Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:15
Hallo allemaal,

Mijn WD TV Live wil ik gaan vervangen en wil daarbij overstappen op XBMC. Daarbij zat ik aan onderstaande configuratie te denken. Doel is om HD films te kijken vanaf mijn Windows server en foto's te kunnen kijken op de TV. In eerste instantie wil ik OpenELEC gaan draaien.
Ik weet dat dit ook met 2 GB geheugen en een USB stick kan, maar wellicht ga ik er ooit eens Windows 7 of Windows 8 opzetten en dan is wat extra geheugen en opslag wel handig.

Waar ik echter aan twijfel is de Intel NUC zelf. Ik heb diverse verhalen gelezen over problemen met deze NUC, waaronder BIOS problemen en bepaalde functies in OpenELEC die niet werken zoals standby/resume. Aangezien er geen algemeen topic lijkt te zijn voor XBMC hardware advies of over de Intel NUC systemen heb ik dit topic gemaakt. Zijn er hier op GoT gebruikers van deze NUC en wat is jullie ervaring en advies hierin? Er is namelijk ook een (ouder) Celeron systeem op basis van de NUC waar men ook erg positief over is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit DN2820FYKH€ 112,05€ 112,05
1Crucial CT51264BF160BJ€ 29,50€ 29,50
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 40,49€ 40,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 182,04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik gebruik standby niet op deze NUC (mijn harmony zet hem gewoon aan en uit als het nodig is, en ik werk met dezelfde SSD als jij hebt gekozen. Hij start op in 10 seconden) dus daar kan ik niets over zeggen, maar als je je bios netjes update naar de nieuwste en OpenELEC 4.0.1 pakt, is er niets aan de hand :) Ding werkt uitstekend.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:40
strandbal schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:45:
Ik gebruik standby niet op deze NUC (mijn harmony zet hem gewoon aan en uit als het nodig is, en ik werk met dezelfde SSD als jij hebt gekozen. Hij start op in 10 seconden) dus daar kan ik niets over zeggen, maar als je je bios netjes update naar de nieuwste en OpenELEC 4.0.1 pakt, is er niets aan de hand :) Ding werkt uitstekend.
niet helemaal on topic maar hoe heb je dit precies ingesteld dat de NUC aan/uit gaat met je harmony remote?

Ontopic:
ik draai zelf ook openelec op de nuc en dit werkt perfect, snel opgestart en kan alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
en windows 7/8 werkt ook lekker?
ik wil dit namelijk aanschaffen (zelfde systeem)

maar dan wel met een dergelijk OS zodat ik mail en internetten kan op de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firetrooper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:40
gram501 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:32:
en windows 7/8 werkt ook lekker?
ik wil dit namelijk aanschaffen (zelfde systeem)

maar dan wel met een dergelijk OS zodat ik mail en internetten kan op de TV
In het begin heb ik windows 8 erop gehad, werkte ook perfect.

Maar als je het puur gebruikt voor XBMC is OpenElec in mijn geval een betere keuze (sneller opgestart en geen onnodige Windows processen op de achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-06 10:38
Ben van plan de NUC te halen om XBMC via openElec op te draaien.

Ik las dat je openElec ook kan booten via een SD kaart of USB stick. Maakt het uit wat je gebruikt (snelheid stick of SD kaart)?

Of werkt elke andere SSD ook prima? Want ik vermoed dat je vrij weinig geheugen nodig hebt voor openElec en xbmc uitbreidingen. Hooguit een paar GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb zelf een NUC staan welke ik boot vanaf een msata ssd. Stick zou ook kunnen maar een sd kaart slot zit er niet op dus dat valt dan toch af als optie, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
zou je een stick boven een SSD aanraden als je alleen OpenElec gaat draaien met xbmc?

Of werken die kleinere SSD's van 20-32 GB ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 609762

Hallo Allemaal,

Ik ben altijd blij met dit soort forums als het gaat om gebruikers ervaringen.
Graag wil ik hier een beroep op doen.

Ik ben van plan de NUC 54250WYK2 (i5 +4gb +60gb msata) aan te schaffen. Ik wil het apparaat puur als mediaplayer gebruiken.

Ik ben een veeleisende gebruiker die het beste wil op het gebied van beeld en geluidskwaliteit. Ik zie alle films en series in een minimale resolutie van 1080p icm mijn Marantz SR5005 versterker. Ik draai alles vanaf mijn Synology NAS op mijn Gigabit thuis netwerk.
Ik gebruik nu de Xtreamer Prodigy Silver maar vind dit apparaat traag en niet echt gebruiksvriendelijk. Het speelt alles wel af en draait verder super maar erg onhandig apparaat. Daarom wil ik naar een HTPC met XBMC.
Helaas heb ik niet de ruimte om een volwaardige pc neer te zetten en zoek ik dus iets kleins. (Al weet ik dat kwaliteit en klein niet altijd goed samen gaan:) )
Bij het zoeken naar een geschikte htpc kwam ik de Intel NUC en de Gigabyte BRIX tegen.

Technisch gezien met de NUC het kunnen draaien. Het enige wat een belemmering kan zijn is de on-board videokaart(Intel HD Graphics 4400 of 5000).

Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het beeld en hoe soepel draait het systeem?
Ik wil het systeem op XBMCbuntu of Openelec draaien.

Heeft iemand ervaring met het afspelen van zeer hoge kwaliteit beeld icm hoogwaardig (DTS-HD) geluid? En hoe gaat het apparaat hier mee om?

Alvast mijn dank voor uw reactie!

Hartelijke groet,

Steven Nijholt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ik heb hier ook interesse in.

