[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 142 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.012 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:31

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inderdaad, Kodi kan het ook zelf. Als er echter "iets mis" is met de titel van de map, kan Kodi er soms nog steeds niks mee. Bovendien, heb je bij een complete nieuwe scan van je library (als je hem om de één of andere reden hebt weggegooid) weer dezelfde fouten. Met het gebruik van een .nfo heb je dat probleem niet meer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter.S schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:26:
[...]

Ik gebruik het toetsenbordje zelfs icm windows en XBMC.
Achteraf gezien had ik toch liever een groter toetsenbord gekocht, de toetsen zijn echt klein en er is nauwelijks relief dus je drukt makkelijk verkeerd (zeker als je zoals mij grote handen hebt).
Maak je zoveel gebruik van een toetsenbord? Die van ons staat achter de tv verstopt nadat ik de hele install heb gedaan en de rest doen we met de muis. Wat voer je allemaal in, dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:18

Daniel36

vernieuwde formule

Tsja, dat toetsenbord is eigenlijk alleen noodzakelijk bij het installeren van o.s. e.d.
Ik kon nergens een los toetsenbordje vinden thuis, dus ik moest iets kopen.
Natuurlijk viel ik voor een draadloos toetsenbord met alles erop en eraan.
Kostte 40 euro of zo en gebruik ik nu eigenlijk nooit meer.
Alleen soms om een naam in te voeren als ik een film zoek.
Maar dan werkt het wel veel beter dan op Yatse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mijn afstandbediening is mijn tobo maar dat typt niet zo handig :) is zoiets van 5$ van ebay

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat is een goede gratis addon installer voor kodi?
Ik kan er wel wat vinden, maar allemaal betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik ben nog steeds relatief tevreden over de Mele F10 als remote/kb combo. De ene kant is een simpele ab met cursor en media controls, de andere een klein toetsenbordje voor snel een youtube zoekterm etc invullen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
sander817 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:22:
wat is een goede gratis addon installer voor kodi?
Ik kan er wel wat vinden, maar allemaal betaald
Kodi heeft een ingebouwde Add-on manager.
In de standaard repository staan talloze goede, gratis add-ons.
Eventueel kun je zelf andere repositories installeren, zodat je add-ons als bijvoorbeeld Retrospect kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 08:50

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik bedoel meer iets als aidymp.co.uk
er zijn zoveel plugins, dat ik niet meer weet welke goed is, en zo ontdek ik ineens veel goede plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sander817 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:02:
er zijn zoveel plugins, dat ik niet meer weet welke goed is, en zo ontdek ik ineens veel goede plugins
TVaddons.ag heeft ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
vanaalten schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:15:
Dat heb ik inderdaad ook gedaan: de meeste films gaan automatisch goed en de paar uitzonderingen heb ik via die 'refresh' aanpak zelf gekozen.

Echter nu ik die andere methode met .nfo-files weet ga ik die denk ik voortaan gebruiken: als je ooit eens de database weggooit of de boel herinstalleert, dan wordt met die nfo-aanpak de boel de tweede keer automatisch goedgezet.
Als je je database exporteert naar individuele files dan heb je allemaal mooie NFO's waarin dit soort aanpassingen ook staan :)

Lid van Team Kodi sinds 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog handiger: een shared db door middel van een mysql library. Je kopieert je advanced settings.xml en sources.xml naar de nieuwe client en je hebt direct je library (terug) op een nieuwe of al bestaande client.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 06-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:14
Al waaghalzen die Kodi Isengard als main hebben draaien?
Nog voor de beta's op Windows testmachine geprobeerd maar de vertaling was nog niet je van het, ook vond ik het addon menu maar moeilijk navigeerbaar. op wat er nu wel en niet installed is enzo.
sander817 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:02:
Je bedoelt "niet legal" addons?

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 07-05-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:15:
Al waaghalzen die Kodi Isengard als main hebben draaien?
Nog voor de beta's op Windows testmachine geprobeerd maar de vertaling was nog niet je van het, ook vond ik het addon menu maar moeilijk navigeerbaar. op wat er nu wel en niet installed is enzo.
Niet als "main" maar heb het wel draaien. Bij mij niet zo spannend, gebruik Kodi voornamelijk voor Film, Serie, Muziek en foto's. Dat lijkt allemaal wel behoorlijk te gaan, addon's die ik had draaien worden keurig bijgewerkt en menig skin lijkt ook behoorlijk zijn werk te doen, dus........ :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19
Afgelopen week Kodi op mijn Windows tablet geïnstalleerd. Ik dacht deze net zo in te richten als mijn HTPC, maar die vlieger gaat niet op. Aeon Nox ondersteund namelijk geen touch. In Aeon Nox zitten veel andere Add On's ingebouwd. Nu heb ik hier wel eens een lijst van gezien, maar die kan ik nergens meer vinden.

Doel is om de standaard touch skin nu maar om te bouwen met dezelfde Movies en Series Add On's.

Heeft iemand toevallig die lijst nog?

Edit: Inmiddels erachter gekomen dat Movies en TV Shows ook in de standaard skin zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 07-05-2015 23:57 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 28-09 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jumpman schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 23:40:
Afgelopen week Kodi op mijn Windows tablet geïnstalleerd. Ik dacht deze net zo in te richten als mijn HTPC, maar die vlieger gaat niet op. Aeon Nox ondersteund namelijk geen touch. In Aeon Nox zitten veel andere Add On's ingebouwd. Nu heb ik hier wel eens een lijst van gezien, maar die kan ik nergens meer vinden.

Doel is om de standaard touch skin nu maar om te bouwen met dezelfde Movies en Series Add On's.

Heeft iemand toevallig die lijst nog?
addon.xml openen van de desbetreffende skin, daar staan alle required addons in.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de beste nederlandstalige addons en/of websites voor live tv en tv programmas? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:38:
[...]

Niet als "main" maar heb het wel draaien. Bij mij niet zo spannend, gebruik Kodi voornamelijk voor Film, Serie, Muziek en foto's. Dat lijkt allemaal wel behoorlijk te gaan, addon's die ik had draaien worden keurig bijgewerkt en menig skin lijkt ook behoorlijk zijn werk te doen, dus........ :)
Ga hem vanavond op main systems installeren en zien wel waar het schip strand.
Voorzover ik gelezen heb wil de remote nog wel eens moeilijk doen met OpenELEC 5.95.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Ik wil/wou een simpele afspeellijst maken voor de Marvel Cinematic Universe, waarin alle films, one-shots, en serie afleveren op afspeel volgorde staan. Zoals op deze site te zien is: http://shieldtv.net/marvel-cinematic-timeline-viewing-guide

Dus ik dacht, simpel even alle films en series langs gaan en toevoegen aan afspeel lijst in de volgorde van mijn keuze. Maar ik kan in XBMC niks vinden wat even zo simpel is als het zou moeten zijn.

Smart playlist zijn retarded als fuck, als ik een mixed playlist maak is het altijd een muziek folder van 1 band (hoezo mixed :P). Als ik regel toevoeg dan wordt het altijd de video database. Oftewel dat werkt voor geen kant.

Dus ging ik googelen als brave tweaker, want ik wil niet dat de eerste reactie van een bitter mannetje is die zegt GOOGLE!!!

En dan vind ik enkel ingewikkelde dingen zoals custom NFO files (waar ik niet bij kan gezien ik XBMCBUNTU draai) en is ook weer niet zo simpel als het zou moeten zijn.

Mijn vraag, heeft XBMC een simpele "add to playlist functie zoals ELKE mediaspeler heeft (zoals GOM-player, WMP, etc). Of bestaat het enkel uit bovenstaande nodeloos ingewikkelde manieren?

