[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.080.713 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mixie schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 18:49:
[...]
Wie o wie kan mij helpen? Of een link geven waar het staat"

De router is een Netgear WNDR3700
[...]
Heb je Chapter 7 van de handleiding van jouw router al eens gelezen? Daar staat beschreven hoe je de harde schijf als Share kan instellen (bv. smb, http of ftp). Dat is de eerste stap, om daar alles goed in te stellen.
Vervolgens kun je de harde schijf als source toevoegen in xbmc/kodi. Dat is niet erg moeilijk en staat vrij duidelijk in de wiki beschreven.
Mocht je daar specifieke vragen over hebben, dan kun je die hier natuurlijk stellen. Andere vragen horen eerder thuis in een Netgear topic...

[ Voor 3% gewijzigd door _Vincent_ op 02-03-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:22
Hoi.

Na jaren geleden XBMC te hebben gehad op mijn Xdoos ben ik dit na wegdoen van die bak uit het oog verloren.
Tot ik afgelopen week mijn android dingetje binnen kreeg om mijn tv slim te maken.
Aangesloten en Kodi opgezet (arm). Werkt als vanouds.

Echter een klein vraagje;
Dat ding is bedoeld voor het gezin. Moet dus makkelijk aan te sturen zijn. En is bedoeld om oa content van mijn Synology af te spelen (gaat als een tierelier).
Maar is het mogelijk om op mijn adroid home screen een soort fastlinks naar de inhoud op mijn NAS te hebben zodat deze gelijk met Kodi worden afgespeeld? Nu moeten ze eerst Kodi opstarten, Video, files, dan de NAS aanklikken en dan komt de hele rimbam op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 09:51
maartend schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:18:
Hoi.

Na jaren geleden XBMC te hebben gehad op mijn Xdoos ben ik dit na wegdoen van die bak uit het oog verloren.
Tot ik afgelopen week mijn android dingetje binnen kreeg om mijn tv slim te maken.

Dat ding is bedoeld voor het gezin. Moet dus makkelijk aan te sturen zijn. En is bedoeld om oa content van mijn Synology af te spelen (gaat als een tierelier).
Maar is het mogelijk om op mijn adroid home screen een soort fastlinks naar de inhoud op mijn NAS te hebben zodat deze gelijk met Kodi worden afgespeeld? Nu moeten ze eerst Kodi opstarten, Video, files, dan de NAS aanklikken en dan komt de hele rimbam op het scherm.
ik zelf gebruik de APP "Mizuu" te vinden op de playstore. Hiermee kun je de scrapers zien op je hpoofdscherm als widget. of je opent gewoon de app, kiest je film. als je op play drukt, dan vraagt deze via welke app je wilt afspelen (kodi, mx speler, interne video speler, etc). klik Kodi en thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 18:12
Hoi.

Misschien begrijp ik je verkeerd maar is het niet handiger om op je Homescreen alleen de 'tabs' Movies en TV Shows/Series te hebben? Ik heb namelijk op mijn hoofdscherm de tab Video weggehaald aangezien ik, na het instellen van mijn directories, deze tab niet meer nodig heb. Als je Movies en Series gebruikt kom je namelijk gelijk in lijst van afleveringen enzo.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Misschien begrijp ik je verkeerd maar is het niet handiger om op je Homescreen alleen de 'tabs' Movies en TV Shows/Series te hebben? Ik heb namelijk op mijn hoofdscherm de tab Video weggehaald aangezien ik, na het instellen van mijn directories, deze tab niet meer nodig heb. Als je Movies en Series gebruikt kom je namelijk gelijk in lijst van afleveringen enzo.
bedoel je dan mijn homescreen van Kodi? Of van android launcher? Want Kodi is bij mij gewoon een app die ik opstart.
Maar oke, ik wist iig niet dat dit kon. Dus ik kan zelf de tabs aanpassen? Want dat zou wel fijn zijn. Maar dan nog zit het dus binnen kodi en ik heb het liever op mijn launcher homescreen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
maartend schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:49:
[...]

bedoel je dan mijn homescreen van Kodi? Of van android launcher? Want Kodi is bij mij gewoon een app die ik opstart.
Maar oke, ik wist iig niet dat dit kon. Dus ik kan zelf de tabs aanpassen? Want dat zou wel fijn zijn. Maar dan nog zit het dus binnen kodi en ik heb het liever op mijn launcher homescreen staan.
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat we het over Kodi zelf hadden omdat je sprak over "...Nu moeten ze eerst Kodi opstarten, Video, files, dan de NAS aanklikken en dan komt de hele rimbam op het scherm...".

Ikzelf gebruik Yatse om via Android, Kodi dingen te laten doen. Vanuit daar kan ik op (rechtsbovenin) een menutje laten openen die me dan laat kiezen tussen Movies, Series, Music, Pictures. De laatste 2 gebruik ik toevallig niet waardoor je dan in een lege lijst komt. De eerste 2 geven mij netjes een lijst van films danwel series. Yatse is echter meer een besturing van een bestaande Kodi installatie (in mijn geval m'n HTPC met Kodibuntu)

Maar ik begrijp dat jij Kodi op Android zelf laat draaien. Daar heb ik geen ervaring mee.

Succes.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nu moeten ze eerst Kodi opstarten, Video, files, dan de NAS aanklikken en dan komt de hele rimbam op het scherm.
Als je de library functies instelt kun je ipv de video-files-NAS route meteen de opties Movies en TV Shows op het hoofdmenu van Kodi krijgen. Er wordt dan in Kodi een database gemaakt van alle beschikbare bestanden en netjes met covers, plot info, etc getoond.

Extra voordeel hiervan is dat er veel Kodi remote apps zijn die deze library ook meteen kunnen inladen en tonen, dus dan kun je een film snel selecteren vanaf je telefoon/tablet ipv per scherm op TV navigeren. Dat is ook weer een stuk sneller.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Acolyte57 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:06:
[...]

Als je de library functies instelt kun je ipv de video-files-NAS route meteen de opties Movies en TV Shows op het hoofdmenu van Kodi krijgen. Er wordt dan in Kodi een database gemaakt van alle beschikbare bestanden en netjes met covers, plot info, etc getoond.

Extra voordeel hiervan is dat er veel Kodi remote apps zijn die deze library ook meteen kunnen inladen en tonen, dus dan kun je een film snel selecteren vanaf je telefoon/tablet ipv per scherm op TV navigeren. Dat is ook weer een stuk sneller.
Ja dat had ik ook zojuist gezegd maar dat is, als ik maartend goed begrijp niet hoe hij Kodi gebruikt. Hij draait het op het Androidapparaat zelf.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:13:
[...]

Ja dat had ik ook zojuist gezegd maar dat is, als ik maartend goed begrijp niet hoe hij Kodi gebruikt. Hij draait het op het Androidapparaat zelf.
Dan nog, dan kun je wel een bibliotheek instellen.
Video's verbergen in het menu is een optie, maar je kunt dan niet makkelijk de addons opstarten, daarom heb ik die nog in t menu zitten.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Dan nog, dan kun je wel een bibliotheek instellen.
Video's verbergen in het menu is een optie, maar je kunt dan niet makkelijk de addons opstarten, daarom heb ik die nog in t menu zitten.
Zoals ik zei, ik had geen ervaring met Kodi op android.
Toevallig net even gegoogled hoe dat er uit ziet en het is blijkbaar identiek aan Kodi op andere OSen.

