~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Prima, vandaag kan je wel inloggen en de addon lijkt ook te werken.
Ik heb "sync after library updates" gedaan. Maar toch wordt de watched status niet bijgewerkt. Alles is nog steeds unwached! Anderen hier ook last van?
enkele weken geleden nog een RPi geinstalleerd en toen ging het goed
edit: Movies heeft hij wel de watched status bijgewerkt, juist TV series niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 30-12-2014 15:16 ]
daarna ondervond ook ik problemen met het terugschrijven van de backup. het probleem zit hem in de backup. als je deze uitpakt dan zie je 3 mappen een ervan is .xbmc . in kodi 5.0 hebben ze dit hernoemd naar .kodi.
De oplossing is heel simpel ik heb in ubuntu de naam van de map binnenin het (backup).tar bestand gewijzigd van .xbmc naar .kodi. backup terugggeschreven in kodi en alles is weer terug zoals het hoort.
Je kan spelen met de settings in het BIOS wat betreft Power Saving en dergelijke, maar zelfs mijn MCE ontvanger heeft geen support voor het aanzetten van de HTPC dus dat is niet zo raar eigenlijk.wizzlewaxx schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:30:
Ik zelf ben al een tijdje aan het verdiepen in de Harmony. Maar wat ik niet kan vinden is hetvolgende: ik maak gebruik van een Intel nuc met xbmc erop. Standaard Geen IR, dus opgelost met een Flirc... Usb stickje met IR... Daarin kan ik alles configureren wat ik wil alleen het aan en uitzetten van de Intel Nuc lukt me hier niet mee! Kan een Harmony dit wel denk je? Of geen ervaring mee?
Ik heb wel vandaag deze Intel NUC binnen en aanzetten is in ieder geval geen probleem met de Harmony via een MCE remote device erop geprogrammeerd : pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Moet hem nog effe installeren en zo dus kan er verder weinig over vertellen dan dat die verdomd klein is
Zelfs een kleine desktop voeding is groot als je die ernaast zet
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Kan je aangeven wat er allemaal wordt gereset met de "soft reset"? Ze adviseren het bij OpenElec met klem, dus dat zal dan wel goed zijnAcolyte57 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:02:
Pfffft, dat was weer een nuttig bestede kerstvakantie dag. Backup gedraaid, OpenELEC 5 geinstalleerd, soft reset gedaan - oeps, dat was toch meer weg dan de bedoeling was. Maar geen probleem, daarom heb je een backup. Restore... oeps die is van een oude OpenELEC, dat werkt niet.
*zucht*
fijn...
Op zich is het enige waar ik me aan erger het instellen van Audo (voorheen de SAB suite), maar dat kost me dan ook wel weer meteen een hele hoop tijd.
Ik ben best wel iemand die een goed advies wil opvolgen, maar niet als ik daarna een middagje moet vloeken om het weer werkend te krijgen - of niet.
[ Voor 9% gewijzigd door upje op 30-12-2014 16:31 ]
Yep heb ik ook last van. Movies zijn wel bijgewerkt met de watched statussen maar series doet hij steeds niet. Geen idee waar het aan ligt, ook gisteren OpenELEC 5 clean install gedaan.Jazco2nd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:11:
Ik heb gisteren een clean XBMC install gedaan (Openelec 5/Kodi 14). Helaas bleek dat trakt.tv juist gisteren offline ging om hun site te vernieuwen. Ik gebruik Trakt.tv juist als backup voor watched status.
Prima, vandaag kan je wel inloggen en de addon lijkt ook te werken.
Ik heb "sync after library updates" gedaan. Maar toch wordt de watched status niet bijgewerkt. Alles is nog steeds unwached! Anderen hier ook last van?
enkele weken geleden nog een RPi geinstalleerd en toen ging het goed
edit: Movies heeft hij wel de watched status bijgewerkt, juist TV series niet.
Testing, one, two ...
Ga je hem gebruiken icm Openelec? Ik ben erg benieuwd naar de prestaties icm een wat zwaardere skin (Lag) en het afspelen van 1080i bestanden.[b]Ik heb wel vandaag deze Intel NUC binnen en aanzetten is in ieder geval geen probleem met de Harmony via een MCE remote device erop geprogrammeerd : pricewatch: Intel NUC Kit DN2820FYKH
Moet hem nog effe installeren en zo dus kan er verder weinig over vertellen dan dat die verdomd klein is
Zelfs een kleine desktop voeding is groot als je die ernaast zet
Ik wil weleens af van mijn grote 43 cm bij 16 cm bak!
Als die uitvoering niet voldoende power mocht hebben dan zijn er nog legio andere modellen die dat dan wel hebben. Keuze genoeg in NUC en niet NUC micro barebone land.ralphkeb schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:52:
[...]
Ga je hem gebruiken icm Openelec? Ik ben erg benieuwd naar de prestaties icm een wat zwaardere skin (Lag) en het afspelen van 1080i bestanden.
Ik wil weleens af van mijn grote 43 cm bij 16 cm bak!
Testing, one, two ...
Performance een stuk beter als via mijn rPI (duh); daarvoor had ik de NUC ook gekocht. Zwaardere skins waren hierop totaal onbruikbaar. Alleen ervaring met Aeon5 tot nu toe en ben tevreden over de response snelheid. Echt verschil tussen de respons (met name bladeren door libraries in icon view) in de SSD en USB installatie kon ik niet ontdekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 30-12-2014 17:24 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
of je zet ze zelf handmatig op watched,
bij mij doet xbmc dat van zelf nadat ik 75% heb gekeken van een film of serie
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Vandaar dus mijn vraag, het is niet de bedoeling iets te kopen wat achteraf net niet voldoende isAls die uitvoering niet voldoende power mocht hebben dan zijn er nog legio andere modellen die dat dan wel hebben. Keuze genoeg in NUC en niet NUC micro barebone land.