Alvast bedankt namens een ietswat gefrustreerde tweaker die dagen met dit probleem zit te worstelen wat niet zo moeilijk zou moeten zijn. Of die nu het simpele over het hoofd ziet hehe

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19
Dreanor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:39:
Ik wil/wou een simpele afspeellijst maken voor de Marvel Cinematic Universe, waarin alle films, one-shots, en serie afleveren op afspeel volgorde staan. Zoals op deze site te zien is: http://shieldtv.net/marvel-cinematic-timeline-viewing-guide

Dus ik dacht, simpel even alle films en series langs gaan en toevoegen aan afspeel lijst in de volgorde van mijn keuze. Maar ik kan in XBMC niks vinden wat even zo simpel is als het zou moeten zijn.

Smart playlist zijn retarded als fuck, als ik een mixed playlist maak is het altijd een muziek folder van 1 band (hoezo mixed :P). Als ik regel toevoeg dan wordt het altijd de video database. Oftewel dat werkt voor geen kant.

Dus ging ik googelen als brave tweaker, want ik wil niet dat de eerste reactie van een bitter mannetje is die zegt GOOGLE!!!

En dan vind ik enkel ingewikkelde dingen zoals custom NFO files (waar ik niet bij kan gezien ik XBMCBUNTU draai) en is ook weer niet zo simpel als het zou moeten zijn.

Mijn vraag, heeft XBMC een simpele "add to playlist functie zoals ELKE mediaspeler heeft (zoals GOM-player, WMP, etc). Of bestaat het enkel uit bovenstaande nodeloos ingewikkelde manieren?

Alvast bedankt namens een ietswat gefrustreerde tweaker die dagen met dit probleem zit te worstelen wat niet zo moeilijk zou moeten zijn. Of die nu het simpele over het hoofd ziet hehe
http://kodi.wiki/view/Basic_playlists

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Upgraden hier naar Isengard resulteerde uit in een drama, met diverse clean installs als gevolg.
Gelukkig had ik een backup!

Achteraf was het simpel dus misschien heeft er iemand anders wat aan. (oorzaak ongeduldig)

Tijdens mijn (OE) upgrade duurde het allemaal te lang, vervolgens via SSH een reboot gedaan, had ik niet moeten doen.

Alle pogingen erna en met name de advancedsettings.xml met shared DB info, deden toen de boel laten hangen.

Wat er gebeurd is tijdens mijn reboot was dat de nieuwe DB corrupt geraakte en wat je dan ook doet, niets haalt uit.
Enige oplossing was de nieuwe DB uit MySQL verwijderen en deze opnieuw laten aanmaken, hoeveel tijd deze daarvoor dan ook nodig heeft,
Dus als je flinke DB heb kan het wel even duren ;)

Nadat DB OK was waren de overige client upgrades een eitje (DB was ten slotte in orde nu)

Alles draait prima nu, krijg zelfs het gevoel dat LiveTV kwaliteit veel beter geworden is maar kan ook bedrog zijn. Dutch translations hebben nog wel wat aandacht nodig, is veel wat in .EN is nog.

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 10-05-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 15:26:
Wat zijn de beste nederlandstalige addons en/of websites voor live tv en tv programmas? bedankt
Retrospect (voorheen XBMC Online TV) heeft de uitzending gemist van NPO.nl, RTL XL, SBS6, Net5, SBS9, Veronica. Van de NPO ook de live streams.

Alle kanalen staan hier http://www.rieter.net/content/xot/channels/.
Je kunt er ook de download vinden. Volg daarvoor wel even de installatie stappen: http://www.rieter.net/content/xot/troubleshooting/install/

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

schumi2004 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 20:07:
Upgraden hier naar Isengard resulteerde uit in een drama, met diverse clean installs als gevolg.
Gelukkig had ik een backup!

Achteraf was het simpel dus misschien heeft er iemand anders wat aan. (oorzaak ongeduldig)

Tijdens mijn (OE) upgrade duurde het allemaal te lang, vervolgens via SSH een reboot gedaan, had ik niet moeten doen.

Alle pogingen erna en met name de advancedsettings.xml met shared DB info, deden toen de boel laten hangen.

Wat er gebeurd is tijdens mijn reboot was dat de nieuwe DB corrupt geraakte en wat je dan ook doet, niets haalt uit.
Enige oplossing was de nieuwe DB uit MySQL verwijderen en deze opnieuw laten aanmaken, hoeveel tijd deze daarvoor dan ook nodig heeft,
Dus als je flinke DB heb kan het wel even duren ;)
Normaal gezien neemt zo'n MySQL-upgrade weinig tijd in beslag. Er zijn problemen hierrond bekend met beta 1.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Borromini schreef op zondag 10 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Normaal gezien neemt zo'n MySQL-upgrade weinig tijd in beslag. Er zijn problemen hierrond bekend met beta 1.
Was het ook niet gewend bij vorige upgrades maar deze keer duurde het allemaal wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Al enkele dagen (ik denk een week) doet de trakt add on het niet in mijn KODI installaties. Hebben jullie hier ook last van, of heb ik een lokaal probleempje? Ik draai OE (de laatste beta 1 met Isengard) en KODI voor Android (ook laatste versie isengard). Op beide installs heb ik hetzelfde probleem.

Ik gebruik trakt om de watched status bij te houden van mijn series. Omdat ik een centrale database gebruik is het niet voor het synchroniseren van de verschillende databases, maar vooral voor als een oude file vervangen wordt door een nieuwe. Na de update wordt de nieuwe file dan toch als watched aangemerkt door de synchronisatie met trakt. Nu begint de synchronisatie uit elkaar te lopen en dat is vervelend... Zijn er ook andere methodes om dit te regelen, zodat ik niet meer afhankelijk ben van trakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:34

Sa1

Mystic Spirit schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:34:
Al enkele dagen (ik denk een week) doet de trakt add on het niet in mijn KODI installaties. Hebben jullie hier ook last van, of heb ik een lokaal probleempje? Ik draai OE (de laatste beta 1 met Isengard) en KODI voor Android (ook laatste versie isengard). Op beide installs heb ik hetzelfde probleem.

Ik gebruik trakt om de watched status bij te houden van mijn series. Omdat ik een centrale database gebruik is het niet voor het synchroniseren van de verschillende databases, maar vooral voor als een oude file vervangen wordt door een nieuwe. Na de update wordt de nieuwe file dan toch als watched aangemerkt door de synchronisatie met trakt. Nu begint de synchronisatie uit elkaar te lopen en dat is vervelend... Zijn er ook andere methodes om dit te regelen, zodat ik niet meer afhankelijk ben van trakt?
Ik gebruikt welliswaar geen oe beta 1, maar heb wel zeer recentelijk een trakt update gehad. Hiervoor moest ik een trakt pin toevoegen bij de config van de trakt plugin. Hierna werkte het weer keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Sa1 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:10:
[...]
Ik gebruikt welliswaar geen oe beta 1, maar heb wel zeer recentelijk een trakt update gehad. Hiervoor moest ik een trakt pin toevoegen bij de config van de trakt plugin. Hierna werkte het weer keurig.
Dat is nieuw voor mij... Heb ook geen pin ingesteld bij trakt. Zal eens even op onderzoek uit...

Edit:
API is aangepast.. Dat is inmiddels duidelijk. Ik kom echter niet door de authenticatie heen...

Dit is hoe het proces gaat:
- Open de settings van trakt plugin
- Open de URL voor de pin http://trakt.tv/pin/999 in een browser
- In het browser scherm verschijnt de pin van 8 tekens
- Ik neem de pin over in de trakt plugin en sla op
- Nu verwacht ik in het browser scherm op "next step" te kunnen klikken maar dat gaat niet... De knop blijft grijs / niet beschikbaar.

Moet ik misschien zelf een api aanmaken in de API sectie op de trakt site?

[ Voor 40% gewijzigd door Mystic Spirit op 13-05-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:27:
[...]

Dat is nieuw voor mij... Heb ook geen pin ingesteld bij trakt. Zal eens even op onderzoek uit...

Edit:
API is aangepast.. Dat is inmiddels duidelijk. Ik kom echter niet door de authenticatie heen...