In dat geval is mijn verhaal wel toepasbaar.

Overigens leidt het verwijderen van de tab Video's op de homescreen toch niet tot het niet kunnen opstarten van add-ons? Die hebben hun eigen tab namelijk.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:13:
[...]

Klopt. En kodi wordt enkel gebruikt om content van de NAS te weergeven omdat ik BSplayer free niet goed werkend krijg. Mocht ik een andere player vinden die wat minder omvangrijk is dan Kodi vindik het ook goed, maar dat is niet voor dit topic.

Maar het liefst heb ik dus een soort fastlink op mijn homescreen van android die zelf kodi opstat in de goede status om gelijk de content af te spelen die ik zoek.

Dus stel ; ik wil een film docu afspelen.
Dan wil ik een fastlink op mijn homescreen die het volgende doet
kodi opstarten in de documentaire folder op mijn NAS.

Of ik wil een muziek film aspelen
Dan wil ik een fastlink op mijn android homescreen die het volgende doet
kodi opstarten in de muziekfilms folder op mijn NAS.

Ik heb dus allemaal verschillende folders op mijn NAS voor de verschillende content ; documentaires, films, series, muziekfilms, enz.

[ Voor 37% gewijzigd door maartend op 02-03-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Zoals ik zei, ik had geen ervaring met Kodi op android.
Toevallig net even gegoogled hoe dat er uit ziet en het is blijkbaar identiek aan Kodi op andere OSen.

In dat geval is mijn verhaal wel toepasbaar.

Overigens leidt het verwijderen van de tab Video's op de homescreen toch niet tot het niet kunnen opstarten van add-ons? Die hebben hun eigen tab namelijk.
Standaard hebben de addons geen eigen tab. Kun je uiteraard wel weer een custom tab voor maken, maar goed.

Kodi werkt op alle apparaten exact het zelfde, dus wat je op windows/openelec kunt, kun je ook op de android/ios versie.
Wanneer je bepaalde addons installeert of externe spelers aanroept, dan loop je uiteraard wel tegen verschillen.
maartend schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:22:
[...]

Klopt. En kodi wordt enkel gebruikt om content van de NAS te weergeven omdat ik BSplayer free niet goed werkend krijg. Mocht ik een andere player vinden die wat minder omvangrijk is dan Kodi vindik het ook goed, maar dat is niet voor dit topic.
Doe jezelf een plezier en stel die bibliotheek functie in ;) wordt er ook nog eens bijgehouden wat al is bekeken en dergelijke.

[ Voor 22% gewijzigd door cypher21 op 02-03-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 08:37

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:05:
Ik weet even totaal niet meer wat ik fout doe en hoop op jullie hulp.

Op mijn NAS had ik een map 'Films' met daarin zowel films voor mijn vrouw en mijzelf als films voor mijn zoon van 9.
Mijn zoon gebruikt Kodi (laatste versie) niet en ik ging me steeds meer ergeren aan al die tekenfilms als mijn vrouw en ik een filmpje wilden gaan kijken.

Dus in de map Films een map 'Kinder' en 'Volwassenen' aangemaakt en de films keurig netjes onderverdeeld. Vervolgens in Kodi (op mijn laptop, die ik dan op de tv aansluit als ik wil gaan kijken) de SMB locatie aangepast naar: blablabla\Films\Volwassenen
Echter kinderfilms bleven na opschoning bibliotheek nog steeds zichtbaar.

Oké, wellicht de locatie niet aan moeten passen, maar verwijderen en opnieuw aanmaken.
Na verwijderen verdwenen alle Volwassenen films, maar bleven de Kinderfilms staan. Op zich al vreemd, maar toch maar de vernieuwde locatie toegevoegd. Vervolgens vond hij weer alle Volwassenenfilms, maar die verdraaide Kinderfilms bleven ook nog staan. Ik heb alle bestandslocaties gecheckt, gedubbelcheckt en hergecheckt, maar die locatie met Kinderfilms (of een bovenliggende map) staan er niet tussen.

Vooruit, wellicht moest ik Kodi een handje helpen, dus heb ik alle Kinderfilms met de hand uit de database gehaald (monnikenwerkje). Om er vervolgens achter te komen, dat ze bij de eerstvolgende keer gewoon weer ertussen staan. Grrr!

Ik weet serieus echt niet wat ik fout doe. Iemand suggesties?
In de categorie de vraag stellen is hem zelf beantwoorden:

De locaties verwijderen heeft geen zin, echter de locaties op niet scannen zetten (maar de locaties wel behouden (en in mijn geval opnieuw toevoegen)) heeft wel zin.

Eindelijk gelukt na weken emmeren! Eigenlijk te bizar voor worden dat het niet werkt met verwijderen. 8)7

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-08 13:11
Tripl3 D schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:23:
[...]

In de categorie de vraag stellen is hem zelf beantwoorden:

De locaties verwijderen heeft geen zin, echter de locaties op niet scannen zetten (maar de locaties wel behouden (en in mijn geval opnieuw toevoegen)) heeft wel zin.

Eindelijk gelukt na weken emmeren! Eigenlijk te bizar voor worden dat het niet werkt met verwijderen. 8)7
In jouw geval moet je 2 mappen maken. 1 voor kinderzooi en 1 voor jezelf.
Dan moet je een skin gebruiken waarmee je een extra menu-item kan aanmaken.
Je maakt een menu-item aan met een smart playlist die alleen films pakt die uit jouw directory komen = Volwassenen menu-item.
Dan doe je hetzelfde voor een Kind menu-item.
Daarna verberg je het standaard Films menu-item en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:23:
[...]

Standaard hebben de addons geen eigen tab. Kun je uiteraard wel weer een custom tab voor maken, maar goed.

Kodi werkt op alle apparaten exact het zelfde, dus wat je op windows/openelec kunt, kun je ook op de android/ios versie.
Wanneer je bepaalde addons installeert of externe spelers aanroept, dan loop je uiteraard wel tegen verschillen.

[...]

Doe jezelf een plezier en stel die bibliotheek functie in ;) wordt er ook nog eens bijgehouden wat al is bekeken en dergelijke.
Ik zou toch zweren dat ik een tab Add-ons heb gehad. Vanuit daar kwam ik ook namelijk heel snel bij m'n de instellingen van Universal Scraper.

Agreed wat betreft het instellen van de bibliotheekfunctie. Dat is de kracht van Kodi namelijk.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:28:
[...]

Ik zou toch zweren dat ik een tab Add-ons heb gehad. Vanuit daar kwam ik ook namelijk heel snel bij m'n de instellingen van Universal Scraper.

Agreed wat betreft het instellen van de bibliotheekfunctie. Dat is de kracht van Kodi namelijk.
Je kunt alleen via de instellingen > addons bij de instellingen van addons (duh..) komen voor zover ik weet. Draai al jaren xbmc/kodi en heb nog nooit een tab op het hoofdmenu voor de addons gehad.

Altijd via video's naar video addons gegaan en via muziek naar muziek addons, dan kun je ze alleen starten en niet de instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:34:
[...]

