[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.017 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51
GroteBozewolf schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:40:
Voor de mensen die er aan twijfelden:

het hernoemen van XBMC Online TV (uitzendinggemist) naar Retrospect is geen 1 april grap! Het gaat echt gebeuren: http://www.rieter.net/con...9/whats-in-a-name-part-2/
Nice ;)

/edit:
Weet iemand of volgende mogelijk is.
Ik heb een share met 2TB aan muziek, nu wil ik deze gedeeld hebben wat opzich prima werkt.
Wat ik niet wil is bij een library clean dat deze removed wordt als de share offline is
Ik wil wel dat deze bijgewerkt wordt bij een update.

Volgens mij kan dit niet, is het of beide, clean/update, of niets?

[ Voor 52% gewijzigd door schumi2004 op 05-04-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:36
Volgens mij wordt dat al ondersteund:

https://github.com/xbmc/xbmc/pull/3708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 23:07:
[...]

Nice ;)

/edit:
Weet iemand of volgende mogelijk is.
Ik heb een share met 2TB aan muziek, nu wil ik deze gedeeld hebben wat opzich prima werkt.
Wat ik niet wil is bij een library clean dat deze removed wordt als de share offline is
Ik wil wel dat deze bijgewerkt wordt bij een update.

Volgens mij kan dit niet, is het of beide, clean/update, of niets?
Werkt watchdog niet ?
Daar kan je aangeven wat er moet gebeuren, en onder welke omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zit hier nog steeds op xbmc 13.2 met de aeon nox skin.

Wel of niet upgraden naar kodi? :p

En gebruik de backup addon van xbmc. Is dat voldoende om later eventueel toch weer xbmc te gebruiken als kodi niet lekker wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 00:06

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Welk OS draai je en op welke wijze gebruik je je database? Als je het op Windows hebt draaien zonder sql is een backup van de appdata map maken voldoende.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Heb xbmc draaien op windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
Paulus07 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 17:32:
Zit hier nog steeds op xbmc 13.2 met de aeon nox skin.

Wel of niet upgraden naar kodi? :p

En gebruik de backup addon van xbmc. Is dat voldoende om later eventueel toch weer xbmc te gebruiken als kodi niet lekker wil werken?
Ik weet niet of je iets specifieks gebruikt, maar het verschil XBMC en Kodi is niet zo groot in de dagelijkse praktijk. Ik zit op Kodi zodat ik een skin als Arctic Zephyr kan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Welke addon gebruiken jullie om eredivisie te kijken? En wat is de kwaliteit daarvan?
Dank voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zie topic warning ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
GroteBozewolf schreef op woensdag 01 april 2015 @ 08:40:
Voor de mensen die er aan twijfelden:

het hernoemen van XBMC Online TV (uitzendinggemist) naar Retrospect is geen 1 april grap! Het gaat echt gebeuren: http://www.rieter.net/con...9/whats-in-a-name-part-2/
Nu het voor Ziggo abonnees, via de "mijn Ziggo" inlog gegevens, mogelijk is geworden om Live TV te bekijken via UPC Online TV kijken http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/ , is het misschien ook mogelijk om de addon uit te breiden met deze nieuwe mogelijkheden? Ik ga er wel vanuit dat dit waarschijnlijk een Windows Only mogelijkheid gaat worden gezien de noodzakelijke aanwezigheid van Silverlight voor een goede werking.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 21-09 00:41
Is de optie om automatisch de eerste gesyncte subtitle te gebruiken uitgeschakeld in Kodi? Krijg het niet werkend (ook niet met autosubs). Gebruik de laatste versie van Openelec op een Raspberry Pi met standaard skin.

Al gevonden:

1. Verschillende subtitle services installeren (via get add-ons)
2. Default subtitle service kiezen per film/tv via Settings => Video => Subtitles
3. Automatisch eerste subtitle downloaden kiezen.

Voor de zekerheid ook Autosubs service draaien van Schumi. Werkt nu perfect!

[ Voor 41% gewijzigd door Muncher op 10-04-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:06
hardware-lover schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:56:
[...]

Nu het voor Ziggo abonnees, via de "mijn Ziggo" inlog gegevens, mogelijk is geworden om Live TV te bekijken via UPC Online TV kijken http://www.upc.nl/televisie/online-tv-kijken/ , is het misschien ook mogelijk om de addon uit te breiden met deze nieuwe mogelijkheden? Ik ga er wel vanuit dat dit waarschijnlijk een Windows Only mogelijkheid gaat worden gezien de noodzakelijke aanwezigheid van Silverlight voor een goede werking.
Bedankt voor de tip!! Zat al een lange tijd te kloten met Android emulators e.d., maar nu eindelijk TV op mn slaapkamer via de laptop.

Edit: anddd it's gone! Zodra ik inlog verdwijnen alle zenders. :+

[ Voor 4% gewijzigd door baba420 op 11-04-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 10:57

neanderthaler

Are friends electric?

Inmiddels Kodi op mijn jailbroken iPad geinstalleerd en speelt prima films af van mijn NAS.

Ik snap alleen niet hoe ik add-ons kan toevoegen om films en series van internet te streamen, aangezien deze versie net wat anders is dan de desktop- en andere versies. Kan nergens vinden waar ik http-adres kan invoeren om repositories toe te voegen. Iemand goeie link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

neanderthaler schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 23:03:
Inmiddels Kodi op mijn jailbroken iPad geinstalleerd en speelt prima films af van mijn NAS.

Ik snap alleen niet hoe ik add-ons kan toevoegen om films en series van internet te streamen, aangezien deze versie net wat anders is dan de desktop- en andere versies. Kan nergens vinden waar ik http-adres kan invoeren om repositories toe te voegen. Iemand goeie link?
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
[...]

Dat is een interessante. Heb zelf Ziggo, dus dat zou ik moeten kunnen bekijken.

Maar ook hiervoor zal ik eerst iets moeten bedenken voor de wachtwoorden.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
[...]

Deze link doet het bij mij niet. Heel UPC.com word bij mij geredirect naar:

https://www.ziggo.nl/klan...service/accessoires-shop/

Wat een dode link is.

// EDIT //

Heel Ziggo site doet t niet bij mij.

// EDIT 2 //

Ziggo verwijst uit zichzelf naar https://www.horizon.tv/nl_nl/ om online TV te kijken vanaf hun info pagina op https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/.

Ik kan daar gewoon inloggen met Ziggo account, echter krijg ik alleen de HBO zenders als keuze om online tv te kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door xoniq op 13-04-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
GroteBozewolf schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 08:26:
[...]

Dat is een interessante. Heb zelf Ziggo, dus dat zou ik moeten kunnen bekijken.

