[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Tot heden kon ik via appcommand.xml de volume controls van mijn "unbranded mce remote" de volumecontrol xbmc zelf laten besturen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<keymap>
   <global>
     <appcommand>
       <volume_mute>Mute</volume_mute>
       <volume_down>VolumeDown</volume_down>
       <volume_up>VolumeUp</volume_up>
     </appcommand>
   </global>
 </keymap>

Op windows 8.1 werkt dezelfde code echter niet meer. Hij blijft steeds het systeemvolume aanpassen. Ik heb dezelfde remote als hier: http://kodi.wiki/view/Rem...iews#Unbranded_MCE_remote . Alleen bij mij staat er Pc Remote (of iets dergelijks) op. Iemand een suggestie?

Ik gebruik nog XBMC 13.2 Gotham in combinate met de genoemde remote en Windows 8.1 Pro (voorheen Windows 7 x64).

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 22-02-2015 02:49 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat had ik ook en gefixed met de verwijzingen 'M' voor mute, '+' voor volume up en '-' voor volume down. Voor windows 8 en 8.1 kon ook hier hier volume binnen kodi aangepast worden en nu alleen het systeem volume wat irritant is. Ook zodra iets een AC3 of DTS stream heeft ofzo kan ik het alleen met de remote van mijn versterker aanpassen en niet langer op kodi, ook zo'n irritant dingetje, moet daar nog eens naar kijken waarom dat weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
Sinds de upgrade van 14.0 naar 14.1 krijg ik in de library de afleveringsnummers niet meer te zien, enkel de titel van de aflevering :( Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:32

TRaSH

koffie ?

heb je een screenshot misschien ?
evt welke theme je gebruikt en welk OS

Afbeeldingslocatie: http://my.jetscreenshot.com/13737/m_20150222-malq-996kb.jpg
zoals je kan zien bij mij zie ik wel de Episode nummer ervoor.

ik gebruik de 14.2 beta windows versie
maar op mijn 5.03 openelec versies zie ik dit ook

[ Voor 14% gewijzigd door TRaSH op 22-02-2015 18:47 . Reden: welke versie ik draai ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Interessant, zie het op mijn openelec machines (Rpi met 5.03) als op m'n windows bak met 14.1 :(

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-qFlcxYuU-4w/VOooEoOMsMI/AAAAAAAACp0/DDCzg3fMX5E/w731-h519-no/kodi.jpg

Zodra ik 14.0 weer installeer is het weer als het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-287xcVz0o2Y/VOopxHiNZMI/AAAAAAAACqI/kMWK-sYHr40/w731-h517-no/kodi2.jpg

Overigens is dit het standaard thema.

[ Voor 22% gewijzigd door 3p0x op 22-02-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

en met de 14.2 beta voor windows ?
ik zal zomenteen even boven kijken daar heb ik een pi met standard skin draaien

[ Voor 30% gewijzigd door TRaSH op 22-02-2015 21:37 . Reden: pi info ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
TRaSH schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:37:
en met de 14.2 beta voor windows ?
ik zal zomenteen even boven kijken daar heb ik een pi met standard skin draaien
Maakt geen verschil helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
3p0x schreef op zondag 22 februari 2015 @ 16:08:
Sinds de upgrade van 14.0 naar 14.1 krijg ik in de library de afleveringsnummers niet meer te zien, enkel de titel van de aflevering :( Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
... en dan is de lijst ook nog gesorteerd op titel i.p.v. op afleveringsnummer?

Dat had ik net dus ook (vanmiddag overgegaan naar 14.1). Op te lossen door in dat venster naar links te klikken zodat je de 'view options' krijgt, en "sort by" op "Episode" te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
vanaalten schreef op zondag 22 februari 2015 @ 22:23:
[...]

... en dan is de lijst ook nog gesorteerd op titel i.p.v. op afleveringsnummer?

Dat had ik net dus ook (vanmiddag overgegaan naar 14.1). Op te lossen door in dat venster naar links te klikken zodat je de 'view options' krijgt, en "sort by" op "Episode" te zetten.
Thx dat is het inderdaad! Dat ik er zelf niet op ben gekomen om het daar in te zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
Donderstraaltje schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:13:
Dat had ik ook en gefixed met de verwijzingen 'M' voor mute, '+' voor volume up en '-' voor volume down. Voor windows 8 en 8.1 kon ook hier hier volume binnen kodi aangepast worden en nu alleen het systeem volume wat irritant is. Ook zodra iets een AC3 of DTS stream heeft ofzo kan ik het alleen met de remote van mijn versterker aanpassen en niet langer op kodi, ook zo'n irritant dingetje, moet daar nog eens naar kijken waarom dat weer is.
Dat werkt. Bedankt!

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:10
Voor de raspberry 1-bezitters die twijfelen over de raspberry2: Gelijk doen! Wat een verademing, alles supersnel. Menu's blijven niet meer hangen, zelfs niet met de zwaarste skins!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 18:46
Dennisdn schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:01:
Voor de raspberry 1-bezitters die twijfelen over de raspberry2: Gelijk doen! Wat een verademing, alles supersnel. Menu's blijven niet meer hangen, zelfs niet met de zwaarste skins!
Dat is ook mijn ervaring, al heb ik zelfs het gevoel dat hij lichtjes overpowered is voor alléén Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Dennisdn schreef op maandag 23 februari 2015 @ 07:01:
Ik zit er wel over te twijfelen, maar voor op de slaapkamer maakt het eigelijk niet zoveel uit. En anders houdt ik een Pi over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:32

MsG

Forumzwerver

Ik zit ook een beetje te twijfelen, video-afspeeltechnisch is de nieuwe niet beter. Het enige voordeel is dan dat het indexeren niet zo lang duurt. Maar dat is van een kale installatie zonder bibliotheek maar 1 keer echt lang. De menu's lopen bij mij met overclock al soepel op een Pi1.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:10
CRXDelSol schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:45:
[...]

