Geen zin in diverse sites door te lezen om iedere keer het zelfde tegen te komen? Heb een betere site gevonden over Kodi:
*knip* Reclame
*knip* Reclame
[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2015 00:31 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 18-03-2015 00:31 ]
De gebruikte source en je installatie en hoe je het aansluit.Unknown Alien schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:46:
Wat zorgt ervoor de kwaliteit van het geluid bij gebruik Kodi?
Is het de software+instellingen add ons of bepaalde hardware?
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Al mijn bestanden staan op de NAS en zijn of *.MKV of M2TS bestanden. Bestanden zijn ook 25GB of groter.TRaSH schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:18:
[...]
De gebruikte source en je installatie en hoe je het aansluit.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Legaal ? Onder welke steen heb jij geleefd al die jaren.C.44 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:42:
Maandag kwam (eindelijk) m'n RPi2 binnen en daar heb ik vanmiddag direct XBian op geinstalleerd. Werkt super. Ik realiseerde me zonet alleen dat ik ook nog een satelliet abbo heb en eigenlijk alleen maar vanwege de Formule 1. Zijn er legale opties om de Formule 1 te kijken via XBMC? Ik heb al eens gegoogled maar uiteraard kom je dan uit op talloze youtube filmpjes die een extensie of repo aanprijzen waar je dan weer illegale bagger streams kunt kijken, als ze überhaupt al werken.
Donderstraaltje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:40:
Als je er een dvb-s(2) kaart aan hangt met tvheadend kun je gewoon legaal kijken hoor, werkt niet geheel onaardig.
Ik zal mezelf een beetje verduidelijken, ik heb een tv met ingebouwde sat receiver en ik kan dus in principe gewoon via CanaalDigitaal en Sport1 Select de F1 kijken. Ik heb jaren geleden ook met MediaPortal en ook met XBMC via TVHeadend gekeken. Als 't werkt dan werkt 't redelijk maar als 't niet werkt is de race half voorbij voordat je het weer werkend hebt. Een jaar of twee geleden ben ik overgestapt op een tv met ingebouwde receiver en eerlijk gezegd werkt dat stukken beter.Yarisken schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:37:
[...]
Legaal ? Onder welke steen heb jij geleefd al die jaren.
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Dan rest enkel een Sport1Go abonnement denk ik als het minder moet kosten? Dit heeft echter geen relatie met Kodi zelf want er is volgens mij geen addon waarmee het Sport1Go aanbod legaal binnen Kodi te bekijken is en Microsoft Silverlight aanwezigheid is daarbij ook een vereiste. Mocht het toch anders zijn dan lees ik dit graag.C.44 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
[...]
Ik zal mezelf een beetje verduidelijken, ik heb een tv met ingebouwde sat receiver en ik kan dus in principe gewoon via CanaalDigitaal en Sport1 Select de F1 kijken. Ik heb jaren geleden ook met MediaPortal en ook met XBMC via TVHeadend gekeken. Als 't werkt dan werkt 't redelijk maar als 't niet werkt is de race half voorbij voordat je het weer werkend hebt. Een jaar of twee geleden ben ik overgestapt op een tv met ingebouwde receiver en eerlijk gezegd werkt dat stukken beter.
Hetgeen me niet bevalt aan het hele satelliet gebeuren is dat je Sport1 alleen krijg bij een abbo van CanaalDigitaal en vervolgens heb je een paar extra pakketten nodig om Sport1 Select in HD te krijgen. Dat kost dan doodleuk 30 euro per maand. Voor de rest kijk ik eigenlijk helemaal geen tv en dan is 30 euro per maand gewoon erg duur. Vandaar dat ik vraag naar een legale manier om de F1 te kijken. Bijvoorbeeld bij de NFL betaal je een gewoon een bepaald bedrag voor het hele seizoen, bij mijn weten werkt dat met de NFL GamePass add-on ook best aardig binnen XBMC.
Testing, one, two ...
Helaas liggen de roots van Kodi / XBMC in het bekijken van eigen content op een makkelijke manier ( TV )hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Mocht het toch anders zijn dan lees ik dit graag.
Dat lijkt mij wel de bedoeling....waarom zou je het niet legaal doen?Yarisken schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 14:37:
[...]