Dit is hoe het proces gaat:
- Open de settings van trakt plugin
- Open de URL voor de pin http://trakt.tv/pin/999 in een browser
- In het browser scherm verschijnt de pin van 8 tekens
- Ik neem de pin over in de trakt plugin en sla op
- Nu verwacht ik in het browser scherm op "next step" te kunnen klikken maar dat gaat niet... De knop blijft grijs / niet beschikbaar.

Moet ik misschien zelf een api aanmaken in de API sectie op de trakt site?
Als je die pin hebt ingevuld in Kodi moet het al goed zijn. Ik herinner me iig niet dat ik daarna nog iets heb moeten doen, heb de browser gewoon afgesloten. Test eens of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

BigWillem89 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:44:
[...]

Als je die pin hebt ingevuld in Kodi moet het al goed zijn. Ik herinner me iig niet dat ik daarna nog iets heb moeten doen, heb de browser gewoon afgesloten. Test eens of het werkt?
In eerste instantie niet, maar om de een of andere wazige reden doet hij het nu wel... Misschien toch ook kleine storing bij trakt of dat een reboot heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb iets heel raars en hoop dat iemand weet wat het is. Heb XBMC op mijn Nuc en wil een full hd blu-ray van 45GB streamen. Dat gaat prima, tot er een soort hele drukke scènes komen, met bijvoorbeeld een scène snachts met heel veel lampjes... Dan lijkt het beeld op mijn TV te haperen, ene seconde gaat t een soort vertraagd en vlak daarna schiet het toch weer snel voorbij. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:13:
Ik heb iets heel raars en hoop dat iemand weet wat het is. Heb XBMC op mijn Nuc en wil een full hd blu-ray van 45GB streamen. Dat gaat prima, tot er een soort hele drukke scènes komen, met bijvoorbeeld een scène snachts met heel veel lampjes... Dan lijkt het beeld op mijn TV te haperen, ene seconde gaat t een soort vertraagd en vlak daarna schiet het toch weer snel voorbij. Iemand enig idee?
Ik heb net een bakje extra sterke koffie gezet en boven het net gebruikte koffie-filter gehangen, maar het wordt me niet duidelijk, dan toch maar even een beroep doen op het roze gedeelte wat hieronder staat ;)

Edit: blijkbaar is iets meer informatie verstrekken toch teveel gevraagd gezien onderstaande reactie? Wat is er mis mee om even op te geven waar je XBMC (geen Kodi blijkbaar) mee probeert te gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2015 13:23 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:13:
Streaming? Dan denk ik dat die scene te zwaar is voor de verbinding.
Druk eens op 'o' (voor Codecinfo) vlak voor die scene. Mijn verwachting is dat de Mb/s omhoogschiet en dat het aantal drops en skips stijgt.
Oplossing is om het lokaal af te spelen in plaats van te streamen. Of om de buffer in Kodi aan te passen (zie hier hoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Vincent_ schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:31:
[...]

Streaming? Dan denk ik dat die scene te zwaar is voor de verbinding.
Druk eens op 'o' (voor Codecinfo) vlak voor die scene. Mijn verwachting is dat de Mb/s omhoogschiet en dat het aantal drops en skips stijgt.
Oplossing is om het lokaal af te spelen in plaats van te streamen. Of om de buffer in Kodi aan te passen (zie hier hoe)
Kijk daar heb ik wat aan :) Ik stream het vanaf een SMB share die in principe 100MBit/s haalt, dus dat zou voldoende moeten zijn, maar het aanpassen van die cache is misschien wel een goede. Vanavond eens kijken hoe het aantal Mb/s omhoog schiet in die scene! Thanks!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 09:05
Sinds ik v15.0 van Kodi heb geinstalleerd heb ik last van haperingen wanneer ik muziek afspeel. Ik draai Kodi op een laptop en stream vanaf een DS214play. Films streamen gaat perfect, full hd etc. Maar een flac bestandje hapert/buffert iedere 30 seconden :P Iemand een idee waar dit van kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Defnosh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:56:
Sinds ik v15.0 van Kodi heb geinstalleerd heb ik last van haperingen wanneer ik muziek afspeel. Ik draai Kodi op een laptop en stream vanaf een DS214play. Films streamen gaat perfect, full hd etc. Maar een flac bestandje hapert/buffert iedere 30 seconden :P Iemand een idee waar dit van kan komen?
Je draait met een niet final versie van Kodi. Hoe gaat het als je gebruik maakt van de Final v14?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:10
Defnosh schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 17:56:
Niet gek voor Isengard development build, maar kijk 'ns in je log-files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:18

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Dreanor schreef op zondag 10 mei 2015 @ 18:39:
Thanx voor de cinematic timeline :) Added to favs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DennusB schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 08:41:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan :) Ik stream het vanaf een SMB share die in principe 100MBit/s haalt, dus dat zou voldoende moeten zijn, maar het aanpassen van die cache is misschien wel een goede. Vanavond eens kijken hoe het aantal Mb/s omhoog schiet in die scene! Thanks!
De Blu-Rayspec gaat niet voorbij 45 Mbps inclusief audio vziw.

Zoals iemand anders zei: check de logs. Deel ze, zodat anderen kunnen meekijken. Nu steek je je natte vinger in de lucht om te zien van waar de wind komt, bij wijze van spreken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Weet iemand waarom een Youtube Live stream niet werkt in Kodi Openelec?
Het gaat om de 24 renner stream:

https://youtu.be/JkYITD0mNEE

Ik heb de stream in mijn favoriten opgeslagen en als ik dan via de youtube addon in Kodi deze wil openen dan krijg ik een fout melding.
Zelfde gebeurt als ik deze stream via Yatse naar mijn openelec systeem wil overzetten.

Heb een log file maar kom er zelf niet uit.Misschien dat iemand een idee heeft?

http://xbmclogs.com/pyd6uo6wd

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
seninha schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:20:

Ik heb de stream in mijn favoriten opgeslagen en als ik dan via de youtube addon in Kodi deze wil openen dan krijg ik een fout melding.
Zelfde gebeurt als ik deze stream via Yatse naar mijn openelec systeem wil overzetten.

Weer eens iemand die een log post! _/-\o_

Anyhoe; ik meen mij te herinneren dat "live stream" een 'work in progress' is; sommigen werken wel, sommigen niet.
Als ik het linkje terug kan vinden dan update ik mijn post.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
ok een aantal mensen zal deze post negatief vinden maar ieder zijn mening. Voorop gesteld kodi/xbmc is prachtige software en ik zou ook niet willen missen maar sommige dingen moeten echt beter!!!

Ik gebruik xbmc/kodi al ruim 11 jaar dagelijks en hoewel ik tevreden ben met het afspelen blijf ik die bibliotheek modus een gedrocht vinden. Ja ik heb alles goed ingesteld staan maar echt goed werken doet het niet.

Zoals iedereen wel ervaart wordt lang niet alles gevonden, soms ligt het aan de titel een schrijffout of het jaartal verschilt of de film kan gewoon niet worden gevonden op info site en de andere keer ineens wel. In plaats van dat kodi dan netjes vraagt wil je deze film handmatig selecteren uit een lijstje gaat die gewoon door met scrapen. je moet dan zelf je hele mediabibliotheek doorkijken om te zien wat er niet is ingelezen. Ook heb ik gemerkt dat er veel verschil zit in de versies op Linux en windows qua scrapen. (exact zelfde instellingen) Op de ene vindt die iets wel en op de andere niet. (?)

En dan kun je zeggen, ja je kunt je mediainfo met aparte software beheren (.nfo's etc) maar dat is ook een berg werk en ik heb diverse software geprobeerd ooit en dat was ook niet echt een succes. Je verwacht gewoon dat het goed werkt en dat doet het niet.

Over de series heb ik eigenlijk nog de minste klachten. Alleen soms voeg je in sickbeard een serie toe die nog moet beginnen. Kodi ziet dan ineens die map en gaat scrapen. vaak vind die dan niks omdat die serie dan nog niet is toegevoegd op de bekende sites. (logisch) Alleen later als die serie lopend is denk je dat kodi de media informatie heeft aangevuld NEE DUS!.. moet je met hand die serie info gaan verversen om netjes plaatjes en mediainfo te krijgen. Kijk dat zijn van die dingen dat je denk.. hoe moeilijk kan het zijn om het meteen goed te maken.