Ik zou graag een NUC willen (Mede ook dankzij de prijs van de Celeron), omdat dat standaard ook al IR in zit, geen idee of andere barebones dat ook hebben
W op je keyboardJazco2nd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 17:25:
Weet iemand een simpele niet al te ingrijpende methode om snel de watched status van je series bij te werken, nu trakt niet meewerkt? Op trakt.tv kon je dat heel snel en makkelijk doen onder "progress"..
Het lijkt weer gefixt nu ik OpenELEC opnieuw op mijn SD kaartje heb gezet. Ik weet niet wat er precies mis ging, maar met dezelfde hardware doet hij het nu ineens prima.roeleboel schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:17:
[...]
Hoeveel mA geeft je voeding? Heb je iets aan de usb-poorten aangesloten? Wat?
Als ik dit lees gok ik dat je voeding te licht is (maar ik kan mis zijn).
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
pricewatch: Asus Chromebox M070U
Specs van Chromebox zijn ideaal, 2Gb (meer dan zat), 16GB SSD, Intel Celeron Haswell met HD Graphics (h264 acceleratie, 7.1 audio downstreamen). Hij start binnen 5 seconde op. Had de Hp mce remote van mijn oude zotac xbmc bakje nog over, en die werkt er ook out of the box op. 100keer sneller dan mijn rPI of mijn oude zotac met AMd e350 fusion dingetje. Ook mijn LightPack doet het nu een stuk soepeler, merkte toch dat ik vertraging had met de Boblight Deamon in de achtergrond.
Wat een verademing en echt een aanrader.
[ Voor 18% gewijzigd door Damian op 30-12-2014 23:01 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Van RPi's tot aan complete HTPC's en alles ertussen.
Fijn dat XBMC op zoveel verschillende clients kan draaien.
Er is ook meer dan één type NUC, maar dit is eigenlijk het Kodi/XBMC topic en voor het bespreken van geschikte hardware hebben we een heel ander gedeelte van dit forum, hier bijvoorbeeld. Een tikkie terug uit dat topic brengt je vervolgens naar; Mediaspelers en HTPC'sralphkeb schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 20:07:
[...]
Vandaar dus mijn vraag, het is niet de bedoeling iets te kopen wat achteraf net niet voldoende is![]()
Ik zou graag een NUC willen (Mede ook dankzij de prijs van de Celeron), omdat dat standaard ook al IR in zit, geen idee of andere barebones dat ook hebben
Testing, one, two ...
Overigens, moet het topic niet eens van XBMC naar Kodi omgenoemd worden?
Dan staan je settings op standaard niveau. Je moet even expert kiezen. In de instellingen zie je links onderin, in welk niveau je zit...Dennisdn schreef op woensdag 31 december 2014 @ 06:47:
Ik kan in OpenElec nergens de optie bibliotheek opschonen terugvinden dat normaal onder Systeem>Video zou moeten staan. Iemand enig idee?
Overigens, moet het topic niet eens van XBMC naar Kodi omgenoemd worden?
Ondersteunt deze chromebox ook CEC?Damian schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:59:
Ik heb een Chromebox gekocht van Asus en daar draait nu openelec op, en dat draait echt als een tiet.
pricewatch: Asus Chromebox M070U
Specs van Chromebox zijn ideaal, 2Gb (meer dan zat), 16GB SSD, Intel Celeron Haswell met HD Graphics (h264 acceleratie, 7.1 audio downstreamen). Hij start binnen 5 seconde op. Had de Hp mce remote van mijn oude zotac xbmc bakje nog over, en die werkt er ook out of the box op. 100keer sneller dan mijn rPI of mijn oude zotac met AMd e350 fusion dingetje. Ook mijn LightPack doet het nu een stuk soepeler, merkte toch dat ik vertraging had met de Boblight Deamon in de achtergrond.
Wat een verademing en echt een aanrader.
Yep. Openelec kan je ook gewoon live updaten, erg handig. Draai nu de laatste versie.Zawaponga schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:13:
Dat is inderdaad een interessant bakje. Heb je daar openelec 5 op draaien?
Helaas... Maar vind je dat goed/fijn werken dan? Op mijn rpi werkt het wel maar ik mis toch wel veel functionalitiet op de remote van mijn tv.
[ Voor 3% gewijzigd door Damian op 31-12-2014 10:42 ]
Op mijn panasonic ST60 en GT20 werkt het perfect.... dus ik ben er wel fan van... maar als jij er openelec op hebt gekregen... dan kan je dus met een CEC adapter aan de gang....Damian schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:41:
[...]
Yep. Openelec kan je ook gewoon live updaten, erg handig. Draai nu de laatste versie.
[...]
Helaas... Maar vind je dat goed/fijn werken dan? Op mijn rpi werkt het wel maar ik mis toch wel veel functionalitiet op de remote van mijn tv.
ik ben wel erg benieuwd.... hoe je heb je openelec erop gekregen... want ik lees dat het nogal een lastig verhaal is om een linux distributie erop te krijgen
Ps. als jij een intel nuc neemt met 4gb geheugen en een 128gb ssd van crucial (mx100)... kom je ook op ongeveer 200+ uit... en dan heb je betere specs...
[ Voor 9% gewijzigd door Ferra op 31-12-2014 10:57 ]
Even mezelf quoten. Ik vrees dat ik zelf niet helemaal handig ben geweest, door mijn nieuwe USB-schijf (waarop mijn films staan) niet EXT3/4 te formatteren maar out-of-the-box als NTFS-schijf in te pluggen op mijn Synology DS211j. De waardeloze performance van deze schijf, o.a. de timeouts bij het lezen van films, lijken hier dus mee samen te hangen en dus niet aan Kodi te liggenWokschotel schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:16:
Het afspelen van muziek en series waren er geen problemen, Het afspelen van films lukte daarentegen niet , allerlei foutmeldingen in de log dat bestanden niet afgespeeld konden worden. Alleen met het verwijderen van de source, het opschonen van de bibliotheek en het weer naar de bibliotheek scannen van de films kreeg ik het weer werkend. Dan ben je dus wel je watched-state kwijt.