Legaal ? Onder welke steen heb jij geleefd al die jaren.
Die relatie hoeft er ook niet altijd te zijn, met de partijen die de diensten verlenen bedoel ik, als de addons maar ontwikkelt worden die een gebruik van die diensten mogelijk zouden maken. Ik kan bijvoorbeeld vanuit de gratis tegenhanger van Kodi prima mijn Netflix bekijken en bedienen, omdat iemand de moeite heeft genomen om dat mogelijk te maken. Dat zou voor andere diensten ook het geval kunnen zijn. Nu is dat allemaal niet zo heel erg spannend want die diensten zijn binnen een browser-omgeving ook afzonderlijk op te starten natuurlijk, maar het is wel prettig als ze allemaal benaderbaar en bruikbaar zouden zijn vanuit één applicatie, Kodi in dit geval.FreshMaker schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:49:
[...]
Helaas liggen de roots van Kodi / XBMC in het bekijken van eigen content op een makkelijke manier ( TV )
Er is nooit geinvesteerd in relatie met andere partijen, zoals Netflix / HBO e.d om betaalde content te krijgen.
De streaming addons zijn deswege ook allemaal ontwikkeld uit dit gemis, en het versnellen van de verbindingen.
Testing, one, two ...
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Plak de eerste foutmelding eens in Google zou ik zeggen:LuNaTiC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:34:
Maar even een crosspost uit het Raspberry Pi-topic...
Herkent iemand deze foutmelding? Kan ik er nog wat aan doen? Of heb ik een corrupte installatie of flashcard te pakken? (openelec laatste versie)
Draaide als een zonnetje maar krijg nu dit nadat de stroom er een paar keer uitlag...
[afbeelding]
Corrupted install lijkt me dus.Oh no! OpenELEC updated and now my system won't boot
The automatic update process may fail if you're running a snapshot release and you're upgrading to the latest release. If it does, follow this guide to update your system.
You may see the error:
Error Code: INIT_$ that means: Could not mount/flash/SYSTEM
### Starting debugging shell ....type exit to quit @@@
#
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 20-03-2015 18:56 ]
is everything cool?
Dit kan gewoon met bijna elke skin. Gewoon het hoofdmenu aanpassen in refocus, arctic zypher, aeon Mq5 etc etc. Tevens kan je van het genre gewoon een video afspeellijst maken en die categoriseren in het hoofdmenu van de betreffende skin...YellowOnline schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:08:
Weet iemand of het mogelijk is een custom categorie op het XBMC startscherm te maken? En bij uitbreiding: categorieën weghalen. Standaard heb je Weather, Pictures, Videos, Movies, etc. Omwille van gebruiksvriendelijkheid wil ik enkel nog Movies/Series/Music te zien krijgen voor mijn gebruikers (3 gezinnen, Windows & Linux met een SQL DB voor de library). De interesse voor de extra categorie is voor, euh, films die je in de adult DB terug vindt. Dat wil ik absoluut uit de 'gewone' film-DB houden. Het staat wat gek om tussen "De Kleine Zeemeermin" en "Dumbo" "Debbie does Dallas" te zien prijken.
Niet om het één of ander, mooi dat het werkt natuurlijk, MAAR ....hardware-lover schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:32:
[...] Ik kan bijvoorbeeld vanuit de gratis tegenhanger van Kodi prima mijn Netflix bekijken en bedienen, omdat iemand de moeite heeft genomen om dat mogelijk te maken. Dat zou voor andere diensten ook het geval kunnen zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door Slux op 21-03-2015 08:36 ]
nadat ik mijn nieuwe RPi2 voorzien had van de juiste 5.0.6 image kreeg ik ook deze melding. Eerst hing hij in het Kodi-splash screen, waarna ik na een half uur het wel welletjes vond de boel maar eens opnieuw op te starten. En toe kreeg ik dien melding ook.LuNaTiC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:34:
Maar even een crosspost uit het Raspberry Pi-topic...
Herkent iemand deze foutmelding? Kan ik er nog wat aan doen? Of heb ik een corrupte installatie of flashcard te pakken? (openelec laatste versie)
Draaide als een zonnetje maar krijg nu dit nadat de stroom er een paar keer uitlag...