Ik heb het zo ingesteld dat mijn bibliotheek bij het opstarten van kodi meteen wordt bijgewerkt is wel net zo makkelijk aangezien er dagelijks content bij komt. Alleen als je bijv content verwijderd en dat gebeurt uiteraard niet altijd vanaf kodi box1 maar ook wel is vanaf box2 of direct op de fileserver dan verwacht je toch dat de bibliotheek dat ook doorheeft en het liefst meteen bijwerkt op het moment kodi wordt gestart of van mij part wordt afgesloten maar nee hoor.. Je moet telkens bij systeem instellen zelf die bibliotheek opschonen......Echt hoe verzinnen ze dit?. En misschien is het wel met een plugin/scripting op te lossen maar zoiets hoort gewoon standaard goed te werken.

Kijk het mooiste zou zijn en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.. een centrale database als je meer boxen hebt draaien maar dan wel op zo''n manier dat niet allerlei rare handleidingen moet volgen om het voor elkaar te krijgen. Het zou me vast wel lukken maar ik begin er niet aan omdat je straks allerlei problemen kunt verwachten als er weer een nieuwe versie uitkomt. Ze moeten daar gewoon een server compontent voor maken voor windows en Linux.. als zijnde klik next next next finisch of apt-get install pakketnaam en dat je dan op de kodi client even aangeeft hier is het server ip en dat is de poort en dan het liefst ook dat media scapen en biblithreek onderhoud gelijk op het server component gebeurd.

Ik ben laatst in de situatie beland waarbij ik mijn fileserver een nieuwe naam en ip adres moest geven omdat ik een aantal dingen in mijn active directory/netwerk heb veranderd, afijn ik dacht dat moet ik even aanpassen in kodi. Alleen dat kan dus niet want blijkbaar wordt alles in die database opgeslagen als harde paden. Dus je bent meteen verplicht alles opnieuw in te lezen, ik heb nog geprobeerd de database bestanden direct te bewerken met een editor en het path voor elk bestand aan te passen maar dat ging ook niet helemaal goed.

Ander voorbeeld waar dit ook een probleem is, ik heb mijn films op een bepaalde schijf staan. Stel je wilt dat verplaatsen naar andere folder met een andere naam. Op het moment je de films verplaatst en opnieuw inleest ben je al je vinkjes kwijt. Je zou verwachten dat kodi netjes alle bestanden die worden ingelezen hashed en op basis daarvan informatie bewaard en dus kan zien als dezelfde film op een andere plek opduikt maar nee hij voegt 'm gewoon opnieuw toe zonder vinkjes, vaak ook nog dat die dubbel in de bibliotheek komt te staan..

Ook wat betreft de releases en die plugins.. is ook een gedoe.. laat ze gewoon wat functionaliteit standaard inbouwen want nu kom je vaak in de situatie dat plugins na 6 maanden ineens niet meer werken omdat er schijnbaar een nieuwe kodi release is en de plugin voor die oude versie dan blijkbaar niet meer verder ontwikkeld wordt of niet bijgehouden. Kijk als het een 5 jaar oude versie betreft kan ik dat voorstellen maar niet met iets van amper 6 maanden geleden is.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen waar kodi na 11 jaar ontwikkeling helaas qua core functionaliteit niet volwassen is en dat is toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je gebruikt al 11 jaar dagelijks gratis deze software? Je mag ze wel een donatie geven. :+
http://kodi.tv/contribute/donate/

Ook kan men hier niet zoveel met je klachten. Volgens mij moet je hier zijn:
https://github.com/xbmc/xbmc/issues

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 17-05-2015 22:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Terrestrial schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
ok een aantal mensen zal deze post negatief vinden maar ieder zijn mening. Voorop gesteld kodi/xbmc is prachtige software en ik zou ook niet willen missen maar sommige dingen moeten echt beter!!!
...........
Ooit al eens de MySQL database uitgeprobeerd voor meerdere systemen (http://kodi.wiki/view/MySQL)? Werkt als een trein, even MySQL installeren via de install wizard, advancedsettings.xml bijwerken hopla, alles werkt. Draai hier 4 systemen (Windows, rPi, Linux, FireTV) en echt nooit problemen.

Dan geeft je 25 EUR uit aan een rPi2 en die laat je je Kodi server zijn, oftwel, daar draai je Kodi 24-7 en die laat je de shared DB bijwerken. Even instellen dat je deleted files wilt verwijderen bij een update en je rPi doet alles voor je.

Addons moeilijk, kom op! Ze hebben een repository systeem (redelijk standaard) die uit zichzelf updates pushed als je het inschakeld? Hoe moelijk kan het zijn.

Dus, mijn vrouw en 2 dochters (oudste is 5 jaar) weten hoe het werkt en hoe ze het moeten gebruikenL Kodi rules. Maar zoals met alles moet je er als ware Tweaker wel wat liefde in stoppen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Om je (shared db via mysql) up to date te houden, kun je ook watchdog gebruiken. Deze addon scant min of meer real time je db om te zien wat er bij gekomen is, of wat verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 19:36

TRaSH

koffie ?

