[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 146 Laatste
Acties:
  • 1.081.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35
Dit weekend ben ik ook weer anderhalve dag bezig geweest met mijn OpenELEC, maar ben wel even klaar met XBMC en OpenELEC ook.

Ik draaide altijd op een oude versie en heb een tijdje geleden geüpdate naar 4.2. Database werkte daarna nog, maar alle fanart van van muziek en video's was weg of niet meer goed. En alles in één keer updaten werkte ook niet.

Dit weekend maar eens geprobeerd naar 5 te gaan. Bracht geen soelaas. Daarna maar eens mijn database proberen over te zetten naar MySQL. Export gedaan (zoals op de wiki beschreven staat), maar die is vervolgens niet opgeslagen. Het omzetten naar MySQL lukte uiteindelijk redelijk, maar de wijze waarop rechten benodigd zijn vind ik al veelzeggend voor het niveau van deze software.

De films heb ik sowieso niet meer werkend gekregen en heb mijn muziek maar opnieuw geïmporteerd. Helaas pakt hij weer slechts in 2% afbeeldingen erbij, terwijl met mijn oude versie alles altijd 100% werkte.

Het spijt me om te zeggen, maar ik vind het volwassenheidsniveau van de applicatie echt bedroevend als ik dat vergelijk met andere opensource-software. Je merkt echt duidelijk dat XBMC niet wordt gebruikt in zakelijke omgevingen en dat releases niet komen op het moment dat iets stable is, maar wanneer er weer een aantal nieuwe features moeten worden vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Bijzondere ervaring Dennis. Ik draai al jaren een shared MySQL database met verschillende versies van Kodi (XBMC) en OpenElec. Belangrijkste waar je voor moet zorgen is, dat alles op dezelfde versie zit bij een versie bump zit in de meeste gevallen ook een database aanpassing, waardoor je als je verschillende versies van KODI draait je ook verschillende databases krijgt.

Ook importeren is geen enkel probleem, waar je waarschijnlijk de mist in bent gegaan, is dat je de database in 1 file hebt geexporteerd, terwijl je hem in meerdere files moet exporteren als je hem weer netjes wilt kunnen importeren.

Dat het qua rechten wat netter kan ben ik wel met je eens. Maar de beschrijving in de wiki is behoorlijk gesimplificeerd, je kan de rechten zelf verder inperken (zonder problemen) als je weet hoe databases en rechten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tsja. Bij mij draait het enorm stabiel met 100% artwork. Kan ik dan concluderen dat Kodi het meeste volwassen product ooit is, dat alleen wordt vrijgegeven als het 100% stabiel is?
Nee, dat zou net zo kort door de bocht zijn.

Maar mischien moet je eens wat meer in de (debug) logs kijken waarom het bij jou fout gaat. Als je veel verstand van de software development cycle hebt moet dat vast geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik vind het leuk en goed om te horen dat het bij anderen wel succesvol werkt. Als ik weer wat motivatie heb opgebouwd, ga ik maar eens een clean install doen van OpenELEC 5. Ga er vanuit dat alles dan uiteindelijk wel weer werkend moet zijn te krijgen. Gelukkig heb ik niet zo'n bijzondere installatie en doe alleen de standaard meuk met 1 andere template (geen andere add-ons). Enige wat ik dus kan bedenken is dat ik kwijt ben welke films ik al gezien heb, maar dat vind ik niet zo boeiend.

De logs kom ik inderdaad een heel eind mee, zo kwam ik er ook achter waarom hij geen database in MySQL aanmaakt. Wat ik nu trouwens heb gedaan is de rechten voor MySQL gewoon na het aanmaken flink gesnoeid, maar zodra je gaat upgraden ben je dus weer even de pineut.

Overigens draaide de vorige versie bij mij ook altijd goed, maar sinds de eerste upgrade is het slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iemand een simpele methode gevonden om op iOS ook versie 14 te krijgen? Met de gewone repository blijft ie op 13.2 steken momenteel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
Dennis schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:00:
Dit weekend ben ik ook weer anderhalve dag bezig geweest met mijn OpenELEC, maar ben wel even klaar met XBMC en OpenELEC ook.

Ik draaide altijd op een oude versie en heb een tijdje geleden geüpdate naar 4.2. Database werkte daarna nog, maar alle fanart van van muziek en video's was weg of niet meer goed. En alles in één keer updaten werkte ook niet.

Dit weekend maar eens geprobeerd naar 5 te gaan. Bracht geen soelaas. Daarna maar eens mijn database proberen over te zetten naar MySQL. Export gedaan (zoals op de wiki beschreven staat), maar die is vervolgens niet opgeslagen. Het omzetten naar MySQL lukte uiteindelijk redelijk, maar de wijze waarop rechten benodigd zijn vind ik al veelzeggend voor het niveau van deze software.

De films heb ik sowieso niet meer werkend gekregen en heb mijn muziek maar opnieuw geïmporteerd. Helaas pakt hij weer slechts in 2% afbeeldingen erbij, terwijl met mijn oude versie alles altijd 100% werkte.

Het spijt me om te zeggen, maar ik vind het volwassenheidsniveau van de applicatie echt bedroevend als ik dat vergelijk met andere opensource-software. Je merkt echt duidelijk dat XBMC niet wordt gebruikt in zakelijke omgevingen en dat releases niet komen op het moment dat iets stable is, maar wanneer er weer een aantal nieuwe features moeten worden vrijgegeven.
Ik gok dat in jouw database export heb urls als Image locaties staan , maar lokale paden. Heb ik ook wel eens gehad en dan werkt het niet met een shared database. Dat heb ik toen 1x helemaal opnieuw en goed ingeregeld en daarna nooit meer problemen mee gehad.

Wat betreft de database rechten: dat heeft Kodi nodig omdat hij de complete database moet kunnen aanmaken.

Ik sluit me aan bij de rest : Kodi is het meest volwassen stukje htpc software dat er te vinden is.... Maar in elke software zitten wel wat voutjes. Maar dat zijn nooit zo'n spectaculaire dingen bij Kodi.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:02
GroteBozewolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:38:
[...]

Ik gok dat in jouw database export heb urls als Image locaties staan , maar lokale paden. Heb ik ook wel eens gehad en dan werkt het niet met een shared database. Dat heb ik toen 1x helemaal opnieuw en goed ingeregeld en daarna nooit meer problemen mee gehad.

Wat betreft de database rechten: dat heeft Kodi nodig omdat hij de complete database moet kunnen aanmaken.

Ik sluit me aan bij de rest : Kodi is het meest volwassen stukje htpc software dat er te vinden is.... Maar in elke software zitten wel wat voutjes. Maar dat zijn nooit zo'n spectaculaire dingen bij Kodi.
Ik vind Kodi ook een goed volwassen software voor een Htpc en gebruik het al jaren.
Echter ik moet wel toegeven dat Kodi vind ik voorbij gestreven word door Plex.

Ik ben sinds 2 weken bezig met Plex ( naast Kodi ) maar ik vind de installatie en het opzetten van een server vele malen makkelijker dan kodi.
Binnen 15 min op al mijn devices plex staan met shared database, zonder problemen.

Maar goed Kodi heeft nog zijn charme ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ErwinJ op 07-01-2015 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
GroteBozewolf schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:38:
De plaatjes waren al weg voordat ik de database naar MySQL migreerde, dus dat kan het niet zijn.
Dat zou nog niet zo'n probleem zijn als die rechten niet ook bij elke update van het systeem nodig zijn. Daarnaast is het sowieso netter als je als eindgebruiker zelf een databasenaam kunt opgeven en de applicatie alleen rechten heeft binnen die database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:26
Nu we definitief verhuisd zijn, ben ik aan het spelen met vanalles en nog wat qua domotica, video streaming, ...
Mijn Dune HD is stilaan aan vervanging toe en zou plaats maken voor een Intel NUC met Kodi. Mag de openingspost van dit topic nog al basis gebruikt worden voor informatie ? Of is er ondertussen al zoveel veranderd dat ik best andere bronnen begin te zoeken (hoewel het na een beetje leeswerk eigenlijk allemaal redelijk voor de hand liggend lijkt) ?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Dennis schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:42:
[...]