Ik zit er wel over te twijfelen, maar voor op de slaapkamer maakt het eigelijk niet zoveel uit. En anders houdt ik een Pi over.
Volgens mij hou je nooit een Pi over, ze zijn altijd weer ergens anders voor te gebruiken :-) Ik wilde juist een snellere in de slaapkamer omdat ik daar het meest gebruik maak van Kodi. De eerste is naar de woonkamer verhuist om langzaam afscheid te gaan nemen van m'n HTPC. Zodra ik een keer een weekend over heb komt er vast weer een nieuwe waarna de eerste gebruikt gaat worden om de zonneschermen aan te sturen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Dennisdn schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Volgens mij hou je nooit een Pi over, ze zijn altijd weer ergens anders voor te gebruiken :-) Ik wilde juist een snellere in de slaapkamer omdat ik daar het meest gebruik maak van Kodi. De eerste is naar de woonkamer verhuist om langzaam afscheid te gaan nemen van m'n HTPC. Zodra ik een keer een weekend over heb komt er vast weer een nieuwe waarna de eerste gebruikt gaat worden om de zonneschermen aan te sturen etc...
Ik gebruik de Pi enkel als media client in mijn netwerk. Beneden heb ik een HTPC die de boel aanstuurt. Voor andere zaken als modificaties in huis gebruik ik meestal Arduino’s. Iets lichter voor die taken en minder stroom verbruik, de Pi is vaak al te krachtig voor kleine toepassingen waardoor ik het al snel zonde vind om die daarvoor in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
Je kan mijns inziens nog beter een MK808B Plus halen. Minder gezeik mee zoals corrupt geheugen enzo.
Zelfde prijs als een RPi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Heeft iemand toevallig een tip hoe je met meerdere kodi systemen in je thuis netwerk het makkelijkst je watched status kan bijhouden? Is dit alleen op te lossen door bijvoorbeeld bij trakt.tv een account aan te maken en deze met alle systemen te synchroniseren? Of heeft iemand een andere (makkelijkere) tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:08
mysql database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:10:
Heeft iemand toevallig een tip hoe je met meerdere kodi systemen in je thuis netwerk het makkelijkst je watched status kan bijhouden? Is dit alleen op te lossen door bijvoorbeeld bij trakt.tv een account aan te maken en deze met alle systemen te synchroniseren? Of heeft iemand een andere (makkelijkere) tip?
Shared database / library

http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Thx! Deze gaan we morgen ff testen. Mysql lijkt me wat lastiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 06:40
Weet iemand of het noodzakelijk is dat Kodi ook geïnstalleerd is op de PC waar de MySQL database draait? Of is het installeren van MySQL voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Wallie

Herr

DappereDodo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 06:24:
Weet iemand of het noodzakelijk is dat Kodi ook geïnstalleerd is op de PC waar de MySQL database draait? Of is het installeren van MySQL voldoende?
Alleen MySQL is voldoende.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:44

DaRoot

Some say...

DappereDodo schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 06:24:
Ik heb thuis een Ubuntu server staan die toch al dag en nacht aan staat. Deze draait de MySQL database voor 2x Raspberry Pi met Kodi, en een laptop en een desktop die incidenteel ook Kodi draaien.
Werkt perfect.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Welke skin vinden vinden jullie het mooiste na de Kodi update en is jullie absolute favoriet? Ik had Aeon Nox maar die is in de nieuwe Kodi toch wel minder mooi met minder opties qua weergave films.

Heb nu 1080XF, maar dat is een mix tussen Looks & Win8 lijkt het wel. Opzich niet verkeerd, maar toch mis ik nog een beetje het WAUWWWW effect wat ik wel bij XBMC Aeon Nox had....

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-02-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
De OpenELEC- of Kodibunti-user die een nieuwe Intel NUC Broadwell 5e generatie (bijv. de Intel® NUC Kit NUC5i3RYK) op het oog heeft, moet vooralsnog afzien van het gebruik van de CIR-module. Kennelijk is Intel er wederom in geslaagd om de BIOS te verkrachten op dit onderdeel, waardoor onder Linux de infraroodmodule mogelijk niet correct werkt. Vooralsnog wijst Intel verdere support af, want "Linux". De enige oplossing op dit moment is om simpelweg geen nieuwe Intel Haswell of Broadwell hardware te kopen als OpenELEC-htpc, mocht je met een infrarood-remote aan de slag willen gaan.

Ter info:
https://communities.intel.com/message/280190
https://communities.intel.com/message/216302
https://twitter.com/fritsch_xbmc/status/570129207034048512
http://openelec.tv/forum/...-with-intel-broadwell-nuc

Hiermee lijkt Intel, naast de ook nog lopende Haswell-crashbug bij sommige Intel Haswell hardware, een steeds slechtere keuze te worden voor een op Linux gebaseerde Kodi-applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:48:
Welke skin vinden vinden jullie het mooiste na de Kodi update en is jullie absolute favoriet? Ik had Aeon Nox maar die is in de nieuwe Kodi toch wel minder mooi met minder opties qua weergave films.