Je kunt alleen via de instellingen > addons bij de instellingen van addons (duh..) komen voor zover ik weet. Draai al jaren xbmc/kodi en heb nog nooit een tab op het hoofdmenu voor de addons gehad.

Altijd via video's naar video addons gegaan en via muziek naar muziek addons, dan kun je ze alleen starten en niet de instellingen veranderen.
Ik begin nu natuurlijk te twijfelen maar zal het eens checken vanavond.

Welk pad bewandel jij als je zegt dat je via Video naar add-ons gaat?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:34:
[...]

ik ben dus nieuw maar weet ook zeker dat ik hem heb zien staan.
Maar nu dus niet meer, duidelijk.

Maar oke, even mijn eigen ding dus.

Ik werd verwezen naar library instellen. dat ziet er idd zeer krachtig uit. Dan kan ik dus bovenin een soort voorbeeelden hebbenvan de series.
Ik ga daar maar eens naar kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door maartend op 02-03-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Ik begin nu natuurlijk te twijfelen maar zal het eens checken vanavond.

Welk pad bewandel jij als je zegt dat je via Video naar add-ons gaat?
Ik kies in het hoofdmenu voor Video's, druk dan naar beneden en kies het submenu item add-ons. Voor muziek addons het zelfde, maar dan via het muziek item in het hoofdmenu natuurlijk. De addons hebben standaard geen eigen hoofdmenu item.

heb m ff op de telefoon gezet met default skin, dit bedoel ik:

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N8MbsSWpRD1aOfDMtA83MYWt/medium.png

en dit
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Uox06qV4uYQV94X4vi9GJdmu/medium.png

en de addon instellingen via systeem > instellingen > add-ons
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0lYRXvfUhCwVdWonNrwvg4e0/medium.png

[ Voor 42% gewijzigd door cypher21 op 02-03-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Ik kies in het hoofdmenu voor Video's, druk dan naar beneden en kies het submenu item add-ons. Voor muziek addons het zelfde, maar dan via het muziek item in het hoofdmenu natuurlijk. De addons hebben standaard geen eigen hoofdmenu item.

heb m ff op de telefoon gezet met default skin, dit bedoel ik:

Dit dus:
Ah, duidelijk. Ik zal vanavond eens kijken waar ik het nou vandaan haal dat add-ons een Tab kon zijn. Wellicht was ik gewoon confuus maar je weet maar nooit, er kan zoveel met Kodi ;).

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tikkietrugjaap schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:00:
[...]

Ah, duidelijk. Ik zal vanavond eens kijken waar ik het nou vandaan haal dat add-ons een Tab kon zijn. Wellicht was ik gewoon confuus maar je weet maar nooit, er kan zoveel met Kodi ;).
idd :P Ik heb op de htpc overigens wel gewoon een add on menu item, maar dat menu item is ingesteld op de Aeon Nox skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:01:
[...]

idd :P Ik heb op de htpc overigens wel gewoon een add on menu item, maar dat menu item is ingesteld op de Aeon Nox skin
Mm, dat is namelijk wel de skin die ik heel lang heb gebruikt tot aan laatste xbmc-update (heb m'n systeem nog niet geupdate naar de 'Kodi' update) waarna hij niet meer werkte op XBMCbuntu.

Ik moet m'n systeem toch updaten, ga ik gelijk even op onderzoek uit.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Is de Minix Neo X8-H een beetje een knappe speler voor Kodi (Android)? Ik lees wisselende ervaringen over de Android variant.
Heb nu al een paar jaar een Asrock 330 HT icm openELEC draaien. Wat goed werkt. Maar de upgrade koorts begint langzaam toe te nemen. Ook vind ik het wel handig om Android te gebruiken voor (retro) gaming. Met openELEC krijg ik dat niet (makkelijk) werkend.
Of zijn er betere alternatieven dan de X8-H? Een windows pc bouwen is voor mij geen optie ivm ruimte en kosten.

Ik speel vooral lokale content van mijn Synology NAS en heb alles bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

[verkeerd topic]

[ Voor 91% gewijzigd door ma9ma op 02-03-2015 20:54 ]

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:01:
[...]

Nou ik heb gisteren even de nieuwe xbmcbuntu geinstalleerd, wat nu dus blijkbaar Koduntu heet.
Gelijk mijn favo skin gebruikt, Aeon Nox, en daar was ie (zoals jij al zei idd):
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/lyjvgm6ar/Naamloos.jpg

Alleen heet het blijkbaar nu "Apps". Zou toch zweren dat er vroeger "Add-ons" stond.

Also: ja ik heb inderdaad een foto van mijn monitor genomen. Ben nog te noob om te weten hoe ik screenshots maak op Ubuntu :$

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-07 13:23
sjer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:01:
Is de Minix Neo X8-H een beetje een knappe speler voor Kodi (Android)? Ik lees wisselende ervaringen over de Android variant.
Heb nu al een paar jaar een Asrock 330 HT icm openELEC draaien. Wat goed werkt. Maar de upgrade koorts begint langzaam toe te nemen. Ook vind ik het wel handig om Android te gebruiken voor (retro) gaming. Met openELEC krijg ik dat niet (makkelijk) werkend.
Of zijn er betere alternatieven dan de X8-H? Een windows pc bouwen is voor mij geen optie ivm ruimte en kosten.

raspberry pi 2. Doe je 1 sd kaartje met openelec erop en 1 sd kaartje met retropie voor je retro gaming fix :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 07:37:
[...]

Nou ik heb gisteren even de nieuwe xbmcbuntu geinstalleerd, wat nu dus blijkbaar Koduntu heet.
Gelijk mijn favo skin gebruikt, Aeon Nox, en daar was ie (zoals jij al zei idd):
[afbeelding]

Alleen heet het blijkbaar nu "Apps". Zou toch zweren dat er vroeger "Add-ons" stond.

Also: ja ik heb inderdaad een foto van mijn monitor genomen. Ben nog te noob om te weten hoe ik screenshots maak op Ubuntu :$
Volgens mij heeft die altijd al apps geheten :P
Alleen staan daar niet alle addons, alleen de programma addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
cypher21 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:59:
[...]

Volgens mij heeft die altijd al apps geheten :P
Alleen staan daar niet alle addons, alleen de programma addons
Ja, ik vond daar altijd de add-ons die ik zelf had geinstalleerd en volgens mij kwam ik bij het totaallijstje (alle add-ons zoals subs, music info, etc) door op .. te klikken.

Maar goed. Het is inmiddels wel duidelijk dat de sky the limit is met Kodi, zeker wat betreft de modbaarheid. Zeker met apps zoals Yatse is Kodi ook een geweldig iets om bij vrienden te installeren. Laatst nog bij een vriendin van me gedaan die voorheen met VLC en een HDMI kabel zat te rotzooien. Ging een wereld voor haar open, helemaal toen ik de app liet zien waardoor ze gelijk een afstandsbediening had, haha.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 16:15
Omdat de harde schijf van mijn HTPC vol begon te lopen, heb ik afgelopen week een extra HDD gekocht. Na wat gegoogle was ik er achter gekomen hoe ik hem als gtp en ext4 moest formateren met SSH, maar nu is hij volgens openelec gemount op /var/media. Hierdoor kan je hem verwijderen en is /storage nog steeds bijna vol, ik zou dus graag die tweede HDD ook mounten op /storage zodat openelec weer ruimte ziet en de twee HDD's als één beschouwd. Maar kon niet echt vinden of/en hoe dit kon, want zie er een beetje tegen op om anders al mijn films of tv shows te verplaatsen. Dus weet iemand toevallig of dit kan en hoe je dat dan moet doen via SSH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

sjer schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:01:

Ik heb een tijdje een Amazon Fire TV gebruikt maar uiteindelijk weg gedaan. Dit omdat ik te vaak had dat Kodi crashte, en ook LIve TV werkte opeens niet meer goed.

