Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Ik heb overigens de "Unbranded MCE remote"
http://kodi.wiki/view/List_of_MCE_remote_controls
Daar staan ook de mappings voor keyboard.xml.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik ergerde mij er aan dat, als ik door een lange lijst van films of afleveringen moest browsen, dat je overal doorheen moest: cursor-down met de afstandbediening en dan 30 keer, als je de dertigste film wilde selecteren. Meerdere schermen met 14 items per stuk, dat moest toch efficienter kunnen?
Met een keyboard kan dat dus: pageup/pagedown voor een scherm doorscrollen. En met de keyboard editor kan je dus heel makkelijk pageup/pagedown koppelen aan je remote NextChapter/PrevChapter knoppen. Voor mij een geweldige verbetering, wellicht dat anderen hier ook behoefte aan hebben.
Mijn beide Kodi installaties, 1 achter Samsung TV, 1 achter Panasonic TV, bedien ik met de AB van de TV's zelf. Bij beide TV's kan met de P+ en P- (waarmee je dus normaal zender vooruit en terug gaat) 1 hele pagina per keer door lopen...vanaalten schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:59:
Wellicht dat iedereen hier dat allang wist, maar:
Ik ergerde mij er aan dat, als ik door een lange lijst van films of afleveringen moest browsen, dat je overal doorheen moest: cursor-down met de afstandbediening en dan 30 keer, als je de dertigste film wilde selecteren. Meerdere schermen met 14 items per stuk, dat moest toch efficienter kunnen?
Met een keyboard kan dat dus: pageup/pagedown voor een scherm doorscrollen. En met de keyboard editor kan je dus heel makkelijk pageup/pagedown koppelen aan je remote NextChapter/PrevChapter knoppen. Voor mij een geweldige verbetering, wellicht dat anderen hier ook behoefte aan hebben.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?DaRoot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:02:
[...]
Mijn beide Kodi installaties, 1 achter Samsung TV, 1 achter Panasonic TV, bedien ik met de AB van de TV's zelf. Bij beide TV's kan met de P+ en P- (waarmee je dus normaal zender vooruit en terug gaat) 1 hele pagina per keer door lopen...
Was er ook niet bekend mee maar via google:
http://kodi.wiki/view/CEC
Bij LG heet het blijkbaar simplink, dat zit inderdaad op de tv. Ik ga het ook eens proberen. Ik vrees wel dat het minstens 30 minuten rommelen met de keymapping wordt.
dus 1x 5 = J, 2 x 5 = K, 3 X 5 = L
en zo dus naar de film die ik zoek.
kan trouwens met een gewoon keyboard ook.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Werkte out-of-the-box.. als je maar TV hebt met CEC en Raspberry Pi (zie net dat dit niet het Kodi met Pi topic is)
....^&%^%^%#%^!!!DaRoot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:02:
[...]
Mijn beide Kodi installaties, 1 achter Samsung TV, 1 achter Panasonic TV, bedien ik met de AB van de TV's zelf. Bij beide TV's kan met de P+ en P- (waarmee je dus normaal zender vooruit en terug gaat) 1 hele pagina per keer door lopen...

Dat werkt bij mij dus ook, alleen nooit opgekomen. En nee: geen CEC hier, dit zit blijkbaar al standaard in Kodi ingebouwd!
Voor niets al dat zoekwerk en keyboard-mapping gedaan

hehehehe sorry!vanaalten schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:10:
[...]
....^&%^%^%#%^!!!![]()
Dat werkt bij mij dus ook, alleen nooit opgekomen. En nee: geen CEC hier, dit zit blijkbaar al standaard in Kodi ingebouwd!
Voor niets al dat zoekwerk en keyboard-mapping gedaan

je hebt dus ook een raspberry pi denk ik?
Ben trouwens laatst wel een jonge Samsung TV tegen gekomen die geen CEC (hoe samsung het ook noemt) ondersteunde... TV van 2 jaar oud volgens mij..
Of 1x naar rechts, zodat je de scrollbar selecteert, en dan naar onder.vanaalten schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:59:
cursor-down met de afstandbediening en dan 30 keer, als je de dertigste film wilde selecteren. Meerdere schermen met 14 items per stuk, dat moest toch efficienter kunnen?
En weer naar links als je goed zit.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ja maar je hardware moet het ook hebben... Dus je TV en je videokaart..SidewalkSuper schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:06:
Natuurlijk zit CEC al ingebouwd in Kodi, dat is al tijden zo.
Bij alle Androiddoosjes en HTPC's worden tegenwoordig videokaarten/gpu's gebruikt die ook geen probleem hebben met CEC.
Ik persoonlijk; absoluut niet.

Nee, een Intel NUC met zelf Ubuntu er op geinstalleerd en Kodi die automagisch start. En een Logitech Harmony afstandbediening die de NUC, TV en receiver bediend. Geen CEC nodig met een Harmony.DaRoot schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:01:
[...]
hehehehe sorry!
je hebt dus ook een raspberry pi denk ik?

