[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Net Openelec op de Pi2 gezet. Draait verrassend netjes; ik had alle truukjes uit de kast moeten halen om de PiB een beetje normaal te laten draaien maar denk dat ik deze niet eens overclock. Nouja, draai nu ook alleen maar op Eminent en niet op een zware skin, misschien zo de moeite waard om als test nog wel even te overclocken en iets van Aeon MQ5 ofzo erop te gooien.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:11
Phusebox schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:20:
Hmm de upgrade naar Kodi was voor mij de foute keuze, sinds ik Kodi draai crasht hij constant, minimaal 1x per dag, maar meestal 5x achter elkaar ofzo. Heb al de webserver uitgeschakeld (handig dat ze die bug pas in v15 gaan fixen), maar ook dat helpt niet.

XBMC crashte echt vrijwel nooit. Denk erover om maar alles weg te gooien en terug te gaan naar XBMC, ben ik wel mijn hele library kwijt, maar goed.
Misschien heb je hier wat aan:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=216275

Op hun FB pagina geven ze al aan dat het 'Looks promising this solves the issue'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:24:
Zelf heb ik op Windows blu-ray playback perfect werken maar met Openelec wilt het niet. Een schijf wordt wel herkent maar speelt niet af, ook niet na via ssh een keydb.cfg toe te voegen. Las dingen over scripts adden enzo maar ik kom er of niet uit of het lukt niet. Zou het wel graag willen proberen want wil in de toekomst Windows vervangen.
Was je deze al tegen gekomen? Linux - HOW-TO playback Blu-ray Disc in XBMC for Linux with MakeMKV (Plugin Addon).
Ik draai zelf geen Linux, maar heb het op Windows zo ook een tijdje gedaan. Het is geen optimale oplossing omdat het even duurt voordat het wordt omgezet naar een stream en vooruit en achteruit spoelen gaat erg traag, maar het wordt in ieder geval wel afgespeeld.
De laatste tijd speel ik eigenlijk geen fysieke schijfjes meer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ik kan het nergens vinden, maar hoe kan ik tijdens het afspelen springen naar een bluray menu bij een untouched bdmv rip?

Zit te zoeken naar snel toetsen maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
job schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:19:
[...]

kodi heeft een upnp server ingebouwd, en je humax heeft volgens mij een upnp client. (controleer dit voor de zekerheid). Ik zou het gewoon eens proberen, maar verwacht geen gebruiksvriendelijke oplossing.
krijg het niet voor mekaar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41
Even een kort vraagje aan de mensen hier. Ik gebruik al een tijdje XBMC (KODI). Nu ga ik binnenkort de boel opzetten, maar ik denk aan het configureren met een PLEX mediaserver. Mijn vraag is: kun je in die situatie nog gewoon elke native skin in KODI gebruiken of zit je vast aan de PLEXBMC plugin met een eigen interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Acolyte57 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:39:
Net Openelec op de Pi2 gezet. Draait verrassend netjes; ik had alle truukjes uit de kast moeten halen om de PiB een beetje normaal te laten draaien maar denk dat ik deze niet eens overclock. Nouja, draai nu ook alleen maar op Eminent en niet op een zware skin, misschien zo de moeite waard om als test nog wel even te overclocken en iets van Aeon MQ5 ofzo erop te gooien.
Aeon Nox hier op de Pi2, niks geen overclock. Draait verrassend lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 08 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Aeon Nox hier op de Pi2, niks geen overclock. Draait verrassend lekker.
Ik draai ook graag Aeon Nox maar de Pi trok t niet, toch maar een Pi2 aanschaffen dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hah, heb ik net de boel aangepast zodat ik storage op USB heb en de boel kan overclocken zonder al te veel sd corruption risico, blijkt MQ5 nog helemaal niet Helix compatible te zijn.

Eens zoeken wat andere zware skins tegenwoordig zijn, ben toch wel benieuwd wat de Pi2 aankan na de overclock.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:51
Aeon MQ5 kun je gewoon uitgepakt erop plempen in de addons dir. Moet je ook even alle andere addons installeren die in de addon.xml staan beschreven.
Heb ik ook gedaan, afgezien van enkele bugs draait het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 22:00
[afbeelding]
[/quote]

Welke skin is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Aeon MQ5 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

jurialmunkey, bekend van de Arctic en Eminence skin heeft weer een nieuw juweeltje (nog wel zwaar work in progress), Arctic Zephyr. Zie het als een vernieuwde Arctic skin die compatible is met de laatste versie (Helix) plus hij moet een stuk lichter zijn aangezien hij geen gebruik gaat maken van extra-fanart. (bewuste keuze)
Just kidding - I personally think extrafanart is a neat feature. Its just because its not included within the kodi library database so it means calling local files which causes all sorts of problems. If it ends up being supported by the database in the same way that clearart/clearlogos et al. are supported then I will add an option, but it just causes too many dramas and hacky workarounds to call local files. With so many people using low powered devices these days, I'm trying to keep my code as clean as possible
Ik ben vrij recent overgestapt naar Plex omdat ik erg fan ben van de server variant en feit dat het overal beschikbaar is etc, maar de skins voor Plex zijn zo matig ten opzichte van de Kodi skins. Vind het een groot gemis.

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 09-02-2015 11:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Kan ik ergens een overzicht vinden van goed aangepaste skins voor Kodi? Ik merk dat ik met de Aeon Kodi skin niet meer zo geniet van deze skin als in XBMC. Ik mis veel view types en wat andere dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

StealthyPeanut schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:22:
Kan ik ergens een overzicht vinden goed aangepaste skins voor Kodi? Ik merk dat ik met de Aeon Kodi skin niet meer zo geniet van deze skin als in XBMC. Ik mis veel view types en wat andere dingetjes.
Niet echt, kwestie van simpelweg de threads bekijken op het forum. De meeste skinners plaatsen wel screenshots van de desbetreffende skins. Anders kun je hier terecht voor wat screenshots, maar die zijn redelijk out of date.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 09-02-2015 12:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Niet echt, kwestie van simpelweg de threads bekijken op het forum. De meeste skinners plaatsen wel screenshots van de desbetreffende skins. Anders kun je hier terecht voor wat screenshots, maar die zijn redelijk out of date.
Hier ook een site voor wat screenshots:
http://xbmc-skins.com/

Hier staan de huidige skins in kodi:
http://addons.xbmc.org/category/skins/

[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 09-02-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik weet niet of anderen t.o.v. Gotham onder Windows 8.1 ook meer last hebben van random crashes e.d. , maar de huidige testbuild van v14.1 heeft deze ergenis bij mij volledig verholpen. (tot nu toe).
Verdere info en how-to:

Kodi Testbuild Thread

[ Voor 2% gewijzigd door Dan0r op 09-02-2015 13:28 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Zo Plex krijg ik nu op de humax 5200 via de iMac,
Maar hoe krijg ik daar nu kodi op en dat het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Bedoel je dat je Kodi op jouw iMac wilt gebruiken om een video naar je Humax te sturen? Check deze link eens bij punt 2, misschien dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Heb mijn XBMC 13.2 op mijn QNAP NAS bijna zoals ik wil alleen één ding lukt me niet:

Ik heb mijn soorten films onderverveeld in mappen op het filesystem van mijn NAS. Zo heb ik bijv. de mappen 'BR Movies' en 'HD Movies'. In XBMC heb ik deze toegevoegd met de scraper 'Movies'. Als ik nu in het XBMC hoofdmenu hier naartoe ga dan staan de films uit de mappen 'BR Movies' en HD Movies' door elkaar heen terwijl ik deze graag apart wil. Kan dat en zoja, kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan instellen?