Terrestrial schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:27:
...
Zoals iedereen wel ervaart wordt lang niet alles gevonden, soms ligt het aan de titel een schrijffout of het jaartal verschilt of de film kan gewoon niet worden gevonden op info site en de andere keer ineens wel. In plaats van dat kodi dan netjes vraagt wil je deze film handmatig selecteren uit een lijstje gaat die gewoon door met scrapen. je moet dan zelf je hele mediabibliotheek doorkijken om te zien wat er niet is ingelezen. Ook heb ik gemerkt dat er veel verschil zit in de versies op Linux en windows qua scrapen. (exact zelfde instellingen) Op de ene vindt die iets wel en op de andere niet. (?)
heb daar eigenlijk nooit last van,
ik gebruik de naming die op IMDB staat met dat jaartal en dat is bij mij nog nooit fout gegaan
Over de series heb ik eigenlijk nog de minste klachten. Alleen soms voeg je in sickbeard een serie toe die nog moet beginnen. Kodi ziet dan ineens die map en gaat scrapen. vaak vind die dan niks omdat die serie dan nog niet is toegevoegd op de bekende sites. (logisch) Alleen later als die serie lopend is denk je dat kodi de media informatie heeft aangevuld NEE DUS!.. moet je met hand die serie info gaan verversen om netjes plaatjes en mediainfo te krijgen. Kijk dat zijn van die dingen dat je denk.. hoe moeilijk kan het zijn om het meteen goed te maken.
ligt gedeeltelijk aan je instelling van sickbeard,
gebruik het al een tijdje niet meer omdat ik overgestapt ben naar Sonarr.
maar je kan instellen dat hij geen folder aanmaakt van een serie die nog moet uitkomen.
pas nadat hij released/gedownload is.
op die momenten zijn de scraper sites ook bijgewerkt.
er zijn veel mensen die niet willen dat er continue word bijgewerkt,
erg vervelend als je bv je eigen fanart etc uitgezocht hebt en op eens veranderd het.
Ik heb het zo ingesteld dat mijn bibliotheek bij het opstarten van kodi meteen wordt bijgewerkt is wel net zo makkelijk aangezien er dagelijks content bij komt. Alleen als je bijv content verwijderd en dat gebeurt uiteraard niet altijd vanaf kodi box1 maar ook wel is vanaf box2 of direct op de fileserver dan verwacht je toch dat de bibliotheek dat ook doorheeft en het liefst meteen bijwerkt op het moment kodi wordt gestart of van mij part wordt afgesloten maar nee hoor.. Je moet telkens bij systeem instellen zelf die bibliotheek opschonen......Echt hoe verzinnen ze dit?. En misschien is het wel met een plugin/scripting op te lossen maar zoiets hoort gewoon standaard goed te werken.
wiki lezen daarin staat beschreven hoe de library gecleaned kan worden bij scan,
wil je het soort van realtime dan moet je denken aan een shared mysql database met een kodi client die 24/7 draait
Kijk het mooiste zou zijn en ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.. een centrale database als je meer boxen hebt draaien maar dan wel op zo''n manier dat niet allerlei rare handleidingen moet volgen om het voor elkaar te krijgen. Het zou me vast wel lukken maar ik begin er niet aan omdat je straks allerlei problemen kunt verwachten als er weer een nieuwe versie uitkomt. Ze moeten daar gewoon een server compontent voor maken voor windows en Linux.. als zijnde klik next next next finisch of apt-get install pakketnaam en dat je dan op de kodi client even aangeeft hier is het server ip en dat is de poort en dan het liefst ook dat media scapen en biblithreek onderhoud gelijk op het server component gebeurd.
plex heeft dat als ik me niet vergis,
kodi is er langzaam mee bezig.
ik heb 1% linux knowhow en mysql knowhow maar een shared mysql aanmaken viel me reuze mee,
is me zelf gelukt om dat met 2 verschillende profielen te doen dat ze gescheiden database hebben.
Ik ben laatst in de situatie beland waarbij ik mijn fileserver een nieuwe naam en ip adres moest geven omdat ik een aantal dingen in mijn active directory/netwerk heb veranderd, afijn ik dacht dat moet ik even aanpassen in kodi. Alleen dat kan dus niet want blijkbaar wordt alles in die database opgeslagen als harde paden. Dus je bent meteen verplicht alles opnieuw in te lezen, ik heb nog geprobeerd de database bestanden direct te bewerken met een editor en het path voor elk bestand aan te passen maar dat ging ook niet helemaal goed.
heb ik ook gehad,
leek te werken maar heb ergens een screw up gemaakt. 8)7
library opnieuw inscannen was toen voor mij ook de snelste en makkelijkste manier.
andere oplossing is om eerst een export library naar losse files te maken dan gaat dat inscannen een stuk sneller.
Ander voorbeeld waar dit ook een probleem is, ik heb mijn films op een bepaalde schijf staan. Stel je wilt dat verplaatsen naar andere folder met een andere naam. Op het moment je de films verplaatst en opnieuw inleest ben je al je vinkjes kwijt. Je zou verwachten dat kodi netjes alle bestanden die worden ingelezen hashed en op basis daarvan informatie bewaard en dus kan zien als dezelfde film op een andere plek opduikt maar nee hij voegt 'm gewoon opnieuw toe zonder vinkjes, vaak ook nog dat die dubbel in de bibliotheek komt te staan..
gebruik daar trakt voor,
wist in het begin niet eens dat het daarmee werkte.
totdat ik me pi ging installeren in me slaapkamer en trakt alle watch statussen goed zette.
(toen had ik nog geen shared mysql)
over privacy bla bla er is een optie om trakt op private te zetten ;)
Ook wat betreft de releases en die plugins.. is ook een gedoe.. laat ze gewoon wat functionaliteit standaard inbouwen want nu kom je vaak in de situatie dat plugins na 6 maanden ineens niet meer werken omdat er schijnbaar een nieuwe kodi release is en de plugin voor die oude versie dan blijkbaar niet meer verder ontwikkeld wordt of niet bijgehouden. Kijk als het een 5 jaar oude versie betreft kan ik dat voorstellen maar niet met iets van amper 6 maanden geleden is.

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te verzinnen waar kodi na 11 jaar ontwikkeling helaas qua core functionaliteit niet volwassen is en dat is toch wel erg jammer.
dat heb je met opensource en onbetaalde krachten,
iedereen of de meeste doen het er naast en vrijwillig.
bij de meeste plugins is er wel een github source waar iedereen zelf kan door ontwikkelen.
zoals dat met trakt is gebeurd.
ze gaan nu juist meer dingen uit de standaard ingebouwde kodi halen zodat het makkelijker word,
zoals
  • Split PVR add-ons into separate projects which should allow updates through repo in the future
  • Immediately fetch updates from repository after Kodi version upgrade
  • Remove certain codecs from our core code and made add-ons out of them. Audio encoders/decoders
en misschien is XBMC/Kodi niks voor jouw en moet je rond kijken naar wat anders
zoals PLEX, MediaPortal of zelf JRiver Media Center

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
Jorgen schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:24:
Om je (shared db via mysql) up to date te houden, kun je ook watchdog gebruiken. Deze addon scant min of meer real time je db om te zien wat er bij gekomen is, of wat verwijderd is.
Dat doet Kodi zelf al zoals de man boven je zegt.
Ik gebruik thuis dezelfde setup. Echter heb ik een HTPC als server en rPi's als clients.
Allemaal pushen ze zelf de data naar de MySQL server zodat dit voor allen ook inzichtelijk is en realtime werkt.
Boven serie kijken, sub downloaden, vrouwlief gaat op bed, ik naar beneden, klik 'm aan, en verder spelen waar ik gebleven was met sub en al.
Geen syncen e.d., gewoon door Kodi zelf automatisch laten pushen, alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 06:51
Ik gebruik Kodi in combinatie met Plex Media Server en dat werkt echt super. Je hebt het voordeel van een aparte media server en gesynchroniseerde statussen. PMS streamt ook lekker over het internet naar al mijn devices en mijn Kodi streamt de media rechtstreeks zonder transcoding.

Wanneer er nieuwe media bij komt, scant mijn PMS automatisch de juiste mappen en voegt dat toe.

Het enige wat je nodig hebt:

Kodi
Plex Media Server
PlexBMC

Nu zou ik graag nog een Retrospect add-on voor PMS zien. Binnen Kodi werkt dit redelijk goed, maar ik zou dat allemaal graag streamen naar al mijn devices.

Dit draait bij mij allemaal op een Mac Mini die aan mijn TV zit. Boven gebruik ik een chromecast icm de iOS app. Mocht ik ergens anders zijn, dan gebruik ik vaak mijn laptop met web-interface.

[ Voor 13% gewijzigd door sorted.bits op 17-05-2015 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36
sorted.bits schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:31:
Ik gebruik Kodi in combinatie met Plex Media Server en dat werkt echt super. Je hebt het voordeel van een aparte media server en gesynchroniseerde statussen. PMS streamt ook lekker over het internet naar al mijn devices en mijn Kodi streamt de media rechtstreeks zonder transcoding.

Wanneer er nieuwe media bij komt, scant mijn PMS automatisch de juiste mappen en voegt dat toe.

Het enige wat je nodig hebt:

Kodi
Plex Media Server
PlexBMC

Nu zou ik graag nog een Retrospect add-on voor PMS zien. Binnen Kodi werkt dit redelijk goed, maar ik zou dat allemaal graag streamen naar al mijn devices.

Dit draait bij mij allemaal op een Mac Mini die aan mijn TV zit. Boven gebruik ik een chromecast icm de iOS app. Mocht ik ergens anders zijn, dan gebruik ik vaak mijn laptop met web-interface.
Ik heb PMS ook geïnstalleerd; en deze deelt de 'watched' status met Kodi d.m.v. Trakt. Werkt goed. PMS wordt bij mij alleen gebruikt voor streamen, naar telefoon of elders. Lokaal is alleen Kodi zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 19:31
seninha schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:20:

Vandaag die stream aangehad op een raspberry-pi 1 model, icm open elec. En dat draaide gewoon goed.

Weet niet welke versie van open elec dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Dacuuu schreef op zondag 17 mei 2015 @ 23:31:
[...]

Vandaag die stream aangehad op een raspberry-pi 1 model, icm open elec. En dat draaide gewoon goed.