Maar blijkbaar zit die program+/- als pageup/down al in de standaard Kodi ingebouwd. Had ik graag eerder geweten.
Niet alle tv's stellen dezelfde knoppen ter beschikking voor CEC. Ik heb ook een LG scherm (LX9500) en daarmee kan ik alleen de pijltjes, OK en terug-knop inzetten voor CEC. En de volumeknoppen in principe ook, alleen kan mijn tv die alleen aan een apparaat koppelen dat zich als audio-apparaat identificeert (en dat doet Kodi niet). Maar die zijn dus aan mijn versterker gekoppeld. Verder zorgt de CEC-interface ervoor dat de versterker en htpc ook uitschakelen als mijn tv uitschakelt. Ik vind het ideaal werkensdk1985 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:15:
Hmm bij LG werkt het nog niet. Zodra ik bijvoorbeeld van kanaal wil wisselen dan krijg ik een popup dat dit alleen bij de TV invoer werkt. Mogelijk zit de "magic remote" dwars ofzo. Een non-smart tv had gewoon simplink staan, de nieuwe niet.

Anoniem: 679515
Evt een screenshot.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Misschien is sowieso handig om eens te kijken naar de keyboard controls. http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls (en eventueel hier http://kodi.wiki/view/Keyboard_controls) Ik heb op mijn Harmony relatief veel gecustomized, bijvoorbeeld een knop toegewezen om direct naar subtitle sync te gaan, dan hoef je dat neit via het menu te doen.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:26:
[...]
Nee, een Intel NUC met zelf Ubuntu er op geinstalleerd en Kodi die automagisch start. En een Logitech Harmony afstandbediening die de NUC, TV en receiver bediend. Geen CEC nodig met een Harmony.
Maar blijkbaar zit die program+/- als pageup/down al in de standaard Kodi ingebouwd. Had ik graag eerder geweten.
Een beetje spelen met de keyboard.xml en de harmony setup en je kunt het heerlijk cusomizen!
De overeenkomst van de films die mis gaan is dat het ouderwetse dvd's zijn, dus met VIDEO_TS bestanden.
Iemand een tip?
In Map film/serie titelslijst word je steeds naar omhoog (eerste regel) geduwd door kodi?
Voorbeeld: ik scroll de lijst af, titel voor titel, opeens laadt kodi zich en zet me dan terug naar eerste regel. Wat natuurlijk vervelend als ik ergens in midden van titels lijst (100 titels) opnieuw verder scrollen.
Het doet voor wanneer het titel
als de favoriet gemarkeerd,
filminfo opgevraagd.
Of zomaar.
Is dat in setting te oplossen?
[Voor 9% gewijzigd door Zandhaas op 18-06-2015 19:15]
Nu heb ik voor een aantal films dat er een verkeerde cover word getoond, terwijl ik er al lang een andere heb staan. De oude cover heb ik bijvoorbeeld verwijderd of verplaatst, maar XBMC laat die dan nog steeds zien. Ik heb inmiddels meerdere malen de bibliotheek verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar toch laat hij de oude covers zien. Ik heb ook nog geprobeerd het bestand te hernoemen naar cover.jpg, maar dit maakt geen verschil helaas.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Het streamen is niet legaal..tboheeren schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:
Ik kwam daarnet eens op teevee.io uit. Zij bieden een rpi2 aan met Kodi preinstalled en streamen films. Enig idee of dit wel legaal is?
Maak er 1 iso bestand van van. Nu pakt kodi elk bestand in de directory op.sdk1985 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:15:
De overeenkomst van de films die mis gaan is dat het ouderwetse dvd's zijn, dus met VIDEO_TS bestanden.
Iemand een tip?
Genesis is iets waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden, dus dat mag hier nietZandhaas schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:16:
In Genesis film/serie titelslijst word je steeds naar omhoog (eerste regel) geduwd door kodi?

Is er een bepaalde setting waarmee ik dat direct via Winrar kan doen? Valt dat onder zip of rar?Nnoitra schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:06:
[...]
[...]
Maak er 1 iso bestand van van. Nu pakt kodi elk bestand in de directory op.
[...]
Beide niet. Zoek ook zelf eens een beetje! [google=iso bestand maken]sdk1985 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:40:
[...]
Is er een bepaalde setting waarmee ik dat direct via Winrar kan doen? Valt dat onder zip of rar?
Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Wat minder arrogant mag wel hoor. Winrar kan iso's ook native inlezen dus zo ver gezocht is het omgekeerde nu ook weer niet...Room42 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:41:
[...]
Beide niet. Zoek ook zelf eens een beetje! [google=iso bestand maken]
Had al gegoogled voordat ik die vraag plaatste...
http://nl.wikihow.com/Een...SO-bestand_met_WinRar_sub
http://www.ehow.com/how_6889855_make-iso-winrar.html
Beide helaas waardeloos

[Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 19-06-2015 00:42]
Nope, nope en nope. Klik voor infosdk1985 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:40:
[...]
Is er een bepaalde setting waarmee ik dat direct via Winrar kan doen? Valt dat onder zip of rar?
Ik gebruikte Imgburn > Mode > build .....
Voor meer info/opties: Google --> video_ts to iso
[Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 19-06-2015 09:10]
Dit is niet legaal. Sterker nog dit zijn de redenen waarom deze nieuwsberichten verschijnen: nieuws: Amazon verwijdert Kodi uit Appstore wegens piraterijtboheeren schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:13:
Ik kwam daarnet eens op teevee.io uit. Zij bieden een rpi2 aan met Kodi preinstalled en streamen films. Enig idee of dit wel legaal is?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Klopt. Kodi als software verkopen is wel illegaal onder de GPL 2 licentie. Echter als je een pakket aan biedt is het legaal om diensten aan te bieden tegen betaling om het als software mee te geven op de hardware die je verkoopt e.d.Bo0bz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Dit is niet legaal. Sterker nog dit zijn de redenen waarom deze nieuwsberichten verschijnen: nieuws: Amazon verwijdert Kodi uit Appstore wegens piraterij
Mazda CX-5 (2022)
Ben ik het niet met je eensBo0bz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Dit is niet legaal. Sterker nog dit zijn de redenen waarom deze nieuwsberichten verschijnen: nieuws: Amazon verwijdert Kodi uit Appstore wegens piraterij
Amazon verwijderde kodi omdat het een app is wat illegale plugins ondersteund. Kodi zelf is opensource en maakt enkel en alleen gebruik van open source plugins die niet illegaal zijn. Beetje overtrokken dus
teevee.io (oid) levert een raspberry pi voorgeinstalleerd MET addons die illegale content kunnen streamen.
Dat is heel wat anders.
Echter blijft het een grijs gebied, de plugins zelf zijn niet illegaal, het materiaal wat ze streamen via torrent e.d. is dat dan weer wel
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Zit het probleem niet meer in de bijgeleverde 'onofficiele addons' die Kodi een slechte naam geven waar ze groots mee adverteren? Het valt op zich wel te verdedigen dat je geld vraagt voor support en de hardware.CRXDelSol schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:35:
[...]
Klopt. Kodi als software verkopen is wel illegaal onder de GPL 2 licentie. Echter als je een pakket aan biedt is het legaal om diensten aan te bieden tegen betaling om het als software mee te geven op de hardware die je verkoopt e.d.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
kloptBo0bz schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:41:
Oke, je kunt het niet zo zwart/wit zien als ik aangeef, echter leveren deze diensten dus illigale plugins voor geïnstalleerd mee. Hierdoor krijgt Kodi een slechte naam terwijl het zelf deze plugins niet ontwikkeld. Dit zou het zelfde zijn als een OS blokkeren omdat er software opgezet kan worden waarmee je kunt hacken oid.
Dat is ook een van de belangrijkste reden dat ze de naam gewijzigd hebben van XBMC naar Kodi.
Daarom zie je nu op de sites van de aanbieders die een raspberry pi compleet voorgeinstalleerd leveren geen logo's en dergelijke van Kodi meer.
Is er een statement vanuit XBMC/Kodi te vinden waarin ze zeggen dat dat een van de belangrijkste redenen is ?
Zo nee, dan niet je eigen idee er over als de waarheid brengen

Zo ja, negeer de regel hierboven

Dit is waarom, niet op volgorde van belangrijkheid enzo:
- Finally cut the lingering connections to the old Xbox.
- In recent years there has been more and more third party use of the XBMC name or derivatives thereof, which has proven confusing for users, and potentially damaging to our reputation.
- We cannot trademark the "XBMC" name due to concerns from other software related groups that are very close to this name.
- Even without trademarking anything, we have an agreement with another party to change the name away from "XBMC" before 1-1-2015.
- This is not a new "marketing strategy" or direction for the software. It's really just a name change that we couldn't avoid.
Je quote het zelf toch alNnoitra schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:57:
[...]
Is er een statement vanuit XBMC/Kodi te vinden waarin ze zeggen dat dat de belangrijkste reden is ?
Zo nee, dan niet je eigen idee er over als de waarheid brengen
Zo ja, negeer de regel hierboven![]()
Dit is waarom:
- Finally cut the lingering connections to the old Xbox.
- In recent years there has been more and more third party use of the XBMC name or derivatives thereof, which has proven confusing for users, and potentially damaging to our reputation.
- We cannot trademark the "XBMC" name due to concerns from other software related groups that are very close to this name.
- Even without trademarking anything, we have an agreement with another party to change the name away from "XBMC" before 1-1-2015.
- This is not a new "marketing strategy" or direction for the software. It's really just a name change that we couldn't avoid.

Ik zei niet dat het DE belangrijkste reden was, maar absoluut wel een een van de...
Het gaat om de toevoeging "belangrijk".cypher21 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Je quote het zelf toch altrademarks op de naam Kodi wat niet mogelijk was op de naam XBMC
Ik zei niet dat het DE belangrijkste reden was, maar absoluut wel een een van de...
Er zijn redenen gegeven, zonder te zeggen dat de ene belangrijker is dan de andere; het 'belangrijke' verzin je er zelf bij.
Zo zou ik van mening kunnen zijn dat de belangrijkste reden is, dat ze een afspraak met een andere partij hebben om voor 01-01-2015 een andere naam te gebruiken.
Maak je nu van een mug een olifant....Nnoitra schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 10:03:
[...]
Het gaat om de toevoeging "belangrijk".
Er zijn redenen gegeven, zonder te zeggen dat de ene belangrijker is dan de andere; het 'belangrijke' verzin je er zelf bij.
Zo zou ik van mening zijn dat de belangrijkste reden is, dat ze een afspraak met een andere partij hebben om voor 01-01-2015 een andere naam te gebruiken.
Ik gaf aan dat de trademarks op Kodi een van de belangrijkste redenen was om de naam te veranderen.
Ik heb nergens neergezet dat het de belangrijkste reden is.
Dat hebben ze zelf zelf in het nieuwsbericht aangegeven: bron http://xbmc.org/introducing-kodi-14/
maar het lijkt me vrij offtopic hier verder op in te gaan...Legal Problems
Beyond the nonsensical nature of the software’s name, there is a secondary issue. Because “XBMC” was originally based on the name Xbox, the developers of the software (that’s us) have never had any sort of legal control over the use of its name, which has resulted in a whole slew of problems.
In the past few years, we have seen the mass confusion that resulted from this lack of control first hand. Users have been fooled into wasting money buying boxes running hacked and typically broken versions of XBMC. News sites and blogs have gotten caught in confusing language numerous times. Unrelated fan communities, often founded under the best of intentions, have found themselves under attack, simply because no guidelines existed to simplify the process of clearly distinguishing themselves from the XBMC Foundation. What’s more, the Foundation itself and all of its developers have always operated under a potential legal threat from other companies that did have a legal trademark in a similar name. And that legal threat has actually gotten more problematic in recent years.
Because all these problems have been getting more and more pronounced, the Foundation decided to review its options with the help of the legal team at the Software Freedom Law Center. In the end, it was decided renaming the software that we all love so much was the most realistic solution. We’ve done it twice before. We believe this time Kodi will be the name we can keep forever.
Probleem zou aan meerde dingen kunnen liggen.The Executer schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:56:
Ik loop tegen een heel klein probleempje aan, namelijk dat mijn covers niet goed bijgewerkt worden. Ik heb een map met kinderfilms en series (1 gezamelijke map, onderverdeeld per film) waar ik handmatig de covers in het gezet. Ik heb deze allemaal folder.jpg genoemd en staat in de root van de filmmap.
Nu heb ik voor een aantal films dat er een verkeerde cover word getoond, terwijl ik er al lang een andere heb staan. De oude cover heb ik bijvoorbeeld verwijderd of verplaatst, maar XBMC laat die dan nog steeds zien. Ik heb inmiddels meerdere malen de bibliotheek verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar toch laat hij de oude covers zien. Ik heb ook nog geprobeerd het bestand te hernoemen naar cover.jpg, maar dit maakt geen verschil helaas.
Het mixen van films en series word afgeraden.
En in library mode niet mogelijk aangezien je moet aangeven of het films of series zijn.
wil je toch kinder films en series gescheiden houden van je gewone films en series dan moet je met playlist of nodes gaan werken of profielen.
Je zou ook evt je texturen db en je thumbnail folder kunnen wissen in je kodi userdata folder
[Voor 3% gewijzigd door TRaSH op 19-06-2015 12:14. Reden: Extra info]
Ik heb de bestanden bewust niet als serie of film toegewezen maar gewoon als pad geïmporteerd. Omdat ik inderdaad met series en films gecombineerd in de bibliotheek in de problemen kwam heb ik het op deze manier gedaan. Vanochtend heb ik een full upgrade gedaan van XBMC naar Kodi waarmee het probleem is opgelost (mogelijk dus door de thumbnail db die hiermee verwijdert is).TRaSH schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Probleem zou aan meerde dingen kunnen liggen.
Het mixen van films en series word afgeraden.
En in library niet mogelijk aangezien je moet aangeven of het films of series zijn.
wil je het toch gescheiden houden dan moet je met playlist of nodes gaan werken.
Je zou ook evt je texturen db en je thumbnail folder kunnen wissen in je kodi userdata folder
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Jammer. In Imgburn zit tegenwoordig helaas OpenCandy.Nnoitra schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:08:
[...]
Nope, nope en nope. Klik voor info
Ik gebruikte Imgburn > Mode > build .....
Voor meer info/opties: Google --> video_ts to iso
weet niet of die dat ook kan,
of je gebruikt een oude versie van imgburn
Als je die thread leest weet je ook dat je OpenCandy niet hoeft te installeren en dat je zelfs met 7zip imgburn.exe uit de setup.exe kunt rippen om het programma als stand alone te kunnen installeren. Dus paniek om niks.sdk1985 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:02:
[...]
Jammer. In Imgburn zit tegenwoordig helaas OpenCandy.
"When you grow up your heart dies"
En het probleem is?sdk1985 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 23:02:
[...]
Jammer. In Imgburn zit tegenwoordig helaas OpenCandy.
http://forum.imgburn.com/...o-install-open-candy-pup/Opencandy doesn't install, it's a single DLL file that's loaded and runs within the context of the setup program and that should be it.
It inserts a page or two as part of the installation wizard offering 3rd party software and they're what you can opt out of installing.
Probleem is dat de antivirus uit moet.Nnoitra schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:05:
[...]
En het probleem is?
[...]
http://forum.imgburn.com/...o-install-open-candy-pup/
Die beschrijving is overigens niet accuraat.
Draait daarnaast ook elevated.When the program is executed, it creates the following files:
%SystemDrive%\Document and Settings\Default user\Application Data\6978C0F1796A4924B0DC69EA966F4F44\du.exe
%SystemDrive%\Document and Settings\Default user\Application Data\6978C0F1796A4924B0DC69EA966F4F44\setup0123.exe
Van de opencandy website
Opencandy is redelijk controversieel. Lijkt me niet echt onbegrijpelijk dat ik daar niet op zit te wachten toch. Waarom ik dat toch wel of niet zou moeten willen lijkt me offtopic.quote: http://opencandy.com/faqs/Why is OpenCandy on my computer?
You may have downloaded a software installer which contains the OpenCandy developer plug-in. When the installer is run on your computer our small plug-in runs temporarily along with it but is not installed permanently on your computer. The plug-in shows you an app recommendation and is designed to then be deleted from your computer when it has finished operating. Should you accept an app recommendation, an OpenCandy helper application may run periodically on your computer for up to a few days to verify if the recommended app was activated and then it deletes itself automatically. NOTE: no personally identifiable information is ever transmitted or collected.
How do I uninstall OpenCandy?
Since OpenCandy does not permanently install anything on your computer, there is nothing to uninstall. Our technology was selected by a developer and runs temporarily in their downloads which you may have selected and run. The plug-in shows an app recommendation and is designed to self-delete from your computer when it has finished operating. If you are concerned that something extraordinary resulted in any remnant traces being left on your computer, you may download and run our small clean-up utility to ensure all OpenCandy traces which are regularly self-deleted, are in fact gone.
7zip heb ik overigens ook niet, denk dat ik maar gewoon voor Nero ga dan...

/▌
Heb al een Openelc systeem onder de TV, maar hiermee kan ik deze streams (NOS, Eurosport enz) niet bekijken.
Nou zit er aan te denken om Openelec te vervangen door een Ubuntu installatie met KODI. En als ik dan bv een voetbal wedstrijd via NOS wil bekijken ik dan de Browser open via KODI.
Heb alleen geen idee of ik tegen problemen aan zal lopen tijdens installatie maar vooral tijdens gebruik van de Browser.
Systeem is een simpele Barebone met Intel Dual 2 Core CPU, SSD en genoeg geheugen.Deze wordt normaal bedient met een harmony remote.
misschien dat iemand hier al zo iets heeft draaien
Dit is misschien een goede tussenweg?seninha schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:58:
Omdat ik tegenwoordig geen kabel TV heb ben ik aan het kijken hoe ik bepaalde legale streams op mijn TV kan krijgen ipv achter de Mac te moeten zitten.
Heb al een Openelc systeem onder de TV, maar hiermee kan ik deze streams (NOS, Eurosport enz) niet bekijken.
Nou zit er aan te denken om Openelec te vervangen door een Ubuntu installatie met KODI. En als ik dan bv een voetbal wedstrijd via NOS wil bekijken ik dan de Browser open via KODI.
Heb alleen geen idee of ik tegen problemen aan zal lopen tijdens installatie maar vooral tijdens gebruik van de Browser.
Systeem is een simpele Barebone met Intel Dual 2 Core CPU, SSD en genoeg geheugen.Deze wordt normaal bedient met een harmony remote.
misschien dat iemand hier al zo iets heeft draaien
http://www.rieter.net/content/xot/channels/#
Heb daarnaast een account bij Eurosport en dat werkt dus niet via KODI.
Daarom wil ik dus een browser kunnen openen.
/▌
FTP gaat prima, met name ook omdat je lokaal prima je externe IP kunt gebruiken. Kodi werkt dus altijd en overal. Daarnaast kun je op account basis ook vrij eenvoudig snelheidsbeperkingen instellen. Helaas kom ik er wel achter dat via FTP de subtitles niet worden opgeslagen (!).
Blijkbaar is dit al heel lang zo (2011): http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=97047
Doe je dat ook gewoon met: http://kodi.wiki/view/Backup ?schumi2004 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:07:
Upgraden hier naar Isengard resulteerde uit in een drama, met diverse clean installs als gevolg.
Gelukkig had ik een backup!
Die gebruik ik nu, handmatige backup werkte prima, maar de automatische backup die ik voor afgelopen nacht had ingesteld was niet gemaakt. Even afwachten wat er vanacht gebeurd.Joster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:30:
[...]
Doe je dat ook gewoon met: http://kodi.wiki/view/Backup ?
/▌
Hier exact hetzelfde inderdaad.Marzman schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:53:
[...]
Die gebruik ik nu, handmatige backup werkte prima, maar de automatische backup die ik voor afgelopen nacht had ingesteld was niet gemaakt. Even afwachten wat er vanacht gebeurd.
Ik zou er gewoon schakels tussenuit halen als test, ik gok dat je wifiverbinding gewoon af en toe wat minder is.Joster schreef op zondag 21 juni 2015 @ 11:58:
Is er een speed test (lokaal netwerk) addon beschikbaar voor Kodi op Openelec? Ik wil graag (bijvoorbeeld) kunnen pingen naar mijn access point, router en NAS (volgens deze volgorde zit Kodi ook aangesloten) omdat ik bij het afspelen van content / connectie maken met mijn NAS drops ervaar en ik wil achterhalen waar dit vandaan komt.
Oja, vergeten te kijken of er vandaag een backup gemaakt is (ben nu net op mijn werk)[...]
Hier exact hetzelfde inderdaad.
/▌
Hij zit al vast bekabeld aan mijn AP, die weer aan mijn router en die weer aan mijn NAS.Marzman schreef op zondag 21 juni 2015 @ 12:48:
[...]
Ik zou er gewoon schakels tussenuit halen als test, ik gok dat je wifiverbinding gewoon af en toe wat minder is.
Maar dan zal ik wat dieper in Linux moeten duiken denk ik, op mijn NAS kan ik wel het e.e.a. maar via OE heb ik verder nog geen ervaring. Had de hoop dat er gewoon een simpele addon voor was

[Voor 23% gewijzigd door Joster op 21-06-2015 14:14]
[Voor 5% gewijzigd door Ferra op 22-06-2015 12:25]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Temp folder verwijderen van userdata/addons_data/service.subtitles.opensubtitles al geprobeerd?Ferra schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:24:
Ik heb soms last dat de opensubtitles addon geen ondertitels vindt Op mn rpi2 met openelec en dat hij dan een error geeft. Dat terwijl er wel ondertiteling is voor die film. Add-on herinstalleren helpt niet. Herkent iemand dit?
Ja dat idee heb ik ook... hij werkt nu weer wel.... wel apart die hickups dan... is dat nog ergens door te geven aan de add-on bouwer?Sebazzz schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:35:
Volgens mij is er de laatste tijd een storing. Ik heb het ook al een aantal keer gezien. Gewoon een paar keer opnieuw proberen.
Ik denk dat het eerder Opensubtitles is wat het probleemFerra schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:12:
[...]
Ja dat idee heb ik ook... hij werkt nu weer wel.... wel apart die hickups dan... is dat nog ergens door te geven aan de add-on bouwer?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hij is 18 uur geleden down geweest. Je kunt altijd even controleren of je opensubitles kunt benaderen via de browser of je kunt hier zien wanneer hij voor het laatst down is geweest.Ferra schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:12:
[...]
Ja dat idee heb ik ook... hij werkt nu weer wel.... wel apart die hickups dan... is dat nog ergens door te geven aan de add-on bouwer?
is everything cool?
Zie: nieuws: Onderzoekers: Kodi is kwetsbaar bij updaten van add-ons
De developers van Kodi zijn door Bifdefender inmiddels op de hoogte gesteld en werken aan een patch om verder misbruik te kunnen voorkomen.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
Valt reuze mee. Gaat alleen om verbindingen naar de repo's waar de addons op staan. Deze zijn niet altijd https. Een hacker zou bijvoorbeeld met een sniffer de pakketten kunnen onderscheppen en lezen, maar hierin staan niet meteen allemaal wachtwoorden. Of een hacker zou een valse dns server in het netwerk kunnen installeren om zo een valse addon aan te bieden. In dat geval is het wel gevaarlijker. Op het forum waar de Kodi ontwikkelaars met elkaar praten zien ze niet directe risico's. In theorie zou er iets mis kunnen gaan, maar de praktijk zal dit niet snel voorkomen.Jorgen schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:57:
Van de frontpage; Kodi is vatbaar voor man-in-the-middle-aanvallen via het updatemechanisme voor add-ons.
Zie: nieuws: Onderzoekers: Kodi is kwetsbaar bij updaten van add-ons
De developers van Kodi zijn door Bifdefender inmiddels op de hoogte gesteld en werken aan een patch om verder misbruik te kunnen voorkomen.
http://www.xbmcfreak.nl/
Maar als de fix simpel is, is het vrij apart dat het niet gefixt wordt.Erhnam schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:41:
[...]
Valt reuze mee. Gaat alleen om verbindingen naar de repo's waar de addons op staan. Deze zijn niet altijd https. Een hacker zou bijvoorbeeld met een sniffer de pakketten kunnen onderscheppen en lezen, maar hierin staan niet meteen allemaal wachtwoorden. Of een hacker zou een valse dns server in het netwerk kunnen installeren om zo een valse addon aan te bieden. In dat geval is het wel gevaarlijker. Op het forum waar de Kodi ontwikkelaars met elkaar praten zien ze niet directe risico's. In theorie zou er iets mis kunnen gaan, maar de praktijk zal dit niet snel voorkomen.
En dat het in de praktijk niet snel zal voorkomen, zegt weinig over de impact. De onderzoekers hebben aangetoond dat de impact enorm kan zijn. Het grote probleem is dat vanaf nu ELKE addon kwaadaardig kan worden en dan niet meer te traceren is welke de schuldige is.