Al met al zou ik nog even wachten met updaten totdat er een nieuwere versie beschikbaar is.

Nu dus weer 'even' 2 TB terugkopieren naar de interne schijven van de NAS, de USB-schijf EXT4 formatteren en daarna de 2 TB weer terug op de USB-schijf knallen. Dat kan al met al wel even duren.
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik weet niet of synology exfat ondersteunt maar zo ja dan zou ik daarvoor kiezen. Dan kan je wat makkelijker deze harddisk ook nog aan een windows/osx client hangenWokschotel schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:39:
[...]
Even mezelf quoten. Ik vrees dat ik zelf niet helemaal handig ben geweest, door mijn nieuwe USB-schijf (waarop mijn films staan) niet EXT3/4 te formatteren maar out-of-the-box als NTFS-schijf in te pluggen op mijn Synology DS211j. De waardeloze performance van deze schijf, o.a. de timeouts bij het lezen van films, lijken hier dus mee samen te hangen en dus niet aan Kodi te liggen
Nu dus weer 'even' 2 TB terugkopieren naar de interne schijven van de NAS, de USB-schijf EXT4 formatteren en daarna de 2 TB weer terug op de USB-schijf knallen. Dat kan al met al wel even duren.
Voor zover ik weet niet, ook niet in DSM 5.xlowfi schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:54:
[...]
Ik weet niet of synology exfat ondersteunt maar zo ja dan zou ik daarvoor kiezen. Dan kan je wat makkelijker deze harddisk ook nog aan een windows/osx client hangen
De islam kan uw vrijheid schaden
http://kodi.wiki/view/ASUS_ChromeboxFerra schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:52:
[...]
Op mijn panasonic ST60 en GT20 werkt het perfect.... dus ik ben er wel fan van... maar als jij er openelec op hebt gekregen... dan kan je dus met een CEC adapter aan de gang....
ik ben wel erg benieuwd.... hoe je heb je openelec erop gekregen... want ik lees dat het nogal een lastig verhaal is om een linux distributie erop te krijgen?
Ps. als jij een intel nuc neemt met 4gb geheugen en een 128gb ssd van crucial (mx100)... kom je ook op ongeveer 200+ uit... en dan heb je betere specs...
En zon NUC, die heeft dan nog steeds geen WiFi en Bluetooth, die gebruik ik nu allebei. Verder is de Chromebox mooier, dan dat simpele aluminium, staat beter naast mijn zwarte receiver en UPC hd box ding.
Specificatie-pagina is niet geheel correct m.b.t. het Celeron type, iemand daar heeft zich vergist, en niet zo'n beetje ook. Edit: Ik zie dat de specificaties van de Asus pagina zijn overgenomen want daar staat dezelfde fout. Slordig van Asus.
[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 31-12-2014 14:06 ]
Testing, one, two ...
Dank je wel!wizzlewaxx schreef op woensdag 31 december 2014 @ 07:45:
[...]
Dan staan je settings op standaard niveau. Je moet even expert kiezen. In de instellingen zie je links onderin, in welk niveau je zit...
Met een half uur Google zoiets simpels niet kunnen vinden
Zodat we de "oude" dvd collectie soms nog kunnen aanslingeren.
Xbmc ingesteld op automatische afspelen, dit functioneert verder goed.
Maar hoe krijg je "simpel" een dvd gestart handmatig vanuit het menu van XBMC?!? (dat de vrouw dit ook kan).
Is er iets mogelijk in het hoofd menu als optie: "DVD" ?
There are many mysteries in this universe, including me!
Het was even zoeken, maar ik heb een menu gemaakt met functie "speel DVD". (sub menutje "open lade"). Hier kan de vrouw ook wat meeBorromini schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:25:
Onder Aeon Nox kan je het hoofdmenu aanpassen. Kijk daar eens naar.
Zodoende kan je direct in het hoofd menu een dvd starten.
Het kan simpeler, er is een instelling binnen Kodi "DVD's automatisch afspelen", dan heb je geen extra menu nodig en wordt een geplaatste DVD automatisch gestart, met of zonder (aanwezig) disc-menu (ook een instelling die aan of uit kan worden gezet).Tick schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:57:
[...]
Het was even zoeken, maar ik heb een menu gemaakt met functie "speel DVD". (sub menutje "open lade"). Hier kan de vrouw ook wat mee
Zodoende kan je direct in het hoofd menu een dvd starten.
Testing, one, two ...
Deze functie had ik al actief. Maar als je een heeeeel ouderwetse "draai" dvd hebt start deze zijde b niet automatische.hardware-lover schreef op woensdag 31 december 2014 @ 20:11:
[...]
Het kan simpeler, er is een instelling binnen Kodi "DVD's automatisch afspelen", dan heb je geen extra menu nodig en wordt een geplaatste DVD automatisch gestart, met of zonder (aanwezig) disc-menu (ook een instelling die aan of uit kan worden gezet).
Daarnaast gebruikt XOT nu de standaard Python JSON (of SimpleJson) module voor het parsen van JSON. Dat kon eerder niet omdat XBMC4Xbox nog op Python 2.4 zat, maar die zijn nu ook over naar 2.7. En dan zijn er ook nog een aantal kanalen gefixed en heb ik Omroep Flevoland toegevoegd:
Changelog v3.5.2 - 2015-01-01
Framework related
- Added: Regex matching for DataParsers
- Fixed: if a favourite is no longer compatible, remove it (Fixes #582)
- Added: reference to simplejson
- Changed: JSON changes in channels
- Fixed: minor performance increase using json
- Changed: used built-in json parsers (and fallback if not present)
- Changed: set 'Disabled' value in the add-on settings instead of None or 0.
- Added: Omroep Flevoland (Fixes #486)
- Fixed: Canvas HTML in description
- Fixed: AT5 broke due to site changes
- Fixed: L1 channel not playing items
- Fixed: RTV NH not listing all items
- Fixed: Search NPO using the website (not mobile) so we get more results (Fixes #547)
Installatie
Informatie over de installatie mogelijkheden onder XBMC for Xbox en XBMC vind je op de installatie pagina.
Problemen en issues
Problemen hoor ik via de Issue List van de BitBucket pagina van XOT (https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issues) graag voorzien van Logfile (zowel het script als de plugin hebben hun eigen logfile). Zeer geintereseerd ben ik in de resultaten van mensen met een MAC of met Linux, deze platforms zijn voor mij lastig te testen.
RTL & DRM
RTL gebruikt tegenwoordig voor de meer populaire programma's DRM (Digital Rights Management) beveiliging. Deze wordt niet ondersteund door XBMC. Probeer je deze wel af te spelen, al het resulteren in een zwart scherm met rare blokjes en constant uit de cache lopen van je stream. Ook hier weer: ik kan er niks aan doen, maar er is inmiddels wel een iRTL kanaal in XOT-Uzg.v3 waar een aantal afleveringen zonder DRM te bekijken is.
Download
De versie is te downloaden op mijn eigen site: http://www.rieter.net/content/xot/downloads/.
Dan nog mijn dank aan de eigenaar van hamans.com voor kosteloos aanbieden van hosting en een hoop bandbreedte en aan Jetbrains voor het verstrekken van een PyCharm Community Edition licentie.
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Als je binnen Kodi hebt aangegeven dat add-ons zichzelf mogen updaten, dan gaat het helemaal automatisch!Borromini schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:02:
Vraagje: ik heb je repo toegevoegd in Kodi, zal de add-on zichzelf dan automatisch bijwerken?
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Debug log al eens gechecked?JerX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:36:
Gisteren weer een upgrade naar Kodi geprobeerd. Echter deed weer mijn MCE Remote niet meer... Zit nu weer op XBMC 13.2 en vind het wel best zo
Ik ben vandaag al de hele ochtend bezig om KodiBuntu te installeren op mijn Zotac mediaplayer. Het probleem is echter dat de installatie verder goed gaat, maar ik geen mogelijkheid in kan loggen via SSH ???
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb nu 3 verschillende reinstalls gedaan met verschillende usernames en wachtwoorden maar hij vertikt het om in te loggen (Ik kan uiteraard wel een connectie opzetten)
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ik geloof dat soft reset je userdata dir wiped (dus ook al je settings en addons), hard reset wiped ook de overige opslag directories dus bv ook waar je films en series in opslaat. Either way was het niet handig.upje schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:30:
Kan je aangeven wat er allemaal wordt gereset met de "soft reset"? Ze adviseren het bij OpenElec met klem, dus dat zal dan wel goed zijn, maar wat er nu precies gereset wordt is nogal "mistig".
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
bij mij heeft het aanschaffen van de Flirc enorm geholpen... successchumi2004 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:30:
[...]
Er zijn wel truukjes maar daarvoor kun je beter in Harmony topic zijn.
An a day keeps the doctor away.
Bij mij werkt het wel goed, echter zijn een aantal knoppen die naar posities binnen mijn skin verwijzen (bijvoorbeeld naar het guide scherm) nu nog maar half functioneel, waarschijnlijk is er het eea. veranderd qua namen, maar de overige knoppen werken wel gewoon.JerX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 08:36:
Gisteren weer een upgrade naar Kodi geprobeerd. Echter deed weer mijn MCE Remote niet meer... Zit nu weer op XBMC 13.2 en vind het wel best zo
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
gast account op je nas aanzetten werkte bij mijvandermark schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:15:
Ik snap er niks van. Sinds gisteren krijg ik bij updaten videobibliotheek de melding "kan geen verbinding maken met remote server". Gevolg is dat op NAS toegevoegde films niet door XBMC toegevoegd worden. Internet doet het verder prima, add-ons worden bijvoorbeeld ook gewoon geupdate en ik heb verder niets gewijzigd. Ik daarin nog 13.2. Hebben jullie tips/oplossingen hoe ik dit kan verhelpen?
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Alle versie na 4.0.7, dus al een paar maanden, doet de remote het maar even. Na een minuut of twee valt hij uit. Opnieuw inpluggen lost dat op maar daar wordt je knettergek van. Alles al gepost en gesubmit in OpenElec en Kodi fora en het schijnt bekend te zijn, iets met een nieuwere Linux kernel die Openelec vanaf die versie gebruikt en USB handling. Voor een aantal gebruikers helpt het om USB3 support uit te schakelen in de Bios, maar de asrock 330 is zo oud dat die geen USB3 heeft, helpt hier dus niet. In Openelec/Kodi is het ook niet opgelost helaas.
Een vriend heeft op mijn aanraden ooit exact dezelfde set gekocht en ook exact hetzelfde probleem, het is dus geen hardware die aan het overlijden is. Ik overweeg nu om Kodi dan maar van de Kodi site te halen (getest met de live USB stick en die werkt wel) en een compleet nieuwe install te doen.
Zijn er meer gebruikers met dit issue, en wellicht op een asrock?
Zijn er nog goedkope remote receivers die redelijk gegarandeerd werken? Ik kwam de Flirc tegen maar die is programmeerbaar en wat prijzig als enkel een dongle.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Wacht. Met Kodi werkt het gewoon goed? Waarom dan niet upgraden naar Kodi?jaspov schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 09:04:
Hier een raar probleem met een -volgens mij- redelijk standaard setup in OpenElec. Ik heb een asrock 330, paar jaar terug erg populair voor XBMC. Daar aan gekoppeld een HP MCE remote receiver (de bijgeleverde media remote gebruik ik niet maar een Harmony).