Maar ook hiervoor zal ik eerst iets moeten bedenken voor de wachtwoorden.
Er zijn al wel wat mensen mee bezig. Ik volg al een tijdje deze op voortgang: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issue/369

Edit: zat niet op te letten, Rieter & Bozewolf horen natuurlijk bij elkaar....

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 13-04-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:45:
[...]

Ik weet niet of je iets specifieks gebruikt, maar het verschil XBMC en Kodi is niet zo groot in de dagelijkse praktijk. Ik zit op Kodi zodat ik een skin als Arctic Zephyr kan gebruiken :)
ah k. zoek niet echt iets specifieks mbt functionaliteit etc. Alles wat xbmc nu doet is voldoende. Maar dacht misschien is kodi beter met bepaalde dingen of heeft echt functies die een must have zijn :)

Maar voor nu blijf ik dan lekker bij xbmc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
CRXDelSol schreef op maandag 13 april 2015 @ 00:16:
[...]

Deze link doet het bij mij niet. Heel UPC.com word bij mij geredirect naar:

https://www.ziggo.nl/klan...service/accessoires-shop/

Wat een dode link is.

// EDIT //

Heel Ziggo site doet t niet bij mij.

// EDIT 2 //

Ziggo verwijst uit zichzelf naar https://www.horizon.tv/nl_nl/ om online TV te kijken vanaf hun info pagina op https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/.

Ik kan daar gewoon inloggen met Ziggo account, echter krijg ik alleen de HBO zenders als keuze om online tv te kijken.
Ziggo heeft met ingang van 13 april de handel overgezet, UPC is no more, vandaar dat mijn "oude" link niet meer werkt. Via horizon.tv is inloggen mogelijk en is het volledige aanbod ook weer beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Dennisdn schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:33:
[...]Er zijn al wel wat mensen mee bezig. Ik volg al een tijdje deze op voortgang: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issue/369

Edit: zat niet op te letten, Rieter & Bozewolf horen natuurlijk bij elkaar....
Inderdaad ;) Het wordt voor mij nu dus een stuk eenvoudiger om te testen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
GroteBozewolf schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:29:
[...]

Inderdaad ;) Het wordt voor mij nu dus een stuk eenvoudiger om te testen.
Ik zal er in ieder geval heel erg blij mee zijn omdat mn slaapkamer-tv geen DVB-C wil accepteren. Een los USB-DVB stickje krijg ik ook niet aan de gang op Kodi. Dus een welgemeend: Heel veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-03 17:18
Dag allemaal,

Heb al een aantal jaren Xbmc Ubuntu gehad en nu Kodi openelec 14.2.
Heb twee htpc's, De zotac ZboxHD-ND22 en de Zotac Zbox-ID41

Mijn probleem,

Draai al jaren mijn films op audio 2.0 en altijd goed geweest maar wil wel vort 5.1 DTS.
Als ik 5.1 vanuit mijn HDMI aanvink in het audio menu dan krijg ik van de films alleen de achtergrond geluiden te horen.

Heb door de jaren heen al veel forums en alles bekeken maar dan krijg je zoveel informatie binnen en niet de makkelijkste ook niet.
Kan een mini beetje met Putty overweg en vogel wel veel uit dus hoop hier op het forum wijzer te worden.

Dan heb ik nog een logitech harmony one, het wakker worden van usb wil maar niet lukken. Sluit wel af via usb maar wakker worden is dus het probleem.

Hoor het graag,

Groeten Lowhorn

[ Voor 6% gewijzigd door Lowhorn op 13-04-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je HDMI gaat zeker door de TV? Dan gaat het waarschijnlijk niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
Ja HDMI is aangesloten op de tv en vanuit daar met een optische kabel naar de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
De meeste TV's geven alleen netjes een 2.0/2.1 signaal door, ik heb hetzelfde. Toen ik mijn Kodi instelde op 5.1 werd het allemaal heel vaag, achtergrond geluid, geen stemmen meer etc. Het beste is om je kodi direct naar je receiver te laten gaan en vanuit daar weer naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowhorn
Dus het ligt eigenlijk aan de tv, Is al een vrij oude, HD ready. Zijn de nieuwere tv's wel daarvoor geschikt?

Heb dus nu via de versterker aangesloten en inderdaad het werkt nu wel. Nu wel een nadeel, nu moet ik altijd de versterker aanhebben wil ik film kijken of gamen of kan dat anders?

[ Voor 46% gewijzigd door Lowhorn op 13-04-2015 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Lowhorn schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:22:
Dus het ligt eigenlijk aan de tv, Is al een vrij oude, HD ready. Zijn de nieuwere tv's wel daarvoor geschikt?

Heb dus nu via de versterker aangesloten en inderdaad het werkt nu wel. Nu wel een nadeel, nu moet ik altijd de versterker aanhebben wil ik film kijken of gamen of kan dat anders?
Nieuwe TV's kunnen dat ook niet.
De meeste TV's kunnen alleen input van de kabel/CI module (en USB dacht ik) via optisch in 5.1 doorsturen.

Mediaplayer --> reciever --> TV is de beste volgorde.
In theorie moet je je versterker dan aanzettten, maar er zijn versterkers die "standby pass-through" ondersteunen; dan gaat beeld/audio door je versterker heen als deze uit staat.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Heb n mediaspeler met android, heb daar n paar dagen geleden kodi 15.0 opgezet en verschillende addons erop gezet zoals genesis en verschillende subtitle addons geïnstalleerd en ingesteld op dutch.
Films afspelen werkt allemaal heel goed, nu toch nog n probleem en krijg daar nergens iets over gevonden...
Als er n film afspeeld en ga naar het afspeelmenu, heb ik geen subtitel knop en kan dus geen subtitles toevoegen.
Wie kan me helpen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 01:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Welke skin gebruik je?
Probeer eens een andere skin. Het kan zijn dat de ondertitelingsknop in jouw skin verborgen is.
Bij Eminence bijv. zit die knop links onderin bij het afspelen van een video.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de standaard Confluence skin nog. Volgens mij speelt hij de films af in mxspeler, kan het zijn dat ik n andere videospeler moet installeren. Of speelt kodi de films zelf af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:24:
Hallo iedereen,

Heb n mediaspeler met android, heb daar n paar dagen geleden kodi 15.0 opgezet en verschillende addons erop gezet zoals genesis en verschillende subtitle addons geïnstalleerd en ingesteld op dutch.
Films afspelen werkt allemaal heel goed, nu toch nog n probleem en krijg daar nergens iets over gevonden...
Als er n film afspeeld en ga naar het afspeelmenu, heb ik geen subtitel knop en kan dus geen subtitles toevoegen.
Wie kan me helpen? 8)7
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites).
Zelf even google gebruiken, is niet moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 19:24
Sinds xbmc naar Kodi is veranderd, werkt IRTrans niet meer. Daardoor kan ik Kodi niet meer bedienen via afstandsbediening. probleem is al op internet te vinden maar nog geen oplossing. Hier nog een draadje. IRTrans geeft geen gehoor...