Heb nu mijn oude Foxconn NT A-3500 weer uit de kast gehaald en die werkt perfect.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Pompi schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:37:
Omdat de harde schijf van mijn HTPC vol begon te lopen, heb ik afgelopen week een extra HDD gekocht. Na wat gegoogle was ik er achter gekomen hoe ik hem als gtp en ext4 moest formateren met SSH, maar nu is hij volgens openelec gemount op /var/media. Hierdoor kan je hem verwijderen en is /storage nog steeds bijna vol, ik zou dus graag die tweede HDD ook mounten op /storage zodat openelec weer ruimte ziet en de twee HDD's als één beschouwd. Maar kon niet echt vinden of/en hoe dit kon, want zie er een beetje tegen op om anders al mijn films of tv shows te verplaatsen. Dus weet iemand toevallig of dit kan en hoe je dat dan moet doen via SSH?
Ik mount mijn schijven altijd via het aanpassen van /etc/fstab. Moet daarbij wel zeggen dat ik geen linux-guru ben.

Googlen op "linux mount disk fstab" zal je een stuk verder helpen denk ik.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Ik mount mijn schijven altijd via het aanpassen van /etc/fstab. Moet daarbij wel zeggen dat ik geen linux-guru ben.

Googlen op "linux mount disk fstab" zal je een stuk verder helpen denk ik.
Bedankt, hier heb ik wat aan gehad. Als ik het goed begrijp dan moet ik volgende doen om te krijgen wat ik wil, hierbij is sdb1 mijn nieuwe schijf:
code:
1
2
 gedit /etc/fstab
/dev/sdb1 /storage   ext4  defaults       0  0

Klopt dit? Maar lees ook dat OpenElec geen Fstab heeft en dat het volgende gedaan moet worden:
code:
1
 mount /dev/sdb1 /storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Pompi schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:34:
[...]

Bedankt, hier heb ik wat aan gehad. Als ik het goed begrijp dan moet ik volgende doen om te krijgen wat ik wil, hierbij is sdb1 mijn nieuwe schijf:
code:
1
2
 gedit /etc/fstab
/dev/sdb1 /storage   ext4  defaults       0  0

Klopt dit? Maar lees ook dat OpenElec geen Fstab heeft en dat het volgende gedaan moet worden:
code:
1
 mount /dev/sdb1 /storage
Ik heb geen ervaring met Elec maar als je het bestand geopend hebt om te editen en de harde schijf waar Elec op staat geinstalleerd stond er niet al in dan moet je het anders oplossen denk ik.

Levert googlen op 'openelec auto mount disk startup' iets op?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
Je kan wel snelkoppelingen van add ons op het hoofdscherm instellen. Volgens mij 5 per menu. Dus bij Videos kan je er 5 onder plaatsen en bij muziek etc.

Zie deze afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/gECr0v6imXQ/maxresdefault.jpg
cypher21 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:23:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nuevocasa schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:40:
Je kan wel snelkoppelingen van add ons op het hoofdscherm instellen. Volgens mij 5 per menu. Dus bij Videos kan je er 5 onder plaatsen en bij muziek etc.

Zie deze afbeelding: [afbeelding]

[...]
Uiteraard kun je dat aanpassen, het ging er echter om of er standaard een item op het hoofdmenu stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-07 11:02
cypher21 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:42:
[...]

Uiteraard kun je dat aanpassen, het ging er echter om of er standaard een item op het hoofdmenu stond :)
Excuses. Die staat er inderdaad niet standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
keepitfrosty schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:22:
[...]

raspberry pi 2. Doe je 1 sd kaartje met openelec erop en 1 sd kaartje met retropie voor je retro gaming fix :)
Deze heb ik idd nog niet overwogen. Was eigenlijk gefocust op Android omdat het op die manier makkelijk te configureren is. Nog meer keuze dus. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pompi schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:37:
Je kan niet twee schijven op een point mounten. Waarom laat je het niet zoals het is en voeg je de bestanden op /var/media/schijf niet toe als source in Kodi? Het maakt echt niet uit op welke schijf de bestanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Frank-NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:31:
[...]

Je kan niet twee schijven op een point mounten. Waarom laat je het niet zoals het is en voeg je de bestanden op /var/media/schijf niet toe als source in Kodi? Het maakt echt niet uit op welke schijf de bestanden staan.
Ah ok, handig om te weten. Het punt is dat er op dit moment nog helemaal niks op /var/media staat en dat ik dus of mijn films of tv shows naar die plek toe moet verplaatsen, als ook de locatie's moet wijzigen in de programma's. Opzich is het allemaal geen probleem kost alleen tijd, had daarom gehoopt dat ik wat OpenElec als /storage zag zou kunnen uitbreiden middels die tweede HDD. Zoals misschien al blijkt heb ik niet veel ervaring met linux gebaseerde OS'en dus laten we het maar op een leermoment houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt meerdere sources hebben voor bijvoorbeeld films. Dus je voegt in Kodi een source toe op /storage/movies en daarnaast ook op /var/media/schijf/movies. In je library zie je gewoon één overzicht van je films, die dus van beide schijven komen.

Ik heb zelf een SSD van 128GB met zowel /fash als /storage, en daarnaast een 4TB HDD waar alle media op staat. Dat is de ideale oplossing als je niet met ruimte in de knel wilt komen. Een SSD is bovendien heel snel wat weer de respons van Kodi zelf een stuk sneller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ben vandaag bezig geweest met keymappings, en vroeg me wat af.
Gebruik een Flirc ontvanger dus ik emuleer daarmee een toetsenbord; als iets voor het toetsenbord werkt dan dus ook voor de remote.
Nu heeft een remote op een standaard ontvanger de mooie eigenschap dat als je een invoerveld hebt om te zoeken bijvoorbeeld, je met meerdere taps op de nummers een letter kan toveren net zoals op een telefoon voor sms.
Iemand een idee of dit ook zou kunnen voor een "keyboard" invoer?
Weet een los (mini) toetsenbord zou handiger zijn maar die heb ik liever niet rondslingeren, vroeg me af of dit kan want weinig hierover te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-08 17:07
Zit met een muziek ding hier in Helix. Ik gebruik normaliter helemaal geen muziek met Kodi maar dacht toch maar eens wat albums toe te voegen.

Toegevoegd aan bibliotheek met de universal album/artist scrappers in default settings maar denk je dat er wat gevonden wordt? Niks noppes nada.

Toen cdArt manager gedraaid en deze leek te hangen en na een reboot zegt ie ook van doe het zelf maar.

