[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.079.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 11:41
Flans schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:23:
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit het goede topic is...Ik heb een NUC met daarop de 5.0.8 versie van OpenElec en dus Kodi vandaar dat ik het hier vraag.

Probleem:
Mijn films worden niet meer geupdate, terwijl het updaten van mijn series en muziek zonder problemen gaat. Mijn films (en series/muziek) staan op een synlogy nas, dit heeft een hele tijd goed gewerkt tot een tijdje terug. Toen viel het me op dat een nieuwe film niet 'gevonden' werd en dacht toen dat het misschien lag aan de naamgeving ofzo. Weekend daarna dit bekeken en er leek niks raars te zijn. Onderhand staan er meerdere nieuwe films in en die worden allemaal niet herkent.

Al gedaan:
Verbinding met internet - check
Reboot - check
Synology is beschikbaar in het netwerk - check
Rechten op de map films staan goed - check
Laatste versie van OpenElec - check
Nieuwe films staan er ook daadwekelijk - check
Naamgeving van de mappen en films klopt - check

Opmerking:
Tijdens het scannen naar nieuwe content valt het me op dat het scannen van de MovieDB (erg) snel gaat. Alsof hij helemaal niks nieuws vindt...

Vraag:
Iemand een idee waar dit zou kunnen liggen? Is dit een Synology/OpenElec of Kodi 'dingetje'?
Eerste waar ik aan dacht was een missende scraper, zelf ook wel eens gehad bij een OE update dat folder content ineens leeg was.

Wat je zou kunnen proberen is andere scraper, Universal scraper bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik afleveringen van Sesam Straat op de juiste manier in XMBC / Kodi (13.1 Win 7 en/of 13.3 Minix) krijg? Ik wil ze niet toevoegen via streaming media en addons, maar gewoon via mijn NAS. Ik kan echter nergens een complete lijst met episodes vinden. Tot zover vond ik de enige 2 lijsten met episodes op thetvdb.com en op IMDB.com, maar die zijn beide verre van compleet en de afleveringen van dit jaar missen sowieso. Op de eigen website van Sesam Straat en bij NPO.nl wordt alleen de datum gebruikt. Zonder episodenummer kan Kodi weinig beginnen. Nu heb ik het geprobeerd met de datum en dat werkt gedeeltelijk: de NL-datum wordt gelezen als de Engelse / Amerikaanse notatie en dan krijg je dus de verkeerde informatie te zien. Hernoem ik het bestand naar Sesam Straat.Engelsedatum.Titel.ext, dan vindt Kodi hem niet meer, omdat de aflevering van niet op bovengenoemde websites wordt vermeld. Bij films kan je het nog simpel oplossen door met een nfo te linken naar IMDB en/of zelf informatie toe te voegen. Dat kan bij een serie ook, maar dan moet je wel ergens naar toe kunnen linken waar Kodi zijn informatie kan ophalen. Kodi werkt niet echt mee, want nu denkt hij dat mijn aflevering uit 1976 komt.

Mijn nfo ziet er nu als volgt uit:

<episodedetails>
<title>Sesam Straat aflevering 1 juni 2015: Koe</title>
<sorttitle>Sesam Straat 2015-06-01<sorttitle>
<plot>Tommie maakt dierengeluiden. Hij speelt op zijn kamer met de koeien van de boerderij. Tommie, Ieniemienie en Pino zingen samen: "Ik zag 2 beren, broodjes smeren".</plot>
<aired>2015-06-01</aired>
<premiered>2015-06-01</premiered>
</episodedetails>
http://www.npo.nl/sesamstraat/01-06-2015/VPWON_1238745

Hartstikke leuk allemaal, want nu heb ik hem dus wel in Kodi staan, maar wederom met de verkeerde informatie. Met <plot>, <aired> en <premiered> doet Kodi kennelijk niets.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

job

Wat als je sesamstraat in zijn eigen folder zet, (buiten je andere series) en deze folder als source toevoegt maar dan zonder hier een scraper aan te koppelen?
Volgens mij dwing je daar mee af dat kodi de nfo bestanden gaat lezen.

Een andere optie die ik kan bedenken (maar dat is met een dagelijkse serie als semanstraat een rotwerk) en ik zelf wel eens heb toegepast is op thetvdb.com de ontbrekende informatie aanvullen. Maar zoiets doe je eigenlijk alleen als een serie niet volledig is bijgewerkt en er een paar afleveringen missen.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 02-06-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat de NPO-api ergens online gedocumenteerd? Ik ben zelf niet blij met de NPO add-on zoals ie er nu is. Die kan alleen alfabetisch, terwijl ik gewoon een overzicht van de meest recente uitzendingen wil. Het liefst per dag gescheiden.

Aangezien ik deze nog niet gevonden heb, wil ik deze zelf gaan maken. Maar ik kon zo 1-2-3 geen documentatie vinden over de api van de NPO en ook weet ik niet of deze open is of dat het nu illegaal gebruikt wordt door de huidige add-on.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

job schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:00:
Wat als je sesamstraat in zijn eigen folder zet, (buiten je andere series) en deze folder als source toevoegt maar dan zonder hier een scraper aan te koppelen?
Volgens mij dwing je daar mee af dat kodi de nfo bestanden gaat lezen.

Een andere optie die ik kan bedenken (maar dat is met een dagelijkse serie als semanstraat een rotwerk) en ik zelf wel eens heb toegepast is op thetvdb.com de ontbrekende informatie aanvullen. Maar zoiets doe je eigenlijk alleen als een serie niet volledig is bijgewerkt en er een paar afleveringen missen.
Ik hoef niet perse alle afleveringen van Sesam Straat te hebben. Zo af en toe zit er een erg leuke tussen en het is fijn als je die ook later (= langer dan op Uitzending Gemist staat) nog terug kunt zien. Zo had de uitzending van gisteren bijv. een erg leuk liedje, dat mijn dochter leuk vond. Als ik zou weten wat het afleveringsnummer is, zou ik hem inderdaad op thetvdb.com kunnen aanvullen. Die afleveringsnummers kan ik echter nergens vinden.
Room42 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:30:
Staat de NPO-api ergens online gedocumenteerd? Ik ben zelf niet blij met de NPO add-on zoals ie er nu is. Die kan alleen alfabetisch, terwijl ik gewoon een overzicht van de meest recente uitzendingen wil. Het liefst per dag gescheiden.

Aangezien ik deze nog niet gevonden heb, wil ik deze zelf gaan maken. Maar ik kon zo 1-2-3 geen documentatie vinden over de api van de NPO en ook weet ik niet of deze open is of dat het nu illegaal gebruikt wordt door de huidige add-on.
Is voor jou de RetroSpect addon van GroteBozeWolf (te vinden op http://www.rieter.net/content/) misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 10:17
_Vincent_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 09:41:
Staat de map wel aangegeven als 'source'?
Staat de scraper goed ingesteld?
En de belangrijkste vraag (zie rode box hieronder!): wat laat de debug log zien?
Map staat goed aangegeven, tenminste daar heb ik niks aan veranderd.
Scraper staat goed
Hier staat de logfile
schumi2004 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:31:
[...]

Eerste waar ik aan dacht was een missende scraper, zelf ook wel eens gehad bij een OE update dat folder content ineens leeg was.

