[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

GroteBozewolf schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 12:53:
[...]

Zodra iemand bevestigd dat het werkt! Reageer even in het bitbucket issue, dan krijg je toegang tot de repo.
yes sir!
Ik ga het vanavond thuis ff testen voor je..
zal het ook ff op bitbucket melden.
kan ik misschien weer fatsoenlijk RTL Autovisie kijken en de vrouw ook weer diverse series ;)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Heb ook kodi op mijn htpc gezet, werkt prima.
Maar weet even niet meer zo snel hoe je nu een niet gescrapte film kan filteren/vinden?

Ik heb bijv 80 films bij movie staan maar op de disk staan er 83, dus 3 niet gevonden.
Maar welke 3..is er iets van een filter optie?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48
ionicdog schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:08:
Heb ook kodi op mijn htpc gezet, werkt prima.
Maar weet even niet meer zo snel hoe je nu een niet gescrapte film kan filteren/vinden?

Ik heb bijv 80 films bij movie staan maar op de disk staan er 83, dus 3 niet gevonden.
Maar welke 3..is er iets van een filter optie?
Missing movie scanner addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Thanks schumi2004, zal die is proberen

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26
Kom er even niet uit. HTPC met Openelec. HTPC is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 50,-€ 50,-
1Asus AM1I-A€ 31,95€ 31,95
1WD Green WD10EZRX€ 48,58€ 48,58
1Raijintek Metis Zilver Window€ 46,50€ 46,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Corsair Force LS 60GB€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,93

Het meeste speelt prima af. Echter heb ik bij bepaalde films ontzettend last van een choppy playback. Als ik op O druk zie ik dat er veel frames worden geskipped. Een voorbeeld van zo'n file is:
  • 1,46 GB
  • DivX MP4 video 720 x 320
  • 25 fps
  • AC-3 audio 448 Kbps, 48 KHz, 16 bit
Geen idee hoe het komt aangezien ogenschijnlijk zwaardere bestanden wél werken. Andere 25 fps video geprobeerd en die werkt wel. Change framerate opties allemaal geprobeerd. Youtube add-on heeft dezelfde problemen (maar dan ook veel frame drops (én skips).
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:48
schumi2004 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:14:
[...]

Missing movie scanner addon.
Thanks, was al een tijdje op zoek naar zoiets. Wel jammer dat je ze vanuit de addon niet kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Ik heb sinds de Kodi beta's en nu ook met de .0 release problemen met het hervatten van gepauzeerde content. Dat werkt ongeveer als volgt: ik start een serie en pauzeer deze voor zeg 10 minuten. Wanneer ik dan het spelen hervat gaan de ondertitels gewoon verder maar het beeld en geluid blijven hangen.

Ik speel media via lan over NFS, heb ook iemand gezien die hetzelfde meldt via SMB.
Iemand anders dit gezien? Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 15:48
DappereDodo schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:47:
[...]

Thanks, was al een tijdje op zoek naar zoiets. Wel jammer dat je ze vanuit de addon niet kunt toevoegen.
Dat is inderdaad jammer ja maar ik doe het soms ook wel eens anders, namelijk.
Als je nu naar filebrowser gaat, dus niet library, dan zie je als je er door bladerd vrij snel welke niet opgenomen zijn want:
- deze hebben of geen rating
- of geen fanart
- of geen description.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

ik heb op XBMCbuntu de addon cdart gedownload. Maar ik kan nergens de optie vinden om te scannen? Ik dacht dat ergens die optie stond, maar als ik in het menu bovenin xbmc/kodi de scan art optie aan klik dan gaat het programma naar het instellingen menu van cdart? Mis ik iets heel simpels want op internet kan ik geen oplossing vinden en ik herinner me dat eerder je gewoon kon scannen met die optie.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:47

Snuffel

Vroem!

Vraagje:

Ik draai Kodi op mijn gewone PC en deze staat via HDMI geschakeld naar de beamer in mijn woonkamer.
Als ik Netflix wil draaien in Kodi, dan gaat dat via Chrome, echter is dat altijd op mijn monitor ipv mijn beamer, en gebruikt hij de normale audio out ipv de optical out (ik gebruik optical out alleen voor Kodi aangezien die staat aangesloten op mijn stereoset in de woonkamer).

De vraag: hoe kan ik het zo inregelen dat zodra ik Netflix start alles full screen wordt doorgepoort op de beamer en dat Chrome (of IE van mijn part) gebruik maakt van mijn optical out?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Ik heb XBMC draaien op mijn QNAP als onderdeel van multimedia station. Mijn vraag is of ik ook in het overzicht apart bijvoorbeeld Kids, Sifi, War enz kan aanmaken? Nuzijn alle ,ovies onder 1 noemer geplaatst en te vinden op de het dashboard. Gelukkig is wel TV-Shows apart aangemaakt maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Snuffel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:18:
Vraagje:

Ik draai Kodi op mijn gewone PC en deze staat via HDMI geschakeld naar de beamer in mijn woonkamer.
Als ik Netflix wil draaien in Kodi, dan gaat dat via Chrome, echter is dat altijd op mijn monitor ipv mijn beamer, en gebruikt hij de normale audio out ipv de optical out (ik gebruik optical out alleen voor Kodi aangezien die staat aangesloten op mijn stereoset in de woonkamer).

De vraag: hoe kan ik het zo inregelen dat zodra ik Netflix start alles full screen wordt doorgepoort op de beamer en dat Chrome (of IE van mijn part) gebruik maakt van mijn optical out?
Misschien dat het hiermee kan? http://www.indievolume.com/tutorial/exclusive.php

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Snuffel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 09:18:
Vraagje:

Wat voor platform? En gebruik je een addon om netflix te starten vanuit kodi?
jefjef schreef op zondag 18 januari 2015 @ 20:49:
Ik heb XBMC draaien op mijn QNAP als onderdeel van multimedia station. Mijn vraag is of ik ook in het overzicht apart bijvoorbeeld Kids, Sifi, War enz kan aanmaken? Nuzijn alle ,ovies onder 1 noemer geplaatst en te vinden op de het dashboard. Gelukkig is wel TV-Shows apart aangemaakt maar toch...
Zoek een skin die custom menu items ondersteund en maak een playlist aan voor de menu items die je wilt hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Natsu op 18-01-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:47

Snuffel

Vroem!