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om wat extra info te krijgen en de nodige fanart? De settings hiervoor staan uiteraard aan.

Vreemde ook in Helix is dat als je folder die eerder toegevoegd is aan library opnieuw wilt laten scannen dit alleen kan door opnieuw toe te voegen ipv scan for new media zoals dat met series /movies gaat.

OE 5.0.5

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
schumi2004 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:37:
Zit met een muziek ding hier in Helix. Ik gebruik normaliter helemaal geen muziek met Kodi maar dacht toch maar eens wat albums toe te voegen.

Toegevoegd aan bibliotheek met de universal album/artist scrappers in default settings maar denk je dat er wat gevonden wordt? Niks noppes nada.

Toen cdArt manager gedraaid en deze leek te hangen en na een reboot zegt ie ook van doe het zelf maar.

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om wat extra info te krijgen en de nodige fanart? De settings hiervoor staan uiteraard aan.

Vreemde ook in Helix is dat als je folder die eerder toegevoegd is aan library opnieuw wilt laten scannen dit alleen kan door opnieuw toe te voegen ipv scan for new media zoals dat met series /movies gaat.

OE 5.0.5
Hoe zit het met je id3 tags? Hier moet je echt mee aan de slag om je Muziek library goed te kunnen ordenen... Ik heb hier aardig wat moeite moeten doen om dat goed te krijgen. Met het programma mp3 tag scanner, kan je dit aardig bewerken en goed krijgen. Zodra dit goed staat, kan kodi al je muziek netjes in je bibliotheek zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wizzlewaxx schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:12:
[...]

Hoe zit het met je id3 tags? Hier moet je echt mee aan de slag om je Muziek library goed te kunnen ordenen... Ik heb hier aardig wat moeite moeten doen om dat goed te krijgen. Met het programma mp3 tag scanner, kan je dit aardig bewerken en goed krijgen. Zodra dit goed staat, kan kodi al je muziek netjes in je bibliotheek zetten...
Ow dat is een goeie tip, ID3 tags.
Compleet niet aan gedacht, ff checken ;)

/edit:
Met ID3 tags zit het wel snor, mogelijk dat het gewoon te Nederlands is?
Racoon, Kensington, Anouk, Dotan etc

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
schumi2004 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:16:
[...]

Ow dat is een goeie tip, ID3 tags.
Compleet niet aan gedacht, ff checken ;)

/edit:
Met ID3 tags zit het wel snor, mogelijk dat het gewoon te Nederlands is?
Racoon, Kensington, Anouk, Dotan etc
Nederlands is altijd wat lastiger inderdaad. Van sommige albums van Anouk is wel wat info op te halen,maar hangt ook van de muziek scraper af die er gebruikt word. Evt misschien verschillende scrapers proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wizzlewaxx schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:36:
[...]

Nederlands is altijd wat lastiger inderdaad. Van sommige albums van Anouk is wel wat info op te halen,maar hangt ook van de muziek scraper af die er gebruikt word. Evt misschien verschillende scrapers proberen?
Hebben niet veel keus, of musicbrainz of audiodb.
Denk dat ik maar handmatig nfotjes gaat maken.
Overigens wel appart dat cdart manager er mee kapt na 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39

TRaSH

koffie ?

ik gebruik musicbrainz voor het automatisch taggen van me albums en ook verplaatsen,
albums van Racoon, Anouk en Dotan heeft hij bij mij geen problemen mee.
echt nederlandstalig wil wel nog eens wat problemen veroorzaken omdat daar de interesse te weinig is en de groep die dat wel aardig vind te lui is om het te updaten ;)

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TRaSH schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 23:40:
ik gebruik musicbrainz voor het automatisch taggen van me albums en ook verplaatsen,
albums van Racoon, Anouk en Dotan heeft hij bij mij geen problemen mee.
echt nederlandstalig wil wel nog eens wat problemen veroorzaken omdat daar de interesse te weinig is en de groep die dat wel aardig vind te lui is om het te updaten ;)
Wat voor settings/addons gebruiken jullie dan want ik krijg niets meer dan wat er in ID3 tag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

heb informatie verzameld uit verschillende topics.
hier zijn mijn instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20150307-xcj1-167kb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20150307-pc08-216kb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20150307-kcn2-200kb.jpg

code:
1
$if($eq(%compilation%,1), $noop(Various Artist albums) $if2(%albumartist%,%artist%)/%album%$if($eq(%releasetype%,single), \(single\),$if($eq(%releasetype%,ep), \(EP\)))/$if($gt(%totaldiscs%,1),/Disc %discnumber%$if(%discsubtitle%, - %discsubtitle%))/$num(%tracknumber%,2) %artist% - %title%, $noop(Single Artist Albums) $if2(%albumartist%,%artist%)/%album%$if($eq(%releasetype%,single), \(single\),$if($eq(%releasetype%,ep), \(EP\)))/$if($gt(%totaldiscs%,1),/Disc %discnumber%$if(%discsubtitle%, - %discsubtitle%))/$num(%tracknumber%,2) - %title%)

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20150307-fpzc-198kb.jpg

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarop inhakend: laten jullie Kodi zelf ook nog dingen aanpassen in de id3-tags? Zag dat die optie er is, maar ik durf het niet aan met bijna 15.000 nummers. Ik heb destijds heel mijn collectie gedigitaliseerd en het gros van mijn cd's verkocht. Door een foutje moest ik al eens de meeste nummers opnieuw taggen en dat wil ik vanzelfsprekend niet nog een keer. De meeste liedjes zijn trouwens niet getagd met de informatie van MusicBrainz, maar met die van Discogs. Geen idee of daar veel verschil in zit. Zelf heb ik in de tags de volgende informatie opgenomen: artiest, albumartiest, album, tracknaam, genre, afbeelding. Geen dingen zoals jaartal en componist. Alleen bij complete albums ook de track-nummers, maar omdat ik selectief geript heb (liedjes die ik niet leuk vond, niet gedaan dus), heb ik ook veel albums zonder tracknummers. Het lijkt me tof als alles helemaal 100% werkt, maar zie wel tegen op tegen mogelijk opnieuw een heleboel werk aan die tags. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Jorgen schreef op zondag 08 maart 2015 @ 00:18:
Daarop inhakend: laten jullie Kodi zelf ook nog dingen aanpassen in de id3-tags? Zag dat die optie er is, maar ik durf het niet aan met bijna 15.000 nummers. Ik heb destijds heel mijn collectie gedigitaliseerd en het gros van mijn cd's verkocht. Door een foutje moest ik al eens de meeste nummers opnieuw taggen en dat wil ik vanzelfsprekend niet nog een keer. De meeste liedjes zijn trouwens niet getagd met de informatie van MusicBrainz, maar met die van Discogs. Geen idee of daar veel verschil in zit. Zelf heb ik in de tags de volgende informatie opgenomen: artiest, albumartiest, album, tracknaam, genre, afbeelding. Geen dingen zoals jaartal en componist. Alleen bij complete albums ook de track-nummers, maar omdat ik selectief geript heb (liedjes die ik niet leuk vond, niet gedaan dus), heb ik ook veel albums zonder tracknummers. Het lijkt me tof als alles helemaal 100% werkt, maar zie wel tegen op tegen mogelijk opnieuw een heleboel werk aan die tags. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Hier staat alle media op een NAS waar Kodi alleen lees rechten heeft. Verder doe ik niet met databases en alles staat toch goed na het inlezen als ik bijvoorbeeld een clean installeren gedaan.