Ik gebruik de Aeon MQ5 skin.

Alvast vriendelijke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Morpheus2003 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:57:
Heb mijn XBMC 13.2 op mijn QNAP NAS bijna zoals ik wil alleen één ding lukt me niet:

Ik heb mijn soorten films onderverveeld in mappen op het filesystem van mijn NAS. Zo heb ik bijv. de mappen 'BR Movies' en 'HD Movies'. In XBMC heb ik deze toegevoegd met de scraper 'Movies'. Als ik nu in het XBMC hoofdmenu hier naartoe ga dan staan de films uit de mappen 'BR Movies' en HD Movies' door elkaar heen terwijl ik deze graag apart wil. Kan dat en zoja, kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan instellen?

Ik gebruik de Aeon MQ5 skin.

Alvast vriendelijke bedankt.
Smart playlist is waarschijnlijk hetgeen wat je zoekt. Tutorial is voor MQ4, maar zal voor MQ5 niet veel anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 10-02-2015 12:06 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Fyi: nieuwe openelec update op een pi/pi2 overschrijft je config.txt en dus je overclock (en andere) settings. Even backuppen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:05:
[...]

Smart playlist is waarschijnlijk hetgeen wat je zoekt. Tutorial is voor MQ4, maar zal voor MQ5 niet veel anders zijn.
Thanks, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is sowieso belangrijk dat je 2 aparte sources aanmaakt en niet beiden locaties toevoegt onder "Movies". Maak dus bijvoorbeeld BR-Movies en HD-Movies aan en koppel daar het juiste pad aan. Met smart playlist kun je er zeg maar een menu-item van maken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
FREAKJAM schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Het is sowieso belangrijk dat je 2 aparte sources aanmaakt en niet beiden locaties toevoegt onder "Movies". Maak dus bijvoorbeeld BR-Movies en HD-Movies aan en koppel daar het juiste pad aan. Met smart playlist kun je er zeg maar een menu-item van maken.
Die heb ik idd aangemaakt. Ga het vanavond proberen. Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het installeren van Kodi/OpenElec heel makkelijk als je een Debian-familie distro gebruik? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

Denk dat het nog makkelijker is,
Aangezien je voor Openelec geen kennis nodig hebt.
Download de image zet op USB.
Boot USB.
Kies waar je wilt instaleren.
Reboot.
KODI.
klaar.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
[b]

Ik heb dit ook altijd gehad dat Kodi niet lekker liep op de Pi en de mk808B, nu ben ik over op Plex en dit loopt een heel stuk beter.
Hoe heb je dat voormekaar gekregen dat kodi ook via Plex werkt?
Mij lukt het niet ben al een paar dagen bezig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:47
t-bob schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:27:
[...]

lezen als Kodi de deur uit en Plex ervoor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

t-bob schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:27:
[...]

PlexBMC + Kodi 14.1 + een compatible PlexBMC skin (Nebula, Black Glass Nova, Amber).

Ik ben zelf deze week de andere kant op bewandeld. Ik vind Plex Home Theater enorm buggy en weinig mogelijkheden qua addons en mooie skins. Vind Kodi wat dat betreft een stuk beter. Ik heb nu gewoon de boel naast elkaar draaien. Plex (voor een aantal vrienden en toch handig als je extern iets wil kijken) + Kodi op de traditionele manier zonder PlexBMC (met MySQL)

[ Voor 31% gewijzigd door FREAKJAM op 11-02-2015 09:56 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Ik heb sinds een week een Minix met xbmc van HardwareGuru. Tot nu toe ben ik er niet heel tevreden over. Tuurlijk is het makkelijker om niet steeds eerst allles te hoeven downloaden. Maar wat ik downloadde was wel meteen van goede kwaliteit... iets dat ik nu maar zelden ervaar.

Addons om makkelijker content illegaal binnen te hengelen bespreken we liever niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Lustucru op 13-02-2015 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Mijn ervaringen zijn (vooral met Genesis) toch anders al ontwijk ik sommige aanbieders wel consequent.
Voor de rest zal ik je Pulsar willen aanbevelen.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=200957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Micky83 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:24:
Ik heb sinds een week een Minix met xbmc van HardwareGuru. Tot nu toe ben ik er niet heel tevreden over. Tuurlijk is het makkelijker om niet steeds eerst allles te hoeven downloaden. Maar wat ik downloadde was wel meteen van goede kwaliteit... iets dat ik nu maar zelden ervaar.

...

Ik zal wel een ontzettende N00B zijn. Maar is er iemand die mij met een van de bovenstaande punten kan helpen?

Ontzettend bedankt!
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites).
Met andere woorden, dit soort addons mogen niet worden besproken hier.

[ Voor 44% gewijzigd door FREAKJAM op 11-02-2015 16:26 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Micky83 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:24:
Tuurlijk is het makkelijker om niet steeds eerst allles te hoeven downloaden.
Waarom zou je daar mee stoppen, als je dat toch al gewend was? Een van de mooiste elementen van XBMC is juist het library systeem. Veel fraaier om naar te kijken dan weer een plat lijstje van een add-on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Hallo allen,

Ik weet niet of dit een vraag is voor Kodi of voor de RaspberryPi maar ik gok op Kodi. Lang verhaal kort: mijn slaapkamer tv wil geen digitale zenders pakken. Maar de raspberry met open elec draait fantastisch.
Kan ik gewoon een coax-USB-dongle in de Pi stoppen en dan de PVR-functie van Kodi gebruiken?

Natuurlijk heb ik zelf al lang gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Moet je wel ff tvheadend uit de repro halen en dan zou het moeten werken.
Ooit eens werkend gekregen incl. een digitale dongle voor op de camping voor iemand.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

-RazieL- schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:35:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat bij nieuwe series/seizoenen geen coverart meer wordt gedownload? Zo ongeveer alles van 2015 heeft geen coverart meer.
Om maar even mezelf te quoten, ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar een tv show waarbij je coverart mist en kies voor tv show information. Klik op reload en bij de vraag of je alles wil refreshen kies je voor nee. De ontbrekende coverart wordt dan direct geladen.