Heb nu 1080XF, maar dat is een mix tussen Looks & Win8 lijkt het wel. Opzich niet verkeerd, maar toch mis ik nog een beetje het WAUWWWW effect wat ik wel bij XBMC Aeon Nox had....
Ik gebruik de arctic mkiii van Jurialmonkey. Staat op het forum van Kodi.. Nog geen officiële release, maar wel een bèta en hij word steeds beter... Zo ie zo vind ik de skins van Jurialmonkey altijd super mooi, effectief en er zitten de laatste scripts etc in... Deze is dus zeker aan te raden! En anders eminence ook van Jurialmonkey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Ik gebruik de arctic mkiii van Jurialmonkey. Staat op het forum van Kodi.. Nog geen officiële release, maar wel een bèta en hij word steeds beter... Zo ie zo vind ik de skins van Jurialmonkey altijd super mooi, effectief en er zitten de laatste scripts etc in... Deze is dus zeker aan te raden! En anders eminence ook van Jurialmonkey...
Bedoel je Arctic Zephir? Heb deze nu ook in gebruik, echt heel mooi, maar mis toch 2 belangrijke dingen:
- smart favorite in het hoofdmenu
- custom background obv library (dus movies en tvshows images random tonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:21

knakworst

Get more sats!

Klojum schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:56:
De OpenELEC- of Kodibunti-user die een nieuwe Intel NUC Broadwell 5e generatie (bijv. de Intel® NUC Kit NUC5i3RYK) op het oog heeft, moet vooralsnog afzien van het gebruik van de CIR-module.
Erg spijtig. Heb vorige week een NUC5i3RYK besteld om te gebruiken met Openelec. Dat de remote niet werkt is wel een dealbreaker. Moet ik als interim oplossing een toetsenbord installeren of windows draaien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
wizzlewaxx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:25:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad! Ik heb MKiii / Zephyr gedownload en ga ze vanavond installeren :).

Ben benieuwd! De screens zien er wel echt heel erg gaaf uit :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Exocet schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Bedoel je Arctic Zephir? Heb deze nu ook in gebruik, echt heel mooi, maar mis toch 2 belangrijke dingen:
Het laatste is gewoon mogelijk. Met artwork downloader kun je je fanart in een specifieke folder opslaan. Vervolgens dien je in de skin settings de widgets te deactiveren en het pad in te vullen bij "fallback slideshow".

Het eerste is misschien ook mogelijk, aangezien je zelf items kunt definieren (script.skinshortcuts) in het hoofdmenu en vanalles kunt aanroepen (knopje function). Zo roep ik bijv Twitch (een addon) aan met RunAddon(plugin.video.twitch). Wellicht bestaat er ook een bepaalde aanroep om je playlist aan te roepen.

Jurial heeft trouwens toen wel aangegegeven dat hij extra fanart niet ondersteunt. (staat ook in mijn vorige post), dus in de library zelf is extra-fanart niet mogelijk denk ik zo. In je homemenu dan weer wel met behulp van de slideshow functie.
Just kidding - I personally think extrafanart is a neat feature. Its just because its not included within the kodi library database so it means calling local files which causes all sorts of problems. If it ends up being supported by the database in the same way that clearart/clearlogos et al. are supported then I will add an option, but it just causes too many dramas and hacky workarounds to call local files. With so many people using low powered devices these days, I'm trying to keep my code as clean as possible
FAQ - FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Q. Why is a widget being shown even though I selected "None" for the widget type?
A. Because you need to set a background or fallback slideshow to show in its place.
Ik gebruik de skin trouwens al sinds de alpha. Heb de skin toen direct ook hier gemeld een tijdje terug. Ben er ook super tevreden mee.

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 24-02-2015 12:29 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Exocet schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Ja zephir inderdaad. Is geloof gewoon de 3e versie in de arctic reeks :p. De 2 punten die je aanhaalt zijn wel allebei mogelijk hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:15:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad! Ik heb MKiii en Zephyr gedownload en ga ze vanavond installeren :).

De skin is ook enorm gaaf! Ik hou altijd van clean en overzichtelijk. Tevens hou ik niet van het standaard kodi menu wat in 8 van 10 skins verwerkt is...

Het enige wat mij nu nog ontbreekt is om wat meer hubs te kunnen maken zodat je, je hele hoofdmenu zelf kan maken... Tot nu toe kan je 2 hubs maken, net ff te weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan je dat niet doen met Eminence dan? Ik heb alle onderdelen die ik zelf niet gebruik / wil gebruiken eruit gehaald en zie dus alleen de opties die ik over heb gehouden. Films, series en muziek verwijzen elk naar een eigen hub. (Die ik nog standaard heb gelaten.)

Wat ik zelf zou willen is een optie/smart playlist/hub-item waarbij ik de "now playing" van mijn series en/of films in 1 x kan zien. Zo start ik weleens een film en komt het er niet van om hem in 1 x af te kijken. Als ik dan 3 weken later wel tijd heb, weet ik vaak al niet meer welke film ik gezien heb. Het zou fijn zijn als je de laatst gespeelde en in voortgang zijnde films en series in 1 x kan oproepen.

Verder mis ik nog altijd een fatsoenlijke manier om een gewone playlist te maken. Zo eenvoudig het ging in Windows Media Player; zo ongelooflijk omslachtig werkt het in XBMC / Kodi.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:45
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:15:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad! Ik heb MKiii en Zephyr gedownload en ga ze vanavond installeren :).

Waar heb je die MKiii gevonden dan?