Ik zal eens kijken, dank je.
Wat voor platform? En gebruik je een addon om netflix te starten vanuit kodi?
Windows 8 64 bit en ja ik gebruik een addon om Netflix te starten: de addon van alelec

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van D
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:56
Al een enige tijd draai ik, naar volle tevredenheid Openelec. Alleen sinds de update 5.0 naar Kodi worden bepaalde series niet ge-scrapt, ze worden wel gevonden maar komen vervolgens niet met de info en fanart binnen mijn bestanden of bibliotheek. Als ik deze, per serie, handmatig vernieuw en vervolgens naar “nieuwe inhoud” laat scannen verschijnen deze wel. Dit is geen ramp. Echter wanneer ik de bibliotheek laat opruimen, dan worden deze dus weer uit mijn bibliotheek verwijderd. Dat vind ik wel erg vervelend.

Ik gebruik Sickrage voor het beheer van series. Aan de naamgeving zou het niet moeten liggen, dit heb ik gecontroleerd en er zitten ook mappen bij zonder afleveringen, daarnaast werden deze series voor versie 5.0 wel herkent. Verder staat mijn DB niet lokaal maar op mijn Nas (MySQL). Ik heb het geprobeerd met een lokale DB en een andere scraper dit had geen effect. Ook het verwijderen en opnieuw toevoegen van een serie in Sickrage mocht niet baten. Iemand een tip of suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door van D op 19-01-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Overgegaan naar Kodi en eigenlijk vanaf het begin heb ik al last van vastlopers. Hij schiet terug naar Windows met een foutmelding en daarna moet ik hem opnieuw opstarten. Niet bij een specifieke handeling geloof ik, maar nooit als ik iets aan het kijken ben. Alleen als ik door de menu's blader.

Windows 7 - Kodi - Aeon Nox (Kodi updated uitvoering).

Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

StealthyPeanut schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:23:
Overgegaan naar Kodi en eigenlijk vanaf het begin heb ik al last van vastlopers. Hij schiet terug naar Windows met een foutmelding en daarna moet ik hem opnieuw opstarten. Niet bij een specifieke handeling geloof ik, maar nooit als ik iets aan het kijken ben. Alleen als ik door de menu's blader.

Windows 7 - Kodi - Aeon Nox (Kodi updated uitvoering).

Meer mensen last van?
Dat lijkt op mijn probleem dat ik een pagina terug heb gepost. Ik heb er nog geen oplossing voor
Anthirian schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:52:
Ik heb een tijd geleden de Windows laptop een update gegeven naar Kodi 14. Daarbij heb ik alle belangrijke userdata zoals advancedsettings.xml, passwords.xml, de addon_settings map (vooral voor YouTube cookies, want veel gezeur gehad) en nog wat kleine dingetjes gebackupt en een clean install gedaan. Na terugzetten ondervind ik alleen nogal wat problemen met thumbnails. Regelmatig crasht Kodi omdat het laden van een nieuwe of oude (geen verschil gemerkt) thumbnail te lang duurt.

Ik nam eerst aan dat het kwam omdat de laptop geen content bevat maar alles via shares afspeelt en dat juist niet lekker werkte, maar dat is het probleem ook niet. Ik heb namelijk gewisseld van SMB naar NFS en dat is niet de oplossing. Zelfs voor series die al gescraped zijn en in de library staan verdwijnt soms de poster weer. Opnieuw scrapen of te snel scrollen door de library zorgt dan weer voor een crash. Ik heb al handmatig de map Thumbnails weggegooid en de Textures database verwijderd, maar ook dat hielp niet. Verder heb ik de DDS fanart optie uitgezet via de advanced settings, eveneens zonder resultaat. De debuglog biedt totaal geen houvast, zelfs niet met loglevel op 2. De stacktraces zijn verder niet leesbaar of leeg.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien is het een skin-gerelateerd probleem (Amber, git-versie)? Moet ik hem weer opnieuw installeren en geen settings meenemen?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:11
Al een poos over naar Kodi/Openelec/RPI versie en ik merk dat films/tv series met subtitles altijd uit staat terwijl de subtitle gewoon aanwezig is. Ik moet het dan elke keer handmatig aanzetten en dan werkt het naar behoren voor die film/serie.

Ik heb via de OSD menu al optie aangezet en aangegeven dat hij dat op alles moet toepassen maar helaas werkt dit niet. Bij de volgende film/serie staat die gewoon weer uit.

Hebben andere hier ook last van en dan met name de openelec/rpi users? Op mijn normale Kodi (windows) werkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:26
Waar je de subtitle aanzet in de OSD heb je volgens mij onderaan in datzelfde menu een optie om aan te geven dat je de huidige settings als default wil maken.

[ Voor 5% gewijzigd door tsjoender op 19-01-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Laatst mijn HTPC met XBMC geupdate naar Kodi. Alles ging goed.
Maar ik merk een "flikkering" van kleuren (vooral rood en groen) als ik een film of serie bekijk.
ik dacht eerst dat mijn plasma de geest begon te geven.
Mijn laptop doet het goed met kodi en dezelfde content.
En mijn HTPC getest met een andere video speler en daar was het beeld goed.
Dus weer XBMC geïnstalleerd en alles ziet er weer flikker vrij uit. (gelukkig geen defecte tv)

Maar iemand een dergelijk iets meegemaakt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Die had ik niet gezien.
Heb reeds al de laatste catalyst drivers. (is al een oude onboard VGA kaart)
Net alles gecleaned en gereboot en opnieuw geinstalleerd. Maar helaas.
Zal nog even kijken of er wat te tweaken valt met de huidige drivers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Laatst online: 30-09 22:11
tsjoender schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:52:
Waar je de subtitle aanzet in de OSD heb je volgens mij onderaan in datzelfde menu een optie om aan te geven dat je de huidige settings als default wil maken.
Al gedaan ;)
Raven__NL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:28:

Ik heb via de OSD menu al optie aangezet en aangegeven dat hij dat op alles moet toepassen maar helaas werkt dit niet. Bij de volgende film/serie staat die gewoon weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
is het updaten op ubuntu echt alleen maar een gevalletje van sudo apt-get remove xbmc && sudo apt-get install kodi ?

lijkt me sterk dat het zo simpel is :X maar het is wat ik opmaak uit de wiki.

ik heb trouwens wel een mysql database.