Het probleem is dus dat IRTrans niet meer detecteert dat Kodi is opgestart omdat de naam is veranderd.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=221301

het gaat om een windows machine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:24:
heb ik geen subtitel knop en kan dus geen subtitles toevoegen.
Wie kan me helpen? 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/kodi-screenshot-1_zpsm8utrbmz.jpg

de subtitle knop ..... tadaaaa

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 17-04-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:15:
Ik heb gewoon de standaard Confluence skin nog. Volgens mij speelt hij de films af in mxspeler, kan het zijn dat ik n andere videospeler moet installeren. Of speelt kodi de films zelf af?
Kodi speelt ze zelf af. Vziw heb je alleen voor fysieke media soms een andere speler nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
De nieuwe Rasp icm Kodi werkt wel erg fijn hoor; ook Genesis (standaard geïnstalleerd vanuit de winkel nota bene) werkt prima. Besturing met de ab van de tv, via HDMI is briljant - zelfs met de versterker er tussen werkt het allemaal vlekkeloos.

Beeldkwaliteit nadat ik de tv eindelijk op de 24p modus had gekregen is ook goed, daarvoor nogal veel tearing issue's op 60hz met 24p bronmateriaal.

Enige wat me opvalt is dat veel addons/plugins gewoon een verzameling slecht werkende links zijn; in de praktijk probeer je 1 keer en geef je het op nadat de helft van de links dood zijn. Genesis heeft een score van zo'n 70-80% werkende links.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
sipaan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:51:
Sinds xbmc naar Kodi is veranderd, werkt IRTrans niet meer. Daardoor kan ik Kodi niet meer bedienen via afstandsbediening. probleem is al op internet te vinden maar nog geen oplossing. Hier nog een draadje. IRTrans geeft geen gehoor...

Het probleem is dus dat IRTrans niet meer detecteert dat Kodi is opgestart omdat de naam is veranderd.

Inmiddels een antwoord gekregen van IRTrans:

Hi,
we were not aware of the nature of that problem so far.

Especially the reason as described in the kodi forum was new for us.

We will fix that in the next release of the irserver SW.

Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb n andere skin geprobeerd maar dat verandert niks aan het afspeelmenu.
FreshMaker schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:38:
[...]

[afbeelding]

de subtitle knop ..... tadaaaa
Weet idd hoe het eruit zou moeten zien en hoe n subtitle knop eruit ziet.
Maar ik heb dus n heel ander afspeel menu.
Heb maar 5 knopjes onderin beeld, 🔒vergrendelen,⏪terug spoelen, ▶play/pauze, ⏩ vooruit spoelen en kan nog t beeld formaat selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je moet subtitles instellen in de genesis addon zelf en niet binnen de subtitle settings van Kodi. Ik ken de addon niet en bovendien mogen niet legale addons niet besproken worden op dit forum. Een zoekopdracht op Google (kodi subtitles genesis) helpt je vast verder bij je probleem. Zo te zien zijn er zelfs ook Youtube filmpjes over te vinden.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:32

Tijntje

Hello?!

Ik heb het al eens eerder gepost echter zou het waanzinnig helpen als meer mensen klagen over het probleem.

Zijn er hier mensen die gebruik hebben gemaakt van MusicBrainz voor het taggen van de muziek?
Hebben jullie dan ook last van dubbele artiesten in de muziek lijst bij nummers waar meer dan 1 artiest is?
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hDTCvpx.png

Mocht dat het geval zijn reageer dan aub ook even in deze thread op het forum van Kodi.
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=198149

Het is namelijk erg lastig de devs te bewegen tot een oplossing en hoe meer er geklaagd wordt hoe groter de kans op een oplossing.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Sinds afgelopen week werkt mijn ab niet meer met KODI, dit heeft wel in het verleden gewerkt. Nu staat er hierboven beschreven dat het is sinds dat het KODI is, dit kan ik dus niet beamen, wel dat het een aantal dagen niet meer werkt.
Heeft iemand een idee wanneer de update uitkomt?

OPLOSSING

Schakel je pi en tv uit.

Haal je tv 30 sec van de stroom af.
Zet je tv aan op het juiste hdmi kanaal, en boot je pi.
Het compleet uitschakelen van je tv zorgt er voor dat de CEC van je tv opnieuw gaat zoeken.

Nu weer mijn beeld resolutie goed krijgen 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door fvandenreek op 19-04-2015 19:44 ]

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
fvandenreek schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:18:
Sinds afgelopen week werkt mijn ab niet meer met KODI, dit heeft wel in het verleden gewerkt. Nu staat er hierboven beschreven dat het is sinds dat het KODI is, dit kan ik dus niet beamen, wel dat het een aantal dagen niet meer werkt.
Heeft iemand een idee wanneer de update uitkomt?

OPLOSSING

Schakel je pi en tv uit.

Haal je tv 30 sec van de stroom af.
Zet je tv aan op het juiste hdmi kanaal, en boot je pi.
Het compleet uitschakelen van je tv zorgt er voor dat de CEC van je tv opnieuw gaat zoeken.

Nu weer mijn beeld resolutie goed krijgen 8)7
Er staat beschreven dat IRTrans in combinatie met Kodi niet meer werkt(e), niet dat alle afstandsbedieningen niet meer werken ;)
IR Trans transforms your PC into a programmable remote control: It learns the codes of your remote control, stores them in a database and sends them controlled by your applications.
Furthermore you can control your PC with almost any remote control.
Daarbij gebruikt jij een Pi waarop geen enkele afstandsbediening werkt; zonder extra hardware of zonder een CEC (en dan gaat de afstandsbediening niet rechtstreeks naar de Pi maar via je TV).
Jouw probleem ligt waarschijnlijk puur aan je TV/Pi verbinding en heeft weinig met Kodi te maken.
En beeld resolutie weer goed krijgen? Huh?

[ Voor 14% gewijzigd door Nnoitra op 19-04-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik heb last van dubbele entries in mijn mysql db na het downloaden van een film. ik krijg dan films 2x in mijn bibliotheek te zien (2x een rpi2 met openelec, waarvan 1 rpi de db updated om de 2 uur). Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ferra schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:20:
ik heb last van dubbele entries in mijn mysql db na het downloaden van een film. ik krijg dan films 2x in mijn bibliotheek te zien (2x een rpi2 met openelec, waarvan 1 rpi de db updated om de 2 uur). Hoe kan ik dit verhelpen?
Gebruik je die DB met verschillende versies van kodi?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:43:
[...]