Blijkbaar is de i5 (en ook de i3) overkill voor puur xbmc en streaming. De goedkoopste met 2 GB RAM of meer zou dit prima moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb zelf ook de Intel NUC Kit D54250WYK staan als mediaspeler, geen enkel probleem met 1080p en DTS-HD. Het is zoals Kashika al aangeeft misschien overkill maar ik kon voor een aardige prijs deze NUC krijgen. Het systeem draait bij mij op Windows 7 met XBMC. Voor Windows gekozen omdat ik het systeem ook voor andere doeleinden wil gaan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 609762 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:24:
Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het beeld en hoe soepel draait het systeem?
Ik wil het systeem op XBMCbuntu of Openelec draaien.
Ik heb recent een user review gemaakt van de NUC DN2820 (goedkoopste met Celeron proc) waarin mijn ervaringen met XBMCbuntu en Steam staan.Het gaat allemaal heel vlotjes :)
Technisch gezien met de NUC het kunnen draaien. Het enige wat een belemmering kan zijn is de on-board videokaart(Intel HD Graphics 4400 of 5000).
Ik denk dat je de benodigde kracht voor 1080p video wat overschat. Zelfs men raspberry pi kon deze taak aan :)

[ Voor 43% gewijzigd door boe2 op 24-07-2014 12:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:19
Even kort mijn ervaring met die NUC DN2820:
Eerst de laatste niet-beta van OpenElec geinstalleerd. Dat liep probleemloos, werkte meteen - enkel een probleem met de USB geluidskaart die er aan hangt (want heb een optische audiopoort nodig). Geluid was prima maar met incidenteel storende ruis er doorheen.

Daarna Debian 'stable' geinstalleerd om zelf de laatste XBMC te compileren. Debian installeren ging probleemloos, XBMC compileren niet: wat te oude packages in 'stable', dus configure wilde niet meewerken. Zelf 'libtag' gecompileerd, maar het lukte mij daarna nog steeds niet om XBMC te compileren.

Toen Debian 'testing' geprobeerd te installeren, maar de installatie wilde al niet eens opstarten - nou ja, het hing na een paar seconden.

Als laatste Ubuntu kaal installeren en XBMC uit een repository pakken: succes, tot nu toe. XBMC draait, ik kan bij m'n netwerk-films en de films spelen goed af. Enkel geluid nog niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 12:09
Heeft een van jullie met een NUC dn2820 al eens een bluray bd25/bd50 rip (iso/files) proberen af te spelen met XBMC? Ik ben benieuwd of hij deze ook soepel afspeelt zonder lange laadtijd en haperingen tijdens een film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:37

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet met elk ding dat minimaal zo snel is als een Raspberry Pi alles af kunnen spelen. Ik heb een tijdje met een Pi gewerkt en heb daadwerkelijk full BR rips vanaf een aangesloten USB HD kunnen afspelen. XBMC speelt gewoon alles af en de Pi kan het ook allemaal. Alleen heb ik de Pi van XBMC dienst ontslagen omdat ie geen HD geluidsformaten aankan. Hij speelt dan alleen de DTS core af, en dus geen DTS HD Master Audio enzo. Voor zeikerds als ik is dat een probleem.

Ik heb nu een 2de hands Zotac met een AMD Fusion E-450 erin en OpenElec erop. Kan ook alles aan, maar staat de hele tijd te loeien omdat de CPU heet wordt. Ik heb dus ook maar een NUC besteld.

OpenElec/XBMC kost niet veel, vooral niet omdat er hardware acceleratie in de videokaart zit. De CPU komt er dan niet heel erg aan te pas. In feite is 1Gb ook al voldoende en voor OpenElec is 1Gb opslag ook genoeg. Je kunt 'm ook via het netwerk laten booten. Ben je heel even mee bezig, maar dan hoef je er geen SSD in te steken.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 10:00
Ik heb inmiddels deze config draaien (NUC + 4GB + 64 GB SSD) en ben zeer tevreden, mbt snelheid etc . Nu eens kijken wat er gebeurd met OpenElec (beta) en DTS HD

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb trouwens een lenovo MCE remote gekocht aangezien de NUC een infraroodpoort heeft. Op mijn XBMCbuntu installatie werkt hij feilloos: Remote uitpakken, batterijen insteken en hij werkte meteen: Moest niets meer extra configureren en alle knoppen doen exact wat ze moeten doen :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik heb deze NUC met 4GB (toekomstvast), hoewel hij volgens mij niet veel meer dan 1GB gebruikt en ik heb hem zowel met een USB stick als een Sanddisk SSD gebruikt icm Openelec. Hij speelt echt alles af. De CPU wordt nauwelijk belast. Zelfs niet met een 32GB 1080p versie van Avatar. Beide cores deden toen ongeveer 15%.

Openelect werkt prima. De bios problemen zijn ondertussen al lang verholpen. Let wel op dat je hem update want de meeste NUCs worden nog uitgeleverd met oude bios versies.
Booten met de sandisk ssd gaat in 22 seconden. Met een usb 3.0 stick in 27 seconden. Standby gebruik ik niet omdat het booten snel genoeg gaat. Uit en aan werkt prima met mijn Harmony Remote (instellen op MCE remote).

Nog een handig linkje: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Intel_NUC

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 31-07-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Ben zeer tevreden over de config, maar ik krijg het nog niet werkend om vanuit power off de nuc aan te zetten via IR .
Draai nu de beta van open elec en de media extended config in MN harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
boe2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:37:
Heb trouwens een lenovo MCE remote gekocht aangezien de NUC een infraroodpoort heeft. Op mijn XBMCbuntu installatie werkt hij feilloos: Remote uitpakken, batterijen insteken en hij werkte meteen: Moest niets meer extra configureren en alle knoppen doen exact wat ze moeten doen :D
Power on vanuit s4/5 ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Eerlijk gezegd weet ik niet vanuit welke state hij komt, maar ik heb de shutdown actie in XBMC zelf naar 'power off' gezet om hem met mijn remote af te kunnen zetten, en dan ging hij met de remote ook weer even gemakkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Als ik de NUC in een versterker steek die ARC ondersteund, kan k hem met mijn televisie remote bedienen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat je ARC en CEC door elkaar haalt. ARC is Audio Return Channel, waarmee het geluid van de TV teruggaat naar de receiver door de HDMI kabel.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Ah ja, dat klopt. Ik bedoel CEC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
boe2 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:49:
Eerlijk gezegd weet ik niet vanuit welke state hij komt, maar ik heb de shutdown actie in XBMC zelf naar 'power off' gezet om hem met mijn remote af te kunnen zetten, en dan ging hij met de remote ook weer even gemakkelijk aan.
Ok hmmm bij mij niet .
Grote verschil dat ik openelec gebruik met een logitech harmony , die remote zal wel het laatste mogen zijn (mits juiste setup.natuurlijk).
Kun / wil je je BIOS eens nakijken hoe deze ingesteld staat enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Pimmetje651 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:57:
[...]