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:24

MsG

Forumzwerver

Dat lijkt me puur een update van de software, waarbij je in kodi dan weer kaal opnieuw zou beginnen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is inderdaad meer een reinstall dan een upgrade.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Gonadan schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:22:
Dat is inderdaad meer een reinstall dan een upgrade.
overigens is dit wel de beste manier, wat ik heb begrepen vanuit diverse berichten van het kodi / openelec forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Laatst online: 27-09 08:00
hmm.. ik denk dat ik dan maar even een versietje oversla.
er zijn niet echt dingen die ik mis op het moment en ik ben ook nog steeds niet gewend aan de nieuwe naam ;)

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Webjunkie schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:06:
hmm.. ik denk dat ik dan maar even een versietje oversla.
er zijn niet echt dingen die ik mis op het moment en ik ben ook nog steeds niet gewend aan de nieuwe naam ;)
enige reden voor mij dat ik ben overgegaan is de GPU deinterlaning en dat de bug dat hij soms vastloopt er uit is. Dit scheelt voor mij inderdaad een hoop, heb sindsdien geen vastloper meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
barrymossel schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:24:
Kom er even niet uit. HTPC met Openelec. HTPC is als volgt:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 50,-€ 50,-
1Asus AM1I-A€ 31,95€ 31,95
1WD Green WD10EZRX€ 48,58€ 48,58
1Raijintek Metis Zilver Window€ 46,50€ 46,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Corsair Force LS 60GB€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,93

Het meeste speelt prima af. Echter heb ik bij bepaalde films ontzettend last van een choppy playback. Als ik op O druk zie ik dat er veel frames worden geskipped. Een voorbeeld van zo'n file is:
  • 1,46 GB
  • DivX MP4 video 720 x 320
  • 25 fps
  • AC-3 audio 448 Kbps, 48 KHz, 16 bit
Geen idee hoe het komt aangezien ogenschijnlijk zwaardere bestanden wél werken. Andere 25 fps video geprobeerd en die werkt wel. Change framerate opties allemaal geprobeerd. Youtube add-on heeft dezelfde problemen (maar dan ook veel frame drops (én skips).
Iemand een idee?
Niemand een idee? Dit moet toch gewoon afgespeeld kunnen worden? Heeft dit te maken met hardwareondersteuning voor het decoderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:12
Kan ook aan de audio instellingen liggen.
Probeer hardwarematig decoderen eens uit te schakelen.
Kijk in de debug log.
Bekijk wat de overeenkomsten zijn van de files die misgaan via mediainfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 15:25
Na jaren MediaPortal gebruikt te hebben ben ik nu aan het kijken naar Kodi.

Ik gebruik het alleen om films, videos (sport) en tv series te kijken.
Nu heb ik in Kodi (default skin) een paar films toegevoegd via het "Videos" menu op het hoofdscherm, zodra ik dit heb gedaan komt er een "Movies" menu item in het hoofdmenu. Prima!
Nu wil ik hetzelfde voor tv series, maar na het toevoegen van een paar afleveringen (van verschillende series) komt er geen "TV series" item in het hoofdmenu. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

In onderstaande screenshot (van de kodi wiki) zie je de hoofdmenu items die ik bedoel ("Movies" en "Tv shows") Movies heb ik dus wel, Tv shows niet. In mediaportal was MyTvSeries een aparte plugin, is dat hier ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/79553151/Kodi_homescreen.jpg

Edit: De tv series die ik toegevoegd heb kan ik wel vinden via het "Videos" menu.

[ Voor 4% gewijzigd door Medjai op 21-01-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Medjai schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:53:

Nu heb ik in Kodi (default skin) een paar films toegevoegd via het "Videos" menu op het hoofdscherm, zodra ik dit heb gedaan komt er een "Movies" menu item in het hoofdmenu. Prima!
Nu wil ik hetzelfde voor tv series, maar na het toevoegen van een paar afleveringen (van verschillende series) komt er geen "TV series" item in het hoofdmenu. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

In onderstaande screenshot (van de kodi wiki) zie je de hoofdmenu items die ik bedoel ("Movies" en "Tv shows") Movies heb ik dus wel, Tv shows niet. In mediaportal was MyTvSeries een aparte plugin, is dat hier ook zo?

[afbeelding]
Heb je tijdens het toevoegen de juiste scraper gebruikt? Dus tvdb of trakt of diegene die je wil gebruiken? Het lijkt erop dat kodi je series niet kan vinden... Dus via video's, add video's, dan map selecteren waar je video's in staan, toevoegen aan bibliotheek en aangeven dat je tv series toevoegt, juiste scraper selecteren en ze worden vanzelf toegevoegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Laatst online: 19-04-2022

[afbeelding]

Edit: De tv series die ik toegevoegd heb kan ik wel vinden via het "Videos" menu.
Heb je bij het aangeven van de serie map ook aangegeven dat deze series bevat en niet per ongeluk leeg gelaten of ook op speelfilm gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Ja ik heb aangegeven dat de map TV shows bevat, de scraper is de default namelijk tvdb.

Er zou dan dus automatisch een hoofdmenu "TV shows" item moeten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Laatst online: 19-04-2022
Medjai schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:20:
Ja ik heb aangegeven dat de map TV shows bevat, de scraper is de default namelijk tvdb.

Er zou dan dus automatisch een hoofdmenu "TV shows" item moeten verschijnen?
Naar mijn weten wel. Vind het een apart probleem. Hoop dat iemand hier weet waarom dit nu niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
De tv series zijn trouwens verpakt in rar files, misschien dat dit het probleem geeft? Ik kan het vanavond checken door ze eens uit te pakken en kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RAR files worden als het goed is gewoon herkend. Vaak ligt het aan de naamgeving of de mappenstructuur. Hoe je dit het beste kunt doen staat beschreven in de eerste post van dit topic bij het onderdeel How To mediabibliotheek

En natuurlijk in de Kodi Wiki

[ Voor 11% gewijzigd door _Vincent_ op 21-01-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
_Vincent_ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:11:
RAR files worden als het goed is gewoon herkend. Vaak ligt het aan de naamgeving of de mappenstructuur. Hoe je dit het beste kunt doen staat beschreven in de eerste post van dit topic bij het onderdeel How To mediabibliotheek

En natuurlijk in de Kodi Wiki
Ah dank, dat is het probleem inderdaad. Iedere TV show moet zijn eigen map hebben blijkbaar (in mediaportal was dit niet nodig).

Hoe doen jullie dat met downloaden dan? Of zetten jullie handmatig de afleveringen in de juiste map?

Wat me ook nog niet lukt is een SMB share toevoegen, hij vraagt om een username en password maar accepteert mijn invoer niet (terwijl die wel goed is). Ik heb iets gelezen over dat homegroup uit moet staan? Is dat nog steeds zo? Ik heb namelijk wel een homegroup (en dit gaf in mediaportal geen problemen)

[ Voor 17% gewijzigd door Medjai op 21-01-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:16
Downloaden van tv series gaat goed met bv sickbeard of sickrage.

Die zet het gelijk goed weg voor je.