Gebruik je die DB met verschillende versies van kodi?
Nee. Dezelfde versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 09:09
Ferra schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:20:
Gebruik je dezelfde manier om de shares te benaderen?
Als je op de ene rpi de share via SMB benaderd en op de andere via NFS bijvoorbeeld dan krijg je ook alles dubbel weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Medjai schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:43:
[...]

Gebruik je dezelfde manier om de shares te benaderen?
Als je op de ene rpi de share via SMB benaderd en op de andere via NFS bijvoorbeeld dan krijg je ook alles dubbel weet ik uit ervaring.
Beiden via SMB. Ik ga nog wel even stoeien en alles nalopen. Het moet ergens inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Na mijn vorige ellende met OpenELEC dacht ik vandaag (na wat frisse moed te hebben opgebouwd) mijn systeem volledig te herinstalleren, maar ik loop weer tegen allerlei zaken aan (pffff)...

Ik download het img bestand van OpenElec en volg de handleiding om met Win32DiskImager een USB stick te prepareren. Dat gaat allemaal goed. Als ik mijn Zotac box start krijg ik vervolgens de keuze tussen installatie en Live.

Bij het kiezen voor installatie krijg ik een melding dat er geen harde schijf met partitie is aangetroffen. Maar als ik mijn andere USB-stick erin doe (met een lege FAT32-partitie) blijft het systeem hangen. Maakt niet uit of ik het vooraf of tijdens het opstarten doe: resultaat is hetzelfde.

Met de Live modus werkt het, maarja... je kunt niet kiezen om die live modus dan 'permanent' te maken. Op zich ging het draaien in Live modus goed, behalve dat ik geen skin kan downloaden (hij gaat beginnen te downloaden en dan bij een willekeurig percentage stopt het). Op mijn computer kan ik hem wel gewoon downloaden, dus de repository is gewoon online.

Kortom, alle motivatie is weer weg. Ik krijg ook geen enkele foutmelding, het systeem hangt gewoon (installatie) of hij stopt gewoon (live cd).

Doe ik nou zoveel bijzonders of blijft het gewoon een slecht product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-08 10:49
Dennis schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:22:
Na mijn vorige ellende met OpenELEC dacht ik vandaag (na wat frisse moed te hebben opgebouwd) mijn systeem volledig te herinstalleren, maar ik loop weer tegen allerlei zaken aan (pffff)...

Ik download het img bestand van OpenElec en volg de handleiding om met Win32DiskImager een USB stick te prepareren. Dat gaat allemaal goed. Als ik mijn Zotac box start krijg ik vervolgens de keuze tussen installatie en Live.

Bij het kiezen voor installatie krijg ik een melding dat er geen harde schijf met partitie is aangetroffen. Maar als ik mijn andere USB-stick erin doe (met een lege FAT32-partitie) blijft het systeem hangen. Maakt niet uit of ik het vooraf of tijdens het opstarten doe: resultaat is hetzelfde.

Met de Live modus werkt het, maarja... je kunt niet kiezen om die live modus dan 'permanent' te maken. Op zich ging het draaien in Live modus goed, behalve dat ik geen skin kan downloaden (hij gaat beginnen te downloaden en dan bij een willekeurig percentage stopt het). Op mijn computer kan ik hem wel gewoon downloaden, dus de repository is gewoon online.

Kortom, alle motivatie is weer weg. Ik krijg ook geen enkele foutmelding, het systeem hangt gewoon (installatie) of hij stopt gewoon (live cd).

Bij mij werkt het prima op mijn zotax box. Maar ik heb er dan ook een ssd in zitten :9

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Bi00 schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:29:
Bij mij werkt het prima op mijn zotax box. Maar ik heb er dan ook een ssd in zitten :9
Dat zal vast schelen, maar waarom zou ik dat doen? Vanaf een USB stick zou het prima moeten werken ;). Alle bestanden staan bij mij op een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online

Werkt hier ook prima op 2 zotacs. Ook beide met interne ssd waarop openelec draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:30:
[...]

Dat zal vast schelen, maar waarom zou ik dat doen? Vanaf een USB stick zou het prima moeten werken ;). Alle bestanden staan bij mij op een NAS.
Even een voor de hand liggend punt:
De USB waar je de image op zet voor openelec kan niet de target zijn. Je zult bij het installeren dus twee opslagmedia moeten gebruiken (usbstick-sdkaart, usbstick/usbstick, usbstick,ssd).

Vraag is dus gebruik je twee opslagmedia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Jelte schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:46:
Vraag is dus gebruik je twee opslagmedia?
Ja, 2 USB sticks. 1 van Sandisk (4GB) met daarop de image file (gemaakt op pc) en een lege van Dane-Elec (8GB) die het target is. Heeft een lege FAT32-partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:27:
[...]

Ja, 2 USB sticks. 1 van Sandisk (4GB) met daarop de image file (gemaakt op pc) en een lege van Dane-Elec (8GB) die het target is. Heeft een lege FAT32-partitie.
Hmm dan is het wel vreemd ja. Het maakt niet uit wat voor partitie, die wordt toch overschreven.

Kortom het zou inderdaad moeten werken :S Verder kom ik ook niet helaas. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Misschien een andere usb drive proberen? Andere usb port? Toch iets in de bios settings? Boot order zoiets?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:31

TRaSH

koffie ?

om te zeggen dat het een slecht product is nee niet echt,
heb gisteren nog een usb aangemaakt met zo een image en dat werkte zonder problemen.

denk echt dat je het probleem bij jouw moet zoeken,
andere usb stick, andere usb poort misschien.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:13

Sa1

Dennis schreef op maandag 20 april 2015 @ 16:27:
[...]

weet niet of het vergelijkbaar is, maar een RaspBerry Pi kan niet starten van USB stick booten. Die heeft altijd de interne SD nodig om van te booten, vervolgens kan wel de storage geplaatst worden op de USB drive. Wellicht dat dit in jouw geval ook zo werkt. Al is nagedacht over interne storage? Vind het namelijk bijzonder vreemd dat meerdere mensen een zotac hebben die allemaal aangeven dat het goed werkt, met lokale storage. Jij bent de enige die aangeeft dat het niet werkt, en jij gebruikt een USB stick als boot device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nou, na vijf minuten wachten vanmiddag heb ik het opgegeven. Maar... ik had mijn computer aan laten staan en blijkbaar heeft het heel lang geduurd voordat hij die USB-stick geïnitialiseerd had. In ieder geval kwam ik daarstraks in de woonkamer en zag ik dat hij klaar was voor installatie.

Alles is daarna gelukt en in de uiteindelijk geïnstalleerde versie werkte het downloaden van de reFocus skin ook uitstekend. Nu wacht ik eigenlijk op de reFocus BIG of ik moet hem zelf even aanpassen, want ik vind een witte skin toch beter dan blauw :).