Ik vind alleen de Zephyr en de mk. ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zephyr == MKIII

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hahha, dat bedoelde ik ook. Moest een / zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 20:34
Amelandbor schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Misschien dat ik later deze week even de addon probeer aan te passen en een pull request aanmaak.
Pull request is aangemaakt https://github.com/skipmodea1/plugin.video.tweakers/pull/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Om je nog een x te quoten... Heb dit getest maar voldoet helaas niet. Het werkt wel, alleen beide systemen moeten dan aan staan... Ik wil de watched status ook kunnen zien zodra het 1ne systeem uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

wizzlewaxx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Om je nog een x te quoten... Heb dit getest maar voldoet helaas niet. Het werkt wel, alleen beide systemen moeten dan aan staan... Ik wil de watched status ook kunnen zien zodra het 1ne systeem uit staat...
Ik heb hier 3 systemen draaien (als je mysql server meetelt) en hier werkt dat gewoon goed. SQL + trakt plugin. Wat gaat er dan mis?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

hmm,
vaag ik heb 3 system die gebruik maken van dezelfde Mysql database.
als ik op systeem 1 een film afgekeken heb,
en ik doe later systeem 2 aan en ga daar kijken dan geeft hij gewoon aan dat die film gezien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
FREAKJAM schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:15:
[...]

Ik heb hier 3 systemen draaien (als je mysql server meetelt) en hier werkt dat gewoon goed. SQL + trakt plugin. Wat gaat er dan mis?
Ik heb alleen de 'simpele' manier geprobeerd hoor. Via Upnp ingesteld... Met Mysql nog niet geprobeerd, maar lijkt me wat lastiger. Ik stream mijn films via mijn pc, dus niet via server of Nas ofzo.

Denk dat ik dan toch via trakt.tv in de weer ga. Mysql gaat mijn petje te boven :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je quote toch echt een bericht waarin weer iemand quote die zegt dat je mysql moet proberen, dus vind het niet zo gek dat TRaSH en ik denken dat je dit ook daadwerkelijk hebt getest en je "tegenspreken". :+

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 24-02-2015 18:41 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Haha ik zie het ja! Sorry, mijn fout :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wizzlewaxx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:20:
[...]

Ik heb alleen de 'simpele' manier geprobeerd hoor. Via Upnp ingesteld... Met Mysql nog niet geprobeerd, maar lijkt me wat lastiger. Ik stream mijn films via mijn pc, dus niet via server of Nas ofzo.

Denk dat ik dan toch via trakt.tv in de weer ga. Mysql gaat mijn petje te boven :p.
Check onderstaande link ;) ik doe even de aanname dat je Windows gebruikt...

1. MySQL instellen volgens de link.
2. Op elke cliënt waar je kodi draait een advancedsettings.xml in de usersettings map zetten met daarin het IP en de poort van je SQL server....

Thats it... :)

http://kodi.wiki/view/MySQL/Setting_up_MySQL#tab=Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

wizzlewaxx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:46:
[...]

Als het 1e systeem waar de MySQL als de hoofddatabase zeg maar op draait, uit staat, werkt het inderdaad niet.. De MySQL database moet altijd beschikbaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Bedankt kariem112 & DaRoot. Het is me eindelijk gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

DaRoot schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:48:
Als het 1e systeem waar de MySQL als de hoofddatabase zeg maar op draait, uit staat, werkt het inderdaad niet.. De MySQL database moet altijd beschikbaar zijn..
Daarom heb ik mijn database op dezelfde NAS draaien die ook mijn bestanden served.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Acolyte57 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 23:55:
[...]

Daarom heb ik mijn database op dezelfde NAS draaien die ook mijn bestanden served.
Zo heb ik het ook idd.. Die server staat toch al aan voor heleboel andere dingen, kan dit er ook nog wel ff bij.. en ontlast de Pi's mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Even iets anders. Mijn Yatse Android app zegt dat ik geen betaalde versie meer heb. En als ik op het koop icoontje druk krijg ik een foutmelding "facturering niet beschikbaar" op mijn tablet precies zo. Denk dat er ergens een server down is ofzo. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:55

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn betaalde Yatse doet dit niet zo te zien...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Mij betaalde yatse geeft ook geen problemen... Staat ook keurig: 'bedankt voor uw steun' bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 19:42
Dan ga ik even een mailtje sturen naar de dev..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ziet er naar uit dat we Arctic Zephyr binnenkort in de repo mogen verwachten:

1.0.0
Repo inclusion round one
- remove square.xbt
- fix reload skin label localisation
- fanart.jpg
- _screenshots
- remove dashes in movement controls that should be noop

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

FREAKJAM schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:47:
Ziet er naar uit dat we Arctic Zephyr binnenkort in de repo mogen verwachten:

1.0.0
Repo inclusion round one
- remove square.xbt
- fix reload skin label localisation
- fanart.jpg
- _screenshots
- remove dashes in movement controls that should be noop
Erg mooie skin. Draai hem sinds gisteren. Wel irritante menu sounds.
kan je dit eigenlijk makkelijk aanpassen zelf?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Bij je appearance settings kun je de skin sounds uitschakelen.

[ Voor 38% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2015 14:51 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt. Staat idd nu uit. Maar zou eigenlijk de bubbles weer terug willen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Manu sounds kun je uitzetten toch altijd via settings?
Zijn andere skin, eminence, vind ik tot op heden de beste xbmc skin ooit.
Goede balans met screenestate en redelijk goede navigatie, iets wat het bij veel skins naar mijn mening aan ontbreekt (maar ben echt een mierenneuker en edit elke skin zover ik kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

dirty "hack"

C:\Program Files (x86)\Kodi\addons\skin.confluence\sounds\click.wav kopieren naar %appdata%\Kodi\addons\skin.arctic.zephyr\sounds en hernoemen naar switch.wav (de originele verwijderen)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

FREAKJAM schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:55:
dirty "hack"

C:\Program Files (x86)\Kodi\addons\skin.confluence\sounds\click.wav kopieren naar %appdata%\Kodi\addons\skin.arctic.zephyr\sounds en hernoemen naar switch.wav (de originele verwijderen)
Tnx ga ik even mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Donderstraaltje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:52:
Manu sounds kun je uitzetten toch altijd via settings?
Zijn andere skin, eminence, vind ik tot op heden de beste xbmc skin ooit.
Goede balans met screenestate en redelijk goede navigatie, iets wat het bij veel skins naar mijn mening aan ontbreekt (maar ben echt een mierenneuker en edit elke skin zover ik kan).
Dan kunnen wij elkaar een hand geven ;). Het enige nadeel van Eminence vond ik, dat je zelf geen custom hubs kon maken. Verder zijn er maar weinig skins die eminence kunnen evenaren. Nu even een tijdje Arctic gebruiken en die bevalt met prima op me Pi2, op mijn NUC blijf ik voorlopig op Eminence hangen.