[afbeelding]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik gebruik het al jaren, en 100% strabiel nee, maar 90% wel en dat is goed te doen. Ik zou het alleen niet bij andere neerzetten dan bij mezelf, daarvoor is het te 'onderhoudsintensief'.Mr. Noodle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:34:
Sorry voor weer de zelfde vraag, eens in de zoveel jaar probeer ik het weer
Is het al mogelijk om met Kodi stabiel LiveTV te kijken op windows?
ik gebruik WMC al sinds 2005 en werkt zeer goed voor mij, maar de ontwikkeling staat een beetje stil vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief maar wel net zo goed en stabiel werkt.
ik heb een aantal jaar terug nog XBMC getest na advies van iemand hier maar dat werkte toen lang niet zo goed als WMC, onstabiel en traag
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Op Windows zou ik niet weten. Ik gebruik namelijk Kodi op OpenElec en dat werkt goed. We maken veel gebruik van Live TV en ook opnemen van Live TV. De gebruikerservaring krijgt zeker een dikke 8 qua rapportcijfer. Hiervoor gebruikten we Windows Media Center (ook voor Live TV). Kodi is qua Live TV nu ongeveer net zo volwassen als WMC destijds was.Mr. Noodle schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:34:
Sorry voor weer de zelfde vraag, eens in de zoveel jaar probeer ik het weer
Is het al mogelijk om met Kodi stabiel LiveTV te kijken op windows?
ik gebruik WMC al sinds 2005 en werkt zeer goed voor mij, maar de ontwikkeling staat een beetje stil vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief maar wel net zo goed en stabiel werkt.
ik heb een aantal jaar terug nog XBMC getest na advies van iemand hier maar dat werkte toen lang niet zo goed als WMC, onstabiel en traag
[ Voor 4% gewijzigd door upje op 21-03-2015 14:18 ]
En TVHeadend als backend? Draai het al een hele poos zonder problemen.Donderstraaltje schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:21:
Werkt op windows sinds Helix best aardig, alleen haalt het het nog net niet vs MediaPortal.
De MediaPortal backend is stabiel en alles werkt, alleen custom nummering doet ie wat vaag.
DVBViewer is ook een goede, grootste probleem is dat de buffer geen limiet kent.
Als je in het DVB-C draadje kijkt hier kun je mijn review zien van de 2 beste plugins;
Donderstraaltje in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"
Periodiek check ik alle 4 de plugins, NextPVR is nu de volgende, Argus krijg ik niet 100% werkend nog.
Maar al met al is het zeker acceptabel te noemen, Argus schijnt ook acceptabel te krijgen te zijn alleen kost flink meer tijd.
Draait zeker stabiel en zonder problemen, is alleen wat beperkter kwa extra functies. Als je dat artikel leest zul je zien dat het bij mij op een stevige 3 staat. De basis functionaliteit is zelfs iets stabieler dan de rest, opnemen/buffer/channel groepering. Al 3 jaar getest en kan ook dat prima aanbevelen.schumi2004 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:22:
[...]
En TVHeadend als backend? Draai het al een hele poos zonder problemen.
[ Voor 0% gewijzigd door Donderstraaltje op 21-03-2015 14:55 . Reden: typo ]
Die addon is net zo spannend dan de addons die voor Kodi uitkomen. Als jij wel blind vertrouwen kunt hebben in hetgeen voor Kodi beschikbaar komt dan is dat bij deze (Netflix for Onlinevideos), totaal niet anders. Je logt nog steeds lokaal in en er zit niets fishy in de broncode, dat valt zelf eenvoudig te controleren.FreshMaker schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 08:06:
[...]
Niet om het één of ander, mooi dat het werkt natuurlijk, MAAR ....
Je kent die persoon, je vertrouwt hem ( of zijn software )
In een tijd van phishing en gegevensmisbruik ga jij je accountgegevens in een applicatie van derden stoppen ?
Ik zie dagelijks emails over bank en shopping accounts die "geverifieerd " moeten worden, en op TV spotjes "hang op, klik weg, bel je bank !"
Kodi vertrouw ik nog wel dat is basic en relatief onschuldig qua uitgaande communicatie.
Maar een addon die dus kennelijk jouw gegevens gebruikt om te verifieren dat je Netflix mag kijken ...