Ben blij dat het allemaal gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-09 15:41
Dus paniek om niks. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Zo kun je het wel stellen... ik was iets te snel met mijn conclusies :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
Dennis schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:49:
Zo kun je het wel stellen... ik was iets te snel met mijn conclusies :o.
Geeft niet, het gros van de bevolking heeft daar tegenwoordig last van; het vingertje wijzen syndroom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit maar misschien dat iemand mij hier kan helpen. . .

Ik had al 1,5 jaar xbmc 12.2 en wilde een nieuwe instal met Kodi 14.0. Net uitgevoerd en gaat als een trein.
Nu heb ik mijn oude advancedsetting.xml in Kodi gezet t.b.v. de locatie van mijn Mysql server. Echter lijkt het dat niet alle gegevens hier in staan. Alsof het een maand of 6 achterloopt.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
Meer mensen die problemen met Xot hebben?
Als ik iets van uitzendinggemist wil kijken van bijvoorbeeld gisteren, dan blijft er alleen bezig rechtsonderin te draaien. Verder gebeurd er niet veel.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

ilovebrewski schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:01:
Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit maar misschien dat iemand mij hier kan helpen. . .

Ik had al 1,5 jaar xbmc 12.2 en wilde een nieuwe instal met Kodi 14.0. Net uitgevoerd en gaat als een trein.
Nu heb ik mijn oude advancedsetting.xml in Kodi gezet t.b.v. de locatie van mijn Mysql server. Echter lijkt het dat niet alle gegevens hier in staan. Alsof het een maand of 6 achterloopt.

Doe ik iets verkeerd?
For Kodi to update the library from a previous version, you may need to make changes to your MySQL server. The user made for the MySQL DB ("xbmc" in most guides) will need access to create new databases. If the user already has that access then you don't need to do anything. If not, you will have to use the following command on your MySQL server:
GRANT ALL ON *.* TO 'kodi';
Or if using an old xbmc username:
GRANT ALL ON *.* TO 'xbmc';

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Al gedaan maar geeft lege resultaten set terug :(

Misschien dat mijn Log jullie meer zegt. http://xbmclogs.com/pwafmi4tx .

[ Voor 17% gewijzigd door ilovebrewski op 21-04-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hij gebruikt in ieder geval de juiste databases (MyVideos90 and MyMusic48 zijn de databases van Helix). Gebruik je toevallig UNC-paden voor je libraries? Dat werkt namelijk niet meer sinds XBMC 13.

[ Voor 57% gewijzigd door FREAKJAM op 21-04-2015 23:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Nope, dat volgens mij ook niet. Het gekke is dat de bibliotheek wel geladen wordt, maar dat de geschiedenis niet klopt (laatste maanden missen). Ik heb tussendoor geen updates of iets dergelijks gedaan. Niet aan mySQL of de versie hiervoor (xbmcbuntu 12.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:06:
Meer mensen die problemen met Xot hebben?
Als ik iets van uitzendinggemist wil kijken van bijvoorbeeld gisteren, dan blijft er alleen bezig rechtsonderin te draaien. Verder gebeurd er niet veel.
Net zelf even gekeken, maar hier werkt alles. Check het nog even een keer en post anders even een volledige debug xotplugin.log op pastebin.com. Log level in Retrospect (voorheen XOT) even op DEBUG zetten voordat je gaat proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 22-04-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heb net Kodi op een FireTV Stick bij m'n ouders geinstalleerd, was erg benieuwd of dat goed zou lopen. Tot mijn verbazing is het apparaat best degelijk. Tandje langzamer in de GUI dan mijn Pi2 voor m'n gevoel, maar ik heb ze niet naast elkaar getest. 1080p MKV's spelen gewoon prima, mits goede wifi ontvangst. Sowieso goed genoeg voor dagelijks gebruik in de slaapkamer, in de woonkamer draaien ze openelec op een Zotac barebone. Als de stick in mei direct bij Amazon.de te bestellen wordt ipv import denk ik dat het mijn nieuwe go-to wordt om mensen een easy Kodi install te geven!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 15:52
GroteBozewolf schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:03:
[...]

Net zelf even gekeken, maar hier werkt alles. Check het nog even een keer en post anders even een volledige debug xotplugin.log op pastebin.com. Log level in Retrospect (voorheen XOT) even op DEBUG zetten voordat je gaat proberen.
Net nog even gekeken, maar nu werkt alles weer :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
MdO82 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:05:
[...]Net nog even gekeken, maar nu werkt alles weer :)
Mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 08:23
Probleem met Kodi. Heb 14.2 op een andoid media player (de MXIII).

Hij ziet mijn NAS zonder problemen. Ga er naar toe via UpnP.
Daar staan natuurlijk verschillende folders op met daarin een onderverdeling naar series.
Nu geeft Kodi van 1 van de series meer afleveringen aan dan er werkelijk in die folder staan. Heb mijn lib. al ge-update, kapotte links verwijderd en zelfs Kodi volledig verwijderd nadat ik eerst alle data heb verwijderd. Maar nog steeds staan die files er. Ik laat de files zien als werkelijke file-name.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb je al geprobeerd om op een andere manier te verbinden? Of met een ander apparaat (laptop, pc, tablet, telefoon)? Is het er dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Ik zie dat er een dual audio patch is voor oa Openelec. Nou heb ik het topic gelezen op Kodi forum en via daar een .tar bestand binnen gehaald.

http://openelec-dualaudio...DualAudio/Generic.x86_64/

Nou is dit dus een Openelec installatie bestand, en dat wil ik dus niet.
Ik zou graag mijn eigen systeem gewoon willen updaten zodat Dual Audio er gewoon bij komt.

Heb ook een dual audio patch gevonden:

https://github.com/xhbl/OpenELEC_dualaudio

Vraag me nu af of ik dit laatste kan gebruiken om te updaten? Indien ja, kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?

[ Voor 32% gewijzigd door seninha op 26-04-2015 11:11 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
seninha schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:09:

Heb ook een dual audio patch gevonden:

https://github.com/xhbl/OpenELEC_dualaudio

Vraag me nu af of ik dit laatste kan gebruiken om te updaten? Indien ja, kan iemand misschien uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?
Als je even de moeite had genomen om op de pagina van je laatste link naar beneden te scrollen had je dit zien staan:
A kodi dual audio patch created from Kodi_dualaudio project for OpenELEC.
En als je daar gaat scrollen, kom je vanzelf tegen wat je zoekt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 26-04-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Nnoitra schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:43:
[...]
Als je even de moeite had genomen om op de pagina van je laatste link naar beneden te scrollen had je dit zien staan:

[...]

En als je daar gaat scrollen, kom je vanzelf tegen wat je zoekt. ;)
Vind de laatste tijd Tweakers echt achteruit gaan wat behulpzaamheid betreft.
Heb echt dat gezien en ook de link gedrukt. Alleen ik begrijp er niets van. Sorry als ik geen genie ben.