Voorlopig nog veilig. Maar wetende dat er miljoenen Kodi installaties onbeheerd updaten, is het zeer denkbaar dat iemand dit oppikt.
Is de fix simpel? Ik ben geen developer, maar ik het het nergens gelezen in het artikel.BartOtten schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:48:
[...]
Maar als de fix simpel is, is het vrij apart dat het niet gefixt wordt.
En dat het in de praktijk niet snel zal voorkomen, zegt weinig over de impact. De onderzoekers hebben aangetoond dat de impact enorm kan zijn. Het grote probleem is dat vanaf nu ELKE addon kwaadaardig kan worden en dan niet meer te traceren is welke de schuldige is.
Voorlopig nog veilig. Maar wetende dat er miljoenen Kodi installaties onbeheerd updaten, is het zeer denkbaar dat iemand dit oppikt.
En jij zegt dat het niet gefixt wordt, maar zo te lezen zijn ze er wel mee bezig:
Lijkt me dat ze proberen om het bij de volgende release mee te nemen, aangezien het nu in het nieuws is gekomen.Bitdefender heeft de Kodi-ontwikkelaars ingelicht over het probleem. Zij zouden momenteel werken aan patches, al is nog onduidelijk wanneer we deze kunnen verwachten in nieuwe builds van de populaire mediaplayersoftware.
Als het aan het http-verkeer ligt, moet dat niet verplicht worden gesteld dat alle repo's via https lopen? Dat is voor het Kodi Team lastig aan te passen, aangezien mensen zelf repo's kunnen toevoegen en deze extern draaien. Ze moeten natuurlijk wel zorgen dat hun eigen Kodi repo via https loopt (geen idee of dat al zo is?).
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het klinkt meer als een theoretisch gevaar voor een mediacenter dat iemand die moeite gaat doen. Een dns server in mijn netwerk? Dan moeten ze inbreken of mijn provider hacken?Erhnam schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:41:
[...]
Valt reuze mee. Gaat alleen om verbindingen naar de repo's waar de addons op staan. Deze zijn niet altijd https. Een hacker zou bijvoorbeeld met een sniffer de pakketten kunnen onderscheppen en lezen, maar hierin staan niet meteen allemaal wachtwoorden. Of een hacker zou een valse dns server in het netwerk kunnen installeren om zo een valse addon aan te bieden. In dat geval is het wel gevaarlijker. Op het forum waar de Kodi ontwikkelaars met elkaar praten zien ze niet directe risico's. In theorie zou er iets mis kunnen gaan, maar de praktijk zal dit niet snel voorkomen.
/▌
Beste zou het zijn als de devs hun addons signen, maar dat is een grotere stap.
Wat je hierdoor krijgt is, dat als er een betere versie beschikbaar komt, het oude bestand verwijderd wordt en de nieuwe file met een andere bestandsnaam wordt bijgeschreven.
Alleen, als kodi de bibliotheek bijwerkt, dan blijf ik nu met dubbele entries zitten, namelijk de oude en de nieuwe. Met bibliotheek opschonen kom ik niet verder. Hoe kan ik het zo instellen dat de oude entries wel gewist worden?
De gehele database niet meer zichtbaar ineens. Movies, Series.. gone. Wel de sources zichtbaar, kan elke file ook benaderen, maar de library wordt niet meer gelezen. Nogmaals gereboot. no luck. handmatig content ingesteld... gebeurt helemaal niets. SD kaart gereset en opnieuw geinstalleerd met openelec.... forget it. Ik krijg het simpelweg niet meer aan de praat. Wat gaat er mis? Iemand enig idee?
[Voor 4% gewijzigd door Miss_80 op 24-06-2015 21:04]
Misschien moet ik deze vraag anders even verplaatsen
Nnoitra in "[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV"Miss_80 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:14:
hmm... nee. Nog nooit gedaan.Wat houdt dat precies in? Ik heb net kodi op mijn nieuw 8,1 laptop geinstalleerd. Works like a charm. Is dus iets met die Raspberry.
Misschien moet ik deze vraag anders even verplaatsen
is everything cool?