Wat je zou kunnen proberen is andere scraper, Universal scraper bv.
Bekeken, en die staat volgens mij goed

[ Voor 29% gewijzigd door Flans op 02-06-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Flans schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:17:
[...]
Map staat goed aangegeven, tenminste daar heb ik niks aan veranderd.
Scraper staat goed
Hier staat de logfile
[...]
Toch wordt de map niet gevonden, zie regel 144 van je logfile
code:
1
16:50:19 T:140367929235200 WARNING: Process directory 'smb://192.168.192.250/Video/Films/' does not exist - skipping scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 14:16
ok dan!
Geen idee wat er is gebeurd, maar mijn the movie database add on update zichzelf en nu staan de films wel in de database. Top! nu de dubbele er nog uit halen :D

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:09:
[...]

Is voor jou de RetroSpect addon van GroteBozeWolf (te vinden op http://www.rieter.net/content/) misschien een oplossing?
Bedankt, die ga ik testen! En anders is het wellicht mooie inspiratie om de API te leren gebruiken ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Jorgen schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:09:
[...]

Ik hoef niet perse alle afleveringen van Sesam Straat te hebben. Zo af en toe zit er een erg leuke tussen en het is fijn als je die ook later (= langer dan op Uitzending Gemist staat) nog terug kunt zien. Zo had de uitzending van gisteren bijv. een erg leuk liedje, dat mijn dochter leuk vond. Als ik zou weten wat het afleveringsnummer is, zou ik hem inderdaad op thetvdb.com kunnen aanvullen. Die afleveringsnummers kan ik echter nergens vinden.

[...]

Ik doe ik zoiets en misbruik season 0 hiervoor. Dus s00eXXX. Werkt prima. Krijg elke dag de nieuwe sesamstraat binnen en genereer op basis van de NPO data de NFO file. Heb dan dus ook geen scrapper geconfigureerd.

Aangezien ik ook Retrospect maak, gebruik ik daar stukken van om het opslaan te automatiseren inclusief Pushover berichtjes bij een nieuwe aflevering.

[ Voor 9% gewijzigd door GroteBozewolf op 03-06-2015 00:26 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 10:17
_Vincent_ schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:25:
[...]

Toch wordt de map niet gevonden, zie regel 144 van je logfile
code:
1
16:50:19 T:140367929235200 WARNING: Process directory 'smb://192.168.192.250/Video/Films/' does not exist - skipping scan.
Ik had het gezien ja, wazig :?

Vanavond maar eens de connectie verwijderen en opnieuw aanmaken, eens kijken wat dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

GroteBozewolf schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 00:23:
[...]

Ik doe ik zoiets en misbruik season 0 hiervoor. Dus s00eXXX. Werkt prima. Krijg elke dag de nieuwe sesamstraat binnen en genereer op basis van de NPO data de NFO file. Heb dan dus ook geen scrapper geconfigureerd.

Aangezien ik ook Retrospect maak, gebruik ik daar stukken van om het opslaan te automatiseren inclusief Pushover berichtjes bij een nieuwe aflevering.
Waarbij de XXX staat voor een zelfbedacht afleveringsnummer, neem ik aan. Mijn scrapers checken de complete film- en seriemappen. Staat Sesamstraat bij jou dan dan in een aparte map los van je andere series? Die informatie meteen automatisch genereren lijkt mij ook wel wat, alleen hoef ik niet perse alle afleveringen te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 10:27
De laatste tijd is me iets opgevallen. Ik heb meerdere films gekeken en had bij 3 films om de x seconde (leek 2 / 3 minuten) een stilte van 1 seconde. Toen ik ging uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen, hadden deze films allemaal een TrueHD 7.1 spoor. En op dit spoor was de stilte aanwezig.

Als ik hem op AC3 zette, had ik nergens last van. En ook DTS HD had nergens last van.

Of iemand een idee in welke richting ik dit zou moeten zoeken?

Platform: W7 64b / Kodi Stable / Skin Arctic Zaphyr
VGA kaart; Nvidia GT610 (met laatste drivers)
Onkyo 818 receiver (welke ook netjes TrueHD aangeeft)
5.1 Surround set van Dali
Instellingen Audio Kodi staan op Wasapi en op passthrough en alle formaten aangevinkt.

Dit is sinds ik over ben gestapt naar de Onkyo en met mijn Marantz had ik nergens last van.

Ik gebruik bluray rips; Remuxed of Untouched Discs met menu.

Ik word er stilletjes aan gek van.....zeker omdat steeds meer films met True HD worden uitgebracht (volgens mij doordat Atmos daar ook gebruik van maakt ofzo?). En dan is het AC3 spoor wel echt een stap naar beneden op zo'n fijne set.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duumke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:22
Flans schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:30:
[...]

Ik had het gezien ja, wazig :?

Vanavond maar eens de connectie verwijderen en opnieuw aanmaken, eens kijken wat dat doet
Staan de rechten op de share wel goed? Als de rechten niet goed staan, dan wordt het door Kodi ook gezien als niet bestaand. (eventueel even de rechten opnieuw instellen, incl. onderliggende mappen mee laten nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:50:
[...]

Waarbij de XXX staat voor een zelfbedacht afleveringsnummer, neem ik aan. Mijn scrapers checken de complete film- en seriemappen. Staat Sesamstraat bij jou dan dan in een aparte map los van je andere series? Die informatie meteen automatisch genereren lijkt mij ook wel wat, alleen hoef ik niet perse alle afleveringen te downloaden.
Inderdaad een zelf gegenereerd afleveringsnummer.

Sesamstraat staat bij tussen alle series, maar je kunt per folder de scraper weer specifiek instellen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Goed om te weten en bedankt alvast voor je hulp. Ik zal eens kijken hoe ik dat met die gegenereerde nfo moet aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

@Loondijke,

is het steeds op het zelfde punt ?
zie je iets in de debug ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:53:
Goed om te weten en bedankt alvast voor je hulp. Ik zal eens kijken hoe ik dat met die gegenereerde nfo moet aan pakken.
Zal wel eens kijken of ik mijn python scriptje kan ontdoen van privé data en ergens online kam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zou helemaal mooi zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 18:22
GroteBozewolf schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 10:57:
[...]

Zal wel eens kijken of ik mijn python scriptje kan ontdoen van privé data en ergens online kam zetten.
Misschien is een soort van abonnement op bepaalde shows via je addon wel mogelijk, waarmee nfo's ook worden opgeslagen.
Zo kan ik makkelijk elke week bijv Wegmisbruikers downloaden via je addon, als er een nieuwe aflevering is. En zo kunnen shows van RTL XL makkelijk bijgehouden worden, voordat ze weer achter de paywall gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ GBW: zou je de inhoud van een Sesamstraat.nfo kunnen laten zien? Dan kan ik deze in elk geval handmatig goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:11:
@ GBW: zou je de inhoud van een Sesamstraat.nfo kunnen laten zien? Dan kan ik deze in elk geval handmatig goed zetten.
Je hebt een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SidewalkSuper schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:07:
[...]