Ok hmmm bij mij niet .
Grote verschil dat ik openelec gebruik met een logitech harmony , die remote zal wel het laatste mogen zijn (mits juiste setup.natuurlijk).
Kun / wil je je BIOS eens nakijken hoe deze ingesteld staat enz ?
Ik gebruik ook een harmony met default settings (MCE remote) en alles werkt meteen. Bios hoefde niet aangepast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Pimmetje doelt specifiek op het aanzetten van de NUC met een MCE remote.
Ik zal vanavond eens kijken wat de relevante bios settings zijn om het werkende te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:54
Heeft iemand van jullie ervaring met gelijktijdig gebruik van HDMI en WiDi?
De NUC heeft mijn interesse gewekt om te gebruiken als XBMC apparaat. Nu wil ik de NUC beneden aansluiten op de tv via HDMI en boven via WiDi (tv ondersteund ook WiDi). Nu zit er eigenlijk alleen een plafond tussen en een afstand van ongeveer 3 meter. Voor de bediening wil ik dan een Bluetooth toetsenbord of remote voor gebruiken. Zo zou ik dan de ene keer de NUC boven kunnen gebruiken en de andere keer beneden.

Is dit nu heel spannend wat ik wil en eventueel door een van jullie te testen?
De vraag is dus of de afstand een bottleneck kan zijn en of HDMI en WiDi gelijktijdig te gebruiken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
m3gA schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Ik gebruik ook een harmony met default settings (MCE remote) en alles werkt meteen. Bios hoefde niet aangepast te worden.
Power on + off ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ja. enige wat ik in de bios heb ingesteld is fastboot en de minimum snelheid van de fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Kan je de NUC vanaf boot bedienen met een apple bluetooth keyboard?

Ik heb al jaren geen desktop spullen meer, dus een toetsenbord met USB kabel heb ik ook niet.
Of kan het wel puur alleen een muis ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijssecure
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik heb de NUC DN2820FYKH aangeschaft om beelden van camera's op te laten zien en windows 8.1 erop gezet om ook als PC te kunnen gebruiken.

Nu heb ik hem aangesloten op een monitor van HP, de W1972a dmv een DVI naar HDMI kabel.

Dit werkt dus niet.

Heb ik per se een hdmi monitor nodig of zijn er andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
matthijssecure schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:36:
Ik heb de NUC DN2820FYKH aangeschaft om beelden van camera's op te laten zien en windows 8.1 erop gezet om ook als PC te kunnen gebruiken.

Nu heb ik hem aangesloten op een monitor van HP, de W1972a dmv een DVI naar HDMI kabel.

Dit werkt dus niet.

Heb ik per se een hdmi monitor nodig of zijn er andere opties?
Dat zou gewoon moeten werken. HDMI is DVI + Geluid. Ik heb thuis ook een pc op deze manier aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Heb je al een andere kabel geprobeerd ? Soms ligt het daar aan en dan is het simpel verwisselen van een kabel een handige Check .

Verder had ik dus ook wat problemen met het installeren van Windows 8 want er zitten nog wel wat haken en ogen aan , het is niet kwestie van usb stick er in en gaan maar voor die mensen zou ik zeggen kijk eerst hier even naar http://www.intel.com/supp.../desktop/sb/CS-033935.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijssecure
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-12-2021
m3gA schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:53:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken. HDMI is DVI + Geluid. Ik heb thuis ook een pc op deze manier aangesloten.
Is de resolutie van 1366 x 768 dus niet te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
  • Laatst online: 04-06 13:52
Ik gebruik ook een Intel NUC i5 met daarop OpenElec. Het werkt allemaal prima.....alleen gaat af en toe spontaan mijn NUC aan. Ik heb de IR sensor in de bios al uit gezet maar hij blijft maar af en toe aangaan.

Na gebruik zet ik altijd de NUC helemaal uit.

Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Gisteren xbmcbuntu 13.1 op nuc gezet, en idd ir werkt out off the box!
In openelec zal er dan vast nog wat extra's geconfigd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
aeng schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:50:
Ik gebruik ook een Intel NUC i5 met daarop OpenElec. Het werkt allemaal prima.....alleen gaat af en toe spontaan mijn NUC aan. Ik heb de IR sensor in de bios al uit gezet maar hij blijft maar af en toe aangaan.

Klinkt als WOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Toch gaat de NUC af en toe aan.
Snap er niets van.

Wake on LAN s4/s5 staat op stay off

[ Voor 10% gewijzigd door aeng op 07-08-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeng
Hier mijn instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hetweerinboskamp.nl/download/nuc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aeng schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:50:

Zonlicht op de sensor?
Klinkt gek, maar op sommige dagen gaan bij mij thuis ook 'spontaan' het ganglicht aan dat werkt op een PIR sensor. Geen idee of dat ook kan met die IR sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06 12:38
Welke versie van OpenElec moet ik downloaden van de website om te installeren op m'n Intel NUC Kit DN2820? Ik zie ontzettend veel versies staan, maar kom er niet echt uit welke ik nodig heb. Alvast bedankt :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Ik probeer alweer een tijdje DTS-HD werkend te krijgen op de NUC, maar het blijkt dat de celeron versie dit niet ondersteunt. Op de support forums blijven mensen klagen, maar het lijkt alsof er geen vaart achter een fix wordt gezet. In de product specs staat DTS-HD wordt ondersteund, dus ik ben wel een beetje pissed off dat ik blijkbaar een miskoop heb gedaan.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Dubbel

[ Voor 196% gewijzigd door PjotrStroganov op 23-08-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Gebruik je Linux (openelec) of Windows?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Sorry, Windows 8.1.