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

-RazieL- schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:39:
[...]

Om maar even mezelf te quoten, ik heb de oplossing gevonden.

Ga naar een tv show waarbij je coverart mist en kies voor tv show information. Klik op reload en bij de vraag of je alles wil refreshen kies je voor nee. De ontbrekende coverart wordt dan direct geladen.
Welke scraper gebruikte je en welke website om coverart te downloaden? In principe voer je nu dezelfde handeling uit, alleen forceer je het voor een 2de keer. Wellicht haalde je de coverart eerst van trakt? (Die een paar weken terug de hele website heeft geredesigned). Volgens mij kun je bij de scraper aangeven bij welke sites je je coverart wilt downloaden.

is everything cool?

• Acolyte57

Acolyte57

Ik had vroeger datzelfde probleem met Crystalbuntu en de standaard scrapers. Sommige series weigerden dan bij eerste scrape alle grafische assets te pakken, maar manual refresh werkte wel.

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

FREAKJAM schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:52:
[...]

Welke scraper gebruikte je en welke website om coverart te downloaden? In principe voer je nu dezelfde handeling uit, alleen forceer je het voor een 2de keer. Wellicht haalde je de coverart eerst van trakt? (Die een paar weken terug de hele website heeft geredesigned). Volgens mij kun je bij de scraper aangeven bij welke sites je je coverart wilt downloaden.
Ja, dat is zo. Ik ga er vanuit dat het een eenmalig iets was. Mocht het weer optreden dan zal ik er wat dieper in duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik heb mijn TV aangesloten op mijn PC en ik verplaats dan het scherm van Kodi naar de TV.
Probleem wat ik nu heb is dat het scherm niet schermvullend wil worden.
Als ik dubbelklik op de rand van het venster dan blijf ik de randen van het venster zien.
Als ik de toets \ gebruik voor scherm(beeld)vullend dan word hij wel beeldvullend maar spingt Kodi terug naar de monitor.

Enig idee hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Frixel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:25:
Ik heb mijn TV aangesloten op mijn PC en ik verplaats dan het scherm van Kodi naar de TV.
Als ik dubbelklik op de rand van het venster dan blijf ik de randen van het venster zien.
Als ik de toets \ gebruik voor scherm(beeld)vullend dan word hij wel beeldvullend maar spingt Kodi terug naar de monitor.

Bij > instellingen > systeem > videohardware >> weergavemodus, het juiste scherm selecteren en dan de handel goed instellen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
hardware-lover schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:33:
[...]

Bij > instellingen > systeem > videohardware >> weergavemodus, het juiste scherm selecteren en dan de handel goed instellen?
Daar is alleen de keuze Volledig scherm #1 en venster.
Maakt tussen die 2 optie`s geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Vandeweek heb ik geupgrade naar openelec 5.0.2 vanaf 4.2.x op mijn rpi

Werkt allemaal vlekkeloos, buiten de logo's zie ik tot nu toe eigenlijk weinig verschil zelfs.

Echter merkte ik net dat in de NPO.nl plugin (uitzending gemist) nu streams van enorm slechte kwaliteit toont. De XOT plugin die er ook nog op stond, doet het wel goed, maar die is minder fijn in gebruik vind ik.
Iemand die dit ook ondervonden heeft en/of een idee heeft hoe dit te verhelpen is? De module heeft geen configuratie verder namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Frixel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:45:
[...]
Daar is alleen de keuze Volledig scherm #1 en venster.
Maakt tussen die 2 optie`s geen verschil.
Dan wordt je TV niet als 2e scherm gezien of je probeert de instellingen uit terwijl er geen tweede scherm is aangesloten misschien? Wel zorgen dat de aansluiting actief is voordat je Kodi opstart. Ik kan hier naar hartenlust schakelen tussen scherm #1 & #2 (bij twee aangesloten en actieve schermen).

Meld je nog wel even terug of het je wel gelukt is en wat je daarbij hebt gedaan? Zo heeft een ander er mogelijk ook nog wat aan.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 13-02-2015 22:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Frixel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 21:25:

Volgens mij ligt dat aan de instellingen in Windows. Als je aangeeft dat je TV het primaire scherm is, moet het goed gaan.
Of in Kodi even "Use a fullscreen window rather than true fullscreen" instellen bij Settings/System -> Video output -> Display Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
_Vincent_ schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:52:
[...]
Volgens mij ligt dat aan de instellingen in Windows. Als je aangeeft dat je TV het primaire scherm is, moet het goed gaan.
[knip]
Dat is normaal gesproken niet nodig, er kan simpel gewisseld worden tussen het primaire of secondaire scherm. Als ze maar beiden actief zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Heb mijn probleem maar hier neergegooid ipv dit draadje te bevuilen: \[Kodi/MediaPortal] HTPC komt random uit standby

Afgezien daarvan werkt hij dus perfect, klein dingetje na maar klaag er niet over want PVR is nog behoorlijk in ontwikkeling. Voorlopig blijft Kodi erop staan omdat ik het grootste bezwaar "opgelost" heb, als volgende staat op de agenda meer PVR backends weer te proberen. Periodiek blijf ik kijken wat de fijnste is maar dat is tot op heden nog altijd MP voor mij :P

Iemand nog goede ervaringen met PVR + standby hier? Er zijn zoveel verschillende backends en setups dat het lastig te vergelijken is en als ik weet dat iets bij iemand goed werkt is dat voor mij des te meer reden daar naar te kijken. DVBViewer, 4therecord en nextpvr geprobeerd maar daar kreeg ik niet alles lekker zoals ik wilde en uit frustratie ermee gekapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Blamm schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:11:
Vandeweek heb ik geupgrade naar openelec 5.0.2 vanaf 4.2.x op mijn rpi

Werkt allemaal vlekkeloos, buiten de logo's zie ik tot nu toe eigenlijk weinig verschil zelfs.

Echter merkte ik net dat in de NPO.nl plugin (uitzending gemist) nu streams van enorm slechte kwaliteit toont. De XOT plugin die er ook nog op stond, doet het wel goed, maar die is minder fijn in gebruik vind ik.
Iemand die dit ook ondervonden heeft en/of een idee heeft hoe dit te verhelpen is? De module heeft geen configuratie verder namelijk.
Wat vind je minder aan XOT? De recentste versie heeft volgens mij nagenoeg dezelfde opties als de NPO.nl addon?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

GroteBozewolf schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:34:
[...]