Daarom vraag ik even of iemand mij hiermee kan helpen. Meer niet

Blijkbaar ben jij niet dat persoon. Maakt niet uit. Maar reply dan niet.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Nu online
seninha schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:48:
[...]

Vind de laatste tijd Tweakers echt achteruit gaan wat behulpzaamheid betreft.
Heb echt dat gezien en ook de link gedrukt. Alleen ik begrijp er niets van. Sorry als ik geen genie ben.

Daarom vraag ik even of iemand mij hiermee kan helpen. Meer niet

Blijkbaar ben jij niet dat persoon. Maakt niet uit. Maar reply dan niet.
En ik vind de laatste tijd tweakers echt achteruit gaan wat zelfredzaamheid en er zelf moeite voor doen betreft.
Daarom komen er ook steeds meer van dit soort reacties.

Je komt met een vraag, plempt wat informatie neer en gaat zitten wachten.
Als je zelf de informatie had gevonden, zoals je beweerd, dan was het handig geweest om daar naar toe te linken, of niet?
Op de laatste link staat "See docs/README.xxx for specific platform build information."
Daar had je ook naar toe kunnen linken.
Met daarbij informatie over jouw systeem; welk platform heb je en bij welke stap je de draad kwijt raakt.
Sterker nog; zonder die informatie kunnen we je niet eens verder helpen.

Als mensen zien dat je er zelf tijd/energie in gestoken hebt, zijn ze vaak stukken behulpzamer.
Uit jouw post, linken naar een oplossing voor OpenElec, kan ik niet opmaken dat je dat gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Laat maar. Bedankt voor je les.Prettig zondag en een fijne konings dag

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Aeon Nox skin.
Nu zou ik graag een tabblad 'Apps' willen maken waarin direct een aantal favorieten apps/snelkoppelingen boven de menubalk gekozen kunnen worden.

Zelfde principe als in de Amber skin:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/VZeFro.png

Weet iemand hoe dit in te stellen is, of met welke add-on dit bereikt kan worden?

[ Voor 12% gewijzigd door tinus94 op 26-04-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 08:23
Jorgen schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 20:43:
Heb je al geprobeerd om op een andere manier te verbinden? Of met een ander apparaat (laptop, pc, tablet, telefoon)? Is het er dan nog?
Is enkel binnen kodi. Bsplayer geeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Beste tweakers,

Ik heb vandaag na lange tijd mijn HTPC geupdate vanaf OpenELEC 3.2.2. En ervaar nu helaas problemen (al een soortgelijke topic gevonden).

Specificaties van de HTPC:
- AMD A4-3400 (geloof ik) met de onboard video
- Asus moederbord (exacte type weet ik even niet meer)
- 4GB ram
- OpenELEC vanaf een USB stick

Ik heb nu de generic 5.0.8 versie geinstalleerd.

Het geheel start normaal op, namelijk:
- Ik zet de HTPC aan
- Standaard bios scherm
- Daarna standaard OpenELEC logo waarna ik zie dat versie 5.0.8 wordt gestart
- Logo verdwijnt en scherm toont binnen enkele seconden een gekleurde sneeuwscherm, ik zie nog wel de muiscursor in het midden staan

Bij de oude versie zag ik normaliter de 'XBMC 12.2 Frodo' met logo erbij waar ik nu sneeuw en een muiscursor krijg

Staat verder wel geboot, want ik kan wel met SSH op de HTPC komen. Ook al geprobeerd of er wat gebeurt als ik de virtuele terminal probeer in te komen, maar er verandert niets op het scherm.

Het lijkt mij een soort van resolutie/refresh rate probleem te zijn. Misschien driver probleem.

Iemand die mij hier verder mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 00:19
Dit lijkt meer aan het OS te liggen, dan aan Kodi. Ik verwacht dat je in het topic van het OS meer kans hebt, op een oplossing.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nnoitra schreef op zondag 26 april 2015 @ 11:59:
[...]

En ik vind de laatste tijd tweakers echt achteruit gaan wat zelfredzaamheid en er zelf moeite voor doen betreft.
Daarom komen er ook steeds meer van dit soort reacties.

Je komt met een vraag, plempt wat informatie neer en gaat zitten wachten.
Dit. Mensen worden lui I guess. Natuurlijk helpt iedereen elkaar graag, maar ik merk ook dat mensen soms bar weinig inzet tonen of uberhaupt gedetailleerd posten wat er aan de hand is.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 07:04
Hebben meer mensen hier gezeik met de Netflix-plugin na een al dan niet mislukte update? Op het Kodi-forum zie ik veel klachten.

Gelukkig vond ik nog een link naar een folder met de bestanden want via de installer lukte het niet

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 28-04-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 12:25
Ik heb een probleempje met losse ondertitels bij 3D H-OU content.

3D H-OU ondertiteling wordt alleen in de onderste helft van het beeld geplaatst:
http://i62.tinypic.com/2zgxi6r.jpg

3D H-SBS ondertiteling wordt wel in beide helften geplaatst:
http://i57.tinypic.com/2yosgop.jpg

Op m'n tv (VT50) ziet daardoor de ondertiteling er wazig uit; één oog ziet geen ondertitels.

openelec 5.0.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
sipaan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 12:51:

sipaan schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:53:
[...]

Inmiddels een antwoord gekregen van IRTrans:

Hi,
we were not aware of the nature of that problem so far.

Especially the reason as described in the kodi forum was new for us.

We will fix that in the next release of the irserver SW.

Marcus
weer een update:
IRtrans heeft mij een e-mail gestuurd met update files voor Linux. Echter zelf heb ik niets aan aangezien ik op windows zit. Mocht iemand ze nodig hebben:

hier: https://drive.google.com/file/d/0BwjNqoX...sp=sharing

en hier: https://drive.google.com/file/d/0BwjNqoX...sp=sharing

iemand die hiervan een windows file van kan maken?

[ Voor 26% gewijzigd door heval op 01-05-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Nu online
Heisenbug schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:53:
Ik heb een probleempje met losse ondertitels bij 3D H-OU content.

3D H-OU ondertiteling wordt alleen in de onderste helft van het beeld geplaatst:
http://i62.tinypic.com/2zgxi6r.jpg

3D H-SBS ondertiteling wordt wel in beide helften geplaatst:
http://i57.tinypic.com/2yosgop.jpg

Op m'n tv (VT50) ziet daardoor de ondertiteling er wazig uit; één oog ziet geen ondertitels.

openelec 5.0.8
Zijn de ondertitels dan wel geschikt gemaakt voor H-OU content? Deze moeten dmv een subtitle tooltje voor zover ik weet nog altijd aangepast worden om bij H-OU of SBS content juist te worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Het heeft even geduurd, maar het is zo ver: de eerste release van Retrospect is er. Zoals al eerder aangekondigd (http://www.rieter.net/con...9/whats-in-a-name-part-2/) is XBMC Online TV/XOT/XOT-Uzg.v3 omgedoopt tot Retrospect. Om niet al te veel moeilijkheden met updates te krijgen gaat het versie nummer wel gewoon door. Omdat het toch om een grote verandering gaat gaan we wel een major nummertje omhoog: Retrospect v4.0.0!

Naast de naam zijn er nog wat zaken veranderd. De twee grootste veranderingen zijn de 'kanaal specifiek' instellingen en de mogelijkheid om voor een aantal kanalen een spoof IP op te geven. De 'kanaal specifiek' bevatten instellingen die voor het kanaal van belang zijn (zoals de NPO instellingen). Ze zijn via de add-on instellingen te benaderen, of direct vanuit het context menu. Met het spoof IP is het mogelijk om vanuit het buitenland toch streams te bekijken die normaal niet te bekijken zijn. Jammer genoeg zijn dit tot nu toe enkel Zweedse kanalen, maar wellicht gaat dat veranderen. De volledige lijst van changes staat hier:

Changelog v4.0.0 - 2015-05-01

Framework related
  • Updated: Add-on Settings.
  • Added: Channel specific settings.
  • Changed: Make sure that the channel settings are in the correct order when a new channel is deployed.
  • Changed: set channel settings in the channel json config file and update the settings.xml.
  • Changed: Displaying of empty lists improved.
  • Changed: Error handling improved.
  • Added: Language info to addon.xml files.
  • Changed: removed "user-agent" from MediaPart and added the HttpHeaders to it.
  • Fixed: correctly check for missing thumb url's.
  • Fixed: Charset testing now uses rfind.
  • Fixed: Some labels on XBMC4Xbox did not show correctly.
  • Fixed: XBMC4XBox updater missed a parameter (Fixes #587).
  • Changed: Let rPi users select their player (force DVDPlayer or Auto).
  • Fixed: in some rare cases, if only a cache ETag was present, response would incorrectly be cached for 3600 seconds. Now it's stale after 60 seconds and must-revalidate afterwards.
  • Added: the possibility for some channels to 'spoof' the client IP to allow playback from outside the original region (Fixes #595). This can be found under the respective channel settings.
GUI related
  • Renamed: XOT/XBMC Online TV to Retrospect.
  • Updated: language files.
  • Version: bumped all to 4.0.0.
  • Added: new logo and new name.
  • Renamed: XBMC to Kodi.
  • Renamed: context menu items from XOT to Retro.
  • Updated: optimized PNG files for channels icons and art.
  • Changed: no more channel proxy in the context menu, but channel settings.
  • Updated: Swedish translations (Thanks to Göran).
  • Fixed: minor translation issue.
Channel related
  • Added: Categories for SVT.se (Fixes #614).
  • Fixed: NPO.nl changed their site which broke the alphabetical listing (Fixes #612).
  • Fixed: pages in kijk.nl did not show videos (Fixes #609).
  • Added: 'Mest spelade', 'Mest delade', 'Senaste' and 'Sista chansen' to URPlay (Fixed #608).
  • Fixed: URPlay updated their JSON format (Fixes #607).
  • Fixed: Omrop Fryslân broke (Fixes #606).
  • Fixed: RTV Utrecht changed URL.
  • Fixed: NPO broke due to site changes (Fixes #605).
  • Fixed: SBS 6, SBS 9, NET 5 and Veronica broke (Fixes #603).
  • Fixed: Radio 538 Live streams (Fixes #604).
  • Added: MTG channels now show a DRM protection '^' if they future items viewable by payment only.
  • Added: ATV.sr Algemene Televisie Verzorging (Fixes #601).
  • Fixed: BBC iPlayer regex fixed (Fixes #602).
  • Updated: RTL logos.
  • Fixed: TV6.no icon had incorrect image.
  • Fixed: more TV6 (MTG) stream issues.
  • Fixed: SVT would not show videos (Fixes #599).
  • Added: SRF.ch channel.
  • Fixed: ViaSat channels sometimes won't work with manifest.m3u8 but do with master.m3u8 (See #598).
  • Added: channel configuration for TV3 Play (Eesti), TV6 Play (Eesti), TV3 Play (Lietuva), TV6 Play (Lietuva), TV8 Play (Lietuva), TV3 Play (Latvija), TV3 Play (Norge), Viasat4 (Norge) and TV6 Play (Norge).
  • Added: channel configuration for TV 4 Play, TV 6 Play, TV 8 Play, TV 10 Play and SVT Öppet arkiv.
  • Added: channel configuration for TV3.se.
  • Fixed: UR Play would not play back
  • Added: enabled SVT viewing for all over the world.
  • Fixed: 3FM web cam stream disappeared from the listing due to a previous fix (Fixes #594).
  • Fixed: MTG channels did not select streams properly (Fixes #590).
  • Fixed: RTL broke their paging..and my channel (Fixes #591).
  • Fixed: SVT Regex missed some episodes (not many) (Fixes #58.8)
  • Added: SBS 9 to Kijk.nl channel.
  • Changed: Add "Current" and "Next" to the NPO Live channels (Fixes #583) and don't cache the Live TV Url for now.
  • Added: SBS 9.nl channel
  • Updated: NPO logo.
  • Updated: RTL XL image.

Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC4Xbox en Kodi vind je op de installatie pagina.

Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van Retrospect (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile. Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.

Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.

Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
Als ik Retrospect probeer te installeren kom ik helaas niet verder dan heel even 'downloading 0%' en dan niets. Updaten van XOT gaf hetzelfde en daarna dus de addon en repo verwijderd, repo weer toegevoegd.

edit:
gezien alles vrij traag gaat sluit ik capaciteitsproblemen bij de hosting niet uit :+

[ Voor 18% gewijzigd door Rukapul op 02-05-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Rukapul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:09:
Als ik Retrospect probeer te installeren kom ik helaas niet verder dan heel even 'downloading 0%' en dan niets. Updaten van XOT gaf hetzelfde en daarna dus de addon en repo verwijderd, repo weer toegevoegd.

edit:
gezien alles vrij traag gaat sluit ik capaciteitsproblemen bij de hosting niet uit :+
Helemaal correct. 5000 concurrent users vindt de server niet leuk :9 Heb al wat getweaked en het zou nu sneller moeten gaan!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6mEiLNlm.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door GroteBozewolf op 02-05-2015 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 07:34
10-15 minuten geleden kon ik hem installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pewill
  • Laatst online: 10:03
Hallo,

Ik heb sinds kort een Raspberry Pi2 mediaplayer met Openelec(5.0.8) / Kodi.(14.2) Het systeem werkt over het algemeen prima en snel, files stream ik vanaf mijn NAS.

Nu heb ik een probleempje, waar ik niet uit kom: Mijn IR-AB werkt prima via het aangesloten (usb) IR-oogje. Maar als ik de Pi uitschakel en weer inschakel, dan doet de AB het niet meer. Ik moet dan het USB-stekkertje eerst eruit halen en er weer in stoppen: na een paar seconden werkt de AB dan weer...

Ik kan zelf wel Yatse gebruiken via mijn Smartphone, maar de AB is handig voor mijn huisgenoten. Is er een oplossing voor dit irritante probleem?

O ja, sinds kort komt bij het opstarten de volgende melding: "Muisgebruik wordt niet ondersteund. Schakel het uit in : Instellingen>Systeem>Invoerapparaten........." (Maar: USB-stekkertje eruit en er weer in, dan doet ie het toch weer...)

Model 3 | 2024 Highland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vraagje: gebruikt er iemand een media managare voor de mysql db van KODI goed te zetten zoja welke?

Ik heb deze (http://kodi.wiki/view/Sup.../Windows#Library_managers) lijst gevonden, heb XBNE gedownload, maar vermits de laatste versie van Kodi een serieuze error in het gebruik gooit dacht ik van, laat ik dat nu eens aan al die mede tweakers vragen wat zij gebruiken :)

*momenteel is openelec (kodi onderin) de lokale db aan het legen van de muziek, om de 1 of andere bizarre reden staat alles daar dubbel of zelfs quadruple in. Swat ik gaan die toch laten syncen met mijn eigen mysql server en dan kan ik zo alles onder betere controle houden :) maar moet je wel een goede manager hebben, die ik dus nog zoek.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat wil je dan precies goedzetten?

Ik gebruik zelf Universal Movie Scraper voor het scrapen van IMDB en thetvdb. Wanneer een film of serie niet klopt, maak ik zelf handmatig een .nfo-bestand met daarin de juiste link op IMDB, eventueel aangevuld met een andere filmnaam (sommige films zijn bekend onder meerdere titels) of met een andere setnaam (IronMan Collection vs. Marvel Cinematic Universe Phase 1, etc.)

In principe scrape ík maar op 1 client (laptop) en de andere clients (telefoon, tablet, mediaplayer) nemen dan gewoon de mysql db over zoals de laptop hem gescrapet heeft. Ik heb wel eens media elch gebruikt; die kan een hoop qua .nfo's, maar is voor mijn gebruik eigenlijk overbodig. Sinds kort heb ik ook Watchdog, als realtime checker voor nieuwe films en series in mijn mysql db, maar dat is voor mij momenteel ook niet perse nodig.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als ik je vraag verkeerd begrepen heb, dan hoor ik dat graag. Het is immers al heel erg laat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Voor sommige films neemt ie de verkeerde film en dus de verkeerde plaatjes enzo en dan staat dat lekker on der de verkeerde categorie :|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 20:31

TRaSH

koffie ?

eigenlijk heb ik dat nooit dat hij de films of series verkeerd pakt,
ik gebruik de imdb film namen met jaartal en dan pakt hij het bij mij eigenlijk altijd goed.
weet wel dat er wel eens issues zijn met nederlandstalige films omdat niet alle films echt als bioscoopfilms zijn maar als TV films.
voor de TV series gebruik ik de naming van Sonarr (Sickbeard werkt ook) en dat word eigenlijk ook altijd.
uiteraard zullen nederlandstalige series vaker een probleem geven.

voor de films gebruik ik ook de Universal Movie Scraper omdat die de mogelijkheid heeft om imdb en tmdb te combineren naar keuze en de taal van de film info mits voorhanden op die sites.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Damic schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:34:
Vraagje: gebruikt er iemand een media managare voor de mysql db van KODI goed te zetten zoja welke?
Zelf gebruik ik Maraschino. Dat is eigenlijk een webinterface voor KODI, maar hij heeft ook een database editor. Het is geen uitgebreide editor, maar voor die enkele keer dat het nodig is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Damic schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:10:
Voor sommige films neemt ie de verkeerde film en dus de verkeerde plaatjes enzo en dan staat dat lekker on der de verkeerde categorie :|
Verkeerde films worden bijna altijd veroorzaakt door een fout in de mapnaam waarin de film zit (dat is namelijk waar naar gekeken wordt door Kodi). Stap 1 is het kloppend maken van je mapnaam. Is dat al in orde, of snapt je scraper het dan nog niet, dan ga je Kodi een beetje helpen met een zelfgemaakt .nfo-bestand. Dat is dus op te lossen door een programma als Media Elch te gebruiken, maar veel simpeler is het om zelf een .nfo-bestand te maken met notepad en dit op te slaan als movie.nfo (dus niet .txt). In dat nieuwe .nfo-bestand plak je de IMDB-url van de betreffende film.

Neem bijv. de volgende 2 films: IronMan (deel 1) en Nijntje de film. Bij IronMan wil ik de film toevoegen aan een andere set, bij Nijntje wil ik de Nederlandse titel.

Het .nfo-bestand voor IronMan zou er dan zo uit kunnen zien:

code:
1
2
3
4
5
6
<movie>
        <title>Iron Man</title>
        <set>Marvel Cinematic Universe - Phase One: Avengers Assembled</set>
        <sorttitle>Iron Man</sorttitle>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt0371746/

Ik wil niet dat Nijntje in mijn bibliotheek Miffy genoemd wordt, maar gewoon Nijntje de film.

code:
1
2
3
4
<movie>
    <title>Nijntje De Film</title>
</movie>
http://www.imdb.com/title/tt1690991/

Weinig werk, want de meeste gaan automatisch, en de paar films die je met de hand doet, staan dan precies zoals je ze wilt. In je movie.nfo hoef je alleen maar de informatie toe te voegen die anders moet zijn. De rest wordt gebruikt van je link naar IMDB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 11:49
Ik lees hier niemand die de ingebouwde optie van Kodi gebruikt voor corrigeren van verkeerde namen:
http://kodi.wiki/view/Inc...#Fixing_individual_videos
Dus serie of film selecteren, dan de info opvragen (met toets "i") en refresh kiezen.
Je krijg dan een lijstje te zien met alternatieve films/series die op de mapnaam lijken en anders kan je daar handmatig de juist film/serie opzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr_Blobby op 03-05-2015 12:02 ]

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:33
Dat heb ik inderdaad ook gedaan: de meeste films gaan automatisch goed en de paar uitzonderingen heb ik via die 'refresh' aanpak zelf gekozen.

Echter nu ik die andere methode met .nfo-files weet ga ik die denk ik voortaan gebruiken: als je ooit eens de database weggooit of de boel herinstalleert, dan wordt met die nfo-aanpak de boel de tweede keer automatisch goedgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dank je, eens zien wat er verkeerd gaat :)

Pagina: 1 ... 141 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]