Volgens gebruikers in het support forum komt het door het ontbreken van de management engine driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
PjotrStroganov schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:50:
Sorry, Windows 8.1.

Volgens gebruikers in het support forum komt het door het ontbreken van de management engine driver.
Boot hem anders eens met een usb stick met openelec? Volgens mij werkt DTS-HD daar wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Met Windows werkt DTS-HD niet, enkel Linux.

Check hier: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=187433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
De reden dat ik windows gebruik is omdat ik chrome en dropbox makkelijk kan synchen. Bijkomend voordeel is dat ik me om die reden ook niet hoef te verdiepen in linux en het werkend krijgen van eerder genoemde functies. Behalve dat ik ooit eens openelec op een raspberry heb gezet, heb ik namelijk totaal geen verstand van linux.

Ik ga openelec wel eens een keer proberen, maar dat os naar mijn mening een lapmiddel voor een probleem dat intel al lang had moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Wederom dubbel door ipad.

[ Voor 180% gewijzigd door PjotrStroganov op 24-08-2014 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Ik denk dat jij openelec eerder draaiende hebt, dan toen met je Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik neem aan dat de openelec installatie die van windows overschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
PjotrStroganov schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 14:25:
Ik neem aan dat de openelec installatie die van windows overschrijft?
Openelec downloaden. Maak een usb stick met de software. Boot de stick. Installeer openelec.Hooguit 10 minuten werk. Nog sneller dan het installeren van Windows.

En voor dual boot:

http://wiki.openelec.tv/index.php?title=Config_dualboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Heb windows 8 gelaten voor wat het is. De extra functionalitieit gebruikte ik in de praktijk toch minder dan ik had verwacht. Nu heb ik wat ik wil. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

PjotrStroganov schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 02:35:

Ik ga openelec wel eens een keer proberen, maar dat os naar mijn mening een lapmiddel voor een probleem dat intel al lang had moeten oplossen.
Maar wat is er met deze mening gebeurt?

(is het nog steeds een lapmiddel, of doet OPEN Elec inmiddels mee als een volwaardig os?

[ Voor 12% gewijzigd door CeesKees op 25-08-2014 08:47 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

OpenELEC IS een volwaardig OS. Als je ook een X11 interface wil ben je misschien beter met XBMCbuntu, maar in principe kan je all features/applicaties installeren die je maar wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
CeesKees schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Maar wat is er met deze mening gebeurt?

(is het nog steeds een lapmiddel, of doet OPEN Elec inmiddels mee als een volwaardig os?
Ik kan niets veranderen aan het feit dat intel het probleem niet heeft gefixt. Dus ik heb een concessie gedaan waarmee ik het beste kan leven. De extra functionaliteit die hoort bij windows probeer ik op andere manieren te vervangen. Dit dmv functionaliteit in openelec of de tablet en pc.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Kashika schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:57:
Ah ja, dat klopt. Ik bedoel CEC :)
Ik heb geprobeerd om de NUC middels CEC te bedienen, dit is mij niet gelukt helaas. Achteraf ook logisch, want ik vond dit op de XBMC/NUC pagina:
2.2 HDMI CEC not supported
HDMI control signals (CEC) is not supported by Intel Graphics. This could be good to know if an existing device, for instance a Raspberry Pi (hardware supports CEC), is replaced and CEC is used in the current setup.
Read more here: CEC
8)7

[ Voor 5% gewijzigd door sjolmers op 28-08-2014 08:53 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• m3gA
sjolmers schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:51:
[...]

Ik heb geprobeerd om de NUC middels CEC te bedienen, dit is mij niet gelukt helaas. Achteraf ook logisch, want ik vond dit op de XBMC/NUC pagina:

[...]

8)7
De duurdere NUCs kunnen wel weer CEC aan. Er is een of andere usb CEC dongle te koop maar die kost 40 euro.

• Kashika
m3gA schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:52:
[...]

De duurdere NUCs kunnen wel weer CEC aan. Er is een of andere usb CEC dongle te koop maar die kost 40 euro.
Is het prijsverschil met de duurdere NUCs niet meer als 40 euro?

En de NUC die hier besproken wordt, kan deze FHD 3D materiaal aan? Zit zelf nog te twijfelen welke NUC ik het beste kan nemen. CEC is wel een optie die me interesseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:00
m3gA schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:52:
[...]

Wellicht dat een Flirc dongle werkt?
pricewatch: Flirc Media Center Companion

Ik ben zelf ook aan het kijken om een NUC DN2820FYKH te gebruiken als XBMC machine. Het liefste zou ik voor de aansturing dezelfde remote gebruiken als mijn tv.

Overigens geeft Intel aan dat een Microsoft MCE remote wel bruikbaar is i.c.m. de NUC. Deze zouden, voor zover ik begrepen, heb afhankelijk van de fabrikant en type in meer of mindere mate wel bruikbaar zijn.
Bron: Intel
Meer info: Wiki XBMC

[ Voor 28% gewijzigd door Chalk op 29-08-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Saiyan Extreme schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:39:
[...]

Wellicht dat een Flirc dongle werkt?
pricewatch: Flirc Media Center Companion

Ik ben zelf ook aan het kijken om een NUC DN2820FYKH te gebruiken als XBMC machine. Het liefste zou ik voor de aansturing dezelfde remote gebruiken als mijn tv.