Je kan toch een aantal nummers van je collectie kopiëren en daar de testjes op doen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Het taggen ervan begin ik niet aan met ruim 1,5TB aan mp3's
Zijn allemaal tagged volgens scene rules en deze zouden gewoon prima moeten zijn, pest is alleen dat Kodi al dan niet de scrappers er een puinhoop van maken.

/edit:
Denk dat ik voor mijn test files gedwongen wordt de audio sources te updaten, zoals TRaSH al aangaf.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 08-03-2015 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

kodi(ook cdart manager) maakt gebruikt van de musicbrainz id's
dus met de discodog id's doet hij weinig.
daar gebruik ik musicbrainz picard ervoor.
scan ik per album in hij zoekt erbij welk album het is en je kan evt nog kiezen welke release je hebt en past je tags aan die nodig zijn.
bij various artists kan het nog wel eens lastig zijn omdat veel scene releases daar een zooitje van maken.
er zit namelijk een verschil in album artiest en artiest.
zo ook met multiple cd's album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zal inderdaad eens testen met een klein deel van m'n liedjes. Aangezien discogs ook officiële releases gebruikt, gok ik dat het verschil - als het er al is - niet zo groot zal zijn met musicbrainz picard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:00
Ik zou zeggen, gewoon uitproberen :-) Er van uitgaande dat je natuurlijk één of meerdere backups van je muziek hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Zaterdag is me iets opgevallen. Ik heb dit weekend meerdere films gekeken en had bij 3 films om de x seconde (leek 2 / 3 minuten) een stilte van 1 seconde. Toen ik ging uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen, hadden deze films allemaal een TrueHD 7.1 spoor. En op dit spoor was de stilte aanwezig.

Als ik hem op AC3 zette, had ik nergens last van. En ook DTS HD had nergens last van.

Het kan aan heeeeel erg veel dingen liggen, maar is dit wellicht een bekende bug of fout? Of iemand een idee in welke richting ik dit zou moeten zoeken?

Platform: W7 64b / Kodi Stable / Skin Arctic Zaphyr
Onkyo 818 receiver (welke ook netjes TrueHD aangeeft)
5.1 Surround set.
Instellingen Audio Kodi staan op Wasapi en op passthrough etc.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Steeds op het zelfde punt ?
Kan je het nabootsen ?
Probeer eens de Windows test versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:57
Iemand een idee hoe je permanent de ondertittelling van uitzending gemist uit kan zetten.

Nu doe ik het handmatig in kodi als ik UZG kijk, maar is het permanent uit te zetten ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47
MdO82 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:05:
Iemand een idee hoe je permanent de ondertittelling van uitzending gemist uit kan zetten.

Nu doe ik het handmatig in kodi als ik UZG kijk, maar is het permanent uit te zetten ?
Gebruik de XOT-addon van onze eigen GroteBozeWolf. Bij dat addon kan je de ondertiteling uitschakeln in de instellingen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
TRaSH schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:08:
Steeds op het zelfde punt ?
Kan je het nabootsen ?
Probeer eens de Windows test versie.
Niet op hetzelfde punt bij de verschillende blurays. Het is elke keer als ik een film met TrueHD bekijk. Als je dat met nabootsen bedoelt?

Ik lees dat het aan de drivers van de videokaart kunnen liggen. Die zal ik vandaag eens bijwerken en nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Ik gebruik nu al 3 jaar met succes een Asrock Ion 330 voor XBMC, maar zat te denken om deze te gaan gebruiken als simpel nas systeempje voor multimedia met sab,sickb,couchpotato etc.

Wat is tegenwoordig de go-to manier om Kodi af te spelen? Wat t minimaal moet kunnen: 1080p, geen moeite met skins, complete audio opties (DTS AC3 etc) etc, het liefst onder de € 100,-. Ik zit een beetje te lezen hier en daar en het aantal systemen is echt overweldigend.

[ Voor 3% gewijzigd door Glopes op 10-03-2015 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
De beste manier is nog steeds een fatsoenlijke HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Glopes schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:25:
Ik gebruik nu al 3 jaar met succes een Asrock Ion 330 voor XBMC, maar zat te denken om deze te gaan gebruiken als simpel nas systeempje voor multimedia met sab,sickb,couchpotato etc.

Wat is tegenwoordig de go-to manier om Kodi af te spelen? Wat t minimaal moet kunnen: 1080p, geen moeite met skins, complete audio opties (DTS AC3 etc) etc, het liefst onder de € 100,-. Ik zit een beetje te lezen hier en daar en het aantal systemen is echt overweldigend.
ik overweeg een minix 8h plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zowieso geen android bases apparaten,
Zitten nog wat beperkingen aan.
Met 1080p bedoel je mkv rips of echte blu-rays ? 25 - 40 GB
HD audio ? Als je reciever dat aan kan ?
Moet er ruimte in zitten voor storage ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:46
TRaSH schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:56:
Er zijn diverse (van origine) Android boxen die ook OpenElec kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Volgens mij is het probleem met android based dat het alleen op 60hz kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
Dit lijkt mij meer iets voor --> Mediaspelers en HTPC's
"Forum over Home Theatre PC's, Networked Media Centers & Streamers. Zelf een HTPC bouwen of toch maar een WDTV of Xtreamer kopen? Hier vind je alle informatie."

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:46
TRaSH schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:02:
Volgens mij is het probleem met android based dat het alleen op 60hz kan draaien.
Als je Android vervolgens vervangt door Openelec niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ook goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-08 16:26

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TRaSH schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:02:
Niet alleen 60 Hz. Andere refreshrates zijn ook mogelijk, maar deze zijn bij verreweg de meeste Android apparaten fixed en kunnen zich dus niet dynamisch aanpassen. Erg jammer, ik heb een Android speler en verder werkt het echt perfect.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hier een leuk punt; welke VOD addons werken redelijk tot goed?
Heb nu dat tv extra pakket van Ziggo en de content verschraalt een beetje op de zenders dus begin langzaam te kijken wat voor VOD diensten al dan niet zonder proxy dit zouden kunnen vervangen.

Netflix heb ik iig voor nu afgeschoten, dat heeft voor mij te weinig aanbod... Hulu zou een optie zijn maar is geen plugin voor, amazon wellicht en nlziet/videoland kan ik geeneens serieus nemen.

Ik vermoed dat er hier aardig wat cablecutters die dit weten met de android boxjes, daar lijken ze (in het buitenland tenminste) erg populair voor te zijn. Maar als je dan op het Kodi forum kijkt blijkt er relatief weinig te zijn en onderhouden te worden (de hulu addon wordt compleet niet onderhouden).

Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08 16:12
Question Mark schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Niet alleen 60 Hz. Andere refreshrates zijn ook mogelijk, maar deze zijn bij verreweg de meeste Android apparaten fixed en kunnen zich dus niet dynamisch aanpassen. Erg jammer, ik heb een Android speler en verder werkt het echt perfect.
Is dat in de nieuwe android spelers nog steeds aan de orde? Ik heb OpenELEC draaien dus heb er geen last van.