Wat vind je minder aan XOT? De recentste versie heeft volgens mij nagenoeg dezelfde opties als de NPO.nl addon?
Doordat hij veel meer opties heeft, duurt het wat langer om te vinden wat je zoekt. De lijsten lijken ook wat trager in te laden.
Vooral voor de kids is uitzendinggemist juist heel snel en makkelijk te gebruiken en dat doen ze regelmatig. Ik heb er dan ook een snelkoppeling op het homescreen voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
Blamm schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:55:
[...]

Doordat hij veel meer opties heeft, duurt het wat langer om te vinden wat je zoekt. De lijsten lijken ook wat trager in te laden.
Vooral voor de kids is uitzendinggemist juist heel snel en makkelijk te gebruiken en dat doen ze regelmatig. Ik heb er dan ook een snelkoppeling op het homescreen voor gemaakt.
Je kunt folders uit XOT als Kodi favorieten toevoegen. Dan gaat het zoeken wat sneller.

Logging in XOT op Error only zetten versnelt ook wat. Maar op low end systemen blijft het lastig, zeker op de rPi-1. Vaak is alleen de eerste call wat trager, daarna gewoon vlotjes. Maar dan heb je wel hogere kwaliteit streams.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 14-02-2015 17:26 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 01-10 22:46
Iemand ervaringen met Windows 7 + Kodi? De laatste beta was enorm onstabiel.. Is de stable beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Als je stabiliteit belangrijk vindt moet je sowieso nooit een beta zetten op je htpc.
Maar het werkt verder prima hoor, zou ook helpen als je vroeg wat exact zou moeten werken want zo blijft het nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

GroteBozewolf schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 17:24:
[...]

Je kunt folders uit XOT als Kodi favorieten toevoegen. Dan gaat het zoeken wat sneller.

Logging in XOT op Error only zetten versnelt ook wat. Maar op low end systemen blijft het lastig, zeker op de rPi-1. Vaak is alleen de eerste call wat trager, daarna gewoon vlotjes. Maar dan heb je wel hogere kwaliteit streams.
Thanks voor de tip, ga ik mee proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
Na een "helaas verplichte" herinstallatie van Server2008 heb ik het volgende probleem.
Een probleem dat ik overigens voor mijn vakantie niet had.

Kom terug van vakantie en mijn HTPC start niet op (BSOD)
Heb geen backup van de server dus een format en herinstallatie was het devies.

Ik had Kodi 14 draaien op een AMD octacore met een nvidia 640.
Daar werkte alles op qua geluid, nu moet er gezegd worden dat ik een nieuwe AVR heb. Een Marantz SR6009 en deze nu via HDMI gebruik. (WASAPI: HDMI Marantz AVR)
Passthrough staat aan (KODI)
Mijn vorige Denon AVR 3805 ging met optische kabels, maar zogezegd het heeft allemaal gewerkt met de Marantz.

Nu wil hij geen geluid geven bij FLAC (albums 16/24 bit 44.1/88.2/96/192KHz)
Geen geluid bij Dolby Pro logic II (stereo)
Niets bij AAC streams 5.1/2.0 niets.
Enige wat hij lijkt te eten is DTS (HD) (ES) etc...

Ocerigens dit is KODI 14.1
gepoogd iets met een log te doen, daar zag ik dit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
12:21:58 T:3180  NOTICE: CAESinkWASAPI::EnumerateDevicesEx: data format "AE_FMT_AAC" on device "Marantz SR6009 (NVIDIA High Definition Audio)" seems to be not supported.

12:31:11 T:992   ERROR: CAESinkWASAPI::InitializeExclusive: IsFormatSupported failed (AUDCLNT_E_UNSUPPORTED_FORMAT) - trying to find a compatible format
12:31:11 T:3540  NOTICE: Creating audio stream (codec id: 86018, channels: 2, sample rate: 48000, no pass-through)
12:31:11 T:3332  NOTICE: CDVDVideoCodecFFmpeg::GetFormat - Creating DXVA(1920x800)
12:31:11 T:3332  NOTICE: DXVA::CDecoder::Close - closing decoder
12:31:11 T:992   ERROR: CAESinkWASAPI::InitializeExclusive: IsFormatSupported failed (AUDCLNT_E_UNSUPPORTED_FORMAT) - trying to find a compatible format

22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_deviceName      : {DB8DB68E-79D2-4179-A109-1CC3A1A77C61}
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_displayName     : HDMI - Marantz 6009 (NVIDIA High Definition Audio)
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_displayNameExtra: WASAPI: Marantz 6009 (NVIDIA High Definition Audio)
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_HDMI
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,SL,SR,BL,BR
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_DTSHD,AE_FMT_TRUEHD,AE_FMT_EAC3,AE_FMT_DTS,AE_FMT_AC3,AE_FMT_AAC,AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_LPCM
22:04:39 T:2060  NOTICE:     Device 4
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_deviceName      : default
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_displayName     : default
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_displayNameExtra:
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_deviceType      : AE_DEVTYPE_HDMI
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_channels        : FL,FR,FC,LFE,SL,SR,BL,BR
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_sampleRates     : 192000,96000,48000,44100
22:04:39 T:2060  NOTICE:         m_dataFormats     : AE_FMT_DTSHD,AE_FMT_TRUEHD,AE_FMT_EAC3,AE_FMT_DTS,AE_FMT_AC3,AE_FMT_AAC,AE_FMT_S24NE4MSB,AE_FMT_S16NE,AE_FMT_S16LE,AE_FMT_S16BE,AE_FMT_LPCM
22:04:39 T:3264   ERROR: CAESinkWASAPI::InitializeExclusive: IsFormatSupported failed (AUDCLNT_E_UNSUPPORTED_FORMAT) - trying to find a compatible format

Onder formats van mijn AVR staat;

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/35he8v4.jpg

dus dat klopt wel.
PCM en andere lossless staan er niet bij, net ook nieuwe video drivers geinstalleerd, niks.

Ik krijg er hoofdpijn van..

edit: het moge duidelijk zijn dat alles wel geluid geeft met b.v. MPC-HD etc..

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik heb kodi perfect en snel draaien op de iMac,
Is er ook een mediaplayer waar kodi snel op gaat.

Heb eens een ditistv kasje besteld maar snel terug gestuurd, dat was alleen maar wachten.
Wat ene prul was dat.