Overigens geeft Intel aan dat een Microsoft MCE remote wel bruikbaar is i.c.m. de NUC. Deze zouden, voor zover ik begrepen, heb afhankelijk van de fabrikant en type in meer of mindere mate wel bruikbaar zijn.
Bron: Intel
Meer info: Wiki XBMC
Ik heb een Flirc gehad omdat CEC op mijn Raspberry niet werkte. Maar er zit al een IR oogje op de NUC dus hij is overbodig.
Ik heb voor de NUC een MCE remote ingesteld en hij werkt hiermee prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
m3gA schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Ik heb voor de NUC een MCE remote ingesteld en hij werkt hiermee prima.
Welk type MCE remote heb je dan? :+
En werkte hij out of the box, of heb je zelf keys moeten mappen voor XBMC?

*edit* Ik lees net terug dat je een Harmony hebt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Chalk op 29-08-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Saiyan Extreme schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:32:
[...]

Welk type MCE remote heb je dan? :+
En werkte hij out of the box, of heb je zelf keys moeten mappen voor XBMC?

*edit* Ik lees net terug dat je een Harmony hebt 8)7
Een Harmony 525 (een oud beestje). Ik hoefde niks in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311380

Hier kan je het beste een eigen topic voor aanmaken of eerst op zoek gaan naar de informatie in dit het subforum MSH.

[ Voor 69% gewijzigd door Bolletje op 01-09-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 10:58
Ik heb ook een harmony en die werkt voor 90% direct. Toch zijn er een aantal functies waar ik zelf knoppen (op display) heb aangemaakt zoals audiotrack wijzigen, ondertitels wijzigen, ondertitels aan/uit. Via keymapping.xml kun je dit eenvoudig doen.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Een Harmony is wel een mooie remote, maar persoonlijk zou ik liever een kleine bescheiden remote er bij willen. Een beetje zoals de Apple TV remote of de remote die bij de Slice XBMC Mediaplayer zit:

Afbeeldingslocatie: http://liliputing.com/wp-content/uploads/2014/08/slice_01.jpg

Blijft wel zaak dat ik het een beetje geldmelkerij vind dat Intel alleen op de duurdere NUC's CEC ondersteuning meegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

Ik heb deze NUC ook al tijden draaien in een dual boot met OpenELEC en Windows 8.1
Windows 8 voor de spaarzame keer dat ik een Full HD 3D film wil kijken. XBMC ondersteunt dat niet, dus schakel ik dan over naar een externe player in Windows.

OpenELEC gebruik ik voor al het andere, vooral omdat DTS-HD daarin moeiteloos wordt ondersteund.

Voor de mensen die zich afvragen of deze Celeron gebaseerde NUC krachtig genoeg is:

- Ik heb geen problemen met het afspelen van BD25/BD50 materiaal. Met 7.1 DTS-MA en alles er op en eraan speelt dit perfect.
Vooruit en achteruit spoelen werkt ook perfect, zonder noemenswaardige buffering issues.

- Afspelen van DVD ISO is ook geen probleem (M'n Raspberry had hier nog wel eens problemen mee)

- Afspelen van 4K materiaal is zelfs mogelijk zonder stotteren of buffering issues.
Uiteraard komt er wel "gewoon" 1920x1080 uit, maar het feit dat de NUC dit zonder problemen afspeelt geeft wel aan dat hij voldoende power bezit om van alles af te spelen.

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311380

Beste tweakers,

Ik heb net alles aangesloten aan mijn nuc ook de bios geüpdate,
Maar ik kan geen verbinding maken met het netwerk in de bios, in ubuntu heb ik ook geen netwerk verbinding.

Heb de intel NUC DN2820FYKH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09-2022
Netwerk / internet toegang vanuit de bios werkte bij mij ook niet.
Om bijvoorbeeld een bios update te downloaden kan je in dat geval het beste de nieuwste versie (038) downloaden van de Intel website: https://downloadcenter.in...roductID=3782&ProdId=3782

De Intel (DN2820FYKH) NUC heb ik van de week aangeschaft i.c.m. 4GB Kingston RAM geheugen en een 60GB Kingstone C300 SSD. Deze setup werkt vlot en naar behoren na het installeren van "Openelec" zij het niet dat het geluid het niet wilt doen.

Onder de standaard (confluence) skin van Openelec kon ik eerst kiezen uit geavanceerde opties. Deze verdwenen echter toen ik voor de AEON NOX skin had gekozen. Graag zou ik willen zorgen dat deze optie weer beschikbaar komen aangezien ik vermoed dat daar de geluidsinstellingen kunnen worden gewijzigd.

- Weet iemand hoe je vanuit de AEON NOX skin bij de geavanceerde opties kan komen?
- Zijn er meer mensen bij wie het geluid niet direct werkte, wat is de oplossing?

[ Voor 15% gewijzigd door flipmans op 01-09-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
flipmans schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:34:
Om bijvoorbeeld een bios update te downloaden kan je in dat geval het beste de nieuwste versie (038) downloaden van de Intel website: https://downloadcenter.in...roductID=3782&ProdId=3782

De Intel (DN2820FYKH) NUC heb ik van de week aangeschaft i.c.m. 4GB Kingston RAM geheugen en een 60GB Kingstone C300 SSD. Deze setup werkt vlot en naar behoren na het installeren van "Openelec" zij het niet dat het geluid het niet wilt doen.

Onder de standaard (confluence) skin van Openelec kon ik eerst kiezen uit geavanceerde opties. Deze verdwenen echter toen ik voor de AEON NOX skin had gekozen. Graag zou ik willen zorgen dat deze optie weer beschikbaar komen aangezien ik vermoed dat daar de geluidsinstellingen kunnen worden gewijzigd.

- Weet iemand hoe je vanuit de AEON NOX skin bij de geavanceerde opties kan komen?
- Zijn er meer mensen bij wie het geluid niet direct werkte, wat is de oplossing?
Geluid staat standaard niet op HDMI. Je moet hem even omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
flipmans schreef op maandag 01 september 2014 @ 01:34:

Voor zover je dit bedoeld kun je bij de Aeon Nox skin inderdaad kiezen voor verschillende niveau's instellingen. Deze kun je onder instellingen in de linkerkolom kiezen.

Voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 15:27
Van de week heb ik ook de DN2820FYKH ingezet als mediaspeler met XBMC Gotham. Het installeren ging niet zo gemakkelijk als gedacht. De installatie op de USB-stick werd niet herkend (kreeg een zwart scherm met knipperende cursor linksboven). In de Intel NUC heb ik geen hardeschijf ingebouwd, XBMC draait vanuit een USB-stick. Na wat googlewerk bleek het te maken hebben met de EFI / Legacy ondersteuning. Vervolgens heb ik de volgende tutorial gevolgd (http://openelec.tv/forum/...el-nuc-in-efi-mode#114765).

Het geluid werkte niet direct out-of-the-box. Dit had te maken met een instelling in het XBMC menu. Onder Audiohardware moet HDMI geselecteerd worden.

Verder werkt het apparaatje super! Draait vloeiend XBMC en full hd is geen probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door BlueHD op 01-09-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Raar dat er nog steeds NUCs verkocht worden met die probleembios firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door m3gA op 01-09-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-06 15:27
m3gA schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:58:
Raar dat er nog steeds NUCs verkocht worden met die probleembios firmware.
Toen ik hem kocht stond er volgens mij 0028 op. Dit heb ik direct met een update naar 0038 gebracht. Ook met deze versie kreeg ik het niet voorelkaar om XBMC van OpenElec 'normaal' te installeren. Wellicht dat een hardeschijf inbouwen een oplossing was geweest, maar ik wilde het graag zo goedkoop mogelijk houden en er lagen nog genoeg gepensioneerde usb-sticks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
BlueHD schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:18:
[...]

Toen ik hem kocht stond er volgens mij 0028 op. Dit heb ik direct met een update naar 0038 gebracht. Ook met deze versie kreeg ik het niet voorelkaar om XBMC van OpenElec 'normaal' te installeren. Wellicht dat een hardeschijf inbouwen een oplossing was geweest, maar ik wilde het graag zo goedkoop mogelijk houden en er lagen nog genoeg gepensioneerde usb-sticks :P
Ik heb er nu een SSD in maar ik kon OpenElec eerst zonder enig moeite (wel met een recente bios) installeren op een stickje. Moet zeggen dat de SSD eigenlijk zonde is van het geld want het scheelt 5 seconden met booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
m3gA schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:43:
[...]

Ik heb er nu een SSD in maar ik kon OpenElec eerst zonder enig moeite (wel met een recente bios) installeren op een stickje. Moet zeggen dat de SSD eigenlijk zonde is van het geld want het scheelt 5 seconden met booten.
Dat is mooie feedback om te horen, ik wilde namelijk de NUC ook zonder SSD gebruiken en twijfelde over de prestaties van booten vanaf een stick. Boot je dan vanaf een USB 2.0 of 3.0 stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
USB 2.0. Ziet er mooier uit als het stickje aan de achterkant zit. En er is toch geen enkele stick die sneller is dan de maximale snelheid van USB 2.0. Ik heb een KINGSTON 8GB USB 3.0 DATATRAVELER 100 G3
gebruikt. Met een Sandisk 64GB SSD deed hij er 22 seconden over voor een volledige boot (tot alles geladen was). 27 seconden voor de USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 19:57
welke openelec versie kan/moet je gebruiken bij een intel nuc (i3)?
Is dit de 'intel' versie? Er staat geen NUC bij namelijk.

Zijn er versies die beter/slechter zijn, de bedoeling is dat de NUC (D34010WYKH2) enkel en alleen als xbmc player wordt gebruikt, de nuc is een i3,met ssd en 4gb ram.

Kan iemand vertellen wat het geluids nivo is, hoor je de NUC (ventilator) of moet je bv met je oor tegen het ding aan zitten wil je iets horen?

[ Voor 33% gewijzigd door rob3rt op 01-09-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
OpenELEC Stable - Generic x86_64 Version:4.0.7 kun je nemen. Mijn celeron hoor ik niet. Zit er eigenlijk wel een fan in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Bedankt voor de tips voor HDMI audio. Onder de AEON NOX skin kon ik de instellingen toch echt niet vinden. De oplossing voor mij was het herstellen van de standaard instellingen van "openelec" en daarna kon ik onder de standaard (confluence) skin de HDMI digitale output juist te configureren.

@rob3rt, als je enkel en alleen XBMC wilt draaien dan is het gebruik van een Intel I3 niet noodzakelijk gezien op de Intel DN2820FYKH NUC alle keurig worden afgespeelt. Natuurlijk kan een I5 handig zijn als je o.a. later andere zwaardere applicaties wilt gaan draaien maar voor XMBC is het overkill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:59

bonyuri

Investigator!

m3gA schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:43:
[...]

Saiyan Extreme schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:47:
[...]

Dat is mooie feedback om te horen, ik wilde namelijk de NUC ook zonder SSD gebruiken en twijfelde over de prestaties van booten vanaf een stick. Boot je dan vanaf een USB 2.0 of 3.0 stick?
Hoho, er is wel degelijk een groot verschil met het draaien van OpenELEC vanaf SSD of vanaf USB.

Ik heb hem eerst ook als test via USB gedraaid. Booten is inderdaad nog niet zo'n probleem, maar als ik mijn library opnieuw wilde scrapen duurde dat echt *ontzettend* lang.
Na de upgrade met een SSD was dit probleem verholpen en werkt alles supersnel.

Ik zou zelfs durven beweren dat ik verschil zie in de "vloeiendheid" van de menus met een SSD ten opzichte van een USB stick.