Misschien is een soort van abonnement op bepaalde shows via je addon wel mogelijk, waarmee nfo's ook worden opgeslagen.
Zo kan ik makkelijk elke week bijv Wegmisbruikers downloaden via je addon, als er een nieuwe aflevering is. En zo kunnen shows van RTL XL makkelijk bijgehouden worden, voordat ze weer achter de paywall gaan :D
Iets te snel door de bocht hier. Niet elke streaming provider heeft een stream format die je kunt opslaan. NPO toevallig wel, maar SBS/NET5/Veronica hebben RTMP en die kan ik niet zomaar downloaden. Zelfde geldt voor stream die HLS gebruiken, dat is ook niet zo eenvoudig vanuit Kodi. Externe tools kunnen dat veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik weet dat ik met Gemist Downloader gewoon alle streams kan downloaden, dus ik ging ervan uit dat het ook wel met jouw addon zou moeten kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Assumption is the mother of all fuck ups >:) :P

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
_O- jup. Dagelijkse kost bij mij op kantoor in onze IT projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Haha, nou het zou in principe niet uit moeten maken. Alles is hiermee mogelijk namelijk.
Alleen de structuur van de addon moet dan misschien significant veranderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
SidewalkSuper schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:44:
Haha, nou het zou in principe niet uit moeten maken. Alles is hiermee mogelijk namelijk.
Alleen de structuur van de addon moet dan misschien significant veranderen :D
Nee, dit is een Windows (. Net) applicatie die veel meer standaard voorhanden heeft dan een Python script die het op Windows, Linux en Android moet doen. Ik ben al erg blij met projecten zoals PYAMF waardoor SBS/NET5 kan werken onder python.

Daarnaast is Retrospect nooit bedoeld als downloader maar als add-on die Kodi een stream geeft om af te spelen.

Enkel omdat er een bug in XBMC 12.x zat op de Raspberry Pi heeft het NPO kanaal de optie tot (eerst) downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
maomanna schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:56:
ok dan!
Geen idee wat er is gebeurd, maar mijn the movie database add on update zichzelf en nu staan de films wel in de database. Top! nu de dubbele er nog uit halen :D
Iets te vroeg gejuicht.
Op mijn windows based kodi werkt de database wel.
Als ik dezelfde instellingen post op de kodibuntu machine pakt hij de mysql database niet.
Beide hebben kodi 14.2. In de Userdata - databases staan op beide machines MyVideos90.db
de SQL machine draait 24/7 en staat al aan voor de kodibuntu start.
De kodibuntu machine is een i3 NUC met een 60gb mSATA SSD. Windows zou er prima op kunnen. Als dat beter werkt dan doe ik dat.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Kodibuntu opnieuw geïnstalleerd
- Shares opnieuw toegevoegd
- Shares "set content" nog eens uitgevoerd.
- Update library
- Door het vermoeden dat mijn kodibuntu te snel start, heb ik een vertraging geplaatst van 3 seconden.
- de MySQL python add-on geïnstalleerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door maomanna op 06-06-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-06 14:57
Geen idee hoe het komt maar ik zoek mij rot en vind maar geen oplossing.

Momenteel krijg ik al mijn afleveringen van al mijn series als aparte bestanden willekeurig door elkaar te zien.
Welke instelling moet ik aanvinken als ik een overzicht wil per serie en vervolgens enkel de afleveringen van die serie wil zien?

Is dat via een instelling of via een add-on?

Alle bestanden zijn geordend zoals in de wiki uitgelegd nml:

video -> serie -> naam serie -> seizoen x -> naamserie.s0X.eXX.enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:06
maomanna schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Iets te vroeg gejuicht.
Op mijn windows based kodi werkt de database wel.
Als ik dezelfde instellingen post op de kodibuntu machine pakt hij de mysql database niet.
Beide hebben kodi 14.2. In de Userdata - databases staan op beide machines MyVideos90.db
de SQL machine draait 24/7 en staat al aan voor de kodibuntu start.
De kodibuntu machine is een i3 NUC met een 60gb mSATA SSD. Windows zou er prima op kunnen. Als dat beter werkt dan doe ik dat.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Kodibuntu opnieuw geïnstalleerd
- Shares opnieuw toegevoegd
- Shares "set content" nog eens uitgevoerd.
- Update library
- Door het vermoeden dat mijn kodibuntu te snel start, heb ik een vertraging geplaatst van 3 seconden.
- de MySQL python add-on geïnstalleerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je beide machines toegang gegeven tot de mysql db? Op IP niveau dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Eerste hit op google --> kodibuntu mysql
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220010

En zie je dat grote roze blok, helemaal onderaan de pagina?
Het eerste puntje zijn in dit soort situaties wel makkelijk ;)

Nu is het: mijn auto doet raar, ik weet niet waarom. Als ik benzine in de tank van mijn andere auto gooi, doet die het wel. Wat gaat er mis?
Ekfad schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:46:

Momenteel krijg ik al mijn afleveringen van al mijn series als aparte bestanden willekeurig door elkaar te zien.
Begin eens met stap 1 in plaats van stap <weet ik veel>.
In welk scherm zit je en heb je dit? En via welke stappen kom je daar?

[ Voor 26% gewijzigd door Nnoitra op 06-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Nnoitra schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Begin eens met stap 1 in plaats van stap <weet ik veel>.
In welk scherm zit je en heb je dit? En via welke stappen kom je daar?
Al mijn filmbestanden staan onder een videomap op mijn NAS.
Onder deze map heb ik een film map met langspeelfilms en een map met mijn series.

Ik heb die laatste map als database voor TV series toegevoegd via het video menu en vervolgens de bibliotheek laten updaten.

Als ik vervolgens onder het TV serie menu kijk kan ik niet per serie kiezen.

Ik heb trouwens gemerkt een gelijkaardig probleem te hebben met mijn muziekbibliotheek. Sommige nummers worden daar apart gecatalogiseerd ipv onder de cd. Al heb ik een vermoeden dat dit aan iets anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo weer even een vraag,op mijn nuc heb ik geprobeerd om mijn bibliotheek te exporteren en te importeren maar dat wil die niet doen.
Draai daar de laatste stable openelec op.
Op mijn win7 laptop wil het wel lukken en nu hoop ik dat in ieder geval mijn sql db gevuld is maar het is dus niet gelukt op mijn nuc.
Iemand enig idee waarom het niet wil werken?
edit:helaas op mijn sql db ook geen verandering.
wie wil en kan mij hiermee helpen?

[ Voor 10% gewijzigd door ikkeenjij36 op 06-06-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:24
Ekfad schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:14:
[...]

Al mijn filmbestanden staan onder een videomap op mijn NAS.
Onder deze map heb ik een film map met langspeelfilms en een map met mijn series.

Ik heb die laatste map als database voor TV series toegevoegd via het video menu en vervolgens de bibliotheek laten updaten.

Als ik vervolgens onder het TV serie menu kijk kan ik niet per serie kiezen.

Ik heb trouwens gemerkt een gelijkaardig probleem te hebben met mijn muziekbibliotheek. Sommige nummers worden daar apart gecatalogiseerd ipv onder de cd. Al heb ik een vermoeden dat dit aan iets anders ligt.
Hoe heb je de series laten zoeken in Kodi?? wel met een TV scraper ???
Dan zou het gewoon in TV Series moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
lowfi schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Heb je beide machines toegang gegeven tot de mysql db? Op IP niveau dus.
Ik heb in de mysql/my.cnf de bind-address op 0.0.0.0 gezet, dus elke machine zou toegang moeten hebben tot de mysql server en db.
Nnoitra schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Eerste hit op google --> kodibuntu mysql
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=220010

En zie je dat grote roze blok, helemaal onderaan de pagina?
Het eerste puntje zijn in dit soort situaties wel makkelijk ;)
Dat topic had ik al gevonden en heb dit ook toegevoegd (zie puntje 5 van de reeds gedane dingen)