De plaatjes waren al weg voordat ik de database naar MySQL migreerde, dus dat kan het niet zijn.

[...]

Dat zou nog niet zo'n probleem zijn als die rechten niet ook bij elke update van het systeem nodig zijn. Daarnaast is het sowieso netter als je als eindgebruiker zelf een databasenaam kunt opgeven en de applicatie alleen rechten heeft binnen die database.
Je kan als eindgebruiker prima zelf de naam van de database opgeven. Dit kan je regelen door de naam van de database op te nemen in een advancedsettings.xml. Waarschijnlijk moet je de SQL guide ( http://kodi.wiki/view/MySQL ) van de wiki even goed doornemen om alle mogelijkheden goed te bekijken en het zo in te regelen als je zelf wil.
Wel zal bij een database upgrade een nieuwe database moeten worden aangemaakt. Als je die rechten niet wilt geven moet je dus zelf die database voor de upgrade aanmaken. Ook dan is er geen enkel probleem. Dan moet je voor het upgraden even de database versie erbij zoeken op http://kodi.wiki/view/Databases/Versions en de database met versienummer aanmaken voor je gaat upgraden.

Als je overigens maar 1 device hebt waar je Kodi op gebruikt zou ik het gebruik van een SQL database afraden. Het heeft dan namelijk geen enkele toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Ik draai Helix dmv openelec op een rasppi. Nou gaat streamen vanaf mijn NAS prima voor films van +- 2-5 gb. Ook series in 720 gaat nog prima. Maar nu heb ik een serie met afleveringen van 4,5gb en gaat hij om de paar minuten een seconde of 10 stil staan. Heeft het zin in de instellingen of mijn thuisnetwerk te gaan spelen, of vraag ik met dergelijke bestanden gewoon teveel van een Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08
Ik heb zonder problemen MKV's van 19GB op een Raspberry Pi B (met XBian) afgespeeld vanaf een NTFS hdd die via USB was aangesloten dus het moet aan je NAS liggen of de verbinding liggen.
edit: het duurt net iets langer voordat de film begint te spelen en de eerste 10 seconden lijkt het lichtjes te stotteren, daarna gaat het prima, geluid en subs ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 07-01-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
de rpi heeft maar een 100 mbit netwerkaansluiting.
een aflevering van een serie (van een uur?) van 4,5 gb kan inderdaad wel eens teveel zijn voor de 100mbit aansluiting

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 06:16
Nou ik denk dat je met 100Mbit toch wel een HD film kan streamen zonder stotteren.

100mbit is 12,5MB/sec... zal toch wel zat zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door BlaBla1973 op 07-01-2015 17:12 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:30
Jazco2nd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 15:23:
Ik heb zonder problemen MKV's van 19GB op een Raspberry Pi B (met XBian) afgespeeld vanaf een NTFS hdd die via USB was aangesloten dus het moet aan je NAS liggen of de verbinding liggen.
edit: het duurt net iets langer voordat de film begint te spelen en de eerste 10 seconden lijkt het lichtjes te stotteren, daarna gaat het prima, geluid en subs ook.
Aan de NAS of netwerk kan het eigenlijk niet liggen aangezien wifi streamen van zelfde bestand naar een laptop in dezelfde ruimte wel goed gaat. Ik zal me er eens in verdiepen om de pi te overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
ErwinJ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:33:
[...]

Ik vind Kodi ook een goed volwassen software voor een Htpc en gebruik het al jaren.
Echter ik moet wel toegeven dat Kodi vind ik voorbij gestreven word door Plex.

Ik ben sinds 2 weken bezig met Plex ( naast Kodi ) maar ik vind de installatie en het opzetten van een server vele malen makkelijker dan kodi.
Binnen 15 min op al mijn devices plex staan met shared database, zonder problemen.

Maar goed Kodi heeft nog zijn charme ;)
De helft van de verschillende devices (PS4, smart TV, Xbox One, etc) hebben hiervoor PlexPass nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
CRXDelSol schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:27:
[...]

De helft van de verschillende devices (PS4, smart TV, Xbox One, etc) hebben hiervoor PlexPass nodig.
Alleen als je het nodig hebt.
En dan nog voor mij geen reden om het niet te doen :)
Ik heb het nu ook op de Xbox staan en het werkt fantastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 01-10 16:56
ErwinJ schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Alleen als je het nodig hebt.
En dan nog voor mij geen reden om het niet te doen :)
Ik heb het nu ook op de Xbox staan en het werkt fantastisch ;)
Ik keek laatst in de Store op de PS4, en dacht, hé dat is handig, Plex op PS4, downloaden, en ja hoor, PlexPass. Nevermind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gisteren de upgrade van XBMC naar Kodi gewaagd.

Dat ging niet zonder tegenslagen.
Add-ons, zoals de "standaard" Youtube add on werkte niet meer en konden niet meer worden geinstalleerd. De mediaspeler zat vast met het updaten van library.

Uiteindelijk besloten om maar een clean install te doen en alles opnieuw in te stellen. Dat ging redelijk

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de Aeon Nox skin. Nu heb ik deze ook weer geinstalleerd, maar toch is deze behoorlijk anders dan voorheen:
- Ik kan nergens de optie op de RSS feed aan te passen vinden
- Ik mis informatie bij films (icoontjes die aangaven wat de kwalitet van de video was, audio stream)
Zoals hier wel te zien aan de onderkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.duanedobson.com/blog/wp-content/uploads/2012/10/movies.jpg
- De gedownloade filmposters "passen" niet, er is een stuk afgesneden
- Als ik op de AB naar boven drukte bij het selecteren van een film kwam er info tevoorschijn en als ik dan OK drukte, startte een trailer. Die optie is nu ook niet meer beschikbaar.
- In de vorige Aeon Nox kon ik de wallpaper laten veranderen als ik Movies of TV shows selecteerde. Dan werd de fanart van de recente toevoegingen random weergegeven. Ook die optie zie ik niet meer. Ik heb nu 1 wallpaper in het hoofdmenu die niet wijzigt.

Al met al mis ik nu behoorlijk wat. Ik was al huiverig voor de upgrade en terecht. De reden dat ik toch wilde upgraden is dat Airplay video weer werkt. Ook lijkt het maken van een library trager dan het was in XBMC 13.2

Iemand tips om de functionaliteit terug te krijgen in Aeon Nox of een andere vergelijkbare skin? Het lijkt nu wel alsof Aeon Nox 5 een uitgeklede versie van 4 is..

[ Voor 8% gewijzigd door Hann1BaL op 08-01-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
Hann1BaL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:04:
Iemand tips om de functionaliteit terug te krijgen in Aeon Nox of een andere vergelijkbare skin? Het lijkt nu wel alsof Aeon Nox 5 een uitgeklede versie van 4 is..
Nox 5 is ook een soort light versie van 4, is ook met die opzet gemaakt.
Enige wat je kan doen is handmatig een 4 versie geschikt voor Helix installeren. Er staan er een paar op het kodi forum. Probleem is dat het nogal gefragmenteerd is en niet duidelijk welke up-to-date worden gehouden.

Best bet is wachten totdat de versie van phil65 af is, die komt volgens mij in de officiële repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Amelandbor schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:23:
[...]

Nox 5 is ook een soort light versie van 4, is ook met die opzet gemaakt.
Enige wat je kan doen is handmatig een 4 versie geschikt voor Helix installeren. Er staan er een paar op het kodi forum. Probleem is dat het nogal gefragmenteerd is en niet duidelijk welke up-to-date worden gehouden.

Best bet is wachten totdat de versie van phil65 af is, die komt volgens mij in de officiële repo.
Dank je. Ik heb in feite "de verkeerde" skin nu? Ik heb eigenlijk weinig behoefte om het er handmatig in te boteren. Dan accepteer ik liever de skin nu even en installeer een ander later.