Waar ik nog wel naar uitkijk is de FireTV skin van Hitcher. Dat belooft ook wel wat te worden! Tevens lijkt de Equilibrium skin van ButchaBaby me ook wel wat worden! Het duurt nog wel even voordat deze gereleased worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zal nog wel een tijd duren, de gotham versie van equilibrium was al verre van af en met zijn vorige skins kwam het ook bijna nooit tot een stable release (dawn, (dif)fuse)

[ Voor 36% gewijzigd door FREAKJAM op 25-02-2015 16:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zit nu op deze te wachten:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=207581
Nog heel erg WIP maar zie daar ook wel wat in, zeker potentie.

Ik kan zelf wel wat editen maar geen skin vanaf de grond opbouwen, heb zo veel ideeën en hoe dingen zouden moeten werken... maar zonder hulp/team kom ik nergens. Zeker kwa navigatie de ideeën die ik heb zouden veel skins op vooruitgaan en gebruiksvriendelijker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:32
Donderstraaltje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:34:
Zit nu op deze te wachten:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=207581
Nog heel erg WIP maar zie daar ook wel wat in, zeker potentie.

Ik kan zelf wel wat editen maar geen skin vanaf de grond opbouwen, heb zo veel ideeën en hoe dingen zouden moeten werken... maar zonder hulp/team kom ik nergens. Zeker kwa navigatie de ideeën die ik heb zouden veel skins op vooruitgaan en gebruiksvriendelijker worden.
Meh.. Ik snap niet goed waarom een half scherm en dan van die wallpaper slider plaatjes die naar boven schuiven. Not my cup of tea. Na eminence ben ik overgestapt op arctic zephyr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het idee is, zegt hij zelf, dat hij iets meer van een OSD wilt zoals op een TV/settopbox en een betere PVR omgeving. Zeker dat PVR gedeelte ben ik het mee eens omdat ik kodi vooral gebruik om tv te kijken en dat is nog altijd zwaar ondermaats omdat zij bepaalde ideeën hebben en er niet vanaf willen wijken. Daarom kijk ik ook iets anders tegen skins aan en heb soms voorkeuren en zie soms dingen die anderen niet zien. De meeste mensen gebruiken kodi niet om TV te kijken maar meer als streambox of mediabox zoals ik het altijd noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
FREAKJAM schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:11:
Zal nog wel een tijd duren, de gotham versie van equilibrium was al verre van af en met zijn vorige skins kwam het ook bijna nooit tot een stable release (dawn, (dif)fuse)
Hij zei dat er volgende maand een BETA komt voor Helix.... Het klopt inderdaad dat hij bijna nooit een skin af maakt :p. We wachten het maar gewoon even af... Hoop dat hij deze wel af gaat maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

wizzlewaxx schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:06:
[...]

Dan kunnen wij elkaar een hand geven ;). Het enige nadeel van Eminence vond ik, dat je zelf geen custom hubs kon maken.
Je kunt in Eminence je hubs wel gedeeltelijk aanpassen, maar inderdaad niet zoveel als je zou willen. Ik heb zelf ook nog wel wensen, zoals ik eerder al schreef. Wellicht als we het op het Kodi-forum voorstellen, dat het dan toch erin komt. En je kunt natuurlijk altijd zelf iets aanpassen als je weet waar je moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Jorgen schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:58:
[...]

Je kunt in Eminence je hubs wel gedeeltelijk aanpassen, maar inderdaad niet zoveel als je zou willen. Ik heb zelf ook nog wel wensen, zoals ik eerder al schreef. Wellicht als we het op het Kodi-forum voorstellen, dat het dan toch erin komt. En je kunt natuurlijk altijd zelf iets aanpassen als je weet waar je moet zoeken.
Ja ik weet dat je de hubs kan aanpassen. Maar tv series, films & muziek gebruik ik al regelmatig. Maar had graag nog een hubje erbij gemaakt voor mijn voetbal streams en een uitzending gemist hubje voor de vrouw, met haar soaps..

Ik zie wel op t forum dat er al wat requests openstaan voor custom hubs... Maar daar word helaas niet op gereageerd...

Ik had gewild dat ik zelf de programmeer skills had :p. Dan had ik er mijn eigen draai aan gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het is gewoon xml, dus opmaaktaal en geen programmeertaal :P
Zelfs mij is al aardig wat gelukt, van custom menu items (Pulsar) voor eminence tot dingen op en iets andere plek zetten of gewoon weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Haha oké... Dat wist ik niet. Niet dat 't me dan wel gaat lukken hoor :p. Misschien maar eens in verdiepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Donderstraaltje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:13:
Het is gewoon xml, dus opmaaktaal en geen programmeertaal :P
Zelfs mij is al aardig wat gelukt, van custom menu items (Pulsar) voor eminence tot dingen op en iets andere plek zetten of gewoon weghalen.
Is dat relatief eenvoudig te realiseren? Moet me er dan ook maar eens even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Best wel, het heeft een beetje weg van html als je dat kent.