Alle versie na 4.0.7, dus al een paar maanden, doet de remote het maar even. Na een minuut of twee valt hij uit. Opnieuw inpluggen lost dat op maar daar wordt je knettergek van. Alles al gepost en gesubmit in OpenElec en Kodi fora en het schijnt bekend te zijn, iets met een nieuwere Linux kernel die Openelec vanaf die versie gebruikt en USB handling. Voor een aantal gebruikers helpt het om USB3 support uit te schakelen in de Bios, maar de asrock 330 is zo oud dat die geen USB3 heeft, helpt hier dus niet. In Openelec/Kodi is het ook niet opgelost helaas.
Een vriend heeft op mijn aanraden ooit exact dezelfde set gekocht en ook exact hetzelfde probleem, het is dus geen hardware die aan het overlijden is. Ik overweeg nu om Kodi dan maar van de Kodi site te halen (getest met de live USB stick en die werkt wel) en een compleet nieuwe install te doen.
Zijn er meer gebruikers met dit issue, en wellicht op een asrock?
Zijn er nog goedkope remote receivers die redelijk gegarandeerd werken? Ik kwam de Flirc tegen maar die is programmeerbaar en wat prijzig als enkel een dongle.
Het enige probleem wat ik had was dat mijn gebruikte skin nog niet officieel gesupporteerd werd
What Do You Call An Alligator In A Vest?
1) Openelec bevalt erg goed, zeer snel, handige app om snel zaken als samba aan/uit te zetten en te configureren en een automatische update functie.
2) Als ik naar Kodi overstap wordt het weer een kale installatie. De basis draait in een paar minuten maar dan weer alle netwerk shares toevoegen, cd art manager configureren en zo nog wel wat zaakjes.
Ik sta nu dus op het punt om gewoon maar Kodi te pakken, wilde alleen hier een laatste check doen dat er geen eenvoudige fix is of goedkope IR receiver.Asrock 330 en de HP MCE receiver waren (ooit) beiden zeer populair in de XBMC community
Alleen dan op een Intel NUC. Ik weet niet of de nieuwe Generic Build ook compatible is met je AsRock:
http://openelec.tv/get-openelec
http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Updating_OpenELEC
Dat is in ieder geval hoe ik mijn upgrade heb gedaan
Computer nr 486 denk ik..
Ik heb op de slaapkamer een ion met MS MCE remote en draai de laatste versie openelec voor kodi.
Nergens last van, zal wel een driver iets zijn denk ik.
Je kan kijken wat er geupdate is na versie 4.0.7 (bv usb drivers ofzo)
Misschien kan je die dan downgraden.
[ Voor 0% gewijzigd door BlaBla1973 op 03-01-2015 16:49 . Reden: typo ]
Computer nr 486 denk ik..
- Ik heb net geprobeerd om mijn XBMC-bibliotheek te exporteren/back-uppen. Nu heb ik zoals in de Wiki staat gekozen voor losse files, maar nu zit ik dus met o.a. met mappen waarin 2 nfo bestanden staan. movie.nfo, die ik gemaakt heb voor bepaalde films en "filmnaam".nfo waar XBMC zijn gegevens in gedumpt heeft. Hoe gaat Kodi dit straks uitlezen? Ik heb al wel gezien dat de data uit mijn nfo is overgenomen in de nieuwe nfo.
- Wanneer ik voor aparte bestanden kies, krijg ik verschillende keren de foutmelding dat XBMC niet in een bepaalde map kan opslaan. Dit zijn verschillende mappen, zoals VIDEO_TS en season 06.
- Wat is überhaupt het nut van je library back-uppen, als je een shared db hebt en je andere clients de complete library ook hebben? Terugzetten van je advancedsettings.xml (en je sources.xml ?) is dan toch ook al voldoende? Zo zijn al mijn andere clients ook in 1 x aan de library gekomen.
- Zo ook m'n watched status. Die komt dan toch ook vanzelf weer terug? Mijn nieuwe clients hebben direct dezelfde watch status namelijk, met alleen het kopiëren van de advancedsettings.xml. Nu kan ik daar ook deze code toevoegen, maar eigenlijk gaat dat al vanzelf bij mij, zonder deze toevoeging.
code:1 2 3 4 5 6
<advancedsettings> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> <importresumepoint>true</importresumepoint> </videolibrary> </advancedsettings>
- Tot nu toe kopieerde ik steeds alleen m'n advancedsettings.xml naar een nieuwe client. Moet de sources.xml ook? De locatie van mijn media staat namelijk ook al in de advancedsettings, zover ik zie. Het enige wat niet goed werkte tot nu toe is dat niet alle artwork zichtbaar was op de andere clients, voor de rest werkte het eigenlijk al perfect, zonder de sources.xml naar elke client te kopiëren. Nu gebruik ik trakt, dus wellicht dat het daar mee te maken heeft.
Ah, je bedoelt dat Kodi (als losse download van de website) wel goed werkt, maar OpenELEC vanaf versie 4.0.7 (dus ook versie 5.0 met Kodi) ook de problemen geeft?jaspov schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:44:
Updaten is het probleem niet :-) Dat de remote daarna niet meer werkt gaat het om. Alle versie na 4.0.7 t.m de laatste hebben het issue dat de remote uitvalt.
Je zou ook eens naar flirc kunnen kijken of dat wat voor je is.jaspov schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:59:
Thanks, de kernel is veranderd, daar heeft het iets mee te maken.
Dat heeft weinig zin, de database staat immers ergens in MySQL. (Oké, daar kun je ook een backup van willen maken)Jorgen schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:14:
Ik heb een paar vragen over het back-uppen en terugzetten van gegevens bij de installatie van Kodi.
sources.xml en passwords.xml zijn soms nodig om toegang te krijgen tot de shares die in de database staan, gok ik.
exact!bonyuri schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:39:
[...]