Is dat het verschil tussen Aeon Nox en Aeon MQ ofzo? Hoe herkennen we de skin? Ik weet dat voor Kodi 14 er behoorlijk wat gewijzigd is op skin niveau en het wel even wat werk is om het allemaal weer werkend/geschikt te krijgen.

Ik denk dat deze versies wel een indicatie geven en dat ik dit in de gaten moet houden:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=211629

(Hier even toegevoegd omdat het ook van waarde kan zijn voor anderen)

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 08-01-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
StealthyPeanut schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:34:
Ik ben er nog niet helemaal zeker van dat alle videosettings in mijn HTPC goed staan. Kan ik dit ergens terugvinden? Hier was een linkje voor gepost, maar kan deze nergens terugvinden.

Ik kan bijvoorbeeld ook kiezen tussen RGD en ycbcr444? Kan hier alleen weinig over terugvinden in combinatie met XBMC. Ik projecteer met de HW55.
Weet iemand een antwoord op bovenstaande bericht?

Andere vraag;

Ik heb een mooi overzicht Movies welke komt van: server:\D:\Films. Ik wil hier graag een andere directory aan toevoegen: server:\E:\Films2. Ik ben gisteren al bezig geweest en krijg het niet gevonden. Ook via google kom ik op de verkeerde tutorials uit.

Daarnaast mis ik de optie: CLEAN LIBRARY. Nu blijven oude films gewoon staan, terwijl ik ze niet meer op de server heb staan. Deze optie was er eerst wel namelijk.

Weet iemand waar ik bovenstaande instellingen terug kan vinden?

[ Voor 33% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-01-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Toeveogen van sources gaat via files, add source. Clean library staat bij de settings maar let op standaard staat de view op 'standard' en sommige dingen zie je alleen als je de view veranderd naar 'expert'.

Ik heb overigens de 'clean library' toegevoegd aan mijn advancedsettings.xml. Hoef je er helemaal niet meer naar om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

Add-ons, zoals de "standaard" Youtube add on werkte niet meer en konden niet meer worden geinstalleerd. De mediaspeler zat vast met het updaten van library.

Uiteindelijk besloten om maar een clean install te doen en alles opnieuw in te stellen. Dat ging redelijk

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de Aeon Nox skin. Nu heb ik deze ook weer geinstalleerd, maar toch is deze behoorlijk anders dan voorheen:
- Ik mis informatie bij films (icoontjes die aangaven wat de kwalitet van de video was, audio stream)
Zoals hier wel te zien aan de onderkant:
[afbeelding]
- De gedownloade filmposters "passen" niet, er is een stuk afgesneden
- Als ik op de AB naar boven drukte bij het selecteren van een film kwam er info tevoorschijn en als ik dan OK drukte, startte een trailer. Die optie is nu ook niet meer beschikbaar.
- In de vorige Aeon Nox kon ik de wallpaper laten veranderen als ik Movies of TV shows selecteerde. Dan werd de fanart van de recente toevoegingen random weergegeven. Ook die optie zie ik niet meer. Ik heb nu 1 wallpaper in het hoofdmenu die niet wijzigt.

Al met al mis ik nu behoorlijk wat. Ik was al huiverig voor de upgrade en terecht. De reden dat ik toch wilde upgraden is dat Airplay video weer werkt. Ook lijkt het maken van een library trager dan het was in XBMC 13.2

Berijp best dat er heel veel mensen zijn die een upgrade doen van/naar maar vaak komen dergelijk problemen dan naar boven en wordt al snel Kodi de schuld gegeven.

De aanbeveling is dan ook een clean install te doen, wat volgensmij ook geadviseerd wordt ;)

Van YouTube had ik je wel kunnen vertellen daar de YT versie van Bromix standaard geworden is en dit geeft idd issues.

Ik heb ze opgelost door alle addons te verwijderen via GUI of manual en via install zip YT er weer op e nalles is weer in orde. Zou niet moeten voor de perfecte gebruiks ervaring maar daarom wordt er ook een clean install geadviseerd, dan heb je deze "ellende" niet ;)

RSS feeds aanpassen zijn addons voor, dat Nox dit ingebouwd heeft is/was leuk.
De overige issues hebben verder niks met Kodi te maken maar met de skin die je gebruikt(e). Volgens mij is er wel een versie van Nox beschikbaar die aangepast is voor Helix.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 08-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:47
Hann1BaL schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:27:
[...]

Dank je. Ik heb in feite "de verkeerde" skin nu? Ik heb eigenlijk weinig behoefte om het er handmatig in te boteren. Dan accepteer ik liever de skin nu even en installeer een ander later.

Is dat het verschil tussen Aeon Nox en Aeon MQ ofzo? Hoe herkennen we de skin? Ik weet dat voor Kodi 14 er behoorlijk wat gewijzigd is op skin niveau en het wel even wat werk is om het allemaal weer werkend/geschikt te krijgen.

Ik denk dat deze versies wel een indicatie geven en dat ik dit in de gaten moet houden:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=211629

(Hier even toegevoegd omdat het ook van waarde kan zijn voor anderen)
Idd die thread of het Nox forumgedeelte in de gaten houden. Handmatig installeren is niet moeilijk oid, probleem is alleen als 1 van die gaat gebruiken en hij niet verder wordt ontwikkeld. Als je vervolgens overstapt naar een andere versie dien je alles weer opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

schumi2004 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:14:
[...]

Berijp best dat er heel veel mensen zijn die een upgrade doen van/naar maar vaak komen dergelijk problemen dan naar boven en wordt al snel Kodi de schuld gegeven.

De aanbeveling is dan ook een clean install te doen, wat volgensmij ook geadviseerd wordt ;)

Van YouTube had ik je wel kunnen vertellen daar de YT versie van Bromix standaard geworden is en dit geeft idd issues.

Ik heb ze opgelost door alle addons te verwijderen via GUI of manual en via install zip YT er weer op e nalles is weer in orde. Zou niet moeten voor de perfecte gebruiks ervaring maar daarom wordt er ook een clean install geadviseerd, dan heb je deze "ellende" niet ;)

RSS feeds aanpassen zijn addons voor, dat Nox dit ingebouwd heeft is/was leuk.
De overige issues hebben verder niks met Kodi te maken maar met de skin die je gebruikt(e). Volgens mij is er wel een versie van Nox beschikbaar die aangepast is voor Helix.
De aanbeveling is een backup te maken van je library en een upgrade is, als je de installer mag geloven een "standaard" procedure. Nu met clean install draait het verder ook. Ik snap dat we hier over hobbysoftware praten (al doet die term wat af aan de kwaliteit van het product.)

YT verwijderen lukte wel, maar daarna installeren NIET. Alle addons waren verwijderd, maar dat hielp niet. De clean install was wel de oplossing inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 21:44

DizzyWeb

Ondertiteld

Mijn update van XBMC naar Kodi verliep ook alles van vlekkeloos, met name onder Windows. Daar werd de advancedsettings.xml ook niet meegenomen, onder Linux en iOS wel. En toen ik die terug zette, ging Kodi over zijn nek. Heb dus de mysql settings in een nieuwe advancedsettings.xml moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mystic Spirit schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:40:
Ook importeren is geen enkel probleem, waar je waarschijnlijk de mist in bent gegaan, is dat je de database in 1 file hebt geexporteerd, terwijl je hem in meerdere files moet exporteren als je hem weer netjes wilt kunnen importeren.
Dat raden ze op de wiki wel aan inderdaad, nadeel daarvan is dat het lokaal opgeslagen wordt. Ergo, onmeunige vervuiling van je library. :D

Dat vind ik trouwens ook van de mySQL database, hij creëert maar lekker waar hij zin in heeft en ruimt in mijn optiek weinig op.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Miss_80 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:09:
Toeveogen van sources gaat via files, add source. Clean library staat bij de settings maar let op standaard staat de view op 'standard' en sommige dingen zie je alleen als je de view veranderd naar 'expert'.