Kan het wel simpel proberen uit te leggen; je hebt nodig notepad, notepad+ of een andere xml editor naar keuze maar notepad+ kan ik zeker aanraden.
Daarna open je addon.xml en wijzig je debugging="false" in debugging="true", hierna kun je linksboven zien in welke .xml je vervolgens moet zien.

Hierna zie je een aantal dingen:
- coordinaten waar plaatjes beginnen vanuit de linkerbovenhoek, soms als <posx> en <posy>
- tages <> waar dingen mee beginnen en </> eindigen, daartussen in staat waarover het gaat.
- includes, dit zijn verwijzingen naar andere xml's om het opgeruimd te houden
- <align>, hoe iets uitgelijnd moet worden
- <description> ofwel een omschrijving, helpt je op weg
- <label> stukjes tekst

Hiernee moet je toch al simpele dingen kunnen wijzigen, compleet ombouwen is iets anders maar menu items toevoegen moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankjewel. :) Zal er eens naar kijken. Wie weet kan ik zo wat dingen in de hub toevoegen of wijzigen.

Edit 1: Het is me geluk om te zien waar ik moest zijn (Custom_Hub_Movies.xml), maar daarna liep ik vast. Ik zag daar niet hoe ik bepaalde hub-items zou moeten wijzigen of toevoegen Morgen dus nog maar eens kijken.

Edit 2: Ik kwam net nog dit topic tegen over custom hum-items in het sub-forum over Eminence op Kodi.tv. Wie weet heeft iemand er wat aan.

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 25-02-2015 23:53 ]

• StealthyPeanut
Heb de laatste tijd films soms 4 keer in mijn library staan. Dit komt doordat ik 4 MPLS bestanden in die map heb..... 1 van 20+ GB en 3 of 4 kleinere van een paar KB.

Ik kan in SABNZB op zoek gaan naar een oplossing, of kan ik eenvoudig in XBMC een optie aanvinken dat ik maar 1 film per map wil hebben?

Gisteren 2 uur aan het zoeken geweest, maar niks gevonden :(.

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-02-2015 09:12 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn de kleine files van belang bij de film, of kunnen die gewoon verwijderd worden ?
Ik heb in SAB de deleta / do not download filter een aantal extensies gezet ( .srr .htm .url e.a. )
Zodoende komt er minder "reclamezooi" van de release groepen mee

• StealthyPeanut
Ik DENK dat ze niet van belang zijn. Het grote MPLS bestand werkt gewoon namelijk. Maar omdat de extensie gelijk is als het grote bestand, kan ik die bestanden reeks niet verwijderd laten worden :D.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is er geen optie om bestanden kleiner dan een bepaalde ondergrens te verwijderen, of bestanden met een specifieke naam? Bijvoorbeeld alle mpls < 1MB, of altijd abc1.xyz.

Je kunt natuurlijk ook een keer per week handmatig zoeken (op een Synology NAS gaat dat vrij snel) en dan die overbodige bestanden wissen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 26-02-2015 10:08 ]

• StealthyPeanut
Het wissen doe ik nu ook handmatig, maar heb alles geautomatiseerd. Op het uitkiezen van een NZB na. Dus daarom is dit nog mijn laatste vraag :D.

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Ik zoek een afstandsbediening voor mijn pc waarop ik Kodi gebruik, nu heb ik deze deze gevonden, en ik vraag me af of die met Windows 7 en Kodi samen wilt werken. Ik ben al blij als hij mijn Kodi alleen op pauze zou kunnen zetten, en het geluid harder of zachter.

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Tumbler schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:58:
Ik zoek een afstandsbediening voor mijn pc waarop ik Kodi gebruik, nu heb ik deze deze gevonden, en ik vraag me af of die met Windows 7 en Kodi samen wilt werken. Ik ben al blij als hij mijn Kodi alleen op pauze zou kunnen zetten, en het geluid harder of zachter.
Op Windows kun je het beste een ontvanger hebben welke RC6 ondersteund, dat zit standaard in Windows. Ik zie dat nergens bij jouw link...

Ik heb deze zender, maar dan gebruik ik als AB de Harmony 300i
http://www.degroeneknop.n...roeneknop.nl/sponsorshop/

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Muncher
  • Laatst online: 21-09 00:41
Heb een probleem sinds Openelec 5.0.1 in combinatie met Raspberry Pi2. Krijg opeens allemaal wazige time-outs. Debug logs geven de volgende error aan:

code:
1
CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer

Ben geswitched van Samba naar NFS. Maakt geen verschil. Heb niets overgeklokt. Geinstalleerde add-ons zijn Uitzending Gemist, Watchdog en XBMC auto-update library. Pi2 is bekabeld aangesloten en media wordt aangeboden vanaf lokale Ubuntu Server. Kan dit een brakke SD kaart oid zijn?

*Edit*
Ik zit nog eens goed te kijken naar welke microSDHC kaart ik precies gekocht heb: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=302307

Ondanks dat ik Class 10 had aangezet in de filters, heb ik een Class 4 kaart gekocht... Denk dat dit de oorzaak van mijn probleem kan zijn :). Wie heeft er tips voor een goede Class 10 kaart?

** Opgelost.

Met een nieuwe SD-kaart (welke hieronder geadviseerd), draaide alles een stuk beter. Ik kwam er later achter dat mijn switch niet goed was geconfigureerd, waardoor de Pi aan een 10 mbit ipv 100 mbit verbinding hing }:O. Omgezet naar 100 mbit en alles loopt nu als een zonnetje.

