Terrestrial schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
...
Zoals iedereen wel ervaart wordt lang niet alles gevonden, soms ligt het aan de titel een schrijffout of het jaartal verschilt of de film kan gewoon niet worden gevonden op info site en de andere keer ineens wel. In plaats van dat kodi dan netjes vraagt wil je deze film handmatig selecteren uit een lijstje gaat die gewoon door met scrapen. je moet dan zelf je hele mediabibliotheek doorkijken om te zien wat er niet is ingelezen. Ook heb ik gemerkt dat er veel verschil zit in de versies op Linux en windows qua scrapen. (exact zelfde instellingen) Op de ene vindt die iets wel en op de andere niet. (?)
heb daar eigenlijk nooit last van,
ik gebruik de naming die op IMDB staat met dat jaartal en dat is bij mij nog nooit fout gegaan
Over de series heb ik eigenlijk nog de minste klachten. Alleen soms voeg je in sickbeard een serie toe die nog moet beginnen. Kodi ziet dan ineens die map en gaat scrapen. vaak vind die dan niks omdat die serie dan nog niet is toegevoegd op de bekende sites. (logisch) Alleen later als die serie lopend is denk je dat kodi de media informatie heeft aangevuld NEE DUS!.. moet je met hand die serie info gaan verversen om netjes plaatjes en mediainfo te krijgen. Kijk dat zijn van die dingen dat je denk.. hoe moeilijk kan het zijn om het meteen goed te maken.
ligt gedeeltelijk aan je instelling van sickbeard,
gebruik het al een tijdje niet meer omdat ik overgestapt ben naar Sonarr.
maar je kan instellen dat hij geen folder aanmaakt van een serie die nog moet uitkomen.
pas nadat hij released/gedownload is.
op die momenten zijn de scraper sites ook bijgewerkt.
er zijn veel mensen die niet willen dat er continue word bijgewerkt,
erg vervelend als je bv je eigen fanart etc uitgezocht hebt en op eens veranderd het.
Ik heb het zo ingesteld dat mijn bibliotheek bij het opstarten van kodi meteen wordt bijgewerkt is wel net zo makkelijk aangezien er dagelijks content bij komt. Alleen als je bijv content verwijderd en dat gebeurt uiteraard niet altijd vanaf kodi box1 maar ook wel is vanaf box2 of direct op de fileserver dan verwacht je toch dat de bibliotheek dat ook doorheeft en het liefst meteen bijwerkt op het moment kodi wordt gestart of van mij part wordt afgesloten maar nee hoor.. Je moet telkens bij systeem instellen zelf die bibliotheek opschonen......Echt hoe verzinnen ze dit?. En misschien is het wel met een plugin/scripting op te lossen maar zoiets hoort gewoon standaard goed te werken.
wiki lezen daarin staat beschreven hoe de library gecleaned kan worden bij scan,
wil je het soort van realtime dan moet je denken aan een shared mysql database met een kodi client die 24/7 draait
Kijk het mooiste zou zijn en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.. een centrale database als je meer boxen hebt draaien maar dan wel op zo''n manier dat niet allerlei rare handleidingen moet volgen om het voor elkaar te krijgen. Het zou me vast wel lukken maar ik begin er niet aan omdat je straks allerlei problemen kunt verwachten als er weer een nieuwe versie uitkomt. Ze moeten daar gewoon een server compontent voor maken voor windows en Linux.. als zijnde klik next next next finisch of apt-get install pakketnaam en dat je dan op de kodi client even aangeeft hier is het server ip en dat is de poort en dan het liefst ook dat media scapen en biblithreek onderhoud gelijk op het server component gebeurd.
plex heeft dat als ik me niet vergis,
kodi is er langzaam mee bezig.
ik heb 1% linux knowhow en mysql knowhow maar een shared mysql aanmaken viel me reuze mee,
is me zelf gelukt om dat met 2 verschillende profielen te doen dat ze gescheiden database hebben.
Ik ben laatst in de situatie beland waarbij ik mijn fileserver een nieuwe naam en ip adres moest geven omdat ik een aantal dingen in mijn active directory/netwerk heb veranderd, afijn ik dacht dat moet ik even aanpassen in kodi. Alleen dat kan dus niet want blijkbaar wordt alles in die database opgeslagen als harde paden. Dus je bent meteen verplicht alles opnieuw in te lezen, ik heb nog geprobeerd de database bestanden direct te bewerken met een editor en het path voor elk bestand aan te passen maar dat ging ook niet helemaal goed.
heb ik ook gehad,
leek te werken maar heb ergens een screw up gemaakt.
library opnieuw inscannen was toen voor mij ook de snelste en makkelijkste manier.
andere oplossing is om eerst een export library naar losse files te maken dan gaat dat inscannen een stuk sneller.
Ander voorbeeld waar dit ook een probleem is, ik heb mijn films op een bepaalde schijf staan. Stel je wilt dat verplaatsen naar andere folder met een andere naam. Op het moment je de films verplaatst en opnieuw inleest ben je al je vinkjes kwijt. Je zou verwachten dat kodi netjes alle bestanden die worden ingelezen hashed en op basis daarvan informatie bewaard en dus kan zien als dezelfde film op een andere plek opduikt maar nee hij voegt 'm gewoon opnieuw toe zonder vinkjes, vaak ook nog dat die dubbel in de bibliotheek komt te staan..
gebruik daar trakt voor,
wist in het begin niet eens dat het daarmee werkte.
totdat ik me pi ging installeren in me slaapkamer en trakt alle watch statussen goed zette.
(toen had ik nog geen shared mysql)
over privacy bla bla er is een optie om trakt op private te zetten

Ook wat betreft de releases en die plugins.. is ook een gedoe.. laat ze gewoon wat functionaliteit standaard inbouwen want nu kom je vaak in de situatie dat plugins na 6 maanden ineens niet meer werken omdat er schijnbaar een nieuwe kodi release is en de plugin voor die oude versie dan blijkbaar niet meer verder ontwikkeld wordt of niet bijgehouden. Kijk als het een 5 jaar oude versie betreft kan ik dat voorstellen maar niet met iets van amper 6 maanden geleden is.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen waar kodi na 11 jaar ontwikkeling helaas qua core functionaliteit niet volwassen is en dat is toch wel erg jammer.
dat heb je met opensource en onbetaalde krachten,
iedereen of de meeste doen het er naast en vrijwillig.
bij de meeste plugins is er wel een github source waar iedereen zelf kan door ontwikkelen.
zoals dat met trakt is gebeurd.
ze gaan nu juist meer dingen uit de standaard ingebouwde kodi halen zodat het makkelijker word,
zoals
- Split PVR add-ons into separate projects which should allow updates through repo in the future
- Immediately fetch updates from repository after Kodi version upgrade
- Remove certain codecs from our core code and made add-ons out of them. Audio encoders/decoders
en misschien is XBMC/Kodi niks voor jouw en moet je rond kijken naar wat anders
zoals PLEX, MediaPortal of zelf JRiver Media Center
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.