Ik heb overigens de 'clean library' toegevoegd aan mijn advancedsettings.xml. Hoef je er helemaal niet meer naar om te kijken
Ah kijk, die view aanpassing is ook nieuw zeker? Nog nooit gezien namelijk :).

Wat betreft de Add Source. Dat had ik gevonden, maar kan ik dit dan ook op een reeds bestaande library toevoegen? Dus 1 filmlibrary maar met 2 directories?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:16
Locaties met 'Movies' als content komen altijd in dezelfde (de enige) videolibrary terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook Aeon Nox 5.5.6 op Kodi, werkt prima.

-RSS kan je aanzetten/aanpassen in de root setting van de skin (wel het instellingsniveau op minimaal standaard zetten, anders zie je die optie niet inderdaad)
-Informatie zit er wel bij, alleen (toevallig) niet bij de layout die jij laat zien, bij lowlist bijvoorbeeld wel.
-Optie om te kiezen tussen trailer, afspelen, info tonen, etc zit in de Kodi setting, video's-bestandlijsten (ook weer instellingsniveau ophoog zetten)
-Wallpaper per hoofdmenu item aanpassen kan ik de Nox setting "stel hoofdmenu in-->per item kan dat bij "Instellen item achtergrond"

Vooral het instellingsniveau aanpassen van "Basis" naar hoger geeft veel meer instel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RudolfR schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:12:
Locaties met 'Movies' als content komen altijd in dezelfde (de enige) videolibrary terecht.
Kijk! Dat ik het na 5 jaar XBMC gewoon niet wist |:( 8)7 .

Dank u!

Weet iemand waar ik de correctie windows video settings (Nvidia) kan vinden voor Kodi? Ik ben overgegaan naar een nieuwe projector en twijfel of het allemaal wel correct wordt weergegeven....

De projector is ISF gekalibreerd, maar wil wel zeker weten dat het beeld goed is. Voor m'n gevoel mis ik namelijk wel wat details hier en daar. Dus wil weten of RGB of Ycbcr moet nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-01-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Het klopt wat RudolfR zegt. Wat ik doe is gebruik maken van smartplaylisten die allemaal naar een andere source leiden. Ik zet Movies uit in de skin (moet de skin wel ondersteunen maar Ace doet dat iig wel) en verder laat ik alleen de smartplaylisten (Films Kids, Cabaret, etc ) zichtbaar op de homescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:00
Sinds twee dagen over van Openelec naar Kodibunti omdat onder Openelenc mijn remote telkens weg valt na een paar minuten. Alles werkt soepel alleen kan ik met de afstandsbediening niet langer het systeem uit suspend halen, dat heeft altijd gewerkt. Paar guides gevonden maar die werken niet of geven permission errors, ik denk dat die mogelijk nog niet zijn bijgewerkt voor Kodi. Iemand een idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Hardware: Asrock 330, HP MCE receiver, Harmont

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een vraag m.b.t. unwatched en watched status. Ik heb 1 episode van een tv serie welke ik nog niet heb bekeken. Hier staat dan ook geen vinkje bij. Echter wordt deze dus niet weergegeven in Kodi. Kodi geeft dus niet de naam aan van de serie. Zodra ik een ''watched'' aflevering op ''unwatched'' zet, dan gaat het wel goed. oftewel: Er wordt dan aangegeven dat er een nieuwe aflevering beschikbaar is. Onder TV-Series verschijnt de naam ook (Modern Family).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Is de nieuwe aflevering al wel opgenomen in de bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:59
RudolfR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:32:
Is de nieuwe aflevering al wel opgenomen in de bibliotheek?
Yep dat wel.. Als ik eerst alles op unwatched zet, dan kan ik de aflevering ook zien. Er staat dan ook geen vinkje bij ? Dat is zo raar...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

jaspov schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:00:
Sinds twee dagen over van Openelec naar Kodibunti omdat onder Openelenc mijn remote telkens weg valt na een paar minuten. Alles werkt soepel alleen kan ik met de afstandsbediening niet langer het systeem uit suspend halen, dat heeft altijd gewerkt. Paar guides gevonden maar die werken niet of geven permission errors, ik denk dat die mogelijk nog niet zijn bijgewerkt voor Kodi. Iemand een idee hoe ik dit weer aan de praat krijg?

Hardware: Asrock 330, HP MCE receiver, Harmont
Wat bedoel je precies met suspend? Normaal is de PC uit als hij in suspend is. Als je PC uit is dan heeft het gekozen operating system geen invloed op of hij wel / niet wakker wil worden met de afstandsbediening. Weet je zeker dat je in het bios hebt ingesteld dat de PC aan moet gaan als er een wake-up call komt van de USB IR reciever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:00
Mystic Spirit schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 12:55:
[...]

Wat bedoel je precies met suspend? Normaal is de PC uit als hij in suspend is. Als je PC uit is dan heeft het gekozen operating system geen invloed op of hij wel / niet wakker wil worden met de afstandsbediening. Weet je zeker dat je in het bios hebt ingesteld dat de PC aan moet gaan als er een wake-up call komt van de USB IR reciever?
Werkte atijd onder openelec, met een keyboard press kan hij ook uit standby komen. Werkte vroeger ook mt xbmc live maar nu niet op KodiBuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

jaspov schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:35:
[...]

Werkte atijd onder openelec, met een keyboard press kan hij ook uit standby komen. Werkte vroeger ook mt xbmc live maar nu niet op KodiBuntu
Als een keyboard press nu nog werkt zou een IR command ook moeten werken. Aan het OS kan het in ieder geval niet liggen want die laag staat nog uit op het moment dat je de boel wakker wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Ik heb mijn openelec gewoon geupdate naar 5. Geen problemen :)
Merk zelf weinig verschil, alleen één positief en één negatief punt:

Positief: Je kunt nu ondertitels syncen tot 30 seconden, ipv tot max 10 seconden :)

Negatief: Ik kan niet meer, terwijl ik een film kijk, de geluidsboost opkrikken, die is grijs geworden :(

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26
Op een HTPC bij iemand anders heb ik OpenElec geïnstalleerd. Ik heb geen zin om iedere keer als er iets misgaat daarheen te gaan om e.e.a. aan te passen etc. Ik wil dus gewoon vanuit thuis SSH toegang. Nu kun je dus het root (!) password niet wijzigen, wat ik al vreemd vind. Dus wil ik graag alle ip-adressen blokkeren, behalve mijn eigen. Maar de sshd_config kan niet worden aangepast. Weet iemand een andere mogelijkheid om e.e.a. veiliger te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
geerttttt schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:16:
Positief: Je kunt nu ondertitels syncen tot 30 seconden, ipv tot max 10 seconden :)
Mocht je ook nog 'ns tegen dit limiet aanlopen: Het maximum is ook te beïnvloeden m.b.v. advancedsettings.xml
barrymossel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:43:
Weet iemand een andere mogelijkheid om e.e.a. veiliger te maken?
http://wiki.openelec.tv/i...g_connect_ssh_wo_password

Maar waarom zou je? Is je openelecmachine ook bereikbaar van buitenaf? Of vertrouw je de andere gebruikers van het LAN niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:26
RudolfR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:10:
http://wiki.openelec.tv/i...g_connect_ssh_wo_password

Maar waarom zou je? Is je openelecmachine ook bereikbaar van buitenaf? Of vertrouw je de andere gebruikers van het LAN niet?
Thanks. Zoals ik zei is het niet mijn htpc en wil ik vanaf mijn eigen huis toegang om e.e.a. te fixen als dat nodig is. En dat gaat vaak nodig zijn.
Maar dan dus wel veilig.

---edit---
Trouwens, ik merk dat sommige avi's onwijs laggy afspelen op een AMD A1 build. Staat Openelec 5 op. Aflevering van Boardwalk Empire van 700MB. Hoe kan dit?