(misschien verkeerde topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
TRaSH schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:56:
Rips, receiver kan het aan, hoeft wil alles gaan streamen vanaf mn nasje dus geen storage :) Maar ik denk dat ik eens verder ga in dat andere topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Kan het kloppen dat Airplay niet meer werkt met Kodi wanneer je iOS 8.2 is? Ik kan nu alleen maar geluid sturen, getest met 2 ipads en 2 iphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Hier werkt na de update zelfs geluid niet meer zie ik ook, net even getest voor je. Een lijkt wel met het ander te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
SYQ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:25:
Kan het kloppen dat Airplay niet meer werkt met Kodi wanneer je iOS 8.2 is? Ik kan nu alleen maar geluid sturen, getest met 2 ipads en 2 iphones
Misschien is dit relevant? http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=199277

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ah die kende ik nog niet, heb nog wel eerst zitten zoeken op t forum van Kodi. Dan is het idd iets met 8.2, want met de versies hiervoor heeft het gewoon gewerkt.

Helaas, wachten op een fix dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
t-bob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:35:
Zal het hier even opzetten hoe ik tewerk ben gegaan, als er iemand wijs uit komt.
Live TV.
Systeem – live tv – bovenste link aanvinken. General – enabled moet aan.
subvenster oke.
PVR IPTV Simple-client dan moet er staan disable.
Configure invullen http://github.com/afedchi...ple/wiki/IPTV-simple-home
Oke. X Home.
Systeem – Add-ons opde bovenste stippellijn klikken.
Enabled Add-ons – PVR clients klik - moet er disable staan en dan Configure
Op de M3U play list url klikken en invullen
http://file.xbmcmxtv.com/super.m3u (als super niet gaat happy) done
Coach m3u at local storage uitvinken – oke X home EXIT en Start kodi opnieuw.
nu moet je een 2duizen tv channels hebben. :)
Heb het een poging gegeven maar geen 2000 channels (eerder net geen 400)
Logos werken ook, dat is dan wel geinig maar de kwaliteit is in meeste gevallen dramatisch.

offtopic:
Misschien dat je je DM functionaliteit kan aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
SYQ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:25:
Met de laatste build van vandaag van Isengard, kodi 15 heb ik lig geluid.
Hoe ik beeld stream eigenlijk geen idee, nog nooit gedaan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
schumi2004 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:47:
[...]

Heb het een poging gegeven maar geen 2000 channels (eerder net geen 400)
Logos werken ook, dat is dan wel geinig maar de kwaliteit is in meeste gevallen dramatisch.

offtopic:
Misschien dat je je DM functionaliteit kan aanzetten?
Kijk hier eens ik heb nu deze link gebruikt wat in het filmpje staat.

https://m.youtube.com/watch?v=5rlotQakXRY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
t-bob schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:54:
[...]

Kijk hier eens ik heb nu deze link gebruikt wat in het filmpje staat.

https://m.youtube.com/watch?v=5rlotQakXRY
Ik heb deze ook werkend gekregen. Iets van 8000 kanalen!! :). Alleen geen nl kanalen helaas. Heb je hier mss nog een oplossing voor? Kan t vrouwtje haar tv series mooi op de slaapkamer kijken, waar geen coax kabel ligt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
wizzlewaxx schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Ik heb deze ook werkend gekregen. Iets van 8000 kanalen!! :). Alleen geen nl kanalen helaas. Heb je hier mss nog een oplossing voor? Kan t vrouwtje haar tv series mooi op de slaapkamer kijken, waar geen coax kabel ligt... ;)
Toevallig ook werkende, Engelse SKY zenders als in Sky Sports ?? in goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Buzzie schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:56:
[...]

Toevallig ook werkende, Engelse SKY zenders als in Sky Sports ?? in goede kwaliteit?
Deze had ik nog gevonden:

Http://bit.ly/hushamsport

Zelfde handeling volgen als in YouTube filmpje alleen ander adres invullen. Hierin doet Sky Sports het iig. Kwaliteit is goed...

Jammer dat ongeveer elke sportzender in welke taal dan ook, hier in staan. Alleen niet de nederlands Fox Sports...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
wizzlewaxx schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:39:
[...]

Zelfde handeling volgen als in YouTube filmpje alleen ander adres invullen. Hierin doet Sky Sports het iig. Kwaliteit is goed...

Jammer dat ongeveer elke sportzender in welke taal dan ook, hier in staan. Alleen niet de nederlands Fox Sports...
Bedankt......heb er een paar geprobeerd en er deed het er maar 1 van.....maar gelukkig was dat wel Sky Sports F1 dus zondag Formule 1 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:39:
[...]

Volgens mij doet dat hetzelfde als de Robin Hood People list add-on, maar dan handmatig en met maar 1 lijst tegelijk. Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zamorano schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens mij doet dat hetzelfde als de Robin Hood People list add-on, maar dan handmatig en met maar 1 lijst tegelijk. Of zie ik dat verkeerd?
offtopic:
Robin Hood add-on, geinig verzonnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:26:
Zaterdag is me iets opgevallen. Ik heb dit weekend meerdere films gekeken en had bij 3 films om de x seconde (leek 2 / 3 minuten) een stilte van 1 seconde. Toen ik ging uitzoeken waar het aan zou kunnen liggen, hadden deze films allemaal een TrueHD 7.1 spoor. En op dit spoor was de stilte aanwezig.

Als ik hem op AC3 zette, had ik nergens last van. En ook DTS HD had nergens last van.

Het kan aan heeeeel erg veel dingen liggen, maar is dit wellicht een bekende bug of fout? Of iemand een idee in welke richting ik dit zou moeten zoeken?

Platform: W7 64b / Kodi Stable / Skin Arctic Zaphyr
Onkyo 818 receiver (welke ook netjes TrueHD aangeeft)
5.1 Surround set.
Instellingen Audio Kodi staan op Wasapi en op passthrough etc.

Iemand een suggestie?
Heb nieuwe drivers geprobeerd, maar ook dat helpt niet. Heb een Nvidia Gt610.

Iemand nog suggesties of ideeën waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 02-08 23:09

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Update je Nvidia driver eens (desnoods de beta driver) zou ik zeggen. Heel toevallig ervaart iemand hetzelfde met een GT620 bij het afspelen van TrueHD 7.1 (Hij draait wel Ubuntu maar toch). Speel je de films trouwens of via netwerk of lokaal? Verplaatst je media eens naar lokaal en test dat ook eens.

Vandaag is trouwens ook RC1 van 14.2 uitgebracht, test die ook eens.

[ Voor 40% gewijzigd door FREAKJAM op 12-03-2015 21:23 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Sinds vorige week kan ik ineens geen ondertitels meer downloaden (opensubtitles) in Kodi.

Zoeken lukt en dan worden er een aantal gevonden maar bij het downloaden krijg ik de melding failed to download. Iemand dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
JesseAMD schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:15:
Sinds vorige week kan ik ineens geen ondertitels meer downloaden (opensubtitles) in Kodi.