Net even de log van de kodibuntu machine bekeken en hij geeft dit aan:
T:140376945870784 ERROR: Unable to open database: MyVideos90 [2003](Can't connect to MySQL server on '192.168.88.252' (101))
22:36:43
Een sql probleem.
Heb dit zo uitgevoerd.
Bij de ene pc werkt het dus wel en de andere niet. Advancedsettings.xml en profiles alles, is gelijk (heb de system map gekopieerd).
Maar wat dan vreemd is, waarom kan de windowsmachine wel schrijven in de database en de kodibuntumachine niet? Als de rechten van mysql niet goed zouden staan, zou de windowsmachine het ook niet kunnen, thans dat klinkt logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door maomanna op 06-06-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Het is niet een "kan niet schrijven" kwestie, je kodibuntu kan niet eens connecten (aldus de log).
Zet een een telnet/putty connectie op naar je kodibuntu bak en probeer vanuit daar eens te connecten.
En bekijk de logging op de bak waar MySQL op staat, of de connecties wel binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20:29

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 17:20:
Hallo weer even een vraag,op mijn nuc heb ik geprobeerd om mijn bibliotheek te exporteren en te importeren maar dat wil die niet doen.
Draai daar de laatste stable openelec op.
Op mijn win7 laptop wil het wel lukken en nu hoop ik dat in ieder geval mijn sql db gevuld is maar het is dus niet gelukt op mijn nuc.
Iemand enig idee waarom het niet wil werken?
edit:helaas op mijn sql db ook geen verandering.
wie wil en kan mij hiermee helpen?
Je kunt ook gewoon met een lege sql db beginnen en de boel opnieuw scrapen. Tevens ervoor zorgen dat je op beiden clients dezelfde sql settings gebruikt in je advancedsettings.xml

Zie ook link naar de kodi wiki waar ik je de vorige keer ook naar refereerde. Vergeet ook niet je kodi logs te gebruiken om te troubleshooten. Hier werkt het op twee Windows 10 clients zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 07-06-2015 00:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
maomanna schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:53:
[...]

Ik heb in de mysql/my.cnf de bind-address op 0.0.0.0 gezet, dus elke machine zou toegang moeten hebben tot de mysql server en db.

[...]

Dat topic had ik al gevonden en heb dit ook toegevoegd (zie puntje 5 van de reeds gedane dingen)

[...]

Een sql probleem.
Heb dit zo uitgevoerd.
Bij de ene pc werkt het dus wel en de andere niet. Advancedsettings.xml en profiles alles, is gelijk (heb de system map gekopieerd).
Maar wat dan vreemd is, waarom kan de windowsmachine wel schrijven in de database en de kodibuntumachine niet? Als de rechten van mysql niet goed zouden staan, zou de windowsmachine het ook niet kunnen, thans dat klinkt logisch.
Voeg het IP adres van beide machines eens toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Buzzie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:35:
[...]

Hoe heb je de series laten zoeken in Kodi?? wel met een TV scraper ???
Dan zou het gewoon in TV Series moeten staan.
Voor zover ik weet wel en de afleveringen staan ook gewoon onder TV series maar ik krijg ze niet geordend per serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

begin eens met een log file als hij gaat scrapen ofzo,
hoe heb je je files genaamd en je folders etc. (structuur)

[ Voor 5% gewijzigd door TRaSH op 07-06-2015 14:42 ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Ik heb op dit forum redelijk wat zien staan over Kodi en wilde e.e.a. eens gaan uitproberen. Maar voor ik start zit ik nog wel met de vraag of het mogelijk is de PS3 als mediaspeler van XBMC te gebruiken? Momenteel heb ik nl. geen mediaspeler, zoals de pi. Normaal gesproken speel ik content af van mijn pc via PS3 mediaserver naar mn PS3 om het op tv te kunnen zien. Iemand dit al eens eerder geprobeerd? Ik ga wel uit van XBMC op de pc en niet op de PS3. De ps3 is dan enkel mediaspeler voor de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-06 08:45

Michelli

LL.M

leeke1984 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:57:
Ik heb op dit forum redelijk wat zien staan over Kodi en wilde e.e.a. eens gaan uitproberen. Maar voor ik start zit ik nog wel met de vraag of het mogelijk is de PS3 als mediaspeler van XBMC te gebruiken? Momenteel heb ik nl. geen mediaspeler, zoals de pi. Normaal gesproken speel ik content af van mijn pc via PS3 mediaserver naar mn PS3 om het op tv te kunnen zien. Iemand dit al eens eerder geprobeerd? Ik ga wel uit van XBMC op de pc en niet op de PS3. De ps3 is dan enkel mediaspeler voor de tv.
Als je je PS3 wilt gaan inzetten, is Plex waarschijnlijk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:05:
[...]

Je kunt ook gewoon met een lege sql db beginnen en de boel opnieuw scrapen. Tevens ervoor zorgen dat je op beiden clients dezelfde sql settings gebruikt in je advancedsettings.xml

Zie ook link naar de kodi wiki waar ik je de vorige keer ook naar refereerde. Vergeet ook niet je kodi logs te gebruiken om te troubleshooten. Hier werkt het op twee Windows 10 clients zonder problemen.
Ondertussen nog wat geprobeerd om het werkend te krijgen,in de logs staan niks want hij geeft geen fout/en aan.
Nu ben ik er achter gekomen dat ik geen biblitheek kan exporteren omdat ie......?
Geen xml file aanmaakt?
Op de win7 kan ik wel exporter
en en importeren maar wordt er niks in de sql db aangemaakt omdat ik op een of andere manier de gebruiker kodi niet weg krijg en weer opnieuw aangemaakt.
Ook mijn spotweb db staat daar op en werkt perfect.
Advanced settings zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Post je log op xbmclogs.com en pas eerst je log level aan.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Als je Kodi met Plex integreert via de plug-in, dan heb je een andere interface dan de native interface van Kodi, toch? Tenminste, als ik het dus goed begrijp.

Nu zag ik dat er skins zijn die de boel zodanig integreren dat er geen onderscheid is. Dus: de native Kodi ervaring waarbij Plex als library (back-end) optreedt.

Zijn er mensen die dit op deze manier werkend hebben? Dus een skin met native ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:13:
Post je log op xbmclogs.com en pas eerst je log level aan.
is gebeurt hoor freakjam.
Sorry begreep hetzelf niet goed hoe en wat maar hier is de link:http://goo.gl/YLi967

[ Voor 19% gewijzigd door ikkeenjij36 op 08-06-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Sorry begreep hetzelf niet goed hoe en wat maar hier is de link:http://goo.gl/YLi967
Er staan toch overduidelijk foutmeldingen in je logs.
Weet je zeker dat je de commando's op je sqlserver hebt ingegeven zoals hier uitgelegd? (vooral punt 6 is belangrijk).

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 08-06-2015 23:34 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:33:
[...]

Er staan toch overduidelijk foutmeldingen in je logs.
Weet je zeker dat je de commando's op je sqlserver hebt ingegeven zoals hier uitgelegd? (vooral punt 6 is belangrijk).
Ja heb ik precies gedaan en er wordt wel via mijn win7 db gemaakt maar niet via mijn openelec.
Ik denk dat het hierdoor komt,als jij even mee wil kijken?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
23:40:14 T:140350567364480   DEBUG: ------ Window Deinit (DialogYesNo.xml) ------
23:40:14 T:140349330683648  NOTICE: Thread VideoInfoScanner start, auto delete: false
23:40:14 T:140349330683648  NOTICE: VideoInfoScanner: Starting scan ..
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: CAnnouncementManager - Announcement: OnScanStarted from xbmc
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: GOT ANNOUNCEMENT, type: 16, from xbmc, message OnScanStarted
23:40:14 T:140349330683648  NOTICE: VideoInfoScanner: Finished scan. Scanning for video info took 00:00
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: CAnnouncementManager - Announcement: OnScanFinished from xbmc
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: GOT ANNOUNCEMENT, type: 16, from xbmc, message OnScanFinished
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: Thread VideoInfoScanner 140349330683648 terminating
23:40:14 T:140350567364480   DEBUG: CGUIMediaWindow::GetDirectory (sources://video/)
23:40:14 T:140350567364480   DEBUG:   ParentPath = [sources://video/]
23:40:14 T:140349330683648  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: Thread BackgroundLoader 140349330683648 terminating
23:40:14 T:140349330683648  NOTICE: Thread BackgroundLoader start, auto delete: false
23:40:14 T:140349330683648   DEBUG: Thread BackgroundLoader 140349330683648 terminating

Want natuurlijk zijn mijn videos onderverdeeld in de namen film en tvseries en niet video zoals in het log.
Dan scant ie natuurlijk niks.
Maar in de sources staan mijn gedeelde mappen op de nas zoals het hoort en zo heb ik ze ook toegvoegd in videos bestanden en dan via samba toegevoegd.
Hier mijn sources.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<sources>
    <programs>
        <default pathversion="1"></default>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>tvseries</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/tvseries/</path>
            <allowsharing>true</allowsharing>
        </source>
        <source>
            <name>film</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/film/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
        <source>
            <name>muziek</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/muziek/</path>
        </source>
    </music>
    <pictures>
        <source>
            <name>Fotos</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/fotos/</path>
        </source>
    </pictures>
    <files>
        <source>
            <name>FUSION</name>
            <path pathversion="1">http://fusion.tvaddons.ag/</path>
        </source>
    </files>
</sources>

Nu geeft ie ook aan als ik wil verbinden met mijn mshome groep connection timed out,maar internet werkt gewoon wel en ook mijn eerdere bronnen kan ik gewoon bekijken? |:( |:(
Ook een handmatige update met openelec doet niks,lijkt meer in het netwerk te zitten dan ergens anders maar wat,nuc switch of router?

[ Voor 26% gewijzigd door ikkeenjij36 op 09-06-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik zou sws niet met DNS werken maar gewoon met ip nummers. Had je al een pauze ingebouwd in de boottijd van openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
ikkeenjij36 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Sowieso staat er in je posting van zaterdag een totaal ander ip adres dan in deze log voor mysql.
192.168.1.64 versus 192.168.88.252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
maomanna schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 22:53:
[...]

[...]

[...]

Een sql probleem.
Heb dit zo uitgevoerd.
@freakjam zoals gequote van een ander iemand😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Delay instellen op je openelec installatie dus! :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
FREAKJAM schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:26:
Ik bedoelde dat daar dat ipadres bij hoort die je dacht dat ie bij mij hoorde.

Ik denk dat het grootste probleem is dat er geen biblitotheek geexporteerd kan worden/gemaakt,komt dan waarschijnlijk dat ie geen vebinding heeft maar ik kan wel mijn films/series bekijken vanaf mijn nas dus er is netwerk verkeer.
Wil ik echter een nieuwe bron toevoegen zegt ie connection timed out???

[ Voor 39% gewijzigd door ikkeenjij36 op 09-06-2015 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ikkeenjij36 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:48:
[...]
Hier mijn sources.xml
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<sources>
    <programs>
    </programs>
    <video>
        <source>
            <name>tvseries</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/tvseries/</path>
        </source>
        <source>
            <name>film</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/film/</path>
        </source>
    </video>
    <music>
        <source>
            <name>muziek</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/muziek/</path>
        </source>
    </music>
    <pictures>
        <source>
            <name>Fotos</name>
            <path pathversion="1">smb://SYNOSERVER/fotos/</path>
        </source>
    </pictures>
    <files>
        <source>
            <name>FUSION</name>
            <path pathversion="1">http://fusion.tvaddons.ag/</path>
        </source>
    </files>
</sources>
Mysql kan niet overweg met namen zoals smb://SYNOSHARE.
Vervang SYNOSHARE door het ip van je nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
maomanna schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Mysql kan niet overweg met namen zoals smb://SYNOSHARE.
Vervang SYNOSHARE door het ip van je nas.
Ok dat ga ik wel even doen,zou dat ook het probleem oplossen dat ie geen bibliotheek aan kan/wil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ikkeenjij36 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:50:
[...]

Ok dat ga ik wel even doen,zou dat ook het probleem oplossen dat ie geen bibliotheek aan kan/wil maken?
Zie het hier gele blok
FREAKJAM schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:26:
Die delay werkt bij mij niet.
Nnoitra schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:58:
Het is niet een "kan niet schrijven" kwestie, je kodibuntu kan niet eens connecten (aldus de log).
Zet een een telnet/putty connectie op naar je kodibuntu bak en probeer vanuit daar eens te connecten.
En bekijk de logging op de bak waar MySQL op staat, of de connecties wel binnen komen.
Zojuist zat ik op mijn mysql machine in de /var/log/mysql/error.log te kijken, maar deze is leeg.
Wellicht moet ik eerst proberen verbinding te maken via de kodibuntu naar de mysqlbak.

*Edit*
Nog even wat gegoogled en vind dit.
Daar is de text editor het probleem. Wellicht dat dat je probleem kan zijn?

Mijn bestanden heb ik gemaakt met Dreamweaver, wellicht is dat bij mij het probleem? Nieuwe maken via Nano?

[ Voor 11% gewijzigd door maomanna op 09-06-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 07:10:
[...]

Sowieso staat er in je posting van zaterdag een totaal ander ip adres dan in deze log voor mysql.
192.168.1.64 versus 192.168.88.252
Je haalt de logs van 2 gebruikers door elkaar ;)
192.168.1.64 = ninjazx9r98ikkeenjij36
192.168.88.252 = maomanna
:+
maomanna schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:07:
Wellicht moet ik eerst proberen verbinding te maken via de kodibuntu naar de mysqlbak.
Dat zei ik; controleer eens of je kodibuntu bak wel kan connecten. ;)
*Edit*
Nog even wat gegoogled en vind dit.
Daar is de text editor het probleem. Wellicht dat dat je probleem kan zijn?
Zou kunnen, al lijkt het mij onwaarschijnlijk; die link beschrijft expliciet de error "Error loading special://profile/advancedsettings.xml".
En uit jouw logging blijkt dat hij wel wil connecten op IP, maar niet kan. Als de .xml echt fubar zou zijn, zou hij het IP adres waarschijnlijk ook niet uitgelezen hebben.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Install de command line MySQL client:
sudo apt-get install mysql-client
Dan:
mysql -h HOST -P PORT_NUMBER -u USERNAME -p

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat je ook nog even kunt controleren: staat je NAS connecties vanaf je kodibuntu bak wel toe?
Oftewel; heeft je NAS geen firewall / IP restricties of iets dergelijks ingesteld?
Je kunt in MySQL wel zeggen dat het IP adres mag connecten, maar als je NAS een niveau'tje hoger zegt: DENIED! dan schiet het niet op :+

[ Voor 23% gewijzigd door Nnoitra op 09-06-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
TRaSH schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:40:
begin eens met een log file als hij gaat scrapen ofzo,
hoe heb je je files genaamd en je folders etc. (structuur)
Geen idee hoe het komt maar toen ik er gisteren wou aan beginnen stond alles opeens wel op zijn plaats.
Was hij nu nog aan het scrapen of niet? Ik durf het niet zeggen. Probleem is in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:32:
[...]