Weet niet welke versie van open elec dat was.
Dat zou misschien kunnen omdat jij de stream geopend heb nadat de live uitzending afgelopen was. Race was namelijk van zaterdag 16h00 tot zondag 16h00

Ik draai gewoon de laatste Openelec 5.0.8

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
seninha schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Dat zou misschien kunnen omdat jij de stream geopend heb nadat de live uitzending afgelopen was. Race was namelijk van zaterdag 16h00 tot zondag 16h00

Ik draai gewoon de laatste Openelec 5.0.8
Nope, ik heb zaterdag avond tussen half 8 en 9 gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ok,raar. Dan begrijp ik er echt niets van.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Dacuuu schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:15:

Nope, ik heb zaterdag avond tussen half 8 en 9 gekeken.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Helder >:)

Uitleg: zaterdag avond tussen half 8 en 9 de LIVEstream bekeken via de Raspberry Pi 1. De youtube link doorgepusht met Yatse remote.

En heb de stream op andere tijdstippen ook bekeken via de chromecast, pc, tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:31
.
Belangrijk nieuws voor gebruikers van SuperRepo

SuperRepo heeft de generator voor de repositories geupgrade, maar dat heeft wel tot gevolg dat je dit keer handmatig SuperRepo moet upgraden: https://superrepo.org/new...di-generator-v7-kicks-in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand een idee waarom XMBC (v13.3 op Minix en v13.1 op laptop met Win7) "Mijn film" alleen kan afspelen via de bestandslijst en niet via de bibliotheek? Ik krijg dan steeds de melding dat de video niet aanwezig is. Ik heb drie verschillende versies geprobeerd van dezelfde film op 2 verschillende apparaten, maar het lukt dus niet. Alle Media staat op mijn NAS. VLC speelt het probleemloos af.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
13:04:29 T:6008   ERROR: Failed to open(//Films/Mijn film/) opendir call failed with "NFS: Lookup of //Films failed with NFS3ERR_NOENT(-2)"
13:04:29 T:6008   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://192.168.2.2/volume1/video/Films/Mijn film/
13:04:30 T:6040  NOTICE: Thread VideoInfoDownloader start, auto delete: false
13:04:33 T:6008   ERROR: Failed to open(//Films/Mijn film/) opendir call failed with "NFS: Lookup of //Films failed with NFS3ERR_NOENT(-2)"
13:04:33 T:6008   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://192.168.2.2/volume1/video/Films/Mijn film/
13:04:33 T:4132  NOTICE: Thread VideoInfoDownloader start, auto delete: false
13:04:39 T:6008   ERROR: Failed to open(//Films/Mijn film/) opendir call failed with "NFS: Lookup of //Films failed with NFS3ERR_NOENT(-2)"
13:04:39 T:6008   ERROR: XFILE::CDirectory::GetDirectory - Error getting nfs://192.168.2.2/volume1/video/Films/Mijn film/

In het zelfde log, kom ik ook deze melding tegen:

code:
1
2
12:53:57 T:5732   ERROR: C:\Users\Mijn naam\AppData\Roaming\XBMC\addons\script.module.requests\lib\requests\packages\urllib3\util\ssl_.py:79: InsecurePlatformWarning: A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedocs.org/en/latest/security.html#insecureplatformwarning.
                                              InsecurePlatformWarning

Ik heb echter niets aan mijn setup veranderd, m.u.v. een nieuwe poort gekozen op mijn NAS voor toegang via SSH. (Dat werd door DSM aangeraden.)

[ Voor 22% gewijzigd door Jorgen op 20-05-2015 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Jorgen schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:18:
Ik heb echter niets aan mijn setup veranderd, m.u.v. een nieuwe poort gekozen op mijn NAS voor toegang via SSH. (Dat werd door DSM aangeraden.)
Draai dat eens terug en probeer nog eens.
Waarschijnlijk de meest simpele fix.
Als je je NAS niet aan het internet hebt hangen, lijkt een secure connectie mij niet echt noodzakelijk.

En anders google mbv de informatie (inclusief url!) die duidelijk in je logging staat:
A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedo...l#insecureplatformwarning.

We willen je best helpen, maar je mag erg wel iets zelf voor doen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een schaamteloze crosspost voor Kodi-gebruikers met een BRIX: USB disconnects - Windows 7 x64 (ik heb echt ff wat hulp nodig).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb de Kodi geinstalleerd op een eigen gebouwde HTPC (reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014).
OS is ubuntu

Alles werkt perfect alleen als ik films kijk en de scene is donker dan is alles heel erg donker.
Normale scenes is geen probleem maar als iemand bijv. een donkere kamer binnen loopt dan zie je bijna niks. Als ik deze mkv afspeel op bijv. me laptop is het wel goed.
iemand idee?

Volgens dit forum (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=179163) moet ik dan deze setting aanpassen alleen deze heb ik niet (is ook wel oude post uit 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Maxximus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:46:

Volgens dit forum (http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=179163) moet ik dan deze setting aanpassen alleen deze heb ik niet (is ook wel oude post uit 2011)
Die setting is er nog steeds wel (zo uit mijn hoofd), maar kan zijn dat je eerst even je 'settings level' aan moet passen; Kodi --> settings en dan helemaal links onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Dank je dat was de oplossing moest op expert staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 16:17
Maxximus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:46:
Ik heb de Kodi geinstalleerd op een eigen gebouwde HTPC (reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014).
OS is ubuntu

Alles werkt perfect alleen als ik films kijk en de scene is donker dan is alles heel erg donker.
Normale scenes is geen probleem maar als iemand bijv. een donkere kamer binnen loopt dan zie je bijna niks. Als ik deze mkv afspeel op bijv. me laptop is het wel goed.
iemand idee?

Ik heb dat ook gehad. Ik heb het via de driver software van mijn videokaart kunnen oplossen. Daar had ik die RGB setting etc staan.

Nevermind, ik zie dat je het al hebt opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 22-05-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09 22:54

jefjef

learning by doing

Kan iemand mij uitleggen dat wanneer ik vaapi uitzet in het XBMC gedeelte van de QNAP, SD opgenomen films wel kan zien en en HD files, zoals MKV, alleen met schokken/niet sync kan bekijken. En dan als ik vaapi inschakel ik alleen veel kleurige banen te zien krijg. Vaapi is toch hardware versnelling? met Vaapi ingeschakeld zou ik toch eigenlijk mkv opgenomen files goed moeten kunnen bekijken?

Heeft iemand voor mij de juiste instellingen voor XBMC op een QNAP? Mogelijk dat toch te veel/weinig heb aangevinkt.

NB ik heb deze vraag ook in QNAP forum gedeelte gezet maar volgens mij is deze vraag hier beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
XBMC gedeelte van Qnap?
Ik heb zo geen weet van een Qnap Xbmc combi, doe eens wat meer relevante informatie geven?
Mijn glazen bol is kapoet.

Wat ik je wel, wat betreft hardware encoding/decoding, kan vertellen: Intel heeft VAAPI, Nvidia heeft VDPAU, AMD heeft XvBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nnoitra schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Draai dat eens terug en probeer nog eens.
Waarschijnlijk de meest simpele fix.
Als je je NAS niet aan het internet hebt hangen, lijkt een secure connectie mij niet echt noodzakelijk.

En anders google mbv de informatie (inclusief url!) die duidelijk in je logging staat:
A true SSLContext object is not available. This prevents urllib3 from configuring SSL appropriately and may cause certain SSL connections to fail. For more information, see https://urllib3.readthedo...l#insecureplatformwarning.

We willen je best helpen, maar je mag erg wel iets zelf voor doen :>
Die pagina en soortgelijke informatie had ik gelezen - dat had ik erbij moeten zetten - echter begreep ik daar niet zoveel van.
Ik zal het checken of het weer werkt, als ik de poort weer terug heb gezet. Mijn NAS wordt inderdaad alleen vanaf mijn huis benaderd via het netwerk. Hij is niet helemaal los van het internet, daar ik CP/SB/SAB gebruik.