Zoeken lukt en dan worden er een aantal gevonden maar bij het downloaden krijg ik de melding failed to download. Iemand dezelfde problemen?
Wat zegt je debug log?

* schumi2004 wijst naar topic waarschuwing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
JesseAMD schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:15:

Heb ik ook gehad. Je moet even naar 't kodi Forum, en de addon opzoeken. Daar staat een git link met een werkende versie... Hebben meer mensen last van en schijnt iets met je cache te maken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 13-06 22:24

T-8one

take it easy, take a sisi

Sinds de update naar Openelec 5.x start couchpotato bij mij niet meer op. De andere programma's van de sabnzb suite (sabnzb, sickbeard en headphones) doen het nog wel. Op de diverse fora kan ik er weinig over vinden iemand hier toevallig hetzelfde probleem of een idee waar te kijken waarom couchpotato niet start?
Als ik naar 192.168.0.106:8083 ga krijg ik de melding dat deze webpagina niet beschikbaar is. Ik heb al wat andere poortnummers geprobeerd, maar ook daar draait geen couchpotato.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

T-8one schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:43:
Sinds de update naar Openelec 5.x start couchpotato bij mij niet meer op. De andere programma's van de sabnzb suite (sabnzb, sickbeard en headphones) doen het nog wel. Op de diverse fora kan ik er weinig over vinden iemand hier toevallig hetzelfde probleem of een idee waar te kijken waarom couchpotato niet start?
Als ik naar 192.168.0.106:8083 ga krijg ik de melding dat deze webpagina niet beschikbaar is. Ik heb al wat andere poortnummers geprobeerd, maar ook daar draait geen couchpotato.
En wat zegt je logfile?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb in MusicBee een playlist gemaakt en geëxporteerd als m3u-bestand. Dit bestand heb ik zowel op mijn Windows-laptop als ook op mijn Android-mediaspeler in de juiste map gezet (zoals aangegeven in de Kodi-wiki). Op beide apparaten krijg ik de melding dat één of meer items zouden missen. Ik heb vanzelfsprekend niet tussentijds mp3's of flacs verwijderd. Het errorlog geeft het volgende aan bij een hele hoop liedjes:
ERROR: MP3Codec: Unable to open file \\DISKSTATION\music\albummap\liedje.mp3.
Als voorbeeld deze:
21:11:17 T:7512 ERROR: MP3Codec: Unable to open file \\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3
21:11:17 T:7512 ERROR: CAudioDecoder: Unable to Init Codec while loading file \\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3
21:11:17 T:7512 WARNING: PAPlayer::QueueNextFileEx - Failed to create the decoder
21:11:17 T:7512 DEBUG: CApplication::OnQueueNextItem : play state was 1, starting 1
21:11:17 T:7512 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 9, path [\\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3]
Het ligt in elk geval niet aan de absolute of relatieve locatie van de bestanden, want in alle gevallen wordt er verwezen naar bestanden op mijn DS413. In mijn geval is de link zoals gemaakt in de m3u precies dezelfde als de link waar het bestand stond en nog steeds staat.

Ik heb echter geen idee waarom het niet werkt. MusicBee kan namelijk dezelfde playlist (het geëxporteerde m3u-bestand dus) zonder problemen afspelen. Verder zijn deze bestanden al tijden geleden opgenomen in de XBMC library en zijn ze stuk voor stuk via XBMC prima af te spelen. Ook een test met andere afspeelsoftware gedaan:
  • MusicBee: geen probleem
  • MediaMonkey: geen probleem
  • VLC Mediaplayer: geen probleem
  • Windows Mediaplayer: geen probleem (lijst zonder flac); niet afspelen (lijst met mp3 en flac, vanwege geen flac ondersteuning)
Hierna heb ik als test een andere playlist gemaakt, ook met MusicBee. Deze kan wederom niet door XBMC worden afgespeeld. Afspelen doe ik door met de muis te rechtsklikken en te kiezen voor afspelen. Dat werkt dus gewoon niet bij mij. De playlist met de linkermuisknop aanklikken en te openen, werkt wel. Hierna gewoon 1 willekeurig nummer uit de lijst aanklikken om te spelen, werkt dan weer niet.

Als laatste test een playlist van Windows Mediaplayer gebruikt. Deze kan ik wederom aanklikken en bekijken, maar afspelen, ho maar. Ik word hier niet veel wijzer van. Het enige dat ik nu ben opgeschoten is dat het een XBMC-probleem lijkt te zijn. De oplossing? Geen idee...

Op mijn laptop gebruik ik XBMC 13.1, op de mediaspeler 13.3 Minix Edition.

Wat is er aan de hand dat ik deze lijst niet in XBMC kan afspelen?

[ Voor 75% gewijzigd door Jorgen op 18-03-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

Ik kan een 01_KODI.log file vinden, deze meldt het volgende:

code:
1
20:02:41 T:140261513082752   ERROR: GetDirectory - Error getting /root/.couchpotato

De map /root/.couchpotato kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

T-8one schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:22:
[...]

Ik kan een 01_KODI.log file vinden, deze meldt het volgende:

code:
1
20:02:41 T:140261513082752   ERROR: GetDirectory - Error getting /root/.couchpotato

De map /root/.couchpotato kan ik niet vinden.
Daar is je probleem :)
Normaal gesproken moet er in je homemap een map .couchpotato staan waar je config en dergelijke in staat. (bij een linux distro tenminste, ik heb het allemaal in CentOS 7 draaien).

[ Voor 34% gewijzigd door FREAKJAM op 16-03-2015 21:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

FREAKJAM schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Daar is je probleem :)
Normaal gesproken moet er in je homemap een map .couchpotato staan waar je config en dergelijke in staat. (bij een linux distro tenminste, ik heb het allemaal in CentOS 7 draaien).
Ik ben nu ingelogged met putty.
De home map is de root, waar ook de mappen bin en dev etc. staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je hebt gewoon echt couchpotato geinstalleerd op je OpenELEC zelf, of betreft dit een Kodi/XBMC addon/plugin? Ik zie het al, de addon heet gewoon SanNZBD suite :)

Wat krijg je als je dit commando draait?
code:
1
ls -l ~/.couchpotato

Ik heb verder even heel vlug op het forum gekeken en blijkbaar is "audo" een required dependency. Doet deze addon het nog wel? Lijkt er op dat je niet de enige bent en dat meer mensen last hebben van dit probleem.

[ Voor 51% gewijzigd door FREAKJAM op 16-03-2015 21:37 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one

T-8one

FREAKJAM schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:33:
Je hebt gewoon echt couchpotato geinstalleerd op je OpenELEC zelf, of betreft dit een Kodi/XBMC addon/plugin? Ik zie het al, de addon heet gewoon SanNZBD suite :)

Wat krijg je als je dit commando draait?
code:
1
ls -l ~/.couchpotato
Het gaat om de addon (sabnzbd suite)

resultaat
code:
1
2
OpenELEC:~ # ls -l ~/.couchpotato
ls: /storage/.couchpotato: No such file or directory

[ Voor 3% gewijzigd door T-8one op 16-03-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 16:30
Wat zorgt ervoor de kwaliteit van het geluid bij gebruik Kodi?

Is het de software+instellingen add ons of bepaalde hardware?
Pagina: 1 ... 139 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]