP Client' is using an incompatible API version. XBMC minimum API version = '1.9.6', add-on API version '1.9.2' 16:33:16 T:2818644800 WARNING: UpdateAndInitialiseClients - failed to create add-on Tvheadend HTSP Client, status = 6 16:33:16 T:2818644800 WARNING: UpdateAndInitialiseClients - failed to load the dll for add-on Tvheadend HTSP Client, disabling it 16 |
Kennlijk moet de plugin nog geupdate worden naar de laatste API.
* edit dus al gebeurd http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=232803
* edit 2
1
2
| sudo apt-get purge kodi-pvr-tvheadend-hts sudo apt-get install kodi-pvr-hts |
Werkt

[Voor 10% gewijzigd door layzzzz op 22-07-2015 17:17]
Ah, ik kon uit jouw tekst niet opmaken dat je de repo had gedownload...snaggyheadshot schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 15:55:
[...]
Uiteraard heb ik de repo gedownload. Dus, again. Wat doe ik fout?
Als je de repository hebt gedownload, kun je deze openen en bij Video add-ons de bovenste downloaden: "Retrospect (inlcuding all channel updates)". Dat zou gewoon moeten werken en dan verschijnt Retrospect vanzelf bij de video-addons.
Kijk anders even in je debug log of er een foutmelding komt bij het installeren van de repository of de add-on.
Misschien dat het niet goed werkt op OSMC, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar de debug log geeft op ieder operating system goede houvast waar het mis gaat.
http://www.xbmcfreak.nl/
Ikzelf gebruik deze http://www.dx.com/p/wirel...ceiver-for-pc-2-aaa-44187Erhnam schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:53:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede usb infrarood remote?
Werkt op Openelec/KodiBuntu.
Waarmee ga je het gebruiken? Denk dat dat nogal van invloed is... (in geval van Windows moet je naar RC6 zender kijken (neem aan dat je ook de zender bedoel aangezien de AB niet USB is)).Erhnam schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:53:
Heeft er iemand nog een tip voor een goede usb infrarood remote?
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
OpenElec op een Zotac systeeminVision schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 22:02:
[...]
Waarmee ga je het gebruiken? Denk dat dat nogal van invloed is... (in geval van Windows moet je naar RC6 zender kijken (neem aan dat je ook de zender bedoel aangezien de AB niet USB is)).
http://www.xbmcfreak.nl/
Retrospect IS de add-on. De channel updates die je via de repository binnen kunt halen zijn updates voor kanalen (duh) binnen Retrospect. Je ziet ze dus niet als add-ons binnen Kodi, maar alleen als kanaal binnen Retrospect. Je hoeft dus enkel de Retrospect add-on te installeren.snaggyheadshot schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:24:
Hoi. Een kleine n00b vraag hier. Ik heb op mijn Raspi Model B+ OSMC (laatste stabiele versie als het goed is(?)) geïnstalleerd. Hierna heb ik Retrospect op een USB stickje gegooid en die weer in de Raspi gepleurd. Hierna netjes via 'Add-on installeren via zip' geïnstalleerd. Nu zit ik met het volgende.
Ik installeer de 'Retrospect Dutch NOS Channels (Update)' add-one, welke ik vervolgens niet kan starten en ook niet verschijnt via 'Video -> video add-ons'.
Wat oh wat doe ik fout.
Daarbij: als je Retrospect download, zitten altijd alle updates erbij. Ik update namelijk ook altijd de Main zip als ik een update maak.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik wou net hier neer plempen welke ik gebruik, en toevallig exact dezelfde, werkt perfect, ook heel goed bereik, je hoeft niet eens naar de IR ontvanger te richten, en zeer solide voor die prijs.layzzzz schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 20:56:
[...]
Ikzelf gebruik deze http://www.dx.com/p/wirel...ceiver-for-pc-2-aaa-44187
Werkt op Openelec/KodiBuntu.
Ook zijn de buttons eventueel anders te mappen zoals dat ik 'blauw' heb gemapped naar ondertitels downloaded etc.
Mazda CX-5 (2022)
Dit deed het hem. Dank daarvoor._Vincent_ schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:53:
[...]
Ah, ik kon uit jouw tekst niet opmaken dat je de repo had gedownload...
Als je de repository hebt gedownload, kun je deze openen en bij Video add-ons de bovenste downloaden: "Retrospect (inlcuding all channel updates)". Dat zou gewoon moeten werken en dan verschijnt Retrospect vanzelf bij de video-addons.
Kijk anders even in je debug log of er een foutmelding komt bij het installeren van de repository of de add-on.
Misschien dat het niet goed werkt op OSMC, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Maar de debug log geeft op ieder operating system goede houvast waar het mis gaat.
En shame on me voor deze gigantische n00b faal.
Ben bezig gegaan met het maken van een afspeellijst. Daar kun je op 'genre' selecteren, als ik daar Animatie kies krijg ik veel films , maar ook een aantal manga films die toch echt 16+ zijn. Daarnaast zijn er een aantal films zoals 'dummie de mummie' en 'pluk van de petteflat' geen animatie, maar wel films voor de kleine.
Je hebt ook een keuze voor MPAA waardering, weet alleen niet wat je daar kunt invoeren, want heb geen keuze om te bladeren, heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande kan organiseren?
Je kunt ook een profile maken dat je kiest wanneer je Kodi opstart en dan je kinderfilms in een speciale map zetten en in dit profile alleen deze map scannen.
In het eerste geval krijg je specifiek animatiefilms, maar mis je sommige kinderfilms en heb je manga en andere films erin die je niet wilt. In de tweede optie heb je dat niet, maar zul je dus bij elke film die je toevoegt de juiste map moeten kiezen.
In dit topic wordt er ook over gesproken. Misschien vind je daar nog wat tips in.
Wat ik doe is een aparte directory voor kinderspul maken, en dan in een smart playlist "pad bevat" gebruiken. De betreffende directory vervolgens weer toevoegen aan je library. Werkt erg prettig mijns inziens.Sa1 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 19:34:
Ik wil de vanavond een nieuw menu item maken voor m'n zoontje van 5. Zodat hij zelf een film op kan zetten. Ik heb een film bibliotheek van zo'n 300 films, met veel kinderfilms, maar ook een hoop die niet aan hem besteed zijn.
Ben bezig gegaan met het maken van een afspeellijst. Daar kun je op 'genre' selecteren, als ik daar Animatie kies krijg ik veel films , maar ook een aantal manga films die toch echt 16+ zijn. Daarnaast zijn er een aantal films zoals 'dummie de mummie' en 'pluk van de petteflat' geen animatie, maar wel films voor de kleine.
Je hebt ook een keuze voor MPAA waardering, weet alleen niet wat je daar kunt invoeren, want heb geen keuze om te bladeren, heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande kan organiseren?
zo gebruik ik het ook voor me dochter.
in het begin heb ik nog gebruik gemaakt van profielen zodat ze nooit in onze films kon rond kijken,
me dochter was toen 4 en kon zelfstandig TV/Reciever/HTPC (dankzij de Logitech Harmony) de HTPC starten en een film uit kiezen.
want ja hoe moeilijk is het om een plaatje uit te kiezen.
maar nu is ze 10 en is verstandig genoeg om niet in onze films rond te neuzen (heb geen X-Rated er tussen staan en anders had ik daar ook een speciale profiel voor gemaakt met PIN) en het boeit haar ook niet onze films op een paar na dan die ze graag samen wilt kijken.
nu maak ik gebruik van gescheiden playlists want ik wil sommige animatiefilms zelf ook wel zien en hoef ik niet steeds te switchen van profiel.
dus er zijn mogelijkheden genoeg hoe je kinder films gescheiden kan houden van andere films.
maar het begint al bij het opslaan in aparte mappen daar vandaan kan je alle richtingen op wat het beste past in jouw situatie.

We hebben afgesproken dat hij daar films mag uitzoeken en niet meer op de oude plek. Ik vertrouw er op dat dat dan ook niet gebeurt. Daarnaast is het nooit zo dat hij echt helemaal alleen thuis is dus is er altijd controle. Overigens ook geen x-rated tussen de gewone films.
Dit topic is gesloten.
~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~[/html]