Edit:
Ik heb de standaardpoort weer ingesteld, in Kodi de film verwijderd en de library opgeschoond; daarna de film via DSM verplaatst naar een andere map en later weer teruggezet. Kodi opnieuw opgestart, film werd gevonden, maar kan nog steeds niet worden afgespeeld in library-modus. Het is een mkv-bestand. Via bestanden wordt hij wel gevonden en afgespeeld. Hij weet zelfs waar ik gebleven ben. Wat er dus mis is met deze specifieke film, is mij een raadsel.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 22-05-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:45
Bij mij worden niet alle films opgenomen in de library. Ik heb hiervoor Tinymediamanager gedownload op mijn pc en hiermee de (kinder)films voorzien van informatie, welke netjes bij de films in de mappen komt te staan. Alleen pakt Kodi (op mijn RPI2) dit niet op. Heeft iemand een tip hoe ik dit wel netjes ingeladen krijg? Nu kunnen de kids de helft van de films niet kiezen via de moviewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

bevat de .nfo file wel alle benodigde informatie ?
ik zelf gebruik totaal geen mediamanager voor me film info aangezien Kodi bij mij alles netjes oppakt ook de films van me dochter (maar dat zijn hoofdzakkelijk disney films die gewoon via imdb, tmdb te vinden zijn.
had je een voorbeeld welke hij niet pakt ?
welke scraper gebruik je ?

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinalien
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 16:53
Kan iemand uitleggen hoe je een costum skin o.a de Xbox one skin kan installeren?
Mijn os is win 8.1 zou het graag op mijn raspberry pi 2 willen installeren.
Skin van kodi forum geïnstalleerd in zip file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HIer staat het stap-voor-stap uitgelegd:

http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Change_skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
De volgende link is overleden

code:
1
http://mirrors.kodi.tv/releases/win32/kodi-14.2-Helix.exe

:| .

Iemand een mirror ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Uberoon schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:20:

code:
1

Doet het prima.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hier download hij hem zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Uberoon schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:20:

code:
1

Even googlen naar kodi-14.2-Helix.exe is toch niet zo moeilijk, wel?

[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 25-05-2015 15:31 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberoon
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 11:32
Heul vaag, 2 browser geprobeerd.. zal wel firewall issue zijn o.i.d. 8)7 .

Bedankt voor de moeite :$ .
Nu ff via telefoon binnen gehaald en via usb dan maar :*) .

@ iedereen hierboven: excuus ! heb gegoogeld en 2 fake bestanden binnengehaald. Ik denk dat deze computer beetje spyware (en weet ik veel wat allemaal nog meer) probleempjes heeft.

[ Voor 59% gewijzigd door Uberoon op 25-05-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm... ik heb een foutje gemaakt bij het vervangen van mijn router. Heb er geen rekening mee gehouden dat dit de library in de war schopt. De content staat namelijk op mijn NAS en de adressering is veranderd. Nu zit ik met locaties die dubbel gekoppeld lijken en content staat dubbel in de libraries... :/

Nu was ik toch aan het kijken om Openelec in te ruilen voor Kodibuntu, omdat ik graag Steam vanuit Kodi wil launchen. Echter is een ex- /import van de library nu niet mogelijk totdat ik dit fix. En die import is wel nodig als ik mijn watch states wil behouden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Edmin schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 15:00:
Hmm... ik heb een foutje gemaakt bij het vervangen van mijn router. Heb er geen rekening mee gehouden dat dit de library in de war schopt. De content staat namelijk op mijn NAS en de adressering is veranderd. Nu zit ik met locaties die dubbel gekoppeld lijken en content staat dubbel in de libraries... :/

Nu was ik toch aan het kijken om Openelec in te ruilen voor Kodibuntu, omdat ik graag Steam vanuit Kodi wil launchen. Echter is een ex- /import van de library nu niet mogelijk totdat ik dit fix. En die import is wel nodig als ik mijn watch states wil behouden :'(
export naar single file en die editten zodat de dubbele items weg zijn. Is wel ff werk, maar uiteindelijk de snelste manier gok ik

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:10
Kun je de NAS niet het oude IP-adres geven en vervolgens de bibliotheek opschonen (misschien eerst de dubbele source weggooien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is misschien ook een optie. Echter ben ik een behoorlijke netwerknoob en krijg ik de oude adresrange niet op mijn router ingesteld. De NAS zat op 10.0.0.45 en nu op 192.168.1.7

Dat ligt natuurlijk allemaal aan mij.. :P Ik ga beide opties maar even uitwerken. Thx allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 15:13
Hi,

Ik heb een gemeenschappelijk database (MySQL) draaien op mij synology,
Draait allemaal prima.

Maar is wil ook wel eens een film of serie verwijderen, deze blijft wel in de database staan.
Hoe kan ik deze dan verwijderen uit de database

Kan dat dmv een extra setting in Advancedsettings.xml?
Ik heb iets lezen over
<cleanonupdate>false</cleanonupdate>

Maar maakt deze niet je hele database leeg voordat je een update uitvoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik heb clean update ook toegevoegd aan mijn advanced settings maar wel helemaal het einde. Dus eerst gaat hij updaten en dan cleanen. Films die dan niet meer op je NAS staan worden dan verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Miss_80 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:02:
Ik heb clean update ook toegevoegd aan mijn advanced settings maar wel helemaal het einde. Dus eerst gaat hij updaten en dan cleanen. Films die dan niet meer op je NAS staan worden dan verwijderd.
Of je die nu aan het begin of het eind van de advanced xml zet maakt niet uit :P

Zodra kodi een update gaat doen, gaat hij cleanen. meer doet die optie niet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Of je doet het handmatig:
http://kodi.wiki/view/Settings/Videos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
cypher21 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:42:
[...]

Of je die nu aan het begin of het eind van de advanced xml zet maakt niet uit :P

Zodra kodi een update gaat doen, gaat hij cleanen. meer doet die optie niet
Ik geloof je meteen. Vond het zelf logischer als laatste en het veiligst :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 08:34
Wel een gevaarlijke optie als bv je ip verandert is, een share niet beschikbaar is, iemand een kabeltje heeft los getrokken en ga zo maar door. Resultaat is dan een lege database.

Ik doe het altijd handmatig. Tenminste heb een knop op de afstandsbediening hieraan gelinkt.

[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 28-05-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Nu het over cleaning gaat, wil ik toch ook nog even een vraagje stellen. :)

Ik draai de beta van Isengard en als ik mijn library probeer te cleanen krijg ik aan het eind de melding, dat de source niet beschikbaar is en de vraag of deze moet worden verwijdert. Echter de source is wel beschikbaar want alles komt daar vandaan en werkt ook gewoon met afspelen en indexeren etc.

Hebben meer mensen hier last van, of moet ik het toch echt in mijn netwerk settings gaan zoeken?

Resultaat is namelijk dat de database niet gecleaned is, omdat ik niet op ok durf te drukken in de angst dat ik dan mijn complete library (in centrale database) kwijt ben..

[ Voor 15% gewijzigd door Mystic Spirit op 28-05-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mystic Spirit schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:33:
Nu het over cleaning gaat, wil ik toch ook nog even een vraagje stellen. :)

Ik draai de beta van Isengard en als ik mijn library probeer te cleanen krijg ik aan het eind de melding, dat de source niet beschikbaar is en de vraag of deze moet worden verwijdert. Echter de source is wel beschikbaar want alles komt daar vandaan en werkt ook gewoon met afspelen en indexeren etc.

Hebben meer mensen hier last van, of moet ik het toch echt in mijn netwerk settings gaan zoeken?

Resultaat is namelijk dat de database niet gecleaned is, omdat ik niet op ok durf te drukken in de angst dat ik dan mijn complete library (in centrale database) kwijt ben..
Dat bedoelt je bovenbuurman...

Dat is precies de melding die je krijgt als een bron niet beschikbaar is.
Gaat de boel automatisch, dan is het gevolg is een lege database.

Jij kiest nu bewust voor nee en dus blijft je lib gelukkig behouden.

Als het zo is dat de bron er wel is, lijkt het een bug. Niet vreemd in een beta versie natuurlijk :)

Ik doe het opschonen handmatig en m.b.v. Yatze.

Rechtsboven kun je kiezen voor bibliotheek opschonen.
Daarna scan ik de map waar mutaties zijn geweest.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:33:

Zag die vraag een paar dagen geleden ook en heb gewoon op "Yes" geklikt. M'n database is nog compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Smultie schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:51:
[...]