[ Voor 46% gewijzigd door Muncher op 07-03-2015 19:39 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 23:42
Muncher schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:00:
Heb een probleem sinds Openelec 5.0.1 in combinatie met Raspberry Pi2. Krijg opeens allemaal wazige time-outs. Debug logs geven de volgende error aan:

code:
1
CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer

Ben geswitched van Samba naar NFS. Maakt geen verschil. Heb niets overgeklokt. Geinstalleerde add-ons zijn Uitzending Gemist, Watchdog en XBMC auto-update library. Pi2 is bekabeld aangesloten en media wordt aangeboden vanaf lokale Ubuntu Server. Kan dit een brakke SD kaart oid zijn?

*Edit*
Ik zit nog eens goed te kijken naar welke microSDHC kaart ik precies gekocht heb: http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=302307

Ondanks dat ik Class 10 had aangezet in de filters, heb ik een Class 4 kaart gekocht... Denk dat dit de oorzaak van mijn probleem kan zijn :). Wie heeft er tips voor een goede Class 10 kaart?
Ik heb zelf deze besteld pricewatch: Samsung Evo microSDHC 16GB en bevalt tot nu toe goed (Tot nu toe voor een paar daagjes :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ja helaas, hier komt weer een "kan geen verbinding maken met remote server-post".

Ik ben helemaal nieuw in het RBPI verhaal en heb nauwelijks it-kennis buiten de huis-tuin-en-keuken (netwerk)apparatuur. Dus heel graag iemand die mij bij een lastig probleem kan helpen!

Ik heb de RBPI 2b aangeschaft (bij sossollutions), voorgeïnstalleerd met allerlei adons. Open-elec. Ik heb een aantal dingen aan de praat:
- RBPI werkt en is ingesteld (video en geluidssettings etc.)
- connecting netwerkschijf
- connecting nas (synology)
- airplay
- yatse op mijn telefoon.

Bij die laatste viel me op dat hij af en toe aangaf dat de host (RBPI) offline was. Na wat onderzoek bleek dat de RBPI was blijven hangen op de melding 'Kan informatie niet downloaden. Kan geen verbinding maken met remote server". Na wat zoekwerk gevonden dat de instelling 'bibliotheek bijwerken bij opstarten' uitgezet kan worden. Zo gezegd zo gedaan. Opstarten gaat nu prima. Echter, de bibliotheek vullen lukt niet (dat probeert de RBPI ook een tijdje na het opstarten nog eens), met als gevolg weer diezelfde melding. Dat is volgens mij het moment dat Yatse aangeeft dat de RBPI offline is. Druk ik op 'nee' (niet opnieuw zoeken dus), dan verdwijnt de melding en is de RBPI in Yatse weer online.

Nu naar een oorzaak dieper: waarom krijg ik die melding? Ik heb me suf gezocht en zie veel dezelfde soort vragen, maar geen antwoorden.

Heeft iemand een idee hoe ik achter de oorzaak hiervan kan komen? Heb al even foutregistratie aangezet, bibliotheek opnieuw laten vullen (melding veroorzaken) en foutregistratie weer uitgezet. Ik neem aan dat dit nu in de logfile staat? (weet niet welke log ik vervolgens moet bekijken en waarnaar ik moet kijken)

Zag ook hier halverwege dat iemand NFO toegevoegd had aan de films, kan iemand mij daarover iets vertellen wat dat is en hoe ik dat doe? inmiddels is me dat duidelijk, wie helpt mij een progje (OSX) vinden die dit voor mij kan regelen?

Tot zover. Tips en trucs meer dan welkom!

[ Voor 2% gewijzigd door intruder1400 op 27-02-2015 15:11 . Reden: lees- en zoekwerk gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 21-09 00:41
intruder1400 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:04:
Heeft iemand een idee hoe ik achter de oorzaak hiervan kan komen? Heb al even foutregistratie aangezet, bibliotheek opnieuw laten vullen (melding veroorzaken) en foutregistratie weer uitgezet. Ik neem aan dat dit nu in de logfile staat? (weet niet welke log ik vervolgens moet bekijken en waarnaar ik moet kijken)
De logfile wordt standaard opgeslagen in:
code:
1
/storage/.kodi/temp/kodi.log
Je kan deze via een SSH-sessie bekijken: inloggen met ssh en dan lezen met bijv. het command
code:
1
nano /storage/.kodi/temp/kodi.log
Of je kan een FTPS sessie opzetten (met dezelfde credentials als voor SSH) via een FTP programma, de logfile naar je eigen machine overzetten en hem daar openen.

Voor bovenstaande moet je:

1. SSH aanzetten in OpenELEC
2. Inloggen met de default SSH gegevens (uit mijn hoofd: user = root pass = openelec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Arctic Zephyr zoals verwacht toegevoegd in de Kodi skin repo.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
FREAKJAM schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 01:35:
Arctic Zephyr zoals verwacht toegevoegd in de Kodi skin repo.
Ziet er fantastisch uit, bedankt voor de tip! Enig idee hoe ik de standaard background kan wijzigen in tvshows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lees even eerste post van dat topic onder FAQ, daar staat het volgens mij bij. Je kunt sowieso per menu item een background instellen onder skin settings. Zie customise home menu.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Arctic Zephyr heeft bij mij op windows 8.1 met kodi 14.1 een aardig vervelende bug; het start/home screen menu werkt niet. Dit is een bug die ik bij enkele skins heb waarbij er geen menu gerenderd wordt of ik krijg de vertalingen niet. Zou het best wel willen proberen want zijn Eminence skin is zeer goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Is geen bug; je hebt simpelweg geen script.skinshortcuts geïnstalleerd. reFocus depend bijvoorbeeld ook op deze addon, die skin doet het waarschijnlijk ook niet bij je.
script.skinshortcuts was written with the intention of making user customizable shortcuts on the home page easier for skinners.
REQUIRES
kodi.helix
script.skinshortcuts
service.library.data.provider

[ Voor 98% gewijzigd door FREAKJAM op 28-02-2015 14:44 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat werkt dus, alleen ik zou al gelijk de skin moeten editen of de settings in moeten duiken.