[ Voor 14% gewijzigd door barrymossel op 09-01-2015 16:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:25
Sinds afgelopen week heb ik een mediaserver gebouwd. Het is een pc die draait op XPenology (een modificatie van synology zodat dit op eigen hardware kan worden gedraaid). Dit werkt allemaal prima. Hierop zit standaard een Webdav media share optie. Dit heb ik allemaal ingesteld en werkt prima op Gotham 13.2. Ik kan nu bij mij thuis en op kamers gebruik maken van mijn library share en rechtstreeks streamen. Nou is er echter één probleem. Na ongeveer vijf minuten spelen van een film of serie hapert de stream een honderste seconden. Net lang genoeg om irritant te zijn. In de log zie ik staan: "WARNING: CRenderManager::WaitForBuffer - timeout waiting for buffer". Op het moment dat dit voorkomt is er geen spike in dataverkeer van mijn server, cpu gebruik is laag en er lijkt verder niks speciaal te gebeuren.
Op mijn kamer heb ik een upload en een download speed van 100mpbs, dus daar lijkt het probleem niet te liggen. Omdat ik dacht dat dit aan de buffer lag heb ik aan de file advancesettings.xml het volgende toegevoegd: <cachemembuffersize>629145600</cachemembuffersize> en <readbufferfactor>10.0</readbufferfactor>. (Ik heb acht GB DDR3 geheugen, daarom kan ik deze best groot zetten) Dit lijkt echter weinig effect te hebben sinds mijn buffer size niet groter wordt maar volgens taakbeheer rond de 310Mb blijft. Ook zie ik soms de message "cache filled before reaching required amount for continuous play." voorbij komen.

Ik ben al geswitcht van https naar http, maar dit heeft geen effect gehad. Op google kan ik niet echt veel informatie vinden. In de log staat wel dat de advancedsettings worden geladen, maar ik zie weinig effect.Hoe kan ik checken of de aanpassingen ook daadwerkelijk werken, en werken ze uberhaupt wel op

Iemand enig idee hoe ik hier van af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
ik heb een probleem met de TV serie`s bibliotheek.
Tot nu toe had ik netjes de seizoenen van een serie zichtbaar in XBMC. Echter heb ik nu een nnieuw seizoen bijgeplaatst maar die komt dan maar niet te voor schijn in TV serie`s.

Ik heb de map meerdere malen handmatig laten scannen maar helaas, word niet gezien.
Hoe kan dit nou, is er een trucje om het nieuwe seizoen toch zichtbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Zinloos1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:14:
Iemand enig idee hoe ik hier van af kom?
NFS lijkt me een betere optie dan WebDAV.
Frixel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:37:
Hoe kan dit nou, is er een trucje om het nieuwe seizoen toch zichtbaar te krijgen?
Staat de inhoud van de bibliotheeklocatie/map nog steeds op tvshows met een goede scraper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
RudolfR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:40:
[...]

NFS lijkt me een betere optie dan WebDAV.
Ik dacht dat NFS enkel was voor LAN netwerken? Ik benader de server namelijk altijd van buiten het netwerk. En in welk opzicht zou dit verschil kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 20:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Frixel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:37:
ik heb een probleem met de TV serie`s bibliotheek.
Tot nu toe had ik netjes de seizoenen van een serie zichtbaar in XBMC. Echter heb ik nu een nnieuw seizoen bijgeplaatst maar die komt dan maar niet te voor schijn in TV serie`s.

Ik heb de map meerdere malen handmatig laten scannen maar helaas, word niet gezien.
Ik heb een vergelijkbaar probleem maar als ik mijn library wis en laat hem opnieuw scannen pakt hij soms wel dingen mee en soms niet. Ondertussen heb ik het grootste deel kunnen scannen.

Al geprobeerd om de gehele library weg te flikkeren en daarna opnieuw te laten indexeren en kijken wat die wel pakt en wat niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
RudolfR schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:40:
Staat de inhoud van de bibliotheeklocatie/map nog steeds op tvshows met een goede scraper?
ja, die staat daar nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Zinloos1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:43:
[...]

Ik dacht dat NFS enkel was voor LAN netwerken? Ik benader de server namelijk altijd van buiten het netwerk. En in welk opzicht zou dit verschil kunnen maken?
Excuus, ik had 'op kamers' niet gezien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Zinloos1 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat Plex een stuk gemakkelijker is in het opzetten van een videobibliotheek wat benaderbaar is buiten het netwerk.

Voor lokale benadering werkt voor mij Kodi het beste, maar via het netwerk heb ik met Plex zeer goede ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
baba420 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 21:20:
[...]

Ik denk dat Plex een stuk gemakkelijker is in het opzetten van een videobibliotheek wat benaderbaar is buiten het netwerk.

Voor lokale benadering werkt voor mij Kodi het beste, maar via het netwerk heb ik met Plex zeer goede ervaring.
Ik heb plex geprobeerd, maar ik kan geen 1080p met subtitles streamen, de CPU is daar niet sterk genoeg voor. Dus het liefst doe ik het met een direct stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suheyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 17:29
Ik heb Kodibuntu sinds afgelopen weekend. Installatie drie keer moeten uitvoeren voordat die überhaubt wilde booten. Uiteindelijk alles geïnstalleerd. Bijna alles werkt, behalve de add-ons. Deze worden wel aangeroepen, echter gebeurt er niets. Als ik bijvoorbeeld een youtube stream wil openen blijft deze in de status "opening stream". Bij ondertitels zoeken blijft deze op "searching" staan enz.
Heb al wel gevraagd om hulp op het Kodi forum. Tot dusver geen oplossing.

Hieronder mijn logging:

http://pastebin.com/m7RDvxsr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik verwacht binnenkort mijn Ambiled HD, kan niet wachten het te testen op Kodi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor mensen die SBS 9 kijken: ik heb zojuist het SBS kanaal van XBMC Online TV een update gegeven zodat je nu ook SBS 9 uitzendingen kan kijken. De update voor het kanaal (versie 3.5.2.1) zou automatisch binnen moeten komen als je de XOT Repository gebruikt.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Sinds de update naar Kodi werken een aantal van mijn MCE remote knoppen niet meer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <asterisk>ContextMenu</asterisk>
      <hash>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</hash>
      <nine mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 32,0, 11,0)</nine>
      <f10 mod="shift">Quit</f10>
      <one mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 34,0, 13,0)</one>
      <six mod="alt">XBMC.ActivateWindow(Teletext)</six>
      <five mod="alt">Info</five>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

Het gaat om de regels met XBMC.ActivateWindowAndFocus erin. Ze doen nog wel wat, ze gaan allemaal naar het channel overzicht, maar ze moeten naar de guide gaan en naar de recordings.

Ik heb al een paar keer geGoogled, maar kan niets vinden icm. Kodi. Iemand hier die het weet?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14
Ik heb sinds een paar maand een hele mooie UHD TV gekocht (omdat me LCD TV naar de knoppen was anders had ik de aanschaf nog wel even 2 jaar uitgesteld). En ik zit te kijken hoe je XBMC mooi op 4K op je TV kan krijgen. Maar momenteel lijkt dit niet voor een echt goedkope prijs te kunnen (HDMI 2.0 en 4K @ 60fps met h265 HEVC en dit is denk ik ook meer voor een hardware topic)

Maar wat ik mij wel afvroeg, ik heb XBMC momenteel op een FireTV (werkt als een zonnetje) maar wat me inderdaad opvalt is dat Confluence zijn langste tijd wel gehad heeft. Je kan nu echt zien dat er wat hogere compressie is gebruikt in de skin en met het upscalen van 1080p naar 4k zie je dat in de skin nog meer.

