Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
Goedemiddag allen,

Ik heb al een topic aangemaakt op het Kodi-forum, echter heb ik daar nog geen reactie. Zie deze pagina: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=222144

Is hier iemand die mij verder kan helpen? Hieronder de post in het Nederlands:

Ik gebruikte XBMC al langere tijd op mijn pc, wat altijd prima heeft gewerkt. Recentelijk ben ik overgestapt op twee Raspberry Pi's (de RPi 2): één in de slaapkamer en één in de woonkamer. Deze gebruik ik om media te spelen vanaf mijn Netgear NAS (2 TB). Alle verbindindingen zijn bekabeld en alle apparaten hebben een statisch IP-adres. Op bijde RPi's is Kodi geïnstalleerd middels OpenELEC.

In zowel mijn slaapkamer als de woonkamer stond één profiel ingesteld in KODI, wat voor de slaapkamer voldoende is. In de woonkamer gebeurt het nog wel eens dat mijn kameraad/huisgenoot of mijn vriendin een film/serie kijkt. Om te beginnen wilde ik voor Steven een extra profiel instellen zodat we ieders onze eigen media library zouden hebben. Hier begonnen de problemen.

Toen ik, ruim een week geleden, het tweede profiel configureerde, heb ik deze helemaal fresh ingesteld. Na het aanpassen van een paar settings, heb ik de medialocaties van mijn NAS toegevoegd. Net als in mijn eigen profiel gebruik ik hier NFS voor. Ik liep toen steeds tegen het probleem aan dat ik foutmeldingen kreeg, wanneer ik media af wilde spelen na geswitched te hebben tussen beide profielen.
Zie bijbehorende logfile: http://pastebin.com/t9CddVvm

Ik heb dit even laten rusten en ben gisteren opnieuw bezig gegaan. Ik heb account 2 verwijderd, RPi gereboot en account 3 aangemaakt. Hierbij heb ik eerst alle settings fresh gedaan, maar dit bleek helemaal niet meer te werken. Bij alle films en series krijg ik een foutmelding. Account 3 werd verwijderd, RPi opnieuw gestart en account 4 was geboren. Ditmaal heb ik alle settings etc. overgenomen van het master account. 'Dan kan niks misgaan', zou je denken. Toch wel.... Account 1 (mijn eigen account) werkt prima, echter krijg ik bij account 4 continu de foutmelding 'PLAYBACK FAILED. One or more items failed to play. Check the log file for details.'

Wat ik ook doe; ik krijg het niet werkend. Op dit moment werkt account 4 dus helemaal niet, behalve met ISO-bestanden.... daar snap ik al helemaal niks van. Alle andere bestanden (.mkv, .mp4, .avi, dvd-files) worden niet afgespeeld. Bij account 2 werkte in ieder geval alles, wanneer ik de RPi opnieuw gestart had. Bij account 4 werkt nu nagenoegd niets.

Omdat ik dacht dat het probleem met rechten te maken had, ondanks dat dit voor NFS niet logisch is, heb ik de media share op mijn NAS op read/write voor all users gezet. Ook heb ik guest access ingeschakeld. Hierna de nieuwe rechten toegepast op bestaande files en voor de zekerheid de NAS opnieuw gestart. Resultaat: account 1 werkt nog steeds prima, maar account 4 doet nog steeds niet wat het moet doen: alleen ISO-bestanden worden afgespeeld.

De meest recente log staat hier: http://pastebin.com/4kAFcf9S

Welke kenner helpt me verder? Ik snap er namelijk niets van. Ik heb onlangs de instellingen enigszins gereproduceerd op mijn laptop (Windows 7 64-bit), waarbij zich geen problemen voordeden met verschillende profielen in Kodi. Ook op de RPi al geprobeerd of het nog verschil maakt wanneer ik Samba kies in plaats van NFS. Dit maakt helaas geen verschil.

[ Voor 87% gewijzigd door Wopper89 op 31-03-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarom stel je je vraag niet in het algemene Kodi topic hier op Tweakers?

[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wopper89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2024
hardware-lover schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:22:
Waarom stel je je vraag niet in het algemene Kodi topic hier op Tweakers?

[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV
Het leek me overzichtelijker om hier gewoon een los topic voor aan te maken.