Ik heb in MusicBee een playlist gemaakt en geëxporteerd als m3u-bestand. Dit bestand heb ik zowel op mijn Windows-laptop als ook op mijn Android-mediaspeler in de juiste map gezet (zoals aangegeven in de
Kodi-wiki). Op beide apparaten krijg ik de melding dat één of meer items zouden missen. Ik heb vanzelfsprekend niet tussentijds mp3's of flacs verwijderd. Het errorlog geeft het volgende aan bij een hele hoop liedjes:
ERROR: MP3Codec: Unable to open file \\DISKSTATION\music\albummap\liedje.mp3.
Als voorbeeld deze:
21:11:17 T:7512 ERROR: MP3Codec: Unable to open file \\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3
21:11:17 T:7512 ERROR: CAudioDecoder: Unable to Init Codec while loading file \\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3
21:11:17 T:7512 WARNING: PAPlayer::QueueNextFileEx - Failed to create the decoder
21:11:17 T:7512 DEBUG: CApplication::OnQueueNextItem : play state was 1, starting 1
21:11:17 T:7512 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 9, path [\\DISKSTATION\music\Afrojack\Can't Stop Me Now\Afrojack - Can't Stop Me Now (With Shermanology).mp3]
Het ligt in elk geval niet aan de
absolute of relatieve locatie van de bestanden, want in alle gevallen wordt er verwezen naar bestanden op mijn DS413. In mijn geval is de link zoals gemaakt in de m3u precies dezelfde als de link waar het bestand stond en nog steeds staat.
Ik heb echter geen idee waarom het niet werkt. MusicBee kan namelijk dezelfde playlist (het geëxporteerde m3u-bestand dus) zonder problemen afspelen. Verder zijn deze bestanden al tijden geleden opgenomen in de XBMC library en zijn ze stuk voor stuk via XBMC prima af te spelen. Ook een test met andere afspeelsoftware gedaan:
- MusicBee: geen probleem
- MediaMonkey: geen probleem
- VLC Mediaplayer: geen probleem
- Windows Mediaplayer: geen probleem (lijst zonder flac); niet afspelen (lijst met mp3 en flac, vanwege geen flac ondersteuning)
Hierna heb ik als test een andere playlist gemaakt, ook met MusicBee. Deze kan wederom niet door XBMC worden afgespeeld. Afspelen doe ik door met de muis te rechtsklikken en te kiezen voor afspelen. Dat werkt dus gewoon niet bij mij. De playlist met de linkermuisknop aanklikken en te openen, werkt wel. Hierna gewoon 1 willekeurig nummer uit de lijst aanklikken om te spelen, werkt dan weer niet.
Als laatste test een playlist van Windows Mediaplayer gebruikt. Deze kan ik wederom aanklikken en bekijken, maar afspelen, ho maar. Ik word hier niet veel wijzer van. Het enige dat ik nu ben opgeschoten is dat het een XBMC-probleem lijkt te zijn. De oplossing? Geen idee...
Op mijn laptop gebruik ik XBMC 13.1, op de mediaspeler 13.3 Minix Edition.
Wat is er aan de hand dat ik deze lijst niet in XBMC kan afspelen?
[
Voor 75% gewijzigd door
Jorgen op 18-03-2015 23:52
]