[ Voor 25% gewijzigd door BlaBla1973 op 21-01-2015 12:37 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Kun je daar ook torrents mee downloaden? Ik gebruik nu altijd torrentleech icm utorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Als er andere mensen problemen hebben met het postprocessen in Audo sinds upgrade naar Openelec5 met de melding "You need to install python requests library" of pure html in je postprocess log krijgt: als je jouw huidige scripts overschrijft met de nieuwste versie van de AutoProcessTV dir uit de develop branch van SickRage in github (inclusief de lib/requests folder) werkt het weer. Om een of andere reden lijkt de python requests lib te zijn verplaatst (of verwijderd?) in OE5 waardoor het op z'n bek ging.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Medjai schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:38:
Kun je daar ook torrents mee downloaden? Ik gebruik nu altijd torrentleech icm utorrent.
Met SickRage kan dat het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
BlaBla1973 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:36:
Downloaden van tv series gaat goed met bv sickbeard of sickrage.

Die zet het gelijk goed weg voor je.
En Sonarr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Ik heb laatst een Thecus N2520 NAS gekocht, ik zal eens kijken wat de mogelijkheden daarmee zijn (Sickbeard / Sickrage / Sonarr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Amelandbor schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:36:
Kan ook aan de audio instellingen liggen.
Probeer hardwarematig decoderen eens uit te schakelen.
Kijk in de debug log.
Bekijk wat de overeenkomsten zijn van de files die misgaan via mediainfo.
Thanks, ik ga even checken. Hardwarematig video decoderen zorgt juist voor hoog CPU verbruik. Kan eens kijken of er iets mis gaat inderdaad bij de audio. Niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Medjai schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:29:
[...]

Wat me ook nog niet lukt is een SMB share toevoegen, hij vraagt om een username en password maar accepteert mijn invoer niet (terwijl die wel goed is). Ik heb iets gelezen over dat homegroup uit moet staan? Is dat nog steeds zo? Ik heb namelijk wel een homegroup (en dit gaf in mediaportal geen problemen)
Dit heeft niks met Kodi te maken, stel deze vraag in een ander subforum

[ Voor 14% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-01-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Medjai schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:29:
In de Kodi Wiki over SMB zie ik ook dat Homegroup uit moet staan. Heb je de stappen die daar staan beschreven al doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 13:29
DarkSide schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:48:
Die had ik niet gezien.
Heb reeds al de laatste catalyst drivers. (is al een oude onboard VGA kaart)
Net alles gecleaned en gereboot en opnieuw geinstalleerd. Maar helaas.
Zal nog even kijken of er wat te tweaken valt met de huidige drivers.
Had hier hetzelfde problem met Kodi icm Windows. Ligt waarschijnlijk toch aan de drivers, voor oudere videokaarten geeft AMD geen nieuwe drivers meer uit.

Voor mij was Kodi icm Windows een test, ben uiteindelijk weer teruggegaan naar Openelec. Openelec 5 geeft deze problemen niet.

Misschien dat je hier iets mee kan. Is een alternatieve kodi.exe aangeboden zie ik nu (was er nog niet toen ik het probleem constateerde): Link.
En kennelijk aantal aanpassingen aan de driver settings verhelpt het probleem ook. Ik zou zeggen lees de forumposts in de link en probeer het uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Erik070 op 22-01-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Erik070 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:20:
[...]

Had hier hetzelfde problem met Kodi icm Windows. Ligt waarschijnlijk toch aan de drivers, voor oudere videokaarten geeft AMD geen nieuwe drivers meer uit.

Voor mij was Kodi icm Windows een test, ben uiteindelijk weer teruggegaan naar Openelec. Openelec 5 geeft deze problemen niet.

Misschien dat je hier iets mee kan. Is een alternatieve kodi.exe aangeboden zie ik nu (was er nog niet toen ik het probleem constateerde): Link.
En kennelijk aantal aanpassingen aan de driver settings verhelpt het probleem ook. Ik zou zeggen lees de forumposts in de link en probeer het uit.
Klopt geen nieuwere versie dan 13,9.
En ik las toevallig vanochtend de posts uit de link die je opgeeft.
Voorlopig hou ik het even bij gotham.
Maar zal bij een update van helix nog wel een keer kijken. En dan evt software matig.
Anders nog even volhouden met gotham totdat ik een nieuwe HTPC ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Die flikkeringen had ik ook.
de 14.1 testversie geeft hier geen problemen
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=213108

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hmmmz dan toch maar eens kijken dan.....
Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:30

[afbeelding]

Standaard staat het TV shows menu item (in tegenstelling tot Videos) op hidden. Dit kun je vinden bij de instellingen van de confluence screen onder Home Window options.
Zelf heb ik Videos overigens wel op hidden gezet en Movies van hidden afgehaald maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Net helix 14.1 RC geinstalleerd en geen last meer van flikkeringen.

Tnx cypher21 voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Heeft iemand hier enig succes met emulatoren als MAME onder Kodi? Ik heb een asrock ht330 (ION) met openelec, maar 4krijg het niet aan de praat helaas. Openelec werkt fijn en licht, maar voor meer dan media afspelen cq streamen is het geen aanrader. Wat mij betreft.

Retroarch is beschikbaar buiten een repository om, maar ik krijg dit package niet geinstalleerd. GenerIc package geeft ontbrekende dependencies meldingen, ion package geeft meldingen.
tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

WildeBeestje schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:51:
[...]

[...]

Zoek een skin die custom menu items ondersteund en maak een playlist aan voor de menu items die je wilt hebben.
ik zag al dat AEON MQ5 ondersteunde eigen presets aan te maken. ga het uit proberen en laat het hier weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
GroteBozewolf schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:54:
Voor mensen die SBS 9 kijken: ik heb zojuist het SBS kanaal van XBMC Online TV een update gegeven zodat je nu ook SBS 9 uitzendingen kan kijken. De update voor het kanaal (versie 3.5.2.1) zou automatisch binnen moeten komen als je de XOT Repository gebruikt.
Ik zag dat je weer een update gedaan had aan je addon. Nu is het alleen zo dat bij veel series de addon aangeeft dat er geen afleveringen gevonden zijn?

Mijn vriendin kijkt bijvoorbeeld altijd gtst. Als je die aan klikt geeft ie die melding. Eigenlijk bij elke serie die ik daarna probeerde gaf hij dezelfde melding?