Nogmaals bedankt
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Terug naar V14 misschien aangezien je nu met een ontwikkel-versie bezig bent?Hoppa! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:14:
Mensen, ik draai Kodi via Android en heb daar nooit problemen mee gehad. Ik gebruik vooral de Genesis plug-in. Echter, sinds de upgrade van Kodi naar versie 15 heb ik daar problemen mee. Alle content die ik afspeel komt 'ingezoomd' in beeld, waardoor ik weliswaar beeldvullend beeld heb, maar wel maar 1/4 van de film zie. De overige 3/4 valt buiten het scherm.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Testing, one, two ...
Ow wacht, zit ik niet op 15 dan? Ik heb de laatste uit de Playstore.hardware-lover schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Terug naar V14 aangezien misschien je nu met een ontwikkel-versie bezig bent?
In de Play Store staat Kodi 15.0 beta 2. De laatste normale release is 14.2 en die staat niet in de Play Store.Hoppa! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:37:
[...]
Ow wacht, zit ik niet op 15 dan? Ik heb de laatste uit de Playstore.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Daarom heb ik nog de versie draaien die ik ooit van de site heb gedownload. De playstore zegt wel dat ik hem kan update. Hij pakt hem dus mooi over, fijn

Zie hun site:Jeltel schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:56:
Ik vind het ook vreemd dat ze de beta in de play-store hebben gezet. Waarom niet even wachten tot de final van 15?
Daarom heb ik nog de versie draaien die ik ooit van de site heb gedownload. De playstore zegt wel dat ik hem kan update. Hij pakt hem dus mooi over, fijn
We’ve decided to go with Isengard as the first release for Google Play, because it is dramatically more prepared for the feature set that modern Android devices like the Nexus Player and the NVIDIA Shield Android TV bring to the table, including support for 4K and HEVC, among other things.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Ik heb een Synology met daarop mijn media. Daar hangt een kleine HTPC aan met OpenElec om via de TV te kijken. Dat werkt uitstekend.
Ik reis nogal in het rond en daarom heb ik ook een laptop. Daar zit een forse HD bij waar de media ook op staat. De files worden gesynct met BTSync zodat laptop en Synology wat media betreft gelijk zijn. Da gebeurt zodra mijn laptop op mijn eigen netwerk zit. Video syncen over Internet is geen goed idee.
Op die laptop staat ook Kodi. Wat ik nu graag wil is dat alle twee de systemen van elkaar op de hoogte zijn wat ik gezien heb en waar ik ben met kijken.
Ik wil dus bv in een hotel in Parijs een film bekijken van mijn latop, halverwege stoppen en dan als ik de volgende dag thuis ben via de TV verder kijken. Omdat de laptop niet doorlopend de NAS ziet is een oplossing met een gemeenschappelijke database niet echt te doen.
Ergens in Kodi moet de informatie staan. Maar waar? Want als ik dat kan vinden denk ik dat ik er ben als ik die informatie ook zal syncen.
Het probleem is natuurlijk dat de meerdere versies van Kodi maar zelden tegelijk online zijn.
[Voor 4% gewijzigd door Ortep op 30-06-2015 09:29]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
- De gebruikte database is sqlite, en deze kan niet omgaan met meerdere instanties die dezelfde database open hebben staan. Syncen zou dus alleen kunnen wanneer beide kodies NIET aan staan/ draaien.
- Alle paden staan er hard in. De film op de laptop is C:\users\documents\video\film\film.mkv terwijl hij voor de htpc \\synology\media\film\film.mkv is. (wat trouwens wel op te lossen is met path subsititution in de advanced settings)
Kortom, ja, het is te doen, maar wel erg tricky
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ze draaien eigenlijk nooit tegelijk. Als ik thuis ben en ik zit voor de TV een film te kijken dan zit ik niet tegelijk op de laptop een serie te bekijken. Multitasking is leuk, maar er zijn grenzenJanoz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:02:
- De gebruikte database is sqlite, en deze kan niet omgaan met meerdere instanties die dezelfde database open hebben staan. Syncen zou dus alleen kunnen wanneer beide kodies NIET aan staan/ draaien.

- Alle paden staan er hard in. De film op de laptop is C:\users\documents\video\film\film.mkv terwijl hij voor de htpc \\synology\media\film\film.mkv is. (wat trouwens wel op te lossen is met path subsititution in de advanced settings)

Ik was er al bang voor. Zo te horen is het niet verstandig om te doen en vragen om problemen als er ergens onderweg iets mis gaat.Kortom, ja, het is te doen, maar wel erg tricky
Ik hou het wel bij het veilige systeem. Zodra ik een video bekeken heb delete ik hem. Dat gaat prima via syncen en hij is dan op alle twee de plaatsen weg. Hij verdwijnt dan ook uit de library op beide plaatsen. Het ging me eigenlijk alleen om het 'verder kijken' als ik gestopt was. Maar dat komt weinig voor en dan zoek ik het wel met de hand op.
Ik had gehoopt dat er een soort .NFO file was per item waarin bv stond totale lengte 0:47:23, plaats 0:23:17. Maar als daar de harde links in staan dan is het zeer lastig syncen
[Voor 19% gewijzigd door Ortep op 30-06-2015 10:39]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dit topic is gesloten.
~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~[/html]