- movies spotlight is continue in beeld, waarschijnlijk is dit wel ergens uit te zetten.
- Zodra ik terug naar het home menu ga moet de video/tv op de achtergrond doorspelen, zie nu iemand op de bank achter de tv zitten. Bij settings no picture instellen helpt dus niet.
- Geen weather menu item?

Navigatie wise doet ie het iets fijner dan Eminence, heeft dus zeker potentie op deze 3 home screen puntjes na voor me. Gaan we dus maar eens naar kijken komend uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Standaard staat spotlight inderdaad aan. Je kunt de widgets uitschakelen, maar dan moet je zelf een slideshow path instellen. Bij skin settings onder customise home menu kun je aan de linkerzijde een menu item selecteren en rechts kies je voor "select widget" welke je vervolgens op "none" zet. Je moet wel een slideshow path of background (bijvoorbeeld een folder waar je film/tvserie fanart in staat) instellen, anders krijg je inderdaad een meneer te zien die op de bank zit inclusief de spotlight widget (dit is de default instelling en hier valt hij altijd op terug mocht iets niet correct ingesteld staan).

Een weather menu item kun je zelf aanmaken, wederom onder customise home menu.
add -> choose shortcut -> common -> weather

Zie FAQ in zijn eerste post:
FAQ - FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Q. Why is a widget being shown even though I selected "None" for the widget type?
A. Because you need to set a background or fallback slideshow to show in its place.

Q. How do I set a background for a menu item?
A. You can set individual backgrounds by selecting "Select Background" from Skin Settings > Home > Customise home menu.

Q. How can I set a fallback slideshow for the home screen?
A. You can set the fallback slideshow from Skin Settings > Home > Set slideshow path.

[ Voor 29% gewijzigd door FREAKJAM op 28-02-2015 16:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Lees nooit faqs/handleidingen :+
Maar kwam er al achter, nu voor elkaar op de weather widget na, zelfs na aanzetten komt die nog niet.
Zou alleen actuale video op de achtergrond standaard laten spelen ipv fanart, bij sommige skins kun je dit helemaal niet standaard veranderen en dat vind ik persoonlijk een grote fout. Gelukkig was dit binnen 5 minuten verholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:56
Deze is te makkelijk om in te koppen, next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Vergeet ook niet dat jurialmunkey in slechts 3 weken tijd deze skin heeft gecode en dat hij nu al in de repo staat van Kodi. Er zijn vast nog bugs aanwezig en functionaliteit die onbreekt. Eminence is inmiddels al weer een jaartje oud :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Weet je, die zijn zelden zinvol.
Heb hem ook geïnstalleerd vanuit de source omdat hij bij mij nog niet opduikelt in de repo en vandaar dat ik schijnbaar ook dat script niet standaard binnen haal.

Maar intussen is de weather widget toch wel lastig, die doet niks ondanks wat ik doe wat widget gerelateerd lijkt te zijn (wellicht zit ie er nog niet in).
Grappig genoeg heeft hij veel van mijn opmerkingen meegenomen (heb hem een paar dikke pm's gestuurd :P) voor het PVR gedeelte en dat is nu echt een stuk beter. Paar transparantie issues zie ik daar nog maar hij heeft zelf niet echt een tuner om mee te testen.

Maar je kan zeker zien dat hij een jaar nieuwer is, home menu werkt beter en de OSD info ook zo met de submenu's naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hij staat pas een paar dagen in de repo. Je kunt de Kodi repo "force refreshen", dan staat ie er vast tussen. Na de refresh staat als het goed is "Xperience1080" er ook weer tussen. (Ze hebben 1080XF weer hernoemd naar Xperience1080).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Had ik al gedaan maar noppes hier, vind het wel prima zo.
Bij todo staat puur +more dus ga er ff vanuit dat weather er idd niet in zit.

Zal hem eens een dagje gebruiken en kijken wat ik dan persoonlijk ga editen, al 2 kleine puntjes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt volgens mij met custom action misschien Yahoo Weather aanroepen.
RunAddon(weather.yahoo)

Misschien kun je daarmee iets voor elkaar krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door FREAKJAM op 28-02-2015 16:51 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Werkt dat bij jou? mij niet, heb er net uitgebreid een uur mee lopen experimenteren en ben er ff klaar mee.
Wacht wel updates af, het zal er bewust wel nog niet inzitten... want hoeveel mensen gebruiken de weather addon nu? (ik heel erg veel, overweeg daarom ook een dedicated weer station voor op mijn bureau te kopen).
Het zal wel laag op de wenslijst staan daarom. Heb nu een custom weer icoon widget in het home menu die niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08-2023
Hallo,

Het lukt me maar niet om op mijn ipad air de harde schijf die aan mijn router hangt als netwerklocatie toe te voegen. Ik probeer dit met infuse en met xbmc, maar beiden lukt niet.

Ik kan wel met Infuse een filmbestand downloaden als ik het directe pad + bestandstandsnaam opgeef. Met Xbmc lukt dit niet. Ik wil dus graag in Infuse en Xbmc een source toevoegen.

Erg omslachtig dus om een bestand te kijken vanaf de router.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb ook veel gegoogled, maar ik kom er niet uit hoe ik de source moet toevoegen in Infuse of Xbmc.

Wie o wie kan mij helpen? Of een link geven waar het staat"

De router is een Netgear WNDR3700

Alvast bedankt

Mix

[ Voor 16% gewijzigd door Mixie op 01-03-2015 01:56 ]

Pagina: 1 ... 138 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]