Ah, je bedoelt dat Kodi (als losse download van de website) wel goed werkt, maar OpenELEC vanaf versie 4.0.7 (dus ook versie 5.0 met Kodi) ook de problemen geeft?
Bij punt 3 had je jezelf al kunnen afvragen waarom je überhaupt aan het maken van een backup begonnen bentJorgen schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:14:
Ik heb een paar vragen over het back-uppen en terugzetten van gegevens bij de installatie van Kodi.
- Ik heb net geprobeerd om mijn XBMC-bibliotheek te exporteren/back-uppen. Nu heb ik zoals in de Wiki staat gekozen voor losse files, maar nu zit ik dus met o.a. met mappen waarin 2 nfo bestanden staan. movie.nfo, die ik gemaakt heb voor bepaalde films en "filmnaam".nfo waar XBMC zijn gegevens in gedumpt heeft. Hoe gaat Kodi dit straks uitlezen? Ik heb al wel gezien dat de data uit mijn nfo is overgenomen in de nieuwe nfo.
- Wanneer ik voor aparte bestanden kies, krijg ik verschillende keren de foutmelding dat XBMC niet in een bepaalde map kan opslaan. Dit zijn verschillende mappen, zoals VIDEO_TS en season 06.
- Wat is überhaupt het nut van je library back-uppen, als je een shared db hebt en je andere clients de complete library ook hebben? Terugzetten van je advancedsettings.xml (en je sources.xml ?) is dan toch ook al voldoende? Zo zijn al mijn andere clients ook in 1 x aan de library gekomen.
- Zo ook m'n watched status. Die komt dan toch ook vanzelf weer terug? Mijn nieuwe clients hebben direct dezelfde watch status namelijk, met alleen het kopiëren van de advancedsettings.xml. Nu kan ik daar ook deze code toevoegen, maar eigenlijk gaat dat al vanzelf bij mij, zonder deze toevoeging.
code:
1 2 3 4 5 6 <advancedsettings> <videolibrary> <importwatchedstate>true</importwatchedstate> <importresumepoint>true</importresumepoint> </videolibrary> </advancedsettings>- Tot nu toe kopieerde ik steeds alleen m'n advancedsettings.xml naar een nieuwe client. Moet de sources.xml ook? De locatie van mijn media staat namelijk ook al in de advancedsettings, zover ik zie. Het enige wat niet goed werkte tot nu toe is dat niet alle artwork zichtbaar was op de andere clients, voor de rest werkte het eigenlijk al perfect, zonder de sources.xml naar elke client te kopiëren. Nu gebruik ik trakt, dus wellicht dat het daar mee te maken heeft.
@ bonyuri en RudolfR: dan zat ik inderdaad goed met mijn gedachten.
Is er een manier om deze streams als 'live tv zenders' te krijgen?
Edit: is het wellicht een idee om de streams in een pvr-backend zoals tvheadend te proppen, en vervolgens kodi gewoon vanilla te gebruiken?
[ Voor 11% gewijzigd door Peetz0r op 04-01-2015 12:30 ]
@ iedereen: Is er een mogelijkheid om (specifiek muziek) subfolders te excluden als je ze toevoegt aan je library?
Punt is dat ik veel muziek folders heb op mijn pc, maar sommige folders hebben submappen waar liedjes in staan die ik niet wil inlezen.
Of moet ik die dan handmatig eerst gaan verplaatsen naar heel ergens anders?
XBMC Online TV zou je kunnen gebruiken in combinatie met favorieten. Dan maak je een favoriet Live NPO en die laat je maar de live uitzendingen van het NPO kanaal wijzen.P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:29:
Hoi! Ik zoek een manier om live tv te kijken met publiek toegankelijke streams (dus zonder tv abbonement en DVB hardware). Het gaat mij dan vooral op NPO 1/2/3 (de rest is toch 90% reclame en sensatiemeuk, of series die ik zelf wel d/l). Nu zijn er wel plugins (XOT, Nederland 24, wellicht nog meer) die dit min of meer aanbieden, maar die maken allemaal een onoverzichtelijk menu met allerlei submenu's in het video add-on scherm. Mijn moeder gaat dat nooti snappen zeg maar...
Is er een manier om deze streams als 'live tv zenders' te krijgen?
Edit: is het wellicht een idee om de streams in een pvr-backend zoals tvheadend te proppen, en vervolgens kodi gewoon vanilla te gebruiken?
PuckStar schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:29:
@ P.E.T.E.R. je kunt die zenders als favoriet toevoegen. Als je dan een skin hebt met Favourites in je homescreen dan kun je daar vrij gemakkelijk en snel komen.
[...]
De combinatie XOT en favorieten en zelfs custom menu opties in Transparency! (of een andere skin) werkt inderdaad best goed. Maar je kan niet 'zappen' met de knoppen op de afstandsbediening. Is daar iets voor?GroteBozewolf schreef op zondag 04 januari 2015 @ 14:52:
[...]
XBMC Online TV zou je kunnen gebruiken in combinatie met favorieten. Dan maak je een favoriet Live NPO en die laat je maar de live uitzendingen van het NPO kanaal wijzen.
En wat is trouwens de beste kodi remote app voor android voor, eh, de wat eenvoudigere user?
En is er een manier om tv-gids toe te voegen aan de XOT streams? Of in ieder geval een nu/straks dingetje zoals settopboxen van alle providers ook hebben?
Yatse vind ik echt heel erg gaaf. Ik gebruik het op m'n android tablet.P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:17:
[...]
[...]
En wat is trouwens de beste kodi remote app voor android voor, eh, de wat eenvoudigere user?
Je kunt het als remote gebruiken maar ook door je databases scrollen op het tablet zelf. En dan pas als je iets hebt uitgekozen start hij het dus op Kodi.