Misschien scheelt het wat voor USB stick je gebruikt, maar ik vond de upgrade naar SSD wel te veroorloven. Mede omdat ik ook graag Windows 8 wilde dual booten, maar dat terzijde ;)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd... die NUC die hier besproken word... speelt die ook Blu-Ray's en 1080P MKV's?
En kan hij DTS HD passthrough doen?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:57:
Ben benieuwd... die NUC die hier besproken word... speelt die ook Blu-Ray's en 1080P MKV's?
En kan hij DTS HD passthrough doen?
Edit: even zoeken binnen dit topic op DTS HD en dezelfde zoekfunctie werkt ook voor je andere vragen :)

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 02-09-2014 15:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:07:
[...]

Edit: even zoeken binnen dit topic op DTS HD en dezelfde zoekfunctie werkt ook voor je andere vragen :)
Excuses :) Heb het gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 08:49
Heren, ik gebruik nu al een tijdje XMBC13 vanaf een laptop. Nu zit ik erover te denken om een mooie NUC te kopen om hier openelec en Windows 8.1 op te dual booten.
Wat ik me afvroeg: Is een Nuc met Openelec een volwaardig alternatief voor Apple TV3?
Met andere woorden:
- Kan ik vanaf Openelec net zo gemakkelijk filmpjes van Youtube streamen naar mn tv?
- en, is er een netflix addon voor XMBC (ik vind Netflix namelijk zalig werken op de Apple TV)?

[ Voor 6% gewijzigd door Defnosh op 02-09-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Defnosh schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:20:
Heren, ik gebruik nu al een tijdje XMBC13 vanaf een laptop. Nu zit ik erover te denken om een mooie NUC te kopen om hier openelec en Windows 8.1 op te dual booten.
Wat ik me afvroeg: Is een Nuc met Openelec een volwaardig alternatief voor Apple TV3?
Met andere woorden:
- Kan ik vanaf Openelec net zo gemakkelijk filmpjes van Youtube streamen naar mn tv?
- en, is er een netflix addon voor XMBC (ik vind Netflix namelijk zalig werken op de Apple TV)?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar je moet hier eens naar kijken. http://lifehacker.com/net...lled-netflix-t-1484237283
Als het je trouwens alleen om netflix en youtube gaat zou ik een Chromecast aanschaffen. Werkt veel gemakkelijker en kost maar 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
In de commentaar van de door jou gegeven link over NetflixXBMC laat iemand weten de plugin niet werkt onder Openelec.

"plupien79Whitson Gordon 12/17/13 5:57am
anyone know if this will work with OpenELEC?
Update... NO"

Zelf ben ik wel benieuwd naar XBMCtorrent welke een zelfde functionaliteit belooft als Popcorntime
https://github.com/steeve/xbmctorrent

Heeft iemand deze plugin al werkend geinstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door flipmans op 03-09-2014 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Er is nog een alternatief, Popcornflix maar hier heb ik ook geen ervaring mee. ik doe niks met torrents.

Heeft iemand ook al XBMCUntu gebruikt op de NUC? Ik wil graag een snes emulator aan het werken krijgen om af en toe Yoshi's island te spelen, maar met Openelec lukt me dit dus totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Geen ervaring met netflix, maar voor youtube zijn er prima oplossingen. In chrome gebruik ik de Play to XBMC addon (die ook met andere videosites werkt, waaronder twitch). Op mijn telefoon voegt de Yatse app een "Send to XBMC" context toe die zowat alles van video/audio/foto's naar je mediacenter slingert.
Heeft iemand ook al XBMCUntu gebruikt op de NUC? Ik wil graag een snes emulator aan het werken krijgen om af en toe Yoshi's island te spelen, maar met Openelec lukt me dit dus totaal niet.
Ik gebruik XBMCbuntu omdat ik ook Steam naast XBMC draai.
Voor het gebruiksgemak moet je het niet laten. Voor de leek is het enige verschil de typische ubuntu installer die je bij XBMCbuntu krijgt: Eenmaal geinstalleerd boot je meteen naar een dedicated XBMC omgeving, net zoals openelec.

Het draaien van niet-XBMC applicaties is waar het tricky wordt: Standaard boot je niet in een omgeving met een windowmanager, wat je emulators waarschijnlijk wel verwachten. Met XBMCbuntu heb je alle vrijheid om dit te corrigeren en er zijn wel tutorials te vinden om je daardoor te leiden :)

[ Voor 49% gewijzigd door boe2 op 03-09-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
boe2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:15:
Geen ervaring met netflix, maar voor youtube zijn er prima oplossingen. In chrome gebruik ik de Play to XBMC addon (die ook met andere videosites werkt, waaronder twitch). Op mijn telefoon voegt de Yatse app een "Send to XBMC" context toe die zowat alles van video/audio/foto's naar je mediacenter slingert.
Jep, Yatse is ideaal voor dat soort dingen en als je AirPlay aanzet in XBMC kunnen alle i-devices ook gelijk alles er heen streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
flipmans schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:58:
rob3rt, als je enkel en alleen XBMC wilt draaien dan is het gebruik van een Intel I3 niet noodzakelijk gezien op de Intel DN2820FYKH NUC alle keurig worden afgespeelt. Natuurlijk kan een I5 handig zijn als je o.a. later andere zwaardere applicaties wilt gaan draaien maar voor XMBC is het overkill!
Ach wat heet overkill, als ik goed lees dan kan de cel het goed af, maar deze 'kan' bij hele zware (grote) bestanden of interface acties 'soms' eens haperen (aldus xbmc fora).
Nogmaals, kan is klein......
Maar ik ga ook niet voor de i5 maar de i3, net iets meer dan de celeron en ook niet direct naar de zware cpu's
Met de i3 hoop ik dat ik echt probleemloos alles kan doen met xbmc en mocht ik iets anders willen dat ie dan ook nog snel genoeg is daarvoor... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicoho
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 12:28
Hier draait XBMCtorrent al een aantal weken probleemloos.
Popcorn time gaf in 1e instantie wat problemen (display driver) en is vervangen door Xbmc.
Op dit moment draai ik XBMC 12.3 vanuit een linux mint OS. Ik wil graag de mogelijkheid openhouden om eventueel te kunnen browsen en daarom dus geen xbmcbuntu of openelec. Ik heb echter met elk OS een probleem dat de scaling op de TV niet goed is. Dit is binnen xbmc wel te corrigeren maar standaard linux of Windows past niet op het scherm. Zijn er hier meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 09:52
Ik heb nu een raspberry op de slaapkamer met CEC. CEC is voor mij goud. Nu gaat niet elke film vlekkeloos (meestal de 12GB of hoger films), en ben ik op zoek naar iets als de NUC. Wat betreft de CEC is het wat vaag. Ik begrijp dat er een adapter voor is, maar de vraag is: is er een NUC die out-of-the box CEC ondersteunt (kan het moeilijk vinden, ik verwacht wat klapjes maar die kan ik hebben ...)