Install de command line MySQL client:
sudo apt-get install mysql-client
Dan:
mysql -h HOST -P PORT_NUMBER -u USERNAME -p

Wat je ook nog even kunt controleren: staat je NAS connecties vanaf je kodibuntu bak wel toe?
Oftewel; heeft je NAS geen firewall / IP restricties of iets dergelijks ingesteld?
Je kunt in MySQL wel zeggen dat het IP adres mag connecten, maar als je NAS een niveau'tje hoger zegt: DENIED! dan schiet het niet op :+
die MySQL client klinkt opzich wel logisch.

Wat betreft ip restricties/firewall, geen idee. Mijn mysql draait op een ubuntu server 14.04 LTS machine.
Hoe kan ik daar achter komen? Zo bekend ben ik nog niet met linux.
Heb het wel gevonden in Webmin, maar dat is nog wat abracadabra.

[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 09-06-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
maomanna schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:54:
[...]

die MySQL client klinkt opzich wel logisch.

Wat betreft ip restricties/firewall, geen idee. Mijn mysql draait op een ubuntu server 14.04 LTS machine.
Hoe kan ik daar achter komen? Zo bekend ben ik nog niet met linux.
Heb het wel gevonden in Webmin, maar dat is nog wat abracadabra.
Begin met het installeren van de MySQL client op je kodibuntu bak, dan kun je daarmee controleren of je wel/niet vanaf je kodibuntu machine kunt connecten met de machine waar MySQL op staat.
Als je dat weet, kun je verder zoeken naar oplossingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 09-06-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:35
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Je haalt de logs van 2 gebruikers door elkaar ;)
192.168.1.64 = ninjazx9r98
192.168.88.252 = maomanna
Oeps, daar heb je een punt, inderdaad niet goed opgelet.
Jij haalt overigens twee gebruikers door elkaar, het eerste ip adres is niet van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Hallo alles geprobeerd wat jullie voorgesteld heb maar het wil niet lukken.
Ik kan dus nu ook geen ander iets op instaleren zoals kodibuntu of een andere versie van openelec ofzo.
In mijn nuc zit een ocz vertex 3 ssd.
Iemand een idee hoe nu verder hiermee?
Hij ziet de usb wel maar wil er niet van booten,alles geprobeerd wat ik kon vinden in de fora en op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ikkeenjij36 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:16:
Ik kan dus nu ook geen ander iets op instaleren zoals kodibuntu of een andere versie van openelec ofzo.
Hij ziet de usb wel maar wil er niet van booten,alles geprobeerd wat ik kon vinden in de fora en op google.
Ik krijg de indruk dat je verzuipt in de stappen en wellicht hier of daar de verkeerde tutorial volgt, of een oude.

Kun je trouwens wel zonder MySQL je library scannen?
Dan bouwt hij een lokale database op, op je PC of NUC.

Test dat eerst eens met de sources.xml die je al hebt.

Als dat werkt ga je kijken naar je MySQL gebeuren.

Kijk hier nog eens naar voor je MySQL inrichting op de Synology:
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/

Begin desnoods even opnieuw daar mee.

De volgende stap, de advancedsettings.xml aanpassen, kun je op je PC doen, en op je NUC.
Dus even testen op je PC is dan wellicht het meest eenvoudig.

Check met phpMyAdmin of je MySQL database wordt gevuld als je je library scant.

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 09-06-2015 20:41 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:08:
Oeps, daar heb je een punt, inderdaad niet goed opgelet.
Jij haalt overigens twee gebruikers door elkaar, het eerste ip adres is niet van mij ;)
Oeps 2.
Mijn post gefixt :p
Volgens mij ben je helemaal verkeerd begonnen en verwacht je dat je je export meteen naar je nieuwe DB kan doen ofzo?

Stap 1 *welke je waarschijnlijk al hebt gedaan* : http://kodi.wiki/view/MyS...up_MySQL#tab=Ubuntu_Linux

Stap : login met Putty (of een andere client) op je NUC, zodat je in de console komt.
Ga vanaf daar een telnet naar je database uitvoeren --> telnet ip-adres-mysql 3306
Als die al niet wil connecten zul je het op je NAS moeten zoeken, waarschijnlijk vind je Database het IP adres van je NUC niet leuk.
Note: To allow local and remote access try comment out bind-address using a hash(#) or use bind-address = 0.0.0.0

Stap 3 : http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Wat betreft niets meer kunnen installeren op je NUC: waarschijnlijk moet je in de BIOS weer even aanzetten dat je vanaf USB kunt/mag booten.

[ Voor 17% gewijzigd door Nnoitra op 09-06-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Mijn mysql is messed up ofzo.

De kodi ssh geeft t volgende aan na:
Mysql ipvanmysqlbak -u kodi -p
@kodi-wk:~$ mysql 192.168.88.252 -u root -p
Enter password:
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Edit:
Ik logde uit en weer in en toen pakte hij wel ineens de database. Maf hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door maomanna op 10-06-2015 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
maomanna schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:52:
Mijn mysql is messed up ofzo.

De kodi ssh geeft t volgende aan na:
Mysql ipvanmysqlbak -u kodi -p
@kodi-wk:~$ mysql 192.168.88.252 -u root -p
Enter password:
ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Edit:
Ik logde uit en weer in en toen pakte hij wel ineens de database. Maf hoor.
Weet je zeker dat je server 24/7 aan staat en niet af en toe gaat 'slapen'?
Vaak is de reden achter die error dat MySQL niet gestart is, maar omdat je bij een 2e poging wel kunt connecten lijkt het uitgesloten dat hij niet gestart kan worden. Dat je server / MySQL 'slaapt' lijkt mij dan logischer.

Als je zoekt (google) op "ERROR 2002 (HY000): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)" vind je genoeg 'SOLVED' linkjes, die je bij langs zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Idd. Vanavond maar eens mee stoeien.

Ik heb ooit een poging gewaagd om de disks te spindownen als er 5min geen data is, sickbeard zo ingesteld dat ie op moment x gaat zoeken etc. Doel was om hem 22uur per dag te laten "slapen". Maar dat heeft nooit zn vruchten af geworpen.
Nu hoor ik de disks vaak wel opspinnen etc. Maar de sql draait op een ssd die niet gaat slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sinds deze week KODI draaien ipv XBMC. bevalt goed en migratie ging zonder problemen. :)
Lijkt ook allemaal net wat sneller en soepeler te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
albino71 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:38:
[...]

Ik krijg de indruk dat je verzuipt in de stappen en wellicht hier of daar de verkeerde tutorial volgt, of een oude.

Kun je trouwens wel zonder MySQL je library scannen?
Dan bouwt hij een lokale database op, op je PC of NUC.

Test dat eerst eens met de sources.xml die je al hebt.

Als dat werkt ga je kijken naar je MySQL gebeuren.

Kijk hier nog eens naar voor je MySQL inrichting op de Synology:
http://www.robvanhamersve...synology-ds-or-other-nas/

Begin desnoods even opnieuw daar mee.

De volgende stap, de advancedsettings.xml aanpassen, kun je op je PC doen, en op je NUC.
Dus even testen op je PC is dan wellicht het meest eenvoudig.

Check met phpMyAdmin of je MySQL database wordt gevuld als je je library scant.
Zonder mysql doet ie ook niet scannen op de nuc,de win7 bak wel maar daar wordt ook de sql db niet door gevuld.
Daar kwam in de log niet het probleem voor dat ie niet kan verbinden met de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wil er niet van booten zeg je, staat ie wel als boot priority 1 in BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:08:
[...]

Zonder mysql doet ie ook niet scannen op de nuc,de win7 bak wel maar daar wordt ook de sql db niet door gevuld.
Daar kwam in de log niet het probleem voor dat ie niet kan verbinden met de server.
Oke, wel moet je dit even als twee aparte zaken zien.