Wil kodi ook op de tv laten draaien, de mediaplayer moet wel snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
PI2 zou wel eens wat voor je kunnen zijn, flink sneller dan de 1 (ditistv) en je kan zelf je behuizing en alles kiezen. En anders een instap model intel nuc ls je perse nog windows wilt kunnen draaien of net meer oomph als je grotere libraries met films/muziek hebt. Zou mijn first stop zijn en bevalt het niet kun je er nog zat andere dingen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Instap NUC vind ik nog wel een betere keuze dan de Pi2 als geld niet de belangrijkste issue is. Ik merk dat de moeite die het kost om een lekker samenspel van componenten te vinden qua voeding, microSD en USB stick (voor minder corruptie bij overclock) voor veel mensen erg frustrerend is. Daarmee vergeleken is een OpenELEC setup op NUC basis een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-10 07:46
Ik heb sinds een upgrade ergens in de Openelec 4 serie een probleem met mijn geluid. Mijn hoop was dat dit na een herinstallatie naar 5.0.2 weg zou zijn. Helaas is dit niet (helemaal) geval.

Ik draai mijn HTPC op een AMD A6-6400k, die ik op een Asrock FM2A88M Extreme 4+ moerderbord geprikt heb. De HTPC is via een HDMI kabel op een Panasonic tv aangesloten.
Ik bekijk voornamelijk materiaal van mijn NAS (Synology 212j), wat nederland 1, 2 en 3 live en uitzending gemist via XOT en YouTube.

Wat is nu het probleem?
Na verloop van tijd (soms snel, soms pas na een uur) "skipt" de file of stream die ik speel. Dat is nauwelijks merkbaar, maar vanaf dat moment beginnen de problemen:
- of: er ontstaat een zacht krakend geluid, dat toeneemt in de mate waarin het het geluid "overneemt"
- of: het geluid wordt afgespeeld met een vreemde echo of vervorming

Met een file of stream is de "fix" makkelijk: afspelen stoppen en opnieuw file of stream openen. Vrijwel altijd kan je dan doorgaan vanaf het punt waar je gebleven was.
Bij YouTube moet er opnieuw opgestart worden willen de problemen voorbij zijn.

Wat heb ik al geprobeerd?
- andere HDMI kabel
- Allerlei oplossingen van internet: aanpassingen in de advancedsettings file, allerlei combinaties voor decoding (alleen vdpau, etc etc)

Ik heb ooit een oplossing gevonden voor 4.0, maar na de upgrade naar 4.2 is die overwritten. En ik kan met al het mogelijke google werk de oplossing niet opnieuw vinden. Dus ik weet bijna zeker dat dit te fixen moet zijn, vandaar dat ik hem hier maar in de groep gooi: wie heeft eenzelfde soort probleem (gehad) en een oplossing hiervoor?

*edit: Openelec even toegevoegd in eerste regel, wel zo duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 01-10 13:29
XxOrpheusxX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:49:
Ik heb sinds een upgrade ergens in de Openelec 4 serie een probleem met mijn geluid. Mijn hoop was dat dit na een herinstallatie naar 5.0.2 weg zou zijn. Helaas is dit niet (helemaal) geval.

Ik draai mijn HTPC op een AMD A6-6400k, die ik op een Asrock FM2A88M Extreme 4+ moerderbord geprikt heb. De HTPC is via een HDMI kabel op een Panasonic tv aangesloten.
Ik bekijk voornamelijk materiaal van mijn NAS (Synology 212j), wat nederland 1, 2 en 3 live en uitzending gemist via XOT en YouTube.

Wat is nu het probleem?
Na verloop van tijd (soms snel, soms pas na een uur) "skipt" de file of stream die ik speel. Dat is nauwelijks merkbaar, maar vanaf dat moment beginnen de problemen:
- of: er ontstaat een zacht krakend geluid, dat toeneemt in de mate waarin het het geluid "overneemt"
- of: het geluid wordt afgespeeld met een vreemde echo of vervorming

Met een file of stream is de "fix" makkelijk: afspelen stoppen en opnieuw file of stream openen. Vrijwel altijd kan je dan doorgaan vanaf het punt waar je gebleven was.
Bij YouTube moet er opnieuw opgestart worden willen de problemen voorbij zijn.

Wat heb ik al geprobeerd?
- andere HDMI kabel
- Allerlei oplossingen van internet: aanpassingen in de advancedsettings file, allerlei combinaties voor decoding (alleen vdpau, etc etc)

Ik heb ooit een oplossing gevonden voor 4.0, maar na de upgrade naar 4.2 is die overwritten. En ik kan met al het mogelijke google werk de oplossing niet opnieuw vinden. Dus ik weet bijna zeker dat dit te fixen moet zijn, vandaar dat ik hem hier maar in de groep gooi: wie heeft eenzelfde soort probleem (gehad) en een oplossing hiervoor?

*edit: Openelec even toegevoegd in eerste regel, wel zo duidelijk
Heb je een schone installatie van OE 5.02 gedaan of echt een upgrade? Sowieso zou ik bij dit soort problemen na enige tijd zoeken naar oplossingen een schone install proberen om uit te sluiten dat er iets mis is in de instellingen of bestanden corrupt zijn, anders blijf je zoeken.

Het is echt een kwestie van uitsluiten waar het ligt, kan soms lang duren helaas. Vergeet ook niet dat hardware ook een oorzaak kan zijn. Andere videokaart proberen (lenen van iemand ofzo), aangezien het geluid via die kaart loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
Ter verduidelijking:
Ja, het is echt een schone installatie, deze keeer geen upgrade. Ik had dezelfde afweging gemaakt. Veel werk gehad aan de database terugkrijgen en alle fanart (ondanks dat ik dacht dat ik dat allemaal goed had gebackupt.

Omdat het wel gewerkt heeft (4.0 naar 4.2), ga ik er van uit dat het qua hardware wel moet kunnen. Ik ben al een paar weken aan het proberen, dus vandaar dat ik nu mijn vraag maar gesteld heb hier. Ik ben even "uitgeprobeerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=183797

Lijkt jouw issue te zijn, er zitten een paar linkjes in die post die je misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 27-09 14:40
Werkt trakt inmiddels weer voor tv series? Laatste keer alleen nog voor films bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 20:08
Beste mede tweakers,

Bij films is het mogelijk om aan te geven met welke taal de scraper de films moet scrapen en dit werkt ook perfect. Is het mogelijk om bij tv series een nederlands beschrijving te krijgen bij de aflevering ?
Ik heb opgeven dat de nederlands taal gebruikt moet worden maar hij blijft de engelse taal geven bij de aflevering. Moet ik anders met .nfo gaan werken voor series of zijn er andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Laatst online: 02-02 11:31
_Mitchie_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:14:
Beste mede tweakers,

Bij films is het mogelijk om aan te geven met welke taal de scraper de films moet scrapen en dit werkt ook perfect. Is het mogelijk om bij tv series een nederlands beschrijving te krijgen bij de aflevering ?
Ik heb opgeven dat de nederlands taal gebruikt moet worden maar hij blijft de engelse taal geven bij de aflevering. Moet ik anders met .nfo gaan werken voor series of zijn er andere oplossing ?
Met de standaard kan je dit inderdaad op NL zetten. Het probleem is alleen dat niet alle beschrijvingen in het Nederlands vertaald zijn. Dus als nl beschikbaar is, pakt hij NL en anders valt de scraper terug op Engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 20:08
wizzlewaxx schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:57:
[...]