Autist als ik ben heb ik dus naar skins gezocht die er lekker scherp uitzien op de tv (totdat er betaalbare 4k HDMI 2.0 mediacenters komen), maar op een 1 of andere manier kom ik toch altijd weer terug bij Confluence, zo heerlijk simpel die skin is en makkelijk te gebruiken. Maar ik zou graag van deze skin wel eens een highres versie willen zien, waar zeg maar een stuk scherpere images in gebruikt wordt. Weet iemand of zoiets mogelijk is? of er misschien al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Laatst online: 02-02 11:31
Senaxx schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 01:45:
Maar wat ik mij wel afvroeg, ik heb XBMC momenteel op een FireTV (werkt als een zonnetje) maar wat me inderdaad opvalt is dat Confluence zijn langste tijd wel gehad heeft. Je kan nu echt zien dat er wat hogere compressie is gebruikt in de skin en met het upscalen van 1080p naar 4k zie je dat in de skin nog meer.

Autist als ik ben heb ik dus naar skins gezocht die er lekker scherp uitzien op de tv (totdat er betaalbare 4k HDMI 2.0 mediacenters komen), maar op een 1 of andere manier kom ik toch altijd weer terug bij Confluence, zo heerlijk simpel die skin is en makkelijk te gebruiken. Maar ik zou graag van deze skin wel eens een highres versie willen zien, waar zeg maar een stuk scherpere images in gebruikt wordt. Weet iemand of zoiets mogelijk is? of er misschien al is?
Ik neem aan dat je Helix gebruikt?

1080F staat in de officiële Repo van Kodi. Die is iig in Full Hd geschreven en ziet er erg mooi uit. Deze kan je aardig customizen. Verder gebruik ik zelf Eminence. Ook een 1080p skin die je kan customizen naar eigen zin. Je ben er even mee bezig, maar als t allemaal op de goede plek staat werkt dit echt fantastisch en ziet er heel erg mooi uit. Deze staat alleen nog niet in de repo van Kodi, maar kan je wel downloaden van het forum van Kodi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand een tip hoe ik van buiten mijn netwerk netjes mijn bibliotheek kan tonen op een website? Afspelen is daarbij niet nodig. De fanart en info per film zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:07
Als je de webserver bij system, services aanzet kun je de library al zien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ferra schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:53:
Iemand een tip hoe ik van buiten mijn netwerk netjes mijn bibliotheek kan tonen op een website? Afspelen is daarbij niet nodig. De fanart en info per film zou wel mooi zijn.
Je kan een HTML export maken van je library en die online zetten. Dat heb ik toevallig laatst ook gedaan via http://kodi.wiki/view/XBMC_HTML_Generator. Het is helaas wel een momentopname, dus zodra je films toevoegt of verwijdert is het al outdated.
kraades schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:27:
Als je de webserver bij system, services aanzet kun je de library al zien.
Dat werkt standaard alleen binnen je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In Confluence kan je via het rechtsklikmenu bij een specifieke serie op nieuwe afleveringen zoeken, zonder dat daarvoor je hele NAS gescrapet wordt. Ik gebruik naar volle tevredenheid de Eminence-skin, maar heb die optie daar niet. Ik kan er in de Kodi-wiki ook geen shortkey voor vinden. Weet iemand hoe ik die functie toch kan gebruiken, zonder steeds naar Confluence te wisselen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Ferra schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:53:
Trakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:43
inVision schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:49:
Sinds de update naar Kodi werken een aantal van mijn MCE remote knoppen niet meer.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<keymap>
  <global>
    <keyboard>
      <asterisk>ContextMenu</asterisk>
      <hash>XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 31,0, 10,0)</hash>
      <nine mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 32,0, 11,0)</nine>
      <f10 mod="shift">Quit</f10>
      <one mod="alt">XBMC.ActivateWindowAndFocus(MyPVR, 34,0, 13,0)</one>
      <six mod="alt">XBMC.ActivateWindow(Teletext)</six>
      <five mod="alt">Info</five>
    </keyboard>
  </global>
</keymap>

Het gaat om de regels met XBMC.ActivateWindowAndFocus erin. Ze doen nog wel wat, ze gaan allemaal naar het channel overzicht, maar ze moeten naar de guide gaan en naar de recordings.

Ik heb al een paar keer geGoogled, maar kan niets vinden icm. Kodi. Iemand hier die het weet?
Probeer eens de namen van deze lijst:
http://kodi.wiki/view/Window_IDs
Dus tvguide en tvrecordings i.p.v. MyPVR.
Ik weet niet of de nummers die erachter staan dan nog nodig zijn.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Jorgen schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:35:
In Confluence kan je via het rechtsklikmenu bij een specifieke serie op nieuwe afleveringen zoeken, zonder dat daarvoor je hele NAS gescrapet wordt. Ik gebruik naar volle tevredenheid de Eminence-skin, maar heb die optie daar niet. Ik kan er in de Kodi-wiki ook geen shortkey voor vinden. Weet iemand hoe ik die functie toch kan gebruiken, zonder steeds naar Confluence te wisselen?
In het hoofdmenu TV-Series kiezen. Vervolgens 1x pijltje omhoog (of 9x naar beneden). Het staat gewoon in het menu, maar is niet direct zichtbaar omdat het de onderste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

Mr_Blobby schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:17:
[...]

Probeer eens de namen van deze lijst:
http://kodi.wiki/view/Window_IDs
Dus tvguide en tvrecordings i.p.v. MyPVR.
Ik weet niet of de nummers die erachter staan dan nog nodig zijn.
Dat werkt, thnx!

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hebben meerdere mensen problemen met de subtitle addons? Ik heb meerdere addons gedownload in Kodi, maar krijg ze niet werkend. Als ik op de Download Subtile klik tijdens het kijken van content, dan gebeurt er niks. Echt helemaal niks.

Daarnaast krijg ik de view settings van Kodi nergens aangepast? Ik kan helemaal niks meer aanpassen van de video en audio playback. Ook via google of kodi wikipedia krijg ik screen te zien die ik helemaal niet heb. Ook gewoon ineens aangepast zonder dat ik er op de hoogte van werd gesteld......jammer :(. Ik heb alle menu's al gehad, maar krijg nergens meerdere opties om te unlocken.

Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-01-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De vragen niet beantwoorden die in het roze gedeelte worden gesteld misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
:|

- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Site is offline

- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
Windows 7

- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
Kodi

- Eventueel skin versie.
Aeon Nox

Is dit voldoende informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
StealthyPeanut schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:16:
:|

- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
Site is offline

- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
Windows 7

- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
Kodi

- Eventueel skin versie.
Aeon Nox

Is dit voldoende informatie?
Je kunt ook een andere pastebin achtige site gebruiken ;)
Neem aan dat je de stable Kodi draait?

Je hebt ook subtitle addons installed en deze wel of niet geconfigureerd bij video settings kopje subtitles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik draai inderdaad de stable Kodi. Ik kan bij Subtitles weinig configureren, omdat ik wellicht de viewsettings niet goed heb staan. Ik denk dan ook dat daar een deel van het probleem zit. Maar ik kan in geen enkel menu vinden hoe ik de view settings aanpas naar volledig. Ik mis echt heel erg veel settings in de verschillende menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
StealthyPeanut schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:53:
Ik draai inderdaad de stable Kodi. Ik kan bij Subtitles weinig configureren, omdat ik wellicht de viewsettings niet goed heb staan. Ik denk dan ook dat daar een deel van het probleem zit. Maar ik kan in geen enkel menu vinden hoe ik de view settings aanpas naar volledig. Ik mis echt heel erg veel settings in de verschillende menu's.
Geen idee waar je het over heb maar ik bedoel dit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6J5fgNX.png

Heb je dus wel subtitle addons installed?
Addons - Subtitles en doe je ding.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:53:
Ik mis echt heel erg veel settings in de verschillende menu's.
Links onderin. "Settings level"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fc3yZju.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bedankt voor beide screens. Het heeft wel 5 jaar goed gewerkt qua subtitles, maar ineens werkt het niet meer :o.

Maar precies, dat bedoel ik..... maar die button linksonderin is er bij mij dus niet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09 22:26
StealthyPeanut schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:06:
Bedankt voor beide screens. Het heeft wel 5 jaar goed gewerkt qua subtitles, maar ineens werkt het niet meer :o.

Maar precies, dat bedoel ik..... maar die button linksonderin is er bij mij dus niet :D.
Moet je gewoon op klikken, dan krijg je telkens andere optie als je er op klikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online

Is Aeon Nox al geschikt voor Kodi? Switch anders even naar de Confluence skin, daar staan zeker alle opties in en kun je wel de Settings Level aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aeon Nox 5 werkt in ieder geval uitstekend op Kodi - en al voor Kodi officieel werd vrijgegeven.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004

Het hele subtitle mechaniek is in Kodi op de schop gegaan dus kijk niet gek op dat het nu bij jouw "stuk" is. Ik zou naast de debug log ook maar even checken of er überhaupt subtitle addons installed zijn. Configureren is niet noodzakelijk tenzij je voor series en films elk hun eigen voorkeur provider wilt hebben.

En als er dingen niet zijn/werken dan altijd terug naar Confluence skin. Niet alle skins hebben alle functionaliteiten er al in zitten, hoewel dat tegenwoordig voor steeds minder skins geldt.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 12-01-2015 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:25

FREAKJAM

"MAXIMUM"

^ Dit was ook al in XBMC Gotham, dus het speelt al langer dan sinds kort. Welke versie draaide je hiervoor? Het zijn trouwens niet zozeer addons meer, maar services nu.

[ Voor 92% gewijzigd door FREAKJAM op 12-01-2015 20:59 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FREAKJAM schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:53:
^ Dit was ook al in XBMC Gotham, dus het speelt al langer dan sinds kort. Welke versie draaide je hiervoor?
Ja je heb gelijk, mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 18:44

DaRoot

Some say...

Ik gebruik nu sinds een aantal maanden 2 Raspberry Pi's met raspbmc achter beide flatscreens thuis, naar volle tevredenheid.
Beide draaien Kodi 14.0.
Beide zijn via HDMI op een Samsung en een Panasonic TV aangesloten, bij beide kan ik via CEC de TV AB gebruiken om Kodi te bedienen.
De raspberry achter de Panasonic heeft zijn eigen USB PSU.
De raspberry achter de Samsung wordt gevoed vanuit de TV.

Bij de raspberry achter de Samsung is het dus zo, dat als ik de TV uitzet, de raspberry ook direct uit is, en dus bij de eerstvolgende start een melding krijg over niet goed afgesloten etc.
Echter, als ik de raspberry via het Kodi menu uitzet, schakelt deze ook via CEC de TV uit, en dus effectief zichzelf alsnog ook direct.

Kan dat ook anders? Is het mogelijk om het uitschakelen van de TV te voorkomen / te vertragen via CEC?

Alvast excuses als het antwoord ergens gemeld is, ik heb het dan in elk geval nog niet gevonden.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DaRoot schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:04:
Ik gebruik nu sinds een aantal maanden 2 Raspberry Pi's met raspbmc achter beide flatscreens thuis, naar volle tevredenheid.
Beide draaien Kodi 14.0.
Beide zijn via HDMI op een Samsung en een Panasonic TV aangesloten, bij beide kan ik via CEC de TV AB gebruiken om Kodi te bedienen.
De raspberry achter de Panasonic heeft zijn eigen USB PSU.
De raspberry achter de Samsung wordt gevoed vanuit de TV.

Bij de raspberry achter de Samsung is het dus zo, dat als ik de TV uitzet, de raspberry ook direct uit is, en dus bij de eerstvolgende start een melding krijg over niet goed afgesloten etc.
Echter, als ik de raspberry via het Kodi menu uitzet, schakelt deze ook via CEC de TV uit, en dus effectief zichzelf alsnog ook direct.

Kan dat ook anders? Is het mogelijk om het uitschakelen van de TV te voorkomen / te vertragen via CEC?

Alvast excuses als het antwoord ergens gemeld is, ik heb het dan in elk geval nog niet gevonden.
Geef die achter de Samsung ook zijn eigen USB PSU.

Misschien hebben ze hier een andere oplossing voor je issue [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

schumi2004 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:07:
[...]

Geef die achter de Samsung ook zijn eigen USB PSU.

Misschien hebben ze hier een andere oplossing voor je issue [Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC
Is idd het eenvoudigste, helemaal mee eens, maar in het kader van de WAF is elke kabel minder (zichtbaar) een pluspunt :)
Ik struin dat andere topic ook ff door, had ik nog niet eens ontdekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Ik heb mijn Raspberry Pi ook via de service USB-ingang van mijn LG gevoed, ideaal. Alleen heb ik nooit problemen met corruptie of foutmeldingen. Ik gooi soms de Pi eerst nog even uit, maar heel vaak ook niet. Als hij nergens mee bezig is zou er toch niet per se corruptie op moeten treden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
schumi2004 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Het hele subtitle mechaniek is in Kodi op de schop gegaan dus kijk niet gek op dat het nu bij jouw "stuk" is. Ik zou naast de debug log ook maar even checken of er überhaupt subtitle addons installed zijn. Configureren is niet noodzakelijk tenzij je voor series en films elk hun eigen voorkeur provider wilt hebben.

En als er dingen niet zijn/werken dan altijd terug naar Confluence skin. Niet alle skins hebben alle functionaliteiten er al in zitten, hoewel dat tegenwoordig voor steeds minder skins geldt.
Het werkt nu wel als het goed is. Heb bij de Addons ook even de Kodi skin of iets dergelijks gedownload. Meteen verschil en werkt goed!

Ook subtitle kon ik nu configureren hoe ik gewend was. Ook de settings allemaal weer top.

Wel heb ik nog steeds een tik of correctie in mijn audio om de zoveel tijd. Zal dat met die audio sync te maken hebben? Welke optie gebruiken jullie van de 3? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

MsG schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:16:
Ik heb mijn Raspberry Pi ook via de service USB-ingang van mijn LG gevoed, ideaal. Alleen heb ik nooit problemen met corruptie of foutmeldingen. Ik gooi soms de Pi eerst nog even uit, maar heel vaak ook niet. Als hij nergens mee bezig is zou er toch niet per se corruptie op moeten treden?
ik krijg bij het opstarten altijd 2x een "fout"melding dat ie niet netjes is uitgegaan. Nooit geen corruptie verder.
De database draait op een centrale server, en ik zet altijd hetgeen wordt afgespeeld eerst stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
DaRoot schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:12:
[...]

Is idd het eenvoudigste, helemaal mee eens, maar in het kader van de WAF is elke kabel minder (zichtbaar) een pluspunt :)
Ik struin dat andere topic ook ff door, had ik nog niet eens ontdekt..
Of je laat hem 24/7 aan, is nou niet echt een grootverbruiker.

Hier doe ik het ook en is nog al eens handig als ik mijn library wil updaten via div (download) tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

schumi2004 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:29:
[...]

Of je laat hem 24/7 aan, is nou niet echt een grootverbruiker.

Hier doe ik het ook en is nog al eens handig als ik mijn library wil updaten via div (download) tools.
klopt, dat is het punt ook niet.. meer het punt van extra bekabeling en de lengte die nodig is om dan de adapter uit zicht te hebben..
Library updaten doet mijn Quadcore windows bak wel... gaat ietsje soepeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Kijk even in je CEC instellingen van Kodi, daar kun je wel instellen dat je Tv niet uit moet gaan als je Pi dat doet of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

RudolfR schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:57:
Kijk even in je CEC instellingen van Kodi, daar kun je wel instellen dat je Tv niet uit moet gaan als je Pi dat doet of iets dergelijks.
ben nu niet thuis, maar zag het net online al ergens inderdaad..
damn gewoon niet goed genoeg gezocht.. sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Weet iemand of het nut heeft om direct een x264 mkv om te zetten naar H265 ?
Het zou behoorlijk wat plaats kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08
Das net zoiets als een MP3 omzetten naar een MP3/WMA/AAC. er is een hoop informatie verloren gegaan, die tover je niet in het omzet proces weer tevoorschijn om vervolgens opnieuw te encoden. Dat is dus not done.