Als ik een live tv stream aan klik van 101 tv, werkt dat wel gewoon? Weet je wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 22:17
Ik heb XBMC draaien op mijn MiniMX Neo 8. Dat gaat prima en na wat dagen tunen heb ik bijna alles zo staan zoals gewenst.
Ik heb mijn films op mijn Nas staan. Deze heb ik als SMB locatie toegevoegd bij Videos als volgt:

Videos>Filmnaam

Nu wil ik eigenlijk dat ik de films zie als Afbeelding zoals bv.Medjai ook heeft in zijn voorbeeld. Helaas wil dat niet lukken. In de openingspost zie ik ook niet wat ik fout doe. Uiteraard gebruik ik wel de standaard skin

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
steefje schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 14:47:
Ik heb XBMC draaien op mijn MiniMX Neo 8. Dat gaat prima en na wat dagen tunen heb ik bijna alles zo staan zoals gewenst.
Ik heb mijn films op mijn Nas staan. Deze heb ik als SMB locatie toegevoegd bij Videos als volgt:

Videos>Filmnaam

Nu wil ik eigenlijk dat ik de films zie als Afbeelding zoals bv.Medjai ook heeft in zijn voorbeeld. Helaas wil dat niet lukken. In de openingspost zie ik ook niet wat ik fout doe. Uiteraard gebruik ik wel de standaard skin
Heeft xbmc je films wel opgenomen in de bibliotheek? Dus de juiste scraper geselecteerd en deze alle info + hoezen en fanart laten downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verder kan het zijn dat je de bibliotheekmodus/librarymodus nog niet aan hebt staan. Bij Confluence zit dat in het menu aan de linkerkant van de films, bij bijv. Eminence vind je die optie juist in het menu wat aan de rechterkant van de films verschijnt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 22:17
Ik zal het zo eens testen. Qua scraper gebruik ik de standaard, maar wil wel eens proberen met een ander.
De Bibliotheekmodus kan het zo maar eens zijn, die term ben ik nog niet tegen gekomen. Ga ik eens proberen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 19:49
Hebben anderen ook problemen met Netflixbmc? Van de ene op andere dag krijg ik nu een foutmelding bij het script. Geen enkele lijst wil meer laden.

Ik zit op Windows 7 32bits overigens, op Gotham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 15-09 23:31
wizzlewaxx schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:07:
[...]

Ik zag dat je weer een update gedaan had aan je addon. Nu is het alleen zo dat bij veel series de addon aangeeft dat er geen afleveringen gevonden zijn?

Mijn vriendin kijkt bijvoorbeeld altijd gtst. Als je die aan klikt geeft ie die melding. Eigenlijk bij elke serie die ik daarna probeerde gaf hij dezelfde melding?

Als ik een live tv stream aan klik van 101 tv, werkt dat wel gewoon? Weet je wat hier aan de hand is?
Ja, dat weet ik! RTL heeft wat veranderd in hun API. Als je even een bugje inschiet (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) ga ik het fixen.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14
GroteBozewolf schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 23:35:
[...]

Ja, dat weet ik! RTL heeft wat veranderd in hun API. Als je even een bugje inschiet (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) ga ik het fixen.
En ik maar denken dat het lag aan mijn handmatige installatie van de nightly versie op xbmc :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Senaxx schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:37:
[...]

En ik maar denken dat het lag aan mijn handmatige installatie van de nightly versie op xbmc :/
RTL is bezig met wat aanpassingen in hun RTL XL. Zo moet je voor alles ouder dan 1 week gaan betalen.

Hierdoor veranderd de API ook regelmatig. Omdat ik mijn eigen addon weinig gebruik merk ik het niet (Mijn vrouw attendeerde me op de betaalde afleveringen) meteen.

Maar: doen de RTL streams het met de nightly nu beter? Als je DVDPLAYER selecteert?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
Zijn er eigenlijk personen hier die Kodi echt al als vervanger van hun TV hebben? Ik heb een Minix aangeschafd, de PVR-client geinstalleerd, de nodige addons erbij om series te kijken, maar vanwege kwaliteit van de PVR en het toch net wat te lang laden, gebruik ik het eigenlijk te weinig. Ik kom graag tot nieuwe inzichten, dus vandaar mijn vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Tjah, vervanger van TV... Ik kijk geen normale TV meer, dus dat klopt wel, maar ik kijk ook geen 'reguliere' shows die je niet op andere wijze kunt vinden dus ik heb ook geen poging gedaan om PVR systemen in elkaar te klussen. Ik heb een flinke backlog aan films/series waar ik vrije tijd mee kan opvullen en ik kan het nieuws via addons zien: klaar.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Laatst online: 07:48
Sheva schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 01:59:
Zijn er eigenlijk personen hier die Kodi echt al als vervanger van hun TV hebben? Ik heb een Minix aangeschafd, de PVR-client geinstalleerd, de nodige addons erbij om series te kijken, maar vanwege kwaliteit van de PVR en het toch net wat te lang laden, gebruik ik het eigenlijk te weinig. Ik kom graag tot nieuwe inzichten, dus vandaar mijn vraag..
Yep, al jaren. De interface van mn Philips TV is zo ruk dat ik vrij snel op xbmc/tvheadend ben overgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Ik gebruik al jaren me TV niet meer als TV, maar als monitor. Eerst met Windows Media Center icm. een Anysee E30 Plus en sinds een jaar of 2 / 3 ? Kodi met 2x Digital Devices (dus 4 tuners) icm. ArgusTV.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 29-09 19:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Hier ook, echter Argus-TV als back-end en als front-end Kodi (slaapkamer) & MediaPortal (woonkamer).

Een nadeeltje nog van Kodi is dat als je een opname bekijkt terwijl deze nog opgenomen wordt, dat de player het eindpunt niet goed berekend. Op het moment dat je naar het einde springt, dan zal het afspelen stoppen.

Overigens bekend probleem en ik verwacht dat dit binnenkort(nieuwe release) opgelost gaat zijn!

Ben zelf al een tijdje aan het kijken of compleet overstappen naar Kodi (van MediaPortal) interessant is, vooral vanwege minder overhead (OpenElec bijv). Een andere feature die als ik het goed zag op github in de nieuwe release gaat komen is incrementeel skippen (1min, 3min, 5min, etc.), dit is een feature die ik nu toch wel redelijk mis.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb kodi nu op mijn Android telefoon geïnstalleerd en werkt best goed. Alleen de standaard skin is niet echt fijn op een telefoon, te klein. En de re-touched is nog onhandiger. Heeft iemand een aanrader voor skin op een touchscreen, mijn scherm is 5,5"
Uiteraard al gegoogled maar ik vond eigenlijk vrijwel niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
GroteBozewolf schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 01:08:
[...]

RTL is bezig met wat aanpassingen in hun RTL XL. Zo moet je voor alles ouder dan 1 week gaan betalen.

Hierdoor veranderd de API ook regelmatig. Omdat ik mijn eigen addon weinig gebruik merk ik het niet (Mijn vrouw attendeerde me op de betaalde afleveringen) meteen.

Maar: doen de RTL streams het met de nightly nu beter? Als je DVDPLAYER selecteert?
Ik had de hele plugin inclusief channels verwijderd, en daarna een handmatige installatie (via zip) gedaan van de plugin en daarna los de channels. Maar RTL deed het niet (vanwege de api veranderingen, dan moet ik hier eerst geupdate channels voor hebben?) en ik kon in de settings van de nightly versie niet de optie vinden om dvdplayer standaard te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 24-01-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:06
Vraagje aan GroteBozewolf (iemand anders die het weet mag het ook zeggen):
Hoe kan ik XOT favorieten toevoegen aan mijn homescreen? Ik gebruik de standaard Confluence skin.

Indien het niet mogelijk is, kan ik de XOT favorieten wel toevoegen aan Kodi favorieten? Want nu kan ik telkens slechts 1 onderdeel van XOT aan Kodi favorieten toevoegen, maar ik wil alle XOT favorieten in 1 klik openen.

De reden dat ik dit wil is omdat ik graag de afstandsbediening van mijn tv wil gebruiken en die ondersteund geen long click van het ok-knopje, wat nodig is om dat menuutje te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:39:
Ik heb kodi nu op mijn Android telefoon geïnstalleerd en werkt best goed. Alleen de standaard skin is niet echt fijn op een telefoon, te klein. En de re-touched is nog onhandiger. Heeft iemand een aanrader voor skin op een touchscreen, mijn scherm is 5,5"
Uiteraard al gegoogled maar ik vond eigenlijk vrijwel niets
Helaas geen aanrader, zit ook nog met de standaard skin op Android. Moet wel zeggen dat Kodi goed werkt (gebruik het als LiveTV voor TvHeadend, Ziggo-app alternatief).
Heb je btw. ook dat als je Kodi afsluit, hij nog vaak een crash melding laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

HollowGamer schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:05:
[...]

Helaas geen aanrader, zit ook nog met de standaard skin op Android. Moet wel zeggen dat Kodi goed werkt (gebruik het als LiveTV voor TvHeadend, Ziggo-app alternatief).
Heb je btw. ook dat als je Kodi afsluit, hij nog vaak een crash melding laat zien?
Ik heb nog alleen Genesis geprobeerd en dat werkt prima. Soms wel een stream die niet opent, maar dat heb ik op de laptop ook en ligt volgens mij aan de streams zelf. Niet aan de Kodi installatie.
Ik heb tot nu toe nog geen foutmelding gehad (ik heb ook niets aangepast aan de instellingen, alles staat nog op standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
baba420 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:31:
Vraagje aan GroteBozewolf (iemand anders die het weet mag het ook zeggen):
Hoe kan ik XOT favorieten toevoegen aan mijn homescreen? Ik gebruik de standaard Confluence skin.

Indien het niet mogelijk is, kan ik de XOT favorieten wel toevoegen aan Kodi favorieten? Want nu kan ik telkens slechts 1 onderdeel van XOT aan Kodi favorieten toevoegen, maar ik wil alle XOT favorieten in 1 klik openen.

De reden dat ik dit wil is omdat ik graag de afstandsbediening van mijn tv wil gebruiken en die ondersteund geen long click van het ok-knopje, wat nodig is om dat menuutje te openen.
Je kunt elke folder en video vanuit XOT aan de Kodi favorieten of de XOT favorieten toevoegen. Dat gaat in beide gevallen via het context menu. Let er wel op dat het zo kan zijn dat deze bij een nieuwe XOT versie niet meer werken.
Senaxx schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:19:
[...]
Ik had de hele plugin inclusief channels verwijderd, en daarna een handmatige installatie (via zip) gedaan van de plugin en daarna los de channels. Maar RTL deed het niet (vanwege de api veranderingen, dan moet ik hier eerst geupdate channels voor hebben?) en ik kon in de settings van de nightly versie niet de optie vinden om dvdplayer standaard te maken?
In de settings van de XOT Nightly (die heeft dus XOT versie 3.5.3) komt enkel op de rPi (dus geen enkel ander systeem) de optie "Raspberry Pi Player" in de add-on settings van XOT. Onder de Algemene/Generic settings, bijna helemaal onderaan de lijst. Installeren van de nightly is eenvoudig:
  • Verwijder alle net.rieter.xot..... folders (behalve de net.rieter.xot.repository) van je systeem.
  • Download the repo zip en zet de inhoud in de je Kodi add-on folder.
  • Start XOT een keertje op
  • Krijg je bij de eerste keer geen kanalen, no problemo, nog een keertje proberen (via "Video Addons -> XBMC Online TV").
  • Daarna in de settings kijken (niet van te voren dus, aangezien ik settings dynamisch genereer tijdens de eerste run).
Je kunt het ook met het iRTL kanaal proberen, die doet het wel en gebruikt dezelfde brakken RTL streams.

Het nieuwe RTL kanaal is er nog niet, eigenlijk alleen maar omdat nog niemand de bug heeft gemeld via de bugtracker (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues). En zonder bug kan ik geen test versie uploaden en kan het dus ook door niemand worden getest of het daarna weer werkt. Dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb in de add-ons bij Video en TV shows in the configuration "Ratings" op IMDB gezet, maar ik zie toch nog die gare ratings van TheMovieDB.

Hoe kan je echt switchen naar IMDB scrapen? Vooral met Pulsar is dat nog wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
GroteBozewolf schreef op zondag 25 januari 2015 @ 00:39:

In de settings van de XOT Nightly (die heeft dus XOT versie 3.5.3) komt enkel op de rPi (dus geen enkel ander systeem) de optie "Raspberry Pi Player" in de add-on settings van XOT. Onder de Algemene/Generic settings, bijna helemaal onderaan de lijst. Installeren van de nightly is eenvoudig:
  • Verwijder alle net.rieter.xot..... folders (behalve de net.rieter.xot.repository) van je systeem.
  • Download the repo zip en zet de inhoud in de je Kodi add-on folder.
  • Start XOT een keertje op
  • Krijg je bij de eerste keer geen kanalen, no problemo, nog een keertje proberen (via "Video Addons -> XBMC Online TV").
  • Daarna in de settings kijken (niet van te voren dus, aangezien ik settings dynamisch genereer tijdens de eerste run).
Je kunt het ook met het iRTL kanaal proberen, die doet het wel en gebruikt dezelfde brakken RTL streams.

Het nieuwe RTL kanaal is er nog niet, eigenlijk alleen maar omdat nog niemand de bug heeft gemeld via de bugtracker (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues). En zonder bug kan ik geen test versie uploaden en kan het dus ook door niemand worden getest of het daarna weer werkt. Dus.....
Ah, ik kan ze natuurlijk ook in de kodi addon folder gewoon mikken 8)7 ipv moeilijk te doen via zipjes maken en deze te installen :P

Ik zal komende zondag dit even proberen! en kijken of ik een log voor je kan produceren voor de RTL kanalen, en de bug melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
Ik zal de bug ook nog even melden. Alleen nog geen tijd voor gehad. Zal kijken of ik het later op de dag even kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb sinds kort de PVR functie goed werkende icm DVBlink. Zappen gaat bijzonder traag maar dat neem ik even voor lief. Wat mij opviel is dat er geen short-cut is voor opnemen. Ik wil graag mijn harmony hierop programmeren.

Weet iemand die? Of hoe zou ik dat voor elkaar kunnen krijgen? Het is best irri om eerst op ok te moeten drukken, dan opzij enz. 8)7

Een soortgelijke shortcut zoek ik ook voor het syncronisatie balkje voor subtitles om te kunnen tweaken... 8)

voorheen deed ik dit in de keyboard.xml maar die staat niet meer in mijn userdata folder? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Spam op 26-01-2015 16:25 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:06

bonyuri

Investigator!

keyboard.xml kun je toch nog steeds aanmaken?
Zo staat "advancedsettings.xml" er ook niet standaard bij, maar hier kijkt hij nog steeds naar.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-09 16:42
Megamind schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:10:
Ik heb in de add-ons bij Video en TV shows in the configuration "Ratings" op IMDB gezet, maar ik zie toch nog die gare ratings van TheMovieDB.

Hoe kan je echt switchen naar IMDB scrapen? Vooral met Pulsar is dat nog wel handig.
Als het goed is worden nieuw gescrapete media dan wel van imdb ratings voorzien, maar de oude info wordt niet vernieuwd. Je kunt deze addon gebruiken om alleen de rating te vernieuwen: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=107331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai nog steeds de versie voor Kodi (13?) maar heb geen idee hoe ik dat ding nou zelf kan laten updaten. Als ik in het menu laat zoeken naar updates zegt ie wel dat er een nieuwe versie is... maar en dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
bonyuri schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:38:
keyboard.xml kun je toch nog steeds aanmaken?
Zo staat "advancedsettings.xml" er ook niet standaard bij, maar hier kijkt hij nog steeds naar.
Duidelijk, dan ga ik daar eens naar kijken. Nu alleen nog het commando vinden voor subtitle time shift en record...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:04
DennusB schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:19:
Ik draai nog steeds de versie voor Kodi (13?) maar heb geen idee hoe ik dat ding nou zelf kan laten updaten. Als ik in het menu laat zoeken naar updates zegt ie wel dat er een nieuwe versie is... maar en dan?
Welk OS? OpenELEC? Dan moet je handmatig updaten.
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 19:39
@Grotebozewolf:

Wat is precies het voordeel van XOT Nightly? Ik gebruik XOT nu gewoon in Confluence op de rasppi in combi met OpenElec.

Werkt gewoon fantastisch. Enige nadeel wat ik heb is dat ik bij UZG vaak moet klikken op "meer programma's" aangezien er maar een stuk of 10 per pagina komen, en geknipte programma-items in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:27:
[...]

Duidelijk, dan ga ik daar eens naar kijken. Nu alleen nog het commando vinden voor subtitle time shift en record...
Sorry maar ik krijg het niet werkende. Ik heb in mijn userdata folder ( %APPDATA%\kodi\userdata) naast verscheidene xml files de keyboard.xml toegevoegd en hij wil 'm gewoon niet inlezen. De andere xml files worden wel ingelezen.

Dit is wat erin staat. Het maakt ook niets uit als ik het in keymap folder zet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <r mod="ctrl">PlayerControl(Record)</r>
      <s mod="ctrl">subtitledelay</s>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

Dan maar de keymap editor geprobeerd maar dat levert nog steeds niets op :( Deze maakt een gen.xml file aan in keymap folder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<keymap>
    <!--This file is automatically generated by Keymap Editor, do not edit.-->
    <pvr>
        <keyboard>
            <key id="61522">record</key>
        </keyboard>
    </pvr>
    <videos>
        <keyboard>
            <key id="61524">subtitledelay</key>
        </keyboard>
    </videos>
</keymap>

Ik doe vast iets heel doms |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Dennisdn schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:17:
@Grotebozewolf:

Wat is precies het voordeel van XOT Nightly? Ik gebruik XOT nu gewoon in Confluence op de rasppi in combi met OpenElec.

Werkt gewoon fantastisch. Enige nadeel wat ik heb is dat ik bij UZG vaak moet klikken op "meer programma's" aangezien er maar een stuk of 10 per pagina komen, en geknipte programma-items in de lijst staan.
De Nightly Repo bevat gewoon de allerlaatste code updates die ik doe, dus nog voordat ze officieel worden gereleased. Voor de mensen die de nieuwste features gelijk willen. Maar, nieuwe features betekent ook nieuwe bugs en geen auto updates.

Wat betreft de lijsten met "Meer.....". Dat is gewoon zoals het bij sommige omroepen gaat. Daar hebben ze geen volledige lijst en krijg je die "Meer ....". En om alles toch wat vlotter te laten verschijnen, heb ik er voor gekozen om niet een x aantal pagina's op te halen.

Wat betreft de RTL kanalen die het niet lekker doen: Heb toch zelf maar een bug ingeschoten in mijn eigen issue tracker. Het zou weer moeten werken (update net de deur uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
WildeBeestje schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:15:
[...]

Als het goed is worden nieuw gescrapete media dan wel van imdb ratings voorzien, maar de oude info wordt niet vernieuwd. Je kunt deze addon gebruiken om alleen de rating te vernieuwen: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=107331
Heb deze geprobeerd, lijkt voor Movies wel goed zijn gegaan maar Pulsar geeft nogsteeds die gare TheMovieDB ratings.

Ben vandaag overgestapt naar een oud intel bordje naar Raspbmc op de Pi, dat is soepel geworden zeg! Alleen jammer dat ik mijn blu-ray speler nu moet missen..

[ Voor 14% gewijzigd door Megamind op 27-01-2015 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 19:39
@Grotebozewolf

Dank voor het uitgebeide antwoord! Dan blijf ik gewoon de niet-night-versie gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

iemand hier ook problemen met subtitles binnen Kodi? Het zoeken gaat tergend traag (enkele minuten zelfs), terwijl ik hiervoor nog Frodo draaide en de subs binnen enkele seconden (vaak een fractie van, bijna instant) op mijn scherm stonden...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35
Heb nu mijn XBMC al een tijdje naar zijn knoppen is.
Haalt geen art meer op etc..
Ben ik overgestapt naar Kodi, echter als ik dezelfde smart playlists aanmaak voor Kodi dan gebeuren er rare dingen.

Heb een 720p TV playlist met een simple path - contains en dan een wijzer naar de map.
Zo heb ik er ook een voor SD TV content en b.v. Concert video's

Geen enkele werkt eigenlijk echt goed, series die onder XBMC prima worden gescraped van de tvdb staan er gewoon niet Survivor (en) CBS bijvoorbeeld zie ik niet.
70 concert video's, zie er maar 17..

Wordt er een bietje lijp van.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
LuNaTiC schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:35:
iemand hier ook problemen met subtitles binnen Kodi? Het zoeken gaat tergend traag (enkele minuten zelfs), terwijl ik hiervoor nog Frodo draaide en de subs binnen enkele seconden (vaak een fractie van, bijna instant) op mijn scherm stonden...
Nee geen problemen mee. Loopt helemaal prima hier.

Wat wel vreemd is bij mij is dat hij 1 film niet wil inladen. Misschien omdat de titel lijkt op een andere film?
Degene die hij wel inleest is The.Disappearance.of.Eleanor.Rigby.Her.2013.720p.BluRay.x264-ROVERS[rarbg]
maar welke hij niet inleest is: The.Disappearance.of.Eleanor.Rigby.Him.2013.1080p.BluRay.x264-ROVERS[rarbg]

Iemand een idee?

PS Ik weet overigens niet of het hier verboden is om dergelijke titels in een post te plaatsen? Anders haal ik de post wel weer weg.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
PuckStar schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:16:
[...]
[knip]

Wat wel vreemd is bij mij is dat hij 1 film niet wil inladen. Misschien omdat de titel lijkt op een andere film?
Degene die hij wel inleest is The.Disappearance.of.Eleanor.Rigby.Her
maar welke hij niet inleest is: The.Disappearance.of.Eleanor.Rigby.Him

[knip]
Heb je wel een *.nfo bestand bij ieder film geplaatst waarin de juiste IMDB link is opgenomen?
Voeg jij de films zo toe aan je bibliotheek zoals je ze "gevonden" hebt? Zo ja, verander de benaming is zoals deze op IMDB te vinden is?

[opslag]\The Disappearance of Eleanor Rigby Him (2014)\The Disappearance of Eleanor Rigby Him.mkv

Er is ook nog een "Them" versie, die wordt ook goed gevonden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10 23:15
hardware-lover schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:36:
[...]

Heb je wel een *.nfo bestand bij ieder film geplaatst waarin de juiste IMDB link is opgenomen?
Voeg jij de films zo toe aan je bibliotheek zoals je ze "gevonden" hebt? Zo ja, verander de benaming is zoals deze op IMDB te vinden is?

[opslag]\The Disappearance of Eleanor Rigby Him (2014)\The Disappearance of Eleanor Rigby Him.mkv

Er is ook nog een "Them" versie, die wordt ook goed gevonden?
Er staan nfo bestanden in en in die bestanden staat respectievelijk:
"http://www.imdb.com/title/tt1531924"
en
"http://www.imdb.com/title/tt3720788"
Dus dat klopt.

Ik voeg films toe door ooit mijn films folder locatie opgegeven te hebben en sindsdien regelmatig Update Library te doen.
Ik heb de film nu gezocht in Kodi via Files, en dan staat die er wel. Toen ik die probeerde toe te voegen zei hij dat hij het niet konden vinden en of ik de filename wilde aanpassen. Alles na Him gestript en toen vond hij em wel.
Blijkbaar kijkt hij dus niet alleen naar nfo bestanden.
Maar vreemd dus dat Her wel automatisch ging en Him niet.
Anyway tis nu gelukt :)

Them bestaat ook inderdaad, maar die heb ik niet. Ik ga ze liever 1 voor 1 bekijken :).

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik bekijk films ook altijd één voor één :+

Maar "them" is blijkbaar de laatste van de drie, de andere twee zijn in Nederland tegelijk verschenen volgens IMDB.

Scrapen gaat wel goed maar toch laat ie "Him" niet bij de laatst toegevoegde films zien. Deze komt wel tevoorschijn als ik op naam sorteer. Gescraped binnen MediaPortal (foei, mond spoelen), komen ze wel allemaal tevoorschijn, ongeacht de sortering. De scraper van Kodi lijkt een beetje in de war te raken bij dit soort titel overeenkomsten denk ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

jefjef schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:02:
[...]

ik zag al dat AEON MQ5 ondersteunde eigen presets aan te maken. ga het uit proberen en laat het hier weten
Jammer genoeg dus niet,
iemand een tip betreffende een skin waar ik dus presets kan maken, dus buiten Movies, TV Shows, ook Kids, Scifi enz kan aanmaken en daaronder de desbetreffende films kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Weet je dat zeker? In Frodo kon het met Aeon wel iig. Ik heb ook weer Aeon geïnstalleerd onder Kodi alleen nog niet geprobeerd om weer presets te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
jefjef schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:39:
[...]

Jammer genoeg dus niet,
iemand een tip betreffende een skin waar ik dus presets kan maken, dus buiten Movies, TV Shows, ook Kids, Scifi enz kan aanmaken en daaronder de desbetreffende films kan plaatsen
Dat kan zeker weten wel! Kan met bijna elke skin die het hoofdmenu kan customizen. Ik gebruik zelf Eminence en refocus. Met een video afspeellijst aangeven wat voor soort afspeellijst je wil maken (bijvoorbeeld animatie voor kinderen. Dan in de skin instellingen een video afspeellijst toevoegen en voila.

Ik heb een tijd Aeon Mq5 en Nox 5 gebruikt en bij beide skins is dit mogelijk...

Edit: als je precieze handleiding wil hoor ik het wel. Dan zal ik stap voor stap uitleggen hoe dit werkt...

[ Voor 7% gewijzigd door wizzlewaxx op 28-01-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 17:48
Ik draai kodi 14.0 op een ouya. Zeer tevreden over, sinds kodi kan ik nu zelfs 60fps 720p soepel afspelen. Wel vroeg ik me af of je de buttons kunt remappen vd ouya controller, ik mis bijv 'o'

Er schijnt gewerkt te worden aan n joystick api, maar kon deze nog niet vinden, tips?

Ontspan.

Pagina: 1 ... 135 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]