Met de standaard kan je dit inderdaad op NL zetten. Het probleem is alleen dat niet alle beschrijvingen in het Nederlands vertaald zijn. Dus als nl beschikbaar is, pakt hij NL en anders valt de scraper terug op Engels..
Zoiets dacht al, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Maar als er een Nederlandse scraper beschikbaar is voor series (weet niet of dat bestaat, ik gebruik altijd engels) kun je ook van scraper veranderen om daar data vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Je stelt gewoon in de scraper in dat je de nl plot/omschrijving wilt.
Elke nieuwe aflevering zal dan eerst kijken voor nl info en dan terug vallen naar Engels.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
als ik op de (universele) wmc afstandbediening op de groene knop druk start wmc op,echter wil ik dit veranderen zodat kodi opstart.

weet iemand wat en waar ik in windows7 ultimate moet zijn,om dat te veranderen.

ik krijg er niks over gevonden alles met groene knop gaat over wmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Is hardcoded ergens, gaat je niet lukken voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:42
Ik heb zowel Mediaportal als Kodi/Xbmc op mijn HTPC en Mediaportal zet het opstarten van WMC gewoon uit. Dus het kan wel.

Er zijn verder diverse programma's om een remote knop te koppelen aan bijvoorbeeld Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ascona schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:16:
als ik op de (universele) wmc afstandbediening op de groene knop druk start wmc op,echter wil ik dit veranderen zodat kodi opstart.

Kijk op het KODI forum,,
Ik heb toen de registery patch gebruikt.
Daarmee word de groene knop de knop om KODI te starten en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Had een raar probleem met Kodi op Ubuntu... geluid viel weg. Gewoon niets meer, ga je zoeken kom je vanalles tegen over ALSA etc... en niets werkte. Herinstallatie van Kodi en alles werkte weer perfect, gisteren weer hetzelfde issue en wat blijkt nou de sound settings in Kodi stonden op -54dB waardoor Kodi effectief gemute was :). Wat een zoekwerk voor zo'n simpel iets zeg, dacht echt dat het een systeem issue was vooral ook omdat de UI van Kodi geen "clicks" meer gaf in het menu.

Nog een vraagje; ik hoorde via via dat het mogelijk is om in te stellen dat Kodi automatisch de eerste subtitle van je primary subtitle source download/enabled. Waar kan ik die settings vinden? Heb me rot lopen zoeken in de settings, maar of ik kijk er overheen of het zit op een onlogische plaats. Skin die ik heb is Aeon Nox.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Tegenwoordig verborgen in de Video settings (eerste plaatje van google geplukt):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kl86zTs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Aangezien ik mijn TV-abbo de deur uit heb gedaan, ben ik alleen aangewezen op de online content ;) Nu kom ik er achter dat de Tweakers add-on/plug-in alleen SD content toont terwijl via de website ook 720/1080p versies beschikbaar is. Is er een manier om deze HD content te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Acolyte57 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:02:
Tegenwoordig verborgen in de Video settings (eerste plaatje van google geplukt):

[afbeelding]
Super! Heb denk ik het settings level op basic staan dus vandaar misschien dat ik er overheen heb gekeken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
XyritZz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:50:
Herinstallatie van Kodi en alles werkte weer perfect, gisteren weer hetzelfde issue en wat blijkt nou de sound settings in Kodi stonden op -54dB waardoor Kodi effectief gemute was
Ik meen dat ik dit ook heb, bij mij is dat "greyed out" en kan ik er niets aan veranderen.
Had jij een oplossing?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
tinus73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:11:
Aangezien ik mijn TV-abbo de deur uit heb gedaan, ben ik alleen aangewezen op de online content ;) Nu kom ik er achter dat de Tweakers add-on/plug-in alleen SD content toont terwijl via de website ook 720/1080p versies beschikbaar is. Is er een manier om deze HD content te tonen?
Ik zou dit ook graag willen aangezien pushen via Yatse ook al een jaartje of wat niet meer kan. Kijk de video's tegenwoordig bijna nooit meer om deze rede (zit liever op de bank dan achter mijn laptop video's te kijken).

Ik vermoed echter dat het gebrek aan advertentie mogelijkheden de reden hierachter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Bad Brains schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Ik meen dat ik dit ook heb, bij mij is dat "greyed out" en kan ik er niets aan veranderen.
Had jij een oplossing?
Het gekke is; heel Kodi gaf geen geluid. Geen menu clicks, geen tvtunes die speelden en tijdens afleveringen ook geen geluid. Omdat het een algemeen probleem is, verwacht je ook het in de algemene settings van Kodi op te moeten kunnen lossen maar dat was niet het geval.

Ik moest een episode van een serie starten; naar het sound menu gaan (enter gevolgd door paar keer naar links totdat je op het icoontje van een luidspreker staat... het menu waar je ook subtitles in kunt stellen) en daar zag ik de sounds settings op -54dB staan. Op deze plek kon ik het gewoon omhoog schroeven.

Daarnaast heb ik ook nog het volgende gedaan; Kodi in windowed mode gezet (De knop met | en \, naast of boven de enter) naar de sound settings van Ubuntu gegaan (via het icoon rechtsboven in de menubalk) en bij sound output zie je dan Kodi staan als applicatie die op dat moment geluid output geeft. Daar heb ik het volume voor Kodi op maximaal gegooid, dat stond op die plek ook erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ascona schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:16:

Daar is een tooltje voor, Ehshell voor XBMC/Kodi. Ehshell zorgt namelijk voor de koppeling van de groene knop en het opstarten van WMC. Bij MediaPortal is dat heel slim beschikbaar gemaakt bij het configuratie-scherm, voor Kodi moet je zelf even aan de slag. Ehshell kun je vinden in de Windows directory en staat er alleen op indien je minimaal de Premium versie van Windows 7 hebt.

Hoppa: http://www.zvonimirbuzanic.com/fix-for-kodixbmc-mce-remote

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2015 13:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
tinus73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:11:
"de website"? Wat is die "de website"?

Gaat het om live TV streams (je hebt je TV abonnement tenslotte toch de deur uit gedaan), of gaat het om een aanbod van films en TV-series? In het laatste geval is het antwoord op de vraag over "de website" niet echt nodig ;)

Het is al duidelijk, "de website" bedoel ik dan :)

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 17-02-2015 14:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
hardware-lover schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:00:
[...]

"de website"? Wat is die "de website"?

Gaat het om live TV streams (je hebt je TV abonnement tenslotte toch de deur uit gedaan), of gaat het om een aanbod van films en TV-series? In het laatste geval is het antwoord op de vraag over "de website" niet echt nodig ;)
www.tweakers.net video's
Tenminste, zo lees ik het :P

Dat tv zender verhaal is niet relevant

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Erik070 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:47:
[...]
Ik vermoed echter dat het gebrek aan advertentie mogelijkheden de reden hierachter is.
Dat zou wel eens kunnen zijn, jammer, zou toch wel een oplossing voor moeten zijn?? Reclame is wat mij betreft "prima"

[ Voor 5% gewijzigd door tinus73 op 17-02-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
XyritZz schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:05:

Ik moest een episode van een serie starten; naar het sound menu gaan (enter gevolgd door paar keer naar links totdat je op het icoontje van een luidspreker staat... het menu waar je ook subtitles in kunt stellen) en daar zag ik de sounds settings op -54dB staan.
Heb een film gestart met AAC 5.1 en daar was alles grijs en stond het op -59dB
Optie passthrough uitgevinkt werd het "schuifbaar", daar op ong -6dB gezet en alles lijkt hier weer te werken.
Passthrough weer aangevinkt in settings/audio.

Had het ook al gevonden maar bedankt voor je uitleg.
Mijn probleem van hierboven ( 8 posts of zo) is dus opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
[...]
www.tweakers.net video's
Tenminste, zo lees ik het :P

Dat tv zender verhaal is niet relevant
Je hebt gelijk, zo lees ik het nu ook, ik zie de relatie met TV kijken en Tweakers.net ook niet helemaal, maar het is duidelijk zo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
tinus73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Dat zou wel eens kunnen zijn, jammer, zou toch wel een oplossing voor moeten zijn?? Reclame is wat mij betreft "prima"
Reclame is mij ook prima (soms nog leuke reclames ook :P ). Probleem is dat die reclame niet ingebakken zit in de video maar op een andere manier geladen wordt. Dit heeft waarschijnlijk weer te maken met betalende en niet betalende Tweakers.net gebruikers en de registratie van het aantal kijkers van de advertenties. Of te wel, Tweakers kan waarschijnlijk geen stream aanbieden die je via Yatse of andere manier kan doorsluizen naar Kodi.

Waar zijn die good ol days gebleven dat je ook een linkje onder de video had zodat je hem ook voor je oldskool mobiele device kon downloaden.

Ik dwaal wat af, maar ik denk dat Tweakers.net vooral investeerd in hun core business: de Webiste. De ontwikkeling voor apps is ook gestopt omdat het gewoon niets opleverd en de website slim genoeg is om een de juiste interface per device te tonen. De ontwikkeling van een door Tweakers.net ondersteunde plugin voor Kodi zie ik dus nooit gebeuren.
Ben verder geen html'er of programmeur ofzo, maar in de source van de pagina's met video's zie ik wel iets van verwijzingen naar de video staan. Maar dat zijn geen leesbare (of openbare) URL's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 20:34
Erik070 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:32:
[...]

Reclame is mij ook prima (soms nog leuke reclames ook :P ). Probleem is dat die reclame niet ingebakken zit in de video maar op een andere manier geladen wordt. Dit heeft waarschijnlijk weer te maken met betalende en niet betalende Tweakers.net gebruikers en de registratie van het aantal kijkers van de advertenties. Of te wel, Tweakers kan waarschijnlijk geen stream aanbieden die je via Yatse of andere manier kan doorsluizen naar Kodi.

Waar zijn die good ol days gebleven dat je ook een linkje onder de video had zodat je hem ook voor je oldskool mobiele device kon downloaden.
Als je een user agent voor mobile gebruikt is het mogelijk om de links naar de andere versies van de video te zien.
Misschien dat ik later deze week even de addon probeer aan te passen en een pull request aanmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
Amelandbor schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Als je een user agent voor mobile gebruikt is het mogelijk om de links naar de andere versies van de video te zien.
Misschien dat ik later deze week even de addon probeer aan te passen en een pull request aanmaak.
Wauw, dat zou fantastisch zijn. Zie je, ik weet niets van html en dergelijke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:57
Marcello83 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:32:
Werkt trakt inmiddels weer voor tv series? Laatste keer alleen nog voor films bij mij.
welke versie van de trakt service gebruik je? ik had ook problemen met series. voor mij is het opgelost door versie 2.x te verwijderen en versie 3 hiervandaan: https://github.com/Razzeee/script.trakt te gaan gebruiken.
Daar de repository als zip te downloaden en handmatig in de addon map van xbmc te zetten. Het is een fork van de originele trakt service die in de kodi repos staat, maar heeft als belangrijkste update dat het de trakt api v2 ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 27-09 14:40
Thanks! Het werkt! Eindelijk weer actuele watched statussen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Laatst online: 30-09 20:01
Hallo, Zou iemand me kunnen helpen? Door een foutje heb ik mijn locatie van mijn films bij XBMC per ongeluk verwijderd. Nu heb ik die locatie opnieuw toegevoegd, en alle films staan er weer, maar bij Nieuw ( waar de laatste 50 staan ) staan niet de films die ik effectief als laatste op de schijf heb gezet. Kan ik ergens instellen dat hij op datum van de map moet scannen? Ik heb al even op google gekeken maar kan zo niet direct een passend antwoord vinden voor mijn vraag. Tx!

Ik had reeds een advancedsettings.xml waar volgende code in staat die er normaal moet voor zorgen dat ie de mapdatum neemt:

<advancedsettings>
<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Maar dit werkt nu dus blijkbaar niet 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Yargo op 18-02-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Als je in de bibliotheek paar keer naar links of rechts drukt (afhankelijk van skin), dan krijg je een submenu waarbij je je collectie op datum kunt sorteren en dan laatste eerst.
Werkt dat niet gewoon door in het "Nieuw" menu?

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 18-02-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
FREAKJAM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:10:
jurialmunkey, bekend van de Arctic en Eminence skin heeft weer een nieuw juweeltje (nog wel zwaar work in progress), Arctic Zephyr. Zie het als een vernieuwde Arctic skin die compatible is met de laatste versie (Helix) plus hij moet een stuk lichter zijn aangezien hij geen gebruik gaat maken van extra-fanart. (bewuste keuze)
jemig wat weer een geweldige skin is dit. Gelijk op beide kodi setups geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Yargo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:58:
Hallo, Zou iemand me kunnen helpen? Door een foutje heb ik mijn locatie van mijn films bij XBMC per ongeluk verwijderd. Nu heb ik die locatie opnieuw toegevoegd, en alle films staan er weer, maar bij Nieuw ( waar de laatste 50 staan ) staan niet de films die ik effectief als laatste op de schijf heb gezet. Kan ik ergens instellen dat hij op datum van de map moet scannen? Ik heb al even op google gekeken maar kan zo niet direct een passend antwoord vinden voor mijn vraag. Tx!