Zag die vraag een paar dagen geleden ook en heb gewoon op "Yes" geklikt. M'n database is nog compleet.
Ik heb het er voor een deel van mijn database op gegokt, maar het is dus wel weg :) Als jij dat serieus gedaan hebt, dan heb je mazzel gehad :)

@ Albino71: Ik zal de clean-up met yatze eens proberen, maar verwacht hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Miss_80 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 13:02:
Zou eigen gewoon standaard aan moeten staan, lijkt me wel zo logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
jossie67 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:06:

Zou eigen gewoon standaard aan moeten staan, lijkt me wel zo logisch
Posts boven je gemist? :P

Netwerk brak = library leeg
NAS doet het niet = library leeg
Externe HDD vergeten aan te sluiten = library leeg
Etc etc.

Logisch; valt over te twisten.
Verstandig; niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
Nnoitra schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:27:
[...]

Posts boven je gemist? :P

Netwerk brak = library leeg
NAS doet het niet = library leeg
Externe HDD vergeten aan te sluiten = library leeg
Etc etc.

Logisch; valt over te twisten.
Verstandig; niet echt :+
ja als je het zo bekijkt.
Gelukkig is mijn NAS Netwerk ect niet brak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

jossie67 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:48:
[...]

ja als je het zo bekijkt.
Gelukkig is mijn NAS Netwerk ect nog niet brak >:)
fixed that for you :)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:22
Hallo een en vraagje,ik draai kodi/openelec op mijn nuc.
Mijn opslag staat op een xpenology en daar draait ook de mariadb op en met php myadmin kan ik er alles mee doen.
Nu wil ik een datbase maken voor kodi,heb dus user aangemaakt op mysql en ww,ook een advancedsettings.xml file staat in de nuc/kodi op de goede plaats.
Als ik nu een bibliotheek wil exporteren moet ik een lokale locatie opgeven e wordt er dus geen db op mysql gemaakt.
Hoe kan ik het nou voor elkaar krijgen dat dit gaat werken?
Alvast bedankt voor de hulp want op het kodi forum en via google wil het gewoom niet lukken als ik de howto's volg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:05:
[...]

Ik heb het er voor een deel van mijn database op gegokt, maar het is dus wel weg :) Als jij dat serieus gedaan hebt, dan heb je mazzel gehad :)

@ Albino71: Ik zal de clean-up met yatze eens proberen, maar verwacht hetzelfde resultaat...
Het is inderdaad een bug van de openelec 6 bèta 1. Ik heb via mijn externe hardeschijf hetzelfde bericht. Toen ik ja klikte, was ik ook mijn complete library kwijt. Je kan je backup herstellen van openelec 5. De backup is automatisch aangemaakt toen je upgrade naar de bèta. Ben benieuwd of er snel een tweede bèta volgt, ik denk van wel. Zie op de Raspberry pi test builds steeds minder veranderingen voorbij komen, meer kleine bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ikkeenjij36 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:52:
Hallo een en vraagje,ik draai kodi/openelec op mijn nuc.
Mijn opslag staat op een xpenology en daar draait ook de mariadb op en met php myadmin kan ik er alles mee doen.
Nu wil ik een datbase maken voor kodi,heb dus user aangemaakt op mysql en ww,ook een advancedsettings.xml file staat in de nuc/kodi op de goede plaats.
Als ik nu een bibliotheek wil exporteren moet ik een lokale locatie opgeven e wordt er dus geen db op mysql gemaakt.
Hoe kan ik het nou voor elkaar krijgen dat dit gaat werken?
Alvast bedankt voor de hulp want op het kodi forum en via google wil het gewoom niet lukken als ik de howto's volg
Als je een library export maakt, maakt hij op dat moment geen sql database aan. Je gebruikt de export om later je sql database weer te vullen. Je slaat deze export gewoon eerst lokaal in bijv Windows op. Dan stel je Kodi dusdanig in zodat het werkt met SQL (idd met advancedsettings.xml). De export importeer je vervolgens weer zodat je je SQL database kunt vullen. Zie het als een migratie van lokale database naar de SQL database. De database wordt automatisch aangemaakt als je Kodi opnieuw start nadat je alles correct hebt ingesteld. Met phpmyadmin kun je controleren of de database is aangemaakt. Heb je ook de Kodi wiki al bekeken? Daar staat een heel tutorial. Je kunt ook nog de logfile van Kodi gebruiken om te troubleshooten.

[ Voor 24% gewijzigd door FREAKJAM op 01-06-2015 00:17 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

tdn135 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 23:06:
[...]

Het is inderdaad een bug van de openelec 6 bèta 1. Ik heb via mijn externe hardeschijf hetzelfde bericht. Toen ik ja klikte, was ik ook mijn complete library kwijt. Je kan je backup herstellen van openelec 5. De backup is automatisch aangemaakt toen je upgrade naar de bèta. Ben benieuwd of er snel een tweede bèta volgt, ik denk van wel. Zie op de Raspberry pi test builds steeds minder veranderingen voorbij komen, meer kleine bugfixes.
Dat is goed om te weten. Ik gebruik mijn OpenElec machine als hoofmachine, maar zou eens kunnen proberen of het cleanen op andere devices wel zonder problemen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-09 13:33
Ik ben er niet helemaal zeker van of dit het goede topic is...Ik heb een NUC met daarop de 5.0.8 versie van OpenElec en dus Kodi vandaar dat ik het hier vraag.

Probleem:
Mijn films worden niet meer geupdate, terwijl het updaten van mijn series en muziek zonder problemen gaat. Mijn films (en series/muziek) staan op een synlogy nas, dit heeft een hele tijd goed gewerkt tot een tijdje terug. Toen viel het me op dat een nieuwe film niet 'gevonden' werd en dacht toen dat het misschien lag aan de naamgeving ofzo. Weekend daarna dit bekeken en er leek niks raars te zijn. Onderhand staan er meerdere nieuwe films in en die worden allemaal niet herkent.

Al gedaan:
Verbinding met internet - check
Reboot - check
Synology is beschikbaar in het netwerk - check
Rechten op de map films staan goed - check
Laatste versie van OpenElec - check
Nieuwe films staan er ook daadwekelijk - check
Naamgeving van de mappen en films klopt - check

Opmerking:
Tijdens het scannen naar nieuwe content valt het me op dat het scannen van de MovieDB (erg) snel gaat. Alsof hij helemaal niks nieuws vindt...

Vraag:
Iemand een idee waar dit zou kunnen liggen? Is dit een Synology/OpenElec of Kodi 'dingetje'?

Hier staat de logfile

[ Voor 3% gewijzigd door Flans op 02-06-2015 19:18 . Reden: Logfile toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Staat de map wel aangegeven als 'source'?
Staat de scraper goed ingesteld?
En de belangrijkste vraag (zie rode box hieronder!): wat laat de debug log zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 17:04
Iets anders dan het bovenstaande probleem:

Ik heb mijn kodi opnieuw geinstalleerd op 2 machines (1x kodibuntu 1x windows met kodi). de Advancedsettings.xml goed gezet en mijn werkmachine de smb-shares laten scrapen. Nu vult hij de sql database (op een 3e machine met de shares) hij wel mijn series, maar om een of andere vage reden pakt hij slechts 2 van de 500 films.

Is het dan verstandig om de database te verwijderen en vervolgens de library opnieuw te scrapen?
Of is er een andere makkelijkere manier voor?

[ Voor 15% gewijzigd door maomanna op 02-06-2015 10:09 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Staat die map wel op MOVIES gefilterd? En niet op TV SHOWS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 17:04
de map Movies komt naar voren, met alleen die twee films. Dan vraag ik me af waar die andere films blijven.

Klikken op update library werkt ook niet, thans het lijkt erop alsof hij erg snel klaar is.
De series komen wel in de SQL db, en die pakken beide kodi 14 machines wel.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Pagina: 1 ... 142 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]