Ik ken Yatse, en het is een prima app, maar er zitten veel te veel knopjes op voor mijn moeder.PuckStar schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:16:
[...]
Yatse vind ik echt heel erg gaaf. Ik gebruik het op m'n android tablet.
Je kunt het als remote gebruiken maar ook door je databases scrollen op het tablet zelf. En dan pas als je iets hebt uitgekozen start hij het dus op Kodi.
Dan heb je de officiele xbmc app die behoorlijk outdated (en lelijk) is, en een handvol andere apps die ik misschien wel gewoon allemaal zelf moet proberen.
Of misschien koop ik wel ergens een losse afstandsbediening. Hiervoor nog aanraders? Hoe meer het lijkt op een 'ouderwetse' tv-afstandsbediening, hoe beter. En in dat geval, hoe zap ik dan (tussen de NPO streams uit XOT) met de desbetreffende knopjes op zo'n afstandsbediening?
Je kunt volgens mij aan elke button zo'n beetje elke functie toevoegen, inclusief het starten van favoriet. De Live streams van de NPO kanalen zou ik kunnen uitbreiden met een nu-straks. Zou je daar een Feature Request voor kunnen aanmaken op de XOT BitBucket Issue Tracker?P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:17:
[...]
[...]
De combinatie XOT en favorieten en zelfs custom menu opties in Transparency! (of een andere skin) werkt inderdaad best goed. Maar je kan niet 'zappen' met de knoppen op de afstandsbediening. Is daar iets voor?
En is er een manier om tv-gids toe te voegen aan de XOT streams? Of in ieder geval een nu/straks dingetje zoals settopboxen van alle providers ook hebben?
Ik heb mijn moeder een wireless toetsenbordje gegeven.P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:03:
[...]
Ik ken Yatse, en het is een prima app, maar er zitten veel te veel knopjes op voor mijn moeder.
Dan heb je de officiele xbmc app die behoorlijk outdated (en lelijk) is, en een handvol andere apps die ik misschien wel gewoon allemaal zelf moet proberen.
Of misschien koop ik wel ergens een losse afstandsbediening. Hiervoor nog aanraders? Hoe meer het lijkt op een 'ouderwetse' tv-afstandsbediening, hoe beter. En in dat geval, hoe zap ik dan (tussen de NPO streams uit XOT) met de desbetreffende knopjes op zo'n afstandsbediening?
Ze was er helemaal blij mee
Zij kon ook niet met Yatse overweg
Jij bent de XOT developer? Nice, bedankt voor de pluginGroteBozewolf schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:31:
[...]
Je kunt volgens mij aan elke button zo'n beetje elke functie toevoegen, inclusief het starten van favoriet. De Live streams van de NPO kanalen zou ik kunnen uitbreiden met een nu-straks. Zou je daar een Feature Request voor kunnen aanmaken op de XOT BitBucket Issue Tracker?
Ook bedankt voor het toevoegen van Omroep Flevoland eerder deze week
Feature request is onderweg.
Bijv: media/usb/
Nu kan ik een mount /dev/sda1 /media/usb toevoegen aan autostart.sh, maar het gaat om NTFS schijven, ik wil graag enkele attributes mee kunnen geven zoals async, big_writes etc.
Ik ben gewend dit in fstab te doen, maar OpenElec heeft geen fstab.. wat is de beste manier?
Graag gedaan hoor. Ik ben in middels al met je request bezig, maar loop nog tegen wat caching issues aan.P.E.T.E.R. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:57:
[...]
Jij bent de XOT developer? Nice, bedankt voor de plugin
Ook bedankt voor het toevoegen van Omroep Flevoland eerder deze week
Feature request is onderweg.
In ieder geval bedankt voor het fantastische werk en prachtige addon! Mijn familie geniet er elke dag van.
Het probleem is het volgende, ik heb de nieuwste openelec 5.0 met daarop Kodi 14 (helix) en zoals ik al eerder gelezen heb zag ik dat je weet van dit probleem. Namelijk kodi kan bepaalde bestanden niet goed streamen. (zoals een andere user schreef; de speler speelt maar buffert niet en dan loopt hij tegen het einde van de stream aan en dan sterft ie) of te wel; zwart scherm of vast lopen. (alleen met SSH shutdown -r now weer opnieuw op te starten).
Bij openelec 4.2 kon ik gewoon de optie gebruiken play with dvd player door middel van de context menu en deze speler kon wel de bestanden afspelen zonder vast te lopen. (niet altijd even stabiel). Nu in kodi lijkt die dvd speler te ontbreken in de addon.
Nu zag ik de oplossing om eerst volledig te cachen; maar dat werkt ook niet. Bij addon settings de map op de storage geselecteerd voor de cache (is een usb stick setup) met genoeg ruimte (32 gig)) en op 6 dagen gezet. Maar als ik hem dan wil cachen, of ik doe het verkeerd?, dan speelt ie hem af en loopt ie direct vast. Context menu geeft maar beperkte opties; afspelen vanaf hier, queue this item, xot: favo; en voeg toe aan favorieten, instellingen van deze addon. Dus ik weet niet hoe ik moet cachen of ik heb een optie niet goed aangepast om te cachen. Of het werkt niet.
What to do? Overigens is dit met name met de rtl episodes, niet met uitzending gemist etc..
En zo niet wat is een goed alternatief met NL film info? Voor mezelf vind ik het niet zo'n probleem maar andere hier in huis hebben liever een nederlandse beschrijving.
Al twee releases geleden heb ik de optie om DVD Player te selecteren uit XOT gehaald omdat er in Kodi officieel nog maar 1 player is (dvdplayer). Enkel op de rPi is er nog de omxplayer welke het meestal goed doet. Je kunt binnen Kodi op de rPi selecteren wat de default zou moeten zijn: settings/video/acceleration, daar kan je OMXPlayer uitschakelen. Mocht je dat enkel voor XOT willen doen dan zal je de chn_class.py moeten editen en daar in de regel:Kolomos schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:33:
Hoi GroteBozewolf, ik loop momenteel vast, ik heb heel wat zitten googlen en veel zitten lezen in deze thread en op je website maar ik kan geen oplossing vinden.