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
poehee schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:32:
Ik heb nu een raspberry op de slaapkamer met CEC. CEC is voor mij goud. Nu gaat niet elke film vlekkeloos (meestal de 12GB of hoger films), en ben ik op zoek naar iets als de NUC. Wat betreft de CEC is het wat vaag. Ik begrijp dat er een adapter voor is, maar de vraag is: is er een NUC die out-of-the box CEC ondersteunt (kan het moeilijk vinden, ik verwacht wat klapjes maar die kan ik hebben ...)
van pulse-eight op de site:

The following models are supported, but require modification to the supplied cable loom due to changes in the pinout on the motherboard
•Intel NUC D54250WYK Kit

http://www.pulse-eight.co...nal-hdmi-cec-adapter.aspx

Het kan dus wel, maar niet zomaar even, én met een NUC die eigenlijk een zware overkill is voor media-speler. Je kan dan imho beter een externe adapter nemen. Helaas is CEC nog niet zover door gedrongen dat alles het gewoon standaard ondersteund

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
De NUC is binnen en in elkaar, ga hem nu installeren/configgen.

Ben erg benieuwd :)

update:

Na downloaden en maken van de usbstick ben ik de bios gaan updaten.
Eerste waarmee ik zat is dat ik geen uefi boot kon gebruiken, de schijf (een ssd) werd niet herkend door uefi.
Een andere ssd genomen, ook deze werd niet herkend.

Uit eindelijk zonder uefi boot openelec geinstalleerd, dat verliep verder vlekkeloos.

Openelec stond er zo op en werkte normaal.

Normaal gebruik ik een externe mysql database voor de library, ik de advancedsettings van xbmc aangepast maar deze wilde hij niet laden. Na diverse pogingen en wijzigen in de xml deed ie het 'ineens' wel. Erg vreemd, deze xml wordt op diverse clients gebruikt die allemaal dezelfde db aanspreken.
Achteraf bleek dat de snelle boot tijd de oorzaak is, hij is eerder geboot dan het netwerk up and running is, hij kan dus geen database connectie maken.... (opgelost door een vast ip te gebruiken en de settings dat xmbc moet wachten op netwerk)

Daarna mijn logitech harmony geprogrammeerd en getest, dit werkte gelukkig direct goed.
Had mijn flirc stick niet nodig, die is nu over dus.

De addons, skin en settings geinstalleerd en ingesteld en nu draait de NUC.

Hij doet het (zeer) goed, maar een echte 'plug and play' was het niet.

Nu gaan spelen en kijken of ie het ook goed blijft doen :)

[ Voor 88% gewijzigd door rob3rt op 06-09-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 11:50
Weet iemand of de Intel Celeron N2820 processor in dit model geschikt is om een beetje rap te kunnen unrarren (sabnzb/sickbeard/couchpotato) terwijl er zonder haperen XBMC HD films gekeken worden?

Ik wil namelijk mijn huidige 24/7 HTPC vervangen voor iets zuinigers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 16:40
Recklezz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:53:
Weet iemand of de Intel Celeron N2820 processor in dit model geschikt is om een beetje rap te kunnen unrarren (sabnzb/sickbeard/couchpotato) terwijl er zonder haperen XBMC HD films gekeken worden?

Ik wil namelijk mijn huidige 24/7 HTPC vervangen voor iets zuinigers..
Helaas kan ik niet uit ervaring spreken met deze specifieke CPU, maar wel uit ervaring op diverse systemen en op basis van de specificaties, en ik zou zeggen dat het wel zou moeten kunnen, mits je de boel natuurlijk wel goed configureert, voldoende geheugen beschikbaar hebt (4GB zal volstaan), en storage van de 2 processen ofwel snel genoeg hebt, ofwel gaat scheiden van elkaar. Parren en unrarren zijn heel disk-intensieve processen. Op het moment dat je tegelijkertijd 1080p content met DTS aan het bekijken bent kan dat elkaar dan dus in de weg zitten. Datzelfde geldt voor als je deze bewerkingen op remote storage gaat laten afhandelen (vaak een NAS). Je storage moet dan snel genoeg zijn, maar ook je netwerk-verbinding. In een dergelijke setup zou ik er dan ook bij voorkeur voor kiezen om download en verwerking op de NAS / Server te laten plaatsvinden. Mocht dat niet mogelijk zijn dan zou je daarin ook kunnen overwegen om eerst álles lokaal af te laten handelen en daarna scheduled naar je storage te verplaatsen om zo min mogelijk overlast op je verbinding te hebben. Ook daar zijn wel weer oplossingen voor te bedenken overigens dan. Kort gezegd zijn er dus zoveel mogelijkheden waarop het mis kan gaan, dat alleen op basis van de CPU er niet zo heel veel zinnigs over valt te zeggen dan behalve dat hij voldoende kracht heeft om alle2 de taken simultaan uit te voeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Toevallig dat ik dit topic tegenkom!

Ikzelf wil ook de Intel NUC DN2820FYKH aanschaffen, maar ik ben vooral benieuwd of het ook doeltreffend zou zijn om een interne 2,5" HDD te gebruiken om een hoop films op te zetten en zo af te spelen. Zou dit vlot genoeg gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door BFmango op 09-09-2014 23:12 ]

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste