[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:58

Sa1

Magnolia schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:37:
Ik draai kodi 14.0 op een ouya. Zeer tevreden over, sinds kodi kan ik nu zelfs 60fps 720p soepel afspelen. Wel vroeg ik me af of je de buttons kunt remappen vd ouya controller, ik mis bijv 'o'

Er schijnt gewerkt te worden aan n joystick api, maar kon deze nog niet vinden, tips?
Weet niet of het met een joystick ook zo werkt, maar wat ik altijd doe is 'irw' intypen. Je ziet dan staan welk type device je gebruikt en welk commando bij je systeem aankomt.

vervolgens kun je in lircmap.xml en keymap.xml je knoppen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

wizzlewaxx schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:08:
[...]

Dat kan zeker weten wel! Kan met bijna elke skin die het hoofdmenu kan customizen. Ik gebruik zelf Eminence en refocus. Met een video afspeellijst aangeven wat voor soort afspeellijst je wil maken (bijvoorbeeld animatie voor kinderen. Dan in de skin instellingen een video afspeellijst toevoegen en voila.

Ik heb een tijd Aeon Mq5 en Nox 5 gebruikt en bij beide skins is dit mogelijk...

Edit: als je precieze handleiding wil hoor ik het wel. Dan zal ik stap voor stap uitleggen hoe dit werkt...
O Graag! Wil je deze hier gewoon plaatsen mogelijk dat andere dan daar ook wat aan hebben _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joranoud
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 13:16
Ik heb bij mijn streams vaak het idee dat ik op één of andere manier wordt geknepen. Ik heb sneller internet aangeschaft zonder veel resultaat. Sommige sites haal ik 1080p zo vanaf maar andere sites moet hij bufferen met een CAM.

Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar manieren om dit te verhelpen. Is er iemand van jullie bekend met een VPN via DathoVPN (https://www.dathovpn.com).

Wat zijn de voordelen buiten amerikaanse televisie? Kan ik hiermee ook snelheidswinst boeken bij mijn streams omdat ik een US IP fake? Ik heb nu een free account en dat werkt nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als de site waar je vandaan streamt zelf weinig bandbreedte heeft dan kun jij nog zo'n dikke lijn hebben liggen maar dat gaat natuurlijk niet helpen. Betere bronnen zoeken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht een stomme vraag maar hoe krijg ik Q-Music NON_STOP foute uur op Kodi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:14:
Wellicht een stomme vraag maar hoe krijg ik Q-Music NON_STOP foute uur op Kodi :P
fixed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:P

Eigenlijk zou ik alle streams van nederland.fm als addon willen of als losse entries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:26

404error

Page Not Found

Probeer tunein maar!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er wordt niet zoiets als dit bedoelt natuurlijk? http://kodi.wiki/view/Add-on:Radio

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb hier een vervelend probleem met kodi (Helix) welke ik ook al met Gotham&Frodo had, namelijk een stand-by probleem.

's nachts om een uur of 3 à 4 komt mijn htpc uit stand-by en door CEC neemt ie vrolijk de tv mee en zet de laatste bekeken zender op... Voorheen om dit probleem te omzeilen zette ik de tv met de knop maar uit alvorens eerst nog ff het geluid op mute te zetten. Het vervelende met testen is dat dit niet elke dag gebeurd maar eens in de 3 à 4 dagen dus lastig testen.

Voorheen heeft het prima met mediaportal op win8.1 gewerkt en wil graag nu waarschijnlijk definitief op kodi overstappen omdat voor het eerst tuner support een beetje wilt, met tv afspelen heb ik nu 100% geen issues meer. Wat weet ik en wat is getest?

- Alleen de MediaPortal tv server open geen xbmc/MediaPortal open -> geen issues
- TV server af alleen MediaPortal/xbmc open -> geen issues
- MP TV server + MP -> geen issues
- Alleen xbmc -> geen issues
- MP TV server + xbmc -> komt uit stand-by

Ergens is er dus iets in kodi waardoor hij uit stand-by komt, heb wel eens extensie logging gedaan en dan komt er niks van betekenis uit, er gebeurt dus iets voor het loggen begint. Zonder de tv plugin van Mediaportal werkt xbmc zover ik weet prima, heb hem een week lang in standby gezet toen ik weg was en de tv stond niet vrolijk te spelen of was aangegaan (via logs gecheckt). Omdat het probleem dus zo moeilijk te loggen is kom ik maar eens hier vragen, iemand een idee? Een andere tv server zie ik nog als enige uitweg maar die krijg ik weer voor gene ene meter afgesteld zoals ik het graag wil met de tv groups enzo. Dus anyone een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jefjef schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:39:
Jammer genoeg dus niet,
iemand een tip betreffende een skin waar ik dus presets kan maken, dus buiten Movies, TV Shows, ook Kids, Scifi enz kan aanmaken en daaronder de desbetreffende films kan plaatsen
Het is denk ik niet wat je zoekt, maar ik heb een keer wat zitten rommelen in de skin files van de standaard skin en kon redelijk makkelijk zowel hoofdmenu items erbij krijgen als sub-items als totaal loshangende items onderaan in beeld.
Het is allemaal XML zooi en redelijk gedocumenteerd @ Wiki van Kodi. En als ik het zelfs kan dan kan iedereen het : Voor webdesign en programmeren heb ik echt 0,0 aanleg :P

Dus... als je echt niks vindt kan je altijd nog de skin aanpassen :)
Donderstraaltje schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:27:
Heb hier een vervelend probleem met kodi (Helix) welke ik ook al met Gotham&Frodo had, namelijk een stand-by probleem.

's nachts om een uur of 3 à 4 komt mijn htpc uit stand-by en door CEC neemt ie vrolijk de tv mee en zet de laatste bekeken zender op... Voorheen om dit probleem te omzeilen zette ik de tv met de knop maar uit alvorens eerst nog ff het geluid op mute te zetten. Het vervelende met testen is dat dit niet elke dag gebeurd maar eens in de 3 à 4 dagen dus lastig testen.

Voorheen heeft het prima met mediaportal op win8.1 gewerkt en wil graag nu waarschijnlijk definitief op kodi overstappen omdat voor het eerst tuner support een beetje wilt, met tv afspelen heb ik nu 100% geen issues meer. Wat weet ik en wat is getest?

- Alleen de MediaPortal tv server open geen xbmc/MediaPortal open -> geen issues
- TV server af alleen MediaPortal/xbmc open -> geen issues
- MP TV server + MP -> geen issues
- Alleen xbmc -> geen issues
- MP TV server + xbmc -> komt uit stand-by

Ergens is er dus iets in kodi waardoor hij uit stand-by komt, heb wel eens extensie logging gedaan en dan komt er niks van betekenis uit, er gebeurt dus iets voor het loggen begint. Zonder de tv plugin van Mediaportal werkt xbmc zover ik weet prima, heb hem een week lang in standby gezet toen ik weg was en de tv stond niet vrolijk te spelen of was aangegaan (via logs gecheckt). Omdat het probleem dus zo moeilijk te loggen is kom ik maar eens hier vragen, iemand een idee? Een andere tv server zie ik nog als enige uitweg maar die krijg ik weer voor gene ene meter afgesteld zoals ik het graag wil met de tv groups enzo. Dus anyone een idee?
Geen idee of het je zal helpen, maar vaak kan je in de driver van je netwerkkaart aangeven dat die niet op WOL achtige verkeer/pakketten moet reageren, maar echt alleen op concrete WOL instructies.
Zie hier ongeveer wat je kan verwachten : http://jack.ukleja.com/fi...-wake-from-sleep-problem/ :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 01-10 10:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik weet even totaal niet meer wat ik fout doe en hoop op jullie hulp.

Op mijn NAS had ik een map 'Films' met daarin zowel films voor mijn vrouw en mijzelf als films voor mijn zoon van 9.
Mijn zoon gebruikt Kodi (laatste versie) niet en ik ging me steeds meer ergeren aan al die tekenfilms als mijn vrouw en ik een filmpje wilden gaan kijken.

Dus in de map Films een map 'Kinder' en 'Volwassenen' aangemaakt en de films keurig netjes onderverdeeld. Vervolgens in Kodi (op mijn laptop, die ik dan op de tv aansluit als ik wil gaan kijken) de SMB locatie aangepast naar: blablabla\Films\Volwassenen
Echter kinderfilms bleven na opschoning bibliotheek nog steeds zichtbaar.

Oké, wellicht de locatie niet aan moeten passen, maar verwijderen en opnieuw aanmaken.
Na verwijderen verdwenen alle Volwassenen films, maar bleven de Kinderfilms staan. Op zich al vreemd, maar toch maar de vernieuwde locatie toegevoegd. Vervolgens vond hij weer alle Volwassenenfilms, maar die verdraaide Kinderfilms bleven ook nog staan. Ik heb alle bestandslocaties gecheckt, gedubbelcheckt en hergecheckt, maar die locatie met Kinderfilms (of een bovenliggende map) staan er niet tussen.

Vooruit, wellicht moest ik Kodi een handje helpen, dus heb ik alle Kinderfilms met de hand uit de database gehaald (monnikenwerkje). Om er vervolgens achter te komen, dat ze bij de eerstvolgende keer gewoon weer ertussen staan. Grrr!

Ik weet serieus echt niet wat ik fout doe. Iemand suggesties?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ga naar video Settings | Library, en doe dan clean library. Dat zal alle items uit de DB halen (waarvan de link niet meer werkte omdat je de mappen hebt aangepast). Er is ook een auto clean addon-on, als je vaak films verwijderd na het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Lankman schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:28:
Ga naar video Settings | Library, en doe dan clean library. Dat zal alle items uit de DB halen (waarvan de link niet meer werkte omdat je de mappen hebt aangepast). Er is ook een auto clean addon-on, als je vaak films verwijderd na het kijken.
Waarschijnlijk niet expliciet gezegd, maar dit heb ik ook gedaan (sowieso had ik dit handmatig gedaan en dat zou toch hetzelfde moeten zijn). Om 100% zeker te zijn, zojuist nog een keer gedaan, maar de Kinderfilms blijven staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

nero355 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 02:51:
[...]

Het is denk ik niet wat je zoekt, maar ik heb een keer wat zitten rommelen in de skin files van de standaard skin en kon redelijk makkelijk zowel hoofdmenu items erbij krijgen als sub-items als totaal loshangende items onderaan in beeld.
Het is allemaal XML zooi en redelijk gedocumenteerd @ Wiki van Kodi. En als ik het zelfs kan dan kan iedereen het : Voor webdesign en programmeren heb ik echt 0,0 aanleg :P

Dus... als je echt niks vindt kan je altijd nog de skin aanpassen :)

[...]

Geen idee of het je zal helpen, maar vaak kan je in de driver van je netwerkkaart aangeven dat die niet op WOL achtige verkeer/pakketten moet reageren, maar echt alleen op concrete WOL instructies.
Zie hier ongeveer wat je kan verwachten : http://jack.ukleja.com/fi...-wake-from-sleep-problem/ :)
dank je, jammer genoeg heb ik hier niet zo veel aan. mijn kodi is een onderdeel van mediacentre op mijn qnap....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 02:51:
[...]

Helaas is het ook geen WOL probleem, had vannacht toevallig het ethernet eraf gegooid en toch kwam hij weer uit standby.
Ook de windows updates nogmaals uitgezet, dat was al eens getest maar ik loop stappen nu nog een keer na. Voor de goede orde: ik had ook geen opname lopen of iets. Begin redelijk radeloos te worden want als het nu niet verholpen kan worden moet kodi er echt af in faveure van mediaportal weer.

Op het irc kanaal konden ze mij ook al niet verder helpen en raden ze openelec aan waarbij het probleem zich niet voordoet maar dan werkt mijn blu-ray drive weer niet volledig, en verlies ik mijn ramdrive die ik nu voor buffering gebruik om de ssd niet te slopen.

Edit:

Net nagekeken maar die opties heeft mijn Intel mic niet, magic packets staan ook uit dus dit is hoogstonwaarschijnlijk. Heb nu uit een van die comments dit tooltje installed en ga het eens een aantal dagen aanzien: http://www.sirilix.com/Product/SleepSafe

[ Voor 10% gewijzigd door Donderstraaltje op 01-02-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik had onlangs iets vergelijkbaars: Kodi-mediaspeler op een Intel-NUC die elke dag om 18:20 vanzelf opstartte. De oorzaak was zeer waarschijnlijk een auto-wakeup vanuit de BIOS, je kan daar ergens instellen dat 'ie op een vaste tijd moet aan gaan.

Nou had ik die optie dus helemaal niet aangezet - in het BIOS scherm stond 'ie uit - maar toch maar een reset naar factory default van de BIOS gedaan. Probleem daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het komt op verschillende momenten uit de standby, dus niet vast.
De enige overeenkomst lijkt te zijn (vast om mij te pesten :P) dat het tijden zijn waarop ik slaap.
Vanmorgen is hij weer om 6:18 uit de standby gekomen.
Het enige dat ik vrijwel zeker weet is dat het in het tv gedeelte zit; na een verse install met alleen de tv server geïnstalleerd kwam hij een week niet uit de standby, pas toen ik xbmc middels een plugin op de mediaportal server aansloot ging het mis. Het jammere is dat die plugin al een jaar niet meer in ontwikkeling is maar hij werkt nog wel goed: https://www.scintilla.utw...lg/xbmc/tvserverxbmc.html
Tot nu toe van alle tv server pakketten die ik heb geprobeerd is mediaportal nog altijd de beste voor windows als je het mij vraagt, kan enkele relevante dingen die andere software niet heeft.

Ik hoop stiekem dat dat tooltje uitkomst biedt hoewel dat het niet feitelijk oplost.
Wellicht helpt windows 10 in de toekomst wel, toch gratis upgrade XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 01:03
Sinds ik Kodi heb, heb ik een vervelend probleem.

Elke keer ik naar speelfilms ga krijg ik altidj eerst een scherm met allemaal films die ik eigenlijk niet op schijf heb staan. Dit scherm komt dus steeds ongevraagd.

Is dit van een addon? Kan ik dit uitschakelen?

dit krijg ik altijd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nGEhAPC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

welke skin gebruik je,
het komt van de script.extendedinfo

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 19:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

De Raspberi Pi 2 komt er volgende week aan! 6x zo snel!

Wat zal Kodi daar lekker op lopen _/-\o_

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mars Warrior schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:26:

Source?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:09:
Ik hoop stiekem dat dat tooltje uitkomst biedt hoewel dat het niet feitelijk oplost.
Wellicht helpt windows 10 in de toekomst wel, toch gratis upgrade XD
Nope ook dat tooltje brengt geen uitkomst, powercfg -lastwake gaf weer geen reden aan en logs van xbmc en mediaportal server ook niks concreets. Zit er over te denken om maar eens hier een eigen topic voor te openen, dit is een zeer vervelend en hardnekkig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 19:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Staat nu ook op de frontpage...

Voor diegene die zich er in interesseren. Ik zal vanmiddag ff een workaround maken voor video playlisten. Weet niet meer wie het vroeg, maar zal er ff de tijd voor nemen. Tot nu toe nog niet gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:20
Als er iemand is die Kodi al heeft zien draaien op rPi2, dan ben ik zeer geinteresseerd. Er zullen morgen ofzo wel ergens de eerste filmpjes opduiken?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:52
tboheeren schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:42:
Als er iemand is die Kodi al heeft zien draaien op rPi2, dan ben ik zeer geinteresseerd. Er zullen morgen ofzo wel ergens de eerste filmpjes opduiken?
Ben met name benieuwd of de wat zwaardere skins lekker gaan draaien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Een rPi2 is toch nog gewoon een stuk slomer dan de concurrentie dus waarom zou je dat aanschaffen?
Een MK808B Plus bijv is toch gewoon een stuk beter?

[ Voor 21% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-02-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:00:
Een rPi2 is toch nog gewoon een stuk slomer dan de concurrentie dus waarom zou je dat aanschaffen?
Android is automatisch alleen 60Hz output. Niet wenselijk voor een mediaspeler in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
SidewalkSuper schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:00:
Ik heb een mk808B (niet plus) maar daar draaide xbmc toch niet lekker op. Toegegeven, dit is al een tijdje geleden dat ik getest heb.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:02
tboheeren schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Ik heb een mk808B (niet plus) maar daar draaide xbmc toch niet lekker op. Toegegeven, dit is al een tijdje geleden dat ik getest heb.
Ik heb dit ook altijd gehad dat Kodi niet lekker liep op de Pi en de mk808B, nu ben ik over op Plex en dit loopt een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
ErwinJ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Ik heb dit ook altijd gehad dat Kodi niet lekker liep op de Pi en de mk808B, nu ben ik over op Plex en dit loopt een heel stuk beter.
Ja heb enkele keren plex overwogen ik zit alleen met het probleem dat mijn NAS (syno DS211J) plex niet aankan :-(((

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Mars Warrior schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:26:

En je kunt er zelfs Windows 10 op installeren :o

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y9LhF67.jpg

Iemand een idee?
Proeber al de hele ochtend via scripts en command line en tools in zowel osx als windows maar blijf deze error krijgen.
Wil via een live substick proberen hardware problemen uit te sluiten, maar zo lukt dat niet echt.
Flink gegoogeld maar de oplossing niet gevonden.
Opmerkelijk detail: Gotham werkt wel maar daar heb ik weinig aan ivm dat ik de laatste nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Om een video playlist te maken doe je de volgende dingen. Voor de duidelijkheid maken we even gebruik van de confluence skin. De playlisten kan je daarna makkelijk toevoegen in een andere skin, maar het gaat er nu even om de playlist zelf.

Ga naar het kopje Videos in het XBMC/Kodi Menu. Onderaan vind je het kopje playlists/afspeelijsten. Klik hier op en maak een nieuwe playlist. Als de playlist aangemaakt word kan je kiezen wat voor type playlist (Muziek, Video, Afbeeldingen etc). Hieronder geef je de playlist een naam.
Nu kies je een regel. Je kan bijvoorbeeld voor het kopje Genre kiezen. Vul hier Animatie in, en voeg een regel hier aan toe dat deze afspeellijst alleen animatie mag bevatten (En niet uitsluiten). Sla de play-list op en maak een nieuwe aan met elke categorie die je graag wil. Elke mogelijkhijd kan je wel maken. Zo heb ik zelf een Afspeellijst met juist WEL animatie voor kinderfilms en een afspeellijst ZONDER animatie voor gewone speelfilms. Maar je kan ook een afspeellijst met top 250 IMDB films maken of films alleen gereleased in 2014 bijvoorbeeld.

Als je alle afspeellijsten gemaakt hebt verander je, je skin in jou favoriete. Elke skin die met Skin.Shortcuts werkt kan je afspeellijsten aan het hoofdmenu toevoegen. Als voorbeeld; in de skin Eminence kan je de hubs bewerken onder het kopje movies. Dus je klikt op de tegel Movies en krijgt een submenu met nieuwe keuzes. Voeg hieraan bijvoorbeeld 1 van de afspeellijsten (of allemaal) aan toe. Je kan ook een aparte tegel maken met alleen jou afspeellijst door in de skininstellingen het hoofdmenu aan te passen, een nieuwe tegel te maken en hieraan een afspeellijst toe te voegen. Bij elke skin welke werkt met skin shortcuts zal het instellen van het menu ergens anders staan.

Voor meer info over video playlists: http://kodi.wiki/view/Smart_playlists. Over het instellen van de eminence skin kan je in de FAQ kijken± http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=187071

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Lijkt mij dat je sd-kaart corrupt is (vandaar ook dat gotham wel werk: dat gaat een ander -niet corrupt- kaartje zijn.
Dat zou in ieder geval de mount-error verklaren.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
roeleboel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:43:
[...]

Lijkt mij dat je sd-kaart corrupt is (vandaar ook dat gotham wel werk: dat gaat een ander -niet corrupt- kaartje zijn.
Dat zou in ieder geval de mount-error verklaren.
Als ik mijn Gotham image gebruik welke ik opgeslagen had dan werkt het wel, dus de usb stick is niet corrupt.
Boot netjes door en alles werkt alleen daar staan te oude packages op om een aantal dingen te testen.
Heb helaas geen andere USB stick bij de hand maar dat durf ik wel uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 13:55

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Donderstraaltje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Als ik mijn Gotham image gebruik welke ik opgeslagen had dan werkt het wel, dus de usb stick is niet corrupt.
Boot netjes door en alles werkt alleen daar staan te oude packages op om een aantal dingen te testen.
Heb helaas geen andere USB stick bij de hand maar dat durf ik wel uit te sluiten.
Download de image van Helix eens opnieuw of van een andere source. Wellicht is je image corrupt?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op zondag 01 februari 2015 @ 08:05:
Ik weet even totaal niet meer wat ik fout doe en hoop op jullie hulp.

Op mijn NAS had ik een map 'Films' met daarin zowel films voor mijn vrouw en mijzelf als films voor mijn zoon van 9.
Mijn zoon gebruikt Kodi (laatste versie) niet en ik ging me steeds meer ergeren aan al die tekenfilms als mijn vrouw en ik een filmpje wilden gaan kijken.

Dus in de map Films een map 'Kinder' en 'Volwassenen' aangemaakt en de films keurig netjes onderverdeeld. Vervolgens in Kodi (op mijn laptop, die ik dan op de tv aansluit als ik wil gaan kijken) de SMB locatie aangepast naar: blablabla\Films\Volwassenen
Echter kinderfilms bleven na opschoning bibliotheek nog steeds zichtbaar.

Oké, wellicht de locatie niet aan moeten passen, maar verwijderen en opnieuw aanmaken.
Na verwijderen verdwenen alle Volwassenen films, maar bleven de Kinderfilms staan. Op zich al vreemd, maar toch maar de vernieuwde locatie toegevoegd. Vervolgens vond hij weer alle Volwassenenfilms, maar die verdraaide Kinderfilms bleven ook nog staan. Ik heb alle bestandslocaties gecheckt, gedubbelcheckt en hergecheckt, maar die locatie met Kinderfilms (of een bovenliggende map) staan er niet tussen.

Vooruit, wellicht moest ik Kodi een handje helpen, dus heb ik alle Kinderfilms met de hand uit de database gehaald (monnikenwerkje). Om er vervolgens achter te komen, dat ze bij de eerstvolgende keer gewoon weer ertussen staan. Grrr!

Ik weet serieus echt niet wat ik fout doe. Iemand suggesties?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:51:
[...]

Download de image van Helix eens opnieuw of van een andere source. Wellicht is je image corrupt?
Ook al niet, zowel de .img als de tarbal met scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dus zowel volwassenen als kinderfilms is een subfolder binnen de Films-folder?

Staat die Films folder er ook niet nog steeds tussen waardoor ie die + alle subfolders scant?

of snap ik het dan verkeerd.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Smultie schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Android is automatisch alleen 60Hz output. Niet wenselijk voor een mediaspeler in mijn optiek.
Ik draai openelec op mijn MXIII. Dat kan ook op een MK808B Plus voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
hallo,
ik heb kodi op de Imac OSX gezet werkt zover allemaal,

Alleen live tv
download hij maar 4 kanalen via deze link.
http://pastbin.com/raw.php?i=apZhcDmg
wat dan niet openen.

als ik de link gebruik wat ik overal op internet zie,
http://bbtsp.thewiz.info/PVR/bbtspvr.m3u
dan werkt live tv helemaal niet, zie nog niet eens de functies (Pictures en TV) ervan voor aan te klikken.

Wat doe ik verkeerd en wie kan mij helpen???

Is er nergens een stappen plan voor live tv op kodi (bv in het Nederlands) wat ik kan doorlopen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door t-bob op 02-02-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
probeer het eens met smartplaylist (en een skin waarbij je de homepage kan aanpassen zoals ACE of AEON MQ)

Ik heb nl dezelfde opzet als jij en op die manier houd ik de boel uit elkaar. Op mijn xbmc client beneden heb ik bijvoorbeeld alle smartlist zichtbaar en zie ik dus ook de kids, maar wel apart. Op de raspberry in de slaapkamer heb ik alleen de playlist aanstaan voor de volwassenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

LuNaTiC schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Dus zowel volwassenen als kinderfilms is een subfolder binnen de Films-folder?
Correct en daarom heb ik het pad aangepast van blablabla\Films naar blablabla\Films\Volwassenen, waardoor hij in principe alleen nog maar hier zou moeten zoeken.
LuNaTiC schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Staat die Films folder er ook niet nog steeds tussen waardoor ie die + alle subfolders scant?

of snap ik het dan verkeerd.
Nee, die staat er 100% niet meer tussen. Eerst aangepast naar situatie hierboven genoemd (blablabla\Films\Volwassenen) en toen dat niet werkte maar verwijderd en deze locatie opnieuw toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 10:13

seninha

god's right foot

Mischien dat iemand een idee heeft wat volgende probleem kan zijn.

Ik heb sinds kort een Amazon TV en draai daar Kodi op (laaste update, vandaag er op gezet).
Nou heb ik het probleem dat zodra ik TV wil kijken en een HD zender kies, het beeld begint te stotteren.
Frame rate gaat ook omlaag richting de 15.

Stream ik een HD film vanuit mijn server dan gaat dit probleemloos. Zelfde als ik een SD zender bekijk.

Probleem heb ik met laatste versie van XBMC13 niet gehad. Daar draaide alles gewoon goed.

De Amazone TV hangt via een Powerline adapter aan de router. Verder is deze niet geroot, maar gewoon standaard.

Heb hier een log file:

http://www.xbmclogs.com/show.php?id=412519

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
TRaSH schreef op zondag 01 februari 2015 @ 23:24:
welke skin gebruik je,
het komt van de script.extendedinfo
Ik gebruik Aeon MQ5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jefjef schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:32:
dank je, jammer genoeg heb ik hier niet zo veel aan. mijn kodi is een onderdeel van mediacentre op mijn qnap....
Dat maakt toch niks uit :? Als je maar bij de files ervan kan dan komt het wel goed :)
Donderstraaltje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:30:
[afbeelding]

Iemand een idee?
Proeber al de hele ochtend via scripts en command line en tools in zowel osx als windows maar blijf deze error krijgen.
Wil via een live substick proberen hardware problemen uit te sluiten, maar zo lukt dat niet echt.
Flink gegoogeld maar de oplossing niet gevonden.
Opmerkelijk detail: Gotham werkt wel maar daar heb ik weinig aan ivm dat ik de laatste nodig heb.
Label van je USB stick klopt gewoon niet denk ik.

In Linux heb je 2 opties om naar een hdd/partitie te refereren : UUID of een Label. Zorg er dus voor dat je Label goed zit of sloopt het geheel en ga aan de slag met UUID's :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Vraagje: Ik had de serie band of brothers altijd los als mkv bestanden per aflevering. Deze kwam dan altijd goed terug met de juiste info onder tv series binnen xbmc.

Nu heb ik echter de bluray variant (6 disc versie). hier staan dan 2 afleveringen per disc op.
Hoe kan ik die het beste binnen xbmc plaatsen zodat ik hem netjes weer onder tv shows terug kan laten komen?

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:18
Paulus07 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:43:
Vraagje: Ik had de serie band of brothers altijd los als mkv bestanden per aflevering. Deze kwam dan altijd goed terug met de juiste info onder tv series binnen xbmc.

Nu heb ik echter de bluray variant (6 disc versie). hier staan dan 2 afleveringen per disc op.
Hoe kan ik die het beste binnen xbmc plaatsen zodat ik hem netjes weer onder tv shows terug kan laten komen?

Iemand ervaring mee?
Zijn het Blu-ray ISO's, met daarin twee afleveringen? Dan wordt het lastig, denk ik. Losse Blu-rays met één aflevering gaat wel goed.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:57:
[...]

Dat maakt toch niks uit :? Als je maar bij de files ervan kan dan komt het wel goed :)

[...]

Label van je USB stick klopt gewoon niet denk ik.

In Linux heb je 2 opties om naar een hdd/partitie te refereren : UUID of een Label. Zorg er dus voor dat je Label goed zit of sloopt het geheel en ga aan de slag met UUID's :)
Helaas niet, maar USB stick nummer 3 wilde wel. Vervolgens flink lopen testen en we blijven voorlopig bij Kodi op Windows, dat werkt toch net ff beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024

Iemand ervaring mee?
Hernoem ze zo:

BandOfBrothers_S01E01E02.iso
BandOfBrothers_S01E03E04.iso
BandOfBrothers_S01E05E06.iso

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Jumpman schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:58:
[...]

Zijn het Blu-ray ISO's, met daarin twee afleveringen? Dan wordt het lastig, denk ik. Losse Blu-rays met één aflevering gaat wel goed.
Zijn inderdaad iso's maar zal vanavond de manier van cypher21 gaan testen :)
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Hernoem ze zo:

Super. ga ik vanavond eens testen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Paulus07 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:17:

Super. ga ik vanavond eens testen O-)
Enig nadeel is dat wanner je aflevering 1 of 2 start je dezelfde iso start, maar goed... staat iig weer netjes in XBMC op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Enig nadeel is dat wanner je aflevering 1 of 2 start je dezelfde iso start, maar goed... staat iig weer netjes in XBMC op die manier ;)
Dat is geen ramp inderdaad. Verwacht als ik eenmaal weer begin met kijken ze toch zeer snel achter elkaar gekeken gaan worden :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Iemand ervaring mee?
Als je ze niet wilt rippen, maar rechtstreeks van de Blu-ray wilt afspelen, dan kun je gebruik maken van Media stubs zodat jouw offline media toch in de library komt te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:28:
hallo,
ik heb kodi op de Imac OSX gezet werkt zover allemaal,

Alleen live tv
download hij maar 4 kanalen via deze link.
http://pastbin.com/raw.php?i=apZhcDmg
wat dan niet openen.

als ik de link gebruik wat ik overal op internet zie,
http://bbtsp.thewiz.info/PVR/bbtspvr.m3u
dan werkt live tv helemaal niet, zie nog niet eens de functies (Pictures en TV) ervan voor aan te klikken.

Wat doe ik verkeerd en wie kan mij helpen???

Is er nergens een stappen plan voor live tv op kodi (bv in het Nederlands) wat ik kan doorlopen ;)
Niemand die weet hoe ik dat moet doen :F :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
t-bob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:57:
[...]
Niemand die weet hoe ik dat moet doen :F :-(
Eerlijk gezegd begrijp ik niet veel van jouw verhaal. Je wilt Live TV kijken, dat is duidelijk. Maar heb je een TV tuner? Of wil je een add-on gebruiken? Zo ja, welke?

De eerste link die je plaatst werkt niet (meer) en de tweede is een playlist file (.m3u).

Je vraagt om een stappenplan, heb je de wiki al bekeken: http://kodi.wiki/view/Live_TV?
Welke stappen heb je zelf al ondergenomen? Graag deze duidelijk omschrijven, dan kunnen wij je beter helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Ik meen ergens een keer gelezen te hebben dat je met een extra file ook de afleveringen kon aanduiden en dat wanneer je 2 zou starten hij ook direct bij 2 begon. Toen ik het las/zag kreeg ik de indruk dat het meer werk is dan het gemak die het zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Maak een mkv van die iso's voor iedere episode met MakeMKV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
_Vincent_ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Eerlijk gezegd begrijp ik niet veel van jouw verhaal. Je wilt Live TV kijken, dat is duidelijk. Maar heb je een TV tuner? Of wil je een add-on gebruiken? Zo ja, welke?

De eerste link die je plaatst werkt niet (meer) en de tweede is een playlist file (.m3u).

Je vraagt om een stappenplan, heb je de wiki al bekeken: http://kodi.wiki/view/Live_TV?
Welke stappen heb je zelf al ondergenomen? Graag deze duidelijk omschrijven, dan kunnen wij je beter helpen!
Is gelukt kan 1973 kanalen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
t-bob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Is gelukt kan 1973 kanalen bekijken.
Zou toch fijn zijn het 1 en ander toe te lichten zoals gevraagd en wat de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:29:
Maak een mkv van die iso's voor iedere episode met MakeMKV :)
Neuh iso's spelen verder prima af via een externe speler gestart vanuit xbmc :) Alle films die ik kijk zijn blurays. Ook alle fysieke blurays die ik heb komen in xbmc terug en start ik vanuit daar op :)

In de betreffende folder zet ik dan ene bestandje genaamd: Drive.BluRay.disc
XBMC geeft dan aan om de disc te laden en daarna play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Zal het hier even opzetten hoe ik tewerk ben gegaan, als er iemand wijs uit komt.
Live TV.
Systeem – live tv – bovenste link aanvinken. General – enabled moet aan.
subvenster oke.
PVR IPTV Simple-client dan moet er staan disable.
Configure invullen http://github.com/afedchi...ple/wiki/IPTV-simple-home
Oke. X Home.
Systeem – Add-ons opde bovenste stippellijn klikken.
Enabled Add-ons – PVR clients klik - moet er disable staan en dan Configure
Op de M3U play list url klikken en invullen
http://file.xbmcmxtv.com/super.m3u (als super niet gaat happy) done
Coach m3u at local storage uitvinken – oke X home EXIT en Start kodi opnieuw.
nu moet je een 2duizen tv channels hebben. :)

[ Voor 3% gewijzigd door t-bob op 07-02-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
t-bob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:35:

http://filexbmcmxtv.com/super.m3u (als super niet gaat happy) done
Check je text even, de link werkt nl. niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ah had gehoopt mijn slaapkamer Kodi installatie al te kunnen upgraden naar de Pi2 maar de shipment is vertraagd bij iPrototype. Nouja, de Pi draait ook nog steeds, dus zo'n haast heeft het ook niet :) ben wel benieuwd wat de beste distro gaat zijn nu er wat meer resources beschikbaar zijn. Ik ben bij RaspBMC gebleven omdat die de beste performance had na alles optimaal instellen, maar op zich is het ook wel fijn om alle Kodi devices in huis gelijk te trekken naar OpenELEC.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 19:32

TRaSH

koffie ?

MQ5 werkt niet met Kodi,
maar je zal wel de helix mod bedoelen ;)
maar het zelfde probleem kwam ik dus ook al tegen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Hernoem ze zo:

Deze avond getest en het werkt :) Binnenkort maar eens kijken incl DTS-HD Master Audio :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Paulus07 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:02:
[...]

Deze avond getest en het werkt :) Binnenkort maar eens kijken incl DTS-HD Master Audio :D >:)
Dat geluid voegt enorm veel toe, zeker met Band of Brothers!

algemene vraag;
Hoe spelen jullie 3D bluray ISO's of schijven af?
Kodi ondersteund het afspelen van bluray iso's wel , echter niet in 3D

Sinds vandaag een andere tv en wilde een paar blurays afspelen, XBMC ziet de schijf wel, speelt m af maar niet in 3d.

Nu omslachtig maar PowerDVD erop gezet, maar echt ideaal is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Probeer je dat in Windows of ook met Openelec? Zelf heb ik geen 3D schijven of tv die het ondersteund. Wel opties gezien voor 3D in settings.

Zelf heb ik op Windows blu-ray playback perfect werken maar met Openelec wilt het niet. Een schijf wordt wel herkent maar speelt niet af, ook niet na via ssh een keydb.cfg toe te voegen. Las dingen over scripts adden enzo maar ik kom er of niet uit of het lukt niet. Zou het wel graag willen proberen want wil in de toekomst Windows vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
BR 3D iso als BR 3D video (ssif) weergeven gaat enkel binnen Windows en onder Kodi enkel via een externe speler (tot op heden).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat was helaas ook hetgeen ik kon vinden.
Nja, zo vaak word er niet 3d gekeken, dan maar cyberlink opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
TRaSH schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:42:
[...]

MQ5 werkt niet met Kodi,
maar je zal wel de helix mod bedoelen ;)
maar het zelfde probleem kwam ik dus ook al tegen.
Nu gaat het wel. Ik had eerst de gewone MQ5 en sinds de gemodde versie is het beter.
Deze dus
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=208801

Goed uitvoeren wat er gevraagd wordt en dan heb ik nog extended info script opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:07:
[...]

Dat geluid voegt enorm veel toe, zeker met Band of Brothers!

algemene vraag;
Hoe spelen jullie 3D bluray ISO's of schijven af?
Kodi ondersteund het afspelen van bluray iso's wel , echter niet in 3D

Sinds vandaag een andere tv en wilde een paar blurays afspelen, XBMC ziet de schijf wel, speelt m af maar niet in 3d.

Nu omslachtig maar PowerDVD erop gezet, maar echt ideaal is het niet
Ik speel al mijn blurays (2d, 3d, iso, fysiek) af vanuit xbmc naar een externe speler, Total media theatre 5.
Ik heb dat ingesteld zoals hier is beschreven: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=116724

Waarom TMT5 en niet 6? simpel, die irritante cinavia ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Paulus07 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Ik speel al mijn blurays (2d, 3d, iso, fysiek) af vanuit xbmc naar een externe speler, Total media theatre 5.
Ik heb dat ingesteld zoals hier is beschreven: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=116724

Ah top, daar kan ik wat mee.
Vanavond maar eens stoeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cypher21 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:05:
[...]

Ah top, daar kan ik wat mee.
Vanavond maar eens stoeien
Zal vanavond de code hier posten als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Paulus07 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:37:
[...]

Helaas heeft Arcsoft TotalMedia Theatre laten vallen als product, je zult dus het alternatieve circuit in moeten duiken om een versie boven water te krijgen. Erg jammer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:25:
[...]

Helaas heeft Arcsoft TotalMedia Theatre laten vallen als product, je zult dus het alternatieve circuit in moeten duiken om een versie boven water te krijgen. Erg jammer.
Klopt maar die is op andere manieren wel te verkrijgen. Heb tijd terug nog geprobeerd om blurays te spelen via powerdvd (die hadden ook een aanbieding nu).

Maar na het kijken van 2 fysieke blurays alweer geld terug gekregen. Zelfs met legale originele blurays speelde powerdvd het crap af. TMT5 speelde het zonder problemen af.

Dus voor nu blijf ik bij die versie en kan ik al mijn blurays zonder problemen afspelen en switch de tv ook automatisch naar 3D met 3d blurays. Ook daar deed power dvd zwaar irritant over. Maar ook 2D blurays haperde of viel het beeld weg op bepaalde momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Paulus07 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:37:
[...]

Klopt maar die is op andere manieren wel te verkrijgen. Heb tijd terug nog geprobeerd om blurays te spelen via powerdvd (die hadden ook een aanbieding nu).

Maar na het kijken van 2 fysieke blurays alweer geld terug gekregen. Zelfs met legale originele blurays speelde powerdvd het crap af. TMT5 speelde het zonder problemen af.

Dus voor nu blijf ik bij die versie en kan ik al mijn blurays zonder problemen afspelen en switch de tv ook automatisch naar 3D met 3d blurays. Ook daar deed power dvd zwaar irritant over. Maar ook 2D blurays haperde of viel het beeld weg op bepaalde momenten.
Met fysieke blu-rays heb ik geen problemen met powerdvd. TV switcht netjes naar 3D. Heb er zelf een naar ISO geript, maar dat slikt powerdvd niet. Speelt wel weer prima als ik de iso mount in een virtuele speler.

Bij een MKV gaat Kodi netjes over op de 3D stand, maar helaas heb ik de afstandsbediening van de TV weer nodig om die op 3D over te schakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hierbij nog mijn gebruikte codes om een externe speler via xbmc te gebruiken voor bijvoorbeeld blurays:
Plaats deze 3 bestanden in: C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Roaming\XBMC\userdata

Je kan natuurlijk de programma paden aanpassen indien gewenst.

PlayDisc.bat

code:
1
2
3
4
@echo off
rem you can place your PlayDisc file in \Roaming\XBMC\userdata\ 

"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" E:

PlayISO.bat

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Set file=%1
Set dummy=%file:iso=%
IF NOT %dummy% == %file% (GOTO playiso) ELSE (goto next)

:next
Set file=%1
Set dummy=%file:mpls=%
IF NOT %dummy% == %file% (GOTO plaympls) ELSE (goto playbdmv)

:playiso
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 %1
"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" E:
"C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\VCDMount.exe" /d=0 /u
GOTO end

:plaympls
set pth=%1
set pth=%pth:~1,-25%

"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" "%pth%" exit
GOTO end

:playbdmv
set pth=%1
set pth=%pth:BDMV\MovieObject.bdmv=%
set pth=%pth:BDMV\index.bdmv=%

"C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uTotalMediaTheatre5.exe" %pth% exit
GOTO end

:end
exit

playercorefactory.xml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<playercorefactory>
    <players>
        <player name="ISO_BDMV_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
            <filename>C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayISO.bat</filename>
            <args>"{1}"</args>
            <hidexbmc>False</hidexbmc>
                        <hideconsole>true</hideconsole>
                        <forceontop>false</forceontop>

</player>
        <player name="Disc_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
            <filename>C:\Users\GEBRUIKER\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayDisc.bat</filename>
            <args>"{1}"</args>
            <hidexbmc>True</hidexbmc>
                        <hideconsole>true</hideconsole>
                        <forceontop>false</forceontop> 
                </player>
    </players>

<rules action="prepend">
        <!-- Bluray ISO/BDMV -->
        <rule filetypes="iso|bdmv|mpls" player="ISO_BDMV_Player"/>
                <!-- Bluray Disc -->
        <rule filetypes="bd|ifo" player="Disc_Player"/>
    </rules>
 </playercorefactory>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:35:
Zal het hier even opzetten hoe ik tewerk ben gegaan, als er iemand wijs uit komt.
Live TV.
Systeem – live tv – bovenste link aanvinken. General – enabled moet aan.
subvenster oke.
PVR IPTV Simple-client dan moet er staan disable.
Configure invullen http://github.com/afedchi...ple/wiki/IPTV-simple-home
Oke. X Home.

Systeem – Add-ons opde bovenste stippellijn klikken.
Enabled Add-ons – PVR clients klik - moet er disable staan en dan Configure
http://file.xbmcmxtv.com/super.m3u (als super niet gaat happy) done
Coach m3u at local storage uitvinken – oke X home EXIT en Start kodi opnieuw.
nu moet je een 2duizen tv channels hebben. :)
link even aangepast was een . vergeten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Thanks! Vanavond niet aan toe gekomen... Morgen mee stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Is er ook een manier om kodi(xbmc) op de humax 5200 te zetten of te streamen,
zodat ik het ook via de tv kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
t-bob schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:57:
Poging proberen waard??

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 05-02-2015 23:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:56
is het mogelijk om een kodi backup (settings en database locatie films enzo van een windows installatie terug te plaatsen naar een openelec instalatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

t-bob schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:57:
kodi heeft een upnp server ingebouwd, en je humax heeft volgens mij een upnp client. (controleer dit voor de zekerheid). Ik zou het gewoon eens proberen, maar verwacht geen gebruiksvriendelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:24:
Zelf heb ik op Windows blu-ray playback perfect werken maar met Openelec wilt het niet. Een schijf wordt wel herkent maar speelt niet af, ook niet na via ssh een keydb.cfg toe te voegen. Las dingen over scripts adden enzo maar ik kom er of niet uit of het lukt niet. Zou het wel graag willen proberen want wil in de toekomst Windows vervangen.
Iemand die dit gelukt is al? Het moet kunnen maar verder kom ik niet.
Ik speel aardig veel fysieke blu-rays af dus dit is echt een deal breaker voor mij, maar windows heeft ook een zeer notoire bug met xbmc/kodi. Zit er weer aan te denken koi eraf te flikkeren en terug te gaan naar mediaportal waarbij dus wel alles goed werkt. Wil het komende week lig nog de tijd geven.

Heb op diverse forums wel wat gelezen maar dat was met de vorige versie van openelec (4) en ook dat niet werend kunnen krijgen. Begin er wellicht aan te denken dat het een bug is maar aangezien het op windows wel kan. Gewoon zo'n aargh momentje dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:23
Donderstraaltje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:31:
[...]
Heb op diverse forums wel wat gelezen maar dat was met de vorige versie van openelec (4) en ook dat niet werend kunnen krijgen. Begin er wellicht aan te denken dat het een bug is maar aangezien het op windows wel kan. Gewoon zo'n aargh momentje dit.
Volgens mij heeft Microsoft destijds aan het Bluray consortium (of hoe zo'n club ook maar mag heten) een fee betaald waarmee ze hun OS uit konden rusten met de nodige DRM ondersteuning. Bij Linux heb je die mogelijkheden niet. Daarmee kan Linux wel Bluray schijven lezen, maar content met DRM kan niet ontcijferd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Het moet kunnen want diverse mensen is het gelukt. Je hebt een bestandje met decryptkeys (keydb.cfg) die je er via ssh opzet. Ook worden blu-Ray's netjes als schijf herkent en komt er de knop schijf afspelen. Alleen vervolgens doet die knop niks, daarvoor hebben anderen weer scripts gemaakt om wat aan die knop te koppelen en dan werkt het vervolgens. Het is mogelijk maar nog geen guide gevonden die voor mij duidelijk genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:31:
[...]
Iemand die dit gelukt is al? Het moet kunnen maar verder kom ik niet.
Ik speel aardig veel fysieke blu-rays af dus dit is echt een deal breaker voor mij, maar windows heeft ook een zeer notoire bug met xbmc/kodi. Zit er weer aan te denken kodi eraf te flikkeren en terug te gaan naar mediaportal waarbij dus wel alles goed werkt. Wil het komende week lig nog de tijd geven.

Je hoeft er Kodi toch niet "af te flikkeren", die werkt toch prima naast MePo. Als je deze toch al volledig geconfigureerd hebt dan is de noodzaak van het verwijderen toch niet aanwezig? Of het moet zijn dat je met schijfruimte zit? Ik installeer binnen Windows altijd beiden zodat ik niets hoef te missen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Meer voor peace of mind, maar zelfs met de 60GB ocz SSD heb ik nog ruimte over. Dan nog ga ik hem niet meer gebruiken. Eigenlijk wil ik een vrij simpele setup met een tv kaart en blu-ray playback en ergens zit er een kink in de kabel. Voor de gein nu met wat overige onderdelen wat gemaakt en een identiek probleem. Het probleem is alleen ligt het aan Windows, kodi of mepo? Alles so far lijkt te wijzen naar kodi helaas, wellicht de tv server plug-in. Maar binnenkort kom ik wel met een topic daarover.
Had gewoon gedacht dat Openelec een mooi alternatief was maar helaas want alleen blu-ray lukt niet.

Onder Windows heb ik blu-Ray's incl menu's en alles zonder externe players werkend, tv groups maar helaas zonder sortering nog en cec plus volledige streaming. Het punt is dat ik al langer wil overstappen naar kodi vanwege wat plug-ins die beter onderhouden worden dan bij mepo, dus afgelopen 2 jaar probeer ik het elk half jaar. Het grootste bezwaar is nu opgelost op Windows; upscaling voor non HD zenders gaat nu net goede kwaliteit.

Maar bouw nu al een kleine 12 jaar htpc's ofzo en stand-by problemen zijn gewoon de vreselijkste, zeker als het van 4 plaatsen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Ik probeer nu al enige tijd voor elkaar te krijgen dat mijn blu-rays netjes worden weergegeven in Kodi maar dit lukt me niet (helemaal).

Mijn folders zien er als volgt uit:

Voor BR films:
*naam film* -> *BDMV & CERTIFICATE*

Voor BR series:
*Naam serie* -> *Episode XX* -> *BDMV & CERTIFICATE*

Kan iemand mij helpen hoe ik dit nu juist kan weergeven in Kodi? Ik gebruik overigens nog XBMC Gotham 13.2 omdat deze op een QNAP NAS draait.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:55:
Ik probeer nu al enige tijd voor elkaar te krijgen dat mijn blu-rays netjes worden weergegeven in Kodi maar dit lukt me niet (helemaal).

Mijn folders zien er als volgt uit:

Voor BR films:
*naam film* -> *BDMV & CERTIFICATE*

Voor BR series:
*Naam serie* -> *Episode XX* -> *BDMV & CERTIFICATE*

Kan iemand mij helpen hoe ik dit nu juist kan weergeven in Kodi? Ik gebruik overigens nog XBMC Gotham 13.2 omdat deze op een QNAP NAS draait.

Alvast bedankt!
Voor mijn blurays gebruik ik: films/bluray/filmnaam (jaartal)/bdmv & certificate of iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:45:
[...]

fsck (-y) /dev/mmcblk0p2 zou het moeten doen (OpenElec 5.01). Dat wat tussen haakjes staat evt weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:23
Hmm de upgrade naar Kodi was voor mij de foute keuze, sinds ik Kodi draai crasht hij constant, minimaal 1x per dag, maar meestal 5x achter elkaar ofzo. Heb al de webserver uitgeschakeld (handig dat ze die bug pas in v15 gaan fixen), maar ook dat helpt niet.

XBMC crashte echt vrijwel nooit. Denk erover om maar alles weg te gooien en terug te gaan naar XBMC, ben ik wel mijn hele library kwijt, maar goed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tboheeren schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:42:
Sinds woensdag binnen. Met OpenElec 5.01 draait het als een zonnetje. Opstarten rond de 15 secs en heb er een 15 themes op staan die allemaal vlot zijn. De enige die wat trager is is Confluence Customizable Mod.
Alles loopt als een trein, voor 40 euri perfecte XMBC doos (ik speel via LAN alles af van de Synology NAS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Paulus07 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:15:
[...]

Voor mijn blurays gebruik ik: films/bluray/filmnaam (jaartal)/bdmv & certificate of iso
En dat wordt allemaal netjes weergegeven in XMBC? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:23:
[...]

En dat wordt allemaal netjes weergegeven in XMBC? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
yup. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7396/15840333824_7553dd8fd4_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Zijn er meer mensen die er last van hebben dat bij nieuwe series/seizoenen geen coverart meer wordt gedownload? Zo ongeveer alles van 2015 heeft geen coverart meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

-RazieL- schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:35:
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat bij nieuwe series/seizoenen geen coverart meer wordt gedownload? Zo ongeveer alles van 2015 heeft geen coverart meer.
Dit werkte bij mij al niet vanaf het begin, 2015 installatie en ik heb er 'antieke' zooi tussen staan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Pagina: 1 ... 136 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]