In ieder geval bedankt voor het fantastische werk en prachtige addon! Mijn familie geniet er elke dag van.
Het probleem is het volgende, ik heb de nieuwste openelec 5.0 met daarop Kodi 14 (helix) en zoals ik al eerder gelezen heb zag ik dat je weet van dit probleem. Namelijk kodi kan bepaalde bestanden niet goed streamen. (zoals een andere user schreef; de speler speelt maar buffert niet en dan loopt hij tegen het einde van de stream aan en dan sterft ie) of te wel; zwart scherm of vast lopen. (alleen met SSH shutdown -r now weer opnieuw op te starten).
Bij openelec 4.2 kon ik gewoon de optie gebruiken play with dvd player door middel van de context menu en deze speler kon wel de bestanden afspelen zonder vast te lopen. (niet altijd even stabiel). Nu in kodi lijkt die dvd speler te ontbreken in de addon.
1
| xbmcPlayer = xbmc.Player(xbmc.PLAYER_CORE_AUTO) |
de player moeten veranderen naar
1
| xbmc.PLAYER_CORE_DVDPLAYER |
Ik zal wel kijken of ik voor de rPi mensen nog wat kan doen in de volgende release. Maar aangezien een release zo'n 150 GB aan data per dag oplevert op de server (1.7 MB/s dus constant) wacht ik even af totdat de rust weer terug is na versie 3.5.2.
Verder werkt het downloaden en daarna afspelen enkel voor de NPO kanalen (dus geen enkele andere). Maar deze optie zou in principe niet meer nodig moeten zijn met Helix. Ik kan je overigens uit ervaring melden dat downloaden en dan afspelen je dezelfde problemen gaat geven, zie hier: https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/issue/566Kolomos schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:33:Nu zag ik de oplossing om eerst volledig te cachen; maar dat werkt ook niet. Bij addon settings de map op de storage geselecteerd voor de cache (is een usb stick setup) met genoeg ruimte (32 gig)) en op 6 dagen gezet. Maar als ik hem dan wil cachen, of ik doe het verkeerd?, dan speelt ie hem af en loopt ie direct vast. Context menu geeft maar beperkte opties; afspelen vanaf hier, queue this item, xot: favo; en voeg toe aan favorieten, instellingen van deze addon. Dus ik weet niet hoe ik moet cachen of ik heb een optie niet goed aangepast om te cachen. Of het werkt niet.
What to do? Overigens is dit met name met de rtl episodes, niet met uitzending gemist etc..
Dus wat betreft RTL: tsja, laat ik het netjes zeggen: de structuur en de stream kwaliteit laat erg veel te wensen over. Mijn vrouw kijkt ook veel RTL via XOT en die klaagt ook. Kodi op de Amazon FireTV crashed zelfs regelematig tijdens het afspelen van RTL streams.
Ik kan bijvoorbeeld ook kiezen tussen RGD en ycbcr444? Kan hier alleen weinig over terugvinden in combinatie met XBMC. Ik projecteer met de HW55.
Je kan m gewoon downloaden en prima gebruiken via github (linkje naar de zip staat in het Éminence topic) werkt echt helemaal perfect!Ferra schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:25:
Weet iemand toevallig wanneer de Eminence skin verwacht wordt in de Kodi repo?
En bovendien is er al een repo voor, echter deze is voor Gotham.Jazco2nd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:37:
[...]
Je kan m gewoon downloaden en prima gebruiken via github (linkje naar de zip staat in het Éminence topic) werkt echt helemaal perfect!
De Github variant is voor Helix (Kodi), ik gebruik 'm zelf ook, toevallig net nog een slinger gegeven (git pull).
Verder mag confluence echt wel een update hebben naar mijn idee. Functioneel prima, maar het uiterlijk vind ik erg oubollig... Hetzelfde geld voor skins als Rapier en AppTV... Alleen Eminence en Titan vind ik op dit moment de moeite waard voor Helix...
Top werk, bedankt!Amelandbor schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 00:41:
Ook hier maar even melden. De subtitle service die ik voor nlondertitels heb gemaakt is opgenomen in de officiële repository. Zoekt eerst op imdb nummer en mocht deze er niet zijn op titel.
Kun je ook nog naar ondertitel.com kijken?
Ik heb nu Mimic in gebruik, ben er wel tevreden over. Wel met de kanttekening dat ik niet heel veel aanpas in het hoofdmenu.wizzlewaxx schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:24:
Eminence.... 1 van de weinige mooie EN functionele skins in mijn optiek voor in ieder geval Helix...
Verder mag confluence echt wel een update hebben naar mijn idee. Functioneel prima, maar het uiterlijk vind ik erg oubollig... Hetzelfde geld voor skins als Rapier en AppTV... Alleen Eminence en Titan vind ik op dit moment de moeite waard voor Helix...
http://xbmc-skins.com/skin/mimic
Oké thanks alvast. Ik kan dit sowieso al zeker gebruiken.Amelandbor schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:56:
Voorlopig niet, misschien dat ik er later eens naar kijk.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Let op!!
Als je een vraag stelt, vergeet dan niet:
- Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.xbmclogs.com/)!
- Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, ATV, iOS, Android, Raspberry Pi).
- Eventuele informatie als de versie (SVN, Stable, Nightly, XBMC Buntu, OpenELEC etc)
- Eventueel skin versie.
Let a.u.b. ook op met zaken waarvan de legaliteit in twijfel getrokken kan worden (add-ons en bijbehorende sites). Zie ook het algemeen beleid.~~~[/html]