Ik had reeds een advancedsettings.xml waar volgende code in staat die er normaal moet voor zorgen dat ie de mapdatum neemt:

<advancedsettings>
<videolibrary>
<dateadded>0</dateadded>
</videolibrary>
</advancedsettings>

Maar dit werkt nu dus blijkbaar niet 8)7
Je advanced settings zien er goed uit, want zo heb ik ze ook en bij mij werkt het wel.
Je zou even kunnen proberen om de 0 in een 1 of 2 te veranderen, XBMC / Kodi op te starten, weer afsluiten, 1 of 2 weer in 0 terug veranderen en dan Kodi opnieuw starten. Wellicht dat dat helpt.
Dennisdn schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:43:
Als je in de bibliotheek paar keer naar links of rechts drukt (afhankelijk van skin), dan krijg je een submenu waarbij je je collectie op datum kunt sorteren en dan laatste eerst.
Werkt dat niet gewoon door in het "Nieuw" menu?
't Enige is dat de meeste mensen hun gewone filmlijst natuurlijk liever alfabetisch hebben en ook dan moeten de films / series die nieuw zijn, alsnog op datum bij "Nieuw" verschijnen. Je zou dan effectief het ene probleem oplossen en het andere creëren.

@ Yargo: Je zou ook nog kunnen proberen om een paar van die films later in de map te zetten. Dus Kodi afsluiten, paar films even weghalen (verplaatsen naar een andere locatie), Kodi opstarten, laten scannen, weer afsluiten, nieuwe films aan je map toevoegen / terug zetten, Kodi weer opnieuw opstarten. Wat er nu gebeurt is dat Kodi al die films in 1 x toevoegd. Hij zou natuurlijk naar de mapdatum moeten kijken, maar kennelijk werkt dit bij jou niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Workaholic schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:30:
Nog twee vragen:

1) Iemand nog een link naar een download met een zip file met diverse wallpapers (1080P) voor xbmc wallpapers voor gebruik bij de skins?

2) Ik heb 2 xbmc systemen en allebei gelinked aan de "finished directory" van de NAS waar automatisch alle films in worden uitgepakt.

Library functionaliteit gebruik ik niet omdat we simpelweg 1x een film kijken en daarna nooit meer. We gebruiken dus de "file view" gesorteerd op datum om te zien wat het laatste is wat we binnen hebben gehaald.

Dit werkt perfect, maar heeft als nadeel dat we steeds vaker meerdere "niet gekeken films" hebben gedownload en moeten kiezen tussen de laatste 3-4. Dit doen we dan met behulp van de laptop/ipad (google film en checken van moviemeter). Beetje omslachtig.

Is er een skin/plug-in welke een film laat zien (cover + rating en genre) zonder de library functionaliteit te gebruiken?

Nu weet ik dat de library functionaliteit (middels scrapers) dit allemaal voor ons kan doen, maar het probleem is dat we vanuit windows zeer regelmatig de "finished directory" leeggooien. Deze directory is dus erg gevoelig voor wijzigingen. Lijkt me dat de library functionaliteit dan niet echt handig is? Zoek dus meer een tussenoplossing. Iemand een idee/suggestie?

[...]

Zie mijn edit :)
Library functies zijn dan toch alsnog handig? Je ziet wat je gekeken hebt; welke films nog niet en welke films je nog mee bezig bent. Verder posters, imdb ratings en plot summaries. Als je in het menu instelt dat Kodi altijd een update doet na het opstarten van het programma, zie je automatisch je nieuwe aanwisten en wanneer je daarnaast aan je advanced settings de volgende tekst toevoegt:

code:
1
2
3
  <videolibrary>
    <cleanonupdate>true</cleanonupdate>
  </videolibrary>

worden de niet bestaande entries ook meteen weer gewist. Al naar gelang je skin zie je boven je menubalk meteen welke nieuwe aanwisten je hebt (bijv. in de standaard Confluence skin), of zie je dit in een submenu (bijv. in de Eminence skin). Aangezien je schrijft dat je veel verloop hebt in je films/series, ga ik ervan uit dat je library dus ook niet enorm is. Dit zou dus allemaal zo gepiept moeten zijn.

Doet dit niet precies wat je wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 18-02-2015 21:50 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
Ik draai kodi 14.1 op een ouya (android 4.1). Ik heb alleen sinds kort een probleem met het downloaden van ondertitels. Het script van opensubtitles.org geeft een error ('fout in script'). Ook kan ik geen enkele add on installeren of uitvoeren. Alle andere functies werken normaal. Ik heb 14.0 weer geinstalleerd, maar zonder effect helaas.

Suggesties?

[ Voor 79% gewijzigd door Magnolia op 18-02-2015 22:40 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Jorgen, dat was een post van 2012 waarop je reageerde? Ik dacht ook, intrigerend, waarom weigert ie de bibliotheek te gebruiken... Tot ik zag van wanneer zijn vraag dateerde.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Heeft iemand ook issues met opstarten van Kodi op android na rooten?
Ik heb een minix 8h-plus en kodi draaide er prima op. Heb hem nu geroot en daarna wilde Kodi niet meer opstarten. Eerst kwam het doordat er met de root superuser op werd gezet wat niet werkt met Kodi. Deze vervolgens uitgeschakeld en supersu erop gezet. Hiermee kan ik Kodi wel zijn rechten geven.
Als ik hem nu opstart dan toont hij wel het splash scherm met kodi logo, maar na enkele seconden knalt hij terug naar de android home screen.
In de logs kan ik zo snel geen gekke dingen zien. Laatste log entry is laden van textures.db
Iemand een idee?

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxOrpheusxX
rodie83 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:27:
https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=183797

Lijkt jouw issue te zijn, er zitten een paar linkjes in die post die je misschien helpen?
Is precies mijn issue. De links waren een debug log die net als mijn logs niks laat zien :| en een link naar een niet werkende optie. Dus ik ben nog niet veel verder hiermee, behalve dat het wel fijn is dat iemand dus precies mijn probleem met audio ook heeft.

Ik overwoog om een ubuntu minimal install te doen met dan kodi on top, zodat ik meer kon aanpassen. Maar als iemand onder arch dezelfde problemen heeft en het niet kan oplossen, dan zit daar wellicht de oplossing ook niet. Ik heb nu een lesvrije week, dus hopelijk dat ik wat tijd kan vrij ruimen tussen het nakijken om nog wat aan het knutselen te gaan om dit probleem hopelijk eindelijk op te lossen.
Pagina: 1 ... 137 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]