In mijn downloads zitten textfiles met aanbiedingen voor lifetime Netflix en Spotify á 10 / 15€ eenmalig .... als het account niet meer werkt, krijg je nieuwe gegevens .... WAAR denk je dat dit soort inlogdata vandaan komt ??
Juist... goedgelovige gebruikers die ( al dan niet ) dit soort addons gebruiken...
* FreshMaker raad aan om goed na te kijken af je account niet AL gehackt is, en wat WW te veranderen hier en daar
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2015 15:06 ]
Testing, one, two ...
Live youre Life and Enjoy every Day
2250 WP Zuid PVoutput
Aangezien je in het kodi topic jouw plaatsing deed, ging ik ervan uit dat je ook daadwerkelijk IN kodi Netflix gebruikte.hardware-lover schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:50:
[...]
Die addon is net zo spannend dan de addons die voor Kodi uitkomen. Als jij wel blind vertrouwen kunt hebben in hetgeen voor Kodi beschikbaar komt dan is dat bij deze (Netflix for Onlinevideos), totaal niet anders. Je logt nog steeds lokaal in en er zit niets fishy in de broncode, dat valt zelf eenvoudig te controleren.
Ben bang dat jij op plekken zoekt waar je NIET moet zoeken naar een oplossing, zover wel duidelijk.
Aanvulling (voordat ik het verkeerde signaal afgeef): Netflix for Onlinevideos is niet voor Kodi beschikbaar.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik had nog nooit gehoord van OSMC en heb net even opgezocht wat het is. Het is gebaseerd op Kodi net als Plex, maar bij Plex snap ik het nut nog i.v.m. mat transcoderen enzo. Wat is het voordeel van OSMC t.o.v. Kodi?Megamind schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:34:
Heb net RPi2 geïnstalleerd met OSMC, als je daarna de skin terugzet naar Confluence is ie duidelijk sneller dan de RPi1.
Plex? Hoe kom je daar op? Plex is een server, Kodi is een frontend. OSMC is gewoon een distro met Kodi, net als Raspbmc, openelec en xbian. Ik heb OSMC genomen omdat ik Raspbmc prima vond en OSMC Rpi2 support heeft.Zawaponga schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:53:
[...]
Ik had nog nooit gehoord van OSMC en heb net even opgezocht wat het is. Het is gebaseerd op Kodi net als Plex, maar bij Plex snap ik het nut nog i.v.m. mat transcoderen enzo. Wat is het voordeel van OSMC t.o.v. Kodi?
Dat heb ik ook, dat Kodi dan eerst weer wakker moet worden ofzo. Reageert ie heel traag.Zawaponga schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 23:53:@CRXDelSol
Kodi heeft volgens mij altijd al problemen met gehad als het lang in idle mode was of in slaapstand. Is afsluiten en opstarten geen optie?
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Met de standaard skin kan dat al, enigzins:slow whoop schreef op zondag 22 maart 2015 @ 21:04:
Is het in Kodi mogelijk om de datum van een video weer te geven in de bestandslijst?
Ik gebruik Kodi (op een NUC met OpenElec) voornamelijk om mijn eigen home video's te bekijken, en ik zie alleen de bestandsnaam en de grootte van de video en de bestandslijst.
Is er misschien een skin die dat support? Ik gebruik nu de standaard skin, en ik heb een paar andere geprobeerd, maar ik heb het nog niet gevonden.
Thnxjob schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:24:
De library in kodi is geen real time weergave van de bestanden die beschikbaar zijn. Je zult de library regelmatig moeten opschonen (clean library). Het zelfde principe als dat kodi niet meteen ziet dat je iets nieuws toevoegt. Daar moet je eerst naar scannen.
Als je wilt dat alles automatisch bijgewerkt wordt kan je (als je perse de library wilt gebruiken) gebruik maken van de watchdog plugin.
[ Voor 6% gewijzigd door job op 24-03-2015 11:42 ]
Dat kan - zoals jezelf ook zegt - prima ook zonder plugins. Gewoon instellen in de settings dat je de library wilt updaten én wilt cleanen bij de start van Kodi.job schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:24:
De library in kodi is geen real time weergave van de bestanden die beschikbaar zijn. Je zult de library regelmatig moeten opschonen (clean library). Het zelfde principe als dat kodi niet meteen ziet dat je iets nieuws toevoegt. Daar moet je eerst naar scannen.