Ik zou het in de volgende stukken hakken:
1. Laat de PC gebruik maken van je Synology mappen (SMB) en laat gewoon de lokale library opbouwen.
Deze kun je later exporteren, dan Kodi naar MySQL laten verwijzen (als dat werkt!) en dan je export weer importeren.
2. Ga ondertussen opnieuw je MySQL inrichten op je NAS
3. Stel je Kodi op je PC zo in, dat hij gebruik maakt van MySQL.

Je kunt checken of MySQL goed is ingesteld door via PhpMyAdmin te kijken of de benodigde kodi tabellen aangemaakt worden (MyMusic48 en MyVideos90). Gebeurt dat niet, dan is er iets niet goed aan, of je MySQL inrichting (rechten bijv.) of je instellingen in advancedsettings.xml.

4. Als Kodi op je PC werkt met de MySQL database, ga dan pas met de NUC aan de gang.

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 10-06-2015 13:33 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nnoitra schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:32:
[...]
Oeps 2.
Mijn post gefixt :p

[...]

Volgens mij ben je helemaal verkeerd begonnen en verwacht je dat je je export meteen naar je nieuwe DB kan doen ofzo?

Stap 1 *welke je waarschijnlijk al hebt gedaan* : http://kodi.wiki/view/MyS...up_MySQL#tab=Ubuntu_Linux

Stap : login met Putty (of een andere client) op je NUC, zodat je in de console komt.
Ga vanaf daar een telnet naar je database uitvoeren --> telnet ip-adres-mysql 3306
Als die al niet wil connecten zul je het op je NAS moeten zoeken, waarschijnlijk vind je Database het IP adres van je NUC niet leuk.
Note: To allow local and remote access try comment out bind-address using a hash(#) or use bind-address = 0.0.0.0

Stap 3 : http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Wat betreft niets meer kunnen installeren op je NUC: waarschijnlijk moet je in de BIOS weer even aanzetten dat je vanaf USB kunt/mag booten.
Ok ik kan weer boot vanaf usb,nieuwe openelec erop gezet.
Ales ik dit telnet commando geef
code:
1
2
OpenELEC:~ # telnet -a 192.168.1.64-mysql 3306
telnet: bad address '192.168.1.64-mysql'

Krijg ik dit antwoord terug.
Hoe kan dit nu?
En hoe los ik het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13-06 14:44
ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:05:
[...]

Ok ik kan weer boot vanaf usb,nieuwe openelec erop gezet.
Ales ik dit telnet commando geef
code:
1
2

Krijg ik dit antwoord terug.
Hoe kan dit nu?
En hoe los ik het op?
Doe eens de telnet zonder -mysql dus:

code:
1
telnet -a 192.168.1.64 3306

[ Voor 5% gewijzigd door loyske op 10-06-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
loyske schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:29:
[...]

Doe eens de telnet zonder -mysql dus:

code:
1
telnet -a 192.168.1.64 3306
Dan kan ik inloggen in mijn server
Opes sorry hier de goede output
code:
1
2
3
OpenELEC:~ # telnet -a 192.168.1.64 3306
R
5.5.42-MariaDB7*'$|ix?q!&#9618;<u[G0ZUy&J$tmysql_native_password

[ Voor 24% gewijzigd door ikkeenjij36 op 10-06-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13-06 14:44
ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:32:
[...]

Dan kan ik inloggen in mijn server
En daar draait ook je mysql db?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
8)7 8)7 zie edit
Als ik er ook maar iets bij zet van mysql krijg ik dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
OpenELEC:~ # telnet -a 192.168.1.64 -mysql 3306
telnet: invalid option -- 'm'
BusyBox v1.22.1 (2015-03-31 21:24:56 CEST) multi-call binary.

Usage: telnet [-a] [-l USER] HOST [PORT]

Connect to telnet server

-a      Automatic login with $USER variable
        -l USER Automatic login as USER

OpenELEC:~ # telnet -a 192.168.1.64mysql 3306
telnet: bad address '192.168.1.64mysql'
OpenELEC:~ # telnet -a 192.168.1.64 mysql 3306
BusyBox v1.22.1 (2015-03-31 21:24:56 CEST) multi-call binary.

Usage: telnet [-a] [-l USER] HOST [PORT]

Connect to telnet server

-a      Automatic login with $USER variable
        -l USER Automatic login as USER

Edit:er wordt nu in ieder geval wel een lokale db gemakt op de nuc.
Als ik die gemaakt hebt is het eerst exporteren dan advancedsettings.xml plaatsen in userdata opnieuw starten en dan importeren?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Bedankt allemaal voor het meedenken,het werkt eindelijk en de db's zijn ook eindelijk te zien op mijn server.
Dus status opgelost

[ Voor 112% gewijzigd door ikkeenjij36 op 10-06-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Helaas na een reboot is alles weer fout ook een db export werkt niet meer,wat kan dit toch zijn?
Dit op de nuc,op de win7 werkt alles goed daar krijg ik ook netjes speelfilms en tv series op het homescreen,via de nuc kan ik alleen afspelen via video en dan bestanden en dan mijn shares benaderen.
Ook merk ik dat de scrapers niet werken en dus geen db/bibliotheek op kunnen bouwen.
Waar moet ik het zoeken?
Pingen vanaf mijn laptop werkt wel dus er zal denk ik wel verbinding zijn met mijn netwerk

[ Voor 25% gewijzigd door ikkeenjij36 op 10-06-2015 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:53:
Helaas na een reboot is alles weer fout ook een db export werkt niet meer,wat kan dit toch zijn?
Dit op de nuc,op de win7 werkt alles goed daar krijg ik ook netjes speelfilms en tv series op het homescreen,via de nuc kan ik alleen afspelen via video en dan bestanden en dan mijn shares benaderen.
Ook merk ik dat de scrapers niet werken en dus geen db/bibliotheek op kunnen bouwen.
Waar moet ik het zoeken?
Pingen vanaf mijn laptop werkt wel dus er zal denk ik wel verbinding zijn met mijn netwerk
Ik denk dat je NUC te snel is met booten en te langzaam met het krijgen van een IP adres.
probeer eens: OpenELEC addon -> wait for network.

Of:
http://kodi.wiki/view/Auto_wake_on_lan
En dan gaat het om deze 2 settings:
<netinittimeout>60</netinittimeout>
<netsettletime>500</netsettletime>
me>

----------------------------------------------------
ikkeenjij36 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:34:
Als ik er ook maar iets bij zet van mysql krijg ik dit
Dat moet je ook niet doen, die telnet was alleen om te kijken of je kunt connecten. Wil je echt in MySQL, dan heb je daar een andere tool voor. Zie hieronder :)

[ Voor 27% gewijzigd door Nnoitra op 10-06-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
@kodi-wk:~$ mysql -h 192.168.88.252 -P 3306 -u kodi -p
Enter password:
Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 22415
Server version: 5.6.25 MySQL Community Server (GPL)

Copyright (c) 2000, 2015, Oracle and/or its affiliates. All rights reserved.

Oracle is a registered trademark of Oracle Corporation and/or its
affiliates. Other names may be trademarks of their respective
owners.

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the current input statement.

mysql>
Whoppa, hij connect gewoon. nu die socket nog oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Ok hier toch even mijn log erbij gooien.http://goo.gl/4zTD6P

[ Voor 9% gewijzigd door ikkeenjij36 op 10-06-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Ga nu eerst eens met die delay aan de gang, 2 posts boven deze ;)

Daarna kun je klooien met de SMB shares, want dat loopt ook niet lekker.
ERROR: SMBDirectory->GetDirectory: Unable to open directory : 'smb://192.168.1.64/film/ unix_err:'d' error : 'Permission denied'
Heb je je shares beveiligd met een user/pass?
Zo ja; heb je die wel goed staan in kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Weet iemand of er een addon is die een beetje leuk samenwerkt met Google Photos? Ik heb wel een picassa addon gevonden in SuperRepo, maar die zoekt naar openbare foto's en het gaat mij meer om mijn eigen foto's,

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
Nnoitra schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:32:
[...]

Ga nu eerst eens met die delay aan de gang, 2 posts boven deze ;)

Daarna kun je klooien met de SMB shares, want dat loopt ook niet lekker.
ERROR: SMBDirectory->GetDirectory: Unable to open directory : 'smb://192.168.1.64/film/ unix_err:'d' error : 'Permission denied'
Heb je je shares beveiligd met een user/pass?
Zo ja; heb je die wel goed staan in kodi?
Gedaan en reboot gegeven en klopt het weer.
Erg vreemd allemaal.
Maar wel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Laatst online: 10-06 19:30
"Sellers of Android boxes loaded with software enabling the free viewing of movies, TV shows and live sports have been raided this week by UK authorities. Trading Standards officers, police and representatives from Sky TV carried out raids in several locations, causing other sellers to quickly reconsider the tone of their marketing efforts."

http://torrentfreak.com/p...-raided-by-police-150612/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Er wordt in elk geval wel melding gemaakt van third party addons, ipv enkel Kodi, maar daar zullen veel mensen wel weer overheen weten te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:56:
Er wordt in elk geval wel melding gemaakt van third party addons, ipv enkel Kodi, maar daar zullen veel mensen wel weer overheen weten te lezen.
Het ging om Android device met Kodi die weten verkocht met het doel om streams te bekijken waarvoor je normaal moet betalen. Dat stond letterlijk zo op een aantal reclame borden. Dergelijke bedrijven zijn er in NL ook, die Kodi verkopen met dezelfde third party add-ons met hetzelfde doel.

In het verleden zijn er ook al advertenties op ebay en volgens mij ook marktplaats verwijderd. Om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Precies. Ik vermoed alleen dat veel mensen zover niet zullen denken, maar gewoon de koppeling maken Android + Kodi = illegaal. Wat natuurlijk onjuist is. Zou jammer zijn als Kodi door deze aanbieders in een kwaad daglicht zou komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Jorgen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:19:
Precies. Ik vermoed alleen dat veel mensen zover niet zullen denken, maar gewoon de koppeling maken Android + Kodi = illegaal. Wat natuurlijk onjuist is. Zou jammer zijn als Kodi door deze aanbieders in een kwaad daglicht zou komen te staan.
Inderdaad, maar zo snel zal het niet lopen. Ze hebben juist hun naam naar Kodi veranderd zodat ze dit soort mensen kunnen aanklagen en zich er tegen kunnen verweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

GroteBozewolf schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:03:
[...]

Inderdaad, maar zo snel zal het niet lopen. Ze hebben juist hun naam naar Kodi veranderd zodat ze dit soort mensen kunnen aanklagen en zich er tegen kunnen verweren.
Ze hebben hun naam moeten wijzigen omdat het te veel leek op bmc, een ander bedrijf. Verder was xbmc nooit helemaal juridisch goed vastgelegd, waardoor iedereen er van alles mee kon doen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Erhnam schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 11:24:

Ze hebben hun naam moeten wijzigen omdat het te veel leek op bmc, een ander bedrijf. Verder was xbmc nooit helemaal juridisch goed vastgelegd, waardoor iedereen er van alles mee kon doen.
  • Finally cut the lingering connections to the old Xbox.
  • In recent years there has been more and more third party use of the XBMC name or derivatives thereof, which has proven confusing for users, and potentially damaging to our reputation.
  • We cannot trademark the "XBMC" name due to concerns from other software related groups that are very close to this name.
  • Even without trademarking anything, we have an agreement with another party to change the name away from "XBMC" before 1-1-2015.
  • This is not a new "marketing strategy" or direction for the software. It's really just a name change that we couldn't avoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 15:45
Jorgen schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:19:
Ik lees op internet vaak zat popcorntime en kodi in 1 zin. Veel mensen denken dat het de zelfde producten zijn. 8)7 de massa he.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Nnoitra schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:05:
[...]
  • Finally cut the lingering connections to the old Xbox.
  • In recent years there has been more and more third party use of the XBMC name or derivatives thereof, which has proven confusing for users, and potentially damaging to our reputation.
  • We cannot trademark the "XBMC" name due to concerns from other software related groups that are very close to this name.
  • Even without trademarking anything, we have an agreement with another party to change the name away from "XBMC" before 1-1-2015.
  • This is not a new "marketing strategy" or direction for the software. It's really just a name change that we couldn't avoid.
Zoals ik al zei dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dacuuu schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Ik lees op internet vaak zat popcorntime en kodi in 1 zin. Veel mensen denken dat het de zelfde producten zijn. 8)7 de massa he.....
Zelfs hier in dit topic op Tweakers ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-06 19:06
Heb eindelijk eens de tijd gevonden om mijn albums in orde te zetten.

Via picard zorg ik ervoor dat alles de correcte musicbrainz id's krijgt en dit werkt perfect voor albums waar er maar 1 artiest is. Maar wanneer ik meerdere artiesten op 1 song heb kan Kodi hier blijkbaar niet deftig mee overweg.

Picard settings: http://i.imgur.com/fSHCJkC.png
Kodi settings: http://i.imgur.com/qRfbtdz.jpg
Result 1: http://i.imgur.com/CkMLDLi.jpg
Result 2 : http://i.imgur.com/cl3YBbE.jpg

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 20:47
Iemand enig idee of de bar met de bedieningsknoppen wat sneller kan verdwijnen? Dit duurt nu zo'n 7 seconden en mag wel wat sneller. Ik heb alle instellingen nagelopen en kan er verder niet veel over vinden. Of ik gebruik de verkeerde zoekcriteria. Of moet ergens in de settings.xml kaan knutselen. Ik gebruik de windows versie. Met de rechtermuisbutton of escape verdwijnt ie dan wel maar zoals in vlc is toch wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/..._the_delay_for_the_ui_of/

Niet echt dus. Wat bediening betreft blijf ik een beetje ongelukkig met Kodi. Veel clicks voelen erg omslachtig en veel dingen doen ook precies niet wat je wilde dan wel reageren veel te traag, zoals het volume +/-, die maakt veel te kleine stappen*.

*En ik gebruik Kore via Android en daarmee zijn de stappen niet te vergroten, ben ik helaas achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Marzman schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Zelfs hier in dit topic op Tweakers ;)
Hopelijk snel naar NL over waaien , zijn we van dat ditistv ook af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Room42 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:06:
[...]

https://www.reddit.com/r/..._the_delay_for_the_ui_of/

Niet echt dus. Wat bediening betreft blijf ik een beetje ongelukkig met Kodi. Veel clicks voelen erg omslachtig en veel dingen doen ook precies niet wat je wilde dan wel reageren veel te traag, zoals het volume +/-, die maakt veel te kleine stappen*.

*En ik gebruik Kore via Android en daarmee zijn de stappen niet te vergroten, ben ik helaas achter gekomen.
Probeer eens een IR receiver+remote uit China. Heb daar ooit iets van 10 euro voor betaald en werkt perfect. Volume gaat dan overigens meestal via het OS ipv via Kodi.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1 ... 143 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]