Met een rip met heel hoge bitrate zou je het nog wel kunnen testen maar het zijn beide zulke complexe encoding technieken. Lijkt me geen goed idee.

Bovendien kost 265 heel veel rekenkracht.. Ook om af te spelen. Kan je beter een extra harde schijf kopen als het alleen om opslagruimte gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Jazco2nd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:12:
Das net zoiets als een MP3 omzetten naar een MP3/WMA/AAC. er is een hoop informatie verloren gegaan, die tover je niet in het omzet proces weer tevoorschijn om vervolgens opnieuw te encoden. Dat is dus not done.

Met een rip met heel hoge bitrate zou je het nog wel kunnen testen maar het zijn beide zulke complexe encoding technieken. Lijkt me geen goed idee.

Bovendien kost 265 heel veel rekenkracht.. Ook om af te spelen. Kan je beter een extra harde schijf kopen als het alleen om opslagruimte gaat.
Nee, het is meer mp3 omzetten naar AAC wat met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit heeft. Dat geldt ook van h264 naar h265. Je zou dezelfde kwaliteit videos kunnen opslaan met kleinere groottes. Alleen heb je bij conversie wat verlies.

Ik denk ook niet dat het wat waard is, omdat je er ook niet al te veel mee gaat winnen denk ik zo, zonder in te boeten op kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14
GroteBozewolf schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:54:
Voor mensen die SBS 9 kijken: ik heb zojuist het SBS kanaal van XBMC Online TV een update gegeven zodat je nu ook SBS 9 uitzendingen kan kijken. De update voor het kanaal (versie 3.5.2.1) zou automatisch binnen moeten komen als je de XOT Repository gebruikt.
Misschien hier nog even een melding over het zwarte scherm op een rPi i.c.m Openelec 5.0 met KODI of Xbian met XBMC 13.2. i.c.m. XOT

Ik heb bij beide releases ook een zwart scherm NET nadat de stream is gestart. Dus je ziet zeg maar 2 seconden de start van de aflevering, en daarna op zwart. Echter bij KODI loopt hij helemaal vast, maar bij XBMC 13.2 gaat het geluid door, en nu kwam ik er achter als ik even switch van de-interlace mode naar een andere verdwijnt het zwarte scherm en krijg je gewoon de aflevering terug.

Dit is wel heel omslachtig maar voor de 13.2 gebruikers misschien een workaround zolang er nog geen echte oplossing is.

Weet niet of je er iets aan hebt GroteBozeWolf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Hann1BaL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:23:
[...]

Nee, het is meer mp3 omzetten naar AAC wat met een lagere bitrate dezelfde kwaliteit heeft. Dat geldt ook van h264 naar h265. Je zou dezelfde kwaliteit videos kunnen opslaan met kleinere groottes. Alleen heb je bij conversie wat verlies.

Ik denk ook niet dat het wat waard is, omdat je er ook niet al te veel mee gaat winnen denk ik zo, zonder in te boeten op kwaliteit
Ik heb een film 10.6gb omgezet naar H265 resultaat is dat deze nu 2.9gb groot is.
Ik heb geprobeerd met de instellingen de kwaliteit zo hoog mogelijk te houden, ik moet het alleen nog gaan bekijken of dit ook zo is gebleven.
Het hele proces heeft 3.5 uur geduurd.

Het afspelen van H265 voorzie ik geen problemen mee op mijn Htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ik heb een tijd geleden de Windows laptop een update gegeven naar Kodi 14. Daarbij heb ik alle belangrijke userdata zoals advancedsettings.xml, passwords.xml, de addon_settings map (vooral voor YouTube cookies, want veel gezeur gehad) en nog wat kleine dingetjes gebackupt en een clean install gedaan. Na terugzetten ondervind ik alleen nogal wat problemen met thumbnails. Regelmatig crasht Kodi omdat het laden van een nieuwe of oude (geen verschil gemerkt) thumbnail te lang duurt.

Ik nam eerst aan dat het kwam omdat de laptop geen content bevat maar alles via shares afspeelt en dat juist niet lekker werkte, maar dat is het probleem ook niet. Ik heb namelijk gewisseld van SMB naar NFS en dat is niet de oplossing. Zelfs voor series die al gescraped zijn en in de library staan verdwijnt soms de poster weer. Opnieuw scrapen of te snel scrollen door de library zorgt dan weer voor een crash. Ik heb al handmatig de map Thumbnails weggegooid en de Textures database verwijderd, maar ook dat hielp niet. Verder heb ik de DDS fanart optie uitgezet via de advanced settings, eveneens zonder resultaat. De debuglog biedt totaal geen houvast, zelfs niet met loglevel op 2. De stacktraces zijn verder niet leesbaar of leeg.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien is het een skin-gerelateerd probleem (Amber, git-versie)? Moet ik hem weer opnieuw installeren en geen settings meenemen?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Senaxx schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:05:
[...]

Misschien hier nog even een melding over het zwarte scherm op een rPi i.c.m Openelec 5.0 met KODI of Xbian met XBMC 13.2. i.c.m. XOT

Ik heb bij beide releases ook een zwart scherm NET nadat de stream is gestart. Dus je ziet zeg maar 2 seconden de start van de aflevering, en daarna op zwart. Echter bij KODI loopt hij helemaal vast, maar bij XBMC 13.2 gaat het geluid door, en nu kwam ik er achter als ik even switch van de-interlace mode naar een andere verdwijnt het zwarte scherm en krijg je gewoon de aflevering terug.

Dit is wel heel omslachtig maar voor de 13.2 gebruikers misschien een workaround zolang er nog geen echte oplossing is.

Weet niet of je er iets aan hebt GroteBozeWolf....
Klopt, de default OmxPlayer heeft wat issues. Voorheen werden streams met de DVD Player afgespeeld. Het volgende issue is er aan gerelateerd: https://bitbucket.org/bas...nd-some-other-programs-in

Ik heb een fix in de Nightly Repo van XOT. Daarin kan je (enkel op de rPi) de DVD Player als Default instellen voor streaming. Als je in dat topic reageerd, dan kan ik je toegang geven tot de Nightly repo (als ik niet al aan mijn Bitbucket Free limit zit!). Wellicht dat ik de Nightly Repo gewoon publiek ga maken, maar let wel: Geen garanties dat alles werkt en update werken per definitie niet op de Nightly Builds, omdat deze een versie voor lopen op de huidige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

GroteBozewolf schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:24:
[...]

Klopt, de default OmxPlayer heeft wat issues. Voorheen werden streams met de DVD Player afgespeeld. Het volgende issue is er aan gerelateerd: https://bitbucket.org/bas...nd-some-other-programs-in

Ik heb een fix in de Nightly Repo van XOT. Daarin kan je (enkel op de rPi) de DVD Player als Default instellen voor streaming. Als je in dat topic reageerd, dan kan ik je toegang geven tot de Nightly repo (als ik niet al aan mijn Bitbucket Free limit zit!). Wellicht dat ik de Nightly Repo gewoon publiek ga maken, maar let wel: Geen garanties dat alles werkt en update werken per definitie niet op de Nightly Builds, omdat deze een versie voor lopen op de huidige release.
hey dit specifieke probleem liep/loop ik ook tegenaan..
enig idee wanneer je dit in de release verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
DaRoot schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:53:
[...]

hey dit specifieke probleem liep/loop ik ook tegenaan..
enig idee wanneer je dit in de release verwerkt?
Zodra iemand bevestigd dat het werkt! Reageer even in het bitbucket issue, dan krijg je toegang tot de repo.

Pagina: 1 ... 134 ... 146 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op!!

Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eventueel skin versie.

Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]