Als je wilt dat alles automatisch bijgewerkt wordt kan je (als je perse de library wilt gebruiken) gebruik maken van de watchdog plugin.
[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 24-03-2015 12:40 ]
Ja, die optie had ik ook gevonden. De bestanden staan dan inderdaad mooi op datum gesorteerd, maar ik kan nog steeds niet zien van welke datum van elk bestand is. Dus wanneer het filmpje is opgenomen. Dat is eigenlijk waar ik naar zoek.vanaalten schreef op zondag 22 maart 2015 @ 22:13:
[...]
Met de standaard skin kan dat al, enigzins:
als je de lijst met bestanden hebt, dan pijltje naar links en selecteer bij "Sort by" de optie 'date'; dan pijltje naar rechts en je hebt denk ik ongeveer wat je zoekt? Enige is dat de volgorde ook volgens de datum oploopt.
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:jokapo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:12:
Ik loop momenteel tegen het volgende "probleem" op. Als kodi is opgestart gaat hij de bibliotheek scannen. Dit gaat op zich goed ware het niet dat ik bij The Movie Base een foutmelding krijg could not connect to server. Is er eea veranderd in deze scraper dat iemand toevallig weet? Want ik heb er niets aan veranderd.
==> "Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid."
[ Voor 32% gewijzigd door Nnoitra op 24-03-2015 15:59 ]
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Ik gebruik gewoon een addon die eens in de zoveel uur een update uitvoert (is een addon die standaard in de repository zit).maartend schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:39:
[...]
Thnx
Ik wil eigenlijk gebruik maken van de kracht van Kodi, krijg dat nog niet voor elkaar. Ik begin wel met watchdog
- Gebruik smartlists, hier kun je vanalles mee sorteren/groeperen. Een aantal skins ondersteunt dit vrij goed, bijvoorbeeld de skins van JurialMonkey (Eminence en Arctic:Zephyr) en een aantal die al genoemd zijn oa. Ace en Aeon MQ.Byte_Me schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34:
Sinds een paar dagen gebruik ik Kodi op mn HTPC. Ziet er erg gelikt uit, en de mogelijkheden lijken eindeloos. Maar ik loop nog tegen een paar zaken aan, waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden.
- Kodi detecteert prima wat een 3D film is, maar hoe filter ik op 3D films? Al mn lokale films staan door elkaar.
- Zijn er addons om Kodi beter te organiseren? Ik loop af en toe flink te zoeken naar een kanaal. Zou het liefst een eigen categorie maken, met allemaal shortcuts, NPO live, uitzending gemist, RTL XL, etc.
- Is er al een NLZiet addon? Niet kunnen vinden...
- Ik gebruik trakt, maar heeft die geen functie om te zien wat ik nog moet kijken? Op de website heeft trakt een watchlist en kalender, in Kodi heb ik dit niet kunnen vinden.
Dit ligt volgens mij ook grotendeels aan de views die een skin ondersteunt, ik zou zeggen probeer er eens een paarslow whoop schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:09:
[...]
Ja, die optie had ik ook gevonden. De bestanden staan dan inderdaad mooi op datum gesorteerd, maar ik kan nog steeds niet zien van welke datum van elk bestand is. Dus wanneer het filmpje is opgenomen. Dat is eigenlijk waar ik naar zoek.
Zit nu op werk dus zal thuis eens in de debug kijken (als ik die weet te vindenNnoitra schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Als je weet op welke url hij connect, probeer die dan eens te openen in je browser.
Is je netwerk / internetverbinding al up als ie gaat scannen?
Is een automatische update van de addon geweest?
Is er een update beschikbaar en is die nog niet geïnstallerd?
etc etc etc.
Bedankt, ik zal het eens met wat andere skins proberen. Als (drastisch) alternatief overweeg ik om de datum van de opname in de bestandsnaam te stoppen. Dus alle filmpjes hernoemen.Smobbo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:00:
[...]
Dit ligt volgens mij ook grotendeels aan de views die een skin ondersteunt, ik zou zeggen probeer er eens een paar. Altijd leuk om te zien wat er mogelijk is. Sommige skins laten ontzettend veel informatie zie (wat ook té veel kan zijn), terwijl anderen juist een hele minimalistische aanpak hebben.
Een aantal populaire skins zijn:
Aeon (Nox of MQ)
Ace
ReFocus
Xperience1080
Arctic: Zephyr
Eminence
Je kunt in XOT ook gewoon alle kanalen die je niet wilt deactiveren en dan aangeven dat je kanalen niet per categorie wilt tonen. Dan heb je enkel die kanalen in je XOT lijst staan die je wilt. Allemaal te vinden via de add-on settings.Byte_Me schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34:
- Zijn er addons om Kodi beter te organiseren? Ik loop af en toe flink te zoeken naar een kanaal. Zou het liefst een eigen categorie maken, met allemaal shortcuts, NPO live, uitzending gemist, RTL XL, etc.
Ik ben hier wel mee bezig, maar vooralsnog moet ik dan eerst een goede en veilige manier vinden om usernames/passwords op te slaan. In een aantal add-ons gebeurd dat gewoon in platte tekst in de config, maar dat is toch echt niet wat ik zou willen.Byte_Me schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:34:
- Is er al een NLZiet addon? Niet kunnen vinden...
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Je kunt de database centraliseren met behulp van een MySQL database. Overige instellingen dien je per systeem in te stellen. Je kunt je userdata folder delen over het netwerk, maar ik zou dit afraden.t-bob schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:57:
Hallo ik heb voor jullie misschien een stomme vraag,
maar kan je kodi wat je helemaal naar wens hebt geinstalleerd op de imac,
kopieren(branden) naar een andere pc of media player?
[ Voor 27% gewijzigd door FREAKJAM op 25-03-2015 14:04 ]
is everything cool?
Dat lijkt inderdaad zo te zijn. Zou je dat kunnen rapporteren via de issue tracker: https://bitbucket.org/bas...es?status=new&status=openDennisdn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:51:
@GroteBozeWolf
Klopt het dat de radio538-webcam het niet doet?
Hij stopt direct na het starten met als boodschap dat er geen bron is gevonden o.i.d.
[ Voor 18% gewijzigd door GroteBozewolf op 25-03-2015 23:30 ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Heel erg dank je wel :-) Het is maar een kleine optie die webcam, maar toch heb ik hem de hele dag aan staan als achtergrondbeeld.:-)GroteBozewolf schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:26:
[...]
Dat lijkt inderdaad zo te zijn. Zou je dat kunnen rapporteren via de issue tracker: https://bitbucket.org/bas...es?status=new&status=open
Edit: heb er zelf al eentje aangemaakt: https://bitbucket.org/bas...38-live-streams-dont-work
Zit ook een fix bij. Binnenkort een officiele update.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 26-03-2015 07:17 ]
Vreemd verhaal. Ik heb de clean library wel gevonden, maar hij is niet instelbaar. Ik kan hem dus aanklikken, hij werkt dan, maar ik moet dat handmatig doen. Ik kan dat niet vinden als zijnde een automatisch proces.Ik draai kodi 14.1job schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:42:
Je kan bij de instellingen de clean library aanvinken. Dan zal kodi de boel opschonen na het opstarten.
Als je dan echter later (terwijl kodi nog aanstaat) iets toevoegt zal kodie dit pas zien als kodi weer gaat zoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 26-03-2015 18:02 ]
Moet je toevoegen in advancedsettings.xml. Zie hier: linkjemaartend schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:53:
[...]
Vreemd verhaal. Ik heb de clean library wel gevonden, maar hij is niet instelbaar. Ik kan hem dus aanklikken, hij werkt dan, maar ik moet dat handmatig doen. Ik kan dat niet vinden als zijnde een automatisch proces.Ik draai kodi 14.1
Buiten het feit om dat ik geen clean folder zie. De niet aanwezige files lijken er nog steeds in te staan.
Ja, iedereen, maar ik heb al een fix: https://bitbucket.org/bas...-5-and-veronica-wont-worksimonj schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:28:
Hiet doet bij xot sbs6 en veronica het niet meer .
krijg melding geen video.
Meer mensen met dit probleem?
[ Voor 16% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-03-2015 20:57 ]
Die kan je in je \addons\net.rieter.xot.streams\radio538\ folder gooien en de oude overschrijven.Dennisdn schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:01:
[...]
Heel erg dank je wel :-) Het is maar een kleine optie die webcam, maar toch heb ik hem de hele dag aan staan als achtergrondbeeld.:-)
Maar ik ben erg ongeduldig, dus wil graag de fix alvast proberen. Wat moet ik doen met • attached chn_radio538.py ?
--> Mediaspelers en HTPC'sDaarisdie schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:15:
Ik ben me op dit moment een beetje aan het verdiepen over het xbmc gebeuren. Welke media-player zou ik hiervoor het best kunnen aanschaffen? Budget maakt in principe niet uit als het maar uitstekend werkt.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Bedankt voor je reactie.GroteBozewolf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:54:
[...]
Ja, iedereen, maar ik heb al een fix: https://bitbucket.org/bas...-5-and-veronica-wont-work
Vanavond een officiele update.
NPO doet het overigens ook niet meer sinds vanmorgen, ook daarvoor een fix straks. Zie hier: https://bitbucket.org/bas...o-uitzending-gemist-broke
De updates zijn de deur uit.....
Het werkt weer na de update :-) Geweldig dank je wel!GroteBozewolf schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:56:
[...]
Die kan je in je \addons\net.rieter.xot.streams\radio538\ folder gooien en de oude overschrijven.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Mag ik dat een heel erg lelijke app vinden zo op foto.KillerAce_NL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:57:
Constellation, dé ipad remote.
[ Voor 28% gewijzigd door Touchdomex op 27-03-2015 16:07 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
[ Voor 44% gewijzigd door TRaSH op 29-03-2015 18:05 ]
Goede naam!GroteBozewolf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:30:
Het zat er natuurlijk al wel een beetje aan te komen, maar nu dan definitief: 'XBMC Online TV' is dood, leve Retrospect!
Oftewel: nu dan toch maar een naam zonder XBMC of Kodi erin. Vanaf de volgende gerelease gaat XBMC Online TV Retrospect heten. Inclusief nieuw logo.
Meer info kan je hier vinden: http://www.rieter.net/con...9/whats-in-a-name-part-2/
[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2015 09:18 ]
Dat is inderdaad een betere vertaling. Ga het bijwerken!Jorgen schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:17:
@GroteBozeWolf:
In je stukje over de naamswisseling schrijf je dat "uitzending gemist" letterlijk "missed episode" betekent. Ik denk dat het eerder "missed broadcast" moet zijn. Echter, "missed episode" dekt de lading dan weer veel beter.
Leuke, stoere naam verder!
Goede naam :-)GroteBozewolf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:30:
Het zat er natuurlijk al wel een beetje aan te komen, maar nu dan definitief: 'XBMC Online TV' is dood, leve Retrospect!
Oftewel: nu dan toch maar een naam zonder XBMC of Kodi erin. Vanaf de volgende gerelease gaat XBMC Online TV Retrospect heten. Inclusief nieuw logo.
Meer info kan je hier vinden: http://www.rieter.net/con...9/whats-in-a-name-part-2/
[ Voor 6% gewijzigd door Tijntje op 31-03-2015 12:22 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Er is een setting die een volume boost geeft bij downmixing van multi channel naar stereal geluid. Die zorgde daar bij mij af en toe voor. Je kunt die uitzetten.sphere schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:46:
Sinds enige tijd heb ik een probleem met afspelen, waarbij sommige bronnen overstuurd klinken. Het is niet met alles, maar wel irritant.
Setup:
Celeron 1820
Asus H81I Plus
Ubuntu 14.04
xbmc 2:13.1~git20140606.0917-gotham-0precise
Linux kluis 3.13.0-48-generic #80-Ubuntu SMP Thu Mar 12 11:16:15 UTC 2015 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
Herkent iemand dit probleem?
Bedankt! Van het weekend maar eens upgraden.TRaSH schreef op zondag 29 maart 2015 @ 18:03:
backup maken en dan kan je het zo terug zetten
niet vergeten om een backup te maken van je edid.bin en evt je xorg.conf
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq